Next Gen!

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik heb het al eens gevraagd, maar alles wordt hier ondergesneeuwd door het gewhine van die cry babies. En devtrack zegt me niets, dus daar ga ik me niet op registreren.

Wat zorgt er voor dat die voorkeursetting ivm de tackers onthouden wordt? Is dat nu 'ajax'? Whatever that may be, ik ben dus geen web guru :p . Of zijn dat coockies...

Want telkens als ik mijn voorkeur doorvoer, en de pagina refresh of herlaadt, staat alles er terug in default settings. Ik kan ze allemaal wegdoen, maar bij elke reload staan de eerste vijf er telkens terug. IE doet hetzelfde. Ik vermoed dus dat het niet de bedoeling is dat ze allemaal wegkunnen en dat er steeds vijf blijven staan? Customisen is leuk, maar laat dan ook toe dat we ze allemaal wegwillen? En als we toch mogen customisen, kan men er dan niet voor zorgen dat bij 0 trackers, de linker kolom ook wegvalt? Ik gebruik het niet of bijna nooit. Dus in de echte spirit van de verpersoonlijkte websites zou ik het moeten kunnen wegdoen. En ik zie geen commercieel belang in het linken van die posts, dus...

Is dat trouwens iets dat in het profiel bewaard blijft? Maw, opstarten op een andere pc of opnieuw geinstalleerde browser zou dezelfde settings moeten tonen?

Klikken op community zou idd naar GoT moeten linken (zoals vroeger) en dat liefst in een andere tab (ook zoals vroeger als ik mij niet vergis).

Verder dan dat: job well done, verfrissend...

Die reviews rechts toevoegen is zeker goed gedaan. Vroeger scrollde ik nooit naar beneden, en zag ik ze dus ook nooit staan. Heel af en toe dacht ik er aan, en dan nog was het vaak niet duidelijk waar die sectie bijhoorde of waar ze voor stond. Vond het maar verwarrend en slecht geplaatst zoals het vroeger was. Wat er toe bijdroeg dat ik de artikels of verslagen ten eerste nauwelijks opmerkte, en dus ook niet las

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
alt-92 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:13:
[...]

Kan je het nóg ongenuanceerder brengen door het nóg verder op de man te spelen en je mening over iemand als feit te poneren?
Ja, dat kan :)
* alt-92 mompelt iets over stuurlui en een wal enzo.
Het had eerst beter getest moeten worden is mijn idee, het is nu waarschijnlijk alleen getest onder de ontwikkelaars ("ja, dit vind ik fijn dus zullen de gebruikers het ook wel waarderen"), een bescheiden beta (invite-only wellicht) zou veel beter hebben gewerkt, denk ik...

We are shaping the future

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Afbeeldingslocatie: http://xs116.xs.to/xs116/07233/recyclebin.gif
Wie kan hem even uit de recyclebin halen? plz? anyone?

No animals were harmed in the making of this comment.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Uiteraard, alles voor het geld...

Ik vraag me af: als VNU T.net niet had overgenomen, zouden we dan nog met de oude layout zitten i.p.v. dit geval met dat gedrocht als logo?

Waarom zijn die nieuwsartikelen zo smal, dat leest niet echt prettig... hoogstens als column in een derderangskrantje..
De ideeën voor de vernieuwde layout zaten ten tijde van de overname al grotendeels in mijn hoofd. VNU had daar weinig mee te maken. VNU heeft gezorgd voor budgetten voor uitbreiding van de redactie en het developmentteam. David, Eline, Irmelin (respecievelijk de uitgever online media, adjunct uitgever online media en de vervangster daarvan tijdens de zwangerschap van Eline) hebben nuttige input geleverd in het conceptuele stadium. Verder heeft de ontwikkeling van de nieuwe site volledig in eigen huis plaatsgevonden, dus als je ergens de schuld wilt leggen dan bij ons en in het bijzonder bij mij aangezien ik verantwoordelijk ben voor een groot deel van het ontwerp.

De smalle layout voor nieuwsartikelen werd gekozen vanwege de mogelijkheid om metacontent op een overzichtelijke wijze in de rechterkolom weer te geven en omdat er een noodzaak was om large rectangles op een nette wijze in de layout te integreren.

[ Voor 10% gewijzigd door Femme op 06-06-2007 02:09 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:35:
[...]

[...]

Het had eerst beter getest moeten worden is mijn idee, het is nu waarschijnlijk alleen getest onder de ontwikkelaars ("ja, dit vind ik fijn dus zullen de gebruikers het ook wel waarderen"), een bescheiden beta (invite-only wellicht) zou veel beter hebben gewerkt, denk ik...
Ik vind ook dat men veel meer naar jouw mening had moeten luisteren. Dan was vandaag iedereen blij geweest :Y

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Alex)
Femme schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 02:08:
[...]

De ideeën voor de vernieuwde layout zaten ten tijde van de overname al grotendeels in mijn hoofd. VNU had daar weinig mee te maken.
Ok, weten we dat, hoeven we VNU niet meer te bashen voor de layoutwijziging in de eerste plaats
VNU heeft gezorgd voor budgetten voor uitbreiding van de redactie en het developmentteam. David, Eline, Irmelin (respecievelijk de uitgever online media, adjunct uitgever online media en de vervangster daarvan tijdens de zwangerschap van Eline) hebben nuttige input geleverd in het conceptuele stadium.
Ok :)
Verder heeft de ontwikkeling van de nieuwe site volledig in eigen huis plaatsgevonden, dus als je ergens de schuld wilt leggen dan bij ons en in het bijzonder bij mij aangezien ik verantwoordelijk ben voor een groot deel van het ontwerp.
Ah ok, dan klaag ik bij jou over de veel te smalle nieuwsartikelen die daardoor hun leesbaarheid verliezen, kan dat gemaakt worden?
De smalle layout voor nieuwsartikelen werd gekozen vanwege de mogelijkheid om metacontent op een overzichtelijke wijze in de rechterkolom weer te geven en omdat er een noodzaak was om large rectangles op een nette wijze in de layout te integreren.
Ehhh... nee dus. (*@bovenstaande vraag)
Ik heb dan toch liever die rectangles in/onder de content en een smallere zijbalk dan een heel brede zijbalk (rechts dus) die de content wegdrukt... wat is belangrijker? De content of de zijbalk met de advertentie?
fsfikke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 02:13:
[...]

Ik vind ook dat men veel meer naar jouw mening had moeten luisteren. Dan was vandaag iedereen blij geweest :Y
Dat zeg ik ook weer niet, alleen vind ik dat sommige dingen nogal ondoordacht overkomen, op een manier van "dat fixen we even"...

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 06-06-2007 02:30 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

aja, tis ff wennen :)
- alleen jammer van de fel-rode kleuren op de main (core kleuren op main site zou 100x beter zijn)
- "erug" lichtgrijze tijd en links

voor de rest ziet alles er toppie uit :P

Verwijderd

Ziet er goed uit verder.

Een paar punten,
- de Channel exclusief nieuwsberichten komen niet tussen de normale nieuwsberichten midden op de pagina? Lijkt mij makkelijker voor het overzicht alle nieuwe artikelen gewoon in het midden te zetten.

- dat gifgroen vloekt met de huidige kleuren imho en wie heeft dat logo bedacht :o ik kan er niets in terugvinden wat met tweakers.net te maken heeft en mede door de favicon lijkt het meer op een reclame voor een jamba website oid (het soort websites waar, in je gedachten, gekleurde lichten knipperen met de waarschuwing niet bezoeken)...

- preview van message is nog steeds niet mogelijk?

- hoe worden de tags bepaald? Komt er ook een tagcloud (ok, niet bijzonder nuttig maar vind ze wel leuk om te zien :+ )

- en een kleine bug. in de rechterkolom als je op reactie plaatsen drukt, reload hij de hele pagina. voor zover ik gecontroleerd heb is dat overal behalve bij de nieuwsberichten (de titel van de html omschrijving in de url kloppen niet).

- en tot slot de titels van nieuwsberichten o.a. de grootte en duidelijkheid van de font is erg lelijk naast de titels van de rechterkolom. En het ziet er niet uit op een tft zonder cleartype terwijl die rechterkolom juist wel in orde is.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 02:23:
[...]

Dat zeg ik ook weer niet, alleen vind ik dat sommige dingen nogal ondoordacht overkomen, op een manier van "dat fixen we even"...
Ik denk dat ze er zeker wel goed over na gedacht hebben. Maar de lancering niet heel handig hebben aangepakt. Veel mensen hadden vanmiddag het gevoel dat ze deze layout door de strot gedrukt hebben gekregen en dat maakte ze niet zo blij ;)

Ik hoop dat de komende dagen in het kader staan van het luisteren naar de gebruikers, er zijn nog een hoop dingen onduidelijk (ook bij veel crewleden, over bijvoorbeeld het mod-systeem) en hopenlijk worden die verbeterd of veranderd.

Devtrack heeft me inmiddels een account gegeven, dus we gaan eens kijken wat daar gebeurd :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Coding is ongetwijfeld perfect, en al die Ajax implementatie ziet er erg gelikt uit. Maar na een avondje browsen vind ik de layout toch echt een stap in de verkeerde richting. Een van de hoofdpunten van Tweakers.net is informatieverziening, maar de nieuwe indeling komt dat doel imho niet ten goede.

De linker balk is erg onoverzichtelijk omdat hij zo smal is. Zinnen worden veel te snel afgekapt waardoor het meer in de weg staat dan echt een goed en snel overzicht geeft voor de gebruiker. Erg tof dat je zo snel en gemakkelijk de indeling kan aanpassen, maar de breedte is hier een misser.

Dan het middelste en rechter gedeelte. Ik kan er maar niet over uit. Ik (en vast velen met mij) hecht veel waarde aan consistentie in een layout. Maar waar je nu ook klikt, telkens is de breedte van deze kolommen weer net anders, wat heel vreemd op me overkomt. Op de frontpage is het (allemaal ±) 50/50, nieuwsoverzicht 70/30, nieuwsberichten 60/40 met reacties 75/25, persberichten 70/30, reviewoverzicht 50/50, review zelf 80/20, etcetera.

Ik wil niemands harde werk onderuit halen, maar het telkens veranderen van de indeling op een dergelijke manier vind ik ontzettend storend. Ik snap dat Tweakers.net reclame op de site nodig heeft, maar hier zijn vast andere oplossingen voor. De rechter kolom is nu onnodig breed, met informatie die prima onder het bericht zelf kan, en daar ook veel logischer is. De enige reden dat het rechts staat is omdat er een blok reclame staat, en er nog wat opvulling nodig was. Plaats de reclame dan tussen de tekst, maar gebruik twee kolommen met een comfortabele breedte ipv drie kolommen waar alles eigenlijk net niet lekker past. Form follows function? In dit geval niet echt...

• Alex)
Goed, met Opera Mobile heb je dus helemaal niets aan de site, al die menu's enzo zijn ontoegankelijk... hoe kan ik op een PDA nou in vredesnaam hoveren... ik klik meteen op iets... de opties onder de tabs zijn moeilijk danwel niet bereikbaar... :'(

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 04:50:
Goed, met Opera Mobile heb je dus helemaal niets aan de site, al die menu's enzo zijn ontoegankelijk... hoe kan ik op een PDA nou in vredesnaam hoveren... ik klik meteen op iets... de opties onder de tabs zijn moeilijk danwel niet bereikbaar... :'(
http://pda.tweakers.net

Ik gebruik die nu ook ipv de hoofd site, omdat de pda site tenminste nog wel overzichtelijk is

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:44
Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 04:50:
Je kunt toch ook gewoon op het bovenste menuknopje klikken.:? Dan staat dat menu (na een pagereload) standaard open? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De onoverzichtelijkheid vind ik enorm meevallen. Sterker, ik vind het zelfs overzichtelijker (na ruim 1 maand regelmatig op de bèta te hebben rondgesurfd). Alles zit nu gewoon op een iets andere plaats, je moet gewoon even wennen aan de nieuwe indeling :) Wedden dat de FP over 2 jaar weer een nieuwe layout/indeling krijgt en dat diezelfde mensen weer klagen dat het achteruit is gegaan? Die mensen kunnen gewoon niet tegen veranderingen. Maar dat is soms echt nodig ;)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nvidiot schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 05:01:
[...]

http://pda.tweakers.net

Ik gebruik die nu ook ipv de hoofd site, omdat de pda site tenminste nog wel overzichtelijk is
Hey, bedankt voor de tip! :). Is idd een stuk beter.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een klein vraagje, zijn er meer mensen die geen reacties kunnen zien i.c.m. firefox? (IE werkt wel 100%)
voor de zekerheid, voordat ik een al zere bekende bug meld, of dat het aan mij ligt

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

BalusC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 06:33:
De onoverzichtelijkheid vind ik enorm meevallen. Sterker, ik vind het zelfs overzichtelijker (na ruim 1 maand regelmatig op de bèta te hebben rondgesurfd). Alles zit nu gewoon op een iets andere plaats, je moet gewoon even wennen aan de nieuwe indeling :) Wedden dat de FP over 2 jaar weer een nieuwe layout/indeling krijgt en dat diezelfde mensen weer klagen dat het achteruit is gegaan? Die mensen kunnen gewoon niet tegen veranderingen. Maar dat is soms echt nodig ;)
Dan zie je die mensen echt al voor je he... helemaal panisch als er _iets_ veranderd. Het maakt niet uit of dit nou hun eigen behang, een website of een verkeersbord is. HET IS GEWOON FOUT!!

Behalve als ze het zelf doen natuurlijk.

Twitter

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 16:47
Copy / paste uit het HK topic:

Eerste indruk:

+ Nette vormgeving :)
+ Beter menu :)
+ Lettertype logo :)

- Vorm en (mode-) kleur van het logo (fel groen is zo 2005)...
- Te weinig contrast, slecht leesbare tekst (met name de tijden en breadcrumb trails)...
- Verdeling van content blokken is een stuk onduidelijker.
- De lay-out oogt een stuk drukker dan de vorige versie.

Geen slechte poging, maar er mag nog wel het een en ander verbeterd worden imo. Een site als Slashdot, die eigenlijk oerlelijk is, navigeert en leest toch een stuk fijner...

Ook ben ik niet zo gecharmeerd van de channel indeling. Ik heb liever al het nieuws in eerste instantie bij elkaar en de mogelijkheid om per channel te browsen. Zie ook hier Slashdot als goed voorbeeld...

[ Voor 16% gewijzigd door equationunequal op 06-06-2007 08:51 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:07:
Even een klein vraagje, zijn er meer mensen die geen reacties kunnen zien i.c.m. firefox? (IE werkt wel 100%)
voor de zekerheid, voordat ik een al zere bekende bug meld, of dat het aan mij ligt
Dat ligt denk ik aan jou, ik zie ze wel met Firefox. Probeer eens je extensies uit te zetten, helpt dat?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hankey schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:48:
- Te weinig contrast, slecht leesbare tekst (met name de tijden en breadcrumb trails)...
Jouw beeldscherm staat slecht afgesteld? Ik zie ze hier uitstekend :)

• equationunequal
  • Laatst online: 14-02 16:47
BalusC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:57:
[...]
Beeldscherm staat goed afgesteld (gecalibreerde CRT). Lichtgrijs op lichtgrijs is simpelweg niet slim. Te weinig contrast zorgt ervoor dat het slecht leesbaar (Het is wel leesbaar, maar met veel moeite) is. Er is blijkbaar op dat punt iig geen rekening gehouden met visueel gehandicapten. Ik kan wel wat useit columns gaan quoten, maar je zou denken dat het wel algemeen bekend is dat een hoog contrast belangrijk is voor goed leesbare tekst op een beeldscherm...

Breadcrumbs vallen nog wel mee btw, het zijn voornamelijk de lichtgrijze tijden in de linkercolom die erg onduidelijk zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door equationunequal op 06-06-2007 09:08 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou het prettig vinden als ik op 1 page de nieuwsitems van alle 3 de channels zou kunnen bekijken. Nu moet ik 3 of 4 pages langs en zie ik OF telkens dezelfde items (zinloze klik dus) OF moet ik zoeken tussen de titels welke ik al wel en niet gehad heb.

Ik snap dat door het opsplitsen je meer gerichte page-views krijgt en dus meer reclame inkomsten maar ik als gebruiker die gewoon het nieuws wil lezen, zit ik hier niet echt op de wachten.

Of je leest even de topicwaarschuwing. Zie ook deze post

Verder mis ik wel een beetje dat de items die je nog niet gelezen hebt dat die een andere kleur hadden in de titel in de item list, die waren vroeger rood, nu niet meer (althans hier (FF1.5)).

[ Voor 29% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 09:10 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:35:
[...]

[...]

De gehele crew (iets meer dan 100 man) heeft meer dan een maand de site zitten testen en tientallen bugs eruit gehaald?! In het .plan staat precies hoe het proces verlopen is, dus ik denk wel dat er genoeg getest is.

Natuurlijk komen er nog meer bugs aan het licht als er ze van 100 man gaan naar 200.000 man, dat is niet meer dan logisch. Maar daar zijn we tweakers voor en dat lossen we met ze allen op! :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BalusC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:57:
[...]
Heb hetzelfde probleem... Pure leesbaarheid is niks mis mee, maar meer contrast tussen de kolommen en vlakken zou al een heel stuk helpen...

Verwijderd

Leuke verbetering. Echter op mijn 12" powerbookje is het net te "lomp". Misschien ben ik wel gewoon niet gewend aan veranderingen.....

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:07:
Hier ook firefox en werkt perfect, is het niet dat wat je niet ziet weg-gemodde berichten zijn? Die kun je uitklappen door op dat pijltje te drukken aan de linker kant ;)

• Garyu
  • Laatst online: 18:49

Garyu

WW

Core Pro-Life klinkt heel anders dan je op een Tweakers site zou verwachten. Dit doet me denken aan religieuze fanatici die tegen abortus zijn.. niet echt iets om op de frontpage te hebben lijkt me.

Die termen dekken de lading ook niet helemaal. De scheiding an sich is prima, en drie categorieën is beter dan de 7 ofzo die het vroeger waren. Maar toch zou ik over de naam (en in ieder geval de volgorde!) nadenken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:25:
[...]

Hier ook firefox en werkt perfect, is het niet dat wat je niet ziet weg-gemodde berichten zijn? Die kun je uitklappen door op dat pijltje te drukken aan de linker kant ;)
Alleen kan je ze niet meer inklappen, als je nog een keer op dezelfde plek klikt, dan verwacht je haast dat ie weer inklapt, maar in plaats daarvan kom je op een reactie-pagina :X.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:25:
[...]

Het werkt hier nu ook.

Wat ik gedaan heb:

onder My.Tnet layout settings aangeklikt en zonder ook maar iets te veranderen op opslaan geklikt, nu werkt alles wel..

Vreemde is, is dat ik dit 3 keer gedan heb, met een uur ongeveer er tussen, en pas de laatste keer werkte het...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Helaas kan ook ik het niet echt mooi vinden. Ik vind het kleurschema wat nu gebruikt wordt, met die felle kleurtjes, juist ietwat ouderwets aandoen, om eerlijk te zijn. Ik vond de oude site er dan ook zeker niet ouderwets uitzien, dus ik snap dat argument niet zo. Met het forum toen kon ik me dat nog voorstellen, maar hier vind ik de oude site een stuk zakelijker. Ik geef dus juist niet VNU de schuld :P

Echter, een nieuwe layout is altijd iets om even aan te wennen. Of ik er over een paar maanden nog zo over denk valt dus te bezien. Waar ik me een stuk meer aan erger, en wat niet slijt met de jaren, is de nieuwe breedte en de '800 bij 600 behoort tot het verleden' opmerking. Vooral omdat hierboven aan iemand die zich ergert aan die zwarte kleur nog als advies wordt gegeven 'je moet ook niet fullscreen browsen op zo'n groot scherm, maar je moet je browser zo zetten dat Tweakers er precies op past'.

Ik brows al tijden niet fullscreen, en tot gisteren paste alle nieuwssites en fora die ik regelmatig bezoek netjes in één klein browserscherm, met ernaast ruimte voor allerlei andere belangrijke zaken. Ik ben ook één van die mensen die het jammer vindt dat niet langer alle nieuws op één site staat, en die Channel Exclusive feature staat voor mij op een onhandige plaats. Ok, dat wordt dan hopelijk snel aangepast, maar dan is het nog steeds te breed voor mijn 'normale browsgedrag' en dat vind ik erg jammer. Eerst pasten precies alles sites er goed op, nu moet ik het aanpassen aan Tweakers' nieuwe layout of altijd met scrollbalken zitten.

Om dan met een positieve noot te eindigen: dingen die me wel bevallen aan de nieuwe layout zijn de logotjes bij de meuktracker en het feit dat de menutjes niet meer over 'klikpunten' (met name het socket in de hoek) heen uitklappen. Vroeger klikte ik nog wel eens mis als ik terug naar de hoofdpagina wilde, dat lijkt nu voorbij te zijn.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31

aex351

I am the one

Is er geen manier om ook een pagina te hebben waarbij de nieuwsberichten van core pro life zijn geïntegreerd? Die hele opsplitsing interesseerd mij niet want ik wil gewoon alle berichten kunnen zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Garyu

Garyu

WW

aex351 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:49:
Is er geen manier om ook een pagina te hebben waarbij de nieuwsberichten van core pro life zijn geïntegreerd? Die hele opsplitsing interesseerd mij niet want ik wil gewoon alle berichten kunnen zien.
Uit de Topic-Waarschuwing:
Veelgevraagd:
- Overzichtspagina met alle nieuws uit alle channels. Voorlopig kun je terecht bij het kopje "Channel exclusive" in de rechterbalk op de Main-frontpage. Ook rss-feeds zijn beschikbaar. Verder wordt er inmiddels wel over het idee nagedacht in ieder geval, dus 't wordt niet uitgesloten.

Verwijderd

Mensen willen niets lezen of uitzoeken, ze willen gewoon hun ei kwijt over de veranderingen.

Verwijderd

Ik weet uit ervaring wat er komt kijken bij een grote internetproductie, en ik vind echt dat Tweakers.net zich op de borst mag kloppen als ik kijk hoe solide de website in elkaar steekt. Misschien zijn er wat minor issues, maar menig nieuwe internetproductie van dit formaat kan niet tippen aan wat hier is neergezet. Dat wilde ik even kwijt.

Verder is de breedte van de tekst juist uitstekend. Meerdere onderzoeken door specialisten die er wel verstand van hebben wijzen uit dat deze breedte het prettigst leest. Als je de tekst breder gaat maken is het over het algemeen voor veel mensen moeilijker te lezen, of weet men aan het eind van de zin niet wat ze zojuist hebben gelezen. Bovendien past deze breedte perfect op een PDA met 640X480 resolutie (net getest), en voor de probleemgevallen bestaat er altijd nog http://pda.tweakers.net.

Verder zijn er uiteraard visuele en functionele zaken waarvan ik zelf ook iets heb van "misschien had je dat beter zo kunnen doen, of dit kan net iets beter" maar dat doet niets af aan het gehele plaatje, dat het gewoon een hell of a job is waarvan ik vind dat het goed in elkaar steekt.

En qua kritiek; veranderingen zorgen altijd voor kritiek. Is het niet een wijziging van werkplek, dan is het wel een wijziging van een frontpage. De enige meetbare indicator of je het wel of niet goed hebt gedaan blijven de statistieken.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
Net als bij de wijziging van de forum lay-out zijn er bij het wijzigen van de site lay-out ook een boel whiners die het niks vinden!

(ps. geen reactie op de post boven mij voor de duidelijkheid)

Ik vind het even wennen, maar het ziet er mooi uit!!

[ Voor 14% gewijzigd door HawVer op 06-06-2007 11:10 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
Betreft: Text Size in Firefox (2.0.4)

Als ik in Firefox op Ctrl++ druk wordt de text groter, dit word met de nieuwe site een enorme puinhoop en is gewoon niet meer bruikbaar/leesbaar. Met de oude site kon ik drie keer op Ctrl++ drukken, dan was het teminste leesbaar voor mij (30", 2560*1600, 120 cm kijk afstand).

Met de Page Zoom functionaliteit in IE7 krijg ik (op 200%) wel een leesbare site, het probleem is nu alleen dat de content offcenter is en er naar rechts gescrolled moet worden. Vervolgen Opera 9.21 geinstalleerd en daar werkt de Page Zoom functionalieit wel perfect (op 200%).

Nu ga ik never nooit niet IE gebruiken als mijn primaire browser (te veel security issues mee), maar moet nu Opera gaan gebruiken om tweakers.net uberhaupt te kunnen bekijken (zonder dat ik met m'n neus op het scherm geplakt zit. Ik gebruik Firefox voornamelijk uit principiele overwegingen (OSS), maar heb in het verleden Opera ook gebruikt als browser, dus misschien stap ik wel over...

Hoewel ik een uitzondering mag zijn met mijn gebruikte hardware, zijn er toch een hoop mensen die slechtziend zijn, dat deze mensen op een andere browser moeten overstappen om tweakers.net nog te kunnen lezen vind ik nogal slordig. No offense naar de ontwikkelaars, maar ze hebben hier toch wel een steekje laten vallen. Niet zozeer voor mijzelf, maar voornamelijk voor al die kippege tweakers onder ons. Is hier gewoon niet aan gedacht of er voor gekozen?

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (>20 pagina's) dus of onderstaande problemen al gemeld zijn weet ik niet maar bij deze.

Ik vind de opzet van 3 channels (Core, Pro, Life) op zich goed, maar ik wil gewoon al het nieuws in 1 overzicht.
Als ik nu Tweakers.net open mis ik bv het nieuws item: Samsung staakt verkoop dram vanwege laag prijspeil, woensdag 6 juni 2007 07:46, terwijl dit wel op Channel Core staat. Betekend dit dat ik in de toekomst alle 3 de Channels moet afgaan om al het nieuws te bekijken/zien? :? Is er geen total overview?

Ook kun je geen stukken tekst meer selecteren om via Ctrl+C Ctrl+V in een reactie te plaatsen, als ik nu iets probeer te selecteren wordt het gehele artikel geselecteerd.....

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
Namoh schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:29:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (>20 pagina's) dus of onderstaande problemen al gemeld zijn weet ik niet maar bij deze.

Ik vind de opzet van 3 channels (Core, Pro, Life) op zich goed, maar ik wil gewoon al het nieuws in 1 overzicht.
Als ik nu Tweakers.net open mis ik bv het nieuws item: Samsung staakt verkoop dram vanwege laag prijspeil, woensdag 6 juni 2007 07:46, terwijl dit wel op Channel Core staat. Betekend dit dat ik in de toekomst alle 3 de Channels moet afgaan om al het nieuws te bekijken/zien? :? Is er geen total overview?

Ook kun je geen stukken tekst meer selecteren om via Ctrl+C Ctrl+V in een reactie te plaatsen, als ik nu iets probeer te selecteren wordt het gehele artikel geselecteerd.....
Kijk voor de grap eens naar de topic warning 8)7

Verwijderd

Thanks aan diegene die pda.tweakers.net als alternatief noemde :) Browsed heerlijk.

Na een dag ben ik er meer aan gewend, maar een overzichtspagina voor ál het nieuws is gewoon nodig : ) Het is nu zoooo vaak gevraagd door je userbase dat je dit gewoon niet achterwege kan laten.

Verder vraag ik me af of, en zoja hoeveel, reclameinkomsten er gemist gaan worden doordat er een redelijk aantal mensen nu via pda.tweakers.net gaan browsen. Geen reclame daar :-) En wel een normaal nieuwsoverzicht.

Edit: En ik zou graag willen weten wie waarom heeft besloten het driverupdates overzicht van de FP en volgens mij zelfs helemaal van tweakers te verwijderen?

http://tweakers.net/meukt...&CatID=79&osId=&x=370&y=6

Geen meuk in catagorie driver volgens deze link. Deze krijg ik als ik op de FP op meuktracker klik, vervolgens naar soort ga en dan op drivers en go klik.

Tweakers tweakers tweakers... je bent te groot geworden :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 11:49 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:43:
Thanks aan diegene die pda.tweakers.net als alternatief noemde :) Browsed heerlijk.

Na een dag ben ik er meer aan gewend, maar een overzichtspagina voor ál het nieuws is gewoon nodig : ) Het is nu zoooo vaak gevraagd door je userbase dat je dit gewoon niet achterwege kan laten.

Verder vraag ik me af of, en zoja hoeveel, reclameinkomsten er gemist gaan worden doordat er een redelijk aantal mensen nu via pda.tweakers.net gaan browsen. Geen reclame daar :-) En wel een normaal nieuwsoverzicht.

Als abo zijnde heb ik die future (een goeie pda site) al een jaar geleden aangevraagd. Heb onlangs nog even een trapje nagegeven dus ik hoop dat ze er iets mee doen. :)

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

Waarom een groen logo als een geel logo zoveel beter is?

- Het past beter bij het kleurenschema
- Het herrinnerd aan henk

Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/twk/beters.jpg ;)

Ow ik heb ook maar even de achtergrond grijs gemaakt om te kijken hoe dat eruit ziet. En het maakt het geheel meteen een stuk minder "games site" achtig.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:43:
[knipperdeknip]

Edit: En ik zou graag willen weten wie waarom heeft besloten het driverupdates overzicht van de FP en volgens mij zelfs helemaal van tweakers te verwijderen?

http://tweakers.net/meukt...&CatID=79&osId=&x=370&y=6

Geen meuk in catagorie driver volgens deze link. Deze krijg ik als ik op de FP op meuktracker klik, vervolgens naar soort ga en dan op drivers en go klik.

Kijk eens rechts daar. Allemaal categorien voor hardware meuk...

ow maar telkens als ik ergens op klik geeft hij:
nVidia GeForce 8 Serie

In deze categorie zijn er helaas geen items om te tonen.

[ Voor 82% gewijzigd door switchboy op 06-06-2007 12:21 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 09:36
* Sc0tTy snapt nogsteeds niet waarom .plans en meuktracker er 2x op staat en dat drivers weg is :/

edit :
Nog wat verbeter punten , de meuk tracker rechts maak daar geen twee rijen van maar 1 lange

.plans / .reviews gewoon onder de content zoals altijd, en post gewoon een headline als er een nieuwe is...

Doe die banner die rechts staat gewoon tussen de content.

Ik vind het menu rechts heel erg opdringerig en stoor me er behoorlijk aan. De breete van de content is volgens mij het zelfde als het oude , wat ik niet zo erg vind . Het lijkt nu alleen een stuk kleiner door het brede rechter menu. Waarom de site breder maken en dan de content niet ? |:(

[ Voor 72% gewijzigd door Sc0tTy op 06-06-2007 12:04 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Verwijderd

Heel kolom rechts is nutteloos/dubbel en veel te breed.

verder lopen de 2 trackers van Meuk niet gelijk.
ik zie rechts namelijk nog steeds niet ConvertXtoDVD 2.2.2.256 staan (11.35uur)

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
EfBe schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:08:
Ik zou het prettig vinden als ik op 1 page de nieuwsitems van alle 3 de channels zou kunnen bekijken. Nu moet ik 3 of 4 pages langs en zie ik OF telkens dezelfde items (zinloze klik dus) OF moet ik zoeken tussen de titels welke ik al wel en niet gehad heb.
Lol dit was me nog niet opgevallen, idd dit is een van de dingen waar ik me meer aan ga irriteren.

Het zijn vooral de kleine dingetjes die het hem doen. Grootte van middelste kolom te klein en rechter te groot, meuk trackert en drivers (que?), pricewatch en gewoon de algemene plaatsing en kleurgebruik van buttons en aanverwante.

Goed hopelijk wordt het nog aangepast, maar webdesigners beetje kennende (van me werk), ik wacht wel af. Maar hopelijk laten ze de fora met rust.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

Verwijderd

Ik heb de site eerst een half dagje gebruikt vooraleer ik met commentaar kom.
Er zijn nu wel eindeloos veel topics die over de veranderingen gaan, maar ik zet mijn opmerkingen hier neer. Het was eventjes wennen, maar over het algemeen ben ik zeker te spreken over de vernieuwingen.

Tegen het nieuwe logo heb ik niets, aangezien ik Henk eigenlijk langs geen kanten mis.
(sorry henk-fans, ik heb hem eigenlijk nooit echt gemogen, zag er altijd een beetje amateuristisch en nerdy uit vind ik )

De onderverdeling in de channels vind ik op zich ook geen ramp. Ik kan mij zeker voorstellen dat mensen met een beperkter interessegebied hierdoor minder voor hen oninteressante artikels moeten doorlopen. Als de channels er trouwens inderdaad voor zorgen dat er meer artikels zullen verschijnen juich ik het alleen maar toe.

Aan het feit dat de balk rechts van het artikel in verhouding zo groot is erger ik me daarentegen wel.
Dit had gerust half zo smal gekunnen, door het "shortcuts" kopje mee in de linker kolom te steken.

Wat ik ook lastig vond is dat je op de tekst in het vakje "nieuws", "reacties","reviews",... in de tracker moet klikken, omdat hij anders dat venstertje wil verplaatsen. Dit heb ik opgelost door voortaan bovenaan in het menu op dit item te klikken.

Ik sluit me ook aan bij de mensen die vinden dat de achtergrondkleur te donker is , en dat deze beter vervangen zou worden door een grijze variant.
Zelf krijg ik hier namelijk ook last van mijn ogen van, en mijn browser hiervoor aanpassen door hem te verkleinen vind ik geen oplossing, vooral dan omdat ik die wel voor meer sites gebruik dan alleen maar T.net. Ik gebruik nu opera om T.net te bekijken, omdat ik hierbij alles mooi kan inzoomen, terwijl ik voordien firefox gebruikte.

Tenslotte vind ik het nieuwe moderatiesysteem vlotter werken, al vind ik het wel spijtig dat je niet meer kan zien waarom een bepaalde reactie op een bepaalde manier gemodereerd is. 'Duppelpost' en 'grappig' is nu toch wel een van de opties die ik het meeste mis. Ook een verschil tussen een off-topic reactie en bijvoorbeeld een troll mis ik nu. Maar ik zal mijn opinie over het moderatiesysteem nog wel eens gedetailleerder geven in een ander passender topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 14:33 ]

Verwijderd

Heb avondje met de nieuwe FP gespeeld maar heb werkelijk nog NIETS kunnen ontdekken wat voor mij een verbetering is. Weer een mooi voorbeeld van: Waarom de dingen makkelijk maken als het ook moeilijk kan.
Altijd weer hetzelfde. Alles begint leuk want eenvoudig en spontaan verzonnen.
Dan gaan mensen nadenken en de dingen veranderen en wordt alles erger.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 22:09

Bio

Het ziet er goed uit. Alleen vind ik dat bij de paginas in bijvoorbeeld de pricewatch de twee rechter kolommen moeten worden omgedraaid. Dit omdat de categorieen imho veel meer gebruikt worden dan de shortcuts naar wat prijsdalers (in het geval van de pricewatch :)

Verder: Thumbs up!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

switchboy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:50:
Waarom een groen logo als een geel logo zoveel beter is?

- Het past beter bij het kleurenschema
- Het herinnert aan henk
Ik word een beetje moe van dat Henk-geklaag.
Die is al 2 jaar foetsie.

Wat betreft het groen, de oudere garde onder ons kan zich nog WoT herinneren waar ook groen in gebruikt werd :) mooie link naar het verleden toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Reinier

\o/

alt-92 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:31:
[...]
Wat betreft het groen, de oudere garde onder ons kan zich nog WoT herinneren waar ook groen in gebruikt werd :) mooie link naar het verleden toch? :)
Indeed. Maar mijn vraag: waarom dan zo weinig van dat groen? Het lijkt nu een beetje per ongeluk ertussen gefrommeld. Op andere plekkern zie je nog wel wat groene knopjes, maar die zijn dan weer donkerder groen en niet de kleur lime van het logo.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 10:47
P_de_B schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:16:
[...]

Een groot manco van de vorige FP was het feit dat reviews en features een ondergeschikte plaats hadden (onderin) en daardoor te weinig opvielen. Veel mensen zagen een feature domweg niet omdat het onderaan de pagina stond. Dat is in deze opzet opgelost.
Dat laatste ben ik zeker met je eens, het was inderdaad dat ik er af en toe speciaal naar keek, maar anders zou je ze over het hoofd zien. Dat is inderdaad beter zo.

Het echt vervelende aan de nieuwe opmaak vind ik de slechte afscherming van de nieuwsberichten. Dat was eerst veel duidelijker, zonder dat de opmaak je afleidde.

• Sc0tTy
hmm ik zit nou te kijken , maar volgens mij heeft Core : http://core.tweakers.net/ alles van de andere pagina's , klopt dit ?

EDIT : hmm toch niet, op core staat wel het meeste , ik denk dak die dan maar als startpagina maak

[ Voor 28% gewijzigd door Sc0tTy op 06-06-2007 12:56 ]

• IceEyz
  • Laatst online: 22-02 17:35
Een ei, ik moet ook een ei kwijt:

Overzicht mist op de frontpage, ik las dat er minder lijntjes zijn geplaatst om de pagina's niet te vol te maken, maar juist lijntjes maken pagina's overzichtelijk. Kijkend naar andere sites (Tom, Anand, Oude T.net) zie je overduidelijk hokjes met informatie, niet een witte pagina met tekst op verschillende plekken. De oude T.net had bijvoorbeeld de meuk in hokjes naast het nieuws, super overzichtelijk, altijd op dezelfde plek. Nu kan het heen en weer schuiven door de reclame en is het lastig te vinden omdat het niet duidelijk in een hokje staat.

Ook de kolom rechts bij nieuwsartikelen bijvoorbeeld, kent alleen horizontale lijntjes waardoor het "inbreekt" op het artikel wat ik lees. Verticale lijn er naast voorkomt dat..
En iets anders, de gerelateerde artikelen nemen nu behoorlijk wat ruimte in beslag. Het oude drop-down-lijstje is imo véél beter. Dan hoeft die hele kolom ook niet bij http://tweakers.net/nieuws
En kan de rechterkolom stukken dunner dan nu bij de nieuwsartikelen.

En de trackers links, waar nu 6 items kunnen staan, konden er eerder 9. Ze zaten wat strakker tegen mekaar, wat sneller leest en scant.

Ik weet dat er aan gewerkt wordt en bovendien staat het design an sich mij wel aan :)
Anders zal ik van de week ook op de devtrack even wat posten.

Verwijderd

Tjah, ik wil toch ook even mijn mening geven: Vind de nieuwe layout helemaal niks!
(ik geloof dat dit wel het goede topic is ofzo? Zag ergens een veel beter/duidelijker topic over de nieuwe layout met een poll en alles, maar die was op slot gedaan??)

iig, jammer dat de tweakers frontpage nu zo enorm on-overzichtelijk is geworden, snap niet waarom dit gedaan is? Je zou zeggen dat een site als tweakers juist zichzelf alleen maar verbeterd, maar dit is toch wel een flinke stap achteruit. Of moet ik zeggen, een flinke stap richting een totaal commerciele website....

• Garyu

Garyu

WW

Bij de nieuwsartikelen is de rechterkolom mij veel te breed.

Bij reviews en .plan is deze kolom smaller, waardoor de content in het midden precies genoeg plaats krijgt..

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 06-06-2007 13:20 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Voor mij was het ook een behoorlijke schok om gisteren de nieuwe t.net tegen te komen. Na twee dagen begint het al redelijk te wennen hoewel ik die channels nog steeds niet handig vind.

Ik vind de middenkolom met tekst bij het nieuws ook veel te dun. De breedte van reviews is ideaal en zou overal gebruikt moeten worden! :P

Ik heb een paar dingetjes bedacht om beter van de ruimte gebruik te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (let niet op de kwaliteit)

Pricewatch, vergelijk met http://tweakers.net/pricewatch/cat/344
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/pricewatchnaklein.jpg
Populaire producten naar de rechterkant verhuisd, als ze onder elkaar staan kunnen ze ook nog voluit geschreven worden. De lijst met producten kan een stuk omhoog (die lijst zelf vind ik een stuk verbeterd trouwens!) Nadeel hiervan is dat je geen 20 google ads-items meer kan gebruiken. (gechargeerd)

iets anders wat ik heb geprobeerd is het volgende
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/tnetklein.jpg
Let op de header, De zwarte bovenkant met de 4 channelknopjes is weg en de channelknopjes vallen in het rode gedeelte. Dit zorgt er imho dat er wat meer ruimte is voor content.

Meningen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 06-06-2007 13:36 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
Cergorach schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Betreft: Text Size in Firefox (2.0.4)
Die melding staat ook in de bugtracker, dus denk ik dat er nog wel naar wordt gekeken.

http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2240

http://hawvie.deviantart.com/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Natuurlijk is het een gedeelte gewenning... Maar ik vind wel dat er serieus gekeken moet worden naar de opmerkingen...

Ik -en velen met mij- vragen niet om terug te keren naar het oude design, maar wél om wat kleine aanpassingen...

Betere scheiding van de vlakken door wat meer contrast en verticale lijnen zou al een heel stuk helpen, en aan het pure design zelf weinig af doen...

Of het echt nodig was is een tweede; maar ik kan me voorstellen dat als je een op technisch nieuws gebaseerde site hebt, dat het dan je 'plicht' is om ook voorop te lopen kwa design en actualiteit van het ontwerp...

Al met al hoop ik dat er wat gedaan wordt met de kritieken, in plaats van alles te gooien op het feit dat de users moeten wennen...

• Sc0tTy
Ramon 'k ben het helemaal met je eens

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ook vast 'n klein (scharrel)eitje dan ;) .

Dat "main" verhaal dat snap ik niet. Yoeri vatte het eerder zo samen:
Yoeri schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:49:
1) Keep in mind dat channel exclusive dingen vroeger de FP misschien niet eens gehaald zouden hebben
2) Ook op de main-frontpage heb je een overzicht van het gemiddelde nieuws, met in de rechterkolom links naar de channel exclusive stukken. Hoezo alle channels bezoeken? ;)
Ik dacht dat wat het wel / niet tot een artikel schopt vooral met de redactionele capaciteit te maken heeft; d.w.z. de redactie heeft slechts tijd om de interessantste suggesties uit te werken. Nu doe je het voorkomen alsof de lijst berichten al langere tijd bewust qua aantal ingeperkt werd. Nou: zo lang is een lijstje van zo'n (doorgaans dagelijks) 10-15 headlines niet om door te kijken hoor. Als er nu meer artikelen komen, dan mag die lijst gerust wat langer worden. Dus: lijkt mij dat er niet nog een vijfde pagina nodig is, maar dat "main" gewoon alles moet blijven weergeven.

Vervolgens.. je hebt nu kennelijk een selectiemechaniek wat bepaald wat "main" wel en niet haalt. Wellicht kan het in de niet al te verre toekomst zo gemaakt worden dat de gebruiker op basis van die beoordeling zélf de main pagina kan samenstellen, d.w.z. tweede-niveau berichten uit bepaalde channels van zijn main page kan laten?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zoals ik al eerder zei is er een gedeelte dat met gewenning samenhangt (Ik vind de nieuwe lay-out niet mooi, en ik vond de vorige site zakelijker), maar er is ook zeker een gedeelte dat hier niet mee samen hangt. Alle sites die ik vaak gebruik stonden mooi naast elkaar in een klein browserschermpje dat ruimte open laat voor mijn mail en de rest. De nieuwe tweakers-site past hier niet bij, en dat is vervelend. Dat heeft verder niets met gewenning te maken.

Juist aangezien hier wel vaker wordt geroepen dat je op grotere schermen juist niet fullscreen moet gaan browsen (in dit topic nog, zelfs) vind ik het vreemd dat Tweakers ineens 'breder' gaat. Ik heb net een stuk of tien sites die volgens mij veel gebruikt worden getest en ze passen allemaal prima binnen mijn huidige browservenstertje. De enige die verder nog een scrollbalk krijgt, is de telefoongids, maar dat is alleen voor een advertentie. Tweakers is de enige site die daar informatie heeft staan.

Het is leuk dat dit onderzoek tegelijk met de nieuwe layout uitkomt, maar je kunt niet iedere kritiek afdoen als 'gewenning'. Als tientallen gebruikers vragen om één nieuwsoverzicht is dit niet omdat ze dat gewend zijn vroeger en helemaal niet weten dat meerdere overzichten veel beter zijn, bijvoorbeeld. Dat aversie tegen nieuwe dingen wordt veroorzaakt door gewenning wil nog niet zeggen dat die nieuwe dingen per definitie goed zijn, natuurlijk.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Sc0tTy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:54:
hmm ik zit nou te kijken , maar volgens mij heeft Core : http://core.tweakers.net/ alles van de andere pagina's , klopt dit ?

EDIT : hmm toch niet, op core staat wel het meeste , ik denk dak die dan maar als startpagina maak
Waarom hebben ze op de hoofdsite (main) niet alles gezet, dat lijkt me toch het meest logische? Nu moeten wij gebruikers met een brede interesse 2 tot 3 verschillende pagina's afgaan om alle nieuwskoppen te zien :(.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Niet àlle kritiek wordt afgedaan met "gewenning" en ik vind het werkelijk beschamend dat men insinueert dat de kritiek helemaal niet bekeken wordt. Elk onderbouwd punt van kritiek wordt gewoon bekeken en geëvalueerd. Het resultaat is misschien niet onmiddellijk zichtbaar, maar er wordt wel wat mee gedaan.

Denk maar aan het feit dat een pagina met àlle nieuws verzameld, op dit moment al serieus overwogen wordt. Ik vind het eerder vervelend dat men daar maar over blijft doorgaan (al ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat men daarover zal blijven zeuren tot de dag dat die pagina er is, ook al wordt er twintig keer gezegd dat het meegenomen wordt).

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27

Zerora

Ik Henk 'm!

Yoeri schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:10:
Denk maar aan het feit dat een pagina met àlle nieuws verzameld, op dit moment al serieus overwogen wordt.
Held! :D

Dat is goed nieuws om te horen :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Sc0tTy
Niet àlle kritiek wordt afgedaan met "gewenning" en ik vind het werkelijk beschamend dat men insinueert dat de kritiek helemaal niet bekeken wordt. Elk onderbouwd punt van kritiek wordt gewoon bekeken en geëvalueerd. Het resultaat is misschien niet onmiddellijk zichtbaar, maar er wordt wel wat mee gedaan.

Denk maar aan het feit dat een pagina met àlle nieuws verzameld, op dit moment al serieus overwogen wordt. Ik vind het eerder vervelend dat men daar maar over blijft doorgaan (al ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat men daarover zal blijven zeuren tot de dag dat die pagina er is, ook al wordt er twintig keer gezegd dat het meegenomen wordt).
Daar ben ik heel blij mee, ik heb denk ik al mijn kritiek punten goed onderbouwd dus als het word overwogen is dat heel mooi. :)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Snap ik, daar schreef ik ook over in mijn eerste post, maar het staat een beetje vreemd als onder een paar posts met kritiek alleen een link wordt gelegd met een onderzoek waaruit blijkt dat gewenning vaak zorgt voor kritiek bij verandering, en verder niets. Ik begrijp dat jullie het druk hebben, maar iets als 'op de rest komen we terug' lijkt me wel handig. Op deze manier lijkt het net alsof jullie al jullie werk heel graag willen verdedigen, en dat hoeft echt niet hoor :) Vergeet niet dat kritiek ook veel eerder gemeld wordt dan complimenten.

Ik wilde ook zeker niet insinueren dat er niets met kritiek gedaan wordt verder, ik wilde alleen enige nuance aanbrengen in de rol van dat artikel in de discussie hier :) Verder gebruikte ik dat voorbeeld van die indexpagina alleen om dat te onderbouwen, ik had al gelezen dat er aan gewerkt wordt. Ik zou het wel op prijs stellen als er nog iets wordt gezegd over dat 'mini-browsen', maar dat hoeft echt niet per se nu :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoho, dat zeg ik niet... Maar met het plaatsen van je vorige reaktie lijk je daar wel op te doelen... Zeg niet dat dat ook zo is...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zerora schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:16:
[...]
Held! :D

Dat is goed nieuws om te horen :)
Het stond gisteren al in de topicwaarschuwing :P

Maar je moet de komende paar dagen natuurlijk nog niet op verandering rekenen. Voorlopig zijn we keihard bezig om het nieuwe systeem foutloos te laten draaien en ook wij hebben tijd voor gewenning nodig ;) Zodra de belangrijkste bugfixes achter de rug zijn kunnen we over veranderingen op het functionele vlak gaan nadenken. Laat ik wel al zeggen dat een overzichtspagina ook door heel wat crewleden wordt gemist :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 21:41

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik heb al een tijdje aan het zoeken naar de prijsvraag over de sparcle koeling, maar kan deze NERGENS meer vinden. Als ik de zoek optie gebruik kan ik ook alleen maar zoeken in categorieën waar deze dingen niet instaan.... of hoe zit dit? iemand enig idee?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

alt-92 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:31:
[...]

Ik word een beetje moe van dat Henk-geklaag.
Die is al 2 jaar foetsie.

Dat was ook niet het main point. Dat is gewoon dat geel beter staat bij rood dan die onrijpe banaankleur. :P

Nog even een positief geluid tussen dit alles:
Het browsen door reacties is echt een stuk beter geworden moet ik zeggen! _/-\o_

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Electrowolf schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:27:
Ik heb al een tijdje aan het zoeken naar de prijsvraag over de sparcle koeling, maar kan deze NERGENS meer vinden. Als ik de zoek optie gebruik kan ik ook alleen maar zoeken in categorieën waar deze dingen niet instaan.... of hoe zit dit? iemand enig idee?
http://tweakers.net/archieven/reviews > plan: Uitslag: win een Sparkle Calibre GeForce 8800 GTX :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je op pro.tweakers.net kijkt, staat rechtsonderin een kop "forums" met daaronder een aantal subforums. Daarachter staat een getal, maar uit de tabel blijkt niet waar dat getal voor staat ?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vond het ook lastig te vingen, zeker omdat de .plans per persoon gegroepeerd staan en niet op tijd.

Trouwens:
Daniel schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:15:
Een pagina met alle nieuwsheadlines van de dag, ongeacht channel gaat in ieder geval op korte termijn nog toegevoegd worden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 21:41

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ah, dank u.. _/-\o_
btw, ik lees nu gewoon pda.tweakers.net om zo een beetje overzicht te houden op al het nieuws.. maar even wachten dan op een "allesomvattenden" pagina..

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• bpere
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09-2022
Wat ik heel hard miste op de vorige versie en hier nog niet gevonden heb zijn quicklinks naar forumtopics ivm:
typefouten op de frontpage. Ik moet steeds een half uurtje zoeken in de GoT voordat je de juiste topics vindt; Is het niet mogelijk om hier voor een snelle link te maken op de frontpage.

• Alex)
Er viel mij nog één ding op... als ik in IE de tekengrootte wijzig (Beeld -> Tekengrootte) dan gebeurt er helemaal niets, terwijl dit wel netter zou zijn voor de bezoekers.

• Serenity
Ik bekijk net de pricewatch... http://tweakers.net/pricewatch/cat/333

Dit is toch gewoon een zeer vage indeling? :?

• AythamiEsp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 02:22
Ik wil mn oude tweakers terug ;(

ik kon vroeger mooi gaming van andere toestanden onderscheiden, nu is het allemaal een hoopje letters op elkaar :(

• Alex)
Serenity schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:27:

Je was gewaarschuwd, check je mail

[ Voor 12% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 17:32 ]

Verwijderd

Aangezien het nu toch erg commercieel aan het worden is, waarom niet een speciaal abbo waarbij je de oude Tweakers weer terug kan krijgen.

Is toch snel een paar duizend abbo's erbij. ;)
dat zullen de mensen eerder doen dan zo'n reclame vrij abbo.

• Serenity
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:16:
Aangezien het nu toch erg commercieel aan het worden is, waarom niet een speciaal abbo waarbij je de oude Tweakers weer terug kan krijgen.

Is toch snel een paar duizend abbo's erbij. ;)
dat zullen de mensen eerder doen dan zo'n reclame vrij abbo.
Second d:)b Maar het is voor T.net natuurlijk niet handig een oude layout te hebben staan waar nog steeds rekening mee moet worden gehouden. En hier zal verder niet aan worden doorontwikkeld wat op den duur ook weer problemen geeft omdat het eea niet meer zal kloppen.

[ Voor 25% gewijzigd door Serenity op 06-06-2007 17:19 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Garyu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:31:
Core Pro-Life klinkt heel anders dan je op een Tweakers site zou verwachten. Dit doet me denken aan religieuze fanatici die tegen abortus zijn.. niet echt iets om op de frontpage te hebben lijkt me.

Die termen dekken de lading ook niet helemaal. De scheiding an sich is prima, en drie categorieën is beter dan de 7 ofzo die het vroeger waren. Maar toch zou ik over de naam (en in ieder geval de volgorde!) nadenken.
Misschien dat mensen uit het pro/anti-abortus circuit er zo over denken maar ik betwijfel toch echt of de gewone bezoeker de namen Core, Pro en Life associeert met abortuskwesties :) .
Hertog schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:46:

Echter, een nieuwe layout is altijd iets om even aan te wennen. Of ik er over een paar maanden nog zo over denk valt dus te bezien. Waar ik me een stuk meer aan erger, en wat niet slijt met de jaren, is de nieuwe breedte en de '800 bij 600 behoort tot het verleden' opmerking. Vooral omdat hierboven aan iemand die zich ergert aan die zwarte kleur nog als advies wordt gegeven 'je moet ook niet fullscreen browsen op zo'n groot scherm, maar je moet je browser zo zetten dat Tweakers er precies op past'.

Ik brows al tijden niet fullscreen, en tot gisteren paste alle nieuwssites en fora die ik regelmatig bezoek netjes in één klein browserscherm, met ernaast ruimte voor allerlei andere belangrijke zaken.
Bijna alle nieuwe sites gaan tegenwoordig uit van een breedte van 1024 pixels, zeker de sites die veel informatie bevatten. Vroeg of laat zou je tegen het probleem zijn gelopen dat je favoriete sites niet meer in een 800 pixels breed window passen. Tweakers.net bevat een enorme hoeveelheid informatie. Als we die op een overzichtelijke wijze willen organiseren is een bredere layout dan 800 pixels gewoon pure noodzaak, tenzij we concessies doen zoals het laten verdwijnen van de tracker. Dat zal ook niet gewaardeerd worden.
Ramon schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:25:

Ik heb een paar dingetjes bedacht om beter van de ruimte gebruik te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (let niet op de kwaliteit)

Pricewatch, vergelijk met http://tweakers.net/pricewatch/cat/344
[afbeelding]
Populaire producten naar de rechterkant verhuisd, als ze onder elkaar staan kunnen ze ook nog voluit geschreven worden. De lijst met producten kan een stuk omhoog (die lijst zelf vind ik een stuk verbeterd trouwens!) Nadeel hiervan is dat je geen 20 google ads-items meer kan gebruiken. (gechargeerd)
De layout van de productlijsten / zoekresultaten in de Pricewatch wordt in belangrijke mate gedicteerd door het feit dat wij daar plaats moeten bieden voor rectangle advertenties. Rectangles zijn een pijn in het achterste vanwege hun grootte. Je kunt ze niet zomaar ergens tussen proppen. We hebben geëxperimenteerd met een layout waarin de populairste producten naast de categorieën komen te staan, maar dat was lastig te verenigen met de rectanglepositie en was bovendien ook niet mooi vanwege de drie kolommen met een ongelijk aantal rijen naast elkaar. De huidige oplossing neemt in veel categorieën niet meer ruimte in dan in de oude layout, mits er geen leaderboard of topbanner boven de content wordt getoond. Omdat er minder witruimte is bovenin de pagina kan de content namelijk hoger in de pagina beginnen.
Hertog schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:07:
[...]

Het is leuk dat dit onderzoek tegelijk met de nieuwe layout uitkomt, maar je kunt niet iedere kritiek afdoen als 'gewenning'. Als tientallen gebruikers vragen om één nieuwsoverzicht is dit niet omdat ze dat gewend zijn vroeger en helemaal niet weten dat meerdere overzichten veel beter zijn, bijvoorbeeld. Dat aversie tegen nieuwe dingen wordt veroorzaakt door gewenning wil nog niet zeggen dat die nieuwe dingen per definitie goed zijn, natuurlijk.
De kritieken van de gebruikers zullen geëvalueerd worden en er zal daarna gekeken worden welke aanpassingen gedaan kunnen of moeten worden om de site voor de gebruikers te verbeteren. Kleine tweaks kunnen we snel uitvoeren, andere wijzigingen kunnen ingrijpender zijn en daarom meer tijd vergen.

• Serenity
Femme schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:19:
Bijna alle nieuwe sites gaan tegenwoordig uit van een breedte van 1024 pixels, zeker de sites die veel informatie bevatten. Vroeg of laat zou je tegen het probleem zijn gelopen dat je favoriete sites niet meer in een 800 pixels breed window passen. Tweakers.net bevat een enorme hoeveelheid informatie. Als we die op een overzichtelijke wijze willen organiseren is een bredere layout dan 800 pixels gewoon pure noodzaak, tenzij we concessies doen zoals het laten verdwijnen van de tracker. Dat zal ook niet gewaardeerd worden.
Als je naar een bredere layout gaat voor een betere informatievoorziening, zet er dan niet twee kolommen in (links en rechts) die eigenlijk te smal of juist te breed zijn voor hun doel. Dan sla je de plank helemaal mis, en win je in feite niets met die extra pixels.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plaats moeten bieden voor rectangle avertenties???

Verkeerde volgorde, niet?

Daarnaast worden dan de abbo's de dupe van de niet-abbo's... Ook raar...

Wil hieraan toevoegen dat de kolom-verdeling van de nieuwspagina's al een héél stuk beter is:

http://tweakers.net/nieuws

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 06-06-2007 18:00 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Het eerste wat mij opviel toen ik de nieuwe Tweakers.net bezocht was de overvloed aan tekst die mijn monitor van alle kanten uitspuugde (ik verken het Internet altijd praktisch full screen, Firefox en Littlefox). De grootste wijziging is (in mijn ogen) dat naast het nieuws de rechterkant van het scherm ook veel informatie bevat. Voorbeelden zijn: Reviews & .plans, Channel exclusief, meuktracker en .plans (hey, 2x!). In de oude layout was hier altijd (een stuk kleiner) de meuktracker en de BIOS & Firmware updates.

In de oude layout zaten deze elementen rechts lekker klein op het scherm. Nu zijn alle elementen praktisch net zo groot als het nieuws zelf. Kom op. Reviews en .plans moeten evenveel ruimte krijgen als het algemene nieuws zelf?

Ik begrijp dat er mensen zijn die mijn mening niet delen. Echter, zou het voor de mensen die wel mijn mening delen mogelijk kunnen zijn om (zodra ze ingelogd zijn) bepaalde elementen uit te schakelen? Een voorbeeld zou kunnen zijn dat je Channel exclusief uit kan schakelen en je een centraal overzicht kan krijgen voor al het nieuws op het midden van de pagina.

Over de meuktracker: wat is het oudste en wat is het nieuwste item? Kan er niet de optie gegeven worden om één rij met 'meuk' te hebben met tijdstippen waarbij de nieuwste bovenaan staat? Nu zijn er twee rijen met 'willekeurige' items waarbij niet te zien is of je iets gemist hebt of niet. Ook zie je niet wat het nieuwste is tussen deze items. Ook is een puntje voor de meuktracker dat er aardig wat verticale pixelruimte is bijgekomen tussen de verschillende items. Dit stoort niet zo erg, maar valt wel op.
MikeyMan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:25:
Plaats moeten bieden voor rectangle avertenties???

Verkeerde volgorde, niet?

Daarnaast worden dan de abbo's de dupe van de niet-abbo's... Ook raar...
Ik mag hier geen opmerkingen maken over mijn surfgedrag m.b.t. tweakers.net (vooral over advertenties willen de modjes nog wel eens hyperventileren), maar ik ben blij dat HTTP een 'pull' techniek is en geen 'push'.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2007 17:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Femme schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:19:
[...]

De oude site leverde mij vrijwel dezelfde informatie en paste wel op het scherm. Alle Nederlandse veelgebruikte informatiesites (zoals 9292ov, nu.nl, startpagina, telefoongids, fok, ns.nl) passen in mijn venster. Tweakersites zoals slashdot en anandtech passen, waarbij die laatste overigens een optie heeft om het beeld breder te maken. Apple-sites die ik wel eens bezoek zoals macrumors en thinksecret passen. Zelfs appleinsider past 'eigenlijk', maar die site hebben ze zo vol reclame gezet dat ik die maar liever niet als voorbeeld noem. :P

Anders gezegd: zowel tijdens mijn normale surfgedrag als tijdens mijn zoektocht naar veel gebruikte sites ben ik er geen enkele tegen gekomen die niet past. Ook lees ik hier op het forum nog geregeld het advies voor 800px te ontwikkelen, waarbij het 'niet full screen' argument ook langs komt.

Bovendien, is het echt nodig? Als ik nu op de forntpage kijk zie ik zowel in de linker als in de rechter kolom een linkje naar de review over de nieuwe site. Daaronder staat een advertentie, en daarna volgen linkjes naar nieuwsartikelen die gedeeltelijk ook al links staan. Pas dan volgt met de meuktracker informatie die echt nieuw is, maar die staat zo ver onderaan dat het toch niet iets is wat 'zomaar langs komt'.

Als die rechterkolom weg is kan de middenkolom weer wat breder worden, wat ook veel mensen lijken te willen, en hoeft de informatie alleen maar wat anders gerangschikt te worden om alles weer zichtbaar te maken.
De kritieken van de gebruikers zullen geëvalueerd worden en er zal daarna gekeken worden welke aanpassingen gedaan kunnen of moeten worden om de site voor de gebruikers te verbeteren. Kleine tweaks kunnen we snel uitvoeren, andere wijzigingen kunnen ingrijpender zijn en daarom meer tijd vergen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg over alles, en dat we mogen meedenken :) Ik ben benieuwd wat er uit komt.

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:52
Ik mis eigenlijk ook nog een link naar de vorige en volgende nieuwsartikel onderaan de reacties. Als je dan zo'n beetje alle reacties hebt gelezen dan kan je weer helemaal naar boven om naar het volgende artikel te gaan.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Taenadar schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:30:
Ik mis eigenlijk ook nog een link naar de vorige en volgende nieuwsartikel onderaan de reacties. Als je dan zo'n beetje alle reacties hebt gelezen dan kan je weer helemaal naar boven om naar het volgende artikel te gaan.
Dat staat - en stond, in de oude layout - niet onder de reacties, maar onder het nieuwsartikel en boven de reacties. Daar is niets aan veranderd, toch ?

• Comgenie
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Om zelf ook maar een onderbouwde bijdrage te leveren:
Ik vind het Layout mooi, er zitten prachtige dingen in en met Ajax is het zeker mooi afgewerkt verder. Helaas is het wel lastiger om even snel naar tweakers te gaan en het laatste nieuws te lezen. De sterkste punt van het oude layout vond ik dat je gewoon meteen duidelijk de headlines zag. Nu moet je meer scrollen en voor al het nieuws moet je ook naar andere delen gaan. Maar ik begreep dat hier al aan wordt gewerkt. Prima =).
Verder vind ik die 2 headlines met tekst en plaatje boven de normale headlines best storen, aangezien daar rechts ook al 2 headlines staan voor reviews enzo. En ja ik weet dat het oude layout ook 2 headlines met tekst en een plaatje bovenaan had, maar zodra je naar
http://life.tweakers.net/
gaat, waar momenteel dat nog niet is, merk je echt dat het meteen fijner is.

Verder idd de balk rechts bij nieuws. Ik had nooit een probleem met een advertentie tussen het nieuws en de reactie's.. Sterker nog ik klikte er zelfs soms op als het interresant was =). Maar nu de reclame rechts is gepropt is het meer vervelend, en maakt het de tekst minder goed leesbaar, zeker wanneer er plaatjes bij is. Gelukkig valt het nieuws ook via http://tweakers.net/nieuws te lezen, waar de balk rechts kleiner is. Misschien is het slechts een kwestie van smaak, resolutie of gewenning. Maar dat zijn voor mij de punten die verbetert zoude kunnen worden. :)

No animals were harmed in the making of this comment.

• ymmv
  • Laatst online: 17-02 18:54
Comgenie schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:42:
Verder vind ik die 2 headlines met tekst en plaatje boven de normale headlines best storen, aangezien daar rechts ook al 2 headlines staan voor reviews enzo. En ja ik weet dat het oude layout ook 2 headlines met tekst en een plaatje bovenaan had, maar zodra je naar
http://life.tweakers.net/
gaat, waar momenteel dat nog niet is, merk je echt dat het meteen fijner is.
Klopt. Je hebt net wat minder dat "data overload"-gevoel waar al zoveel over is gezegd. Ikzelf denk dat het heel erg zou helpen als de nieuwskolom qua kleurgebruik duidelijker afsteekt tegenover de kolommen aan weerszijden. Dat was wel het geval met de oude layout en dat was erg prettig in het gebruik. In het nieuwe ontwerp wordt alle informatie even relevant beschouwd en daarom even pontificaal gepresenteerd wat zeer onrustig werkt. Zorg dat er meer visuele rustpunten komen, breek de informatiedichtheid af door minder info aan te bieden. Wat is het nut van die forumblokken met links naar de verschillende subfora? Zijn die links nou zo belangrijk dat ze permanent in beeld moeten worden gebracht? Is het niet handiger als je als gebruiker misschien zelf een klein blokje met foralinks zou kunnen definieren ipv dat je permanent een groot stuk real estate gebruikt dat zo goed als niet verandert? Ik zie verder ook niet goed wat dat stuk "Categorieën in Core/Pro/Life" doet. Het voegt bijzonder weinig toe, zal volgens mij ook zelden gebruikt worden maar neemt wel permanent veel plaats in beslag. Zoiets had beter onder een Geavanceerd Zoeken-functie geplaatst kunnen worden ipv via de frontpage.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Wat is er vreemd aan? Dat de producteigenschappen zijn uitgesplitst naar mooie categorieën, zodat je er handiger op kan zoeken? Dat lijkt me niet vaag eigenlijk :D . Onthoud wel dat dit een work-in-progress is, waarbij de komende weken steeds meer PW-onderdelen zullen worden bijgewerkt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom krijgen de prijsdalers en -stijgers eigenlijk zo'n prominente plek in de pricewatch prijzen :?

Ik vind de productcategorieën + zoekfunctie belangrijker, daar kom ik immers voor :).

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij het willen modereren klik ik op de bijbehorende link en krijg vervolgens de Moderatie FAQ te zien waar staat:
Het moderatiesysteem van Tweakers.net werkt met 6 score niveau's, die variëren van -1 tot +4. De betekenis van deze niveau's is als volgt:
Terwijl in de What's New van NG staat:
Om het systeem eenvoudiger te maken is het aantal niveau's beperkt van -1 tot +2, waarbij 0 het nieuwe basisniveau is geworden.
Nu neem ik aan dat het laatste correct is. Misschien is dit handig om aan te passen aangezien ik theoretisch gezien nu met verkeerde voorwaarden akkoord wil gaan :P

En nog een vraag, een herhaling van een vraag waar nog geen antwoord op was gekomen:
Nog een vraagje, hoe onderscheid je ongemodereerde posts trouwens van reeds gemodereerde posts?
En op reactie van
Waar staat de link naar de moderatie queue?
Die staat op http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht maar ik kan hem nergens via het menu vinden. Beide vragen stonden Captain Pervert in "Next Gen!"

[ Voor 39% gewijzigd door hereweare67893 op 06-06-2007 20:54 . Reden: Extra vragen ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eerste indruk na een dagje gebruiken erg mixed feelings met toch wel heel veel dingen die ik persoonlijk niet zo prettig vind..... :o

Niet zo goed:
  • Nog geen overzichtspagina met alle nieuws (hier wil ik std. binnenkomen)
  • Segmenteren maar ook de namen Core Pro Life tja ik weet het niet maar als bovenstaande er straks is en jullie de tijd erin willen steken.....
  • Meuktracker: wil std. alles zien en liefst chronologisch onder elkaar ipv naast elkaar
  • Community: waar is de tab voor "bookmarks"
  • Logozelf en kleur: Lelijk
  • Buttons FP tm My t.net: Als je hierboven hovert krijg je deze keuzemogelijkheden horizontaal eronder ipv verticaal uitgeklapt. Dat laatste vind ik echt veel prettiger surfen.
  • Kleurgebruik: Dat harde Rood en dat zwart rond de content !!
  • Icoontjes met score bij reacties: Je moet goed kijken of iemand op 0 of 1 staat. Mogen scherper.
  • Nieuws: Als je op het overzicht klikt zie je naast elke post gerelateerde artikelen staan wat onrustig overkomt.
  • Nieuws: Als je op een specifiek bericht klikt, zie je in de column ook allerlei zaken staan die het beeld onrustig maken en imo weinig toevoegen. Tags, categorien, etc... Ook al is de breedte gelijk, deze zaken lijken het nieuwsbericht "weg te drukken" en leiden er vanaf. T zal vast wennen maar mijn idee zou t niet zijn. Ik heb liever iets bredere nieuwsberichten.
  • Omwisseling Kapstokbenaming Buyerszone/PW vind ik helemaal niet logisch.
  • Is er ergens nog een tweakotine/karma overzicht. Vond ik altijd wel leuk
De oude site vond ik rustiger en zakelijker.

Wel mooi:
  • De ajax customizable trackers: In 1 woord supermooie functionaliteit en uitgevoerd! (mss iets kleinere letters zodat er meer tekst te zien is.)
  • Het nieuwe reactie en mod systeem zonder popups. (is er ergens nog een overzicht van niet gemodde reacties per thread?)
  • Veranderingen achter de schermen bijv. de PWzone waar nu 1 database gebruikt wordt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:37:
• Is er ergens nog een tweakotine/karma overzicht. Vond ik altijd wel leuk
Zit gewoon onder Gallery homepage (onder MY.TNET).

Wat wel opvalt is dat de karma (voorlopig?) niet meer werkt. M.a.w., er wordt geen karma meer toegevoegd bij een goede reactie. Maar misschien is dit tijdelijk.

Ik ben i.i.g. een lijstje aan het maken met dingetjes die niet meer werken. Kijk binnenkort nog wel eens of dat dan nog steeds zo is, en dan zal ik het wel posten.

offtopic:
Over karma gesproken, wat mij ook opviel is dat sommige gebruikers die niet zoveel; gepost hebben en/of geen goede kwaliteit een enorm hoog karma hebben, veel hoger dan bijv. Femme. Zie:

http://tweakers.net/gallery/

Klopt dit wel?

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
dr snuggles schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:32:
Waarom krijgen de prijsdalers en -stijgers eigenlijk zo'n prominente plek in de pricewatch prijzen :?

Ik vind de productcategorieën + zoekfunctie belangrijker, daar kom ik immers voor :).
Correct. Ik zou dan ook die twee kolommen omdraaien. Die dalers en stijgers is niet eens echt interessante info. Je zou denken dat de categoriën en zoekfunctie een belangrijker item zijn en dus de focus krijgen....

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Wat Serenity hier mee aan geeft is dat het voor abbo users (met de adds uit) raar is, op de plek waar de adds staat is nu een groot leeg vlak. Dit is gewoon niet efficiënt qua gebruik van ruimte en ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat dit een foutje is wat binnenkort wel opgelost gaat worden.

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a4679ff83c6da271e5213c2449e6f04/thumb.jpg

Wat verder een idee lijkt: Alles in tweakers is netjes gedaan via css en js (divs etc). In feite hoeft er maar door iemand een goed css bestand gemaakt te worden om de layout zo totaal te veranderen, je zou zelfs nog voor (gokje) 95% terug kunnen naar de oude stijl....

[ Voor 16% gewijzigd door Oet op 06-06-2007 22:54 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Alex)
Kan iemand iets zeggen over een mogelijke overzichtspagina? Daarstraks zag ik in de feeds twee artikelen die ik wilde lezen, maar vanuit artikel A kon ik op geen enkele manier bij artikel B terecht, zoals dat eerst wel kon... zonde...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:03:
Kan iemand iets zeggen over een mogelijke overzichtspagina? Daarstraks zag ik in de feeds twee artikelen die ik wilde lezen, maar vanuit artikel A kon ik op geen enkele manier bij artikel B terecht, zoals dat eerst wel kon... zonde...
Als je nou eens je best doet om die blauwe tekst te lezen die onderaan staat i.p.v. zomaar wat te roepen?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Alex)
moto-moi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:05:
[...]

Als je nou eens je best doet om die blauwe tekst te lezen die onderaan staat i.p.v. zomaar wat te roepen?
Die heb ik allang gelezen ;) Ik vroeg of er een datum bekend is o.i.d. maar dat is dus niet zo... sorry :$

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
1) Lees eerst Tweakers.net lanceert vernieuwde site, Reflectie na drie dagen nieuwe layout en Aanpassing weergave nieuwsberichten.
2) Hou het onderbouwd.
3) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.