Next Gen!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 2.984 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Femme schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:07:
[...]

Die rechterkolom is wel belangrijk op de frontpage ivm de aankondigingen van reviews, redactieblogs, meukposts en .plans.
Die allemaal ook in de tracker staan zolang je daar niets aan verandert. Ik geloof dat het grootste deel van de bezoekers vooral op de frontpage rondhangt, en niets aanpast aan de tracker. Als je dat doet krijg je dus dubbele informatie.
Ik vraag me af wat je eraan hebt als deze kolom wordt verborgen. De layout wordt er namelijk niet smaller van (breedte is fixed dus horizontale scrollbar blijft) en de content die je verborgen wilt laten worden zie je nu ook maar half. 800x600 gebruikers hebben meer aan een verborgen tracker, lijkt me.
Ik schreef dan ook dat bij het verbergen meer ruimte kan zijn voor de middenkolom. Als dat mogelijk zou zijn, dan heb ik in feite de oude site terug, maar dan met de nieuwe layout.
Als ik kijk naar een paar van onze vooraanstaande collega's, AnandTech, Toms' Hardware Guide, Ars Technica, News.com en Hardware.info, dan passen die allemaal niet meer in een 800 breed window. Ga er maar vanuit dat 800 breed over een jaar of twee helemaal afgeschreven is. Alleen een paar religieuze aanhangers van liquid layouts (Slashdot bijvoorbeeld) zullen dan nog in je schermpje (dat tegen die tijd wellicht een stuk groter is) passen.
Het stukje over 'religieuze aanhangers' suggereert dat je het niet zo eens bent met 'liquid layouts.' (layout die meeschaalt met de schermbreedte, toch?) Ik weet niet of dat persoonlijk is of juist niet, en het zal wel een heel nieuwe discussie zijn, maar mij lijkt het helemaal niet verkeerd om naast platformonafhankelijk en browseronafhankelijk ook schermonafhankelijk te ontwikkelen.

En verder: er worden steeds meer smartphones-met-internet-abonnement verkocht, en sinds die iPhone is 'het echte web op je mobiel' ineens weer helemaal hip. Microsoft en Intel hopen nog steeds dat de UMPC iets gaat worden. Binnen sommige kringen zijn 'ultraportable' laptops helemaal hip. Ik vraag me af of 800px echt zo snel zal gaan verdwijnen. Bij 'semi-tech' site w3c is nog altijd zo'n 15% 800x600, bijvoorbeeld.
Nogmaals, de tracker staat los van de inhoud van de pagina. Tweakers.net bestaat uit meer dan een frontpage. Buiten de frontpage is er bijna nooit overlap tussen de inhoud van de trackers en van middenste en rechterkolom. De tracker is een tool van de gebruiker. Hij kan hem helemaal leeg of juist 3000 pixels hoog maken. Ongeacht wat de gebruiker er mee doet willen wij wel onze content op de frontpage gepresenteerd hebben.
Nogmaals, ik heb geen kritiek op de tracker. Die tracker is een handige en overzichtelijke rij info, en op de oude site gebruikte ik die het meeste. Alleen, die rechter kolom wordt wat overbodig als hij vol informatie uit de tracker staat. Ja, dat is vooral op de frontpage, maar het grootste deel van de bezoekers komt toch daar aan. Bovendien lees ik hier vaker dat men de nieuwskolom te smal vind. Aangezien de breedte van die middenkolom toch variabel is, is het dan geen idee om die op de frontpage breder te maken zodat die voor mij overbodige kolom buiten beeld gaat en de mensen die het nieuws breder willen ook hun zin hebben?

Oh, en wat mijn monitor betreft: ik heb een 12" laptop, maar meestal zit die gewoon aangesloten aan een 20" breedbeeldscherm. Ik vind het gewoon handig om m'n websites in een klein schermpje te hebben en daarnaast nog wat andere dingen te kunnen zien, zoals het word document waar ik in werk, wat er perfect naast past. Of twee sites naast elkaar te kunnen houden. Of dat m'n browser meteen goed staat als ik van het kleine naar het grote scherm ga. Een voorkeur voor 800px hoeft niet alleen maar met antieke hardware samen te hangen hoor :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Femme schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:40:
Er zal deze week een update komen waarmee je gewoon weer alle headlines op de (main) frontpage kunt zien. Het door jouw geschetste probleem zal daarmee verleden tijd zijn, mits je de headlines op de frontpage goed bijhoudt.
Geweldig!!! _/-\o_ Ik vond het enige nadeel aan de nieuwe frontpage dat ik nu door alle 3 de categorieen moest zoeken naar de 'exclusief' artikelen. Ik ben namelijk in alle 3 geinteresseerd. Echt geweldig dat nu alles gewoon onder main staat! :*)

Prachtig gedaan trouwens met die AJAX integratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ben ik de enige die dat rood in de trackers echt veel te druk vind? De FP-index was al geen toonbeeld van rust, maar nu met en die categorie blokjes, /en/ de rode tijden in de tracker is het echt heel onrustig.

Was zwarte heading (ongelezen) vs. grijs (gelezen) niet genoeg onderscheid en moet die rode tijd er per se bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:22:
Ben ik de enige die dat rood in de trackers echt veel te druk vind? De FP-index was al geen toonbeeld van rust, maar nu met en die categorie blokjes, /en/ de rode tijden in de tracker is het echt heel onrustig.

Was zwarte heading (ongelezen) vs. grijs (gelezen) niet genoeg onderscheid en moet die rode tijd er per se bij?
I wholeheartedly agree with this. Wat mij betreft (en volgens mij iedereen met een goed gekalibreerde monitor) is grijs/zwart voldoende. Die rode tijden maken de FP enorm druk ineens. Gaarne dus weer uitschakelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hertog schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:30:
[...]
Het stukje over 'religieuze aanhangers' suggereert dat je het niet zo eens bent met 'liquid layouts.' (layout die meeschaalt met de schermbreedte, toch?) Ik weet niet of dat persoonlijk is of juist niet, en het zal wel een heel nieuwe discussie zijn, maar mij lijkt het helemaal niet verkeerd om naast platformonafhankelijk en browseronafhankelijk ook schermonafhankelijk te ontwikkelen.
Slashdot al eens bekeken op een 1600 pixel breed scherm? ;)

En verder is het maar hoe je 'schermonafhankelijk' definieert; in mijn ogen is het schermonafhankelijk want op schermen waar het niet past krijg je een heel mooi hulpmiddel aangereikt van je browser: een scrollbar! :)

Verder zie ik het probleem niet zo; op 800x600 valt de belangrijkste content (artikelen bijvoorbeeld) nog gewoon binnen het beeld zonder horizontaal te hoeven scrollen...
Bij 'semi-tech' site w3c is nog altijd zo'n 15% 800x600, bijvoorbeeld.
w3.org of w3schools.com? Die laatste heeft niets maar dan ook niets met het w3c te maken (en ik zou die site ook zeker niet aanraden als referentie).
[...]

Aangezien de breedte van die middenkolom toch variabel is, is het dan geen idee om die op de frontpage breder te maken zodat die voor mij overbodige kolom buiten beeld gaat en de mensen die het nieuws breder willen ook hun zin hebben?
I'm confused; juist nog breder? :?
Harm schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:44:
[...]

I wholeheartedly agree with this. Wat mij betreft (en volgens mij iedereen met een goed gekalibreerde monitor) is grijs/zwart voldoende. Die rode tijden maken de FP enorm druk ineens. Gaarne dus weer uitschakelen :) .
* crisp agrees 2; enkel op het pro channel vind ik het nog redelijk rustig ogen nu.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Even een paar berichten gemerged :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Hmm ben het toch niet met de redacteuren eens over de drukte op de website.
Het geeft nu een stuk duidelijker weer wat nieuw is en wat niet in de tracker.

Misschien een wat minder felle rode kleur tijd, ok. Maar vind dit zo wel prima.

Het forum is _altijd_ volledig 'ongelezen', immers refreshed dat zo snel, dat is standaard volledig gemerkt als 'ongelezen'
Maar bij Revieuws, redactieblogs en .plans komt het niet zo heel vaak voor dat er zaken tussen staan die nog 'ongelezen' zijn omdat hier niet met dezelfde frequentie zaken aan toegevoegd worden.

Misschien dan een middenweg. Het forum tracker als orgineel (grijs waarden) instellen en redactieblogs/reviews/.plans instellen zoals het nu is (rode tijd en zwarte tekst)

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
elevator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:22:

Helemaal mee eens!

Overigens komt er nog een optie om de FP link uit te lijnen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marqhuinos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik vind het echt zeer jammer dat je niet meer lekker snel het nieuws van afgelopen week even langs kan lopen. Ik mis het echt ontzettend dat ik, als ik even een dag niet online ben geweest, niet snel het nieuws van gisteren door kan bladeren.. Echt jammer..

En voor de rest, de kleuren vind ik wel oke, maar van mij had er niet zo nodig iets te hoeven veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

crisp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Slashdot al eens bekeken op een 1600 pixel breed scherm? ;)
Ja, toen ik die post aan het maken was. Er wordt niet voor niets zo vaak gezegd dat je niet fullscreen moet browsen. Met een vaste breedte-pagina krijg je vrij snel veel lege ruimte (ook op 1024px) en met een variabele breedte krijg je alinea's van één regel. Of een vaste breedte site daarmee beter wordt dan een variabele als je ze op 1600px bekijkt weet ik niet. Hoe dan ook is fullscreen browsen niet de meest ideale oplossing op moderne schermen. Ik doe dat dan ook niet, en kom daardoor nu 'in de problemen' :P Maar misschien is er een tussenweg, zoals anandtech doet, maar dan met andere formaten: een switch tussen 800 en 1024?
En verder is het maar hoe je 'schermonafhankelijk' definieert; in mijn ogen is het schermonafhankelijk want op schermen waar het niet past krijg je een heel mooi hulpmiddel aangereikt van je browser: een scrollbar! :)
Dat lijkt me een terminologie-kwestie: je begrijpt best wat ik bedoel. Sowieso is horizontaal scrollen niet bepaald een gebruiksvriendelijke optie. Ik vind het zelfs vervelend, en ik heb dan nog een muis met een horizontale scrollfunctie.
Verder zie ik het probleem niet zo; op 800x600 valt de belangrijkste content (artikelen bijvoorbeeld) nog gewoon binnen het beeld zonder horizontaal te hoeven scrollen...
De belangrijkste contant valt zelfs ruim in beeld: ik zie een deel van de rechterkolom ook nog. Die rechterkolom staat als je alleen naar het nieuws kijkt vol dubbele informatie. Als die rechterkolom verdwijnt kan de middenkolom breder, zodat je net als in de oude site een smalle tracker en een redelijk brede nieuwskolom op 800px hebt.

Dat bedoelde ik ook in die alinea die je in verwarring bracht: door de rechterkolom in te klappen ontstaat zelfs op 800px ruimte, waardoor de middenkolom breder kan worden. Als het hoofdmenu dan ook nog een beetje kan schalen (er is ruimte zat tussen alle kopjes) heb je zelfs een pagina die het op 800x600 zonder scrollbar kan doen, maar ik vrees dat dat niet zal gebeuren :P

Overigens, als de middenkolom bij nieuws wat wordt verbreed zoals meer mensen lijken te willen, en zodat bij mij de rechterkolom buiten beeld valt, ben ik ook al tevreden. Dan hoeft ie niet eens wegklapbaar te zijn. Maar het is precies wat je zegt: de belangrijkste content valt op 800px in het beeld; ik heb het idee dat de extra breedte vooral gebruikt wordt voor herhaling, onbelangrijke zaken, en hier en daar wat reclame. Als er nou echt nuttig gebruik gemaakt zou worden van die extra ruimte zou ik het al een stuk minder erg vinden.
w3.org of w3schools.com? Die laatste heeft niets maar dan ook niets met het w3c te maken (en ik zou die site ook zeker niet aanraden als referentie).
Sorry, ik bedoelde inderdaad w3schools.com. Ik gebruikte het alleen als browser stats referentie, niet de site zelf dus, maar de bezoekersaantallen. w3.org heeft geen statistieken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hertog schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:26:
[...]

De belangrijkste contant valt zelfs ruim in beeld: ik zie een deel van de rechterkolom ook nog. Die rechterkolom staat als je alleen naar het nieuws kijkt vol dubbele informatie. Als die rechterkolom verdwijnt kan de middenkolom breder, zodat je net als in de oude site een smalle tracker en een redelijk brede nieuwskolom op 800px hebt.
Als je een nieuwsbericht bekijkt staat daar nmm geen dubbele informatie hoor?

Voor de rest: feit is dat we op die pagina ook nog een rectangle ad van 336px breed kwijt moeten kunnen...
Sorry, ik bedoelde inderdaad w3schools.com. Ik gebruikte het alleen als browser stats referentie, niet de site zelf dus, maar de bezoekersaantallen. w3.org heeft geen statistieken.
w3schools is qua publiek ook niet te vergelijken met Tnet, daarom hebben we eind vorig jaar zelf een meting gedaan en daar was het percentage wat daadwerkelijk op 800x600 surft zoals Femme al correct vermelde slechts zo'n 2%.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ben ik benieuwd: hoe groot was het percentage 1024px?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:00:
ben ik benieuwd: hoe groot was het percentage 1024px?
ik heb de cijfers hier niet bij de hand maar ik geloof dat dat zo'n 40% was en 1280 ook zoiets. De rest zat dan hoger of op meer exotische formaten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper moet nog steeds erg wennen aan de rode kleurtjes in de trackers. Ik heb het gevoel dat de tijden in de tracker een andere rode kleur hebben dan de titels onder 'Nieuws van woensdag'. De rode kleur bij de nieuwsberichten ziet er goed uit, maar de rode kleur in de tijden van de tracker komt op mij nog erg onrustig over.

Edit: overigens geld dit alleen op de .main index

[ Voor 7% gewijzigd door Woudloper op 14-06-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57

Bosmonster

*zucht*

Na een tijdje de nieuwe layout ga ik toch een keer mijn zegje doen. Ik ben er inmiddels aardig aan gewend en kan nu wel aangeven wat ik echt niet vind kloppen.

Het eerste dat me opviel aan de nieuwe T.NET was de keuze voor 3 verschillende kanalen. De naamgeving hiervan 'Core Pro Life' gaf bij mij al direct een vreemde bijsmaak als een soort extremistische anti-abortus vereniging. Maar daarnaast vind ik de keuze vreemd om 3 vaste kanalen te kiezen. Een veel logischere en flexibelere en imho meer T.NET oplossing was geweest mensen simpelweg zelf de categorieen nieuws te laten kiezen die ze willen zien.

Met de wijziging van de nieuwsweergave is het nut van de 3 kanalen helemaal verloren. Al het nieuws is nu zichtbaar op de homepage, wat het nut van de losse kanalen compleet vervaagt. Sterker nog, het zit me bij het browsen alleen maar in de weg. De continue kleurwisselingen bijvoorbeeld. Of het feit dat als ik op het logo klik het iedere keer weer een verrassing lijkt op welke homepage ik nu weer terecht kom (kan het logo niet naar de algemene homepage linken.. dat is wat de internetgebruiker gewend is over het algemeen). Er is vanuit een nieuwsartikel nu simpelweg geen eenvoudige weg terug naar de homepage, wat van het browsen door de nieuwsartikelen een hele vervelende procedure maakt.

M.a.w. die kanalen zijn een vreemde keus, mezelf voorzichtig uitdrukkend. En ik vind dit een zeer storende wijziging in de T.NET structuur.

Dezelfde vrije keuze zou gemaakt kunnen worden in de meuktracker, want mijn favoriete onderdeel hierin, de driverupdates, is nu nauwelijks meer toegankelijk... Ik moet handmatig door een gigantische structuur klikken voor iedere driver. Dat is niet mijn idee van 'op de hoogte gehouden worden'. Er is hiermee veel nieuwswaarde van T.NET verdwenen.

Ik vind het tevens jammer dat betalende gebruikers nooit ingelicht zijn. De dienst waar ze voor betalen is wezenlijk veranderd van de ene op de andere dag zonder dat ze daar enige invloed op hebben gehad. Ik betaal nog steeds hetzelfde voor minder functionaliteit..

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bosmonster schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:11:
Ik vind het tevens jammer dat betalende gebruikers nooit ingelicht zijn. De dienst waar ze voor betalen is wezenlijk veranderd van de ene op de andere dag zonder dat ze daar enige invloed op hebben gehad. Ik betaal nog steeds hetzelfde voor minder functionaliteit..
zeker weten?
Het customizen van de tracker, voorheen een abonneespecifieke functionaliteit, is in de nieuwe site voor alle gebruikers beschikbaar gekomen. Tevens is het customizen van de frontpage en het weergeven van de Pricewatch Monitor nog niet geïmplementeerd in Tweakers.net NG. Wel werd het fotoalbum en private storage verbeterd. De huidige abonnees kunnen daarom vanaf vandaag voor onbepaalde tijd gratis gebruikmaken van hun abonnement totdat de mogelijkheden van de abonnementen weer op peil zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ja.. wat wil je precies zeggen met die quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:30:
[...]

ja.. wat wil je precies zeggen met die quote?
Dat abo's wel zijn ingelicht en niet meer hoeven betalen tot het moment dat de features weer op peil zijn gebracht en je laatste opmerking niet terecht is :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

P_de_B schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Dat abo's wel zijn ingelicht en niet meer hoeven betalen tot het moment dat de features weer op peil zijn gebracht en je laatste opmerking niet terecht is :)
- Ik ben abo en nooit ingelicht van te voren.
- Niet hoeven betalen is geen oplossing, maar een excuus.

Maar kunnen we nu ingaan op de rest van mijn post ipv de laatste 3 woorden...

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:36:
[...]

Mja, heel strikt gesproken zul je wel gelijk hebben, maar om daar nu een punt van te maken lijkt me niet echt nodig toch? Zodra de functies weer op peil zijn loopt je abo weer verder.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

P_de_B schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:37:
[...]

Mja, heel strikt gesproken zul je wel gelijk hebben, maar om daar nu een punt van te maken lijkt me niet echt nodig toch? Zodra de functies weer op peil zijn loopt je abo weer verder.
Je hebt ook gelijk, ik wist niet eens dat de abo's bevroren waren. Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat abo's niet van te voren ingelicht zijn. Als bedrijf met betalende klanten kan dat niet meer imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Woudloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:18:
* Woudloper moet nog steeds erg wennen aan de rode kleurtjes in de trackers. Ik heb het gevoel dat de tijden in de tracker een andere rode kleur hebben dan de titels onder 'Nieuws van woensdag'. De rode kleur bij de nieuwsberichten ziet er goed uit, maar de rode kleur in de tijden van de tracker komt op mij nog erg onrustig over.
Ik wil het juist andersom doen: ook voor de headlines alleen een opvallende kleur voor de tijd gebruiken ipv de hele titel inkleuren. De huidige wijze van weergave in de tracker oogt een stuk rustiger dan gekleurde titels gebruiken. Vooral als je even niet op de site bent geweest kleurt dan de hele pagina rood wat een nogal overdadig effect heeft. Met alleen de tijden in een afwijkende kleur zijn de nieuwe items ook snel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:03
Ik ben nu ook aardig gewend aan de nieuwe site maar ben het verder eigenlijk wel met Bosmonster eens:

- Wat is (nu nog) de toegevoegde waarde van de channels? Wat mij betreft verdwijnen die gewoon
- Waarom geen drivers meer in de meuktracker? Wat is er mis met 2 rijtjes (één voor software, één voor drivers)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:24:
[...]

Ik wil het juist andersom doen: ook voor de headlines alleen een opvallende kleur voor de tijd gebruiken ipv de hele titel inkleuren. De huidige wijze van weergave in de tracker oogt een stuk rustiger dan gekleurde titels gebruiken. Vooral als je even niet op de site bent geweest kleurt dan de hele pagina rood wat een nogal overdadig effect heeft. Met alleen de tijden in een afwijkende kleur zijn de nieuwe items ook snel herkenbaar.
Ik zie dan liever overal #9b1132 dan het toch wel behoorlijk opvallende #ed053e;
10:23 vs 10:23

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 14-06-2007 16:44 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bosmonster schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:36:
[...]

ik ook niet , maar mij maakt 't niet uit. zie wel wat er gebeurt :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

crisp schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:49:
[...]

Als je een nieuwsbericht bekijkt staat daar nmm geen dubbele informatie hoor?
Sorry, ik bedoelde dubbele of overbodige zoals ik eerder schreef. Ik begrijp dat dat tweede criterium persoonlijk is :)
Voor de rest: feit is dat we op die pagina ook nog een rectangle ad van 336px breed kwijt moeten kunnen...
Hmja, bepalen de ads nu het formaat van de content?
w3schools is qua publiek ook niet te vergelijken met Tnet, daarom hebben we eind vorig jaar zelf een meting gedaan en daar was het percentage wat daadwerkelijk op 800x600 surft zoals Femme al correct vermelde slechts zo'n 2%.
Ik citeerde die site alleen om aan te geven dat 800x600 nog zeker niet overal 'dood' is, als antwoord op de opmerking dat 800px breed binnen een jaar weg zou zijn. Op het tech-gedeelte van het web is dat misschien zo, op non-tech of semi-tech valt dat nog wel mee. Ik wilde niet zeggen dat jullie meting fout is of wat dan ook, die 2% had ik eerder al geaccepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hertog schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:50:
[...]
Hmja, bepalen de ads nu het formaat van de content?
Nee, maar er is in deze opzet wel rekening gehouden om de ads op een zo goed mogelijke manier in te passen. Het rectangle formaat is wat dat betreft een lastig formaat, maar des te populairder by adverteerders zelf...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik ga alle reacties niet doorlezen...maar vroeger kon je een lijstje krijgen met alle linksjes naar je eigen reacties onderverdeeld per nieuwsitem.

Dit ging door op je #reacties te klikken vroeger, zit dit er nu ook nog in of komt dat nog terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ligt het nu aan mij of vallen nieuwe reviews / .plan's nu veel minder op in deze layout.

Misschien is het nog gewoon gewenning hoor :).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Klik eens op » in de kolom 'Aantal reacties' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Dat is wel erg verstopt zeg...voorheen kon je op de hele tekst daar klikken...dat is toch wel iets makkelijker ;).

Ik heb altijd geleerd dat een hyperlink ook een duidelijk naam moet hebben, dus niet alleen maar "bla kan je HIER vinden", waarbij hier de hyperlink was. Zo'n dubbel pijltje vind ik wel een soort "hier" ;).

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 14-06-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin verwijst naar punt drie van de waarschuwingstekt in het reageervenster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Een kleine inconsistentie ontdekt.
Als je bijvoorbeeld kijkt op
nieuws: Maker Twilight- en CrazyBytes-cd's veroordeeld dan staat er rechts een lijstje categorien, allemaal "Politiek & recht" maar de ene keer staat Recht met een hoofdletter en de andere keer weer niet. Lijkt me handig als alle categorien in dezelfde stijl staan.

Verder weer een irritatie door de nieuwe website breedte. Bij reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters past de volledige rechter kolom van de tabel niet waardoor hij niet te lezen is. Is het mischien handiger om in de body een horizontale autoscroll toe te voegen? Of mischien tabellen en plaatjes automatisch resizen. Want dit is lastig lezen :(.

In ieder geval ben ik tevreden met de nieuwe layout. Ben benieuwd hoe het forum er uit gaat zien.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Laatst online: 16-05 13:15
Ik vind de nieuwe layout geweldig, alleen zijn er zijn nog een paar dingen die ik niet echt logisch vind. (Misschien dat ze al gemeld zijn, ik heb niet alle feedback gelezen.)
  • Op de MAIN frontpage staat nu in het groot een link 'Nieuws van zaterdag 16 juni'. Maar als ik daar op klik kom ik terecht op het nieuws van vrijdag, omdat er blijkbaar nog geen nieuws gepost is op zaterdag.
  • Onder de link 'Nieuws van zaterdag 16 juni' staan previews van 2 nieuwsberichten. Die nieuwsberichten zijn echter van donderdag. Niet dat ik mij daar echt aan stoor, maar het lijkt nu alsof die link mij vertelt dat die 2 berichten vandaag gepost zijn.
  • Ik dacht dat er recent een aanpassing doorgevoerd was waardoor je op het MAIN channel bij nieuws AL het nieuw te zien kreeg. Maar ik zie dat er ondertussen in het kanaal PRO al nieuws gepost is over de itanium. Dit krijg ik niet te zien bij het nieuws in MAIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mr_star schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:18:
  • Ik dacht dat er recent een aanpassing doorgevoerd was waardoor je op het MAIN channel bij nieuws AL het nieuw te zien kreeg. Maar ik zie dat er ondertussen in het kanaal PRO al nieuws gepost is over de itanium. Dit krijg ik niet te zien bij het nieuws in MAIN
Op de FP staat al het nieuws. In de vier channels staat alleen het nieuws dat in dat channel is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

posttoast schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:38:
Ik ben nu ook aardig gewend aan de nieuwe site maar ben het verder eigenlijk wel met Bosmonster eens:

- Wat is (nu nog) de toegevoegde waarde van de channels? Wat mij betreft verdwijnen die gewoon
- Waarom geen drivers meer in de meuktracker? Wat is er mis met 2 rijtjes (één voor software, één voor drivers)?
Hier is inmiddels en poll over geweest waaruit bleek dat 3/4 van de bezoekers liever twee aparte lijsten heeft voor software- en driver/firmware-updates. Het nadeel van aparte lijsten is dat actuele software-updates sneller weggedrukt worden. Er worden veel meer softwareupdates geplaatst dan driver- en firmwareupdates.

De channels zijn noodzakelijk om Tweakers.net in de komende jaren inhoudelijk te kunnen laten groeien. In de huidige opzet is het verschil ten opzichte van oude site nog niet zo duidelijk maar dat is iets waar gewerkt wordt. Er zijn onder onze bezoekers in grote lijnen vijf interessegebieden te onderscheiden: technologie, personal computer, consumentenelektronica, gaming en it-pro. We willen al deze onderwerpen in de breedte en met diepgang kunnen behandelen en er tegelijkertijd voor zorgen dat bezoekers begrijpen waar Tweakers.net voor staat.
Tomsworld schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:56:
Ligt het nu aan mij of vallen nieuwe reviews / .plan's nu veel minder op in deze layout.
Reviews en .plans worden nu permanent bovenaan de pagina aangekondigd, terwijl de aankondiging voorheen door de nieuwsaankondigingen liepen en daarna onderaan de pagina werden geplaatst. Het overzicht met de laatste .plans staat veel hoger in de pagina. De lengte van de frontpage is met zo'n 40 procent afgenomen. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat reviews minder opvallen als ze direct in beeld staan.
Anoniem: 33810 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:01:
Dat is wel erg verstopt zeg...voorheen kon je op de hele tekst daar klikken...dat is toch wel iets makkelijker ;).
De link mag inderdaad wel duidelijker.
drZymo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:13:
Een kleine inconsistentie ontdekt.
Als je bijvoorbeeld kijkt op
nieuws: Maker Twilight- en CrazyBytes-cd's veroordeeld dan staat er rechts een lijstje categorien, allemaal "Politiek & recht" maar de ene keer staat Recht met een hoofdletter en de andere keer weer niet. Lijkt me handig als alle categorien in dezelfde stijl staan.
fixed
Verder weer een irritatie door de nieuwe website breedte. Bij reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters past de volledige rechter kolom van de tabel niet waardoor hij niet te lezen is. Is het mischien handiger om in de body een horizontale autoscroll toe te voegen? Of mischien tabellen en plaatjes automatisch resizen. Want dit is lastig lezen :(.
De breedte van de tekst op de reviewpagina's is niet gewijzigd. De tabel in de betreffende review is breder dan de tekstkolom. In de oude layout werd de kolom in de breedte opgerekt, in de nieuwe layout wordt dat verhinderd met een overflow: hidden. Voor dit soort situaties moeten we een mooiere oplossingen bedenken om toch tabellen met zeer veel informatie in reviews te kunnen plaatsen (iets met een popup).
mr_star schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:18:
Ik vind de nieuwe layout geweldig, alleen zijn er zijn nog een paar dingen die ik niet echt logisch vind. (Misschien dat ze al gemeld zijn, ik heb niet alle feedback gelezen.)

[list]
• Op de MAIN frontpage staat nu in het groot een link 'Nieuws van zaterdag 16 juni'. Maar als ik daar op klik kom ik terecht op het nieuws van vrijdag, omdat er blijkbaar nog geen nieuws gepost is op zaterdag.
Het probleem kan ik niet plaatsen. De kop vermeld dat dag waarop het laatste nieuwsbericht werd geplaatst. Dit werkt prima op dit moment in bijv. de Core- en Life-channels, waar vandaag nog geen berichten zijn geplaatst. Als het niet goed zou werken zouden we daar veel meer klachten over moeten krijgen.
• Onder de link 'Nieuws van zaterdag 16 juni' staan previews van 2 nieuwsberichten. Die nieuwsberichten zijn echter van donderdag. Niet dat ik mij daar echt aan stoor, maar het lijkt nu alsof die link mij vertelt dat die 2 berichten vandaag gepost zijn.
De kop slaat op het hele nieuwsblok, zowel de aankondigingen als de headliens. Het is nogal vreemd om 'Nieuws van donderdag' te schrijven als er headlines van zaterdag zijn. Ik beschouw dit niet als een probleem. Wel zou het niet mogen voorkomen dat er op zaterdag nog aankondigingen van donderdag staan.
[/list]
Wederom een vreemd probleem. Het lijkt alsof je geen actuele content hebt bekeken. Als er een nieuw bericht in het Pro-channel verschijnt is deze ook direct zichtbaar op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ben blij met de veranderingen die inmiddels zijn doorgevoerd. Niet in de laatste plaats dat ik al het nieuws nu weer op 1 pagina heb.
Alhoewel ik nog niet 100% gelukkig ben heb ik er wel vertrouwen dat e.e.a. zal gaan wennen en dat er, zeker voor de abo's, extra mogelijkheden voor customization komen.

Zoals al eerder gezegd zou wat mij betreft de kleur rood van de tijd bij een nieuw bericht in de trackers door een zachtere variant vervangen mogen worden en de meuktracker weer opgedeeld in drivers/firmware en software.

Ook de twee even brede rechterkolommen zouden imo toch vervangen moeten worden door een middelste iets bredere kolom voor het nieuws en een uiterst rechtse iets smallere kolom voor .plans e.d.
De reden hiervoor is dat dat toch makkelijker leest en meer focus geeft. Focus op datgeen wat het meest belangrijk is op de FP: het nieuws. Het verschil in breedte kan waarschijnlijk heel miniem gehouden om het gewenste resultaat te bereiken. Hierbij blijft dan de oorspronkelijke gedachte achter de even brede kolommen toch nog voldoende in stand.

Verder is mijn tip: houdt het eenvoudig en overzichtelijk, zorg voor niet teveel franje en liflafjes anders wordt het een te grote brij van mogelijkheden.

Succes met de verdere finetuning !

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218724

kan je de trackers links niet meer aanpassen als gewone gebruiker, dat knopje is bij mij weg :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 218724 op 16-06-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 218724 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:48:
kan je de trackers links niet meer aanpassen als gewone gebruiker, dat knopje is bij mij weg :(
psst... log eens in ;)

En ivm de channels. Ik vermoed dat differentiering onder de gebruikers niet de enige reden is. Uiteraard zal het ook wel de bedoeling zijn om meer adverteerders uit verschillende domeinen te kunnen aantrekken die dan specifiek in hun toepassingsgebied adverteren. Als je schift op interesses, heeft het ook geen zin één of andere publiciteit over saaie serversoftware bij het 'life' gedeelte te zetten. Daar zou dan bvb samsung of nokia kunnen adverteren met toegespitste reclame.

Dus niet alleen voor de gebruikers, maar drie keer zoveel mogelijkheden en plaats om publiciteit aan te trekken. Slim gezien dus (en ook aantrekkelijker voor de uiteindelijke adverteerder, die misschien kleinere afspraken kan opzetten).

Voor mij geen probleem, ik stoor er mij toch niet aan. Het was maar een bedenking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 00:54

dfr0st

Geel is mooier

Wat ik nog graag zou willen zien bij "Nieuwe items demarkeren" is de optie demarkeren wanneer gelezen net als dat ook op fok gebeurt.
Het zou fijn zijn als dat ook in je profiel wordt opgeslagen, zodat je op een andere computer "verder" kunt lezen.

Ook heeft het als voordeel dat je soms niet veel tijd hebt en dan vluchtig de meest interessant topic leest. Als je dan later op de dag meer tijd heb kunt je makkelijk zien wat je nog niet gelezen hebt. Nu is dat soms nog gissen want alleen de titel is soms te weinig.

[ Voor 35% gewijzigd door dfr0st op 17-06-2007 00:00 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 13:23
mag aub de ouwe site er weer op?

als ik eerlijk mag wezen is dit er nou niet echt overzichtelijker op geworden... een bende vind ik.

wel mooi... maar je moet (voor mense met een brilletje om te lezen) wel erg ver kijken voor je bent waar je wilt zijn.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Crypter schreef op zondag 17 juni 2007 @ 03:34:
mag aub de ouwe site er weer op?

als ik eerlijk mag wezen is dit er nou niet echt overzichtelijker op geworden... een bende vind ik.

wel mooi... maar je moet (voor mense met een brilletje om te lezen) wel erg ver kijken voor je bent waar je wilt zijn.
Kdenk niet dat de oude site terug komt hoor, kvind de site in ieder geval veel overzichtelijker dan vroeger. Ik vind het juist makkelijker. En ik draag een brilletje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Stucky_off.gif :w

zo te zien is de site update een beetje over, na heel snel de grootse "problemen" gefixed te hebben nu echt even rusten!. Super!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dfr0st schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:33:
[afbeelding] :w

zo te zien is de site update een beetje over, na heel snel de grootse "problemen" gefixed te hebben nu echt even rusten!. Super!
Er zijn toch nog wel wat problemen hoor. Check devtrack maar eens..

Denk aan: Veilingmodus V&A, verzenden V&A, trackers die flippen, af en toe een verschoven layout, etc.

Maargoed, aangezien ze met bugs fixen meestal bij het ergste beginnen is 'het ergste' wel over nu ja, dat is erg snel gegaan. Vooral de requests om een kanaal te maken met alles erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ingelogt, zie screens hieronder, dat knopje is echt weg bij mij :o

wat mij trouwens een raadsel blijft is waarom er veel dubbel (of drie keer op de site staat, !Plans)
en de tracker links zou je dan kunnen aanpassen, maar dat is nou zou makkelijk dat je alles links hebt.

ik ben ingelogt:
Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07240/ingelogt2.jpg

knopje is weg:
Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07240/weg2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 218724 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:40:
[...]

ik ben ingelogt, zie screens hieronder, dat knopje is echt weg bij mij :o
Welke browser gebruik je? Krijg je javascript foutmeldingen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog een klein puntje...

Zie dat het klikken op tweakers.net nu wel -vaak- ertoe leidt dat ik op tweakers.net terecht kom (channel dus... of hoe je dat wilt noemen...)

Maar het zou in mijn ogen fijn zijn om -als je van de tweakers.net channel komt- ook weer daarmee terug op dat channel te komen...

Als ik nu vanuit tweakers.net channel op een core/pro/life nieuwsbericht klik, en ik druk linksboven op het logo, kom ik terecht in het betreffence core/pro/life channel. Terwijl ik daar niet begon...

Beetje onduidelijk, hoop dat het te begrijpen is zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

MikeyMan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:47:
Nog een klein puntje...

Zie dat het klikken op tweakers.net nu wel -vaak- ertoe leidt dat ik op tweakers.net terecht kom (channel dus... of hoe je dat wilt noemen...)

Maar het zou in mijn ogen fijn zijn om -als je van de tweakers.net channel komt- ook weer daarmee terug op dat channel te komen...

Als ik nu vanuit tweakers.net channel op een core/pro/life nieuwsbericht klik, en ik druk linksboven op het logo, kom ik terecht in het betreffence core/pro/life channel. Terwijl ik daar niet begon...

Beetje onduidelijk, hoop dat het te begrijpen is zo?
Ja herkenbaar, heel irritant.

Ik mis de links onderaan naar het volgende nieuwsbericht, ik ga heel snel even door de reacties heen en vervolgens kom ik onderaan. Dan rap met home naar boven en klik op het logo. Ipv op het totaaloverzicht uit te komen zit je een channel.

Ik verwacht door op het logo te klikken niet in een channel te blijven, maar op de 'echte' homepage uit te komen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Motrax schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:51:
[...]
Ja herkenbaar, heel irritant.

Ik mis de links onderaan naar het volgende nieuwsbericht, ik ga heel snel even door de reacties heen en vervolgens kom ik onderaan. Dan rap met home naar boven en klik op het logo. Ipv op het totaaloverzicht uit te komen zit je een channel.

Ik verwacht door op het logo te klikken niet in een channel te blijven, maar op de 'echte' homepage uit te komen.
mjah, het teruggaan naar waar je vandaan komt zou nog logisch zijn...

Als jij een fervente pro bezoeker bent, en daar begint, zou het niet onlogisch zijn dat je daarin terugkeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

/

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 17-06-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Welke browser gebruik je? Krijg je javascript foutmeldingen?
Ik gebruik Firefox met de nieuwste update van vorige maand.
Ik krijg geen (js) foutmeldingen en in IE zie ik het knopje wel.

edit.
Adblock plus 0.7.5.1 is de schuldige.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 218724 op 17-06-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
Ik vraag het nog maar een keer. Komt er nog een mogelijkheid om de FP links uit te lijnen, of zie ik dat over 't hoofd?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 23:01
Is het een idee om - nu de nieuwe lay-out er is - ook de screenshots op de T.net FAQ pagina te vervangen door nieuwe?
En dan met name pagina 7

* Als deze vraag de revu al eens gepasseerd heeft, sorry daarvoor, ik ben nog een newbie ;)

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MikeyMan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:53:
[...]

mjah, het teruggaan naar waar je vandaan komt zou nog logisch zijn...

Als jij een fervente pro bezoeker bent, en daar begint, zou het niet onlogisch zijn dat je daarin terugkeert...
Het teruggaan naar de channel-mainpage gaat al door op 'Frontpage' in het menu te klikken. (Overigens vind ik dit ook vrij onlogisch, 'Frontpage' suggereert dat men naar de mainchannel-frontpage teruggaat en in de submenu's kun je al voor de sub-channels kiezen) Nu hebben zowel het logo als 'Frontpage' precies dezelfde functie. Het klikken op een logo is common practice om terug te keren naar de homepage van elke site, dus waarom dit niet gedaan is, is mij nog steeds een raadsel.

edit:
Hij staat trouwens al op de devtrack ( http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2525 ) (12/6)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 18-06-2007 08:53 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ik mis nog een makkelijke manier om te zoeken in de nieuws berichten. Voorheen kon je makkelijk op de frontpage zoeken naar reacties van een bepaalde user. Zo kon je makkelijk zien op welke artikelen jezelf bijvoorbeeld gereageerd hebt. Dit kan ik nu niet meer terug vinden. Ik zou een dropdown menu bij het zoek veldje waarin je dit kan kiezen wel op prijs stellen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

drZymo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:52:
Ik mis nog een makkelijke manier om te zoeken in de nieuws berichten. Voorheen kon je makkelijk op de frontpage zoeken naar reacties van een bepaalde user. Zo kon je makkelijk zien op welke artikelen jezelf bijvoorbeeld gereageerd hebt. Dit kan ik nu niet meer terug vinden. Ik zou een dropdown menu bij het zoek veldje waarin je dit kan kiezen wel op prijs stellen.
Dat staat nog op de planning. Voor het zoeken naar reacties kan je nog op http://tweakers.net/search terecht :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Motrax schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Ik mis de links onderaan naar het volgende nieuwsbericht, ik ga heel snel even door de reacties heen en vervolgens kom ik onderaan.
Daar is al een devtrack voor aangemaakt.
Het zit dus in de planning en zal tzt ook wel weer komen denk ik.
Het is niet echt een bug dus niet de hoogste prioriteit.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Ik heb nog even een vraag over de nieuwe FP, met betrekking tot "t.net main".

Inmiddels kunnen we via deze link genieten van alle nieuwsberichten. Maar ik heb het gevoel dat dit niet consequent doorgevoerd is voor andere zaken dan nieuws. Als je bijvoorbeels onder persberichten kijkt, dan staat er bij Main maar een zeer beperkt aantal berichten, terwijl als je naar Pro gaat is de lijst veel groter (terwijl Main alles zou moeten zijn).

Wordt dit nog aangepast of is mijn observatie onjuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:33:
Ik heb nog even een vraag over de nieuwe FP, met betrekking tot "t.net main".

Inmiddels kunnen we via deze link genieten van alle nieuwsberichten. Maar ik heb het gevoel dat dit niet consequent doorgevoerd is voor andere zaken dan nieuws. Als je bijvoorbeels onder persberichten kijkt, dan staat er bij Main maar een zeer beperkt aantal berichten, terwijl als je naar Pro gaat is de lijst veel groter (terwijl Main alles zou moeten zijn).

Wordt dit nog aangepast of is mijn observatie onjuist?
Dat lijkt inderdaad wel waar te zijn, maar de persberichten zijn sowieso al content die een pak minder users interesseert dan de echte nieuwsberichten. Als het dan nog persberichten zijn die specifiek voor een bepaalde doelgroep zijn, denk ik dat die niet allemaal in het mailchannel thuis horen. Misschien is een pagina waar alle persberichten bij elkaar staan wel nuttig, maar ik zou zeker de huidige selectie persberichten die bij het main channel hoort daardoor vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:49:
Dat lijkt inderdaad wel waar te zijn, maar de persberichten zijn sowieso al content die een pak minder users interesseert dan de echte nieuwsberichten. Als het dan nog persberichten zijn die specifiek voor een bepaalde doelgroep zijn, denk ik dat die niet allemaal in het mailchannel thuis horen. Misschien is een pagina waar alle persberichten bij elkaar staan wel nuttig, maar ik zou zeker de huidige selectie persberichten die bij het main channel hoort daardoor vervangen.
Die persberichten staan er blijkbaar niet voor niets, en ik vind ze persoonlijk best nuttig.

Maar daar gaat het helemaal niet om. Ik had alleen persperichten als voorbeeld gegeven (vandaar het woord "bijvoorbeeld"). Bij redactieblogs gebeurt het ook. En bij reviews waarschijnlijk ook (alleen is dat wat moeilijker te zien omdat het er zo veel zijn).

Mijn vraag is dus: komt er een generieke main of blijft het bij een nieuws main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De persberichten worden momenteel in principe alleen in een channel geplaatst. Ik vind het niet nuttig om ze op de main frontpage te plaatsen ivm de schaarste van ruimte daar (veel users kermen dat de frontpage verschrikkelijk onoverzichtelijk is dus wij doen er alles aan om 'm zo simpel mogelijk te houden). Ook is de content vaak erg specifiek op een doelgroep of interessegebied gericht. De meeste persberichten die in Pro worden geplaatst zullen de gemiddelde tweaker niet aanspreken.

Er is gisteren overigens even geëxperimenteerd met het plaatsen van persberichten in de nieuws tracker maar dat is weer afgesloten omdat het hele kippenhok op hol sloeg. Veel bezoekers dachten dat sprake was van gesponsorde content, wat niet het geval is. De persberichten worden puur ter kennisneming aangeboden. Meestal betreft het nieuws dat onvoldoende interessant is om door de redactie behandeld te worden.

De redactieblogs worden wel allemaal op de main frontpage weergegeven. De reden dat je ze niet allemaal ziet op de frontpage is omdat ze inmiddels door andere aankondigingen zijn weggedrukt. In de channels is de omlooptijd lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sinds de laatste verandering vind ik de site een stuk beter. Je hebt nog steeds de keuze om alleen bepaalde delen van het nieuws te lezen, maar nu tenminste ook de keuze om alles te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:03
De opmerkingen die ik had zijn nu allemaal weggewerkt. Dus bij deze nogmaals mijn complimenten, ik vind het supermooi geworden :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:09:
De persberichten worden momenteel in principe alleen in een channel geplaatst. Ik vind het niet nuttig om ze op de main frontpage te plaatsen ivm de schaarste van ruimte daar (veel users kermen dat de frontpage verschrikkelijk onoverzichtelijk is dus wij doen er alles aan om 'm zo simpel mogelijk te houden). Ook is de content vaak erg specifiek op een doelgroep of interessegebied gericht. De meeste persberichten die in Pro worden geplaatst zullen de gemiddelde tweaker niet aanspreken.

Er is gisteren overigens even geëxperimenteerd met het plaatsen van persberichten in de nieuws tracker maar dat is weer afgesloten omdat het hele kippenhok op hol sloeg. Veel bezoekers dachten dat sprake was van gesponsorde content, wat niet het geval is. De persberichten worden puur ter kennisneming aangeboden. Meestal betreft het nieuws dat onvoldoende interessant is om door de redactie behandeld te worden.

De redactieblogs worden wel allemaal op de main frontpage weergegeven. De reden dat je ze niet allemaal ziet op de frontpage is omdat ze inmiddels door andere aankondigingen zijn weggedrukt. In de channels is de omlooptijd lager.
Bedankt voor je uitleg, maar dit is nog steeds niet wat ik bedoel. Het gaat mij er in dit geval helemaal niet om wat er op de frontpage staat, het gaat me puur om de channels (en dan specifiek het channel main).

Op enig moment zit je in main, pro, core of life (het maakt even niet uit wat voor pagina). Stel, ik zit in main. Als ik vervolgens naar Artikelen -> Persberichten ga, zie ik maar een beperkt aantal persberichten (niet alle, want als ik naar een ander channel ga staan er andere persberichten).

Dit is in strijd met de definitie van main, namelijk main = de som van de eigenlijke channels.

Misschien is dit niet de definitie die jij voor ogen hebt, maar dan is er (imo) dus sprake van een "kreupele" main; de bovenstaande definitie geldt dan dus alleen voor nieuws (en niet voor de vele andere berichten zoals persberichten, reviews, redactieblogs, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:28:
Misschien is dit niet de definitie die jij voor ogen hebt, maar dan is er (imo) dus sprake van een "kreupele" main; de bovenstaande definitie geldt dan dus alleen voor nieuws (en niet voor de vele andere berichten zoals persberichten, reviews, redactieblogs, etc.).
Ik denk dat Femme 'main' niet hetzelfde als 'alle' nieuwsberichten ziet. Er is geen 'main' frontpage, alleen een frontpage met 'alle nieuwsberichten', waar 4 categorieën berichten ter sprake komen: 'core', 'pro', 'life' en (als het nergens onder die drie kopjes valt of onder meerdere van die drie kopjes... ben ik niet zeker van) 'main'.

Ik geef ook toe: ik gebruik de channels nooit en ze geven alleen maar verwarring (zoals je nu merkt). Ik bepaal zelf wel welk nieuws ik lees en wat niet naargelang de kopjes op één enkele pagina. Dit is in de laatste grote update al aardig beter geworden (al het nieuws op één enkele pagina), hoewel de buzzword categorieën mij niet boeien (net als de naam... 'Next gen'...). :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

hey, kan er ook een tracker komen voor de persberichten uit de verschillende channels? Het zou een fijne toevoeging zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
wat ik mis in deze nieuwe interface is dat als ik op "Nieuws" klik ik op http://tweakers.net/archieven/nieuws kom.
Ik wil dat helemaal niet, want ik wil gewoon op http://tweakers.net/nieuws komen.

Het is dan weer wel dat ik er pas kan komen als ik:
-handmatig t.net/nieuws opzoek
-nadat ik op de "Artikelen" tab heb geklikt, daarna op "Nieuws" knop en DAN in het volgende geval: "Main » Nieuws » Nieuws" de eerste Nieuws aanklik!

Het liefst heb ik gewoon zoals vroeger 1 nieuws knop die direct naar deze pagina linkt.

edit:
Oh en BTW, ik vind de nieuwe kleuren en vorm wel mooi strak enzo, maar vin het toch minder mooi: het mist die goeie ouwe tweakers.net sfeer! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door psycix op 23-06-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 01:11

aex351

I am the one

lettertype lijkt kleiner geworden te zijn?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 12:32

Shaidar

Vroeger had je ook zo van die "nieuws-links" als je het nieuws van 1 dag bekeek ... gewoon links, zonder een eigen artikel bijgeschreven ... zijn die er niet meer?

Voor de rest vind ik het maar een zootje, ik vind niets terug waar ik het vroeger op 1 oogopslag vond... De simpele zoektocht naar je eigen reacties zit nu verstopt achter honderd pagina's en dan een lullig ">>" knopje, puh. En welke prijs krijg ik als ik de link "nieuws insturen" vind?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
crisp schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:56:
[...]

Dat staat nog op de planning. Voor het zoeken naar reacties kan je nog op http://tweakers.net/search terecht :)
Komt het zoeken naar plaatjes ook terug of is dat onderdeel begraven?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycix
eigenlijk was het ouwe beter......

Modbreak:Dat soort reacties willen we hier niet zien. Als je je ongenoegen wil uiten kan je dat op een onderbouwde wijze doen, dan kunnen we er eventueel ook een vervolg aan geven.

[ Voor 73% gewijzigd door Harm op 23-06-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

psycix schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:59:
Het liefst heb ik gewoon zoals vroeger 1 nieuws knop die direct naar deze pagina linkt.
Zoals de link onder "Nieuws van zaterdag 23 juni" op de frontpage? ;)

Maar het is wellicht wel wat verwarrend dat die link in het menu nu ergens anders heen wijst.
Shaidar schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 02:12:
Vroeger had je ook zo van die "nieuws-links" als je het nieuws van 1 dag bekeek ... gewoon links, zonder een eigen artikel bijgeschreven ... zijn die er niet meer?
Nee, het is de bedoeling dat als ze interessant genoeg zijn als link, ze ook interessant genoeg zijn om een artikel over te schrijven, desnoods alleen voor een channel. Dat is een van de redenen waarom er met de channels "meer ruimte voor headlines" gemaakt werd.
't Grootste probleem, in dat opzicht, met de channels is momenteel echter dat er op dagelijkse basis niet echt meer artikelen geschreven zijn dan voor de verbouwing.
Voor de rest vind ik het maar een zootje, ik vind niets terug waar ik het vroeger op 1 oogopslag vond...
Vond je het vroeger in 1 oogopslag omdat je na maanden/jaren gebruik maken van de site wist waar het zat, of omdat het toen zoveel makkelijker was?
De simpele zoektocht naar je eigen reacties zit nu verstopt achter honderd pagina's en dan een lullig ">>" knopje, puh. En welke prijs krijg ik als ik de link "nieuws insturen" vind?
De nieuws-insturen link was hiervoor ook niet zo makkelijk terug te vinden; je moest tenslotte eerst naar een nieuwspagina en dan een van die menutjes openen. Nu staat er bij een nieuwsitem "Nieuwssuggestie insturen" bij de I/O rechtsbovenin :)

Niettemin zijn er wel een paar dingen die gewoon nog wat beter uitgewerkt moeten worden. Maar laten we wel wezen, puur naar de pageview-statistieken kijkende waren de nieuwssubmitpagina en de eigen-reactiesoverzichten niet bepaald erg populaire pagina's en ze werden vooral gebruikt door de ervaren bezoekers, die ook nu binnen no-time de trucjes wel weer weten (je hebt ze zelf al gevonden) om bij de betreffende pagina's terecht te komen. Dus het is in dat licht bezien niet zo vreemd dat we daar ook niet de meeste aandacht naar uit hebben laten gaan. :)

Overigens zijn en blijven we bezig met puntjes op itjes zetten en dat zal ook zeker de komende jaren door blijven gaan. De vorige layout en code was ook continu in beweging en we waren niet van plan van die manier van werken af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycix
ACM schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:06:
Zoals de link onder "Nieuws van zaterdag 23 juni" op de frontpage? ;)
Hmmm.... Nja je ziet weleens wat over het hoofd he :P
Altijd even helder! :+

Maar bedankt voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 12:39
Fijn !
Ik ben echt blij met de recente wijzigingen; alle nieuws op de frontpage, rechts dat core/pro/life gebeuren weg, nieuws wat een stuk breder word weergegeven en de meuktracker die nu ook drivers weergeeft.

Ook staat de meuktracker wat hoger nu zodat ik niet hoef te scrollen om dit te zien. De lay-out zelf, kwa kleuren etc vond ik niet zo erg dat is gewoon gewenning, al hoe wel ik het wel op een gamers site vind lijken. Alleen het logo vind ik nog steeds echt lelijk, maar dat zal dan mijn smaak zijn ofzo :P .

Het enigste wat ik eigenlijk heb aan te merken is nog het item "Reviews, .plans & redactieblogs".
De plaatsing vind ik erg onlogisch omdat dit niet het belangrijkste is ( ik kijk hier bijna nooit naar, 1x per week ofzo ) vind ik het erg raar dat dit boven in staat.
Ook dat je op die tabladen moet druken vind ik erg irritant. Als het zou zijn in de styl van de nieuws headlines en dan misschien 2 regels hoog per item en dan de plaatjes weg laten want deze hebben totaal geen nut.

Wat ik nog steeds niet snap is waarom .Plans 2x op de site staat rechts boven en rechts onder, wat is het verschill ?

Al met al vind ik de lay-out al een stuk fijner :) Ga zo door !

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
De overgang naar NG heb ik met grote nieuwsgierigheid gevolgt. Gelukkig is het een en ander inmiddels getweaked en is het top.

Maar natuurlijk post ik niet daar alleen om.
In het begin werd het al snel duidelijk dat het nieuws berichten in alleen een channel niet als prettig werd ervaren en als snel alle berichten weer onder de 'main' hoofdpagina waren te lezen. Dus geen berichten die hidden zijn in main.

Waarom is dit wel op de nieuwsberichten, maar niet op de redactieblogs toegepast, daar staan op dit moment 2 in main, 2 in core, 1 in pro en 0 in life. In totaal 3 verschillende berichten, dus 1 artikel is hidden in main. (Testlog: Seagate Cheetah 15K.5 en Savvio 10K.2)

Daarnaast als ik in persberichten (of reviews of redactieblog) zit te kijken van core, en ik wil de persberichten van life bekijken, moet ik eerst channel switchen (gaat dan default naar nieuwsberichten terwijil ik in persbreichten zat) en daarna weer via het menu naar persberichten. Ook hier is geen overizcht waar alles in zit, of een gemakkelijke navigatie naar een andere channel.

Waarom klikken de 3 knopjes rechts boven (top) altijd naar de nieuwsberichten? De verwachting van deze knoppen is dat ze enkel en alleen het channel wijzigen en niet het onderwerp, nieuwsberichten / reviews/ redactieblog / persberichten.

Dus als ik redactieblogs van core bekijk en ik klik op een andere channel, wil ik de redactieblogs van het nieuwe channel bekijken en niet _altijd_ naar nieuws gaan. Idem voor de andere reviews/persberichten.

Deze twee 'problemen' geven gecombineerd een aardige frustratie, immers je hebt geen overzicht van alle artikelen, en als je wel alle wil zien, moet je op een vrij omslachtige manier alle channels bijlangs via het menu en submenu weer naar het juiste onderwerp.

Naar mijn mening een vreemde manier van navigeren.
(hopelijk leg ik het zo duidelijk uit wat ik bedoel)

[ Voor 7% gewijzigd door siepeltjuh op 26-06-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn reactie van een paar dagen geleden:

Anoniem: 9449 in "Next Gen!"

Met iets andere woorden vraag ik volgens mij exact hetzelfde. Hier is echter nog geen reactie op gekomen.

(Wat ik me kan voorstellen is dat het management van mening is dat als ze dit doen de (3 bestaande) channels aan waarde verliezen. Alleen denk ik dat de meeste mensen toch alleen maar geinteresseerd zijn in nieuws, dus het grootste deel van de "waardedaling" is dus al gebeurd. Een main voor persberichten (etc.) zou de consistentie i.i.g. ten goede komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Als je het een bug vindt - en dat lijk je te doen ;) - moet je het melden op Devtrack. Leg de situatie daar uit en geef aan hoe je het graag zou zien. Als de devvers het dan niets vinden, merk en hoor je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harm schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:39:
Als je het een bug vindt - en dat lijk je te doen ;) - moet je het melden op Devtrack.
Het gaat hier m.i. niet om een bug maar om een principe. Als dit een bug is zou de helft van de posts in dit topic ook over bugs gaan (en die zouden hier dan niet gemeld mogen worden).

offtopic:
En misschien hebben jullie er begrip voor dat niet iedereen zin heeft om in het zoveelste account aan te maken (Mantis? Wat is dat?) om een simpel bugje te melden. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als dit in de FP geintegreerd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Inderdaad, het gaat om consistentie, maken van kleuzes en niet over een bug, want het is geen fout. Het is opzettelijk zo gemaakt als dat het nu is.

Via dit forum is destijds de nieuwsberichten weergave aangepast. Datzelfde zouden we ook graag zien bij persbreichten en reviews.

En dat de channel knoppen niet meer dan dan alleen het channel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 07:33

sphere

Debian abuser

1) Is het normaal dat je een scrollbar krijgt bij de frontpage op een 1024x768 scherm, om 1-2 px in de breedte heen en weer te scrollen? IE6.
2) Komt er een optie om channel support uit te schakelen? Ik zou het prettig vinden dat als ik in de "nieuws" view zit, ik gewoon door kan klikken door alle berichten, zonder te moeten kiezen uit 1-2 links.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sphere schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:28:
1) Is het normaal dat je een scrollbar krijgt bij de frontpage op een 1024x768 scherm, om 1-2 px in de breedte heen en weer te scrollen? IE6.
2) Komt er een optie om channel support uit te schakelen? Ik zou het prettig vinden dat als ik in de "nieuws" view zit, ik gewoon door kan klikken door alle berichten, zonder te moeten kiezen uit 1-2 links.
1) Die heb ik ook (in FF niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sphere schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:28:
IE ism XP's default theme heeft inderdaad net te weinig ruimte in de breedte op 1024x768 resolutie, daar is inderdaad geen rekening mee gehouden.
als ik dat combineer met de requests voor 'ook alle persberichten en reviews' op de main index dan hadden we net zo goed geen channels kunnen bouwen 8)7

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Goeie conclusie Crisp!
Kan het niet laten. Maar blijkbaar is lang niet iedereen even tevreden met channels. Hoewel ik het idee zelf wel erg goed vind, alleen de consistentie....

Het heeft zeker voordelen. De rest van de site is natuurlijk niets anders dan verbeteringen.
GOT werkt nu ook prima en behoeft natuurlijk geen 'upgrade' maar toch zou het mooi zijn als het naadloos aansluit kwa vormgeving en wat meer gebruik van ajax zou best een voordeel kunnen zijn.
Als ik het goed heb begrepen komt dat met de eerst volgende release van de forum software toch?

[ Voor 7% gewijzigd door siepeltjuh op 29-06-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

siepeltjuh schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:18:
Goeie conclusie Crisp!
Kan het niet laten. Maar blijkbaar is lang niet iedereen even tevreden met channels. Hoewel ik het idee zelf wel erg goed vind, alleen de consistentie....
De eerste opzet was consistent, met het presenteren van nieuws-items van andere channels in het 'main' channel is het juist minder consistent geworden - dat was eigenlijk al een downgrade van het hele channel-idee.
Het heeft zeker voordelen. De rest van de site is natuurlijk niets anders dan verbeteringen.
GOT werkt nu ook prima en behoeft natuurlijk geen 'upgrade' maar toch zou het mooi zijn als het naadloos aansluit kwa vormgeving en wat meer gebruik van ajax zou best een voordeel kunnen zijn.
Als ik het goed heb begrepen komt dat met de eerst volgende release van de forum software toch?
Er zijn nog geen vast-omlijnde plannen mbt GoT buiten de vormgeving, maar ik zie ook wel mogelijkheden om daar meer 'ajax' toe te passen - inline editten bijvoorbeeld :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:33:
[...]

IE ism XP's default theme heeft inderdaad net te weinig ruimte in de breedte op 1024x768 resolutie, daar is inderdaad geen rekening mee gehouden.
IE heeft inderdaad een randje van 1/2px aan de rechterkant.. :/

Misschien is dit 'op te lossen' door als iemand de resolutie 1024x768 heeft en de browser IE versie xx is, het witte randje niet te laten zien, of dunner te maken aan alle twee de kanten, of is dat teveel werk?

@onder: Mja, dat wel. Zit al genoeg moeite in :P

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:41:
[...]

IE heeft inderdaad een randje van 1/2px aan de rechterkant.. :/

Misschien is dit 'op te lossen' door als iemand de resolutie 1024x768 heeft en de browser IE versie xx is, het witte randje niet te laten zien, of dunner te maken aan alle twee de kanten, of is dat teveel werk?
IE-support is ueberhaupt al (te)veel werk, helaas... :/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crisp schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:03:
[...]

IE-support is ueberhaupt al (te)veel werk, helaas... :/
En -lijkt me- ook de meestgebruikte browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MikeyMan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:05:
[...]

IE wel, de versie niet. Bij ons (HWI) gebruikt bijna 65% van de IE gebruikers versie 7.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:05:
[...]

Op basis van sessies wel, op basis van hits niet: http://tweakers.net/stats/?Action=Browserstats

Maar webdeveloppen op basis van (brakke) implementaties van webstandaarden is bad practice. Dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat IE's chrome wat pompeus is vergeleken met andere browsers en dat daar bij het design overheen gekeken is; dat is gewoon een beetje jammer en zal ooit wel wat aan gedaan moeten worden - de combo IE en schermen met een resolutie van 1024x768 is vrij common...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 07:33

sphere

Debian abuser

crisp, voor de duidelijkheid, het was absoluut geen kritiek, meer iets dat me opviel.
wel vind ik het jammer dat ik nu moet kiezen voor nieuws zonder reacties. maar ik zal we wel aan wennen. :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sphere schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:22:
crisp, voor de duidelijkheid, het was absoluut geen kritiek, meer iets dat me opviel.
wel vind ik het jammer dat ik nu moet kiezen voor nieuws zonder reacties. maar ik zal we wel aan wennen. :)
No offence taken hoor :)
Verder ben ik niet degene die hier het laatste woord over heeft te zeggen, het valt me alleen op dat veel mensen blijkbaar bang zijn iets te missen terwijl de channels juist bedoelt zijn voor het aanbieden van content die we anders helemaal niet aangeboden hadden. Dat dat qua content aanbod nog niet helemaal uit de verf komt is een ander verhaal, maar dat zorgt er helaas wel voor dat de channels op dit moment weinig meerwaarde bieden. In die zin kan ik je vraag ook prima begrijpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 29-06-2007 15:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had deze vraag al eens gepost toen de nieuwe layout pas online was.

Bij deze nog eens (uit interesse).

Is het mogelijk om die linkerkolom gewoon weg te laten als je geen enkele tracker gebruikt?
Ik gebruik die dingen echt nooit, ik heb er pro forma een tweetal laten staan, maar aangezien ik daar nooit op klik heb ik die nu ook maar ingeklapt.

Nu heb ik daar gewoon een 'dood' groot grijs vlak dat eigenlijk nergens nuttig voor is. Het zou logisch zijn als deze dan ook gewoon wegvalt.

Ik denk niet dat dit problemen geeft voor de plaatsing van ads of zo? gezien die nooit tot boven die kolom komen.

zo
klik
ipv zo
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je abo bent wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah zo :)

dan maar niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Zie mijn reactie van een paar dagen geleden:

Anoniem: 9449 in "Next Gen!"

Met iets andere woorden vraag ik volgens mij exact hetzelfde. Hier is echter nog geen reactie op gekomen.

(Wat ik me kan voorstellen is dat het management van mening is dat als ze dit doen de (3 bestaande) channels aan waarde verliezen. Alleen denk ik dat de meeste mensen toch alleen maar geinteresseerd zijn in nieuws, dus het grootste deel van de "waardedaling" is dus al gebeurd. Een main voor persberichten (etc.) zou de consistentie i.i.g. ten goede komen.)
Ik zit net even te kijken op de FP en het lijkt erop dat hier inmiddels toch wat aan gedaan is. Als ik even snel kijk bij "persberichten" en "redactieblogs" zie ik dat "main" ongeveer de som van pro, core en life bevat.

Top dat dit aangepast is!

Edit: ik zie trouwens dat er helemaal geen persberichten meer toegevoegd zijn de afgelopen 1,5 maand. Raar...

En kan je ergens een algemenen uitleg vinden over de FP? Ik snap bijvoorbeeld niet wat "archieven" zijn. Als je bijv. hier kijkt:

http://tweakers.net/archieven

staan er ook de recente berichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-08-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kleine opmerking over het reactie-veld:
heb gekeken waar die opmerking het beste past en gezocht of er al andere threads over waren, maar niets echt duidelijks gevonden, tevens zal ik het ook op devtrack posten

Er staan, zodra je op iemand reageert onder het reactie-veld twee knoppen: 'Versturen' en 'Annuleren'...
deze knoppen staan vlak na elkaar...

klik je per ongeluk op 'Annuleren' blijft je reactie zelf wél staan, maar verschuift het reactie-veld naar onderop de pagina.
Dat kan soms tot verwarring leiden, bv als je wilt reageren op iemand die onderaan de thread staat, en je klikt net mis als je de reactie wilt versturen (aangezien die buttons vlak naast elkaar staan een makkelijke vergissing); dan wordt hooguit de indentie net wat minder, maar als je dan op 'Verstuur' klikt komt je reactie helemaal onderan te staan...

Is het geen handiger idee die 'Annuleren'-knop te laten vallen als button naast het 'versturen' maar er hooguit een 'sluit-kruisje' rechts- of linksbovenin?

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 21-08-2007 13:41 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 9449 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:04:

En kan je ergens een algemenen uitleg vinden over de FP? Ik snap bijvoorbeeld niet wat "archieven" zijn. Als je bijv. hier kijkt:

http://tweakers.net/archieven

staan er ook de recente berichten.
De archieven zijn een bewaarplaats van alle redactionele artikelen op de site. Logischerwijs kun je daar ook recente artikelen terugvinden. De artikelen zijn er anti-chronologisch gesorteerd. Vandaar dat de nieuwste artikelen bovenaan staan.
RM-rf schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:40:

Is het geen handiger idee die 'Annuleren'-knop te laten vallen als button naast het 'versturen' maar er hooguit een 'sluit-kruisje' rechts- of linksbovenin?
De annuleren knop lijkt me in dit geval beter herkenbaar dan een kruisje dat in de hoek weggestopt is. Eventueel kan het onderscheid tussen de versturen en annuleren knop wel groter gemaakt worden, zodat de gebruiker minder snel een vergissing maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:46

RaJitsu

B.S.U.R.

Lekker laat deze vraag, maar ik snap het modereren niet zo. Als ik een reactie op een bepaalde staat modereer, en ik druk op de 'terug'-knop in mijn browser. Is die moderatie dan meegenomen? Niet toch? Ik dacht altijd van wel, maar ik kreeg gisteren een bericht te zien dat mijn moderatiestatus van expert is afgehaald omdat mijn moderatie activiteit minder was. Dit klopt op zich wel, tov wat maanden geleden. Maar wanneer ik nu een paar reacties mod, dan terugga naar de frontpage en dan weer naar het bricht, dan kan ik gewoon een reactie plaatsen. Waar het nu op lijkt is dat sinds de nieuwe lay-out er geen moderaties van mij zijn doorgekomen.
Ik gebruik overigens Opera, maar onder IE7 heb ik hetzelfde probleem.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RaJitsu schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:44:
Lekker laat deze vraag, maar ik snap het modereren niet zo. Als ik een reactie op een bepaalde staat modereer, en ik druk op de 'terug'-knop in mijn browser. Is die moderatie dan meegenomen? Niet toch? Ik dacht altijd van wel, maar ik kreeg gisteren een bericht te zien dat mijn moderatiestatus van expert is afgehaald omdat mijn moderatie activiteit minder was. Dit klopt op zich wel, tov wat maanden geleden. Maar wanneer ik nu een paar reacties mod, dan terugga naar de frontpage en dan weer naar het bricht, dan kan ik gewoon een reactie plaatsen. Waar het nu op lijkt is dat sinds de nieuwe lay-out er geen moderaties van mij zijn doorgekomen.
Ik gebruik overigens Opera, maar onder IE7 heb ik hetzelfde probleem.
Ik zie van vandaag al 7 moderaties van jou, dus het lijkt toch allemaal te werken :)

Op het moment dat je een bepaalde score kiest wordt die al genoteerd. Als het goed is zie je links naast het score-icoon dan ook een kleine indicator die aangeeft welke score jij had toegekent.

Het gebruik van de back-toets doet niets af aan al gedane moderaties (die zijn immers al verwerkt), en ook is het normaal dat je gewoon kan blijven reageren als je al gemodereerd hebt. Zelfs andersom is tegenwoordig geen beletsel meer, je kan enkel niet je eigen reacties of reacties daarop modereren.

Voor expert-status geldt een criterium van minimaal 40 moderaties in de afgelopen maand, daar zat je dus blijkbaar laatst net onder.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:46

RaJitsu

B.S.U.R.

crisp schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:52:
[...]

Een bevredigend antwoord.

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
1) Lees eerst Tweakers.net lanceert vernieuwde site, Reflectie na drie dagen nieuwe layout en Aanpassing weergave nieuwsberichten.
2) Hou het onderbouwd.
3) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.