Toevallig heb ik heb ook getwijfeld en dus een keuze gemaakt tussen deze twee modellen, ook via surfspot of bluelink.
Uitendelijk ben ik voor de 14,1 inch gegaan, puur omdat ik 14,1 inch denk te prefereren boven 15,4 qua mobiliteit terwijl 14,1 inch (waarschijnlijk en hopelijk, heb namelijk nog geen ervaring) nog voldoende werkgemak levert. Bovendien ben je minder geld kwijt. Ok je hebt een mindere videokaart en net iets langzamere processor, maar vraag jezelf af of je dat echt nodig hebt, dat is persoonlijk.
Zelf kwam ik ook tot de conclusie dat surfspot niet meer de superaanbieding is zoals het topic dat omschrijft, vandaar dat ik mijzelf breder ben gaan orienteren, achteraf ben ik daar blij om

.
Levering van surfspot kan ik niks over zeggen. Wat betreft de 14,1 die je bedoelt en ik ook besteld heb: deze heb ik 4 augustus bij bluelink besteld en was niet op voorraad. Men verwachtte de laptop vandaag binnen te krijgen. Ik zal daar morgen nog eens over bellen. Als je mazzel hebt hebben ze er direct meer besteld en zijn ze nu wel op voorraad, alstublieft

. In ieder geval staat bluelink niet slecht gewaardeerd tussen de shopreviews.
Wat betreft de cells: geen idee, nog niet mee bezig gehouden.
Wat betreft de t400/t500, deze zullen waarschijnlijk pas ergens in september leverbaar worden in Nederland. De SL serie nog later. Ik weet niet wat ze gaan kosten, kijk eens op internationale sites daar kun je dat wel vinden, in ieder geval zal dat ding duurder zijn dan de t61 series dat lijkt me duidelijk.
Voordelen tov de t61 heb ik me niet in verdiept maar in ieder geval biedt de nieuwe serie zowel een interne als een externe videokaart zodat er geswitched kan worden. Dit biedt zo nodig dus én meer accu en zo nodig een sterke videokaart (wordt volgens mij automatisch in of uit geschakeld). Daarnaast heb je een nieuwe centrino technologie die erin zit, dus waarschijnlijk wordt 't weer zuiniger/langere accu. Ook heeft het duurste model een led scherm.
Wat betreft bouwkwaliteit/snelheid en prijs/kwaliteitsverhouding zit je wat mij betreft nu heel goed bij de t61, als je de laatste ontwikkelingen wil moet je nog ff wachten

. Keuze tussen 14,1 en 15,4 kun je overigens het best maken als je ook ff naar winkels gaat die 14,1 (widescreen) hebben staan. Heb ik ook gedaan.
[
Voor 30% gewijzigd door
Tommy The Cat op 19-08-2008 21:31
]