Next Gen!

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 09:36
DUX schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:11:
[...]

Dan vervalt je punt toch?

Je hoeft het maar 1x te zien als je dat wilt en instelt. Nul keer is even geen optie, maar dat was het toch al niet (tenzij je een abonnement had): op de oude pagina stonden .plan's onderin en de meuktracker rechts :>

Het is een nieuwe lay-out dus dingen zitten gewoon even ergens anders. Voor mij ook wennen hoor want het zijn voor mij nou ook niet echt de belangrijkste dingen (al kijk ikzelf af en toe nog wel een .plannetje door :))
Ja, ik heb hem links naar boven geplaats omdat ie rechts zover naar benede zit :( dus nogsteeds 2x op de pagina

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:52
Laagvliegerke schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:11:
Op het eerste zicht vind ik de NG wel netjes. Natuurlijk moeten we dit nog wel gewoon worden maar alles went ;) Wat me echter wel opvalt, is dat de tekst op de FP niet meer geselecteerd kan worden? Het wordt dan wel iets lastiger om een stukje tekst te kopiëren om dat te kunnen quoten.
In FireFox kan ik het gewoon nog selecteren.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:32:
[...]

..Die zijn dus een soort van vervangen door core, pro, en life.
Maargoed, afaik gebruikten niet zoveel mensen het.
Ehm ik bedoel het groene blokje voor game gerelateerd nieuws geel/oranje voor internet en rood voor hardware

Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20060101025956/http://tweakers.net/g/nieuws/cat347.gif
Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20060101025956/http://tweakers.net/g/nieuws/cat2.gif
Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20060101025956/http://tweakers.net/g/nieuws/cat4.gif
Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20060101025956/http://tweakers.net/g/nieuws/cat5.gif
Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20060101025956/http://tweakers.net/g/nieuws/cat3.gif

deze dingen bedoel ik... veel overzichtelijker en minder cliché dan die drie subsites van nu.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Die blokjes vond ik ook handiger. Vooral omdat ik er eigenlijk nooit naar keek ;) Datgene wat ik wil lezen, selecteer ik altijd puur op de titel. Die Channels (of subsites zoals je ze noemt) zijn inderdaad wat cliché. Toen ik de namen Core en Pro zag, dacht ik meteen "oh neen!". Maar het is tegenwoordig een trend, denk maar aan de namen van de Intel CPU's en platformen (Core en Pro anyone?? ;)). We zullen er gewoon moeten aan wennen.
Taenadar schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:15:
[...]

In FireFox kan ik het gewoon nog selecteren.
Eigenaardig. Hier IE6. Weliswaar al een tijdje niet meer geupdated. :o Straks even Vista booten.

[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 05-06-2007 19:25 ]

Verwijderd

Na even vergelijken met de vorige frontpage is eigenlijk het grootste gedeelte van de kritiek terug te voeren op één designkeuze: het gebruik van drie kolommen in plaats van twee.

Een lay-out met twee kolommen (zoals vroegah) is duidelijker dan een met drie. Basta, overdaad schaadt. Daarbij komt dat de linkerkolom (met overzicht headlines, reviews, shopsurveys etc.) te smal is (of het lettertype is te groot, kan ook :P) en dat de breedte van de twee andere kolommen, met de eigenlijke content, ook niet optimaal is. Deze zouden eigenlijk zo'n 25% breder moeten (De 'headlines', dus items waarvan een korte samenvatting op de frontpage staat, hebben nu plaatje + ong. 50 tekens per regel, dat waren er bij de oude lay-out ong. 80).
Je hebt nu dus drie kolommen die eigenlijk alledrie breder moeten voor een optimale weergave. Doe je dat, dan is de frontpage niet meer goed zichtbaar op 1024x768, dus dat is een non-optie.
Ik zou zeggen, ram er een kolom uit! Laat users desnoods door middel van AJAX kiezen of ze in die bewuste kolom nieuws willen zien of reviews en .plans. In de overgebleven ruimte kun je bijvoorbeeld wel de boom met categoriën stoppen, of de meuktracker (als je die dan toch persé prominent op de frontpage wil hebben, ik zou niet weten waarom want hij staat ook al standaard in de linkerkolom), of zelfs een verticale banner.

edit:
Op de pagina's voor de daadwerkelijke content is dit beter gedaan, hoofdcontent in het midden in een bredere kolom, rechts in een smallere kolom o.a. de categorieboom. Zoiets had ik ook voor de frontpage in gedachten, ik had serieus nog niet naar de contentpagina gekeken :P
/edit

Tja, de banners. Daar is al veel over gezegd, en het was bij de oude lay-out ook al zo, maar het is nog stééds een probleem. En eigenlijk nog erger dan eerst, omdat ze eerst ergens halverwege de pagina geinjecteerd werden, en nu helemaal bovenaan.

Als laatste toch nog even terugkomen op die channels: ik weet niet hoe nu de content van de frontpage wordt bepaald (wordt er een vlaggetje met 'important' aangevinkt waardoor ze verschijnen ofzo?) maar ik zie eigenlijk geen reden om niet gewoon al het nieuws op 'main' te laten verschijnen. Of had gewoon een channel 'full' gemaakt met al het nieuws, had ook al een hoop gezeur gescheeld :)

En dan als allerlaatste nog even een opmerking over de content zelf: het redactieblog staat nu direct onder het kopje "nieuwsoverzicht van dinsdag 5 juni". Misschien is het beter deze te plaatsen bij reviews & .plans? Het is in feite originele content, terwijl nieuws over het algemeen afgeleidde content is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 19:41 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

-d-

Vind het er eigenlijk wel prima uit zien, is even wennen - maar bij sites die je elke dag bezoekt is dat eigenlijk altijd wel zo.

Het enige echt slechte vind ik de pricewatch, die is echt extreem druk, veel te veel tekst, alles dicht op elkaar, etcetera. Voor de rest mijn complimenten. Maar goed wat is er een nieuwe tweakers.net zonder iets te tweaken ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Motrax schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:07:
[...]
Verder is wat Alex) aangeeft inderdaad wat vervelend met die banners die de content rechts naar beneden schuiven.

Nog een vraag: ik mis... de... google ads! Zijn die definitief weg, of is het toeval dat ze er nu even niet zijn?

[...]
dat weten we inmiddels wel al

[ Voor 17% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 00:37 ]

We are shaping the future

• Marieke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03-2023
Ik snap al die ophef over onoverzichtelijkheid niet. T.net is nou eemaal een website met een enorme hoeveelheid content. Een concreet voorbeeld van overbodige vormgeving heb ik nog niet voorbij zien komen. In een krant/ magazine zijn mensen, ondanks meerdere kopppen/headlines, ook prima in staat om selectief te lezen (er zijn zelfs mensen die de telegraaf begrijpen). Volgens mij is het gewoon een kwesitie van gewenning. Bovendien zijn er loads gezellige features, die de nieuwe lay-out met zich mee brengt zoals de doe-het-zelf tracker en het reageren/modereren dmv ajax.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex) schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Gelukkig wel ja, dat ze wegzijn. ***ads zijn dat, geef mij maar Flash-dingen ofzo, maar _geen_ Google-ads, die vind ik zó irritant...
ik heb liever die text ads dan die irritante flash troep, en gelukkig zijn ze nog wel te vinden hier en daar

• plastronneke
  • Laatst online: 12-12-2010
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:21:
Na even vergelijken met de vorige frontpage is eigenlijk het grootste gedeelte van de kritiek terug te voeren op één designkeuze: het gebruik van drie kolommen in plaats van twee.
(...)
schitterende analyse vind ik :)
Daarbij nog wel een puntje over die linker balk. Het went maar niet voor mij. Ik blijf me er aan storen en die blijft mijn aandacht opeisen. Ik denk dat het vooral komt door de kleurencombinatie van het grijs met het paars-archtige. Die combinatie blijft dominant in mijn gezichtsveld aanwezig ... het lukt mij niet om me te concentreren op de tekst in het midden.
Verder is alles hierboven gezegd denk ik.

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Hmm, het ziet er veelbelovend uit. Ik kan nog niet alles terugvinden (of ik snap niet wat het allemaal kan ;)), maar dat komt nog wel.

Wat ik wél jammer vind is dat er zo weinig contrast is tussen alle elementen op de voorpagina, dat m'n ogen niet weten waar ze moeten kijken (er is niets wat er als 'belangrijk' uitspringt, wat wel zou moeten als het een goed ontwerp was, zeker nu er 3 kolommen zijn is dat voor het overzicht belangrijk).

Die grote vierkante banner is echt irritant - maargoed, daar is het een banner voor. Zorg wel dat ie wat anders weergeeft dan de brede banner bovenaan, ik zie nogal vaak hetzelfde in 2 verschillende formaten :P

Al met al denk ik dat het wel een felicitatie waard is, ga zo door!

[ Voor 4% gewijzigd door SiliconError op 05-06-2007 19:32 ]

Verwijderd

DUX schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:06:
[...]

Je kunt linksonderin op een icoontje ([afbeelding]) meppen om in te stellen welke rubrieken je in de balk links wilt zien ;)
Blijft het punt dat het standaard zo ingesteld staat dat je het twee keer ziet. Niet handig, dus ;)

Enige wat ik me af zit te vragen: aan de linkerkant de balk, het lijkt dat die iets minder breed is? Ik vind de titels net iets te kort. Vroeger paste ook niet alles, maar nu lijkt het net iets minder te zijn. Of is dat gezichtsbedrog tov de rest van de pagina?
De breedte is volgens mij onveranderd of in ieder geval niet significant minder, maar het lettertype is nu een slagje groter dan eerst. Leest makkelijker maar toch ook weer niet dus :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 19:37 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Alex) schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Gelukkig wel ja, dat ze wegzijn. ***ads zijn dat, geef mij maar Flash-dingen ofzo, maar _geen_ Google-ads, die vind ik zó irritant...
Correctie, in de normale nieuwsitems zijn ze wel aanwezig, op de FP niet (meer?) :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:36:
[...]
Correctie, in de normale nieuwsitems zijn ze wel aanwezig, op de FP niet (meer?) :P
Google's adgenerator kan geen kaas meer maken van de nieuwe frontpage :+

• Gonadan
  • Laatst online: 22:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is het verschil tussen product surveys en reviews nu verdwenen of lijkt dat maar zo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:37

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Sc0tTy schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:13:
Ja, ik heb hem links naar boven geplaats omdat ie rechts zover naar benede zit :( dus nogsteeds 2x op de pagina
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:35:
Blijft het punt dat het standaard zo ingesteld staat dat je het twee keer ziet. Niet handig, dus ;)
Tja, ik vind dat zeiken om het zeiken hoor. Je wilt als designer een aantal vaste punten in een website hebben ter herkenning van de menustructuur hebben voor de bezoeker, waarbij het overige deel dan vervolgens dynamisch is. In dit geval betekent dat je op de frontpage inderdaad dan standaard twee keer de meuktracker hebt en op zo ongeveer alle andere pagina's slechts één maal.

Als je dat niet wilt zet je het uit, en als dat teveel moeite is kun je beter ook niet gaan zeuren want dat kost nog veel meer moeite :p

[rant] Misschien overbodig om jullie ook even te wijzen op dat de nieuwsitems op de frontpage ook tot twee maal toe erop staan? Was op de oude site ook al... [/rant]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Wel.. de zoveelste reactie. Ik kan er wel mee leven. Ik heb niet zoveel moeite met deze wijziging en zal mijn weg wel weer vinden. Maar.......

De pricewatch, sorry, deze zal echt op de schop moeten. Onoverzichtelijk en niet gebruikersvriendelijk imho. De categorieën zou ik persoonlijk in het midden hebben gehouden aangezien dit is wat de meeste mensen gebruiken. De overzichten van dalers en stijgers zou ik rechts plaatsen, leuk voor de geïnteresseerden maar er zullen er weinig zijn die deze staatjes in de gaten houden om te zien of hun gewenste product er toevallig tussen staat.

Verder, team, geweldig werk, goed verborgen gehouden en hopelijk doen jullie wat zinnigs met de kritieken en leg je ze niet naast jullie neer.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heerlijk NG, leuk ajax werk, fijn lezen en vriendelijk voor de RSS feeder... Alleen ontbreekt er nog steeds dat sharing-cherry-on-the-top-tooltje; had graag verhaaltjes willen 'diggen', 'del-icio-ussen' of via een ander medium verspreiden zonder daar de link voor te hoeven kopiëren of een extern tooltje te gebruiken...

Oh en logo whiners, leesch den frontpage voor die keuze ;)

Deze plek is te koop.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SiliconError schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:31:
Hmm, het ziet er veelbelovend uit. Ik kan nog niet alles terugvinden (of ik snap niet wat het allemaal kan ;)), maar dat komt nog wel.
Hm, weet je wat het is? Op het moment dat ik mijn best moet gaan doen om op een nieuwssite alles te kunnen vinden (en al helemaal op een frontpage!) dan haak ik eigenlijk al af. T.net is voor mij gewoon een nieuwssite, en op het moment dat een nieuwssite er niet in slaagt het nieuws overzichtelijk en handzaam te presenteren, faalt de gehele opzet wmb.

Daarnaast, er was een réden dat 800x600 zo lang populair is gebleven...

Verwijderd

Nou, ziet er allemaal erg mooi uit. Mijn complimenten.

Wel leuk dat de boel eens compleet op de schop genomen is. Ik neem aan dat er in de nabije toekomst nog wel wat extra zaken gecustomized kunnen worden, zoals bijvoorbeeld de volgorde van het menu.

Wat ik me nog afvroeg is of zaken zoals "selectie menu items" en "reacties vanaf welk niveau" wel aan je login gekoppeld zijn. Doordat niet alles expliciet gesaved moet worden lijkt het nu alsof dit niet zo is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat ik nu eigenlijk wel mis is een link naar het desbetreffende forumonderdeel naast het artikel :)

Zo zou ik een link naar NOS heel goed vinden passen naast http://pro.tweakers.net/n...ie-GPLv3-uitgebracht.html in het rechterblok bij de overige shortlinks.

Bij Core/Pro/Life staat het blok wel prominent aanwezig, daardoor "verwacht" ik hetzelfde naast het artikel.

Misschien een idee? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 05-06-2007 19:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Wordt de favicon nog gewijzigd naar het nieuwe logo? Zo nee: dank!
Zo ja: het zij zo... als het maar niet vergeten wordt :P

Oh ja: het aantal http-requests is nu wel enorm gestegen he?
Ik heb er niet zo'n last van... maar ik kan me voorstellen dat het ook voor de servers minder prettig is. Ik bedoel: soms wel 4 stylesheets en een hoop losse scripts (ok.. nodig voor ajax).. terwijl vroeger alles in een zeer efficiente sheet zat. Nou ja... er wordt nog gewerkt aan snelheid is de boodschap. Ik vertrouw er volledig op dat t.net weet hoe een site snel te maken!

[ Voor 64% gewijzigd door ram.con op 05-06-2007 20:02 ]

• Diabolical
alt-92 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:51:
Wat ik nu eigenlijk wel mis is een link naar het desbetreffende forumonderdeel naast het artikel :)

Zo zou ik een link naar NOS heel goed vinden passen naast http://pro.tweakers.net/n...ie-GPLv3-uitgebracht.html in het rechterblok bij de overige shortlinks.

Bij Core/Pro/Life staat het blok wel prominent aanwezig, daardoor "verwacht" ik hetzelfde naast het artikel.

Misschien een idee? :)
Mjah.. daar zeg je zo wat. Zo betrek je idd wel GoT meer bij Tweakers zelf. Ook een mogelijkheid om zelf je rss feeds te kunnen opgeven zou een leuke optie zijn. Let wel, e.e.a. hoeft dus niet gratis te zijn.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

En wat ik niet begrijp is dat mensen Web 2.0!!! Web 2.0!!!! roepen. Er staat in het .plan helemaal niks over vernoemd. Sterker nog Web 2.0 is niks anders dan een samenraapsel van een hype, wat technieken en loze kreten over communities. Hell, alsof T.net geen techniek gebruikte en geen communitie had voordat Web 2.0 er was en daarom gauw een lay-out change moest doen?
Uit de redactieblog:
Je kan natuurlijk niet eeuwig over Web 2.0 blijven schrijven, zonder de lezer de tools van de nieuwe internetorde aan den lijve te laten ondervinden.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 18:25
Mooie verandering :) Even wennen maar ik heb het er best voor over!

Voor de surfende tweaker die iets tegen advertenties heeft en ad muncher geinstalleerd staan heeft: de reclamevretende koe vind de nieuwe layout van Tweakers' PriceWatch maar niks en eet er zowaar de helft van op! Onderstaande afbeelding bewijst dit vreselijke gedrag

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maleadt/Ad%20Muncher.GIF

Zo kan ik er inkomen dat de nieuwe layout "onoverzichtelijk" wordt genoemd :+

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Ik zal ook maar mijn duit in het zakje doen ... Love the functionality, hate the design.

- De site is op dit moment onoverzichtelijk omdat alle onderdelen evenveel focus lijken te hebben. In het oude ontwerp was dat door de duidelijk verschillende kolomkleuren een stuk prettiger te overzien.

- Wat is de betekenis van een kop als Reviews & .plans als daar ook interview, acties e.d. onder vallen?

- De 1,2 en 3-tabs bij Reviews & .plans zijn een slecht idee. Het is irritant als je continu op nietszeggende links moet klikken om te achterhalen of daaronder iets interessant schuilt of niet. Of je laat alle info meteen zien, of je verstopt het achter een kop waardoor je vantevoren weet of het iets van je gading is.

- Lelijk logo, kan niet anders zeggen. Je kunt er niet meer uit halen dat het op een moer gebaseerd is, door het rood en de hamer-vorm lijkt eerder een vaag sovjet-symbool (al hadden de sovjets nooit gifgroen gebruikt)

- Ik wil ook een "full feed" hebben met alle items.

- Stap 'ns af van die vierkante fotoblokken. Maak al je illustratiemateriaal even breed als de kolom zoals bij dat MSI-moederbord-item, dat breekt de tekstdichtheid van de frontpage een stuk beter dan het nu het geval is. Die fotoblokken waren ok in het oude ontwerp, maar nu niet meer.

- Het channel-idee is niks. Waarom niet 1 hoofdpagina waarop je een Core/Pro/Life/Full-filter los kunt laten?

- Jammer dat je niet vanaf de frontpage direct GoT-bookmarks kunt selecteren, die optie is nu verdwenen. Gebruikte ik heel veel. Nu is het een klik meer geworden.

Ik ben wel positief gestemd over de tracker en hoe je daarmee items aan en uit kunt zetten, verschuiven, groter of kleiner kunt maken. Goed gedaan. Als het nog mogelijk zou zijn om daar RSS-feeds van andere newssites in te stoppen zou het helemaal jofel zijn. Maar afgezien daarvan heb ik op dit moment toch een sterke voorkeur voor de oude layout.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je denk ik je koe ergens anders laten grazen dan op t.net ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Oester83
  • Laatst online: 09-02 23:47
ik vind dat de menutracker er echt verloren bijstaat ...
lijjkt alsof het plaatsopvulling is ...

zou het ook niet leuk zijn moest hij enkel de software van 1 os weergeven ... een win gebruiker heeft niet veel aan only mac software ...

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04
Mijn mening over de gehele layout is duidelijk: stilstand is niet altijd achteruitgang. 'Vooruitgang' op deze manier is absoluut onnodig, en het toevoegen van het overhypete ajax liet me zowaar lachen. Verder is het design er absoluut op achteruit gegaan, en tweakers.net bevat nu genoeg overbodige onzin om minstens vijf Bullshit Bingo kaarten vol te schrijven. Maar waar ik nog het grootste bezwaar tegen heb zijn de drie kanalen. Ik dacht dat het kopje 'tweakers.net' alle headlines weergaf, maar ik spotte zowaar het eerste artikel waarvoor ik nog een extra keer moet klikken, namelijk het artikel over de HP desktop met het gouden energielabel. Waarom zou ik dit niet willen weten? Dit wil ik wel, en het is idioot om hiervoor twee keer te moeten klikken.

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:05
Ik zou zeggen, congratulations on a job well-done...
De site ziet er een stuk frisser uit dan de vorige en is een stuk lekkerder om te lezen op de wat hogere resoluties.

Nog even een tweak suggestie:
Ik zou het fijner vinden als een menu item in zijn volledigheid klikbaar zou zijn ipv alleen de tekst maar das behoorlijk azijn pissen :X

edit:

Het valt me overigens ook op dat het hoofdmenu een vertraging lijkt te hebben bij de eerste mouseover op een ander menu item dan die van de huidige sectie. Dit gebeurt alleen bij de eerst keer.
Getest met Firefox 2 en IE 7

[ Voor 25% gewijzigd door Niek.NET op 05-06-2007 20:22 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

@ Groever; Waarom is ajax overhypet?

Ik zal het kort houden wat betreft de site; het is even wennen, lijkt iets minder overzichtelijk maar nieuwe en verbeterde functionaliteiten zijn nooit weg, en daar ontbreekt niks aan. Kwestie van even afkijken hoe de layout bevalt. Klagen kun je nog altijd...

Good job :)

[ Voor 97% gewijzigd door TommyGun op 05-06-2007 20:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik moet zeggen dat ik het een goede ontwikkeling vind, ik denk dat er met deze nieuwe verbrede lay-out een hoop meer mogelijkheden tevoorschijn komen. Zo denk ik dat heel veel onderdelen van tweakers.net die anders voor 90% van de gebruikers nooit bekeken werd, nu gemakkelijker onder aandacht gebracht kan worden. Neem een voorbeeld aan wat hierboven is gezegd over de links naast nieuwsartikelen naar het forum.

Toen ik de vernieuwde website voor het eerst zag vanmiddag, schrok ik een moment. Ik vond het het allemaal erg op me af komen, waar moest ik beginnen? Na enkele momenten echter, zie je het totaalplaatje en krijg je de structuur van de site door. In mijn geval zag ik de uitgebreidde mogelijkheden tot personalizering van de pagina's, wat natuurlijk een logisch gevolg is van AJAX.

Toch heb ik ook zo mijn twijfels bij een aantal dingen. Ik ben het met veel mensen eens dat de overzichtelijkheid wat te wensen over laat. Ik meen dat wanneer de rechter kolom wat smaller gemaakt zou worden, het nieuws zijn plek wat het zou moeten hebben, weer terugkrijgt. Daarnaast natuurlijk de Pricewatch en wat kleine dingetjes. Ik ga hier echter niet op in want zoals al gemeld in de .plan is er nog alle ruimte voor aanpassingen en ik neem aan dat de crew net zo graag als wij een zo goed mogelijk tweakers.net willen hebben. :)

Al met al ben ik blij met de upgrade en zie ik goede toekomst mogelijkheden...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ram.con schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:56:
Wordt de favicon nog gewijzigd naar het nieuwe logo? Zo nee: dank!
Zo ja: het zij zo... als het maar niet vergeten wordt :P
Volgens de favicons op mijn tabs in Firefox is dat reeds gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/faad1740dd879876617f6c097f8193b8/full.png

Verwijderd

Harm schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:38:
[...]
Volgens de favicons op mijn tabs in Firefox is dat reeds gedaan.

[afbeelding]
Ik heb na een aantal harde refreshes ook nog steeds het oude favicon, ik denk dat je je cache moet legen voordat je het ziet?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31

aex351

I am the one

Pricewatch. Wanneer je eenmaal in een categorie bezig bent kan je niet meer zoeken in andere categorien omdat iemand zo slim is geweest de categorien dropdown box onder een andere tab te plaatsen.

-1 Ajax +1 oude style.

Van dat hele core/pro gedoe, hoe kan iemand begrijpen wat nou het verschil is in één oog opslag.

Overzichtelijkheid is ook ver te zoeken. Het is dat ik al wat langer op t.net kom maar anders zou ik er totaal niets van begrijpen. Hele nieuwsindeling lijkt ook verdwenen te zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door aex351 op 05-06-2007 20:56 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Veelgevraagd:
- Overzichtspagina met alle nieuws uit alle channels. Voorlopig kun je terecht bij het kopje "Channel exclusive" in de rechterbalk op de Main-frontpage. Ook rss-feeds zijn beschikbaar. Verder staat een overzichtspagina wel op de post-launch-todo dacht ik, maar ik kan me vergissen :+
Ik hoop het wel, ik wil echt alles lezen, en niet alleen de belangrijkste nieuwtjes. Ik vind dat het 'main' channel dan ook alles moet bevatten en niet alleen de belangrijkste nieuwtjes uit core, pro en life. Het idee achter die channels is wel leuk, however.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:22

bonzz.netninja

Niente baffi

Captain Pervert schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:50:
[...]

Ik hoop het wel, ik wil echt alles lezen, en niet alleen de belangrijkste nieuwtjes. Ik vind dat het 'main' channel dan ook alles moet bevatten en niet alleen de belangrijkste nieuwtjes uit core, pro en life. Het idee achter die channels is wel leuk, however.
Idd. Ik wil zelf kiezen of ik iets interessant ben en dus binnen een categorie val (core, pro etc). Een systeem wat dat voor mij beslist vind ik mij voorbaat al een slechte ontwerp keuze

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Nog een vraagje, hoe onderscheid je ongemodereerde posts trouwens van reeds gemodereerde posts? Waar staat de link naar de moderatie queue?

Ik vind die moderatie-stoplichten trouwens erg slecht, je ziet niet in 1 oogopslag wat de score is. De oude blauwe icoontjes waren beter. Verder weinig aan te merken op de layout.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Ik heb na een aantal harde refreshes ook nog steeds het oude favicon, ik denk dat je je cache moet legen voordat je het ziet?
Kan heel goed. Ik laat mijn cache na het sluiten van mijn browser leegmaken en begin dus iedere keer met een schone lei, dus dat soort dingen kan ik niet testen ;) .

• Harm
  • Niet online
aex351 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:49:
Van dat hele core/pro gedoe, hoe kan iemand begrijpen wat nou het verschil is in één oog opslag.
Dat moet helderder worden als er meer en vooral specifieker nieuws alleen in die categorieën geplaatst gaat worden.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wordt het uiterlijk van het forum binnenkort ook aangepast :? Daar zou ik erg blij mee zijn! Ik zie dit in een enkele reactie staan, maar nergens als officieel bericht.

Ik navigeer tegenwoordig op de forum-index met de '/'-zoek functie van m'n browser :D. Als in inlog op het forum is het al wat beter, maar nog steeds een behoorlijke puinhoop. Kort samengevat:
Uiterlijk forum T.net = ;(
Nieuwe layout T.net = :9

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 05-06-2007 21:07 ]

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 10:47
Ik ben het met bovenstaande spreker geheel eens. Ik moet nog wel even wennen, maar de headlines aan de linkerkant zijn te smal, of het lettertype is te groot. De rechterkolom mag van mij verdwijnen, hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die graag hun nieuws in 1 keer zien ipv er een keer voor te moeten klikken en scrollen.

Ik vind het wel jammer dat de professionele uitstraling wat tenietgedaan is. Er zitten opeens erg veel verschillende kleuren in, het is rommeliger en minder overzichtelijk (voor mij dan) en er is geen duidelijke scheiding tussen het nieuwsbericht en de omliggende headlines ed.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jape schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:14:
[...]

De rechterkolom mag van mij verdwijnen, hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die graag hun nieuws in 1 keer zien ipv er een keer voor te moeten klikken en scrollen.
Een groot manco van de vorige FP was het feit dat reviews en features een ondergeschikte plaats hadden (onderin) en daardoor te weinig opvielen. Veel mensen zagen een feature domweg niet omdat het onderaan de pagina stond. Dat is in deze opzet opgelost.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 21:35
Zo, kom ik even de pricewatch in, schrik me helemaal rot. Overzicht is totaal weg, ik zie nauwelijks meer waar het ene stuk navigatie ophoudt en de content begint. Het is dat er nuttige content te vinden is maar anders was ik al lang weg.

Als het forum op de schop gaat ga ik serieus op zoek naar een andere foto discussie site.

Wat er onder de motorkap zit van tweakers vind ik niet zo spannend, dat het allemaal nog niet lekker loopt is ook te begrijpen maar dit is gewoon serieus onhandig en, vind ik, knap lelijk!

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 05-06-2007 21:17 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:16:
Als het forum op de schop gaat ga ik serieus op zoek naar een andere foto discussie site.
WAAAROM hoor je dit bij ELKE grote update van het forum of T.net? Slap gezeik, drochredenen. Meestal niet eens waar ook.
Sc0tTy schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:23:
Effe serieus... Who the f*ck is henk ???
http://spider007.net/GoT/

@onder: Dat je geen HK-XS meer hebt wil niet zeggen dat je die reacties dan hier maar moet zetten :/

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 21:25 ]

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 17-02 10:46
Ik mis Henk... Waar is Henk? Meer Henk is beter, en Henk is goed voor de economie. Daarom zou ik Henk aanraden als het nieuwe tweakers.net logo, namelijk Henk.

There is no replacement for displacement!

• Sc0tTy
  • Laatst online: 21-02 09:36

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sc0tTy schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:23:
Een oude mascotte van tweakers.net :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:19:
[...]

WAAAROM hoor je dit bij ELKE grote update van het forum of T.net? Slap gezeik, drochredenen.
Nou sorry, maar ik vind het er ook niet uitzien. Met de vorige update was ik best blij, niet meer dat irritante kleurtje. Maar de frontpage had in mijn ogen niet een update nodig, alles was precies op zijn plek en in verhouding. Geen overbodige kleurtjes of drukke toestanden zoals dat nu het geval is. Ik ga serieus niet zo vaak meer T.net checken, ik kijk wel ergens anders.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:22:
Ik mis Henk... Waar is Henk? Meer Henk is beter, en Henk is goed voor de economie. Daarom zou ik Henk aanraden als het nieuwe tweakers.net logo, namelijk Henk.
Henk stond al jaren niet meer op de FP....

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Wijnands
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:19:
[...]

WAAAROM hoor je dit bij ELKE grote update van het forum of T.net? Slap gezeik, drochredenen. Meestal niet eens waar ook.
Dit is de eerste keer dat ik dit zeg. Ik zit niet te wachten op een site waar de navigatie slecht is en het kleurgebruik dusdanig vaag dat ik er moeie ogen van krijg.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Iemand nog een idee waar ik naast de devtrack bugs kan melden? Heb me geprobeerd aan te melden op devtrack, maar krijg geen bevestigingsmail....

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Taenadar schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Tnx, was me nog niet opgevallen dat ik deze weg kon halen. Gelijk maar eventjes meer dan de helft weg gehaald :P

Verder is het wel eventjes allemaal wennen. Over een maandje zal al het geklaag wel over zijn.
Ik heb het ook in een reactie gepoot op de FP zelf (mjah, dat was eigenlijk niet eens zo nodig ook eigenlijk) maar ik zou het wel tof vinden als die sliders voor de linkerkolom ook een standje 'nul' kregen. Dat een categorie met 0 automatisch uitgevinkt wordt, is een klein stukje extra gebruiksgemak denk ik :)

(Als er ooit iets mee gedaan wordt zal het wel uber-low-prio worden :+ )

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:25:
[...]

Nou sorry, maar ik vind het er ook niet uitzien. Met de vorige update was ik best blij, niet meer dat irritante kleurtje. Maar de frontpage had in mijn ogen niet een update nodig, alles was precies op zijn plek en in verhouding. Geen overbodige kleurtjes of drukke toestanden zoals dat nu het geval is. Ik ga serieus niet zo vaak meer T.net checken, ik kijk wel ergens anders.
Je komt toch voor de info, niet voor de kleuren? Daarbij vind ik het ook niet bijzonder mooi, maar om het nu meteen af te doen als vuilnis, en om te zeggen dat je er 'nooit meer zult komen', is dat niet een beetje overdreven? ;)
Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:26:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik dit zeg. Ik zit niet te wachten op een site waar de navigatie slecht is en het kleurgebruik dusdanig vaag dat ik er moeie ogen van krijg.
Jij ja, maar er zijn meer users die zulk soort dingen zeggen.

Oh, en als die navigatie zo slecht is, lever dan opbouwende kritiek ofzo, maar niet dit ;)
Henkie-Jan schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:29:
Iemand nog een idee waar ik naast de devtrack bugs kan melden? Heb me geprobeerd aan te melden op devtrack, maar krijg geen bevestigingsmail....
Check je spambox, die mail krijg je echt wel. Misschien moet je even een paar uurtjes wachten, omdat de servers het druk hadden. Lijkt me sterk, maar kan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 21:31 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:30:
Check je spambox, die mail krijg je echt wel. Misschien moet je even een paar uurtjes wachten, omdat de servers het druk hadden. Lijkt me sterk, maar kan.
Ik zal geduldig afwachten. Mijn provider filtert de spam, en mikt dat weg als het spam is. Daar kan ik niets aan veranderen. Anders toch maar ff een ander e-mail adres nemen... ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Wijnands
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:30:
[

Jij ja, maar er zijn meer users die zulk soort dingen zeggen.

Oh, en als die navigatie zo slecht is, lever dan opbouwende kritiek ofzo, maar niet dit ;)
Jij bent er wel voor he?

OK, opbouwend. Maak een duidelijker onderscheid m.b.v. kleuren tussen de verschillende pagina elementen.

• -AzErTy-
  • Laatst online: 09-02 16:33
Harm schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:00:
[...]
Dat moet helderder worden als er meer en vooral specifieker nieuws alleen in die categorieën geplaatst gaat worden.
Nou ik hoop dat alles toch gewoon op T.net main blijft verschijnen hoor!
Gebeurt echt constant dat ik effe tweakers openen, in 1 oogopslag kijk of er nieuws is en dan verder surf.
Dan wil ik liefst niet gaan zitten zoeken in /life,/core,/pro!

En euh waar zijn de links naar /5 op af en naar de dpch's? ;(

God does not play dice

• TheZeroorez
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:35:
[...]

Jij bent er wel voor he?

OK, opbouwend. Maak een duidelijker onderscheid m.b.v. kleuren tussen de verschillende pagina elementen.
Ik ben er wel voor, maar niet vóór, zegmaar.

Wel heb ik een zwak voor flames en lam gezeik dat niet waar gemaakt wordt (9 van de 10 keer). Helemaal wanneer dit in een topic over Flickr nog eens dunnetjes over gedaan wordt. Zieltjes en winnen oid...

@onder: 140kB.. Groot? :')

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 22:19 ]

• Diabolical
offtopic:
Damn.. wil je volgende keer ff waarschuwen.. da's wel heel groot..... ;)

Is er ergens een overzichtje van aangedragen (zinnige) voorstellen voor aanpassingen?

• Wijnands
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:39:
[...]

Ik ben er wel voor, maar niet vóór, zegmaar.

Wel heb ik een zwak voor flames en lam gezeik dat niet waar gemaakt wordt (9 van de 10 keer). Helemaal wanneer dit in een topic over Flickr nog eens dunnetjes over gedaan wordt. Zieltjes en winnen oid...
Sjongejonge, nou, nou. Zelf een spierwitte gebruikersgeschiedenis hier op GoT zeker? Roep dan een modje als je problemen hebt met mijn postings.

Weet je, ga maar fijn de zaak verdedigen, ik heb m'n zegje gedaan op jouw reactie's en daar ben ik nu ook klaar mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 05-06-2007 22:24 ]

• flipthegreat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07-2025
ziet er mooi uit de nieuwe site.
maar doe AUB die tekentjes van de categorie terug.
Vooral de blauwe (technologie) intresseerde me vaak en die kon ik dan in een oogopslag eruit kiezen

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

Wom

Ik vind het er erg netjes en fraai uitzien. Ben er eigenlijk direct mee weg. Kleine dingetjes waar ik aan moet wennen, maar petje af hoor. T.net kan er weer een paar jaar tegen aan :)

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wat ik jammer vind is de breedte van de nieuws-artikels. De opties rechts zijn te breed waardoor het middenstuk (de content) er tussen gepropt lijkt.

Zoals het hier bij de .plans pagina staat leest het wel erg lekker. Zo zou het ook moeten bij artikels (kwa verhoudingen middenstuk met artikel en rechts met de opties).

• Wijnands
Ik heb de discussie 's zitten lezen. Er zijn genoeg mensen die het wel te pruimen vinden, een aantal vinden het ook een echte verbetering. Zo te zien zit er een hoop tijd (en dus geld) in. Ik denk ook dat we dus weinig of geen wijzigingen op korte termijn moeten verwachten en zeker geen terugkeer naar de oude layout.

• TheZeroorez
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:31:
Ik denk ook dat we dus weinig of geen wijzigingen op korte termijn moeten verwachten
Ach, als een groot deel van de users zegt dat een iets ander kleurtje (denk aan dit) zal dat best wel gedaan worden. Zoals je zelf zegt, zit er best wel wat in, dus zullen ze het echt niet zomaar 'ff' iets totaal omgooien, maar als veel users zeggen dat het onduidelijk is, zullen er best wel wat tinten/lijnen bij komen, of anders worden.
en zeker geen terugkeer naar de oude layout.
Mission impossible inderdaad, niet zo gek ook, toch?
Clavius schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:39:
Naar mijn idee is het credo If it ain't broken, don't fix it. hier wel van toepassing.
Hoe draait dat nu, een beetje internet op zo'n P1 met Windows 95? :+
[...]

af·schui·ven (ov.ww.)
1 op een ander laten neerkomen => afwentelen op
:P

Enfin, niet dat het enig zin heeft hier de azijnzeiker te gaan uithangen, maar wilde dit toch even delen.
Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 22
alt-92 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:44:
Ik vond het anders een heerlijk stukkie opinionated column werk :)
Gegarandeerd succes als het gaat om azijnpissers tegen de schenen te schoppen.

Of was de onderliggende "we doen het volgens sommigen toch nooit goed, deal with it" toon soms te raak gekozen? :P
:)

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2007 22:48 ]

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Naar mijn idee is het credo If it ain't broken, don't fix it. hier wel van toepassing. De uitleg hierachter gaf een beetje boot up my ass gevoel:
Neerlands grootste it-site mocht natuurlijk wel eens een nieuw likje verf hebben. De in 2003 geïntroduceerde layout hadden we nou allemaal wel gezien,
Ja, want de oude stak zo sober af bij wat er tegenwoordig kan; namelijk hardstikke veel op de frontpage!
En vergeet vooral de nieuwe web-twee.nullige look niet, Tweakers.net doet vanaf vandaag weer lekker in de voorhoede mee. Een site zonder spannende content scheiding, drukke kleurtjes,spannende buttons bovenin (die overigens twee centimeter lager nog een keer staan) heeft immers geen kans meer publiek te trekken. Althans, publiek wat daar op kickt.
Misschien heb ik de buitengewone gave zelf de interesante berichten uit een blokje van +/- 20 headlines te pikken, maar ik heb de indruk dat het niet zo bijzonder is.
maar klagers kunnen de schuld, zoals altijd, aan VNU geven
af·schui·ven (ov.ww.)
1 op een ander laten neerkomen => afwentelen op
:P

Enfin, niet dat het enig zin heeft hier de azijnzeiker te gaan uithangen, maar wilde dit toch even delen.

Edit:
Of was de onderliggende "we doen het volgens sommigen toch nooit goed, deal with it" toon soms te raak gekozen?
Daarom, het heeft geen zin om te zeggen dat ik het niks vind, ik moet er maar mee dealen. Verandert trouwens niets aan het feit dat ik het niks vind. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Clavius op 05-06-2007 22:48 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vond het anders een heerlijk stukkie opinionated column werk :)
Gegarandeerd succes als het gaat om azijnpissers tegen de schenen te schoppen.

Of was de onderliggende "we doen het volgens sommigen toch nooit goed, deal with it" toon soms te raak gekozen? :P

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39
Hoe zoek ik op gebruikersnaam in reacties? Ik wil een reactie van me terugvinden...

https://wren.co/join/Devian

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

oude schoenen lopen lekker. nieuwe schoenen moeten gewoon nog worden ingelopen.

dit is mischien een ietwat stugge schoen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Nick_S
  • Laatst online: 22-02 07:12

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Devian schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:54:
Hoe zoek ik op gebruikersnaam in reacties? Ik wil een reactie van me terugvinden...
Staat onder je gallery en voor het gemak zoeken op Devian.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:20

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik vind dit aan de enne kant jammer, vond "oude" look eigenlijk perfect, alles hoorde daar te zitten waar het was, zag er goed uit en voelde lekker aan. De "nieuwe" ziet er minder volwassen uit, alles is feller en 'oogt' moderner, wat ik wel jammer vind, want vind het nu meer 'kiddie' waarde hebben dan eerst. Onder de visuele vernieuwing zitten veel features die ik uiterst lovenswaardig vind, zoals de splitsing van kanalen, aanpassen mod systeem. Maar is er geen optie om weer te werken met de 'oude' look? Vind deze persoonlijk beter!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 17-02 10:46
P_de_B schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:25:
[...]

Henk stond al jaren niet meer op de FP....
Idd, maar ook al stond Henk er niet, had Henk zijn rentree kunnen maken. Zo konden jullie goedmaken waar Henk vaak zat mee zat, namelijk dat Henk niet op de frontpage meer stond. Wellicht is het niet niet te laat en kunnen jullie Henk, die toch de site heeft groot gemaakt, weer op de plek zetten waar Henk hoort te Staan. Namens Henk, bedankt.

There is no replacement for displacement!

• Alex)
Verzoekje: kan het linkje 'community' bovenin weer naar GoT wijzen ipv naar de gallery? Imho heeft de community meer waarde dan wat lullige profieltjes met nietszeggende reacties...

(Ik heb na 6 uur nog steeds geen Mantis-pass binnen trouwens)

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 05-06-2007 23:22 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Mja, mixed feelings over de nieuwe layout. Wat betreft het nieuwe logo en kleurenschema: het is even wennen maar ik vind het wel mooier dan de oude (kleurrijker :P). De filter van Pro, Life en Core is een leuk idee, als optie. Niet nu, want zelfs met de tracker rechts met de laatste 2 items uit elke categorie mis je nog een hoop waarvoor je nu elke keer (als het ware) 3 tabbladen moet aanklikken tenzij de hoofdcategorie ook echt alles bevat zoals al eerder opgemerkt, misschien kun je dat oplossen door het mogelijk maken in de prefs om standaard voor alles, of 1 van de 3 filters te kiezen als startpagina :). Wel makkelijk vind ik het trouwens dat je nu de trackers links gewoon kunt verslepen en de grootte wijzigen ipv het elke keer instellen etc. :).

offtopic:
Ow, en de FOK! trackers is stuque, die hangt nog op 13:40 geloof ik :P.
(en ja, ik gebruik m ook :P :X :+)
Alex) schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:
Verzoekje: kan het linkje 'community' bovenin weer naar GoT wijzen ipv naar de gallery? Imho heeft de community meer waarde dan wat lullige profieltjes met nietszeggende reacties...

(Ik heb na 6 uur nog steeds geen Mantis-pass binnen trouwens)
Dat deed ie bij de oude lay-out toch ook? of is dat tussentijds gewijzigd? :P

[ Voor 19% gewijzigd door SleutelMan op 05-06-2007 23:25 ]

Logius | Somda | Twitter

• Alex)
Bij de oude layout linkte 'Community' bovenin naar GoT hoor :p
(Zie http://216.239.59.104/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl)

[ Voor 45% gewijzigd door Alex) op 05-06-2007 23:27 ]

• Oet
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Patriot schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:40:
[...]

Is er niet iets mis met je website als men er komt voor 'functionele whitespace'?
Gevalletje boodschap die niet overkomt zoals bedoeld :P

Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet moet gaan voor een beeldvullend pixelslurpend ik wil zoveel mogelijk weergeven op een zo efficiënt mogelijke manier.. Dat werkt niet. Ik meen me te herinneren iets van een http://www.milliondollarhomepage.com/ is niet natuurlijk niet te vergelijken.. Maar het doel van de website is ook anders (althans, dat mag ik toch hopen! :+ ).
Anyway, wat ik bedoelde met "functionele whitespace" is het gebruiken van witruimte om zo rust te creëren met functioneel ingezette open gelaten ruimte. Zo creëer je scheidingen, iets wat met een kleur overgang of een plaatje ook te doen is. Op dit moment wordt hier te weinig gebruik van gemaakt imho wat het geheel als een brei/chaotisch tot mij doet overkomen.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Pinjataaa
  • Laatst online: 23:06

Pinjataaa

Hit me!

Even eerlijk, voelt dit niet veel beter aan zo: http://img526.imageshack.us/img526/898/witipvzwartpm5.jpg

Ik krijg traanogen als ik een tekst probeer te lezen..

• Harm
  • Niet online
Pinjataaa schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:33:
Even eerlijk, voelt dit niet veel beter aan zo: http://img526.imageshack.us/img526/898/witipvzwartpm5.jpg

Ik krijg traanogen als ik een tekst probeer te lezen..
Misschien zou je je browser niet fulltime moeten gebruiken... je hebt een scherm met een resolutie van 1680x1050 (gok ik) en door niet fulltime te browsen, kun je die real estate stukken beter gebruiken. Stel je browser in op iets van 1024x765 en je hebt meer dan voldoende overzicht om alle sites, inclusief tweakers.net, te bezoeken.

• Pinjataaa
  • Laatst online: 23:06

Pinjataaa

Hit me!

Harm schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:42:
[...]

Misschien zou je je browser niet fulltime moeten gebruiken... je hebt een scherm met een resolutie van 1680x1050 (gok ik) en door niet fulltime te browsen, kun je die real estate stukken beter gebruiken. Stel je browser in op iets van 1024x765 en je hebt meer dan voldoende overzicht om alle sites, inclusief tweakers.net, te bezoeken.
Bedankt, is inderdaad een stuk rustiger zo.

• Alex)
Harm schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:42:
[...]

Dus jij zegt eigenlijk dat mensen met een groot scherm maar verplicht niet moeten maximaliseren? Mag ik even heel hard lachen? Ik surf het liefst maximized en dan werkt een donkere achtergrond niet lekker mee...

Sowieso vind ik de hele FP geen verbetering, vooral dat het nieuws nu verspreid is over 4 sites vind ik onhandig... en die RSS-feed helpt niet echt mee...

Waarom zijn er geen directe feeds meer van T.net maar alleen maar die gare feedburner-gevallen?Al gevonden...

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 05-06-2007 23:52 ]

• MrOizo
  • Laatst online: 17-09-2025
Het valt me enorm op dat ik blijkbaar zowat de enige ben die zich rot schrikt van de nieuwe layout :|

Is het niet mogelijk dat een gebruiker zelf de oude layout kan voorkeuren? :/

[ Voor 30% gewijzigd door MrOizo op 05-06-2007 23:54 ]

• Alex)
MrOizo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:53:
Het valt me enorm op dat ik blijkbaar zowat de enige ben die zich rot schrikt van de nieuwe layout :|

Is het niet mogelijk dat een gebruiker zelf de oude layout kan voorkeuren? :/
Nope, daarvoor is teveel veranderd, zegt men...

Maarreh... kan de oude layout niet gewoon omgebouwd worden naar het nieuwe systeem? (Zou ik ook op prijs stellen)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 06-06-2007 00:00 ]

Verwijderd

Wat mij ook opvalt is dat je niet meer een klein stukje text kan selecteren, alleen maar een hele lap tegelijk.

Iemand die hier een remedie voor heeft?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Alex) schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:57:
[...]

Nope, daarvoor is teveel veranderd, zegt men...

Maarreh... kan de oude layout niet gewoon omgebouwd worden naar het nieuwe systeem? (Zou ik ook op prijs stellen)
Dat zou dan meer een abo future zijn denk ik. :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:07:
Wat mij ook opvalt is dat je niet meer een klein stukje text kan selecteren, alleen maar een hele lap tegelijk.

Iemand die hier een remedie voor heeft?
Het zou al een stuk helpen als je erbij vertelt met welke browser je dit hebt.
FireFox 1.5.0.12 kan hier prima losse woorden selecteren namelijk.

[edit]
Laagvliegerke in "Next Gen!"

Zelfde dus.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 06-06-2007 00:12 ]

• Alex)
DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:09:
[...]

Dat zou dan meer een abo future zijn denk ik. :)
Uiteraard, alles voor het geld...

Ik vraag me af: als VNU T.net niet had overgenomen, zouden we dan nog met de oude layout zitten i.p.v. dit geval met dat gedrocht als logo?

Waarom zijn die nieuwsartikelen zo smal, dat leest niet echt prettig... hoogstens als column in een derderangskrantje..

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 06-06-2007 00:12 ]

• DaannO
Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Uiteraard, alles voor het geld...

Ik vraag me af: als VNU T.net niet had overgenomen, zouden we dan nog met de oude layout zitten i.p.v. dit geval met dat gedrocht als logo?

Waarom zijn die nieuwsartikelen zo smal, dat leest niet echt prettig... hoogstens als column in een derderangskrantje..
Iedereen moet met zijn tijd mee. Tweakers is het grootste tech forum van Nederland en blijft dan met een fp zitten waarin 5 jaar niets is veranderd? Niet echt representatief denk ik zo. Het zat er gewoon aan te komen en elk zelfrespecterende site doet het zelfde. Om dit nou allemaal op VNU af te schuiven gaat me wat te kort door de bocht.

Ik denk dat juist door VNU er meer energie ingestoken is en daarom er op langere termijn een beter fp uitkomt. Je kan niet iedereen tevreden stellen. :)

• Comgenie
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Modbreak:Moet je niet nog een keer proberen te flikken

[ Voor 81% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 16:39 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

• Alex)
DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:15:
[...]

Iedereen moet met zijn tijd mee. Tweakers is het grootste tech forum van Nederland en blijft dan met een fp zitten waarin 5 jaar niets is veranderd? Niet echt representatief denk ik zo. Het zat er gewoon aan te komen en elk zelfrespecterende site doet het zelfde. Om dit nou allemaal op VNU af te schuiven gaat me wat te kort door de bocht.

Ik denk dat juist door VNU er meer energie ingestoken is en daarom er op langere termijn een beter fp uitkomt. Je kan niet iedereen tevreden stellen. :)
Wat mij betreft mag heel VNU dan nu direct heel diep in de *** zakken, als dat ook meteen het oude vertrouwde - overzichtelijke, leesbare - T.net terugbrengt.

• Avvd
  • Niet online
ik vind persoonlijk de site veels te druk, verder zijn de zwarte balkenn aan de zijkanten niet echt goed voor het lezen (grijs zoals het voorbeeld hierboven zal al veel beter zijn). En dan maar niet te beginnen over het logo want dat is echt 10x niks.

groen en rood bij elkaar is :/

[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 06-06-2007 00:24 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:17:
[...]
Wat mij betreft mag heel VNU dan nu direct heel diep in de *** zakken, als dat ook meteen het oude vertrouwde - overzichtelijke, leesbare - T.net terugbrengt.
Zoals in het artikel op de FP staat, deze layout zou er toch wel gekomen zijn, maar door VNU heeft T.net de midddelen om deze layout eerder klaar te hebben.

Waarom durft niemand kritiek te geven op T.net? Waarom moet het als iets niet goed is altijd op VNU afgeschoven worden?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31

aex351

I am the one

Hele probleem met Tweakers is, is dat veel mensen nog steeds oude opvattingen over Tweakers heeft. Het idee van door en voor de gebruikers, openheid waarbij gebruikers ook iets te vertellen hebben, is allang van de baan.

Tweakers een bedrijf en dus puur uit op winst. Dat is de essentie achter een bedrijf. Dus mensen stop alsjeblieft met commentaar geven want het heeft geen nut mits hun er belang bij hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door aex351 op 06-06-2007 00:33 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Alex)
fsfikke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:26:
[...]

Zoals in het artikel op de FP staat, deze layout zou er toch wel gekomen zijn, maar door VNU heeft T.net de midddelen om deze layout eerder klaar te hebben.

Waarom durft niemand kritiek te geven op T.net? Waarom moet het als iets niet goed is altijd op VNU afgeschoven worden?
Ik heb al behoorlijk wat kritiek op T.net gegeven, maar als het niet goed is doe ik er nog een schepje bovenop:
- Wie is er hier verantwoordelijk voor het design?
- M.a.w. wie heeft er hier een gebrek aan smaak?
- Wie verzint een logo dat lijkt op het logo van Texaco, maar dan in het groen (:r)
- Welke malloot gebruikt dat gehandicapte lettertype? (die halve e en a)
- Wie heeft bedacht dat die balk rechts zo achterlijk breed moet zijn, hij drukt alle content weg
- Waarom zijn de feeds nog de enige manier om een goed overzicht te krijgen van _alle_ nieuwsitems? Waarom? Wie dacht dat dát handig was?

• DaannO
Alex) schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:32:
[...]

Ik heb al behoorlijk wat kritiek op T.net gegeven, maar als het niet goed is doe ik er nog een schepje bovenop:
- Wie is er hier verantwoordelijk voor het design?
- M.a.w. wie heeft er hier een gebrek aan smaak?
- Wie verzint een logo dat lijkt op het logo van Texaco, maar dan in het groen (:r)
- Welke malloot gebruikt dat gehandicapte lettertype? (die halve e en a)
- Wie heeft bedacht dat die balk rechts zo achterlijk breed moet zijn, hij drukt alle content weg
- Waarom zijn de feeds nog de enige manier om een goed overzicht te krijgen van _alle_ nieuwsitems? Waarom? Wie dacht dat dát handig was?
Over smaak valt te twisten. Wat jij niet mooi vindt kan iemand wel mooi vinden, zoals ik. :) Voor de rest wordt in het volgende artikel: plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site de helft van je vragen beantwoord.

• Alex)
DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:34:
[...]

Over smaak valt te twisten. Wat jij niet mooi vindt kan iemand wel mooi vinden, zoals ik. :) Voor de rest wordt in het volgende artikel: plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site de helft van je vragen beantwoord.
Modbreak:Jij gaat NU kappen

[ Voor 14% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 08:36 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Het ziet er op zich wel grappig uit. De nieuwe AJAX moderatie is zeker even wennen. Zo op het oog kan ik alleen nog maar meerdere +'en of een - uitdelen. Bij de oude moderaties was de reden altijd wel aardig, hoewel er wel een paar overlappend waren. Vooral "inzichtvol" en "interesant" vond ik vaak moeilijk kiezen als een post gewoon "goed" was naar mijn mening.

Aan de andere kant is iets op "grappig" modereren er nu ook niet meer bij en dat was toch wel een hele aparte keuze.

Ook aan de negatieve kant was dat zo eigenlijk. "Flamebait" en "troll" zijn een beetje om het even en "first post" was ook niet zo vaak nuttig, maar "overbodig" was wel duidelijk en die zit nu feitelijk als enigste in het nieuwe moderatie systeem (heet nu "ongewenst" ).

Zelf had ik eigenlijk liever wat keuzes gehad bij de negatieve kant. "dom" of "niet waar" bijvoorbeeld, te gebruiken als iemand wat post dat op zich goed klinkt (en dus niet als flamebait opgevat moet worden) maar wat gewoon simpel weg niet waar is. Zo iets als; "De amiga 500 had destijds een 10Mhz 68000".

Het overzicht van de stemmen die al gegeven zijn in het moderatie popup venstertje vind ik zeker een verbetering. Ziet er mooi en handig uit. Wel is jammer dat dat zelfde popup venstertje verkeerd gerenderd wordt in Firefox 2 op Windows XP als je de text size 1 of 2 standjes groter zet (b.v. met ctrl++).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Ik vind de nieuwe frontpage een beetje Ars Technica-achtig overkomen, maar niet verkeerd hoor... gewoon even wennen, denk ik

[Specs]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ziet er wel geil uit moet ik zeggen :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Alex)
Jack schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:51:
Ik vind de nieuwe frontpage een beetje Ars Technica-achtig overkomen, maar niet verkeerd hoor... gewoon even wennen, denk ik
Modbreak:Laatste waarschuwing. Of je gaat je standpunten op een respectvolle en opbouwende manier onderbouwen, of je gaat verder met het op de man spelen, flamen en ongefundeerd overal tegenaan schoppen en dan merk je wel wat er gebeurt

[ Voor 41% gewijzigd door Yoeri op 06-06-2007 08:37 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je het nóg ongenuanceerder brengen door het nóg verder op de man te spelen en je mening over iemand als feit te poneren?

* alt-92 mompelt iets over stuurlui en een wal enzo.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
1) Lees eerst Tweakers.net lanceert vernieuwde site, Reflectie na drie dagen nieuwe layout en Aanpassing weergave nieuwsberichten.
2) Hou het onderbouwd.
3) Feature requests en bugmeldingen overigens op Devtrack graag, hier worden ze maar over het hoofd gezien.