[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.465 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Chaoss schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:33:
blabla...

ik twijfel nog steeds tussen de
-Samsung 226BW (mooie looks)
-HP W2207 (strak desig + hoogte verstelbare voet en pivot)
-Acer X222W (redelijk design, goede inkijkhoek jammer genoeg 5ms)
-LG L226WT (goede inkijkhoek, goede respons, saai uiterlijk)
Vaak kan je die specs met een korreltje zout nemen. Zo zal die 2ms geen echte 2 ms zijn. maar over het algemeen hoger. Over het algemeen merk je een response tijd niet rond die waardes. Zolang je op een scherm zit dat 12ms of lager is... (mijn mening). En niet alleen de ms maakt uit, ook de input lag, maar voorzover ik heb gelezen, is die niet echt aanwezig bij TN panelen.
Op mn eigen PVA scherm (Acer AL2623W) merk ik niks van ghosting of lag.

Contrast waarden zijn ook van die Samsung/LG niet zo super als zij het doen lijken. Dat zijn dynamische contrasten. En ik heb dat effect gezien op 194WT, en zo bijzonder vond ik dat niet. Als het beeld helemaal zwart was, dan werd de backlight gedimt... en dat was alles, maar daardoor leek het zwart wel zwarter, waardoor die de hogere contrastwaarde veroorzaakt.
Over het algemeen zitten TN paneel schermen tussen de 600:1 en 800:1 echte contrast waardes.

Kijkhoeken zijn over het algemeen bij elk TN paneel niet al te best. Enige wat het doet verbeteren is een Crystalbrite of vergelijkbare laag over het scherm heen. Dus wil je een grotere kijkhoek, dan moet je zoiezo een scherm hebben met glossy laag, of een scherm met MVA/PVA/S-IPS, maar die zijn er niet in 22".

Beste advies blijft. Zoek een winkel die ze heeft staan en ga kijken. Dan kun je zelf oordelen.
We kunnen wel allemaal zeggen, ja ik vind het een top schermpie, maar dat zeggen genoeg mensen over TN, en ik hoef echt geen TN meer voor mn neus, als hoofdscherm... wordt al moe bij mn laptop :+

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 13-07-2007 10:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Chaoss schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:
[...]

heb vanaf blz 11 gelezen, veel gelul over verschillende panelen en topic splitsen en 24" schermen maar geen duidelijke adviezen... over een 22"

moet dus wel 22" zijn, max 350 euro, glossy zwart van kleur.

dan is de Acer X222W een alternatief (welk panel heeft die?), ziet er goed uit, nog goedkoper ook... maar is die beter dan de 226BW?

Toch niet goed gekeken :z, kijk eens op pagina 14 (dus een paar pagina's terug) :+

Ok, ik plak mijn post hier nog een keer! ;)

Amrit schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:27:
[...]

2 maal een HP w2207 _/-\o_ Prachtige schermen, kan niet anders zeggen. Erg mooie voet, mooie kleuren, mooi design, geen dode pixels.

En "dual screen", kan nu al niet meer zonder O+

[afbeelding]

Linkje: PRAD.DE (Engels) REVIEW: HP Pavilion w2207

The w2207 is clearly ahead of the other 22-inch models we have tested to date. Unfortunately, it is not quite worthy of a rating of 'very good' overall – for that, the viewing angles would have had to be a little more stable. However, the superior 'good' rating, which could be surprised as a good with a star, underlines this model’s top position amongst 22-inch monitors.

Overall rating:GOOD

bron: PRAD.DE/EN

Is dus volgens deze test beter dan de ook door PRAD.DE eerder geteste Samsung SyncMaster 226BW met S paneel.

Last but not Least: Géén Paneel Loterij
*O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ja die HP staat in mijn lijstje van belangstellende ;)

geloof trouwens dattie een update gehad heeft, volgens de HP site ziet hij er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/w2207_lcd_monitors_190x170.jpg

andere voet, deze is ook hoogte verstelbaar.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Geen update, dat is 'm, lees de PRAD test eens. :)

Btw, alle 22" schermen hebben een TN paneel. :Y
(uitzondering een 22.1" Eizo (medisch scherm) kost een veelvoud, iets van > € 10 000 :$)

De Acer X222W - 22'' is volgens mij alleen te vinden op de Duitse Acer site, de Nederlandse Acer site kent dit type X222W niet. :X

Acer X222W Specs.
Panel Technology = TN+Crystalbrite
Response time 5ms
Brightness 300 cd/m2
Contrast Ratio 1000:1
Viewing angle 160°(H),160°(V)

[ Voor 20% gewijzigd door joopvtg op 13-07-2007 11:55 . Reden: info toegevoegd en foute bewering doorgestreept. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

doelde er meer op dat die HP W2207 in de Topic start een andere voet heeft.

Kga zo die test eens lezen.

kga vanavond even naar de mediamarkt in leeuwarden, hopelijk hebben die de HP en samsung staan kan ik even vergelijken... kzit ook een beetje met dat glossy scherm. Kheb een HP NX laptop met glossy scherm en die refelcteerd behoorlijk zodra er licht van achteren komt. In onze pjoeter kamer is rechts (hoek van 90 graden) van het beeldscherm een raam...

Hier vindt je de Acre X222W op de NL acer site volgens de nl site ook een inkijk hoek van 160/160 info in de topicstart klopt dus niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Chaoss schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:
Hier vindt je de Acre X222W op de NL acer site[/url] volgens de nl site ook een inkijk hoek van 160/160 info in de topicstart klopt dus niet :P
Ja, zie hem nu ook op de Nederlandse site :$
kga vanavond even naar de mediamarkt in leeuwarden, hopelijk hebben die de HP en samsung staan kan ik even vergelijken... kzit ook een beetje met dat glossy scherm. Kheb een HP NX laptop met glossy scherm en die refelcteerd behoorlijk zodra er licht van achteren komt. In onze pjoeter kamer is rechts (hoek van 90 graden) van het beeldscherm een raam...
Tja, glossy is best mooi, maar met veel licht kan het hinderlijk zijn, ik heb zelf sinds april twee Samsung's 226BW met het S paneel, maar door de 'paneel loterij ', zou ik nu voor de HP W2207 gegaan zijn. :Y

[ Voor 50% gewijzigd door joopvtg op 13-07-2007 12:36 . Reden: stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Hier vindt je de Acre X222W op de NL acer site volgens de nl site ook een inkijk hoek van 160/160 info in de topicstart klopt dus niet :P
Ze staan ook bij Dynabyte en Dixons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

tja, als je nu al weet dat je last gaat krijgen van een glossy scherm, dan zou ik dat toch zeker mee laten wegen in je beslissing.. :+

* DarkChylde gaat over een paar weekkies de hp halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik weet dus niet of het echt problemen op gaat leveren,

zal vanavond eens testen met mijn HP laptop op die positie... eens kijken hoe erg het daarmee is... raam zit dus niet recht achter/voor het scherm dat zou sowiezo problemen opleveren.

jammer genoeg zijn de meeste TN's glossy, als ik het gevoel krijg dat glossy een probleem gaat worden dan halveert dat iig mijn lijstje dan blijven alleen de Samsung 226BW en LG L226WT over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Chaoss schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:28:
kzie net dat die Acer ook een TN paneel heeft.... zag nu pas dat in de start post het paneel type staat aangegeven.

maar ik zie dan ook alleen maar 22" met TN paneel..... dus dan vraag ik me nog steeds af of er betere alternatieven zijn.
Bedoel je dat je geen 22 inch niet-TN schermen kent?

http://www.widescreengami....php/Master_Monitors_List

Belinea 11 22 02 P-MVA
Eizo CG221 S-IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2017
Ik heb me deze week ook een 22" scherm aangeschaft. Deze keer niet door veel review te lezen, maar op het zicht in de winkel gekocht (misschien wat stom van me). In de Media Markt in Oostende stonde verschillende 22"-schermen naast elkaar. De twee naast elkaar, waar mijn aandacht een ging, waren een Samsung (2ms, mat) en de HP w2207 (5ms, glossy). Ik heb gekozen voor de HP, dit keer niet op de specs af, maar op het oog. Het glossy scherm van HP gaf veel natuurlijker beeld dan de Samsung. Daarbovenop had de HP een zeer goede voet, waar de Samsung het maar met een gewone vast voet moet stellen.

Ik was ook wat sceptisch tegenover HP, maar na enkele dagen gebruik ben ik er super tevreden mee! Het scherm is echt ongelooflijk. De voet van HP is niet alleen handig om in hoogte te verstellen, hij biedt daarbovenop ook nog eens plaats om mijn laptop onder te leggen. Handig!

Zo, dit zijn mijn ervaringen! Hopelijk helpen ze jullie wat verder!

Greetz,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

geen last van de reflecties?

kheb zojuist even de latop op de plaats gehad waar onze 22" moet komen te staan... toch aardig wat reflecties.... niet extreem en vooral met rolgordijn van het raam dicht is het wel te doen maar ideaal is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
Ik heb niet echt last van de reflecties, mijn dakvenster werkt zeker niet storend. Ik denk dat je eerder problemen gaat krijgen in kamers met echt grote glasoppervlakten en veel direct zonlicht. In een gewone doorsnee huis/slaapkamer valt dit volgens mij allemaal goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223121

Die HP W2207 schermen zijn nergens te koop lijkt het wel? Ik woon zelf in Leeuwarden, maar de Media Markt hier heeft alleen de 20 inch versie. En de 22 versie heeft een onbekende afleverdatum. Ik wil ook dat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

De Ultieme 20"+ TFT is toch de S2111W? Geen kleur banding, snel genoeg voor games?

http://www.eizoshop.nl/Product.aspx?productID=3496

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Anoniem: 214909 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:10:
[...]

Bedoel je dat je geen 22 inch niet-TN schermen kent?

http://www.widescreengami....php/Master_Monitors_List

Belinea 11 22 02 P-MVA
Eizo CG221 S-IPS

LCD's 22 inch panelen worden slechts door een klein aantal grote fabrikanten gebouwd en zijn 'momenteel' allen van het type TN + film. :Y

Belinea 22 W Artistline (No. 112202) 22 inch, gebruikt dus ook een TN+Film-Paneel

Belinea 22 W Artistline, voor fabrikant specs.

Voor een andere doelgroep, bestaan schermen, met iets afwijkend formaat, bijvoorbeeld: de Eizo 22.2 inch. deze zijn bedoeld voor b.v. Grafische Professionals, maar kosten wel iets meer, :?
zie onderstaand (het door jouw genoemde voorbeeld) :+.

Eizo CG221 FlexScan ColorGraphic 22.2 inch, S-IPS, Prijs indicatie € 3.500.00

Verder zijn er in deze ± afmetingen b.v. de Eizo LCD schermen voor medische toepassingen (veelal geen kleurenscherm), die kosten echt nog heel veel meer! :$

[ Voor 13% gewijzigd door joopvtg op 14-07-2007 07:58 . Reden: tekst opbouw gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:46
Anoniem: 223121 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:08:
Die HP W2207 schermen zijn nergens te koop lijkt het wel? Ik woon zelf in Leeuwarden, maar de Media Markt hier heeft alleen de 20 inch versie. En de 22 versie heeft een onbekende afleverdatum. Ik wil ook dat scherm!
afgelopen maandag zag ik ik dr nog 2 in Grunn, bel daar eens heen anders. Met de trein/auto ben je dr zo. Btw parkeren eronder kan ook. Succes

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Over de reflecties.

Voor ik dit scherm had, had ik een Acer AL2051w, en die heeft dus ook zo'n Crystal Brite laag. Ik heb een groot raam (zeker 2x1,5M) op een hoek van 90 graden (rechts van mij dus), en heb er nooit echt last van gehad. Als er volle zon schijnt, doe ik wel mn gordijnen dicht, want ik vind het dan zoiezo niet fijn. Het gaat er vooral om, dat je niet een raam in je rug hebt, want dan zie je continue wat er buiten dat raam gebeurd :P...
Mn laptop heeft ook een Crystal Brite achtig scherm, maar dan van ASUS, en die glanst veel meer. Met die heb ik er soms wel last van. Ligt ook aan de type techniek dus. Bij de Acer die ik had, was het dus een andere techniek dan die van ASUS. Ik weet niet welke techniek die van HP gebruiken. Maar elk merk heeft dus een andere laag.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

@ Big-Guy:

mis jij op je 26" acer de functie 1:1 pixel mapping niet? ik zit op het moment onzettend te twijfelen of ik voor een dell 24" of dit beeldscherm moet gaan, vooral omdat de prijzen vrijwel gelijk zijn. Het enigste nadeel van de 26" lijkt me het gemis van die pixel mapping functie

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn HP haaks staan op een raam van 2,5x2,5 meter op een afstand van ongeveer 3 meter en totaal geen last van reflecties.
Hooguit een beetje in de glossy zwarte rand.
Ik zal er wel even bij zeggen dat er luxaflex voor het raam hangt met, over het algemeen, lichtinval schuin naar beneden.
Als ik de luxaflex open zet dan is er minimale reflectie aan de raam kant van het scherm.
Mochten er nog situaties zijn die ik voor je moet testen hoor ik het wel. ;)

Ik ben echt super tevreden met dit scherm wat ik nu een maandje of 2 in gebruik heb.
In het vorige topic las ik dat iemand bij de Dixons het scherm niet terug kon brengen als het defecte pixels had.
Laat ik mijn scherm daar nou ook gekocht hebben juist omdat de verkoper zei dat ik hem meteen kon omruilen.
Ik vind dat toch wel een belangrijk punt om rekening mee te houden bij aanschaf van een tft dus altijd vragen aangezien het per winkel en misschien wel verkoper verschilt.
Pixel-garantie is natuurlijk absolute onzin als je daar pak em beet €60 voor neer moet tellen zoals online shops dat vaak doen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb 25,- betaald, maar weet niet of ik de naam van de webshop mag noemen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223121 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:08:
http://www.kijkshop-ict.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 20:57
burnoutpc schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:18:
Ik heb een Tatung W22, Oftewel een HP W22

hier mijn probleem:

I currently have a L22YMTT. But DVI refuses to work

I get it to have the boot up screen in DVI, as well as the loading screen in DVI, but as soon as it gets into windows the signal is gone.

I tried a Single link dvi cable, and a dual link dvi cable but neither works.

I tried the monitor on 3 computers, two of them have an ati radeon videocard in them and it doesn’t work. But the other computer has a Nvidia card and it works like it should.

What is going? I tried changing the resolution, refresh rate and countless of other things. But it doesn’t work. I can only use an Analog signal in windows.
Feiten:
-DVI only probleem
-Werkt goed op de PC met nvidia kaart
-Werkt niet goed op de PC's met ati kaarten
-Beeld valt weg op het moment dat Windows gestart word

Logische conclusie is volgens mij dat er een grote kans is dat dit een driver probleem is, aangezien het probleem begint zodra Windows opstart. Omdat het met een nvidia gfx kaart wel werkt weet je dat het eigenlijk niet bij het scherm zelf ligt.

Dit durf ik niet 100% zeker te zeggen aangezien ik niet zeker weet wat windows met DVI doet, behalve dan dat VGA bijna niets mee kan misgaan als analoge standaard.

Heb je de officiele Display Drivers van dit scherm geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
Heb me uiteindelijk een HP w2207 aangeschaft. Nu enkele uren in gebruik, geen dode pixels.
Had wat schrik voor de glossy laag met het raam op enkele meters ervan, maar ik ondervind helemaal geen weerkaatsing tijdens het werken. In een vrij gedimde kamer is zwart nog mooi donker, in een volledig verduisterde kamer duidelijk niet. Ik vind dit niet storend.
Ik kom van een Samsung 959NF 1280x960@100Hz en het is toch even wennen.
Ik hou me vooral bezig met gamen, design (webdesign/interfaces) en film (kijken/encoderen/...)

Bij games merk ik duidelijk ghosting bij beweging van donkere objecten. Ik werd ook compleet ingemaakt bij een potje Counterstrike. (terwijl ik daar normaal vrij goed in ben :p) Het is een hele andere feel in games maar dat zal wel zijn omdat ik van CRT kom.

Films zijn echt geweldig, je merkt duidelijk het verschil tussen 720p en 1080p. Ik had eerst last van tearing maar met KMplayer raakt dat eenvoudig opgelost. Op m'n CRT keek ik 720p HDTV's (x264 - 3850Kbps) en vond dat geweldig, nu zie ik toch heel wat duidelijker de compressie.

Beeldwerking valt precies wel mee, op het eerste zicht zijn de kleuren beter dan op het IPS scherm van m'n 3jaar oude laptop. Uiteraard is er duidelijk een kleurenverloop aanwezig zoals bij alle TN schermen maar daarmee kan ik wel leven.

Ik ben best tevreden, maar niet zo tevreden als met de aankoop van m'n 959NF 5 jaar geleden.
Een ultieme tft voor zowel games,beeldwerking en films bestaat -bij mijn weten- nog niet en ik kijk dan ook ongeduldig uit naar nieuwe technologieën zoals SED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Guumuus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:39:
@ Big-Guy:

mis jij op je 26" acer de functie 1:1 pixel mapping niet? ik zit op het moment onzettend te twijfelen of ik voor een dell 24" of dit beeldscherm moet gaan, vooral omdat de prijzen vrijwel gelijk zijn. Het enigste nadeel van de 26" lijkt me het gemis van die pixel mapping functie
Opzich draai ik eigelijk altijd wel op 1920x1200... Ik game niet echt meer, als ik een game speel die het niet ondersteund is het jammer, dan is het maar uitgerekt.. tenzij je een nvidia kaart hebt, die kunnen het softwarematig aanpassen, dat heb ik gelezen tenminste. Bij ATI werkt dat niet goed :?.
Ik heb er geen andere apperaten op dan m'n pc. En ik heb zeker geen spijt van dit scherm gekocht te hebben :D. Ben er nog altijd dik tevreden mee :D.
En één woord zegt veel: Hij is groot ;). Maar daar raak je snel aan gewend :P. En de kwaliteit van het beeld is erg goed. Ik heb zelf niet die DELL schermen gezien, dus kan niet vergelijken. Maar het is het beste beeld van wat ik heb gezien op een TFT. Heb genoeg TFT tv's gezien. En dat vond ik geen pan. Kan ook aan standaard fabrieksinstellingen liggen. Maar ook bij schermen waar ik met settings kon spelen, kon ik nergens de kleuren zo fijn krijgen :).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214826

Ik heb die DELL Beeldschermen wel gezien. En die zien er echt heel goed uit.
Ik zou zelf voor die DELL gaan, ik ben er inmiddels namelijk zelf ook wel enigzins uit aangezien de 245 BW niet meer te koop is.

Een acer zou ik sowieso niet doen. Altijd gezeur met Acer :P maar goed ik ben bevooroordeeld dus ik kan daarover geen objectief oordeel geven. Ik weet wel dat die van Dell er super uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 214826 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:15:
Ik heb die DELL Beeldschermen wel gezien. En die zien er echt heel goed uit.
Ik zou zelf voor die DELL gaan, ik ben er inmiddels namelijk zelf ook wel enigzins uit aangezien de 245 BW niet meer te koop is.

Een acer zou ik sowieso niet doen. Altijd gezeur met Acer :P maar goed ik ben bevooroordeeld dus ik kan daarover geen objectief oordeel geven. Ik weet wel dat die van Dell er super uitziet
Een laptop van Acer zou ik zelf niet zo snel kopen, eerlijk gezegd. Enige wat ik goed vind van Acer zijn hun schermen.

Zoals ik al eerder zei heb ik hiervoor de AL2051W gehad, en was daar ook erg tevreden over :P. Maar op een dag dacht ik.. ik wil wat groters :P. Hehe..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkraj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 10:19
Ik heb vandaag een HP W2207 naar huis gesjouwd. En natuurlijk ben ik blij, fijn ding! :)

MediaMarkt was (weer eens) erg sportief: hij stond voor 399 in de winkel, maar na ze even naar de webstek van Dynabyte verwezen te hebben (waar hij 369 kost) kreeg ik hem voor die prijs mee naar huis, incluis de bekende mogelijkheid om hem binnen twee weken weer terug te brengen.

Dus mensen in de regio Zoetermeer, de W2207 van HP kost nu geen 399 euro meer bij de MM, maar 369. Geen dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 09:36
Ik vind het grappig om te lezen dat zowat iedereen zich blindstaart op de reactiesnelheid van verschillende schermen/panelen, ipv te kijken of er ook input-lag is wat minstens zoveel invloed heeft op het spelen van (snelle) games.
Nu is mijn ervaring met TN-overdive dat er allemaal witte nagloei te zien is (kan natuurlijk ook aan het scherm liggen => 2ms GtG SyncMaster 931C). Op mijn huidige scherm Dell 2407wfp met 6ms GtG (btw ook met overdrive) heb ik helemaal geen last van nagloei/ghosting. (evenmin hadden beide schermen merkbaar last van input-lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehe nu weet ik het helemaal zeker. Dell 2407 komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mantis schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:35:
Bij games merk ik duidelijk ghosting bij beweging van donkere objecten. Ik werd ook compleet ingemaakt bij een potje Counterstrike. (terwijl ik daar normaal vrij goed in ben :p) Het is een hele andere feel in games maar dat zal wel zijn omdat ik van CRT kom.
dat ghosting vindt ik toch wel verontrustend.... meer mensen met de HP 2207 die daar last van hebben? ikzelf heb nu een 19" samsung tft van 8ms en ik merk eigenlijk nooit wat van ghosting.

wat de glossy laag betreft ik lees nu dat meerder mensen met di scherm er maar een beetje last van hebben.... echter staat ons scherm echt naast het raam.... in de namiddag schijnt de zon dan schuin naar binnen richting de monitor :P

trouwens verwachte levertijd van de HP op de kijkshop site... 8 augustus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg

WAARSCHUWING: HP w2207
HP heeft type aanduidingen die erg veel op elkaar lijken,
onder voorbeelden waar je makkelijk de fout mee in gaat.

linkje HP w2207v - 20,1-inch (GE253AA) (50,8-cm) let op de extra v is dus 20.1 inch,
wordt nogal eens fout als 22 inch geadverteerd! :S

linkje HP w22 - 22-inch (RG556AA) (55,9-cm) let op het ontbreken van: 07
Het linkje naar KIJKSHOP-ICT is een oudere HP 22 inch en lookalike, erg verwarrend! :?

linkje HP w2207 - 22-inch (RK282AA) (55,9-cm) *O*
Dit is het type HP 22" als beste getest door PRAD.DE/EN (zie mijn eerdere post voor het linkje).
Te verwachten is, dat na de goede recencies etc. dit nieuwe scherm, te vergelijken met de introductie en goede recensies van de Samsung's 226BW en toen nog met een (S)amsung paneel, wat lastiger in de winkel op voorraad te vinden zijn.

Happy hunting :w

[ Voor 20% gewijzigd door joopvtg op 15-07-2007 07:32 . Reden: Linkjes gemaakt van HP types naar de betreffende HP monitorinformatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Eerder deze topic schreef ik al een review over de NovitA 2205w black/silver

Dit is hem dan:
Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07280/Mijndesktop.jpg

Let niet op de eruit gesloopte toetsen :P Gaming issue :o

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 15-07-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
Chaoss schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:47:
[...]
dat ghosting vindt ik toch wel verontrustend.... meer mensen met de HP 2207 die daar last van hebben? ikzelf heb nu een 19" samsung tft van 8ms en ik merk eigenlijk nooit wat van ghosting.
Ik moet er wel bijzeggen dat het ging om zwarte objecten op een witte achtergrond. Alleen dan merkte ik er wat van. In andere games (Overlord, Insurgency) heb ik er helemaal geen last van. Als je al geen last hebt op een 8ms, zal je waarschijnlijk ook geen last ondervinden op een 5ms scherm, denk ik :)
Je mag ook niet vergeten dat ik een CRT@100hz gewoon ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joopvtg schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 07:04:
[...]

LCD's 22 inch panelen worden slechts door een klein aantal grote fabrikanten gebouwd en zijn 'momenteel' allen van het type TN + film. :Y

Belinea 22 W Artistline (No. 112202) 22 inch, gebruikt dus ook een TN+Film-Paneel

Belinea 22 W Artistline, voor fabrikant specs.

Voor een andere doelgroep, bestaan schermen, met iets afwijkend formaat, bijvoorbeeld: de Eizo 22.2 inch. deze zijn bedoeld voor b.v. Grafische Professionals, maar kosten wel iets meer, :?
zie onderstaand (het door jouw genoemde voorbeeld) :+.

Eizo CG221 FlexScan ColorGraphic 22.2 inch, S-IPS, Prijs indicatie € 3.500.00

Verder zijn er in deze ± afmetingen b.v. de Eizo LCD schermen voor medische toepassingen (veelal geen kleurenscherm), die kosten echt nog heel veel meer! :$

Hmm dankje. Die website is du sniet erg betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op deNorrod site staat de V uitvoering van de HP W2207 ook als 22" omschreven.... prijs is iets van 360,-... dus het zou opzich de 22" versie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
iemand al iets vernomen over de nieuwe schermen van Samsung?

20" 2032BW
22" 2232BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
pascalheister schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:58:
iemand al iets vernomen over de nieuwe schermen van Samsung?

20" 2032BW
22" 2232BW
http://monitor.samsung.de...A-61CBB681B5BF&show=specs staat meer informatie zal eind juli leverbaar zijn en de adviesprijs is 369 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mantis schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Ik moet er wel bijzeggen dat het ging om zwarte objecten op een witte achtergrond. Alleen dan merkte ik er wat van. In andere games (Overlord, Insurgency) heb ik er helemaal geen last van. Als je al geen last hebt op een 8ms, zal je waarschijnlijk ook geen last ondervinden op een 5ms scherm, denk ik :)
Je mag ook niet vergeten dat ik een CRT@100hz gewoon ben.
Ben=zijn of ken=kennen
Modbreak:"Gewoon zijn" = "gewend zijn", een in noordelijke NL minder gebruikte maar in zuidelijke NL en BE volop in gebruik zijnde uitdrukking. Volgens van Dale is het correct NL, dus niets om je over op te winden.

Mijn scherm heeft ook amper last van ghosting en nog minder dan mijn oude 8ms scherm. Ik kan er perefct films mee kijken en gamen. Toen ik de film van IMAX in HDTV formaat bekeek had ik niet het idee naar een TFT te kijken want ghosting zal er wel zijn, maar mij valt het helemaal niet op.

Ik zie altijd verschil met een CRT en dat is dan het enigste voordeel van een CRT. Als je bewegende objecten met je oog blijft volgens blijft het haarscherp en dat heb ik op een TFT nog nooit gezien, ook niet op dat showroomodel van 419 euro met 2ms. Niet zo perfect als CRT, maar dan moet je geen TFT nemen want TFT is een heel andere manier van beeldweergave en je went eraan of niet.

Cleartype in combinatie met het SeguiUI font waar een regpatch voor is te downen ofwel deze code kijkt veel vriendelijker in Windows Vista op een TFT en dat merk ik. Ik lees sneller.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes]
"MS Shell Dlg 2"="Segoe UI"
"MS Shell Dlg"="Segoe UI"
"Helv"="Segoe UI"
"MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24"="Segoe UI"
"MS Serif 8,10,12,14,18,24"="Segoe UI"
"MS Sans Serif"="Segoe UI"
"System"="Segoe UI"
"Microsoft Sans Serif"="Segoe UI"
"Tahoma"="Segoe UI"
"MS Serif"="Segoe UI"
"Times New Roman"="Segoe UI"
"Times"="Segoe UI"
"Small Fonts"="Segoe UI"
"Tms Rmn"="Segoe UI"
"Arial"="Segoe UI"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts]
"Arial (TrueType)"="segoeui.ttf"
"Arial Italic (TrueType)"="segoeuii.ttf"
"Arial Bold (TrueType)"="segoeuib.ttf"
"Arial Bold Italic (TrueType)"="segoeuiz.ttf"
"Times New Roman (TrueType)"="segoeui.ttf"
"Times New Roman Italic (TrueType)"="segoeuii.ttf"
"Times New Roman Bold (TrueType)"="segoeuib.ttf"
"Times New Roman Bold Italic (TrueType)"="segoeuiz.ttf"
"Tahoma (TrueType)"="segoeui.ttf"
"Tahoma Bold (TrueType)"="segoeuib.ttf"
"Microsoft Sans Serif (TrueType)"="segoeui.ttf"
"MS Sans Serif 8,10,12,14,18,24 (VGA res)"="segoeui.ttf"
"MS Serif 8,10,12,14,18,24 (VGA res)"="segoeui.ttf"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache]
"@themeui.dll,-2037"="{Segoe UI, 8 pt}"
"@themeui.dll,-2038"="{Segoe UI, 8 pt}"
"@themeui.dll,-2039"="{Segoe UI, 8 pt}"
"@themeui.dll,-2040"="{Segoe UI, 8 pt}"
"@themeui.dll,-2041"="{Segoe UI, 8 pt}"
"@themeui.dll,-2042"="{Segoe UI, 8 pt}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontMapper\FamilyDefaults]
"Swiss"="Segoe UI"
"Roman"="Segoe UI"

Sla het op als .reg bestand en pas het met een gerust hart toe.

Screen van deze postedit:

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07291/Knipsel.PNG

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 16-07-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik was vanavond even bij de MM in Leeuwarden

ze hadden daar 3 HP tft's:

-de W22, dat grijze (oudere) model met grote speaker aan de onderkant
-de W2007v een 20" nieuw model
-de W220... ok hier stond alleen een kaartje van... showroom model was blijkbaar al verkocht

dus ik aan MM verkopertje vragen: "moet dat geen W2207 zijn?"
- "eumh denk het niet maar ik zal even in het systeem kijken"
(toen dacht ik al als op het prijskaart dit staat zal het ook ongetwijfeld zo in het systeem staan)
-"nee meneer het is echt de 220 zonder 7 erachter"

:? bestaat/bestond er een HP W220? prijskaartje was 299,- lijkt me eerlijk gezegt ook vrij geodkoop voor de W2207

W2007v bestaat toch ook niet? moet een W2207V zijn denk ik? volgens mij snappen ze het bij de mediamarkt zelf niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
Voor de mensen die eens afzakken naar de Belgische kust. ;-) In de MediaMarkt te Oostende heb ik mijn HP w2207 gekocht voor € 349,- en ze hebben nog voorraad!

Ik ben er echt tevreden van! Niet alleen voor mijn Mac, maar zelfs mijn Xbox360 heeft een nieuwe plaats gekregen! Echt zalig als je 480p gewoon bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Waarom zou je zoveel betalen voor een TN scherm met lage resolutie? Voor iets meer heb je een 2007FP, 1600x1200

Dat over de inputlag; dat klopt, heb ik ook al eens eerder gezegd, maarja..

"Inputlag niet merkbaar" telt niet echt, meten graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Chaoss schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:49:
ik was vanavond even bij de MM in Leeuwarden

ze hadden daar 3 HP tft's:

-de W22, dat grijze (oudere) model met grote speaker aan de onderkant
-de W2007v een 20" nieuw model
-de W220... ok hier stond alleen een kaartje van... showroom model was blijkbaar al verkocht

dus ik aan MM verkopertje vragen: "moet dat geen W2207 zijn?"
- "eumh denk het niet maar ik zal even in het systeem kijken"
(toen dacht ik al als op het prijskaart dit staat zal het ook ongetwijfeld zo in het systeem staan)
-"nee meneer het is echt de 220 zonder 7 erachter"

:? bestaat/bestond er een HP W220? prijskaartje was 299,- lijkt me eerlijk gezegt ook vrij geodkoop voor de W2207

W2007v bestaat toch ook niet? moet een W2207V zijn denk ik? volgens mij snappen ze het bij de mediamarkt zelf niet meer :P

HP w220 nog nooit van gehoord of gezien in ieder geval.

Het vervelende is dat ook HP NL knoeit, je zou hier toch de juiste info mogen verwachten. :(

Bijvoorbeeld:
HP monitoren
Monitoren voor thuisgebruik en thuiskantoren : HP monitoren
HP w2207v 20,1-inch breedbeeld flat-panel monitor

Linkt naar een pagina met de
Kop:
- HP w2207v 20,1-inch breedbeeld flat-panel monitor - overzicht en kenmerken

Overzicht:
- De HP w2007v 20,1-inch breedbeeld flat-panel monitor met BrightView .........

Download linkje:
- Datasheets/Documenten: c00882448.pdf , inhoud: HP w2007v

Beknopt overzicht
Model
- HP w2207v 20,1-inch breedbeeld flat-panel monitor (GE253AA)

Linkje naar de betreffende HP site.

Dus noemen op dezelfde pagina, hetzelfde scherm 2 x w2207v en 2x w2007v 7(8)7

En dit staat er op de monitor, rechtsonder op de bezel: HP w2007v _/-\o_

HP USA: hier is de benaming een stuk duidelijker :)

Monitors for Home & Home Office

HP Pavilion monitors
  • w1907 - 19"
  • w2007 - 20"
  • w2207 - 22"
Het beste is, zelf controleren wat op de monitor staat!, anders zit je straks met het verkeerde model! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zoals die USA benaming is komt het idd het meest logische aan... raar gepruts met typenummers...

maar als die W220 een W2207 blijkt te zijn dan is 299,- wel erg goedkoop! volgens de mediamarkt boy kregen ze volgende week pas nieuwe schermen binnen.... Dat duurt voor mij vrij lang omdat ik mijn oude 19" al verkocht heb... vandaag/morgen komt mijn hardware binnen voor de nieuwe pc... zit ik dus zonder monitor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:16:
zoals die USA benaming is komt het idd het meest logische aan... raar gepruts met typenummers...

maar als die W220 een W2207 blijkt te zijn dan is 299,- wel erg goedkoop! volgens de mediamarkt boy kregen ze volgende week pas nieuwe schermen binnen.... Dat duurt voor mij vrij lang omdat ik mijn oude 19" al verkocht heb... vandaag/morgen komt mijn hardware binnen voor de nieuwe pc... zit ik dus zonder monitor. :P
zou mooi zijn als het wel de w2207 is. scheelt wel 10% op de prijs

is de xbox 360 aangesloten dmv vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik ben zelf opzoek naar een groter scherm voor bij mijn computer.
Ik zat eerst te kijken in de 22" range, maar sinds de 245BW zit ik nu te kijken naar de 24" range.
Mijn interesse gaat eigenlijk uit na vergelijking op de Versus site naar de volgende schermen:
Dell 2407WFP en de
Benq FP241W.

Het nadeel is dat ik zowel game als foto's bewerk. Dus eigenlijk zo'n beetje alround.
Vandaar dat mijn interesse naar de S-PVA schermen gaan (die Benq is dat ook!).
De Benq beschikt over HDMI, maar dan vraag ik me af in hoeverre ik dat ook daadwerkelijk zal gebruiken. De Dell daarentegen is goedkoper en is zelfs beter wat betreft kwaliteit als de Benq.

Dus voorlopig gaat mijn echte voorkeur uit naar de Dell.
Ik zal nog eens de topics door gaan lopen om te kijken of de Dell wel een goede keuze is.

Ik zie dat de Dell best goed presteert, dus denk dat ik hier wel voor ga.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 17-07-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Arunia schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:56:
Ik ben zelf opzoek naar een groter scherm voor bij mijn computer.
Ik zat eerst te kijken in de 22" range, maar sinds de 245BW zit ik nu te kijken naar de 24" range.
Mijn interesse gaat eigenlijk uit na vergelijking op de Versus site naar de volgende schermen:
Dell 2407WFP en de
Benq FP241W.

Het nadeel is dat ik zowel game als foto's bewerk. Dus eigenlijk zo'n beetje alround.
Vandaar dat mijn interesse naar de S-PVA schermen gaan (die Benq is dat ook!).
De Benq beschikt over HDMI, maar dan vraag ik me af in hoeverre ik dat ook daadwerkelijk zal gebruiken. De Dell daarentegen is goedkoper en is zelfs beter wat betreft kwaliteit als de Benq.

Dus voorlopig gaat mijn echte voorkeur uit naar de Dell.
Ik zal nog eens de topics door gaan lopen om te kijken of de Dell wel een goede keuze is.

De BenQ FP241W is niet meer dan redelijk, maar de Dell 2407WFP, Dell 2707WFP en ViewSonic VX2435wm zijn als uitstekend beoordeeld op 21 juni 2007, deze 3 LCD's hebben als enige 5 sterren.

Linkje: Vertaal eventueel met Google van Frans naar (funny)English, Les Numériques 13x LCD van 24 tot 27 inch, full HD 1920 X 1200.

Wat info over de kwaliteit van de testsite Les Numériques:
Les Numériques is een onafhankelijke test site van een héél hoog gehalte, hebben o.a. de Samsung 226BW paneel loterij aangetoont met diverse uitgebreide testen en met professionele calibratie apparatuur/software, 1 op 1 in contact tijdens de test met de forumleden, de leden hadden ook de diverse 226BW schermen met de (S)amsung, (A)OU, (C)hi Mei en (C)PT panelen ter beschikking gesteld en naar het test lab. in Parijs gebracht, naar aanleiding daarvan is door een persoon van de testcrew een bezoek gebracht aan Samsung Frankrijk en is er een interview gehouden omtrent de uitkomst van het verdict, welk inmiddels was uitgebreid met een P ? paneel en noname panelen?!, ook dat interview is gepubliceerd.

Terug naar je onderwerp:
Het aardige hier is dat van beide Dell en Viewsonic 24" een deel van de test te volgen via een filmpje!

Individuele 24" testen:
Linkje: Dell 2407WFP

Linkje: ViewSonic VX2435wm

Hopelijk heb je hier wat aan,
Groetjes een plaatsgenoot.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20

_Apache_

For life.

Linkje van de Samsung syncmaster 226 is kapot, dit maakt hem weer.. :+
http://www.samsung.com/be...tors/widescreen/226bw.asp

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06
Die viewsonic ziet er ook ontzettend goed uit eigenlijk.
Dan maar eens kijken welke van de twee dan weer het beste qua prijs kwaliteit uit de bus komt zetten.
Dat van die loterij heb ik gevolgd in het topic over de Samsung schermen.

Nu nog op zoek waar die viewsonic te koop is (ff googlen).
Ik zie net dat die Dell beter presteert (niet veel), maar dat de viewsonic betere grijswaarden weergeeft.
Daarnaast is het wel zo dat de Dell de kleuren na calibratie beter laat zien en goedkoper is.

Ik moet toch nog eventjes doorsparen. :+

offtopic:
Plaats genoot? Ook uit Spijk?

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 17-07-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vanmiddag evenw at rond gebeld:

-MM Groningen kent de W2207 wel, kost daar 369,- maar was uitverkocht zou in theorie deze week binnen komen
-Dynabyte Leeuwarden had de W2207 tekoop voor 369,- maar had alleen nog 1 showroom model staan.
-Dynabyte Groningen idem ook alleen nog een demo model.

heb ik eidnelijk een kezue gemaakt is dat kreng nergens leverbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik had hetzelfde probleem met m'n Samsung 215TW, gewoon via internet besteld inclusief pixelgarantie van 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:29:
vanmiddag evenw at rond gebeld:

-MM Groningen kent de W2207 wel, kost daar 369,- maar was uitverkocht zou in theorie deze week binnen komen
-Dynabyte Leeuwarden had de W2207 tekoop voor 369,- maar had alleen nog 1 showroom model staan.
-Dynabyte Groningen idem ook alleen nog een demo model.

heb ik eidnelijk een kezue gemaakt is dat kreng nergens leverbaar :P
Ik heb hem gisteren ook gehaald. Ik zal binnenkort een review schrijven. Wat je niet goed ziet op de plaatjes is dat aan de boven en onderkant nog een grijze rand zit. Zonder deze rand had hij helemaal mooi geweest. De auto pivot functie is trouwens wel leuk. Helaas heeft deze wel invloed op alle schermen die zijn aangesloten. Dit geeft wel een raar effect op mijn andere twee monitoren. Nog iets dat me opviel: in de movie-mode heb je (ik) last van backlight bleeding bovenin het scherm. Ik zal dit nog verder onderzoeken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

welke winkel heb je hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ben zelf wellicht geintereseert in een cintiq 21", maar heeft er iemand ervaring mee? kan niet zo veel info vinden...
Anoniem: 146043 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:27:
Eerder deze topic schreef ik al een review over de NovitA 2205w black/silver

Dit is hem dan:
[afbeelding]

Let niet op de eruit gesloopte toetsen :P Gaming issue :o
nice screen, komt hie rnog beetje degelijk geluid uit (interne speakers zie ik?)

Gaming issues ar'nt issues ;)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:58:
welke winkel heb je hem gehaald?
BCC. Die arme verkoper moest het een uur met me uithouden, omdat ik hem eerst helemaal wilde testen op dode pixels. Ze wilden namelijk geen dode pixel garantie geven. Dit was het enige alternatief. Bij een webshop had ik hem 10 euro goedkoper kunnen krijgen, maar dan had ik niet geweten of hij echt pixelperfect is. Ze kunnen opzich alsnog verschijnen, maar ik heb er op deze manier alles aan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
Heb na lang twijfelen tussen een Samsung 226BW en een HP W2207 toch maar een W2207 besteld mede doordat het maar afwachten is wat voor samsung paneel je krijgt.

http://forum.hardware.fr/...d-ecran-sujet_35233_3.htm Hier is het verschil tussen de "glossy" HP en de "matte" Samsung goed te zien.(eindje naar beneden scrollen voor de foto's) Zo op de foto's lijken de kleuren van de HP aardig wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is bedrog Davitos. Door het Glossy lijkt het mooier. Echter zijn ze slechter. Een mat beeldscherm zorgt altijd voor een realistischere kleurweergave.

Professionals grafici kiezen dan ook altijd voor een mat beeldscherm

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 214826 op 17-07-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214826 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:47:
Dat is bedrog Davitos. Door het Glossy lijkt het mooier. Echter zijn ze slechter. Een mat beeldscherm zorgt altijd voor een realistischere kleurweergave.

Mee eens en daarom kies ik ook voor mat. Mijj laptop is glossy en dat is bij een laptop mooier, maar voor mijn 22 inch desktopscherm wil ik mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 214826 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:47:

"Professionals grafici" kopen uberhaupt geen tft met TN paneel

en of het "nep" is tjah... de kleuren komen vele malen beter uit.... iedereen weet dat de kleuren van een TN slecht zijn... vandaar de uitvinding van die glossy film laag.

dan kunje idd een mat TN paneel nemen en genoegen nemen met de slechte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Voor de nog zoekende 22" liefhebbers is dit misschien ook een kandidaat, ViewSonic VX2255wmb, géén glossy scherm!, door Les Numériques getest, gewaardeerd met 5 sterren!, (Samsung 226BW, had er ook 5 maar is met de komst van de A, C, Cpt, P en Noname panelen 1 ster kwijtgeraakt), voet kan roteren en is in hoogte verstelbaar, geïntegreerde webcam en microfoon! en het belangrijkste deze ViewSonic heeft standaard, dus zonder calibratie al buitengewoon juiste kleuren, iets voor de grafische hobbyist? :Y :N

Linkje: Eventueel vertalen met Google van Frans naar Engels, Les Numériques 22x LCD van 22 inch.

Linkje: Les Numériques review, ViewSonic VX2255wmb, met beknopt filmpje.

Linkje: Face to face: ViewSonic VX2255wmb vs. Samsung SyncMaster 226BW C (Chi Mei) paneel.

offtopic:
Arunia schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:08:
Plaats genoot? Ook uit Spijk?
Ja, de wereld is klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:18:
[...]
"Professionals grafici" kopen uberhaupt geen tft met TN paneel
Helemaal mee eens, b.v.: de Eizo 22.2 inch. is bedoeld voor grafische professionals, maar kost wel een ietsje pietsje meer! :+.

Linkje: Eizo CG221 FlexScan ColorGraphic, S-IPS paneel, Prijs indicatie € 3.500.00 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

PromoX

Flying solo

joopvtg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
Voor de nog zoekende 22" liefhebbers is dit misschien ook een kandidaat, ViewSonic VX2255wmb, géén glossy scherm!, door Les Numériques getest, gewaardeerd met 5 sterren!
Ziet er zeker niet verkeerd uit, maar een minpunt zou het iets langzamere paneel kunnen zijn (in vergelijking met de 226 BW S versie).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
PromoX schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:51:
[...]

Ziet er zeker niet verkeerd uit, maar een minpunt zou het iets langzamere paneel kunnen zijn (in vergelijking met de 226 BW S versie).
Ja, ben ik mee eens, voor gamers kan dat erg belangrijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

was vanavond nog bij de Dixons in drachten, daar hadden ze zelfs al hun showroom model van de HP W2207 verkocht, kregen deze week ook niet meer binnen.

verkoper daar vertelde me dat HP binnenkort met nieuwe series komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joopvtg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:44:
[...]

Helemaal mee eens, b.v.: de Eizo 22.2 inch. is bedoeld voor grafische professionals, maar kost wel een ietsje pietsje meer! :+.

Linkje: Eizo CG221 FlexScan ColorGraphic, S-IPS paneel, Prijs indicatie € 3.500.00 :?
Mee eens., je kan idd beter een PVA paneel kopen :P
Mja die Eizo's zijn wel heel erg veel van het goede. Zoveel geld hebben we niet allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dan nog geef ik het niet uit aan een beeldscherm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Anoniem: 214826 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 06:03:
[...]

Mee eens., je kan idd beter een PVA paneel kopen :P
Mja die Eizo's zijn wel heel erg veel van het goede. Zoveel geld hebben we niet allemaal :P
FYI, IPS panelen zijn uitstekend geschikt voor fotowerk..het is niet voor niets dat bij alle topmerken op dit gebied (Eizo, NEC, Lacie) de top-of-the line allen IPS panels zijn.

PVA is uiteraard ook veel gebruikt; voor 1500 euro koop je bijv. een Eizo Ce240W, een 24 inch scherm welke ook erg goed is voor kleurkritische applicaties. Is met een tool als de Spyder2 ook direct hardwarematig te profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nou vnamorgen nog de dixons in heereveen gebeld... ook geen HP W2207 verkrijgbaar :z ik weet nu ook geen adressen meer die ik nog kan proberen...

misschien dat ik toch maar de 226BW ga halen dan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:05:
nou vnamorgen nog de dixons in heereveen gebeld... ook geen HP W2207 verkrijgbaar :z ik weet nu ook geen adressen meer die ik nog kan proberen...
Duitsland een optie?
HP W2207 kopen in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Of je komt even naar Den Haag :P
In de mediamarkt Rijswijk lagen er gisteren nog een stuk of tien.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

F_demon schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:31:
[...]

Of je komt even naar Den Haag :P
In de mediamarkt Rijswijk lagen er gisteren nog een stuk of tien.
tis neit eerlijk in heel noord nederland zijn ze uitverkocht... lijken wel Nintendo Wii taferelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mopperman schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:05:
Ben zelf wellicht geintereseert in een cintiq 21", maar heeft er iemand ervaring mee? kan niet zo veel info vinden...

[...]

nice screen, komt hie rnog beetje degelijk geluid uit (interne speakers zie ik?)

Gaming issues ar'nt issues ;)
Over geluid hebben we het niet want met 2x2 watt haal ik geen fatsoenlijk geluid, maar het is genoeg voor Windows geluidjes en te horen welk nummer je draait, maar verwacht geen bassen ofzo en daarom zit mijn hoofdtelefoon in de PC.

Gamen gaat perfect. Welliswaar dat sommige games geen 16:10 ondersteunen, maar van ghosting heb ik nog niets gemerkt, helemaal niets.

Nadeel van het scherm: In het begin is hij huge en naarmate je hem een paar weken hebt ben je eraan gewent en vind je andere monitoren ineens zo klein. :o
Op mijn werk hebben ze 17 inch bakken staan en die zijn ineens wel heel erg klein en zwaar. :+

Ik ben er zeker tevreden mee en al helemaal met het feit dat dit scherm helemaal pixelperfect was bij de aankoop. (en nu nog)

Ermee gamen vond jij geen issue, maar dat is juist zo vet. Je ziet gewoon meer en gelukkig heeft mijn GPU geen moeite met 1680x1050@4xAA+AdaptAA+8xAF.

Helemaal gaaf is HDTV kijken op het scherm. Ik heb een aantal HDTV titels op mijn schijf staan en dat kijkt lekker weg en de eerste keer had ik zoiets van WOW.

Nadeel, de artefacts zie je veel sneller als op mijn oude 17 inch TFT en DVD ziet er ineens vrij brak uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 18-07-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wcduck schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:57:
[...]

BCC. Die arme verkoper moest het een uur met me uithouden, omdat ik hem eerst helemaal wilde testen op dode pixels. Ze wilden namelijk geen dode pixel garantie geven. Dit was het enige alternatief. Bij een webshop had ik hem 10 euro goedkoper kunnen krijgen, maar dan had ik niet geweten of hij echt pixelperfect is. Ze kunnen opzich alsnog verschijnen, maar ik heb er op deze manier alles aan gegaan.
Zo stom ben ik geweest en ik ben dat helemaal vergeten "defecte pixels testen".

Mijn oude 17 inch TFT had een bright dot bovenin die zachtjes oplichte (dus niet zo'n felle dot) en ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad.

Ik ben zo stom geweest dat ik het scherm kocht zonder pixelgarantie en zo een doos meenam, maar als het niet goed is kan ik zo terug. dat is het voordeel van een dorpswinkel.
Gelukkig pixelperfect en dat heb ik nog nooit meegemaakt in de 4 TFT's die ik heb gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou de viewsonic VP2030B toch weer leverbaar voor 390 euro. Meteen besteld, aangezien ik de vorige keer te laat was. Zodra ik hem heb, en even heb gebruikt zal ik een review schrijven! Rede van aanschaf: MVA scherm, geen glossy scherm, van fabrikant pixel garantie, in hoogte verstelbaar, DVI kabel mee geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:25:
was vanavond nog bij de Dixons in drachten, daar hadden ze zelfs al hun showroom model van de HP W2207 verkocht, kregen deze week ook niet meer binnen.

verkoper daar vertelde me dat HP binnenkort met nieuwe series komt.
wanneer zou die nieuwe serie dan komen? misschien dat ik dan nog wel ffies wacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdnl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 14:16
Aangezien ik een van de weinigen ben momenteel met een Samsung 245B hier een korte review:

Samsung Syncmaster 245BW review door drdnl

[table cellspacing=0 cellpadding=5 border=1 bordercolor='#b4b4b4'][tr][td bgcolor='#eeeeee']Algemene beoordeling[/td][td bgcolor='#eeeeee']Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif[/td][td bgcolor='#eeeeee']Featureset[/td][td bgcolor='#eeeeee']Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif[/td][/tr][tr][td bgcolor='#eeeeee']Kleurweergave[/td][td bgcolor='#eeeeee']Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif[/td][td bgcolor='#eeeeee']Contrast en helderheid[/td][td bgcolor='#eeeeee'][img width=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hij is een beetje kapodt :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
drdnl schreef:
Aangezien ik een van de weinigen ben momenteel met een Samsung 245B hier
Goede keus de 245B m'n neefje heeft hem ook :)
(voor het geld is het een super schermpje...ook al zijn er mensen die hem niet top vinden of er wat op aan te merken hebben maarja.. ik zou zeggen bouw zelf eens zo'n ding voor 480€)

echt voor dat geld mag je echt "niet" klagen!

want ik heb voor mijn Acer 2423Ws toen d'r tijd nog 800 euries betaald.... :'(
(en kwa kwaliteit zie ik weinig verschil)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 12:20
Ik heb een LG 204WT. in oktober gekocht. en moet je nu is zien :(. die samsung 245 is een prachtscherm. Echt balen!!!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
ikbengoofy schreef:
Ik heb een LG 204WT. in oktober gekocht. en moet je nu is zien :(. die samsung 245 is een prachtscherm. Echt balen!!!
Verkopen en eventjes sparen/werken en dan de 245B halen :*)
geloof me 20" op 1650x1080 is leuk! maar 24" 1920x1200 is erg en erg fijn... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180548

Heb vandaag een HP w2007v 20'' monitor gekocht.
Bevalt ergg goed :)

Nu viel het me daarnet op dat de monitor een hoogtonig geluid maakt, het lijkt wel een piep.
Is dat normaal, maakt de monitor bij jullie geluid?
Edit: het begint irritant te worden, ga hem morgen omruilen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 180548 op 18-07-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MauSS schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:30:
[...]

Verkopen en eventjes sparen/werken en dan de 245B halen :*)
geloof me 20" op 1650x1080 is leuk! maar 24" 1920x1200 is erg en erg fijn... :*)
Nee, ik geloof je niet, 1680x1050 moet een hel zijn, ik houd mijn 1600x1200!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdnl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 14:16
Zelf ook lang vastgehouden aan 1600x1200 en nu dus 1920x1200, echt een verschil. Heb momenteel allebei (dus ook een Eizo F930) naast elkaar staan op mijn bureau. Een meter aan beeldscherm :)

Toendertijd was die Eizo F930 echt een top scherm maar het lijkt wel een no-name 17" naast de 245B. Zo slecht zelfs dat ik betwijfel dat het mij lukt om hem door te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mijn ervarng sid at alle breedbeeld resoluties (zeker in Vista) erg fijn werken of het nou een 19" of 26" is.

zelfs al zou ik nu een 19" aanschaffen dan zou ik liever een 19" widescreen nemen dan een 19" 4:3 ook al hebje dan "maar" de hoogte van een 17".

heb laatst een pc voor iemand gebouwd en die wou een 19" WS dus ik besteld pc in elkaar gezet en geinstalleerd dus paar uurjtes achter een 19" WS gezeten ging ik daarna terug naar mijn 19" 4:3.... hmmmz mis ik beeld ofzo? gevoelsmatig komt een 19" 4:3 veel kleiner over bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniël E schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:47:
Heb vandaag een HP w2007v 20'' monitor gekocht.
Bevalt ergg goed :)

Nu viel het me daarnet op dat de monitor een hoogtonig geluid maakt, het lijkt wel een piep.
Is dat normaal, maakt de monitor bij jullie geluid?
Edit: het begint irritant te worden, ga hem morgen omruilen ;)
Nee dat is zeker niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik had ook een hele hoge toon bij mijn Samsung 206bw (panel s), wanneer je de brightness lager zet, is het over. Maar soms als je de brightness op 100 hebt staan, was het ook weg. Het was dus niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:29:
mijn ervarng sid at alle breedbeeld resoluties (zeker in Vista) erg fijn werken of het nou een 19" of 26" is.

zelfs al zou ik nu een 19" aanschaffen dan zou ik liever een 19" widescreen nemen dan een 19" 4:3 ook al hebje dan "maar" de hoogte van een 17".

heb laatst een pc voor iemand gebouwd en die wou een 19" WS dus ik besteld pc in elkaar gezet en geinstalleerd dus paar uurjtes achter een 19" WS gezeten ging ik daarna terug naar mijn 19" 4:3.... hmmmz mis ik beeld ofzo? gevoelsmatig komt een 19" 4:3 veel kleiner over bij mij.
Wat heeft Vista met widescreen te maken? Gebruik je die sidebar?

Naja, ik denk dat het toch echt aan jou ligt:

1280x1024= 1310720

1440x900 = 1296000

= een stuk minder bij de ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
jcvjcvjcvjcv schreef 09:
Nee, ik geloof je niet, 1680x1050 moet een hel zijn, ik houd mijn 1600x1200!
Je hoeft me ook niet te geloven ik heb het over mensen die van 1280x1024 naar 1680x1050 gaan dat is "leuk" maar 1920x1200 (of hoger) is natuurlijk een must. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wellicht nog handig voor mensen die een HP2207 willen kopen. Ik heb nog een negatief punt gevonden: ik merk wel erg goed dat het een TN panel is. Wanneer ik foto's of een video bekijk dan veranderen de kleuren naarmate je er minder recht voorzit. Dit is opzich logisch, maar blijft een beetje een tegenvaller. Ik wist niet dat het effect "zo groot" zou zijn. De foto's en video's zijn gewoon nog goed te bekijken hoor, maar de kleuren zijn gewoon anders. Bij de Neovo X-17 had ik daar geen last van. Deze had ook een glasplaat voor zich. Tenslotte nog een negatief puntje: hij heeft maar één jaar garantie.

Aangezien het nu lijkt alsof ik de monitor volkomen ***** vind, is het wellicht handig te zeggen dat dit behoorlijk meevalt. Ik wil jullie er alleen op attenderen. Daarnaast ben ik erg gevoelig als het op een beeldscherm aankomt. Mijn 19" CRT monitor heb ik 6 keer laten vervangen omdat hij niet perfect was. Dit zegt wel genoeg denk ik.

Nog een positief punt, vooral voor de mensen die het reflecterende scherm vrezen in verband met reflecties: zelfs met een verlicht raam op de achtergrond merk je er weinig van. Als je erop focust dan zie je het raam natuurlijk, maar bij dat doe je eigenlijk nooit tijdens gebruik. Je focust altijd op het scherm. Voor hinderlijke reflecties hoef je je niet zo druk te maken.

Misschien moet ik maar eens opschieten met het schrijven van een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:17:
[...]

1280x1024= 1310720

1440x900 = 1296000

Hij zegt gevoelsmatig en daarbij vind ik een pixelverschil van iets meer dan 1% niet echt noemenswaardig. Als je 1600x1200 vergelijkt met 1680x1050 dan scheelt dat meer dan 8%.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 120284 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:17:

1280x1024= 1310720

1440x900 = 1296000

sidebar in combi met widescreen is handig jah :)

dat er minder pixels zijn weet ik ook wel, maar om een of andere reden geeft een breedbeeld een ruimtelijker effect... dat is ook de reden waarom er ooit breedbeeld tv's uitgevonden zijn... denkd at het natuurlijker overkomt om meer in breedte te zien dan in de hoogte... als je gewoon recht voor je kijkt zien je ogen ook meer in de breedte dan in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en de nuttig bruikbare ruimte in de hoogte verminderd met zeker 20%

Heb zelf 1440x900 op m'n nieuwe 14" ws laptop, maar wat is dat irri, je ziet telkens maar 2 posts per scherm :(

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 19-07-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226870

ik ben op zoek naar een 24", voor niet te veel geld, ik had de samsung 245B al op t oog, en de acer AL2423ws.. maar wat ik nu tegen kwam, kan ik ook niks over vinden op internet:

de acer x243W, 24", en zou 399 kosten. en de P243Wd, ook 399. link naar betreffende monitoren: http://www.online-systems...prod=tft&id=2341&add=2341

weet iemand of dit behoorlijke monitoren zijn? de prijs is wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Anoniem: 226870 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:55:
ik ben op zoek naar een 24", voor niet te veel geld
Dan mag je in principe niet klagen over kwaliteit van een scherm... hetzelfde als je voor een paar 1000 euro een porsche zoekt dan mag je ook niet klagen wanneer je er 1tje hebt gevonden...

ik heb voor mijn acer 2423Ws (destijds) 800€ neergeteld.. als ik zie wat nu een samsung 245Bw kost dan denk ik WoW: wat goedkoop! als ik dan die nieuwe acers zie.. en ook de specs daarvan dan denk ik: "niet zeuren niet nadenken bestellen die hap" want daar kun je echt niet voor miskopen hoor... en daar mag je al helemaal niet kritisch op zijn! (want dan moet je gewoon een dikke eizo kopen voor 1200€ )

mijn tip/advies: alle acer schermpjes zijn over het algemeen gewoon goed! en zul je er geen spijt van krijgen! (anders koop ik wel zo'n 24" van je over) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wilde eerst voor de samsung gaan, maar toen kwam ik ineens die 2 tegen..en die zijn verder nergens te koop in nederland..ze zullen ze wel importeren. heb een mail gestuurd naar die winkel, want ze zijn nog bijna 100 euro goedkoper dan die samsung..die X243W lijkt me een broer van de X222W

EDIT: trouwens, alle acers goed? ik heb een 19" wide van acer gehad en die vond ik nou niet per se :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 226870 op 19-07-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Anoniem: 226870 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:17:
ik heb een 19" wide van acer gehad en die vond ik nou niet per se :9~
voor dat geld mag je echt niet klagen.. het zijn value/budget-schermen :) daar kun je niet zoveel van verwachten ;) (snap wel dat het voor de consument nog een klap geld is) maar als je echt hoge eisen stelt aan zo'n schermpje dan moet je in de buidel tasten...(of samsung is ook redelijk goed voor z'n prijs)

ander voorbeeld: mensen kopen een mercedes A-klasse en ze zeggen vond hem niet echt gewelding in de bochten.. antwoord: "nee gek he? dan zul je een porsche/ferrari of lamborghini moeten kopen die zijn wel goed in de bochten 8) *next*

bedoel het niet denigrerend maar puur als voorbeeld om een idee te krijgen

[ Voor 27% gewijzigd door MauSS op 19-07-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net email terug gehad, deze 2 schermen( X243W en P243Wd) komen over 3 weken uit. Weer goedkopere 24" monitoren..straks kosten 24"s nog maar 200 euro 0.o

EDIT: ze zeggen nu eerste week dat ze leverbaar zijn week 45 dit jaar ._.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 226870 op 19-07-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18

Neo

wcduck schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:27:
Tenslotte nog een negatief puntje: hij heeft maar één jaar garantie.
Ook al zegt HP dat je maar één jaar garantie krijgt heb je gewoon 2 jaar garantie. Dit is Europees bepaald.

Dit is geregeld via richtlijn productaansprakelijkheid. Het gaat om richtlijn 44 uit 1999. Meer informatie kan je hier vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door Neo op 19-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Anoniem: 226870 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:35:
straks kosten 24"s nog maar 200 euro 0.o
Vergeet dat maar ;) ze worden wel goedkoper maar 200€ zullen ze de komende jaren nog niet gaan kosten sterker nog de lcd-panels worden weer duurder heb ik gelezen op internet.
(bron kan ik zo nie meer terug vinden of tweakers of hardwareinfo)

maar 399€ voor een 24" ---> _/-\o_ super!!
(tuurlijk zullen er minpuntjes op aan te merken zijn en kun je ze niet vergelijken met een eizo maar daar is de prijs ook niet na) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze zeggen nu eerste week dat ze leverbaar zijn week 45 dit jaar..dus ik ga tog maar voor die tijd een andere bestellen.. die acer of die samsung wordt t dan.

EDIT:nouja zeg krijg ik te horen dat de 2423Ws niet meer leverbaar is... :/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 226870 op 19-07-2007 13:45 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!" (en mogelijk voorraadgezeik wat daarna kan komen)
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie.
Negeer je dit dan kan je dat een Officiele Waarschuwing opleveren!