@ Laukui: Waarschijnlijk was het je bedoeling, maar ik vind het niet zo geslaagd dat de neus van de hond niet scherp is. Ik denk dat een iets grotere DOF zodat het hele gezicht scherp is mooier zou zijn.
@ mastair: Als het origineel groot genoeg is zou ik de hand eraf croppen, zodat je alleen het hoofdje (en stukje nek of zo) over houdt. Want het beestje is toch waar het om gaat neem ik aan, niet de overbelichte vinger.

Mooi oog heeft 'ie trouwens!
@ jolla: Mij spreekt die zweem juist wel weer aan.

De compositie en onderwerpen op de foto vind ik niet erg interessant, maar de zwarte witte toning en dus die zweem wel, wat het toch een mooi foto maken.
@ Ether: Die groene stroken in net wat andere kleuren groen zijn erg cool!
@ MicrosoftMax: Ik vind de crop niet mooi (haar hoofdje wordt net een klein stukje afgekapt aan de linkerkant en het is een beetje benauwde bedoeling. Ook is het meisje overbelicht, en vind ik het Orton effect ook niet uit de verf komen. Het ziet er nu, zoals MBV ook zegt, meer uit als een onscherpe foto dan als een bedoelde bewerking. Ik vind het dus ook niks. Kun je daar niet tegen, vraag dan ook niet of anderen het wat vinden.
@ HanslH: Mooie paardebloem, maar afgezien van dat niet heel erg spannend. Misschien een lieftallige assistent er tegen aan laten blazen en wat weg vliegende pluisjes proberen vast te leggen?
@ m-webbie: Ik vind het meer op de zon dan op de maan lijken. Mij lijkt wat minder lang belichten, zodat je de maan kan herkennen als maan mooier.
@ thasims2: Dat zo'n passiebloem een prachtige bloem is met veel interessante vormen en kleuren wil nog niet zeggen dat de foto ervan ook een goed geslaagde is. Probeer eens wat te spelen met composities (je onderwerp niet in het midden bijvoorbeeld). Ook spatten de kleuren er niet echt vanaf, misschien kun je wat doen met saturations van verschillende kleuren in Photoshop oid. En als laatste: die muur is niet heel fotogeniek.
@ Rudedadude: Erg mooie foto! Als je aan de linkerkant nog wat ruimte over hebt zou ik de kwalletjes iets meer naar rechts plaatsen, maar verder top!

Misschien je camera wat meer langs de muur houden en verder inzoomen op de bloem. Als je camera het toelaat is een wat kleinere DOF ook misschien leuk, zodat je de bloem scherp is en de bladeren erachter niet. Dan heb je wel een mooie groenige achtergrond, ipv die backstenen nu.
[
Voor 11% gewijzigd door
Captain N op 15-06-2007 10:10
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.