[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.462 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:24
DarkWingDuck schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:50:
Ik gok dat ze die zonder DVI iig importeren ja (gezien deze officiëel niet in de Benelux te verkrijgen is). En gezien de Benelux op dit moment geen VGA+DVI geleverd krijgt zal dat ook bij jouw webshop het geval zijn, waardoor je moet wachten.

Overigens, over de Dell las ik dat deze via composiet/vga de beelden niet op 1080 houdt, maar ze stretched naar de volle 1200, waardoor het beeld dus alsnog vern**kt wordt :( Ik hoorde dat A05 uit was, maar heb nog geen berichten kunnen vinden hoe de A05 het doet met de xbox360... iemand al wat meer daarover gehoord?
Toen ze belden of ik daar bezwaar mee had heb ik gevraagd wat de levertijd van die acer x222w was met dvi. Ze zeiden daarop dat de monitor de week erna al bezord zou worden.
Maar die week is nu wel om

Maar als ik die mail zo lees gaat dat nog een aantal week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Bulls-NL schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:33:
Is dit programma/tooltje ook ergens te downloaden zodat je je eigen beeldscherm kan testen?

[afbeelding]
O ja, daar had ik ook nog een vraag over

Pixperan:

Dat autootje wordt wazig, maar als ik mijn ogen op het midden van het scherm zet zie ik het autootje wel haarscherp en in intervallen voorbijschieten. het is geen wzige streep, maar op 60fps zag ik gewon de ruimte tussen de frames in, dus ghosting is misleidend??

Ik haalde leestempo 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Één ding begrijp ik niet zo goed, waarom zou je voor relatief veel geld één grote monitor kopen, als je voor een vergelijkbare som 2 kleinere kan krijgen voor een Dual Screen setup. Zo'n Samsung 226BW met de nodige positieve reviews kost +/- 330 euro. Voor 660 euro heb je er dus twee, of (pak hem beet) één van 24 inch.

Of is een Dual Screen niet zo geweldig als het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 08:18
Amrit schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 06:53:
Één ding begrijp ik niet zo goed, waarom zou je voor relatief veel geld één grote monitor kopen, als je voor een vergelijkbare som 2 kleinere kan krijgen voor een Dual Screen setup. Zo'n Samsung 226BW met de nodige positieve reviews kost +/- 330 euro. Voor 660 euro heb je er dus twee, of (pak hem beet) één van 24 inch.

Met 2 schermen heb je altijd last dat ze niet perfekt in elkaar overgaan, je zit altijd met 2 zijkanten van de beeldschermen in het midden van je uitzicht. Wel is het soms prettigger om 1 grote monitor en 1 kleine(re) monitor te nemen en dan diverse programma's/vensterd te verslepen naar de kleine monitor, terwijl je de grote voor het echte werk houd.

Bovendien kan een 24 inch FULL HD 1080 aan, en een 22 inch niet (of je moet voor een 20 inch niet-breedbeeld gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp heel goed dat het JOUW smaak is en niet die van iedereen. Het is dus geen optie voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 00:44

Als je het scherm ook voor het kijken van DVD'tjes/DiVX'sjes wilt gebruiken kan je beter één groot scherm kopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:24
arnem_ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:56:
[...]

Als je het scherm ook voor het kijken van DVD'tjes/DiVX'sjes wilt gebruiken kan je beter één groot scherm kopen lijkt me.
Ja, als die film zich moet rekken over die 2 beelden wordt het ook niks lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
ben ik nu de enige die vind dat deze topic in 2 gesplitst moet worden?

1 topic voor 20/22" monitors (1600x1050)
1 topic voor 23" en groter (1920x1200+)

ik ben nl geinteresseerd in een 24", en deze topic wordt zo "vervuild" met 20/22" posts dat ik er niets nuttig in terug vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38831

Lijkt mij eigenlijk geen slecht idee een splitsing.
Ik zelf moet ook altijd flink doorspitten om de berichten omtrent de grotere schermen te vinden.

Dus splitsing lijkt me handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 38831 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:57:
Ik zelf moet ook altijd flink doorspitten om de berichten omtrent de grotere schermen te vinden.

Ik heb hier zelf ook aan gedacht bij het meehelpen van de huidige topicstart en ook over gesproken met een mod. Het uitgangspunt was toen dat men een apart 23" inch en groter topic niet zag zitten omdat er te weinig vraag naar is en dat zou resulteren in een slechtlopend topic.

Misschien dat er op termijn wel anders over gedacht gaat worden als er gaandeweg steeds meer interesse is in de grotere schermen.

Dit is overigens een discussie die niet hier gevoerd hoeft te worden. Daarvoor is Lieve Adjes waarschijnlijk een betere plek.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:06:
[...]

Ik heb hier zelf ook aan gedacht bij het meehelpen van de huidige topicstart en ook over gesproken met een mod. Het uitgangspunt was toen dat men een apart 23" inch en groter topic niet zag zitten omdat er te weinig vraag naar is en dat zou resulteren in een slechtlopend topic.

Misschien dat er op termijn wel anders over gedacht gaat worden als er gaandeweg steeds meer interesse is in de grotere schermen.

Dit is overigens een discussie die niet hier gevoerd hoeft te worden. Daarvoor is LA waarschijnlijk een betere plek.
Een aparte topic zou inderdaad wel leuk zijn. Als we een topic over de Dell 30" vol kunnen krijgen, dan moet 23"+ zeker lukken :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

Anoniem: 38831 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:57:

Ik vind de splitsing ook wel handig eigenlijk. Ik ben zelf ook opzoek naar een 24"+ scherm en ben nog steeds alle voor en tegens aan het wegstrepen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Anoniem: 146043 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:52:
[...]

Ik begrijp heel goed dat het JOUW smaak is en niet die van iedereen. Het is dus geen optie voor velen.
:/
Tja, beter lezen, ik stel een vraag. Ben zelf aan het rondkijken naar een nieuw scherm, en heb verschillende opties. Het minimum is een 24 inch scherm, bijvoorbeeld die nieuwe Samsung van ongeveer 500 euro. Ook mogelijk, een 30 inch van +/- 1600 euro. Of bv 2 schermen van 22 inch. Vervolgens maak je de een sommetje welke optie de meeste vierkante centimeters (inches) levert per euro.

Het aardig van een 2 beeldschermoplossing is dat je bv op het ene scherm Photoshop aanzet, en op het andere scherm een video-tutorial van Deke. Dus het gebruik wordt ook meegewogen. Verder valt het me gewoon op (of ik kijk niet goed genoeg) dat er weinig mensen zijn/posten met 2 schermen.

Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Amrit schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:58:
[...]

:/
Tja, beter lezen, ik stel een vraag. Ben zelf aan het rondkijken naar een nieuw scherm, en heb verschillende opties. Het minimum is een 24 inch scherm, bijvoorbeeld die nieuwe Samsung van ongeveer 500 euro. Ook mogelijk, een 30 inch van +/- 1600 euro. Of bv 2 schermen van 22 inch. Vervolgens maak je de een sommetje welke optie de meeste vierkante centimeters (inches) levert per euro.

Het aardig van een 2 beeldschermoplossing is dat je bv op het ene scherm Photoshop aanzet, en op het andere scherm een video-tutorial van Deke. Dus het gebruik wordt ook meegewogen. Verder valt het me gewoon op (of ik kijk niet goed genoeg) dat er weinig mensen zijn/posten met 2 schermen.

Meer niet.
Ikzelf heb liever 1 groot scherm, kijk veel films/anime en dat doen op 2 schermen is niet lekker kijken, en daar komt nog bij dat die 22" schermen inferieur zijn in beeldkwaliteit.
Vandaar de Acer AL2623W. Op 1920x1200 past meer dan genoeg, vind ik zelf.
Wat ook erg handig is, is de Acer GridVista software. Met deze software kan je je scherm virtuaal in 2/3/4 schermen opdelen. Waardoor wat jij noemt, ook makkelijk op 1 scherm kan :).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
How I Work: Bill Gates

.... If you look at this office, there isn't much paper in it. On my desk I have three screens, synchronized to form a single desktop. I can drag items from one screen to the next. Once you have that large display area, you'll never go back, because it has a direct impact on productivity.............

http://money.cnn.com/2006...owiwork_fortune/index.htm
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/4udkn7m.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
BiG-GuY schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:20:
[...]

Ikzelf heb liever 1 groot scherm, kijk veel films/anime en dat doen op 2 schermen is niet lekker kijken, en daar komt nog bij dat die 22" schermen inferieur zijn in beeldkwaliteit.
Vandaar de Acer AL2623W. Op 1920x1200 past meer dan genoeg, vind ik zelf.
Wat ook erg handig is, is de Acer GridVista software. Met deze software kan je je scherm virtuaal in 2/3/4 schermen opdelen. Waardoor wat jij noemt, ook makkelijk op 1 scherm kan :).
Is die acer gridvista software, een stukje software dat je op je pc moet instaleren?
klinkt nl erg handig!

Ik wel zelf al jaren met dual screen, en ga nu naar (waarschijnlijk) een 22"..
Maar vond het wel jammer dat je dan minder makkelijk op de dualscreen methode kan werken.
Die gridVista software maakt dit dus mogelijk?
(lees, apps per 'scherm' maximaliseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DarkChylde schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:53:
[...]

Is die acer gridvista software, een stukje software dat je op je pc moet instaleren?
klinkt nl erg handig!

Maar vond het wel jammer dat je dan minder makkelijk op de dualscreen methode kan werken.
Opzich is dit ook al jaren mogelijk met NView van NVidia.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220109

Wat vinden jullie van deze nieuwe ASUS 22" breedbeeld gadget LCD:

Afbeeldingslocatie: http://www.fareastgizmos.com/entry_images/0707/02/1707.jpg

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:31
Is dat een bass-module erachter? :+
Chester schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:12:
[...]

Een aparte topic zou inderdaad wel leuk zijn. Als we een topic over de Dell 30" vol kunnen krijgen, dan moet 23"+ zeker lukken :P
Helemaal mee eens.

[ Voor 79% gewijzigd door bokkow op 04-07-2007 17:55 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:39
Anoniem: 220109 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:41:
Wat vinden jullie van deze nieuwe ASUS 22" breedbeeld gadget LCD:

[afbeelding]

bron
Leuk schermpje om ergens een keertje te bekijken, maar om te hebben lijkt me niks, ik houd niet van die glanzende ranjes om het scherm en die brede bezel. Zal ook wel weer een TN-paneel hebben :S. ohja en al die "gadgets" horen wat mij betreft niet aan een monitor. USB en Cardreader kunnen nog nuttig zijn, maar webcam e.d. vind ik geen gezicht. Nee, geen mooi scherm.

Wat betreft een apart 23"+-inch topic lijkt me wel een strak plan. Ben zelf niet op zoek naar een monitor, maar vind het toch leuk om het één en ander te lezen en hier en daar eens een post/reply te plaatsen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de topics van de grotere Dell-schermen en hoe die vol komen te staan en om de zoveel tijd een nieuw deeltje wordt gestart, moet een 23"+-inch topic zeker haalbaar zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Flipjack op 04-07-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DarkWingDuck schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:50:
Ik gok dat ze die zonder DVI iig importeren ja (gezien deze officiëel niet in de Benelux te verkrijgen is). En gezien de Benelux op dit moment geen VGA+DVI geleverd krijgt zal dat ook bij jouw webshop het geval zijn, waardoor je moet wachten.

Overigens, over de Dell las ik dat deze via composiet/vga de beelden niet op 1080 houdt, maar ze stretched naar de volle 1200, waardoor het beeld dus alsnog vern**kt wordt :( Ik hoorde dat A05 uit was, maar heb nog geen berichten kunnen vinden hoe de A05 het doet met de xbox360... iemand al wat meer daarover gehoord?
bij azerty staat er ook alleen Dsub bij... er is nergens verteld daar dat hij wel DVI zou hebben... in z'n geval zou ik even een mailtje die kant op gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
DarkChylde schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:53:
[...]

klinkt nl erg handig!

Jep, maar dat werkt dus alleen met Acer schermen. Ik zal het nog moeten testen op mn oude scherm de Acer AL2051W, want misschien herkent die alleen bepaalde series van Acer. Toen ik als 2e scherm een Samsung 730BF aansloot, kon ik met dat scherm niks doen. Dus hij werkt alleen met Acer.
Wanneer je 2 schermen van Acer hebt die het ondersteunen, kun je als het goed is, je 2 beelden indelen in 2-4vakjes per scherm, en in totaal dus 2-8 'schermpjes'...

@wcduck
Ik heb al tijdje geen nvidia meer, maar weet je zeker dat dat ook mogelijk is op 1 scherm?
met Acer GridVista software wel namelijk...

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 05-07-2007 01:21 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb het een jaar of twee geleden geprobeerd. Je kan in het configuratie programmatje zwarte lijnen verdelen over een beeldscherm. Het is dus ook mogelijk om alleen een horizontale lijn te trekken. Dan is je scherm verdeeld over boven en onder. Als je nog een verticale lijn erbij plaatst heb je 4 "schermen". Je kan de plaats van deze lijnen zelf bepalen, en daarmee dus ook de grootte van elke "scherm".

Gevonden: het heet "rasterlijnen". Je kan aangeven dat hij bij het maximaliseren op een bepaald raster uit moet komen. Ook bij het wisselen van een venster naar een ander scherm je hem hierop laten fixeren.

[ Voor 20% gewijzigd door wcduck op 05-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Als lurker hier vind ik een 24" (of 23"+) een goed plan. 22" begint een beetje standaard te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:10

sanook

_/-\o_

Zijn er ook tweakers die ervaring hebben met 20" en 22" schermen van Belinea ? (bv de 2230 S1W of de 2080 S1)

Ca 1-2 jaar geleden werd de Belinea 101920 19" MVA hier best wel geroemd (en naar aanleiding daarvan heb ik deze dan ook aangeschaft) maar in dit 20"+ topic kom ik nergens Belinea tegen....

Ik heb nu dus een Belinea 101920 en ben daar zeer tevreden over, maar wat meer pixels is wel lekker heb ik gemerkt toen ik deze week even een Samsung bw205 probeerde. Echter vanwege een dode pixel en de tegenvallende kijkhoek (wat wil je met een TN scherm) is deze weer geretourneerd. Ik wil het huidige Belinea scherm doorpassen naar mijn zoon zodat hij daar lekker op kan gamen (moet volgens mij geen probleem zijn voor de 101920) maar weet dan nog niet wat ik voor mezelf dan aan zou moeten schaffen. Ik speel zelf geen spelletjes en kijk geen films op de pc maar wil toch liever geen TN scherm (dus 22" breedbeeld valt dan eigenlijk af) en scherm moet wel DVI aansluiting hebben. De Samsung 214T vind ik net wat te duur, ik denk eerder aan 300-350 euro max. De Belinea 2080 S1 komt dan aardig in de richting, vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft (er staan geen ervaringen in de product survey). Of evt een andere suggestie voor een 20-22" (breedbeeld) scherm wat aan mijn eisen voldoet.

Ander optie is dat ik voor mijn zoon een geschikt (game) scherm aanschaf. Keuze's keuze's keuze's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Vandaag mijn 226BW binnen gekregen maar ik kan niet zien welk type ik heb.

Op de sticker staat het niet en ook in het "verborgen" menu lijkt het bij mij wel weggelaten.
Op het scherm staat "manufacture date june 2007" dus ik heb denk ik een van de nieuwste schermen heb waarbij ze de info weggelaten hebben.

Op deze manieren lukt het dus niet, bij mij staat er niks: http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

Hoe kan ik er toch acher komen welk type ik heb?

- edit
@ sanook
Dus als jij een auto voor veel geld koopt maakt het niets uit wat er onder de moterkap zit zolang die maar rijdt?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 05-07-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:10

sanook

_/-\o_

Anoniem: 193302 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:28:

Op de sticker staat het niet en ook in het "verborgen" menu lijkt het bij mij wel weggelaten.
Op het scherm staat "manufacture date june 2007" dus ik heb denk ik een van de nieuwste schermen heb waarbij ze de info weggelaten hebben.

Op deze manieren lukt het dus niet, bij mij staat er niks: http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

Heeft het zin om te weten welk type je hebt ? Maw zie je iets vreemds/afwijkends in het beeld of is het puur nieuwsgierigheid ? Lijkt me dat als je niks vreemds ziet dat het dan niet uitmaakt of het een A of S is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 04-05 10:26
Ik zal wel op m'n kop krijgen dat dit al eerder gevraagd is, maar zelfs na twee uur googlen kan ik voor m'n leven niet een definitief antwoord vinden op mijn vraag: Kan ik met een moderne nVidia kaart de Samsung 205BW zover krijgen 4:3 beelden ook daadwerkelijk in 4:3 weer te geven? Hij hoeft niet per sé te zoomen (maar als hij dat tegelijk kan is dat mooi meegenomen), zolang hij maar in ieder geval NIET stretcht. Hartelijk dank voor uw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Message schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:20:
Ik zal wel op m'n kop krijgen dat dit al eerder gevraagd is, maar zelfs na twee uur googlen kan ik voor m'n leven niet een definitief antwoord vinden op mijn vraag: Kan ik met een moderne nVidia kaart de Samsung 205BW zover krijgen 4:3 beelden ook daadwerkelijk in 4:3 weer te geven? Hij hoeft niet per sé te zoomen (maar als hij dat tegelijk kan is dat mooi meegenomen), zolang hij maar in ieder geval NIET stretcht. Hartelijk dank voor uw ervaringen.
Ik heb een 205bw gehad en met de nvidia ForceWare drivers kun je gewoon instellen dat het scherm 4:3 signaal ook als 4:3 weergeeft en dus niet uitrekt.

Zit onder: rechtermuisknop op bureaublad -> NVIDIA control panel -> Display -> change flat panel scaling -> en dan kiezen voor "use NVIDIA scaling with fixed aspect ratio".

Ik gebruik ForceWare Version: 93.71. Maar met eerdere versies kon dit ook al.
Ik heb als videokaart een: XFX 7600 GT XXX

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 05-07-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 04-05 10:26
Ah kijk, dat is mooi. Hartelijk bedankt voor de info. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 193302 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:28:

- edit
@ sanook
Dus als jij een auto voor veel geld koopt maakt het niets uit wat er onder de moterkap zit zolang die maar rijdt?
anders ga je naar het 2X6BW samsung topic! (en lees je daar de topic waarschuwing)
Message schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:20:
anders lees je gewoon de topic start, daar heb ik een prachtig stukje (al zeg ik 't zelf) getypt, lees het dan ook |:( Dan zoek je overal maar dan vergeet je de plek om te beginnen met zoeken 8)7

ben wat bot :P maar in die startpost is door PromoX en Phychoclown veel moeite gestopt (en in wat mindere mate ook door mij) en dan leest men hem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoldenSample schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:48:
[...]

anders ga je naar het 2X6BW samsung topic! (en lees je daar de topic waarschuwing)
Aangezien mijn scherm 22" is en dit topic het "[20" TFT en groter] De Ultieme TFT" heet, staat mijn bericht hier prima.
ben wat bot :P maar in die startpost is door PromoX en Phychoclown veel moeite gestopt (en in wat mindere mate ook door mij) en dan leest men hem niet ;)
Mag jij me vertellen waar in de startpost van het 2X6BW samsung topic! staat hoe ik kan zien welk type scherm ik heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 05-07-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163951

Kheb een LCD vraag :) . Is het mogelijk voor een TN paneel een VA of IPS paneel te overtreffen of te evenaren kwa kleuren echtheid enso? (En dan bedoel ik de huidige schermen met elkaar vergeleken, dus niet een TN van nu en een IPS van 10 jaar geleden)

Want ik zit te twijfelen tussen de Dell UltraSharp 2007WFP en de Samsung 226BW, want hoewel de 226BW goeie reviews krijgt, heeft het wel een TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

Anoniem: 107626 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:01:
Als lurker hier vind ik een 24" (of 23"+) een goed plan. 22" begint een beetje standaard te worden.
Dat vind ik nou ook een goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 193302 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:45:
[...]

Aangezien mijn scherm 22" is en dit topic het "[20" TFT en groter] De Ultieme TFT" heet, staat mijn bericht hier prima.

[...]

Mag jij me vertellen waar in de startpost van het 2X6BW samsung topic! staat hoe ik kan zien welk type scherm ik heb.
gezien dat een speciaal topic is voor dat scherm lijkt mij de vraag daar beter op z'n plaats
(oke, gokje je hebt hem daar ook en je spamt met deze vraag het hele forum onder :X ).
en ik had het over de waarschuwing onder dat topic (geen Waar is het S paneel te koop etc.), niet de startpost ;)
overigens staat daar dit in
Controleren welke versie je hebt
Welke versie je hebt is te zien aan de sticker op de achterkant van het scherm. Hierop staat achter het modelnummer een 'S', 'A', of 'C'. Er zijn echter ook schermen in omloop waarbij de sticker niet klopt met het daadwerkelijke paneel. Dan kun je het type terugvinden in het service menu. Uitleg hierover vind je hier en hier. Ook dit werkt overigens niet altijd, aangezien het type paneel in latere versies van het scherm niet meer terug te vinden is in het menu.

Ook van de 206BW en 931BW zijn meerdere versies in omloop. Hier heeft Hardware.fr helaas geen profielen of handmatige instellingen voor geplaatst. Wel zou je die van de 226BW kunnen proberen.

Nog een laatste opmerking: Hoewel de 'S' de beste versie is die je kunt krijgen, zijn er genoeg mensen met een 'A' of 'C' versie die tevreden zijn met hun scherm. Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn.
maw die weten het ook niet maar heeel mischien loopt er iemand rond daar die het wel gevonden heeft (maar die kans acht ik nihil)

met onderstaande dus V maar ik ga way offtopic en ik ben geen mod :X

[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 05-07-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Anoniem: 193302 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:45:
[...]

Opzich heb je gelijk maar 1. dat soort vragen willen we niet hebben, 2. er is een speciaal samsung 2x6 topic.
Anders lees jij z'n post eens goed... :> 2e gedeelte van zijn post was tegen Message gericht en niet tegen jou.
Goldensample zei tegen jou:

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 tegen 1, daar kan ik niet tegen op :9

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 05-07-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Ik heb een vraag voor iemand met een Samsung 205BW. Wat zijn de exacte schermafmetingen van het TFT? De maten op de website zijn namelijk inclusief de rand en ik wil de maten van het scherm weten.
Als iemand deze kan opmeten _/-\o_

Ik twijfel namelijk nog of ik een 19" of 20" widescreen scherm zal gaan kopen. Ik game opzich nogal veel en de hogere resolutie van 1680 * 1050 itt 1440 * 900 scheelt opzich wel weer aardig wat FPS.

De 205BW is nu ook in de aanbieding bij de MM voor 229E wat toch een mooie prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:00:
Ik heb een vraag voor iemand met een Samsung 205BW. Wat zijn de exacte schermafmetingen van het TFT? De maten op de website zijn namelijk inclusief de rand en ik wil de maten van het scherm weten.
Als iemand deze kan opmeten _/-\o_

Ik twijfel namelijk nog of ik een 19" of 20" widescreen scherm zal gaan kopen. Ik game opzich nogal veel en de hogere resolutie van 1680 * 1050 itt 1440 * 900 scheelt opzich wel weer aardig wat FPS.

De 205BW is nu ook in de aanbieding bij de MM voor 229E wat toch een mooie prijs is.
Waarom niet meteen de 206bw halen?

Die haal je al vanaf 240: http://tweakers.net/price...ung-Syncmaster-206BW.html

Ben je maar een paar euro meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik mag aannemen dat de afmetingen van het scherm voor iedere 20" TFT hetzelfde is? Daarnaast is het ook wel uit te rekenen lijkt me, als je weet dat het een 16:10 monitor is met een diagonaal van 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Tsunami schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:15:
Ik mag aannemen dat de afmetingen van het scherm voor iedere 20" TFT hetzelfde is? Daarnaast is het ook wel uit te rekenen lijkt me, als je weet dat het een 16:10 monitor is met een diagonaal van 20".
Ik ben iets te snel geweest zie ik, na wat verder lezen kan je aan de hand van de dotpitch ook het formaat uitrekenen. (En anders met de rolmaat de mediamarkt in :Y) )

Met dotpitch wordt het dan 43,3 cm x 27,0 cm.
Anoniem: 193302 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:11:
[...]

Waarom niet meteen de 206bw halen?

Die haal je al vanaf 240: http://tweakers.net/price...ung-Syncmaster-206BW.html

Ben je maar een paar euro meer uit.
Lijkt mij inderdaad ook een heel erg mooi scherm. Mijn eerste idee was echter om onder de 200E te gaan zitten totdat ik deze zag staan. 240E (webwinkel) wordt al gauw denk 260E met pixelzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online

2 maal een HP w2207 _/-\o_ Prachtige schermen, kan niet anders zeggen. Erg mooie voet, mooie kleuren, mooi design, geen dode pixels.

En "dual screen", kan nu al niet meer zonder O+

Afbeeldingslocatie: http://img145.imagevenue.com/loc965/th_11230_dualscreen_122_965lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Sinds 3 dagen een supergelukkige eigenaar van een prachtscherm, de Samsung 215TW
Afbeeldingslocatie: http://www.personeel.unimaas.nl/schrijnemeeckers/samsung1.jpg

Vergeleken met dit scherm is de kleurstelling en kijkhoek triest gesteld bij de 206/226. Ik ben blij dat ik 100 euro meer heb betaald voor dit scherm, perfect voor fotobewerking en ook games/movies zijn geen probleem. Ik merk geen Input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
Ik ben van plan een 24" te gaan kopen en de Samsung 245B lijkt veel waar voor z'n geld te bieden. Ik vraag me echter 1 ding af en kan het nergens vinden: kan de 245B 4:3 beelden full screen weergeven met zwarte balken aan de zijkanten? Ik heb er een bloedhekel aan als beelden uitgerekt fullscreen worden weergegeven dus als een oude game bijvoorbeeld maximaal 1024x768 ondersteunt dan wil ik niet dat dit in de breedte uitgerekt wordt. Ik weet dat bijvoorbeeld de LG L245WP dit niet kan en da's dan ook de reden dat ik die nog niet heb gekocht. Weet iemand hoe dit bij de Samsung 245B zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Sheik schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:47:
Sinds 3 dagen een supergelukkige eigenaar van een prachtscherm, de Samsung 215TW
[afbeelding]

Vergeleken met dit scherm is de kleurstelling en kijkhoek triest gesteld bij de 206/226. Ik ben blij dat ik 100 euro meer heb betaald voor dit scherm, perfect voor fotobewerking en ook games/movies zijn geen probleem. Ik merk geen Input lag.
Trekt je laptop GPU het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Amrit schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:27:
[...]

2 maal een HP w2207 _/-\o_ Prachtige schermen, kan niet anders zeggen. Erg mooie voet, mooie kleuren, mooi design, geen dode pixels.

En "dual screen", kan nu al niet meer zonder O+

[afbeelding]

Linkje: PRAD.DE (Engels) REVIEW: HP Pavilion w2207

The w2207 is clearly ahead of the other 22-inch models we have tested to date. Unfortunately, it is not quite worthy of a rating of 'very good' overall – for that, the viewing angles would have had to be a little more stable. However, the superior 'good' rating, which could be surprised as a good with a star, underlines this model’s top position amongst 22-inch monitors.

Overall rating:GOOD

bron: PRAD.DE/EN

Is dus volgens deze test beter dan de ook door PRAD.DE eerder geteste Samsung SyncMaster 226BW met S paneel.

Last but not Least: Géén Paneel Loterij
*O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
joopvtg schreef op zondag 08 juli 2007 @ 03:59:
[...]

Linkje: PRAD.DE (Engels) REVIEW: HP Pavilion w2207

The w2207 is clearly ahead of the other 22-inch models we have tested to date. Unfortunately, it is not quite worthy of a rating of 'very good' overall – for that, the viewing angles would have had to be a little more stable. However, the superior 'good' rating, which could be surprised as a good with a star, underlines this model’s top position amongst 22-inch monitors.

Overall rating:GOOD

Is dus volgens deze test beter dan de ook door PRAD.DE eerder geteste Samsung SyncMaster 226BW met S paneel.

Last but not Least: Géén Paneel Loterij
*O* _/-\o_

d:)b

Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc643/th_79969_pivot_122_643lo.jpg

:+

edit: overigens, met "Paneel Loterij" bedoel je dat geemmer met een S-versie Samsung, een *-versie Samsung etc? Dat vond ik in ieder geval een flinke afknapper. Maar waar het vooral om ging: de kleurweergave van de HP is in de winkel al zichtbaar beter. En zoals gezegd, een mooie voet met zoals hierboven zichtbaar een Pivot-functie. Enige nadeeltje wat ik ontdek is dat beide schermen in de Pivot stand moeten, anders werkt het niet goed. Maar mischien is daar nog een trucje voor beschikbaar.

Nog een pica met Photoshop in een Dual-screen oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://img42.imagevenue.com/loc947/th_80765_photoshop_122_947lo.jpg

Eventueel zou je afhankelijk van de vorm van de foto opnieuw de pivot-functie kunnen gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Amrit op 08-07-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mastakilla schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:47:
ben ik nu de enige die vind dat deze topic in 2 gesplitst moet worden?

1 topic voor 20/22" monitors (1600x1050)
1 topic voor 23" en groter (1920x1200+)

ik ben nl geinteresseerd in een 24", en deze topic wordt zo "vervuild" met 20/22" posts dat ik er niets nuttig in terug vind...
Helemaal mee eens. Het is een klein beetje een zooitje nu en daar stoor ik me ook aan. Ik kijk vaak in dit topic omdat ik het intressant vind. Een monitor moet goed zijn want je kijkt er vele jaren naar. Dan kun je niet aanzetten met een 17 inch CRT scherm zoals op ons werk, want dat is wennen vergeleken met mijn 22 inch scherm. Vooral die 1024x768 zit me in de weg en sommige hebben dan ook nog 800x600 :Y :N

Nadeel: Gamen op 1680x1050@4xAA plus die zooi meer went snel en dan lijken games op oudere systemen ineens niets meer. Ook DVD's zien er gewoon lelijk uit en nu zie ik pas het extreme verschil tussen PAL 576x384 en 1080i materiaal alhoewel 720p al verbluffend is.

Mijn idee:

20-22 inch topic
23-24 inch topic
Het decadente 24+ inch schermen topique :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 08-07-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
sluit me aan bij dit voorstel, mits met kleine modificatie:

- 20-22 inch topic
- 23-24 inch topic
- Dual Screen topic

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Sheik schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:47:
[afbeelding]

Lees/hoor veel opmerkingen over de zgn input lag die deze monitor zou hebben. Kun je daar iets over vertellen.
Ben nml. zelf ook op zoek naar een 'kleurechte' monitor vanaf 19" zonder verloop van kleuren.
Op de shortlist staan: Samsung 971P, 215T, Acer 2223, Viewsonic 2030b, VP930.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amrit schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:34:
[...]

d:)b

[afbeelding]

:+

edit: overigens, met "Paneel Loterij" bedoel je dat geemmer met een S-versie Samsung, een *-versie Samsung etc? Dat vond ik in ieder geval een flinke afknapper. Maar waar het vooral om ging: de kleurweergave van de HP is in de winkel al zichtbaar beter. En zoals gezegd, een mooie voet met zoals hierboven zichtbaar een Pivot-functie. Enige nadeeltje wat ik ontdek is dat beide schermen in de Pivot stand moeten, anders werkt het niet goed. Maar mischien is daar nog een trucje voor beschikbaar.

Nog een pica met Photoshop in een Dual-screen oplossing:

[afbeelding]

Eventueel zou je afhankelijk van de vorm van de foto opnieuw de pivot-functie kunnen gebruiken.
Volgens mij bun je met een printscreen niet weergeven hoe goed je monitor presteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Nisei schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:20:
Ik ben van plan een 24" te gaan kopen en de Samsung 245B lijkt veel waar voor z'n geld te bieden. Ik vraag me echter 1 ding af en kan het nergens vinden: kan de 245B 4:3 beelden full screen weergeven met zwarte balken aan de zijkanten? Ik heb er een bloedhekel aan als beelden uitgerekt fullscreen worden weergegeven dus als een oude game bijvoorbeeld maximaal 1024x768 ondersteunt dan wil ik niet dat dit in de breedte uitgerekt wordt. Ik weet dat bijvoorbeeld de LG L245WP dit niet kan en da's dan ook de reden dat ik die nog niet heb gekocht. Weet iemand hoe dit bij de Samsung 245B zit?

Welke aspect ratio's: 5:4 - 4:3 - 16:10 - 16:9, mogelijk zijn, eventueel met verschillende resoluties en met een redelijke kwaliteit, is buiten de native resolutie, afhankelijk van de monitor, de videokaart en de drivers. Dus wat kan is niet voor iedereen gelijk. :N

Interpolation

Users seeking a large monitor for office use but afraid of small pixel size should certainly put the SyncMaster 245B on their shopping lists. This 24-inch monitor proves that even lower resolutions need not necessarily look bad in desktop use.

The resolution 1.440 x 900 is displayed even more sharply than the one level smaller resolution of 1.680 x 1.050. However, black text on a white background still looks slightly blurry; this can be remedied using a sharpness setting of 80 – 100, optimising the setting using the monitor menu.

Linkje naar info in een uitgebreide test van 'PRAD.DE' (Engels) REVIEW: Samsung 245B :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Hier was in het verleden een topic voor: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic. Misschien dat iemand een nieuw deel wil openen met een mooie TS?

[ Voor 14% gewijzigd door PromoX op 08-07-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

Amrit schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:41:
sluit me aan bij dit voorstel, mits met kleine modificatie:

- 20-22 inch topic
- 23-24 inch topic
- Dual Screen topic

:Y
Prima concept :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Ik sta op het punt om een 24" aan te schaffen. Ik was erg dichtbij het aanschaffen van de Dell 2407wfp, totdat ik las over wat problemen mbt het aansluiten van (bijv.) een xbox360 of een ander apparaat waarbij 1080 interessant is. Het beeld zou gaan stretchen, met wat vervormingen als gevolg.

Verder kun je de xbox (als ik het goed begrijp) anoloog aansluiten (???).

Daarom ben ik wat rond gaan neuzen naar 24"'s die HDMI hebben. Hierbij kwam ik op de volgende monitoren:

- BenQ FP241WZ
- Viewsonic VX2435wm

Zijn er meer monitoren met deze aansluiting? En hoe zit het met het digitaal aansluiten van een xbox360, of andere soortgelijke apparaten, op bijvoorbeeld de Dell 2407?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

In de database van prad.de staan ook nog de LG Flatron L245WP en Eizo HD2441W-BK.

Waar je overigens naar moet kijken is of een scherm hardwarematige pixelmapping ondersteunt. HDMI staat daar voor zover ik weet los van. De Dell (nieuwere versies) heeft die optie (pixelmapping) volgens mij wel net als de LG en de andere schermen die je zelf noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Is het verschil enorm merkbaar tussen digitaal/anoloog op de 2407?

M.a.w. is het de moeite waard om meer uit te geven puur en alleen om HD apparatuur volledig te ondersteunen? Ik ben namelijk wel enorm gecharmeerd van de 2407..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

En nog een topic voor de 4:3 liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
PromoX schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:32:
[...]

Hier was in het verleden een topic voor: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic. Misschien dat iemand een nieuw deel wil openen met een mooie TS?
Zal er komende week en weekeinde eens naar kijken, heb het wel een beetje druk. In ieder geval wél weer een aardig plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/goreklimaatneutraal.jpg

Al Gore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij mag zijn bureau wel eens opruimen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Amrit schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:56:
[...]

Zal er komende week en weekeinde eens naar kijken, heb het wel een beetje druk. In ieder geval wél weer een aardig plaatje:

[afbeelding]

Al Gore :P
En goh, wat zet die man zich in voor het milieu 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een T-zooi :r

Nooit van opruimen gehoord en van een schoonmaakster wordt hij ook niet arm, dus als we op hem moeten stemmen :X Zit ook lekker veel assertiviteit in, straalt er echt vanaf en een foto zegt meer dan 1000 woorden en bij het zien van die foto dacht ik "betrapt! :P "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Antwoord op 2 vragen die hierboven gesteld zijn.

Laptop GPU icm Samsung 215TW:
Ik heb een IBM T60 Lenovo (2gieg intern) en geen enkel probleem met de GPU. Internetten, films, fotobewerking/videobewerking geen enkel probleem. Het gaat als een zonnetje.

Input lag:
Ik heb een draadloze muis en geen enkel verschil met mijn vorige monitoren (CRT/TFT). Ik heb genoeg gelezen over input lag en ook de bekende you tube filmpjes gezien. Voor mijn gevoel is er absoluut geen merkbare input lag.

Het prijsverschil met de inferieure 226BW is 100 euro, maar de beeldkwaliteit is wel het dubbele waard, wat een prachtig scherm. Snel genoeg om te gamen, maar voor foto's is dit een vette aanrader,.

[ Voor 16% gewijzigd door Sheik op 08-07-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
mja, ik lees nu in dat oude Dual Screen topic, en ook even gegoogled, dat SLI in combinatie met twee beeldschermen niet mogelijk is? Beetje een domper, had juist in gedachten dat mocht ik problemen krijgen met mijn ene passief gekoelde 7600 GT er makkelijk 1 kon bijzetten. Voor gamers met een dual screen wens niet zulk best nieuws vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Met jullie permissie zou ik deze vraag hier willen stellen aangezien het vrij rustig is in het 19 inch topic. Zo niet dan kan hij weg gemod worden. Bedankt
Ik zag op internet een gebruikte Eizo FlexScan L685EX 18" te koop staan voor €130
Ik ga de monitor voornamelijk gebruiken voor het bewerken van foto's, dus response time is niet belangrijk. Dit scherm kan het beeld ook kantelen dus ook een grote plus.
Maar mijn vraag is.
Wordt zo'n paneel nou slechter kwa helderheid en contrast als hij veel in gebruik geweest is?
Het scherm werd in 2002 goed beoordeeld, maar zou hetzelfde paneel nog goed beoordeeld worden anno 2007?

Iemand tips of ideeën?

http://www.hardware.info/...5EX_18_TFT_Monitor_Test/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:31
Anoniem: 209944 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:34:
Met jullie permissie zou ik deze vraag hier willen stellen aangezien het vrij rustig is in het 19 inch topic. Zo niet dan kan hij weg gemod worden. Bedankt
Ik zag op internet een gebruikte Eizo FlexScan L685EX 18" te koop staan voor €130
Ik ga de monitor voornamelijk gebruiken voor het bewerken van foto's, dus response time is niet belangrijk. Dit scherm kan het beeld ook kantelen dus ook een grote plus.
Maar mijn vraag is.
Wordt zo'n paneel nou slechter kwa helderheid en contrast als hij veel in gebruik geweest is?
Het scherm werd in 2002 goed beoordeeld, maar zou hetzelfde paneel nog goed beoordeeld worden anno 2007?

Iemand tips of ideeën?

http://www.hardware.info/...5EX_18_TFT_Monitor_Test/3
Contrast niet, dat blijft gelijk. Helderheid wel een beetje aangezien de ccfl's die de tft van licht voorzien in sterkte afnemen naarmate ze meer worden gebruikt.
Echter zou ik me geen zorgen maken als ik jou was, ik heb nog nooit iemand horen klagen over de afname in helderheid van een scherm...

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 08:18
Anoniem: 209944 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:34:
......
Maar mijn vraag is. Wordt zo'n paneel nou slechter kwa helderheid en contrast als hij veel in gebruik geweest is? Het scherm werd in 2002 goed beoordeeld, maar zou hetzelfde paneel nog goed beoordeeld worden anno 2007?
Beetje jammer, voor 175 euro heb je waarschijnlijk een nieuwe 17 inch, met mischien wel 3 jaar garantie.

Ik merk op mn werk dat TFT monitoren het heel lang uithouden. Er zijn er die het na 7 jaar nog prima doen. De eerste tekenen van "op zijn" zijn stroomadapters die hun kracht verliezen, elektronica (ineens zwart scherm) en blacklight die er mee stopt. Dode pixels bijvoorbeeld heb je in het begin al als je ze uitpakt. Als je ze niet hebt in het begin dan komen ze waarschijnlijk ook niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
Ahum... Eerst lees ik posts over het opsplitsen van deze topic omdat het een rommeltje begint te worden en vervolgens gaan we het over 17 en 18" monitoren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Opsplitsen lijkt mij een goed plan.

Na het mislukken van mijn 22 inch LCD order door leveringsproblemen, heb ik toch besloten om voor een 24 inch kwaliteits scherm te gaan.

Het volgende scherm lijkt me wel wat. Op dell.com al te koop, in Nederland volgens mij nog niet.

http://www.engadget.com/2...h-24-inch-2407wfp-hc-lcd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Nisei schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:37:
Ahum... Eerst lees ik posts over het opsplitsen van deze topic omdat het een rommeltje begint te worden en vervolgens gaan we het over 17 en 18" monitoren hebben?
Ja idd lekker tegenstrijdig en ietwat offtopic.
Bij deze wil dan ook weer dat het back ontopic gaat AUB!, alvast bedankt

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Vanochtend een bestelling geplaatst bij ons aller Rob (Qsix.eu) aka Supradictus en ook de betaling al rond 9:00 afgehandeld. Uiteraard duurt dat eventjes, gezien het goedgekeurd moet worden, maar nu na 'n halve dag heeft Rob nog niks binnen en krijg ik 0,0 gehoor op e-mails/telefoontjes... Ik las dat zoiets al vaker gebeurt was bij sommige mensen, hoelang heeft het toen bij jullie geduurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

psychoclown schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:39:
[...]

Ja idd lekker tegenstrijdig en ietwat offtopic.
Bij deze wil dan ook weer dat het back ontopic gaat AUB!, alvast bedankt
Het ging ook niet echt over het aantal inch. Maar was meer een vraag over of TFT's na veel gebruik ook in kwaliteit in boet.
Maar zal de vraag anders stellen, als ik het scherm zou gebruiken voor fotobewerking.
Kan ik dan beter een gebruikte Eizo IPS paneel nemen die al een paar jaar oud en kan kopen voor €139 is of een nieuw scherm die max €250 kost. En welke zou dan geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Heeft er iemand ervaring met kopen bij plasmalcd.nl?
(winkel staat niet in pricewatchm geen shop survey, en kan geen kvk terugvinden)
HP w2207 is daar nl aanzienlijk goedkoper, en na het doorlezen dit topic, denk ik toch dat ik voor dat scherm ga... (hoewel ik ook nog met een schuin oog naar de acer X222W kijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

DarkChylde schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:59:
Heeft er iemand ervaring met kopen bij plasmalcd.nl?
(winkel staat niet in pricewatchm geen shop survey, en kan geen kvk terugvinden)
HP w2207 is daar nl aanzienlijk goedkoper, en na het doorlezen dit topic, denk ik toch dat ik voor dat scherm ga... (hoewel ik ook nog met een schuin oog naar de acer X222W kijk ;))
op dat adres (keizersgracht ) zitten 8 bedrijven, je kan ze eens bellen en vragen naar hun kvk nummer misschien is het een van onderstaande bedrijven.

M.I.A.-Media International Association B.V. 33289857 0000
Keizersgracht 633, 1017DS Amsterdam Hoofdvestiging

Buisman East European Services B.V. 33298285 0001
Keizersgracht 633, 1017DS Amsterdam Nevenvestiging

IKOM B.V. 34238127 0000

BuPa Eclipse Ukraine V.O.F. 34239011 0000

Stichting Administratiekantoor M.I.A.-Media International Associ 41211301
Keizersgracht 633, 1017DS Amsterdam Rechtspersoon

Geelvinck Hinlopen Huis Museumservice 34223220 0000

Vensus Group B.V. 34269849 0000

Vensus Group Holding B.V. 34274746 0000

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
roelbb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:10:
[...]

op dat adres (keizersgracht ) zitten 8 bedrijven, je kan ze eens bellen en vragen naar hun kvk nummer misschien is het een van onderstaande bedrijven.

..
lol, ik had ook al zitten kijken via kvk, en kwam op dezelfde lijst uit :+
Maar kwam dus niet de naam tegen die ik zocht.
En ben eigenlijk benieuw of er iemand al wat besteld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Anoniem: 209944 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:19:
[...]
Maar zal de vraag anders stellen, als ik het scherm zou gebruiken voor fotobewerking.
Kan ik dan beter een gebruikte Eizo IPS paneel nemen die al een paar jaar oud en kan kopen voor €139 is of een nieuw scherm die max €250 kost. En welke zou dan geschikt zijn.
Een nieuw scherm voor die maximale prijs vind je niet voor fotobewerking. Ik vind de TN panelen om te janken voor fotobewerking, ja zelfs de zo overgewaardeerde Samsung 205/226.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Sheik schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:42:
[...]

Een nieuw scherm voor die maximale prijs vind je niet voor fotobewerking. Ik vind de TN panelen om te janken voor fotobewerking, ja zelfs de zo overgewaardeerde Samsung 205/226.
Ja, die 2 schermen zijn TN(toch?) dat is idd niet best voor fotobewerking, waar kleurechtheid erg belangrijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik kijk altijd veel films en dat doe ik via de oude xbox met mediacenter op een oud crt tv'tje.

Ik was van plan om een mooie HD-ready widescreen tv te gaan kopen, maar de prijzen vielen me toch een beetje tegen, en omdat ik weinig tot nooit tv kijk dacht ik; waarom niet gewoon een 22inch widescreen monitor. Het enige wat ik namelijk doe is films kijken via m'n xbox mediacenter.

Nou is mijn vraag of er een 22inch widescreen tft is waarop het mogelijk is om mijn oude(!) xbox aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 14:41

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

RekZ schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:52:
Nou is mijn vraag of er een 22inch widescreen tft is waarop het mogelijk is om mijn oude(!) xbox aan te sluiten?
Ik ken er 1, weet niet of het een goeie is voor Gaming aangezien het een S-PVA scherm is:
http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications

Deze heeft een S-video en component aansluiting.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dat is de monitor die ik hierboven heb gepost en waar ik zeer tevreden over ben. Voor gaming (bijv. 1st person shooters) is deze VIND IK geschikt. Deze monitor heeft belachelijk veel aansluitmogelijkheden.

[ Voor 16% gewijzigd door Sheik op 10-07-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Oet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:34:
[...]

Ik ken er 1, weet niet of het een goeie is voor Gaming aangezien het een S-PVA scherm is:
http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications

Deze heeft een S-video en component aansluiting.
Ah bedankt, maar ik zie dat die wel gelijk weer ruim 100 euro duurder is dan de TFT schermen die ik op het oog heb(Iiyama E2200WS en Acer AL2216WSD)

---------------------------------------------------
Edit:
Inmiddels een paar uur later, en ik twijfel nu dus nog heel erg tussen de 22" TFT Acer AL2216WSD (262 euro) en de 22"Iiyama E2200WS(289 euro)

Ik lees overal dat de Iiyama een zwakke poot heeft, en ik wil de TFT wel veel gaan verschuiven.(overdag gebruik als pc monitor, en 's avonds een paar graden draaien zodat ik vanuit bed een filmpje kan kijken) Dat is voor mij de voornaamste reden om voor de Acer te kiezen.

Kan iemand me nog op een ander idee brengen om toch de Iiyama(of eventueel een andere TFT) te kopen?

[ Voor 38% gewijzigd door RekZ op 10-07-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 22:32
Ik ga vanmiddag even de stad in om een aantal panelen te gaan vergelijken, de samsungs, de acers , en de HPs. Jammer dat die Dells niet te bekijken zijn (kan alleen online bestellen toch?)
Ik ben dus opzoek naar een 24' paneel.
Nu wil ik vooral gaan gamen, coden en full hd films kijken.

En ook de samsung 245BW springt erg in het oog moet ik zeggen. Volgens de grafische figuren hier in het topic is het scherm ruk omdat de kleuren en kijkhoek niet in orde zijn ivm het TN paneel.

Nu wil ik niet weer een discussie aanwakkeren over TN vs M/PVA, maar zou een M/PVA niet veel te traag zijn voor die hard gaming en films kijken? Ik zie namelijk over het algemeen responstijden van 16ms GTG en hoger.

Oh en ik zal mijn bevindingen ook nog even posten als ik terug ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Phorze op 11-07-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nee, de responsetijden liggen ook vaak hoger, die van mij heeft 8ms. Uit tests is gebleken dat de Samsung 226 5ms haalt. Veel verschil zit er dus niet in. Ik zie niet of nauwelijks ghosting bij snelle games.

Overigens is het volgens mij niet mogelijk om een niet-TN 24" scherm te kopen, maar daar kan ik me in vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 08:05
Dat kan dus wel, namelijk de Samsung 245B. :)

Maar het grote nadeel van TN, de inkijkhoeken lijkt me met een monitor van dat formaat wel erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Wat heeft die monitor voor panel dan? Dacht weer een TN panel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sheik op 12-07-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik heb een Tatung W22, Oftewel een HP W22

hier mijn probleem:

I currently have a L22YMTT. But DVI refuses to work

I get it to have the boot up screen in DVI, as well as the loading screen in DVI, but as soon as it gets into windows the signal is gone.

I tried a Single link dvi cable, and a dual link dvi cable but neither works.

I tried the monitor on 3 computers, two of them have an ati radeon videocard in them and it doesn’t work. But the other computer has a Nvidia card and it works like it should.

What is going? I tried changing the resolution, refresh rate and countless of other things. But it doesn’t work. I can only use an Analog signal in windows.
Modbreak:GoT is a Dutch language forum.

Please post in Dutch. And if you really must write in English, at least try to write in correct and fluent English. As an Englishman, the above is really - for lack of a better word - crap. One does not start every sentence with "I" - at least assuming one is over the age of five.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 16-07-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

offtopic:
Dit is een Nederlands forum, dus plaats het gewoon in het Nederlands (ipv een kopie van een Engelstalig forum?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Oh, leek meer op steenkolenfrans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik heb dat gequote van me mailtje richting tatung. Er is bijna niemand die iets weet, of heeft over de HP W22 / Tatung W22.... Anders zou ik het hier niet ook vragen.

Gelieve een oplossing te leveren, of anders niet te reageren op mijn post.
Modbreak:Volgens mij zit jij op de verkeerde plek. Met zo'n instelling hoor je naar de helpdesk van Tatung te bellen, niet op GoT te posten :/

Als je zelf minder lui was en hier een volwaardige post gedaan had (in het NL!), had je dat commentaar niet gehad :o

[ Voor 95% gewijzigd door dion_b op 16-07-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hallo mensen ik ben van plan een 22" WS TFT aan te schaffen,

nu heeft een vriend van mij de Samsung SM 226BW zeer mooi scherm zowel kwa looks als kwa specs... nu kwam ik dit topic tegen en ik dacht ff kijken of er ook alternatieven zijn... kwa looks viel mij de LG L226WT op deze is in de start post ook zwart glossy, echter als ik andere sites bekijk issie alleen in gewoon zilver/zwart te kijgen?

zijn er betere 22" ws schermen te krijgen dan de 226BW? moet kwa prijs vergelijkbaar zijn en ook vergelijkbare looks als de samsung.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Chaoss schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:17:
hallo mensen ik ben van plan een 22" WS TFT aan te schaffen,

nu heeft een vriend van mij de Samsung SM 226BW zeer mooi scherm zowel kwa looks als kwa specs... nu kwam ik dit topic tegen en ik dacht ff kijken of er ook alternatieven zijn... kwa looks viel mij de LG L226WT op deze is in de start post ook zwart glossy, echter als ik andere sites bekijk issie alleen in gewoon zilver/zwart te kijgen?

zijn er betere 22" ws schermen te krijgen dan de 226BW? moet kwa prijs vergelijkbaar zijn en ook vergelijkbare looks als de samsung.
Ja, _O- lees een paar pagina's terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Nisei schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:20:
Nisei, heb je mijn reactie op je post gelezen :O, dacht namelijk dat je een serieuze vraag stelde,
of vergis ik me nou? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
joopvtg schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:37:
Nisei, heb je mijn reactie op je post gelezen :O, dacht namelijk dat je een serieuze vraag stelde,
of vergis ik me nou? |:(
Sorry, die heb ik over het hoofd gezien. Bedankt voor de info.
Ik ben trouwens van de 245B afgestapt omdat ik geen TN panel wil. Ik ga toch maar de LG L245WP kopen. Voor zover ik begrijp is het met nVidia drivers sowieso mogelijk om niet-16:10 resoluties in de juiste verhouding op het scherm te krijgen. Bij Redcoon voor €651,25 te koop alleen komt er wel nog €30 verzendkosten bij. Maar da's nog een mooie prijs voor zo'n monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

joopvtg schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:59:
[...]

Ja, _O- lees een paar pagina's terug. 8)7
heb vanaf blz 11 gelezen, veel gelul over verschillende panelen en topic splitsen en 24" schermen maar geen duidelijke adviezen... over een 22"

moet dus wel 22" zijn, max 350 euro, glossy zwart van kleur.

dan is de Acer X222W een alternatief (welk panel heeft die?), ziet er goed uit, nog goedkoper ook... maar is die beter dan de 226BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:
[...]

heb vanaf blz 11 gelezen, veel gelul over verschillende panelen en topic splitsen en 24" schermen maar geen duidelijke adviezen... over een 22"

moet dus wel 22" zijn, max 350 euro, glossy zwart van kleur.

dan is de Acer X222W een alternatief (welk panel heeft die?), ziet er goed uit, nog goedkoper ook... maar is die beter dan de 226BW?
Volgens mij heeft de Media Markt ze beiden staan. Ik ben ook opzoek naar een glossy scherm voor mijn ouders. Ik ga binnenkort kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kzie net dat die Acer ook een TN paneel heeft.... zag nu pas dat in de start post het paneel type staat aangegeven.

maar ik zie dan ook alleen maar 22" met TN paneel..... dus dan vraag ik me nog steeds af of er betere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zow gisteravond dit hele topic door zitten lezen :+ moet zeggen wordt er niet heel veel wijzer van, iedereen roept wat en tis lastig om de feiten op een rij te krijgen :+ Kvin de Samsung 226BW nog steeds het mooiste... maar na hele verhalen over de verschillende panelen gelezen te hebben... toch een beetje jammer

Kheb de Topicstart ook nog eens uitgebreid bestudeerd.... als je alle specs op een rijtje zet dan komt de LG L226WT als beste van de 22" naar voren:

- Hoge contrast waardes (1:3000 - 1:1000) alhoewel er maar weinig schermen zijn die dat niet halen,
- Goede brightbness (300 cd/m2) maar ook dat halen alle schermen wel.
- Inkijkhoek van 170°/170°, terwijl de meeste 22" schermen een inkijkhoek hebben van 160/160.
- Response time: 2ms GtG

alleeen de Acer Acer X222W heeft een betere inkijkhoek met 176/176 alleen die is dan weer 5ms. Dus kwa specs is de LG erg aantrekkelijk jammer genoeg heeftie wel het meest saaie uiterlijk..

ik ga het scherm veel voor gamen gebruiken en veel voor internet/office gebeuren en mijn vrouw doet regelmatig wat simpele fotobewerking en websites maken.

ik twijfel nog steeds tussen de
-Samsung 226BW (mooie looks)
-HP W2207 (strak desig + hoogte verstelbare voet en pivot)
-Acer X222W (redelijk design, goede inkijkhoek jammer genoeg 5ms)
-LG L226WT (goede inkijkhoek, goede respons, saai uiterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik vraag me eigenlijk af wat voor paneel type er nu in de TFT tv's zit. Die hebben een veel lagere resolutie dan een TFT monitor, maar is goed om op te kijken qua kijkhoeken.

De samung TFT televisies lijken veel op de specs van de monitoren, alleen de resolutie niet. Zullen daar ook TN panelen in zitten? Bij televisies doen ze nog vager over de panelen dan bij monitoren.

Ik twijfel namelijk heel erg over een 24" monitor, maar of ik er een met een TN paneel durf te kiezen

[ Voor 12% gewijzigd door Brains op 13-07-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

psychoclown schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:19:

Je moet niet op de kleuren letten want je raakt echt helemaal in de war (ik net wel voor iedereen die mijn post had gezien voor deze 3e edit).
De zwarte is er niet in Europa wel in Amerika.
De witte hebben we in Europa niet in Amerika.
De zwarte bezel/witte poot en witte bezel/zwarte poot zijn hier in Europa te krijgen en niet in Amerika.
beetje vaag allemaal, in de folder (te downlaodenv and e LG site) is de l226 idd zwart/wit, op de site zelf en in alle webshops is hij op de afbeeldingen gewoon zwart/grijs :?

is de versie met zwart scherm, witte voet ergens te krijgen??

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2007 10:06 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!" (en mogelijk voorraadgezeik wat daarna kan komen)
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie.
Negeer je dit dan kan je dat een Officiele Waarschuwing opleveren!