Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

marrik schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:05:
[...]

Ik heb het gedownload maar het installeren werkt niet op de Touch. Ook de public beta 2.5 niet... Welke versie werkt wel?
Heeft iemand een linkje naar de versie van Total Commander die je kunt installeren?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:49:
Wat ook opvalt als ik contact maak met Wlan: ik zie wél het icoontje bovenaan in mijn scherm, maar er blijven continu twee pijltjes naast staan. Volgens het boekje betekent dat, dat hij nog bezig is met contact zoeken, maar die pijltjes verdwijnen maar niet. Als ik op het icoontje van het Wlan-met-de-pijltjes klik, geeft hij trouwens wél aan dat hij is 'verbonden'. Maar het lijkt er dus op dat ik op een of andere manier geen goed contact met mijn draadloze netwerk in huis krijg. Herkent iemand dit probleem?
Als de pijltjes nog "bewegen" is hij aan het zoeken zodra ze blijven staan heb je contact en zou hij het moten doen. Althans dat is op mijn P4350 zo en ik denk dat dat niet veranderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:56:
[...]

Als de pijltjes nog "bewegen" is hij aan het zoeken zodra ze blijven staan heb je contact en zou hij het moten doen. Althans dat is op mijn P4350 zo en ik denk dat dat niet veranderd is...
Dit is bij de Touch precies hetzelfde:
  • Zonder pijltjes en geen rondje bovenaan: geen verbinding
  • Bewegende pijltjes: zoekende
  • Mast met rondje en stilstaande pijltjes: verbonden met wlan.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pijltjes bewegen inderdaad niet meer (ik zie de mast met stilstaande pijltjes bovenin het schermpje) en als ik op de pijltjes klik geeft hij aan dat er een verbinding is. Desondanks werkt internet explorere en mail dan nog niet. Om daar wat mee te doen, moet ik éérst verbinding maken via GPRS, dan werkt alles pas. Ik snap maar niet wat er aan de hand kan zijn. Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er soms iemand of er een ontvangstbevestiging mogelijk is voor een verzonden SMS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Dat is mogelijk, hiervoor moet je dorucenka.cab installeren of dmv een reg editor in je register een waarde aanpassen. Welke waarde dat is vind je op xda-dev.com. Ook kun je daar een cpl vinden waarmee je deze standaard bevestiging aan en uit kunt zetten.

Per individuele sms heb je geen 3rd party app nodig, dit kan in WM altijd. Hiervoor moet je een nieuwe sms gaan schrijven en dan in menu-opties en daar een vinkje zetten. Nadeel is dat je dit voor ieder smsje apart moet doen. dorucenka.cab zorgt ervoor dat het standaard aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Orange had hem gister nog steeds niet... terwijl hij wel deze maand volgens een medewerker beschikbaar zou moeten komen. Iemand die hier meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
koksie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:15:
Dat is mogelijk, hiervoor moet je dorucenka.cab installeren of dmv een reg editor in je register een waarde aanpassen. Welke waarde dat is vind je op xda-dev.com. Ook kun je daar een cpl vinden waarmee je deze standaard bevestiging aan en uit kunt zetten.

Per individuele sms heb je geen 3rd party app nodig, dit kan in WM altijd. Hiervoor moet je een nieuwe sms gaan schrijven en dan in menu-opties en daar een vinkje zetten. Nadeel is dat je dit voor ieder smsje apart moet doen. dorucenka.cab zorgt ervoor dat het standaard aan staat.
Ga naar HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings

en maak een dword SMSDeliveryNotify met waarde 1

soft-reset en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:26:
[...]

soft-reset en klaar!
Thx a lot man :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Laatst online: 08-09 13:56
Mijn MDA Touch komt donderdag binnen. Heel wat sneller als bij bestelmaar.nl dus :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

DaSaN schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:26:
[...]

soft-reset en klaar!
Doe jij dit ook met Total Commander? Zo ja: Welke versie? Ik krijg 'm maar niet geinstalleerd op mijn Touch... :(

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Pumanike schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:36:
Mijn MDA Touch komt donderdag binnen. Heel wat sneller als bij bestelmaar.nl dus :)!
Wanneer heb je 'm besteld bij t-mobile? Ik heb 'm gisteren besteld (zondag) als contractverlenging, heb de bevestiging per mail gehad, hierin staat ze streven naar levering binnen 10 werkdagen. Ben benieuwd hoe snel jij 'm krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
marrik schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:17:
[...]

Doe jij dit ook met Total Commander? Zo ja: Welke versie? Ik krijg 'm maar niet geinstalleerd op mijn Touch... :(
Ik doe dit met Resco Explorer, maar heb in het verleden ook Total Commander gebruikt op mijn PPC, dus dat moet werken.

Hoe/wat probeer jij precies te installeren? Wellicht dat je ergens iets fout doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Voor de liefhebbers die willen weten waneer T-Mobile je mobieltje verstuurd;

Voer hier je ordernummer in met de rest van je gegevens en je weet meteen je status.

Mijn Touch Donderdagavond besteld, wordt morgen (lijkt het op) geleverd door T-Mobile.

[ Voor 0% gewijzigd door Speedmaster op 16-07-2007 21:24 . Reden: typ fautje..foutje bedankt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Tuut-Tuut schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:23:

Voer hier je ordernummer in met de rest van je gegevens en je weet meteen je status.

Mijn Touch Donderdagavond besteld, wordt morgen (lijkt het op) geleverd door T-Mobile.
Hier loopt het weer eens lekker met T-mobile :P
Dinsdag besteld, nog geen brief gezien hier en dus ook geen touch.
Ik vandaag gebeld, verkoopster druk in gesprek en ik zou dus teruggebeld worden, niet dus.
Dat word morgen maar een boos belletje plegen, ben dit eigenlijk niet gewend van T-mobile.
Vakantiewerk anyone ? :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

DaSaN schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:24:
[...]

Ik doe dit met Resco Explorer, maar heb in het verleden ook Total Commander gebruikt op mijn PPC, dus dat moet werken.

Hoe/wat probeer jij precies te installeren? Wellicht dat je ergens iets fout doet
Ik heb twee verschillende versies gedownload (klik), 1x een cab en 1x een exe (installer). Beiden gewoon aangeklikt op mijn Touch maar beiden wilde niet installeren.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Tuut-Tuut schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:23:

Handig, thanks! Ik zit nog in stap 1 :+ Wat overigens niet zo gek is, aangezien het tot 10 werkdagen kan duren bij contractverlening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Ja ik heb een nieuw contract besteld en ik werd vanmiddag gebeld. Kon ook afspreken woensdag maar dan moet ik helaas weg dus wordt het donderdag. Heb hem rond 14.30 besteld vanmiddag.
Kan ik er donderdag nog wat programma's opzetten en dan vrijdag op vakantie en in 't hotel hebben ze wi-fi ook mooi dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er al een goede autohouder voor de touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Touch nu een paar dagen en vind het een superapparaatje! Langzamerhand ontdek ik steeds meer mogelijkheden, maar ik heb er ook een paar vragen bij:

1. Is het mogelijk om, als je werkt met een GPS-muis en Google maps, ook gesproken instructies te krijgen bij je route-informatie? Of krijg je alleen geschreven instructies in beeld te zien? Wie weet hoe dit zit?

2. Wie heeft er tips voor leuke gratis games die je op de Touch kunt zetten?

3. Een technisch probleempje: Mijn Touch communiceert wél met mijn modem thuis (krijg keurig het mastje met twee stilstaande pijltjes in beeld bovenin het scherm en hij geeft aan dat de verbinding goed is), maar op de één of andere manier kan ik dan toch niet online. Mail binnenhalen én internetten lukt gewoon niet via WLan. Zodra ik dan GPRS opstart werkt alles wel prima, maar via WLan lijkt niet te lukken. Wel geeft de Touch gewoon aan dat hij het modem heeft gevonden en dat er een goede verbinding is. Wat kan er hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem:

Het lukt steeds niet om mijn telefoon met mijn pc te verbinden. Mijn PC is voorzien van windows vista. Ik heb het windows mobile device center al geinstaleerd. Mijn PC herkend alleen de telefoon niet als ik heb met de usb kabel aansluit.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

-reset

-harde reset

-firewall uit gezet

-virus scanner uit gezet

-bleutooth verbinden

-updates gezocht

-alles meerdere malen opnieuw opgestart

-andere usb poorten

-vinkje bij verbinding met pc omgezet

Niets blijkt te helpen.
Wie kan mij verder helpen???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
mikkelnl schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Handig, thanks! Ik zit nog in stap 1 :+ Wat overigens niet zo gek is, aangezien het tot 10 werkdagen kan duren bij contractverlening ;)
Zo, gaat sneller dan ik verwachtte: zondag besteld, gisteren op stap 1, nu op stap 4: order op transport / bij koerier... Netjesss... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
heb sinds gisteren dit apparaatje en hij is geweldig maar heeft iemand enig idee hoe je wat simpeler contacten kan beheren? Ik heb nu (ongewenst) alle live contacten in mijn contacten lijst staan, alles van de SIM en die nog een keer omdat ik alle contacten van sim ook naar de telefoon zelf heb gekopieerd. vooralsnog heb ik alleen maar handmatig enkele contacten kunnen verwijderen maar is daar geen snellere oplossing voor?

kheb het bij toeval zelf gevonden. mocht iemand anders zich het ook afvragen (ik las eerder ergens dat iemand zijn windows live contacten in z'n lijst had staan): als je naar sim-beheer gaat en dan vervolgens "menu->contactpersonen verwijderen" aanklikt, dan beheert hij je contactpersonen lijst en niet alleen de sim. als je contactpersonen van je sim wilt verwijderen moet je bij sim-beheer op menu->alles selecteren en dan menu->verwijderen drukken.
ik vind het nogal een vreemde plaatsing voor het beheer van je totale contactenlijst maargoed.

[ Voor 39% gewijzigd door Boomx op 17-07-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Heb zaterdag ochtend bij T-Mobile de Touch besteld. 1 jaar EUR 20.95 p/m met EUR 29.95 bijbetaling. Levering 2 tot 10 werkdagen onder rembours verstuurd. Kreeg ook nog korting op de Web'n'walk. Ben benieuwd waneer die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Jochem schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:33:
Heb zaterdag ochtend bij T-Mobile de Touch besteld. 1 jaar EUR 20.95 p/m met EUR 29.95 bijbetaling. Levering 2 tot 10 werkdagen onder rembours verstuurd. Kreeg ook nog korting op de Web'n'walk. Ben benieuwd waneer die binnen is.
Is dat met verlenging??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb de touch nu één dag. Gisteren even langs de t-mobile shop geweest en kon hem meteen meenemen want ze hadden het apparaat net binnen. Nu ben ik vandaag en gisteren een beetje in de weer geweest met instellingen uitproberen e.d. (dit is mijn eerste smartphone/pda). Nu heb ik een paar vraagjes. Ik had SPB Fullscreenkeyboard al uitgeprobeerd en dat is best een handig programmatje. Nu had ik laatst gezien dat je ook een soort schrift herkennings programma heb waarbij je met de stylus gewoon kan schrijven en het apparaat dit in tekst omzet. Weet iemand waar dit te downloaden is of hoe dit programma heet? En is het uberhaupt mogelijk dit programma op de mda touch te draaien? Weet iemand tevens hoe je kan zorgen dat het apparaat alle applicaties op de opslagkaart opslaat.
En als laatste vraag. Heeft iemand ervaring met de Opera browser?
Ik ben benieuwd wie een antwoord heeft op mijn vragen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
Donderdag touch besteld bij verlenging, vandaag was de tnt aan de deur, maar helaas ik ben was er niet wordt waarschijnlijk donderdag ophalen. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

paragon schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:27:
Donderdag touch besteld bij verlenging, vandaag was de tnt aan de deur, maar helaas ik ben was er niet wordt waarschijnlijk donderdag ophalen. Ben benieuwd...
:+ :+ Fun mode :+ :+

Gewoon tegen mijn werkgever gezegd dat ik morgen thuis blijf tot ik mijn touch binnen heb _/-\o_

:+ :+ Einde Fun mode :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:23:
Nu had ik laatst gezien dat je ook een soort schrift herkennings programma heb waarbij je met de stylus gewoon kan schrijven en het apparaat dit in tekst omzet. Weet iemand waar dit te downloaden is of hoe dit programma heet?

Als het goed is zit dit standaard al in je device. Open eens een programma waarin je tekst moet invoeren, zoals een word bestand, en click eens op het pijltje naast het keyboardsymbooltje dat midden onderin beeld staat. Als het goed is krijg je dan een menu waarin je kunt kiezen voor letter recognizer, block recognizer etc. Dat zijn twee handschrijft herkennings tooltjes a la Graffiti van Palm. Je moet dus in het getoonde vlakje schrijven. Met Transcriber ( te vinden op xda-developers) kun je schrijven op elk stuk van je scherm en worden de letters omgezet.
Mochten letter en block recognizer er niet tussen staan, dan moet je in het register wat waarden aanpassen. Standaard vormen ze nl onderdeel van Windows Mobile, maar sommige leveranciers ( waaronder T-Mobile) zetten ze standaard uit. Op xda-developers, maar ook hier op GoT in de threads van de HTC Wizard en HTC Hermes kun je via de search snel vinden welke register sleutels je moet aanpassen en hoe.

Het opslaan van alle applicaties op de sd kaart kan alleen tijdens installatie. Als het goed is vraagt het apparaat dan waar je dingen wilt opslaan, op je device of op de opslagkaart. Het is trouwens beter als today-plug-ins en erg zware programma's (TOmTOm bijv.) niet op je sd kaart maar op het hoofdgeheugen staan, dan werken ze sneller. Today plug-ins kunnen zelfs voor vastlopers zorgen als ze op de sd kaart staan. Dit komt doordat na het aanzetten de sd kaart niet direct gezien wordt, waardoor je device bepaalde apps niet kan vinden en vast kan slaan.

Heeft iemand ervaring met de Opera browser?
Opera browser is top! Ik gebruik het nu al jaren als vervanging van IE en ben er zeeer tevreden over. Aanrader!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de touch nu een week in bezit en vind het tijd worden om ook mijn ervaringen te delen met jullie...

De pluspunten van de touch zijn bij iedereen wel bekend denk ik zo. Vooral het grote scherm vergeleken bij een w800i is voor mij een vernieuwing! De geinstalleerde programma's zijn handig, het feit dat de touch automatisch je mail ophaalt als je activesync gebruikt is super en ook met overklokken blijft hij zeer stabiel (247mhz).

De batterijduur vind ik echter minder. Neem niet aan dat het toestel eerst helemaal leeg dient te zijn om de capaciteit van de batterij optimaal te kunnen benutten (vroeger was dit wel zo).

Wat ik vervelend vind: Messenger meldt zich continu opnieuw aan als ik het programma gebruikt heb. Aangezien mijn onbeperkt surfen abo nog niet geactiveerd kon worden betaal ik me suf als ik niet oplet.

De contactpersonen lijst is een ramp na gebruik van messenger. Ondanks het aanbod programma's dat te vinden is op internet kan ik nergens een goede vervanger vinden van het 'telefoonboek'. Nu staan er dus 100 nummers en 200 emailadressen in van mensen die ik nooit spreek...ook het groepenbeheer zoals beschreven in het boekje is zeer omslachtig, dus voorlopig blijft het een warboel.

De weersvoorspelling is bar slecht. Dit heeft natuurlijk te maken met de source waarvan de data opgehaald wordt, echter hadden de developers dan een andere bron moeten nemen of beter moeten testen of de voorspellingen kloppen; het zou al 2 dagen onweren in eindhoven en in plaats daarvan straalt het zonnetje! echt bruikbaar is het dan ook niet, maar staat natuurlijk leuk op verjaardagen!

De camera is ook niet geweldig te noemen, bij 'snelle' bewegingen, waar mijn 2,5 jaar oude W800i vlekkeloos beweegt, heeft de touch moeite om niet te haperen. Ik vind de camera persoonlijk niet belangrijk, gebruik een digicam voor foto's, maar het is toch jammer dat deze feature niet vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een htc p3600 met een active autohouder, kan ik die houder ook voor de touch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koksie: Je zegt:
Als het goed is zit dit standaard al in je device. Open eens een programma waarin je tekst moet invoeren, zoals een word bestand, en click eens op het pijltje naast het keyboardsymbooltje dat midden onderin beeld staat. Als het goed is krijg je dan een menu waarin je kunt kiezen voor letter recognizer, block recognizer etc. Dat zijn twee handschrijft herkennings tooltjes a la Graffiti van Palm.

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Als je bijvoorbeeld tekst wilt invoeren voor SMS en je tikt op het pijltje naast het toetsenbord, dan kun je alleen kiezen voor de 'symbol mode' waar je kunt kiezen voor allerlei aparte tekens. Je kunt hier niet via handschriftherkenning zelf tekst invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Koksie en EllenTouch.

Koksie. Allereerst bedankt voor je antwoorden op mijn vragen. Ik heb Opera nu ook gedownload en het werkt werkelijk subliem.
Toch resteert mij nu nog een vraag betreffende het schriftherkenningssysteem. Evenals EllenTouch heb ik alleen maar "symbol mode" zien staan. Jij hebt het echter ook over het feit dat T-mobile deze functie welleens uitzet waardoor deze niet is te zien. Ik heb even gezocht in de instellingen, maar kon niks vinden waar ik dit dan eventueel kan aanzetten. Weet jij misschien de precieze locatie waar ik moet wezen.

Tevens heb ik een nieuw vraagje erbij. Als ik via start->instellingen->Systeem->Geheugen kijk, zie ik dat bij "Hoofdgeheugen" er twee kolommen staan voor opslag en programma. Onder beide kolommen is er nog maar ca 11mb vrij. Nu weet ik niet of dit goed is of slecht, maar ik had tevens ergens een knopje "opslag wissen" gezien. Nu vroeg ik mij af wat er precies gebeurt als ik deze knop gebruik. Tot dusver weet ik dat alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen worden gereset. Betekent dit echter ook dat mijn gehele telefoonlijst wordt gewist? En worden opgeslagen programma op je opslagkaart dan ook gewist?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:30:
...maar ik had tevens ergens een knopje "opslag wissen" gezien. Nu vroeg ik mij af wat er precies gebeurt als ik deze knop gebruik.
Met deze optie voer je een hard-reset uit, dus terug naar fabriekswaarden. Je bent daarna inderdaad alle settings kwijt. Programma's op je memory card blijven daar wel op staan (die wordt nl. niet gewist) maar de programma-instellingen zoals die in Windows Mobile waren opgeslagen zijn wel weg, grote kans dus dat die niet meer werken...

[ Voor 23% gewijzigd door mikkelnl op 18-07-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:30:

Toch resteert mij nu nog een vraag betreffende het schriftherkenningssysteem. Evenals EllenTouch heb ik alleen maar "symbol mode" zien staan. Jij hebt het echter ook over het feit dat T-mobile deze functie welleens uitzet waardoor deze niet is te zien. Ik heb even gezocht in de instellingen, maar kon niks vinden waar ik dit dan eventueel kan aanzetten. Weet jij misschien de precieze locatie waar ik moet wezen.
Uit de startpost van de HTC Wizard thread ( zoals ik al aangaf...:) ):

Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?
--------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je gebruikt maakt van een Nederlandstalige Wizard bestaat de kans dat deze functie uitgeschakeld is. Dankzij birdibird is het nu echter wel mogelijk deze functie te activeren.

De instructies hiervoor zijn zeer eenvoudig; download dit .cab bestand (te downloaden via de link uit de startpost van de HTC Wizard thread) en voer deze vervolgens uit op je HTC Wizard.

Wanneer je één der beide als standaard invoermethode wilt instellen moet je een kleine aanpassing in je registry maken:
quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip"

2) Wijzig de waarde van de "DefaultIm" key met de functie die jouw voorkeur heeft:

Block Recognizer: {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer: {42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koksie: Bedankt voor de toevoeging.

Nog even als aanvulling: Het ligt overigens niet aan T-mobile dat schriftherkenning niet standaard werkt, want ik heb een gewone HTC Touch en daar werkt het dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Kan zijn ja. In ieder geval was mijn Vario I de eerste waarbij het uitgeschakeld was. Het scheen destijds iets te zijn met licentie rechten (vaag verhaal, maar goed) waardoor T-Mobile ervoor gekozen had de boel uit te zetten. Zo zat er sindsdien ook standaard geen Transcriber meer op. Mijn Mda Compact had nl nog wel block en letter recognizer en Transcriber. De Mda Vario was de eerste waar het weggelaten was ( stond zelfs nog op de doos dat het er wel op zat) en toen werd mij verteld dat alleen T-Mobile de functies uitgeschakeld had. Later bleken ook andere (Nederlands-talige) OS versies er onder te lijden. Hoe en waarom geen idee, input via het on-screen keyboard vind ik iig erg vervelend priegel werk en handschriftherkenning vind ik een stuk sneller werken. Maar ach, aangezien het heel simpel weer aan te zetten is, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Net mijn MDA Touch ontvangen (zondag besteld, super snel dus).

Heb alleen één puntje al gevonden waarvan ik ma afvraag of het normaal is: er zit een soort waas over het scherm, vooral goed zichtbaar met een witte achtegrond. Hebben jullie dat ook? Overdreven gezegd lijkt het alsof je je bril niet goed op hebt. Ik DENK dat het te maken heeft met de touch-screen technologie, maar het is echt heel goed zichtbaar: beeld is gewoon wat wazig. Zeker vergeleken met een HTC TyTN bijvoorbeeld.

En: het flo touch menu, klopt het dat je best hard moet drukken/duwen om het te openen?

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:19:
[...]

Uit de startpost van de HTC Wizard thread ( zoals ik al aangaf...:) ):

Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?
--------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je gebruikt maakt van een Nederlandstalige Wizard bestaat de kans dat deze functie uitgeschakeld is. Dankzij birdibird is het nu echter wel mogelijk deze functie te activeren.

De instructies hiervoor zijn zeer eenvoudig; download dit .cab bestand (te downloaden via de link uit de startpost van de HTC Wizard thread) en voer deze vervolgens uit op je HTC Wizard.

Wanneer je één der beide als standaard invoermethode wilt instellen moet je een kleine aanpassing in je registry maken:
quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip"

2) Wijzig de waarde van de "DefaultIm" key met de functie die jouw voorkeur heeft:

Block Recognizer: {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer: {42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
beste koksie bedankt wederom voor je antwoord. Na grondig speurwerk in de handleiding heb ik een andere manier gevonden om handschriftherkenning in te schakelen. er wordt hierin gezegd dat je naar start->Organiser-> Notities moet gaan en dat je hier kan ingeven of je wilt schrijven of wilt typen Echter ik kan "organiser" nergens vinden. Weet je daar meer over hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
DaannO schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Zit er niet op. Moet je even via XDA downloaden ofz. :)
Ik kan voor wm6 geen msn vinden.. Kan ik ook gewoon die van wm5 er op zetten? Alvast bedankt..!!!

Gevonden @ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307477

[ Voor 12% gewijzigd door _VooDooMen_ op 18-07-2007 20:23 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MikkelNL: Volgens mij is er wat mis met jouw scherm. Het mijne is haarscherp en heeft zeker geen waas. Ook hoef ik echt niet hard te drukken om het touchscherm te activeren. Ik zou er even mee terug gaan naar een winkel en daar eens vergelijken met een exemplaar dat ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TouchRies: Dat klopt, die instelling is er inderdaad!
Je vindt deze onder: start --> programma's --> notities.

Maar... ik kan nu nog steeds niet via handschriftherkenning een SMS-je maken. Daar is nog steeds alleen het toetsenbord beschikbaar... :-(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:29:
@TouchRies: Dat klopt, die instelling is er inderdaad!
Je vindt deze onder: start --> programma's --> notities.

Maar... ik kan nu nog steeds niet via handschriftherkenning een SMS-je maken. Daar is nog steeds alleen het toetsenbord beschikbaar... :-(
Waar zie jij dan notities staan? Ik zie deze opties helemaal nergens staan :'( Komt dit wellicht doordat ik de MDA touch heb en niet de HTC touch? (lijkt mij niet, volgens mij zouden deze twee apparaten alleen wat uiterlijk betreft iets verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TouchRies: ga naar 'start', dan naar 'programma's'. Dan zie ik bij de N 'notities' staan (de programma's staan op alfabet). Het staat bij mij tussen Messenger en Rekenmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:27:
@MikkelNL: Volgens mij is er wat mis met jouw scherm. Het mijne is haarscherp en heeft zeker geen waas. Ook hoef ik echt niet hard te drukken om het touchscherm te activeren. Ik zou er even mee terug gaan naar een winkel en daar eens vergelijken met een exemplaar dat ze daar hebben.
Het scherm is scherp, maar vooral als je de verlichting max hebt staan (als 'ie aan de kabel ligt) lijkt het alsof er een plastic laagje op het glas zit (wat niet het geval is). Het is niet onscherp, en het is dus alleen te zien als je de verlichting hoog hebt staan...

Volgens mij zie ik het ook op deze foto's eerder in dit topic:
mregeling2005 in "HTC Touch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:05:
@TouchRies: ga naar 'start', dan naar 'programma's'. Dan zie ik bij de N 'notities' staan (de programma's staan op alfabet). Het staat bij mij tussen Messenger en Rekenmachine.
Huh. Ik heb niet eens messenger erop staan. :/ . Volgens mij wordt de MDA touch dan standaard niet met zoveel software geleverd klaarblijklijk.

Na even flink alle mappen doorgezocht te hebben, heb ik eindelijk notities gevonden( In start-> agenda) Hierin staat tekenen aan en kan ik idd gewoon schrijven. maar ik kan nu alsnog niet met handschriftherkenning werken in programma's zoals bijvoorbeeld Word en ook niet tijdens sms'en. Even kijken of mensen hierop een oplossing hebben en tevens zelf even speuren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 09-09 21:11
Volgens mij zie ik het ook op deze foto's eerder in dit topic:
mregeling2005 in "HTC Touch"
op de touch te zien op de foto's zit volgens mij de bijgeleverde screen protector

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
een vraag
zie naar het filmpje ( http://nl.youtube.com/watch?v=5PQBbxPngOM)
in het midden van het filmpje spreekt zei over een geheugen lek - programma's die niet keurig afsluiten
en zo een reset vereisen van de pda
wie van julie heeft hier ook last van ?
en bestaat er al een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:46:
een vraag
zie naar het filmpje ( http://nl.youtube.com/watch?v=5PQBbxPngOM)
in het midden van het filmpje spreekt zei over een geheugen lek - programma's die niet keurig afsluiten
en zo een reset vereisen van de pda
wie van julie heeft hier ook last van ?
en bestaat er al een oplossing
Als je programma's snel afsluit door heel kort op het kruisje te klikken, worden deze inderdaad geminimaliseerd en niet geheel afgesloten. Als je echter 5 seconden op het kruisje druk sluit het programma geheel af. Door het minimaliseren, maar niet geheel afsluiten heb ik in ieder geval nog nooit me mda touch moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:13:
[...]

Na even flink alle mappen doorgezocht te hebben, heb ik eindelijk notities gevonden( In start-> agenda) Hierin staat tekenen aan en kan ik idd gewoon schrijven. maar ik kan nu alsnog niet met handschriftherkenning werken in programma's zoals bijvoorbeeld Word en ook niet tijdens sms'en. Even kijken of mensen hierop een oplossing hebben en tevens zelf even speuren.
Die handschrift optie is idd ingebakken in de notitie applicatie en werkt dus ook niet in andere applicaties. Het is namelijk geen SIP (Standard Input Panel geloof ik, zoals je on-screen keyboard) applicatie maar een mogelijkheid van de notitie applicatie zelf. Om handschriftherkenning als SIP te krijgen (zodat je dus in elke applicatie handschriftherkenning kunt gebruiken) kan je het best de stappen die ik gepost heb gebruiken, dan werkt het prima.

Het klopt dat T-Mobile soms iets andere software, of een andere menu structuur heeft dan HTC. Beiden bouwen nl op basis van WM standaard ROMs een eigen flavour, met oa andere achtergrondjes, telco instellingen (die staan bij T-Mobile natuurlijk standaard al op T-Mobile, bij HTC dus niet) en soms de standaard apps op andere plaatsen. Zo zitten bij T-Mobile vaak Calendar, rekenmachine, notities en taken standaard onder start-agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Johannusvanudos schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:07:
Beste mensen,

bij deze voor iedereen die, net als ik, vindt dat je te hard moet drukken voor TouchFLO, dit systeem werkt inderdaad met de druk van je vinger. pas als je hard genoeg drukt herkent hij dat hij de cube op moet starten.

voor iedereen die liever aait dan drukt:

Register: HKLM\Software\OEM\TFLOSettings

Daar kun je de FingerPressure vanaf zijn standaardwaarde (2728) naar beneden brengen.

ik heb de mijne naar 1028 gezet, en ik moet zeggen: een hele verlichting!

ook kun je daar nadere settings aangaande TouchFLO veranderen!

succes!
Ik heb dit aangepast, maar merk eigenlijk geen verschil...??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
een update van de tips die ik tot nu toe ben tegen gekomen in dit topic, wellicht handig voor de OP:

T9 Input
T9 blimkeys:

http://sala.sallala.hu/do...keys/blimkeys_1.1.0.1.zip

Afbeeldingslocatie: http://sala.sallala.hu/pda/blimkeys/blimkeys.gif

of de Black Edition:

http://rapidshare.com/fil...Edition_by_Iruja.cab.html
Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/19010/2004577871783388344_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/17518/2004547956074156021_rs.jpg

Fullscreen keyboard

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?nl
Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/screenshots/fsk.gif

pocket total commander:
http://ghisler.fileburst.com/ce/tcmdpocketarm.cab

overclocken
http://www.chi-tai.info/c...tus_XDA_Neo_WM5_iM_cs.htm
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/4874/oc002gx2.jpg

wizard reg tweaks
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 15

homedriectory van je media veranderen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=315082

dat is in het engels, maar moet voor de meesten van jullie geen probleem zijn toch?
alleen met een nederlandse Touch even opletten dat je "Storage Card" in in paths vervangt door "Opslagkaart"

HTC accesoires
https://www.expansys.nl/htc

voor iedereen die liever aait dan drukt
Even het freeware tooltje total commander downloaden. Dan via mapje \\Plugins naar registry

Register: HKLM\Software\OEM\TFLOSettings
Daar kun je de FingerPressure vanaf zijn standaardwaarde (2728) naar beneden brengen.
ik heb de mijne naar 1028 gezet, en ik moet zeggen: een hele verlichting!

kosten in de gaten houden?
http://www.freewarepocket...d-smaato-cost-v2-1-0.html

geen gprs nodig?
start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen

Toevoeging voor Tmobile:

je kunt bij Taken de T-Mobile GPRS verbinding aanklikken (bewerken dacht ik) en daar heb je wel het tabblad 'Algemeen'. Ik heb het toen verwijderd en maak dus geen verbinding via GPRS.

messenger voor WM6

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307477

sms ontvangstbevestiging aanzetten

soft-reset en klaar!

Pocketpc software

De nominees voor de beste Pocketpc software 2007!
Let wel, ik weet niet of al deze tools voor WM6 geschikt zijn...

op bepaalde momenten verbinding?
ook dat kan met Wireless Time

Afbeeldingslocatie: http://www.freewarepocketpc.net/img/freeware-pocketpc-wirelesstime.gif

WirelessTime is a small tool to automaticaly switch on an off your GSM and Bluetooth connection, depending on time profiles... A simple GUI (in French, but might be understandable for all !) to define whatever you want, day by day... Very handy, and you'll see with happyness ...

werkt je WiFi niet?
Probeer dit eens:
Ga naar start --> instellingen --> tabblad 'verbindingen' --> kies Wireless Lan --> tabblad Energiemodus. Zet dan de cursor op 'beste prestaties' en dus NIET op 'beste accu'

Gebruik je de agenda functie ook niet? Of wil je de softkeys simpel kunnen aanpassen?

Met dan aan Chris.nl!

Sommige HTC Touch toestellen missen deze functie, terwijl MDA Touch toestellen deze blijkbaar wel hebben.

In dit topic van het geweldige xda-developers forum kwam ik een tooltje tegen waarbij je, de softkey's kan aanpassen zonder dat je in het register hoeft te klooien. Dankzij Pumanike nu ook in het nederlands.

Zo gebruik ik nu de linker knop voor camera. Zodat ik de hardware camera knop kan gebruiken om het scherm te laten draaien, zonder dat ik eerst het programma wat ik in landscape wil gebruiken weg hoef te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/1.bmp

Hoe?
Download dit bestandje (14 kb) en plaats die in de /Windows/ map van je HTC Touch. Wanneer je dan via Start naar Instellingen gaat, word gevraagd of je deze configuratiescherm-uitbreiding vertrouwd en wilt gebruiken. Bij mij was geen soft-reset nodig.

Bij systeem zie je een extra pictrogram staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/2.bmp

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/3.bmp

Voilla, scrollen & instellen maar.
Je kan ook programma's die je zelf op je Touch hebt geinstalleerd kiezen.

Disclaimer:
De keuze optie "Nieuwe SMS" werkte bij mij niet standaard, daarvoor moet je deze (rechtermuisknop opslaan als) snelkoppeling downloaden en in de map /Windows/Startmenu/Programma's/ zetten.
Je ziet bij de softkeyinstellingen dan 2x de keuze "Nieuwe SMS" staan, 1 daarvan werkt.

Ik heb dit tooltje succesvol getest op een HTC Touch, op een MDA Touch staat deze functie wellicht standaard al geinstalleerd. In deze post van Pumanike wordt het verschil tussen de HTC Touch en MDA Touch weer eens duidelijk ;)

[ Voor 46% gewijzigd door joeltje op 31-07-2007 11:28 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed gedaan joeltje

Voor HTC accesoires kan je dus ook bij de nederlands 'verstiging' terecht:
https://www.expansys.nl/htc

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Bedankt joeltje, idd goed gedaan :) ik kan wel wat dingetjes hiervan gebruiken :).
Mijn MDA Touch komt tussen 12.13 en 15.13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Welcome ;)

Accesoires zijn aangepast. Ik waardeer de OP's altijd erg, en zie ook altijd hoeveel werk het is. Ik had een half uurtje over, dus maar even wat op een rijtje gegooid... Dus Dalma, doe er je voordeel mee :+

BTW, er zijn veel mooie OP's over HTC phones, met oa registry tweaks and hacks, die zouden er ook bij kunnen, echter, ik ben niet WM kenner genoeg om te weten of die ook allemaal zijn toe te passen op de Touch...

En uiteraard enorme dank aan de submitters van de tips, ze zijn geen van allen van mij zelf!!

bijv.:
HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M700)
HTC Vox (HTC S710 / SPV E650)
HTC P3300 deel 6 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 15

In hoeverre zouden deze OP's als basis kunnen dienen voor de Touch OP?

* joeltje heeft er nog niet eens een, die komt als het goed is morgen binnen :P

[ Voor 69% gewijzigd door joeltje op 19-07-2007 11:39 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier ook wanneer je belt en je moet keuzetoetsen invoeren ("kies een 1 om verder te gaan") hoe je dit kan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:58:
Weet iemand hier ook wanneer je belt en je moet keuzetoetsen invoeren ("kies een 1 om verder te gaan") hoe je dit kan gaan doen?
linksonder op TOETSBLOK drukken, en voila!

Of dacht jij ook dat dit was om je toetsen te blokkeren ofzo:P?

[ Voor 10% gewijzigd door DaSaN op 19-07-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
MMM ik baal .. :p omdat ik nog geen 18 ben moest het abbonnement op naam van mijn moeder maar nu had ik per ongeluk mijn geboortemaand ingevuld .. stond de koerier aan de deur, kreeg ik 'm niet :(. Moet je eigenlijk tot woensdag wachten voor je weer mag bestellen maar nu heb ik weer op m'n vaders naam gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Zou er iemand even mijn software toetsenbordje kunnen testen (momenteel alleen engels).
Dit toetsenbordje was ontwikkeld met als doelplatform de Touch.
Je kan het hier downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
yeeeeeeeeees eindelijk heb ik hem ook
lekker klein ding zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"geen gprs nodig?
start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen"

Ik heb geen tabblad Algemeen, alleen maar Taken en Geavanceerd....

Ik wil namelijk alleen internetten via Wifi.. maar als ik internet opstart gaat het alleen via GPRS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:59:
"geen gprs nodig?
start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen"

Ik heb geen tabblad Algemeen, alleen maar Taken en Geavanceerd....

Ik wil namelijk alleen internetten via Wifi.. maar als ik internet opstart gaat het alleen via GPRS :?
Dit had ik ook op mijn T-Mobile MDA Touch, je kunt bij Taken de T-Mobile GPRS verbinding aanklikken (bewerken dacht ik) en daar heb je wel het tabblad 'Algemeen'. Ik heb het toen verwijderd en maak dus geen verbinding via GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
en ook dat meteen even toe gevoegd...

Ik wil hem ook }:|

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
voor de belgische gebruikers

ik ben dringend opzoek naar de mms instellingen
base;proximus of mobistar

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Weet iemand een tool / proggie waarmee je (bijv.) 's nachts data verbindingen kan uitschakelen? Zodat mijn pop accounts niet elke x minuten gecheckt worden en ik dus niet wakker wordt van het mail geluidje? :+ Het geluid uitzetten is geen optie, aangezien ik 'm als wekker gebruik...

BandSwitch heeft zo'n functie, maar BS draait niet goed op de Touch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:30:
voor de belgische gebruikers

ik ben dringend opzoek naar de mms instellingen
base;proximus of mobistar

8)7
Wat zeggen de betreffende providers zelf ?
mikkelnl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:32:
Weet iemand een tool / proggie waarmee je (bijv.) 's nachts data verbindingen kan uitschakelen? Zodat mijn pop accounts niet elke x minuten gecheckt worden en ik dus niet wakker wordt van het mail geluidje? :+ Het geluid uitzetten is geen optie, aangezien ik 'm als wekker gebruik...

BandSwitch heeft zo'n functie, maar BS draait niet goed op de Touch.......
http://www.freewarepocket...ad-wirelesstime-v1-0.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een site gevonden waarop je gratis een paar games kunt downloaden die het prima doen op de HTC Touch. Het zijn geen hele bijzondere games, maar gewoon leuke casual games.

De site is http://mobile.yogames.com/

Als je als merk kiest HTC en als model MDA, dan kun je kiezen voor een stuk of vijf Javagames die het allemaal prima op de Touch doen.

Als er mensen zijn die meer sites voor games kennen die draaien op de Touch: ik hou me aanbevolen; ben namelijk gek op gaming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Thanks, voorlopig kom ik er echter nog niet uit :+

Heb je misschien ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikkelnl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:01:
[...]

Heb je misschien ervaring ermee?
Nee, maar dat mag jij mij straks vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Nee, maar dat mag jij mij straks vertellen
So far: volgens mij werkt het niet. Ik denk dat ik alles goed instel, maar WM6 kan er denk ik niet mee overweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:07:
[...]

Dit had ik ook op mijn T-Mobile MDA Touch, je kunt bij Taken de T-Mobile GPRS verbinding aanklikken (bewerken dacht ik) en daar heb je wel het tabblad 'Algemeen'. Ik heb het toen verwijderd en maak dus geen verbinding via GPRS.
Ik heb geen t-mobile versie... en ik zie ook geen GPRS verbinding staan...

Is het wel mogelijk om alleen via Wifi te internetten..??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om TomTom NAVIGATOR 6 op de htc touch te installeren en te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Vraagje: bestaat er een tool om de icoontjes van today-screen items te verwijderen? Ik zou graag het icoontje van de Agenda weghalen nl. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:39:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om TomTom NAVIGATOR 6 op de htc touch te installeren en te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee???
Ja, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Tita; een aantal posts boven je staat een samenvatting van alle tips die voorbij zijn gekomen, lees die eens door. Je kunt GPRS uitzetten in het register geloof ik, alleen internetten met WiFi zou moeten kunnen, daar is WiFi voor?

Tomtom werkt, maar je moet versie 6.03 gebruiken.

}:| heb ik de postbode gemist }:|

[ Voor 25% gewijzigd door joeltje op 20-07-2007 09:24 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joeltje en Tita: Ook mij lukt het niet om alleen via WiFi te internetten. Ik kan GPRS wel uitzetten en WiFi aanzetten, maar dan kom ik niet online op internet en kan ik ook geen mail checken. Dit werkt bij mij alléén als ik via GPRS verbinding maak. Heel raar.

Zijn er al mensen online geweest via WiFi met de HTC Touch terwijl GPRS uitstaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mikkel:
Je kunt eenvoudig het 'today-screen' aanpassen zoals je het zelf wilt hebben: Klik op start --> instelllingen --> tabblad 'persoonlijk' --> Kies 'vandaag' --> Kies tabblad 'items'. Hier kun je precies aanvinken wat je wel én niet in je homescherm wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:30:
@Mikkel:
Je kunt eenvoudig het 'today-screen' aanpassen zoals je het zelf wilt hebben: Klik op start --> instelllingen --> tabblad 'persoonlijk' --> Kies 'vandaag' --> Kies tabblad 'items'. Hier kun je precies aanvinken wat je wel én niet in je homescherm wilt zien.
Yes, maar ik bedoel dus dat icoontje dat neergezet wordt bij je Agenda-items... :) Dat 'past' niet zo mooi bij de HTC today plugin vind ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Uit het manual:
Nadat Wi-Fi in Comm-beheer is ingeschakeld, zoekt uw toestel naar beschikbare draadloze netwerken in uw gebied.

Verbinding met een draadloos netwerk maken

1. De netwerknamen van de gedetecteerde draadloze netwerken verschijnen op een pop-up venster. Tik op het gewenste draadloze netwerk en vervolgens op OK.

2. In het volgende pop-up venster tikt u op Internet als het draadloze netwerk verbinding met internet maakt. U kunt ook op Werk tikken als het draadloze netwerk een verbinding met een privé-netwerk tot stand brengt.

3. Als het draadloze netwerk is beveiligd met een netwerksleutel, voert u deze sleutel in en tikt u op Verbinden.

De volgende keer dat u verbinding met het gekozen draadloze netwerk maakt, schakelt u simpelweg Wi-Fi in Comm-beheer in en u wordt automatisch verbonden. De volgende keer ziet u niet nogmaals een bericht, en wordt u niet nogmaals gevraagd de netwerksleutel in te voeren van het draadloze netwerk waarmee eerder verbinding is gemaakt (tenzij u een harde reset uitvoert waardoor alle aangepaste instellingen op het toestel worden gewist).
Dit werkt niet?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:25:
@Joeltje en Tita: Ook mij lukt het niet om alleen via WiFi te internetten. Ik kan GPRS wel uitzetten en WiFi aanzetten, maar dan kom ik niet online op internet en kan ik ook geen mail checken. Dit werkt bij mij alléén als ik via GPRS verbinding maak. Heel raar.

Zijn er al mensen online geweest via WiFi met de HTC Touch terwijl GPRS uitstaat???
Ik doe thuis niets anders.
Even voor de zekerheid en zonder dat iemand boos wordt maar je hebt thuis wel een wifi modem staan? Als dat het geval is zet je wifi aan in je Comm manager en dan moet je Touch vanzelf komen met een melding nieuw netwerk. Als je netwerk beveiligd is krijg je vanzelf de melding om de key in te voeren. maak de verbinding compleet en dan moet je zonder problemen kunnen internetten via je wifi, ook nadat je GPRS uitgeschakeld is.

Extra tip (niet echt noodzakelijk maar meer om zeker te weten dat je via wlan draait), zet in je Comm manager vliegtuigmodus eens aan, klik nadat deze geactiveerd is op Wlan, nu is je telefoon uit (en dus ook je GPRS) en kan je internetten via wifi

[ Voor 12% gewijzigd door Speedmaster op 20-07-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:51:
[...]

Even voor de zekerheid en zonder dat iemand boos wordt maar je hebt thuis wel een wifi modem staan?
Kun je alleen WLAN gebruiken voor internetten als je connect met een wifi modem? Of kun je ook surfen met de touch als je hem connect met een computer waar een wifi kaart in zit (en die bv met een netwerkkabel op je modem is aangesloten)? Dat laatste is nl de situatie bij mij thuis. Ik overweeg sterk de touch te kopen maar wil weten of dit zo gaat werken...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koksie

.cab bestand geïnstalleerd en werkt super. Hartstikke bedankt. Eindelijk lekker schrijven op me Touch. Als ik me niet vergis heb je toch ook een functie dat je aan een stuk door een woord kan schrijven en dat schriftherkenning het hele woord automatisch omzet?

Voor wat betreft het probleem rondom de WLan. Ik zelf heb hier geen problemen mee. Op het moment dat ik thuis ben zet ik altijd in de comm. manager eerst WLan aan en ik zet de gegevensverbinding meteen uit. Hierna werkt alles super en allemaal lekker snel.
Ik moet Wlan wel echt zelf aanzetten want anders gaat internet alsnog via de gegevensverbinding (gprs). Weet iemand toevallig of je ook kan instellen dat dit automatisch gaat? Dus dat op het moment dat ik thuis ben, de touch automatisch op WLan overschakeld.

alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tuut-tuut: Mijn Touch geeft keurig aan dat ik verbinding heb met mijn modem, maar... ik kan desondanks niet online en geen mail checken. Dat lukt alleen als ik verbinding maak met GPRS. Raar maar waar.

Als je in dit topic de afgelopen dagen checkt (vanaf afgelopen zondag), dan zie je mijn problemen beschreven. En als jij een oplossing voor me hebt.... dan ben je een engel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Dat had ik ook al eens gevraagd, maar dat schijnt niet te kunnen. Jammer, want mijn E70 vraagt steeds waarmee hij moet connecten, en dan kun je dus zelf bepalen of je GPRS of Wlan wilt gebruiken... Je kunt zelfs Wlan als std instellen, en pas wanner je buiten bereik van een Wlan bent de vraag laten stellen.....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Al een week geleden de touch bestelt bij bestelmaar.nl, en wat een kutwinkel is dat zeg, heb nu al 5 keer moeten bellen (wachtrij en 30cpm) en steeds mn gegevens weer emailen omdat ze het kwijt zijn.
Gevraagd wat de levertijd was van het ding, ligt op voorraad zeiden ze....
Nu eindelijk alles voor elkaar blijkt ineens dat ze vandaag bij hen pas binnenkomen, (ze lagen op voorraad bij hun leverancier) en ik heb hem pas volgende week.. echt spijt van deze kutzaak, en nog bedankt voor de tip pumanike !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Op de website van T-mobile staat bij de specs van de MDA Touch niets over Wifi/802.11b/g vermeld. Is de MDA Touch een gemankeerde HTC Touch, of zijn de specs op de T-mobile site gewoon incompleet.

Gadgeteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ze zijn incompleet, ik twijfelde ook en ben naar een t-mobile winkel gegaan. Daar wist een medewerker mij te vertellen dat de MDA Touch gewoon wifi heeft en dat de gegevens op de website incompleet zijn.

Ik heb em overigens gisteren rond 16u online besteld en ik heb vandaag een afspraak gemaakt -met een overigens uiterst vriendelijke dame van AMP logistics- en hij wordt maandag bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikkelnl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:27:
[...]

Ik heb dit aangepast, maar merk eigenlijk geen verschil...??? :?
Heb je de Touch hierna ook gereset? Dit is bij bijna elke registeraanpassing noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:52:
@koksie

.cab bestand geïnstalleerd en werkt super. Hartstikke bedankt. Eindelijk lekker schrijven op me Touch. Als ik me niet vergis heb je toch ook een functie dat je aan een stuk door een woord kan schrijven en dat schriftherkenning het hele woord automatisch omzet?
Ik dacht dat dat alleen kon met Transcriber, een Microsoft product. Block en Letter recognizer kunnen dat iig niet, die werken zoals Graffiti van Palm en zetten letter voor letter om naar Windows. Transcriber is een zwaarder programma qua geheugen, maar werkt verder prima. Volgens mij kun je het downloaden van de MS site, anders zou je even hier op GoT moeten zoeken. Ik weet dat er ergens een link naar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gebeld met de helpdesk van HTC en... nu werk WiFi hier wel!

Wat was het probleem (voor iedereen bij wie WiFi ook niet goed werkt):
Ga naar start --> instellingen --> tabblad 'verbindingen' --> kies Wireless Lan --> tabblad Energiemodus. Zet dan de cursor op 'beste prestaties' en dus NIET op 'beste accu'.

En dan... werkt WiFi plots als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ook toegevoegd... Ik zou toch zeggen dat hij standaard op die instelling zou staan....

tnx Ellen

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:56:
Ik heb net even gebeld met de helpdesk van HTC en... nu werk WiFi hier wel!

Wat was het probleem (voor iedereen bij wie WiFi ook niet goed werkt):
Ga naar start --> instellingen --> tabblad 'verbindingen' --> kies Wireless Lan --> tabblad Energiemodus. Zet dan de cursor op 'beste prestaties' en dus NIET op 'beste accu'.

En dan... werkt WiFi plots als een zonnetje.
Bij mij werkt internetten nu ook perfect via wifi...

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:46:
[...]

Bij mij werkt internetten nu ook perfect via wifi...

bedankt _/-\o_
Gelukkig, dacht dat ik weer een geval apart was. Wellicht iets om in de TS op te nemen.....??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13

Halfkakkende

Vandring

Heb nu de Touch een paar uurtjes in bezit. Ik vind SMS'en bijzonder lastig gaan. Ik ben dus op zoek gegaan naar een keyboardfunctie met grotere toetsen (zoals bijvoorbeeld het pincode-invoerscherm), zodat ik dit gewoon met mijn duim kan doen. Ik heb nu Blimkeys geprobeerd, maar op het moment dat ik deze selecteer, loopt mijn Touch vast (enkel een reset met de stylus is mogelijk). Iemand een suggestie? :)

Verder redelijk tevreden tot nu toe, alleen sms'en vind ik dus een 'hel' met de stylus.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik zou HTC phonepad international gebruiken, heb je een "normaal" gsm toetsenbord met nederlandse T9... werkt prima! Te vinden op XDEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds gister ook in het bezit van de htc touch, super toestel. Alleen zit ik met een probleem. Ik heb een Hi abo met pocket internet (totaal). Gprs is actief op abonnement. Alles volgens 2/3 handleidingen opnieuw ingesteld maar krijg continue het schermpje:

Netwerkbron:

Gebruikersnaam
Wachtwoord
Domein.

Druk ik op "ok" verschijnt het weer. Dus krijg geen verbinding met het internet. Met helpdesk gebeld 2/3 keer maar die verwijzen we naar www.bel.nl voor handleiding die ik 100% zeker goed doorgelopen heb.

Kan iemand me helpen?

Groetjes,

Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13

Halfkakkende

Vandring

xvanwaart schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:14:
Ik zou HTC phonepad international gebruiken, heb je een "normaal" gsm toetsenbord met nederlandse T9... werkt prima! Te vinden op XDEV
Daar heb ik in dit topic serieus een aantal maal overheen gelezen :X . Tijdens mijn zoektocht was ik er zeker van dat ik het gezien had. Bedankt, werkt top!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:36:
[...]

Gelukkig, dacht dat ik weer een geval apart was. Wellicht iets om in de TS op te nemen.....??!!
word de netwerksleutel automatisch opgeslagen...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Heeft iemand Flitsnav al aan de praat op de Touch?

Als ik hem wil installeren zegt ie dat ie een .cab file mist, na googlen kwam ik erachter dat dat een .cab file uit het Compact Framework 1.0 is, maar op de Touch zit het CF 2.0 toch al? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
kan het niet laten Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/1087/dsc2094tp5.jpg
heb een vervelend probleem gevonden
als ik wil bellen bvb naar mijn voice mail of een helpdesk ofzo
dan typ ik telefoon nummer in (1933 niet belangrijk) en bel

dan moet ik op bvb 2 drukken om naar mijn voicemail te gaan en dat is het probleem
eens verbonden is het toetsenbord verdwenen en kan ik geen cijfers indrukken

is dit bij jullie ook ?

[ Voor 66% gewijzigd door kloon op 20-07-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:15:
kan het niet laten [afbeelding]
heb een vervelend probleem gevonden
als ik wil bellen bvb naar mijn voice mail of een helpdesk ofzo
dan typ ik telefoon nummer in (1933 niet belangrijk) en bel

dan moet ik op bvb 2 drukken om naar mijn voicemail te gaan en dat is het probleem
eens verbonden is het toetsenbord verdwenen en kan ik geen cijfers indrukken

is dit bij jullie ook ?
Dit heb ik inderdaad ook. Als het goed is worden je toetsen geblokkeerd tijdens het bellen en zie je allerlei opties waaronder dempen en luidspreker. Helemaal links onderaan het scherm zit bij mij ook een knopje genaamd "Toetsblok." oid. Als je deze indrukt komen de nummers weer te voorschijn en kan jij gewoon de keuze nummers indrukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 22:50 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.