Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie deze foto van commentaar willen voorzien?

Afbeeldingslocatie: http://photos-425.ak.facebook.com/ip002/v97/103/22/603215805/n603215805_137425_2920.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

als je het zo graag wilt (:P): hij is wel erg centraal. Ik zou hem van links naar rechts hebben gelegd, of andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Als je die hockey-stick iets schuiner had neergelegd, dan had het iets makkelijker geweest om te ontdekken wat het was. :p Maar scherpte is fijn. :) Ben het voor de rest eens met ^.

Als jullie dan ook mijn foto van commentaar zouden willen voorzien? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

prachtige kleuren

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@RBH: hij had iets lichter gemogen, denk ik. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat hij er iets vrolijker van wordt. Nu al een prachtplaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 17-06-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:54:
Zouden jullie deze foto van commentaar willen voorzien?
tikje minder voorgrond, en zoals gezegd je stick uit een andere hoek nemen, kleuren zijn goed
je gaat er op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u wel. Ik ga misschien dadelijk een maken vanuit een andere hoek, dan ga ik ook even op de knieen maar het gras was nat dus deed ik dat niet. Ach, nu moet het maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een foto....[de kathedraal van pisa]
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.nienhuis/test6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mag iets kleurrijker vind ik, dan sluit ie beter aan bij de werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-828.ak.facebook.com/ip002/v97/103/22/603215805/n603215805_137828_4580.jpg

Net gemaakt, onbewerkt (ps cs3 werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mij, rechts onder is een gezich te zien... is dit van een standbeeld of is de foto zo bewerkt dat deze man dood lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel, je mag je onderwerp nie zo centraal zetten, tenzij je daar een goeie reden voor hebt, wat hier niet het geval is. Je kleuren zijn mooi en je hebt van goed licht gebruik gemaakt, beetje soepen en hij is helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet voortaan me onderwerp dus in een hoekje zetten?
Wat moet ik eraan 'soepen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Je moet gewoon experimenteren met de positie van je onderwerp in de foto en kijken waar je een goed gevoel bij hebt. Als je niet datgene doet waar je zelf een goed gevoel bij hebt omdat iemand anders dat zegt kan je nooit goede foto's maken. De opdracht is dus eigenlijk om centraal geplaatste onderwerpen saai te gaan vinden. ;)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:55:
emiel, je mag je onderwerp nie zo centraal zetten, tenzij je daar een goeie reden voor hebt, wat hier niet het geval is. Je kleuren zijn mooi en je hebt van goed licht gebruik gemaakt, beetje soepen en hij is helemaal in orde.
Mwja, "je mag niet" vind ik net even te sterk uitgedrukt. Over het algemeen is een foto sprekender als het onderwerp niet in het midden staat, maar dit is zéker geen gulden regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaar dat ik zeg dat ie er een goede reden voor moet hebben, anders zie ik dingen liever niet centraal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat betreft mij foto? Is het een grote fout dat hij in het midden staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:13:
die mag iets kleurrijker vind ik, dan sluit ie beter aan bij de werkelijkheid
Ik vond de foto op deze manier ouder, klassieker lijken. Maar goed, ik zal straks deze even vergelijken met een andere met meer kleurverzadiging. Nog meer verbeterpuntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond hem zo juist mooi, niet bewerken zou ik zeggen. Misschien kan je wel wat doen aan de lichte overbelichting bij het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:10:
Ik vond hem zo juist mooi, niet bewerken zou ik zeggen. Misschien kan je wel wat doen aan de lichte overbelichting bij het raam?
dat is echt zo niet belangrijk. Sorry hoor, overbelichting kan heel vervelend zijn, maar dat is hier gewoon niet het geval.
Mij: goede foto, vind je keuze van je crop erg goed, je hebt diepte weten te creëren. De bijna tritone vind ik lekker uitpakken hier. Kleuren maken het absoluut minder, omdat je de foto minder rustig maakt.

Emiel, je hebt een doodsaaie foto gemaakt. Centraal, geen dieptewerking, geen compositie eigenlijk.
Als je het nog een keer gaat proberen, sowieso een schuin gefotografeerde stik, maar dan nog verwacht ik geen prachtplaat. Denk dat je een ander onderwerp moet kiezen of een radicalere nabewerking als je daar de nadruk op wilt leggen.

Nog een keer Emiel: Jee, een bloem en thats it.....centraler dan dit wordt het niet en een bloem van onderaf is zelden mooi (uitzonderingen daargelaten).

stukje terug: RBH, heerlijke kleuren. Goed voor mekaar. Verbeterpuntje?, ik mis wat kadering links en rechts, heb geen gevoel van einde aan de zijkanten, daardoor is de foto wat onrustiger.

nog wat verder terug: ericr: gewoon een lekkere plaat. Natuurlijke kadering links is prima, hoewel ik een stap naar rechts gedaan zou hebben, dan zit de fontein niet zo dicht op de boom.

verder terug : jdjta: rare compositie met dat andere beestje zo er half achter, geen rustige plaat om naar te kijken. De ruimte links en rechts van hun doe je ook niks mee, dus een erg centrale compositie. Wel lekker scherp. Oh en idd, wat bukken volgende keer, maar dat was meen ik al gezegd.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jolla; dat is een standbeeld hoor ;)
@papapol en nomad; deze is met oorspronkelijk kleurverzadiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zo loopt ie dan weer te geel aan door die lampen die ze daar hebben. Mss toch maar houden zoals je hem hier gezet hebt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:11:
@jolla; dat is een standbeeld hoor ;)
@papapol en nomad; deze is met oorspronkelijk kleurverzadiging
kvind dat gele ook wel passen misschien...kweet het niet, met kleur stoort minder dan ik had verwacht.

Heb genoeg gezeurd, nu maar even een snapshotje posten die ik gewoon erg lief vind :)
Afbeeldingslocatie: http://fs-techniek.nl/postmap/DSC_1740small+border.jpg
(tijd geleden gemaakt, was toen 30 graden)

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 17-06-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nomad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
[...]

kvind dat gele ook wel passen misschien...kweet het niet, met kleur stoort minder dan ik had verwacht.

Heb genoeg gezeurd, nu maar even een snapshotje posten die ik gewoon erg lief vind :)
[afbeelding]
Leuk moment, leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
[...]

[afbeelding]
heerlijke foto!
en leuk voorbeeld waar je je onderwerp wél centraal mag zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Mijn eerste foto hier op het forum.

Foto was eigenlijk mislukt maar na een bewerking met Photoshop is heeft hij toch wel wat, foto is gemaakt met een EOS 350D met een Fisheye lens.

Klikbaar voor groot formaat
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/afsluitdijkcrop.jpg

M'n compositie had naar mijn inziens beter gekund..

[ Voor 47% gewijzigd door gise op 17-06-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Orion84 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:50:

Tsja, een smerige stuk glas (of wat is het) is niet echt een ideale ondergrond hè. Lelijke reflecties en het onderwerp (het vliegje) is ook gewoon veel te klein in beeld om interessant te zijn. En dan ook nog eens midden in het plaatje en ....
Dat was de vensterbank, en je ik vind die macro fotografie echt wel leuk om te doen maar volgens mij zijn er nog geen lenzen voor te krijgen.

Bedankt iig voor de tips. Zal snel mijn volgende posten

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:57:

Foto was eigenlijk mislukt maar na een bewerking met Photoshop is heeft hij toch wel wat, foto is gemaakt met een EOS 350D met een Fisheye lens.

[afbeelding]

Dit vind ik prachtig qua sfeer, alleen jammer van je donkere onderhoeken, zo is het net een ruitvormpje. Als je even de zijkanten er af cropt (tot iets van een 3:2) dan krijg je een geweldige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Het is inderdaad nu meer een ruitvormpje alleen ik vind het zonde om het formaat in te kleinen, ik wil graag meer een bredere foto houden.

Door de zijkanten meer te croppen zal de foto meer vierkant worden, om de lucht mee te croppen om het formaat te behouden vind ik zonde en aan de onderkant croppen is ook geen optie omdat dan de details daar wegvallen en daar juist een van de onderwerpen (naast de balen die als onderwerp dienen) die ene golf in het midden van de foto die op de stenen breekt.

Het enige wat ik nog kan proberen naar mijn inziens is om meer detail in de stenen proberen terug te krijgen zonder daar de rest van de foto mee aan te tasten.

overigens zal ik voor de geïntereseerden verderop deze week het origineel van deze foto plaatsen :)

[ Voor 7% gewijzigd door gise op 18-06-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:11:
[...]

en leuk voorbeeld waar je je onderwerp wél centraal mag zetten
Is dat meestal bij portretten zo of hoe zit dat ongeveer?

Ik heb net zelf nog even een fototje gemaakt maar zo te zien is me lens vies, even naar kijken.

Afbeeldingslocatie: http://photos-473.ak.facebook.com/ip002/v97/103/22/603215805/n603215805_139473_52.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20

[afbeelding]

prachtig, enorm vet gewoon. Showcase, niets testcase.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@ Emiel: No offence hoor, maar wat vind je er zelf mooi aan? Idem dito voor bijvoorbeeld die hockey stick. En er is geen gouden regel die zegt in welke situatie je het onderwerp in het midden of op 1/3e of waar dan ook moet zeggen, maar vaak is een foto interessanter wanneer je het onderwerp op 1/3e zet. Doe dus eens je best en ga daar eens wat onderzoek naar doen op internet. Ga naar een site met veel foto's, zoals Flickr of zo en kijk wat je daar zelf mooie foto's vindt en wat anderen mooie foto's vinden. Vraag je dan af waarom je die foto's mooi vindt, of waarom anderen sommige foto's mooi vinden. Let daarbij op dingen als kleuren (toning, saturatie), compositie (waar staat het onderwerp, lijnenspel in de foto, etc), contrast, scherptediepte (DOF), licht, EXIF waardes (F waarde, ISO waarde, aantal mm's, sluitertijd, flits ja/nee), etc. Als je niet weet wat die termen allemaal betekenen, Google daar dan eens naar. Het Internet loopt over van sites die dat allemaal netjes uitleggen inclusief voorbeelden. Als je dan weet wat de basismogelijkheden zijn in fotografie en waar je allemaal rekening mee moet houden, ga je eens flink experimenteren met bovengenoemde dingen. Probeer foto's die jezelf mooi vindt na te maken om de technieken beter onder de vingers te krijgen en inspiratie op te doen, of test zelf dingen die in je opkomen. Kijk eventueel of je er in iets als Photoshop nog wat beters uit kunt halen (beetje trekken aan een contrast en saturatie balkje is immers niet zo moeilijk en kan al een groot verschil betekenen). En tenslotte: leg je foto eens naast vergelijkbare foto's die je hebt gevonden en je mooi vond en vraag dan eens voor jezelf af: heb ik een goede/mooie foto gemaakt? Wat zou er beter kunnen?

Neem nu bijvoorbeeld je wolken foto. Ik ga me even voordoen alsof ik die foto gemaakt zou hebben. Heb de laatste dagen veel wolken foto's voorbij zien komen, omdat er mooie luchten te zien waren dit weekend. Dus ik ren naar buiten, richt mijn camera op de lucht en tsjak. Als ik dan op m'n computer kijk naar het resultaat zal ik toch moeten concluderen dat het een vrij jammerlijk resultaat is: geen onderwerp, grauwe contrastloze kleuren, geen interessante compositie, geen spectaculaire lucht... en simpelweg te saai om naar te kijken. Oftewel: opnieuw naar buiten om te proberen wat hieraan te doen. Proberen een onderwerp er bij te betrekken (huis/boom/weiland/beest/whatever), proberen daarmee een spannende compositie te maken, proberen een wat spectaculairdere lucht te vinden (zonsopgang/-ondergang bijvoorbeeld), achteraf even proberen hem nog wat beter te maken in iets als Photoshop. Dat herhaal je tot je er zelf wel redelijk tevreden mee bent, en je je foto al aardig vindt lijken op de foto's van anderen die je erg mooi vond, maar die je nog niet helemaal perfect vindt. Dan is het het goede moment om je foto hier eens te plaatsen om te zien wat anderen er van vinden. Of zij het met je eens zijn dat het een mooie foto is. Of zij nog mogelijkheden zien meer uit de potentie van je foto te halen (of moeten concluderen dat je er wel het maximale uit hebt gehaald).

Kortom: probeer eens wat kritischer te zijn op je foto's, en niet elke foto die je hebt gemaakt maar gelijk online gooien om te kijken wat anderen er van vinden. Verdiep je eerst in wat mooie foto's mooie foto's maken, en wees wat kritischer. Succes! :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ben het met simon eens, en je brengt em vanmiddag wel naar de fotograaf! gigagroot op canvas haha! hij is geniaal geworden gijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niet alleen nuttig voor Emiel, maar voor iedereen eigenlijk. Testcase betekent niet dat ieder geschoten plaatje hier maar gedumpt kan worden. Er zat een flink stijgende lijn in de kwaliteit hier, maar die is de laatste dagen weer flink onderuit gehaald imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:50

M4rk

Doet dingen met spullen

Ik ben benieuwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.m4rk.nl/temp/DSCF0050.JPG

Deze komt rechtstreeks uit de camera

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:57
M4rk schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:52:
Ik ben benieuwd:

[afbeelding]

Deze komt rechtstreeks uit de camera
Leuke foto, zeker leuk om te maken geweest? >:)

Anyway, commentaar waar je iets aan hebt.
Hij staat iets scheef, want de trussen staan niet recht, en die staan toch altijd recht. Dit zie je vooral aan de linkerkant, daar loopt hij een beetje scheef en heb je ook nog een reflectie. Die kan je best even croppen. Verder leuke plaat! :)

edit: done by myselve, als je het niet oké vind moet je het maar zeggen
Afbeeldingslocatie: http://aycu02.webshots.com/image/17721/2000384977029485991_rs.jpg

toch niet rechtgezet, wel de reflectie weggestampt.
Verder een heel klein beetje met levels gestoeit.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomino op 18-06-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

oude steiger aan 'het' kanaal in helmond.
Afbeeldingslocatie: http://brick20.hyves.org/68900001-68950000/68934701-68934800/68934800_6_4WX1.jpeg
genomen met een d70 met een 18-200 lens, ik geloof dat deze helemaal op 18mm is genomen.
Saturations wat opgeschroefd. misschien net iets te (zie paars op de moer)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Goede foto hoor, ben het met Simon eens :)

Zou ik het origineel eens mogen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Misschien hoort het ook wel meer thuis bij designen als bij fotografie, maar het is en blijft een bewerking van een RAWfile van een foto die ik zelf heb gemaakt... :P

Ik had voor mezelf een beetje de opdracht om een zo mooi mogelijk resultaat te halen uit een mislukte foto..

Hier is namelijk het mislukte origineel: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:41:
Misschien hoort het ook wel meer thuis bij designen als bij fotografie, maar het is en blijft een bewerking van een RAWfile van een foto die ik zelf heb gemaakt... :P

Ik had voor mezelf een beetje de opdracht om een zo mooi mogelijk resultaat te halen uit een mislukte foto..

Hier is namelijk het mislukte origineel: klik
Goh, super gedaan :) Goede photoshop skillz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad erg neat Gise! :)
Tusk: ik vind hem wat flets en erg licht overkomen. Wel goed standpunt

Ik weet dat ik jullie te veel lastig val met bloemen :+ maar hij kreeg goede reacties op zoom.nl
Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/public_images/29596/468/Ijwrxh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
Gise, Ik zou die haast zo groot mogelijk afdrukken en ophangen. Heel erg mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 18-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, passiflora is ook wel een makkelijk slachtoffer ;)
http://www.mvdvlist.nl/im...verig%2F23+Passiflora.jpg
ja, die F200 had een groenzweem, en doordat die struik zo dicht was kon ik er amper van opzij bij. Dat groeit echt als onkruid: toen hij door de fundering van het huis heen aan de andere kant te voorschijn kwam, hebben we hem eruit getrokken. Jammer, mooie bloemen :)

Neemt niet weg dat je hem prachtig hebt vastgelegd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:59:
Inderdaad erg neat Gise! :)
Tusk: ik vind hem wat flets en erg licht overkomen. Wel goed standpunt

Ik weet dat ik jullie te veel lastig val met bloemen :+ maar hij kreeg goede reacties op zoom.nl
[afbeelding]
Van mij had je wel een wat kleiner diafragma mogen gebruiken.

Kleuren zijn wel mooi :)

Ps. ga eens een flickr account aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:50

M4rk

Doet dingen met spullen

Tomino schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Leuke foto, zeker leuk om te maken geweest? >:)

Anyway, commentaar waar je iets aan hebt.
Hij staat iets scheef, want de trussen staan niet recht, en die staan toch altijd recht. Dit zie je vooral aan de linkerkant, daar loopt hij een beetje scheef en heb je ook nog een reflectie. Die kan je best even croppen. Verder leuke plaat! :)

edit: done by myselve, als je het niet oké vind moet je het maar zeggen
[afbeelding]

toch niet rechtgezet, wel de reflectie weggestampt.
Verder een heel klein beetje met levels gestoeit.
Thnx,

Ik vind het alleen maar leuk als d'r gesleuteld word aan mijn foto's dus da's geen punt. Voor het doel waar ik hem naderhand voor gebruikt heb, heb ik inderdaad die reflectie d'r even uitgehaald (alsmede een zwarte crop).

De foto maken was inderdaad een genot.. mooie vrouwen onder de douche, dat kan nooit verkeerd ;)

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik had zelf ook erg mn twijfels over het pastel blauwtintje wat er door de saturation ontstaan is. maar ik wil zo min mogelijk in fotosjop editen, alleen met raw instellingen. het is eigenlijk bruin water met een blauwe lucht weerspiegeling.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Van mij had je wel een wat kleiner diafragma mogen gebruiken.

Kleuren zijn wel mooi :)

Ps. ga eens een flickr account aanmaken ;)
Heb ik :P Ik heb hier, deviantart, flickr en zoom. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Nomad: Simpelweg harstikke mooi (moment).
@M4rk: Totaal niet mijn ding :P, maar wel mooie kleuren.
@Tusk: Imo mag ie inderdaad iets minder gekleurd worden :) En ik vind hem een beetje flets?
@Redhero: Hij lijkt niet helemaal scherp, maar de compo vind ik leuk.

Een photoshop probeersel... Maar krijg dat horloge nooit lekker :P
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/watch_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 07:30:
[...]

Is dat meestal bij portretten zo of hoe zit dat ongeveer?

Ik heb net zelf nog even een fototje gemaakt maar zo te zien is me lens vies, even naar kijken.

[afbeelding]
of dit bij portretten meestal zo is kan je niet zo zeggen. In mijn geval heeft het kindje interactie met dat waterfonteintje en die staat er duidelijk op. Zijn omgeving doet er weinig toe, het is gewoon rustig zonder storende dingen. Wat je wilt is een onderwerp in een setting, in mijn geval is dat waterfonteintje zijn setting en je wilt een klein beetje ruimte overlaten om te laten zien wat voor omgeving het is, maar een rule of thirds of iets dergelijks schiet hier niet op. Een crop met extra ruimte voor de ogen is evenmin fijner om naar te kijken. Het gaat er dus gewoon om of de setting waarin je onderwerp staat er toe doet, in mijn geval dus niet zoveel dus staat er ook niet zoveel van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik heb mijn foto nog maar even aangepast om zo te proberen die ruit-vorm die erin zit te doorbreken door de stenen wat meer detail terug te geven. resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/afsluitdijkcrop2.jpg

Beter dan vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:36:
Ik heb mijn foto nog maar even aangepast om zo te proberen die ruit-vorm die erin zit te doorbreken door de stenen wat meer detail terug te geven. resultaat:

[afbeelding]

Beter dan vorige?
ik denk het wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mooie bloem met op de achtergrond de vijver.

1/1600 && f5.0

Afbeeldingslocatie: http://www.agproducts.nl/fotos/foto4.jpg

en de grote versie:
http://www.agproducts.nl/fotos/foto4Big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:51:
een mooie bloem met op de achtergrond de vijver.

1/1600 && f5.0

[afbeelding]

en de grote versie:
http://www.agproducts.nl/fotos/foto4Big.jpg
Je kunt het ook een rare uitsnede van een geranium noemen, verdwaald in een hoekje, met een boel ruis. Waarom ISO 1600 terwijl je sluitertijd nog 1/1600 is? De foto mist kleur, composite en technische kwaliteit...... sorry, kan er niet meer van maken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd beetje maffe uitsnede Gerrit.

Mijn submissie:
Afbeeldingslocatie: http://www.koffid.net/dump/Data-wide-small-small.jpg

Iets groter:
http://www.koffid.net/dump/Data-wide-small.jpg
Veel groter:
http://www.koffid.net/dump/Data-wide-big.jpg

Ben zelf niet echt tevreden over de lucht links boven. Heb geprobeert om t wat meer zomers blauw te maken, maar geen succes.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Hier nog eentje van mij. Ben aan het spelen met diafragma en sluitertijden om net genoeg DOF te krijgen en toch genoeg helderheid over te houden. Gewoon tijdens een potje bellenblaas met de kids en volgens mij al een compleet stukgeslagen onderwerp...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/bblaass.jpg

Ik had zelf graag de bellen scherper op de foto gehad, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat kan doen. Wil op een lichte dag snelle beweging kunnen vastleggen met een relatief kleine DOF...

Tips?
Tusk schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
oude steiger aan 'het' kanaal in helmond.
[afbeelding]
genomen met een d70 met een 18-200 lens, ik geloof dat deze helemaal op 18mm is genomen.
Saturations wat opgeschroefd. misschien net iets te (zie paars op de moer)
Ik ben zelf nog maar beginnend klungelaar, maar deze kijkt wel erg lekker weg als zeg ik het zelf. Dat paarse van de spijker stoort mij niet. Ik vindt het zelf een erg leuk perspectief voor een paaltje! Ik had hooguit dat kleine stukje steiger onderaan weggecropt.

[ Voor 37% gewijzigd door Killer op 18-06-2007 21:05 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hogere iso waarde pakken, zodat je sluitertijd korter kan. Nu zijn de bellen gewoon bewogen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Orion84 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:01:
Hogere iso waarde pakken, zodat je sluitertijd korter kan. Nu zijn de bellen gewoon bewogen.
Tada!! Wat stom, nu je het zegt denk ik bij mezelf...Ja natuurlijk....Nooit aan gedacht...Soms is het zo simpel...

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 18-06-2007 21:06 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Misschien niet de beste op dit moment maar vind het het proberen waard, ben nog niet een kei in het bewerken dus zo vanaf de camera

Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/Marktplaats/DSC_0120klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Vassie18 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:35:
Misschien niet de beste op dit moment maar vind het het proberen waard, ben nog niet een kei in het bewerken dus zo vanaf de camera

[afbeelding]
Jammer dat de focus niet op de neus ligt.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

DeoDupke schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:40:
[...]

Jammer dat de focus niet op de neus ligt.
of nog beter, op z'n oog

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foto genomen tijdens dat ik in de bus zat...(80km/uur gok ik) was meer bedoeld als snapshot en had 'm eigenlijk meer voor de grap op flickr.com gezet (ben daar net nieuw & aan het experimenteren). Al snel kwamen echter al zeer positieve reacties. Is dit puur omdat het een zonsondergang is? Of zie ik zelf de potentie gewoon niet?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1216/566207893_c1c42acb31.jpg

tips & kritiekpunten zijn altijd zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik wil verder niet vervelend zijn (doe ik lekker toch :9 ), maar de laatste 6 mensen die een foto posten hebben zelf niet eens commentaar (proberen te) gegeven. Niet dat ik hier nou zoveel post, maar ik vind wel dat je als je een foto post ook commentaar op iemand anders moet (proberen te) geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 02:01:
Een foto genomen tijdens dat ik in de bus zat...(80km/uur gok ik) was meer bedoeld als snapshot en had 'm eigenlijk meer voor de grap op flickr.com gezet (ben daar net nieuw & aan het experimenteren). Al snel kwamen echter al zeer positieve reacties. Is dit puur omdat het een zonsondergang is? Of zie ik zelf de potentie gewoon niet?

[afbeelding]

Wel, de kleurwerking is hier écht wel een niveautje boven yass (yet another sunset). De verschillende schakeringen blauw, rood, geel en de vlakverdeling maken het een érg aangename plaat om naar te kijken.

Neem eens wat afstand van je foto, en bekijk hem eens alsof ie in het Showcasetopic door iemand anders was gepost: je zal zien dat je niet écht een reden kan verzinnen waarom ie daar niet zou mogen staan. Top wat mij betreft.

Moet je alleen niet verklappen dat het een lucky shot was. Natuurlijk had jouw fotografenoog in die "split second" wel door dat dit prachtig was, en heb je rap je cam gepakt, speciaal voor dit moment ;) zo worden fotografenlegenden gemaakt... ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 02:01:

[afbeelding]

Ik vind de verschillende kleuren en het gevoel van diepte in de foto heel geslaagd d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Jolla: rest een punt van kritiek: als je hem nou landscape had genomen was het een briljante achtergrond geweest! :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MBV, Ik heb deze expres niet als landschapfoto gemaakt omdat ik voornaamelijk de vorm van de wolken wilde vangen :P Een paar minuten daarvoor heb ik het echter wel geprobeerd, hier het resultaat.

Tevens hier het origineel van de foto. Bewerkingen;
1. uitsnede om de horizon lager te krijgen en meer nadruk te leggen op de lucht. Zwart was weiland.
2. blauw, en dan voornamelijk het lichte blauw wat ik toch opmerkelijk vond, nog wat meer naar voren laten komen.
3. iets meer saturatie.
4. weerspiegeling van de ruit van de bus weggewerkt.

Ik zie dat het een aparte plaat is, ik heb bij zonsondergangen alleen vaak het gevoel dat het 'te makkelijk' is.

---
@VAC: Ik vind de foto op zich goed, ik denk alleen dat 'ie snel gaat vervelen door d saaie kleuren. Je geeft zelf al aan dat je niet tevreden bent met de saaie kleur van de lucht, en wilde deze zomers-blauw maken. Misschien moet je het eens over een andere boeg gooien, kijk eens wat er gebeurd als je een grauwe onweersdag voor ogen neemt... (nog) minder kleur in de foto, meer grauwe tonen en wat meer contrasten.

@Vassie: Eekhoorntjes zijn toch echt m'n favoriete dieren... al vinden sommigen het net ratten, ze blijven schattig ;) - De foto is prachtig! Wat 'm misschien nog beter zou maken? - Als de eekhoorn in zn wel bekende pose zou zitten. Op z'n achterpoten, met 2 pootjes voor z'n borst, staart omhoog gekruld. Maar vertel dat maar eens aan de eekhoorn.

@Aloys: excuus, bij deze. Ik heb overigens wel eerder in dit topic een aantal keer commentaar geplaatst. Ik heb echter al snel de neiging om pas commentaar te plaatsen als me meteen een aantal verbeter punten te binnenschieten, en niet als ik een foto enkel mooi of juist heel saai vind.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:50:
@MBV, Ik heb deze expres niet als landschapfoto gemaakt omdat ik voornaamelijk de vorm van de wolken wilde vangen :P Een paar minuten daarvoor heb ik het echter wel geprobeerd, hier het resultaat.

Tevens hier het origineel van de foto. Bewerkingen;
1. uitsnede om de horizon lager te krijgen en meer nadruk te leggen op de lucht. Zwart was weiland.
2. blauw, en dan voornamelijk het lichte blauw wat ik toch opmerkelijk vond, nog wat meer naar voren laten komen.
3. iets meer saturatie.
4. weerspiegeling van de ruit van de bus weggewerkt.

Ik zie dat het een aparte plaat is, ik heb bij zonsondergangen alleen vaak het gevoel dat het 'te makkelijk' is.
Hollandse luchten zijn best wel bijzonder. Dat wisten ze vroeger al. Het is gewoon een lekkere foto (geworden).
Hoe heb je die weerspiegeling zo netjes weggewerkt? Heb je daar een speciale truck voor?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: ajhaverkamp
Hoe heb je die weerspiegeling zo netjes weggewerkt? Heb je daar een speciale truck voor?
Ik heb de clone-tool van Lightroom gebruikt om de 'omliggende' wolken over de plek met de weerspiegeling te plakken. Zeer simpel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:50:
@Vassie: Eekhoorntjes zijn toch echt m'n favoriete dieren... al vinden sommigen het net ratten, ze blijven schattig ;) - De foto is prachtig! Wat 'm misschien nog beter zou maken? - Als de eekhoorn in zn wel bekende pose zou zitten. Op z'n achterpoten, met 2 pootjes voor z'n borst, staart omhoog gekruld. Maar vertel dat maar eens aan de eekhoorn.
Ja inderdaad dat zou mooi geweest zijn, ze waren wel erg tam(hydepark in londen) dus ze gingen er echt voor zitten alleen helaas niet op de juiste 'eekhoorntjes' manier.

En commentaar van de andere dat neus/oog niet scherp was viel me ook nu pas op.

[ Voor 7% gewijzigd door Vassie18 op 19-06-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

gise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:36:

[afbeelding]

Beter dan vorige?
Jups, ik vind hem zo beter. Kan je verklappen wat je hebt gedaan om van het origineel te komen naar deze versie? En dan met name de lucht. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
@gerrit-jan: ik sluit mij qua commentaar volledig aan bij ajhaverkamp
@vac: wat was jouw bedoeling van deze plaat. De sporter? Zo ja, dan vind ik persoonlijk dat er te weinig van te zien is. Ik moest op de grote versie kijken wat er nu eigenlijk gebeuren. De bocht? Dan vind ik de sporter weer een storend beeldelement. Ik denk dat het mooier zou zijn geweest om dichter op de actie te gaan staan en dan een behoorlijke groothoeklens te gebruiken.
@vassie18: focuspunt is idd niet helemaal goed en ik vind het jammer dat de eekhoorn zo centraal staat
@jolla: hele fijne kleuren hoor. In dit geval was het niet mogelijk, maar ik zou de volgende keer proberen om ook een interessante omgeving te fotograferen. Dat geeft een foto net even iets extra.

Nog even naar onze oosterburen geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/duitsland002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

relonky schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:06:

@jolla: hele fijne kleuren hoor. In dit geval was het niet mogelijk, maar ik zou de volgende keer proberen om ook een interessante omgeving te fotograferen. Dat geeft een foto net even iets extra.
Ja dat vind ik ook het mooie aan de laatste zonsondergang van Captain N :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

relonky schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:06:

[afbeelding]
hmm sorry, hij kan me niet heel erg boeien, ik zie niets waar m' n aandacht gelijk naartoe gaat en de foto vertelt verder ook niets.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@relonky: Ik vind em wel aardig qua vlakverdeling (die huizen werken wat dat betreft wel lekker mee) en subtiele kleuren. Jammer dat die lantaarnpaal precies in het verlengde van zo'n balk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Captain N schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:58:
[...]

Jups, ik vind hem zo beter. Kan je verklappen wat je hebt gedaan om van het origineel te komen naar deze versie? En dan met name de lucht. :)
Dat kan ik ;)

Wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb eerst in Lightroom van de foto een zwart-wit gemaakt en het contrast veranderd, daar heb ik meerdere exports van gemaakt met verschillende exposure's en tone curves waardoor ik 4 JPEG afbeeldingen had met verschillende belichting.

Toen in Photoshop deze foto's over elkaar gelegd, en de foto denkbeeldig in 3 stukken verdeeld: de stenen, de lucht en het water. van deze 3 stukken heb ik gekeken op welke van de 4 JPEGs dit gedeelte het beste uitkwam en dus dit stuk uitgeknipt, hierdoor had ik dus in photoshop 1 layer had met de hele foto met neutrale belichting, 1 layer met stenen, 1 layer met water en 1 layer met lucht. hier heb ik dus de layers onafhankelijk van elkaar nog bewerkt door contrast etc nog aan te passen en hierna de een layer met kleur toegevoegd om zo een sepia-kleur te krijgen.

Als laatste vond ik de stenen aan de linkerkant niet mooi, daardoor dat ik de stenen van de rechterkant daar ook gebruikt heb en heb gespiegeld, hier en daar nog wat aangepast om zo te voorkomen dat het helemaal symetrisch werd en daarna de hele foto gecropped om een beetje een panorama gevoel erin te krijgen

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust :)

[ Voor 11% gewijzigd door gise op 19-06-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online

[afbeelding]
Opzich mooie foto, ik zou alleen de kleur van de lucht nog proberen aan te passen, ik zou de donkere plekken in de lucht meer een grijstint proberen mee te geven, nu is het nog een beetje blauwig en zelfs groenig. wat contrast over de hele foto om het af te maken en klaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door gise op 19-06-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie van de volgende foto vonden. Hij is met een SE K800I gemaakt, dus begin niet over ruis o.i.d alstublieft, en ik ben ook niet van het bewerken. Dus graag alleen over de inhoud van de foto :).
Camera in telefoon en het niet bewerken zijn vanwege dat ik me sinds kort steeds meer begin bezig te houden met fotografie enzovoorts. En het boeit me ook steeds meer, maar ben al wel aan het kijken voor een goede camera, en niet 1 in een telefoon.

http://img517.imageshack.us/my.php?image=dsc00471qg1.jpg
Ik geef de link maar, ik weet namelijk niet hoe ik de foto's in goede resolutie zet zonder eerst te bewerken.

Maar de zon staat precies in de fontijn, ik heb ook een donkerdere en lichtere versie, maar die vond ik beiden net wat te licht of te donker dus heb ik deze gekozen om te vragen wat jullie er van vinden.

In ieder geval bedankt he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

LaduciA666 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:49:
Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie van de volgende foto vonden. Hij is met een SE K800I gemaakt, dus begin niet over ruis o.i.d alstublieft, en ik ben ook niet van het bewerken. Dus graag alleen over de inhoud van de foto :).
Camera in telefoon en het niet bewerken zijn vanwege dat ik me sinds kort steeds meer begin bezig te houden met fotografie enzovoorts. En het boeit me ook steeds meer, maar ben al wel aan het kijken voor een goede camera, en niet 1 in een telefoon.

Ik geef de link maar, ik weet namelijk niet hoe ik de foto's in goede resolutie zet zonder eerst te bewerken.

Maar de zon staat precies in de fontijn, ik heb ook een donkerdere en lichtere versie, maar die vond ik beiden net wat te licht of te donker dus heb ik deze gekozen om te vragen wat jullie er van vinden.

erg netjes, ik heb slechtere foto's met duurdere en betere camera's gezien.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

LaduciA666 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:49:
Hoi,

Leuke plaat, zeker voor een mobieltje met dit licht. Ik heb even de vrijheid genomen om hem wat ruis weg te halen :)

Ben zelf vandaag ook een beetje aan het spelen geweest met dof, ben nog een beginner maar ik vind het diepte-effect wel aardig gelukt :)(dat het rechter handvat wat onscherp is vind ik juist bijdragen aan de dieptewerking)

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4u91jc2.jpg
Clickable

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:10:
Ja dat vind ik ook het mooie aan de laatste zonsondergang van Captain N :*)
Thanks. :)
gise schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:25:
Dat kan ik ;)

Wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb eerst in Lightroom van de foto een zwart-wit gemaakt en het contrast veranderd, daar heb ik meerdere exports van gemaakt met verschillende exposure's en tone curves waardoor ik 4 JPEG afbeeldingen had met verschillende belichting.

Toen in Photoshop deze foto's over elkaar gelegd, en de foto denkbeeldig in 3 stukken verdeeld: de stenen, de lucht en het water. van deze 3 stukken heb ik gekeken op welke van de 4 JPEGs dit gedeelte het beste uitkwam en dus dit stuk uitgeknipt, hierdoor had ik dus in photoshop 1 layer had met de hele foto met neutrale belichting, 1 layer met stenen, 1 layer met water en 1 layer met lucht. hier heb ik dus de layers onafhankelijk van elkaar nog bewerkt door contrast etc nog aan te passen en hierna de een layer met kleur toegevoegd om zo een sepia-kleur te krijgen.

Als laatste vond ik de stenen aan de linkerkant niet mooi, daardoor dat ik de stenen van de rechterkant daar ook gebruikt heb en heb gespiegeld, hier en daar nog wat aangepast om zo te voorkomen dat het helemaal symetrisch werd en daarna de hele foto gecropped om een beetje een panorama gevoel erin te krijgen

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust :)
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Als ik het goed begrijp is het enige wat je gedaan hebt aan die lucht dus het contrast verhogen na de B&W omzetting dan? Misschien moet ik toch nog eens wat gaan uitproberen dan in zwart wit dan. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Heb net ff een rondje bos gedaan.. o.a. experimentje gedaan met tegenlicht:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1293/576736904_ff0f276934.jpg

Vond hem wel redelijk geslaagd :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vassie: Niet helemaal scherp op de neus en wel een beetje in het midden. Was het moeilijk om hem te fotograferen?
@ Jolla: lekkere kleuren!
@ Relonky: wel wat grauwe kleuren, maar het heeft wel wat.
@ Laducia666: Voor een telefoon is het heel wat, maar de horizon en het onderwerp staan wel erg in het midden.
@ Erasmo: Ik had liever het linkerhandvat ook op de foto gezien, maar ik vind hem aardig gelukt.
@ Martien: wel aardig, maar een beetje saai.

Paddestoeltjes:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/public_images/29596/468/R6MRCP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je zal die paddestoelen iets meer naar voren moeten krijgen, ze vallen nu IMHO niet genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/180607/MolenGraanS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
mooie plaat :) , wat ik me alleen afvraag is, hoe hij eruit zou zien wanneer de focus op de molen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redhero ik heb je website bekeken leuke website :) Je foto hierboven zoals al gezegd is ietsje croppen zodat de paddestoelen wat meer naar de voorgrond komen zodat je ogen er een beetje naar het onderwerp word getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Aloys: Dat vraag ik me niet af, die heb ik namelijk ook, is minder :P
Het graan wordt een zooitje omdat het onscherp is terwijl de molen onscherp zo'n onmiskenbare vorm heeft dat z'n zeggingskracht blijft.

Omdat ik niet dacht dat iemand zo snel al zou kijken had ik me bedacht en in de tussentijd nog een klein curvje over het graan op de voorgrond gegooid. Excusez

[ Voor 29% gewijzigd door HanslH op 21-06-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:52:
@Redhero ik heb je website bekeken leuke website :) Je foto hierboven zoals al gezegd is ietsje croppen zodat de paddestoelen wat meer naar de voorgrond komen zodat je ogen er een beetje naar het onderwerp word getrokken.
Dank je :) Ik vond het bij deze foto opzich wel leuk, omdat het hem een soort zoekplaatje maakt, maar volgende keer zal ik een paddestoel wat dichterbij bespieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Tussen het afronden van de nodige werkstukken toch nog even de tijd gehad om met het mooie weer een leuke foto te schieten (althans dat vind ik ;) )

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs18/300W/i/2007/172/e/2/A_deer_of_a_deer_by_Tenbult.jpg

Kritiek/commentaar is zeer welkom!

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Silvermoon schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:48:
Tussen het afronden van de nodige werkstukken toch nog even de tijd gehad om met het mooie weer een leuke foto te schieten (althans dat vind ik ;) )

[afbeelding]

Kritiek/commentaar is zeer welkom!

Cheers
Goede scherpte, lekker zomers! Wel jammer dat de achtergrond zo onrustig is, was mooier geweest als dit gewoon gras was oid. Het is waarschijnlijk wel beter als je de focus op de neus legt trouwens.

offtopic:
Wat hebben die beesten een freakish lange wimpers en snorharen zeg, wist ik helemaal niet :P
Fijne foto. Leuke compositie en goede kleuren. Ook ik ben wel benieuwd naar het omgekeerde effect (dus de molen scherp).

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 21-06-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
sOid schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:02:
[...]
Ook ik ben wel benieuwd naar het omgekeerde effect (dus de molen scherp).
Okay
Nabewerking wat vlugvlug maar wel goed genoeg voor vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vind ze allebei wel wat hebben, zowel met de focus op de molen als andersom. Denk dat ik met de focus op het gras toch wat leuker vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@HansIH: Beiden mooie platen, maar ik vind juist die met de focus op de molen beter. Helemaal met een (nog) wat betere nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Laurens schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:59:
@HansIH: Beiden mooie platen, maar ik vind juist die met de focus op de molen beter. Helemaal met een (nog) wat betere nabewerking.
Ik moet met wolly_a meegaan, ik vind die op het gras mooier :) Komt wat unieker over en hierdoor een wat specialer onderwerp, aangezien in ditsoort situaties toch 9vd10x de molen het onderwerp is.

Zo komt het in ieder geval over bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1054/553863333_c246ddd3de.jpg

Clickable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~niebert/bloem%201-klein.jpg
(klikbaar 3.3 MB)

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/dakmeeuw.jpg

Omdat er in het andere topic niet gereageerd wordt post ik hem hier :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Vaal (je kreeg van MBV op deze foto in het (huis)dieren topic wel een reactie). Vind de kleuren en scherpte prettig maar vind de houding van de vogel en de compositie wat dullig
@SainteR : het engelse sfeertje komt door de kleuren goed over (de lucht is zo uitgebeten dat zelfs de boom er half in meegaat) vind de foto alleen verder niet om een of ander echt bijzonder
@Silvermoon: licht en kleuren zijn lekker maar de foto heeft geen compositie (die kop staat er op en that's it)
@Redhero: onderwerp en plaatsing ervan is leuk maar de achtergrond is niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
HanslH schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:41:
[...]

Okay
Nabewerking wat vlugvlug maar wel goed genoeg voor vergelijking.
Allebei afdrukken op canvas en naast elkaar in je kamer hangen ;)

Molen lijkt mij alleen op de 2e (waar de focus op de molen zou liggen) niet helemaal scherp, focus lijkt meer te liggen op het gras vóór de molen, kan dit kloppen of kijk ik verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door gise op 22-06-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heh, het Pauscollege. Dá's lang geleden... Flashback naar studententijd.

Puntjes ter verbetering: ik heb het gevoel dat ie niet helemaal rechtstaat. Daarnaast vind ik de lucht een beetje spijtig, en ben ik niet helemaal wild van de gekozen kleuren (beetje te artificieel icm het "oxfordsfeertje" dat er hangt (EDIT: net anders dan hetgeen men hierboven zegt, dus)). Wél goed vind ik de compositie: vlakverdeling en lijnenspel maken het een lekkere foto die je oog naar binnen trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 22-06-2007 08:14 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste