[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 22.463 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Daklem schreef:
Mijn nieuwe scherm:

Samsung SyncMaster 245B

Kleine review:

*bla bla bla bla*

Voor degene die twijfelen, gewoon doen! geweldig scherm. :)
Leuke review!! (je lijkt mijn neefje wel, ook zo enthousiast over zijn 245B) en terecht :*) want Samsung heeft met de 245B laten zien dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn! het design mag er ook zeker wezen! ps: wat ook gaaf is beugel aan de wand voetje er onder weg kabelgootje en het ziet er nog lijper uit! :)
Oet schreef:
[...]
Zou je eens een input-lag test kunnen doen alstublieft?
daar komen ze weer hoor de Kritische boys ;)
zeg Oet wat verwacht jij van een scherm a 469€ ?? dat soort testjes zijn wel leuk maar voegen weinig toe,.. als je gamed en er valt je zo niets bijzonders op met het blote oog lijkt het met duidelijk. (want input-lag kun je met het blote oog goed zien als het veel aanwezig is) :)

[ Voor 30% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 13:55 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Mij niet gezien, veel te veel gedoe bij een LAN-party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
heeft iemand de Eizo HD2441 al geprobeert?

Dit lijkt me, buiten de absurde prijs (1350 euro), toch wel de ultieme 24" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Mastakilla schreef:
zonder twijfel de ultieme tft, tis een Eizo he! maar ook een ultieme prijs ;)
(en dat zie ik toch niet echt als mainstream/gamer/enz)

[ Voor 3% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 17:36 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 22:27
Ik zit te twijfelen tussen 2 schermen, heb een hele tijd gezocht maar kan maar niet beslissen welke ik wil nemen:
BenQ FP202W

Specs:
• Viewable Image Size: 20.1" Wide
• Max/Native Resolution: 1680 x 1050
• Paneltype: TN
• Helderheid: 300cd/m2
• Contrast: 600:1
• Response time: 8ms GtG, ?ms B-W
• Viewing Angles: 150°/130°

Features:
• Interface: DVI-D, D-sub

Samsung SyncMaster 205BW

Specs:
• Viewable Image Size: 20" Wide
• Max/Native Resolution: 1680x1050
• Paneltype: TN
• Brightness: 300 cd/m2
• Contrast: 700:1
• Response time: 6ms GtG
• Viewing Angle: 160°/160°

Features:
• Interface: D-sub, DVI-D (met HDCP)

Opzich zou de Samsung beter moeten zijn hij is ook een tientje duurder maar goed kan iemand me helpen beslissen :| .
Hij zal grotendeels gebruikt worden voor games, text en films.
Trouwens die Benq is 20.1 en de Samsung 20" is dat een foutje of is ie echt groter, zie het nergens namelijk.
Of is er een ander scherm dat ik voor €200 kan krijgen die nog beter is :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiskentTalent schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:56:
Heb een vraagje over de HP W2207, ben van plan die te kopen, maar zat daar nou het zelfde scherm in als de Samsung 225 BW.
Heb het topic al door gelezen, maar kom het nergens tegen, alleen weet ik wel dat ik het ergens gelezen heb.
Heb een Samsung 226BW gehad het A type, maar had toch veel last van BB, kon hem goed kwijt vandaar dat ik de HP w2207 op het oog heb, zijn er hier wat mensen die het beamen dat de HP w2207 beter is?
Ik heb geen vergelijking met de Samsung, maar ik kan wel zeggen dat de HP ook blacklight bleeding heeft. Dit is vooral aan de bovenkant te zien. De hoeveelheid aan blacklight bleeding valt mij mee voor een TFT monitor. Ik ben zelf nog geen TFT tegengekomen die dit euvel niet heeft.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daklem schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:15:
Mijn nieuwe scherm:

Samsung SyncMaster 245 B
[afbeelding]

Kleine review:

Ik was al geruime tijd opzoek naar een goed/fatsoenlijk scherm om aan mijn macbook te hangen.

Eerst viel mijn oog op de 226bw (net als vele andere mensen) maar ik zat toch in mijn maag met de resolutie van het scherm. Hierdoor heb ik besloten om te gaan kijken naar 23"/24" schermen. Mijn eerste oog viel op de Apple Cinema Display (23"), maar toch na lang overwegen vond ik het prijsverschil te groot met andere schermen (Lees o.a. Dell)

Na wat onderzoek kwam ik uit op de Samsung. Ondanks dat deze een minder scherm heeft dan de Dell en Apple heb ik hiervoor toch gekozen. Het prijs/kwaliteit effect speelde hierin een grote rol, + ik heb niet persee een beter scherm nodig waarvoor ik hem ga gebruiken. Mijn keuze was gemaakt. Ik had het scherm bij Euromaxi.nl besteld. omdat zij hem binnen 5 werkdagen konden leveren.

Het scherm is dus binnen 4 werkdagen binnen gekomen. Dat vind ik zeer acceptabel gezien de prijs van 469 die ze op dit moment vragen.

Het eerste wat mij opviel was dat de doos zo belachelijk groot was! Toen ik de doos openmaakte bleek dat het veelal piepschuim was, maar dat het scherm toch ook behoorlijk fors was. Direct aangesloten, en hij werktte perfect. 1920x1200 is een verademing! Mooie resolutie, heerlijk scherp!

Het paneel valt mij geheel niet tegen! Het is beter dan mijn vorige HP W19 (19" Widescreen).

Voor degene die twijfelen, gewoon doen! geweldig scherm. :)
hoe doet ie het met niet-16:10 resoluties?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

Mastakilla schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:10:

Dit lijkt me, buiten de absurde prijs (1350 euro), toch wel de ultieme 24" TFT
Als ie nou ergens direct verkrijgbaar is, kon ik hem meteen bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 14:41

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Goeie vraag, je zou eens kunnen kijken of je er een CRT naast kan zetten op dezelfde resolutie, als je die hebt, of anders een resolutie die er dicht bij komt.
Dan een timerprogramma. Ik weet niet of je ook gebruik kan maken van Windows programma's onder Mac (denkt aan Wine), dan kun je een stopwatch gebruiken en een foto maken op lage sluitertijd...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Sluitertijd van 1/60 seconde dus, anders krijg je niet je hele CRT erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
[message=,noline]NiscoRacing schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:52[/message]:
[...]

Als ie nou ergens direct verkrijgbaar is, kon ik hem meteen bestellen O-)
bij www.sww.nl staat ie op de prijslijst

of ie er ook effectief is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 09:31
Deze maand hard gewerkt, en zou nu graag van het resulterende geld genieten, dan maar mijn desktop vernieuwen. Nu heb ik momenteel een 17" 4:3 lcd, maar zou graag naar breedbeeld overschakelen.

Het 'probleem' echter is: ik heb ook een reus van een 4:3 tv naast me staan, die vanwege zijn omvang niet simpel op mijn bureau kan, en dus zijn eigen meubeltje nodig heeft. Het liefste zou ik zowel de monitor als de tv vervangen door een duo van lcd's, allebei aangesloten op pc, maar als ik wil PS2'en, dat de #2 monitor kan overgeschakeld worden naar composite/s-video. (ik denk namelijk niet dat je kan switchen tussen dvi input en vga input op 'basic' lcd's, anders was een vgabox een simpele oplossing geweest)

Heb al wat onderzoek ondernomen, maar het probleem blijkt te zijn dat s-video of andere alternatieve inputs de prijs zo de hoogte injagen. Getuige hiervan, de Dell UltraSharp™ 2007WFP zou prachtig zijn, ware het niet dat hij qua prijs stukken boven zelfs 22"ers zit. Gelet op de voet, die dan wel heel mooi, maar voor mijn doeleinden misschien ietwats te luxe is, vroeg ik me af of er geen basic 20"-22" inch breedbeeld scherm is, met een te switchen tweede input. Mijn budget hangt zo rond de 300€/scherm, ik hoop dat ik me daarmee een identieke tweeling zou kunnen veroorloven. Basic 20" (main) + die Dell (2e monitor+PS2) kan opzich wel, maar zou er maar raar uitzien. Maar als het moet dan moet het maar. :)

Dat, of iemand die een geniale ingeving zou hebben om het in zijn geheel toch op te lossen met de meer basic lcd's.
Hopelijk is het geen al te dwaze vraag, maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zo vandaag maar eens een picje geschoten van mijn HP W2207

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/woning/tft2.jpg

links nog een HP scherm jammer genoeg is die maar 15,4" :+
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/woning/bureau2.jpg

lichtinval met raam er vlak naast, zonder blindering en zon er vol op:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/woning/tft.jpg
als we her rolgordijn dicht don hebben we totaal geen last meer van lichtinval.

d:)b

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 18:28
Mastakilla schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:23:
[...]

bij www.sww.nl staat ie op de prijslijst

of ie er ook effectief is weet ik niet
Ik zit te hopen op een winkel waar hij te zien is. medio augustus is ie leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Chaoss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

offtopic:
Watvoor toetsenbordmodel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Anoniem: 94923 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:13:
[...]
offtopic:
Watvoor toetsenbordmodel is dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2007 20:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

rico_fxp schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:12:
[...]

Ik zit te hopen op een winkel waar hij te zien is. medio augustus is ie leverbaar.
Helaas van wel medio augustus, bij 4 shops nagevraagd.
Dus afwachten geblazen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Chaoss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dat een Glossy scherm!!?

Daarom kies ik voor mat en mijn monitor staat lijnrecht tegenover de ramen op het zuiden dus lichtinval heb ik. In dit huis moet je wel een TFT gebruiken want overdag TV kijken kun je hard vergeten hier. Veel te veel lichtinval en om nu de hele dag de gordijnen dicht te hebben :/

Geen optie natuurlijk.

Op mat zie ik wel degelijk dat het buitenlicht weerkaatst, maar wel zo weinig dat ik de text nog gewoon kan lezen als het heel erg licht is. In een eerdere topic heb ik al vermeld dat mijn huiskamer 8000 Lux overschrijdt en dan ben je met Glossy heleaal nergens meer.
Ik heb een laptop met een Glossy scherm en ik weet wat dat is. Meekijken kan niet en ik moet die laptop toch echt draaien om goed beeld te hebben.

TFT schermen zoals de mijne mogen van mij makkelijk 10x meer contrast geven dan nu. Een 12.000 lux zonnelamp als backlight zou niet missstaan in mijn huis met die grote ramen.

In de winter schijnt de zon rtecht op het scherm en zelfs dan kan ik het nog lezen, maar ook al moeilijk. Ik heb er een glazen plaat voor gehad, maar dat spiegelt als een heks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) dit topic is al ruim voorbij de 500 posts
2) Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
3) de helft van de posts gaan over "wat moet ik kopen?", "wat zijn de levertijden?" vragen of slowchat.

Dicht. En zonder grondig overleg aub geen nieuwe deel, want bovenstaande klachten zijn in alle vorige delen ook terug te zien geweest.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!" (en mogelijk voorraadgezeik wat daarna kan komen)
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie.
Negeer je dit dan kan je dat een Officiele Waarschuwing opleveren!