"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
en welk alternatief raden jullei anders aan? de slide vind ik er weer een stuk minder strak uitzien. erg lastig. ik heb een qtek 9090 pda/smartphone die ik er nog bij wil gebruiken, dus zoek eigenlijk alleen een strakke smalle phone zoals de 6500 classic.
Ik krijg ook een 6500 waarschijnlijk en zou het jammer vinden als dat toestel bijna zeker problemen heeft met het geluid.
Ik heb de 6500 Classic en ik vind de geluidskwaliteit prima. Ik versta mensen altijd goed, misschien wel beter dan met mijn oude 6131. Het enige "nadeel" is misschien dat de Classic zo strak is uitgevoerd dat er geen knopjes aan de zijkanten zitten (het is een tweedelig stuk telefoon zeg maar) waardoor je tijdens een gesprek niet "ff" het volume verhoogt/verlaagt, dat moet via een contextmenu in de telefoon zelf gedaan worden. Maar ik vind het juist fijn dat hij zo strak in elkaar zit.Nasty Nate schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:48:
Heb je bronnen voor die slechte geluidskwaliteit?
Ik krijg ook een 6500 waarschijnlijk en zou het jammer vinden als dat toestel bijna zeker problemen heeft met het geluid.
Verwijderd
Voor het veranderen van het volume tijdens het bellen kun je de vierkante knop gebruiken, omhoog is harder, omlaag is zachter. Ik weet niet of dit een standaard instelling is echter...
nu lees ik op internet dat er max 4GB in kan. maar is er heel misschien iemand die er meer in heeft zitten? ik zou er namelijk graag 8GB in willen.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Edit: Gevonden, staat bij logboek....
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 12:16 ]
- ik wil een groot abonnement, 300+ belminuten. 300 kan net, maar liever meer. + een smsbundeltje erbij. Ik weet echter nog niet of ik een databundel erbij wil, raden jullie dit aan? ik heb nog een qtek9090 die ik ook nog wil gebruiken, eventueel dual sim (kan ik deze bij t-mobile ook gratis krijgen net als vodafone?)
- maakt het nog uit wbt gesprekskwaliteit welke provider ik kies? bij de qtek9090 maakte dat toendertijd nog wel uit, hoe het nu is weet ik niet.
- waar het beste kopen. op gsmweb zie ik een tmobile combi (300 belminuten 100 sms gratis) voor 12 euro p maand. ik moet dan alleen nog de phone los kopen voor 331 euro = totaal 475 euro p jaar. echter zonder databundel.
- vodafone heeft ook leuke aanbiedingen, moet ik nu even berekenen. maar hoe zit het eigenlijk bij een vodafoneshop, valt daar nog wat te regelen? iemand ervaren hiermee?
dank alvast
edit: is het mogelijk de slide als modem aan een laptop te hangen in combi met een databundel?
[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 12-01-2008 20:25 ]
kan aan mij liggen dat ik een Sony Ericsson gewend was, maar dit is echt een kut mobiel VIND ik.
(m'n eerste en laatste Nokia dus)
@tennisbal, bij mij staat er in de "nokia pcsuite" "verbinding maken met het internet" dus ik neem aan dat het mogeiljk is, pin me er niet aan vast
heb je een slide of classic?andyy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:33:
jezus hey wat een pauper mobiel, ik krijg hem regelmatig niet uit de toetsenblokering zoals eerder beschreven, dat digitale klokje is zo klein dat je hem uit je zak moet halen om te zien hoe laat het is ipv gewoon even het schermpje uit je zak, extreem lang wachten nadat je een foto hebt gemaakt, pauper T-9(werkt voor geen meter), kutmenu met sms'en(tekens toevoegen)(wat ik dus vaak gebruik).
kan aan mij liggen dat ik een Sony Ericsson gewend was, maar dit is echt een kut mobiel VIND ik.
@tennisbal, bij mij staat er in de "nokia pcsuite" "verbinding maken met het internet" dus ik neem aan dat het mogeiljk is, pin me er niet aan vast
Verwijderd
Zulk taalgebruik en gedrag is hier niet echt wenselijk hier op GoT misschien op Fok maar niet hier. Dat je iets wilt vertellen doe dat dan wel beetje onder bebouwdt oke...andyy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:33:
jezus hey wat een pauper mobiel, ik krijg hem regelmatig niet uit de toetsenblokering zoals eerder beschreven, dat digitale klokje is zo klein dat je hem uit je zak moet halen om te zien hoe laat het is ipv gewoon even het schermpje uit je zak, extreem lang wachten nadat je een foto hebt gemaakt, pauper T-9(werkt voor geen meter), kutmenu met sms'en(tekens toevoegen)(wat ik dus vaak gebruik).
(@mauce, ik kom inderdaad van Fok af ja

(en onderbouwdt ?

*Maar, aangezien het hier geen Fok is, graag een iets aangepaste manier van posten.
[ Voor 106% gewijzigd door Ginz op 12-01-2008 23:10 ]
T-9 werkt precies hetzelfde als op mijn SE W800i dus dat punt begrijp ik al niet helemaal..
En het enige nadeel van tekens opvragen is dat deze steeds weer naar het eerste teken toegaan zodra je dat menu opent (ik gebruik het ook vaak) maargoed..ze zijn iig gewoon snel bereikbaar door het * .. dus opzich valt het nog wel mee..en extreem lang wachten valt ook nog wel mee..de foto zelf maakt hij vrij snel..alleen het opslaan is traag..en of ik heb gewoon goede ogen..maar ik kan de tijd wel gewoon normaal aflezen..en uit toetsblokkering gaat hier prima weg..als je hem gewoon openslide..of meteen de goede knopjes indrukt helpt ook ..Natuurlijk erger ik me ook aan dingen die ik wel had op me vorige mobiel..maar jij omschrijft het allemaal wel heel erg bagger..terwijl de punten die je juist noemt de minst erge van de " nadelen " die er zijn. Anders had je eerst misschien reviews moeten lezen..maargoed..just my humble opinion..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
T9 werkt heel anders, bij mijn oude SE (w850I) verscheen er een heel leuk lijstje waar je heen en weer kon scrollen welk woord je bedoelde, hier is dat niet mogelijk(althans, bij mij, doe ik wat fout ?) je kon ook gelijk nieuwe woorden toevoegen als je bezig was met een woord en hij stond er niet tussen. foto's maken, ik bedoel vooral nadat je een foto hebt gemaakt, staat hij gewoon een tijdje stil zonder dat je wat kan doen. ik heb vandaag ook al meerdere keren gehad dat als ik hem open "slide" dat die gewoon in toetsblokering bleef hangen en als ik op vrijgeven drukte en de mobiel was open kwam er tevoorschin dat ik op * moest drukken, deed ik dat stond er hoe ik hem vrij kon geven, slide ik hem dicht volgt het zelfde behalve dan dat ik op OK moest drukken. hij nam dus wel waar of hij open was geslide of niet, maar toetsenblokering ging er niet af (pas nadat ik pissed werd en 30 x 'm dicht en open slide).Only schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:05:
Je kan de slide niet als modem gebruiken..dat verbinden in pc suite is puur voor updates en dergelijke zaken..
T-9 werkt precies hetzelfde als op mijn SE W800i dus dat punt begrijp ik al niet helemaal..
En het enige nadeel van tekens opvragen is dat deze steeds weer naar het eerste teken toegaan zodra je dat menu opent (ik gebruik het ook vaak) maargoed..ze zijn iig gewoon snel bereikbaar door het * .. dus opzich valt het nog wel mee..en extreem lang wachten valt ook nog wel mee..de foto zelf maakt hij vrij snel..alleen het opslaan is traag..en of ik heb gewoon goede ogen..maar ik kan de tijd wel gewoon normaal aflezen..en uit toetsblokkering gaat hier prima weg..als je hem gewoon openslide..of meteen de goede knopjes indrukt helpt ook ..Natuurlijk erger ik me ook aan dingen die ik wel had op me vorige mobiel..maar jij omschrijft het allemaal wel heel erg bagger..terwijl de punten die je juist noemt de minst erge van de " nadelen " die er zijn. Anders had je eerst misschien reviews moeten lezen..maargoed..just my humble opinion..
ook een nadeel vind ik die oordopjes, bij m'n oude vertrouwde SE had ik de mogelijkheid m'n eigen dopjes te gebruiken, hier niet.
Verwijderd
Toetsen blokkering opheffen doe je door eerst op MENU te drukken en daarna meteen op *.
ik wil gelijk een duo sim aanvragen zodat ik mijn qtek 9090 ook nog kan gebruiken, helaas ondersteunt deze alleen gprs, erg traag. ik denk dat dit de beste optie is. hebben jullie eventueel alternatieven? tmobile valt af omdat hij op 654 euro uitkomt (400 belminuten)
dat was JUIST het probleem, hij was niet uit de toetsenblokereing te krijgen door open te sliden noch menu * (als die open was), en menu OK (als die dicht was)Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:46:
Met * kun je switchen tussen woorden met T9.
Toetsen blokkering opheffen doe je door eerst op MENU te drukken en daarna meteen op *.
Canon Digital Ixus V2
[ Voor 6% gewijzigd door Mr.S op 13-01-2008 13:40 ]
Iemand die hier betere ervaringen mee heeft? Ik kan er weinig mee eigenlijk.
bij verzonden berichten hebben ze wel allemaal dezelfde tijd

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
dat reset komt doordat de SD kaart even verbinding verliest bij klappen etc en dat die daardoor wordt gereset, aldus een pagina's hiervoor
Welke krasproblemen zijn er dan?? want hij zit bij mij gewoon altijd in me broekzak..en der zit nog geen enkel krasje op..Phusebox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:52:
weet iemand toevallig al of de 'krasproblemen' en de software problemen (reset naar standaard ringtone etc) inmiddels zijn opgelost?
En die ringtone is te verhelpen door het op het interne geheugen te zetten..zie idd een paar pagina's terug..
sorry mijn fout, doelde uiteraar op de slide, en de krassen die op de toetsen onstaan door het openen en sluiten van de sliderOnly schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:23:
[...]
Welke krasproblemen zijn er dan?? want hij zit bij mij gewoon altijd in me broekzak..en der zit nog geen enkel krasje op..
En die ringtone is te verhelpen door het op het interne geheugen te zetten..zie idd een paar pagina's terug..
nu ik er op let.. er zitten inderdaad krasjes opPhusebox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:44:
[...]
sorry mijn fout, doelde uiteraar op de slide, en de krassen die op de toetsen onstaan door het openen en sluiten van de slider

ik heb v4.80 en zie in de updater geen bijgewerkte versie?Mr.S schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:40:
Zojuist de firmware van m'n 6500c geupgrade naar v4.81, maar kan geen directe verschillen zien. Heeft iemand een changelog?
Verwijderd
Ziet er niet heel mooit uit, maar dat is jammer...
nu dat ik het heir zo lees heb ik nog eens heel goed naar de toetsen gekeken. inderdaad is de 2 bekrast en de 1 en de 3 een beetje....vandevorst schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:03:
de krasjes van de slide heb ik eigenlijk alleen (nog) maar op de 2...
Ziet er niet heel mooit uit, maar dat is jammer...
het was me nog niet opgevallen...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
maar die toetsen glimmen, op een paar toetsen heb ik nu verticale krasjes die je ook duidelijk ziet doordat het glimt (de toetsen dan, niet de krasjes)Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:06:
Ach jongen. Een paar krasjes. Meestal bij gebruik?
Verwijderd
Kan wel zijn, maar tis niet netjes, als het door slecht ontwerp oid al na 3 weken te zien is, en best duidelijk ook (in mijn geval dan)...Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:06:
Ach jongen. Een paar krasjes. Meestal bij gebruik?
Verwijderd
Lijkt mij dat dit niet moet kunnen, hoe ziet het er dan over 3 maanden uit?!
Heb contact gehad met Nokia en zij adviseerden me contact op te nemen met Ritel (daar heb ik 'm gekocht).
De repairservice stuurt mij weer terug naar de winkel zodat ze me daar verder kunnen helpen.
Beetje jammer dat dat zo snel is bij een dergelijk degelijk toestel..
Verwijderd
heeft iedereen dat?
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Verwijderd
Toestel is bekeken en meteen opgestuurd naar reparatieservice.
Werd wel moeilijk gedaaan om mijn bonnetje, had ik per ongeluk in tasje laten zitten en weggegooid, stom van mij
Had afschrift uitgedraaid, daar moeten ze het maar mee doen.
Nu ben ik mijn toestel zo ongeveer 3 weken kwijt en dan gaan ze kijken wat ermee gedaan kan worden.
Waarschijnlijk wordt de bovenkant eraf gehaald om te kijken of er productiefouten zijn waardoor dus de toetsen beschadigen.
Wanneer het mogelijk is wordt er zelfs een nieuw toetsenbord ingezet.
Ik baal hier echt heel erg van.
Had dit toestel gekocht omdat ik een Sony Ericsson W850i had, bij verlenging van mijn abbo, was 6 maanden oud en deze begon ineens spontaan scheuren in allerlei toetsen te krijgen, waardoor navigatieknop niet meer bruikbaar.
Aangezien mijn abbo nog anderhalf jaar loopt, dacht ik te gaan voor de 6500 slide, lekker stevig, geborsteld staal, wat wil je nog meer?
Nou, geen krassen en lakbeschadigingen na 3 weken!
Ben benieuwd hoe ik het toestel terug krijg.
Misschien gerepareerd of een nieuwe...anders mag ik een nieuwe uitzoeken.
Dan wordt het in ieder geval geen slider meer.
Wat betreft die verlichting in de toetsen, die zit/zat kan ik beter zeggen, er bij mij wel gewoon in.
Weet niet of ik het al eerder had gezegd, maar ik heb ook regelmatig dat ik toetsblokkering er met geen mogelijkheid afkrijg, ja, enkel door de batterij te verwijderen.
Het werd bij mij wel verholpen door de software te updaten.
Zijn er meer mensen die nog met beschadigingen terug gegaan zijn naar de winkel?
Dan zou ik deze ervaringen en verdere ervaringen en oplossingen graag horen.
Nu kan ik het nog doen met een mooie 3410.....
Verwijderd
De Vodafone-klantenservice heeft me toen naar een citypoint gestuurd, en die hebben me naar een Nokia-servicepoint gestuurd (zij konden hem ook opsturen, maar duurde langer zeiden ze heel eerlijk).
Ze zeiden er ook gelijk bij, dat dit niet zou moeten kunnen. Werd er erg netjes geholpen
Naar servicepoint geweest, en die gaan er nu naar alle waarschijnlijkheid een nieuw toetsenbord inzetten. Heb ze ook gezegd dat het misschien verstandig is om de slider na te kijken, omdat ik anders voor nieuwe toetsenborden kan blijven komen
Die man zei wel, dat ie het vreemd vond dat ik geen nieuwe had gekregen, aangezien het ding nog geen 3 weken oud is, zij deden dat wel (maar deze was niet daar gekocht).
Naar schatting zou het 2-3 weken duren, dus hopelijk heb ik hem net voor de wintersport terug. Wel jammer dat ik nu een onbeperkt internet-abbo heb, en geen fatsoendelijke gsm ervoor (tenminste, de D900 heeft geloof ik geen umts?)...
Als ik meer weet laat ik hier wel iets weten...
heeft iemand eigenlijk een lijst met de updates die doorgevoerd zijn in de nieuwste software update? v 4.81. misschien dat er nu wel meer dan 4 gig in kan. wil er graag 8 gig in.
Canon Digital Ixus V2
Moets PC Suite updaten om de telefoon te laten herkennen, (had een 6233), dit ging prima. Vervolgens telefoon koppelen, kon hem zien in verkenner maar pc suite zag het toestel wel bij verbindingen maar in het hoofdmenu niet. Kon dus ook niet synchroniseren. Een keer opnieuw opstarten heeft dit probleem verholpen. Toen synchroniseren en al mijn agenda items en telefoon nummers stonden er weer netjes in.
Wat mij direct opviel is dat deze Nokia achter alle namen van verjaardagen een 1 heeft gezet. Ik dacht dat er iets mis was gegaan, maar blijkbaar waar ik geen geboortejaar had ingevuld (bijna overal) zet ie er automatisch 2007 neer waardoor iedereen dus 1 jaar oud is...
De knoppen moet ik nog wel ff aan wennen, die van de 6233 waren echt super en ik heb het idee dat dit wel een klein stapje terug is.. Helaas zit er ook geen volume en camera knop meer op de zijkant..
Ik dacht dat er een 3.5mm minijack aansluiting op zat, maar helaas is dit niet het geval. Weet iemand of er converters bestaan van mini usb naar minijack?... De oordopjes vind ik namelijk waardeloos, geluidskwaliteit vind ik niet super maar die touwtjes die zo in en uit schuiven vind ik helemaal waardeloos!!!
Verder vind ik het super toestel, de software, zoals we gewend zijn van de S40 serie, uitstekend en grafisch verbeterd tenopzichte van de 6233. Ook is hij super snel!
Volgens mij is dit het ja! Thx... Iemand evaring met dit product?Mr.S schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:33:
Hier verkopen ze (binnenkort) het verlooptstukje waar je het over hebt volgens mij.
ik leef met je meeVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:14:
Vandaag ben ik naar Ritel geweest.
Toestel is bekeken en meteen opgestuurd naar reparatieservice.
Werd wel moeilijk gedaaan om mijn bonnetje, had ik per ongeluk in tasje laten zitten en weggegooid, stom van mij
Had afschrift uitgedraaid, daar moeten ze het maar mee doen.
Nu ben ik mijn toestel zo ongeveer 3 weken kwijt en dan gaan ze kijken wat ermee gedaan kan worden.
Waarschijnlijk wordt de bovenkant eraf gehaald om te kijken of er productiefouten zijn waardoor dus de toetsen beschadigen.
Wanneer het mogelijk is wordt er zelfs een nieuw toetsenbord ingezet.
Ik baal hier echt heel erg van.
Had dit toestel gekocht omdat ik een Sony Ericsson W850i had, bij verlenging van mijn abbo, was 6 maanden oud en deze begon ineens spontaan scheuren in allerlei toetsen te krijgen, waardoor navigatieknop niet meer bruikbaar.
Aangezien mijn abbo nog anderhalf jaar loopt, dacht ik te gaan voor de 6500 slide, lekker stevig, geborsteld staal, wat wil je nog meer?
Nou, geen krassen en lakbeschadigingen na 3 weken!![]()
Ben benieuwd hoe ik het toestel terug krijg.
Misschien gerepareerd of een nieuwe...anders mag ik een nieuwe uitzoeken.
Dan wordt het in ieder geval geen slider meer.
Wat betreft die verlichting in de toetsen, die zit/zat kan ik beter zeggen, er bij mij wel gewoon in.
Weet niet of ik het al eerder had gezegd, maar ik heb ook regelmatig dat ik toetsblokkering er met geen mogelijkheid afkrijg, ja, enkel door de batterij te verwijderen.
Het werd bij mij wel verholpen door de software te updaten.
Zijn er meer mensen die nog met beschadigingen terug gegaan zijn naar de winkel?
Dan zou ik deze ervaringen en verdere ervaringen en oplossingen graag horen.
Nu kan ik het nog doen met een mooie 3410.....

ik had ook een w850i, en ook scheuren, en met de 6500 ook veel krassen
@writer
ik vind de meegeleverde dopjes ook bagger(heb de slide, maar neem aan dat we dezelfde hebben)en er zouden volgens mensen 2.5=>3.5 mm converters zijn

[ Voor 3% gewijzigd door andyy op 18-01-2008 22:40 ]
Klopt,writer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:58:
Wanneer ik .. of ... geef bij het schrijven van een sms komt er een smilie te staan. Ik heb op de drie keer punt al een aantal keer een correctie opgegeven (met * dus) en nu blijft er wel ... staan. Echter lukt dit niet bij twee punten. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen?
ja moet dan 1, pijltje rechts, 1, pijltje rechts, 1
Zo krijg je gewoon puntjes
Verwijderd
Ben erg benieuwd hoe ze dit willen oplossen. Het lijkt me niet dat ze er een ander toetsenboordje in kunnen zetten. En een nieuw toestel zal wel hetzelfde mankement tonen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:16:
Heb hem vandaag ook weggebracht, Nokia reageerde helaas niet op de mail, en bij de klantenservice werd ik gewoon opgehangen terwijl ik in de wachtrij stond
De Vodafone-klantenservice heeft me toen naar een citypoint gestuurd, en die hebben me naar een Nokia-servicepoint gestuurd (zij konden hem ook opsturen, maar duurde langer zeiden ze heel eerlijk).
Ze zeiden er ook gelijk bij, dat dit niet zou moeten kunnen. Werd er erg netjes geholpen
Naar servicepoint geweest, en die gaan er nu naar alle waarschijnlijkheid een nieuw toetsenbord inzetten. Heb ze ook gezegd dat het misschien verstandig is om de slider na te kijken, omdat ik anders voor nieuwe toetsenborden kan blijven komen
Die man zei wel, dat ie het vreemd vond dat ik geen nieuwe had gekregen, aangezien het ding nog geen 3 weken oud is, zij deden dat wel (maar deze was niet daar gekocht).
Naar schatting zou het 2-3 weken duren, dus hopelijk heb ik hem net voor de wintersport terug. Wel jammer dat ik nu een onbeperkt internet-abbo heb, en geen fatsoendelijke gsm ervoor (tenminste, de D900 heeft geloof ik geen umts?)...
Als ik meer weet laat ik hier wel iets weten...
Pff dat meen je niet?... Ik doe achter praktisch elke zin 2 puntjes.. ja haha misschien slaat het nergens op, maar doen er wel weer... mooi k*t dus!vandevorst schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:15:
[...]
Klopt,
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
en verder heb ik nog steeds geen pdf reader gevonden
Ik heb dat op mijn vorige toestel ook zo moeten doen,writer schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Pff dat meen je niet?... Ik doe achter praktisch elke zin 2 puntjes.. ja haha misschien slaat het nergens op, maar doen er wel weer... mooi k*t dus!
maar ik vind het niet lastig typen ofzo...
t9 is nog altijd niet echt snel typen, je moet ook van woorden wisselen dus waarom niet even naar rechts klikken, ik vind het echt geen probleem!
Verwijderd
Ik heb geen problemen met de toestvergrendeling en ook geen problemen met de verlichting, wekker of andere eerder genoemde issues.
De kwaliteit van de speaker is matig. Het volume is meer dan voldoende maar er zit toch nogal wat ruis op de verbinding.
Internet is traag ondanks het feit dat een PIT totaal 2005 heb. Maar ach, daar valt mee te leven.
Zoals ook al eerder gezegd is de telefoon wel erg glad met name als het toestel koud is...je moet idd oppassen dat ie niet uit je handen glijdt :-)
Totaal gezien is het een redelijk degelijke telefoon. De software is voldoende snel en ik heb nog geen vastlopers gehad... ook van het issue met het resetten van de telefoon waardoor je je wallpaper en ringtone kwijt zou zijn heb ik geen last gehad.
Als ik een cijfer voor het toestel zou moeten geven dan wordt het een 7.
Ik ben benieuwd naar jullie cijfer voor dit toestel (tussen de 0 en 10 - waarbij 0 zeer slecht is en 10 uitmuntend is)
(al heb ik liever de bronzen dus als iemand wil ruilen...)
Serie 40 is toch weer ff anders dan al de seroe 60 toestellen die ik de laatste jaren heb gehad.
Maar werkt fijn en lekker snel!
Ik heb stemhelderheid op actief staan maar wat houdt dat precies in en helpt het ook echt vinden jullie?
Tot slot wil ik nog ff zeggen dat deze gsm echt een genot in de broekzak is, je voelt hem echt nauwelijks.
Heb natuurlijk direct even software update naar 4.84 gedaan, zijn daar eigenlijk nog significante dingen mee verbeterd?
[ Voor 12% gewijzigd door Nasty Nate op 21-01-2008 17:18 ]
Verwijderd
Hier min of meer dezelfde issues, leuk dat het toestel er solide uitziet maar jammer dat het uiteindelijk tegenvalt kwa slidefunctie en krassen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:28:
Ik heb de telefoon nu ruim een weekje en mijn ervaringen met het toestel zijn redelijk. Ik heb de 6500 slide en de slider mechanisme is matig van kwaliteit. Ook bij mij al een paar krasjes op de met name toets 3 en wat minder op de 2. Denk dat dit probleem niet verholpen kan worden...wellicht pas bij nieuwe releases van het toestel.
Ik heb geen problemen met de toestvergrendeling en ook geen problemen met de verlichting, wekker of andere eerder genoemde issues.
De kwaliteit van de speaker is matig. Het volume is meer dan voldoende maar er zit toch nogal wat ruis op de verbinding.
Internet is traag ondanks het feit dat een PIT totaal 2005 heb. Maar ach, daar valt mee te leven.
Zoals ook al eerder gezegd is de telefoon wel erg glad met name als het toestel koud is...je moet idd oppassen dat ie niet uit je handen glijdt :-)
Totaal gezien is het een redelijk degelijke telefoon. De software is voldoende snel en ik heb nog geen vastlopers gehad... ook van het issue met het resetten van de telefoon waardoor je je wallpaper en ringtone kwijt zou zijn heb ik geen last gehad.
Als ik een cijfer voor het toestel zou moeten geven dan wordt het een 7.
Ik ben benieuwd naar jullie cijfer voor dit toestel (tussen de 0 en 10 - waarbij 0 zeer slecht is en 10 uitmuntend is)
Als cijfer zou ik ook een 7 geven, terwijl ik er een 9 van had verwacht. Daarom heb ik hem ook teruggestuurd naar de webwinkel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 19:47 ]
Daarnaast merk ik dat de accu tijd minder is, klopt dat?? Zo kon ik met me 6233 zo'n 4 dagen. Nu houd het met 2 a 3 dagen wel op.. Zelfde gebruik.... Misschien dat ik hem verkoop of weer inruil (als dag mogelijk is??)
Verwijderd
Klopt....ik kom ook niet veel verder dan 2 max 3 dagen bij normaal dagelijks gebruik...Hij staat bij mij wel continue aan want ik gebruik hem ook als wekker....writer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:09:
Daarnaast merk ik dat de accu tijd minder is, klopt dat?? Zo kon ik met me 6233 zo'n 4 dagen. Nu houd het met 2 a 3 dagen wel op.. Zelfde gebruik....
Hij staat hier ook altijd aan..ik had hem donderdagnacht naar vrijdag toe opgeladen..en ik heb hem zojuist weer in de oplader gedaan (zat op laatste stukje..nog geen piepje van batterijleeg)..oftewel een goeie 4 dagenVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Klopt....ik kom ook niet veel verder dan 2 max 3 dagen bij normaal dagelijks gebruik...Hij staat bij mij wel continue aan want ik gebruik hem ook als wekker....
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:28:
[...]
Ben erg benieuwd hoe ze dit willen oplossen. Het lijkt me niet dat ze er een ander toetsenboordje in kunnen zetten. En een nieuw toestel zal wel hetzelfde mankement tonen.
Verwijderd
Oeps foutje....:$
Daar ben ik ook benieuwd naar, als ze er bij mij ook een nieuw toetsenbord inzetten maar de slider kan niet worden vervangen, dan vrees ik dat ze bij Nokia nog veel last van me gaan krijgen.
Ik accepteer het gewoon echt niet dat een hoogwaardig kwalitatief toestel als dit(werd overal vermeldt en zo ziet ie er ook zeker uit!) krassen gaat vertonen na een paar weken regelmatig open en dicht schuiven.
Zal eerst maar eens rustig afwachten.
Ben in ieder geval die nokia 3410 al meer dan zat, elke dag opladen....pffff
Verwijderd
Eigenlijk is zoiets onbegrijpelijk dat ze dit niet gezien hebben bij de ontwikkeling van zo'n toestel...Ik mag toch aannemen dat zo'n mechanischme 10.000x getest is alvorens het in productie te nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat er toen geen krassen op de test toestellen zaten!
je kan je telefoon ook gewoon uitzetten als je hem als wekker gebruikt hoor. dan gaat hij 's ochtends gewoon afVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Hij staat bij mij wel continue aan want ik gebruik hem ook als wekker....
[ Voor 7% gewijzigd door _MB_ op 22-01-2008 18:47 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik heb dus thuis de gewone lader en hier op het werk wil ik graag opladen met de usb lader maar die is nog niet echt optimaal zeg maar.
Telefoon geeft een serie piepjes als ik verbinding maak en als ik dan voor gegevensopslag kies (wat moet als je wil opladen via usb) dan gaat er nog iets niet helemaal lekker.
Hij laadt dus wel op nu maar niet van harte, staat nu ook wéér in beeld of ik pc suite wil of een ander modus terwijl ik die al drie keer gekozen heb.
Ik heb uiteraard de nieuwste firmware.
Dit staat er ook alweer zo'n 5 minuten.... Denk serieus na over verkoop van het toestel
Zie:writer schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
Net viel ie uit omdat de accu leeg was. Ik lader er aan, doet ie helemaal niets..... naar paar minuten komt de volgende melding in beeld: Opladen. Batterij bijna leeg en telefoon kan niet worden ingeschakeld. Even wachten.
Dit staat er ook alweer zo'n 5 minuten.... Denk serieus na over verkoop van het toestel
Wen d'r maar aan dusFrankGuthrie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:29:
Ik heb het toestel(classic) nu zo'n 3 weken, en hij werkt perfect. Het enige wat ik een beetje vreemd vind, is als de batterij helemaal leeg is en je stopt het toestel in de lader, het ongeveer 10 minuten duurt voordat ie begint met laden. Dus je moet effe wachten totdat je het toestel kan gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door appies op 23-01-2008 17:26 ]
Ik ben nog steeds op zoek naar de changelog van de vorige update. Maar voor deze is ook zeker welkom!appies schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:24:
Er is een nieuwe online firmware-versie update beschikbaar voor de 6500Classic. Ga het nu proberen, oude versie v4.80 nieuwste is v4.84. Eens kijken wat de verschillen zijn.
Tja, dit probeer ik ook overal te achterhalen.Mr.S schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:44:
[...]
Ik ben nog steeds op zoek naar de changelog van de vorige update. Maar voor deze is ook zeker welkom!
Mijn bevindingen kunnen nogal subjectief zijn en feitelijk onjuist. Maar voorzover ik kan inschatten lijkt het volgende te zijn verbeterd:
- fotogalarij is sneller...
- usb oplaad-snelheid een heel stuk hoger...
Mocht er meer zijn meld ik het.
je voelt hem niet!?!? zeker geen Samsung D900 ofzo in je handen gehad. die is iets van 90gram en deze 125gram !!! loodzwaar dus! moest ik echt wel aan wennen. [Sorry, ik wist niet dat je het over de classic had! ]Nasty Nate schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:17:
Tot slot wil ik nog ff zeggen dat deze gsm echt een genot in de broekzak is, je voelt hem echt nauwelijks.
je moet em ook goed vasthouden anders floept tie zo uit je handen als je smst. toetsen moet je vrij hard indrukken. en idd heb ik ook al wat krasjes. maar ik stoor me daar niet zo heel erg aan.
wel dat tussen het laagste volume niveau (bij muziek afspelen) en geen geluid geen level zit.
soms wil ik em iets zachter doen, maar dan istie al op zn zachtst en gaat tie dus op mute.
[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 24-01-2008 21:34 ]
Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft?rik schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:12:
Ik maak sinds vandaag gebruik van de email, maar het valt me op dat er geen html-mail gelezen kan worden. Er is dan gewoon geen tekst in het bericht, maar wel een bijlage, die vervolgens niet gelezen worden omdat de telefoon het niet ondersteunt. Berichten van Hyves bijvoorbeeld.
Iemand die hier betere ervaringen mee heeft? Ik kan er weinig mee eigenlijk.
Updaten jullie trouwens via de PC of direct met de telefoon? Direct via de telefoon (Instellingen -> Telefoon -> Update) vind ie namelijk geen nieuwe software bij mij (versie 3.nogiets).
[ Voor 15% gewijzigd door rik op 24-01-2008 19:38 ]
Hebben we het over de classic? die is 94 gram.. Verder is de D900 6mm korter, maar 6,5mm breder en 2,5mm dikkerPuckStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:58:
[...]
je voelt hem niet!?!? zeker geen Samsung D900 ofzo in je handen gehad. die is iets van 90gram en deze 125gram !!! loodzwaar dus! moest ik echt wel aan wennen. je moet em ook goed vasthouden anders floept tie zo uit je handen als je smst. toetsen moet je vrij hard indrukken. en idd heb ik ook al wat krasjes. maar ik stoor me daar niet zo heel erg aan.
wel dat tussen het laagste volume niveau (bij muziek afspelen) en geen geluid geen level zit.
soms wil ik em iets zachter doen, maar dan istie al op zn zachtst en gaat tie dus op mute.
Later toen iemand me smste viel me telefoon opeens uit. (zonder eerst wit scherm ofzo) is ook al 2e keer dat dit gebeurde, moest batterij eruit halen om weer aan te krijgen. Accu was niet leeg.
Heb helaas veel vage klachten... Telefoon lijkt niet voldoende te zijn getest.... Heb al firmware 4.84
Ik vind wat gewicht nu juist fijn, nu heb je niet het gevoel dat je een plastic speelgoed dingetje vast hebt, maar je hebt een degelijke gsm vast. Oke, het schuifmechanisme werkt niet heel goed, maar verder nog niet echt nadelen ondervonden (slide)PuckStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:58:
[...]
je voelt hem niet!?!? zeker geen Samsung D900 ofzo in je handen gehad. die is iets van 90gram en deze 125gram !!! loodzwaar dus! moest ik echt wel aan wennen. [Sorry, ik wist niet dat je het over de classic had! ]
je moet em ook goed vasthouden anders floept tie zo uit je handen als je smst. toetsen moet je vrij hard indrukken. en idd heb ik ook al wat krasjes. maar ik stoor me daar niet zo heel erg aan.
bij mij werkt de ... gewoon. De eerste paar keren niet maar als je dan kiest dat ie ... moet laten zien ipv :-) dan onthoudt ie dat (bij mij tenminste!)vandevorst schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:15:
[...]
Klopt,
... wel maar .. niet__REMCO__ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:57:
[...]
bij mij werkt de ... gewoon. De eerste paar keren niet maar als je dan kiest dat ie ... moet laten zien ipv :-) dan onthoudt ie dat (bij mij tenminste!)
Dat hebben Nokia's al jaren... snap niet dat dat nog altijd hetzelfde isPuckStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:58:
[...] maar ik stoor me daar niet zo heel erg aan.
Ik heb wel een ander vreemd probleem met de Classic. De wekker lijkt niet goed af te gaan of te herhalen. Mijn wekker staat op een snoozetijd van 5 minuten en zou dus na de eerste keer onbeperkt moeten herhalen totdat je 'm uit zet.
Nu al 2x gehad dat 'ie óf niet is afgegaan, of niet blijft herhalen - in ieder geval ben ik er niet wakker van geworden en dus bruut verslapen. Ik kan 'm niet in m'n slaap hebben uitgezet in ieder geval
Geprobeerd naar updates te zoeken via de Nokia software updater maar hij geeft aan dat er geen nieuwere versie is dan v4.80
Enig idee wat er mis gaat?
Komt dit omdat het een Vodafone branded toestel is?
Zoja hoe kan ik dit wijzigen?
[ Voor 17% gewijzigd door WRT54G op 29-01-2008 11:03 ]
Verwijderd
Heeft iemand al een toestel terug van Service met het probleem van krassen op het toetsenbord bij de Slider...Ik ben benieuwd hoe dit eventueel opgelost wordt...bv een nieuw toetsenbord, de slider opnieuw afgestelt of een andere oplossing?
Alleen bij helaas de Vodafone branding erop staan...
Enig idee hoe ik die eraf kan krijgen?
Thanks!
- slider sluiten = toetsen direct blokkeren (mag nokia zeker wel wat van leren van alle andere sliders telefoons die er zijn)
- slide openen als je gebeld wordt = direct opnemen (ipv paar sec vertraging!)
- geen elke-twee-secoden-pieptoon als je een gesprek aan het opnemen bent. geez. diegene weet al dat ik opneem maar door die k%ttoon doe ik dat nu niet meer omdat het echt zwaar irritant is.
paar bugs:
- at random freeze. paar keer gehad dat de telefoon niet meer reageert. vreemde was dat de muziek (die ik al speelde) doorging, maar dat niet meer reageerder verder. alleen de accu er uit halen hielp.
- verliezen van sommige settings als de telefoon een stootje kreeg (pinnetje wat tegen een sensor aandrukt voor detecteren sd kaart is echt triest)
- nogal wat stof in de telefoon
- krasjes op de 1, 2 en 3 toetsen.
- Slide, inderdaad, blokkeren!PuckStar schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:52:
hier nog een wish-list van mij:
- slider sluiten = toetsen direct blokkeren (mag nokia zeker wel wat van leren van alle andere sliders telefoons die er zijn)
- slide openen als je gebeld wordt = direct opnemen (ipv paar sec vertraging!)
- geen elke-twee-secoden-pieptoon als je een gesprek aan het opnemen bent. geez. diegene weet al dat ik opneem maar door die k%ttoon doe ik dat nu niet meer omdat het echt zwaar irritant is.
paar bugs:
- at random freeze. paar keer gehad dat de telefoon niet meer reageert. vreemde was dat de muziek (die ik al speelde) doorging, maar dat niet meer reageerder verder. alleen de accu er uit halen hielp.
- verliezen van sommige settings als de telefoon een stootje kreeg (pinnetje wat tegen een sensor aandrukt voor detecteren sd kaart is echt triest)
- nogal wat stof in de telefoon
- krasjes op de 1, 2 en 3 toetsen.
- Slide = openen lijkt mij ook handiger
- opnemen doe ik niet
- heb ik 2 keer gehad inmiddels, in 2 maanden ofzo.. valt nog mee dus
- klopt, dit is bij beltoon, achtergrond, thema enzo. deze dingen gewoon op je gsm zetten
- stof, nog niet overdreven veel gezien
- krasjes lopen bij mij nog verder... (tot hekje toe)
Verwijderd
Helaas vertrek ik morgen op vakantie, dus dat wordt van erna
Verwijderd
De nokia N82 is qua functies wel een erg leuk toestel, maar tis uiteraard niet zo'n mooi design-toestel als dit...
sorry bedoelde eigenlijk in de afgelopen 12 maandenVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:53:
Haha, en t jaar is nog zo jong
De nokia N82 is qua functies wel een erg leuk toestel, maar tis uiteraard niet zo'n mooi design-toestel als dit...
Wat is het verschil tussen de 6500 Slide en de 5610 (Xpressmusic)?
Bedie zelfde camera, beide zelfde geheugen, etc...
Er zijn hier blijkbaar wat mensen die klagen over de bouwkwaliteit van de 6500, terwijl ik de 5610 al heb vastgehad en deze voelt zeer stevig en vertoont na een tijdje toch nog geen krassen, waarom dan de 6500 kopen? Enkel voor het design of zijn er meer verschillen?
Verwijderd
same question, maar wat breder. welke software kan ik allemaal op symbian 40 zetten? live messenger volgens mij niet? maar is er ergens een overzicht ofzo? ik zoek bv nog een pdf reader, maar die is nergens te vindenVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:53:
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om navigatie op deze telefoon (symbian 40) te zetten?
Verwijderd
Even ter verduidelijking, De S in S40/S60 staat voor Series.tennisbal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:01:
[...]
same question, maar wat breder. welke software kan ik allemaal op symbian 40 zetten? live messenger volgens mij niet? maar is er ergens een overzicht ofzo? ik zoek bv nog een pdf reader, maar die is nergens te vinden
Dus Series 40, Series 60. Series 60 software is gebaseerd op Symbian.
Series 40 niet en daar is dan ook niet veel software als pdf readers/navigatie e.d. voor te vinden. Dan had je een Series 60 telefoon moeten kopen.
ik hoop dat ze dat via een firmware nog werkend kunnen krijgen.
edit: het werkt nu wel. ik had het klepje er niet op gedaan. dus daarom pakte hij hem niet. misschien dat 6 en 8gig dan toch ook wel werkt?
[ Voor 22% gewijzigd door _MB_ op 03-02-2008 03:37 ]
Canon Digital Ixus V2
"Symbian 40" bestaat niet. Er is plenty J2ME-software, waaronder bergen IM-clients en navigatiesoftware: nav4all.tennisbal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:01:
[...]
same question, maar wat breder. welke software kan ik allemaal op symbian 40 zetten? live messenger volgens mij niet? maar is er ergens een overzicht ofzo? ik zoek bv nog een pdf reader, maar die is nergens te vinden
Het is geen smartphone!
Verwijderd
Kan hem zeker aanraden als mensen klaar zijn met hun Classis.
ik vind de xpress niet mooi, de 6500s daarintegen welTunboy schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:49:
Zit ook met een vraagje:
Wat is het verschil tussen de 6500 Slide en de 5610 (Xpressmusic)?
Bedie zelfde camera, beide zelfde geheugen, etc...
Er zijn hier blijkbaar wat mensen die klagen over de bouwkwaliteit van de 6500, terwijl ik de 5610 al heb vastgehad en deze voelt zeer stevig en vertoont na een tijdje toch nog geen krassen, waarom dan de 6500 kopen? Enkel voor het design of zijn er meer verschillen?