Toon posts:

Moderatiesysteem in nieuwe website

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even de nieuwe website bekeken, nu weet ik niet wie die beslissing heeft genomen maar ik houd niet zo van die fancy dingen om te modden. Is hier nog wat aan te doen of is dit onherroepelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel even wennen inderdaad.
Kan iedereen nu weer modden zoals eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan iedereen nu weer modden zoals eerst?
Ik mag toch hopen van niet? Dan word het weer een puinhoop....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik vind die fancy dingen om te modden nog wel een vooruitgang (hoewel erg traag hopelijk verbeterd dat nog). De hele lay-out vind ik verschrikkelijk, maar ik weet van mijzelf dat ik nieuwe lay-outs nooit goed vind, dus dat is ook niet helemaal eerlijk.

Wat ik wel mis is dat het mod-systeem is uitgekleed, vooral de melding behulpzaam, informatief, overbodig, offtopic etc. Mis ik. in het oude mod systeem vond ik deze toevoegingen veel belangrijker dan de mod punten, als ik het reactie draadje doorlas beoordeelde ik vaak of ik post's las afhankelijk van die toevoeging en wat ik op dat moment wou weten (meningen, of meer informatie over het onderwerp). Verder heb ik het oude mod systeem altijd bijna de perfectie zelve gevonden, ondanks al het geklaag erover hier, leken de meeste posts uiteindelijk toch (zeer snel) goed uit te komen.

Het mooie van het nieuwe systeem is dat ik nu kan zien wat ik gemod heb, en dat het modden (door het 'fancy syteem') nu ook sneller gaat, maar ik ga echt even een nieuwe uitleg nodig hebben over hoe to modden. -1 schijnt tegenwoordig goed te zijn voor (nutteloze)offtopic reacties, als dat zo is, wat doen we dan met trollen en dergelijke?
Verder heb ik nog wel wat ideeën over het nieuwe mod systeem, maar om echt te zeggen hoe goed ik het vind zal ik het eerst moeten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net even een reactie gemodereerd. Met de oude layout moest je als je klaar was (met een artikel) de moderaties submitten. Wordt nu elke moderatie gelijk doorgegeven?
Kan je je moderaties (zonder beperking) herzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben er nog niet in geslaagd te modden, maar als ik mij niet vergis is het moderatie-systeem compleet herzien.
Iedereen mag modden, maar de FPM's worden automatisch l337 modders en hebben meer gewicht in de moderaties enzo. En goede modders kunnen dan FPM worden. En ....

Er is zoveel veranderd dat we even de rookwolken moeten zien optrekken, dan kunnen we de boel in duidelijke FAQ's vastleggen enzo.

Moderaties zijn Ajax, dus realtime.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 05-06-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe kan ik in godsnaam mijn moderaties submitten? Ik klik wel op de score, maar zie nergens een submit knop.... :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wildhagen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:39:
Hoe kan ik in godsnaam mijn moderaties submitten? Ik klik wel op de score, maar zie nergens een submit knop.... :?
Zoals ecteinascidin zegt: dat gaat tegenwoordig realtime. Elke moderatie wordt direct doorgevoerd, submitten hoeft niet meer.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:39:
Er zijn wat niveau's weggehaald, de tags zijn weg en je kan gewoon aangeven wat jij witl. +2 of -1, (+3 en +4 zijn uitgeroeid). En dan wordt dat gemiddeld met wat anderen ervan vinden. Dat gaat allemaal realtime, dus je hoeft je daar niet meer druk over te maken: klik, mod & done dus. :)

Maar ik ga ook ff zoeken. Een heleboel ideen van de afgelopen jaren zijn besproken en herbesproken en bij elkaar gezet en doorgevoerd. Het is als het goed is KISS geworden met Ajax, maar onder de motorkap schijnt nog wat te werken. De metamodbot werkt bv en dat soort dingen. Het is alleen ... onder de motorkap, dus geef ons ook ff tijd om dat uit te pluizen.

Ik ontdek zojuist bv dat de Powermodconsole weg is, dus ik heb geen idee hoeveel moderaties een reactie heeft gekregen of hoe een user straf krijgt. (-2 is dus ook voor mij geen optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Iedereen die geregistreerd is en ingelogd kan modden maar moet dat wel zelf aanzetten. Als je niet kan modden en wel ingelogd bent zie je een korte mededeling (ben de tekst even kwijt) bovenaan de eerste reactie, verder wijst de weg vanzelf :).

Moderaties hoef je niet te submitten, dat gaat realtime zodra je op het modsymbool drukt. Momenteel gaat het idd traag maar ik mag hopen dat dat komt door de enorme toeloop vanwege de nieuwe layout.

De FAQ's moeten herschreven worden en dat zal zeer binnenkort gebeuren.

Zolas Ect.^^ al aangeeft moeten we even wachten tot de rookwolken opgetrokken zijn om te zien hoe/wat alles in de praktijk werkt en wat er mogelijk (nog) niet werkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Powermodconsole is er nog wel Ect. zit in een pulldown aan de onderzijde van het modschermpje (bij mij iig).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

momenteel gaat het gruwelijk traag, maar ik ben tevreden met het systeem. Moderatie puur op de waarde vd post in plaats van ze in een bepaalde categorie te moeten werpen. Bovendien kan ik nu gewoon ingeven op welke waarde ik persoonlijk vindt dat de post moet komen ipv het "modereer omhoog/omlaag" spelletje, dat griefers alleen maar in de hand werkt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tof, ik ben nu dus 31337e modder :o

Anyway, ik ga het eens proberen, heb hier lang op gewacht. Hopen dat je je moderatie ook kunt wijzigen, en dat je niet eens meer kunt klikken als je al gemod hebt (anders mod je voor niets).

Je reageert nu standaard op 0? Hoe zit het dan? Moet een overbodige reactie, maar geen flame/troll/fipo op 0 of -1?

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Aaaaaaaaaaaaaaaaaarggggggghhhhhhhhhhhhhhhh

Ik kan niet modden :'(

De frontpage is niet door de Konqueror Web 2.0 check heengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Wel erg wennen: +3 en +4 zijn foetsie, -1 is anders, iedereen kan weer modden...
Dat laatste vind ik zelf niet een vooruitgang, vond het zelf een erg grote vooruitgang met de beperktere mod groep. Heb nu al weer mods gezien waarbij ik mijn vraagtekens heb, beetje jammer dus.

Voor iedereen die er overheen leest:
Reacties
Als je wilt kunnen modereren dan kan je dat hier activeren

[ Voor 25% gewijzigd door Electrowolf op 05-06-2007 15:11 . Reden: linkje toegevoegd ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Electrowolf schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 15:09:
Heb nu al weer mods gezien waarbij ik mijn vraagtekens heb, beetje jammer dus.
Geef het z'n tijd.. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe kan ik zien welke moderaties er zijn uitgedeeld? Ik zie wel hoeveel van welk niveau, maar niet hoeveel gewicht elke mod in de schaal legde. Vroeger was dit wel te zien (1, 0.80 etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Electrowolf schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 15:09:
Heb nu al weer mods gezien waarbij ik mijn vraagtekens heb, beetje jammer dus.
Met Datafeest^^, geef het wat tijd en als het mis blijft dan lezen we dat graag in het kleine mismoderatietopic en indien er notoire mismodders aan de gang gaan zetten we diens modmogelijkheden weer uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:06:
Hoe kan ik zien welke moderaties er zijn uitgedeeld? Ik zie wel hoeveel van welk niveau, maar niet hoeveel gewicht elke mod in de schaal legde. Vroeger was dit wel te zien (1, 0.80 etc).
Je kunt het 'modereerschermpje' ook nog weer naar beneden uitklappen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik mis de 0 heel erg... Er zit zoveel waardeloos spul tussen dat geen echte flame is, moet dat allemaal op normaal? (en ja, het gaat traaaaaaaag.... en m'n popupschermpjes verdwijnen niet als ik ergens anders klik, moet meer klikken voor een moderatie, nou ja....)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Wildhagen: weet ik atm ook nog niet, het is een gemiddelde weging maar ik zie ook nog geen verschillen in gewicht van de moderatie (zou wel moeten afaik).

Ook hiet geld: laten we het even aanzien, veel dingen worden wss vanzelf duidelijk.
P_de_B schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:07:
Dan zie je (iig nu) nog geen verschil in weging.

[ Voor 31% gewijzigd door botoo op 05-06-2007 16:10 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P_de_B schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:07:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel, daar zie je welke mods zijn uitgedeeld, hoeveel, de effectieve waarde, en jouw eigen mod.

Wat ik bedoel is: welk gewicht had ELKE moderatie, niet alleen die van jezelf. Die zat er vroeger wel in namelijk.

botoo: ik wacht gewoon af hoor. Was geen klacht, gewoon een vraag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: hmm, dubbelpost :(

[ Voor 93% gewijzigd door wildhagen op 05-06-2007 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
FreezeXJ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:07:
Ik mis de 0 heel erg... Er zit zoveel waardeloos spul tussen dat geen echte flame is, moet dat allemaal op normaal?
...Dat vraag ik me ook af. Is wel lekker om te weten voordat je gaat modden, omdat er gewoon zoveel crap staat (bijvoorbeeld bij het 'nieuwe layout' blogding)

@onder: Inderdaad, die duizenden "mooi!" reacties of "het is wennen". Of dingen die 'eerst' ook al zo waren, die ze nu pas opvallen op een of andere manier :X

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vraag het me ook af hoe het zit met de 0/-1. Ik heb ook veel dingen op lager dan standaard willen zetten, maar als dat meteen -1 is vind ik dat wel wat te ver gaan...
Nouja, geduldig wachten op de nieuwe FAQ dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Even een klein opzetje. Het is natuurlijk een vertaalslag die we in no time willen vergeten ( a la gulden/euro) maar voor nu is een conversie wel voor te stellen.

Oud - Nieuw
+4 -> +2
+3 -> +2/+1 (denk aan zoiets als +2.5 die je op 2 manieren kan afronden)
+2 -> +1
+1 -> +1/0 (ook hier op 2 manieren afronden
0 -> 0
-1 -> -1

De -1 blijft de -1, de 0 blijft de nul en verder wordt de +4 -> +1 domein samengeperst tot de +2 -> 0 domein.
Het -1 blijft dus een strafdomein van ongewenste meuk en dat is dus niet noodzakelijkerwijs overbodig. Maar om wat score's te halen kan je wat makkelijker je best doen. We hebben wel mazzel dat met het FPM-gebeuren de moderaties ietswat afnamen/strenger werden. De +4 was al redelijk onhaalbaar geworden en ongemod kwam idd erg vaak voor. Nu is dat allemaal 0 en dat is een defaultniveau. We willen een beetje de negatieve waarde daarvan kwijtraken zodat iedereen zich in het deafault kan vinden en de makkelijke reacties kwijt kan. De waardering komt vanzelf wel.

* Delerium is benieuwd naar het nieuwe karmarekenen......

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 05-06-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ecteinascidin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:05:
* TheZeroorez is benieuwd naar het nieuwe karmarekenen......
...Dat vraag ik me dus ook af. HOE gaat dat bij personen die voorheen vaak +3 en +4 kregen? En +2 dan? Dat zou toch niet +2 moeten blijven...

En worden nu niet-gemodde reacties ook niet meegerekend in je karma? Anders zou een persoon die veel post in topics die weinig gemod worden (reviews, surveys, v&a, meuk <als die nog gemod kunnen>) op hetzelfde uitkomen als alle mensen die steeds "Vind ik nu ook!" zeggen (wat nu toch al kan, want een negatief ervan maken kan niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How, dat betekent dat een totaaaal offtopic reactie zichtbaar blijft? Buiten dat ik dat een razend slecht idee vind, wordt er op het moment ook helemaal niet zo gemod. Offtopic wordt op -1 gezet door iedereen.
Trouwens, over het algemeen vind ik het wel een mooie evolutie. Modsysteem op zich is er volgens mij een stuk op vooruit gegaan.
Edit: De commentaar die op de frontpage bij de verschillende moderatieniveaus staat, suggereert trouwens dat offtopic reacties op -1 moeten komen, want bij -1 staat er ongewenst, en offtopic past nu eenmaal beter bij 'ongewenst' dan bij 'neutraal'.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Als voormalig Karmawhore is het natuurlijk niet leuk om te lezen dat ik ineens niet meer 1ste sta kwa karma :( Ene Blokker_1999 staat ineens (?) boven me met 50.000 karma puntjes :'(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 03-10 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kreeg de indruk dat het karma gedoe over was? Moet ik toch beter gaan zoeken. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Beaves schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:18:
Als voormalig Karmawhore is het natuurlijk niet leuk om te lezen dat ik ineens niet meer 1ste sta kwa karma :( Ene Blokker_1999 staat ineens (?) boven me met 50.000 karma puntjes :'(
WTF heeft dat hiermee te maken? Als je op het forum ook zou kunnen modden zou je achterstand hiermee iig groter worden :X
Misschien is hij wel gewoon door gegaan met posten/modden, toen jij het rustiger aan deed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:12:
How, dat betekent dat een totaaaal offtopic reactie zichtbaar blijft? Buiten dat ik dat een razend slecht idee vind, wordt er op het moment ook helemaal niet zo gemod. Offtopic wordt op -1 gezet door iedereen.
Trouwens, over het algemeen vind ik het wel een mooie evolutie. Modsysteem op zich is er volgens mij een stuk op vooruit gegaan.
Edit: De commentaar die op de frontpage bij de verschillende moderatieniveaus staat, suggereert trouwens dat offtopic reacties op -1 moeten komen, want bij -1 staat er ongewenst, en offtopic past nu eenmaal beter bij 'ongewenst' dan bij 'neutraal'.
Daar ben ik het mee eens. We moeten daar helaas nog wel wat slagen bij om de arm houden: ik had eigenlijk begrepen dat het default zichtniveau op 1 zou blijven, terwijl reacties op niveau nul - en dus onzichtbaar - zouden beginnen. Als 0 default zichtbaar is, moet offtopic naar -1 - maar of dat zo blijft is dus nog even de vraag. Voorlopig mag je van mij iig extra -1'tjes uitdelen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog even een hele blonde vraag: waar kan je tegenwoordig het aantal modpoints vinden dat je nog over hebt, en je penaltyratio van de metamodbot?

Ook raar: je gaat een nieuw mod-systeem invoeren, maar er is geen FAQ voor. Zou het niet logischer zijn om eerst een FAQ klaar te hebben en pas dan het nieuwe mod-systeem online te gooien?

Zo voorkom je een heleboel vragen...

[ Voor 59% gewijzigd door wildhagen op 05-06-2007 17:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:27:
[...]

WTF heeft dat hiermee te maken? Als je op het forum ook zou kunnen modden zou je achterstand hiermee iig groter worden :X
Misschien is hij wel gewoon door gegaan met posten/modden, toen jij het rustiger aan deed? ;)
Wat maak jij je nou druk? Ik vind het geen eigen draadje waardig vandaar dat ik het hier neerzet :)

En als je kijkt naar het aantal reacties in vergelijking tot de karma puntjes die hij heeft is het ook wel erg vreemd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 05-06-2007 17:32 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rataplan schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:29:
[...]
Daar ben ik het mee eens. We moeten daar helaas nog wel wat slagen bij om de arm houden: ik had eigenlijk begrepen dat het default zichtniveau op 1 zou blijven, terwijl reacties op niveau nul - en dus onzichtbaar - zouden beginnen. Als 0 default zichtbaar is, moet offtopic naar -1 - maar of dat zo blijft is dus nog even de vraag. Voorlopig mag je van mij iig extra -1'tjes uitdelen :)
"Ik vind dat dit een minder geslaagde layout is, omdat die ads wat vervelend staan daar rechts." heeft dus dezelfde invloed opje karma als "Wat een t*ringlayout zeg, ik kom hier nooit meer terug, sterf!".

Imo moet er gewoon een -2 bij komen, of een +3 en alles opschuiven (wat minder logisch zou zijn). Op deze manier stimuleerd het mensen niet echt om goed te posten dus, of om hun mening een beetje onderbouwd/genuanceerd te geven. Daarbij vraag ik me af of je ook standaard op -1 gaat posten als je veel offtopic reageert oid, wat met flames/trolls wel het geval was (maar dan 0)
Beaves schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:31:
[...]

Wat maak jij je nou druk? Ik vind het geen eigen draadje waardig vandaar dat ik het hier neerzet :)
Ah zo dus :+
En als je kijkt naar het aantal reacties in vergelijking tot de karma puntjes die hij heeft is het ook wel erg vreemd :)
OK, ik moet toegeven. Omdat we jou allemaal zo'n lomperik vonden hebben we met een groep van 50 FPM's jouw en zijn reacties nét iets lager en hoger gemod dan nodig, om hem voor te trekken. Sorry daarvoor.
;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
De definities zijn nog wat onwennig, als ik kijk naar mijn eigen reactie, dan stond ie op +2 maar hebben 2 mensen 'm op Ongewenst gezet.
+2 Uitmuntend 10
+1 Meerwaarde 1
-1 Ongewenst 2
Dan staat dat ongewenst ook weer zo.. zo.. bot :P

Jammer dat ie door 2 mensen gelijk zo zakt qua beoordeling. Het ziet er gewoon niet goed uit zo, ik bedoel dat het lijkt alsof het niet klopt als je die aantallen bekijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2007 17:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
ecteinascidin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:05:
Oud - Nieuw
+4 -> +2
+3 -> +2/+1 (denk aan zoiets als +2.5 die je op 2 manieren kan afronden)
+2 -> +1
+1 -> +1/0 (ook hier op 2 manieren afronden
0 -> 0
-1 -> -1
* diederik77 is benieuwd naar het nieuwe karmarekenen......
ik ben daar mee eens, maar de informatie die er op de frontpage bij staat klopt dan niet. Daar staat:
-1: ongewenst
0: NEUTRAAL (dat is heel wat anders dan de oude 0 beoordelingen)
1: meerwaarde
2: uitmuntende inhoud.

Als we de oude 0's nu ook als 0 moeten modden, dan blijven dus alle offtopic reacties zichtbaar. Eigenlijk is dat wat anderen voor mij ook al zeiden maargoed.
Ik ben voor aanpassing van de informatie die er op de pf bij staat. Bijvoorbeeld door "neutraal" te vervangen door "overbodig" ofzo. Of nog beter: er weer een punt aan toevoegen, en default weer op 1 zetten.

Overigens vind ik het feit dat tweakers een nieuwe site heeft gelanceerd heel mooi, maar de communicatie waardeloos. Ik wist hier als behoorlijk actief tweakers.net gebruiker en moderator niets van af, en zelfs PowerMods e.d. schijnen niet van tevoren geweten te hebben wat er precies ging komen.
Ik heb vrij kort geleden nog informatie gevraagd over wat er gepland stond voor het nieuwe systeem, en toen was het nog niet bekend, en nu is het er opeens, zonder dat de FPM's er in mee hebben kunnen beslissen? Een rare communicatie hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[b]wildhagen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:31[/q]
Ook raar: je gaat een nieuw mod-systeem invoeren, maar er is geen FAQ voor. Zou het niet logischer zijn om eerst een FAQ klaar te hebben en pas dan het nieuwe mod-systeem online te gooien?
Je hebt groot gelijk. Alleen je weet ook dat het met communiceren en geschiedenis op TMF qua modereren niet best loopt/gelopen heeft. Ikzelf heb wel wat gezien, maar niet meer dan een animated gif en de beschrijving.

Geen nood, deze week is er een nieuwe FAQ. Dat beloof ik.

[edit]
En inderdaad valt er wel wat voor te zeggen dat offtopic een -1 is. :)
/me's voorkeur gaat er ook naar uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 05-06-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:39:
Mja, boeiend. Het gaat om het resultaat. Als een reactie op +2 staat terwijl 'ie op 0 hoort, en ik heb een -1 nodig om dat te doen, kan je dat ook prima doen :P
Jammer dat ie door 2 mensen gelijk zo zakt qua beoordeling.
Zal ook te maken hebben met de afrondingen, en wegingen na de tijd. Daarbij hebben de 'oud-FPMs' wat meer puntjes uit te delen.
[...]

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:41:
[...]
Mja, boeiend. Het gaat om het resultaat. Als een reactie op +2 staat terwijl 'ie op 0 hoort, en ik heb een -1 nodig om dat te doen, kan je dat ook prima doen :P
I know maar als 10 mensen 'm als uitmuntend bestempelen en 2 vinden het niet kloppen...
Zal ook te maken hebben met de afrondingen, en wegingen na de tijd. Daarbij hebben de 'oud-FPMs' wat meer puntjes uit te delen.
Okee, dan vind ik in dit geval dat de afronding niet helemaal lekker werkt. Ja het werkt wel, maar het komt niet helemaal eerlijk over. :)
Ik zou verwachten dat het een soort compromis wordt maar zo voelt dat nou helemaal niet aan. Dat komt vast deels doordat er er minder niveau's zijn maar dat doet niet af aan het feit dat ik het toch wel jammer vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:41:
[...]
Dat afaik is nu eigenlijk net niet de bedoeling... Als een reactie op 0 thuis hoort, dan moet je ze op 0 modden, niet op -1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:44:
[...]

Dat afaik is nu eigenlijk net niet de bedoeling... Als een reactie op 0 thuis hoort, dan moet je ze op 0 modden, niet op -1...
Daar gaat misbruik van gemaakt worden. Als jij denkt "die reactie staat op 2 maar hoort op 1" dan wil je er misschien wel extra voor zorgen dat dat gebeurt, en geef je een -1 ongewenst.

Maar goed punt, veel mensen zullen dat wel niet doorhebben (ikzelf in eerste instantie ook niet).

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 03-10 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

wildhagen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:31:
Nog even een hele blonde vraag: waar kan je tegenwoordig het aantal modpoints vinden dat je nog over hebt, en je penaltyratio van de metamodbot?
Die zoek ik nu ook nog want de karma puntjes heb ik gevonden onder Tweaker Gallery. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet gewoon geen gemiddelde genomen worden, maar "under the hood" +1 en -1 blijven uitdelen. Anders krijg je inderdaad dat mensen alleen de maximale en minimale score gaan gebruiken.

Dat jij zelf aangeeft welke score de post uiteindelijk moet hebben, is alleen maar noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je geen +1 geeft als je een 2-reactie naar -1 wilt krijgen, en intussen al op 0 staat. (zo werkte het oude mod-systeem)

Maar ook al wordt de eindscore naar +1 en -1 vertaald, dan nog zullen nagenoeg alle mensen op +2 en -1 blijven drukken, aangezien elke site ter wereld dit soort bagger-polls maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:44:
[...]

I know maar als 10 mensen 'm als uitmuntend bestempelen en 2 vinden het niet kloppen...
Stond 'ie óf te hoog, óf modden die 2 niet goed ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:44:
[...]

Je moet het inderdaad niet zomaar doen, maar als een reactie al 10x met 2 gemod is, terwijl 1 beter zou zijn, en hij al vrij oud is, denk ik toch dat dat een betere oplossing is.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:31:
Maar ook al wordt de eindscore naar +1 en -1 vertaald, dan nog zullen nagenoeg alle mensen op +2 en -1 blijven drukken, aangezien elke site ter wereld dit soort bagger-polls maakt.
Inderdaad, net als die IMDB 10'en en 1'en.. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling :o

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]
Is het niet gewoon zo dat we levels tekort komen? Een level voor ongewenste reacties, een level voor overbodige/onzinnige/offtopic reacties en daarboven het neutraal niveau lijkt mij het best...
Imo is offtopic minder erg dan een flame, dus zou een flame (aka ongewenst) lager moeten kunnen staan. En uiteraard hoort een offtopic reactie lager te staan dan een neutrale.
Lijkt mij dat je minimaal drie levels nodig hebt (naast de 2 levels voor de reacties die meerwaarde hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is eigenlijk wel enthousiast.

Ziet er gelikt uit, is realtime en vooral zeer Kiss. Kijk de eerste storm maar ff aan en je ziet vanzelf na een poosje welke echte punten overblijven. Persoonlijk denk ik dat dit een optimaal gemiddelde is van alle in het verleden aangedragen argumenten. Werkvolgorde qua faqs en toelichting op karma en whatever misschien verkeerd, maar niet vreemd bij de realisatie van een veel meer omvattend project. Dat trekt zich wel recht. Staat vast op de restpuntenlijst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Daar heb ik een even blond antwoord op :+ vziw heb je geen beperkte hoeveelheid modpoints meer en kan je relatief onbeperkt modden. Penaltyratio ben ik voorlopig nog kwijt en de metabot is een nog immer onbegrijpelijk begrip.

Ect. lichtte al een stukje va de sluier op, het was voor ons nog net iets te onduidelijk om er een bruikbare FAQ van te fabrieken en een onduidelijke FAQ werkt niet. We zullen de komende dagen kijken wat er speelt en als de onwennigheid bij de users gezakt is dan blijven de FAQ noodzakelijke punten beter te isoleren (zoals je mss weet ben ik een groot voorstander van uberkorte KISS FAQ's).
Cyphax schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:39:
De definities zijn nog wat onwennig, als ik kijk naar mijn eigen reactie, dan stond ie op +2 maar hebben 2 mensen 'm op Ongewenst gezet.
+2 Uitmuntend 10
+1 Meerwaarde 1
-1 Ongewenst 2

Jammer dat ie door 2 mensen gelijk zo zakt qua beoordeling. Het ziet er gewoon niet goed uit zo, ik bedoel dat het lijkt alsof het niet klopt als je die aantallen bekijkt.
Ik vermoed dat dit -1 ongewenst z'n oorsprog vind in het oude systeem waarmee je met een -1 een reactie naar benden probeerde te modden. Nu geef je de door jouw gewenste eindscore op en als dat b.v. 0 neutraal is terwijl de reactie op +2 staat dan haal je twee punten van het gemiddelde af.

Concreet is de scorebepaling nu anders:

De 0 neutraal is de nieuwe defaultwaarde, offtopic kan -1 ongewenst of 0 neutraal zijn (afhankelijk van inhoud), trollen en flamen -1 en nuttige/inzichtvolle/behulpzame/interessante reacties stijgen 1 of 2 punten boven neutraal uit.
Het is even een andere mod-insteek maar imho behoorlijk simpel en vanzelfsprekend als je geen kennis van het oude systeem zou hebben.

Alles bij elkaar denk ik dat we een systeem hebben waar de discussies hier op TMF een hele grote invloed hebben in gehad en imho is het een systeem wat zeker z'n waarde zal laten zien. Natuurlijk zullen er wat rafelige randjes bijgewerkt moeten worden en dat zal zeker bespreekbaar zijn.

* botoo best blei is *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Eigenlijk, en nu kom ik even in de mierengeslachtsgemeenschaps modus, kan je pas een FAQ samenstellen als je die FAQ's eerst hebt gehad. Toch?? ;)

Natuurlijk kan er wel een behoorlijk gedeelte vragen voorspeld worden maar soms kan het onoverzichtelijk zijn met een nieuw systeem zodat je eerst even de tijd moet nemen om hieraan te wennen en dus ook even te wachten met een FAQ opstellen. (Lijkt mij)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
k1n8fisher schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:58:
[...]

Eigenlijk, en nu kom ik even in de mierengeslachtsgemeenschaps modus, kan je pas een FAQ samenstellen als je die FAQ's eerst hebt gehad. Toch?? ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Faq#Modern_developments
Natuurlijk kan er wel een behoorlijk gedeelte vragen voorspeld worden maar soms kan het onoverzichtelijk zijn met een nieuw systeem zodat je eerst even de tijd moet nemen om hieraan te wennen en dus ook even te wachten met een FAQ opstellen. (Lijkt mij)
Die FAQ kan prima nu geschreven worden (ik durf te wedden dat ze al hard bezig zijn ;) ), en later eventueel nog wat aangepast worden. Het is juist NIET beter om het andersom te doen, want dan krijg je van die taferelen als wij daarnet hadden.. We denken dat het naar 0 moet, anderen denken -1, en... Chaosmods! :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Heb net trouwens de FP bekeken en gemod en moet zeggen dat het er best mooi uitziet en lekker soepeltjes werkt. Misschien zou een distinctie tussen niets toevoegen en troll/flame moeten worden ingevoerd maar verder lijkt het mij prima zo.
Vind ook de lijst met aanverwante artikelen ernaast heel mooi gedaan. Maakt het makkelijk als je eens wat terug wil zoeken wat met de discussie te maken heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door TheCapK op 05-06-2007 20:44 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 01-10 20:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Misschien lees ik er ect helemaal overheen hoor, maar ik kan echt nergens een overzicht vinden van alle recaties die nog niet gemod zijn. Of is het zijpaneel 'reacties' van toepassing en zijn blijkbaar alle reacties gemod?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Armada schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:18:
Misschien lees ik er ect helemaal overheen hoor, maar ik kan echt nergens een overzicht vinden van alle recaties die nog niet gemod zijn. Of is het zijpaneel 'reacties' van toepassing en zijn blijkbaar alle reacties gemod?
Na het accepteren van de mod-voorwaarden kreeg je die pagina te zien. Maar ik heb hem sinds dien ook niet meer terug kunnen vinden.

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat je modrechten vervallen zodra je gereageerd hebt. Ik snap het principe hierachter wel een beetje, maar ben het er niet mee eens. Als ik de reacties doorlees begin ik bij het begin en werk ik door naar beneden (shocking he ;) ) reacties die ik tegen kom mod ik (niet elke) en als ik een reactie tegen kom waarop ik wil reageren doe ik dat. Daarna wil ik gewoon verder gaan met het lezen van de reacties (wat dankzij AJAX zeer makkelijk gaat :) ).
Waarom zou ik daarna niet meer in staat zijn om eerlijk te modden? Dat de rechten in die specifieke thread uit gaan, ok, maar voor de overige reacties zie ik geen verband met mijn eerdere reactie en mijn mening over die post.

Verder is het mij na het lezen van dit draadje helemaal niet meer duidelijk hoe ik nu moet modden :P
Een reactie op het laatste nieuwsbericht over Apple en Santa Rosa kent bijvoorbeeld deze (tweede) reactie: "idd. een hele vooruitgang :D" Dit is imo overbodig/first post. Moet ie dan naar 0 of -1? Wat zou een FP mod hiervoor denken? 0 zou ik niet willen geven omdat men hem dan standaard ziet. Terwijl het imo dat niet de moeite loont.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2007 22:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 1 Steror
- 2 Linkor
- 3 Tikkor

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 11:18 . Reden: Ook 'Nieuws van' & 'de redactie' op frontpage weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:46:
Ik geef je hier inderdaad gelijk in. Misschien beter een idee om de moderatie te laten vervallen alleen als je dit replied? Dan kan je de rest wel modereren en waar je op reageert niet.
Een moderatie laten vallen slaat nergens op. Het gaat erom dat je niet tijdens een discussie blijft modden.
Gewoon per thread zou wel mooi zijn ja.
Echt, het mod lekker, en er wordt nog goed gemod ook (over het algemeen, in mijn mening). Ook is het wel tof dat je als voormalig FPM wat meer invloed hebt.
Wel lastig nog hoor... De +4 kon ik missen, maar aan 4 niveau's heb ik er toch echt nog een te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat je niet kan modden in draden waarin je reageert is al vrij lang zo. je bent namelijk aanspreekbaar en actief betrokken. En in het verleden leidde dat tot discussies die je dan best vurig kon noemen, niet prettig als je dan betrokken bent.

Sommige dingen ben ik ook naar op zoek. De modqueue is in principe wel overbodig (iedereen kan modden met oneindig punten en ongemodde reacties zijn geen straf meer) maar als iemand 'm heeft gezien zal 'ie nog wel bestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ecteinascidin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:54:
Dat je niet kan modden in draden waarin je reageert is al vrij lang zo. je bent namelijk aanspreekbaar en actief betrokken. En in het verleden leidde dat tot discussies die je dan best vurig kon noemen, niet prettig als je dan betrokken bent.
De oude layout was er ook al vrij lang, waarom laten we die niet gewoon ;)

Maar daarom zeg ik dus, is het niet een beter idee om dat draadje, die discussie onmodbaar te maken (al gemodde posts weer ongedaan maken is misschien wat overdreven maar kan ook).
De rest van de reacties hebben immers niets te doen met die (vurige) discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de moderaties van Cyphax reactie, (10x +2, 1X +1, en 2x -1):
Ik vermoed dat dit -1 ongewenst z'n oorsprog vind in het oude systeem waarmee je met een -1 een reactie naar benden probeerde te modden.
Neehoor... dat heeft zijn oorsprong in het feit dat de reactie enerzijds goede punten aandraagt, maar anderzijds gewoon ordinair zit te flamen naar Microsoft. En die flame is door twee mensen zwaar aangerekend, terwijl de rest een oogje toe heeft geknepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
ter info, mijn modstatus staat op inactief terwijl deze niet inactief is. (fp modder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

arnob schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:20:
ter info, mijn modstatus staat op inactief terwijl deze niet inactief is. (fp modder)
Ter info: Misschien moet je het nog eens activeren ;)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModActivate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ordinaire flames? Het spijt me zeer maar dat is zeer sterk overdreven. Ik noem een paar feiten op, dat je dat als flame ziet is jammer maar als ik had willen flamen had er absoluut iets anders gestaan. Ik scheld MS nieteens uit in m'n reactie. :P

Ik zet m'n geld toch in op Botoo's verklaring (zeker gezien de verhouding tussen positieve moderaties en negatieve). Trouwens, stel als concludeer je dat ik wat minder direct had kunnen zijn, dan nog is dat geen reden om een reactie als ongewenst aan te merken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje wennen dat nieuwe systeem, maar ziet er op zich wel goed uit. Ik zou er ook voor willen pleiten dat er een onderscheid tussen overbodig/offtopic is, en echte trolls en flames. Misschien een -1 en -2 categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:54:
Sommige dingen ben ik ook naar op zoek. De modqueue is in principe wel overbodig (iedereen kan modden met oneindig punten en ongemodde reacties zijn geen straf meer) maar als iemand 'm heeft gezien zal 'ie nog wel bestaan....
Heb hem maar voor de zekerheid even gebookmarked, want ook volgens mij wordt er nergens naar gelinkt op de FP.

http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht

Ik vind de modqueue trouwens helemaal niet overbodig. Ik vind het erg handig om te zien waar nog ongemodde reacties aanwezig zijn, zodat ik die eerst kan 'doen', voor reacties die al door anderen 'gedaan' zijn (:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn status is ook nog steeds Inactief...zijn die waarden niet gerest bij het invoeren van het nieuwe modsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:58:
Mijn status is ook nog steeds Inactief...zijn die waarden niet gerest bij het invoeren van het nieuwe modsysteem?
Dag ding werkt al lang niet. Ik snap niet goed dat ze het er niet hebben uit gehaald met nieuwe frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Armada schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:18:
Nogmaals quoten dan maar, iemand zal het toch weten? Waar is die moderator queue?

En nog iets, hoe zie je aan een reactie of hij ueberhaupt al gemod is of niet?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:05:
[...]

Dag ding werkt al lang niet. Ik snap niet goed dat ze het er niet hebben uit gehaald met nieuwe frontpage.
Inderdaad, staat al sinds jaar en dag op inactief bij mij :>

Misschien iets om er 'actief' en 'FP-modder' van te maken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:31:
[...]

Nogmaals quoten dan maar, iemand zal het toch weten? Waar is die moderator queue?

En nog iets, hoe zie je aan een reactie of hij ueberhaupt al gemod is of niet?
Hij zit dus hier -> http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht <- en ik miste hem dus ook al :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wat * Femme er zelf overschrijft in Tweakers.net NG: what's new?
In het nieuwe moderatiesysteem kunnen moderators direct de gewenste score van een reactie kiezen. De score van een reactie wordt niet meer berekend uit het totaal maar uit een gemiddelde. Om het systeem eenvoudiger te maken is het aantal niveau's beperkt van -1 tot +2, waarbij 0 het nieuwe basisniveau is geworden. Het niveau 0 is bedoeld voor neutrale reacties, +1 voor reacties met meerwaarde, +2 voor reacties met uitmuntende inhoud en -1 voor reacties met een ongewenste inhoud, dat wil zeggen reacties die in overtreding zijn met de gedragsregels. De weging van een score in het gemiddelde is afhankelijk van het niveau van de moderator. Beginnende moderators hebben een weging van 1, ervaren moderors een weging van 2 en moderaties van PowerMods tellen drie keer mee. Beginnende moderators hebben tevens de beperking dat zij moderaties niet kunnen effectueren op de niveau's -1 en +2. Zij kunnen wel een beoordeling van -1 of +2 geven, maar de reactie wordt pas op dat niveau geplaatst nadat het gemiddelde door een ervaren moderator naar -1 of +2 is gebracht. Anders blijft de reactie effectief op 0 op +1 steken. De maatregel is bedoeld om de effecten van ongewenste moderaties, in het bijzonder moderaties die een duidelijk subjectief karakter hebben, te beperken. Veelal zijn deze moderaties afkomstig van gebruikers die weinig ervaring hebben met het moderatiesysteem en zijn doelstellingen.

Halverwege maart werd vanwege de slechte werking van het moderatiesysteem besloten om de moderatierechten te beperken tot een geselecteerde groep van ervaren moderators. Deze maatregel wordt in Tweakers.net NG teruggedraaid. Het moderatiesysteem in Tweakers.net NG is voor iedereen open. Wel moet je je expliciet aanmelden als moderator en zul je in eerste instantie de beperkte rechten van een beginnende moderator hebben. Upgrades naar het ervaren moderatorniveau zullen tezijnertijd automatisch door een bot uitgevoerd worden. Deze bot moet nog op de juiste instellingen afgetraind worden. Hiervoor zijn praktijkervaringen noodzakelijk.

Het modereren zelf is efficiënter geworden doordat moderaties bij een artikel niet meer door middel van een formulier als geheel ingestuurd moeten worden. In plaats daarvan kunnen individuele reacties per stuk gemodereerd worden met behulp van een moderatiepopup die toegankelijk is via een klik op de scoreindicator rechts van de reactieheader. Na het aanklikken van de gewenste score wordt de moderatie verstuurd en de gemiddelde score van de reactie geüpdatet. Ook dit vindt plaats zonder paginareloads.
offtopic:
Watskebeurt met cookie, heb ik niet op zitten letten of was dit stille trom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

KeX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:44:
offtopic:
Watskebeurt met cookie, heb ik niet op zitten letten of was dit stille trom?
offtopic:
De stille trom indeed. Hij is hoofdredacteur af en inmiddels gewoon user sinds.... mei. De basis daarvoor is mij iig onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Daarmee valt een prima KISS-FAQ te brouwen :)

Enige onduidelijkheid is de offtopic reactie: imho krijgt deze een scorerange van -1 to 0 afhankelijk van het offtopic-gehalte en de inhoud. Een eerste offtopic reactie krijgt het wmb wat zwaarder te verduren dan de offtopic reacties die daar (zinvol) op reageren.

Ik zal dit nog met Femme opnemen maar aangezien het gisteren sowieso een gekkenhuis was en ik verwacht dat de druk pas met enkele dagen echt afneemt, zullen we het even moeten doen met onze eigen logische verstand :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Mja, ik heb er net nog een tijdje mee gewerkt en dat geheel werkt best goed moet ik zeggen. Ik ga het in ieder geval een tijdje aanzien, alhoewel mijn persoonlijke gevoel er nu eerder naar neigt dat de standaard reacties meer richting de 0 gaan (of daar op horen). Ik moet hier nog een beetje een buikgevoel bij ontwikkelen geloof ik. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
geeft 'is nu actief' maar .. gallery modstatus is nog steeds 'inactief'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

botoo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:16:
[...]Daarmee valt een prima KISS-FAQ te brouwen :)

Enige onduidelijkheid is de offtopic reactie: imho krijgt deze een scorerange van -1 to 0 afhankelijk van het offtopic-gehalte en de inhoud. Een eerste offtopic reactie krijgt het wmb wat zwaarder te verduren dan de offtopic reacties die daar (zinvol) op reageren.
Ik zit ook met die offtopic in mijn maag. Is dat zichtbaar en neutraal of is en offtopic-poging, hoewel goed, ongewenst en daarom -1. Wil je die dus in het zicht hebben of juist niet? Ik heb geen idee.

PS, in de TC staat inmiddels een opzetje. Daar kan iedereen editten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ecteinascidin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:06:
[...]

Ik zit ook met die offtopic in mijn maag. Is dat zichtbaar en neutraal of is en offtopic-poging, hoewel goed, ongewenst en daarom -1. Wil je die dus in het zicht hebben of juist niet? Ik heb geen idee.

PS, in de TC staat inmiddels een opzetje. Daar kan iedereen editten dus....
'k Zou dat zelf denk ik af laten hangen van de reactie. Als een reactie echt helemaal niets te maken heeft met het artikel, op wat voor manier dan ook, dan ongewenst. Als het wat minder off-topic is EN de inhoud is goed, neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
reactie staat op -1,maar ik vind het niet overbodig. Gaat de reactie dan met een 0 score wel omhoog?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het voorlopig een vrij lastig systeem. Vooral ook omdat het oude systeem zo lang heeft gedraaid en behoorlijk anders was.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ecteinascidin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:06:
[...]

Lastig, maar wat is de meerwaarde van een standaardniveau wanneer je ze in het zicht houd? Okee daarmee filter je nog wel de trolls en flames eruit, dat is waar. Maar off-topic reacties voegen imho meestal ook te weinig toe, en zijn dus ook ongewenst, zij het in mindere mate :)

Als lezer wil je zien hoe andere mensen reageren op het nieuwsbericht. Je hebt dan denk ik vrij weinig behoefte aan een off-topic reactie. Dat is toch de bedoeling van een standaardniveau :)?

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 06-06-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 03-10 16:51
Een reactie die je vroeger naar 0 - Overbodig zou modereren, wat is nu de juiste plaats daarvoor? -1 Ongewenst vind ik vaak toch net ietwat grof, maar 0 (standaard) wat vroeger 1 punt zou zijn geweest is eigenlijk teveel.

Deze bijvoorbeeld: http://core.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2047850

Hier een voorbeeldje van mensen die nog niet snappen dat je niet meer een puntje erbij opteld of afhaalt: http://core.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2047851 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wmb overbodig, dus -1 in het nieuwe systeem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
botoo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:45:
[...]

Wmb overbodig, dus -1 in het nieuwe systeem.
Okee, nog ff wat meer voorbeeldjes:
http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2047863 -1 wmb. Heeft wel raakvlak met het onderwerp maar heeft geen discussie of informatiewaarde of wat dan ook.
http://core.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2047841 Die reactie is een grote open deur en voegt niets toe. Maar moet dat dan -1 zijn?

Deze zijn wat mij betreft dan wel weer vrij duidelijk op basis van jou oordeel over de vorige:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2047818 -1
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2047903 -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

eerste: twijfelgevalletje zou van mij mogen varieren tussen -1 en 0 en als je de users het voordeel van de twijfel geeft word het 0
tweede: ook twijfel -1 en 0, maar hier neig ik toch naar -1 omdat het wel erg open deur 'gewauwel' is wat een beetje gestoeld lijkt op fipo'en.
drie en vier: beide een heldere -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft off-topic reacties...

Uiteindelijk is het simpelweg een filter. Je wilt dat interessant on-topic berichten zichtbaar zijn voor de normale lezer, met default instellingen. Daarbij filter je dan uiteraard de puur ongewenste berichten (flames/trolls) maar ook de off-topic/overbodige berichten. Dat betekent dus dat de off-topic berichten op een lager niveau dan de default zichtbaarheid moeten staan.

Dat zou dus betekenen ze op -1 te zetten, op gelijke hoogte van trolls...

Toch voelt dat verkeerd. Vooral omdat off-topic/overbodig niet altijd zo eenduidig is... Hangt er maar net vanaf hoe 'breed' je de context opvat... Ik zie liever een extra -2 schaal
voor de echt ongewenste zaken en -1 voor off-topic zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik mag weer modden... :-)

Ik kom gelijk iets tegen waarvan ik niet weet wat er mee te doen.

Een best interessante post die nu vrij hoog staat, maar totaal off topic is.

Kan ik een 1 geven omdat de inhoud dit wel waard is, maar als er gemiddeld wordt kan ik hem beter een -1 geven want dan wordt deze eerder een 1 (ik ga ervanuit dat ik een eigen score moet geven, maar door lager te geven kan ik cheaten?).
Hij kan ook naar 0 omdat deze post off topic is...

Geen idee hoe ik moet moddereren. ik wacht met smart op de faq :-)

Wat betekend dit overigens voor bestaande gemiddelden? de +3 en +4 zijn afgeschaft, ik sta gemiddeld nu op een 2,1, zou niet mogen kunnen.

Ik geloof wel dat dit systeem een hele verbetering is, alleen nog een paar praktische punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse, ik denk eigenlijk dat de eerste twee reacties op 0 thuis horen in het nieuwe systeem. De andere twee wel duidelijk op -1. Waarom die eerste twee op 0? Wel ja, ze zijn misschien niet bijster interessant, maar als ik het goed snap moeten we iets minder streng worden op overbodig en offtopic. Trouwens, de eerste staat nu op +1, wat wel echt fout is denk ik. Dus, als iemand me daar even kan helpen om die een puntje naar omlaag te modden... (en iemand kan kijken wie de mensen zijn die die op +2 hebben proberen te modden, want dat is toch duidelijk niet de bedoeling hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Altijd_Lastig schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:29:
*knip*
Een best interessante post die nu vrij hoog staat, maar totaal off topic is.

Kan ik een 1 geven omdat de inhoud dit wel waard is, maar als er gemiddeld wordt kan ik hem beter een -1 geven want dan wordt deze eerder een 1 (ik ga ervanuit dat ik een eigen score moet geven, maar door lager te geven kan ik cheaten?).
Hij kan ook naar 0 omdat deze post off topic is...
*knip*
Modden werkt dus niet meer met punten zoals vroeger. Je moet het niveau kiezen dat jij em waard vind. Degene waar het meest mensen voor kiezen word het. Als een reactie op +2 staat, maar jij vind hem 1 waard, moet je em dus niet 0 of -1 gaan geven.
Of zie die link in de post hieronder, daarin staat het uitgelegd door de man zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 09:18
Ook even mijn mening toevoegen:
Die laatste 2 in Jesse in "Moderatiesysteem in nieuwe website" zijn alleen maar overbodig en zouden als zodanig in het oude systeem op 0 moeten worden gemod. -1 is eigenlijk alleen bedoeld voor flames/trolls etc; dit zegt femme in deze quote KeX in "Moderatiesysteem in nieuwe website" al en ik kan me hier ook bij aansluiten.
Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat er nog een extra niveau onder 0 zou moeten zijn; je wilt ze uit het zicht hebben (dus niet 0) en met -1 straf je ze nu net zo zwaar als flames en dat geeft een verkeerd gevoel.

AHBdV zegt eigenlijk precies hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Quincy5 op 06-06-2007 12:43 . Reden: vaker refreshen ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Oké... Toch jammer dat er nergens op de FP een link staat?

En hoe zie ik in hemelsnaam het verschil tussen een ongemodde reactie en eentje die reeds gemod is?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat boeit het eigenlijk of een reactie wel of niet reeds door iemand gemod is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:00:
Wat boeit het eigenlijk of een reactie wel of niet reeds door iemand gemod is???
Je ziet niet het verschil tussen of die al stevig op een bepaald niveau staat of dat nog niemand een niveau gekozen heeft, terwijl dat wel interessant is. Als al 10 mensen een reactie op +1 hebben gezet dan hoef ik dat niet nog een keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Is het dan de bedoeling dat je bij het modereren iedere reactie een score geeft? Bij veel reacties is dat niet echt nodig, zeker niet wanneer een reactie al 10-20 moderaties heeft gehad en jouw stem toch niets uithaalt (mocht het verschillen van het gemiddelde).

Het is toch veel handiger om te kunnen zien welke reacties ongemodereerd zijn. Mocht daar dikke meuk tussen zitten kan je die snel -1 geven zodat een ander het niet hoeft te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:18:
reactie staat op -1,maar ik vind het niet overbodig. Gaat de reactie dan met een 0 score wel omhoog?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het voorlopig een vrij lastig systeem. Vooral ook omdat het oude systeem zo lang heeft gedraaid en behoorlijk anders was.
nieuws: 'Consument verwart kwaliteit met gewenning' ;)

Is het trouwens mogelijk om een instelling of knopje te maken om die balk met extra dingen (dat pijltje, waar je ziet hoe het al gemod is enzo) standaard open te hebben?
XplodingForce schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:24:
Als ik het goed begrijp moet je in het nieuwe systeem dus aangeven waarop je de reactie wilt hebben staan, ipv hoe jij hem omhoog/omlaag wilt schoppen.

Hiermee krijg je echter het probleem dat (fictief, dan he) ik bijvoorbeeld een reactie op -1 zie staan, die ik op 0 wil hebben. Er zijn veel moderaties geweest, dus met 0 komt ie niet op 0. Bij +1 ook niet. Ok, dan maar +2, terwijl dat dus niet de score is waar je hem op wilt hebben. Hoe werkt dit dan?

Werkt het systeem vanuit de gedachte, alle mods die je doet, die hoger zijn dan de score nu geven een volle verhoging, maar de reactie gaat niet boven de score uit die je geeft? Of werkt het dmv (als iets op -1 staat) 0=1 punt extra, 1= 2 punten extra, 2=3 punten extra, waarbij punten een fictieve rating zijn die je geeft?

(ja, ik weet het, tis niet heel duidelijk)
Dit zal averechts werken, omdat een bot de modrechten aanpast (ipv de metamod). Je zult dus steeds minder invloed krijgen als je dit doet (2 geven ipv 0). Maargoed, het is dus de bedoeling dat je ze aangeeft wat jij wilt zien op de reactie :)

[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 06-06-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Laatst online: 01-10 17:41

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Als ik het goed begrijp moet je in het nieuwe systeem dus aangeven waarop je de reactie wilt hebben staan, ipv hoe jij hem omhoog/omlaag wilt schoppen.

Hiermee krijg je echter het probleem dat (fictief, dan he) ik bijvoorbeeld een reactie op -1 zie staan, die ik op 0 wil hebben. Er zijn veel moderaties geweest, dus met 0 komt ie niet op 0. Bij +1 ook niet. Ok, dan maar +2, terwijl dat dus niet de score is waar je hem op wilt hebben. Hoe werkt dit dan?

Werkt het systeem vanuit de gedachte, alle mods die je doet, die hoger zijn dan de score nu geven een volle verhoging, maar de reactie gaat niet boven de score uit die je geeft? Of werkt het dmv (als iets op -1 staat) 0=1 punt extra, 1= 2 punten extra, 2=3 punten extra, waarbij punten een fictieve rating zijn die je geeft?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
*knip*
Lees dit eens: KeX in "Moderatiesysteem in nieuwe website"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is al een paar keer behandeld hier, je moet (als je goed wilt modden) gewoon de uiteindelijke score modden. Dus gewoon 0 als je vind dat het een nul moet zijn, ookal staat ie nu op +2. Sowieso kan je van te voren niet zien hoe veel mensen hem al op +2 hebben gemod dus adh daarvan kan je je mod niet af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Kun je wel zien hoor.
Klik op metertje > Klik op kleine pijltje onderaan in verschenen wolkje. Daarna kun je nog gewoon modden.

Maar ok, gewoon op de uiteindelijke score zetten dus. Nog 1 vraag: Zijn ex-FPM's nu ook automatisch "ervaren" moderators, of zijn die nu ook nog beginnende moderators?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weer een vraag die beantwoord is in dit topic, en de 'pre-FAQ' van Femme over het modden. Neem die nog eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
botoo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:06:
Daar heb ik een even blond antwoord op :+ vziw heb je geen beperkte hoeveelheid modpoints meer en kan je relatief onbeperkt modden. Penaltyratio ben ik voorlopig nog kwijt en de metabot is een nog immer onbegrijpelijk begrip.
Toch is die penalty-ratio erg interessant, omdat je nu meer misbruik kunt maken van je punten dan voorheen. Niet alleen kun je nu in één keer een post 3 punten lager geven dan ie al had (een post op +2 kun je -1 ongewenst geven), elk punt telt ook zwaarder omdat de schaal is verkleind. Toch?
Ook omdat je nu geen modpoints meer hebt. Iemand die consistent vreselijk slecht mod, hoe wordt daarmee omgegaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

fsfikke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:35:
Weer een vraag die beantwoord is in dit topic, en de 'pre-FAQ' van Femme over het modden. Neem die nog eens door ;)
Mmm, ik had die FAQ al doorgelezen, maar ik kon daar niets vinden over FPM's? Ik zal nog ff kijken.
EDIT: Gevonden, in dit draadje. Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door XplodingForce op 06-06-2007 16:55 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Na de inloopperiode gaat de penaltyratio bepalen hoe ver en hoe vaak jij van de norm afwijkt en nar aanleiding daarvan je modstatus aanpassen. Er is een ploeg die niet meer dan enkelvoudige moderaties kan doen en de experts die doen dubbel zoveel impact. Er zijn er zelfs een aantal die met factor 3 modereren :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

botoo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:53:
Na de inloopperiode gaat de penaltyratio bepalen hoe ver en hoe vaak jij van de norm afwijkt en nar aanleiding daarvan je modstatus aanpassen. Er is een ploeg die niet meer dan enkelvoudige moderaties kan doen en de experts die doen dubbel zoveel impact. Er zijn er zelfs een aantal die met factor 3 modereren :).
Maar hoe wordt dan "de norm" bepaald? Aan de hand van het uiteindelijke gemiddelde? Dan wordt er dus automatisch van uitgegaan dat de menigte goed mod. (Wat tot nu toe redelijk zo lijkt te zijn. Maar er zijn nu ook nog geen echte relonderwerpen geweest)

Everybody lies

Pagina: 1 2 Laatste