Zouden jullie deze foto van commentaar willen voorzien?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 17-06-2007 17:06 ]
Verwijderd
tikje minder voorgrond, en zoals gezegd je stick uit een andere hoek nemen, kleuren zijn goedVerwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:54:
Zouden jullie deze foto van commentaar willen voorzien?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Mwja, "je mag niet" vind ik net even te sterk uitgedrukt. Over het algemeen is een foto sprekender als het onderwerp niet in het midden staat, maar dit is zéker geen gulden regel.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:55:
emiel, je mag je onderwerp nie zo centraal zetten, tenzij je daar een goeie reden voor hebt, wat hier niet het geval is. Je kleuren zijn mooi en je hebt van goed licht gebruik gemaakt, beetje soepen en hij is helemaal in orde.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vond de foto op deze manier ouder, klassieker lijken. Maar goed, ik zal straks deze even vergelijken met een andere met meer kleurverzadiging. Nog meer verbeterpuntjes?Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:13:
die mag iets kleurrijker vind ik, dan sluit ie beter aan bij de werkelijkheid
Verwijderd
dat is echt zo niet belangrijk. Sorry hoor, overbelichting kan heel vervelend zijn, maar dat is hier gewoon niet het geval.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:10:
Ik vond hem zo juist mooi, niet bewerken zou ik zeggen. Misschien kan je wel wat doen aan de lichte overbelichting bij het raam?
Verwijderd
kvind dat gele ook wel passen misschien...kweet het niet, met kleur stoort minder dan ik had verwacht.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:11:
@jolla; dat is een standbeeld hoor
@papapol en nomad; deze is met oorspronkelijk kleurverzadiging
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 17-06-2007 22:30 ]
Leuk moment, leuke foto!Nomad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
[...]
kvind dat gele ook wel passen misschien...kweet het niet, met kleur stoort minder dan ik had verwacht.
Heb genoeg gezeurd, nu maar even een snapshotje posten die ik gewoon erg lief vind
[afbeelding]
(tijd geleden gemaakt, was toen 30 graden)
Verwijderd
heerlijke foto!Nomad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
[...]
kvind dat gele ook wel passen misschien...kweet het niet, met kleur stoort minder dan ik had verwacht.
Heb genoeg gezeurd, nu maar even een snapshotje posten die ik gewoon erg lief vind
[afbeelding]
(tijd geleden gemaakt, was toen 30 graden)
[ Voor 47% gewijzigd door gise op 17-06-2007 23:59 ]
Dat was de vensterbank, en je ik vind die macro fotografie echt wel leuk om te doen maar volgens mij zijn er nog geen lenzen voor te krijgen.Orion84 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:50:
Tsja, een smerige stuk glas (of wat is het) is niet echt een ideale ondergrond hè. Lelijke reflecties en het onderwerp (het vliegje) is ook gewoon veel te klein in beeld om interessant te zijn. En dan ook nog eens midden in het plaatje en ....
Keep it calm...en lek mig de zuk
Verwijderd
Dit vind ik prachtig qua sfeer, alleen jammer van je donkere onderhoeken, zo is het net een ruitvormpje. Als je even de zijkanten er af cropt (tot iets van een 3:2) dan krijg je een geweldige foto.gise schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:57:
Mijn eerste foto hier op het forum.
Foto was eigenlijk mislukt maar na een bewerking met Photoshop is heeft hij toch wel wat, foto is gemaakt met een EOS 350D met een Fisheye lens.
Klikbaar voor groot formaat
[afbeelding]
M'n compositie had naar mijn inziens beter gekund..
[ Voor 7% gewijzigd door gise op 18-06-2007 00:59 ]
Verwijderd
Is dat meestal bij portretten zo of hoe zit dat ongeveer?Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:11:
[...]
en leuk voorbeeld waar je je onderwerp wél centraal mag zetten
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 08:42 ]
prachtig, enorm vet gewoon. Showcase, niets testcase.gise schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:57:
Foto was eigenlijk mislukt maar na een bewerking met Photoshop is heeft hij toch wel wat, foto is gemaakt met een EOS 350D met een Fisheye lens.
[afbeelding]
|>
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Niet alleen nuttig voor Emiel, maar voor iedereen eigenlijk. Testcase betekent niet dat ieder geschoten plaatje hier maar gedumpt kan worden. Er zat een flink stijgende lijn in de kwaliteit hier, maar die is de laatste dagen weer flink onderuit gehaald imho.Captain N schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:00:
verhaal over kwaliteit
Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west
Leuke foto, zeker leuk om te maken geweest?M4rk schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:52:
Ik ben benieuwd:
[afbeelding]
Deze komt rechtstreeks uit de camera
[ Voor 17% gewijzigd door Tomino op 18-06-2007 12:11 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Goede foto hoor, ben het met Simon eensgise schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:57:
[afbeelding]
Goh, super gedaangise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:41:
Misschien hoort het ook wel meer thuis bij designen als bij fotografie, maar het is en blijft een bewerking van een RAWfile van een foto die ik zelf heb gemaakt...
Ik had voor mezelf een beetje de opdracht om een zo mooi mogelijk resultaat te halen uit een mislukte foto..
Hier is namelijk het mislukte origineel: klik
[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 18-06-2007 15:03 ]
Van mij had je wel een wat kleiner diafragma mogen gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:59:
Inderdaad erg neat Gise!![]()
Tusk: ik vind hem wat flets en erg licht overkomen. Wel goed standpunt
Ik weet dat ik jullie te veel lastig val met bloemenmaar hij kreeg goede reacties op zoom.nl
[afbeelding]
Thnx,Tomino schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:54:
[...]
Leuke foto, zeker leuk om te maken geweest?![]()
Anyway, commentaar waar je iets aan hebt.
Hij staat iets scheef, want de trussen staan niet recht, en die staan toch altijd recht. Dit zie je vooral aan de linkerkant, daar loopt hij een beetje scheef en heb je ook nog een reflectie. Die kan je best even croppen. Verder leuke plaat!
edit: done by myselve, als je het niet oké vind moet je het maar zeggen
[afbeelding]
toch niet rechtgezet, wel de reflectie weggestampt.
Verder een heel klein beetje met levels gestoeit.
Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Verwijderd
Heb iksOid schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:18:
[...]
Van mij had je wel een wat kleiner diafragma mogen gebruiken.
Kleuren zijn wel mooi
Ps. ga eens een flickr account aanmaken
of dit bij portretten meestal zo is kan je niet zo zeggen. In mijn geval heeft het kindje interactie met dat waterfonteintje en die staat er duidelijk op. Zijn omgeving doet er weinig toe, het is gewoon rustig zonder storende dingen. Wat je wilt is een onderwerp in een setting, in mijn geval is dat waterfonteintje zijn setting en je wilt een klein beetje ruimte overlaten om te laten zien wat voor omgeving het is, maar een rule of thirds of iets dergelijks schiet hier niet op. Een crop met extra ruimte voor de ogen is evenmin fijner om naar te kijken. Het gaat er dus gewoon om of de setting waarin je onderwerp staat er toe doet, in mijn geval dus niet zoveel dus staat er ook niet zoveel van op.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 07:30:
[...]
Is dat meestal bij portretten zo of hoe zit dat ongeveer?
Ik heb net zelf nog even een fototje gemaakt maar zo te zien is me lens vies, even naar kijken.
[afbeelding]
ik denk het wel jagise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:36:
Ik heb mijn foto nog maar even aangepast om zo te proberen die ruit-vorm die erin zit te doorbreken door de stenen wat meer detail terug te geven. resultaat:
[afbeelding]
Beter dan vorige?
Verwijderd
Je kunt het ook een rare uitsnede van een geranium noemen, verdwaald in een hoekje, met een boel ruis. Waarom ISO 1600 terwijl je sluitertijd nog 1/1600 is? De foto mist kleur, composite en technische kwaliteit...... sorry, kan er niet meer van maken.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:51:
een mooie bloem met op de achtergrond de vijver.
1/1600 && f5.0
[afbeelding]
en de grote versie:
http://www.agproducts.nl/fotos/foto4Big.jpg
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:16 ]
Ik ben zelf nog maar beginnend klungelaar, maar deze kijkt wel erg lekker weg als zeg ik het zelf. Dat paarse van de spijker stoort mij niet. Ik vindt het zelf een erg leuk perspectief voor een paaltje! Ik had hooguit dat kleine stukje steiger onderaan weggecropt.Tusk schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
oude steiger aan 'het' kanaal in helmond.
[afbeelding]
genomen met een d70 met een 18-200 lens, ik geloof dat deze helemaal op 18mm is genomen.
Saturations wat opgeschroefd. misschien net iets te (zie paars op de moer)
[ Voor 37% gewijzigd door Killer op 18-06-2007 21:05 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Tada!! Wat stom, nu je het zegt denk ik bij mezelf...Ja natuurlijk....Nooit aan gedacht...Soms is het zo simpel...Orion84 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:01:
Hogere iso waarde pakken, zodat je sluitertijd korter kan. Nu zijn de bellen gewoon bewogen.
[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 18-06-2007 21:06 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Jammer dat de focus niet op de neus ligt.Vassie18 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:35:
Misschien niet de beste op dit moment maar vind het het proberen waard, ben nog niet een kei in het bewerken dus zo vanaf de camera
[afbeelding]
No worries m8
of nog beter, op z'n oog
This too shall pass
Verwijderd
Wel, de kleurwerking is hier écht wel een niveautje boven yass (yet another sunset). De verschillende schakeringen blauw, rood, geel en de vlakverdeling maken het een érg aangename plaat om naar te kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 02:01:
Een foto genomen tijdens dat ik in de bus zat...(80km/uur gok ik) was meer bedoeld als snapshot en had 'm eigenlijk meer voor de grap op flickr.com gezet (ben daar net nieuw & aan het experimenteren). Al snel kwamen echter al zeer positieve reacties. Is dit puur omdat het een zonsondergang is? Of zie ik zelf de potentie gewoon niet?
[afbeelding]
tips & kritiekpunten zijn altijd zeer welkom!
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik vind de verschillende kleuren en het gevoel van diepte in de foto heel geslaagdVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 02:01:
Een foto genomen tijdens dat ik in de bus zat...(80km/uur gok ik) was meer bedoeld als snapshot en had 'm eigenlijk meer voor de grap op flickr.com gezet (ben daar net nieuw & aan het experimenteren). Al snel kwamen echter al zeer positieve reacties. Is dit puur omdat het een zonsondergang is? Of zie ik zelf de potentie gewoon niet?
[afbeelding]
tips & kritiekpunten zijn altijd zeer welkom!
The devil is in the details.
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 11:59 ]
Hollandse luchten zijn best wel bijzonder. Dat wisten ze vroeger al. Het is gewoon een lekkere foto (geworden).Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:50:
@MBV, Ik heb deze expres niet als landschapfoto gemaakt omdat ik voornaamelijk de vorm van de wolken wilde vangenEen paar minuten daarvoor heb ik het echter wel geprobeerd, hier het resultaat.
Tevens hier het origineel van de foto. Bewerkingen;
1. uitsnede om de horizon lager te krijgen en meer nadruk te leggen op de lucht. Zwart was weiland.
2. blauw, en dan voornamelijk het lichte blauw wat ik toch opmerkelijk vond, nog wat meer naar voren laten komen.
3. iets meer saturatie.
4. weerspiegeling van de ruit van de bus weggewerkt.
Ik zie dat het een aparte plaat is, ik heb bij zonsondergangen alleen vaak het gevoel dat het 'te makkelijk' is.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Ik heb de clone-tool van Lightroom gebruikt om de 'omliggende' wolken over de plek met de weerspiegeling te plakken. Zeer simpel te doen.quote: ajhaverkampHoe heb je die weerspiegeling zo netjes weggewerkt? Heb je daar een speciale truck voor?
Ja inderdaad dat zou mooi geweest zijn, ze waren wel erg tam(hydepark in londen) dus ze gingen er echt voor zitten alleen helaas niet op de juiste 'eekhoorntjes' manier.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:50:
@Vassie: Eekhoorntjes zijn toch echt m'n favoriete dieren... al vinden sommigen het net ratten, ze blijven schattig- De foto is prachtig! Wat 'm misschien nog beter zou maken? - Als de eekhoorn in zn wel bekende pose zou zitten. Op z'n achterpoten, met 2 pootjes voor z'n borst, staart omhoog gekruld. Maar vertel dat maar eens aan de eekhoorn.
[ Voor 7% gewijzigd door Vassie18 op 19-06-2007 12:12 ]
Jups, ik vind hem zo beter. Kan je verklappen wat je hebt gedaan om van het origineel te komen naar deze versie? En dan met name de lucht.gise schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:36:
Ik heb mijn foto nog maar even aangepast om zo te proberen die ruit-vorm die erin zit te doorbreken door de stenen wat meer detail terug te geven. resultaat:
[afbeelding]
Beter dan vorige?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ja dat vind ik ook het mooie aan de laatste zonsondergang van Captain Nrelonky schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:06:
@jolla: hele fijne kleuren hoor. In dit geval was het niet mogelijk, maar ik zou de volgende keer proberen om ook een interessante omgeving te fotograferen. Dat geeft een foto net even iets extra.
hmm sorry, hij kan me niet heel erg boeien, ik zie niets waar m' n aandacht gelijk naartoe gaat en de foto vertelt verder ook niets.relonky schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:06:
Nog even naar onze oosterburen geweest.
[afbeelding]
This too shall pass
Dat kan ikCaptain N schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:58:
[...]
Jups, ik vind hem zo beter. Kan je verklappen wat je hebt gedaan om van het origineel te komen naar deze versie? En dan met name de lucht.
[ Voor 11% gewijzigd door gise op 19-06-2007 17:29 ]
Opzich mooie foto, ik zou alleen de kleur van de lucht nog proberen aan te passen, ik zou de donkere plekken in de lucht meer een grijstint proberen mee te geven, nu is het nog een beetje blauwig en zelfs groenig. wat contrast over de hele foto om het af te maken en klaar
[ Voor 3% gewijzigd door gise op 19-06-2007 17:32 ]
erg netjes, ik heb slechtere foto's met duurdere en betere camera's gezien.LaduciA666 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:49:
Hoi,
Ik vroeg me af wat jullie van de volgende foto vonden. Hij is met een SE K800I gemaakt, dus begin niet over ruis o.i.d alstublieft, en ik ben ook niet van het bewerken. Dus graag alleen over de inhoud van de foto.
Camera in telefoon en het niet bewerken zijn vanwege dat ik me sinds kort steeds meer begin bezig te houden met fotografie enzovoorts. En het boeit me ook steeds meer, maar ben al wel aan het kijken voor een goede camera, en niet 1 in een telefoon.
http://img517.imageshack.us/my.php?image=dsc00471qg1.jpg
Ik geef de link maar, ik weet namelijk niet hoe ik de foto's in goede resolutie zet zonder eerst te bewerken.
Maar de zon staat precies in de fontijn, ik heb ook een donkerdere en lichtere versie, maar die vond ik beiden net wat te licht of te donker dus heb ik deze gekozen om te vragen wat jullie er van vinden.
In ieder geval bedankt he
This too shall pass
Leuke plaat, zeker voor een mobieltje met dit licht. Ik heb even de vrijheid genomen om hem wat ruis weg te halenLaduciA666 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:49:
Hoi,
Ik vroeg me af wat jullie van de volgende foto vonden. Hij is met een SE K800I gemaakt, dus begin niet over ruis o.i.d alstublieft, en ik ben ook niet van het bewerken. Dus graag alleen over de inhoud van de foto.
Camera in telefoon en het niet bewerken zijn vanwege dat ik me sinds kort steeds meer begin bezig te houden met fotografie enzovoorts. En het boeit me ook steeds meer, maar ben al wel aan het kijken voor een goede camera, en niet 1 in een telefoon.
http://img517.imageshack.us/my.php?image=dsc00471qg1.jpg
Ik geef de link maar, ik weet namelijk niet hoe ik de foto's in goede resolutie zet zonder eerst te bewerken.
Maar de zon staat precies in de fontijn, ik heb ook een donkerdere en lichtere versie, maar die vond ik beiden net wat te licht of te donker dus heb ik deze gekozen om te vragen wat jullie er van vinden.
In ieder geval bedankt he
Thanks.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:10:
Ja dat vind ik ook het mooie aan de laatste zonsondergang van Captain N
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Als ik het goed begrijp is het enige wat je gedaan hebt aan die lucht dus het contrast verhogen na de B&W omzetting dan? Misschien moet ik toch nog eens wat gaan uitproberen dan in zwart wit dan.gise schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:25:
Dat kan ik![]()
Wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb eerst in Lightroom van de foto een zwart-wit gemaakt en het contrast veranderd, daar heb ik meerdere exports van gemaakt met verschillende exposure's en tone curves waardoor ik 4 JPEG afbeeldingen had met verschillende belichting.
Toen in Photoshop deze foto's over elkaar gelegd, en de foto denkbeeldig in 3 stukken verdeeld: de stenen, de lucht en het water. van deze 3 stukken heb ik gekeken op welke van de 4 JPEGs dit gedeelte het beste uitkwam en dus dit stuk uitgeknipt, hierdoor had ik dus in photoshop 1 layer had met de hele foto met neutrale belichting, 1 layer met stenen, 1 layer met water en 1 layer met lucht. hier heb ik dus de layers onafhankelijk van elkaar nog bewerkt door contrast etc nog aan te passen en hierna de een layer met kleur toegevoegd om zo een sepia-kleur te krijgen.
Als laatste vond ik de stenen aan de linkerkant niet mooi, daardoor dat ik de stenen van de rechterkant daar ook gebruikt heb en heb gespiegeld, hier en daar nog wat aangepast om zo te voorkomen dat het helemaal symetrisch werd en daarna de hele foto gecropped om een beetje een panorama gevoel erin te krijgen
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door HanslH op 21-06-2007 12:55 ]
Verwijderd
Dank jeVerwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:52:
@Redhero ik heb je website bekeken leuke websiteJe foto hierboven zoals al gezegd is ietsje croppen zodat de paddestoelen wat meer naar de voorgrond komen zodat je ogen er een beetje naar het onderwerp word getrokken.
Goede scherpte, lekker zomers! Wel jammer dat de achtergrond zo onrustig is, was mooier geweest als dit gewoon gras was oid. Het is waarschijnlijk wel beter als je de focus op de neus legt trouwens.Silvermoon schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:48:
Tussen het afronden van de nodige werkstukken toch nog even de tijd gehad om met het mooie weer een leuke foto te schieten (althans dat vind ik)
[afbeelding]
Kritiek/commentaar is zeer welkom!
Cheers
Fijne foto. Leuke compositie en goede kleuren. Ook ik ben wel benieuwd naar het omgekeerde effect (dus de molen scherp).
[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 21-06-2007 22:04 ]
OkaysOid schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:02:
[...]
Ook ik ben wel benieuwd naar het omgekeerde effect (dus de molen scherp).
Ik moet met wolly_a meegaan, ik vind die op het gras mooierLaurens schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:59:
@HansIH: Beiden mooie platen, maar ik vind juist die met de focus op de molen beter. Helemaal met een (nog) wat betere nabewerking.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Allebei afdrukken op canvas en naast elkaar in je kamer hangenHanslH schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:41:
[...]
Okay
Nabewerking wat vlugvlug maar wel goed genoeg voor vergelijking.
[ Voor 21% gewijzigd door gise op 22-06-2007 02:05 ]
Heh, het Pauscollege. Dá's lang geleden... Flashback naar studententijd.
[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 22-06-2007 08:14 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq