Maar weer eens een postje van moi
@eerste foto: denk dat de versie van RedXraD het beste is
@Soul__assisin: hij's niet erg scherp en een onderwerp is niet te bekennen. Probeer eens wat minder elementen in beeld te krijgen. Om het water vloeiend te krijgen kun je proberen je diafragma te knijpen (hoger f-getal) en een lange sluitertijd te nemen. Dit moet dan uiteraard wel met een statief of iets dergelijks. Voor je 2e foto geldt eigenlijk hetzelfde. Midden in de foto staat een prullebak (?) waarvan ik vermoed dat dat het onderwerp is. Alleen zijn er teveel rommelige elementen in beeld.
@Simon: heeft wel wat ja, alsof je met een of ander beest vanuit z'n hol naar buiten kijkt
@Emiel Janson: mja, beetje saai.
@wilmocs: grappige plaat, wel een beetje onrustige achtergrond ondanks de mooie bokeh
@Arunia: jammer dat er geen detail meer in de vogel zit (onderbelicht). Ook de vierkante crop vind ik niet zo.
@Deurmat: mooi scherp, verder geen verstand van macro, sorray
@SilentThunder: mwjah, ik vind 'm niet zo. Erg donker onderwerp op een donkere achtergrond.
@MicrosoftMax: lang niet slecht. Goed gespot.
@Captain N: erg donkere achtergrond?
@NeOpHyTe-NL (man wat een naam

): wel grappige plaat.
@reloky: die vignetting werkt wel voor mij. Wat zijn dat voor witte spikkels in het water?
@Floris: leuke spontane plaat. Te hard inflitsen, moah, in de oorbel is het wel duidelijk zichtbaar maar verder..
@Neononline: erg lekker plaat! Het dichtgelopen zwart is wat mij betreft niet zo'n punt, past hier wel bij. Maar wellicht had je hier een (subtiele!) HDR-plaat van kunnen maken.
@kipfel: leuke plaat, lekker vrolijk
@RonnieB82: wat vind je er zelf van?
@Fairy: zeer strak, alleen wat meer detail aan de onderkant was prettig geweest, vooral omdat ik nu een soort weggetje (?) zie lopen, volgens mij komt die er erg vet uit als hij beter zichtbaar is.
@Captain N: gewoon erg netjes
@Soul__assisin: zie m'n eerdere comment
@Sharky: erg leuk! Zwartwit werkt hier wel. Alleen een beetje overbelicht maar eigenlijk kan me dat niet zo storen. Het vuiltje zou ik wel even wegsoepen.
@SchizoDuckie: netjes gedaan, vind 'm wel leuk. Stock photo?
@Ericr: opzich een correcte plaat qua compo en zo, maar het is wel een beetje een saai onderwerp, iets wat je in elke stad wel zou kunnen maken.
@Laukui: errrrg lekkere plaat! Mooie kleurtjes, vet licht.
@wacky160: ik vind 'm wel leuk. Het gras is alleen iets tè aanwezig.
@Redhero: wel nice, da's tenminste eens een ander standpunt dan "normaal"
@Omni superens: het ziet er leuk uit, maar qua foto is het niet zo interessant. Had net zo goed een render kunnen zijn
@. w o u t e r .: mooi licht, verder een beetje een toeristenkiekje.
@RonnieB82: ik vind 'm nog steeds erg donker. En let op je achtergrond. Beessie kijkt wel lekker naar je toe

@Martien: als je 1/8sec uit de hand niet scherp kan krijgen is dat geen schande hoor

@Reley: qua blik van "meneer": super. Ik vind 'm alleen nogal flets, jammer dat z'n voorpoten zijn afgeknipt. Wouters bewerking is al een stuk beter qua kleuren.
@PapaPol: erg vet
@dirk II: ik ga mee net Siparti, mooie plaat op zich, alleen hij kan wat post-processing gebruiken
@BoKHo: ik vind 'm niet zo spannend. Misschien komt dat door het tele-perspectief. Hij's trouwens erg rood.
@hos2: jaaa, nice. Niet alleen de bliksem erop, maar ook nog eens qua plaat gewoon strak
@Martien: leuk met dat licht zo. Alleen zou het nog gaver zijn als dit tankstationnetje ergens in de middle of nowhere zou staan. Nu zie je nog duidelijk huizen op de achtergrond, vind ik zelf een beetje jammer
@Erycius: ik ga mee met MIJ
@Emiel Janson: hij staat scheef, kleuren zijn nogal flets. Krijg er geen bobbel van in m'n broek, sorry
@Michael_Salens: ah, urban shootjes vind ik altijd wel interessant

Qua compo vind ik 'm erg geslaagd, maar ik zou wel de saturatie iets opschroeven voor een wat dramatischer effect. Ook kun je overwegen wat vignetting toe te voegen, maar sommige mensen hebben daar een gruwelijke hekel aan. Ik vind het zelf vaak wel wat hebben
@Ether: ik mis een beetje een onderwerp, eigenlijk. Maar het is wel een leuk doorkijkje zo. Jammer van de uitgebeten lucht
@Fairy: wel spannende plaat, jammer dat op asfalt is en niet in een stuk oerwoud

heheh maarja da's natuurlijk moeilijk te voorkomen. Wel jammer dat ik niet kan zien waar 'ie op richt.
@. w o u t e r .: wow, inderdaad moven naar het showcasetopic. Deze plaat is tè lekker om hier te staan. De 2e plaat is wel over de top.
@Tomino: heerlijk sfeertje. Zwartwit is goed

@jant: ik vind 'm nog vrij donker. Qua compo wel nice, maar misschien iets lager standpunt?
@wilmocs: jammer van de overbelichte stukken. Contrast is ook nogal heftig. Wèl een vette gezichtsuitdrukking, opperste concentratie.