Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-01 19:44
De "Ultieme" cpu koeler? http://guru3d.com/article/processor/438/1/

Cheers!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

PC uitzetten.. veelste mooi weer om binnen te zitten..?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dCY schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:47:
PC uitzetten.. veelste mooi weer om binnen te zitten..?
Nep Tweaker :o :+
Zelfs IK vind dat een te duur geintje ... daarnaast maakt dat ding aardig wat herrie als ik het zo lees :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 20:43

De Nelis

en anders maar niet...

PC uit om 3 weken op vakantie te gaan en hopen dat het minder warm is als ik terug kom :+

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Net nieuwe fancontroller binnen ( Scythe Kama Meter )
Super goed afleesbaar, kunnen we alle temperatuurtjes weer in de gaten houden, gaan ze te hoog? Dan zetten we er nog gewoon een tandje bij.

Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/18240/2004217518317414684_fs.jpg

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
48 graden op 1,65 volt en 3800 mhz :o 1,65 volt lijkt me trouwens overdreven voor zo'n overclock. 1,45 zou genoeg moeten wezen denk ik. Onder de 40 graden dan mss. Wow zo'n koeler wil ik ook wel, maar is hier onderhoud aan nodig?

http://specs.tweak.to/16567

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

Ik heb net mijn htpc 'zomer proof' gemaakt. Met een thermalright bracket met de nodige aanpassingen heb ik de aller eerste versie van eens sytche ninja om een am2 moederbord geknoopt

• Sylph-DS
  • Laatst online: 24-12-2025
Khad net mijn Athlon 64 3800+ even geklokt naar 2.7ghz, kwam niet boven de 55, maar stabiel wassie niet. Core voltage omhoog gooien wou ook al niet helpen (en zat trouwens al op 1.45 ipv 1.35). Meh, I suck at OC ;)

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
Sylph-DS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:20:
Khad net mijn Athlon 64 3800+ even geklokt naar 2.7ghz, kwam niet boven de 55, maar stabiel wassie niet. Core voltage omhoog gooien wou ook al niet helpen (en zat trouwens al op 1.45 ipv 1.35). Meh, I suck at OC ;)
Ik mis het zomer effect?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
het enige wat ik doe is de 2 120mm fans op me Freezer 7 pro op 12v zetten
en tijdens een game mijn 8800GTS op 100% zetten :)

oh! voor me NB heb ik ff een fannetje opgehanden :p die kreeg het wel warm. (vond ik)

Ohja en me PSU heeft een andere fan, maar dat is vanwege de enorme tering herrie die die maakte :x

Audi S3

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Tering, die pc van mij maakt me een lawaai nu vandaag en gister, 47c idle (E6600) en rond de 54c stressed, maar een pokkeherrie van hier tot tokio. De GPU is 45c, maar ik heb er zalman casefans in, die op temp reageren volgens mij, misschien dat daar die pokkeherrie vanaf komt want die temps lijken me niet echt "gevaarlijk hoog" voor een E6600 (hoop ik dan maar) :P, die herrie schrik ik toch best van, maar pc is stabiel gelukkig.

Ik heb dus een zonwerend rolgordijn op mn computerkamer, had de ramen erbij open maar las dat je dan juist de warmtte naar binnen haalt? Nu dus zonwerend rolgordijn naar beneden en ramen dicht, snachts doe ik het raam wel los om eens te testten of het dan ook koeler word :p Speedfan geeft bij 50c op de core een Vlammetje, is dat iets om je zorgen mee te maken met een E6600 of is dat vlammetje gewoon voor de sier? 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Tiduz op 16-07-2007 20:07 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

kast open, airco er op. alle temperaturen liggen rond de 20 graden als het in mn kamer 30 graden is :))

Verwijderd

Kheb geen extra koeling nodig :P
Waterkoeling :D

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik doe al jaren niets aan extra koeling voor de zomer :)
Niet nodig ik werk dan ook met dangerden spul wat vrijwel onderhouds vrij is..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 20:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Niks gewoon goed opletten en beetje minder hard klokken. Eind van de zomer kastje bouwen en WC erin, alles is dan in 1 keer opgelost :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Wc setup aanschaffen :-). Nu heb ik het nog niet maar nu staat er een waaier voor me pc. Op dit moment staat ie niet aan.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Zomer? In Nederland? Nooit van gehoord, het onweert constant :s Dus niks

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik zat er aan te denken om die airduct op m'n zij-paneel voor m'n CPU koeler weg te halen en daar een fannetje aan te schroeven, iemand ervaringen hiermee?

Is het verstandig om z'n fanduct weg te halen en er een casefan voor in de plaats te zetten?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het werkt niet altijd beter. Ik had het ook maar de fans hieven elkaar op omdat ze dezelfde kan op draaiden. Daardoor werd de CPU juist warmer 8)7 Dus je kan beter voorin, achterin of bovenin een fan bijzetten. Dat zal wss meer effect hebben.

• Zygivt
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Darkasantion schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:09:
Niks gewoon goed opletten en beetje minder hard klokken. Eind van de zomer kastje bouwen en WC erin, alles is dan in 1 keer opgelost :P
precies hetzelfde van plan. In augustus starten met "casemod" met wc

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 22:24
Niets.

Mijn Pentium D draait rond de 35 graden idle en mn pc gaat uit als die op de 70 graden komt dus dat zit wel snor. Stressed rond de 50. Alleen mn hd's weet ik niet of dat handig is. Die zijn 45 graden.
Voor de rest ligt mn kastje dan wel open dus.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gisteren zat mijn Prescott toch mooi op de 65 graden te bakken :) . Eergister ook trouwens, hete hete dagen. Maar ja, heb maar 3 fans, Zalman 7700 op de CPU, VF900 op de GPU en de 120mm fan in mijn FSP voeding. Eigenlijk zou ik er een paar casefans in moeten hangen.

De meeste mensen deugen!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:48:
Het werkt niet altijd beter. Ik had het ook maar de fans hieven elkaar op omdat ze dezelfde kan op draaiden. Daardoor werd de CPU juist warmer 8)7 Dus je kan beter voorin, achterin of bovenin een fan bijzetten. Dat zal wss meer effect hebben.
Inderdaad, als 2 fans vlak boven elkaar dezelfdekantop draaien dan stuwt de ene fan de andere aan en wordt de 2e fan eigenlijk verlicht van zn weerstand waardoor hij juist sneller kan draaien om de luchtstroom bij te houden.
Helemaal in een airduct heb je minder vrijheid van andere lucht en dan zuigt juist ook nog de 2e fan ook de 1e fan aan

vergelijk het als kleutertje die gedrukt word door vader op de fiets en dat hij dan op een gegeven moment de trappers niet meer bij kan houden.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:26
Ik heb een Asus Silent Square op me CPU en die koelt als de mofo. Gaat allemaal prima zo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pims-pc-shop.nl/images/artikelen/32120.jpg

Mijn P4 2.8GHz is nog niet boven de 40c gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-07-2007 17:09 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb net een airconditioner aan laten leggen in mijn woning: alles nog steeds netjes 22C idle. Ook gisteren.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

blehh,, nietss, gewoon zoals altijd.. men E6600 is wel van 38° naar 45° gesprongen maarja.. was aan het gamen, ineens pc stillgevalle, temps zullen te hoog zijn .. zie niet direct een oplossing, mag de airco niet gebruiken O.O,,, 2de moet dringend komen xD

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 20:28
Harde schijven in me Antec Aria liepen vandaag richting 55-60 graden. Mss toch maar paar Antec Spotcooltjes in gooien, is niet echt gezond...

Verwijderd

Tot nu toe gaat alles goed, 1 keer liep ie stil, heb even de kast opengemaakt en er een ventilatortje naastgezet, de dag erna kon ie weer weg.
Loopt fine ever since.
Ik ga nu 2.5 week op vakantie (Over half uur) dus dat moet ook geen probleem zijn.

Verwijderd

Ik doe niets meer aan m'n systeempje

m'n p4 2.8 met zalman 7700 Cu blijft lekker koel en geen herrie een lichte zoemmmmmmm thats all
op m'n ATI raedon 9600 ook maar een zalman geplakt
m'n hd's hangen met hun neus lekker achter een 120 mm fan van Thermaltake

dit alles netjes in een Thermaltake Shark kasje met voor en achter een 120 mm fan
dan komt het allemaal wel lekker de zomer mee door denk ik

CPU is normaal 35 en als ik druk ben rond de 50
laatst met de warme dagen was de CPU in rust 42 en in stress 58

nu ik nog wat verkoeling dan kunnen de warme dagen wel weer komen

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
De dooie muggen uit mn kast halen om de airflow wat te bevorderen :D

click!

[ Voor 33% gewijzigd door EyeWitness op 25-07-2007 01:44 ]

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Haha, die komen op je licht af of op een toonhoogte die uit je pc komt, want zoveel heb ik er nog nooit in een pc gezien.

Muggen regelen seks met zoemend liefdesduet.

Komen een mannetjes- en vrouwtjesmug elkaar tegen, dan stemmen ze hun zoemtoon op gelijke hoogte af: eentonige paringsmuziek.

Link

Die muggen wilde gewoon sex met je pc. :P

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 25-07-2007 01:51 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Sweet zo een PC wil ik ook het stik hier van de muggen alleen willen ze niet mijn PC invliegen :(

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
EyeWitness schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:41:
De dooie muggen uit mn kast halen om de airflow wat te bevorderen :D

click!
Bugmod >:)

http://specs.tweak.to/16567

• Avalaxy
gebruikershaes schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:31:
Sweet zo een PC wil ik ook het stik hier van de muggen alleen willen ze niet mijn PC invliegen :(
Woei goed idee voor een Casemod :P Met een hele grote inlaat die alle muggen opzuigt en daarna fijn maalt en vervolgens met een slangetje afvoert :P

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Afbeeldingslocatie: http://www.shop4home.nl/images/62309.jpg

Deze inbouwen :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bulls
Ik ben al afgestapt van UV CCFL want dat trekt ze aan. Ik had ook steeds ongedierte in mn kast zitten. Meestal waren ze al dood maar soms zaten ze gewoon vrolijk rond te vliegen in mn kast of op de binnenkant van de window.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan volgens mijn ook best kortsluiting veroorzaken, of zou die te weinig geleiden?

• Bulls
Zou het niet weten, het woord "bug" komt oorsponkelijk ook daar vandaan. Kakkerlakken in de lampen radio maakten kortsluiting.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kakkerlakken is groter en heeft meer vocht wat het geleiden bevorderd.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of, als je dan toch een UV ding wilt, zorg je gewoon dat je stoffilters hebt. Heerlijk, even één keer in de week oid, je kast 10cm optillen en het filter leeghalen. Scheelt bergen stof aan de binnenkant (en voor jullie: muggen) ;)

Verwijderd

Als ik een pc zou hebben die echt veel watts zou trekken zou ik hem uitzetten... mijn kamer is best klein dus het wordt dan super warm binnen, stel dat je pc 300w trekt > 300 watt aan warmte. (behalve bij je harddisk, die draait rond, en dvd enzo genereren niet puur warmte natuurlijk ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 18:19 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:19:
Als ik een pc zou hebben die echt veel watts zou trekken zou ik hem uitzetten... mijn kamer is best klein dus het wordt dan super warm binnen, stel dat je pc 300w trekt > 300 watt aan warmte. (behalve bij je harddisk, die draait rond, en dvd enzo genereren niet puur warmte natuurlijk ;) )
Ehm, en die gigahertzen 'ontstaan' gewoon? Lijkt me niet ;)

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
Uhm van India terug verhuizen naar NL het was daar buiten 50 Graden ....
woon nu alweer een maandje en een week in NL nu de laptop verkopen en een leuke quadcore aanschaffen!...

Laptop in india enkele malen uitgevallen door de hitte. in huis dus nog warmer als 50 graden niet prettig!.. dus bij het thuiskomen 1e wat ik deed was AIRCO aanzetten.

Achjah we zien wel hoe het met et nieuwe quadcoretje gaat lopen ga eind deze week bestellen schat ik zo woei:D \o/ >:)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Ehm, en die gigahertzen 'ontstaan' gewoon? Lijkt me niet ;)
Ze ontstaan idd niet zomaar, dat kost stroom. Die stroom wordt allemaal omgezet in warmte, dat er dan ook nog wat met de stroom die over is (de berekening) gedaan wordt, is bijna nihil en wordt ook wel bijna "opgebruikt" ergens anders in het circuit.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik denk dat ik 6 ventilatoren voor mijn radiator ga kopen en die gewoon zo langzaam mogelijk laat draaien. Lekker stil en genoeg airflow. Of ik neem 3 ventilatoren en iets harder laten draaien. Moet ook goed genoeg zijn denk ik :P Even kijken of het beetje leuk staat in het ontwerp

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:22:
[...]

Ze ontstaan idd niet zomaar, dat kost stroom. Die stroom wordt allemaal omgezet in warmte, dat er dan ook nog wat met de stroom die over is (de berekening) gedaan wordt, is bijna nihil en wordt ook wel bijna "opgebruikt" ergens anders in het circuit.
Eigenlijk wordt de stroom omgezet in beweging (kinetische energie) welke op zijn beurt deels (afhankelijk van het rendement) wordt omgezet in warmte energie, en daarbij komt de lekstroom die direct in warmte wordt omgezet ;)

Mijn zomer-pc-koel-oplossing: misschien upgrade ik binnenkort mijn 3700+ naar een Opteron 165 die uiteraard overgeclockt gaat worden. Omdat het warm is in de zomer probeer ik dit te doen met een zo laag mogelijk voltage (niet boven de 1.4v uitkomen is m'n doel :)) en daarbij koop ik nog een pakje Arctic Silver 5 die ik op mijn heatsink smeer, om de oude standaard-pasta te vervangen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 25-07-2007 19:33 ]

Verwijderd

Heel simpel...

Ik heb mijn systeem zo samengesteld dat bij normaal kamertempratuur (dat is voor mij +/-20 graden) geen enkele fan sneller hoeft te draaien dan 30%. (op de VGA koeling na die draait standaard al 30%)
En sindskort werk ik ook met profielen.

low = standaard
high = hd films & games

• PKN
  • Laatst online: 30-01 03:55

PKN