Next Gen!

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind NG echt geweldig. Hoe meer ik er mee werk, hoe meer ik zie dat er aan de gebruiker gedacht is. Waar eerder werd gedacht in ID's en onlogische teksten wordt nu een gebruikersvriendelijke userinterface aangeboden. Grote vooruitgang d:)b

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Diabolical schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Correct. Ik zou dan ook die twee kolommen omdraaien. Die dalers en stijgers is niet eens echt interessante info. Je zou denken dat de categoriën en zoekfunctie een belangrijker item zijn en dus de focus krijgen....
Het maakt weinig uit of de categorieën links of rechts staan als ze verticaal evenveel ruimte innemen. Dat is echt puur gewenning. Rechts kunnen ze hoger staan (omdat de inleidende tekst van de Pricewatch er niet boven moet). Het is ook esthetischer.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
BalusC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 06:33:
Wedden dat de FP over 2 jaar weer een nieuwe layout/indeling krijgt en dat diezelfde mensen weer klagen dat het achteruit is gegaan? Die mensen kunnen gewoon niet tegen veranderingen.
Daar ben ik het zeker mee eens. Ik develop zelf ook mee aan web applicaties en wij zien eigenlijk exact hetzelfde.

Heel erg gesimplificeerd; als we een knop links hebben staan en die later rechts zetten dan klaagt iedereen dat rechts een onzinnige positie is. Als dan na enkele maanden de fanatieke gebruikers zo zeer op de zenuwen beginnen te werken dat we dan die knop toch maar weer links zetten, dan gaan opeens alle mensen klagen die net onze web applicatie zijn gaan gebruiken toen de knop rechts stond; ze klagen dan juist dat links een onzinnige positie is. 8)7

Wij kwamen al eerder tot exact dezelfde conclusie: "Mensen kunnen gewoon niet tegen veranderingen".

Anyway, nieuw of niet. De middelste content balk van de FP vond ik altijd al te smal en met de nieuwe layout vind ik deze nog steeds te smal. Zeker gezien het feit dat steeds meer schermen breedbeeld zijn tegenwoordig.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 09:36
flowerp schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:24:
[...]
Anyway, nieuw of niet. De middelste content balk van de FP vond ik altijd al te smal en met de nieuwe layout vind ik deze nog steeds te smal. Zeker gezien het feit dat steeds meer schermen breedbeeld zijn tegenwoordig.
Dat kan ook best kloppen omdat de content niet breder is geworden, alleen de rechter balk :/

Edit : ik zie dat T.net plat ligt wegens onderhoud , ik hoop dat er al wat zal verbeteren

Nu naar me nest, morge zien we het wel :)

Edit2 : huh nu weer niet :/ mss wat caching probs hiero

[ Voor 17% gewijzigd door Sc0tTy op 07-06-2007 02:37 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07234/My_Screenshot_75.png.xs.jpg
Ah een kleine update, en deze update heeft een verassend nieuwe toevoeging, nog meer ads!

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Mag ik allereerst zeggen dat ik de nieuwe layout fantastisch vindt!
Ook ben ik blij te lezen dat er een algemene overzichtspagina komt.
1 vraagje/puntje van kritiek:
Zou het niet handig zijn dat als je kiest van geen trackers te hebben dat de middelste contentkolom uitgebreid wordt en deze dus vanaf links begint. Zo kan er veel meer in de breedte gewerkt worden dan nu het geval is.

Voor de rest: top job!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:18:
[...]

Het maakt weinig uit of de categorieën links of rechts staan als ze verticaal evenveel ruimte innemen. Dat is echt puur gewenning. Rechts kunnen ze hoger staan (omdat de inleidende tekst van de Pricewatch er niet boven moet). Het is ook esthetischer.
Alleen heb je de focus verplaatst van de daadwerkelijk info naar een tweetal staatjes die eigenlijk bijzaak zijn. Als ik nu op de pricewatch kom voelt het heel onnatuurlijk. Op de meeste sites is info die uiterst rechts geplaatst staat bijzaak. Extra info over het hoofd artikel, externe links, reclame etc. Hier is eigenlijk het onderwerp (voor wat betreft patroon gewenning bij velen) gedegradeerd naar bijzaak. Het is gevoelsmatig niet prettig. Stukje (interface)usability.

De rest overigens heb ik geen moeite mee. Er moeten wat kleine kinderziekten aangepakt worden maar daar zijn jullie al druk mee bezig.

En gezegd moet gezegd, Femme, ik vindt het fantastisch dat je de moeite neemt om hier te reageren ondanks de toonzetting van sommige posts.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Comgenie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 02:41:
[afbeelding]
Ah een kleine update, en deze update heeft een verassend nieuwe toevoeging, nog meer ads!
...goed...

3x dezelfde ad :X

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 14:28
Check je mail!

[ Voor 76% gewijzigd door Longbeard op 07-06-2007 09:39 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Cyphax

Moderator LNX
Mozilla heeft een prachtige browser, maar adblock is niet lief, dat is niet netjes.

Ik moet zeggen dat dat screenshotje er ook niet lief uitziet, zo is het wel heel erg opdringerig. :X
(Als het nou 3 verschillende banners waren was het nog wat anders.)

Toegevoegde nuance: dat is niet elke keer zo. Tenminste, ik open de FP en zie niet al die banners bij het eerste willekeurige bericht. Ik heb ze alledrie gister ofzo wel een keer tegelijk voorbij zien komen maaar dat was het dan ook wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyphax op 07-06-2007 09:39 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Bepaling aangaande advertenties

15. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door TheRookie op 07-06-2007 09:42 . Reden: gequote bericht geMBR't ]

• Zerora
  • Laatst online: 13:27

Zerora

Ik Henk 'm!

Voor het blokkeren van advertenties is een simpele oplossing. Neem een abbonement en schakel de advertenties uit. :*)
Alleen jammer dat abbo's niet verstrekt worden momenteel

[ Voor 19% gewijzigd door Zerora op 07-06-2007 10:10 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:42:
Er viel mij nog één ding op... als ik in IE de tekengrootte wijzig (Beeld -> Tekengrootte) dan gebeurt er helemaal niets, terwijl dit wel netter zou zijn voor de bezoekers.
werkt iig wel in firefox, heb je 't gemeld op devtrack ?

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:20
Wat mij opvalt aan de nieuwe pagina is de enorm grote hoeveelheid informatie die erop staat. Zelf gaat mij het vooral om het nieuws wat op de site staat en af en toe is de pricewatch en driver updates.

Maar er staat nu naar mijn mening een hoop totaal zinloze informatie op de frontpage. Nu kan je aan de linker kant alles prima naar wens aanpassen, echter aan de rechter kan is dat niet mogenlijk. Zo staat er onder core een hele lijst met hoeveel berichten er op de diverse fora's staan. Lijkt mij leuke info voor op een stats pagina, maar niet voor op de frontpage.

Ook het stukje reviews had best wel kleiner gemogen. Als je ziet dat er ongeveer 1 keer per week een review bijkomt dan is het jammer om daar 1/6 van de pagina mee te vullen.

BTW : weet iemand of je met een abbo wel de gehele frontpage aan kunt passen ?

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Verwijderd

Weet iemand of er 'n classic skin komt (voor abbo gebruikers)

al sinds 99 gebruiker van tweakers, imho kon tweakers eigenlijk ook nooit wat fout doen... de eerste lay-out was ook al matig, de 2e was simpel en heeft 7 jaar voldaan. maar nu kan ik er gewoon niet meer serieus mee werken, beetje teveel Vista oid.

Moet anzich mogelijk zijn om iig alle newspost op 1 pagina te krijgen, en evt. de layout om te gooien?

Verder de moderatie raakt kant noch wal, vooral als de mods zichzelf ten alle tijden omhoog modden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 11:54 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Cyphax schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:37:
Mozilla heeft een prachtige browser, maar adblock is niet lief, dat is niet netjes.
Is Flash ook niet.

Vraagje aan Femme/moderators/wie dit kan beantwoorden: als ik geen Flash heb, is het dan technisch gezien 'weren' van reclame? En wat als Flash nou niet beschikbaar is voor mijn platform of ik mag het niet installeren? Hetzelfde voor JavaScript (waar veel reclames gebruik van maken). En wat als niet ik, maar iemand anders beslist dat bepaalde websites geblokkeerd worden, waardoor de advertenties niet te zien zijn? Ben je bezig met het 'weren' van advertenties als je alleen de PDA versie van tweakers.net gebruikt om het nieuws te lezen, omdat je dat overzichtelijker vind?

Nog even een citaat (de tekst in bold) toelichten (bron: reviews: Tweakers.net FAQ):
Bepaling aangaande advertenties

15. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Volgens mij zorgen trouwe gebruikers ook voor het voortbestaan van Tweakers.net (reviews, pricewatch, shopsurvey, meuktracker, insturen van gewoon nieuws, commentaar...). Als je die verliest doordat je je site vult met irritante flitsende reclames dan heb je een groter probleem dan lage advertentie inkomsten. Vooral met de nieuwere 'wilde' frontpage zorgt de reclame voor nog meer 'chaos' op het eerste gezicht. Er moet veel meer moeite gedaan worden om nuttige informatie van tweakers.net af te halen.

Ik besef nu dat tweakers.net steeds meer op het idee van GameFAQs begint te lijken. Vervang 'spelletjes' voor 'IT gerelateerd nieuws', 'CNET Networks, Inc.' door 'VNU Business Applications', 'CjayC' door 'Femme' en je hebt exact dezelfde situatie.

* The Zep Man vraagt zich af wanneer Gathering of Tweakers samengevoegd wordt met de nieuwe layout en één of ander forum met br33z@hs...

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 07-06-2007 12:14 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
Comgenie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 02:41:
[afbeelding]
Hoor ik daar een potentieel abbonement? >:) Zonder dollen, het aantal add's valt wel mee? Imho is dat nogal hetzelfde gebleven. De banner aan de bovenkant zat er altijd al, de banner rechts is ipv de skyscraper rechts en de tekstadd zat er ook altijd al..

[ Voor 0% gewijzigd door HawVer op 07-06-2007 12:04 . Reden: typo ]

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

HawVer schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Hoor ik daar een potentieel abbonement? >:) Zonder dollen, het aantal add's valt wel mee? Imho is dat nogal hetzelfde gebleven. De banner aan de bovenkant zat er altijd al, de banner rechts is ipv de skyscraper recht en de tekstadd zat er ook altijd al..
Denk persoonlijk dat ze veel potentiele abbo's en sterker nog veel oudere abbo's zullen verliezen door deze stunt, maarjah er staat 'n nieuwe generatie te popelen die van Power Unlimited kleurtjes/stijl houden ;)

weet iemand uberhaubt eigenlijk of er naast tweakers en het reeds eerder verkrachtte webwereld nog alternatieve goede nederlandse ICT sites zijn?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Even mijn duit in het zakje: ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook erg wennen. Maar dat komt vast wel goed. Wel vind ik het er erg professioneel en fris uitzien. Opmerkingen dat het er als Windows Vista of de Power Unlimited website uitziet begrijp ik totaal niet.

Heel veel lof dus van mijn kant. Natuurlijk zitten er nog wat schoonheidsfoutjes in (niet meer al het nieuws in één overzicht), maar zoals al vaak aangegeven: daar wordt aan gewerkt. Ik heb er wel vertrouwen in, over een paar weken is het nieuwe er wel weer af en maakt niemand zich er meer zo druk over.

omniscale.nl

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:05:
weet iemand uberhaubt eigenlijk of er naast tweakers en het reeds eerder verkrachtte webwereld nog alternatieve goede nederlandse ICT sites zijn?
Beginnersweb ? Nu.nl ? Computable ? :+

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je T.net nodig hebt om zulke sites te vinden, dan moet je volgens mij al weten hoe laat het is :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik begin al aardig te wennen aan de nieuwe layout van t.net.
Alleen 1 ding, 1 design issue, waar ik me nog aan stoor.

Ik vind die knopjes rechtsboven van t.net main, core, pro, life veel te klein. Ze mogen best iets groter (qua hoogte tenminste).

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MrNOnamE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:

Maar er staat nu naar mijn mening een hoop totaal zinloze informatie op de frontpage. Nu kan je aan de linker kant alles prima naar wens aanpassen, echter aan de rechter kan is dat niet mogenlijk. Zo staat er onder core een hele lijst met hoeveel berichten er op de diverse fora's staan. Lijkt mij leuke info voor op een stats pagina, maar niet voor op de frontpage.
Die lijst staat er niet vanwege de statistieken maar vanwege de links naar relevante forums. Omdat de inhoud niet veel veranderd en we hem ondergeschikt vinden aan de andere inhoud op de channel frontpages staat het forumoverzicht rechts onderaan.
Ook het stukje reviews had best wel kleiner gemogen. Als je ziet dat er ongeveer 1 keer per week een review bijkomt dan is het jammer om daar 1/6 van de pagina mee te vullen.
Veel gehoorde klacht over de oude layout: de reviews, die helemaal onderaan stonden, waren slecht zichtbaar. Bezoekers wisten niet dat er nieuwe reviews waren geweest.
BTW : weet iemand of je met een abbo wel de gehele frontpage aan kunt passen ?
Momenteel is dat niet mogelijk. Het zal wel zsm toegevoegd worden voor abonnees.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:53:
Weet iemand of er 'n classic skin komt (voor abbo gebruikers)
Nie, die komt er niet.
Moet anzich mogelijk zijn om iig alle newspost op 1 pagina te krijgen
Daar gaan we wel een oplossing voor bedenken.
Verder de moderatie raakt kant noch wal, vooral als de mods zichzelf ten alle tijden omhoog modden.
Het is niet mogelijk om te modereren in reacties op een artikel waar je zelf al op gereageerd hebt. Het modereren van je eigen reactie is dus al helemaal niet mogelijk voor normale mods.
The Zep Man schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:00:
[...]
Is Flash ook niet.

Vraagje aan Femme/moderators/wie dit kan beantwoorden: als ik geen Flash heb, is het dan technisch gezien 'weren' van reclame? En wat als Flash nou niet beschikbaar is voor mijn platform of ik mag het niet installeren? Hetzelfde voor JavaScript (waar veel reclames gebruik van maken). En wat als niet ik, maar iemand anders beslist dat bepaalde websites geblokkeerd worden, waardoor de advertenties niet te zien zijn? Ben je bezig met het 'weren' van advertenties als je alleen de PDA versie van tweakers.net gebruikt om het nieuws te lezen, omdat je dat overzichtelijker vind?
Als je site wilt bezoeken zonder flash, zonder javascript of via pda.tweakers.net dan is dat je eigen keuze. De consequentie is dat je veel functionaliteit mist (flash dan wel niet op Tweakers.net maar wel op andere sites).
Volgens mij zorgen trouwe gebruikers ook voor het voortbestaan van Tweakers.net (reviews, pricewatch, shopsurvey, meuktracker, insturen van gewoon nieuws, commentaar...). Als je die verliest doordat je je site vult met irritante flitsende reclames dan heb je een groter probleem dan lage advertentie inkomsten. Vooral met de nieuwere 'wilde' frontpage zorgt de reclame voor nog meer 'chaos' op het eerste gezicht. Er moet veel meer moeite gedaan worden om nuttige informatie van tweakers.net af te halen.
Het Microsoft roadblock tijdens de lancering was een uitzonderingssituatie. Het is richting de gebruikers niet ideaal om een nieuwe layout, waar bezoekers sowieso al helemaal overstuur van raken, te presenteren samen met een tamelijk agressieve reclamecampagne. De site zoals die nu is, met nauwelijks reclame voor frequente bezoekers (die snel door de frequency caps van de advertenties gaan) is zoals je hem meestal zult zien. Vergeken met buitenlandse hardware- en IT-situes kun je dan niet anders concluderen dan dat Tweakers.net weinig advertenties heeft.
[...]

Denk persoonlijk dat ze veel potentiele abbo's en sterker nog veel oudere abbo's zullen verliezen door deze stunt, maarjah er staat 'n nieuwe generatie te popelen die van Power Unlimited kleurtjes/stijl houden ;)

Computable.nl, Emerce.nl, PCMWeb.nl, Computeridee.nl, powerweb.nl, Vistainfo.nl :) .

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:52:
De site zoals die nu is, met nauwelijks reclame voor frequente bezoekers (die snel door de frequency caps van de advertenties gaan) is zoals je hem meestal zult zien.

[...]
Ah, dat wist ik niet? :) Ik had wel al het gevoel dat er telkens iets anders was, maar wist niet wat het was.

Ik heb in elk geval niet altijd die blokreclames. Het varieert ook gewoon met andere types (gewoon tekst oid). (en als er dan nog eens dat systeem van frequency caps bijkomt heb je er al helemaal geen last van). Zowieso stoort het ook niet echt. Alleen daarvoor zou ik toch geen abo nemen denk ik :)

Eén vraagje, kan GoT ook aangepast worden naar de nieuwe layout? Qua design en ontwerp en 'feeling' past het niet echt bij elkaar. Het is toch meer en meer de bedoeling dat GoT en de FP een geheel vormen? Zo lijkt het echt twee totaal losstaande modules te zijn. Dus graag zsm ook aanpassen.

Hoeft niet veel te zijn om continuiteit te creëren, als je nu alleen al het bovenste stuk in dezelfde stijl en kleuren en indeling uitvoert als de FP dan ben je er al bijna. Een forum is nu éénmaal een forum (hoop berichten onder elkaar, dus veel valt daar toch niet te stylen)

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:05:
[...]

Eén vraagje, kan GoT ook aangepast worden naar de nieuwe layout? Qua design en ontwerp en 'feeling' past het niet echt bij elkaar. Het is toch meer en meer de bedoeling dat GoT en de FP een geheel vormen? Zo lijkt het echt twee totaal losstaande modules te zijn. Dus graag zsm ook aanpassen.
reviews: Tweakers.net NG: what's new?
De layout van GoT zal vooralsnog ongewijzigd blijven totdat de upgrade naar React 1.9.5 wordt gemaakt. Door de tijdsdruk waaronder het Tweakers.net NG-project werd ontwikkeld waren er geen mogelijkheden om de nieuwe huisstijl te vertalen naar een nieuwe layout van het forum.

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:05:
Wat mij betreft mag dat nog heeeeeeeeeeeeeeel lang uitgesteld worden !!

Toen Crisp bezig was met de huidige lay-out kon ik echt niet wachten tot die klaar was en zoals die nu is bevalt het mij 100% O+

Als het dan toch echt moet gebeuren is het dan mogelijk dat op het Forum WEL een Classic Style blijft in tegenstelling tot op de nieuwe FP ?!

Kan me niet voorstellen dat React ook opeens heel anders wordt/is :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Laat ze alsjeblieft het forum met respect behandelen. Ik merk nu al dat ik minder op de FP kom omdat ik het te onprettig vindt. Het is niet "luchtig" genoeg.
Vervang dat massieve harde rood en de zwarte omlijsting door zacht rood oid en lichtgrijs.

Gelukkig heb ik een abo waardoor ik in de (nabije) toekomst hopelijk veel kan customizen. :o

vraagje:
worden je trackerinstellingen nou op de tweakersserver onthouden of zit dat in een cookie? Dat laatste zou wel minder zijn want dan moet telkens opnieuw instellen als je het cookie wist .....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Help!!!! schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:26:
vraagje:
worden je trackerinstellingen nou op de tweakersserver onthouden of zit dat in een cookie? Dat laatste zou wel minder zijn want dan moet telkens opnieuw instellen als je het cookie wist .....
Daar kan je toch makkelijk achter komen door even zelf je tweakers gerelateerde cookies te verwijderen ?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

TheRookie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:35:
[...]

Daar kan je toch makkelijk achter komen door even zelf je tweakers gerelateerde cookies te verwijderen ?
Volgens mij wordt dat op de tweakerserver onthouden. Zowel op mijn stage als bij mijn thuis zijn de instellingen gelijk. :)

• Diabolical
Help!!!! schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:26:
Laat ze alsjeblieft het forum met respect behandelen. Ik merk nu al dat ik minder op de FP kom omdat ik het te onprettig vindt. Het is niet "luchtig" genoeg.
Vervang dat massieve harde rood en de zwarte omlijsting door zacht rood oid en lichtgrijs.

Gelukkig heb ik een abo waardoor ik in de (nabije) toekomst hopelijk veel kan customizen. :o

vraagje:
Server.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Intrepidity
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik zou graag een duidelijk verschil zien tussen 0 (neutraal) en 0 (nog niet gemodereerd) bij de berichten e.d.
Het is nu zonder een mouseover gewoon onmogelijk te zien wat er nog gemodereerd moet worden..

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Intrepidity schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:02:
Ik zou graag een duidelijk verschil zien tussen 0 (neutraal) en 0 (nog niet gemodereerd) bij de berichten e.d.
Het is nu zonder een mouseover gewoon onmogelijk te zien wat er nog gemodereerd moet worden..
quote: topicwaarschuwing
4) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.
:>

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Zoals veel mensen hebben gezegd:
tracker niet fijn
groen?
te zwart

nou ik vind dat er maar 1 manier is of dat het anders er beter uit ziet en dat is testen:
hier een gif met mijn versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.forestpoker.com/nieuwer.gif

Meeste zijn kleurwijzegingen, maar de tracker heb ik met firefox even het lettertype verkerkleind met ctrl + - en daarna in photoshop elk bericht met 3px verkleind. Hierdoor is het veel compacter en voor mij veel leesbaarder. Ook de koppen nieuws, forum etc met 3px aan de bovenkant en onderkant verkleind.

Daarnaast mijn meuktracker eindelijk weer in beeld.

Heb trouwens ook net een full abo afgesloten, kan niet wachten om dingen op de FP te verschuiven!

[ Voor 3% gewijzigd door dfr0st op 07-06-2007 16:29 ]

-

• nero355

nero355

dfr0st schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:22:
tracker niet fijn
groen?
te zwart

nou ik vind dat er maar 1 manier is of dat het anders er beter uit ziet en dat is testen:

[afbeelding]

Meeste zijn kleurwijzegingen, maar de tracker heb ik met firefox even het lettertype verkerkleind met ctrl + - en daarna in photoshop elk bericht met 3px verkleind. Hierdoor is het veel compacter en voor mij veel leesbaarder. Ook de koppen nieuws, forum etc met 3px aan de bovenkant en onderkant verkleind.

Eigenlijk kan er ook wel een "Nightlife" thema tegenaan zoals je die ook op GoT kan kiezen. Misschien dat het dan wat rustiger oogt...

Verder was er iemand die had die Channels helemaal bovenaan in het rode vlak gezet : Strakke actie !!
Ook vind ik het Planet.nl achtige menu bovenaan 3 keer niks net als toen Planet Internet hun site had aangepast : Menu'tjes zoals op GoT zijn veeeel beter :)

Daarnaast zoveel mogelijk strepen toevoegen om alles te scheiden vooral op de rechterkant van die pagina die is echt raar geworden.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:44

aex351

I am the one

lettertype moet niet kleiner worden hoor.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Sc0tTy
tracker niet fijn
groen?
te zwart

[afbeelding]

Heb trouwens ook net een full abo afgesloten, kan niet wachten om dingen op de FP te verschuiven!
Ziet er zeker al een stuk fijn er uit :) alleen ik zou persoonlijk liever de meuktracker boven aan willeen en .plans/.reviews naar onder :)
Ik weet niet of ik het menu links nou fijner vind, dat is toch eigenlijk iets te klein

Verwijderd

ah is dat de truuk.
De frontpage zo lelijk, onverzichtelijk en druk maken dat mensen een abbo nemen zodat ze kunnen gaan customizen.
Slim :D

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tracker niet fijn
groen?
te zwart

[afbeelding]

Dit is al een heel stuk beter!! :)

Nu nog Reviews & .Plans nog naar beneden en meuktracker omhoog. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik moet ook even wennen aan de nieuwe FP, alleen veroordeel ik de nieuwe layout nog niet, aangezien ik nu eenmaal niet echt van verandering houd en daarom eerst een gewenningperiode nodig heb om een realistich oordeel te vellen.

Wat ik alleen wel iets vind met gemengde gevoelens is dat wanneer ik nu een reactie ongewenst mod, de reacties erop zichtbaar blijven.

Dit is in de ene thread weer positief omdat zinnige reacties van tweakers hierop dan wel zichtbaar blijven, maar wanneer er bijvoorbeeld iets gemeld wordt dat op het frontpage forum gemeld dient te worden zoals tiepfouten of iets in zinsopbouw is dat negatief omdat de reacties van de tweakers die dit melden dan alsnog bovenaan zichtbaar blijven.
Dat vervuilt dan nog steeds de eerste posts en ik vind het zelf altijd wel fijn om bovenaan meteen zinnige reacties aan te treffen.
De reacties erop zijn in principe ook niet echt gewenst want ze zijn off topic, maar ze zijn wel goed bedoeld zodat de poster ook snapt hoe verwacht wordt daarmee om te gaan.
Die reacties dan ook allemaal ongewenst modden is dan een beetje cru vind ik.

Misschien dat het een extra optie kan voor diegenen die kunnen modereren zijn een clickbox toe te voegen waarmee gekozen kan worden de reacties die onder de hierarchie van de reactie in kwestie ook te minimaliseren, maar wel met behoud van hun 0 status.

Zijn hier meer of totaal andere meningen over?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

Reinier

\o/

Help!!!! schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:00:
Nu nog Reviews & .Plans nog naar beneden en meuktracker omhoog. 8)
Vind ik ook, dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5898ff1a1c997db291b0f409807a264b/full.gif

Bladeren door drie pagina'tjes met nieuwsberiichten, net als bij de .Plans en revies. Meuktracker omhoog en de .Plans direct onder de nieuwsberichten. De headlines een stukje naar beneden... en tja dan hou je rechtsonder wel erg veel ruimte over :)
De knopjes Core, Pro en Life rechtsboven mogen ook wel weg imo, maakt het weer wat compacter. Kan je het logo leuk uit laten steken 8)
En ik wil meer groen zien :P

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
tracker niet fijn
groen?
te zwart

hier een gif met mijn versie
Ik kan niet anders zeggen dan: _/-\o_ Zo had Tweakers.net eruit moeten zien. Leesbaarder, overzichteijker en dat lelijke logo ziet er in het geel opeens een stuk toonbaarder uit omdat het geel uitstekend past bij het rood en zwart. (Wie verzint er in hemelsnaam de kleurcombinatie zwart-rood-groen? :X ) Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een paar layout-keuzes vooral gebaseerd zijn op het maken van een duidelijke statement ("Tweakers.net is VERNIEUWD!!") ipv dat er naar ergonomie, layout en logica gekeken is. Het ontwerp is al direct er vanuit gegaan dat er in een breder ontwerp nu ruimte was voor twee even grote kolommen en die werden daarom ook gevuld, desnoods met nutteloze informatie zoals het aantal postings in de verschillende fora. Of die informatie nou nuttig was voor de gebruikers, die vraag werd waarschijnlijk niet eens meer gesteld. Die 2e kolom moest tenslotte vol.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleurstelling is inderdaad een stuk beter...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Reinier schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:20:
[...]

Vind ik ook, dus zoiets:

[afbeelding]

Bladeren door drie pagina'tjes met nieuwsberiichten, net als bij de .Plans en revies. Meuktracker omhoog en de .Plans direct onder de nieuwsberichten. De headlines een stukje naar beneden... en tja dan hou je rechtsonder wel erg veel ruimte over :)
De knopjes Core, Pro en Life rechtsboven mogen ook wel weg imo, maakt het weer wat compacter. Kan je het logo leuk uit laten steken 8)
En ik wil meer groen zien :P
Je drukt de nieuws headlines naar beneden terwijl er rechts loze ruimte vrij is, dat is niet efficiënt. Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren. Dankzij de twee kolommen moet er minder gescrollt worden door de gebruiker.

Een lichtgrijze achtergrond heb ik in eerste instantie geprobeerd maar het oogt nogal zouteloos. Ik wil het wel als layout pref overwegen. De 10 pixel lettergrootte in de tracker levert nauwelijks winst op wat betreft de hoeveelheid tekst die op een regel past (11px arial is net zo breed als 10px arial), maar is wel minder goed leesbaar. 10 pixel heeft wel als voordeel dat de items verticaal minder ruimte innemen en dat de content in de tracker natuurlijk ongeschikt is aan de tekst in een groter lettertype in de middenste en rechterkolom.
ymmv schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Ik kan niet anders zeggen dan: _/-\o_ Zo had Tweakers.net eruit moeten zien. Leesbaarder, overzichteijker en dat lelijke logo ziet er in het geel opeens een stuk toonbaarder uit omdat het geel uitstekend past bij het rood en zwart. (Wie verzint er in hemelsnaam de kleurcombinatie zwart-rood-groen? :X )
Geel/rood is wederom een tamelijk flauwe kleurencombinatie die samen met zwart bovendien een associatie met onze oosterburen oproept.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een paar layout-keuzes vooral gebaseerd zijn op het maken van een duidelijke statement ("Tweakers.net is VERNIEUWD!!") ipv dat er naar ergonomie, layout en logica gekeken is. Het ontwerp is al direct er vanuit gegaan dat er in een breder ontwerp nu ruimte was voor twee even grote kolommen en die werden daarom ook gevuld, desnoods met nutteloze informatie zoals het aantal postings in de verschillende fora.
In de nieuwe layout draait alles om ergonomie, consistentie en duidelijkheid. De nieuwe site bevindt zich op dat gebied op een heel ander niveau dan de oude site. In de beginfase zijn er altijd wat ruwe kantjes die moeten worden weggeslepen. Het uitgangspunt is echter veel beter dan de oude layout, waar we helemaal op vast waren gelopen.
Of die informatie nou nuttig was voor de gebruikers, die vraag werd waarschijnlijk niet eens meer gesteld. Die 2e kolom moest tenslotte vol.
De forums worden daar niet vermeld vanwege de postcount maar vanwege de relatie met het channel. We zien namelijk graag dat bezoekers die zijn geïnteresseerd in een channel ook de gerelateerde forums bezoeken. Het overzicht bevindt zich rechtsonderin de pagina en drukt geen andere content naar beneden.

Verder bestaat de site uit meer dan de frontpages van de hoofdsite en de channels. De rechterkolom heeft op de meeste pagina's weinig inhoud, van vullen met onnodige informatie kun je daar moeilijk spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 07-06-2007 23:01 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Over die consistentie; waarom dan geen vaste kolombreedte?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:56:
Over die consistentie; waarom dan geen vaste kolombreedte?
Omdat we dan meteen weer zouden zijn vastgelopen met de indeling van de pagina's.

Op een frontpage heb je niks aan den brede middenkolom en een smalle rechterkolom, dan is het nog steeds onmogelijk om aankondigingen van nieuws en reviews naast elkaar te plaatsen (of zou je de ene aankondiging smal moeten maken en de andere breed, wat ook lelijk is).

Een van de grote voordelen van de nieuwe layout is dat we de flexibiliteit hebben om de kolombreedte aan te passen aan de inhoud van de pagina. Op de frontpage en Pricewatch indexpagina's gebruiken we kolommen van gelijke breedte, in nieuwsartikelen een rechterkolom waar een rectangle in past, in de pricewatch brede kolommen waar veel productinformatie in past en in reviews, .plans en redactieblogs de kolombreedte die ook van de vorige layout bekend was.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Sc0tTy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:04:
[...]

Ziet er zeker al een stuk fijn er uit :) alleen ik zou persoonlijk liever de meuktracker boven aan willeen en .plans/.reviews naar onder :)
Ik weet niet of ik het menu links nou fijner vind, dat is toch eigenlijk iets te klein
Waarom niet gewoon customizable dmv de AJAX technologie zoals ook in de nieuwstracker gedaan is. Zo kan iedereen de frontpage aanpassen zoals gewenst :)

• Sc0tTy
Hehe, ja oké dat zou nog fijner zijn maar ik denk dat daar nog wel wat uurtjes programeerwerk in zit :)

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:54:
[...]

Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren.
Oeh, dat wordt mijn nieuwe handtekening. Bedankt, Femme. :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:43:
[...]
Idd. Sorry, maar ook na een paar dagen blijven mijn ogen over het scherm vliegen op zoek naar focus en informatie. De ergonomie ontbreekt aan alle kanten, ondanks alle speeltjes en gizmo's.

Verwijderd

Wat een nuttige bijdrage weer. Het helpt over het algemeen meer als je niet kinderachtig gaat lopen doen, en je gewoon alles beargumenteert. Ga eens in op de rest van Femme's post, of houd alsjeblieft gewoon je mond dicht.

Je kunt namelijk ook gewoon aannemen dat er écht wel over van alles en nogwat is nagedacht.

Ik vind het trouwens frappant dat iedereen iets meent te moeten kunnen zeggen over ergonomie, layout, interaction design, etcetera, terwijl het normaal in Webdesign, Markup en Clientside Scripting behoorlijk uitgestorven kan zijn.

Tweakers.net is een vrij bijzondere website met een vrij specifieke doelgroep. Dat betekent dat er nu eenmaal andere keuzes worden gemaakt dan wanneer je een site voor bejaarden zou maken. Dat bepaalde dingen beter kunnen, wordt nergens ontkend. Zolang alle standpunten goed beargumenteerd worden kan er iets mee worden gedaan. Wil je dus iets bereiken: zeik niet, zeg gewoon hoe het beter kan, en waarom je denkt dat het zo is.

"Ik wil gewoon de oude website terug" werkt natuurlijk niet. Begin er dan ook niet over, en zet het ook niet in je signature, dat is echt treurig en behoorlijk kinderachtig.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:46:Wat een nuttige bijdrage weer. Het helpt over het algemeen meer als je niet kinderachtig gaat lopen doen, en je gewoon alles beargumenteert. Ga eens in op de rest van Femme's post, of houd alsjeblieft gewoon je mond dicht.
Ik vond het wel een +1 Grappig waard ;)
Ik vind het trouwens frappant dat iedereen iets meent te moeten kunnen zeggen over ergonomie, layout, interaction design, etcetera, terwijl het normaal in Webdesign, Markup en Clientside Scripting behoorlijk uitgestorven kan zijn.
Op GoT worden geen sitechecks gedaan en mag zelfs niet dus dat soort posts zul je daar ook niet zien he.
"Ik wil gewoon de oude website terug" werkt natuurlijk niet. Begin er dan ook niet over, en zet het ook niet in je signature, dat is echt treurig en behoorlijk kinderachtig.
Mja als je het als statement wil hebben in je signature/avatar/onderschrift waarom niet. Als het voor zoveel andere dingen kan waarom niet voor de T.net Frontpage ??

Daarnaast heb ik al heel wat leuke originele Avatars gezien naar aanleiding van klachten over het nieuwe logo :)

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:46:
[...]

Wat een nuttige bijdrage weer. Het helpt over het algemeen meer als je niet kinderachtig gaat lopen doen, en je gewoon alles beargumenteert.
Heb ik al gedaan. Lees mijn eerdere post maar eens.
Je kunt namelijk ook gewoon aannemen dat er écht wel over van alles en nogwat is nagedacht.
Inderdaad, maar niet over een professionele gebruikerservaring. Ik vraag mij af hoeveel geld, tijd en middelen er besteed is aan de ergonomie van de site in verhouding met het (reclame-)marketing deel.
Ik ben eindgebruiker van een website en daarom geef ik mijn mening. Ik ben geen webontwikkelaar, maar wel lid van een community welke helpt een site groot te houden.
Tweakers.net is een vrij bijzondere website met een vrij specifieke doelgroep. Dat betekent dat er nu eenmaal andere keuzes worden gemaakt dan wanneer je een site voor bejaarden zou maken. Dat bepaalde dingen beter kunnen, wordt nergens ontkend. Zolang alle standpunten goed beargumenteerd worden kan er iets mee worden gedaan. Wil je dus iets bereiken: zeik niet, zeg gewoon hoe het beter kan, en waarom je denkt dat het zo is.
Heb ik al gedaan. :z
Het is ook kinderachtig dat je de afkrakers zit af te kraken zonder (harde) argumenten. :>

En of ik de oude site terug wil? Als het kan wel, ja (eventueel met behulp van een 'classic interface'). Echter, een goed alternatief voor de oude site zou ook welkom zijn. De huidige site is dit niet.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-06-2007 12:30 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik heb geen flauw idee of dit al eens voorbij is gekomen, maar aan 1 ding irriteer ik me mateloos.
De nieuwe layout is prima, ziet er strak uit, het is echt de volgende generatie! :P

Ook de opdeling in Core Pro Life is erg interessant, maar is er geen manier om gewoon _al_ het nieuws te zien? Ik wil gewoon alle headlines in 1 keer op mn scherm zien, en vervolgens bepaal ik zelf wel welke artikelen ik wel en niet lees.

Doe ik nu iets verkeerd? Of is dit niet mogelijk (kan het me niet voorstellen)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ja, je leest de topic waarschuwing niet ;)

• Diabolical
Volgens de Waarschuwing bij het posten van een reactie:

"Er is inmiddels toegezegd dat een overzichtspagina met àlle nieuws op korte termijn ontwikkeld gaat worden. Daarnaar vragen hoeft dus niet meer."

Verwijderd

Ik ontdek weer iets nieuws. :p

Als je in de betreffende channels gaat kijken verdwijnt 'channel exclusice' en komen daar links naar relevante fora voor in de plaats. :)

Wat dat altijd al zo? Ik weet dat de restyle van GoT nog wel even kan duren, maar met een dergelijke integratie (die er vroeger niet was, laten we daar eerlijk in zijn) hoop ik toch dat ze er wat haast achter zetten. Zo straalt het dan weer uniformiteit uit.

Blijkbaar moet er gewacht worden op de nieuwe versie van de React software? Dus we (ik) wacht(en) geduldig af.

• SyS_ErroR
* SyS_ErroR kruipt in een hoekje & wacht geduldig.. :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:24:

Als je in de betreffende channels gaat kijken verdwijnt 'channel exclusice' en komen daar links naar relevante fora voor in de plaats. :)
Heey, dat was mij nog geen eens opgevallen. Leuke feature om het forum op die manier bij de frontpage te betrekken. :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Blijkbaar moet er gewacht worden op de nieuwe versie van de React software? Dus we (ik) wacht(en) geduldig af.
Klopt, anders is 'ie af en kunnen ze opnieuw beginnen. Daarbij is er nu gewoonweg niet genoeg tijd, omdat men bezig is de FP bugvrij te maken, en misschien op andere fronten nog iets te verbeteren.

Helaas kan ik nergens een futuremap vinden van React :P

• Sc0tTy
[...]
* Sc0tTy heeft hem ook gezet

Hoe doe je een newline btw ? Ik heb \n en <br> geprobeert.

• SyS_ErroR
Sc0tTy schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:41:
[...]

* Sc0tTy heeft hem ook gezet

Hoe doe je een newline btw ? Ik heb \n en <br> geprobeert.
[ br ]

(zoals alles hier met [ ipv < is ;) )

• Sc0tTy
SyS_ErroR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:42:
[...]

[ br ]

(zoals alles hier met [ ipv < is ;) )
hehe thx :) mjah ik gebruik nooit UBB codes

• HawVer
  • Laatst online: 14-02 19:36
nero355 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:51:
Op GoT worden geen sitechecks gedaan en mag zelfs niet dus dat soort posts zul je daar ook niet zien he.
Deze opmerking toont des te meer aan dat je weinig in WG komt. Het bespreken van de grafische lay-out en de usability van een website is gewoon mogelijk in het \[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11 Mits je er voor zorgt dat het een screenshot is en niet een link naar de website.

Daarnaast, voor het bespreken van overige zaken zoals Cheatah noemt oa ergonomie, layout, interaction design kun je gewoon een topic openen in het forum webdesign. Dat je geen sitechecks mag plaatsen is imho geen excuus om gezellig mee te babbelen. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• nero355

nero355

HawVer schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:05:
Deze opmerking toont des te meer aan dat je weinig in WG komt. Het bespreken van de grafische lay-out en de usability van een website is gewoon mogelijk in het \[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11 Mits je er voor zorgt dat het een screenshot is en niet een link naar de website.

Daarnaast, voor het bespreken van overige zaken zoals Cheatah noemt oa ergonomie, layout, interaction design kun je gewoon een topic openen in het forum webdesign. Dat je geen sitechecks mag plaatsen is imho geen excuus om gezellig mee te babbelen. :)
Ik kijk inderdaad eigenlijk nooit daar, omdat ik 0,0 aan website developing doe in principe. Enige Topics die iets met Design te maken hebben en die ik volg zijn meestal de 3D Topics in Graphics :)

Daarnaast vind ik dit Topic een soort sitecheck voor de T.net Frontpage alleen dan vooral vanuit de User kant en of je dan wel of niet aan webdesign doet maakt niks uit wat mij betreft.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat dat altijd al zo? Ik weet dat de restyle van GoT nog wel even kan duren, maar met een dergelijke integratie (die er vroeger niet was, laten we daar eerlijk in zijn) hoop ik toch dat ze er wat haast achter zetten. Zo straalt het dan weer uniformiteit uit.
Dit was altijd al zo. Sinds dinsdag ;) (daarvoor waren er geen channels).
Het was sowieso niet mogelijk om binnen de deadline ook nog eens het forum van een restyle te voorzien. Verder vonden we dat we die inspanning beter konden combineren met de introductie van een nieuwe React-versie. In een halfslachtige header replacement had ik niet zo'n zin.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nog even een vraagje, hoe kun je nu zien, bij een nieuwsbericht, welke reacties nieuw zijn sinds je laatste bezoek... :?
Vroeger was het icoontje voor de naam dan een andere kleur maar dat is nu volgensmij niet meer.......

PC Specs

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vroeg mij dat net ook al af :D. Ik heb een vermoeden dat dit niet geïmplementeerd is, maar je zou het wel op de devtrack kunnen zetten als je dat wil.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Help!!!! schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:49:
Nog even een vraagje, hoe kun je nu zien, bij een nieuwsbericht, welke reacties nieuw zijn sinds je laatste bezoek... :?
Vroeger was het icoontje voor de naam dan een andere kleur maar dat is nu volgensmij niet meer.......
Is momenteel nog niet geïmplementeerd maar zal zsm gedaan worden (door andere kleur van de tekst in de reactieheader).

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:46:
[...]

knip

knip
Ik vind het juist frapant dat de nieuwe website al bijna 5 dagne draait, er tig duizen bezoekers op de website komen en dat dit topic nog maar in zijn eerste deel zit.

Vergeleken met de forum wijziging een paar jaar geleden klaagt er bijna niemand.. Oftewel, bijna iedereen is te vreden en blij met de nieuwe site.
Er zijn altijd een paar puntjes die nog verbeterd kunnen worden, maar gezien dit er weinig zijn kun je niet anders stellen dat er verschikkelijk goed werk geleverd is.

Toc is het jammer dat de mens van huis uit nogal conservatief is enmoeite heeft met verandering.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 10:49
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Ik vind het juist frapant dat de nieuwe website al bijna 5 dagne draait, er tig duizen bezoekers op de website komen en dat dit topic nog maar in zijn eerste deel zit.

Vergeleken met de forum wijziging een paar jaar geleden klaagt er bijna niemand.. Oftewel, bijna iedereen is te vreden en blij met de nieuwe site.
Er zijn altijd een paar puntjes die nog verbeterd kunnen worden, maar gezien dit er weinig zijn kun je niet anders stellen dat er verschikkelijk goed werk geleverd is.

Toc is het jammer dat de mens van huis uit nogal conservatief is enmoeite heeft met verandering.
Misschien wel omdat de frontpage iets anders is dan GoT. Ook was het voor mij niet duidelijk waar ik nou moest klagen, (meestal wordt dat niet zo gewaardeerd :9)

Persoonlijk vind ik deze nieuwe stijl erg druk en onoverzichtelijk. Het is natuurlijk persoonlijke smaak en daardoor is het nogal moeilijk om voor iedereen een mooie site te maken. Ik vind dat de nieuwe site niet duidelijk laat zien dat het over computer gerelateerde zaken gaat. Ook heeft de nieuwe lay-out er (bij mij) voor gezorgd dat ik moeite heb om mijn favoriete onderdelen te vinden. Ik zie niet wat er mis was met het oude nieuwssysteem. Door de kleurcodes kon je snel kijken naar een voor jouw interessant artikel. Het nieuwe channelsysteem is best handig. (na toevoeging van een overzichtpagina).
Misschien moet dat een pagina worden waarbij de headlines per dag gesorteerd zijn in een rood, donkerrood en oranje vak. Zodat je wel alle headlines hebt en het wel overzichtelijk blijft.

Verder vind ik het nieuwe kleurgebruik op de site niet prettig en ook de vele linkjes en knopjes maken het geheel niet overzichtelijker. Bij artikelen is het totaal niet interessant om te weten welke tags dat artikel gekregen heeft. Dat kan veel beter onderaan gezet worden, (of helemaal niet).

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 16:59
Naast dat ik even wil melden dat ik vind dat de layout wel degelijk vooruit is gegaan vroeg ik mij af of het een idee is om een pda achtige versie naast de huidige site te gaan draaien. Op dit moment is er natuurlijk al de pda.tweakers.net maar deze is wel heel erg simpel gehouden. Meer dan het nieuws van vandaag en soms van de dag ervoor kan je er niet lezen. Een goed voorbeeld van wat ik bedoel is de site van nu.nl (www.nu.nl/pda). Naast dat ik de kleurtjes wat gezelliger vind voor in de trein is op de pda site heel veel hetzelfde als op de hoofdsite alleen in een dusdanige layout dat het ook op een telefoon/pda scherm past. De huidige pda.tweakers.net hoeft niet weg overigens. Maak daar wap.tweakers.net van oid.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Na een paar daagjes wennen: ik blijf het geen vooruitgang vinden. Bij de vorige layout vernieuwing vond ik dat duidelijk WEL het geval. De nieuwste layout is niet bepaald het toonbeeld van overzichtelijk webdesign. Het is een chaos op je scherm als je naar tweakers.net gaat, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Als ik bepaalde informatie wil zien dan click ik liever ergens op dan dat het altijd allemaal tegelijk op het scherm staat. Ik snap niet waarom dit doorgevoerd is :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
Nou, toch even een opmerking. Bij de launch was deze image gewoon zo: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_1_disabled.gif ... 3 dagen geleden oid waren ze veel duidelijker gemaakt (ik kan dat groen bijna niet zien namelijk).. En nu is het weer terugveranderd :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

cls schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:51:
Nou, toch even een opmerking. Bij de launch was deze image gewoon zo: [afbeelding] ... 3 dagen geleden oid waren ze veel duidelijker gemaakt (ik kan dat groen bijna niet zien namelijk).. En nu is het weer terugveranderd :?
Er zijn 2 versies, een versie waarbij je nog kunt/mag modereren (Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_1.gif) en de versie die jij laat zien (Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_1_disabled.gif) waarbij je niet mag modereren omdat de thread te oud is of omdat je de reply niet kunt zien.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ik weet nu onderhand wel dat er een groepje mensen met karten hebben verloren :(

Die derde kolom is er net een teveel naar mijn mening

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 14:27 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met de nieuwe layout zijn er "channel exclusive" berichten gekomen. Op zich een leuk idee om wat meer focus te geven. Maar als je het niet dagelijks bij houdt lijkt niet meer goed na te gaan welke berichten je nou nog niet gelezen hebt. Ik zie vast iets heel logisch over het hoofd, maar hoe vraag ik de "channel exclusive" berichten op zonder degenen die dat niet zijn? Ik mis nu zaken...

Voorbeeld: zondag lees ik de nieuwsberichten van vrijdag, zaterdag en zondag op de algemene pagina. Hoe vindt ik nu terug welke nieuwe berichten ik nog bij de verschillende channels zou kunnen lezen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://pro.tweakers.net enzo bekijken? aka, de knopjes bovenin even aanklikken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Jawel, maar dan staan de gewone berichten er ook bij. En dan moet ik per bericht bekijken welke ik al wel/niet gelezen heb.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zal deze week een update komen waarmee je gewoon weer alle headlines op de (main) frontpage kunt zien. Het door jouw geschetste probleem zal daarmee verleden tijd zijn, mits je de headlines op de frontpage goed bijhoudt.

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mooi zo, dat scheelt een hoop gedoe. Worden de "channel-specifieke" berichten daar nog herkenbaar, bijv. met een kleurtje of een symbooltje? Dan gaan de channels ook op de hoofdpagina wat meer leven. Maar ja, het wordt ook weer wat onrustiger.

Ja inderdaad dus. Helemaal mooi.

[ Voor 87% gewijzigd door Milmoor op 12-06-2007 21:47 ]

Verwijderd

Niet alle nieuws op de frontpage is erg irritant. Nu lijkt mij het volgende wel een mooi oplossing...

Wat denken jullie van een Ajax filter in de nieuwsberichten? Je ziet bijvoorbeeld alle nieuws (zoals vroegah), maar nu met bovenaan "hardware", "software" etc. Wanneer je dan met de muis over een van deze categorieën gaat, zie je de gerelateerde nieuwsberichten oplichten. Wanneer je erop klikt, dan verdwijnen alle andere berichten en zie je alleen de gerelateerde nieuwsberichten. Vooral die highlight optie lijkt mij wel handig!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:27:
Niet alle nieuws op de frontpage is erg irritant.
Niet alles is 'nieuws'. En die delen zijn juist wel irritant. Er staan op dit moment zes 'news' items aan de rechterkant van het scherm die elk verticaal ~136 pixels in beslag nemen. Dit zorgt voor meer dan 800 pixels aan overbodige informatie. Bovendien drukt deze informatie de (nog steeds niet fatsoenlijk uitziende) meuktracker naar de bodem van de pagina, die ik toch 10x interessanter vind.

Ow ja... wat is het buzzwoord wat de laatste tijd binnen VNU op de wandelgangen werd geroepen? Web 2.0 of iets in die richting? De ondertitel bij de presentatie voor de 'senior executing and very important with a very long title managers' zal wel 'Hoe nuttige informatie zo onoverzichtelijk mogelijk met veel onnuttige informatie en hier en daar een leuke maar overbodige gimmick te presenteren' zijn geweest. :'(

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Altijd_Lastig schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:17:

Zelf probeer ik niet te snel te reageren maar tevreden ben ik zeker niet.
Merk wel dat ik nu veel minder op FP kom als anders omdat ik er niet aan kan wennen tot nog toe.
Leest hier wel mee en een aantal zaken worden zo ook door anderen gezien met mooie voorbeelden.
Zal er aan moeten wennen dat alles echt professioneel wordt met de gevolgen daarvan en dat dit ook voor GoT gaat gelden helaas. Dan maar minder langskomen
Voor één onderdeel zet ik mij nog echt in en nu maar hopen dat het zin heeft.

Verder geldt ook nog steeds dat niet elke verandering een verbetering is want vaak is "verbeterd" niet meer dan een reclame stunt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KroontjesPen schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:12:
[...]
Verder geldt ook nog steeds dat niet elke verandering een verbetering is want vaak is "verbeterd" niet meer dan een reclame stunt.
Precies...

Er wordt wel erg makkelijk geschermd met het feit dat je zou moeten wennen...

• kozue
  • Laatst online: 16:52
Kon dit in de topic search niet vinden, dus sorry als hier al eerder over gezeken is, maar dit moet ik echt even kwijt...
Als Linux gebruiker erger ik me groen en geel aan die nieuwe meuktracker, waarbij voor ieder stukje software nu een windows icoontje staat, ook al draait het op meerdere platformen (wie draait er nou weer Anope op windows...). Zelfs voor Apple software zoals Safari, die ze toch voornamelijk voor de Mac maken, staat nu zo'n icoontje.
Dit zou ik graag aangepast zien. Misschien geen icoontje bij multi-platform, zodat een niet-windows gebruiker de nutteloze software er makkelijk tussenuit kan plukken adhv het windows-icoontje, of een instelling voor voorkeurs-platform ofzo?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:40

TommyGun

Stik er maar in!

Die Meuktracker icoontjes zijn onhandig ja, of maak idd eentje voor multiplatform stuff.

Enne, blokjes op index _/-\o_ :P

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 12-06-2007 16:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er staan toch meerdere icoontjes: http://tweakers.net/meuktracker :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:40

TommyGun

Stik er maar in!

Niet op de index van de FP :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Toffe update nu, ik zou alleen de "Categorieën in Main" onder de .Plans zetten, dan heb je minder wit :P

Verwijderd

Hoe moet ik het zien? De items zonder blokje (Core, Life of Pro) ervoor komen alleen in de "main-layout" terecht?

/edit: nevermind, is ondertussen aangepast. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 18:22 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Yoeri schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:49:
1) Keep in mind dat channel exclusive dingen vroeger de FP misschien niet eens gehaald zouden hebben
2) Ook op de main-frontpage heb je een overzicht van het gemiddelde nieuws, met in de rechterkolom links naar de channel exclusive stukken. Hoezo alle channels bezoeken? ;)

En je laatste opmerking is simpelweg een schoolvoorbeeld van hoe je een boodschap niet moet brengen. Veel plezier op die andere sites iig :w
Zo te zien kan ik T.Net weer fatsoenlijk checken :) Thnx!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De kanalen zijn verdwenen? Heerlijk :)

plan: Aanpassing weergave nieuwsberichten

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Na verdwenen?! Ze zijn er nog wel, maar nu staat al het nieuws centraal en je kan alles sorteren door naar een kanaal te gaan. Prima combo imho. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaannO schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:55:
[...]

Na verdwenen?! Ze zijn er nog wel, maar nu staat al het nieuws centraal en je kan alles sorteren door naar een kanaal te gaan. Prima combo imho. :)
Vind het wel jammer dat de blokjes dan maar tot het niveau van channel gaan, en niet wat dieper...

Verder inderdaad een hele verbetering... Zo komen we er wel een keer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2007 19:13 ]

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Prima update, de frontpage is al een stuk overzichtelijker nu. Toch vind ik de kanalen nog steeds wat storend, ik lees in principe bijna alle berichten en nu verschiet de site tijdens t navigeren steeds van kleur. Misschien een idee om, net als je nu de kanaalkleur zo lang mogelijk houd bij het bladeren door de berichten, de hoofdkleurstijl aan te houden als t eerste aangeklikte bericht een algemeen artikel is. Mocht dat toch niet wenselijk zijn lijkt een pref om de layout van de algemene kleuren aan te houden me dan een hele mooie optie.

Edit: Andere optie die wat dat betreft misschien mooi is is de layout per subdomein gelijk te houden en de linkjes binnen een subdomein niet hard naar een ander subdomein te laten wijzen. Ik heb al ontdekt dat als je handmatig t subdomein aanpast in de adresbalk de kleuren wel keurig consistent blijven per subdomein, ongeacht t kanaal waar het bericht eigenlijk in stond..

Ander puntje van kritiek blijft dat gifgroen; laat t of meer in de navigatie terugkomen en de rest van t design of maak dr zoals boven al geshowed bijv mooi geel van, past stukken beter bij de rest. Valt nu naar mijn idee erg uit de toon aangezien t behalve helemaal bovenin verder nergens terugkomt.

Voor t overige overigens mooi gedaan, op t bovenstaande na vind ik de restyle wel chic...

[ Voor 17% gewijzigd door IceOnFire op 12-06-2007 19:16 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ow, nog een klein puntje;
Het zou in mijn ogen fijn zijn om de intropagina van de .plan gewoon chronologisch te maken ipv op persoon...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:12:
Ow, nog een klein puntje;
Het zou in mijn ogen fijn zijn om de intropagina van de .plan gewoon chronologisch te maken ipv op persoon...
Ja, goed idee inderdaad :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

wow, ik zie net de update! geweldig

-

• Flying
  • Laatst online: 18:03
Het is inderdaad stukken beter zo. In de devtracker worden nu ook de kleinste ongemakkelijkheden op de frontpage verholpen. De kleur van de Core bullet is zo al wat lichter gemaakt en die van de Pro donkerder om ze beter te kunnen onderscheiden van elkaar.

Ben zelf verbaasd over de snelle handeling van de devvers hierin.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
1) Lees eerst Tweakers.net lanceert vernieuwde site, Reflectie na drie dagen nieuwe layout en Aanpassing weergave nieuwsberichten.
2) Hou het onderbouwd.
3) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.