Hangt af van je herkenbaarheid van de telefoon en de wederzijdse handshaking (moet zowel ingesteld worden op telefoon als op laptop) bij mij deed dit ook een stevig halfuur voordat het hele beveiligingsprotocol plat lag, zodat ik die telefoon kon toevoegen en daarna de beveiliging weer kon opschroeven. (ging trouwens nergens over) Sinds dien kan ik gewoon me telefoon koppelen, Bestanden overpompen en eenbeetje internetten, ik heb daar zo'n abonnement voor. (zelfs starcraft online op b.net gespeeld, maar dat gaat niet erg normaal en ook veel inlogmeldingen gehad voordat t uiteindelijk werkte)massari schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:14:
Hallo,
Sinds gisteren heb ik een 6500 classic in de kleur sand/bronze.
Synchroniseren via PC Suite d.m.w. bluetooth lukt niet, mijn laptop zelf herkent de telefoon wel, maar PC Suite niet. Ook lukt het niet via de USB kabel.
Heb daarnaast nog een N82 en het synchroniseren van gegevens tussen beide toestellen werkt wel (via bluetooth).
Heb het idee dat ook de bluetoothfunctionaliteit van de 6500 classic niet goed werkt. Ik heb in mijn wagen ook een bluetoothcarkit en pas na vele malen connecten kon de telefoon mijn carkit zien.
Er zit firmware versie 4.80 op van 31-10-2007.
Zijn er recentere versies ervan?
De Nokia Software Updater probeert continue een nieuwe versie te installeren, maar het ding crasht continue. Moet er waarschijnlijk mee naar een Nokia servicepunt.
Iemand dezelfde ervaringen?
-Edito-
ik zie trouwens nu pas dat je het over die pc Suite hebt... daarvoor gebruik ik trouwens standaard de kabel als het kleine bestandjes zijn, programma heeft moeite met bluetooth en zelfs als ie pakt, dan gaat het tergend traag, als je een paar nummers bijvoorbeeld wilt overzetten. Het beste is gewoon even een usb-verloopstickie nemen en daar die Micro-SD in proppen en gewoon de bestanden slepen, gaat gewoon 4Mb/s, is veel sneller dan die vage Suite
Even een vraagje, staat je bleutooth misschien niet op ontzichtbaar? (dat ie wel aanstaat, maar dat je telefoon niet zichtbaar is voor de omgeving? Had ik ook, leek net of alles werkte en ik dus steeds maar afvragen waarom die telefoon niet gezien werd, lag aan die optie, is in bluetoothmenu uit te zetten.
Dat die suite niet werkt met kabel, baart mij zorgen. even bellen met de plek waar je die telefoon vandaan hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door alexandersamson op 28-04-2008 10:40 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl