Heb je er nog iets aan gecropt, behalve de boven- en/of onderkant?
Misschien is het wel een panoramawacko schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:00:
blabla...
Heb je er nog iets aan gecropt, behalve de boven- en/of onderkant?
Verder nette foto, leuke compo en uitsnede.
Ik heb vanmiddag ook nog wat plaatje geschoten, dit is er 1 van:

Verwijderd
Verwijderd
Exifvermelding in de testcase zou verplicht moeten zijn.
Verwijderd
Dank je voor het commentaarToff schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:09:
@Redhero: Itt Neononline vind ik de wolken helemaal niet nep. Ik heb gisteren op mijn werk de hele dag lopen mopperen, dat ik niet naar buiten kon om te fotograferen. Ik zou alleen een heel stuk van de onderkant wegsnijden, ongeveer (maar niet helemaal) tot daar waar het lichtere gewas begint. Wel jammer dat dat gewas net niet scherp lijkt. Je hebt scherpgesteld op oneindig? Vaak is het beter om dichterbij scherp te stellen, omdat de scherpte bij een beetje diafragmeren toch al snel doorloopt t/m oneindig. Verder rest de vraag: Waar is de Poema? Oftewel, het zou mooi meegenomen geweest zijn als er een herkenbaar onderwerp in beeld zou zijn, bijvoorbeeld een rustiek schuurtje, een eenzame boom, een landbouwvoertuig of desnoods een hek in de voorgrond. maar goed, die leegte heeft ook wel wat. Iig al een hele verbetering tov vroegere "dakraamfoto's".
Exifvermelding in de testcase zou verplicht moeten zijn.
Exif:
Focus: 18mm
F-nummer: F/6,3
Sluitertijd: 1/1250
ISO: 400
Belichtingscompensatie: +0,7 stap
Als het goed is, heb ik ergens scherpgesteld op het midden van het gewas, misschien ook beter om het meer naar voren te leggen. Het donker/licht gebeuren op de ondergrond vind ik ook wat jammer, maar om circa 11 uur komt de zon altijd vanachter de bomen achter mij te staan, dus werpt er een (iritante) schaduw zich over het gewas. En als je later komt, is de zon weer hinderlijk voor je
Dit was eigenlijk meer een testje om nu eindelijk eens, zoals jij al zei, van de dakraamfoto's eens naar het ''echte'' werk te gaan, vandaar begin ik erg simpel. Volgende keer zoek ik iets leuks op, een boom of iets dergelijks. Volgende keer is als het niet begint te regenen
Flickr laat exif achterwege...
Ik denk trouwens dat je opname technisch beter zou zijn op een lagere ISO met een langere sluitertijd en/of ietsjes meer diafragma. Geen enkele reden om korter dan 1/125 sec te belichten toch? F/8.0 is voor de meeste lenzen ideaal en voegt nog iets extra DOF toe, ISO 100 of 200 levert toch een stuk minder ruis (al zie je daar of dit formaat niks van terug).

De lucht is mooi, zoals die in 1 punt verdwijnt. Het opwaaiende plastic links, dat nu een wazige vlek in de foto vormt, vind ik niks. Het ziet er raar uit, niet "echt".GsJosh schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:46:
Laat ik dan ook nog maar eens een keer hier posten. Voor het eerst dat ik defish en de CA valt wel erg op moet ik zeggen. Het is een vluchtige nabewerking want veel tijd heb ik niet, toch wil ik graag weten wat jullie ervan vinden.
[afbeelding]
De weerspiegeling in het water is heel mooi. Voor de rest sluit ik me aan bij mijn bovenbuurman qua zon.MadMoody schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:34:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een fotootje geplaatst heb. Ben benieuwd wat jullie van deze vinden. Vanmorgen vroeg geschoten:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-06-2007 20:58 ]
This footer is intentionally left blank
je kan ook proberen wat je bij deze foto nog kan redden door het stuk van de zon wat donkerder te maken. Waarschijnlijk zit daar nog best wel wat detail in.MadMoody schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:01:
@ MBV: Bedankt voor de tip, voor zulke tips heb ik 'm hier ook geplaatst! Hij is geschoten met een Nikon D40 (overigens inderdaad in RAW). Ik ga je tip van 2 stops onderbelichten de volgende keer uitproberen!
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
GSJosh: ik moest even een tijdje kijken om te zien wat het nu precies was. Het onderwerp van de foto zelf vind ik niet echt geslaagd, de manier van nabewerken zeker wel
KatirZan: Wat was het doel. Voor een productfoto is er nog teveel schaduwwerking, dan zul je met meerdere lichtbronnen moeten werken.
MadMoody: Wat MBV zegt: de zon is in de foto te groot voor het mooi.
En dan weer eens wat van mij:

Klikbaar.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik heb zelf ook nog een testcase-je, ik vind hem zelf eigenlijk wel iets hebben, gewoon geinig om naar te kijken, maar van de andere kant is het maar gewoon een tram die vrij snel voorbij kwam gereden en een flinke zon die voor een overbelichte rechter kant zorgt.
No worries m8
Verwijderd
Klik op de foto voor de originele versie (oh ja, hij is helemaal niet gephotoshopt!!!)

Ben wel benieuwd naar jullie reactie!
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
@Facemodder: Mooie foto, maar ook niet echt spannend. Belichting e.d. wel prima in orde. Compositie is ook leuk.
@Rudedadude: Bovenaan wat krap gekaderd. Leuk functioneel schuin
@DeopDupke: Lekker contrast, maar het is wel even zoeken voordat ik doorheb wat ik op de foto zie. Rechtsbovenin is hij wel wat té uitgebeten.
@Bigfeet: Zoals al gezegd is, wat meer sharpening en evt wat meer contrast. Verder wel een leuk plaatje. Jammer dat zijn oor er net niet helemaal opstaat.
En nog eentje van mij (uit dezelfde serie als de foto die ik op de vorige pagina geplaatst heb):

ajhaverkamp: Leuke compositie, leuke kleurtjes.. maar die bewerking werkt niet helemaal..
Redhero: Rondom de bloemetjes wat te donker om een lekker zomers gevoel te geven. Beetje fill light maakt heel wat verschil
Garyu: Leuk!
Mcdeath: Weinig aan.. horizon pal in het midden, verder gras & lucht..
Willianv: Of m'n scherm is te donker, of je foto. Het mag wat meer sprankelen bij kinderen
Killzone: Sorry, niks aan.. Wolken kunnen veel interessanter gemaakt worden dan dit.
jeroen-v: Mooie! Ik heb zelf al uren tussen de lavendel gezeten en weet best hoe lastig die beestjes zijn.. Leuke 'pano'
Laurens: Die man was als onderwerp misschien leuker geweest dan puur dit. Ik vind hem vrij saai.
Redhero: De bewerking is geslaagd, het landschap op zich vind ik dan weer vrij oninteressant. Zet er een molen/rivier/boom in en het wordt al heel wat leuker.
GsJosh: Zoals op IRC al gezegd: mooi hoor, maar volgens mij is er toch wat mis met die zeilen
KatirZan: Weinig geslaagde productfoto, probeer die reflectie bvb al eens weg te werken.
Madmoody: Lekker luchtje, goede compositie, mooi zonnetje... Mooi
Facemodder: Lekker belichtte koe!
Rudedadude: Ik weet het niet.. ander standpunt ? Er mist wat..
Deodupke: Toch wel lekker sfeertje, zeker met dat Z/W. Die beweging is fijn
Bigfeet: Bewerking doet je plaatjes veel ! Onderschat dat niet.. Ga er nog eens aan sleutelen, er valt zeker meer mee te maken. De basis is al redelijk
En zelf een poging wagen:

comments please
ow en ja, ze zijn bewerkt
[ Voor 22% gewijzigd door KatirZan op 30-06-2007 19:12 ]
Wabbawabbawabbawabba
Solo?!?!?KatirZan schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:16:
2 nieuwe vandaag, weer eens wat meer tijd om er in te steken gehad, dus bij deze :
comments please
Ik wilde het niet zeggen.

@Redhero: Mooie plaat, tikkeltje saai, maar mooie lucht en lekkere kleuren.
@GsJosh: Redelijk onscherp, kleuren bevallen me niet echt, maar effect is cool.
@KatirZan: Beetje krap gekaderd. Overbelicht + schaduw vind ik ook niet echt mooi. Misschien goed om de schaduw weg te soepen en dezelfde foto met een korte sluitertijd te maken en die samenvoegen met deze?
@MadMoody: Nice! Jammer dat zon in feite één grote witte plek is, maar erg lekker hoor.
@Facemodder: Compositie is wel goed, kleuren zijn saai, mag nabewerkt worden. De algehele foto vind ik een beetje druk ogen.
@Rudedadude: Leuke plaat! Misschien een beetje te krap gekaderd bij die man z'n hoofd, maar niets op aan te merken verder.
@Deodupke: Ik vind hem erg 'hard'. Het effect is wel gaaf, maar ik vind het een beetje té zwart/wit.
@Bigfeet: Van mij had je hem wél mogen photoshoppen. Had je er net ff wat meer uitgehaald, want de foto opzich is niet slecht.
@Laurens: Goede foto, niets op aan te merken eigenlijk.
@Arrigi: Wel leuk, maar ik vind de bomen op de achtergrond storend (kan jij waarschijnlijk niets aan doen, maar toch).
@KatirZan (2): Grappig bewerkt, maar het flesje had er helemaal op gemogen (dop dus ook) #2 doet me helemaal niets en had nog verder bewerkt mogen worden.
Zooo...
Edit: Don't flame/blame me, ik ben ook nog amateur; maar dit is mijn visie op de foto's.
Iemand nog wat op mijn foto aan te merken, of niet?
[ Voor 3% gewijzigd door RBH op 30-06-2007 19:09 ]
Wat wilde je op de foto zetten? Het water? De lucht? De groenstrook? Ik mis het onderwerp in de foto. Ik kijk, zoek naar wat je nu op de foto gezet hebt en ik vind niks. Horizon ligt in het midden, dat is niet verboden, maar meestal verbetert dat het plaatje niet. Zoek maar eens naar de uitdrukking "gulden snede".KatirZan schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:12:
[afbeelding]
uitgeknipt uit mijn vorige, om ze solo te makenexcuses
Is het trouwens een HDR? Er zit een halo effect om de bomen heen. Hij lijkt ook flets, iets wat ik krijg als ik een HDR maak met Photomatix en ik een stukje nabewerking mis.
BTW Wat is een "Wandelende OOrgaanzak"
Verwijderd
@GSJosh: Fantastische foto! Heerlijke kleuren! De rand van het zeil komt echter iets vreemd over, komt dit door de beweging?
@Katirzan (vogue): het standpunt is aardig, maar de foto is gewoon te overbelicht. Daarnaast had de schaduw wat meer een rol mogen spelen.
@Katirzan: (Davidoff): Ik had graag nog wat van de bovenkant gezien. + Als je de foto bewerkt dan zou ik toch zeker de witte weerspiegeling rechtsboven en de paarse zweem corrigeren.
@KatirZan (weiland/water): Verschillende punten;
- de weerspiegeling in het water leidt heel erg af. Ik weet niet of dit met een polarisatie filter te verbeteren is?
- De compositie is goed, maar het onderwerp is vrij saai. Het is een willekeurige waterkant, en in de verte denk ik zelfs het topje van een flat te zien?
- Ik denk dat je de donkere wolken, en de contrasten daarbinnen, hebt proberen vast te leggen. Helaas gaat dit vaak lastig wanneer we ook de omgeving goed belicht willen hebben. Je zou eens kunnen experimenteren met HDR (http://www.vanilladays.com/hdr-guide/) - zie ook mijn testcase hieronder. (of @ajhaverkamp... is het al een HDR die gewoon wat minder uitpakte?)
@katirzan (algemeen): misschien iets rustiger aandoen met het posten van fotos (en zoiezo maar 1 tegelijk
@Madmoody: Mooie foto, jammer van de extreme zon... misschien had eventjes wachten (lagere zon) een wat beter beeld opgeleverd. Daarnaast zou een iets interessantere omgeving de foto goed doen.
@Rudedadude: leuke foto, goed standpunt! Er zou echter nog wat meer contrast e.d. toegevoegd kunne worden om nog wat meer uit de zwart wit foto te halen. Daarnaast storen de kleine witte bordjes in de achtergrond na een tijdje een beetje.
@DeoDupke: Heerlijke foto.. zou je graag tips geven, maar zou ze zo niet weten.. misschien geen wit randje in het kader?
@Bigfeet: probeer ?m ?wel- te bewerken. Laat de kleuren wat meer uitkomen!
@Arrigi, lekkere foto, misschien nog iets meer croppen, de geblurrde bladeren halen iets van de aandacht weg.
@RBH: Wat is het? Ik heb er helaas weinig mee. Al zijn de spinnenwebben interessant, het is voor de rest voor mij nog onduidelijk hoe ik er naar moet kijken.
Mijn eerste experiment met HDR om af te sluiten:

Verwijderd
Het lijkt wel alsof de heide met de bomen op de lucht geplakt is....
De voorgrond heeft erg mooie kleuren, maar vind het net iets te donker.
Ik denk dat je nog effe door moet oefenen met HDR om er een wat "natuurlijker" resultaat uit te halen...
Verwijderd
Nog een testfotootje van mij.

Volgens mij had je moeten uitzoomen. Als ik dat dakje zo zie heb je lekkere contrasten van een lage zon, regen, wolken enzo. Daar staan eerder in dit topic een paar sterke staaltjes van
dank voor het kritiek
Je eigen geschoten HDR vind ik erg netjes, echter versta ik onder high dynamic range een foto met daarin alle delen evenredig belicht en zichtbaar
Wabbawabbawabbawabba
Met welke zin heb je het nou over mijn foto?MBV schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:17:
die lucht vind ik ook lelijk, om andere redenen. Zonder de ondergaande zon erbij is een bruine lucht niet echt natuurlijk. Maar een goed zichtbare regenboog is ook altijd wel leuk
Volgens mij had je moeten uitzoomen. Als ik dat dakje zo zie heb je lekkere contrasten van een lage zon, regen, wolken enzo. Daar staan eerder in dit topic een paar sterke staaltjes van

Bedankt. Jammer genoeg had ik mijn 70-200 op de body zitten, ik zat hier al op de 70 meter. Achteruit stappen was ook niet mogelijk; stond al tegen de muur van mijn balkon.
Ik vond hem wel leuk omdat ik de regenboog nu eindelijk eens góed op de foto heb.
Edit: Trouwens; ik heb niets aan de kleuren veranderd van de foto, die waren gewoon zo.
[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 01-07-2007 00:45 ]
Nu kom ik toevallig dit topic tegen, leuk! Dus... hier posten ook dan. En dan hoor ik graag van jullie wat er beter aan kan

origineel
met een hamer past alles
Noordkaap van op een afstandje. Klein tikkeltje bewerkt (highs en lows wat aangepast, kleurbalans een tikkeltje, en een zeemeeuw weggewerkt die nogal storend was).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Klein beetje met de levels gespeeld, layer gekopiëerd, color match (precieze waarden weet ik niet meer) met deze foto waar ik de kleuren wat beter vond. Vervolgens die layer met 50% hard light over het layer met alleen de aangepaste levels.
Kan natuurlijk beter, maar dit is wat ik er zo snel mee kon

...Oh, en zeemeeuwen bestaan niet, dus het is maar goed dat je m eraf geshopt hebt
[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 01-07-2007 19:20 ]
met een hamer past alles
Oeh, pakken beterPunksmurf schreef op zondag 01 juli 2007 @ 02:22:
Persoonlijk vind ik je kleuren een beetje laf dus heb ik maar eens mijn best gedaan om het wat sprekender te maken.
Klein beetje met de levels gespeeld, layer gekopiëerd, color match (precieze waarden weet ik niet meer) met deze foto waar ik de kleuren wat beter vond. Vervolgens die layer met 50% hard light over het layer met alleen de aangepaste levels.
Kan natuurlijk beter, maar dit is wat ik er zo snel mee kon.
[afbeelding]
...Oh, en zeemeeuwen bestaan niet, dus het is maar goed dat je m eraf geshopt hebt
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Op zich een mooie foto, weinig op aan te merken, alleen zou je met photoshop iets met de curves/levels kunnen spelen om nog mooier resultaat te krijgen.Jorussio schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:19:
Hallo,
Dit is mijn aller eerste foto die ik hier post dus wees een beetje lief voor me.![]()
Er is trouwens helemaal niks aan gedaan met een programma o.i.d.
[afbeelding]
Groter
Gr. Joris
Algemene gedragsregels (Netiquette):
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Deze foto geschoten tijdens de warm-up lap van de Moto-GP in Assen

De foto heb ik alleen wat uitgesneden met photo shop meer niet.
Aangezien ik nog geen kijk op heb wat te veranderen en al helemaal niet hoe ik dat zou moeten doen.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Foto'tje van mij die ik een 1 1/2 week oid terug heb gemaakt.

Misschien had het landgedeelte ietsje lichter gemoeten. Wat wel vreemd is, is dat je bij de bovenste takken van de bomen links en rechts van de weg, een soort 'gloed' ziet, geel en blauw. Hoe komt dit? Dit was op de originele ook al. Dat gele komt waarschijnlijk door de zon, maar dat blauwe? Ik heb geen idee.
Het lijkt me zelf geen lens afwijking eigenlijk.
Thanks, dat hoor ik graag.sOid schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:08:
Zijn weer een aantal mooie foto's voorbij gekomen, met name die van Punksmurf! Het enige commentaar dat ik bij jouw foto heb, is dat de witte vlakken een beetje uitgebeten zijn.
Had ik beter de muur nog wat donkerder kunnen maken en het lichte wat minder wit moeten maken om het contrast erin te brengen?
Ja dat zeker, het is nu bijna een silhouet maar helaas zijn de bomen door die 'gloed' niet echt scherp genoeg als je het contrast oppompt om er inderdaad een silhouet van te maken.Foto'tje van mij die ik een 1 1/2 week oid terug heb gemaakt.
[afbeelding]
Misschien had het landgedeelte ietsje lichter gemoeten.
Je had er beter nog een geschoten die wat onderbelicht was en dan in photoshop combineren.
Hoe het komt, weet ik niet, maar je ziet het wel vaker bij bomen (of wellicht alles dat zo'n fijn detail heeft op zo'n afstand).Wat wel vreemd is, is dat je bij de bovenste takken van de bomen links en rechts van de weg, een soort 'gloed' ziet, geel en blauw. Hoe komt dit? Dit was op de originele ook al. Dat gele komt waarschijnlijk door de zon, maar dat blauwe? Ik heb geen idee.
met een hamer past alles

5d+50mm
f/1.4
shutter: 1/13
ISO: 3200
hijs gewoon scherp! haha... vond het zelf wel grappig om te zien dat een scherpe plaat op 1/13 gewoon kan... natuurlijk puur toeval dat hun stil zaten en ik op dat moment ook geheel stil stond...
meer mensen met dit soort"ervaringen"
This too shall pass

[ Voor 6% gewijzigd door Moody2204 op 01-07-2007 20:22 ]
Het is wel een lensafwijking / distortions.....waarschijnlijk CA en PF....Chromatische abberaties en Purple Fringing.sOid schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:08:
Zijn weer een aantal mooie foto's voorbij gekomen, met name die van Punksmurf! Het enige commentaar dat ik bij jouw foto heb, is dat de witte vlakken een beetje uitgebeten zijn.
Foto'tje van mij die ik een 1 1/2 week oid terug heb gemaakt.
[afbeelding]
Misschien had het landgedeelte ietsje lichter gemoeten. Wat wel vreemd is, is dat je bij de bovenste takken van de bomen links en rechts van de weg, een soort 'gloed' ziet, geel en blauw. Hoe komt dit? Dit was op de originele ook al. Dat gele komt waarschijnlijk door de zon, maar dat blauwe? Ik heb geen idee.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
het was bijna donker, je zag nog wel wat... maar niet veel!! ik zag op het scherm van me camera meer dan met me ogen
Ja, maar niet zonder IS! Netjes bruikbaar resultaat iig.wilmocs schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:22:
meer mensen met dit soort"ervaringen"
Als ik je foto zie zou ik zeggen dat het behoorlijk zonnig was... erg nice.wilmocs schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:25:
het was bijna donker, je zag nog wel wat... maar niet veel!! ik zag op het scherm van me camera meer dan met me ogen
met een hamer past alles
Punksmurf: Sfeervolle plaat!
Dinx: mooi, maar er mist net iets om het geheel echt goed in perspectief te zetten. Ik vind deze mooier dan de nabewerking van pubksmurf, vanwege het neppe blauw daarin
jorisvanbaalen: de kunst is om een mooie bloem mooi op de foto te krijgen. Dit ios te frontaal
Yami_daffy: netjes.
sOid: landschap had inderdaad lichter gemoeten
wilmocs: opzich knappe prestatie en aardige foto, wel ranzige jpeg artifacts/resize blokkerigheid op haar voorhoofd
MadMoody: wel mooi, maar lijkt net storend scheef.
Vandaag bleek bij mij vandaag een optocht ter ere van Keti Koti (afschafing van de slavernij) op het plein voor mijn huis te beginnen. Raam opengezet en wat foto's gemaakt, wie weet wordt het nog een testcase oid. Dit was een van de zonniger foto's:

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 01-07-2007 22:25 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Hiermee bedoel ik dan een oud gebouw waar een stuk nieuwbouw aan is gezet. Vandaag maar eens op pad geweest om dit op een leuke manier vast te leggen.
Deze vond ik zelf wel aardig:

[ Voor 4% gewijzigd door paulcito op 01-07-2007 22:29 ]
En als dat een echt beeld is (lijkt me raar met die deur links, maar ik denk dat het nog net zou kunnen?) dan had het de foto een stuk geloofwaardiger gemaakt als je de kleuren in het linker stuk niet 'oud' had gemaakt. Ik vind er eigenlijk totaal niks aan zo, sorry.
DankRudedadude schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:22:
Punksmurf: Sfeervolle plaat!
Dat van dat blauw, daar heb je inderdaad gelijk in vind ik. Toch vind ik het geheel zo wel beter uitkomen. Ik denk dat daar met wat meer tijd nog iets veel mooiers uit kan komen, maar dat laat ik aan DinX over, want het is immers zijn fotoDinx: mooi, maar er mist net iets om het geheel echt goed in perspectief te zetten. Ik vind deze mooier dan de nabewerking van pubksmurf, vanwege het neppe blauw daarin
Die vind ik wel erg mooi. Lekker al die kleuren, al kunnen ze misschien nog iets feller? Naja daar wordt het mss toch weer wat minder echt van.Vandaag bleek bij mij vandaag een optocht ter ere van Keti Koti (afschafing van de slavernij) op het plein voor mijn huis te beginnen. Raam opengezet en wat foto's gemaakt, wie weet wordt het nog een testcase oid. Dit was een van de zonniger foto's:
[afbeelding]
Goh, en m'n ex had vandaag weer teleurgesteld geweest omdat ik wéér niet had onthouden dat het Keti Koti was... maar goed, daar heb ik nu geen last meer van
[ Voor 62% gewijzigd door Punksmurf op 01-07-2007 23:30 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
zeer knappe foto vind ikYamy_Daffy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:03:
Sinds een week een Canon 400D met daarbij sinds 2 dagen een Sigma 70-300 apo lens.
Deze foto geschoten tijdens de warm-up lap van de Moto-GP in Assen
[afbeelding]
De foto heb ik alleen wat uitgesneden met photo shop meer niet.
Aangezien ik nog geen kijk op heb wat te veranderen en al helemaal niet hoe ik dat zou moeten doen.

Eigenlijk gemaakt voor de maandopdracht rondingen, maar niet gelukt daar de foto te krijgen, wil toch weten wat jullie er van vinden.
Gemaakt met Samsung GX-1L, lucht is aangepast (en een stukje betonfabriek weg gehaald) en omgezet naar zwart-wit. Ben nog steeds niet blij met de lucht, maar de zon stond nou eenmaal verkeerd.
Iets grotere versie
orgineel (JPG van PEF)
edit:
Link aangepast..
Link naar orgineel
[ Voor 14% gewijzigd door [Roland] op 02-07-2007 16:19 ]
Verder vind ik de thumb die hier in het topic staat niet helemaal scherp. De letters RAD SA lijken wel scherp. Issie op het origineel wel helemaal scherp...?
Je link naar groter is verkeerd, misschien kun je die even editten...
Verder een leuk onderwerp... veel lijnen, toch rondingen, en ze staan braaf stil
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Uit je post begrijp ook ik dat dit 1 foto zou zijn...paulcito schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:25:
In het dorp waar ik vandaan kom, heb je redelijk wat gebouwen die 2 'gezichten' hebben.
Hiermee bedoel ik dan een oud gebouw waar een stuk nieuwbouw aan is gezet. Vandaag maar eens op pad geweest om dit op een leuke manier vast te leggen.
Deze vond ik zelf wel aardig:
[afbeelding]
Maar het riekt inderdaad naar een samensmelting van 2 foto's.
Zoals gezegd, die blauwe deuren zitten wat vreemd want het lijkt net of er achter die muur waarin ze zitten niets meer zit, en je dus weer buiten staat voor dat 'oude' gebouw.
Als dit geen samensmelting is van 2 foto's dan ben ik wel erg benieuwd naar een foto vanuit een andere hoek van hetzelfde object...
Alles kan stuk.
/hkRBH schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:21:
Het kan ook gewoon een poster op de muur van dat gebouw zijn..![]()
Maar ook ik ben wel benieuwd.
Je bedoeld die blauwe deur?
Alles kan stuk.
Verwijderd
Nee, die deur is geen poster, kijk maar eens goed naar de deur. Je ziet er spiegeling in, dus het is geen poster.
Achter de deur is het nogal donker, dus er moet iets van een plafond of afgesloten ruimte zijn achter de deur, echter als je goed kijkt, zie je ook een muur rechts van de muur. Dat combinerende met het feit dat er achter de dikke bruine wand niets te zien is, sluit redelijk uit dat dit een echte foto is.

@Placito, ik ken wel van dit soort gebouwen, maar ga een ander oplichten.
Oh, ja en als je dan toch dit soort knip/plak acties voor echt door wilt laten gaan, let dan inderdaad op je luchten.

Overigens, ik kan best tegen een geintje, maar in een onderwerp als dit lijkt het mij dan niet meer dan logisch als je gewoon eerlijk zegt dat je aan het knippen en plakken bent geweest.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 16:36 ]
Maar ik bedoel iig die sepia foto, dat dat een poster is. Hoewel dat ook redelijk onmogelijk is omdat die stoep linksonder dan wel 'echt' had moeten wezen.
Verwijderd
Dat laatste hoeft ook nog niet perse. Als die sepia foto je nu voor de gek houdt en hij in plaats van op een nieuwe muur, dus om de hoek van het nieuwere gedeelte begint, hij op dezelfde muur begint.RBH schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:21:
Volgens mij begrijpen jullie mij niet.
Maar ik bedoel iig die sepia foto, dat dat een poster is. Hoewel dat ook redelijk onmogelijk is omdat die stoep linksonder dan wel 'echt' had moeten wezen.
Dan maar eens een "bijna" macro foto van een plantje bij ons op het gras.
Wat vinden de mensen ervan en weet iemand wat het is?

Verwijderd
alleen staat het onderwerp te centraal, ik zou het meer in een hoek plaatsen ofzo
Niet alle onderwerpen moeten in een hoek geplaatst worden. Ik vind het centrale hier wel mooi. Nette plaat hurricane.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:56:
Opzich mooie foto, kleuren zijn netjes en belichting goed in orde![]()
alleen staat het onderwerp te centraal, ik zou het meer in een hoek plaatsen ofzo

hoe link je trouwens volgens de regels van flickr naar een flickr foto op een forum?
[ Voor 21% gewijzigd door Meulugar op 02-07-2007 20:35 ]
The devil is in the details.
de bedoeling was eigenlijk om de straat te pakken. ik geloof wel dat ik op mijn buurjongen had ingezoomed maar niet gespeeld met diafragma.. ik wou er 2 dingen op hebben: 1 mijn buurjongetje die het overtollig water probeerd weg te vegen en 2 de spiegelingen in het water..Hahn schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:29:
Handmatig naar 600px breed resizen in plaats van dat door het forum te laten doen scheelt in ieder geval al een hoopEn waar ligt de focus precies op? Want het lijkt me dat het de bedoeling was om het jongetje als hoofdonderwerp te hebben?
edit: ik heb even een kleinere thumb gepakt en die gelinkt naar flickr.
[ Voor 5% gewijzigd door Meulugar op 02-07-2007 20:34 ]
Dat heb ik juist bij dit onderwerp met opzet gedaan. Vond het er zo juist mooier uitzien. Dit is ook geen crop dus kan niet zomaar even de plaat op die manier aanpassen.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:56:
Opzich mooie foto, kleuren zijn netjes en belichting goed in orde![]()
Dat was precies de gedachte van mij. Je hoeft niet bij alles het onderwerp op 2/3 te zetten.October schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:17:
[...]
Niet alle onderwerpen moeten in een hoek geplaatst worden. Ik vind het centrale hier wel mooi. Nette plaat hurricane.
@Meulugar: een jongetje met zijn reflectie fotograferen had een leuk plaatje op kunnen leveren als je daarvoor gekozen had. Nu staat er erg veel zinloos groen en grauw op de foto
@Altijdlastig: ik vind de foto erg flets en heb niet het idee dat deze uitsnede van een aantal stapels banden leuker is dan enige willekeurige andere
@Paulcito: vind beide foto's een beetje saai
@Rudeadude: lekker kleurtjes en blikken, jammer dat er geen leuke achtergrond was
@Madmoody: ik zou die lucht bewaren om achter een andere foto te plakken
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Graag tips...

[ Voor 6% gewijzigd door gigawebs op 02-07-2007 23:57 ]
positief zijn mag ook hoor :-)HanslH schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:19:
Ik had het persoonlijk wel mooier gevonden als het groepje groeisels onderaan de foto er helemaal op had gestaan.
@Meulugar: een jongetje met zijn reflectie fotograferen had een leuk plaatje op kunnen leveren als je daarvoor gekozen had. Nu staat er erg veel zinloos groen en grauw op de foto
@Altijdlastig: ik vind de foto erg flets en heb niet het idee dat deze uitsnede van een aantal stapels banden leuker is dan enige willekeurige andere
@Paulcito: vind beide foto's een beetje saai
@Rudeadude: lekker kleurtjes en blikken, jammer dat er geen leuke achtergrond was
@Madmoody: ik zou die lucht bewaren om achter een andere foto te plakken, daaronder gebeurt niks meer
Zo, die is lekker! Je hebt 'm nog wel bewerkt, denk ik? Als dat niet zo is helemaal een prachtplaat!gigawebs schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:56:
Nog en testshotje van mij die ik vanavond heb geschoten, ik vond hem zelf wel redelijk gelukt.
Graag tips...
[afbeelding]
met een hamer past alles
Hmm, sorry. Misschien doordat ik weer es Gordon Ramsey op tv had gezien.
Vond em door het lage contrast gewoon erg doods maar heb ook niet het idee dat het met een ander contrast en andere lucht ineens een superfoto zou zijn.
met een hamer past alles
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Het was ook een snel doorlopende show, ik had dus verder ook amper tijd om goed naar de compositie te kijken.
@hieronder: Ik heb HK-XS ja.. maar weet niet of ik haar daar wil posten.. ik ken haar, en weet niet of ze het zo op prijs zou stellen als ik haar daar neer zou plempen
[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 03-07-2007 19:52 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

hoe kan het dat ik hem niet kon vinden wanneer ik zocht op tot 90 dagen terug, en met 180 wel?

Als foto niet echt bijzonder, maar wel een mooie meid
[ Voor 46% gewijzigd door MBV op 03-07-2007 19:44 ]

Verwijderd

testfoto, waar heb ik rekening mee gehouden?:
-diafragma
-witbalans naar bewolkt
-onderwerp niet in het midden van de foto (tomatenplant)
Wat vinden jullie ervan? het is niet de meest boeiende foto maar ik probeer te leren spelen met compositie en belichting. Zelf vind ik hem te druk, staat een stukje verlichting, stukje bank, stukje motorhoes op en omdat de tomaten nog groen zijn springt hij niet echt uit de achtergrond.
Ik zou eens beginnen met een spannend onderwerpHahn schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:51:
Nikon D40 met 55-200VR, f/5.6, flits aan. Brightness en contrast iets verhoogd en klein beetje gesharpend. Ik vind 'm best geslaagd
[afbeelding]
Verder vind ik hem lelijk ingeflitst (overal flits-glitters) en een te onrustige achtergrond.
Deze foto vind ik mooi-DG- schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:28:
[afbeelding]
Hij is wat gecropt van het origineel, maar misschien iets te laag. Klikbaar voor 1600x1200.
Naja, vond hem wel leuk als bureaublad achtergrond.
Overigens complimenten aan iedereen hier. Sommige foto's vind ik echt prachtig gewoon om te zien! Vooral de plaatjes waar de kleuren eruit springen vind ik erg mooi.
Het feit dat je onderwerp niet in het midden staat zegt hier niets omdat het onderwerp niet opvalt door de extreem rommelige achtergrond.
De witbalands lijkt niet ok, foto lijkt wat rosig.
@-DG-
Vind selectieve focus op alleen de wissel (ik zou haast zeggen natuurlijk) wel leuk. Lekker plaatje maar wmb geen onweerstaanbare compositie (ik ben die prachtige foto's van een paar weken geleden nog niet vergeten en dus extra kritisch
@gigawebs: de kleuren lijken haast een beetje HDR achtig (pas ook mee zitten prutsen). Ik vind dat de foto niet echt een onderwerp heeft en een wat flauwe compositie.
[ Voor 56% gewijzigd door HanslH op 03-07-2007 22:24 ]
Verwijderd
Zoals je zelf al zegt is het erg druk en staan er wat dingen voor. Als je weet dat dit al zo is, dan kan je beter de foto opnieuw maken zónder dit ervoor (jijzelf / voorwerpen op andere positie). Verder kan je met de DoF spelen om zo de tomatenplant, wat eigenlijk al niet zo'n interessant onderwerp is vind ik, meer naar voren te laten komen en de onbelangrijke dingen wat minder. Zou je verder de Exif even kunnen posten?Meulugar schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:04:
[afbeelding]
testfoto, waar heb ik rekening mee gehouden?:
-diafragma
-witbalans naar bewolkt
-onderwerp niet in het midden van de foto (tomatenplant)
Wat vinden jullie ervan? het is niet de meest boeiende foto maar ik probeer te leren spelen met compositie en belichting. Zelf vind ik hem te druk, staat een stukje verlichting, stukje bank, stukje motorhoes op en omdat de tomaten nog groen zijn springt hij niet echt uit de achtergrond.