nergens problemen meewriter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:50:
Heb mijn classic verkocht... Ergerde me mateloos! Ga nu voor de 6300. Succes met jullie 6500!
Ik heb de 6500 Classic nu een kleine week en ben er helemaal happy mee
Prachtig toestel qua vormgeving, afwerking en materiaalgebruik - die schuin geslepen rand langs het scherm en de letters op de behuizing.. prachtig! De software bevalt me ook vele malen beter dan die van mijn vorige GSM, de Samsung E900. Daar liep ik toch regelmatig tegen vage bugjes aan, terwijl dit allemaal prima lijkt te werken. Ook vind ik de menu's bij Nokia over het algemeen wat logischer dan bij de meeste andere merken.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Klopt, het menu is gewoon goed.Demoniac schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:39:
Ik heb de 6500 Classic nu een kleine week en ben er helemaal happy meePrachtig toestel qua vormgeving, afwerking en materiaalgebruik - die schuin geslepen rand langs het scherm en de letters op de behuizing.. prachtig! De software bevalt me ook vele malen beter dan die van mijn vorige GSM, de Samsung E900. Daar liep ik toch regelmatig tegen vage bugjes aan, terwijl dit allemaal prima lijkt te werken. Ook vind ik de menu's bij Nokia over het algemeen wat logischer dan bij de meeste andere merken.
Ik moet zeggen, bij s60 vind ik dit absoluut niet! Ik heb daar ooit serieus 10 minuten zitten zoeken naar de map met geluiden.. Zo ongelofelijk veel mappen met submappen daar!
heb even gezocht maar nog niet gevonden. iemand een idee hoe ik 1 nummer kan blokkeren voor bellen/smsen enzo?
Gaat dat ooit dan?PuckStar schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:38:
heb even gezocht maar nog niet gevonden. iemand een idee hoe ik 1 nummer kan blokkeren voor bellen/smsen enzo?
ik heb daar op mij n6600 wel eens ee applicatie voor gehad.. BlackList... wellicht dat dat nog kan.. standaard zit dat niet in de telefoon ..PuckStar schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:38:
(hoewel ik graag van iemand het tegendeel hoor
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Heb sinds eergister ook de 6500 classic in het zwart. Ben er super tevreden mee, beter dan me e900. Niks op aan te merken.
Verwijderd
Ik vind die bronzen 6500 classic erg mooi. Ik vind het alleen nog te duur, voor mij is een telefoon vooral om te bellen/sms-en en ik ben ook nooit echt zuinig op een telefoon. Nu ik het scherm van mijn 6100 heb gesloopt door er iets op te laten vallen zit ik hard te twijfelen tussen het laten maken van de 6100 of een 7500 prism kopen of een 6500 brons. Factoren die daarbij een rol spelen zijn prijs, gemak, fmradio, en design.
De 6500 heeft geen radio, maar heeft wel een superdesign en volgens mij issie ook redelijk simpel qua functies. De prijs is ook aardig hoog. De prism is wel apart, vind het wel mooi, heeft een fm radio en is de helft ongeveer van de 6500 in prijs. Nadeel is dat ik de X-factor mis, die ik bij de 6500 wel voel.
Dan kan ik nog mijn 6100 laten maken. Ik vind het een heel fijn toestel, fijne toetsen, zeer stevig en na een jaar of 5 valt het me op dattie nog steeds redelijk bescheiden afmetingen heeft.
Maar iets nieuws is ook wel leuk... Dilemma's...
Morgen maar even informeren wat het kost om mijn 6100 te laten maken (als het al kan, waar ik eigelijk wel van uitga)
De 6500 heeft geen radio, maar heeft wel een superdesign en volgens mij issie ook redelijk simpel qua functies. De prijs is ook aardig hoog. De prism is wel apart, vind het wel mooi, heeft een fm radio en is de helft ongeveer van de 6500 in prijs. Nadeel is dat ik de X-factor mis, die ik bij de 6500 wel voel.
Dan kan ik nog mijn 6100 laten maken. Ik vind het een heel fijn toestel, fijne toetsen, zeer stevig en na een jaar of 5 valt het me op dattie nog steeds redelijk bescheiden afmetingen heeft.
Maar iets nieuws is ook wel leuk... Dilemma's...
Morgen maar even informeren wat het kost om mijn 6100 te laten maken (als het al kan, waar ik eigelijk wel van uitga)
Verwijderd
Een vriendin van me heeft onlangs een 6500 Slide aangeschaft via Vodafone met een abbo. Nu is het zo dat ze op internet kan, maar ze heeft geen MSN opstaan. Er zou toch een MSN Messenger (of Vodafone Messenger) op haar mobiel gezet kunnen worden? Want Vodafone Messenger voor 6500 Slide is er nog niet, en van Ebuddy wordt ze alsmaar gek vanwege de beveiligingscertificaten en de hele tijd op 'ja' te klikken. Dat is natuurlijk geen pretje.
Ze wilt heel graag MSN erop hebben, wat kan ik dus doen? xD
Ze wilt heel graag MSN erop hebben, wat kan ik dus doen? xD
Verwijderd
Ik gebruik (tenminste, toen ik hem nog had, is nog steeds niet terug
) gewoon eBuddy, alleen ff bij de machtigingen instellen dat het maar 1 keer gevraagd wordt.
Er zit ook een messenger van Nokia op geloof ik, maar die heb ik niet werkend gekregen...
Er zit ook een messenger van Nokia op geloof ik, maar die heb ik niet werkend gekregen...
weet je wat jij moet doen, ff leren om eerst een handleiding van je telefoon te lezen, of even in het menu te bladeren..PuckStar schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:52:
hier nog een wish-list van mij:
- slider sluiten = toetsen direct blokkeren (mag nokia zeker wel wat van leren van alle andere sliders telefoons die er zijn)
- slide openen als je gebeld wordt = direct opnemen (ipv paar sec vertraging!)
- geen elke-twee-secoden-pieptoon als je een gesprek aan het opnemen bent. geez. diegene weet al dat ik opneem maar door die k%ttoon doe ik dat nu niet meer omdat het echt zwaar irritant is.
paar bugs:
- at random freeze. paar keer gehad dat de telefoon niet meer reageert. vreemde was dat de muziek (die ik al speelde) doorging, maar dat niet meer reageerder verder. alleen de accu er uit halen hielp.
- verliezen van sommige settings als de telefoon een stootje kreeg (pinnetje wat tegen een sensor aandrukt voor detecteren sd kaart is echt triest)
- nogal wat stof in de telefoon
- krasjes op de 1, 2 en 3 toetsen.
Alle opties die jij nodig hebt omtrent bellen en ophangen met de slide functie staan erin hoor..
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 19:47 . Reden: groeten is niet nodig ]
waar kan ik dat instellen?C3kChennie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 02:11:
[...]
weet je wat jij moet doen, ff leren om eerst een handleiding van je telefoon te lezen, of even in het menu te bladeren..
Alle opties die jij nodig hebt omtrent bellen en ophangen met de slide functie staan erin hoor..
ik wil gewoon dat als ik in een menu bezig ben en ik schuif hem dicht, dat hij terug gaat en de toetsen blokkeert.
waar kan ik dat vinden op de mobiel ???
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 19:46 . Reden: groeten is niet nodig ]
dat kun je niet instellen jammer genoeg...woodymax schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:00:
[...]
waar kan ik dat instellen?
ik wil gewoon dat als ik in een menu bezig ben en ik schuif hem dicht, dat hij terug gaat en de toetsen blokkeert.
waar kan ik dat vinden op de mobiel ???
mvg,
mark
misschien moet jij beter leren lezen!C3kChennie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 02:11:
[...]
weet je wat jij moet doen, ff leren om eerst een handleiding van je telefoon te lezen, of even in het menu te bladeren..
wie heeft het over ophangen met de slide functie? ik heb het over toetsen blokkeren als ik em dicht slide.
en ik zeg dus dat ik wil dat hij DIRECT opneemt als ik em open slide als ik gebeld wordt.
nu zit er namelijk een x seconde vertraging in. of heb jij gelijk de persoon aan de lijn als jem open slide als je gebeld wordt?
als je op 1 of meer van de bugs/wishes die ik noemde een serieus antwoord/oplossing hebt hoor ik het graag!
een nieuwe "bug" die ik heb is dat vrij vaak als ik muziek luister en ik een sms binnen krijg de phone vanzelf gelijk helemaal uit gaat! aan zetten kan dan niet. moet eerst de accu eruit en erin doen.........meer mensen last van?
Weet iemand hoe je een email account handmatig kan instellen op de 6500 slide?
Nokia zet me steeds in zo'n ranzige wizard waar ik mijn eigen e-mail adres niet kan instellen omdat Nokia deze niet standaard herkent.
Op de andere toestellen kon je een account handmatig toevoegen, of een bestaand account aanpassen (ik heb vanuit de nokia site een random planet instelling laten doorsturen, maar die is niet aan te passen)
Nokia zet me steeds in zo'n ranzige wizard waar ik mijn eigen e-mail adres niet kan instellen omdat Nokia deze niet standaard herkent.
Op de andere toestellen kon je een account handmatig toevoegen, of een bestaand account aanpassen (ik heb vanuit de nokia site een random planet instelling laten doorsturen, maar die is niet aan te passen)
Verwijderd
Weet iemand hoe ik de camera aan de voorkant kan gebruiken? Bij instellingen van de camera staat het niet!!
ik heb best vaak last dat een toets het niet doet (de menu toets, navigatietoetsen en die 2 toetsen daarnaast), en dat is pas op te lossen na de telefoon een paar keer open en dicht te sliden, best irritant, hebben nog meer mensen hier last van ?

Die camera is toch voor videobellen...?Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:47:
Weet iemand hoe ik de camera aan de voorkant kan gebruiken? Bij instellingen van de camera staat het niet!!
En nee.. geen idee...
nope.. geen last van..andyy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:59:
ik heb best vaak last dat een toets het niet doet (de menu toets, navigatietoetsen en die 2 toetsen daarnaast), en dat is pas op te lossen na de telefoon een paar keer open en dicht te sliden, best irritant, hebben nog meer mensen hier last van ?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
yep daar heb ik ook wellis last van. en ik ben niet de enige.andyy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:59:
iemand anders ook last van de bug dat als je muziek luisterd en er een sms binnenkomt de phone soms helemaal vast slaat? alleen accu eruit en erin werkt dan om de phone weer aan te krijgen.
Heeft iemand ervaring met het wisselen van een cover van een 6500 classic? Hij viel uit m'n broekzak toen ik uit de auto stapte en nu is het ijzeren gedeelte behoorlijk beschadigd en daar baal ik van. Op internet zijn ze gewoon te krijgen maar kan nergens vinden hoe je 'm netjes uitelkaar kan halen.
Hoop dat iemand me kan helpen...
Gelukkig niet.. maar goed.. ik luister eigenlijk alleen maar naar de radio. .en niet naar mp3's.PuckStar schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:25:
[...]
yep daar heb ik ook wellis last van. en ik ben niet de enige.
iemand anders ook last van de bug dat als je muziek luisterd en er een sms binnenkomt de phone soms helemaal vast slaat? alleen accu eruit en erin werkt dan om de phone weer aan te krijgen.
zouden de problemen met de krassen op de toetsen door het sliden al opgelost zijn ? mijn 6500 gaat nl zaterdag terug voor garantie
Verwijderd
Ik heb nu 2 weken mijn 6500 slide en tot nu toe bevalt hij prima.
Het is wel even wennen. Hiervoor had ik een SPV serie van Orange 4 jaar lang.
werkte allemaal prima, dit keer iets nieuws.
Vraagje: wie kan me even duidelik uitleggen hoe ik mijn telefoon fatsoenlijk kan opladen via usb...
krijg het niet voor elkaar...
Vraagje: wie kan me even duidelik uitleggen hoe ik mijn telefoon fatsoenlijk kan opladen via usb...
Ik gok dat als je het via usb wil doen dat je toch zo'n soort usb plug voor in het stopcontact moet gebruiken. Dat gaat altijd sneller dan via een computer,Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:32:
Ik heb nu 2 weken mijn 6500 slide en tot nu toe bevalt hij prima.
Ik denk, dat als je het cover voor de accu er af haalt, je een paar schroefjes ziet. Ik geloof dat het daarmee los moet gaan. (maar ik heb het niet geprobeert, je hebt daar een apparte schroevendraaier voor nodig die ik niet heb)mellie2000 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:02:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van een cover van een 6500 classic? Hij viel uit m'n broekzak toen ik uit de auto stapte en nu is het ijzeren gedeelte behoorlijk beschadigd en daar baal ik van. Op internet zijn ze gewoon te krijgen maar kan nergens vinden hoe je 'm netjes uitelkaar kan halen.
Verwijderd
copy van nokia websitevandevorst schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:
[...]
Ik gok dat als je het via usb wil doen dat je toch zo'n soort usb plug voor in het stopcontact moet gebruiken. Dat gaat altijd sneller dan via een computer,
http://europe.nokia.com/A4448100
ca-101 lader / datakabel
Nokia Connectivity Cable CA-101 - High-speed data transfer
This micro USB cable provides high-speed USB 2.0 data transfer rates, and enables charging your compatible device or enhancement from a laptop or PC USB port.
Wie o wie...
Probeer eens een service manual of uit-elkaar-haal instructies te vinden. Soms lukt dat, maar dan moet je je vaak wel naar de uithoekjes van het Internet begevenmellie2000 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:02:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van een cover van een 6500 classic?
[google=disassemble nokia 6500]
[google=service manual RM-265]
(of een creatieve combinatie...)
Verwijderd
heb net beiden manual (slide en classic) bekeken.
Bijd e slide wordt het opladen via usb niet genoemd bij de classic wel ...
beetje vreemd dat ze die feature er dan uit slopen...
Mij lijkt dat dat gewoon moet gaan hoor, eens testen...Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:28:
heb net beiden manual (slide en classic) bekeken.
En: inderdaad, het gaat niet!.. raar
Verwijderd
morgen maar naar de nokia support point...vandevorst schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:02:
[...]
Mij lijkt dat dat gewoon moet gaan hoor, eens testen...
En: inderdaad, het gaat niet!.. raar
lijkt mij gewoon dat zoiets moet werken. al dan niet een kabeltje geven wat wel werkt!
bv voor de E serie geloof ik heb je een datakabel met appart een voeding aansluiting .
[linkje: http://www.gsmweb.nl/forms3/0296.htm ]
Ik twijfel tussen de Nokia 6210 Navigator en de 6500 Slide. Pluspunt van de 6210 is dat deze GPS heeft, en ik er dus (als ik daar behoefte aan zou hebben), een TomTom (kloon) op kan installeren. Ik heb begrepen dat er voor de 6500 ook "Nokia maps" te downloaden is, maar dit is slechts een routeplanner. Vanwege het ontbreken van een GPS ontvanger is de 6500 niet in staat je positie te bepalen. Klopt dit alles?
Daarop aansluitend: weet iemand of de 6500 slide in een eventueel nieuwere versie wel met GPS geleverd wordt?
Daarop aansluitend: weet iemand of de 6500 slide in een eventueel nieuwere versie wel met GPS geleverd wordt?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Klopt, je kunt inderdaad via maps een routebeschrijving krijgen, maar je hebt gewoon gps nodig om je positie te kunnen bepalen en dit kan de 6500 niet.
Wil je dus gps, moet je voor de 6210 gaan.
een nieuwe versie hoef je niet te verwachten
Wil je dus gps, moet je voor de 6210 gaan.
Verwijderd
Ik heb de 6500 slide nu een week. Deed t perfect.
Vanochtend kon ik m niet meer deblokkeren. Uitzetten ging ook niet.
Dus.. accu eruit. Alle instellingen weg.
Gebeurt dat bij jullie vaker?
Vanochtend kon ik m niet meer deblokkeren. Uitzetten ging ook niet.
Ik heb de slide nu vanaf begin december, en dat heb ik al een keer of 7, 8 gehad.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:05:
Vanochtend kon ik m niet meer deblokkeren. Uitzetten ging ook niet.![]()
Het valt me op dat ik dat vooral heb als ik een sms krijg...
Verwijderd
Oh... hopelijk overkomt het me dan niet vaker... ik sms nog al erg vaak!!vandevorst schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:14:
[...]
Ik heb de slide nu vanaf begin december, en dat heb ik al een keer of 7, 8 gehad.
Het valt me op dat ik dat vooral heb als ik een sms krijg...
Kan ook toeval zijn hoor, aangezien ik vaak pas deblokker als ik gebeld wordt/sms krijgVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:08:
[...]
Oh... hopelijk overkomt het me dan niet vaker... ik sms nog al erg vaak!!
Gelukkig nooit gehad als ik gebeld wordt, dat lijkt me irritanter!
Lees het topic eens door..instellingen kwijt komt door het klepje achterop..en deblokkeren enzo kan meerdere oorzaken hebben.
Ik heb nu wel een probleempje..ik heb er nu op dit moment ruim 5500 smsjes opstaan..en ik kan ze niet snel wissen..1 voor 1 gaat prima..alles markeren gaat ook nog prima..echter als ik dan ga wissen .. of via het prullenbakje inhoud map wissen..dan wist ie berichtjes al erg sloom..en de eerste keer liep de telefoon in zijn geheel vast na het wissen van 43 smsjes..de 2e keer na 38 smsjes..oftewel..ik kan het nu steeds gaan afbreken na 20 smsjes..en dus per 20 wissen maar..leuk met 5500 smsjes..das dus 275 keer hetzelfde rideltje herhalen.
Ik moet nog kijken of het simpeler kan via de pc ofzo..maar anders is het een flinke bug in de software waarmee ik aardig genaaid ben zo
Ik heb nu wel een probleempje..ik heb er nu op dit moment ruim 5500 smsjes opstaan..en ik kan ze niet snel wissen..1 voor 1 gaat prima..alles markeren gaat ook nog prima..echter als ik dan ga wissen .. of via het prullenbakje inhoud map wissen..dan wist ie berichtjes al erg sloom..en de eerste keer liep de telefoon in zijn geheel vast na het wissen van 43 smsjes..de 2e keer na 38 smsjes..oftewel..ik kan het nu steeds gaan afbreken na 20 smsjes..en dus per 20 wissen maar..leuk met 5500 smsjes..das dus 275 keer hetzelfde rideltje herhalen.
Ik moet nog kijken of het simpeler kan via de pc ofzo..maar anders is het een flinke bug in de software waarmee ik aardig genaaid ben zo

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
Dude... 5500 smsjes!?! ik denk dat elke telefoon vast zou lopen met zoveel berichten
Denk ook niet dat Nokia de telefoon daarop test. Je zou een complete reset kunnen doen om ze te verwijderen, probleem is dat je de rest dan ook kwijt bent (foto's, telefoonnummer etc) Een andere oplossing weet ik zo ook niet.
Nja..opzich vind ik het wel gek hoor..hij gaat redelijk vloeiend gewoon door alles heen..menu's van sms enzo gaat ook nog snel..Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:06:
Dude... 5500 smsjes!?! ik denk dat elke telefoon vast zou lopen met zoveel berichtenDenk ook niet dat Nokia de telefoon daarop test. Je zou een complete reset kunnen doen om ze te verwijderen, probleem is dat je de rest dan ook kwijt bent (foto's, telefoonnummer etc) Een andere oplossing weet ik zo ook niet.
En hij wist ze 1 voor 1..dus ik zie eigelijk geen reden waarom die bij ong. 40 dan vastloopt al?
Update: via PC Suite deleten gaat wel alles..hoewel alles heel veel tijd vergt om in te laden / wissen.
En zodra ik een belletje of sms binnenkrijg loopt de hele zooi weer vast.
[ Voor 12% gewijzigd door Only op 21-03-2008 17:19 ]
Ben nu ongeveer een week in het bezit van een Nokia 6500 Classic als vervanger voor mijn Nokia E50. Nu valt het mij op dat het ontvangst slecht is van dit ding. Waar ik normaal met mijn Orange abbo redelijk ontvangst had (E50) eigelijk nooit problemen, merk ik nu dat ik op veel plekken slecht ontvangst heb (er valt bijna niet te bellen).
Tot volle tevredenheid gebruikte ik mijn 6500 classic, totdat afgelopen zaterdag tijdens een verhuizing het scherm een stoot(je) kreeg. Dit resulteerde in een breuk, nu heb ik deze vervangen voor 65 euro. Prima gedaan verder, behalve dat het foto-toestel gedeelte niet meer functioneert...
Tevens geeft hij nu regelmatig 'Lader niet ondersteund'. Hierdoor lukt het opladen van de batterij ook niet.
Conclusie: het 'zachte' scherm, ipv met een hard-plastic bescherm glaasje voorheen op een Nokia heeft een groot risico op breuk. Vervangen van het scherm is een oplossing, derhalve lijkt daarna het toestel niet meer 100% te functioneren.
Tevens geeft hij nu regelmatig 'Lader niet ondersteund'. Hierdoor lukt het opladen van de batterij ook niet.
Conclusie: het 'zachte' scherm, ipv met een hard-plastic bescherm glaasje voorheen op een Nokia heeft een groot risico op breuk. Vervangen van het scherm is een oplossing, derhalve lijkt daarna het toestel niet meer 100% te functioneren.

[ Voor 21% gewijzigd door appies op 22-03-2008 00:02 ]
met een zekere regelmaat gebeurd dat bij mij als ik muziek luister en dan een sms binnenkrijg.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:05:
Vanochtend kon ik m niet meer deblokkeren. Uitzetten ging ook niet.![]()
@Only
opzich niet vreemd dat hij moeite heeft met zoveel smsjes verwijderen.
dus tsja probeer het dan via de pcsuite. en als je niet gebeld of gesmst wilt worden tijdens het verwijderen/inlezen kun je de phone eerst even op profiel Vlucht kiezen. dan heeft hij geen netwerkverbinding.
Weet iemand waar ik een plugje kan vinden om de standaard audio uitgang aan te sluiten op gewone oordopjes? (minijacket)?
[ Voor 8% gewijzigd door PuckStar op 22-03-2008 18:53 ]
Ik krijg maar geen verbinding met mijn PC met de PC suite. Niet met de kabel, niet met BT. Niet met de bijgeleverde versie op CD en niet met de nieuwste downloadbare.

Vista installeert wel braaf alle drivers en toestanden als je hem connect maar de PC suite ziet hem niet.

Vista installeert wel braaf alle drivers en toestanden als je hem connect maar de PC suite ziet hem niet.

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 24-03-2008 14:43 ]
Ook nog niet op je telefoon in het "pop up" menutje gekozen voor pcsuite verbinding enzo (stom iets, maar kleine dingen worden nog wel eens vergeten)?
jup, gedaanJfwiet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:12:
Ook nog niet op je telefoon in het "pop up" menutje gekozen voor pcsuite verbinding enzo (stom iets, maar kleine dingen worden nog wel eens vergeten)?
Ik ben in het bezit van een 6500 Classic sinds 2 week nu. Hele mooie telefoon met een mooi scherm. Echter zit er een waardeloze accu in, 'n dag houdt ie het ongeveer uit en dan bel ik nog geen uur. Ben dr iig goed ziek van, meer mensen met dit probleem? of ben ik slechts een uitzondering. (heb wel al wat gegaardigden gespot, maargoed dat zijn enkele mensen)
Het instellen van 'GSM' en uitzetten van overige onzin heb ik al gedaan.
Het instellen van 'GSM' en uitzetten van overige onzin heb ik al gedaan.
Verwijderd
Ben nu ongeveer 4 maanden in bezit van de classic. Bel per maand ongeveer 300 minuten. Bij mij houd de telefoon het ongeveer 5 dagen vol zonder al te veel bluetooth grapjes of iets dergelijks maar met per dag toch minimaal 20 minuten bellen. Eigenlijk heb ik totaal geen problemen met deze telefoon gelukkig. Ben benieuwd timP of je de telefoon al een update hebt gegeven?
Nee dat heb ik nog niet gedaan, zal het direct even doen. Vraag me af of dit drastische gevolgen zal hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:00:
Ben nu ongeveer 4 maanden in bezit van de classic. Bel per maand ongeveer 300 minuten. Bij mij houd de telefoon het ongeveer 5 dagen vol zonder al te veel bluetooth grapjes of iets dergelijks maar met per dag toch minimaal 20 minuten bellen. Eigenlijk heb ik totaal geen problemen met deze telefoon gelukkig. Ben benieuwd timP of je de telefoon al een update hebt gegeven?
edit:
De telefoon is up to date (4.84) geeft het programma aan. Toch maar even een re-install proberen
De telefoon is up to date (4.84) geeft het programma aan. Toch maar even een re-install proberen
[ Voor 7% gewijzigd door t!mP op 25-03-2008 19:37 ]
Iemand enig idee hoe je de zaklamp constant kan aan laten staan op de classic ?, had voorheen een samsung en dan kon je in opties van camera de lamp aan laten staan, altijd handig als ut duister is, kan een soort gelijke niet vinden bij de classic
, en anders eventueel software ervoor ?
Het is ook geen lampje meer, maar een soort flash. Vandaar dat de optie er niet meer is (stroombesparing enzo, de lamp is veel sterker dan je vorige gsm neem ik aan
)
Heb dit helaas ook mogen meemaken. T-mobile heeft het lef gehad om 109 euro te vragen voor het vervangen van de LCD. Nou heb ik op Internet er eentje gekocht voor €32 en vandaag ingebouwd. Werkt perfect, maar volgens mij ook niet 100%. Goed ik ben weer tevreden, maar over t-mobile een stuk minder. Het bedrijf die mijn toestel moest maken durfe nog €50 te vragen voor onderzoeks kostenappies schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:41:
Tot volle tevredenheid gebruikte ik mijn 6500 classic, totdat afgelopen zaterdag tijdens een verhuizing het scherm een stoot(je) kreeg. Dit resulteerde in een breuk, nu heb ik deze vervangen voor 65 euro. Prima gedaan verder, behalve dat het foto-toestel gedeelte niet meer functioneert...

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Hallo,
Heb sinds vandaag de NOKIA 6500 Slide in huis, en wou graag MSN op mijn mobiel plaatsen.
Ik geprobeerd via MSN Messenger zelf maar kwam erachter dan het alleen kon nog bij de N-Serie.
Via eBuddy vind ik ook nog steeds geen MSN voor de 6500 Slide, is er iemand die weet hoe ik er alsnog MSN op kan krijgen?
Heb sinds vandaag de NOKIA 6500 Slide in huis, en wou graag MSN op mijn mobiel plaatsen.
Ik geprobeerd via MSN Messenger zelf maar kwam erachter dan het alleen kon nog bij de N-Serie.
Via eBuddy vind ik ook nog steeds geen MSN voor de 6500 Slide, is er iemand die weet hoe ik er alsnog MSN op kan krijgen?
Verwijderd
Had hetzelfde probleem. Als je kabel is aangesloten, moet je je telefoon aan en uitzetten. Dat hielp bij mij. Het probleem herhaalt zich nog wel eens: zelfde grap.zeef schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:43:
Ik krijg maar geen verbinding met mijn PC met de PC suite. Niet met de kabel, niet met BT. Niet met de bijgeleverde versie op CD en niet met de nieuwste downloadbare.![]()
Good luck.
Verwijderd
Ik vind de 6500 classic een prachtige telefoon. Echter een paar zeer storende problemen:
1) zeer korte batterijduur
2) tijdens het bellen met koptelefoon en micro-usb-kabel, valt regelmatig de verbinding weg en moet ik tijdens het gesprek het kabeltje er uithalen en weer instoppen
3) zeer matige kwaliteit van de "speaker" als je normaal belt met toestel aan je oor; versta de ander vaak slecht. Kraken etc. Ook op luidspreker is het vaak slecht te verstaan
4) matig bereik.
Is dit herkenbaar?
Is volgens jullie een beroep op garantie mogelijk?
Andere oplossingen?
1) zeer korte batterijduur
2) tijdens het bellen met koptelefoon en micro-usb-kabel, valt regelmatig de verbinding weg en moet ik tijdens het gesprek het kabeltje er uithalen en weer instoppen
3) zeer matige kwaliteit van de "speaker" als je normaal belt met toestel aan je oor; versta de ander vaak slecht. Kraken etc. Ook op luidspreker is het vaak slecht te verstaan
4) matig bereik.
Is dit herkenbaar?
Is volgens jullie een beroep op garantie mogelijk?
Andere oplossingen?
Weet iemand heel misschien of je op de 6500 Classic in kan stellen dat ie de voorkeur geeft aan mobiel nummer ipv huistelefoon? Als ik nu een naam opzoek in het adresboek en direct op bellen druk, dan wordt het huisnummer gebeld van mensen bij wie ik dat heb ingevuld, terwijl ik 9 van 10 keer hun mobiel wil bellen.
Afgezien daarvan vind ik het nog steeds een erg prettige en vooral heel erg mooie telefoon
Afgezien daarvan vind ik het nog steeds een erg prettige en vooral heel erg mooie telefoon
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Klik op het contact via de contactlijst, dan zie je als het goed is meer dan één nummer van die persoon. Vervolgens klik je op Opties en selecteer "Zet als standaard". Vervolgens kiest de telefoon altijd dit nummer als je op bellen drukt bij een contactpersoon.Demoniac schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:16:
Weet iemand heel misschien of je op de 6500 Classic in kan stellen dat ie de voorkeur geeft aan mobiel nummer ipv huistelefoon? Als ik nu een naam opzoek in het adresboek en direct op bellen druk, dan wordt het huisnummer gebeld van mensen bij wie ik dat heb ingevuld, terwijl ik 9 van 10 keer hun mobiel wil bellen.
Verwijderd
Waar kan ik de schermverlichtings-tijd ergens instellen? Beetje domme vraag mischien, maar ik kan er niets over vinden in de handleiding.
Is het mogelijk om met e.o.a. programma code's in te stellen op bepaalde mappen zoals SMS of Foto's?
Is het mogelijk om met e.o.a. programma code's in te stellen op bepaalde mappen zoals SMS of Foto's?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 15:04 ]
Balen zeg! Hopelijk functioneert je gsm verder naar behoren. Heb je ook problemen met het laden en je koptelefoon? Blijkbaar is bij het plaatsen van het scherm toch enkele contactpunten verschoven of iets dergelijks, ik moet in elk geval telkens de lader en koptelefoon inpluggen en wat bewegen met de contactpunten alvorens het werkt.FrankGuthrie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:05:
[...]
Heb dit helaas ook mogen meemaken. T-mobile heeft het lef gehad om 109 euro te vragen voor het vervangen van de LCD. Nou heb ik op Internet er eentje gekocht voor €32 en vandaag ingebouwd. Werkt perfect, maar volgens mij ook niet 100%. Goed ik ben weer tevreden, maar over t-mobile een stuk minder. Het bedrijf die mijn toestel moest maken durfe nog €50 te vragen voor onderzoeks kosten. Dat terwijl duidelijk was dat de LCD stuk was.
Verwijderd
Hoi mensen,
Ik heb een 6500 classic sinds een paar weken super telefoontje batterij is inderdaar teleurstellend gaat bij mij iets minder dan een dag mee, maar goed ik bel ook regelmatig. Ik krijg alleen heeeel erg veel klachten van mensen die ik spreek dat het geluid enorm stoort (de meeste zeggen een soort computer geluiden en gekraak) Weet IEMAND mij te vertellen wat,hoe en waarom dit is en of ik er ook maar iets aan kan doen.. Ben namelijk van plan om deze telefoon linea recta weer terug te sturen. Hij is alleen zo mooi...
Alvast bedankt!!
Timo
Ik heb een 6500 classic sinds een paar weken super telefoontje batterij is inderdaar teleurstellend gaat bij mij iets minder dan een dag mee, maar goed ik bel ook regelmatig. Ik krijg alleen heeeel erg veel klachten van mensen die ik spreek dat het geluid enorm stoort (de meeste zeggen een soort computer geluiden en gekraak) Weet IEMAND mij te vertellen wat,hoe en waarom dit is en of ik er ook maar iets aan kan doen.. Ben namelijk van plan om deze telefoon linea recta weer terug te sturen. Hij is alleen zo mooi...
Alvast bedankt!!
Timo
Nee, gelukkig heb ik voor de rest geen problemen. Laden gaat perfect(meteen) als ik de kabel inplug. Heb ook met heel veel zorg de telefoon uitelkaar gehaald.appies schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:34:
[...]
Balen zeg! Hopelijk functioneert je gsm verder naar behoren. Heb je ook problemen met het laden en je koptelefoon? Blijkbaar is bij het plaatsen van het scherm toch enkele contactpunten verschoven of iets dergelijks, ik moet in elk geval telkens de lader en koptelefoon inpluggen en wat bewegen met de contactpunten alvorens het werkt.
Moet wel zeggen dat het geen pretje was om het scherm te vervangen. Koptelefoon gebruik ik nooit, dus kan daar weinng over zeggen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Hello Everyone,
I've got a problem with my Nokia 6500 Classic Contact list. The problem is i can't see any on my phone. So my List with Names is just empty.
However when I plug in my phone into the computer, and Nokia Phone Browser appears, and i look into the contacts map, I see all my contacts standing right into the correct folder. (Nokia Phone Browser\Nokia 6500c\Contacts). For some reason he won't show them on my phone. This is really annoying because i can't call anyone because i don;t have their numbers with me when i'm from home. The two weeks I used the phone all my contacts were still in the contact list, after that they somehow disappeared.
What i've done so far:
Re-install Nokia PC suite and all its components
Reset the phone to factory settings.
Synchronize with PC suite synchronizer
All without succes.
Can someone help me please?
Sorry voor het bericht in het engels. Nederlandse reply's begrijp ik ook
.
I've got a problem with my Nokia 6500 Classic Contact list. The problem is i can't see any on my phone. So my List with Names is just empty.
However when I plug in my phone into the computer, and Nokia Phone Browser appears, and i look into the contacts map, I see all my contacts standing right into the correct folder. (Nokia Phone Browser\Nokia 6500c\Contacts). For some reason he won't show them on my phone. This is really annoying because i can't call anyone because i don;t have their numbers with me when i'm from home. The two weeks I used the phone all my contacts were still in the contact list, after that they somehow disappeared.
What i've done so far:
All without succes.
Sorry voor het bericht in het engels. Nederlandse reply's begrijp ik ook
Verwijderd
Heeft iemand van jullie ook problemen met de geluidskwaliteit van het speakertje bij normaal bellen aan t oor van de Nokia 6500 Classic?
Ik versta de ander vaak slecht.
Ik versta de ander vaak slecht.
When you are in your contacts, you can only see 1 type of memory, your phone memory or you sim card's memory, you can also see both. Your problem is probably that you have selected the wrong memory, so you can't see your contacts.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:17:
Hello Everyone,
What i've done so far:
All without succes.
Sorry voor het bericht in het engels. Nederlandse reply's begrijp ik ook.
You can go to Menu, then contacts. Now you go to the settings-menu, and you'll see active memory, when you select phone and sim, you'll see contacts saved on your sim AND phone.
Hope this will help you
Edit:

Dat van de kwaliteit van het geluid had ik ook, je kan ergens stemhelderheid aanzetten, toen ik dat gedaan had was het een heel stuk beter, zit bij Menu->Instellingen->Oproepen en dan Stemhelderheid, misschien helpt dat??Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:21:
Hoi mensen,
Alvast bedankt!!
Timo
Verwijderd
Ik heb ook een Contacten probleem met mijn 6500 slide,
Wanneer ik vanaf mijn simkaart mijn contacten naar het telefoon geheugen wil kopieren. Krijg ik een foutmelding. "contacten niet verplaats/gekopieerd"
Wanneer ik een los nummer wil opslaan in mijn telefoon geheugen krijg ik de zelfde foutmelding.
Wanneer ik een los nummer wil opslaan op mijn simkaart gaat dit wel.
Als ik nu mijn sim geheugen selecteer krijg ik het nummer gewoon te zien. Wanneer ik telefoon en sim geheugen selecteer krijg ik niks te zien.
iemand een idee?
Wanneer ik vanaf mijn simkaart mijn contacten naar het telefoon geheugen wil kopieren. Krijg ik een foutmelding. "contacten niet verplaats/gekopieerd"
Wanneer ik een los nummer wil opslaan in mijn telefoon geheugen krijg ik de zelfde foutmelding.
Als ik nu mijn sim geheugen selecteer krijg ik het nummer gewoon te zien. Wanneer ik telefoon en sim geheugen selecteer krijg ik niks te zien.
iemand een idee?
Verwijderd
Opgelost!Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:36:
Ik heb ook een Contacten probleem met mijn 6500 slide,
iemand een idee?
Ik heb de software opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer perfect!
vandaag mekkerde vista dat er een nieuwe firmware update uit is voor m'n nokia. nokia software geodnwload en geinstalleerd, het probleem is alleen dat de firmware update in het engels is en de telefoon nederlands, krijg ik hier problemen mee?
firmware oud - 4.81 hij iwl naar 6.6 ? (behoorlijke stap maar goed)
[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 10-04-2008 00:33 ]
Weet iemand hoe ik de alarm volume kan aanpassen?
De volume staat erg hoog en je schrik je rot als het afgaat.
Ik kan nergens een optie vinden om de volume aan te passen.
De volume staat erg hoog en je schrik je rot als het afgaat.
Ik kan nergens een optie vinden om de volume aan te passen.
dit wil ik ook wel weten... Geen zin om straks alles kwijt te zijn ofzo. Heb wel een backup maar heb nog niet kunnen vinden of je ook weer een oudere versie erop kan zetten.tennisbal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:30:
vandaag mekkerde vista dat er een nieuwe firmware update uit is voor m'n nokia. nokia software geodnwload en geinstalleerd, het probleem is alleen dat de firmware update in het engels is en de telefoon nederlands, krijg ik hier problemen mee?
Verwijderd
Hello,
Ben nu zo'n 3 weken in het bezit van een Nokia 6500 slide en ben zeer tevreden. Tot vandaag.
Vandaag geprobeerd een soft-ware update er op te zetten via Nokia site. Nu is het probleem dat tijdens het overbrengen van de soft-ware van mijn computer naar het toestel de verbinding is verbroken van de USB-kabel. Het gevolg is dat heel mijn telefoon het niet meer doet.
Heeft hier iemand al ervaring mee gehad en wat kan ik nu het beste doen???? Heb nog garantie.
Wie heeft er tips voor mij???
Groeten Wilbert
Ben nu zo'n 3 weken in het bezit van een Nokia 6500 slide en ben zeer tevreden. Tot vandaag.
Vandaag geprobeerd een soft-ware update er op te zetten via Nokia site. Nu is het probleem dat tijdens het overbrengen van de soft-ware van mijn computer naar het toestel de verbinding is verbroken van de USB-kabel. Het gevolg is dat heel mijn telefoon het niet meer doet.
Heeft hier iemand al ervaring mee gehad en wat kan ik nu het beste doen???? Heb nog garantie.
Groeten Wilbert
Probeer je telefoon even aan en uit te doen en het vervolgens opnieuw te proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:31:
Hello,
Groeten Wilbert
Als je telefoon helemaal niet meer reageerd, moet je naar een contact point van je provider gaan.
Weet iemand of er een changelog is van firmware v06.60?
Aangezien er nog een aantal bugs in de telefoon zat, ben ik wel benieuwd.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
nog even reageren; mijn telefoon is succesvol geupdated. ik kan wel leuk alles terug instelleren (gmail app) etc. maar goed. ik heb een backup gemaakt maar hij pakt dus niet alles.
een andere vraag. is het mogelijk om sub folder van outlook te syncen met de nokia tool? ik heb ff m'n contacten geordend en submappen aangemaakt maar is vrees dat ik ze ook leuk handmatig kan syncen...
een andere vraag. is het mogelijk om sub folder van outlook te syncen met de nokia tool? ik heb ff m'n contacten geordend en submappen aangemaakt maar is vrees dat ik ze ook leuk handmatig kan syncen...
* Zeror doet ook mee. Echter heb ik de telefoon al een aantal weken
Ik had wat 'opstartproblemen' met de telefoon, want de winkel had het verkeerde simnummer geregistreerd waardoor ik dus 0,0 bereik had met Vodafone. Maar das nu opgelost gelukkig.
Weet iemand of er btw tooltjes of een verborgen instelling om het de fontgrootte te verkleinen in Contacten + , want die optie is greyed out in het instellingen menu. Normale grootte vind ik echt iets te groot namelijk. En mocht het ook mogelijk zijn dan zou ik dit ook graag zien in de Menu browser.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb de Slide gisteren binnen gekregen en heb er meteen een Sandisk 4GB SDHC MicroSD kaartje ingestoken. Dit werkte prima!
De uploadsnelheid via USB naar de telefoon, vind ik echter wel ontzettend langzaam. Volgens mij zo rond de 600kB/s (ja, ik heb USB2.0). Een album van 100MB, duurt dus bijna 3 minuten om op de telefoon te krijgen. 4GB erop zetten duurt dus bijna 2 uur!
Is dit bij iedereen zo, of ligt dit aan mijn SD kaartje?
Overigens voor de rest wel tevreden. Ik heb al wat tv-series op de telefoon gezet, en ik moet zeggen dat dat best goed werkt. Zelfs de ondertiteling is nog best goed te lezen.
De uploadsnelheid via USB naar de telefoon, vind ik echter wel ontzettend langzaam. Volgens mij zo rond de 600kB/s (ja, ik heb USB2.0). Een album van 100MB, duurt dus bijna 3 minuten om op de telefoon te krijgen. 4GB erop zetten duurt dus bijna 2 uur!
Is dit bij iedereen zo, of ligt dit aan mijn SD kaartje?
Overigens voor de rest wel tevreden. Ik heb al wat tv-series op de telefoon gezet, en ik moet zeggen dat dat best goed werkt. Zelfs de ondertiteling is nog best goed te lezen.
SRK35ZS-W
Heb je dan de telefoon als usb massaopslag, of via de software van nokia?
Dit kan heel veel uitmaken, ikzelf heb maar een paar liedjes op de gsm gehad dus kan er weinig van zeggen
Dit kan heel veel uitmaken, ikzelf heb maar een paar liedjes op de gsm gehad dus kan er weinig van zeggen
Ik merkte met de PC Suite van Nokia geen verschil qua snelheid ten opzichte van via windows verkenner. Maar misschien dat PC Suite toch nog ingreep bij het kopieren via windows verkenner, ik zal vanavond eens testen of het daar misschien aan ligt.vandevorst schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:59:
Heb je dan de telefoon als usb massaopslag, of via de software van nokia?
SRK35ZS-W
Verwijderd
Hallo allemaal,
Sinds vandaag ook de bezitter van een 6500 classic.
Maar er is iets wat erg opvalt aan deze telefoon, in een negatieve zin dan.... Er schijnt namelijk
licht langs de rechterkant van het toetsenbord naar buiten. Erg hinderlijk is dat.
Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben?
Hier een foto waarop dat te zien is:
Sinds vandaag ook de bezitter van een 6500 classic.
Maar er is iets wat erg opvalt aan deze telefoon, in een negatieve zin dan.... Er schijnt namelijk
licht langs de rechterkant van het toetsenbord naar buiten. Erg hinderlijk is dat.
Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben?
Hier een foto waarop dat te zien is:

Ik heb even gekeken en nee, nergens last van. Zit de battery cover wel goed op je toestel?
Als dat niet wil, probeer dan eens wat naar het kaartje te schrijven dmv een card-reader. Kan zijn dat de overdrachtsnelheid langzamer is als het kaartje in de telefoon zit.Scooper schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:38:
[...]
Ik merkte met de PC Suite van Nokia geen verschil qua snelheid ten opzichte van via windows verkenner. Maar misschien dat PC Suite toch nog ingreep bij het kopieren via windows verkenner, ik zal vanavond eens testen of het daar misschien aan ligt.
Verwijderd
Het batterijklepje zit er goed op, maar als je goed kijkt dan zie je dat het licht doorloopt boven het klepje zelf.Demoniac schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:55:
Ik heb even gekeken en nee, nergens last van. Zit de battery cover wel goed op je toestel?
Hmm hopelijk kan ik 'm ruilen voor een nieuwe.. net ff een mailtje gestuurd naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht.
nog een 2e keer mijn vraag; kan ik met de nokia suite contacts die ik in submappen verdeel ook importeren? dit is volgens mij niet mogelijk
Nu zie ik het ja, ook bij de aluminium behuizing lekt wat licht erlangs. Lijkt er op dat je toetsenbord niet helemaal recht zit dan..Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:04:
[...]
Het batterijklepje zit er goed op, maar als je goed kijkt dan zie je dat het licht doorloopt boven het klepje zelf.
Hmm hopelijk kan ik 'm ruilen voor een nieuwe.. net ff een mailtje gestuurd naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht.
De reden dat ik dat vroeg van het batterijklepje, is omdat ik zelf ook een paar keer heb gehad dat ie er net niet helemaal recht op schoof.
Verwijderd
Zijn er nog mensen die last hebben van de ringtone dat niet helemaal zuiver is meer tov in het begin?
Moest mijn geluid nu op zijn maximum staan zou ik het nog kunnen begrijpen maar dat is zeker niet het geval en had voordien hier nooit last van.
Moest mijn geluid nu op zijn maximum staan zou ik het nog kunnen begrijpen maar dat is zeker niet het geval en had voordien hier nooit last van.
Verwijderd
Net ff wat gemaild met die gast van de webwinkel en morgen gaat de telefoon gewoon terug.
Alleen heeft hij jammer genoeg geen op voorraad meer, dus ik zal moeten wachten tot wanneer hij weer nieuwe krijgt van zijn leverancier. Dat duurt vast wel een tijdje.
Alleen heeft hij jammer genoeg geen op voorraad meer, dus ik zal moeten wachten tot wanneer hij weer nieuwe krijgt van zijn leverancier. Dat duurt vast wel een tijdje.
Heb er geen last van, ook niet als die op max staat. Verbaasde me zelfs over de kwaliteit van het geluid, vele malen beter als de m600i die ik hadVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:54:
Zijn er nog mensen die last hebben van de ringtone dat niet helemaal zuiver is meer tov in het begin?
Ik heb het even getest:RoD schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:57:
[...]
Als dat niet wil, probeer dan eens wat naar het kaartje te schrijven dmv een card-reader. Kan zijn dat de overdrachtsnelheid langzamer is als het kaartje in de telefoon zit.
als USB Datastorage: 1.0MB/s
via PC Suite: 0.6MB/s
Ook met het gelijktijdig kopieren van meerdere bestanden, behaalde ik deze snelheid.
Ik heb het ook even getest op een SD-kaartlezer. In twee kaartlezers werd hij niet herkend (met gebruik van adapter). Dit zal wel door het SDHC gebeuren komen. Het kaartje wat standaard meegeleverd werd haalde via de adapter 2.1MB/s.
Het standaardkaartje van Nokia gaf in de telefoon overigens ook precies 1.0MB/s in USB-mode. Lijkt dus echt het limiet van de telefoon te zijn. Wel jammer, maar ja, dan maar wat meer tijd nemen om de data erop te zetten...
SRK35ZS-W
Op mijn eigen pc haal ik ook rond de 1 MB/s..maar das op usb 1.1 maar op de pc van mijn ouders en vriendin gaat het toch beduidend sneller over usb 2.0.
bij de mediamarkt waar ik vandaag was stond er vermeld dat de 6500 classic ook fm-radio had, dit is volgens mij niet correct, maar zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven, anders komt hij namelijk wel weer in aanmerking als opvolger voor mijn SE W810
Klopt, de 6500 classic heeft geen FM-radio. Wel apart, de 6300 dan weer wel...rjvisje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:32:
bij de mediamarkt waar ik vandaag was stond er vermeld dat de 6500 classic ook fm-radio had, dit is volgens mij niet correct, maar zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven, anders komt hij namelijk wel weer in aanmerking als opvolger voor mijn SE W810
Ik heb nog even gekeken naar de snelheid van het MicroSD kaartje op een andere PC. Op deze (nieuwe) PC stond PC Suite helemaal niet geinstalleerd, dus dat kon geen effect hebben. Het rare is dat ik op die PC maar 0,6MB/s haalde, waar ik via Mass-Storage op mijn PC 1,0MB/s haalde.
Maar ja, ik heb er wel vrede mee, gewoon iets meer de tijd nemen! TV-series kijken in de trein roeleert trouwens vrij hard!!
SRK35ZS-W
Lol ik heb ook de slide versie. vet toestel. echter 2 minpuntjes:
-De batterijenklep is een beetje los geraken waardoor de 4tal contactpuntjes die verspreid liggen over de achterkant van de telefoon (onder de klep) soms het contact verbreken en dus mijn Micro SD-Kaart niet meer herkennen, met als gevolg dat hij ineens weer voor alles mijn telefoongeheugen pakt (film, foto, muziek, opslag)
-Als je een foto maakt en je bekijkt deze op fullscreen (overdwars, zodat heel beeld wordt gevuld), dan kan je niet meer inzoomen...:-/. Maar.. op het moment dat je net een foto hebt gemaakt en je krijgt dat shot-preview van 3 seconden, als je dan binnen die 3 seconden kiest voor opties > afbeelding tonen, dan kan je wel inzoomen in fullscreenmode :-/ wtf?
eigenlijk 3 minpuntjes,
De toetsen slijten snel, omdat de slidegedeelte er iets te dicht opzit of te ver naar binnen buigt, want de zwarte toplaag slijt nu van die nokjes van de 5 af (die herkenningsbultjes voor blinden ofzo) zodat daar nu het backlight doorheen schijnt
-De batterijenklep is een beetje los geraken waardoor de 4tal contactpuntjes die verspreid liggen over de achterkant van de telefoon (onder de klep) soms het contact verbreken en dus mijn Micro SD-Kaart niet meer herkennen, met als gevolg dat hij ineens weer voor alles mijn telefoongeheugen pakt (film, foto, muziek, opslag)
-Als je een foto maakt en je bekijkt deze op fullscreen (overdwars, zodat heel beeld wordt gevuld), dan kan je niet meer inzoomen...:-/. Maar.. op het moment dat je net een foto hebt gemaakt en je krijgt dat shot-preview van 3 seconden, als je dan binnen die 3 seconden kiest voor opties > afbeelding tonen, dan kan je wel inzoomen in fullscreenmode :-/ wtf?
eigenlijk 3 minpuntjes,
De toetsen slijten snel, omdat de slidegedeelte er iets te dicht opzit of te ver naar binnen buigt, want de zwarte toplaag slijt nu van die nokjes van de 5 af (die herkenningsbultjes voor blinden ofzo) zodat daar nu het backlight doorheen schijnt
[ Voor 15% gewijzigd door alexandersamson op 18-04-2008 08:44 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
t menu enzo: blijft dat gewoon nederlands? Ook al is de update engels?tennisbal schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:41:
nog even reageren; mijn telefoon is succesvol geupdated. ik kan wel leuk alles terug instelleren (gmail app) etc. maar goed. ik heb een backup gemaakt maar hij pakt dus niet alles.
ja blijft allemaal nederlands, geen probleem. maar helaas kan ik nog steeds maar 1 contact map syncen, erg irritant.__REMCO__ schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:14:
[...]
t menu enzo: blijft dat gewoon nederlands? Ook al is de update engels?
mooi! Bedankt voor de infotennisbal schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:39:
[...]
ja blijft allemaal nederlands, geen probleem. maar helaas kan ik nog steeds maar 1 contact map syncen, erg irritant.
Wat betreft het sync probleem: geen idee want ik sync nooit met outlook.
Ja, dat merk ik ook, ja. En het scheelt echt nog geen milimeter, want als je het schermgedeelte ook een beetje optilt tijdens het schuiven gaat het wel gewoon goed.alexandersamson schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:35:
Edit, hoe kan ik het beste divx bekijken op de telefoon? Divx-file simpelweg kopieren werkt niet
Kan ik het beste eerst de video's converten naar 3gp formaat of zijn er ook speciale players voor?
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 20-04-2008 21:36 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ik heb daar een programmatje SUPER© voor. is freeware, moet je maar even zoeken. Daarmee vonverteer ik het naar sony ericsson 3gp. Werkt goed. Alleen je moet er op letten dat je bitrate van de film niet veel hoger dan 400 á 500 komt de liggen anders gaat je telefoon vaak vastlopen tijdens het spelen. op 800 hoef je t niet eens te proberen. 600 @ 15 fps (ipv 30) wilt ook nog wel gaan, als je geluidskwaliteit een tikkie minder doet. alle bitwaardes zijn trouwens in Kb/s ter verduidelijking, niet in b/s.Rakkerzero schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:24:
[...]
Edit, hoe kan ik het beste divx bekijken op de telefoon? Divx-file simpelweg kopieren werkt niet
Kan ik het beste eerst de video's converten naar 3gp formaat of zijn er ook speciale players voor?
[ Voor 4% gewijzigd door alexandersamson op 21-04-2008 07:35 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Hallo,
Sinds gisteren heb ik een 6500 classic in de kleur sand/bronze.
Synchroniseren via PC Suite d.m.w. bluetooth lukt niet, mijn laptop zelf herkent de telefoon wel, maar PC Suite niet. Ook lukt het niet via de USB kabel.
Heb daarnaast nog een N82 en het synchroniseren van gegevens tussen beide toestellen werkt wel (via bluetooth).
Heb het idee dat ook de bluetoothfunctionaliteit van de 6500 classic niet goed werkt. Ik heb in mijn wagen ook een bluetoothcarkit en pas na vele malen connecten kon de telefoon mijn carkit zien.
Er zit firmware versie 4.80 op van 31-10-2007.
Zijn er recentere versies ervan?
De Nokia Software Updater probeert continue een nieuwe versie te installeren, maar het ding crasht continue. Moet er waarschijnlijk mee naar een Nokia servicepunt.
Iemand dezelfde ervaringen?
Sinds gisteren heb ik een 6500 classic in de kleur sand/bronze.
Synchroniseren via PC Suite d.m.w. bluetooth lukt niet, mijn laptop zelf herkent de telefoon wel, maar PC Suite niet. Ook lukt het niet via de USB kabel.
Heb daarnaast nog een N82 en het synchroniseren van gegevens tussen beide toestellen werkt wel (via bluetooth).
Heb het idee dat ook de bluetoothfunctionaliteit van de 6500 classic niet goed werkt. Ik heb in mijn wagen ook een bluetoothcarkit en pas na vele malen connecten kon de telefoon mijn carkit zien.
Er zit firmware versie 4.80 op van 31-10-2007.
Zijn er recentere versies ervan?
De Nokia Software Updater probeert continue een nieuwe versie te installeren, maar het ding crasht continue. Moet er waarschijnlijk mee naar een Nokia servicepunt.
Iemand dezelfde ervaringen?
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Ik heb mijn 6500 slide nu een week en heb twee problemen.
- Soms speelt de telefoon de standaard ringtone voor binnenkomende smsjes terwijl deze op stil staat. Het is dus niet zozeer dat de ringtone gereset wordt zoals bij het " klepjesprobleem"; Ook zie ik geen doorgestreept muzieknootje meer wat aan moet geven dat de telefoon op stil staat.
Ik heb geprobeerd een aantal keren van profiel te wisselen en de profielen opnieuw op te slaan. Dit hielp echter niet.
- Tijdens het bellen hoor ik een hele hoge irritante pieptoon. Is dit normaal? lijkt me niet.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze probleempjes.
Ik gebruik firmware 4.81 22-11-07
- Soms speelt de telefoon de standaard ringtone voor binnenkomende smsjes terwijl deze op stil staat. Het is dus niet zozeer dat de ringtone gereset wordt zoals bij het " klepjesprobleem"; Ook zie ik geen doorgestreept muzieknootje meer wat aan moet geven dat de telefoon op stil staat.
Ik heb geprobeerd een aantal keren van profiel te wisselen en de profielen opnieuw op te slaan. Dit hielp echter niet.
- Tijdens het bellen hoor ik een hele hoge irritante pieptoon. Is dit normaal? lijkt me niet.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze probleempjes.
Ik gebruik firmware 4.81 22-11-07
Verwijderd
Die pieptoon heb ik ook, vrij normaal met nokia sliders. Valt neit veel aan te doen.
Heeft iemand zijn mailbox kunnen instellen op dit toestel onder het 'Berichten' menu?? Krijg constant de melding dat er een fout is en de server niet gevonden kan worden
wazig!!
Heeft iemand zijn mailbox kunnen instellen op dit toestel onder het 'Berichten' menu?? Krijg constant de melding dat er een fout is en de server niet gevonden kan worden