[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 22.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176130

psychoclown schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:57:
[...]

1200p bestaand helemaal niet maar hij bedoeld 1920x1200 (Full HD is 1920x1080).
p staat voor progressive en i voor interlaced maar dat hebben TFT's niet alleen bij tv's.

Wat is je budget nou precies? 170 euro?
Als dat zo is zou ik iets doorsparen en voor een 19" gaan en dan niet widescreen want dat is imo erg laag.
Nee, Nee, Nee,, je begrijpt me verkeerd :P.. m'n budget houd ik liever op 350 euro.. die 170(/175) euro moet ik bovenop de 320 (die de 226bw kost) leggen om 475 euro voor die 24" HD te betalen.
GoldenSample schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:37:
als je een acer scherm wilt zou ik persoonlijk (mits je Glossy geen probleem vind) de X222 nemen :)
Ik hoef niet persee een acer hoor, maar was wel tevreden over m'n huidige AL1751, dus vroeg me af of 22" acer ook zo'n leuk scherm is.. maar dat blijkt dus tegen te vallen.. toch maar voor de 226bw dan? Haha!, of toch maar voor de HD?

Dit is echt moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:11:
[...]
toch maar voor de 226bw dan? Haha!, of toch maar voor de HD?
Als je het geld hebt! dan met vlag en wimpel (met blindoek om 8) voor de 245BW gaan) waarom?

omdat dat geweldig is! van 17" naar 24" wide damn jongen (je zult nog aan me denken als je het op je bureau hebt staan).... als je een 22" neemt is ook erg leuk, en een vooruitgang maar het gaat er mij meer om wat de samsung op dit moment kost dat is "maar" 495€ dude ik heb voor mijn acer 24" 800 betaald! (en dat was toen d'r tijd nog goedkoop want andere schermpjes waren over de 1000€ ) snaps? :*)
ik wist 't wel! had 'm vandaag nog besteld (online)! 24" rulez gewoon, (ik wou het vroeger ook nie vond 20 of 22 ook genoeg) maar sinds ik het heb wil ik nie anders en elke maat van me die dan komt en kwam kijken was/is helemaal enthousiast! :9 :9

check de start knop en de tijd rechtsonderin echt super zoveel ruimte heb je!
*klik* http://att.macrumors.com/...mentid=43475&d=1142833813

[ Voor 11% gewijzigd door MauSS op 20-06-2007 19:29 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammere is wel dat de 245bw een iets minder mooi design heb.. dat glossy met die zilvere rand van de 226bw is wel sprvet.. ,, damn.. is 't die 170 euro echt waard :S? veel poen man!
en 245bw is 5ms waaar 226bw 2ms scoord.. Maar ik denk ook niet dat m'n 7900GT dat Mega-ding gaat trekken.. :o dus dat betekend ook nog is andere videokaart.. zo blijven we bezig heah..

Ga ik met toekomstige spellen ook veel mooier draaien met dat HD?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 176130 op 20-06-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Het heet niet voor niets High Definition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:31
Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:23:
Jammere is wel dat de 245bw een iets minder mooi design heb.. dat glossy met die zilvere rand van de 226bw is wel sprvet.. ,, damn.. is 't die 170 euro echt waard :S? veel poen man!
en 245bw is 5ms waaar 226bw 2ms scoord.. Maar ik denk ook niet dat m'n 7900GT dat Mega-ding gaat trekken.. :o dus dat betekend ook nog is andere videokaart.. zo blijven we bezig heah..

Ga ik met toekomstige spellen ook veel mooier draaien met dat HD?
Design is gelijk op die (persoonlijk lelijkere) zilveren rand onder na, zelfde zwarte "glossy" rand wordt gebruikt als bij de 226BW ;) zelfde voet ook geloof ik en het voordeel is dat je deze wél in hoogte kan verstellen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ff 2 the point,, 495 is echt te veel, voor mij als 15 jarige!.. Alleen zit ik nu met die inkijkhoek van de 226bw.. daar klagen nogal veel mensen over..

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 176130 op 20-06-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18

St@m

@ Your Service

Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:43:
Maar ff 2 the point,, 495 is echt te veel, voor mij als 15 jarige!.. Alleen zit ik nu met die inkijkhoek van de 226bw.. daar klagen nogal veel mensen over..
Wat voor een inkijkhoek denk je zelf nodig te hebben dan? Sta/zit je vaak schuin achter je PC? Wil je dat iemand kan meekijken ? Ik kan mijn scherm prima bekijken vanuit alle hoeken van mijn kamer hoor..
2 meter aan beide kanten van het scherm.. en 3 meter diep

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:23:
[...]

Wat voor een inkijkhoek denk je zelf nodig te hebben dan? Sta/zit je vaak schuin achter je PC? Wil je dat iemand kan meekijken ? Ik kan mijn scherm prima bekijken vanuit alle hoeken van mijn kamer hoor..
2 meter aan beide kanten van het scherm.. en 3 meter diep
IK zit er zowiezo altijd recht achter, maar heb wel graag dat er iemand mee kan kijken zonder moeite.. en m'n kamer is zeker niet groot dus verder dan 2m kan ik niet eens weg van m'n beeldscherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:25:
[...]

IK zit er zowiezo altijd recht achter, maar heb wel graag dat er iemand mee kan kijken zonder moeite.. en m'n kamer is zeker niet groot dus verder dan 2m kan ik niet eens weg van m'n beeldscherm..
Er kan ook gemakkelijk iemand meekijken. Het is echt maar net hoe je jezelf en anderen voor het scherm positioneert. Het is qua woorden moeilijk uit te leggen. Je moet het maar gewoon proberen denk ik. Je kunt bijvoorbeeld eens een MM binnenstappen en een 22" scherm met dezelfde kijkhoek kopen om eens te proberen (aangezien je bij de MM altijd binnen 2 week je geld terug kunt krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:43:
is echt te veel, voor mij als 15 jarige!..
da klopt..
(of je gaat even lief doen bij je ouders :9 )

het is best veel, en inderdaad je videokaart gaat het zwaar krijgen..
maar denk dat voor jou de 226BW 't beste is,.. en die inkijk hoek... tja jongen je bent wel erg kieskeurig moet ik zeggen... haha! neem dan een mooie CRT voor paar tientjes! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MauSS op 20-06-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 176130 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:20:
[...]

en dan m'n schoolboeken bovenop m'n monitor moeten leggen omdat er geen ruimte meer is? NO WAY :P!
Och, die 20 centimeter :z

Die boeken kun je ook nog wel op de vloer leggen ofzo. Of ander je bed. Of aan het plafon hangen. Weet niet hoe hoog je die boeken hetbt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Of ritueel verbranden zoals ik binnenkort met mn schoolboeken :D
Nee ik denk idd dat 226 toch de betere keuze is als je nog een spelletje wil gaan spelen op native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

bokkow schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:10:
Of ritueel verbranden zoals ik binnenkort met mn schoolboeken :D
Nee ik denk idd dat 226 toch de betere keuze is als je nog een spelletje wil gaan spelen op native.
Je kunt ook softwarematig met zwarte randen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
bokkow schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:10:
ik denk idd dat 226 toch de betere keuze is als je nog een spelletje wil gaan spelen op native.
Ik denk 't ook in jouw geval! ;) (ps: native gamen op een 24" wil ook prima by the way)

en nu nie meer zeuren en bestellen die hap! (gekheid natuurlijk)

leuk ding wel die 226BW (en dat voor dat geld...) koopje! :)
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00435569.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door MauSS op 21-06-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MauSS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:50:
[...]

Ik denk 't ook in jouw geval! ;) (ps: native gamen op een 24" wil ook prima by the way)
Bedoel je dat persoonlijk tegen mij of hoe moet ik het opvatten? :p
Ik snap dat native gamen op een 24" (1920x1200) prima kan maar niet met een 7600GT, dan is een stap lager (1680x1050) fijner, en dit kan allicht wel op een 24"scherm worden uitgerekt maar het blijft minder mooi als op een 22" scherm dat bedoelde ik te zeggen.
Verder zit ik idd zelf ook te twijfelen tussen 22"en 24".
Mijn eerste gedachte is 24" (ganz über geil :p) omdat je daar Full HD hebt en dus HD films op volle kwaliteit kan kijken en je hebt ongelofelijk veel werkruimte in windows (zeker tov 17").
Maar dan bedenk ik me dat ik heel graag Crysis wil spelen en ik vraag me af of dat nog een beetje redelijk gaat draaien met een 8800GTS alleen (en na de prijsdaling miss eventueel een tweede kaart).
En uit het Samsung 2x6 topic kwam ik reacties tegen van mensen die vinden dat 24" simpelweg te groot is, nu heb ik er voor mij zelf eens op gelet en ik zit vrij dicht op mijn scherm als ik een spelletje speel, nu denk ik er toch geen probleem mee te hebben want de spellen die ik speel moet je toch voornamelijk in het midden kijken en reageren op beweging daar buiten vanuit je ooghoeken als het ware (counter strike source ftw! :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik snap zelf niet dat mensen een 24" TN paneel scherm willen... ik vind 19" al te groot met TN paneel, maarja dat ben ik.

Voor mensen die toch betere kwaliteit willen in een 24" zonder een al te hoge prijs.
Kijk is naar de Acer AL2423W, ik heb daar goede berichten over gelezen, veel reviewers vinden dat de beeldkwaliteit van deze boven die van Dell enzo staan, enige is dat de Dell schermen meer functies hebben.
Dat is het kleiner broertje van de AL2623W die ik heb, en die schijnt beter te zijn dan de mijne, vooral in het contrast, aangezien die 1000:1 zonder dynamic contrast heeft. mijne heeft 800:1 zonder dynamic contrast, en met dynamic is dat 1600:1.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
bokkow schreef:
Bedoel je dat persoonlijk tegen mij of hoe moet ik het opvatten? :p
Het was voor die fieftienjarige bedoeld ;)
(zag dat ik een quote deed op jouw post) sorry
bokkow schreef:
Verder zit ik idd zelf ook te twijfelen tussen 22"en 24".
Nie twijfelen 24" is geweldig! (en nee ben geen verkoper van beroep :9 )
bokkow schreef:
ik vraag me af of dat nog een beetje redelijk gaat draaien met een 8800GTS
Draait met gemak! (zelfs met de 320mb gts) :)
bokkow schreef:
kwam ik reacties tegen van mensen die vinden dat 24" simpelweg te groot is,
Te groot? ik wil nog wel groter,.. ben al al gewend aan m'n 24" 8)
(geloof me na een maandje vind je 'm nie meer groot) in het begin wel! dan heb je echt het WOW-gevoel _/-\o_ (ken je 't gevoel dat je als kind in een porsche of ferrari mag zitten?) zo'n gevoel had ik toen ik m'n 24" uit de doos haalde :*)
BiG-GuY schreef:
Voor mensen die toch betere kwaliteit willen in een 24" zonder een al te hoge prijs.
Kijk is naar de Acer AL2423W,
Klopt een mooi goed scherm! (heb 'm zelf maar ben er zeer tevreden over)
BiG-GuY schreef:
en die schijnt beter te zijn dan de mijne,(2623Ws)
Ruilen? :P valt wel mee hoor denk nie dat er veel verschil tussen de jouwne en de mijne zit)

[ Voor 26% gewijzigd door MauSS op 21-06-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MauSS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:26:
[...]

Het was voor die fieftienjarige bedoeld ;)
(zag dat ik een quote deed op jouw post) sorry

[...]

Nie twijfelen 24" is geweldig! (en neenee ben geen verkoper van beroep :9 )

[...]

Draait met gemak! (zelfs met de 320mb gts) :)

[...]

Te groot? ik wil nog wel groter,.. ben al al gewend aan m'n 24" 8)
(geloof me na een maandje vind je 'm nie meer groot) in het begin wel! dan heb je echt het WOW-gevoel _/-\o_
Je hebt me overgehaald, zodra ik weer cashflow heb (kom net uit de examens gerold) dan ga ik hem kopen bij 4Launch denk ik. :p
Vooral het punt dat ik Crysis makkelijk (1920x1200 2xAA 8xAF?) kan draaien staat me wel erg aan maar mocht het net niet soepel lopen koop ik tegen die tijd toch wel een kaart extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
bokkow schreef:
[...]
Je hebt me overgehaald,
was nie de bedoeling... maar toch leuk! dat ik je enthousiast heb weten te maken ;)

Zie nu pas dat je een 8800GTS 640 hebt dus dat zal geen problemen opleveren hoor,
(wel met een 7600GT ;) )
aangezien crytek beschikt over een goede game-engine zal 't geen probleem zijn,

vb: Farcry is op heden nog steeds een mooi spel! met sublieme graphics en dat draait zelfs soepel op mijn oude X800XT videokaart.. (met alles op max en op 1920x1200) terwijl ik Rainbowsix Vegas amper kan draaien op mijn 1950XT (met alles op max) het zit hem vooral in de engine die word gebruikt in games en dat zit bij crytek (crysis) zeker wel goed! :*)

offtopic: bokkow mail me ff als je 'm besteld maurice15_s apestaartje hotmail dot com ben benieuwd naar je bevindingen...

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 21-06-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MauSS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:43:
Zie nu pas dat je een 8800GTS 640 hebt dus dat zal geen problemen opleveren hoor,
(wel met een 7600GT ;) )
[/small]
Ik heb 'n 7900GT ;),, gen 7600GT, maar ik ga voor de 266bw hoor, 't kan altijd beter, en 't einde is zoek op een gegeven moment natuurlijk, ik koop over een paar jaar wel weer wat leukers :P hahaha, Bedankt voor jullie goede raad ;)

Iemand ervaring met 4Launch? goede winkel? betrouwbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 176130 op 21-06-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
zie de frontpage/pricewatch, 4launch is wel een goede shop.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik koop 'm bij Central Point, scheelt weer 15 eu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

MauSS schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:21:
[...]

review op overclockersonline.net gelezen ? ;)

als dat zo zou zijn... hadden ze het denk ik wel vermeld,
en ja... tis inderdaad een TN-panel (voor zover ik erachter kan komen..)

maarja als je dat nie wil, neem je toch een duurdere ;)
(ps: heb het verschil gezien bij paradigit TN/SIPS/S-PVA en zie alleen bij de kijkhoeken iets verschil.. verder weinig 8)
heb de review gelezen ja, en er wordt niet gesproken over het type scherm (voor zover ik weet, kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen)...probleem is, zoals te zien is aan die foto's in de review, dat de kijkhoek niet optimaal is, en ik ben van plan het scherm ook te gebruiken om regelmatig films op te kijken. Dit zal waarschijnlijk niet in m'n eentje zijn maar met meerdere mensen, en dan zijn goede kijkhoeken van groter belang dan wanneer ik enkel en alleen het computerwerk op zo'n scherm doe(gamen, surfen etc.)

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Hmm, zit beetje met een dilemma. Ik heb nu nog een oude CRT monitor en wil nu een LCD monitor.
Maar hoewel een 20 inch breedbeeld mij het meest aantrekt heb ik niet het budget om echt een goede te kopen. En moet het dus denk ik bij een TN panel houden aangezien je met AVP en IPS wel boven de 400 euro komt.

Maar nu is het zo dat ik wel van plan ben om weer te gaan photo-shoppen en andere multimedia toepassingen waarbij goede kleurcorrectheid wel van belang is. Spellen speel ik eigenlijk nooit op de pc dus snelle response time is amper nodig. Moet alleen snel genoeg zijn voor video.

De samsung Syncmaster 206BW lijkt me wel wat maar ik lees overal over de slechte inkijkhoek, dat vooral van boven en beneden af het veel vervormd. Daarbij opgeteld dat je het scherm niet kan positioneren zorgt er wel voor dat als je dus met juiste kleurweergave wilt werken je precies er constant recht voor moet zitten.

Iemand nog een tip voor een monitor die beter bij mij wensen past en wel onder de 350 euro blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Als je hem hebt zou je dan ff kunnen vertellen hoe die gamed? Ik ben nl. van plan om ook dat scherm te kopen, maar vraag me af of hij voor snelle First Person Shooters niet ietsje te breed is. :p Je bevindingen zouden wel van pas komen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Hoop nutteloos gezeik over levertijden en shopgehannes.
Ik snap de frustratie maar dit voegt niets toe aan het topic.

[ Voor 103% gewijzigd door Ultraman op 22-06-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ja, slechte levertijds index is ook belangrijk aan een shop (vind ik dan)
alleen we gaan nu way offtopic.

overigens is dat Acer 24inch Non TN scherm wat hier aangehaald word een erg leuk ding inderdaad, kost niet eens zo heeeel veel meer als de 24inch TN samsung! (dat is dus de rede dat ik niet gek ben van dat scherm, als hij nu op eenzame hoogte stond qua prijs vs inch's okee maar dat staat hij ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ik overweeg om misschien mijn Samsung 205BW te verkopen en een Samsung 245BW in de plaats te kopen, maar ik vraag me af of mijn videokaart (x1900xt) die 1920x1200 resolutie wat deftig aankan, en dan vooral fps-gewijs, want het is namelijk mijn game-pc :)
Zijn er hier nog mensen met een 24 inch scherm en gelijkaardige videokaart?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ambi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:59:
Ik overweeg om misschien mijn Samsung 205BW te verkopen en een Samsung 245BW in de plaats te kopen, maar ik vraag me af of mijn videokaart (x1900xt) die 1920x1200 resolutie wat deftig aankan, en dan vooral fps-gewijs, want het is namelijk mijn game-pc :)
Dit is geen vraag meer over een scherm, maar over een videokaart.
En of die kaart die resolutie een beetje fatsoenlijk kan spekken kun je prima zelf opzoeken, denk eens aan reviews en benchmarks van je kaart. Ook zou je het misschien al best zelf kunnen testen met een 3Dmark bijvoorbeeld.
Maar dit soort vragen horen hier niet.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
ambi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:59:
Licht (ligt natuurlijk XD ik heb er gister genoeg op haha) volledig aan je spellen je gaat nu van 1680x1050 naar 1920 x 1200 dat is niet zo'n hele grote stap dus de fps zullen niet heel veel zakken vermoed ik.. (15% miss?)

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 22-06-2007 11:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
[message=28272330,noline]ambi schreef]:
Ik game op een 24" acer, 1920x1200 eerst met een X800XT ging prima :) en nu op 'n 1950XT gaat en moet zeggen dat het me niets niet tegenvalt :)

ps: sommige games zet ik wel een reso lager en dan alles op max, (meer fps en je ziet geen verschil) altans.. ik nie ;) (straks met m'n 2950XTX zet ik 'm wel altijd op 1920x1200)

maar het zijn inderdaad vragen die hier niet "echt" thuis horen. maar nu weet je 't!

[ Voor 26% gewijzigd door MauSS op 22-06-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Ik heb de Samsung 226BW, Prima qua vormgeving, prima qua inkijkhoek en weet ik wat. Maarrrrr, ik vind de kleuren echt vreselijk slecht momenteel. ik heb het type [R] zoals het op de achterkant vermeld staat (geen C of S of wat dan ook...), en het betreft vooral rood. rood is aardig roze ipv rood... Iemand met een oplossing? een kleurenschema of weet ik wat?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18

St@m

@ Your Service

Niet zoveel aantrekken van welk panel je hebt.
Probeer gewoon die schema's uit de TS.
Je hebt wel wincolor nodig volgens mij.. maar dan moet je het 226BW topique maar even doorbladeren

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

St@m schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:31:
Niet zoveel aantrekken van welk panel je hebt.
Probeer gewoon die schema's uit de TS.
Je hebt wel wincolor nodig volgens mij.. maar dan moet je het 226BW topique maar even doorbladeren
ik heb vista, en die icm hebi k al geprobeerd, helaas zonder resultaat. de manual (die voor het A type geschreven is) werkt ook niet al te fantastisch.

Rood is nu wat beter, blauw daarintegen is een beetje licht paarsig, iig niet gewoon echt blauw.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

ik vond dit beeldscherm voor een zeer aantrekkelijke prijs:

de hp W2408 is volgensmij hetzelfde als de w2207 maar dan in 24" uitvoering

ik kon er verder geen duidelijke informatie over vinden.
hier is hij te koop voor 499 euro:

http://www.online-systems.nl/

wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
geerttttt schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:40:
[...]

ik heb vista, en die icm hebi k al geprobeerd, helaas zonder resultaat. de manual (die voor het A type geschreven is) werkt ook niet al te fantastisch.

Rood is nu wat beter, blauw daarintegen is een beetje licht paarsig, iig niet gewoon echt blauw.
Hoe zijn de kleuren als je RGB alledrie op 50 zet?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Laatst online: 04-03-2024
BiG-GuY schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:25:
Ik snap zelf niet dat mensen een 24" TN paneel scherm willen... ik vind 19" al te groot met TN paneel, maarja dat ben ik.
*** knip ***
Waarom? Is dit vanwege de inkijkhoek of neemt de kwaliteit van het paneel af naarmate hij groter wordt? Of is puur persoonlijk? Zelf twijfel ik nu heel erg over de Samsung Syncmaster 245BW. De prijs/kwaliteit verhouding lijkt me goed. De meeste niet TN schermen zijn meteen een stuk duurder. Alleen de genoemde Acer komt kwa prijs in de buurt, echter de reviews zijn daarover niet super goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Brains op 23-06-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Hertog_Martin schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:42:

Iemand nog een tip voor een monitor die beter bij mij wensen past en wel onder de 350 euro blijft?
ja een hele goeie zelfs: de Dell 2007WFP: breedbeeld 20inch met een S-IPS scherm! voor 347 eu (excl. verzendkosten) schijnt een heel goed scherm te zijn

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen de inkijkhoek. Dat vind ik namelijk wel. Bij 22" is de inkijkhoek nog net te doen. 24" lijkt me met dezelfde inkijkhoek bijzonder onprettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

Brains schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Waarom? Is dit vanwege de inkijkhoek of neemt de kwaliteit van het paneel af naarmate hij groter wordt? Of is puur persoonlijk? Zelf twijfel ik nu heel erg over de Samsung Syncmaster 245BW. De prijs/kwaliteit verhouding lijkt me goed. De meeste niet TN schermen zijn meteen een stuk duurder. Alleen de genoemde Acer komt kwa prijs in de buurt, echter de reviews zijn daarover niet super goed.
Ik vind die 245BW ook wel erg aantrekkelijk. De prijs is prima, 24", de resolutie en de contrast ratio 1000:1 (en met DC 3000:1).

Voor dat ik dat ding zag keek ik naar de Dell 24", de Apple 23", Dell 27" en Acer 26" uit de openings post.

Mijn budget heeft een soft maximum van 1000 euro voor een schermpie voor de komende jaren. Verder heb ik laatst nog een paar mooie schermen gezien, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :S

Ik speel graag mijn spelletjes op de native resolutie en hou van een mooi beeld. Dus tja... voor mij is belangrijk de contrastratio, 1920x1200 resolutie en ik heb toch wel een voorkeur als er een USB hub in het scherm zou zitten.

Het is vast al wel eens een keer langs gekomen, maar ik vroeg me af of er iemand was die zo'n Apple scherm gebruikt om mee te gamen? Bij de MediaMarkt zie ik dat die schermen er wel erg mooi uit zien, maar toch twijfel ik om een beter (en misschien goedkoper) scherm links te laten liggen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heeft er iemand ervaringen met de 22" widescreen van Dell (E228WFP). Gezien de prijs zal het waarschijnlijk een TN paneel zijn, echter heb ik niet kunnen vinden op de site.

Prijstechnisch is het een goed alternatief voor de 226BW, bij supradictus kost hij slechts € 309,-.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:50
wimpie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:52:
Heeft er iemand ervaringen met de 22" widescreen van Dell (E228WFP). Gezien de prijs zal het waarschijnlijk een TN paneel zijn, echter heb ik niet kunnen vinden op de site.

Prijstechnisch is het een goed alternatief voor de 226BW, bij supradictus kost hij slechts € 309,-.
Het is idd een tn scherm, hier staat een review op tweakers. Verder heb ik zelf geen ervaring met dit scherm, maar volgens mij zijn dell-schermen over het algemeen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

Anoniem: 184456 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:03:
ik vond dit beeldscherm voor een zeer aantrekkelijke prijs:

de hp W2408 is volgensmij hetzelfde als de w2207 maar dan in 24" uitvoering

ik kon er verder geen duidelijke informatie over vinden.
hier is hij te koop voor 499 euro:

http://www.online-systems.nl/

wat vinden jullie ervan?
Iemand meer info hierover?
Ik vind er bijna niets van gegevens over... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb niet alles gelezen hier maar ik heb een vraag als ik die hier nag stellen natuurlijk :)
Kan iemand mij vertellen wat de ultieme TFT Monitor van mij kan zijn ? Hij mag breedeeld of een traditionele zijn, ik Game dus ik wil een lage response time en geen ghosting hij moet zeer snel zijn vergelijkbaar met een CRT wat ik nu heb, een goede contrast de kijkhoek maakt niet echt veel uit, omdat ik er recht voor zit, de prijs moet rond de 200 € liggen, alvast bedankt ;)

Nog een vraag :)
Kan iemand me vertelle wat een monitor moet hebben om ghosting tege te gaan, bijv een lage responsetime van 2 Ms ? of hangt het ook af van andere factoren ?

Alvast bedankt aan de gene die mijn vragen wilt beantwoorden :) !
Modbreak:"Welke ... moet ik kopen?" vragen staan nadrukkelijk vermeld als ongewenst. Een Tweaker kan zelf kiezen op basis van reviews en ervaringen van anderen. Je kunt in dit topic genoeg links vinden naar reviews en ervaringen van anderen lezen. Gezien je erg summiere post blijkt niet bepaald dat je dat gedaan hebt. Begin daar eens mee...

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 23-06-2007 23:58 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Mijn 2 centen maar even:

Ik heb de laatste tijd hoge kosten gehad en daarom bleef er minder geld over voor mijn systeem.
Aangezien mijn systeem niet meer te upgraden is en ik simpelweg geen nieuw systeem kan betalen dit jaar heb ik ervoor gekozen om mijn 17 inch exemplaar te vervangen met een iets groter scherm.

Het gaat om de Novita 2205W 22 inch breedbeeld.

=====
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
->Ik had een AGM 17 inch die de kleuren interpoleerde en dat ervoer ik als hinderlijk.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
->Gewoon gekocht bij een lokale zaak en het scherm in werking gezien. Het gaat om AHC computers in Schaijk. Er zijn geen pixeldefecten door mij waargenomen en ik heb getest. Dat is vet mazzel als ik ze de berichten om me heen hoor.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
->De kleurweergave is matig. Ik ben beter gewend en het zit hem niet in de kleuren, maar in het contrast. In Media center krijg ik dat blousje van dat voorbeeldfilmpje niet goed, jammer.
->Het grote voordeel van dit scherm is dat de lichtverdeling prima in orde is en ik ben nog geen rarigheden tegengekomen (een dan*)

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
->De reactietijd is goed. Met 5ms kan ik gewoon gamen zonder echt Ghosting te zien. Als je er op gaat letten zie je altijd wel iets ghosting, het is geen CRT en het blijft TFT. Netjes in orde bij dit scherm.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
->Dit scherm heeft last van leaking, niet ernstig, maar je ziet het wel. Kan ook niet anders voor 289 euries wat ik betaal heb. Verder vind ik beide in orde. Kleuren kun je zelf helemaal bijregelen en dat maakt veel goed.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
->Het is een TN-panel, dus de kijkhoek is niet denderend, maar ik zie geen afwijkingen in de hoeken, dus dat zit wel goed voor een TN-panel.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
->Het apparaat voeld heel solide aan en de behuizing komt solide over. Staat ook vrij stevig op de voet die groot genoeg is voor een goede balans van zo'n groot scherm. Kraakt nauwelijks als ik er licht mee schud.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
->Het ledje is een keurig klein ledje dat niet zo opvalt. Groen is in bedrijf en oranje is stand-by. Beter dan die grote groene led op mijn mobo :P

Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
->De nadelen eerst:
-Het is een analoge aansluiting en dat was even tweaken geblazen. het beeld was in het begin onscherp en wazig en niets hielp en toen belde ik mijn collega op en die wist raad om de input van de VGA te veranderen naar min-min of plus-plus en hij stond op plus-min. Ik heb hem naar min-min gezet en sindsdien messcherp beeld! Niets mis meer mee! In kon dat in ATi's CCC zo regelen bij beeldschermeigenschappen.
-Nu leer ik mijn EAX1950pro kennen. Ik moest toch echt van 6xAA terug naar 4xAA want mijn kaart kreeg moeite met 1680x1050@6xAA. Dat is een beetje too much :'(
->Voordelen
-Enorm beeld, echt wennen en vooral de ruimte die ik nu heb. Ik heb in de forumvoorkeuren het kader maar gecentreerd, anders is het zo'n klein kadertje in de hoek. Ook DVD films kijken is een lust op dit scherm en ik heb wat HD content in huis en dat kijkt lekker weg :P :>
Nu pas zie ik verschil tussen 720p en 1080p. Op mijn oude TFT zag ik dat niet, echt niet.
-Gamen is supervet op zo'n scherm, maar een enorm intens nadeel: de verhouding schaald niet mee in mijn games en dat is minder. Is dat normaal? Ik game ern iet minder om, maar het komt wel wat vreemd over, ook als ik gewoon keurig 1680x1050 instel in de INI's.

scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkraj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 10:19
Anoniem: 169271 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Iemand meer info hierover?
Ik vind er bijna niets van gegevens over... :'(
Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig, als dit scherm dezelfde glossy coating heeft als de W2207 haal ik hem in huis.

Ik heb HP gemaild met de vraag wanneer ze in NL leverbaar zijn en of er dezelfde coating op zit. Zodra ik antwoord heb horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Brains schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Het is vooral de kijkhoek ja. Bij breedbeeld schermen is de kijkhoek ook bij TN wel iets groter. Maar nog altijd vind ik het niet handig. Met grotere schermen zal je daar veel sneller last van krijgen. Ook vind ik de kleuren op een TN paneel 3x niks, maar dat is omdat ik nu een PVA scherm gewend ben. En als laatste natuurlijk het contrast. Bij een TN paneel scherm komt dat het dichtst bij donkergrijs/blauw, dat is bij een PVA/MVA/S-IPS een stuk beter.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199900

Ik heb mijn impressies over de Samsung 205BW (20" breedbeeld, 1680x1050) gepost bji de productreviews: http://tweakers.net/productreview/4699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34082

Ik heb een vraagje over de resolutie van 20" en 22" schermen.

Zowel 20" als 22" schermen maken gebruik van een 1680x1050 resolutie. Nou vraag ik me dus af of een 22" scherm niet veel onscherper is als een 20" omdat ze evenveel pixels hebben maar bij de 22" wel 5 cm meer scherm oppervlak. Het lijkt me dan dat er meer 'ruimte' tussen de pixels zit en het beeld dus van mindere kwaliteit moet zijn als bij een 20".

Wie kan me hier meer duidelijkheid over geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
De dotpitch is gewoon iets groter maar het is niet zo dat het beeld opgerekt wordt hoor :)
Je draait gewoon op de native resolutie met iets grotere pixels + groter formaat beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34082

psychoclown schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:36:
De dotpitch is gewoon iets groter maar het is niet zo dat het beeld opgerekt wordt hoor :)
Je draait gewoon op de native resolutie met iets grotere pixels + groter formaat beeld.
Oke, dan snap ik het :)
Maar is dat verschil duidelijk te zien? Lijkt me dat wanneer je een gelijk aantal pixels moet verdelen over een scherm dat 5 cm groter is er wel een aardig verschil in beeldkwaliteit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 34082 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:03:
[...]

Oke, dan snap ik het :)
Maar is dat verschil duidelijk te zien? Lijkt me dat wanneer je een gelijk aantal pixels moet verdelen over een scherm dat 5 cm groter is er wel een aardig verschil in beeldkwaliteit is..
Uit het vorige Samsung 931 en 2x6 topic:
joopvtg schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:21:

Overzicht: Monitor Diagonaal - Aspect Ratio - Resolutie - Dot Pitch

[afbeelding]

Meer concreet voorbeeld: Tekst Arial 18

[afbeelding]

Bron: Hardware.fr

Het is gewoon net wat je prettiger vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkraj
  • Laatst online: 12-02 10:19
Reactie van de helpdesk van HP over de W2408:

"Ik heb de gegevens voor u opgezocht over de HP W2408.

Deze is voorlopig niet beschikbaar op de Nederlandse markt."

Sjammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

krvabo

MATERIALISE!

krvabo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:34:
Ik heb zojuist de Philips Brilliance 200WP7ES - vlak scherm - TFT - 20" besteld. ( http://www.consumer.phili...15KZDDJ0RMRESHQNHKFSEKI5P )
En ik heb er maar een review voor geschreven: http://tweakers.net/productreview/4708
Prima scherm! :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

krvabo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:51:
[...]

En ik heb er maar een review voor geschreven: http://tweakers.net/productreview/4708
Prima scherm! :)
Dankjewel. Zit nu ook te denk aan dit scherm. Had de viewsonic VP2030b besteld, maar was net uitverkocht. De nieuwe batch is weer 100 euro duurder!

Philips is 16:10 ipv 16:9. Dat is dan toch een 'niet native' resolutie in veel gevallen, en dus iets minder scherp? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:30:
[...]

Dankjewel. Zit nu ook te denk aan dit scherm. Had de viewsonic VP2030b besteld, maar was net uitverkocht. De nieuwe batch is weer 100 euro duurder!

Philips is 16:10 ipv 16:9. Dat is dan toch een 'niet native' resolutie in veel gevallen, en dus iets minder scherp? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
(Vrijwel) alle TV-schermen in breedbeeld formaat zijn in 16:9 (bijv 1920x1080) en (vrijwel) alle PC-monitoren in breedbeeld formaat zijn in 16:10 (bijv 1920x1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:09

Vuurvoske

Nunquam cede!

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Laatst online: 22-01 16:22
Samsung SyncMaster 245BW gespot op azerty.
Ik was eerst van plan om een acer X202W te kopen als sidekick, maar met dit scherm te zien en zijn prijs begin ik wel te twijfelen.
Niemand die hem al binnen heeft? Ik zou willen weten hoe hoog hij verstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
crazyheinz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:41:
Ik was eerst van plan om een acer X202W te kopen als sidekick, maar met dit scherm te zien en zijn prijs begin ik wel te twijfelen.
Niemand die hem al binnen heeft? Ik zou willen weten hoe hoog hij verstelbaar is.
Nope ik durf te zeggen dat nog niemand op dit forum hem heeft aangezien nog geen enkele winkel hem echt kan leveren (kijk maar bij Azerty duurt ook nog 14 dagen). Wel mooi dat je hem goedkoper hebt kunnen vinden dan in de pricewatch (485 ipv 495), ik hou dit zeker in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Laatst online: 22-01 16:22
Modbreak:Lees eens de topic waarschuwing!
"Ik heb hem besteld" reacties zijn hier niet gewenst.

[ Voor 78% gewijzigd door Ultraman op 27-06-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Modbreak:Als je inhoudelijks niets te melden hebt, post dan niet. Stuur dan gewoon een DM naar de persoon

[ Voor 82% gewijzigd door Ultraman op 27-06-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

Convoy

g44p

Modbreak:Leuk voor je, maar dit valt precies onder de Topic Waarschuwing van wat we niet willen zien.

De volgende die ik hier gewoon doodleuk overheen zie walsen kan zijn mail gaan checken :/

[ Voor 84% gewijzigd door Ultraman op 27-06-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
crazyheinz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:41:
Bekijk eens de review die in de TS staat daar staat volgens mij ook hoe hoog hij versteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Onzin admin; hij heeft als eerste zo'n scherm besteld (wat best een risico is vanwege de weinige reviews) en vroeg zich af of er mensen wachten op een survey. Ik kan er zo 5 op noemen waarvoor ik zo in een keer antwoord gaf! Onterechte beoordeling voor deze interessante ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:26:
Onzin admin; hij heeft als eerste zo'n scherm besteld (wat best een risico is vanwege de weinige reviews) en vroeg zich af of er mensen wachten op een survey. Ik kan er zo 5 op noemen waarvoor ik zo in een keer antwoord gaf! Onterechte beoordeling voor deze interessante ontwikkeling...
Van mijn scherm heb ik ook geen reviews kunnen vinden en op kieskeurig.nl was ik de eerste met een review over de NovitA 22 inch 2205W breedbeeld TFT.

Het was voor mij ook een risico om het scherm te kopen, maar na het in werking gezien te hebben dacht is van "daar is niets mis mee". ik kon wel een nog duurder exemplaar nemen, maar mijn budget kent ook een bodem ergens.

NovitA is onbekend en alleen een vriendin van mij heeft er een 17 inch versie van en die doet het nog steeds en is ook pixelperfect, dus nog geen slecht nieuws over het merk gehoord. Als ik een Philips of Samsung koop betaal ik gewoon een stukje prijs voor de naam en hier niet.
Er zit gewoon keurig 3 jaar garantie op en ik heb 2 reserve schermen staan, dus als deze eruitklapt heb ik nog een scherm terwijl deze RMA gaat, maar daar ga ik niet vanuit, toch :)

Alleen de backlight lekkage zie je wel en zeker in donkere films, maar niet echt heel hinderlijk. Overdag zie je het niet, ook niet op zwart, dus erg zal het wel niet zijn en ik heb deze klacht al vaker gehoord. Langena niet zo erg als iemand die hier een foto ervan postte een tijdje geleden. Gewoon een soort schemer aan de onderste en bovensta rand, ach waar heb ik het over :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 28-06-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik heb laats 150euro gekregen als bijdrage aan een monitor, en kan daar zelf nog wel wat bij leggen, maar ik raak de weg een beetje kwijt in wat er al dan niet nieuw is. Ik gebruik nu nog een 17" CRT.

Ik wil hooguit 250euro kwijt zijn, en dus vallen de mogelijkheden terug naar de BenQ F202W, de Samsung 203B, de LG L203WT en L204WT en de mirai DML522w100. Allemaal zijn ze 20"ws, behalve de mirai (22"ws) en de samsung (20" 4:3).

De BenQ lijkt wat verouderd (2005, 1:600 contrast), de Samsung is geen breedbeeld (wat ik wel wil) en de mirai is een stuk duurder dan de rest (40euro, maar ik ga binnenkort op kamers, en ik heb niet veel reserve..). Deze monitoren zijn nog niet verworpen, maar lijken niet de beste keus

Nu blijven de 2 LG's over. De nummers 203 en 204 suggereren dat het een de opvolger is van de ander, en ze schelen maar 11 euro (199 en 210). De 204 lijkt zo de betere keuze, heeft een slechte voet, als ik de productsurvey mag geloven, en de redenering is dus niet heel solide. Heeft iemand ervaringen met (een of meer van de) bovengenoemde schermen, en is 22" een grote vooruitgang tov 20", bij eenzelfde resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
bokkow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:26:
Jawel want als hij dit topic een beetje gelezen had had die ook gezien dat er zo al een stuk of 5 geïnteresseerden zijn. Verder staat het gewoon duidelijk in de Topic Warning.
Kul schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:48:
Ik heb laats 150euro gekregen als bijdrage aan een monitor, en kan daar zelf nog wel wat bij leggen, maar ik raak de weg een beetje kwijt in wat er al dan niet nieuw is. Ik gebruik nu nog een 17" CRT.

Ik wil hooguit 250euro kwijt zijn, en dus vallen de mogelijkheden terug naar de BenQ F202W, de Samsung 203B, de LG L203WT en L204WT en de mirai DML522w100. Allemaal zijn ze 20"ws, behalve de mirai (22"ws) en de samsung (20" 4:3).

De BenQ lijkt wat verouderd (2005, 1:600 contrast), de Samsung is geen breedbeeld (wat ik wel wil) en de mirai is een stuk duurder dan de rest (40euro, maar ik ga binnenkort op kamers, en ik heb niet veel reserve..). Deze monitoren zijn nog niet verworpen, maar lijken niet de beste keus

Nu blijven de 2 LG's over. De nummers 203 en 204 suggereren dat het een de opvolger is van de ander, en ze schelen maar 11 euro (199 en 210). De 204 lijkt zo de betere keuze, heeft een slechte voet, als ik de productsurvey mag geloven, en de redenering is dus niet heel solide. Heeft iemand ervaringen met (een of meer van de) bovengenoemde schermen, en is 22" een grote vooruitgang tov 20", bij eenzelfde resolutie?
Als je bij een winkel koopt zul je voor 250 niet zoveel 20" WS schermen vinden daar zit het ongeveer ~300. Bij webshops kan je ook al een 205BW vinden voor ~220 en een 206BW voor ~250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224547

Hoi alle,

Ik wil as zaterdag een nieuwe TFT scherm halen om mee te gamen (World of Warcraft).
Welke TFT kan ik het beste kiezen? Belangrijkste is de grafische weergave en het scherm moet snel snel ivm ghosting. Budget tot 1000,00. Liefs een 24 of 26" scherm.
Wie kan mij snel een goed advies geven?

Drome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
De Dell 2407 biedt de meeste bang for the buck in jouw prijsmarge. Er wordt trouwens gevraagd geen simpele vragen te stellen en dit is miss een iets te simpele vraag, met een beetje research hier was je er ook wel gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kul schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:48:

Vanaf 20 inch naar 22 inch lijkt me niet spectaculair om het zo maar te zeggem, maar van 17 inch naar 22 inch is wel even heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 146043 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Vanaf 20 inch naar 22 inch lijkt me niet spectaculair om het zo maar te zeggem, maar van 17 inch naar 22 inch is wel even heel anders.
Het verschil is toch best groot hoor. M'n pa heeft een Samsung van 22" (typenummer weer ik niet uit m'n hoofd, kostte 340,- iig) en die is toch duidelijk groter dan mijn Nec 20" . Maar mijn Nec is kwa contrast, backlight bleeding en kleur duidelijk beter (mag ook wel aangezien dit scherm nog steeds aardig wat centen meer kost, en dat terwijl ik em al een jaar heb ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:55:
De Dell 2407 biedt de meeste bang for the buck in jouw prijsmarge. Er wordt trouwens gevraagd geen simpele vragen te stellen en dit is miss een iets te simpele vraag, met een beetje research hier was je er ook wel gekomen...
Ik begrijp dat het voor jullie een simpele vraag is en ik weet dat ik moet letten op de ms (hoe lager des te beter, verveelde wel is dat de ene de ms opgeeft van gtg en de ander btb)
Maar voor de rest heb ik er geen verstand van, dus mijn vraag is nu waarom de Dell. (Voor mijn gevoel is Dell meestal goedkope rotzooi).
Andere vraag maakt het veel verschil uit voor een gamer als ik tft of lcd kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Anoniem: 224547 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:49:
[...]

Ik begrijp dat het voor jullie een simpele vraag is en ik weet dat ik moet letten op de ms (hoe lager des te beter, verveelde wel is dat de ene de ms opgeeft van gtg en de ander btb)
Maar voor de rest heb ik er geen verstand van, dus mijn vraag is nu waarom de Dell. (Voor mijn gevoel is Dell meestal goedkope rotzooi).
Een simpele vraag -> een simpel (maar goed) antwoord.
Heb je uberhaubt als een keer 2407 ingetypt by de search?

En tft IS een lcd scherm -> zie: http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 224547 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:49:
[...]

Als je er niets vanaf weet begin dan in ieder geval 's met het lezen van de startpost en eventueel andere topics over TFT's. Daarin staan ook genoeg links naar sites die je nog meer informatie geven. Simpele vragen wat je het beste kunt kopen worden over het algemeen niet zo gewaardeerd hier.

En Dell is geen goedkope rotzooi.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Drome schreef:
Budget tot 1000,00. Liefs een 24 of 26" scherm.
Wie kan mij snel een goed advies geven?
Samsung 245BW (24" rond de 485€)
Acer 2623Ws (26" rond de 730€)

Zou persoonlijk niet voor een Dell gaan, mede omdat het scherm gewoon meer kost..
en dat geld het niet waard. (vind ik persoonlijk) :)
een enkele webshop verkoopt hem wel goedkoper maar die hebben die schermen niet op voorraad want dat zijn multi-deals. (Afwachten totdat er meer mensen hebben besteld en dan gaat er 1 grote bestelling uit)

[ Voor 22% gewijzigd door MauSS op 29-06-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
MauSS schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:59:
[...]

Samsung 245BW (24" rond de 485€)
Acer 2623Ws (26" rond de 730€)

Zou persoonlijk niet voor een Dell gaan, mede omdat het scherm gewoon meer kost..
en dat geld het niet waard. (vind ik persoonlijk) :)
een enkele webshop verkoopt hem wel goedkoper maar die hebben die schermen niet op voorraad want dat zijn multi-deals. (Afwachten totdat er meer mensen hebben besteld en dan gaat er 1 grote bestelling uit)
Helemaal niet mee eens!

24" Dell heeft een veel beter paneel, namelijke PVA ipv TN. TN heeft echt slechte kleuren, helemaal als je een PVA hebt gezien. En ga me niet vertellen dat een mens dat niet kan zien. Ook is de inkijkhoek veel groter dan bij TN. En dat heb je nodig als je voor een groot scherm gaat.
Verder zijn er nog extra puntjes die je krijgt bij Dell, maar dat ga ik nu niet opsommen.

En als je via supradictus (te vinden via google of ebay) een Dell 24" besteld heb je hem de volgende dag in huis. En ja dit heb ik meegemaakt, want ik zit nu te typen achter een Dell 24" en heb hem bij hem besteld. En hij kost bij hem nu 650 euro.

En ja je kan dus wat geld besparen door voor de samsung te kiezen, maar ik vind dit persoonlijk geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Tarry schreef:
[...]
als je via supradictus een Dell 24" besteld heb je hem de volgende dag in huis. En ja dit heb ik meegemaakt, want ik zit nu te typen achter een Dell 24" en heb hem bij hem besteld. En hij kost bij hem nu 650 euro.
Oke akkoord voro 650€ een nieuwe 24" dell is inderdaad een goede koop! maar voor 150€ minder heb je voor dat geld een redelijk leuk scherm,.. dat kun je niet ontkennen, tuurlijk is die dell dan iets beter... maar daar betaal je dan ook weer na! vind beide schermen een wel erg goede prijs/prestatie v erhouding hebben,

ps: ik was uitgegaan van de prijs op de dell site namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Is dit programma/tooltje ook ergens te downloaden zodat je je eigen beeldscherm kan testen?

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/492/msck7.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Bulls op 29-06-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Bulls-NL schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:33:
Is dit programma/tooltje ook ergens te downloaden zodat je je eigen beeldscherm kan testen?
Dat is PixPerAn. Het programmaatje kun je hier downloaden. Misschien kan deze ook aan de startpost toegevoegd worden?

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 29-06-2007 14:04 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Hij staat anders gewoon onder "Nog meer testprogramma's..." wat weer onder "Testprogramma's" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Zojuist voor 189 ex BTW bij office centre een 22 inch Acer gehaald. Is wel de versie zonder dvi. Goed beeldje voor een imo zeer lage prijs! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:24
Er schijnt ook een acer x222w te zijn met alleen d-sub. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als Sovereign een pic post ;)

ik gok op een 2216 zonder dvi (zijn iig zeker bij de 20inch schermen van acer bepaalde types die eerst geen DVI hadden en later wel geweest).
Zoals al eerder gezegt vind ik het niet zo veelm aar voor die prijs word hij toch weer wat interresanter als je precé een 22 inch wilt ipv een 20-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
GoldenSample schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:47:
als Sovereign een pic post ;)

ik gok op een 2216 zonder dvi (zijn iig zeker bij de 20inch schermen van acer bepaalde types die eerst geen DVI hadden en later wel geweest).
Zoals al eerder gezegt vind ik het niet zo veelm aar voor die prijs word hij toch weer wat interresanter als je precé een 22 inch wilt ipv een 20-er
Het is idd een 2216W met alleen d-sub, vandaar ook denk ik de wat lagere prijs. Ik kon 'm er niet voor laten staan, had voorheen het 19" widescreen model ervan maar die heb ik kaduk gestoten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

En het verschil tussen de Acer AL2423Ws (€549) en Dell 2407WFP (€649/€731)?
Betaal je dus eigenlijk alleen voor de aansluitmogelijkheden en extra's € 100?
Panels beide PVA, zit hier nog verschil in?

Specs Acer AL2423Ws:
• Viewable Image Size: 24" Wide
• Max/Native Resolution: 1920x1200
• Paneltype: S-PVA
• Brightness: 500 cd/m2
• Contrast: 1000:1
• Response time: 6ms GtG, 16ms B-W
• Viewing Angle: 178°/178°

Features:
• Interface: DVI-D, D-sub

Specs Dell 2407WFP:
• Viewable Image Size: 24" Wide
• Max/Native Resolution: 1920x1200
• Paneltype: S-PVA
• Brightness: 450 cd/m2
• Contrast: 1000:1
• Response time: 6ms GtG, ?ms B-W
• Viewing Angle: 178°/178°

Features:
• Interface: DVI-D, D-sub, S-Video, Composite, Component
• Extra: USB, Card Reader (9in2), Tilt, Swivel, Hoogte verstelbaar

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

BitBit3r schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:56:
En het verschil tussen de Acer AL2423Ws (€549) en Dell 2407WFP (€649/€731)?
Betaal je dus eigenlijk alleen voor de aansluitmogelijkheden en extra's € 100?
Panels beide PVA, zit hier nog verschil in?

Acer AL2423Ws
Dell 2407WFP
Het paneel in algemeen zal vast wel ander type nr hebben. Maar algemeen zijn S-PVA panelen hetzelfde, dus daar zit niet tot amper verschil in.

Voordelen 2407wfp
Veel input mogelijkheden
HDCP (voor bluray/hddvd en dergelijke)
1:1 pixel mapping (weet niet of de Acer dit heeft en of je dit gebruikt)

Voordelen 2423ws
Goedkoper?
Ingebouwde speakers (mocht je daar nut van hebben)
Wat hogere brightness (mocht je lcd's nog niet fel genoeg vinden)

Verder zijn de algemene dingen eigen keuze/smaak natuurlijk. Zoals looks, ervaring met merk of iets dergelijks. Persoonlijk doe je natuurlijk met beide niet echt een miskoop. Het is maar net of je extra inputs en opties echt gaat gebruiken. Ik zelf koos een 2407wfp juist door de vele input mogelijkheden. :P

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 14:41

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hmmz,

Ik denk dat ik het maar op moet geven en moet gaan voor een 19 inch tft.
Ik heb een hele tijd zitten zoeken, maar ik krijg geen 20/21 inch 4:3 monitor gevonden die géén of erg weinig last heeft van input lag.... Voor zover ik weet heeft elke monitor >19 last van dit fenomeen...
Ik denk dat een 19inch 2ms dan de beste keuze is voor mij (940BF of 931BF van samsung), aangezien ik er best gevoelig voor ben.

Maar mocht ik er toch één gemist hebben, heb je een tip? Graag!!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infofiel
  • Laatst online: 31-03-2018
Oet schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:31:
Hmmz,

Ik denk dat ik het maar op moet geven en moet gaan voor een 19 inch tft.
Ik heb een hele tijd zitten zoeken, maar ik krijg geen 20/21 inch 4:3 monitor gevonden die géén of erg weinig last heeft van input lag.... Voor zover ik weet heeft elke monitor >19 last van dit fenomeen...
Ik denk dat een 19inch 2ms dan de beste keuze is voor mij (940BF of 931BF van samsung), aangezien ik er best gevoelig voor ben.

Maar mocht ik er toch één gemist hebben, heb je een tip? Graag!!
Ik las laatst een artikel op Xbitlabs waarin veel aandacht werd besteed aan het fenomeen input lag. De uiteindelijke conclusie was dat input lag helemaal niet merkbaar is voor een mens aangezien je eigen reactievermogen zo'n 4 maal trager is dan de input lag van de monitor. Denken dat je input lag merkt heeft dan te maken met het moeten wennen aan je nieuwe beeldscherm (nieuwe resolutie dus het muizen gaat ietsje anders). Na een paar dagen is dit effect echter verdwenen, omdat je dan bent gewend aan de nieuwe monitor en dan merk je er niets meer van.

Ik zou me dus niet zo druk maken om input lag.

Edit: hier staat het hele stuk (t/m p. 10):
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-parameters_7.html

[ Voor 7% gewijzigd door infofiel op 01-07-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:13:
[...]

Het verschil is toch best groot hoor. M'n pa heeft een Samsung van 22" (typenummer weer ik niet uit m'n hoofd, kostte 340,- iig) en die is toch duidelijk groter dan mijn Nec 20" . Maar mijn Nec is kwa contrast, backlight bleeding en kleur duidelijk beter (mag ook wel aangezien dit scherm nog steeds aardig wat centen meer kost, en dat terwijl ik em al een jaar heb ofzo).
Ja, backlight leaking, dat heb ik dus ook. Het is niet ernstig, maar je ziet het wel.

Ik geef je nu wel gelijk want ik heb dit scherm gekocht in mijn vakantie (ik deel mijn vakantie op in 3x1 week en dit is de eerste week) en ik heb vandaag een 19 inch CRT gezien en ik vond die best klein
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Anoniem: 146043 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:14:
[...]
en ik heb vandaag een 19 inch CRT gezien en ik vond die best klein :Y
En dan niet te vergeten wat voor bakbeest er achteraan hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

infofiel schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:10:
[...]

Ik las laatst een artikel op Xbitlabs waarin veel aandacht werd besteed aan het fenomeen input lag. De uiteindelijke conclusie was dat input lag helemaal niet merkbaar is voor een mens aangezien je eigen reactievermogen zo'n 4 maal trager is dan de input lag van de monitor. Denken dat je input lag merkt heeft dan te maken met het moeten wennen aan je nieuwe beeldscherm (nieuwe resolutie dus het muizen gaat ietsje anders). Na een paar dagen is dit effect echter verdwenen, omdat je dan bent gewend aan de nieuwe monitor en dan merk je er niets meer van.

Ik zou me dus niet zo druk maken om input lag.

Edit: hier staat het hele stuk (t/m p. 10):
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-parameters_7.html
Erg interessant stuk, dankje voor de post.
Ik moet zeggen, het is inderdaad een nuchtere kijk op het alles, en hij heeft zeker gelijk mbt fora enz. Toch wil ik er even bij zeggen dat ik zelf ook een test gedaan heb met een 214T monitor. Hiervan heb ik ook foto's genomen enz. Dit wees een lag van ~50ms uit.

Daarnaast heb ik getest met games. Een simpel spelletje Quake 3 Arena op twee pc's. Beide op de zelfde resolutie, en de zelfde refreshrate (1600x1200, 60hz).
Laat ik maar gewoon zeggen dat ik op de 214T met 1-10 verloor en op de CRT met 10-8 won.
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, ook na het spelen op de CRT weer terug naar de TFT en meerdere potjes op de TFT achter elkaar. Nu is het wel zo dat je niet al te snel went, maar toch zat er geen verbetering in.

Ik weet niet of het mag, maar ik zou er best over door willen discussiëren in dit topique.

Het probleem is ook een beetje, ben je gevoelig voor lag of niet, ik denk dat dit namelijk ook wel meespeelt. Ik heb bijvoorbeeld ook gewoon getest mbt simpele windows dingen. CRT en TFT weer op dezelfde reso/refresh, daarna gewoon met windowtjes spelen, startmenu openen enz. En ik ben eerlijk, ik zag gewoon het startmenu eerder opengaan op de CRT dan op de TFT. Dit heeft toch niets te maken met het feit dat het scherm zo veel groter is dat ik daar aan moet wennen?

True, bij games ook vooral. Een 21,3inch TFT ipv een 17inch CRT(~16inch effectief dus) is een flinke verandering qua beeld oppervlak en dat speelt ook zeker een rol bij games. Je moet eigenlijk iets verder af gaan zitten om niet excessief met je ogen te moeten scannen. Zelfde als je moet wennen (ik merk dit vooral zelf veel) als je in een Bioscoop gaat zitten ipv thuis op de buis, dat beeld is zo veel groter, ik moet altijd de eerste 5-10minuten wennen aan de grootte (en daar zijn die reclames en voorfilmpjes dan erg handig voor :D)

Een ander probleempje is ook wel, hoe kun je dit makkelijk "testen", en dan bedoel ik, hoe kun je makkelijk achterhalen of het went? Zijn er winkels waar je zo'n scherm na een tijdje terug kan brengen als je niet tevreden bent?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infofiel
  • Laatst online: 31-03-2018
Oet, ik denk inderdaad dat sommige mensen er wel last van blijven houden. De meeste mensen zullen er niets van merken, maar een selecte groep misschien wel. De user reviews op tweakers van bijvoorbeeld de 214T noemen wel eens input lag, maar blijkbaar heeft niemand daar problemen mee. Ik heb zelf geen idee of ik het merk, maar dat vind ik wel belangrijk op het moment, want ik zit serieus te denken over een 214T.

Je kunt volgens mij altijd een product terugbrengen binnen 8 dagen als je ontevreden bent, dus dat zou genoeg tijd zijn om het geheel te testen mits je die eerste dagen je computer veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Oet schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:48:
[...]Een ander probleempje is ook wel, hoe kun je dit makkelijk "testen", en dan bedoel ik, hoe kun je makkelijk achterhalen of het went? Zijn er winkels waar je zo'n scherm na een tijdje terug kan brengen als je niet tevreden bent?
Bij de MediaMarkt kun je binnen 2 weken je geld terug krijgen. Alleen zullen ze niet alle grote schermen hebben denk ik. Wellicht op bestelling(?).

@infofiel, veel winkels doen er toch moeilijk over of geven geen geld terug...
-------------------------------------

Ik zit zelf met een twijfelstuk. Wellicht kunnen jullie me wat adviseren. Ik gebruik momenteel een 21"Trinitron van Dell. Ik wil overstappen op 'n TFT die in ieder geval FullHD kan weergeven. Dan kom ik dus al op 24" uit, gezien alle kleinere modellen maar tot 1050 gaan. Ik wil verder mijn xbox360 erop aan kunnen sluiten, liefst tegelijk.

De schermen die ik op het oog heb:

- Acer AL2423Ws €564,67
- Dell Ultrasharp 2407WFP €649,-
- Acer AL2623W €`677,86

Ik wil eigenlijk niet meer dan €700,- uitgeven, waardoor deze schermen interessant zijn. De Dell zit op die prijs door Qsix, waar ik ondanks alle goede berichten een beetje onzeker over ben (wellicht wat te argwanend, maar goed :P :D )

Ik heb eerlijk gezegd geen vergelijkingsverslagen (is dat eigenlijk wel 'n woord? :P ) gevonden tussen de Acer(s) en de Dell, dus hopelijk heeft iemand hier wat hands-on ervaring of gewoon goeie tips :)

[ Voor 2% gewijzigd door DarkWingDuck op 02-07-2007 11:28 . Reden: reactie op infofiel :) ]

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oet, ik denk inderdaad dat sommige mensen er wel last van blijven houden. De meeste mensen zullen er niets van merken, maar een selecte groep misschien wel
Idd ik kom van een 19" CRT van Philips Brilliants en sinds het weekend in het bezit van Apple Cinema HD Display 23". In het spel World of Warcraft zijn er stukken bij waarbij het hele beeld golft. Rare is dat het haast de videokaarten niet kunnen zijn. 2 x 7900 (256mb) GTX in SLI-mode en watergekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
De Dell heeft extra aansluitingen waaronder Component dus kun je de Xbox360 er tegelijkertijd aan laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Component is zeg maar de 3plugs kabel toch? Ja ik ben een leek wat betreft tv-termen :S

De Dell heeft ook PiP wat ik eigenlijk toch ook wel weer interessant vind... Maarja, 26" voor 'tzelfde geld is ook niet verkeerd :S

[ Voor 43% gewijzigd door DarkWingDuck op 02-07-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

DarkWingDuck schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:02:
Component is zeg maar de 3plugs kabel toch? Ja ik ben een leek wat betreft tv-termen :S

De Dell heeft ook PiP wat ik eigenlijk toch ook wel weer interessant vind... Maarja, 26" voor 'tzelfde geld is ook niet verkeerd :S
Component is een tulp/cinch aansluiting, meestal geel. De 3polige plug waar jij het over hebt is SVideo.

Ik ben wezen kijken bij de MediaMarkt. Helaas hebben ze de monitoren waar ik in geintresseerd ben niet zo staan. Ik weet ook niet of die te bestellen zijn en of ze dan moeilijk gaan doen op het terugbreng-recht zegmaar. Maar ik zal eens informeren. Misschien dat ik iets kan regelen ofzo.

Wat er verder gezegd wordt over winkels, dat is waar. De meeste shops zitten er echt niet om te wachten om een product terug in te nemen, ze zullen dus ook vanalles proberen om het product niet terug in te hoeven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Oet schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:13:
[...]

Component is een tulp/cinch aansluiting, meestal geel. De 3polige plug waar jij het over hebt is SVideo.
Fout. Composiet is gele tulp/cinch aansluiting, S-Video is over het algemeen één Zwarte plug met 4 pins erin. En Component is rood/groen/blauwe tulp/cinch plug. Over component kunnen ook HD beelden. Zoals een X360 ja.
Ikzelf heb geen console die ik op mn pc scherm wil aansluiten, dus voor mij boeiden die aansluitingen niet.
Enige wat ik jammer vind aan de Acer AL2623W, is dat er geen 1:1 pixel mapping opzit. Wanneer ik is een keertje een oud spel speel, dat geen breedbeeld ondersteund, wordt het uitgerekt. In de ATI drivers is dit neit aan te passen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:24
Ik heb de acer x222w besteld bij een bedrijf waarvan ik de naam even niet noem op 17 juni.

op 22 juni werdt ik gebeld door het bedrijf, en ze vroegen aan mij of ik er bezwaar tegen had dat er alleen maar een vga aansluiting op zat (ik wist niet dat die versie bestond maar had wel op de site gestaan achteraf mijn eigen fout dus). Ik zei dat ik er bezwaar tegen had, en moet nu dus wachten op de versie met dvi.

Ondertussen heb ik ook een email gestuurd naar acer, en daarvan kreeg ik vandaag een mail terug met daarin het volgende:
De Acer x222W wordt in de Benelux alleen geleverd met VGA en DVI, de versie zonder DVI wordt officieel niet in de Benelux gevoerd.
Het model met DVI staat momenteel in bestelling via de distributeur en zal naar alle verwachting later in Juli weer leverbaar zijn, een exacte datum is momenteel nog niet bekend.

Hieronder het model wat in de Benelux leverbaar is.

art.nr ET.L980B.050
Acer X222W, 22" Widescreen LCD, Crystalbrite, Analog & DVI (with HDCP), 5ms, speakers - TCO '03, glossy black
Consumenten Adviesprijs € 329,-

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Zei zeggen dus dat de versie met alleen vga officieel niet in de benelux te verkrijgen is.

Weet iemand nou hoe dat zit? Importeerd het bedrijf die monitors, of gaat het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik gok dat ze die zonder DVI iig importeren ja (gezien deze officiëel niet in de Benelux te verkrijgen is). En gezien de Benelux op dit moment geen VGA+DVI geleverd krijgt zal dat ook bij jouw webshop het geval zijn, waardoor je moet wachten.

Overigens, over de Dell las ik dat deze via composiet/vga de beelden niet op 1080 houdt, maar ze stretched naar de volle 1200, waardoor het beeld dus alsnog vern**kt wordt :( Ik hoorde dat A05 uit was, maar heb nog geen berichten kunnen vinden hoe de A05 het doet met de xbox360... iemand al wat meer daarover gehoord?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!" (en mogelijk voorraadgezeik wat daarna kan komen)
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie.
Negeer je dit dan kan je dat een Officiele Waarschuwing opleveren!