Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
massari schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:14:
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een 6500 classic in de kleur sand/bronze.

Synchroniseren via PC Suite d.m.w. bluetooth lukt niet, mijn laptop zelf herkent de telefoon wel, maar PC Suite niet. Ook lukt het niet via de USB kabel.

Heb daarnaast nog een N82 en het synchroniseren van gegevens tussen beide toestellen werkt wel (via bluetooth).

Heb het idee dat ook de bluetoothfunctionaliteit van de 6500 classic niet goed werkt. Ik heb in mijn wagen ook een bluetoothcarkit en pas na vele malen connecten kon de telefoon mijn carkit zien.

Er zit firmware versie 4.80 op van 31-10-2007.
Zijn er recentere versies ervan?

De Nokia Software Updater probeert continue een nieuwe versie te installeren, maar het ding crasht continue. Moet er waarschijnlijk mee naar een Nokia servicepunt.

Iemand dezelfde ervaringen?
Hangt af van je herkenbaarheid van de telefoon en de wederzijdse handshaking (moet zowel ingesteld worden op telefoon als op laptop) bij mij deed dit ook een stevig halfuur voordat het hele beveiligingsprotocol plat lag, zodat ik die telefoon kon toevoegen en daarna de beveiliging weer kon opschroeven. (ging trouwens nergens over) Sinds dien kan ik gewoon me telefoon koppelen, Bestanden overpompen en eenbeetje internetten, ik heb daar zo'n abonnement voor. (zelfs starcraft online op b.net gespeeld, maar dat gaat niet erg normaal en ook veel inlogmeldingen gehad voordat t uiteindelijk werkte)

-Edito-

ik zie trouwens nu pas dat je het over die pc Suite hebt... daarvoor gebruik ik trouwens standaard de kabel als het kleine bestandjes zijn, programma heeft moeite met bluetooth en zelfs als ie pakt, dan gaat het tergend traag, als je een paar nummers bijvoorbeeld wilt overzetten. Het beste is gewoon even een usb-verloopstickie nemen en daar die Micro-SD in proppen en gewoon de bestanden slepen, gaat gewoon 4Mb/s, is veel sneller dan die vage Suite

Even een vraagje, staat je bleutooth misschien niet op ontzichtbaar? (dat ie wel aanstaat, maar dat je telefoon niet zichtbaar is voor de omgeving? Had ik ook, leek net of alles werkte en ik dus steeds maar afvragen waarom die telefoon niet gezien werd, lag aan die optie, is in bluetoothmenu uit te zetten.

Dat die suite niet werkt met kabel, baart mij zorgen. even bellen met de plek waar je die telefoon vandaan hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door alexandersamson op 28-04-2008 10:40 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben op zoek naar een programmatje voor de nokia 6500 classic waarmee je beats/muziek kan makne op je telefoon. Iemand enig idee of er zoiets bestaat/mogelijk is voor deze telefoon:

http://www.youtube.com/watch?v=udTeyiaOOow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het updaten van de firmware? Ik ben al een uur bezig en ik krijg steeds de melding: "phone recovery". Ik moet steeds de batterij er uit en in stoppen. Dit lijkt me niet de normale gang van zaken; wie weet wat ik fout. Ik heb nu versie 3.8 en wil naar 6.6. Ik update via PC Suite, via de telefoon wordt de update (nog) niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb vaak als ik op mn telefoon kijk dat er het hele scherm zwart is behalve de de bovenkant van het schermpje. Deze is dan licht van kleur en weergeeft de tijd enzo.
Maar omdat ik het maar soms heb vroeg ik me af wat dat nu eigenlijk is. Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Rakkerzero schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:42:
Ik heb vaak als ik op mn telefoon kijk dat er het hele scherm zwart is behalve de de bovenkant van het schermpje. Deze is dan licht van kleur en weergeeft de tijd enzo.
Maar omdat ik het maar soms heb vroeg ik me af wat dat nu eigenlijk is. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
dat is je screensaver :s)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor hebben we V&A: http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 01-05-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 02:31
Prachtige mededeling, alleen voegt dit 0.0 toe aan de discussie dus zulke reacties mag je voortaan achterwegen laten!

[ Voor 79% gewijzigd door DaannO op 01-05-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nee, is geen screensaver voor zover ik weet. Dat is die ronde vlakken die over het scherm bewegen.
Ik bedoel echt een monochrome weergave van de tijd bovenin het scherm en de rest is zwart in het scherm.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Rakkerzero schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:53:
[...]

Nee, is geen screensaver voor zover ik weet. Dat is die ronde vlakken die over het scherm bewegen.
Ik bedoel echt een monochrome weergave van de tijd bovenin het scherm en de rest is zwart in het scherm.
je moet het in elk geval in een van die instellingen zoeken.. of het is de screensaver of de energiespaarstand.... iets in die geest...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb De nokia classic 6500 gister bij *spam* gekocht. Ik ben vandaag al gebeld om een afleverdatum te kiezen. Kan niet wachten!

Refer-URLs staan we niet toe, zie ook de policy (Het algemeen beleid #spam)

[ Voor 54% gewijzigd door pven op 03-05-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Ik zit met het volgende probleem.. Heb net mn nokia 6500 classic binnen gekregen en en heb de simkaart en batterij erin gedaan.. Ik zet de telefoon aan die mij verteld dat er geen simkaart inzit terwijl die er toch echt goed inzit.. vreemd maarja misschien zit er een vuiltje alleen komt het probleem ik heb echt geeeeeen ideee hoe ik de batterij eruit krijg??!! Heb vanalles geprobeerd maar het lukt me niet en wil het ook niet forceren..

Kan iemand mij het uitleggen?

gr marit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waar ik een goedkope screenprotector kan krijgen voor de 6500 classic? Mijn dank is groot.

Over het batterij euvel, ik krijg hem er zo uit door de cover te openen en de telefoon om te draaien en erop te tikken. Dan valt hij er zo uit. Anders even voorzichtig met een plastic wegwerp mesje hem eruit wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:18:
Heeft iemand een idee waar ik een goedkope screenprotector kan krijgen voor de 6500 classic? Mijn dank is groot.
ik heb er een van brando voorr 8 euro incl verzendkosten. Je ziet er niks van.
ff googlen op screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
FrankGuthrie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:05:
[...]

Heb dit helaas ook mogen meemaken. T-mobile heeft het lef gehad om 109 euro te vragen voor het vervangen van de LCD. Nou heb ik op Internet er eentje gekocht voor €32 en vandaag ingebouwd. Werkt perfect, maar volgens mij ook niet 100%. Goed ik ben weer tevreden, maar over t-mobile een stuk minder. Het bedrijf die mijn toestel moest maken durfe nog €50 te vragen voor onderzoeks kosten :r. Dat terwijl duidelijk was dat de LCD stuk was.
Is maar wat je lef noemt.
Ik veronderstel dat je geen garantie meer had, want jij werkt toch ook niet voor niets?
Al is het maar nakijken wat er scheelt, iemand steekt er altijd tijd in en dan worden er werkuren aangerekend.
En naar alle waarschijnlijkheid was het dan wél 100% goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MrSnake schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:36:
[...]

Is maar wat je lef noemt.
Ik veronderstel dat je geen garantie meer had, want jij werkt toch ook niet voor niets?
Al is het maar nakijken wat er scheelt, iemand steekt er altijd tijd in en dan worden er werkuren aangerekend.
En naar alle waarschijnlijkheid was het dan wél 100% goed :)
Erm, toestel was pas 3 maanden oud. En hoezo nakijken? Je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat er een barst in het scherm zit. Zijn ze daar met 10 man 2 dagen lang omheen gaan staan om te concluderen dat er een barst in het scherm zit??? Er wordt dus 44 euro gevraagd voor onderzoek??? Errmmm..... Nee sorry, dat valt bij mij onder de noemer oplichting.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Is ALLEEN het scherm stuk? Schermen gaan meestal stuk door een impact/botsing.. Alles moet dus worden nagekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens de laatste software van de 6500 slide??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
FrankGuthrie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:53:
[...]

Erm, toestel was pas 3 maanden oud. En hoezo nakijken? Je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat er een barst in het scherm zit. Zijn ze daar met 10 man 2 dagen lang omheen gaan staan om te concluderen dat er een barst in het scherm zit??? Er wordt dus 44 euro gevraagd voor onderzoek??? Errmmm..... Nee sorry, dat valt bij mij onder de noemer oplichting.
Het maakt gewoon niet uit wat er aan scheelt en of er wel daadwerklijk wat aan scheelt.
Een toestel binnenbrengen voor reparatie of nazicht is meer dan louter de prijs van het te vervangen onderdeel hoor. Daarom dat je ook steeds best op voorhand informeert hoeveel dat het gaat kosten en of dat plaatsing/vervangingskost inbegrepen is. Heeft niks te maken met oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik ken n bedrijf voor laptops die rekenen zowiso altijd 450 euro, ongeacht wat er mis mee is. Als dus alles vervangen moet worden, heb je geluk, is er alleen een connectortje los... dikke pech gehad :P
Om maar een gek voorbeeld te noemen.
Net als Apple doet met de Ipod. Dat kost ook voor elke reparatie iets van de helft van de kostprijs. Ze kijken er dan niet eens naar, ze vervangen het meteen, ongeacht wat er mee is.
kwestie van je goed laten informeren. :)
Ik had een nokia 6230i (Dramatelefoon, traag enzo) Moest ook ter reparatie (gelukkig in garantie) was m wel even 3 maanden kwijt, maar het moederbord was kapot van dat ding... het rare was dat die reparatie + arbeidsloon zelf duurder zou zijn dan het toestel zelf was rond die tijd, als het geen garantie was (wtf??, ja wtf ja!)

[ Voor 26% gewijzigd door alexandersamson op 06-05-2008 15:14 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarom is de bronze versie eigenlijk duurder dan de zwarte versie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 6500 slide geupdate van V 4.84 naar V06.60 , wat zijn de verschillen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over die 'beveiligings' meldingen. Heb Ebuddy op de slide staan en wordt er gek van om constant op OK te moeten klikken vanwege een 'onvertrouwde' leverancier. Kan dit uit,heb al in de handleiding gekeken en de nokia vertegenwoordiger aangesproken maar niemand kan me hier antwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
danda schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:27:
ik heb ergens een compleet zwarte 6500 slide gezien ... wanneer komt die uit?
Iemand die deze ergens in de winkels heeft zien liggen? Op internet zijn namelijk heel wat foto's te vinden al, een zwarte versie lijkt me ook erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://www.phonearea.net/wp-content/themes/default/pictures/nokia/2008/q1/nokia_6500_slide.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Cyclonist op 11-05-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:34:
Heb de 6500 slide geupdate van V 4.84 naar V06.60 , wat zijn de verschillen ??
Heb jij een branded model? Ik heb er 1 van T-mobile maar krijg de melding dat er geen nieuwe software is. Ik heb nu V4.84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Cyclonist schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Iemand die deze ergens in de winkels heeft zien liggen? Op internet zijn namelijk heel wat foto's te vinden al, een zwarte versie lijkt me ook erg mooi :)

[afbeelding]
pricewatch: Nokia 6500s Zwart :?
Bij Max ICT twijfel ik wel een beetje of het ook daadwerkelijk de zwarte is die ze leveren. Bij Telecomlink en Zercom staat ie wel als zwart op de site.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-05-2008 12:37 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb een zwarte 6500 slide simlockvrij , en kon hem updaten naar V06.60 , maar ik weet alleen niet wat er aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nog een eigenaar van 6500 slide meldt zich :) net binnengekregen en tot nu toe prima bevallen, alleen belkwaliteit had iets beter gemogen. PC Suite muziekgedeelte werkt niet helemaal goed met 20k mp3's erin, maargoed dat neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
andyy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:28:
weet iemand hoezo bij mij smssjes die ik binnenkrijg er een tijd bijstaat die niet klopt ? (altijd 1 uur later)
bij verzonden berichten hebben ze wel allemaal dezelfde tijd :/
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een idee?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat naar instellingen , dan naar datum en tijd , dan inst datum en tijd , bij tijdzone zet je op GMT+2 en de zomertijd op +0 uur , dan opslaan dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Super! Het werkt! Dank je wel!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*nevermind* :o

[ Voor 87% gewijzigd door Fietsbel op 21-05-2008 14:52 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaljee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Net de 6500 classic binnengekregen. Krijg echter met geen mogelijkheid de achterzijde los om de batterij / accu en de sim-kaart te plaatsen :'(
Iemand tips / suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Ik heb m'n spiksplinterfonkelnieuwe 6500c vandaag binnen gekregen. Firmware 6.nogwat, dus dat is volgens mij up to date.

Op het eerste gezicht ziet 'ie d'r een stuk beter uit dan op product shots. vooral dat randje in het alu om het schermpje kan ik zeer waarderen. Het feit dat er geen bescherming voor het schermpje zit, iets minder.

Nu maar eens even kijken wat ik er allemaal mee kan. :)
skaljee schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:02:
Net de 6500 classic binnengekregen. Krijg echter met geen mogelijkheid de achterzijde los om de batterij / accu en de sim-kaart te plaatsen :'(
Iemand tips / suggesties?
Gefeliciteerd! Mooie keuze :7

Achossie! lol. Jazeker.

1) Neem de telefoon ondersteboven vast. (plaatje weg)

2) Positioneer de duimen en vingers naar elkaar toe aan weerszijden van de telefoon. (plaatje weg)

3) Trek de twee onderdelen van de telefoon nu uit elkaar alsof je in de middeleeuwen leeft en een onwillige boer aan het vierendelen bent. (plaatje weg)

Je kunt dezelfde procedure, maar dan vanzelfsprekend in omgekeerde volgorde, gebruiken om de twee delen weer in elkaar te schuiven. Hou ten alle tijde bij het in en uitschuiven voldoende kracht paraat, maar wees toch voorzichtig.

:P

[ Voor 70% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 14-09-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb sinds 2 dagen ook een Nokia 6500 slide ik heb ook een HTC cruise die ik synchroniseer met outlook. Hierin staat de telefoonnotatie als +31 (040) 1234567 genoteerd of +31 (06) 12345678 bijvoorbeeld. Mijn SE W890 en HTC cruise kunnen gewoon met deze notatie werken, alleen de Nokia ziet dit als +310612345678 en dan gaat het mis met bellen... Weet iemand hoe je dit makkelijk kunt hersrtellen ipv alle 184 contacten in outlook te gaan aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ik heb zojuist een 4GB SDHC kaartje van A-Data geprobeerd in de 6500 Slide en die werd gewoon herkend. Op internet las ik al dat Sandisk het zou moeten doen, maar Kingston problemen op zou leveren. A-Data werkt in elk geval dus ook prima. :). Kost slechts € 17,95 bij Computerland. Die zitten wel door het hele land, waardoor je geen verzendkosten hebt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:43:
Hallo allemaal,

Sinds vandaag ook de bezitter van een 6500 classic.
Maar er is iets wat erg opvalt aan deze telefoon, in een negatieve zin dan.... Er schijnt namelijk
licht langs de rechterkant van het toetsenbord naar buiten. Erg hinderlijk is dat.
Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben?

Hier een foto waarop dat te zien is:
[afbeelding]
Nee, bij mij zijn alleen de beltoets, de 1, 4, 7 en * toetsen en de linkerkant van de selectietoets verlicht, de rest is onverlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaljee
DiSiLLUSiON: bedankt voor de uitleg! Het ging wat stroef, maar is uiteindelijk (gelukkig!) gelukt.

Weet iemand van jullie hoe je het volume kunt regelen als je een gesprek voert met iemand?
Op mijn vorige Nokia (6230i) kon je dit aan de zijkant regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

skaljee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:12:
DiSiLLUSiON: bedankt voor de uitleg! Het ging wat stroef, maar is uiteindelijk (gelukkig!) gelukt.

Weet iemand van jullie hoe je het volume kunt regelen als je een gesprek voert met iemand?
Op mijn vorige Nokia (6230i) kon je dit aan de zijkant regelen....
Vierpuntsdruktoets omhoog/omlaag volgens mij..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alles problemen met mijn slide overgestapt op een classic bronze.
Erg fijn toestel, alleen 1 probleem.
Kan niet aansluiten op mijn pc.
Foutmeldingen, vindt de telefoon niet.
Met pc suite op laptop geen probleem, echter....softwareupdater draait niet op Vista en mijn pc thuis is geen optie.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:28:
Ik heb de telefoon nu ruim een weekje en mijn ervaringen met het toestel zijn redelijk. Ik heb de 6500 slide en de slider mechanisme is matig van kwaliteit. Ook bij mij al een paar krasjes op de met name toets 3 en wat minder op de 2. Denk dat dit probleem niet verholpen kan worden...wellicht pas bij nieuwe releases van het toestel.
Ik heb geen problemen met de toestvergrendeling en ook geen problemen met de verlichting, wekker of andere eerder genoemde issues.
De kwaliteit van de speaker is matig. Het volume is meer dan voldoende maar er zit toch nogal wat ruis op de verbinding.

Internet is traag ondanks het feit dat een PIT totaal 2005 heb. Maar ach, daar valt mee te leven.

Zoals ook al eerder gezegd is de telefoon wel erg glad met name als het toestel koud is...je moet idd oppassen dat ie niet uit je handen glijdt :-)

Totaal gezien is het een redelijk degelijke telefoon. De software is voldoende snel en ik heb nog geen vastlopers gehad... ook van het issue met het resetten van de telefoon waardoor je je wallpaper en ringtone kwijt zou zijn heb ik geen last gehad.

Als ik een cijfer voor het toestel zou moeten geven dan wordt het een 7.

Ik ben benieuwd naar jullie cijfer voor dit toestel (tussen de 0 en 10 - waarbij 0 zeer slecht is en 10 uitmuntend is)
Beetje een late quote misschien, maar ik heb dus die slide ook gehad.
Na 3 weken al vol met krassen en lak die er gewoon afging door de slider.
Ben er mee naar Ritel terug gegaan en zij hebben hem opgestuurd, vervolgens heb ik gewoon een nieuw toestel (na 5 weken!) mogen ontvangen.
Heb er daarna geen problemen meer mee gehad, maar ben uiteindelijk toch maar overgestapt op de classic bronze en die bevalt prima.
Afgezien van, zie mijn vorige berichht, ik problemen met Pc Suite en softwareupdater heb en wat ook een bekend probleem is, is dat wanneer de telefoon helemaal leeg is en je gaat opladen, het echt een tijd van ongeveer 8 minuten duurt voordat je ziet dat de telefoon aan het laden is en je hem ook weer aan kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
wtf?

de nokia software updater werkt niet omdat Vista niet wordt ondersteund?

is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:04:
wtf?

de nokia software updater werkt niet omdat Vista niet wordt ondersteund?

is dit een bekend probleem?
Ik heb geen idee of dit een bekend probleem is...
Heb al wat zitten zoeken op internet maar nog niets duidelijks kunnen vinden.
Wel nogal vervelend, op mijn pc zit XP en daar lukt het dus niet op, maar nu dus ook niet op Vista omdat het niet compatible zou zijn! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Dit is de reden waarom Software Updater niet werkt.
Het staat ook niet op de meest voor de hand liggende plek op hun website.
Microsoft Vista support temporarily removed - 8 May 2008

Support for Microsoft Vista has temporarily been removed from the Nokia Software Updater. This is due to recent changes in certain Microsoft Vista configurations that cause the Nokia Software Updater to become unstable. Other Microsoft Operating Systems are not affected. Support will be reintroduced as soon as possible. We apologise for any inconvenience this may cause.
Bron: Nokia Website

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kan geen telefoontjes meer ontvangen :S
Iedereen die mij belt krijgt een in gesprekstoon.

Waar ligt dat aan? Kan dat ergens ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Weet iemand al een winkel of online shop waar de zilveren versie van de classic te krijgen is?

ik zie op dit moment alleen aanbiedingen op marktplaats en engeland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cue schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:25:
Weet iemand al een winkel of online shop waar de zilveren versie van de classic te krijgen is?

ik zie op dit moment alleen aanbiedingen op marktplaats en engeland...
Heb even voor je zitten kijken, maar ik kom ook niet veel verder.
misschien dat je hier kunt kijken?
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=2814
En dan bij de verschillende linkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Ik krijg binnen 2 weken een 6500 Slide. I like.......

*We zijn allemaal erg blij voor je.....*

[ Voor 32% gewijzigd door Ginz op 01-06-2008 17:27 ]

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
tinpo schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:28:
Ik krijg binnen 2 weken een 6500 Slide. I like.......

[mbr]*We zijn allemaal erg blij voor je.....*[/]
Ik heb hem ook besteld en krijg hem als het goed is woensdag binnen. :P Ja, daar ben ik net als jullie erg blij mee. O-) Wel jammer dat ik een paar uur later doorkreeg dat 11 juli de iphone 3G uitkomt. Maar natuurlijk is de 6500 slide daar ook van voorzien. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Froggle op 10-06-2008 00:50 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:43:
Na alles problemen met mijn slide overgestapt op een classic bronze.
Erg fijn toestel, alleen 1 probleem.
Kan niet aansluiten op mijn pc.
Foutmeldingen, vindt de telefoon niet.
Met pc suite op laptop geen probleem, echter....softwareupdater draait niet op Vista en mijn pc thuis is geen optie.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Weet je, het zou kunnen helpen als je kon zeggen watvoor foutmeldingen je kreeg, want gewoon "foutmeldingen" is veel te vaag.
Staat je telefoon aan? Normaal gezien moet je vervolgens ook een USB mode kiezen op je GSM.
Ik weet niet zeker met welk OS dat jij het aan de praat wil krijgen, maar op mijn WinXP SP2 werkt ie prima, zonder extra drivers.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSnake op 11-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ik had afgelopen maandag de Nokia 6500 Slide besteld, en ben zojuist op de hoogte gesteld dat een van de laatste versies software fouten bevatte in het camera-menu. Deze hadden ze teruggestuurd en vandaag krijgen ze weer nieuwe binnen waarbij deze fouten zijn verholpen. Ik zag het even somber in door alle vertraging, maar dit vind ik dan toch wel netjes, anders had ik zelf achter deze software fouten moeten komen. Tevens sturen ze me wegens de vertraging ook nog een geheugenkaart mee. :) (al heb ik al een 2gb :$).

Ik zal verder geen reclame maken voor de webwinkel waar ik de telefoon besteld heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Momenteel heb ik een HTC tytn II (windows mobile 6.1) en zit er aan te denken om deze telefoon te kopen (classic). Nu vraag ik me af hoe het met de agenda zit. Ik ben windows mobile gewend en die heeft een goede agenda functie. Krijg je op je "start scherm" van dit toestel de agenda punten voor vandaag/morgen te zien?
Lukt het synchroniseren van herhaalde afspraken nu wel (was eerst namelijk niet zo)?

Oftewel, wil iemand er iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een vriend van me heeft sinds 3 weken de Nokia 6500 classic, constant loopt het ding vast of valt uit.
Is dit een bekend probleem bij dit model of is het toevallig een enkel geval.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ik heb nu een aantal dagen de Nokia 6500 Slide All Black met (jawel :+) Duitse handleiding. Telefoon bevalt me uitermate goed, en het enige probleem waar ik tegenop gelopen ben is dat hij video's niet echt trekt. Dan hapert ie nogal en loopt ie zowat vast. Maar omdat ik m'n telefoon alleen gebruik om te bellen, smsen en af en toe wat kiekjes te maken, zal ik het niet echt missen. Jammer dat de frontcamera niet gebruikt kan worden als camera. Maar volgens de site van Nokia is die camera toch te slecht om foto's mee te nemen, en enkel voor videobellen is gehouden. Naja.. leuk dat er een mogelijkheid voor is. Toestel voelt degelijk aan, dus ik neem aan dat deze nog een lange tijd meegaat. Schuif-mechanisme is ook stukken beter dan bijvoorbeeld Samsung.

Al met al een goede telefoon voor niet al te veel geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Fietsbel schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:24:
Een vriend van me heeft sinds 3 weken de Nokia 6500 classic, constant loopt het ding vast of valt uit.
Is dit een bekend probleem bij dit model of is het toevallig een enkel geval.
Ik heb daar geen enkel probleem mee, ik vermoed dat je vriend een maandag-ochtend-modelletje heeft; ik zou er mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 10:38

Chielos

Inno Mini Cooper

appies schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:41:
Tot volle tevredenheid gebruikte ik mijn 6500 classic, totdat afgelopen zaterdag tijdens een verhuizing het scherm een stoot(je) kreeg. Dit resulteerde in een breuk, nu heb ik deze vervangen voor 65 euro. Prima gedaan verder, ..
Waar heb je dit laten doen? Ik had het bij een kpn business centre gevraagd en die vroegen 150 euro!

FrankGuthrie, ik zag dat jij het zelf gedaan had, hoe heb je dat gedaan en waar heb je zo'n schermpje gekocht? Hoe handig ben jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om met de 6500 een extern emaildadres via Vodafone te benaderen ?
De instellingen op my vodafone kloppen niet, kan namelijk in het configuratie menu van de Nokia bij pers. instellingen geen email selecteren.

Dus wie heeft een work around voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Zijn er meer problemen bekend van de Classic dat hij niet meer aan wil nadat hij uitgevallen is (als de accu leeg is).

Ook al doe ik hem direct erna aan de lader, dan wil hij eerste 10 minuten niet aan.
Ik heb nu firmware v4.80. Kan ik het ook zelf updaten met mijn datakabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
MauriX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:50:
Zijn er meer problemen bekend van de Classic dat hij niet meer aan wil nadat hij uitgevallen is (als de accu leeg is).

Ook al doe ik hem direct erna aan de lader, dan wil hij eerste 10 minuten niet aan.
Ik heb de accu nog nooit laten leeg gaan, maar je kan wel zelf je firmware updaten met de datakabel.
Je moet PC moet wel WinXP hebben, tenzij het verandert is.
De stappen en software kan je vinden op : nokia software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
MauriX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:50:

Als hij echt, echt leeg is, dan wil 'ie inderdaad de eerste 10 minuten niet aan. Maar hij laat wel een scherm zien dat 'ie eerst moet opladen.

Is wel bij meer apparaten zo, mijn Cowon D2 laat bijvoorbeeld helemaal niets zien als 'ie écht leeg is. Dan is het altijd even hopen dat 'ie niet kapot is gegaan of iets dergelijks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Ook sinds kort een bezitter van de 6500c. Had een probleem dat het na een software update niet meer mogelijk was om de Nederlandse taal te selecteren (bleek dat het toestel voor de Duitse markt was bedoeld). Dit heb ik weten op te lossen door de product code van het toestel te veranderen. Op die manier kan je het toestel tevens merk vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een 6500 classic, maar nu heb ik een vraagje, hoe kan je een foto van je computer naar je mobiel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Dan doe je hem met je Nokia PC Suite software naar de foon dingesen (drag and drop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:42:
Dan doe je hem met je Nokia PC Suite software naar de foon dingesen (drag and drop)
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:00:
Ik heb sinds kort ook een 6500 classic, maar nu heb ik een vraagje, hoe kan je een foto van je computer naar je mobiel doen?
Ja Nokia PC Suite software heb ik al geinstalleerd, maar dan nog zie ik het nog niet staan. Kan je me het stap voor stap uitleggen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Selecteer een foto, klik daarop, terwijl je je muisknop indruk sleep je foto naar de Nokia PC Suite software en laat los zodra het bestand (video,audio, plaatje) zich boven de tekening van een telefoon bevindt (met de text "Drag-and-drop content here")
Mocht dit niet lukken selecteer dan de fillemanager/Bestandbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:01:
Selecteer een foto, klik daarop, terwijl je je muisknop indruk sleep je foto naar de Nokia PC Suite software en laat los zodra het bestand (video,audio, plaatje) zich boven de tekening van een telefoon bevindt (met de text "Drag-and-drop content here")
Mocht dit niet lukken selecteer dan de fillemanager/Bestandbeheer
Nokia PC Suite software heb ik er op staan, maar zie geen tekening van telefoon staan met de tekst Drag and Drop. Waarschijnlijk zal niet alles geinstalleerd zijn, want ik heb Vista! En bestandbeheer zie ook nergens.
Hopelijk wil iemand mij nog verder helpen!!!!!
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin, het is gelukt hoor met je uitleg! Ik had nog niet de nieuwste versie van Nokia PC Suite er opstaan! De 7.0.7.0

Dank je wel!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

graag gedaan

Is het iemand al gelukt om dit toestel te hacken mbt tot de softwarematige video resolutie beperking?
The low quality of videos makes a good illustration of product class segmentation. Nokia 6233, sharing a simila functionality, allows for VGA video shooting, which is today’s upper limit of cell phones. However the video quality was artificially lowered on the 6500c, the camera and the processor technically are up to the same capability, the only difference being the hard-coded software limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
kan iemand bevestigen dat de Nokia Software Updater niet werkt? sinds gisteren doet deze het bij mij niet en krijg ik de melding "kan geen telefooninformatie ophalen"

ik heb 4.80 en ik zit wel te wachten op een update. sinds 4.80 is de batterijduur veel slechter geworden en heeft hij een veel slechter ontvangst (vodafone), 3G heeft slecht bereik en dat was in vorige firmwareversies niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
SURFivor schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:54:
kan iemand bevestigen dat de Nokia Software Updater niet werkt? sinds gisteren doet deze het bij mij niet en krijg ik de melding "kan geen telefooninformatie ophalen"

ik heb 4.80 en ik zit wel te wachten op een update. sinds 4.80 is de batterijduur veel slechter geworden en heeft hij een veel slechter ontvangst (vodafone), 3G heeft slecht bereik en dat was in vorige firmwareversies niet het geval.
Ik denk niet dat je terug kan naar de oude software.
Volgens mij doet die updater enkel wat als hun software nieuwer is dan die op je toestel.(ben niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
Weet er iemand of je de achterkant van de 6500c ook in alluminium kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
MrSnake schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:19:
Ik denk niet dat je terug kan naar de oude software.
Volgens mij doet die updater enkel wat als hun software nieuwer is dan die op je toestel.(ben niet zeker)
dat is geen antwoord op mijn vraag, ik moet even zeker weten dat de updater service niet werkt omdat dit aan nokia ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

MrSnake schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:21:
Weet er iemand of je de achterkant van de 6500c ook in alluminium kan kopen? :)
Het batterijdeksel bedoel je? Zou mooi zijn, maar ik ben bang van niet. Denk dat het toestel dan ook wel erg zwaar wordt, 't is nu al niet echt een lichtgewicht. (voor zijn formaat)
Overigens ben ik nog steeds heel erg happy met mijn 6500 Classic, heb hem inmiddels alweer 5 maanden :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
SURFivor schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:54:
kan iemand bevestigen dat de Nokia Software Updater niet werkt?
iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
Demoniac schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:23:
[...]
Het batterijdeksel bedoel je? Zou mooi zijn, maar ik ben bang van niet. Denk dat het toestel dan ook wel erg zwaar wordt, 't is nu al niet echt een lichtgewicht. (voor zijn formaat)
Overigens ben ik nog steeds heel erg happy met mijn 6500 Classic, heb hem inmiddels alweer 5 maanden :)
Yep, die batterijdeksel, denk wel dat het cool zou zijn als ie volledig in alu was.
Ook wel beter bestending tegen vingerafdrukken etc...
Zal wel zwaarder zijn dan, maar niemand hoeft dat te nemen omdat ik dat zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nokia 5310 and Nokia 6500 Classic software removed- 10 July 2008

Support for Nokia 5310 and Nokia 6500 Classic has temporarily been removed from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. Support will be reinstated as soon as possible. We apologize for any inconvenience this may cause.

http://europe.nokia.com/A4577225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
MrSnake schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb de accu nog nooit laten leeg gaan, maar je kan wel zelf je firmware updaten met de datakabel.
Je moet PC moet wel WinXP hebben, tenzij het verandert is.
De stappen en software kan je vinden op : nokia software update
Sinds kort werkt ie ook op Vista. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

Ik heb net een nieuwe 6500 slide, mooi apparaat, maar ik erger me aan 1 ding: als ik de klep dicht doe wil ik graag dat de toetsenblok erop gaat, zonder dat ik verder nog wat moet doen... Ik kan niet vinden dat ik dat ergens in kan stellen, terwijl me dat toch een vrij logische optie lijkt?
Als ik in het hoofdscherm zit en ik 'slide' 'm dicht dan kan ik wel met de menuknop direct op toetsenblok, maar zit ik in het menu dan gebeurt er zelfs helemaal niets...

Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd zie?

ik heb overigens v6.60 van de firmware...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de slijtage van de (bovenste) toetsen door het net iets te krappe schuifmechanisme. Is dat iets dat bij alle 6500 slides voorkomt of alleen incidenteel bij bepaalde toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

tim-w schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:36:
Ik heb net een nieuwe 6500 slide, mooi apparaat, maar ik erger me aan 1 ding: als ik de klep dicht doe wil ik graag dat de toetsenblok erop gaat, zonder dat ik verder nog wat moet doen... Ik kan niet vinden dat ik dat ergens in kan stellen, terwijl me dat toch een vrij logische optie lijkt?
Als ik in het hoofdscherm zit en ik 'slide' 'm dicht dan kan ik wel met de menuknop direct op toetsenblok, maar zit ik in het menu dan gebeurt er zelfs helemaal niets...

Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd zie?

ik heb overigens v6.60 van de firmware...
Ga naar instellingen>telefoon>aut.toets.blokk (dit staat voor automatische toestblokkering) en dat op aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
Misschien stomme vraag..
maar ik kan het nergens vinden, de ene site vermeld dat de 6500classic bluetooth 1.2 heeft en de andere site weer 2.0 ...
kan iemand mij vertellen welke versie deze heeft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthony.stigter
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 09:18
Ik zie in deze topic diverse mensen met een kapot scherm 8)7

Sinds kort is bij mijn nieuwe 6500 classic er een grote barst ontstaan (gewoon in mijn zak, en niet doordat ie gevallen is of zo). Volgens het service point in Den Haag valt dit echter onder "gebruikersschade"

Op de internationale nokia site vind je diverse mensen met hetzelfde probleem. Hetgeen kan duiden op een fout in het ontwerp. Zie http://discussions.europe...id=phones&thread.id=36769

Dus mijn vraag is of er meer mensen met een kapot scherm zijn, en zoja,
  • wat was de oorzaak ervan?
  • hoe lang dat was na aanschaf van het apparaat
  • hoe heeft je Nokia Service Point dat beoordeeld
  • wie heeft er goede ervaringen en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthony.stigter schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:41:
Ik zie in deze topic diverse mensen met een kapot scherm 8)7

Sinds kort is bij mijn nieuwe 6500 classic er een grote barst ontstaan (gewoon in mijn zak, en niet doordat ie gevallen is of zo). Volgens het service point in Den Haag valt dit echter onder "gebruikersschade"

Op de internationale nokia site vind je diverse mensen met hetzelfde probleem. Hetgeen kan duiden op een fout in het ontwerp. Zie http://discussions.europe...id=phones&thread.id=36769

Dus mijn vraag is of er meer mensen met een kapot scherm zijn, en zoja,
  • wat was de oorzaak ervan?
  • hoe lang dat was na aanschaf van het apparaat
  • hoe heeft je Nokia Service Point dat beoordeeld
  • wie heeft er goede ervaringen en/of tips?
Oorzaak kan zijn dat het schermpje onder een te grote spanning staat en dan spontaan barst. Er is dan sprake van een productiefout. Op dat forum van Nokia wordt ook over teveel warmte gesproken. De barst als gevolg van een te grote spanning of warmte zou er anders uit moeten zien dan een barst die komt door valpartij o.i.d. Kun je een duidelijke foto van je kapotte Nokia plaatsen?

Indien het toestel minder dan 6 maanden oud is wordt een defect vermoed altijd al aanwezig te zijn geweest in het toestel en kun je in ieder geval de verkoper (dus niet Nokia zelf) hier op aanspreken.
De verkoper moet in eerste instantie bewijzen dat het probleem door jou is veroorzaakt (indien het toestel minder dan 6 maanden geleden is gekocht) en niet door een productiefout. De verkoper zal het moeilijk hebben met dit bewijs nu je een schermprintje kunt meenemen van die discussie op de Nokiasite hierover. Duidelijk is dat je niet de enige bent. Blijft de verkoper weigerachtig stel dan desnoods de verkoper voor het toestel op te sturen naar een onafhankelijk expert die een oordeel geeft (dit is uiteraard niet de reparatieservice van de verkoper). Dit gaat ook geld kosten voor de verkoper waardoor een vervanging van het toestel voor hem wellicht aantrekkelijker is. Hij moet het dan maar met Nokia zien te regelen.

Plaats echter eerst eens een foto als dat mogelijk is, ben benieuwd hoe het er uit ziet en wellicht kunnen andere forumleden ook iets zeggen over de oorzaak n.a.v. die foto.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:16:
Hoe zit het met de slijtage van de (bovenste) toetsen door het net iets te krappe schuifmechanisme. Is dat iets dat bij alle 6500 slides voorkomt of alleen incidenteel bij bepaalde toestellen?
ik heb er 2 verschillende gehad, allebei krassen (huidige ook)
en iemand die ik ken met dezelfde mobiel heeft ook krassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
andyy schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:12:
[...]

Ik heb het ook met mijn 6500 slide, de verf is er niet af maar ik zie wel krasjes op de bovenste 3 toetsen.
Als het erger wordt ga ik gewoon terug, heb tenslotte garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Echt belachelijk. Mijn oordopjes die bij de 6500 slide zat is vanaf het begin al kapot eigenlijk, maar nooit wat mee gedaan, omdat ik nog een andere oordopjes had liggen die ook pasten.
Alleen nu zijn die andere dus ook kapot. Maar nergens kan ik nieuwe oordopjes vinden om weer muziek te kunnen luisteren met mn phone :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Sinds deze week heb ik ook een 6500 slide, alleen ik heb al 2 dingen opgemerkt;

- Er zit speling tussen het batterijklepje en de telefoon waardoor ik vaak een krakend geluid hoor.
- De voorkant van de telefoon is gewoon 5mm groter dan de achterkant zeg maar, waardoor er een rand onstaat aan de zijkant van de telefoon. Heel irritant en oncomfortabel.

Ik heb de telefoon tweedehands gekocht van iemand, maar de telefoon zat nog nieuw in doos. Daarnaast heb ik ook een kopietje van de factuur. Kan ik dan gewoon naar een Nokia Care Center gaan om daar de telefoon te laten bekijken?

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisBit schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:06:
Sinds deze week heb ik ook een 6500 slide, alleen ik heb al 2 dingen opgemerkt;

- Er zit speling tussen het batterijklepje en de telefoon waardoor ik vaak een krakend geluid hoor.
- De voorkant van de telefoon is gewoon 5mm groter dan de achterkant zeg maar, waardoor er een rand onstaat aan de zijkant van de telefoon. Heel irritant en oncomfortabel.

Ik heb de telefoon tweedehands gekocht van iemand, maar de telefoon zat nog nieuw in doos. Daarnaast heb ik ook een kopietje van de factuur. Kan ik dan gewoon naar een Nokia Care Center gaan om daar de telefoon te laten bekijken?
Formeel heeft alleen de eerste eindgebruiker recht op garantie (althans bij Nokia). Zie http://www.nokia.nl/A4393279

Als degene voor jou de telefoon niet heeft gebruikt ben jij de eerste eindgebruiker en heb je recht op garantie zolang de garantietermijn nog loopt.

Je kunt je wel afvragen hoe een fabrikant in de praktijk gaat controleren of iemand eindgebruiker is. Op de aankoopbon staat doorgaans geen naam (hooguit een rekeningnummer indien betaald met bank- of creditcard). Daar komt bij dat mensen die een product eerst korte tijd zelf gebruiken en dan kado geven aan familie of zo de garantie dan kwijt zijn. Lijkt me niet helemaal eerlijk.

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat bij het aanbieden van een product ter reparatie een fabrikant/verkoper gaat vragen of je wel de eerste eindgebruiker bent. Ik denk dan ook dat de meeste fabrikanten en servicepoints niet moeilijk doen zolang je maar kunt aantonen met een originele bon waar en wanneer het product is gekocht. Heb je geen originele bon meer maar wel een kopie of scan dan is dat vaak ook voldoende omdat een aantal winkels in het computersysteem dan de bon kunnen verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
andyy schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:12:
[...]

ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
binnenkort maar even bij de nokiashop langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]

ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
Dat is wel jammer dan. Het valt me trouwens op dat sommige winkels in hun toestel top 5 zowel de Classic als de Slide hebben staan. Dat verbaast me wel. Ik zie bijna niemand in mijn omgeving die de 6500 heeft en toch in de toestel top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...

[ Voor 6% gewijzigd door Demo op 28-07-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaljee
Tijdens mijn vakantie is mijn 6500 classic een keer volledig uitgevallen.
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
skaljee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:53:
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Misschien een "stom" antwoord, maar zou je de klok niet goed moeten zetten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaljee
Uiteraard staat de klok goed. De tijdzone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb juist hetzelfde voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Demoniac schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...
nou toen de 6000 series van nokia nog een zakelijke serie was heb ik altijd alleen maar positieve berichten gehoord van vrienden en kennissen en ook zelf alleen maar positieve ervaringen.
maar sinds nokia de N-series heeft en de 6000 series meer een serie voor de gewone consument is geworden(een abbo van 15-20 euro voor 1-2 jaar vind ik nou niet echt getuigen van een dure telefoon namelijk) is het gewoon niet meer wat ik ervan verwacht had. ook mis ik een fm-radio. tuurlijk als ik goed research had gedaan van te voren had ik dit kunnen weten maar vroeger zat in iedere nokia uit de 6000 serie gewoon een fm-radio

anyways mijn 6500 classic vertoond in mijn ogen bovenmatige slijtage. en ook die van mij zit 95% van de dag in me broekzak omdat hij zo klein is dat je nieteens merkt dat je hem bij je hebt.
ook laad hij de accu niet op als deze volledig leeg is(en dus uitvalt) ik moet de telefoon 2 uurtjes laten liggen zodat er net genoeg stroom in de accu zit om de mobiel in te schakelen zodat hij kan gaan opladen.
de camera die er in zit produceert foto's en video opnames die slechter zijn dan mijn 3 jaar oude nokia 6230i

ik heb zeer veel spijt van de aanschaf van deze telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door Mili op 05-08-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar iemand deze al geprobeerd:

nieuws: Belg verwerkt kaarten Openstreetmap in gratis navigatiesysteem

Ik vroeg me af dat gaat werken op de 6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Is het bij de 6500 Slide een known-issue dat bij lagere temperaturen de camera in standby-modus springt?
Bij temperaturen onder de 0 graden Celsius springt de camera kort na het aanzetten in een zwart scherm, waarna het de melding geeft "Standby" (Links van in normale stand de afdrukknop). Bovenaan het scherm, naast de in normale stand contactenknop, staat de mogelijkheid "Standby uitschakelen", hierna geeft de camera kort (0,5 sec.) beeld, waarna het scherm zwart springt met de melding "Standby".

Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
dnhelle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:17:
Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?
Iemand bekend in deze problematiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:44:
[...]

Iemand bekend in deze problematiek?
Nee, sommige apparaten functioneren echter alleen bij bepaalde temperatuurranges goed (heeft ook te maken met de batterij). Dit staat meestal aangegeven in de handleiding. Bij Nokia kan ik hier echter niks over vinden. Ik zou Nokia bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaljee
Probleem is opgelost. Ik bleek toch niet de juiste instellingen gebruikt te hebben. Moet zijn: GMT +1 en zomertijd +1. Zag op een andere site de oplossing http://www.gsmhelpdesk.nl...ded2c3be2ebad28eebfb78e9c

Bedankt in elk geval voor de reacties.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste