Vaak kan je die specs met een korreltje zout nemen. Zo zal die 2ms geen echte 2 ms zijn. maar over het algemeen hoger. Over het algemeen merk je een response tijd niet rond die waardes. Zolang je op een scherm zit dat 12ms of lager is... (mijn mening). En niet alleen de ms maakt uit, ook de input lag, maar voorzover ik heb gelezen, is die niet echt aanwezig bij TN panelen.Chaoss schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:33:
blabla...
ik twijfel nog steeds tussen de
-Samsung 226BW (mooie looks)
-HP W2207 (strak desig + hoogte verstelbare voet en pivot)
-Acer X222W (redelijk design, goede inkijkhoek jammer genoeg 5ms)
-LG L226WT (goede inkijkhoek, goede respons, saai uiterlijk)
Op mn eigen PVA scherm (Acer AL2623W) merk ik niks van ghosting of lag.
Contrast waarden zijn ook van die Samsung/LG niet zo super als zij het doen lijken. Dat zijn dynamische contrasten. En ik heb dat effect gezien op 194WT, en zo bijzonder vond ik dat niet. Als het beeld helemaal zwart was, dan werd de backlight gedimt... en dat was alles, maar daardoor leek het zwart wel zwarter, waardoor die de hogere contrastwaarde veroorzaakt.
Over het algemeen zitten TN paneel schermen tussen de 600:1 en 800:1 echte contrast waardes.
Kijkhoeken zijn over het algemeen bij elk TN paneel niet al te best. Enige wat het doet verbeteren is een Crystalbrite of vergelijkbare laag over het scherm heen. Dus wil je een grotere kijkhoek, dan moet je zoiezo een scherm hebben met glossy laag, of een scherm met MVA/PVA/S-IPS, maar die zijn er niet in 22".
Beste advies blijft. Zoek een winkel die ze heeft staan en ga kijken. Dan kun je zelf oordelen.
We kunnen wel allemaal zeggen, ja ik vind het een top schermpie, maar dat zeggen genoeg mensen over TN, en ik hoef echt geen TN meer voor mn neus, als hoofdscherm... wordt al moe bij mn laptop
[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 13-07-2007 10:24 ]