Verwijderd
1) Die heb ik ook (in FF niet)sphere schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:28:
1) Is het normaal dat je een scrollbar krijgt bij de frontpage op een 1024x768 scherm, om 1-2 px in de breedte heen en weer te scrollen? IE6.
2) Komt er een optie om channel support uit te schakelen? Ik zou het prettig vinden dat als ik in de "nieuws" view zit, ik gewoon door kan klikken door alle berichten, zonder te moeten kiezen uit 1-2 links.
IE ism XP's default theme heeft inderdaad net te weinig ruimte in de breedte op 1024x768 resolutie, daar is inderdaad geen rekening mee gehouden.sphere schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:28:
1) Is het normaal dat je een scrollbar krijgt bij de frontpage op een 1024x768 scherm, om 1-2 px in de breedte heen en weer te scrollen? IE6.
als ik dat combineer met de requests voor 'ook alle persberichten en reviews' op de main index dan hadden we net zo goed geen channels kunnen bouwen2) Komt er een optie om channel support uit te schakelen? Ik zou het prettig vinden dat als ik in de "nieuws" view zit, ik gewoon door kan klikken door alle berichten, zonder te moeten kiezen uit 1-2 links.
Intentionally left blank
Kan het niet laten. Maar blijkbaar is lang niet iedereen even tevreden met channels. Hoewel ik het idee zelf wel erg goed vind, alleen de consistentie....
Het heeft zeker voordelen. De rest van de site is natuurlijk niets anders dan verbeteringen.
GOT werkt nu ook prima en behoeft natuurlijk geen 'upgrade' maar toch zou het mooi zijn als het naadloos aansluit kwa vormgeving en wat meer gebruik van ajax zou best een voordeel kunnen zijn.
Als ik het goed heb begrepen komt dat met de eerst volgende release van de forum software toch?
[ Voor 7% gewijzigd door siepeltjuh op 29-06-2007 00:19 ]
Can`t live without the mods
De eerste opzet was consistent, met het presenteren van nieuws-items van andere channels in het 'main' channel is het juist minder consistent geworden - dat was eigenlijk al een downgrade van het hele channel-idee.siepeltjuh schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:18:
Goeie conclusie Crisp!
Kan het niet laten. Maar blijkbaar is lang niet iedereen even tevreden met channels. Hoewel ik het idee zelf wel erg goed vind, alleen de consistentie....
Er zijn nog geen vast-omlijnde plannen mbt GoT buiten de vormgeving, maar ik zie ook wel mogelijkheden om daar meer 'ajax' toe te passen - inline editten bijvoorbeeldHet heeft zeker voordelen. De rest van de site is natuurlijk niets anders dan verbeteringen.
GOT werkt nu ook prima en behoeft natuurlijk geen 'upgrade' maar toch zou het mooi zijn als het naadloos aansluit kwa vormgeving en wat meer gebruik van ajax zou best een voordeel kunnen zijn.
Als ik het goed heb begrepen komt dat met de eerst volgende release van de forum software toch?
Intentionally left blank
IE heeft inderdaad een randje van 1/2px aan de rechterkant..crisp schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:33:
[...]
IE ism XP's default theme heeft inderdaad net te weinig ruimte in de breedte op 1024x768 resolutie, daar is inderdaad geen rekening mee gehouden.
Misschien is dit 'op te lossen' door als iemand de resolutie 1024x768 heeft en de browser IE versie xx is, het witte randje niet te laten zien, of dunner te maken aan alle twee de kanten, of is dat teveel werk?
@onder: Mja, dat wel. Zit al genoeg moeite in
[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2007 09:16 ]
IE-support is ueberhaupt al (te)veel werk, helaas...TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:41:
[...]
IE heeft inderdaad een randje van 1/2px aan de rechterkant..
Misschien is dit 'op te lossen' door als iemand de resolutie 1024x768 heeft en de browser IE versie xx is, het witte randje niet te laten zien, of dunner te maken aan alle twee de kanten, of is dat teveel werk?
Intentionally left blank
En -lijkt me- ook de meestgebruikte browser?crisp schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:03:
[...]
IE-support is ueberhaupt al (te)veel werk, helaas...
IE wel, de versie niet. Bij ons (HWI) gebruikt bijna 65% van de IE gebruikers versie 7.MikeyMan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:05:
[...]
En -lijkt me- ook de meestgebruikte browser?
Op basis van sessies wel, op basis van hits niet: http://tweakers.net/stats/?Action=BrowserstatsMikeyMan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:05:
[...]
En -lijkt me- ook de meestgebruikte browser?
Maar webdeveloppen op basis van (brakke) implementaties van webstandaarden is bad practice. Dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat IE's chrome wat pompeus is vergeleken met andere browsers en dat daar bij het design overheen gekeken is; dat is gewoon een beetje jammer en zal ooit wel wat aan gedaan moeten worden - de combo IE en schermen met een resolutie van 1024x768 is vrij common...
Intentionally left blank
wel vind ik het jammer dat ik nu moet kiezen voor nieuws zonder reacties. maar ik zal we wel aan wennen.
No offence taken hoorsphere schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:22:
crisp, voor de duidelijkheid, het was absoluut geen kritiek, meer iets dat me opviel.
wel vind ik het jammer dat ik nu moet kiezen voor nieuws zonder reacties. maar ik zal we wel aan wennen.
Verder ben ik niet degene die hier het laatste woord over heeft te zeggen, het valt me alleen op dat veel mensen blijkbaar bang zijn iets te missen terwijl de channels juist bedoelt zijn voor het aanbieden van content die we anders helemaal niet aangeboden hadden. Dat dat qua content aanbod nog niet helemaal uit de verf komt is een ander verhaal, maar dat zorgt er helaas wel voor dat de channels op dit moment weinig meerwaarde bieden. In die zin kan ik je vraag ook prima begrijpen
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 29-06-2007 15:29 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
Bij deze nog eens (uit interesse).
Is het mogelijk om die linkerkolom gewoon weg te laten als je geen enkele tracker gebruikt?
Ik gebruik die dingen echt nooit, ik heb er pro forma een tweetal laten staan, maar aangezien ik daar nooit op klik heb ik die nu ook maar ingeklapt.
Nu heb ik daar gewoon een 'dood' groot grijs vlak dat eigenlijk nergens nuttig voor is. Het zou logisch zijn als deze dan ook gewoon wegvalt.
Ik denk niet dat dit problemen geeft voor de plaatsing van ads of zo? gezien die nooit tot boven die kolom komen.
zo
klik
ipv zo
klik
Verwijderd
Ik zit net even te kijken op de FP en het lijkt erop dat hier inmiddels toch wat aan gedaan is. Als ik even snel kijk bij "persberichten" en "redactieblogs" zie ik dat "main" ongeveer de som van pro, core en life bevat.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:00:
[...]
Zie mijn reactie van een paar dagen geleden:
Verwijderd in "Next Gen!"
Met iets andere woorden vraag ik volgens mij exact hetzelfde. Hier is echter nog geen reactie op gekomen.
(Wat ik me kan voorstellen is dat het management van mening is dat als ze dit doen de (3 bestaande) channels aan waarde verliezen. Alleen denk ik dat de meeste mensen toch alleen maar geinteresseerd zijn in nieuws, dus het grootste deel van de "waardedaling" is dus al gebeurd. Een main voor persberichten (etc.) zou de consistentie i.i.g. ten goede komen.)
Top dat dit aangepast is!
Edit: ik zie trouwens dat er helemaal geen persberichten meer toegevoegd zijn de afgelopen 1,5 maand. Raar...
En kan je ergens een algemenen uitleg vinden over de FP? Ik snap bijvoorbeeld niet wat "archieven" zijn. Als je bijv. hier kijkt:
http://tweakers.net/archieven
staan er ook de recente berichten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 12:10 ]
heb gekeken waar die opmerking het beste past en gezocht of er al andere threads over waren, maar niets echt duidelijks gevonden, tevens zal ik het ook op devtrack posten
Er staan, zodra je op iemand reageert onder het reactie-veld twee knoppen: 'Versturen' en 'Annuleren'...
deze knoppen staan vlak na elkaar...
klik je per ongeluk op 'Annuleren' blijft je reactie zelf wél staan, maar verschuift het reactie-veld naar onderop de pagina.
Dat kan soms tot verwarring leiden, bv als je wilt reageren op iemand die onderaan de thread staat, en je klikt net mis als je de reactie wilt versturen (aangezien die buttons vlak naast elkaar staan een makkelijke vergissing); dan wordt hooguit de indentie net wat minder, maar als je dan op 'Verstuur' klikt komt je reactie helemaal onderan te staan...
Is het geen handiger idee die 'Annuleren'-knop te laten vallen als button naast het 'versturen' maar er hooguit een 'sluit-kruisje' rechts- of linksbovenin?
[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 21-08-2007 13:41 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De archieven zijn een bewaarplaats van alle redactionele artikelen op de site. Logischerwijs kun je daar ook recente artikelen terugvinden. De artikelen zijn er anti-chronologisch gesorteerd. Vandaar dat de nieuwste artikelen bovenaan staan.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:04:
En kan je ergens een algemenen uitleg vinden over de FP? Ik snap bijvoorbeeld niet wat "archieven" zijn. Als je bijv. hier kijkt:
http://tweakers.net/archieven
staan er ook de recente berichten.
De annuleren knop lijkt me in dit geval beter herkenbaar dan een kruisje dat in de hoek weggestopt is. Eventueel kan het onderscheid tussen de versturen en annuleren knop wel groter gemaakt worden, zodat de gebruiker minder snel een vergissing maakt.RM-rf schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:40:
Is het geen handiger idee die 'Annuleren'-knop te laten vallen als button naast het 'versturen' maar er hooguit een 'sluit-kruisje' rechts- of linksbovenin?
Ik gebruik overigens Opera, maar onder IE7 heb ik hetzelfde probleem.
B.S.U.R.
Ik zie van vandaag al 7 moderaties van jou, dus het lijkt toch allemaal te werkenRaJitsu schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:44:
Lekker laat deze vraag, maar ik snap het modereren niet zo. Als ik een reactie op een bepaalde staat modereer, en ik druk op de 'terug'-knop in mijn browser. Is die moderatie dan meegenomen? Niet toch? Ik dacht altijd van wel, maar ik kreeg gisteren een bericht te zien dat mijn moderatiestatus van expert is afgehaald omdat mijn moderatie activiteit minder was. Dit klopt op zich wel, tov wat maanden geleden. Maar wanneer ik nu een paar reacties mod, dan terugga naar de frontpage en dan weer naar het bricht, dan kan ik gewoon een reactie plaatsen. Waar het nu op lijkt is dat sinds de nieuwe lay-out er geen moderaties van mij zijn doorgekomen.
Ik gebruik overigens Opera, maar onder IE7 heb ik hetzelfde probleem.
Op het moment dat je een bepaalde score kiest wordt die al genoteerd. Als het goed is zie je links naast het score-icoon dan ook een kleine indicator die aangeeft welke score jij had toegekent.
Het gebruik van de back-toets doet niets af aan al gedane moderaties (die zijn immers al verwerkt), en ook is het normaal dat je gewoon kan blijven reageren als je al gemodereerd hebt. Zelfs andersom is tegenwoordig geen beletsel meer, je kan enkel niet je eigen reacties of reacties daarop modereren.
Voor expert-status geldt een criterium van minimaal 40 moderaties in de afgelopen maand, daar zat je dus blijkbaar laatst net onder.
Intentionally left blank
1) Lees eerst Tweakers.net lanceert vernieuwde site, Reflectie na drie dagen nieuwe layout en Aanpassing weergave nieuwsberichten.
2) Hou het onderbouwd.
3) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.