De behuizing van mijn Nokia 6500 classic is nogal bekrast. Ik zal deze willen vervangen voor een nieuwe behuizing. Heeft er iemand/ of weet er iemand ergens op internet een handleiding (met plaatjes) hoe de behuizing te vervangen is???
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met de telefoonoperator(en).
Als dat bericht via een operator komt waar het uur verkeerdelijk is ingesteld dan krijg jij dat uur erbij. Zeker als je op vakantie zit en via andere netwerken zit te werken.
Ik denk dat berichten normaal gezien zo snel doorgestuurd worden dat het lijkt dat het jouw tijd is van ontvangst, maar volgens mij is de tijd van je ontvangen bericht die van de telefoonoperator. En als die achterloopt heb je ook een verkeerd uur.
Soms kan het ook zijn dat een bericht ergens een uur lang god weet waar zit, dat uur is dan ook verkeerd.
Verwijderd
Ik heb een 6300. Heerlijk toestel, heel blij mee. Alleen gister in de wasmachine terecht gekomen. Naar de klote dus... heel jammer. Ik zit te denken om de 6300 opnieuw te kopen of om voor de 6500 Classic te gaan. Een paar vraagjes voor ervaringsdeskundigen van beide toestellen.
Ik heb de 6500 nog niet in mijn handen gehad. Hoe is die in vergelijking met de 6300 qua:
Degelijkheid (denk je dat ie beter/slechter tegen een stootje kan)?
Toetstenbord (gevoeligheid, grootte, is het lekker in gebruik)?
Snelheid van de menu's?
Vooral het toetsenbord ben ik benieuwd naar.
Ik heb de 6500 nog niet in mijn handen gehad. Hoe is die in vergelijking met de 6300 qua:
Snelheid van de menu's?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 00:51 ]
Gewoon Engelse update gehad, met NL-talige updatesoftware. Hoe kan ik dit weer downgraden?tennisbal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:30:
vandaag mekkerde vista dat er een nieuwe firmware update uit is voor m'n nokia. nokia software geodnwload en geinstalleerd, het probleem is alleen dat de firmware update in het engels is en de telefoon nederlands, krijg ik hier problemen mee?
firmware oud - 4.81 hij iwl naar 6.6 ? (behoorlijke stap maar goed)
Heb allebei de toestellen regelmatig in mijn handen (mijn beide ouders hebben de 6300) en ik denk niet dat de 6500 de meerprijs (volgens mij best wel veel duurder) echt waard is. Afgezien van het uiterlijk zit er nauwelijks verschil in qua gebruiksvriendelijkheid.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:17:
Ik heb een 6300. Heerlijk toestel, heel blij mee. Alleen gister in de wasmachine terecht gekomen. Naar de klote dus... heel jammer. Ik zit te denken om de 6300 opnieuw te kopen of om voor de 6500 Classic te gaan. Een paar vraagjes voor ervaringsdeskundigen van beide toestellen.
Snelheid van de menu's?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik heb sinds een tijdje een vervelend probleem in mn 6500 slide. Het is namelijk zo dat sinds ik er een 8GB MicroSD kaartje erin heb zitten dat de telefoon gewoon ronduit traag is en in het ergste geval gewoon niet reageert. Ik weet 100% zeker dat de oorzaak door het flashkaartje komt, maar het flashkaartje zelf niet het probleem is. Het betreft hier een SanDisk Micro Ultra SD Card.
Weet iemand hoe de telefoon weer snel kan krijgen MET deze SD-kaart?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik zat net te kijken bij Alternate toen ik dat 8 Gb kaartje voor 25 Euro zag op hun site, ik kwam eigelijk hier naartoe om te kijken of dat een beetje gaat werken.Rakkerzero schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:22:
Ik heb sinds een tijdje een vervelend probleem in mn 6500 slide. Het is namelijk zo dat sinds ik er een 8GB MicroSD kaartje erin heb zitten dat de telefoon gewoon ronduit traag is en in het ergste geval gewoon niet reageert. Ik weet 100% zeker dat de oorzaak door het flashkaartje komt, maar het flashkaartje zelf niet het probleem is. Het betreft hier een SanDisk Micro Ultra SD Card.
Maar misschien zijn de accesstijden van dat kaartje niet zo best? Ik weet eigelijk niet wat het verschil is tussen nokia's eigen kaartjes en die van andere fabrikanten?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb nu 2 maanden de nokia 6500 classic.
als ik opgeroepen word dan gaat mijn gsm niet altijd over. De volgende ochtend ontvang ik een sms met de gemiste oproep.
Soms als ik wil bellen gaat de oproep een aantal keer over en dan wordt ik eruit gegooid met de mededeling netwerk bezet. als ik direct weer bel gaat dit wel goed
Slecht geluid dwz ik versta degene aan de andere kant slecht.
In de lift valt hij meteen uit (oude nokiaN73 kon ik wel mee in de lift bellen)
het toestel wordt snel heet tijdens het bellen.
dit alles met dezelfde simkaart/abonnement/provider.
herkent iemand dit of heb ik een maadagochtendtoestel?
als ik opgeroepen word dan gaat mijn gsm niet altijd over. De volgende ochtend ontvang ik een sms met de gemiste oproep.
Soms als ik wil bellen gaat de oproep een aantal keer over en dan wordt ik eruit gegooid met de mededeling netwerk bezet. als ik direct weer bel gaat dit wel goed
Ik zou kijken naar een vervangend toestel bij de shop waar je hem vandaan hebt want ik heb een compleet tegengesteld beeld van mijn Nokia 6500 Classic. Ik heb hem nu bijna een jaar en ben er prima tevreden mee, goed toestel en geen noemenswaardige problemen ondervonden.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
Hallo,
Ook ik heb geen enkel probleem met de 6500c...ik denk inderdaad dat je het beste contact op kunt nemen met de winkel waar je je toestel gekocht hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
Hallo,
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik heb gisteren nieuwe firmware geinstalleerd voor de 6500 slide versie 8.30 03-07-08 RM-240 nadat ik een sms had ontvangen van Nokia. De firmware wordt niet geinstalleerd OTA maar via datakabel.
Dit is DE telefoon waar ik naar zoek. Doet alles wat een telefoon hoort te doen en ziet er slick uit. Deze staat op mijn verlanglijstje
Verwijderd
Ik heb een vraagje voor eigenaren van een 6500 slide.
Toen ik in de winkel eentje in m'n handen had, waren de knopjes op de voorkant (opnemen+ophangen etc) nogal zompig / 'mushy'. Ook leek alles een beetje samengeklonken (met de 5-way button) en de 'klik' was er uit. Is dit een gevolg van abuse door winkelbezoekers, of zijn de knopjes veel gevoeliger voor slijtage (qua feeling) dan wat ik van Nokia zou verwachten?
Hoe ervaring jullie dit? Ik wil een nokia kopen omdat ik niet na anderhalf jaar me kapot wil ergeren aan slijtage en aan een overmatig traag geworden telefoon.
edit: Bij evt. reacties zou het handig zijn om te vermelden hoelang je de 6500s al in gebruik hebt.
Toen ik in de winkel eentje in m'n handen had, waren de knopjes op de voorkant (opnemen+ophangen etc) nogal zompig / 'mushy'. Ook leek alles een beetje samengeklonken (met de 5-way button) en de 'klik' was er uit. Is dit een gevolg van abuse door winkelbezoekers, of zijn de knopjes veel gevoeliger voor slijtage (qua feeling) dan wat ik van Nokia zou verwachten?
Hoe ervaring jullie dit? Ik wil een nokia kopen omdat ik niet na anderhalf jaar me kapot wil ergeren aan slijtage en aan een overmatig traag geworden telefoon.
edit: Bij evt. reacties zou het handig zijn om te vermelden hoelang je de 6500s al in gebruik hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 11:45 ]
De knopjes zijn nog vrijwel hetzelfde als toen ik hem kocht, gewoon goed in te drukken met een klikje, dus niet zo mushy als jij hebt gevoeld waarschijnlijk. Ik vind alleen de slide zelf nog steeds niet van hoge kwaliteit (die zit niet lekker strak, beetje speling naar de zijkant), de knopjes van de bovenste helft reageren soms niet, dan moet ik even open en dicht sliden (maar das ook al vanaf het begin) en er zijn slijtage plekjes op het nummerieke gedeelte door het sliden (hebben volgens mij alle bezitters van dit toestel last van na korte tijd). Toestel is bij mij niet langzamer, alleen je moet niet vergeten af en toe je smsjes te wissen als je veel smst, want dan gaat het verwijderen niet zo soepel. Toestel blijft echter gewoon zelfde functioneren als toen ik hem kocht. Ik heb hem nu 10 maanden.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Ik ga 'm binnekort in ontvangst nemen (een zwarte als 't goed is!)Only schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:18:
De knopjes zijn nog vrijwel hetzelfde als toen ik hem kocht, gewoon goed in te drukken met een klikje, dus niet zo mushy als jij hebt gevoeld waarschijnlijk. Ik vind alleen de slide zelf nog steeds niet van hoge kwaliteit (die zit niet lekker strak, beetje speling naar de zijkant), de knopjes van de bovenste helft reageren soms niet, dan moet ik even open en dicht sliden (maar das ook al vanaf het begin) en er zijn slijtage plekjes op het nummerieke gedeelte door het sliden (hebben volgens mij alle bezitters van dit toestel last van na korte tijd). Toestel is bij mij niet langzamer, alleen je moet niet vergeten af en toe je smsjes te wissen als je veel smst, want dan gaat het verwijderen niet zo soepel. Toestel blijft echter gewoon zelfde functioneren als toen ik hem kocht. Ik heb hem nu 10 maanden.
Dat is niet de oplossing voor het probleem waar tim-w het over heeft.Jules|IA schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:58:
[...]
Ga naar instellingen>telefoon>aut.toets.blokk (dit staat voor automatische toestblokkering) en dat op aan zetten.
ik erger me er ook aan dat niet met dicht sliden de toetsblock er automatisch op gaat.
en nee dat kan je ook nergens instellen!
Heb een 6500 Slide met een uptodate firmware. Als ik een sms bericht maak, dan staat er dat ik nog 1000 tekens over heb (1000/1 staat er). Normaal is dat 160 tekens. Hoe corrigeer ik dat? Die staat niet in de mms stand, dus die zou 160 tekens moeten weergeven, maar dat doet die niet. Iemand een oplossing?
Bedankt!
Bedankt!
Verwijderd
Dat is geen fout maar een feature. Je kan een SMS langer dan 160 tekens versturen en die worden dan als 2, 3, 4 losse SMS berichten verstuurd en aan de ontvangende kant weer aan elkaar geplakt.
Daar staat die 1 ook voor achter de 1000 (1000/1).
Probeer maar eens een lekker lange SMS te tikken en je zult zien dat als je over de 160 gaat er 839/2 komt te staan
(tenminste .. zo werkt het op mijn eigen nokia (geen 6500))
Daar staat die 1 ook voor achter de 1000 (1000/1).
Probeer maar eens een lekker lange SMS te tikken en je zult zien dat als je over de 160 gaat er 839/2 komt te staan
(tenminste .. zo werkt het op mijn eigen nokia (geen 6500))
Hoi, bedankt voor de tip! Ik ben namelijk overgestapt van een N95 8GB daar stond wel gewoon 160 tekens bij het versturen van een sms. Zo werkt dat dus! Bedankt voor je snelle reactie!
Verwijderd
Geen toetsenblokkering bij dichtschuivenPuckStar schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:37:
[...]
Dat is niet de oplossing voor het probleem waar tim-w het over heeft.
ik erger me er ook aan dat niet met dicht sliden de toetsblock er automatisch op gaat.
en nee dat kan je ook nergens instellen!

Als dat toetsenblokkering niet kan bij dichtschuiven, hoe moet je 'm dan erop zetten? Hopelijk one-button-press?!
edit:
in de handleiding staat:
Dat vrijgeven> Ok, zijn dat twee knopjes ?Om de toetsen te vergrendelen, schuift u de telefoon dicht en drukt u binnen 3,5 seconde op "Blokkrn"
Om de toetsenblokkering op te heffen, schuift u de telefoon open en drukt u binnen 1,5 seconde op Vrijgeven > Ok.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 01:00 ]
Nee, bij dichtschuiven moet je 1 knop indrukken, de grootste nota bene (geen problemen mee persoonlijk) en als je de telefoon open slide komt die automatisch van toetsblokkering af.
Alleen als je hem dicht hebt moet je 2 knopjes indrukken om vrij te geven (en toetsblokkeren vanuit gesloten stand kan dus ook weer met die 2 knopjes).
Alleen als je hem dicht hebt moet je 2 knopjes indrukken om vrij te geven (en toetsblokkeren vanuit gesloten stand kan dus ook weer met die 2 knopjes).
Ik heb nu 2 dagen firmware versie 8.30 op mijn 6500c staan, maar ik merk geen verschillen...heeft iemand ergens een change log (gezien)?
adr opleidingen en meer adr opleidingen
kun je eigenlijk een mp3 aan een binnenkomende sms koppelen?
antwoord al gevonden op de 2e pagina
antwoord al gevonden op de 2e pagina
[ Voor 29% gewijzigd door Magic666 op 12-09-2008 18:36 ]
Sinds eergisteren firmware 8.30 op de 6500 Slide staan. Merk helemaal geen verbeteringen. Wel een aantal vastlopers gehad (zat vast ergens in het menu, na een korte tijd deed die het pas weer na het drukken van de ophang/sluitknop), dat had ik niet eens met de vorige firmware 6.60.
Dus tot nu toe zie ik nog geen voordeel bij de nieuwe 8.30 firmware.
Dus tot nu toe zie ik nog geen voordeel bij de nieuwe 8.30 firmware.
Verwijderd
Ik heb een Nokia 6500 Classic en ik vroeg me af of het mogelijk is om een toepassing als Gmail toegang te geven tot het netwerk. Op dit moment moet ik elke keer dat ik Gmail start opnieuw toegang toestaan, via Netwerktoegang kan ik ook niet kiezen voor "Altijd toestaan".
Is er een andere oplossing?
Is er een andere oplossing?
afgelopen week mijn abonnement verlengd en er een 6500 slides bij besteld.
ik zie op dit forum verschillende meningen over het toestel.
toch ga ik van de positieve berichten uit en hoop ik in de loop van de week het toestel te ontvangen
ik zie op dit forum verschillende meningen over het toestel.
toch ga ik van de positieve berichten uit en hoop ik in de loop van de week het toestel te ontvangen
...
Iemand die weet hoe je de 'Music Player' daadwerkelijk kan afsluiten? Ik kan het niet vinden, je kunt hem als het ware alleen pauzeren en terug gaan naar 'Menu' zegmaar. Hoe is dit te doen
PB 3.2
Verwijderd
ophangtoets 1.5sec ingedrukt houden sluit mp3speler / radio af, als ik het goed heb.
p.s.
Ik heb nu een weekje een volledig zwarte 6500s, ben tot dusver erg tevreden. Nog wel even wennen aan het nokia systeem!
Syncen gaat érg fijn. Mijn iPod touch synced met outlook 2003, mijn nokia nu ook
. Contactpersonen in m'n 6500s zetten was dus zo gepiept.
Enige wat ik dus jammer vind is dat als ik de schuif dicht doe, ik niet terug ga naar het homescreen - zoals bij mijn samsung e900.
p.s.
Ik heb nu een weekje een volledig zwarte 6500s, ben tot dusver erg tevreden. Nog wel even wennen aan het nokia systeem!
Syncen gaat érg fijn. Mijn iPod touch synced met outlook 2003, mijn nokia nu ook
Enige wat ik dus jammer vind is dat als ik de schuif dicht doe, ik niet terug ga naar het homescreen - zoals bij mijn samsung e900.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 13:22 ]
is het mogelijk een adapt bluetooth gps receiver te koppelen met de nokia 6500 slide zodat ik deze kan gebruiken in combi met bv google maps oid?> zodat ik ook met mijn phone gps heb>?
ik krijg het niet voor elkaar
de telefoon kan de adapter niet vinden
ik krijg het niet voor elkaar
Verwijderd
Dan heb je toch echt de verkeerde telefoon gekocht.tennisbal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:06:
is het mogelijk een adapt bluetooth gps receiver te koppelen met de nokia 6500 slide zodat ik deze kan gebruiken in combi met bv google maps oid?> zodat ik ook met mijn phone gps heb>?
ik krijg het niet voor elkaarde telefoon kan de adapter niet vinden
Verwijderd
Mijn vader heeft de 6500c, laatste software geinstalleerd maar toch een groot probleem.
Het ding stoort gigantisch via alles dat met bluetooth handsfree te maken heeft, zowel met een parrot als een oortje.
Hebben meer mensen hier last van?
Het ding stoort gigantisch via alles dat met bluetooth handsfree te maken heeft, zowel met een parrot als een oortje.
Hebben meer mensen hier last van?
hehe dacht ik al, maar google maps in combi met een bluetooth kan echt niet?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:38:
[...]
Dan heb je toch echt de verkeerde telefoon gekocht.
Ik heb nu 4 maanden mijn 6500 Slide, en de laatste weken heeft mijn apparaatje ineens last van freeze's waarbij de hele telefoon niets doet en ik gerust 10-15 seconden mag wachten tot mijn acties weer verwerkt worden. De knoppen die ik in die tijd indruk worden wel bijgehouden, als ik zegmaar tijdens een freeze in een menu 2 items omhoog klik, zie ik dat ineens gebeuren 10 seconden later.
Batterij leeg laten gaan en opnieuw starten heeft geen nut gehad, geheugen zit ook niet vol. Wat kan hier aan de hand zijn?
Batterij leeg laten gaan en opnieuw starten heeft geen nut gehad, geheugen zit ook niet vol. Wat kan hier aan de hand zijn?
Heeft iemand een idee wat nou precies de verbeteringen / veranderingen zijn in de verschillende firmware versies. Ik kan nergens, maar dan ook nergens, iets van bijvoorbeeld een changelog vinden. Nokia is er een beetje vaag mee.
Is het mogelijk in de nokia 6500 agenda een zich herhalende afspraak te maken op elke eerste ... zaterdag van de maand?
Verwijderd
Nope, kan wel wekelijks doen en dan zelf goed kijken, maar dat was je vraag niet. Je kan niet een herhalende afspraak/herinnering instellen voor elke n'de zaterdag van de maand oid.Gymaroe schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:26:
Is het mogelijk in de nokia 6500 agenda een zich herhalende afspraak te maken op elke eerste ... zaterdag van de maand?
ik merk nu op dat ik links bovenaan mijn scherm 3G heb staan terwijl ik geen internet abonnementje heb... Is dat normaal?
Ik heb nl. het idee dat mn maandelijkse kosten hoger zijn dan normaal...
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Als je daarvoor gefactureerd denkt te worden moet je gewoon eens goed op je factuur kijken of een gespecificeerde factuur vragen. Ben je er zo achterdiontjuh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:21:
ik merk nu op dat ik links bovenaan mijn scherm 3G heb staan terwijl ik geen internet abonnementje heb... Is dat normaal?
Ik vind het volume tijdens een gesprek erg laag ten opzichte van andere toestellen. Als ik in een ietwat luidruchtige omgeving ben kan ik het gesprek al niet meer volgen. Is er een manier om dit 'op te voeren' ?
Het standaard volume is echt te laag voor mij.
Het standaard volume is echt te laag voor mij.
Als het goed is betekent het 3G icoontje alleen dat je op UMTS 'ingeschakeld' is en dat je dekking hebt (althans da's op mijn Samsung). Je hebt dan dus geen verbinding met het internet.diontjuh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:21:
Heb trouwens verlengd met een 6500 Slide via Hi.nl, ben mijn U700 nu echt spuugzat. Terug naar good old Nokia
Inmiddels de 6500 Slide sinds vrijdag in mijn bezit en ben er tot nu heel erg tevreden over
Paar goede dingen op een rij (vooral ten opzichte van mijn U700):
-heel veel instelmogelijkheden, vooral de weergave/snelkoppelingen die je naar eigen wens kunt instellen
-snelle toegang tot geheugenkaart
-snel in menu's
-goed geluid over speaker
-handige vooraf geïnstalleerde toepassingen
-prima batterij
-degelijk gebouwd
-filmpjes opnemen op 640x480, kwaliteit heb ik echter nog niet kunnen beoordelen
-veel smsjes opslaan
-automatisch overschakelen op GSM buiten 3G dekkingsgebieden (bij mijn U700 had je dan gewoon geen bereik als ie op UMTS stond)
Had alleen een probleempje met het ontbreken van bijhorende namen bij inkomende oproepen of smsjes, terwijl alles bij de contacten goed stond ingesteld. Bij smsjes doet ie het inmiddels goed, inkomende oproepen bij sommige wel en sommige niet. Als ik dan vanuit de oproepgeschiedenis het nummer opnieuw toevoeg lijkt het wel goed te werken.
-heel veel instelmogelijkheden, vooral de weergave/snelkoppelingen die je naar eigen wens kunt instellen
-snelle toegang tot geheugenkaart
-snel in menu's
-goed geluid over speaker
-handige vooraf geïnstalleerde toepassingen
-prima batterij
-degelijk gebouwd
-filmpjes opnemen op 640x480, kwaliteit heb ik echter nog niet kunnen beoordelen
-veel smsjes opslaan
-automatisch overschakelen op GSM buiten 3G dekkingsgebieden (bij mijn U700 had je dan gewoon geen bereik als ie op UMTS stond)
Had alleen een probleempje met het ontbreken van bijhorende namen bij inkomende oproepen of smsjes, terwijl alles bij de contacten goed stond ingesteld. Bij smsjes doet ie het inmiddels goed, inkomende oproepen bij sommige wel en sommige niet. Als ik dan vanuit de oproepgeschiedenis het nummer opnieuw toevoeg lijkt het wel goed te werken.
Ga de mijne binnenkort maar opsturen denk ik, dat vastlopen wordt steeds erger, zelfs als de telefoon overgaat en ik schuif hem open reageert ie soms niet.. SMS'jes tikken duurt 5 minuten in plaats van 1, schiet niet op zo.
Weet iemand wat de beveiligingscode is (6500 Slide)? In de handleiding staat '12345' maar dat is 'm toch echt niet...
anders moet je Hi ff bellenjelle. schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:29:
Weet iemand wat de beveiligingscode is (6500 Slide)? In de handleiding staat '12345' maar dat is 'm toch echt niet...
ik ben trouwens wel erg ontevreden over de duur van de batterij.. na 1 tot 1,5 dag moet ik hem al opladen omdat hij dan echt kneiterleeg is... jammer want aan het begin was het nog 3 tot 4 dagen
Ja, dat vind ik ook een grote ergenis. Om die reden ligt de telefoon iedere nacht maar gewoon aan de oplader. Dan kom overdag iig niet in de problemen dat ie ineens leeg is.diontjuh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:24:
[...]
anders moet je Hi ff bellen
ik ben trouwens wel erg ontevreden over de duur van de batterij.. na 1 tot 1,5 dag moet ik hem al opladen omdat hij dan echt kneiterleeg is... jammer want aan het begin was het nog 3 tot 4 dagen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Hoe oud is jullie toestel dan?
Hi bellen lijkt me trouwens ook niet zo zinvol, het gaat tenslotte om het toestel. Lees op internet dat je langs een service point moet gaan... ik wil alleen de datateller resetten (om mijn maandelijkse verbruik bij te houden) dus zo belangrijk is het nou ook weer niet
Hi bellen lijkt me trouwens ook niet zo zinvol, het gaat tenslotte om het toestel. Lees op internet dat je langs een service point moet gaan... ik wil alleen de datateller resetten (om mijn maandelijkse verbruik bij te houden) dus zo belangrijk is het nou ook weer niet
Ik moet zeggen dat het bij mij na bijna een jaar nog steeds meevalt. Ik kan hem nog steeds 2 dagen gebruiken voordat ie opgeladen moet worden en ik bel toch behoorlijk veel.diontjuh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:24:
[...]
anders moet je Hi ff bellen
Ook staat de blauwe tand eigenlijk altijd aan vanwege m'n bluetooth interface in mijn auto.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
hebben mensen eigenlijk nog last van bekraste toetsen bij de slide ?(met name de nieuwere)
Ik heb vandaag een 6500 slide van een collega van men moeder's werk in me handen geduwd gekregen..
Het probleem is dat ze haar beveiligingscode vergeten is en of ik er even naar wil kijken..
Na lang zoeken ben ik erachtergekomen dat je via NSS de code kan resetten, maar voordat je een USB verbinding tot stand heb gebracht moet je eerst een USB verbinding maken op de telefoon en dat kan alleen als je de "beveiligingscode" weet..
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Het probleem is dat ze haar beveiligingscode vergeten is en of ik er even naar wil kijken..
Na lang zoeken ben ik erachtergekomen dat je via NSS de code kan resetten, maar voordat je een USB verbinding tot stand heb gebracht moet je eerst een USB verbinding maken op de telefoon en dat kan alleen als je de "beveiligingscode" weet..
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
ik zit met een klein probleempje toen ik gisterenavond terug kwam uit de kroeg en me nokia 6500 classic aan de oplaader wilde hangen kwam ik er achter dat me scherm stuk was. dus ik ben vanmiddag gelijk even langs de nokiashop hier in de buurt geweest. uiteraard het bekende verhaal dat ik hem van grote hoogte zou hebben laten vallen. toen ik hem vertelde dat ik de hele avond in de kroeg was geweest en dat de telefoon me broekzak niet had verlaten was zijn antwoord dan heeft u er mee tegen de bar geleund. ik met een verbaasde blik op mijn gezicht vraag ik de man of hij het normaal vind dat een scherm breekt als ik even tegen de bar leun om een biertje te bestellen. daarop had hij uiteraard geen antwoord. dus ik vraag hoe het zit met de garantie. hij blijft bij zijn waarneming dat de telefoon gevallen is en dat het niet onder de garantie valt. dus ik vraag wat valt er dan wel onder de garantie hij noemde een paar dingen zoals het toetsenbord en het vastlopen van de software o.a.. toen ik zei dat het op het internet waarschijnlijk een stuk goedkoper was kwam hij uiteraard met het standaard zinnetje dat mijn garantie op de overige onderdelen zou vervallen als ik zelf het scherm zou vervangen. hij kon alleen aanbieden de telefoon te maken voor 80 euro excl. BTW. 95 euro voor het vervangen van een display van een toestel van 250 euro. ik dacht zijn ze wel helemaal lekker daar.
toen ik hem wees op andere kleine problemen die het toestel al vertoonde zoals slijtage aan het toetsenbord. het zeer moeizame en langzaam oplaadden waarneer de accu helemaal leeg is, het snel leeg zijn van de accu als je bluetooth per ongeluk aan laat staan. hij zei dat hij hier pas naar kon kijken als het scherm gemaakt. was en of dat dan wel onder de garantie ging vallen kon hij niet vertellen.
dus ik kom net thuis en kijk even op internet en zag dat je zelf ook een scherm kan kopen en vervangen. uiteraard heb je een speciale schroevendraaier nodig maar samen met het scherm zou dat op 40 euro komen. nokia vraagt dus voor een klus van waarschijnlijk 30 minuutjes 50 euro. dus ik overweeg om zelf het scherm te vervangen. zijn er mensen met ervaring hiermee of iemand die een handige kennis heeft, die misschien wat tips heeft of misschien zelf wel tijd heeft om het scherm te vervangen.
graag hoor ik van jullie.
toen ik hem wees op andere kleine problemen die het toestel al vertoonde zoals slijtage aan het toetsenbord. het zeer moeizame en langzaam oplaadden waarneer de accu helemaal leeg is, het snel leeg zijn van de accu als je bluetooth per ongeluk aan laat staan. hij zei dat hij hier pas naar kon kijken als het scherm gemaakt. was en of dat dan wel onder de garantie ging vallen kon hij niet vertellen.
dus ik kom net thuis en kijk even op internet en zag dat je zelf ook een scherm kan kopen en vervangen. uiteraard heb je een speciale schroevendraaier nodig maar samen met het scherm zou dat op 40 euro komen. nokia vraagt dus voor een klus van waarschijnlijk 30 minuutjes 50 euro. dus ik overweeg om zelf het scherm te vervangen. zijn er mensen met ervaring hiermee of iemand die een handige kennis heeft, die misschien wat tips heeft of misschien zelf wel tijd heeft om het scherm te vervangen.
graag hoor ik van jullie.
Ja, dit heb ik ook.andyy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:06:
hebben mensen eigenlijk nog last van bekraste toetsen bij de slide ?(met name de nieuwere)
Ik ben van plan om er binnenkort mee tergug te gaan, ben er al een keer mee teruggeweest en de man van de winkel adviseerde me er mee terug te komen als het erger werd want ik had toch 2 jaar garantie.
Daar heb ik nu ook idd last van.. 1 tot 1,5 dag idd. En dan is hij toch al wel weer ver leeg.diontjuh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:24:
[...]
Ook bij mij ligt hij elke avond dan ook aan de accuoplader. EN ik denk juist dat dat zijn vermogen alleen nog maar meer aantast
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Mijn Nokia 6500 Classic heeft een zeer laag volume. Als ik over straat loop of in de auto bel ( bijrijder
) dan kan ik de persoon waarmee ik bel amper verstaan. Soms helemaal niet als de mic van diegene iets aan de lage kant staat.
Iemand hiermee bekend? Heeft iedereen dit zo erg, of is de mijne rijp voor de garantie?
ps. Nee ik ben niet doof, dat dacht ik namelijk eerst ook. Anderen merken dit ook op aan mijn telefoon.
Iemand hiermee bekend? Heeft iedereen dit zo erg, of is de mijne rijp voor de garantie?
ps. Nee ik ben niet doof, dat dacht ik namelijk eerst ook. Anderen merken dit ook op aan mijn telefoon.
Verwijderd
Iemand het probleem met de classic dat hij vaak vastloopt tijdens een gesprek?
Het hele scherm wordt dan wit en het lijkt wel of hij opnieuw aan het opstarten is.. vriend van mij heeft exact hetzelfde!
Het hele scherm wordt dan wit en het lijkt wel of hij opnieuw aan het opstarten is.. vriend van mij heeft exact hetzelfde!
Heb ik iig nog nooit last van gehad!Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:36:
Dan maar even richten op de 'persoon'. Ook last van een laag volume? De nokia 6300 van m'n pa is ongeveer 3x zo luid.
Verwijderd
Hmja, dat wel een beetje.. Ik heb de ervaring dat je de 6500 echt heel goed tegen je oor aan moet leggen op een bepaalde manier, anders krijg je de helft niet mee..
Gelukkig heb ik daarentegen geen last van bekraste toetsen (nou jah, niet dat het dramatische vormen aanneemt).. Then again is dat ook niet zo verwonderlijk als je nagaat hoe vaak ik mijn trouwe mobje al op de -niet altijd even zachte- vloer heb laten belanden..
Grootste probleem vind ik dat het de achtergrond (foto ofzow die je zelf instelt) soms "ineens" weg is gevallen of dus nadat je hem op de grond hebt laten vallen..
Gelukkig heb ik daarentegen geen last van bekraste toetsen (nou jah, niet dat het dramatische vormen aanneemt).. Then again is dat ook niet zo verwonderlijk als je nagaat hoe vaak ik mijn trouwe mobje al op de -niet altijd even zachte- vloer heb laten belanden..
Grootste probleem vind ik dat het de achtergrond (foto ofzow die je zelf instelt) soms "ineens" weg is gevallen of dus nadat je hem op de grond hebt laten vallen..
Verwijderd
Is er al een topic over de 6600 slide? De 6600 slide is de opvolger van de 6500 slide, toch? Ben op zich wel benieuwd naar wat gebruikservaringen. GSMarena reviewt 'em wel redelijk goed... Wel verwarrend zo, nokia herbruikt productnummers, ik vind wel topics over een 6600 van vier jaar oud of zo
Steeds vaker de laatste weken eigenlijk.. ook dat ineens de ontvangst wegvalt omdat ik ineens geen netwerk heb, waar mensen om me heen dat niet hebben.....Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:36:
Voor dat laatste is gelukkig een hele makkelijke workaround.. gewoon de vaste ingestelde achtergronden en tonen op je telefoon zelf zetten en niet op je kaartje..Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:03:
Hmja, dat wel een beetje.. Ik heb de ervaring dat je de 6500 echt heel goed tegen je oor aan moet leggen op een bepaalde manier, anders krijg je de helft niet mee..
Ik hoop dat het snel komt, want ik zal waarschijnljik volgende maand mijn 6500 slide ervoor inruilen..Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:32:
Is er al een topic over de 6600 slide? De 6600 slide is de opvolger van de 6500 slide, toch? Ben op zich wel benieuwd naar wat gebruikservaringen. GSMarena reviewt 'em wel redelijk goed... Wel verwarrend zo, nokia herbruikt productnummers, ik vind wel topics over een 6600 van vier jaar oud of zo
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Effe de situatie: ik ben momenteel gebruiker van een E51, die nagenoeg verkocht is. Omdat ik al jaren trouw en tevreden Nokia-gebruiker ben wil ik terug eentje uit hun gamma. Na lang zoeken, wikken en wegen ben ik uitgekomen bij de 6600slide die nu elke minuut (eindelijk, wat is nokia toch een ramp op vlak van releasing!) gaat uitkomen. De reviews die ik al over de 6600s heb gelezen zijn overall gezien erg positief. Maar ook de 6500s is nog steeds een aantrekkelijk toestel. Het gewicht en de afmetingen zijn lekker klein & licht voor de 6600s maar ergens maak ik me ook zorgen dat zo'n kleine toetsjes algauw gaan opspelen bij wat sms-verkeer. En is die 6600s nou echt een opvolger voor de 6500s die zich toch nog wat meer als cameramobiel profileert (fotoknop op zijkant en carl-zeiss optics), iets wat de 6600s dan weer niet heeft...
Qua prijs is het verschil tussen een 6500s & 6600s niet meer dan pakweg 10 euro...
Als je op gsmarena de 2 toestellen naast elkaar gaat zetten en vergelijkt, ontlopen ze elkaar amper, de grootste verschillen zitten hem in de afmetingen en het gewicht...
Lovende reviews over de 6500s ook, enkel het gewicht ervan (125gr) is een pak meer dan de 110gr van de 6600s. Hoe valt dat in de praktijk mee?
Het dilemma, ik word er quasi gek van
Qua prijs is het verschil tussen een 6500s & 6600s niet meer dan pakweg 10 euro...
Als je op gsmarena de 2 toestellen naast elkaar gaat zetten en vergelijkt, ontlopen ze elkaar amper, de grootste verschillen zitten hem in de afmetingen en het gewicht...
Lovende reviews over de 6500s ook, enkel het gewicht ervan (125gr) is een pak meer dan de 110gr van de 6600s. Hoe valt dat in de praktijk mee?
Het dilemma, ik word er quasi gek van

Verwijderd
De telefoon (6500) voelt inderdaad wat zwaarder aan in vergelijking met een random ander toestel.. Ik vind dit zelf niet hinderlijk, eigenlijk wel fijn zelfs.. De telefoon die ik hiervoor had, was zo'n licht klein dingetje die ik (mede daardoor) constant kwijt was (terwijl ie dan gewoon in m'n zak zat)..
Je hebt ook geen last van het gewicht van de 6500.. Je went er snel aan en eigenlijk vind ik het wel een fijn en vertrouwd gevoel een iets zwaarder toestel in de hand te hebben.. Het zorgt ervoor dat je toch het gevoel hebt dat de kwaliteit op de een of andere manier ook beter is.. Onzin natuurlijk, maar toch..
De 6500 vind ik persoonlijk echt een superfijn toestel.. De kwaliteit van de foto's is ook echt fantastisch voor een mobiel met 3.2MP.. Mobje is al twee keer met mij op vakantie geweest en heeft elke keer weer prachtige plaatjes geschoten.. Nadeel bij de foto's is wel dat je vrij dichtbij iets moet zijn om het mooi vast te leggen.. Met inzomen is Nokia gewoon nooit echt sterk geweest..
De 6600 vind ik er wel mooi uitzien, maar dat is een kwestie van smaak.. De 6500 heeft een mooie metalen behuizing en is daardoor in ieder geval lekker stevig..
Je hebt ook geen last van het gewicht van de 6500.. Je went er snel aan en eigenlijk vind ik het wel een fijn en vertrouwd gevoel een iets zwaarder toestel in de hand te hebben.. Het zorgt ervoor dat je toch het gevoel hebt dat de kwaliteit op de een of andere manier ook beter is.. Onzin natuurlijk, maar toch..
De 6500 vind ik persoonlijk echt een superfijn toestel.. De kwaliteit van de foto's is ook echt fantastisch voor een mobiel met 3.2MP.. Mobje is al twee keer met mij op vakantie geweest en heeft elke keer weer prachtige plaatjes geschoten.. Nadeel bij de foto's is wel dat je vrij dichtbij iets moet zijn om het mooi vast te leggen.. Met inzomen is Nokia gewoon nooit echt sterk geweest..
De 6600 vind ik er wel mooi uitzien, maar dat is een kwestie van smaak.. De 6500 heeft een mooie metalen behuizing en is daardoor in ieder geval lekker stevig..
Verwijderd
Vind ik ook jammer dat steeds meer mobieltjes niet meer uit metaal gemaakt worden. Ook al kan kunststof net zo sterk zijn, tussen de oren voelt een metalen behuizing toch duurzamer aanVerwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:46:
De 6600 is idd wel mooi, maar de fotokwaliteit schijnt maar matig te zijn.
Verder denk ik niet dat je veel last zal hebben van de grootte van het apparaat, zo klein ziet het er toch niet uit? Niet veel kleiner dan de 6500 in elk geval. Ik zal eens zien of ik ergens een hands-on kan vinden in één of andere winkel (vrees van niet)
Verwijderd
Ik ben net in een grote belgische keten gaan checken (van den borre) en daar verwachten ze een "aanzienlijk" aantal tussen nu en het einde van de maand...maar ook die verkoper wist me te zeggen dat Nokia een ramp is met het releasen van toestelletjes, dus niets is zeker.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:05:
[...]
Vind ik ook jammer dat steeds meer mobieltjes niet meer uit metaal gemaakt worden. Ook al kan kunststof net zo sterk zijn, tussen de oren voelt een metalen behuizing toch duurzamer aan
De 6600 is idd wel mooi, maar de fotokwaliteit schijnt maar matig te zijn.
Verder denk ik niet dat je veel last zal hebben van de grootte van het apparaat, zo klein ziet het er toch niet uit? Niet veel kleiner dan de 6500 in elk geval. Ik zal eens zien of ik ergens een hands-on kan vinden in één of andere winkel (vrees van niet)

Ondertussen de 6500s in handen gehad in zwarte uitvoering (lekker!
Ff voor de duidelijkheid: ik heb geen 6500/slide maar wel een paar andere en wil even mijn ervaring geven zodat jullie ook informatie hebben uit de praktijk.
Al sinds jaren heb ik Nokia's (m'n eerste was de 1610, zo'n baksteen met een kleine antenne en 12 u stand-by
De SE K800i heb ik als opvolger voor m'n zakelijke 6310i genomen omdat die betere foto's maakt dan de N73.
Het scherm van de Nokia is echter groter maar niet beter dan van de Sony.
Maar qua toestel (en in het bijzonder het hogere gewicht) heb ik persoonlijk liever de N81 die een stuk zwaarder is maar inderdaad meer het gevoel geeft dat je 'iets' vasthoudt. Net zoals m'n oude 6310i.
De SE K800i vind ik meer iets voor vrouwen (licht en vanzelfsprekende menu's/bediening)
De camera van de N81 is niet te vergelijken met de kwaliteit van de K800i en N73
Als je dus voor een lichtere en heel goede camerafoon gaat zou ik de K800i nemen. Kost nu bijna niks (als prepaid) en maakt fantastische foto's
Ga je voor een zwaardere die een stuk minder goede foto's maakt maar wel een zeer degelijke slider is met een prachtig groot en super helder scherm neem dan een N81.
Kost nu ook bijna niks meer en is echt een degelijk toestel met een hele goede STEREO muziekspeler en ideaal voor games
De keuze die ik nu gemaakt heb voor de SE X1 is ook vanwege het gewicht/scherm/extra toetsenbord
Verwijderd
Ik wil bij Nokia blijven en het mag géén E of N serie toestel meer zijn.catt4u schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:30:
[...]
Ff voor de duidelijkheid: ik heb geen 6500/slide maar wel een paar andere en wil even mijn ervaring geven zodat jullie ook informatie hebben uit de praktijk.
Al sinds jaren heb ik Nokia's (m'n eerste was de 1610, zo'n baksteen met een kleine antenne en 12 u stand-by) toen via 3210, 8310 en zakelijk 6310i naar de N81 die ik nu nog gebruik naast m'n SE K800i en m'n nieuwe SE X1 met WM.
De SE K800i heb ik als opvolger voor m'n zakelijke 6310i genomen omdat die betere foto's maakt dan de N73.
Het scherm van de Nokia is echter groter maar niet beter dan van de Sony.
Maar qua toestel (en in het bijzonder het hogere gewicht) heb ik persoonlijk liever de N81 die een stuk zwaarder is maar inderdaad meer het gevoel geeft dat je 'iets' vasthoudt. Net zoals m'n oude 6310i.
De SE K800i vind ik meer iets voor vrouwen (licht en vanzelfsprekende menu's/bediening)
De camera van de N81 is niet te vergelijken met de kwaliteit van de K800i en N73![]()
Als je dus voor een lichtere en heel goede camerafoon gaat zou ik de K800i nemen. Kost nu bijna niks (als prepaid) en maakt fantastische foto's![]()
Ga je voor een zwaardere die een stuk minder goede foto's maakt maar wel een zeer degelijke slider is met een prachtig groot en super helder scherm neem dan een N81.
Kost nu ook bijna niks meer en is echt een degelijk toestel met een hele goede STEREO muziekspeler en ideaal voor games![]()
De keuze die ik nu gemaakt heb voor de SE X1 is ook vanwege het gewicht/scherm/extra toetsenbord
Mijn huidige E51 is niet volledig compatible met m'n auto en da's een must. Schijnt een euvel te zijn dat vaak voorvalt met E of N serie modellen.
Net nog 'ns een filmpje van de 6600s in actie gezien en ik wacht sowieso tot ik hem zelf live heb kunnen bewonderen en aanvoelen. Dan hak ik de knoop door...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 00:26 ]
Verwijderd
Lijkt me de beste methode
Ik had ook wel wat voorkeur voor een N95 (8GB versie), maar nadat ik die in mijn grijpgrage klauwtjes had gehad, heb ik hem net zo snel weer afgegeven.. Beviel toch een stuk minder..
Voordeel van de 6500/6600 is dat het gewoon een lekker simpel toestelletje is die je niet neemt voor het kijken van mobiele televisie of dat soort dingen.. Ik weet niet wat jij doet met een telefoon (bellen gok ik zo), maar als je veel foto's maakt is de 6500 echt een goede ook..
Ik denk dat het voor het grootste gedeelte toch aan je eigen smaak en voorkeuren ligt.. Een toestel moet voor jou goed zijn en lekker in de hand liggen.. Dat verschilt toch per toestel weer.. Ik ben zelf echt zo'n freak van; er moeten fijne toetsjes opzitten en het moet mooie foto's kunnen maken..
Succes in ieder geval met de beslissing.. Zodra de 6600 er is, is het niet zo moeilijk aan een toestelletje te komen.. Ik heb zelf goede ervaring met de Phonehouse.. Ze willen je graag een toestel laten zien, zodat je hem zelf ook kan ervaren, zonder dat ze je echt wat aan proberen te smeren.. Groot voordeel imo..
Voordeel van de 6500/6600 is dat het gewoon een lekker simpel toestelletje is die je niet neemt voor het kijken van mobiele televisie of dat soort dingen.. Ik weet niet wat jij doet met een telefoon (bellen gok ik zo), maar als je veel foto's maakt is de 6500 echt een goede ook..
Ik denk dat het voor het grootste gedeelte toch aan je eigen smaak en voorkeuren ligt.. Een toestel moet voor jou goed zijn en lekker in de hand liggen.. Dat verschilt toch per toestel weer.. Ik ben zelf echt zo'n freak van; er moeten fijne toetsjes opzitten en het moet mooie foto's kunnen maken..
Succes in ieder geval met de beslissing.. Zodra de 6600 er is, is het niet zo moeilijk aan een toestelletje te komen.. Ik heb zelf goede ervaring met de Phonehouse.. Ze willen je graag een toestel laten zien, zodat je hem zelf ook kan ervaren, zonder dat ze je echt wat aan proberen te smeren.. Groot voordeel imo..
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 6500 Slide voor mijn moeder als kerstcadeau. Maar dan met een prepaid pakket, kan deze echter nergens vinden, iemand tips?
Weet dat het eigenlijk niet hoort maar kan dus echt niks vinden, of ik zoek scheef.
Weet dat het eigenlijk niet hoort maar kan dus echt niks vinden, of ik zoek scheef.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Misschien is er dan gewoon nietPhusebox schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:52:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 6500 Slide voor mijn moeder als kerstcadeau. Maar dan met een prepaid pakket, kan deze echter nergens vinden, iemand tips?
oke uitgebreid probleem hierzo:
- telefoon blijft vaak vasthangen onder het bellen
- telefoon blijft vaak hangen onder t smsen
- telefoon doet zéér moeilijk bij uitzetten en weer aanzetten
nou oke prima, dat tot daaraan toe
Vandaag had ik een nieuw abonnementje gekrgegen.. en mijn contacten stonden op mijn oude simkaart, dus even netjes gekopieerd naar de 6500.. vervolgens nieuwe simkaart erin, kopieren van 6500 naar sim, HANGEN
opnieuw aan en uitzetten (ca 10 keer omdat de andere keren t niet deden) CONTACTEN WEG

als ik nu doe: contacten verplaatsen/kopieren van sim naar telefoon staat er:136 contacten kopieren? dan klik ik op OK, en dan zegt die: contacten kopieren niet gelukt
Hij weet dus wel dat ik 136 contacten erop heb staan, maar 1 geeft ze niet weer, in welke modus dan ook (tel of sim geheugen weergeven) en hij kan ze niet kopieren
ben ik nu serieus al mijn contacten kwijt
?!?!?!?!
- telefoon blijft vaak vasthangen onder het bellen
- telefoon blijft vaak hangen onder t smsen
- telefoon doet zéér moeilijk bij uitzetten en weer aanzetten
nou oke prima, dat tot daaraan toe
Vandaag had ik een nieuw abonnementje gekrgegen.. en mijn contacten stonden op mijn oude simkaart, dus even netjes gekopieerd naar de 6500.. vervolgens nieuwe simkaart erin, kopieren van 6500 naar sim, HANGEN
opnieuw aan en uitzetten (ca 10 keer omdat de andere keren t niet deden) CONTACTEN WEG
als ik nu doe: contacten verplaatsen/kopieren van sim naar telefoon staat er:136 contacten kopieren? dan klik ik op OK, en dan zegt die: contacten kopieren niet gelukt
Hij weet dus wel dat ik 136 contacten erop heb staan, maar 1 geeft ze niet weer, in welke modus dan ook (tel of sim geheugen weergeven) en hij kan ze niet kopieren
ben ik nu serieus al mijn contacten kwijt
Simlockvrij valt ie toch wel te vinden? Prepaid kaartje erbij en klaar.Phusebox schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:52:
Je geeft overigens wel leuke cadeautjes aan je moeder.
contacten inmiddels terug, maar wel in willekeurige volgorde
en ik kan ze niet meer terug kopiëren van de sim naar de telefoon
dus als ik wil zoeken tussen mn contact en A invul zegt die: niks gevonden.. terwijl er overal doorheen gewoon mensen met een A staan
morgen maar terug met dat ding

dus als ik wil zoeken tussen mn contact en A invul zegt die: niks gevonden.. terwijl er overal doorheen gewoon mensen met een A staan
morgen maar terug met dat ding
Verwijderd
Ik heb de 6500 slide. De active standby is handig om een aantal "widgets" weer te geven. Is het op enige manier mogelijk om daar 3rd party widgets aan toe te voegen? Ik heb bv. de mobiele versie van GMail geinstalleerd; werkt perfect, maar het zou ideaal zijn als er een progje was dat in de active standby zou aangeven hoeveel ongelezen mail ik heb, in plaats van dat ik naar menu > applicaties > spelletjes > gmail moet klikken hiervoor.
Weet iemand hier iets van?
Weet iemand hier iets van?
Ach het is bijna kerst en je moet wat he. Als alternatief heb ik de Nokia 6300, die is wel een stukje goedkoper, maar ook een lekker eenvoudig, stevig toestel om te gebruiken. Tuurlijk op de 6500 zitten allerlei opties die ze nooit zal gebruiken, maar hij is wel lekker makkelijk en duidelijk in gebruik.Rakkerzero schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:14:
[...]
Simlockvrij valt ie toch wel te vinden? Prepaid kaartje erbij en klaar.
Je geeft overigens wel leuke cadeautjes aan je moeder.Zo'n Nokia 6500 slide is niet bepaald goedkoop als prepaid/simlockvrij zijnde. Ik weet nog wel dat ik bij mijn abbonement (17,50 per maand) van Vodafone nog zo'n 170 euro moest bijbetalen voor ik hem mee kon nemen.
De toestellen die ze van mij had gekregen als 'afdankertjes' kon ze niet mee overweg (Siemens S45, S55 en S65, waren toentertijd ook toptoestellen).
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit heb ik ook met de 6500c, soms wel 5x per gesprek, je hoort ook een zachte *tick* (het geluid van een resettend apparaat), is de verbinding verbroken en dan wordt het scherm wit, en komt alles weer terug op het scherm.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:36:
Hij start niet echt opnieuw op want je hoeft geen PIN-code in te voeren en er komt ook geen opstart-tune enzo, maar wel is het zo dat je niet direct je namenlijst kunt accessen, het toestel geeft dan aan dat het geheugen nog niet klaar is.
Bij mij werd het heel erg met dit resetten (ik bleef terugbellen) en toen bleef het scherm gewoon zwart, de telefoon start nog wel, maar ik krijg geen beeld meer. Ik ga er mee terug komende week.
Is overigens al de tweede keer dat ik er mee terug ga naar het Nokia servicepoint, de eerste keer omdat het toestel na het uitzetten simpelweg niet meer opstartte, gewoon niks gebeurde er, ook niet na een dag opladen. Bij het servicepoint vertelde ze me dat hij het weer deed en dat ik em op kon halen, alleen toen ging het ook nog niet aan (achteraf bleek dat hij tijdens de 'reparatie' spontaan wel weer aan ging en ze er niks aan hadden gedaan, want hij leek het te doen). Toen is er nieuwe firmware opgezet en ging hij weer aan.
Vriendin van mij wilde graag hetzelfde toestel kopen, ik heb dit afgeraden, hoewel het een mooi (dun maar zwaar en solide aanvoelend) toestel is, ben ik zeer ontevreden.
Bekabelde WIFI
Ik had exact het zelfde probleem met mijn 6300, dit gebeurde echter pas na hem een jaar zonder problemen gebruikt te hebben. Na een bezoekje aan het Nokia Service Point was het verholpen. (Ze hebben de software/firmware vervangen)fritsjof schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:08:
[...]
Dit heb ik ook met de 6500c, soms wel 5x per gesprek, je hoort ook een zachte *tick* (het geluid van een resettend apparaat), is de verbinding verbroken en dan wordt het scherm wit, en komt alles weer terug op het scherm.
Hij start niet echt opnieuw op want je hoeft geen PIN-code in te voeren en er komt ook geen opstart-tune enzo, maar wel is het zo dat je niet direct je namenlijst kunt accessen, het toestel geeft dan aan dat het geheugen nog niet klaar is.
Bij mij werd het heel erg met dit resetten (ik bleef terugbellen) en toen bleef het scherm gewoon zwart, de telefoon start nog wel, maar ik krijg geen beeld meer. Ik ga er mee terug komende week.
Is overigens al de tweede keer dat ik er mee terug ga naar het Nokia servicepoint, de eerste keer omdat het toestel na het uitzetten simpelweg niet meer opstartte, gewoon niks gebeurde er, ook niet na een dag opladen. Bij het servicepoint vertelde ze me dat hij het weer deed en dat ik em op kon halen, alleen toen ging het ook nog niet aan (achteraf bleek dat hij tijdens de 'reparatie' spontaan wel weer aan ging en ze er niks aan hadden gedaan, want hij leek het te doen). Toen is er nieuwe firmware opgezet en ging hij weer aan.
Vriendin van mij wilde graag hetzelfde toestel kopen, ik heb dit afgeraden, hoewel het een mooi (dun maar zwaar en solide aanvoelend) toestel is, ben ik zeer ontevreden.
Verwijderd
Ik heb een 6500 slide van T-mobile.
Kan ik er andere firmware opzetten zodat die T-mobile logo verdwijnt en zoja hoe?
grtz
Kan ik er andere firmware opzetten zodat die T-mobile logo verdwijnt en zoja hoe?
grtz
ik vind ook dat de batterij van mijn 6500 classic niet lang meegaat, heb daarom een zwaardere (1400mA ) batterij besteld en hoop dattie dan wat langer meekan.
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Ik ben ook van plan om een 6500 te kopen, ik vroeg mij alleen af waar jij die batterij vandaan haalt. Ben ook al overal aan het zoeken geweest naar iets zwaarder?
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Het gespreksvolume kan je instellen tijdens het gesprek zelf.t!mP schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:50:
Mijn Nokia 6500 Classic heeft een zeer laag volume. Als ik over straat loop of in de auto bel ( bijrijder) dan kan ik de persoon waarmee ik bel amper verstaan. Soms helemaal niet als de mic van diegene iets aan de lage kant staat.
Bij mij is dat met de navigatie/pijltjes toetsen.
Volgens mij is dat standaard zo want ik heb dat nooit veranderd.
Als dat niet lukt, dan zou ik eens gaan kijken in "settings / my shortcuts / navigation key".
Daar kan je dan zo'n toetsen "binden" aan het volume.
Ik vond op een andere forum het volgende:
"Press *#06# and look at the serial Number position in 7th and 8th place like 353048_ _9605104. what is there.
00-for best Quality phone
01 or 10 -for good Quality made in finland.
02 or 20 - for bad Quality.
08 or 80 -for fair Quality made in Germany.
13 -for very Bad Quality & harmful to health."
Kan iemand dit bevestigen, of is dit gewoon rotzooi. Lees toch wel veel slechte berichten over de gsm, vooral batterijduur. Echter vind ik nergens of er sterkere batterijen zijn dan de 830mah. Weet iemand waar ik er ergens een zou kunnen vinden?
Edit: Ik heb een batterij gevonden: "Accu Nokia 6500 Classic, 7900 Prism 1200mAh Li-Polymer". Iemand ervaringen hiermee? (van bij pccam.nl?)
"Press *#06# and look at the serial Number position in 7th and 8th place like 353048_ _9605104. what is there.
Kan iemand dit bevestigen, of is dit gewoon rotzooi. Lees toch wel veel slechte berichten over de gsm, vooral batterijduur. Echter vind ik nergens of er sterkere batterijen zijn dan de 830mah. Weet iemand waar ik er ergens een zou kunnen vinden?
Edit: Ik heb een batterij gevonden: "Accu Nokia 6500 Classic, 7900 Prism 1200mAh Li-Polymer". Iemand ervaringen hiermee? (van bij pccam.nl?)
[ Voor 10% gewijzigd door Henry Tower op 26-12-2008 16:54 . Reden: batterij ]
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Verwijderd
Met andere woorden heeft er iemand een product code waarin NL erin zit?Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:39:
Ik heb een 6500 slide van T-mobile.
grtz
grtz
Verwijderd
Dat je uit een IMEI nummer de herkomst kunt halen geloof ik dan nog wel maar de rest is gewoon onzin Vooral ook *very Bad Quality & harmful to health*Henry Tower schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:57:
Ik vond op een andere forum het volgende:
Dat geloof je toch zelf niet.
Ik had het eerlijk gezegd niet zo letterlijk genomen uiteraard
. Maar, wel dat er een verband was met de assemblage en de kwaliteit? Ik zie wel hoelang ie het volhoudt.
Edit: Ondertussen heb ik em binnen, maar bij het isyncen vindt ie de helft van mijn contacten niet? Iemand een beter idee?
Edit: Ondertussen heb ik em binnen, maar bij het isyncen vindt ie de helft van mijn contacten niet? Iemand een beter idee?
[ Voor 27% gewijzigd door Henry Tower op 30-12-2008 16:46 . Reden: aankoop ]
Ik heb een Nokia 6500 Classic. En sinds een een week laat hij niet meer zien als ik een gemiste oproep heb.
Normaal verschijn er dan zo'n telefoontje met een rood pijltje. En op het scherm zelf staat ook een melding.
Dit doet hij niet mee en dus nu weet ik niet dat ik een gemiste oproep heb.
Komt dit iemand bekend voor?
Normaal verschijn er dan zo'n telefoontje met een rood pijltje. En op het scherm zelf staat ook een melding.
[ Voor 5% gewijzigd door Ccc op 30-12-2008 22:21 ]
Verwijderd
Heb sinds kort ook ook nokia 6500 Classic.
Nu ontvang ik regelmatig lange smsjes, maar 9 van de 10 keer komen deze niet helemaal goed door, en staat er halverwege *gedeelte ontbreekt*. Soms krijg ik een half uur later het restant van het smsje, maar soms ook niet.
Heb dit met voorgaande telefoons nooit gehad, en moet zeggen dat ik het eigenlijk zwaar irritant vind.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit valt op te lossen?
Nu ontvang ik regelmatig lange smsjes, maar 9 van de 10 keer komen deze niet helemaal goed door, en staat er halverwege *gedeelte ontbreekt*. Soms krijg ik een half uur later het restant van het smsje, maar soms ook niet.
Heb dit met voorgaande telefoons nooit gehad, en moet zeggen dat ik het eigenlijk zwaar irritant vind.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit valt op te lossen?
Verwijderd
Ja, dat doet ie bij mij al heel lang niet meer. Nouja niet zozeer gemiste gesprekken, maar eigenlijk alles. Mijn logboek klopt ook voor geen meter. Sommige gesprekken onthoud ie wel andere gesprekken onthoud ie niet.Ccc schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:19:
Ik heb een Nokia 6500 Classic. En sinds een een week laat hij niet meer zien als ik een gemiste oproep heb.
Heb ook al een aantal keer gehad, dat mensen mij bellen en dat ik daar verder niks van meekrijg.
Ik heb het probleem opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:09:
[...]
Ja, dat doet ie bij mij al heel lang niet meer. Nouja niet zozeer gemiste gesprekken, maar eigenlijk alles. Mijn logboek klopt ook voor geen meter. Sommige gesprekken onthoud ie wel andere gesprekken onthoud ie niet.
Heb ook al een aantal keer gehad, dat mensen mij bellen en dat ik daar verder niks van meekrijg.
Eerst heb ik via Nokia Suit alles gebackuped. Daarna heb ik de update tool gedownload van de nokia website.
Wilde ik mijn telefoon updaten kreeg ik de melding dat ik al de nieuwste firmware had, maar ik had wel de mogelijkheid om op reinstall te drukken.
Heb ik dat gedaan. Binnen 5 minuten was hij klaar. En nu doet hij alles weer. Geef gemiste oproepen weer, sms berichten weer weer.
En ik had het geluk dat hij alles onthouden had zoals telefoonnummers etc, dus ik heb mijn backup niet hoeven te gebruiken.
Misschien heb je hier wat aan?
(FF afkloppen en hopen dat hij een tijd blijft werken
heb die batterij inmiddels binnen, maar maakt geen snars uit tov originele batterij.Henry Tower schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:31:
Ik ben ook van plan om een 6500 te kopen, ik vroeg mij alleen af waar jij die batterij vandaan haalt. Ben ook al overal aan het zoeken geweest naar iets zwaarder?
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Had het helaas gevreesd. Die 3de rangs batterijen afficheren hoge mah, maar uiteindelijk gaan ze maar even lang of minder mee
. Tja, Nokia zal ook wel een beetje zijn best gedaan hebben om zoveel mogelijk in zo klein mogelijk te steken... Goedja, vooralsnog vind ik dat het wel meevalt. Doet rustig paar dagen met niet al teveel bellen.
Verwijderd
Thanx. Ga het ff proberen, eerst ff iemand met vinden met een Windows pc, want met Mac werkt het denk niet.Ccc schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:14:
[...]
Ik heb het probleem opgelost.
Misschien heb je hier wat aan?
(FF afkloppen en hopen dat hij een tijd blijft werken)
De fabrieksinstellingen en dan "Alles herstellen" fixt een aantal problemen.
Verwijderd
Beste,
Ik heb een Nokia 6500 slide sinds een aantal weken en heb er gisteren Ebuddy op geinstalleerd. Alles werkt opzich goed echter krijg ik bij elke handeling de melding: Toegang tot netwerk toestaan? Deze toepassing is niet van een vertrouwde leverancier. Is er een mogelijk om deze melding tegen te gaan?
Op verschillende forums kom ik dit onderwerp tegen voor deze telefoon maar er staat nergens een oplossing bij? Daarnaast heb ik al wat instellingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Ik heb een Nokia 6500 slide sinds een aantal weken en heb er gisteren Ebuddy op geinstalleerd. Alles werkt opzich goed echter krijg ik bij elke handeling de melding: Toegang tot netwerk toestaan? Deze toepassing is niet van een vertrouwde leverancier. Is er een mogelijk om deze melding tegen te gaan?
Op verschillende forums kom ik dit onderwerp tegen voor deze telefoon maar er staat nergens een oplossing bij? Daarnaast heb ik al wat instellingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Ik krijg ineens de melding 'lader niet ondersteund'. Zo van de een op de andere dag.
Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en de lader werkt bij haar wel. Dus de lader is ok.
Nu is mijn tel net terug van reparatie. Ze zouden er nieuwe software opzetten. Er staat 4.80 op. Niet de nieuwste dus. Ik wil dit updaten. Nou zegt die update tool dat mijn batterij niet genoeg opgeladen is. Grrrrr!
Ook met de batterij van mijn vriendin (haast vol). Iemand tips?
Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en de lader werkt bij haar wel. Dus de lader is ok.
Nu is mijn tel net terug van reparatie. Ze zouden er nieuwe software opzetten. Er staat 4.80 op. Niet de nieuwste dus. Ik wil dit updaten. Nou zegt die update tool dat mijn batterij niet genoeg opgeladen is. Grrrrr!
Ook met de batterij van mijn vriendin (haast vol). Iemand tips?
Verwijderd
Tegelijkertijd aan de lader leggen en software er op zetten? Anders terug brengen en vermelden dat je graag de nieuwste software op je telefoon wilt hebben.. Het feit dat hij deze melding geeft, geeft ook aan dat er toch nog altijd iets niet helemaal goed zit..
Er is een nieuwe firmware uit. V09.45. Iemand ergens een changelog? Ik draai momenteel V8.30 en geen problemen, dus ik twijfel nog sterk op up te daten.
Edit: En ondertussen staat ie derop. Alles lijkt in orde op het eerste zicht.
[ Voor 21% gewijzigd door Henry Tower op 21-01-2009 19:27 ]
Inmiddels doet e telefoon helemaal niets meer. Gaat niet meer aan. Reageert niet meer op de lader of wat dan ook. Raar ding. Geen zin om terug te gaan eerlijk gezegd. Iemand nog tips?Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:17:
Tegelijkertijd aan de lader leggen en software er op zetten? Anders terug brengen en vermelden dat je graag de nieuwste software op je telefoon wilt hebben.. Het feit dat hij deze melding geeft, geeft ook aan dat er toch nog altijd iets niet helemaal goed zit..
Hmm..hier zegt ie dat v8.30 nog de nieuwste is...Henry Tower schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:47:
Er is een nieuwe firmware uit. V09.45. Iemand ergens een changelog? Ik draai momenteel V8.30 en geen problemen, dus ik twijfel nog sterk op up te daten.
Ik heb een vraag.
Ik heb net een sitecom micro bluetooth adapter gekocht, en geinstalleerd.
Nu vraag ik me af of je de telefoon niet kan doorbladeren, net zoals dat je dat met een datakabel zou doen.
Nu moet ik steeds los een bestandje sturen, en het gaat erg langzaam allemaal. Een hele map met liedjes kon niet eens, en alle bestanden komen in de map: ontvangen bestanden. Maar telefoon geheugen is erg klein. Ik zou dat het liefst meteen naar mijn memorycard op de telefoon zetten.
Weet iemand hier een programma of manier voor? Ik heb al op internet gezocht maar ik kom er niet uit!
Edit: ik heb de 6500slide silver/black
Ik heb net een sitecom micro bluetooth adapter gekocht, en geinstalleerd.
Nu vraag ik me af of je de telefoon niet kan doorbladeren, net zoals dat je dat met een datakabel zou doen.
Nu moet ik steeds los een bestandje sturen, en het gaat erg langzaam allemaal. Een hele map met liedjes kon niet eens, en alle bestanden komen in de map: ontvangen bestanden. Maar telefoon geheugen is erg klein. Ik zou dat het liefst meteen naar mijn memorycard op de telefoon zetten.
Weet iemand hier een programma of manier voor? Ik heb al op internet gezocht maar ik kom er niet uit!
Edit: ik heb de 6500slide silver/black
[ Voor 3% gewijzigd door Janusch op 22-01-2009 13:56 ]
Die kan je via google wel vinden :-)Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 05:29:
[...]
Met andere woorden heeft er iemand een product code waarin NL erin zit?
grtz
Met NSU kan je hem veranderen. Gewoon even via google change product code nsu ofzo intikken
Ik heb het zelf ook gedaan van Three UK naar EURO C ofzo en bam alle branding weg
Ok, progressie! Hij is weer aan gegaan na een hele nacht aan een lader te hebben gelegen.MauriX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:12:
[...]
Inmiddels doet e telefoon helemaal niets meer. Gaat niet meer aan. Reageert niet meer op de lader of wat dan ook. Raar ding. Geen zin om terug te gaan eerlijk gezegd. Iemand nog tips?
Durf hem niet meer uit te zetten, maar hij geeft nu aan dat de batterij 'bijna op is'. Als ik hem op de lader aansluit of op de pc geeft hij aan 'lader niet ondersteund'. Deze zelfde lader werkt wél op een andere 6500 classic.Hij werkt ook op de mijne als ik er een andere batterij in plaats.
Raar dit. Batterij defect?
heb sinds een tijdje ook wat problemen met de classic.
hij crashed regelmatig. scherm gaat uit en dan komt hij direct weer terug, (duurt even voordat hij weer netwerk heeft en het geheugen kan laden, en dan doet hij het weer gewoon.
Dit gebeurd meestal 2 x achter elkaar.
ook de firmware update werkt niet, hij zegt dat dit niet kan in het buitenland.
iemand enig idee?
hij crashed regelmatig. scherm gaat uit en dan komt hij direct weer terug, (duurt even voordat hij weer netwerk heeft en het geheugen kan laden, en dan doet hij het weer gewoon.
Dit gebeurd meestal 2 x achter elkaar.
ook de firmware update werkt niet, hij zegt dat dit niet kan in het buitenland.
iemand enig idee?
Water-Escape