Toon posts:

Moderatiesysteem in nieuwe website

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Wat ik mij nu afvraag: er wordt door de meeste mensen vanuit gegaan dat het systeem precies zo blijft als het nu is. Is het niet mogelijk dat er nog wat dingen gaan veranderen op basis van feedback? Zou het zin hebben om een topic voor potentiele verberingen te openen? Misschien dat de crew wil overwegen om de meest aangevraagde veranderingen door te voeren?
(of zoiets, wat iedereen aan kan vullen:)
Verbeteringmensen voorneutraalmensen tegen
Een extra niveau erbijdiederik77......
Tag erbijdiederik77......
terug naar oude systeem......diederik77

Ik wil trouwens niet klinken alsof het systeem niet goed genoeg is ofzo... maar verbetering kan altijd :)

Misschien is het sowieso wel handig om een extra topic te maken voor "vragen over het nieuwe moderatiesysteem" zodat dit topic niet zo ontzettend lang wordt.

botoo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:53:
Na de inloopperiode gaat de penaltyratio bepalen hoe ver en hoe vaak jij van de norm afwijkt en nar aanleiding daarvan je modstatus aanpassen. Er is een ploeg die niet meer dan enkelvoudige moderaties kan doen en de experts die doen dubbel zoveel impact. Er zijn er zelfs een aantal die met factor 3 modereren :).
zelfs?? eerst hadden de powermods een factor 'oneindig', nu zijn ze omlaag gegaan naar een factor 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
diederik77 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:48:
[...]

zelfs?? eerst hadden de powermods een factor 'oneindig', nu zijn ze omlaag gegaan naar een factor 3 ;)
Powermods bestaan niet meer, Botoo heeft het over 'gewone' users met modrechten ;)

Hoe zit het trouwens met die automagische aanpassing in je factor? Die gaat toch niet zoals de metamod werken, maar met wat betere scripts? Anders worden juΓ­st de mensen die alle reacties 'rechtzetten' belemmerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

πŸ’€ too old to die young

Maar hoe wordt dan "de norm" bepaald? Aan de hand van het uiteindelijke gemiddelde?
Ja, dat is het zwakke puntje in dit verhaal, maar die inloopperiode behelst ook het controleren, corrigeren en bijsturen van moderaties. Idien een user duidelijk laat zien een slechte modder te zijn zal er veel sneller dan in het verleden de modmogelijkheden uitgezet worden. Tevens zal de ploeg experts eerst moeten groeien zodat er uiteindelijk een zelfregulerende vorm ontstaat met correctere moderaties.

En anders moet de inloopperiode verlengd worden totdat er een stabiel en controleerbaar modlegioen ontstaat.

Hier ligt ook een rol voor de oud-FPM'ers die nu de eerste lichting experts zijn :Y).

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:51
@diederik77: Volgens mij moet het systeem niet te ingewikkeld worden. Een niveau -2 voor trolls en flames lijkt mogelijk wel goed idee (ivm met de stand van overbodige posts), zoals ook blijkt uit de vraag die ik eerder in dit topic stel en de reacties die daarop komen.

@The_Zeroorez: Net alsof je als modder continu aan het 'rechtzetten' bent. Als je gewoon modereerd in normale topics bouw je credit genoeg op om zo nu en dan wat recht te zetten.
In het oude modsysteem deed ik best regelmatig dingen rechtzetten, maar mijn panalty ratio kwam nooit ver van de nul vandaan (voor zover ik me kan herinneren).

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

diederik77 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:48:
. . .Ik wil trouwens niet klinken alsof het systeem niet goed genoeg is ofzo... maar verbetering kan altijd :)

Verbeteren kan (en moet imo) altijd, maar een pol daarvoor opzetten is redelijk nutteloos, een topic lijkt me idd wel zinvol maar laten we het eerst eens grondig aan de dagelijkse praktijk toetsen en er uitgebreid TMF-style :) over debatteren.
De Powermod is er nog steeds (maar steeds meer low-profile en zal Powermod Plus genoemd worden. Als tool blijft de oude powermod dus beschikbaar voor enkele crewleden.
De Powermod als waardebepaling voor modders is nieuw en nog slechts toegekend aan een enkeling (allen crew atm).

We krijgen dus voor de reguliere (on-crew) modders:
- geen modmogelijkheid
- beginner (moderaties worden pas effectief als meer ervaren modders het er mee eens zijn dmv hun moderaties)
- regular, factor 1 modder
- expert, factor 2 modder
- powermod, factor 3 modder

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Jesse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:46:
@The_Zeroorez: Net alsof je als modder continu aan het 'rechtzetten' bent. Als je gewoon modereerd in normale topics bouw je credit genoeg op om zo nu en dan wat recht te zetten.
In het oude modsysteem deed ik best regelmatig dingen rechtzetten, maar mijn panalty ratio kwam nooit ver van de nul vandaan (voor zover ik me kan herinneren).
Zeker niet alleen maar, maar soms (als ik gewoon veel wil modden, weinig tijd heb, of wat dan ook), doe ik alleen reacties die imo niet goed staan. En zelfs al zou je dat maar soms doen, het moet niet zo zijn dat je voor wat 'rechtzetten' eerst moet sparen..
Mijn penalty was trouwens rond de 0.250 oid, maar is sinds de gesloten modderschap gekelderd tot rond de 0.128..
botoo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:58:
De Powermod is er nog steeds (maar steeds meer low-profile en zal Powermod Plus genoemd worden.
Ah, had ik anders begrepen.. :)
We krijgen dus voor de reguliere (on-crew) modders:
- geen modmogelijkheid
- beginner (moderaties worden pas effectief als meer ervaren modders het er mee eens zijn dmv hun moderaties)
- regular, factor 1 modder
- expert, factor 2 modder
- powermod, factor 3 modder
Komen deze ook in de profielen, of blijft dit kopje zo 'zinloos' voor users als 'ie nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat wel meerdere modders, al dan niet ter goeder trouw, zoals XplodingForce zegt zullen denken en overdreven willen modereren om de resultaten te manipuleren.
Mij lijkt het dan beter om het uiteindelijke resultaat van een post te laten bepalen door een mediaan in plaats van een (afgerond) gemiddelde.

Op die manier zal je een post niet eerder op het gewilde resultaat brengen door expres hoger of lager te modden. Om het met een voorbeeldje te verduidelijken:

<post die niets toevoegt, maar ook geen troll is> - score +1 [+2,+1, 0]
Wil je deze vervolgens op 0 krijgen, dan zal het geen verschil voor het resultaat geven of je het op de 2 manieren doet:
  • een 0 geven --> resultaat wordt [+2,+1, 0, 0] dus (1+0)/2
  • een -1 geven --> resultaat wordt [+2,+1, 0, -1] dus (1+0)/2
Nu moet je natuurlijk kijken hoe je deze 1/2 afrond, maar dat kan dan op dezelfde manier als het nu al wordt afgerond. Met het mediaan-systeem weet je dat het geen zin heeft overdreven sterk te modden, en zal een -1 geven enkel zorgen dat er meer kans is dat hij effectief op -1 komt te staan.
(naast natuurlijk je penalty vergroten ;) )

Het kan natuurlijk zijn dat dit systeem reeds wordt toegepast, maar dan vind ik wel dat de benaming moet veranderen.
EDIT: op moment is het dus enkel het gemiddelde dat telt, en omdat je stem meteen zichtbaar is, merk je dat overdreven modereren wel tot het juiste resultaat kan leiden. Niet echt positief lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:52 . Reden: moderatie overcompenseren uitgetest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Damn. Nu met dat Danoontje Powerrrr boxje ernaast wil ik toch ECHT dringend een FAQ. Ziet er nogal eng uit zo :/

Kun je ook die dingen veranderen? Dan ga ik even wat experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het onderscheid tussen 0 en +1 posts in de oude layout is naar mijn mening altijd vrij schimmig geweest en erg subjectief. In het nieuwe reactie- en moderatiesysteem worden reacties op het basisniveau 0 geplaatst. Daar is plaats voor allerlei soorten reacties met een goede bedoeling. De gebruikers willen gewoon lekker kunnen reageren en niet iedereen heeft de intentie om een hoogkwalitatief stuk af te leveren. Zolang de sfeer er niet onder lijdt is dat geen probleem. De reacties die toegevoegde waarde hebben, de posts waarvan je denkt 'daar heb ik wat aan', die mogen gepromoveerd worden naar +1 of +2. Het -1 niveau is bedoeld voor reacties die in strijd zijn met de gedragsregels, waarin beledigingen worden geuit of wordt getreiterd.
Dorus806 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:33:

Wat ik wel mis is dat het mod-systeem is uitgekleed, vooral de melding behulpzaam, informatief, overbodig, offtopic etc. Mis ik. in het oude mod systeem vond ik deze toevoegingen veel belangrijker dan de mod punten, als ik het reactie draadje doorlas beoordeelde ik vaak of ik post's las afhankelijk van die toevoeging en wat ik op dat moment wou weten (meningen, of meer informatie over het onderwerp).
De twee belangrijkste doelstelling van het modereren is om een kwalitatieve scheiding aan te brengen in de reacties, zodat daar op gefilterd kan worden, en om gebruikers te belonen dan wel te straffen voor hun geleverde werk. De moderatietags zijn niet van direct belang voor de score. Zo waren vaak wel erg arbitrair en werkten sterk subjectief modereren in de hand. EΓ©n van de grootste problemen van het oude modsysteem was dat er veel te veel op mening werd gemodereerd.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:12:
How, dat betekent dat een totaaaal offtopic reactie zichtbaar blijft? Buiten dat ik dat een razend slecht idee vind, wordt er op het moment ook helemaal niet zo gemod. Offtopic wordt op -1 gezet door iedereen.
Trouwens, over het algemeen vind ik het wel een mooie evolutie. Modsysteem op zich is er volgens mij een stuk op vooruit gegaan.
Edit: De commentaar die op de frontpage bij de verschillende moderatieniveaus staat, suggereert trouwens dat offtopic reacties op -1 moeten komen, want bij -1 staat er ongewenst, en offtopic past nu eenmaal beter bij 'ongewenst' dan bij 'neutraal'.
Het -1 niveau is bedoeld voor echt misbruik. Een onschuldige off-topic reactie (iemand die wat afdwaalt van het hoofdonderwerp maar wel de intentie heeft om behulpzaam te zijn, ook al slaat de inhoud van zijn reactie niet meer direct op het hoofdonderwerp van de discussie) is mijn inziens geen -1 waar maar mag gewoon op 0 blijven staan.
Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:05:
Is het dan de bedoeling dat je bij het modereren iedere reactie een score geeft? Bij veel reacties is dat niet echt nodig, zeker niet wanneer een reactie al 10-20 moderaties heeft gehad en jouw stem toch niets uithaalt (mocht het verschillen van het gemiddelde).

Het is toch veel handiger om te kunnen zien welke reacties ongemodereerd zijn. Mocht daar dikke meuk tussen zitten kan je die snel -1 geven zodat een ander het niet hoeft te zien.
Je moet natuurlijk zelf weten of je een reactie wel of niet wilt modereren. Meer moderaties is in principe beter.

Het was de bedoeling dat ongemodereerd reacties herkenbaar waren aan een lichte kleur van de scoreindicator. Om een of andere reden werkt dit niet meer. Dit probleem zal zsm opgelost worden.
XplodingForce schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:24:

Hiermee krijg je echter het probleem dat (fictief, dan he) ik bijvoorbeeld een reactie op -1 zie staan, die ik op 0 wil hebben. Er zijn veel moderaties geweest, dus met 0 komt ie niet op 0. Bij +1 ook niet. Ok, dan maar +2, terwijl dat dus niet de score is waar je hem op wilt hebben. Hoe werkt dit dan?

Werkt het systeem vanuit de gedachte, alle mods die je doet, die hoger zijn dan de score nu geven een volle verhoging, maar de reactie gaat niet boven de score uit die je geeft? Of werkt het dmv (als iets op -1 staat) 0=1 punt extra, 1= 2 punten extra, 2=3 punten extra, waarbij punten een fictieve rating zijn die je geeft?
Het score van een reactie wordt berekend op basis van een gewogen gemiddelde van alle moderaties. Er is een verschil in weging op basis van het moderatorniveau van de moderators (beginnend x1, ervaren x1, PowerMod x3). Het is zeker geen gewenst gedrag als je een reactie die op -1 staat met +2 beoordeeld terwijl je van mening bent dat 0 een rechtvaardige score is, alleen maar om daarmee je eigen zin door te drijven. De scores worden semi-democratisch bepaald (waarbij sommige users more equal zijn dan anderen :) ) .
Cyphax schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:46:
[...]

Toch is die penalty-ratio erg interessant, omdat je nu meer misbruik kunt maken van je punten dan voorheen. Niet alleen kun je nu in één keer een post 3 punten lager geven dan ie al had (een post op +2 kun je -1 ongewenst geven), elk punt telt ook zwaarder omdat de schaal is verkleind. Toch?
Ook omdat je nu geen modpoints meer hebt. Iemand die consistent vreselijk slecht mod, hoe wordt daarmee omgegaan? :)
Het idee is om een bot in de achtergrond te laten draaien die de moderaties van een user vergelijkt ten opzichte van het gemiddelde en bij een te grote afwijking de modrechten van de moderator inneemt of de moderator naar het beginnersniveau degradeert. De praktijk zal moeten uitwezen of deze bot kan werken en welke instellingen het gewenste effect leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een opmerking, losstaand van mijn vorige.

Nu er geen naam meer op een waardering geplakt staat, is het zeer moeilijk om sommige reeds gemodereerde dubbelposts te herkennen

Vroeger kon in het "moderatieque-overzicht" zien dat er bij een nieuwsitem ongemodereerde reacties bijgekomen zijn. Wanneer je dan naar dat item ging(dat je reeds gelezen had, maar waar intussen enorm veel reacties bijgekomen zijn) kon je dan naar de laatste pagina gaan, en de onderste reacties modereren. Kwam je dan een schijnbaar enorm interessante reactie tegen die op "0" staat, dan kon je aan de benaming "dubbelpost" zien dat dit was omdat iemand anders deze prachtige opmerking reeds voordien gemaakt heeft.

Met het nieuwe systeem zie je deze zelfde schijnbaar enorm interessante reactie op 0 staan, en denk je, dit klopt hier niet, deze verdient gerust een +1 of +2. En dus verander je die.
Het zou imho overdreven zijn als je dan verplicht wordt om alle voorgaande, reeds gemodereerde reacties, te moeten doorspitten om te kunnen concluderen of het al dan niet reeds gezegd is.

Ook verdienen (heel) grappige sarcastische reacties een beetje hun waarde vind ik als niet iedereen kan zien dat dit grappig bedoelt is. Sommige gebruikers met weinig kennis over het onderwerp zullen dan misschien denken dat ze deze hooggemodereerde reacties als een waarheid moeten interpreteren. Grappige reacties zullen maw volgens mij niet meer op een +2 kunnen belanden zoals vroeger.

Verder vrees ik dat omdat je niet weet waarom je eigen reactie een bepaalde waardering gekregen heeft(naast natuurlijk door het gebruik te maken van gezond verstand) we meer reacties zullen hebben die ge-edit worden met de vraag "waarom de moderators of fanboys van tegengestelde partij het in hemelsnaam in hun kop krijgen om mijn reactie zo te moderen". Zo reageren is natuurlijk tegen de faq, maar ook als deze reacties een mod-opmerking krijgen blijven ze natuurlijk irritant en vervuilend.

Als laatste opmerking wil ik melden mij aan te sluiten bij de mensen die vinden dat er een -2 moderatie of iets dergelijks ontbreekt

Verder voor de duidelijkheid, ik ben enorm tevreden van het vernieuwde en sneller werkende moderatiesysteem, maar het kan natuurlijk altijd nog beter hΓ© :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 03-10 16:51
Femme schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:17:
[...]
Het -1 niveau is bedoeld voor echt misbruik. Een onschuldige off-topic reactie (iemand die wat afdwaalt van het hoofdonderwerp maar wel de intentie heeft om behulpzaam te zijn, ook al slaat de inhoud van zijn reactie niet meer direct op het hoofdonderwerp van de discussie) is mijn inziens geen -1 waar maar mag gewoon op 0 blijven staan.
Dat betekend dat de voorbeelden die ik hier aanhaal op 0 toch te laag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk ook hier eens. Je bent blijkbaar niet de enige die *iets* wil dat op tags lijkt.

Maargoed, mij persoonlijk maken de tags weinig uit, wel heb ik af en toe het idee van "zouden anderen nu ook begrijpen dat deze +1 is omdat hij grappig is?" (zoals dit, een goed voorbeeld.. dat het een admin is zou geen verschil mogen maken, maar als je even doordenkt, en weet dat moto serveradmin is, en hier iets mee te maken heeft.. Een 'grappig'-tag zou dit duidelijk maken, dan denkt iemand die niet naar de nick kijkt, of niet weet dat moto serveradmin is, niet "wÑÑrom staat die op +1!?)

Ik ben geen voorstander van complete tags, en ik weet zeker dat bijvoorbeeld Femme dit ook niet wil. Het is gestript om simpeler te maken, dan moet je niet de tags terug gaan halen.. Maar Γ­ets dat wat meer kan aangeven.. zou soms gewenst zijn.
Misschien is het iets om een textvakje te maken waar je in twee woorden een 'comment' bij je mod kan zetten, als je advanced of power bent? Op die manier kunnen andere modders, als ze het 'dingetje' uitklappen, zien waarom het zo gemod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind dit verschil te vaag. Ik kan mij voorstellen dat je van goeie offtopics uitgaat, maar je hebt ook slechte offtopics. Slechte offtopics als in "Bij dit Intel-nieuws moet wordne opgemerkt dat AMD dit AMD dat enzo". Het kan prima zijn, maar het is offtopic omdat het een ander onderwerp bespreekt EN ongewenst is want het leidt af van het onderwerp. Dan blijven de twee keuzes over, 0 en -1. Met -1 staat het rechtstreeks tussen de flamers en fanboys. Maar daarvoor kan de kwaliteit veel te goed zijn. Maar 0 is niet terecht want het is ongewenst. En ongewenst moet ei'k per default uit het zicht gehaald worden.

Ik zou het op prijs stellen als er een duidelijkere filosofie voor offtopic wordt gevonden. De tag zal uiteindelijk verdwijnen maar het type reactie moet gewoon ondergebracht worden. Daarom sluit ik mij ook aan dat er 1 niveau extra gevonden moet worden. Het modsysteem voor sep-2000 bevatte de range [-2;+2] zodat je je ongewenste meuk (offtopic en dom/onjuist) op -1 kon parkeren en -2 voor het strafbankje (de flamers). Want nu is er IMHO 1 niveau te weinig.

In overige vragen: wat is er met de karmarating aan de hand? Ik heb nog nooit gezien dat je met 1000 replies 20.000 punten kan halen. Zeker niet met slechts 1500 reactiepunten. De verhouding 1 op 5 is al voorbehouden aan kannonen a la Longbeard en RM-rf dus hier zal wel iets achter zitten.

De ongemodde reply wordt bekeken, daar ben ik blij mee :).
Voor de visueel ingestelden is het blokje net iets te klein om de invulling te zien, misschien dat er een cijfer achter gezet kan worden als teken dat de reactie gemod is.

Gaat de metamodbot die mensen opsporen die vinden dat iets 0 moet zijn ipv -1 en daarom ipv 0 +2 invullen?

Verdwijnt het aangeven van +2 en +1 zodat het gewoon niveau 2 en 1 wordt?

Ik begrijp dat mensen ook automatisch kunnen doorstromen naar een PM-niveau en x3 kunnen posten. Maar welke rechten zitten er dan aan of is dat louter de weging?

[edit]
Van mij mogen tags wegblijven. Misschien dat we intern op TMF nog offtopic en troll bezigen, maar verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:29:
[...]
...
Misschien is het iets om een textvakje te maken waar je in twee woorden een 'comment' bij je mod kan zetten, als je advanced of power bent? Op die manier kunnen andere modders, als ze het 'dingetje' uitklappen, zien waarom het zo gemod is.
Dat lijkt me ook wel iets, maar dan zonder intypen, maar door uit een aantal mogelijkheden te selecteren. Het lijkt mij immers bijna onmogelijk om automatisch uit een hoop ingetypte commentaren een duidelijk overzicht te distilleren. Daarnaast ga je als moderator je tijd niet willen verdoen denk ik door bij elke post iets te willen typen, dit neemt meer tijd in dan snel te klikken.
De meest gekozen keuze kan dan voor (expert)moderators zichtbaar komen bij het uitklappen van het moderator-venstertje.

En ik denk nu dat jullie inderdaad gelijk hebben en dat het niet nodig is dat deze steeds zichtbaar zijn voor iedereen. Vergeet dus maar wat ik daarjuist gezegd heb over grappige posts.
De makers van deze reacties moeten dit maar voortaan zelf aan iedereen duidelijk maken aan de hand van de juiste emoticon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:06

Toff

FP ProMod
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat je een reactie kan waarderen zonder er meteen een tag aan te hangen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een dubbelpost als zodanig gemod uitsluitend omdat die tag er al aan hing ofzo. Gewoon onbevooroordeeld de waarde bepalen. Het gaat er imo primair om dat de topics goed leesbaar zijn. Het belonen of straffen van een poster stond nooit voorop in mijn beleving, al kon er wel enige "opvoedkundige" waarde vanuitgaan. Iemand die regelmatig "dubbelpost" als waardering kreeg, zou in principe beter moeten gaan lezen, voor het posten. Dat stukje zijn we nu kwijt, maar aangezien de tag vaak ook niet de lading dekte gaf het ook vaak onnodige discussies.

Overigens is een dubbelpost imo in het nieuwe systeem ook een -1 (uit het zicht). Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:00:
Wat boeit het eigenlijk of een reactie wel of niet reeds door iemand gemod is???
Jesse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Je ziet niet het verschil tussen of die al stevig op een bepaald niveau staat of dat nog niemand een niveau gekozen heeft, terwijl dat wel interessant is. Als al 10 mensen een reactie op +1 hebben gezet dan hoef ik dat niet nog een keer te doen.
Daar zit wat in. Maar dan is de vraag niet zozeer of er nog ongemodereerde berichten zijn. Want met 1 enkele moderatie is het niet meer ongemodereeerd, maar dat zegt in het huidige systeem vrij weinig. Pas met meerdere moderaties zal er een consensus komen...

Je zou dan een standaard indicator moeten hebben die aangeeft hoe 'hard' de moderatie is. Misschien een extra balk die groeit met het aantal moderaties? Zou je rechts naast de moderatie trap kunnen plakken of zo...

Je zou ook met kleurintensiteit kunnen spelen, maar dat wordt helaas al gebruikt om het onderscheid tussen 0 en +1/+2 extra duidelijk aan te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:49:
En ik denk nu dat jullie inderdaad gelijk hebben en dat het niet nodig is dat deze steeds zichtbaar zijn voor iedereen. Vergeet dus maar wat ik daarjuist gezegd heb over grappige posts.
De makers van deze reacties moeten dit maar voortaan zelf aan iedereen duidelijk maken aan de hand van de juiste emoticon :+
Ik denk dat een emoticon op zich geen slecht idee is maar dat je moet uitkijken voor mensen die zichzelf grappig vinden. Die zetten er een emoticon bij terwijl niemand het grappig vindt. Zo zou je dus een reactie ongewenst op nivo 0 kunnen laten staan terwijl deze juist omlaag zou moeten. Als je een flame verbergt in een "grappige" opmerking dan kan dat dus heel verkeerd uitvallen.

Niet dat ik vind dat er weer tags aan moeten worden gehangen want dat maakt de verwarring af en toe alleen maar groeter.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

ecteinascidin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:46:
[...]

Ik vind dit verschil te vaag. Ik kan mij voorstellen dat je van goeie offtopics uitgaat, maar je hebt ook slechte offtopics. Slechte offtopics als in "Bij dit Intel-nieuws moet wordne opgemerkt dat AMD dit AMD dat enzo". Het kan prima zijn, maar het is offtopic omdat het een ander onderwerp bespreekt EN ongewenst is want het leidt af van het onderwerp. Dan blijven de twee keuzes over, 0 en -1. Met -1 staat het rechtstreeks tussen de flamers en fanboys. Maar daarvoor kan de kwaliteit veel te goed zijn. Maar 0 is niet terecht want het is ongewenst. En ongewenst moet ei'k per default uit het zicht gehaald worden.
Die zichtbaarheid van ongewenste non-trollen is inderdaad het hele probleem. In offtopic NG 0 of -1? discussie en consensus legt AHBdV uitstekend uit waarom die zichtbaarheid relevant is; het verschil tussen 0 en 1 mag dan vroeger schimmig geweest zijn, de consequentie was zichtbaarheid en 0 vervulde daarmee een belangrijke rol. Op dit moment is het beleid kennelijk geworden dat ALLE posts ALTIJD zichtbaar zijn voor de toevallige bezoeker, tenzij iemand loopt te trollen en te flamen. Dat is domweg onvoldoende om het modsysteem te rechtvaardigen - zet er dan een stel admins op die ongewenste shit trashen en laat de rest zijn gang gaan. Een systeem waarin bijna alle posts per definitie zichtbaar zijn is eigenlijk alleen goed voor het ego van de modders, en dat lijkt ook mij geen goede situatie.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 22:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het zou wel erg prettig zijn wanneer je bij een nieuwspost nog steeds kan modden als je al gereageerd hebt (buiten de thread waar je in reageert uiteraard). Maar dat is al genoemd.

Wat ik wel prettig zou vinden;
Wanneer je niet kan modden op een post omdat je al gereageerd hebt, kan je ook niet meer zien hoe een reactie er voor staat. Je kan enkel de afgerondde eindscore zien, niet het aantal moderaties met hun waarden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Haan

dotnetter

Ik kan het zo snel niet in deze thread terug vinden, maar klopt het dat als je een reactie beoordeelt, dit meteen definitief is? Want ik gaf net een -1 aan een reactie, terwijl ik later bedacht dat 0 ook wel goed was, maar ik kon het niet meer ongedaan maken volgens mij..
Dat zou ook minder handig zijn als je per ongeluk een bepaalde score kiest (wat vrij snel kan gebeuren met zo'n pop-up menuutje)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Je omschrijft het helemaal correct Haan^^, dat is Ajax :).

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Maar is dat dan iets om blij mee te zijn? Ik zou het wel prettiger vinden als je eerst nog een bevestiging kan geven als je een score wilt geven of in ieder geval de mogelijkheid om een score (bijvoorbeeld binnen een minuut) nog kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Kwestie van wennen Haan, ik ben er zelf ook al een paar keer de fout mee ingegaan :o

Binnen het nieuwe systeem hoef je eik helemaal nie tte weten wat de huidige score is omdat je die aan wilt passen, maar je hoeft slecht te bedenken wat een een reactie volgens jou waard is en daarna klik je dat aan. Een iets andere werkwijze maar best werkbaar/handig :).

Wijzigen binnen de eerste minuut lijkt me een zinvolle optie om te implementeren als dat kan :Y). Dat scheelt iig misklikfoutjes.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
Haan schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:06:
Maar is dat dan iets om blij mee te zijn? Ik zou het wel prettiger vinden als je eerst nog een bevestiging kan geven als je een score wilt geven of in ieder geval de mogelijkheid om een score (bijvoorbeeld binnen een minuut) nog kan wijzigen.
ik heb ook wel eens dat ik later bedacht dat het wel iets anders had gemogen... maar zo'n ramp is het toch niet? Een andere modder corrigeert het wel weer.
Een popup lijkt me vreselijk, het gaat juist zo lekker vlot nu.

ik ben het trouwens met Muer eens dat het wel handig zou zijn als je bij reacties die je niet meer kan modereren nog wel zou kunnen zien hoe die gemod is. ik zie nu dat dat al kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Ik dacht eigenlijk dat je juist wel je moderatie nog aan kon passen :o
't Zou in ieder geval erg handig zijn als dat kon :)

Okee ik heb even zitten spelen. Hij doet vreemd. Even wat plaatjes regelen.

In eerste instantie gaf ik de score 0 Neutraal. 2 moderaties 0 Neutraal:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/score1.jpg
Vervolgens pas ik 'm aan (blijkbaar gaat dat wel gewoon) en geef ik 'm +2 Uitmuntend:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/score2.jpg
2 moderaties met +2, geen met 0.

En ik heb 'm ook weer teruggezet op 0 Neutraal. Wederom ziet het er dan uit zoals het eerste screenshot: 2x 0 Neutraal van 1 moderatie.
Ik snap 'm niet, of het is een bugje.

[ Voor 79% gewijzigd door Cyphax op 08-06-2007 10:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
Cyphax: je hebt gelijk: je kunt inderdaad je moderatie nog aanpassen. Dat wist ik ook niet.

Het werkt trouwens ook bij oude mods. Ik kon een mod van gisteren ook nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:22:
Ik dacht eigenlijk dat je juist wel je moderatie nog aan kon passen :o
't Zou in ieder geval erg handig zijn als dat kon :)

Okee ik heb even zitten spelen. Hij doet vreemd. Even wat plaatjes regelen.

In eerste instantie gaf ik de score 0 Neutraal. 2 moderaties 0 Neutraal:
[afbeelding]
Vervolgens pas ik 'm aan (blijkbaar gaat dat wel gewoon) en geef ik 'm +2 Uitmuntend:
[afbeelding]
2 moderaties met +2, geen met 0.

En ik heb 'm ook weer teruggezet op 0 Neutraal. Wederom ziet het er dan uit zoals het eerste screenshot: 2x 0 Neutraal van 1 moderatie.
Ik snap 'm niet, of het is een bugje.
Jup, je kan ze nog aanpassen.

Dat het 2x is komt omdat je een 'goede' modder bent. Je hebt de volgende niveaus, als ik het goed heb:
  • Beginner: 1x en moet gecontroleerd worden door echte modders
  • Modder: 1x
  • Geavanceerde modder: 2x
  • PowerMod: 3x + toolboxje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TheZeroorez schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:02:
[...]

Jup, je kan ze nog aanpassen.

Dat het 2x is komt omdat je een 'goede' modder bent. Je hebt de volgende niveaus, als ik het goed heb:
Ach, natuurlijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Scherp.
Je kunt niet ergens terugzien wat voor modstatus je hebt, of wel? Ik heb daar gister toevallig naar lopen zoeken, maar ik vond er verder niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:03:
[...]

Ach, natuurlijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Scherp.
Je kunt niet ergens terugzien wat voor modstatus je hebt, of wel? Ik heb daar gister toevallig naar lopen zoeken, maar ik vond er verder niets over.
In je gallery zou het moeten staan, maar die staat nog steeds bij elke user op 'inactief'.

TMF-mods: Is dit iets dat op de devtrack moet, of is het bewust zo gedaan? Staat een beetje raar... >> http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2383
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Dit heeft bij mijn weten nooit gewerkt voor een gewone FPM.
Het enige dat bij die modstatus terechtkomt/kwam zijn denk ik statussen zoals "lief adje" enzo
Klopt, maar ik dacht dat het met de nieuwe FP mee wel 'opgelost' zou zijn. Daarbij zijn er nu meer statussen (voor gewone modders), en ben je standaard GEEN mod. Dat het die paar maanden met FPM niet werkte is niet zo gek, dat was tijdelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 08-06-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:04:
[...]

In je gallery zou het moeten staan, maar die staat nog steeds bij elke user op 'inactief'.

TMF-mods: Is dit iets dat op de devtrack moet, of is het bewust zo gedaan? Staat een beetje raar... >> http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2383
Dit heeft bij mijn weten nooit gewerkt voor een gewone FPM.
Het enige dat bij die modstatus terechtkomt/kwam zijn denk ik statussen zoals "lief adje" enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14

Tachyon

pop the glock

ecteinascidin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:46:
[...]

In overige vragen: wat is er met de karmarating aan de hand? Ik heb nog nooit gezien dat je met 1000 replies 20.000 punten kan halen. Zeker niet met slechts 1500 reactiepunten. De verhouding 1 op 5 is al voorbehouden aan kannonen a la Longbeard en RM-rf dus hier zal wel iets achter zitten.
Er gebeuren inderdaad wel rare dingen ja :?
Ik ben ineens van 557 karmapunten naar bijna 7300 gegaan :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
* Cyphax vindt het ook gek dat zijn gemiddelde score per reactie eergister op 1.8 stond en nu op 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
In het oude systeem kon je 4 punten per post scoren, nu is 2 de ultieme score. Lijkt me haast onmogelijk om een gemiddelde score te bepalen op basis van oud en nieuw, want het zijn verschillende grootheden, maar er zal best een vage routine voor bedacht zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het onderscheid tussen 0 en +1 posts in de oude layout is naar mijn mening altijd vrij schimmig geweest en erg subjectief. In het nieuwe reactie- en moderatiesysteem worden reacties op het basisniveau 0 geplaatst. Daar is plaats voor allerlei soorten reacties met een goede bedoeling. De gebruikers willen gewoon lekker kunnen reageren en niet iedereen heeft de intentie om een hoogkwalitatief stuk af te leveren. Zolang de sfeer er niet onder lijdt is dat geen probleem. De reacties die toegevoegde waarde hebben, de posts waarvan je denkt 'daar heb ik wat aan', die mogen gepromoveerd worden naar +1 of +2. Het -1 niveau is bedoeld voor reacties die in strijd zijn met de gedragsregels, waarin beledigingen worden geuit of wordt getreiterd.
0/1 kan best behoorlijk subjectief zijn geweest, maar nu zitten we met reactielijsten die werkelijk stikken van de dubbelposts (allemaal op 0) en dat maakt 't reacties lezen toch 'n stuk minder voor me. Ik sluit me dus van harte aan bij de anderen die hier al aangaven dat we een mogelijkheid een reactie als "oninteressant" te bestempelen wel degelijk hard nodig hebben.

(Daarnaast kan ik nog moeilijk zonder de "grappig" tag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die ene keer in de maand dat ik moet glimlachen om een "grappige" reactie weegt echt niet op tegen al die keren dat z.g. grappig bedoelde reacties de discussie vertroebelen. Nu is er imo geen enkele reden meer om een "grappige" reactie hoger dan nul te waarderen.
Dubbelposts mogen van mij, zoals ik eerder aangaf, op -1. Tenzij iemand hier met goede argumenten komt voor een hogere waardering beschouw ik een dubbelpost als een die beter uit het zicht kan blijven, lees: ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:40:
Die ene keer in de maand dat ik moet glimlachen om een "grappige" reactie weegt echt niet op tegen al die keren dat z.g. grappig bedoelde reacties de discussie vertroebelen.
Daarom juist. De tag gaf de mogelijkheid ze alleen te lezen als je in de mood ervoor was. Nu zijn ze al snel "OT -> opzouten..".

Om diezelfde reden mogen de icoontjes van mij ook nog 'n tikkie strakker: de "leesbaarheid" is veel minder geworden dan het ouderwetse cijfertje '+2' (etc). Oranje voor 0 en knallender groen voor +2?

Of ben ik de enige die éérst de tags (+X en label Y) leest / las en daarna pas de reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Birdie schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:14:
[...]
Of ben ik de enige die éérst de tags (+X en label Y) leest / las en daarna pas de reactie?
Die manier van reacties lezen is voor mij in ieder geval geheel nieuw om te horen. Weet niet hoe het bij anderen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Birdie schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:16:
[...]

0/1 kan best behoorlijk subjectief zijn geweest, maar nu zitten we met reactielijsten die werkelijk stikken van de dubbelposts (allemaal op 0) en dat maakt 't reacties lezen toch 'n stuk minder voor me. Ik sluit me dus van harte aan bij de anderen die hier al aangaven dat we een mogelijkheid een reactie als "oninteressant" te bestempelen wel degelijk hard nodig hebben.

(Daarnaast kan ik nog moeilijk zonder de "grappig" tag.)
Ik lees niet de reacties bij alle artikelen, maar over het algemeen vind ik het er echt niet slecht aan toe gaan. De sfeer is goed en er worden volop nuttige bijdragen geleverd. Het nieuwe modsysteem wordt in mijn ogen ook goed opgepakt. Er wordt veel gemodereerd en het lukt daardoor goed om reacties met 'meerwaarde' van het 0-niveau af te halen. De stap naar +2 wordt nog niet vaak gemaakt. Mijn inziens moet daar niet terughoudend mee gedaan worden. Het is namelijk niet eenvoudig voor een reactie om een gemiddelde van 1,5 of meer te halen als er meerdere moderaties van mensen met verschillende meningen worden gedaan.

Als jij onder een dubbelpost een reactie verstaat van iemand met een strekking die vergelijkbaar is aan wat ee ander eerder gepost heeft, dan ben ik er volstrekt mee oneens dat zo'n reactie naar -1 moet. Het is misschien wat anders als we het over eenregelige mededelingen hebben die sowieso weinig toe te voegen hebben. Ik zie eigenlijk weinig echte dubbelposts.
Birdie schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Om diezelfde reden mogen de icoontjes van mij ook nog 'n tikkie strakker: de "leesbaarheid" is veel minder geworden dan het ouderwetse cijfertje '+2' (etc). Oranje voor 0 en knallender groen voor +2?
0 was eerst oranje, maar dat is tijdens de testfase gewijzigd in mintgroen omdat sommige testers oranje een te negatieve kleur vonden voor het startniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik vind vooral dat er nu erg veel berichten zijn die op -1 komen. Hierbij gaat het over het algemeen niet om trolls en flamebaits maar om offtopic berichten

Voorbeeldje:

In het artikel over torrentspy staat:

/begin
Mooi die favoriet ligt nu in de prullenbak :')
/eind
mod -1

Nou is dit geen fantastisch bericht en hoger dan 0 moet dit ook niet komen maar -1 vind ik persoonlijk erg streng(in vergelijking met de oude regels)

Deze poster geeft namelijk op een manier die erg kortaf is, zijn positie weer over zijn gebruik van torrentspy. Geen geweldige post, maar -1 lijkt me toch te streng.

Dit zie ik trouwens veel vaker en dit is dan ook geen uitzondering. Wat vind got hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wat ik nog wilde opmerken: ik had het niet erg gevonden als er wat minder uit te klappen was zeg maar. :)
Ik moet nou per reactie vrij veel klikken op vrij kleine plaatjes om te zien wat de huidige moderaties zijn - ik wil dat eigenlijk altijd bekijken - en het zou wel handig zijn als dat standaard uitgeklapt was. Desnoods met een pref. Ik bedoel dan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/score1.jpg
Om daar te komen moet ik klikken op het plaatje met de huidge score. Dat is qua grootte goed te doen. Maar het plaatje waar ik op moet klikken om 'm helemaal uit te klappen is niet erg hoog, dat maakt het iets lastiger. Ongeveer hetzelfde geldt voor het uitdelen van een score: het is wat priegelig allemaal. Het ziet er geweldig uit, no doubt, maar qua usability was het oude systeem iets handiger (behalve dat je nu niet meer op submit hoeft te klikken, ik vergat dat steeds :+). Ook het plaatje met het kruisje om de boel te sluiten is erg klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 10-06-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

CoΓΆrdinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TheZeroorez schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:02:
[...]

Waarom nou weer onderscheid maken tussen modders? Is het juist niet de bedoeling dat dat met het nieuwe systeem helemaal niet meer nodig is? Ik kan mij het bestaan van een powermod indenken maar vind "geavanceerde mod" eigenlijk onzin en oneerlijk ten opzichte van de andere modders. Deze geavanceerde mod heeft de beschikking over zwaarder wegende modpunten en kan daarmee zijn idee / wil doordrukken wat betreft de score. Dat lijkt me juist niet gewenst. Wie bepaalt eigenlijk wie geavanceerde mod is en hoe?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt bepaald door zijn/haar kennis wat blijkt uit goede modhistory (en replyhistory?)...dus het is niet zo vreemd om die mensen zwaarder mee te laten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

CoΓΆrdinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:50:
Dat wordt bepaald door zijn/haar kennis wat blijkt uit goede modhistory (en replyhistory?)...dus het is niet zo vreemd om die mensen zwaarder mee te laten wegen.
Ofwel elke user wordt uitvoerig met de hand gecontroleerd op zijn of haar modding? Lijkt me niet waarschijnlijk omdat je dit periodiek voor iedereen weer zal moeten uitvoeren (een geavanceerde mod kan ook omlaag bijgesteld moeten worden).

Door bepaalde normale users (non power mods) meer weging te geven trek je het systeem imho scheef. Moet modden niet meer als een verkiezing zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 10-06-2007 11:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Uitendelijk moet de meta-bot ingelopen zijn en dan gaat dat automagisch Bor.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Femme schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:46:
Als jij onder een dubbelpost een reactie verstaat van iemand met een strekking die vergelijkbaar is aan wat ee ander eerder gepost heeft,
Ja
dan ben ik er volstrekt mee oneens dat zo'n reactie naar -1 moet.
Eh.. wat bedoel je daarmee? Wel, of niet buiten beeld?

Ik vond het altijd prettig dat die overbodige reacties uit beeld gefilterd werden, want ze voegen aan mijn leeservaring niets positiefs toe. Dat ze niet naar -1 horen ("dit willen we hier echt niet zien"-nivea) is nu juist het probleem; er is geen "buiten beeld"-niveau meer voor ze :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Zie over 0 discussies en zichtbaarheid de discussie voor en na deze post: Femme in "offtopic NG 0 of -1? discussie en consen..." :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
[...]
De stap naar +2 wordt nog niet vaak gemaakt. Mijn inziens moet daar niet terughoudend mee gedaan worden. Het is namelijk niet eenvoudig voor een reactie om een gemiddelde van 1,5 of meer te halen als er meerdere moderaties van mensen met verschillende meningen worden gedaan.
Is het dan niet handig om de beschrijving "uitmuntend" wat aan te passen? Uitmuntend klinkt als 10/10 (op schoolrapporten krijgt de 10 ook de beschrijving "uitmuntend" ).
Ik mod zelf ook niet zo vaak naar 2, omdat ik het ook echt als uitmuntend zie. Ik ben best bereid wat vaker hoger te modden, de reden die je aanhaalt (dat een gemiddelde van >1,5 toch al heel moeilijk is) vind ik wel een goede. Maar de meeste mensen lezen TMF niet, en zullen naar de beschrijving modden.

0 was eerst oranje, maar dat is tijdens de testfase gewijzigd in mintgroen omdat sommige testers oranje een te negatieve kleur vonden voor het startniveau.
jammer dat ik die testperiode gemist heb ;(
Voor wie was die eigenlijk en wanneer (en als deelname vrij was: waar aangekondigd) ?
Volgende keer wil ik zoiets niet missen als ik mee kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

diederik77 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:57:
(...) jammer dat ik die testperiode gemist heb ;( Voor wie was die eigenlijk en wanneer (en als deelname vrij was: waar aangekondigd) ? (...)
De testperiode was voor de crewleden, zoals her en der is toegelicht :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Hmmm, is dit een bug? Als ik de overzicht van de moderaties uitklap, verandert de score!
Afbeeldingslocatie: http://parasite.ulyssis.be/before.png
Afbeeldingslocatie: http://parasite.ulyssis.be/after.png

[ Voor 6% gewijzigd door Parasietje op 11-06-2007 11:38 ]

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zit je de boel nu op te naaien Parasietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Parasietje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:37:
Hmmm, is dit een bug? Als ik de overzicht van de moderaties uitklap, verandert de score!
[afbeelding]
[afbeelding]
En als je eerst even op F5 drukt? Gebeurd dit bij alle reacties? Zo ja > Devtrack ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
Reacties die Γ©cht niet te modden zijn hebben geen balkje, dus daar ligt het zeker niet aan.

Wat voor smaak modrechten heb jij precies? Ik vermoed dat het daar aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
En in een topic waar ik zelf gereageerd heb staat dat in de melding. :)

Vind het overigens wel jammer dat die score-indicatoren heel vaag worden weergegeven in topics waaraan je zelf deelgenomen hebt. (Ik vind ze toch al wat onduidelijk, zoals ik al aangaf.)
Femme schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:46:0 was eerst oranje, maar dat is tijdens de testfase gewijzigd in mintgroen omdat sommige testers oranje een te negatieve kleur vonden voor het startniveau.
Oh ja. Probeer dan maar 'ns met (flink) geel erdoor. :). Ik heb zelf eens van die balkjes gemaakt om prioriteit van taken aan te geven. Toen beviel de look van oranje me inderdaad ook niet en is het een (oker)geel geworden. Ook heb ik (net als jullie dat met -1 doen) het contrast van het hele indicatortje laten toenemen met de score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Wat trouwens ook raar is met het nieuwe systeem, is dat als een reactie niet zichtbaar is op het niveau waarop je reacties bekijkt, je de reacties op die onzichtbare berichten wΓ©l ziet. Dat is natuurlijk raar, want die reacties mist dan meestal een stuk context, omdat het een reactie is op een post die je niet ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Birdie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:31:
En in een topic waar ik zelf gereageerd heb staat dat in de melding. :)

Oh ja. Probeer dan maar 'ns met (flink) geel erdoor. :). Ik heb zelf eens van die balkjes gemaakt om prioriteit van taken aan te geven. Toen beviel de look van oranje me inderdaad ook niet en is het een (oker)geel geworden. Ook heb ik (net als jullie dat met -1 doen) het contrast van het hele indicatortje laten toenemen met de score.
Het nadeel van geel is dat de kleur erg licht is en daardoor moeilijk herkenbaar op een lichte achtergrond.
Haan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:57:
Wat trouwens ook raar is met het nieuwe systeem, is dat als een reactie niet zichtbaar is op het niveau waarop je reacties bekijkt, je de reacties op die onzichtbare berichten wΓ©l ziet. Dat is natuurlijk raar, want die reacties mist dan meestal een stuk context, omdat het een reactie is op een post die je niet ziet..
Het was juist een veelgevraagde feature om reacties gelijk of boven het filterniveau in threads met een laagniveau parent te kunnen zien. De reacties onder het niveau zijn uitklapbaar zodat je makkelijk de context kunt achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
Die score zal in de tussentijd wel veranderd zijn door de stem van een ander. Of ging hij echt op en neer met herhaald open en dicht doen?

Overigens vind ik die tekst "Modereren van reacties op dit type item is niet mogelijk" wel wat onduidelijk. Ik kwam 'm net (ok, na zoeken ;) ) ook tegen: je ziet dat wanneer je in een draadje net gereageerd hebt en dan een mod-balkje aanklikt (zonder je scherm eerst te verversen dus). Zou netter zijn als hij dan die andere, wat helderdere melding gaf die je ook krijgt als je later nog 'ns door dat topic zwerft.
Femme schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:57:
[...]

Het nadeel van geel is dat de kleur erg licht is en daardoor moeilijk herkenbaar op een lichte achtergrond.
Okergeel (altijd) lichter dan dat lichte groen van jullie? Ech nie; toch iets vaker met fotosoep / illustrator spelen hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Birdie schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:17:
[...]

Die score zal in de tussentijd wel veranderd zijn door de stem van een ander. Of ging hij echt op en neer met herhaald open en dicht doen?
Bij het openen van de mod popup wordt inderdaad de actuele score opgehaald en die kan inderdaad veranderd zijn in de tijd tussen het opvragen van het artikel en het openen van de popup.
Overigens vind ik die tekst "Modereren van reacties op dit type item is niet mogelijk" wel wat onduidelijk. Ik kwam 'm net (ok, na zoeken ;) ) ook tegen: je ziet dat wanneer je in een draadje net gereageerd hebt en dan een mod-balkje aanklikt (zonder je scherm eerst te verversen dus). Zou netter zijn als hij dan die andere, wat helderdere melding gaf die je ook krijgt als je later nog 'ns door dat topic zwerft.
Zou je die kunnen melden op devtrack? Dat is iets dat aangepast/gefixed kan worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met het kunnen modden van losse reacties?

Stel je klikt op een link om die reactie los te zien, om deze te posten in TMF, maar dan kan je er niet gelijk een moderatie op loslaten (er gebeurt helemaal niks als je op dat balkje klikt).

Is dit bewust gedaan? Zoja, is het een optie om modden hier ook gewoon mogelijk te maken?

en nee, ik moet niks hebben van dat devtrack...moet ik zeker eerst gaan aanmelden?!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:12:
Is dit bewust gedaan? Zoja, is het een optie om modden hier ook gewoon mogelijk te maken?
Ik denk inderdaad dat het gemaakt is om mensen meer naar 'het geheel' te laten kijken, voordat ze iets 'zomaar' modden. Desalniettemin zou het voor de 'mismods'-mods handig zijn ja ;)
en nee, ik moet niks hebben van dat devtrack...moet ik zeker eerst gaan aanmelden?!
Ik doe het met liefde voor je, zou het zelf ook handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het dan een optie om de selecte groep modders uit het tussensysteem wel die rechten te geven O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Stel je klikt op een link om die reactie los te zien, om deze te posten in TMF, maar dan kan je er niet gelijk een moderatie op loslaten (er gebeurt helemaal niks als je op dat balkje klikt).

vziw was dat in de vorige layout ook al niet mogelijk en nu ook niet omdat je die post daar niet in z'n context kan beoordelen. Technisch is het wel mogelijk te maken maar ik acht het niet wenselijk, je zou het echter op devtrack kunnen opperen als FR :P

En ja, je zal je dan moeten aanmelden op devtrack. Fact is dat ik dit topic overmorgen alweer vergeten ben (ja, ik ben oud :P) en ook niet alle mensen die hier wat over kunnen zeggen dit topic zullen lezen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat laatste hoef je niet perse oud te zijn O-)

Maar ok, ik zie ook wel in dat het in sommige gevallen onwenselijk is. Alleen is het hermodden van een mismod wel veel lastiger op deze manier.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Femme schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:57:
Het was juist een veelgevraagde feature om reacties gelijk of boven het filterniveau in threads met een laagniveau parent te kunnen zien. De reacties onder het niveau zijn uitklapbaar zodat je makkelijk de context kunt achterhalen.
Ok, die had ik even over het hoofd gezien :) Maar wat dan weer minder handig is, is dat je die reactie daarna niet weer terug in kan kan klappen.
(dat zou ik persoonlijk trouwens sowieso een handige feature vinden, dan kan je voor jezelf bepaalde reacties verbergen, zonder direct het hele niveau van lezen te verhogen, is dat iets voor Devtrack?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Die snap ik niet helemaal. Moet het systeem dat dan allemaal voor je onthouden, voor als je nog eens op die pagina terug komt? Zo nee, wat maakt 't dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Haan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:56:
[...]

Ok, die had ik even over het hoofd gezien :) Maar wat dan weer minder handig is, is dat je die reactie daarna niet weer terug in kan kan klappen.
(dat zou ik persoonlijk trouwens sowieso een handige feature vinden, dan kan je voor jezelf bepaalde reacties verbergen, zonder direct het hele niveau van lezen te verhogen, is dat iets voor Devtrack?)
Dat is al aangevraagd, persoonlijk vind ik het niet echt must-have maar meer een consistentie-issue. Het is in ieder geval niet haalbaar om dat soort states te gaan bijhouden per bericht per gebruiker.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is na overleg mogelijk gemaakt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

En dat werkt als een trein! Bedankt voor het veranderen daarvan!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Extreme trollen etc. daargelaten, zie ik een post toch liever in zijn verband, voor ik een moderatie doe. Laten we wel voorzichtig met deze handige optie omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heren devvers, heb er inmiddels al dankbaar gebruik van gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:54:
Extreme trollen etc. daargelaten, zie ik een post toch liever in zijn verband, voor ik een moderatie doe. Laten we wel voorzichtig met deze handige optie omgaan!
Het is vooral ingevoerd omdat er nogal veel gevalletjes langs kwamen in het grote mismoderatietopic, die snel gemod moesten worden. Als je zo een lijst gevallatjes met duidelijke flames hebt, is het veel gemakkelijker dat je die reacties direct in de link kan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Toff schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:54:
Er zijn natuurlijk ook gewoon reacties waarin op niemand gereageerd wordt. Uit de context kun je wel opmaken of het nodig is om de hele discussie te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat ik wel jammer vind aan die functie is dat je niet gemakkelijk naar het betreffende draadje kan springen, maar alleen naar de nieuwspagina, waarna je zelf de reactie op moet zoeken.

Verder merk ik nog naar mijn idee te vaak dat reacties 'uit het hart' gemod worden. Als iets grappig is: +2, als iemand dezelfde mening heeft: +2, als iemand positief is over een product waar de modder fan van is: +2. Hoe zal men hier uiteindelijk mee om gaan? Zullen er modrechten ingetrokken worden, zal na verloop van tijd gebruikers die te vaak afwijkende mods geven er uit gefilterd worden, of laat met het z'n gangetje gaan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. De clowns bijvoorbeeld die deze en deze reacties een +2 hebben gegeven mogen wat mij betreft hun modrechten weer inleveren. Zo werkt het natuurlijk niet. En dit zijn zomaar de eerste twee offtopic reacties die ik tegen kom, zo zitten er bij elk artikel wel twintig bij.

Probleem is dat zodra vijf mensen vinden dat het een +2 waard is, het onmogelijk is om door een bot te laten bepalen of dat terecht is, of dat het vijf fanboys zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het zal best zijn dat de mensen een onterechte 2 uitdelen, maar als de reactie zelf op 0 staat, dan maakt het in wezen toch niet uit? De metamodbot zal op den duur ook afgericht raken.

We gaan niet bij mensen modrechten afpakken voor een incidentele misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:01
Cyphax schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:32:
Wat ik nog wilde opmerken: ik had het niet erg gevonden als er wat minder uit te klappen was zeg maar. :)
Ik moet nou per reactie vrij veel klikken op vrij kleine plaatjes om te zien wat de huidige moderaties zijn - ik wil dat eigenlijk altijd bekijken - en het zou wel handig zijn als dat standaard uitgeklapt was. Desnoods met een pref. Ik bedoel dan:
[afbeelding]
staat dit al op devtrack?
* BasieP vind dit ook wel erg belangrijk nl.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

ecteinascidin schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:43:
We gaan niet bij mensen modrechten afpakken voor een incidentele misser.
Niet bij incidentele missers, maar als de afwijking laat zien dat er structuur zit in het mismodden wel. Ook heb ik bij een aantal x2 modders (die voor mij volstrekt onduidelijk op 'expert' stonden) de moderatiemogelijkheden weer teruggezet naar x1.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BasieP schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:44:
[...]

staat dit al op devtrack?
* BasieP vind dit ook wel erg belangrijk nl.
Dat is om twee redenen niet wenselijk: ten eerste omdat je dan mogelijk je eigen moderatie laat beinvloeden door de al gedane moderaties en ten tweede omdat er een extra request + de nodige queries serverside voor nodig zijn die het geheel weer zwaarder maken dan vaak nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:33:
Probleem is dat zodra vijf mensen vinden dat het een +2 waard is, het onmogelijk is om door een bot te laten bepalen of dat terecht is, of dat het vijf fanboys zijn.
Als een powermod de score van een dergelijke reactie fixeerd op bijvoorbeeld 0 dan hebben die vijf fanboys meteen een behoorlijke afwijking tov de echte score :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

fsfikke schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 03:23:
Wat ik wel jammer vind aan die functie is dat je niet gemakkelijk naar het betreffende draadje kan springen, maar alleen naar de nieuwspagina, waarna je zelf de reactie op moet zoeken.
Dat is technisch lastig omdat verschillende gebruikersinstellingen (aantal threads per pagina, nested of flat layout) van belang zijn om de juiste URL te bepalen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zou highlighten van de betreffende reactie op de nieuwspagina een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat ik me afvraag is waarom in de V&A niet meer gemod kan worden. Dat het bij profielen en reviews over was is niet vreemd, dat ging vaak nergens over, en er werd niet veel gemod.

Bij V&A echter, staan er toch nogal eens -1 of +1 reacties tussen, en heb ik het idee dat er toch nog wel gemod werd.

Verder vraag ik me af wat voor invloed posts in dingen als V&A voor invloed op je gemiddelde hebben. Krijg je standaard een 0 en dus 5 karmapunten, en wordt je gemiddelde omlaag (of omhoog...) getrokken, of tellen ze simpelweg niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 23:14
Heej ik heb een vraag:

bij: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2077696
heb ik -1 gemod en het was 0 met 0 moderaties.

Nu staat er: -1 ongewenst # = 1
gemiddeld = -1
effectief = 0

Hoe kan gemiddeld -1 nou effectief 0 zijn? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Voor zover ik weet moeten mensen die 'maar' 1x modrechten hebben minstens één bijstander hebben om -1 en +2 uit te kunnen delen, als lichte filter op de foute modders. Ik heb hem nu ook een -1 gegeven, en dan staat 'ie er netjes (en begint de jouwe mee te tellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 23:14
Oke en nog een (lichte offtopic) vraag: waar kan ik mijn modrechten-status zien (ik zie in mijn profiel modstatus: actief, dat is lekker duidelijk.

Vraag2: wanneer stijg je in moderatie rang? (niet dat ik dat nu al wil maar gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ozakigames schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:08:
Oke en nog een (lichte offtopic) vraag: waar kan ik mijn modrechten-status zien (ik zie in mijn profiel modstatus: actief, dat is lekker duidelijk.
Je hebt achtereenvolgens:

- gebanned
- inactief
- actief
- expert
- powermod

-1 en +2 moderaties van een 'gewone' mod (enkel status 'actief' dus) worden pas geeffectueerd wanneer er ook moderaties zijn van een expert of powermod.
Vraag2: wanneer stijg je in moderatie rang? (niet dat ik dat nu al wil maar gewoon).
Wanneer we voldoende historie hebben opgebouwd in het huidige modsysteem gaan we de modBot (dat is zeg maar de opvolger van de metaMod) trainen om foute modjes te straffen en goede modjes te belonen :)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 28-06-2007 22:43 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tot mijn grote vreugde zag ik dat moderaties in V&A zijn afgeschaft!
Minder grappig is dat mijn "goddelijke" status opeens "grootmeesterlijk" is geworden. Doet mijn onsterfelijke ego toch een beetje pijn ;). Mijn laatste reactie was in V&A, mss is er verband? Hoeveel karma moet je tegenwoordig hebben om onsterfelijk te zijn en te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Toff schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:36:
Tot mijn grote vreugde zag ik dat moderaties in V&A zijn afgeschaft!
Minder grappig is dat mijn "goddelijke" status opeens "grootmeesterlijk" is geworden. Doet mijn onsterfelijke ego toch een beetje pijn ;). Mijn laatste reactie was in V&A, mss is er verband? Hoeveel karma moet je tegenwoordig hebben om onsterfelijk te zijn en te blijven?
Ik vermoed dat Femme met de criteria bezig is geweest, wellicht komt daar binnenkort dan wel een .plan over ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:00:
[...]

Ik vermoed dat Femme met de criteria bezig is geweest, wellicht komt daar binnenkort dan wel een .plan over ;)
Als dat zo geweest zou zijn zouden er ook statussen bijgemaakt zijn; wat op de devtrack aangegeven is als één 'upgrade'.

Verder zou ik graag nog steeds antwoord willen op wat een reactie in profielen/surveys/v&a nu voor invloed op je karma / status / gemiddelde score / totale score / whatever hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:44:
[...]

Verder zou ik graag nog steeds antwoord willen op wat een reactie in profielen/surveys/v&a nu voor invloed op je karma / status / gemiddelde score / totale score / whatever hebben :)
In de initiele opzet zijn dat reakties met een score 0 die je dus 5 karmapunten opleveren per stuk, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat alle vormen van user-input gewaardeerd gaan worden met karmapunten en daar zal dan afhankelijk van de soort input een andere score aan gaan hangen. Hoe dat er precies uit gaat komen te zien kunnen we nog niet vertellen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar voor het score-gemiddelde hebben deze reacties (bij de meeste users) dus een negatief effect, wat niet zou mogen bij iets dat wellicht behulpzaam is.

Is het dan niet beter ze gewoon niet mee te tellen bij de gemiddelde reactiescore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:19:
Maar voor het score-gemiddelde hebben deze reacties (bij de meeste users) dus een negatief effect, wat niet zou mogen bij iets dat wellicht behulpzaam is.

Is het dan niet beter ze gewoon niet mee te tellen bij de gemiddelde reactiescore?
Dat is een mogelijkheid ja. otoh moet je je natuurlijk niet blindstaren op iets dat maar gewoon een cijfertje is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Moet er eigenlijk niet in de tweakers-regels komen te staan dat grappige reacties niet gewenst zijn?
Dit is namelijk feitelijk gezien het geval.
Vroeger kwamen grappige opmerkingen vaak op +2 grappig. Nu komen ze op -1 uit.

Van mij hoeven ze niet hoger dan de standaard score, maar ze hoeven ook niet naar -1.
Voorbeeld:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2079125
Ik heb hem nu met een +1 score (lichtjes overdreven) weer op een gemiddelde van 0 gekregen.

En nu kan je als je alles serieus neemt zeggen dat er ook Duitsers zijn met humor. Maar feitelijk bewijs je dan alleen maar mijn stelling dat grappige reacties op dit moment niet gewenst zijn.

Oja: waarom maak ik hier een punt van? Ik las zelf de reacties op nieuwsberichten omdat dit een mengsel was van berichten waar ik het mee eens ben (altijd prettig om te weten dat er meer mensen hetzelfde denken), om interessante reacties te lezen (waar je dus weer van leert), maar ook om af een toe een grappige reactie te lezen over nieuwsbericht (lachen is immers gezond). Die mengvorm was vroeger vrij goed.
Nu overigens nog wel, omdat ik gewoon alle berichten wil lezen (ik negeer het modsysteem dus in de praktijk), maar als ik niet ingelogd ben, dan zie ik dus de grappige berichten vaak niet meer.

Maar goed... misschien ben ik niet serieus genoeg voor tweakers?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een probleem waar we een beetje mee zitten. Het is al een aantal keren aan gekaart, maar heel moeilijk op te lossen. Wat voor de een grappig is, is voor de andere namelijk nogal flauw. Wat zeker wel duidelijk is is dat je geen +1, maar een 0 had moeten geven. Als een post een foute moderatie heeft, zeg dat dan in het kleine mismoderatie topic. Verder denk ik dat we inderdaad een manier moeten vinden om grappige post terug wat op te waarderen. Buiten een oproep om die niet dadelijk op -1 te zetten denk ik dat we er zo onmiddelijk weinig aan kunnen doen. Als je er nog tegen komt, zet ze dan even in het kleine mismod topic, normaal gezien wordt de score dan wel genormaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:44:
[...]

Als dat zo geweest zou zijn zouden er ook statussen bijgemaakt zijn; wat op de devtrack aangegeven is als één 'upgrade'.

Ik heb deze week een nieuwe karmaberekening geΓ―ntroduceerd waarin allerlei input van de gebruikers wordt meegeld; reacties, productreviews, shopreviews, forumberichten, moderaties enz. Omdat de getallen veel hoger zijn geworden in de oude site heb ik tevens de benodigde scores verhoogd. Ik wil de namen overigens nog herzien omdat er nu teveel onzinnige negatieve statussen zijn.

De wijzigingen zijn nog niet aangekondigd omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad :) .

Het posten van 0-reacties heeft geen negatieve invloed op je karma. De hoeveelheid punten die je krijgt is voor een gedeelte constant en voor een gedeelte variabel afhankelijk van de lengte van de reactie. Je gaat er nooit op achteruit door het plaatsen van een 0-reactie. Er zitten ook geen rare berekeningen meer in die ervoor zorgen dat users met een hoge gemiddelde score van hun reactie relatief nog meer karma krijgen. Je krijgt wel veel meer punten voor een +1 of +2 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Femme schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Ik heb deze week een nieuwe karmaberekening geΓ―ntroduceerd waarin allerlei input van de gebruikers wordt meegeld; reacties, productreviews, shopreviews, forumberichten, moderaties enz. Omdat de getallen veel hoger zijn geworden in de oude site heb ik tevens de benodigde scores verhoogd. Ik wil de namen overigens nog herzien omdat er nu teveel onzinnige negatieve statussen zijn.
Ik zie dat er het een en ander veranderd is ja. Laatst stond ik nog rond plek 7000 met mijn karma, nu sta ik dik binnen de top 100. Klopt dit wel? M'n karma is ook 100x zo hoog geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Quacka: Als ik echt lig te schuddebuiken, geef ik zonder problemen een +1 voor de reactie, maar op flauwe grappen zit ik echt niet te wachten. De "ongewenstknop" is dan je deel, want ik heb geen boodschap aan mensen die de lachers op hun hand proberen te krijgen zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Je nick heeft bij mij geen positieve klank, kwa serieuze reacties (sorry, ik ben gewoon eerlijk), dus zou het zomaar kunnen, dat je door mij sneller omlaag gemod wordt voor een "grap" dan, om iemand buiten verdenking te noemen, een "femme". Dat zou je misschien een vooroordeel kunnen noemen, maar dan wel een waar je zelf invloed op hebt (gehad). Nu probeer ik altijd om een reactie ook anders te bekijken (als in -stel dat deze reactie niet van deze poster was-), maar dat lukt niet altijd. Mijn verre voorouders doken ooit weg, als ze een leeuw hoorden brullen. Ja, ook een vooroordeel (leeuwen eten mensen), maar anders was ik er nu niet geweest misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Het posten van 0-reacties heeft geen negatieve invloed op je karma. De hoeveelheid punten die je krijgt is voor een gedeelte constant en voor een gedeelte variabel afhankelijk van de lengte van de reactie. Je gaat er nooit op achteruit door het plaatsen van een 0-reactie. Er zitten ook geen rare berekeningen meer in die ervoor zorgen dat users met een hoge gemiddelde score van hun reactie relatief nog meer karma krijgen. Je krijgt wel veel meer punten voor een +1 of +2 reactie.
OK dat is mooi :)

Maargoed, die 'gemiddelde reactiescore' wordt dan dus eigenlijk een kopje dat beter weggelaten kan worden? Anders zouden actieve V&A-posters bijvoorbeeld, een vrij laag getal daar hebben. Niet dat dat iets uit maakt, maar het is wel zo dat dat hele kopje dan bijna nergens meer op slaat, omdat het simpelweg niet hoger kΓ‘n..

Wat zijn eigenlijk de nieuwe waardes die je moet hebben voor een bepaalde status (als ze al vast staan)?
RoD schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:38:
[...]

Ik zie dat er het een en ander veranderd is ja. Laatst stond ik nog rond plek 7000 met mijn karma, nu sta ik dik binnen de top 100. Klopt dit wel? M'n karma is ook 100x zo hoog geworden...
Is niet gezond nee, met jouw hoeveelheid reacties/reviews/pageviews/etc.
Je gemiddelde score is wel hoog, maar die zou juist weer weinig uit mogen maken.. :P
@onder: Kan ook, en is misschien al het geval.
Toch blijft het dan raar, iets dat op gaat voor nog geen 10% van je werkelijke posts, in sommige gevallen...

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 30-06-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Je zou ongemodereerde reacties niet mee moeten laten tellen voor de gemiddelde reactie score, dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Toff schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:59:
@Quacka: Als ik echt lig te schuddebuiken, geef ik zonder problemen een +1 voor de reactie, maar op flauwe grappen zit ik echt niet te wachten.
Jij niet misschien.
Andere mensen wel.
De "ongewenstknop" is dan je deel, want ik heb geen boodschap aan mensen die de lachers op hun hand proberen te krijgen zonder inhoudelijk iets toe te voegen.
De vraag is alleen of jij daar het modsysteem voor mag misbruiken. Een min 1 is er voor om echte onzin weg te filteren.
Zover ik weet tenminste.
Je nick heeft bij mij geen positieve klank, kwa serieuze reacties (sorry, ik ben gewoon eerlijk), dus zou het zomaar kunnen, dat je door mij sneller omlaag gemod wordt voor een "grap" dan, om iemand buiten verdenking te noemen, een "femme".
Das dan nogal dom. Ik heb zelf nog NOOIT van de gebruiker Toff gehoord (of heb nooit de interesse gehad om die naam te onthouden). Maar daarom zal ik hem/haar niet anders beoordelen dan berichten van bijv Femme. En ik denk, met alle respect, dat Femme ook liever heeft dat zijn berichten neutraal beoordeeld worden, ipv om zijn naam.
Ook heb ik gezien mijn scores genoeg zinnige posts op mijn naam staan. Niet dat dit mij echt boeit. Ik geef mijn mening, soms zinnig, soms minder zinnig. Soms goed overdacht, de andere keer een losse flodder. De ene keer krijg ik dus een hogere score, soms een lagere score. Lekker belangrijk. Ik ben geen journalist immers. Maar als jij hier dus duidelijk aangeeft dat jij een post beoordeeld op basis van jouw mening over die persoon, dan lijkt het mij dat jij geen modrechten verdiend. Nu doet mijn mening er niets toe hier, dus zal jij dit vast ongestrafd mogen zeggen. Dat geeft verder niets. Ik zal je niet anders benaderen als andere personen.
wat zeker wel duidelijk is is dat je geen +1, maar een 0 had moeten geven.
Mwaw, ik vond het ietsjes hoger als een 0 waard. Dus was de score normaal geweest, dan had ik wellicht gewoon een 0 gegeven, nu heb ik dus mijn mening naar boven afgerond. Het probleem met het huidige systeem niet veel scoremogelijkheden hebt. Het verschil tussen 0 en 1 is soms niet zo groot. Dan is het toch duidelijk dat je kijkt of je het eens bent met de huidige score?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kijk bij het modereren puur en alleen naar de reactie. Pas nadat ik voor mezelf de score vastgesteld heb kijk ik -eventueel- naar de nick. Dit om te voorkomen dat ik bekenden een betere score geef. Ben toch minder geneigd iemand een -1 te geven als het een bekende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Quacka:
Zoals je zelf aangeeft: "Een min 1 is er voor om echte onzin weg te filteren.". Als je de lachers op je hand proberen te krijgen zonder inhoudelijk iets toe te voegen, zoals ik schreef en ik vind je "grap" niet eens leuk, dan is dat gewoon onzin waarvoor de -1 van toepassing is. Niks "misbruiken". Als er genoeg anderen je reactie wel de moeite waard vinden, kom je vanzelf weer in het zicht en anders mag je het hier melden.

Je mag het dom noemen, dat je door mij misschien sneller omlaag gemod wordt voor een flauwe grap, maar je reputatie kan gewoon net de doorslag geven bij twijfel. Meer is het niet, maar het werkt wel zo. Of je mijn nick kent of zou willen kennen heeft hier niets mee te maken. Dat die van jou bij mij is blijven hangen met een negatieve klank is gewoon een veeg teken.
Nergens staat dat jij nooit zinnige reacties zou plaatsen en die worden door mij gewoon ook eerlijk beoordeeld, maar je geeft zelf al aan met "minder zinnig", "losse flodder" en "lekker belangrijk" dat je niet altijd even serieus bezig bent. Dat soort reacties krijgt van mij meestal geen hoge waardering, dat mag duidelijk zijn. Ik heb mijn modrechten - die ik eigenlijk meer als -plichten beschouw - overigens niet verdiend met structureel mismodden hoor. Om nu dingen uit hun verband te trekken hier en te gaan roepen dat ik ik geen modrechten verdien en eigenlijk gestraft zou moeten worden voor het hier open en eerlijk deelnemen aan een discussie waar we allemaal beter van kunnen worden, dat gaat wel erg ver. Ik zal het je niet aanrekenen bij de beoordeling van je reacties. Als je mijn integriteit in twijfel trekt staat het je overigens volledig vrij om dit te melden bij een crewmember oid.
Pagina: 1 2 Laatste