Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/225/535772962_7c360d0b54.jpg
nog een plaatje van mij, hdr landschapsfotografie is best wel fijn :) klikbaar!

@reley: statig plaatje, heel erg mooi. Bewerking van wouter maakt het nog net wat beter

@martien: leuk als je wat bijgeleerd hebt, maar ik vind de foto op zich niet zo speciaal

@ronnie: al veel beter dan je vorige, ga zo door!

@wouter: ronduit prachtig, geweldig licht, vlijmscherp en heerlijke toning, topplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 12:52

Reley

Simply Clever

foto wat aangepast. hier het resultaat:
klique

edit: nu wel goed naar mijn smaak.

@ Papapol:
Mooie plaat. Alleen with V wat betreft de vignetting.

[ Voor 59% gewijzigd door Reley op 08-06-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175347

@papapol; sfeer zat :). Alleen vind ik het jammer van die vignetting. Nu wordt de rustgevende lijn (horizon) zichtbaar omgeven door schaduw, waardoor de foto drukker wordt. Het haalt juist de leegte van de foto onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik vind het wel een mooie plaat, het vignetting geeft wel iets misterieus aan de plaat, dat vind ik wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 06:11
Vignettering geeft iets mysterieus aan iedere plaat en benadrukt het onderwerp van de foto (wat we altijd graag willen) hoe klein dat onderwerp ook is (zoals dat boompje hier)
Der wordt aardig wat afgevignetteerd en lucht-gepimpt hier :) .
Dat gezegd hebbende heeft de foto een fijne sfeer maar vind ik m persoonlijk net iets te saai om er een topfoto van te maken.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Het geeft inderdaad iets mysterieus, maar ik vind dat nu de hoeken net iets te donker zijn. Iets minder zou denk ik net een mooiere foto opleveren. Verder komt de foto op volledig formaat toch een stuk beter tot uiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118713

Op vakantie in Frankrijk, 2003:

Afbeeldingslocatie: http://www.dirkdokter.nl/DSCN1805_klein.JPG

Gemaakt met een NIKON 4500 vanuit een rijdende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Leuke foto; alleen ik denk dat je er met post-processing nog een stuk meer uit zou kunnen halen. Bijvoorbeeld het land en de balen, of de lucht, wat meer kleur geven (saturation).

-edit- Hij komt eigenlijk wat fletsjes over

[ Voor 11% gewijzigd door Siparti op 08-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90283

donderdag geschoten in een gymzaal in ommen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbfo.nl/temp/test.jpg

geschoten met slechte zaal verlichting op iso 1600
met mn 50-150 f2.8 sigma lens.

graag jullie mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

nu wel even heel snel relevant geworden

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2007-06-09-onweer/thumb2/image01.jpg

grotere versie alhier
http://thehospages.com/pi...-06-09-onweer/image01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Wow, mooie plaat zeg!! Moeilijk om te timen lijkt me?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Stoere plaat hos, ik kreeg het niet voor elkaar vanavond, weinig zichtbare flitsen hier...

Leuk om te zien dat anderen beter weer hadden (en geduld ;) ). Toffe vorm trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

_AvA_ schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:07:
Wow, mooie plaat zeg!! Moeilijk om te timen lijkt me?
ik had mijn sluitertijd op 6 tot 10 seconden staan en drukte hem gewoon af en toe in. dan lukt er op een gegeven moment wel 1 van de 100 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

RBH

Gave foto!

Laten we er anders een verzameltopic van maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Hele mooie inderdaad, hier is er weinig geweest (Eindhoven), 2x een flits, misschien 5x een rommel en een paar druppels regen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 12-05 15:56
Ok deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1078/535057188_18d1423140.jpg

ISO 1600
1/10
f/5.6

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dirk: wel erg zichtbaar dat ie door een raam getrokken is. Pas je kleuren een beetje aan, want zo klopt ie niet

@BoKHo: valt goed mee voor iso 1600. De voetjes en handen mochten ofwel iets meer beweging hebben, of moesten helemaal scherp zijn imho, ofwel laat je de beweging er in of wel stop je ze helemaal. En als ik mag miereneuken, je trampoline is een tikje afgesneden, jammer.

@martien: je onderwerp staat daar een beetje raar vind ik. Ik zou er minder voorgrond op laten, tikje hoger schieten dus, je foto speelt zich nu linksboven af en is daar tamelijk druk, terwijl er rechts en beneden twee open vlakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 12-05 15:56
Anoniem: 205924 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:21:
@martien: je onderwerp staat daar een beetje raar vind ik. Ik zou er minder voorgrond op laten, tikje hoger schieten dus, je foto speelt zich nu linksboven af en is daar tamelijk druk, terwijl er rechts en beneden twee open vlakken zijn.
Hmm nou je het zegt.. helaas is er na horizon correctie (stond scheef, camera op portier van auto laten rusten) nog maar weinig ruimte om hem anders te croppen, kan er beneden wel wat vanaf halen.. maar niet genoeg en daar wordt het niet beter van vind ik zelf :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

MBV

@dirk II: zoals al eerder gezegd zou hij mooier zijn als de balen geel zouden zijn, en de lucht wat blauwer :)
@BoKHo: leuke timing, verder niet echt bijzonder. Als je hem meer van links/rechts had genomen was hij mooier geweest :)
@hos2: netjes :) Ik heb het in eindhoven (ik zat vlak bij het Evoluon) van 5 tot 7 horen rommelen, maar het trok net te ver langs. En ik heb geen leuk weids uitzicht wat nodig is voor onweerfoto's ;)
@martien: eens met PapaPol, maar toch is het wel een mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95c60fbe6f9f9cea230a449454d9a7ed/full.jpg
is de onscherpte wel goed?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de onscherpte icm de lelijke bokeh niet mooi uitkomen. Compositie ziet er goed uit. De hinderlijke reflectie van de voorste gitaar is lastig, maar veel schieten tijdens optreden verhelpt dit (er zit dan altijd wel een andere hoek tov lucht tussen) Heb je trouwens bewust op de hand gefocusd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118713

Levels, verzadiging, kleur en contrast wat aangepast, maar het ziet er nogsteeds niet 'echt' uit:
bewerking 1: te geel
bewerking 2: te donker

@hos2: misschien kan je de glare bij die lampen onderaan weghalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118713 op 09-06-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@dirk: die tweede poging vind ik al een grote verbetering :) Als het je niet genoeg bevalt: leg hem eens als layer over het origineel heen in bijv Photoshop (of the GIMP ;)) en probeer dan wat verschillende filters (bijv 'colorize' o.i.d.) uit, en kies vervolgens hoeveel hij doorschijnend moet zijn. Ik denk dat je dan een heel eind komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/d2f9170d21.jpg

Mag ik jullie vragen om commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Ja dat mag! Om het perspectief mooier in beeld te krijgen zou je de voorgrond (kale grond) weg kunnen laten. Nadeel van deze plaat is dat de aardappelplanten eigenlijk al te groot zijn -> loof staat inmiddels dicht. Wanneer je kleinere planten zou hebben, zou je de rijen beter kunnen onderscheiden. Tipje voor volgend jaar: gelijk na het aanfrezen van de aardappelruggen :P
Het weer is ook wat grauw geweest zo te zien, naar achteren toe komt er al gauw een zweem over de foto (maar dat is niet aan de fotograaf om te beinvloeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
Bij deze mijn eerste foto gemaakt met mijn nieuwe camera.
Eerst even wat info over de foto: Camera Nikon D80, ISO 200, Macrostand en uit de "losse hand" gefotografeerd.
De foto is bijna niet bewerkt, heb alleen de originele foto aan de linker kant bijgesneden.
Ik weet dat de foto te krap is aan de onderkant folks, maar wat ik eigenlijk wil weten van julie is: moet ik de foto nog nabewerken, kleur, belichting e.d.
Zelf vindt ik wat de camera heeft gedaan qua belichting e.d. eigenlijk helemaal niet slecht. :)

Foto is afgelopen zaterdagochtend genomen, met een hoge bewolking die een prachtig egaal licht gaf.

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/19847/2006166893205986393_th.jpg
klikbaar !!

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Henkert hartstikke bedankt voor je commentaar, heeft u ook nog meer commentaar zeg maar op het het maken van de foto zelf? Niet recht genomen of iets dergerlijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Dat een foto scheef is kan je zelf vrij gemakkelijk bepalen. De scheefte is te klein voor een artistieke bijbedoeling maar misschien was het een helling (hetgeen het 'scheve foto gevoel' overigens niet wegneemt).
(Ik heb het even bepaald en de rand van het veld staat 1gr uit het lood maar de huisjes staan kaarsrecht, dus is de foto wel waterpas.)

@apollo13 Ik vind de bloem (met takje en kleine bloem) op zich wel mooi. Ik vind de compositie (zoek gulden snede in deze forums) en de achtergrond alleen niet zo lekker Overigens vind men hier geloof ik dat je van de 600 pixel breedte gebruik moet maken, anders kan je er zonder vergroting bijna niks mee.

[ Voor 53% gewijzigd door HanslH op 10-06-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik maak dit soort foto's altijd schuin op de lijnen, vind ik vaak wat mooier. Dus dat er een lijn van vooraan tot de linkerhoek loopt. Maar ik weet niet wat daar voor dingen stonden (hoogspanningsleiding ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141350

Afbeeldingslocatie: http://stevesalens.com/breakdown600.jpg

Fuji S5600

Afbraakwerken van een oven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216442

Goedendag Uallen, voor de eerste keer zou ik graag een foto aan jullie willen tonen.
Ik heb net een nieuwe camera (een Ricoh R6) en vind het wel leuk om me wat meer in fotografie te verdiepen. Na het doorlezen van dit forum voor nuttige wenken en tips leek het me eigenlijk wel zo leuk dat ik hier zelf ook maar wat wil posten. Bij deze.
Afbeeldingslocatie: http://i58.photobucket.com/albums/g246/koekjes99/Bos002_600x450.jpg
Ik heb een klein beetje nabewerking toegepast: een blauwe zweem weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 22:05
apollo13 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:55:
Foto is afgelopen zaterdagochtend genomen, met een hoge bewolking die een prachtig egaal licht gaf.

[afbeelding]
klikbaar !!
Die bakstenen... vind je dat mooi? Ik niet, het past niet bij de bloem en is ook niet doelbewust zo gedaan denk ik. Kon je de bloem niet van een andere kant fotograferen?
Anoniem: 216442 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:25:
Goedendag Uallen, voor de eerste keer zou ik graag een foto aan jullie willen tonen.
Jammer van de uitgebeten lucht. Ik vind de takken op de voorgrond niet echt fijn maar storend.

[ Voor 61% gewijzigd door Mercarra op 10-06-2007 17:38 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@ether
Ik heb het gevoel dat er nu een groene zeem over zit. Misschien iets te goed de blauwe zeem weg gewerkt :)

@Apollo13
De roos op zich staat er aardig op, maar de compositie en vooral de achtergrond vind ik niet wat. Probeer de roos eens te fotograferen met niet op de achtergrond, of meer ruimte tussen de bloem en de achtergrond en dan een groot diafragma gebruiken (Laag F-getal) zodat je achtergrond mooi wazig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mooie plaat. PS rechtonderin die lamp, daar zie ik ook allerlei 'stralen', inslag :?

Ben er weer even aan herinnerd dat mijn 70-200 2.8 toch best wel scherp is :)

Gisteren geschoten op de laatste dag van de landmachtdagen in Wezep.

Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-06-10/IMG_2784-small.jpg
groot

[ Voor 41% gewijzigd door Fairy op 10-06-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het was ook op F/7.1 Fairy, dan zijn de meeste lenzen wel scherp, toch, los daarvan, fijne foto :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nomad schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:13:
het was ook op F/7.1 Fairy, dan zijn de meeste lenzen wel scherp, toch, los daarvan, fijne foto :)
Ja da's waar, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Papapol: Mooie foto; ik hou wel van dit soort platen met sterk contrast :)
@Dirk II: Die 2e bewerking is een grote verbetering! Niet slecht.
@Bokho: Goede timing. Gewoon een leuke foto, qua compositie niet echt bijzonder.
@hos2: Ha, dat moet ik ook eens gaan proberen. Veel geluk mee gehad lijkt me :P Wel goed gelukt :)
@Martien: Leuk sfeertje; mischien iets te krap gecropt linksboven.
@Erycius: Vind hem wel goed qua compositie, alleen jammer van de vele storende reflecties.
@Emiel Janson: Geen slechte foto, maar kan volgens mij een stuk beter met wat nabewerking. Verder ook eens proberen een wat minder standaard hoek te pakken voor zoiets :)
@apollo13: De bloem kan dan wel mooi belicht zijn, maar ik vind het een behoorlijk saaie manier om een bloem te fotograferen; zoals al gezegd; precies in het midden met bakstenen eracher.
@Michael_Salens: Interessante foto; DOF komt bij deze goed uit. Ook lekkere compositie. Geslaagd als je het mij vraagt.
@Ether: Een extra tip die ik je kan geven; over het algemeen komen foto's wat beter uit als je de horizon niet precies in het midden doet. Ligt er een beetje aan welk deel interessanter is (boven of onder de horizon). Qua landschap is deze niet zo heel bijzonder; dus ik had hem gemaakt met de horizon op 2/3 van boven en met een kortere sluitertijd, om de lucht er mooier op te krijgen. Hoewel wat onscherpe elementen op de voorgrond een foto beter kunnen maken; nemen ze hier wel een erg groot deel van de foto in en worden ze dus een beetje storend :)
@Fairy: Inderdaad een lekker scherpe plaat; leuke compositie; ben benieuwd waar ie nu op richt :)

Ohja, dan nog maar eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/CRW_4213.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32
@wouter:
very nice,
minpunt, uhhhhh........ (misschien iets te donker rechts boven, maar dat maakt de foto misschien nu juist wel.)

[ Voor 6% gewijzigd door silencedead op 10-06-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41

ThunderNet

Flits!

Jammer dat hij alleen verkeerde topic staat :P Doe die eens naar solo showcase gooien ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:33:
Jammer dat hij alleen verkeerde topic staat :P Doe die eens naar solo showcase gooien ;)
Haha, showcase
misschien over een paar jaar :P

Heb nog een 2e edit gemaakt;

maar die is misschien een beetje over the top.
Ik twijfel altijd tussen subtiel en extreem :P

http://wwws.xs4all.nl/CRW_4213_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:28
Long time reader, first time Solo testcaseFoto's - om van te leren poster.
net een nieuwe camera en wil zelf wel eens weten wat ik kan vebeteren etc..:)

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/5707/p1030342customzm7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:26

Sharky

Skamn Dippy!

. w o u t e r . schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:50:
[...]

Haha, showcase

nee vind ik die eerste toch mooier, waar heb je hem eigenlijk gemaakt? Ziet er goed uit!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Sharky schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:59:
[...]

nee vind ik die eerste toch mooier, waar heb je hem eigenlijk gemaakt? Ziet er goed uit!
Corfu, griekenland.
Al een keer een volledige testcase van gepost, maar ik heb nog steeds massa's foto's die ik nu pas aan 't bewerken ben :P
Dus zo nu en dan een solo testcase foto erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

1 woord: Ubervet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:18
@ Wouter
Heerlijk weer, Owja 1 van mij en dan zo'n foto O+ Complimenten!

@ Emiel.
Tsja, niet echt een spannende foto, het doet me niet echt veel. Toevallig nog een andere foto van de Serie?

@ micheal
Leuke foto, ik persoonlijk had de stapels stenen minder scherp gelaten, maar nu komt wellicht het effect van de lokatie meer uit. Verder leuke plaat

Één van mij ter beoordeling:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1205/536391865_5f77c0ffa7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wouter: zoals ik al op je flickr zei, wat een geweldige topplaat, prachtig

@tales: leuke dof en goeie kleuren

@tomino: goeie foto, donker maar zo hoort ie ook te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
@Hurricane, idd een lager diafragma had beter geweest, maar heb de camera pas een dag in handen en wilde als eerste weten wat hij deed op de auto stand met belichting en kleur.
Meer ruimte tussen de muur en roos is helaas niet haalbaar, roos staat bij een van de buren tegen de muur aan.

@ Wouter, heb je helemaal gelijk in, maar het ging me niet zo om de compositie, maar op wat de camera doet en heeft gedaan. De bloem was wel vanaf links of rechts te fotogarferen, alleen de muur was dan evengoed in beeld gebleven. De roos staat tegen een muur van ongeveer 6 meter. In het midden van die 6 meter dus.

Beide bedankt voor jullie reakties.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eigenlijk was het nog een beetje te licht...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1526.jpg

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
geschoten tijdens een tennis toernooi in lisse.

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/06/tennis-3-of-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

Haha, showcase

Die 2e is over the top. Enige wat ik zou veranderen is misschien de kleur van je eerste poging: hij lijkt wat te groen. Misschien is dat ook wel de kracht van de foto, kan ik niet goed beoordelen. Ik zal wel een TR doen dat hij naar showcase verplaatst moet worden :P

Solo Showcase gaat niet over ervaring, maar of die éne foto showcase-waardig is. Ik heb slechtere foto's in dat topic gezien :)

@tales: mooi vastgelegd, lekker sfeertje :) Iets te veel zooi op de achtergrond, en de bloem op zich vind ik ook niet zo bijzonder, maar de foto is best goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 11-06-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:18
@ wilmocs

Ik vind het echt een hele goede foto, zit actie in je shot en z'n blik staat ook op scherp. Puik! d:)b

@ jant

Leuk, die brug bij 't veer! Fietste er laats ook overheen en zag inderdaad dat je er leuke foto's kon maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45

iop

[...]

Haha, showcase

1e is gewoon goed zo imo, doet me gelijk denken aan ''300'' (film), erg sfeervol

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Maar weer eens een postje van moi

@eerste foto: denk dat de versie van RedXraD het beste is
@Soul__assisin: hij's niet erg scherp en een onderwerp is niet te bekennen. Probeer eens wat minder elementen in beeld te krijgen. Om het water vloeiend te krijgen kun je proberen je diafragma te knijpen (hoger f-getal) en een lange sluitertijd te nemen. Dit moet dan uiteraard wel met een statief of iets dergelijks. Voor je 2e foto geldt eigenlijk hetzelfde. Midden in de foto staat een prullebak (?) waarvan ik vermoed dat dat het onderwerp is. Alleen zijn er teveel rommelige elementen in beeld.
@Simon: heeft wel wat ja, alsof je met een of ander beest vanuit z'n hol naar buiten kijkt
@Emiel Janson: mja, beetje saai.
@wilmocs: grappige plaat, wel een beetje onrustige achtergrond ondanks de mooie bokeh
@Arunia: jammer dat er geen detail meer in de vogel zit (onderbelicht). Ook de vierkante crop vind ik niet zo.
@Deurmat: mooi scherp, verder geen verstand van macro, sorray
@SilentThunder: mwjah, ik vind 'm niet zo. Erg donker onderwerp op een donkere achtergrond.
@MicrosoftMax: lang niet slecht. Goed gespot.
@Captain N: erg donkere achtergrond?
@NeOpHyTe-NL (man wat een naam :P): wel grappige plaat.
@reloky: die vignetting werkt wel voor mij. Wat zijn dat voor witte spikkels in het water?
@Floris: leuke spontane plaat. Te hard inflitsen, moah, in de oorbel is het wel duidelijk zichtbaar maar verder..
@Neononline: erg lekker plaat! Het dichtgelopen zwart is wat mij betreft niet zo'n punt, past hier wel bij. Maar wellicht had je hier een (subtiele!) HDR-plaat van kunnen maken.
@kipfel: leuke plaat, lekker vrolijk
@RonnieB82: wat vind je er zelf van?
@Fairy: zeer strak, alleen wat meer detail aan de onderkant was prettig geweest, vooral omdat ik nu een soort weggetje (?) zie lopen, volgens mij komt die er erg vet uit als hij beter zichtbaar is.
@Captain N: gewoon erg netjes
@Soul__assisin: zie m'n eerdere comment
@Sharky: erg leuk! Zwartwit werkt hier wel. Alleen een beetje overbelicht maar eigenlijk kan me dat niet zo storen. Het vuiltje zou ik wel even wegsoepen.
@SchizoDuckie: netjes gedaan, vind 'm wel leuk. Stock photo?
@Ericr: opzich een correcte plaat qua compo en zo, maar het is wel een beetje een saai onderwerp, iets wat je in elke stad wel zou kunnen maken.
@Laukui: errrrg lekkere plaat! Mooie kleurtjes, vet licht.
@wacky160: ik vind 'm wel leuk. Het gras is alleen iets tè aanwezig.
@Redhero: wel nice, da's tenminste eens een ander standpunt dan "normaal"
@Omni superens: het ziet er leuk uit, maar qua foto is het niet zo interessant. Had net zo goed een render kunnen zijn
@. w o u t e r .: mooi licht, verder een beetje een toeristenkiekje.
@RonnieB82: ik vind 'm nog steeds erg donker. En let op je achtergrond. Beessie kijkt wel lekker naar je toe :)
@Martien: als je 1/8sec uit de hand niet scherp kan krijgen is dat geen schande hoor :P
@Reley: qua blik van "meneer": super. Ik vind 'm alleen nogal flets, jammer dat z'n voorpoten zijn afgeknipt. Wouters bewerking is al een stuk beter qua kleuren.
@PapaPol: erg vet
@dirk II: ik ga mee net Siparti, mooie plaat op zich, alleen hij kan wat post-processing gebruiken
@BoKHo: ik vind 'm niet zo spannend. Misschien komt dat door het tele-perspectief. Hij's trouwens erg rood.
@hos2: jaaa, nice. Niet alleen de bliksem erop, maar ook nog eens qua plaat gewoon strak
@Martien: leuk met dat licht zo. Alleen zou het nog gaver zijn als dit tankstationnetje ergens in de middle of nowhere zou staan. Nu zie je nog duidelijk huizen op de achtergrond, vind ik zelf een beetje jammer
@Erycius: ik ga mee met MIJ
@Emiel Janson: hij staat scheef, kleuren zijn nogal flets. Krijg er geen bobbel van in m'n broek, sorry
@Michael_Salens: ah, urban shootjes vind ik altijd wel interessant :) Qua compo vind ik 'm erg geslaagd, maar ik zou wel de saturatie iets opschroeven voor een wat dramatischer effect. Ook kun je overwegen wat vignetting toe te voegen, maar sommige mensen hebben daar een gruwelijke hekel aan. Ik vind het zelf vaak wel wat hebben
@Ether: ik mis een beetje een onderwerp, eigenlijk. Maar het is wel een leuk doorkijkje zo. Jammer van de uitgebeten lucht
@Fairy: wel spannende plaat, jammer dat op asfalt is en niet in een stuk oerwoud :P heheh maarja da's natuurlijk moeilijk te voorkomen. Wel jammer dat ik niet kan zien waar 'ie op richt.
@. w o u t e r .: wow, inderdaad moven naar het showcasetopic. Deze plaat is tè lekker om hier te staan. De 2e plaat is wel over de top.
@Tomino: heerlijk sfeertje. Zwartwit is goed :)
@jant: ik vind 'm nog vrij donker. Qua compo wel nice, maar misschien iets lager standpunt?
@wilmocs: jammer van de overbelichte stukken. Contrast is ook nogal heftig. Wèl een vette gezichtsuitdrukking, opperste concentratie.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:32
Een aantal weken geleden kwam mijn zus met een jong konijntje aanzetten. Natuurlijk drong ze aan om er foto\'s van te maken, en deze vond ik zelf redelijk goed gelukt. Toch erg jammer van het wazige oor.

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/konijn1.jpg
klik voor een grotere afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind hem vooral te donker. Ik denk dat hij een halve stop lichter er een stuk leuker uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@ Wilko: _/-\o_ voor je commentaar!

@ apollo13: Mooie blauw, maar een saaie foto. Probeer de bloem niet recht in het midden te zetten, en ook wat meer van de onderkant mee te pikken (blaadjes en zo). En die muur erachter bederft het ook een beetje.

@ MichaelSalens: De stenen op de achtergrond zijn wat hinderlijk fel.

@ wouter: Erg mooie foto. :)

@ Tales: Een beetje te gelig voor mijn gevoel. Ook zou misschien iets meer DOF - zodat ook die bolletjes aan de meeldraden scherp zijn - mooi zijn.

@ TranceSetter: Ik ga mee met hierboven: wat lichter zou beter zijn denk ik. Schattig beestje trouwens. :)

En nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1030/540514346_007e1ca147.jpg?v=0
Klik voor groter

[ Voor 136% gewijzigd door Captain N op 11-06-2007 16:00 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MBV schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:03:
Ik vind hem vooral te donker. Ik denk dat hij een halve stop lichter er een stuk leuker uit ziet :)
Inderdaad. Ik denk dat je het focuspunt ook een beetje moet veranderen, meer op het kopje ipv het lichaam (volgensmij ligt het nu meer op het lichaam namenlijk).

Zou hem ook proberen om in het gras te zetten, toch wat meer konijntjes-achtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:32
sOid schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Inderdaad. Ik denk dat je het focuspunt ook een beetje moet veranderen, meer op het kopje ipv het lichaam (volgensmij ligt het nu meer op het lichaam namenlijk).

Zou hem ook proberen om in het gras te zetten, toch wat meer konijntjes-achtig ;)
Bedankt voor het commentaar allemaal. Nu ik het zo zie is hij inderdaad wat donkerder. De focus heb ik geprobeerd op het oog te leggen (vast focuspunt op het oog zetten, camera verplaatsen en knippen), Misschien dat ik hem daar enigzins \'verschoven\' heb.

Gras was helaas niet voorhanden. In onze tuin bestaat het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:52:

@ MichaelSalens: De stenen op de achtergrond zijn wat hinderlijk fel.
Denk niet echt dat deze beter is maargoed ik post hem toch :-)

Afbeeldingslocatie: http://stevesalens.com/breakdown6002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@Michael_Salens: al aan zwart wit gedacht? De nep-vignetting heb ik een beetje quick and dirty gedaan dus let daar maar niet al teveel op :P
als je de bewerking niet op prijs stelt haal ik 'm zo weg, stuur maar een DM/mail anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm die's wel leuk ja :) (nu nog te weten zien te komen wat nep-vignetting betekent :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Anoniem: 141350 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:44:
(nu nog te weten zien te komen wat nep-vignetting betekent :/ )
Donkere randjes in de hoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Een foto na een dagje Ouwehand. Zelf vindt ik hem wel leuk wegkijken. De crop is wat minder, de aap staat met zijn kont een beetje tegen de rand van de foto.

Maar graag (constructief) commentaar, want beesten goed fotograferen valt nog lang niet mee. En alle tips zijn welkom:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/babs.jpg

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Op groot formaat zie ik ruis en een aquarel-effect. Heb je hem op een hoge iso-waarde geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Nee, maar het is een crop uit een veel grotere foto en daar is een standaard effect van Paintshop overheen gegaan (min of meer per abuis). Ik zie wat je bedoeld.

Hier het origineel met EXIF erin en helaas de Paintshop bewerking, die volgens mij verantwoordelijk is voor het effect:

http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/PICT0081.JPG

Dit is een andere zonder het effect en daar zit de ruis volgens mij niet in, alleen was bij deze de focus verkeerd.

http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/PICT0080.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Killer op 11-06-2007 18:03 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

RBH

@Trancesetter: Ik vind hem een tikkeltje donker, verder wel oké vind ik. :)

@Captain N: Nice! Misschien is de vignettering rechtsbovenin (?) wat storend, maar verder lekker. :)

@Michael_Salens: Doet een beetje druk, maar compositie en kleuren zijn in orde vind ik. :)

@Killer: Misschien wat te krap gecropt (links) maar wel leuke pose zo en lekkere kleuren + scherpte.

Hier nog een test-fotootje van mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/fotoslang.jpg

Greetz, RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Killer schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:59:
Nee, maar het is een crop uit een veel grotere foto en daar is een standaard effect van Paintshop overheen gegaan (min of meer per abuis). Ik zie wat je bedoeld.

Hier het origineel met EXIF erin en helaas de Paintshop bewerking, die volgens mij verantwoordelijk is voor het effect:

http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/PICT0081.JPG

Dit is een andere zonder het effect en daar zit de ruis volgens mij niet in, alleen was bij deze de focus verkeerd.

http://www.xs4all.nl/~delanger/foto/PICT0080.JPG
Het sharpening-effect wat je hebt gebruikt vind ik niet echt geweldig op full-size. De kleine versie is daardoor wel lekker scherp, de grote doet wat onnatuurlijk aan. Maar ja, ik ben een zeikerd op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08-06 08:29
@Michael Salens: mooie sfeer te pakken, probeer, zoals eerder voorgesteld, eens zwart-wit

@Killer: raar beest..., mooie kleuren, maar iets te ver gecropped

@RBH: mooie DOF, nu die DOF toepassen op iets spannendere onderwerpen

beetje aan het spelen geweest met mijn diafragma
(klik foto voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1022/541070673_9be47cf15b.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ikmattie op 11-06-2007 21:09 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Vorrige week naar Stone+Tec in Nürnberg (D) geweest, en had natuurlijk mijn camera mee :)
Deze plaat heb ik geschoten toen we terug liepen van de beurshallen naar de U bahn.
Ik vond hem wel spontaan, en het heeft wel een bepaalt sfeertje..

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/5z4nnsp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik moet toch zeggen dat het gemiddelde niveau van solo testcase een stuk omhoog is gegaan. In het vorige deel was de helft 'wel mooi', hier is het duidelijk de meerderheid d:)b

Maar juist omdat ik bij die 'wel mooi'-plaatjes geen idee heb wat eraan verbeterd moet worden, zal ik daar niks over zeggen. Bij bijna-perfecte foto's is dat veel makkelijker :P

Ok, deze zijn nog wel simpel te verzinnen:
@pieterveenstra: gebruik iets meer tele en zet je diafragma wijdopen, zodat die achtergrond onscherp wordt. Het onderwerp staat nu niet los van die mensen daarachter. Verder wel lekkere kleurtjes enzo :)
@ikmattie: even de achtergrond een beetje blurren, die is nu nogal onrustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/sReuzenrad.jpg
Reuzenrad Nijmegen.
Interessant abstract doe-bui; sorry zal nooit meer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

zonder die bladeren zou ik hem heel goed te doen vinden, misschien dat je die weg kunt clonen of met de healing brush kunt verwijderen?

edit:
met uw welnemen heb ik de vrijheid reeds zelf genomen om de foto naar mijn eigen inzicht te bewerken.
edit 2:
shit vergeten om die USM ongedaan te maken, die rare randjes moet je maar even wegdenken
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/reuzenrad.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Sharky op 12-06-2007 00:45 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Heb wel nagedacht wil ik bladeren dan ja de nee? Ik vind dat die bladeren balans aan de foto geven enerzijds door een tegenwicht voor het reauzenrad rechts, anderszijds door een tegenwicht voor de abstracte rest. Smaak kwestie wrsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

HanslH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:27:
[afbeelding]
Reuzenrad Nijmegen.
Interessant abstract doe-bui; sorry zal nooit meer doen
waarom niet? En over blaadjes: ze zijn allebei even goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 21:37

GRT

Deze foto heb ik in februari aan het meer van Geneve gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, dus brand maar los.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grt/Lausanne%202007%20022%20600px.jpg
Grote versie

[ Voor 15% gewijzigd door GRT op 12-06-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigawebs
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 01:41
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/199/490529087_1006694700.jpg
Maandje terug op vakantie geweest naar Mali.
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GRT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:58:
Deze foto heb ik in februari aan het meer van Geneve gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, dus brand maar los.

[afbeelding]
Grote versie
Ik krijg het gevoel dat de foto interessanter was geweest als je meer van de bovenkant had. Sowieso worden de palen afgesneden aan de bovenkant, dat vind ik al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

GRT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:58:

[afbeelding]
Grote versie
with ^^: zet die horizon wat lager, ga desnoods wat door je knieën om de voorgrond erbij te houden, en loop een stukje naar rechts zodat het vlondertje je blik naar de bergen in de verte leidt, ipv blokkeert :)

zoals ik al eerder zei: bij (bijna) goede foto's is de vinger makkelijker op de zere plek te leggen ;)

@gigawebs: lekkere kleurtjes :) Ik had alleen meer óf minder scherptediepte gepakt. Of het gebouw op de achtergrond wel scherp, óf zo onscherp dat het duidelijk de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Of loop een stukje naar links, zodat je over de steiger naar de bergen kijkt. Zoals hier. Misschien is dat ook leuk, soms is het gewoon diverse standpunten proberen en dan later kijken wat het beste uitpakt. Het hangt natuurlijk van de omgeving af, wat voor speelruimte je hiervoor hebt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120082

Al redelijk lang interesse in fotografie en ook al enige tijd hier op dit forum vertoefd maar toch nog nooit iets gepost. Vandaag toch eens de kans wagen. Is in Lissabon en is geschoten met een nikon xxxx (geen idee, want had de dslr thuis gelaten en gefotografeerd met standaardding van vriendin). Wat ik bij afvraag is dat de bewerking geslaagd is. De achtergrond zou normaal een blauwe lucht moeten zijn met wat wolkjes maar deze bewerking geeft het sculptuur volgens mij toch een grotere kracht ...

Afbeeldingslocatie: http://www.23hq.com/Mister_B/photo/2044531/standard

You are able to click ;)

Laat maar horen, al is het hard :)

Edit, de uitsnede is gewoon om te passen op mn scherm als achtergrond ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120082 op 12-06-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
De foto heeft wel zeggingskracht maar ik zie teveel zwart voor mijn smaak en ik vind die halve dakrand niet zo mooi. En ik vind egaal zwart een iets te gemakkelijke oplossing voor het probleem achtergrond. wmb: laat anders maar zien die wolkjes en misschien een iets andere crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HanslH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:36:
En ik vind egaal zwart een iets te gemakkelijke oplossing voor het probleem achtergrond.
Het zwart is ook 'geen oplossing' voor een probleem. Feit is gewoon dat met de zw omzetting de wolken niet zulk een mooi effect geven (ook niet met andere curves) waardoor ik voor een egale achtergrond heb gekozen. Dat die quasi zwart is, daar kan je idd mss wat problemen mee hebben. Maar naar mijn mening zorgt dat donkere in contrast met het witte voor een sterk beeld.
HanslH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:36:
wmb: laat anders maar zien die wolkjes en misschien een iets andere crop.
Veel speelruimte heb ik niet meer met de crop. Er is vooral aan de bovenkant een stukje uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 120082 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Het zwart is ook 'geen oplossing' voor een probleem. Feit is gewoon dat met de zw omzetting de wolken niet zulk een mooi effect geven (ook niet met andere curves) waardoor ik voor een egale achtergrond heb gekozen. Dat die quasi zwart is, daar kan je idd mss wat problemen mee hebben. Maar naar mijn mening zorgt dat donkere in contrast met het witte voor een sterk beeld.

[...]

Veel speelruimte heb ik niet meer met de crop. Er is vooral aan de bovenkant een stukje uitgehaald.
Met omzetting naar zwart/wit zou je blauw een vlakke curve kunnen geven, en zo de lucht/wolkenscheiding redden, toch? * MBV denkt vast weer veel te simpel :P
ajhaverkamp schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:44:
Of loop een stukje naar links, zodat je over de steiger naar de bergen kijkt. Zoals hier. Misschien is dat ook leuk, soms is het gewoon diverse standpunten proberen en dan later kijken wat het beste uitpakt. Het hangt natuurlijk van de omgeving af, wat voor speelruimte je hiervoor hebt.
Dat is zeker een mogelijkheid, waar ik niet aan gedacht had. Ik zat even te kijken hoe deze foto beter zou kunnen worden, en met jouw suggestie heb je een heel andere foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Het probleem
>>Feit is gewoon dat met de zw omzetting de wolken niet zulk een mooi effect geven
De oplossing
>>waardoor ik voor een egale achtergrond heb gekozen

Een foto met een lelijke achtergrond maar een mooie voorgrond heeft een probleem.
Die achtergrond wissen (want dat doe je eigenlijk) is een gemakkelijke oplossing.
Wolkjes kunnen best mooi zijn in zwart wit, anders gewoon wachten op mooiere wolkjes voor je afdrukt :)
Als anderen deze oplossing goed vinden dan hebben we hier weer een typisch geval van smaak.

Nog een kleine ('objectieve') toevoeging: door de zwarte achtergrond verdrinken de schaduwpartijen van de beelden in de achtergrond waardoor ze, in plaats van bij te dragen tot een mooi contrastrijke beeldengroep, uitgenomen happen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door HanslH op 12-06-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Afgelopen zondag ben ik weer eens een rondje gaan wandelen bij de Hortus in Haren voor wat foto's.

Mijn eerste (in mijn ogen geslaagde) raw bewerking:

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/hortus/6.jpg

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

AlainS schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:01:
Afgelopen zondag ben ik weer eens een rondje gaan wandelen bij de Hortus in Haren voor wat foto's.

Mijn eerste (in mijn ogen geslaagde) raw bewerking:

[afbeelding]
Het eerst wat in mij op komt als ik de foto zie is:
-overbelicht (het gedeelte op de roos waar je blik gelijk op gericht wordt)
-te drukke achtergrond (maak meer details zichtbaar of zorg voor een nog kleinere dof)
-lijkt onscherp (kan aan de resize liggen)

Omdat het gemakkelijk is kritiek te leveren wil ik ook de mogelijheid geven om mijn werk te beoordelen :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/IMG_0681s.jpg

Grote versie:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/IMG_0681.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 12-06-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 53628 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:14:
[...]

Het eerst wat in mij op komt als ik de foto zie is:
-overbelicht (het gedeelte op de roos waar je blik gelijk op gericht wordt)
-te drukke achtergrond (maak meer details zichtbaar of zorg voor een nog kleinere dof)
-lijkt onscherp (kan aan de resize liggen)

Omdat het gemakkelijk is kritiek te leveren wil ik ook de mogelijheid geven om mijn werk te beoordelen :) .

[afbeelding]

Grote versie:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/IMG_0681.JPG
Wat wil je hier laten zien?

Ik zie wat bladertakken, de zon die er doorheen flaret en een uitgebeten lucht. Sorry, maar ik vind de foto niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AlainS; de raw-bewerking oogt inderdaad erg fijn. (maar dat kan natuurlijk ook net zo makkelijk de auto-stand geweest zijn) goede frisse kleuren, de foto is niet erg scherp, maar in dit geval lijkt me dat niet zo erg (past bij het onderwerp). De bokeh is daarentegen wel erg hard, heb je een soften-layer geprobeerd? De selectie lijkt mij wel erg lastig, maar sommigen zijn daar erg goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Het heeft ook niet een speciale compositie. Je moet meer gaan denken aan een mogelijke realistische wallpaper. Met als doel een zomerse uitstraling in combinatie met groen en schaduw.

Voor wat betreft flare ik denk dat die heel leuk gemaskeerd is vooral omdat het dezelfde richting heeft als de zon schijnt en behoorlijk gecontroleerd is. Dus geen rare artifacts ergens los in de foto. Daarom in de testcase ;) .

De lucht? Die heeft vaak zo'n kleur als je de lens op de zon richt. Nabewerken is geen optie omdat ik wil weten hoe foto's onder deze omstandigheden uit de camera komen.

Al met al geen spannende compositie maar technisch? Lijkt mij redelijk in orde.
Anoniem: 175347 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:00:
De bokeh is daarentegen wel erg hard, heb je een soften-layer geprobeerd? De selectie lijkt mij wel erg lastig, maar sommigen zijn daar erg goed in.
Het lijkt mij juist interessanter om dit soort zaken gelijk goed uit de camera proberen te krijgen. Daarvoor vind je fotograferen toch leuk?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 13-06-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0eac60b6cf9b823c9f4ec4ad7870d853/full.jpg
Landmachtdagen, waar ik met heeel veel geluk een muscleflash te pakken kreeg :)
Deze dag heerlijk kunnen testen met mn nieuwe Sigma 50-500, moet eerlijk bekennen dat het een ontzettend fijne lens is. Maar het is zeker ff wennen om constant met zo`n gewicht rond te banjeren. Al met al een geslaagde dag waarbij helaas geen helo`s aanwezig konden zijn ivb. met slechte weer rondom onze vliegvelden :(

Fullsize:
http://tweakers.net/ext/f...ad4dc21c5a820479/full.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door HaterFrame op 13-06-2007 00:25 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 53628 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:07:
Het heeft ook niet een speciale compositie. Je moet meer gaan denken aan een mogelijke realistische wallpaper. Met als doel een zomerse uitstraling in combinatie met groen en schaduw.

Voor wat betreft flare ik denk dat die heel leuk gemaskeerd is vooral omdat het dezelfde richting heeft als de zon schijnt en behoorlijk gecontroleerd is. Dus geen rare artifacts ergens los in de foto. Daarom in de testcase ;) .

De lucht? Die heeft vaak zo'n kleur als je de lens op de zon richt. Nabewerken is geen optie omdat ik wil weten hoe foto's onder deze omstandigheden uit de camera komen.

Al met al geen spannende compositie maar technisch? Lijkt mij redelijk in orde.

[...]

Het lijkt mij juist interessanter om dit soort zaken gelijk goed uit de camera proberen te krijgen. Daarvoor vind je fotograferen toch leuk?
Als jij met die gedachte deze foto genomen hebt, denk ik niet dat je veel feedback zal krijgen. Ik kan al niet echt iets noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Eenzaamheid:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1124/534769816_b356e6ff3a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@AlainS:
Misschien kan je uitleggen wat je hebt gedaan, dat de RAWbewerking geslaagd maakt? Het hier getoonde resultaat is imo niet heel bijzonder iig, maar we kunnen natuurlijk niet zien wat jij voor bewerkingen hebt gedaan. Ik sluit me aan bij Imagine en ik wil er aan toevoegen, dat de crop mij iets te krap lijkt aan de bovenkant. Liever zag ik die knoppen in hun geheel.

@Imagine:
"Gemis aan onderwerp" is wel duidelijk, maar op de grote foto zie ik wel mooie details in de doorschijnende blaadjes, daar zou je meer mee moeten doen eigenlijk.

@MaNiC_MiNd:
Aan de ene kant wil je natuurlijk de goede camouflage laten zien, maar aan de andere kant oogt de foto - vooral full size - nogal flets. Beetje oppeppen misschien?

@.wouter.:
Ik vind het eigenlijk jammer dat je, terwijl er al een duidelijk kader door kolommen en plafondbalk aanwezig is, toch nog een extra kader hebt toegevoegd. deze plaat kan imo prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:10
Deze foto is gemaakt tijdens een cursus dagje van mijn studievereniging in Groningen afgelopen zondag (daarover liep al een ander topic, waarin ik deze foto ook gepost heb, maar ik zou graag nog wat commentaar op deze foto krijgen).

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/ramen.jpg

Genomen met een Canon Powershot A510, instellingen op automatisch (sluitertijd 1/1000, diafragma F/4) verder gecropped, de kleuren een beetje aangepast (voller gemaakt) en een beetje unsharpen mask.

Het grootste minpunt vind ik zelf die vlek in het midden, weerspiegeling van de zon via een ander raam waarschijnlijk.

btw: de opdracht was 'urban'

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
The Flying Dutchman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:07:
Deze foto is gemaakt tijdens een cursus dagje van mijn studievereniging in Groningen afgelopen zondag (daarover liep al een ander topic, waarin ik deze foto ook gepost heb, maar ik zou graag nog wat commentaar op deze foto krijgen).

[afbeelding]

Genomen met een Canon Powershot A510, instellingen op automatisch (sluitertijd 1/1000, diafragma F/4) verder gecropped, de kleuren een beetje aangepast (voller gemaakt) en een beetje unsharpen mask.

Het grootste minpunt vind ik zelf die vlek in het midden, weerspiegeling van de zon via een ander raam waarschijnlijk.

btw: de opdracht was 'urban'
ik vind dit best een strakke plaat, dat stukje zon in het midden kun je echt heel goed wegwerken met wat nabewerken, misschien hetzelfde voor die hoek/streep die je ziet rechtsboven. Maar ik denk dat ik deze wel ( met wat nabewerking ) in mijn kamer zou ophangen.

edit: heb ff snel bewerkt om een idee te geven: zoiets dus?

[ Voor 5% gewijzigd door DeoDupke op 13-06-2007 11:45 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
DeoDupke schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:41:
[...]

ik vind dit best een strakke plaat, dat stukje zon in het midden kun je echt heel goed wegwerken met wat nabewerken, misschien hetzelfde voor die hoek/streep die je ziet rechtsboven. Maar ik denk dat ik deze wel ( met wat nabewerking ) in mijn kamer zou ophangen.

edit: heb ff snel bewerkt om een idee te geven: zoiets dus?
Ziet er inderdaad goed uit op deze manier :P.
Ik had er al aan gedacht om inderdaad na te bewerken, maar het is altijd zo'n afweging tussen "zo dicht mogelijk bij het origineel blijven" en "toch maar bewerken om tot de perfecte plaat te komen". Persoonlijk blijf ik altijd liever dicht bij het origineel (en dat heeft in dit geval nadelen).

Misschien ga ik nog eens terug op een wat ander tijdstip om de plaat opnieuw te schieten zonder reflectie, die streep bovenin kun je dan echter niet voorkomen (hoewel ik er meer rekening mee kan houden nu ik weet hoe ik de uiteindelijke plaat wil hebben).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
The Flying Dutchman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:59:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit op deze manier :P.
Ik had er al aan gedacht om inderdaad na te bewerken, maar het is altijd zo'n afweging tussen "zo dicht mogelijk bij het origineel blijven" en "toch maar bewerken om tot de perfecte plaat te komen". Persoonlijk blijf ik altijd liever dicht bij het origineel (en dat heeft in dit geval nadelen).

Misschien ga ik nog eens terug op een wat ander tijdstip om de plaat opnieuw te schieten zonder reflectie, die streep bovenin kun je dan echter niet voorkomen (hoewel ik er meer rekening mee kan houden nu ik weet hoe ik de uiteindelijke plaat wil hebben).
tja.. ikzelf vind het eindresultaat het belangrijkste. Wanneer dat me iets doet dan maakt het me niet uit hoeveel ik aan de foto bewerkt heb. Wanneer net die ene lantaarnpaal in de weg staat voor een superplaat, of net dat stukje blad er eigenlijk niet op had moeten staan, dan kan ik geen enkele meerwaarde verzinnen ( voor mezelf ) aan de gedachte,'maar zo is hij origineel'. Je cropt hem ook met het idee om meer uit je foto te halen dan dat je in eerste instantie direct uit de camera krijgt. Maar goed, dat is mijn mening.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog maar eentje van dezelfde reeks. Deze keer uit Sintra (eveneens Portugal)

Afbeeldingslocatie: http://www.23hq.com/Mister_B/photo/2044537/standard
*klik

De bewerking is een beetje in dezelfde lijn als m'n vorige post (om ze uiteindelijk allemaal eens samen te voegen in een album) maar hier heb ik geprobeerd om textuur te benadrukken en dan vooral van de stenen.
Wat ik zelf wat minder vind, is het gebrek aan diepte. De twee bomen achter elkaar zorgen volgens mij voor dit effect. Wegshoppen kan wel maar in dit geval zeer tijdsroven indien het goed moet (en het moet goed ;)) denk ik. Ook zal ik enkele plekken zelf moeten 'invullen', maw niet gewoon lucht 'maken' maar wel degelijk de horizon (achter de stam).

Geslaagd?

NB, ook reactie's op de vorige foto zijn nog steeds welkom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Anoniem: 120082 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:10:
Nog maar eentje van dezelfde reeks. Deze keer uit Sintra (eveneens Portugal)

[afbeelding]
Die twee bomen achter elkaar zorgen voor een rommelig effect (je ziet niet duidelijk wat bij welke boom hoort), misschien dat dit minder is in kleur (omdat de ene boom bijvoorbeeld een heel andere kleur heeft)?
Anoniem: 120082 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:10:
NB, ook reactie's op de vorige foto zijn nog steeds welkom ...
Vind ik een leuke foto qua compositie en ook bewerking. De bewerking zou misschien iets minder 'hard' mogen. Misschien ook eens 'duotoon' in photoshop proberen?

edit:
reactie op voorgaande foto Mister_B toegevoegd

[ Voor 39% gewijzigd door The Flying Dutchman op 13-06-2007 15:49 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/images/20070613145247_pp.jpg