IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 94.007 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 97 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Ik heb mijn verhaal aangepast als je dat nog niet had gezien. Ik zit nu al op XP. Had alle updates al geinstalleerd met Vista als je het daarover had.

XP werkt tot nu toe prima. Zal zo is even die update connector uitvoeren.

Update Connector is nu vervangen voor System Update en dan wel versie 3.0. Deze vermeld steeds bij de setup; Setup is onderbroken voordat deze kon worden voltooid blabla.. Dus dat zit er blijkbaar niet echt in.

Maar mijn vraag luidt dus nu zo; zal intern geheugen erbij kopen Vista versnellen en zal ik dan 1GB erbij kopen en een totaal van 1.5GB hebben of 2GB erbij kopen voor 2.5GB en hoe kan ik een schone installatie met simpelweg de Business code onderop me laptop voor elkaar krijgen want die Vista Anytime Upgrade verkrijgen is nogal moeilijk geloof ik.

[ Voor 60% gewijzigd door zer0l op 12-01-2008 15:26 ]

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik heb persoonlijk 1GB aan werkgeheugen en Vista draait bijzonder soepel. Dus met 1.5GB zou het geen probleem mogen zijn. Als het verschil in kosten beperkt is tussen 1GB en 2GB, dan zou ik wel voor het laatste opteren. Wat extra geheugen is altijd handig. Ik neem aan dat je laptop niet meer in garantie is, aangezien je geheugen laat bij steken. Of doe je het op een manier, dat je garantie kan behouden? Gewoon eens verifiëren, mocht je dit weten en/of al aan dit gedacht hebben, excuses.

Ken je niemand met een installatie dvd voor Vista Busines? Dit is de gemakkelijkste manier om een nette install te doen. Het is ook legaal, want je maakt gebruik van de key die bijgeleverd is bij je notebook. Anders kan je een dvd aanvragen bij Lenovo, maar ik neem aan dat met dit meer geduld zal moeten gepaard gaan.

En over je Live Messenger probleem, sowieso ben ik geen liefhebber voor dit programma op een notebook. Ik heb op mijn IBM Z61m er al veel problemen mee gehad, daarom heb ik een tijd terug overgeschakelt naar Pidgin. Doet het werk ook, is minder grafisch maar betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Geheugen is gewoon een onderdeel wat de user zelf mag vervangen, garantie blijft gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Ik zit nog binnen de garantie maar meende te lezen dat als je geheugen bij steekt het voor de garantie niet uitmaakt zolang je hem maar zodra je daarop aanspraak maakt weer in originele staat inlevert zeg maar..

Want die 2 gig is opzich wel duur gezien het feit dat ik niet PERSE Vista koste wat kost wil draaien. Maar wil hem wel soepeler als ik had zeg jemig.

Kan het ook gewoon met een normale Vista Business DVD? Ik meende te lezen dat je er een AnyTime Upgrade DVD voor nodig had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik had anders gehoord, het doet me nu denken om ook wat extra geheugen in mijn IBM te laten steken. De prijs van 2GB ligt inderdaad gevoeliger hoger dan die van 1GB. Waar zal jij geheugen halen en van welke fabrikant (IBM, Kingston of Lenovo)? Ik heb deze site anders gevonden, http://www.bestelibm.nl/category/1488/RAM+Geheugen.htm . Doe je het werk zelf of laat je het door iemand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Zo is het gewoon, er staat zelfs in de handleiding keurig beschreven hoe je geheugenmodules erbij kan steken, dit doe ik dus uiteraard gewoon zelf.
Een pagina terug staat een link naar het geheugen dat ik nodig hebt en die in PriceWatch stoppen geeft een overzicht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik neem aan dat je het hebt over 'PC2-5300 DDR2 SDRAM'. Hoe kan je eigenlijk controleren welke RAM erin zit? Onder Apparaatbeheer bij Windows Vista Business vind ik het alvast niet. Want met zo'n groot aanbod aan RAM-geheugen kan men snel het bos door de bomen niet meer zien. Dus lijkt me iets van een gelijkaardige serie een simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
KS1987 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:30:
Ik neem aan dat je het hebt over 'PC2-5300 DDR2 SDRAM'. Hoe kan je eigenlijk controleren welke RAM erin zit? Onder Apparaatbeheer bij Windows Vista Business vind ik het alvast niet. Want met zo'n groot aanbod aan RAM-geheugen kan men snel het bos door de bomen niet meer zien. Dus lijkt me iets van een gelijkaardige serie een simpele oplossing.
Je kunt je type ram zien met de IBM/Lenovo software(think pad configuration), of je vult je model nummer(vind je aan de onderkant van je laptop) in op de Kingston site. Kom op zeg, ik heb de linkjes allemaal gegeven, kijk daar eens naar zou ik zeggen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Hehe.. Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik niet meer in Standby mode kan met WinXP PRO? Voor zover ik weet zijn alle nodige drivers geinstalleerd..

Bij Apparaatbeheer staan er bij de volgende dingen alleen nog een vraagteken;
SM-buscontroller
Videocontroller
Videocontroller (VGA-compatibel)

Hier kan het sowieso niet aan liggen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Dat lijkt me dus wel. Als je hardware niet goed herkent wordt kan Windows je laptop ook niet fatsoenlijk standby zetten. Is de optie uberhaupt niet aanwezig als je naar start gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Standby is grijs zeg maar, niet drukbaar. Wat nu

De Videocontrollers zijn al geinstalleerd nu ;).
Alleen SM-buscontroller niet. Maar wat dat nu is weet ik dus niet dus drivers ervoor installeren wordt ook moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Dat is je Bios controller. Heb je de power tools van IBM geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat niet iets met ACPI :?

@KS1987: elke T61 / R61 zit nog garantie op, ze zijn allemaal nog minder dan een jaar oud!

Ja, Vista is traag, ja, ontzettend veel onzinnige HDD activiteit. Ja, een T22 met XP voelt dan vaak sneller aan |:(

En ja, van 1 GB naar 2 GB helpt wel iets, maar nee, het is nog niet zo snel als XP.

Wellicht kun je een copie'tje regelen van die Anytime Upgrade DVD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
fuck Vista maar ik houd het voorlopig bij XP.. scheelt me ook weer geld voor intern geheugen.

BIOS controllers ga ik nu installeren. Power Management heb ik wel, wat is Power Tools? Kan het niet vinden op Lenovo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
-Cyril- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:21:
fuck Vista maar ik houd het voorlopig bij XP.. scheelt me ook weer geld voor intern geheugen.

BIOS controllers ga ik nu installeren. Power Management heb ik wel, wat is Power Tools? Kan het niet vinden op Lenovo..
Power management, dat bedoelde ik,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Nieuwe BIOS zit erin, Standby kan ik nu weer gebruiken :D!

SM-buscontroller overigens nog steeds niet.. Dus ik twijfel of dat wel de BIOS is..

Maar man wat draait XP retesnel zeg, heeeeerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 13:08

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Zo ik heb mijn geheugen binnen, 4 gb in totaal :) , makkelijk in te bouwen. Nu heb ik 3070 mb herkent,dit omdat ik nog steeds 32 bits draai. Ik merk een verschil, vista draait veel soepeler als eerst. Mijn Geheugen is trouwens van Kingston, hier kwam ik op uit nadat ik mijn type laptop en serienummer had ik gevuld.

Zodra 64 bits wat beter ondersteund wordt ben ik van plan om naar 64 bits de overstap te maken :)

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Saab schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:34:
[...]

Je kunt je type ram zien met de IBM/Lenovo software(think pad configuration), of je vult je model nummer(vind je aan de onderkant van je laptop) in op de Kingston site. Kom op zeg, ik heb de linkjes allemaal gegeven, kijk daar eens naar zou ik zeggen.
Met alle respect, maar ik volg het topic ook al even en ik ga heus niet pagina's terug gaan om te controleren of mijn vraag al gesteld/opgelost is. Tevens vind ik het opmerkelijk dat er geen vermelding van het geheugen in Apparaatbeheer is. Vriendelijk bedankt trouwens voor de verwijzing, ik kwam uit bij wat ik zocht. Een kleine opmerking, de pagina vermeldde volgend commentaar: 'Comments Although it is physically possible to install more memory, the system will only recognize 3GB maximum.'. Dus vroeg ik me af of het enig effect heeft als je toch opteert voor 4GB ipv 3GB? En mocht je toch opteren voor 3GB, het maximum dus. Kan dat geen kwaad dat je all the way gaat? Bij voorbaat dank!
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:27:
Was dat niet iets met ACPI :?

@KS1987: elke T61 / R61 zit nog garantie op, ze zijn allemaal nog minder dan een jaar oud!

Ja, Vista is traag, ja, ontzettend veel onzinnige HDD activiteit. Ja, een T22 met XP voelt dan vaak sneller aan |:(

En ja, van 1 GB naar 2 GB helpt wel iets, maar nee, het is nog niet zo snel als XP.

Wellicht kun je een copie'tje regelen van die Anytime Upgrade DVD ;)
Ik weet weinig van beide modellen, maar ik dacht eerst dat het invoegen van werkgeheugen de garantie opheft. Men heeft me inmiddels al verbeterd.

Nog tevens een vraag in Apparaatbeheer van mijn IBM Z61m zie ik tweemaal 'Genuine Intel(R) CPU
T2500 @ 2.00 GHz' maar mijn computer klokt op slechts 2.00 GHz. Dit vond ik altijd raar aangezien het een dual core is, mijn collega-studenten die net als mij een Z61m hebben, deelden grotendeels die opvatting. Iemand een ideetje bij, bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
KS1987 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Met alle respect, maar ik volg het topic ook al even en ik ga heus niet pagina's terug gaan om te controleren of mijn vraag al gesteld/opgelost is. Tevens vind ik het opmerkelijk dat er geen vermelding van het geheugen in Apparaatbeheer is. Vriendelijk bedankt trouwens voor de verwijzing, ik kwam uit bij wat ik zocht. Een kleine opmerking, de pagina vermeldde volgend commentaar: 'Comments Although it is physically possible to install more memory, the system will only recognize 3GB maximum.'. Dus vroeg ik me af of het enig effect heeft als je toch opteert voor 4GB ipv 3GB? En mocht je toch opteren voor 3GB, het maximum dus. Kan dat geen kwaad dat je all the way gaat? Bij voorbaat dank!

[...]

Ik weet weinig van beide modellen, maar ik dacht eerst dat het invoegen van werkgeheugen de garantie opheft. Men heeft me inmiddels al verbeterd.

Nog tevens een vraag in Apparaatbeheer van mijn IBM Z61m zie ik tweemaal 'Genuine Intel(R) CPU
T2500 @ 2.00 GHz' maar mijn computer klokt op slechts 2.00 GHz. Dit vond ik altijd raar aangezien het een dual core is, mijn collega-studenten die net als mij een Z61m hebben, deelden grotendeels die opvatting. Iemand een ideetje bij, bij voorbaat dank!
Wat bedoel je met je laatste vraag? Het klopt dat een T2500 op 2 Ghz klokt en het is inderdaad een dual core, vandaar dat XP die herkent als 2 processoren, maar wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ok vriendelijk bedankt, er heerste gewoon wat onduidelijkheid. Dus iedere core is 1 GHz om een totaal van 2 GHz te brengen. Terwijl men het kon verwarren dat iedere core 2GHz zou zijn en dan ging het idee van 2 GHz in het totaal niet op. M.a.w. in Apparaatbeheer verwarde o.a. ik de cores met de processoren. (Hopelijk schept dit enige duidelijkheid wat ik me afvroeg...)

[ Voor 9% gewijzigd door KS1987 op 13-01-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke core is 2 GHz en 2x2 GHZ is geen 4 GHz!

@Turbosjaak:

Normaal moet een 32 bits 'consumenten' Windows 3,25 GB minus videogeheugen zien. 3072 MB = 3 GB, dus heb je nog een 128 MB Quadro die nog 128 snoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 16-09 13:08

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Nee, ik heb een 256 Quadro in mijn T61p zitten. Over het geheugen ben ik zeer tevreden alles draait net wat lekkerder.

Over tijdje maar de overstap maken naar 64 bits.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Weet iemand trouwens hoe ik BlueTooth aan de gang krijg op XP? De drivers op de lenovo site zijn niet uitvoerbaar maar inf bestanden, er staan wel een grote driver voor Vista op maar daar heb ik verder niets aan..

*Edit
Heb het al, dat was inderdaad het geval. Toen ik het topic doorzocht vond ik het al

[ Voor 18% gewijzigd door zer0l op 14-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een BT radio erin zitten? Heb je hem via Fn+F5 wel eerst aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:56:
Elke core is 2 GHz en 2x2 GHZ is geen 4 GHz!
Ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik ben jammer genoeg van deze markt niet thuis. Wat is de equivalentie dan van deze processor uitgedrukt in bvb een single core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
KS1987 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:15:
[...]

Ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik ben jammer genoeg van deze markt niet thuis. Wat is de equivalentie dan van deze processor uitgedrukt in bvb een single core?
Er is niet echt een equivalent. Je hebt ipv 1 2Ghz proc er nu 2. Je kunt taken overhevelen naar de tweede core zodat je de eerste core vrijhoudt voor andere processen. Uit zichzelf zal ie automatisch beiden gaan gebruiken. Set affinity heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 00:10
Iemand hier overigens een idee waar redelijk goedkoop een 9 cell batterij aan te schaffen is? Ik zie prijzen die varieren van 100 euro tot 150 euro, maar dat is mij eigenlijk net wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Saab schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:21:
[...]

Er is niet echt een equivalent. Je hebt ipv 1 2Ghz proc er nu 2. Je kunt taken overhevelen naar de tweede core zodat je de eerste core vrijhoudt voor andere processen. Uit zichzelf zal ie automatisch beiden gaan gebruiken. Set affinity heet dat.
Netjes, vriendelijk bedankt voor de extra uitleg. Ik weet dat dit niet echt het (sub)forum is om dergelijke dingen te vragen, maar nu het toch te sprake kwam... Moest ik niet een extra topic voor maken/zoeken of erop googlen tijdens deze examenperiode. Maar toch mijn excuses.

Een vraagje voor alle Thinkpad gebruikers hier, als je zou kijken voor een notebook na je Thinkpad (defect, outdated, ... kies maar uit!) ga je opnieuw voor een Thinkpad kiezen of heb je iets ander in het vizier? Dat is natuurlijk onder voorbehoud, niemand kan in de toekomst kijken, maar als je nu zou moeten kiezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
My pleasure. Maar een hoop is te vinden via je vriend Google, maar dat terzijde

Ik kies absoluut weer voor een Thinkpad. Argumenten:
  • Bouwkwaliteit, zoals reeds vermeld, een aanval met koffie en bier heeft mijn T41 overleeft
  • Ondersteuning, driver support vanuit IBM/Lenovo is prima, ook voor Linux
  • Software, de door mij genoemde connecter updater doet zijn werk. Zaterdagnacht mijn laptop opnieuw geinstalleerd, als je die update connector installeert, heb je binnen een uur alle tools and drivers erop staan
  • Die tools, die zijn echt zinnig, profielen aanmaken met de juiste (netwerk)instellingen is een eitje, de laptop detecteert vanzelf dat je op een andere locatie zit! en kiest de default printer, firewall aan/uit etc
  • IBM laptops zijn tenminste echte business machines, gewoon zwart, geen multimedia toeters en bellen
  • Doordachte zaken als roll cover, mechanisme wat je HD uitzet als ik ie :) van je tafel afpleurt, fingerprintscanner
  • Fijn hard toetsenbord
  • Goede inruilwaarde
  • goede schermen, puur op basis van mij ervaring, wil ook geen widescreen
  • Zoals hierboven genoemd, prima service bij reparatie
Volgens mij kan het lijstje nog veel langer, waarom heb jij voor een IBM/Lenovo gekozen?

[ Voor 2% gewijzigd door Saab op 14-01-2008 23:03 . Reden: typo and screen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar de 14 inch wide schermen in de T61 is toch echt gewoon afval hoor. Moet ik er wel bijzeggen dat alle 14" wide schermen zo slecht zijn.

Zou ik nu opnieuw moeten kiezen dan zou ik een X61 halen met 12" 4:3 1400x1050 scherm of de 14" 4:3 variant T61 met 1400x1050. Ik ben dat 1440x900 van m'n huidige T61 spuug en spuugzat.

Wat lager op de lijst zouden de Dell Latitude's staan, ook trackpoint en redelijk degelijk en vaak goede prijs. Ook vanwege compatibiliteit met andere laptops in de familie (ThinkPads en Latitude's allemaal, het is qua laders / docking handiger als dat 1 serie wordt).

De Latitude D630 lijkt me dan wel weer wat, maar ik geef toch de voorkeur aan een 4:3 T61.

Nadeel van de 14" wide ThinkPads is dat er geen 9 cell accu's voor zijn. Voor de 14" wide Latitude's is dat er wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Kan ik niet over oordelen, ik heb geen widescreen.

Weet wel dat iedereen mijn scherm als buitengewoon fijn ervaart.

Ik zie ook niet echt de meerwaarde van een wide screen, misschien kan iemand mij dat eens uitleggen?

Ik kies voor mobiel gebruik voor een 14" scherm, en voor meer scherm oppervlakte voor een extra scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Bedankt voor de link, heb al op ebay gekeken voor een accu voor mijn T60, maar daar kom je voornamelijk op b merk batterijen uit, terwijl ik toch echt een originele IBM batterij wil.

Overigens zou ik absoluut weer voor een Thinkpad gaan. Ik heb nu de T60, 14 inch met een 1400 * 1050 scherm en ik zou niets anders meer willen. Daarnaast is voor mij persoonlijk de bouw kwaliteit zeer belangrijk. Ik heb het afgelopen half jaar veel gereisd ivm studie in het buitenland. Komende maand ga ik weer voor een half jaar naar het buitenland voor stage. Als ik dan kijk naar laptops van mijn mede studenten dan zag je toch vaak scheuren in de behuizing, toetsafdrukken op het scherm, laptops waarvan het beeld af en toe wegvalt en ga zo maar door. Maar mijn Thinkpad ziet er nog als nieuw uit. Het is gewoon een oerdegelijke machine, die gewoon doet wat ie moet doen. Daarbij heb ik persoonlijk ook niets met die flashy glanzende laptops die tegenwoordig helemaal in schijnen te zijn, maar waar je na een maand alle krassen kan tellen op die toch zo mooie pianolak.

Enige laptop die ik persoonlijk in overweging zou nemen is een kleine Sony Vaio (vooral de TX serie) en misschien de nieuwe kleine macbook die morgen (waarschijnlijk) aangekondigd wordt (als dit een klein 12-14 inch model wordt met aluminium behuizing zoals de vroegere powerbook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat ik op dit moment jammer vind in het huidige productenaanbod van IBM is dat er geen 12 inch laptops zijn met een hoge resolutie, zonder dat je gelijk aan tablet vast zit... Ik heb nu zelf 4 laptops, een X31, een R61 een HP NX8220 en een Macbook (dies van mn vriendin) en ik merk gewoon dat ik heel gelukkig ben met de IBM's, de HP is eigenlijk continu uitgeleend/reserve van vriendin. Die gebruik ik dus zelf nooit. Maar toch moet ik nog vaak hoppen tussen de X31 en de R61, omdat ik toch niet echt lange dagen kan maken op de X31. Ik merk dat die resolutie van 1680 * 1050 toch wel heel fijn is als ik echt aan het werk ben.

Een X-serie met een hogere resolutie zou dit kunnen oplossen (dan verkoop ik de rest wel :P), maar ik heb toch nog steeds mijn twijfels bij het hele tablet concept en de duurzamheid ervan. Sleep de X31 op dit moment overal mee naar toe, met een UMTS kaart erin en merk wel dat ie toch wat slijtage begint te vertonen bij de scharnieren etc. Ben bang dat ik dat met zo'n tablet nog sneller ga krijgen.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Saab schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:06:
Ik zie ook niet echt de meerwaarde van een wide screen, misschien kan iemand mij dat eens uitleggen?
De meerwaarde voor een fabrikant is dat ie meer "inches" verkoopt voor minder pixels.
De meerwaarde voor de consument is vrij laag, al ben ik zelf wel van een 15" laptop met 1400x1050 naar een 15" laptop met 1680x1050 gegaan, dus in die zin is het ook voor mij een vooruitgang.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
[reactie op Sander-] graag... want ik ben ook serieus aan het overwegen om de 12" tablet met 1400x1050 uit de states te halen (nog even wachten tot de dollar-koers nog nét wat gunstiger ligt :)) maar ik vraag me inderdaad af dat scharnier het lang genoeg houdt en of het scherm wel voldoende stevig is (zit er in de X61 tablet bijvoorbeeld ook een rolcage?). Heeft al iemand hier zo'n ding eigenlijk?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Saab schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:41:
My pleasure. Maar een hoop is te vinden via je vriend Google, maar dat terzijde

Volgens mij kan het lijstje nog veel langer, waarom heb jij voor een IBM/Lenovo gekozen?
Je sais, maar zoals ik al eerder zei, examens en ook soms wat teveel gemakszucht... :/

Bedankt allemaal trouwens voor de reacties, ikzelf heb gekozen voor een IBM omdat die te verkrijgen was via het school. Ik ben tevreden over de kwaliteit, aangezien ik nog niet 'echt' problemen er mee heb gehad. Het overleeft 2 uur bus per werkdag, ook de heel drukke bussen en dat nu al voor een anderhalf jaar.

Ik krijg meestal de reactie dat het "rhino-design" niet echt aantrekkelijk is, ikzelf ben daar een beetje van afgestapt. Het ziet er netjes en zakelijk uit, maar toch merk ik dat veel mensen in mijn omgeving met dergelijke laptop zijn overgestapt of wensen over te stappen... Voor volgende aankoop zal het een MacBook Pro worden, als een 12" - 13" model op de markt komt. Aangezien ik voor iets compacter kijk. Ook heb ik door o.a. mijn studies een interesse ontwikkelt voor Unix-systemen en Mac OS X ziet er toch heel netjes uit.

Het meer ergonomische, maar toch zakelijke van de MBP vind ik ook netjes. Toch ga ik niet zomaar mijn IBM wegdoen. Na wat extra RAM zal hij nog lang kunnen doen, waarin hij goed is. Namelijk zich lenen voor mijn werk. Maar dan zou ik eerder opteren om deze te gebruiken als ik me minder moet verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom widescreen ? Ik als developer vind het makkelijk als ik langere regels code kan typen, en kan zichtbaar maken op het scherm. Daarom kies ik voor widescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Zou er overigens ooit een X serie komen met toch een klein touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er ging vanavond nog een slok van dat mierzoete multivitamine sap over m'n laptop, gelukkig over de touchpad en trackpoint knoppen. Heb het er meteen afgelikt. Onderkant van de trackpoint knopjes zal wel plakkerig zijn nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Hoe slaagt men er toch in?! Ik ga niet te hoog van mijn toren kraaien, zie dat ik ook een slachtoffer word van een plotse appreciatie van mijn computer voor vloeistoffen, maar toch... Ik probeer toch altijd drank en computer te vermijden, slechts één keer problemen gehad en dat was toen een medeleerling met water zat te gooien in een klas vol notebooks... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het was ijs, aangezien ik die pakjes / zakjes in het vriesvak had gelegd. IJs op je laptop zou geen kwaad kunnen zou je zeggen, toen viel dat pakje om en bleek er dus ook al een deel gesmolten te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
CyberSnooP schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:29:
[...]

De meerwaarde voor een fabrikant is dat ie meer "inches" verkoopt voor minder pixels.
Daar ben ik het niet mee eens.
De meerwaarde voor de consument is vrij laag, al ben ik zelf wel van een 15" laptop met 1400x1050 naar een 15" laptop met 1680x1050 gegaan, dus in die zin is het ook voor mij een vooruitgang.
1680x1050 (WSXGA+) op 15,4" is toch ook gewoon de widescreen variant van 1400x1050 (SXGA+) op 15"? De pixel/oppervlak verhouding is hetzelfde, je krijgt er gewoon alleen een rand van 280 pixels bij aan de zijkant, maar het duidelijkste: aan de naam is zelfs te zien dat ze aan elkaar gerelateerd zijn (alleen een toegevoegde W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de toegevoegde waarde van 1440x900 ten opzichte van 1400x1050 dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:50:
Moar pix0ls!
Err, eigenlijk niet zo heel gek veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Er is inderdaad geen toegevoegde waarde. Je levert 150 pixels in de hoogte in en krijgt er 40 voor terug in de breedte. Geen goede deal lijkt me. Dat is ook de reden dat ik de voorkeur geef aan standaard schermen voor 14 inch en kleiner en geen widescreen.
Moar pix0ls!
Meer? Veel minder juist! 1,296M vs 1,470M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Moar pix0ls!
Can't you count :? :X

1440*900 = 1296000
1400*1050=1470000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

De R50e "slaat" toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/r50e-bed.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door KS1987 op 21-01-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Wat is de toegevoegde waarde van 1440x9001680x1050 ten opzichte van 1400x1050 dan :?
280 pixels in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik twijfel erg tussen een R61i en een HP 6710b, met name het WSXGA+ scherm vind ik van belang. De HP heb ik onlangs bekeken, gevoeld, uitgeprobeerd etc, maar ik zou dat ook graag met de Lenovo doen. Weet iemand misschien een shop in de buurt van Amsterdam/Utrecht die die dingen heeft staan? Of is iemand hier zo vriendelijk dat ik een keertje langs kan komen om eea te bekijken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand met een t60 met Intel graphics misschien kunnen kijken hoe hoog het verbruik (in watt) is in idle (laagste stand speedstep) en maximale snelheid.
(wat verder nog wel redelijk belangrijk is is om het scherm al dan niet volledig te dimmen en om wlan/bleutooth met het knopje op de voorkant uit te zetten).

Deze informatie is te zien door in de Lenovo energiebeheer tool op de laatste/3e tab (batterij informatie) te klikken en te kijken wat de waarde achter wattage is.

Dit omdat ik deze waardes graag wil vergelijken met de waardes van de T60 met een X1300/X1400.
Ik heb al een tijdje zitten googelen, maar helaas niet echt veel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor accu? Eentje uit de recall serie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:
[...]

Lijkt me wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:
[...]

Volgens mij is dit nep of anders in ieder geval fout van de gebruiker. De brandplek zit namelijk onder de touchpad, waar vrij weinig hete onderdelen zitten. Bovendien is de brandplek op het bed nog groter dan de notebook zelf, terwijl het gat op de onderkant van de laptop helemaal niet zo groot is. Wie zet er dan ook een notebook op een bed, dat maakt zeker goed contact met de onderkant van de notebook, zodat alles lekker warm wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
IBM is toch wel echt kwaliteit als je dit dan leest hé :D
The best part of it all is that the three-year-old exploding laptop still works when plugged into an external monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van bsod's op mn t60 weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
BSOD's iaStor.sys corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:10:
Ik twijfel erg tussen een R61i en een HP 6710b, met name het WSXGA+ scherm vind ik van belang. De HP heb ik onlangs bekeken, gevoeld, uitgeprobeerd etc, maar ik zou dat ook graag met de Lenovo doen. Weet iemand misschien een shop in de buurt van Amsterdam/Utrecht die die dingen heeft staan? Of is iemand hier zo vriendelijk dat ik een keertje langs kan komen om eea te bekijken?

Thanks!
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Pfft. heb het volgende met mijn R61, na de kapotte hdd bij levering heb ik nu ook een kapotte backlight aan de linkerkant van het scherm. Vrijdag komen ze hem maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SneakyViper schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:07:
[...]

Volgens mij is dit nep of anders in ieder geval fout van de gebruiker. De brandplek zit namelijk onder de touchpad, waar vrij weinig hete onderdelen zitten. Bovendien is de brandplek op het bed nog groter dan de notebook zelf, terwijl het gat op de onderkant van de laptop helemaal niet zo groot is. Wie zet er dan ook een notebook op een bed, dat maakt zeker goed contact met de onderkant van de notebook, zodat alles lekker warm wordt :?
Zie nu pas dat die foto clickable was.

Wat fake zeg.

Zie ik hier ook nog de lucifers op het bed liggen:

http://bp0.blogger.com/_C...gfU4/s1600-h/DSCF1620.JPG

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Nog even een vraag om advies.
Zoals al eerder gemeld overweeg ik de aanschaf van een t61 met 14" non breedbeeld scherm.
Gezien de dollar/euro koers en de gunstigere prijzen van zulke laptops in de VS overweeg ik om de laptop bij www.euclidcomputers.com te bestellen.

Nu twijfel ik tussen twee modellen met exact dezelfde specs, met als enigste verschil de prijs en de garantie. Het prijsverschil bedraagd ongeveer 250 euro, beide laptops hebben 3 jaar garantie. Maar het duurdere model heeft IWS, kortom ook garantie in Nederland.

Is dit het prijsverschil waard? Voor dat geld kun je makkelijk zelf wat kleine problemen oplosssen (defecte HD vervangen ofzo), maar een serieus probleem met bijv het beeldscherm zal niet meevallen. Kortom wat is wijsheid.
En hoe moeilijk/makelijk is het om eventueel garantie te clamen in America, gaat dit zonder tussenpersoon? En kan ik dan weer BTW betalen op het moment dat hij weer terug wordt gestuurd en dus opnieuw wordt geimporteerd?

Iemand met ervaring en of advies?

ps. nog een andere vraag, volgens de site zit er geen firewire op de t61, maar dit zou toch wel het geval moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door lithoijen op 31-01-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 14" non-wide heeft IR ipv firewire volgens mij. Maar zeker weten.. :+

Tja, ik heb er eentje zonder IWS. Je kunt oook altijd nog de onwetende uithangen en zeggen dat je dacht dat Lenovo standaard internationale garantie had omdat Dell en Apple dat ook hebben.

250 euro vind ik wel erg veel verschil eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Tja, of ze daar nu intrappen? Maar het is wel veel verschil 1150 of 1400 euro.
Wat betreft de specificaties geven ze ook aan dat er geen infrarood op zit.
Ik zal eens zoeken op de site van lenovo, kijken wat de fabrikant zelf zegt.

In ieder geval vast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet sowieso een van de twee opzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Volgens de specificaties op de site niet ;)
Ik kan het ook niet direct op de site van lenovo vinden, maar alle reviuws melden een firewire poort, dus dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Daar ga ik even vanuit, totdat ik het tegendeel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Toch vreemd, ik heb per mail even navraag gedaan bij euclidcomputers, volgens hen zit er geen firewire op. Als ik bij andere sites ga kijken dan melden ze voor dit model en type soms wel en soms geen firewire. Is dit een optie ipv. een standaard uitrusting?
Op de sites van lenovo kan ik ook geen uitsluitsel krijgen.

ps het gaat trouwens om de modellen: T61 889202u en T61 888902u

Ik ben er uit, op de non breedbeeld versie van d T61 zit geen firewire aansluiting :(
Mogelijk wel infrarood, maar dat heb ik niet verder gecontroleerd aangezien me dat weinig kan boeien. Zou een docking station alsnog firewire beschikbaar maken?

Das wel balen, ik heb gezien de resolutie een voorkeur voor de non breedbeeld variant, temeer om daarop wel een 9-cell accu mogenlijk is. Maar nu lees ik her en der dat de breedbeeld schermen beter zijn op het gebied van brightness en kijkhoek. Blijft moeilijk keuzes maken.

[ Voor 44% gewijzigd door lithoijen op 01-02-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:53
Ik had mijn vraagje al in het Surfspot topic gesteld, maar kwam er nu pas achter dat er ook een apart thinkpad topic is ;). Mijn vraag is in het kort, ik wil een R61 gaan kopen voor school e.d. echter ben ik fanatiek gebruiker van het programma NHC en wil deze sowieso draaiend hebben op mijn R61 als ik hem heb. Nu heb ik echter gelezen dat er wat probleempjes mee zijn. Zijn er toevallig mensen die een R61 met XP hebben en ook NHC (succesvol) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lithoijen: helderheid wel ja, maar kijkhoek; nee, dat dacht ik toch niet. De 14" wide schermen staan bekend als de slechtste qua kijkhoek voor zo ver ik weet.

De 14" T22 is ook beter dan mijn 14" wide T61 qua kijkhoek :X

Geen firewire normaal is ook geen firewire via het dockingstation. De chip ontbreekt er gewoon voor. Wat een dockingstation doet is de aansluitingen verplaatsen en grote aansluitingen zoals serieel en parallel (die normaal er niet op op passen, maar wel aansturingshardware voor is) beschikbaar maken. Als er een firewirechip in zit, zit er ook wel een firewire poort direcht op ;)

Je kunt wel een firewire insteekkaartje erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
M@rijn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:01:
Ik had mijn vraagje al in het Surfspot topic gesteld, maar kwam er nu pas achter dat er ook een apart thinkpad topic is ;). Mijn vraag is in het kort, ik wil een R61 gaan kopen voor school e.d. echter ben ik fanatiek gebruiker van het programma NHC en wil deze sowieso draaiend hebben op mijn R61 als ik hem heb. Nu heb ik echter gelezen dat er wat probleempjes mee zijn. Zijn er toevallig mensen die een R61 met XP hebben en ook NHC (succesvol) gebruiken?
Volgens mij ondersteunt NHC die nieuwere processoren niet helemaal goed, ik gebruikte het ook altijd op mijn T42, omdat daar een Pentium M 1.7 in zat, maar volgens mij werkt het niet goed met de laatste nieuwe Core 2 Duo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:49:
De 14" T22 is ook beter dan mijn 14" wide T61 qua kijkhoek :X

Geen firewire normaal is ook geen firewire via het dockingstation. De chip ontbreekt er gewoon voor. Wat een dockingstation doet is de aansluitingen verplaatsen en grote aansluitingen zoals serieel en parallel (die normaal er niet op op passen, maar wel aansturingshardware voor is) beschikbaar maken. Als er een firewirechip in zit, zit er ook wel een firewire poort direcht op ;)

Je kunt wel een firewire insteekkaartje erin drukken.
Als ik het goed heb begrepen uit de diverse forums zit er wel degenlijk een firewire chip in ( deze verzorgt overigerens meer als alleen de firewire), maar is er door een gebrek aan ruimte op de 14" non wide de poort weggelaten. Dat geeft mij toch nog wat hoop dat het met een docking station alsnog een werkende firewire poort beschikbaar komt. Hier ben ik echter niet zeker van.
Anders is een firewire kaartje natuurlijk nog altijd een optie, daar heb je natuurlijk een goed punt.

Wat betreft de kijkhoek, eindelijk eens positief gelijd over het 14"scherm. Ik was helemaal overtuigd van mijn keuze voor een non breedbeeld scherm tot ik een hele riedel aan negatieve ervaringen tegenkwam betreffende de kwaliteit van deze schermen. Het gebrek aan helderheid kan ik op zich wel mee leven, maar ik lees ook verhalen over een slechte (vooral verticale) kijkhoek en een matig contrast en dat allemaal bij elkaar vind ik toch jammer voor zo'n notebook. Maar jou reactie geeft me weer wat moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Kan idd best dat ie op een 14" niet zit ivm plaatsgebrek

Volgens mij zijn nou juist de meeste slechte ervaringen met een breedbeeld dacht ik?

[ Voor 49% gewijzigd door Saab op 02-02-2008 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Hoe dan ook, ik behoor binnenkort ook tot de thinkpad bezitters.
Ik heb er een besteld bij euroclid en hoop nu dat ik mijn overschrijving goed heb ingevult.

Toch vervelend dat de gegevens zoals je die van euroclid krijgt niet overeenkomen zoals de (rabo)bank ze vraagt. Je kunt bij iedere afkorting gaan zoeken wat het betekend, en waar je dat terug kunt vinden.

Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren, 1 week voor het geld er is. En dan nog een week voor de laptop in nederland ariveerd + de tijd bij de douane?

In iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken en advieseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, eerer drie dagen elk, dus een week totaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:33

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand eigenlijk ervaringen met de goedkope no-name (ebay) accu's? De 7800mha 9 cell accu's voor 4 tientjes spreken me toch wel aan, eigenlijk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens sommige mensen werken ze prima, maar bij anderen willen ze niet laden, of worden ze erg warm.

Dit komt doordat er goedkope cellen worden gebruikt, en doordat er vaak slechtere, of zelfs geen elektronica in zit, tov de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ik heb em er een maand in gehad. Prima gewerkt. Toen ineens van de 1 op andere dag deedhij niks meer. Voor mij geen no-name accu's meer...

[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 04-02-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EraZor schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:52:
Heeft iemand eigenlijk ervaringen met de goedkope no-name (ebay) accu's? De 7800mha 9 cell accu's voor 4 tientjes spreken me toch wel aan, eigenlijk... O-)
Niet aan beginnen!

Al mijn ervaringen met no-name accu's zijn slechts. In telefoons etc. ook. Eerste maand (de garantietermijn) doen ze het prima, daarna is de extra capaciteit al verloren en had je net zo goed een iets kleinere originele kunnen kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:33

EraZor

Don't mention the war

OK...het leek me ook al een beetje verkeerde zuinigheid bij een laptop in een dergelijke prijsklasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:34:
Niet aan beginnen!

Al mijn ervaringen met no-name accu's zijn slechts. In telefoons etc. ook. Eerste maand (de garantietermijn) doen ze het prima, daarna is de extra capaciteit al verloren en had je net zo goed een iets kleinere originele kunnen kopen.
Zijn no-name accu's ook echt no-name? of heb je kans dat ze ook als 'genuine' worden aangeboden (met sticker erop etc)? Deze Duitser verkoopt de 40Y6797 (9-cells voor t61) namelijk voor 89 euro, een prijs die je hier wel meer tegenkomt en ook op marktplaats. Dat scheelt toch wel weer iets met de goedkoopste hier (111, pricewatch):

http://search.ebay.nl/_W0QQsassZtelian2006

Veel goedkoper zou ik sowieso niet vertrouwen, maar ik vraag me af of dit ook wel deugt, aangezien Lenovo Chinees is, stevig in de aziatische markt staat en er in China veel wordt nagemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:17:
Nah, eerer drie dagen elk, dus een week totaal ;)
Na ik betwijfel het. Volgens de bank duurt geld overmaken binnen europa max 6 werkdagen.
Buiten europa kunnen ze niks garanderen omdat er geen internationale afspraken zijn.

Dus laten we zeggen dat het toch wel minimaal 5 werkdagen duurt voordat mijn betaling binnen is in america. Vervolgens moet de laptop nog deze kant op komen. Nu verwacht ik niet dat dit binnen een week het geval is (ook ivm de douane). Dus ik verwacht toch dat het wel een week of 2 duurt.

Maar er zijn hier mensen met ervaring, hoelang duurde het bij jullie voordat jullie laptop uit america ariveerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euclid verzend per FedEx, die doen niet aan douane, die regelen dat zelf ;)

Om je een voorbeeldje te geven:

Vrijdag 5:20 AM (midden in de nacht dus) een lens besteld op eBay van een verkoper uit Hong Kong. Meteen betaald met Paypal, 10:40 AM verzendbevestiging met tracecode. Zaterdag was hij in Frankfurt, zondag stil gelegen, maandagmiddag 13:40 PM was de lens gearriveerd bij mij thuis.

Je mag van mij van het negatieve uitgaan hoor, maar bij mij ging het gewoon snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik hoop dat je gelijk hebt ;)
Alleen heb ik met een bankopdracht betaald en niet met paypal.
En paypal is in mijn ervaring best snel (als je tenmianste voldoende geld op je account hebt staan).

Maar hoe sneller hoe beter natuurlijk, alleen ben ik een beteje conservatief in mijn verwachtingen, dan valt het later misschien mee.

Nog even een vraagje aan de mensen die vaker dingen in america bestellen.
Na mijn bestelling kreeg ik een orderbevesteging per mail. In deze mail werden ook de kosten vermeld namelijk 1589 dollar. Dit bedrag is opgebouwd uit de kosten voor de laptop (1589) en shipping (free).

Dit bedrag heb ik dan ook overgeboekt. Als ik nu kijk op de website van euclid om de orderstatus te checken staat daar een ander kostenplaatje. Namelijk kosten laptop (1589) en shipping (95,49) totaal 1687,49. Hoe zit dit moet ik dadelijk de 95.49 dollar overmaken naar Fedex? Of klopte de rekening per mail niet?

Iemand een idee, anders neem ik nog even contact op met euclid

[ Voor 49% gewijzigd door lithoijen op 06-02-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik moet zeggen dat ze bij euroclid tot nu toe maar slecht op email reageren.
Op mijn vraag hoe het kan dat op de orderbevestiging die ik per mail heb ontvangen de verzendkosten als gratis staan vermeld, terwijl ze nu op de website een kleine 100 dollar zijn krijg ik maar geen andwoord. Terwijl ze met het aanvragen van inlichtingen voor de aankoop zo snel reageerde. Iemand meer met deze of soortgelijke ervaringen bij euclid?

Ik heb zowel via hun site als via een reply op een van hun mailtjes om opheldering gevraagd, maar het blijft angstvallig stil. Dat is toch wel een nadeel van via internet in het buiteland bestellen.

Hopenlijk komt er vandaag nog een mailtje binnen anders moet ik maar eens gaan bellen en ze lastig gaan vallen met mijn steenkolen engels.

Kost wat moeite zo'n thinkpad, hopelijjk maakt hij de verwachting waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Heeft iemand hier al een Thinkpad met een Penryn cpu erin? Of heeft iemand al geprobeerd zo'n T9300 of T9500 in zijn Thinkpad te zetten? Ik was het eigenlijk van plan, maar ik ben een beetje terughoudend, ten eerste vraag ik me af of ik het zou merken in performance en ten tweede of ik dan misschien een luidruchtigere notebook zou krijgen, omdat die T9300 waarschijnlijk toch wel meer verbruikt dan de T7300 die ik nu heb.

Daarnaast had ik ook ergens gelezen dat het niet zomaar mogelijk zou zijn om het wifi kaartje te vervangen, is dit waar? Kan ik niet zomaar de 3945ABG vervangen door een 4965AGN? Ik wil eigenlijk wel graag gebruik maken van de 3e aansluiting voor de antenne, omdat ik op school regelmatig slecht bereik heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Correct, dan krijg je de 1802 melding.

1802: Unauthorized network card is plugged in - Power off and remove the miniPCI network card.

Maargoed, die 3e antenne is voor je N aansluiting, dus dat zal het verschil niet zijn.
Wel heb ik bij wijze van test eens de 3945ABG, 4965AGN, en de ThinkPad ABG Wireless (Atheros chip) getest, en zowel de Atheros als 4965AGN haalde betere resultaten ja. (Met dus official Lenovo netwerkkaarten!) Tot wel 30% meer bereik. De Atheros was het sterkste, maar deze werdt ook net iets warmer dan de Intel en gebruikte iets meer energie. (Maar dat is op een 8/9Cell accu verwaarloosbaar)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 10-02-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lithoijen:

Ik heb mijn ThinkPad ook gewoon via een bankoverschrijving betaald. Grote bedragen duurt een eeuwigheid met Paypal. Het ging om om lang het verzenden duurde ;)

Het hangt ook af van de tijd waarop je contact neemt. Houdt wel rekening ermee dat ze daar in een andere tijdzone zitten en dus niet 's morgens of 's middags je email gaan beantwoorden, gezien het daar dan nacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
1802 error valt te fixen, in ieder geval bij de oudere ThinkPads (T30, T4x).

Bij mijn T40 was het ook nodig toen ik een miniPCI netwerkkaart erin had gestopt, wat geen originele IBM kaart was.

Als je op forum.thinkpads.com zoekt kun je heel wat vinden over die 1802 error, en een ISO die je moet branden, en van moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:14:
@lithoijen:

Ik heb mijn ThinkPad ook gewoon via een bankoverschrijving betaald. Grote bedragen duurt een eeuwigheid met Paypal. Het ging om om lang het verzenden duurde ;)

Het hangt ook af van de tijd waarop je contact neemt. Houdt wel rekening ermee dat ze daar in een andere tijdzone zitten en dus niet 's morgens of 's middags je email gaan beantwoorden, gezien het daar dan nacht is.
Klopt, helemaal mee eens. Ik heb dan ook met een bankoverschrijving betaald. Sneller en goedkoper (veel betere wisselkoers). Maar omdat ze op de orginale order informatie de shipping cost fout vermeld hadden, heb ik te weinig overgemaakt.

Toen ik hierover opheldering vroeg, werd er niet gereageerd (en tuurlijk is er een tijdsverschil, maar wanneer er 2 dagen overheen gaan heeft dat er niks meer mee te maken). Uiteindelijk heb ik na wat extra mailtjes wel uitleg en excuses gehad. Het tekort heb ik uiteindelijk wel met paypal overgemaakt, omdat dit voor kleine bedragen wat goedkoper is.

Ondertussen heb ik een verwachte leverdatem van 15 feb doorgekregen, dus alles lijkt nu in orde. Binnenkort hoop ik dan ook met werkelijke gebruikers ervaring mee te kunnen praten in dit forum.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er nu uiteindelijk eentje met IWS besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Roberto schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:46:
Correct, dan krijg je de 1802 melding.

1802: Unauthorized network card is plugged in - Power off and remove the miniPCI network card.

Maargoed, die 3e antenne is voor je N aansluiting, dus dat zal het verschil niet zijn.
Wel heb ik bij wijze van test eens de 3945ABG, 4965AGN, en de ThinkPad ABG Wireless (Atheros chip) getest, en zowel de Atheros als 4965AGN haalde betere resultaten ja. (Met dus official Lenovo netwerkkaarten!) Tot wel 30% meer bereik. De Atheros was het sterkste, maar deze werdt ook net iets warmer dan de Intel en gebruikte iets meer energie. (Maar dat is op een 8/9Cell accu verwaarloosbaar)
Is die Atheros ook los te bestellen bij bijvoorbeeld Bluelink? Weet jij dan toevallig ook het part number?
ThinkPadd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:39:
1802 error valt te fixen, in ieder geval bij de oudere ThinkPads (T30, T4x).

Bij mijn T40 was het ook nodig toen ik een miniPCI netwerkkaart erin had gestopt, wat geen originele IBM kaart was.

Als je op forum.thinkpads.com zoekt kun je heel wat vinden over die 1802 error, en een ISO die je moet branden, en van moet opstarten.
Helaas is die na de T42 niet meer van toepassing, het is niet bekend welke bit er aangepast moet worden, dus zomaar iets aanpassen in de BIOS helpt niet zomaar. Er zijn wel mensen op dat forum bezig met het hacken van de BIOS, maar dat zijn geen permanente oplossingen, want als je vervolgens de BIOS weer upgrade, ben je je hack kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
SneakyViper schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:03:
[...]

Is die Atheros ook los te bestellen bij bijvoorbeeld Bluelink? Weet jij dan toevallig ook het part number?
Ik heb er toevallig nog aantal.
Maar, welke notebook heb je zelf dan? Want niet iedere PN werkt in ieder model. (Bijv. X60 kaartje werkt niet in X61)
(mail je details maar naar me)

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 10-02-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Roberto schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:23:
[...]

Ik heb er toevallig nog aantal.
Maar, welke notebook heb je zelf dan? Want niet iedere PN werkt in ieder model. (Bijv. X60 kaartje werkt niet in X61)
(mail je details maar naar me)
Ik heb de T61p van Surfspot, 6457-W8G is het modelnummer. Ik heb ook nog wat rondgekeken op forum.thinkpads.com, daar zag ik ook nog wat topics over een storing die de atheros zou veroorzaken (link) en dat er misschien een nieuwere versie is, die minder energie verbruikt en dus minder heet wordt (link). Weet jij daar verder ook iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Mijn thinkpad is ondertussen ook gearriveerd uit de VS. Het betreft het model 88890U2 met in het kort de volgende specs:
Lenovo Thinkpad T61 Core 2 Duo T7500 2.2GHz 14.1 1400x1050 100.0G 1024MB DVD-Multiburner 56K Ethernet 10/100/1000 802.11a/b/g Bluetooth 5.6lbs 3 years WXP Pro SP2 Fingerprint 9-cell Battery

Eerste indruk is prima, ik zal mijn bevindingen even kort vermelden, later als ik wat meer gebruikers ervaring opgedaan heb maak ik nog wel een uitgebreidere review.

De laptop is mooi compact (14” non breedbeeld) en prima draagbaar.

Het scherm is wat mijn betreft prima, al is de verticale kijkhoek zoals verwacht maar matig (tja het blijft een tn-paneel natuurlijk). De hoge resolutie is heerlijk en erg prakties.

De werktijd op de 9-cell accu is prima, goed toetsenbord, de bouw is robuust en niet te vergelijken met veel consumenten laptops. Verder heeft de laptop een tijdloze uitstraling, voldoende aansluitmogelijkheden en is de snelheid onder Windows XP professional prima. Ook de draadloze netwerk adapter werkt prima, in combinatie met mijn router (AVM FRITZ!BOX FON WLAN 7170). Prima ontvangst en een stabiele verbinding door heel het huis (zelfs 2 verdiepingen hoger nog een goede ontvangst) en tuin. Verder is de vingerafdrukscanner een grappige goed werkende toevoeging.

De bijgeleverde software is een aanvulling en valt wat mij betreft niet onder de zelfde categorie als de meuk die je bij veel computers in de maag wordt gesplit.
Alleen heb ik nog wat ruzie met de bijgeleverde backup software. Ik heb een netwerk bestemming aangegeven om de backup op te slaan, deze wil ik nu aanpassen naar een meer definitieve locatie. Ik krijg dit echter met geen mogelijkheid voor elkaar. De instelling is niet terug te vinden (iemand een goude tip?)

Nadelen:
Geen firewire in de 14” non widescreen variant.
Relatief dure laptop (zeker in Nederland, kopen in de vs loont zelfs met international garantie, vervoer en btw heffing aan de grens ben je nog aanzienlijk goedkoper uit.
En mocht iemand ze nog nodig hebben, er zitten geen seriele of paralel poorten meer op.

Nu nog een goede tas erbij zoeken (tips zijn welkom), wat extra geheugen plaatsen (module van 2 GB), en eventueel een bluetooth muisje erbij en ik ben voorlopig voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Even een schopje, iemand nog een tip hoe ik de netwerk locatie voor de backup kan aanpassen. Ik heb het netwerkpad eenmaal op kunnen geven, maar ik kan het nu niet wijzigen. Als test heb ik in eerste instantie de netwerk locatie //server/mp3 opgegeven, dit werkt prima. Maar nu zou ik het willen aanpassen naar //server/backup .Ik heb ook geen flauw idee waar de software deze instelling opslaat, zodat ik de locatie handmatig kan aanpassen.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik de backup software die door lenovo word meegeleverd en die de optie heeft een backup te maken naar een netwerk locatie. Op de lonovo site of met google kan ik geen oplossing gevonden krijgen. Maar het lijkt me dat zo’n instelling toch aan te passen moet zijn.

Verder zou ik de meegeleverde brand software graag vervangen door nero, aangezien ik daar wat meer mee thuis ben. Is verder geen probleem, maar is het mogelijk om nero dan ook te integreren in het menu dat je krijgt via de blauwe acces IBM knop? Zou wel leuk zijn.

Als aanvulling op mijn gebruikers ervaring kan ik ondertussen nog kunnen vermelden dat de werktijd op de 9-cell accu echt goed is. Met normaal gebruik met wifi aan is 4,5 uur goed haalbaar met mijn normale werkzaamheden (internet, mail, office). Aangezien ik ondertussen ook gebruik maak van een bluetooth muis verbruikt dit natuurlijk wat extra energie, maar dit lijkt nauwelijks invloed te hebben op de werktijd. En ondanks dat de trackpoint prima werkt geeft het toch wat extra comfort, zeker wanneer je wat langer achter je laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
lithoijen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:49:

Voor de duidelijkheid, ik gebruik de backup software die door lenovo word meegeleverd en die de optie heeft een backup te maken naar een netwerk locatie. Op de lonovo site of met google kan ik geen oplossing gevonden krijgen. Maar het lijkt me dat zo’n instelling toch aan te passen moet zijn.

Verder zou ik de meegeleverde brand software graag vervangen door nero, aangezien ik daar wat meer mee thuis ben. Is verder geen probleem, maar is het mogelijk om nero dan ook te integreren in het menu dat je krijgt via de blauwe acces IBM knop? Zou wel leuk zijn.
Gebruik je Recovery and Rescue? Als je dat opstart zie je toch alle opties met betrekking tot locaties e.d.?

Met betrelkking tot Nero, je kunt via de Keyboard customizer keys koppelen aan acties, maar ik weet niet of je de blauwe Access IBm knop kunt herconfigureren. Vlgens mij kun je dat menuutje zelf indelen en aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Bedankt voor het meedenken.

Ik gebruik inderdaad Recovery and Rescue. In dit programma kan ik wel kiezen voor netwerk locatie, maar ik kan het pad niet aanpassen. Hierdoor kan ik nu alleen een netwerk backup maken naar de locatie die ik in eerste instantie als test had ingesteld, mijn mp3 map. Dit zou ik graag willen aanpassen, maar dit wil me niet lukken. Ik kan nergen een instelling vinden om de netwerklocatie te veranderen. Ik heb de software al geupdate tot de laatste versie, maar dit maakt geen verschil. Verder heb ik al wat zitten te googlen en wat geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.

Het think vantage menu kun je zover ik heb gezien maar beperkt aanpassen. Namelijk het quicklinks menu maar ik zou graag een aanpassing maken in het Resource center gedeelte. Geen idee of dit kan en zo ja hoe? Niet echt van wereldbelang, maar toch leuk als ik het kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Klik linksonderin op 'advanced options' daar kun je de networkoptions aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Helaas, daar had ik al meerdere malen gekeken. Daar kan ik welkiezen voor een netwerk backup, maar kan ik niet de instellingen hiervoor aanpassen. Volgens mij heb ik alle vensters van het programma ondertussen wel 20x doorlopen, maar nergens zijn de door mij gezochte instellingen te vinden.

Vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk is om ergens handmatig in een of ander ini file de instelling aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 14:29
Ik was dit weekend op zoek gegaan naar nuttige toepassing vna mijn bewegingsensor bij mijn hd in mijn t61p, en heb zowaar iets geniaals gevonden:

http://nl.youtube.com/watch?v=Qg-W1NZlu0A

Hiermee verander je je thinkpad in een soort van (erg zware) wii controller :).

Hier de uitleg wat je precies moet doen:
http://www.almaden.ibm.com/cs/people/marksmith/sdl.html

Is ontwikkeld door een onderzoeksgroep binnen IBM zelf 8) .

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
lithoijen schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:50:
Helaas, daar had ik al meerdere malen gekeken. Daar kan ik welkiezen voor een netwerk backup, maar kan ik niet de instellingen hiervoor aanpassen. Volgens mij heb ik alle vensters van het programma ondertussen wel 20x doorlopen, maar nergens zijn de door mij gezochte instellingen te vinden.

Vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk is om ergens handmatig in een of ander ini file de instelling aan te passen.
Hmm, vreemd,lijkt er inderdaad op dat na een eerste backup, die van mij heb ik afgebroken, die instellignen niet verandert kunnen worden.

Zoek anders een in je ini files of je een locatie kunt terugvinden. Ik kijk ondertussen ook eventjes hier, programma ziet er best aardig uit

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste