1440x900 is WXGA+, niet WSXGA
Verwijderd
Ik zal binnenkort ff een pics posten van mn laptop en een paar screenshot van mijn Widescreen.
En oh ja: de Fingerprint-reader is ook echt ideaal. Normaal moet ik bij het inloggen eerst mn ingewikkeld password invoeren, nu haal ik slechts mijn vinger er over heen en hij logt automatisch in
En oh ja: de Fingerprint-reader is ook echt ideaal. Normaal moet ik bij het inloggen eerst mn ingewikkeld password invoeren, nu haal ik slechts mijn vinger er over heen en hij logt automatisch in
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 00:23 ]
Verwijderd
Klopt, is zeker handig
Hoe dan ook, 1680x1050 is en blijft minder pixels dan 1600x1200. Je field of view is daardoor kleiner, en niet groter zoals de fabrikanten ons proberen wijs te maken.
De meeste pixels bij een vast aantal Pixels per Inch krijg je als je een 1:1 verhouding hebt (dus exact verkant). Hoer verder van die verhouding af, hoe minder pixels je dan hebt bij dezelfde diagonaal.
Hoe dan ook, 1680x1050 is en blijft minder pixels dan 1600x1200. Je field of view is daardoor kleiner, en niet groter zoals de fabrikanten ons proberen wijs te maken.
De meeste pixels bij een vast aantal Pixels per Inch krijg je als je een 1:1 verhouding hebt (dus exact verkant). Hoer verder van die verhouding af, hoe minder pixels je dan hebt bij dezelfde diagonaal.
Verwijderd
Hopsakee!
BSOD's zijn verdwenen. Het zo'n driver update van Intel Maxtrix Storage gedaan, meteen daarna nog een BSOD gehad en sindsdien helemaal never meer
(wist ik veel
)
BSOD's zijn verdwenen. Het zo'n driver update van Intel Maxtrix Storage gedaan, meteen daarna nog een BSOD gehad en sindsdien helemaal never meer
Zoals ik al zei heb ik ook Bluetooth. Bij mij zij hij ook dat het er niet inzit. Zat hem erin dat ik het even via Fn+F5 moest aanzettenVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:17:
[...]
@JCV. Heb jij ook Bluetooth? Als het goed is heb ik ook BT, alleen hij zegt dan dat er geen BT is geinstalleerd?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 22:15 ]
Verwijderd
Even weer een update: nog steeds BSOD's. Het wordt denk een complete format. Heb een guide gevonden.
Linkjes:
http://forum.notebookrevi...3&highlight=T61+Bluetooth
http://jstigall.googlepages.com/t61clean.html
Linkjes:
Verwijderd
Over smaak valt te twisten en je zal niet de show stelen met een Thinkpad, maar god, wat zijn die dingen onverslijtbaar en degelijk. Echt ingericht op pro's wat mij betreft. Ik twijfel zeer tussen een MacBook en een Thinkpad. Zeker na de problemen met de MacBook behuizingen.
Over smaak valt inderdaad twisten, maar persoonlijk vind ik ze toch erg stijlvol. Maar ik heb dan ook niets op met al die shiny / glanzende en zilveren notebooks die er na een jaar verschrikkelijk slecht uitzien.
Kwa degelijkheid zijn de Thinkpads onovertroffen, daarbij is het toetsenbord ook subliem. Laatst een middag op een MacBook gewerkt en vind het toetsenbord van de Thinkpads beter.
Keuze tussen een Mac en een windows laptop is natuurlijk een hele andere discussie. Grootste verschil uiteraard het OS, ik persoonlijk kan niet werken met de limitaties die een mac os met zich meebrengt maar dit is voor iedereen natuurlijk anders.
Kwa degelijkheid zijn de Thinkpads onovertroffen, daarbij is het toetsenbord ook subliem. Laatst een middag op een MacBook gewerkt en vind het toetsenbord van de Thinkpads beter.
Keuze tussen een Mac en een windows laptop is natuurlijk een hele andere discussie. Grootste verschil uiteraard het OS, ik persoonlijk kan niet werken met de limitaties die een mac os met zich meebrengt maar dit is voor iedereen natuurlijk anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Slomy op 29-06-2007 16:04 ]
Verwijderd
Wellicht dat het niet mag, maar met een budget van 1200-1300 euro inclusief btw, welke Lenovo valt in die klasse?
Verwijderd
Precies dezelfde standpunten die ik heb betreffende de MacBooks en uiterlijk van de Thinkpads.Slomy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:04:
Over smaak valt inderdaad twisten, maar persoonlijk vind ik ze toch erg stijlvol. Maar ik heb dan ook niets op met al die shiny / glanzende en zilveren notebooks die er na een jaar verschrikkelijk slecht uitzien.
1. Uiterlijk van de Thinkpad is tijdloos
2. Witte of zilvere, shiny laptops vind ik lelijk (=mening)
3. Thinkpads zijn legendarisch kwa degelijkheid en betrouwbaarheid.
4. De NASA gebruikt de Thinkpads in hun Space Stations / Shuttles om bovenstaande redenen (en vooral om punt 3), en dus geen MacBooks omdat je aan een "fraai" uiterlijk bar weinig hebt als er na een jaar allemaal krassen op zitten.
Verwijderd
Echt heel vervelend voor je dat je al deze problemen tegenkomt. Ik pakte mijn laptop uit de twee piepschuimen, plugde in op het net, en voila, hij deed het.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:07:
Even weer een update: nog steeds BSOD's. Het wordt denk een complete format. Heb een guide gevonden.
Linkjes:

Het lijkt me zonde als het hele topic straks vol staat met dit soort vragen, dus zoek vooral zelf naar wat je wensen zijn. De Lenovo site en google verwijzen naar een boel online dealers die echt wel je vraag beantwoorden.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:59:
Wellicht dat het niet mag, maar met een budget van 1200-1300 euro inclusief btw, welke Lenovo valt in die klasse?
|_____vakje______|
Als jullie ook zo'n "last" hebben van de fan, kun je deze tool installeren. (T60). Voor andere Thinkpad's zijn ook andere versies beschikbaar.
Scheelt bij mij echt extreem veel herrie. De fan sloeg na ongeveer een uur werken vol aan, en ging niet meer uit. Nu slaat hij heel af en toe nog heel even aan...
Scheelt bij mij echt extreem veel herrie. De fan sloeg na ongeveer een uur werken vol aan, en ging niet meer uit. Nu slaat hij heel af en toe nog heel even aan...
Verwijderd
In dat geval doen we dat. De wijzer hangt nu wel meer voor de Thinkpad dan voor de MacBook.CyberSnooP schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:43:
[...]
Het lijkt me zonde als het hele topic straks vol staat met dit soort vragen, dus zoek vooral zelf naar wat je wensen zijn. De Lenovo site en google verwijzen naar een boel online dealers die echt wel je vraag beantwoorden.
Verwijderd
Het irritantste vind ik nog wel dat hij geen nieuwe Vista install pakt. Heb de Vista Home Premium NL schijf van m'n broer gepakt, key ingevuld (alle Vista versies staan op het zelfde schijfje toch?) en hij ging netjes installeren. Toen hij alle bestanden had gekopierd en uitgepakt zij hij dat hij niet kon doorgaan...Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:20:
[...]
Echt heel vervelend voor je dat je al deze problemen tegenkomt. Ik pakte mijn laptop uit de twee piepschuimen, plugde in op het net, en voila, hij deed het.But on the other hand: ik heb ook de T60, niet de T61
![]()
Verwijderd
Ligt het niet aan je batterij-instellingen. Bij mij sloeg de fan ook constant aan, maar daarna heb ik dat dus gewijzigd m.b.v. dat icoontje dat rechtsonder in je scherm staat. Daar kan je profielen aanmaken en ook hoe hard je je fan wil laten blazen. Maar thx voor de link, misschien heb ik het ooit nog nodig...hermandeperman schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:56:
Als jullie ook zo'n "last" hebben van de fan, kun je deze tool installeren. (T60). Voor andere Thinkpad's zijn ook andere versies beschikbaar.
Oh ja, ik speel nu gewoon FPS (Postal 2) met het Rode Knopje en dat werkt nog best goed
Verwijderd
Dus het lukt niet? Ik zou echt gewoon XP installeren; stabiele OS en goede performance (ja ik weet het, Linux is natuurlijk nóg sneller)Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:00:
[...]
Het irritantste vind ik nog wel dat hij geen nieuwe Vista install pakt. Heb de Vista Home Premium NL schijf van m'n broer gepakt, key ingevuld (alle Vista versies staan op het zelfde schijfje toch?) en hij ging netjes installeren. Toen hij alle bestanden had gekopierd en uitgepakt zij hij dat hij niet kon doorgaan...
Ik mag/kan die power scemes niet veranderenVerwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:41:
[...]
Ligt het niet aan je batterij-instellingen. Bij mij sloeg de fan ook constant aan, maar daarna heb ik dat dus gewijzigd m.b.v. dat icoontje dat rechtsonder in je scherm staat. Daar kan je profielen aanmaken en ook hoe hard je je fan wil laten blazen. Maar thx voor de link, misschien heb ik het ooit nog nodig...
Oh ja, ik speel nu gewoon FPS (Postal 2) met het Rode Knopje en dat werkt nog best goed![]()
Verwijderd
Gelukt nu. Nu nog de driverhelVerwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:46:
[...]
Dus het lukt niet? Ik zou echt gewoon XP installeren; stabiele OS en goede performance (ja ik weet het, Linux is natuurlijk nóg sneller)
Ding is meteen drie keer sneller trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 00:26 ]
Eerste keer dat ik echt iemand zijn muis "linkshandig" gebruikt
×××
Verwijderd
Choxo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:16:
[...]
Eerste keer dat ik echt iemand zijn muis "linkshandig" gebruikt
Verwijderd
Ben nu begonnen aan batterytestje. BF2 idlen (op achtergrond), screen dimmed, en continue stream wifi activity. BT off
4:43 volgend power manager. (100% met 6 cell accu en Ultrabayaccu in de T61)
Je hebt nog steeds geen pics geuppedVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:11:
Ben nu begonnen aan batterytestje. BF2 idlen (op achtergrond), screen dimmed, en continue stream wifi activity. BT off
×××
Verwijderd
Damn
Mijn T61 staat aardig bol. Die moet je flink indrukken (rammen) om het scherm te laten raken.
Overigens is wat die knakker van Lenovo hier zegt helemaal niet waar:
http://video.google.nl/vi...o=0&type=search&plindex=1
Zie mijn foto's:
http://s188.photobucket.c...7/jcvjcvjcvjcv/T61%20big/
(Op de link hierboven staan de grote 9 MP foto's)

Allebei scherm voluit. M'n desktop monitor is een Samsung Syncmaster 204Ts met een S-PVA panel

De grootte van de adapter. Netsnoer er zelf bijgehaald.

Dikte van de laptop (grofweg)

Precies?

No light trough the system..

De Ultrabay DVD brander

Op de grond

Scherm vlak, let op de slechte kleuren. Dit is echt horrible als je gewend bent aan een S-PVA desktop scherm waar de kleuren dus gewoon NIET vervormen tot 170 graden.

Zal er later nog wel wat meer maken.

Mijn T61 staat aardig bol. Die moet je flink indrukken (rammen) om het scherm te laten raken.
Overigens is wat die knakker van Lenovo hier zegt helemaal niet waar:
http://video.google.nl/vi...o=0&type=search&plindex=1
Zie mijn foto's:
http://s188.photobucket.c...7/jcvjcvjcvjcv/T61%20big/
(Op de link hierboven staan de grote 9 MP foto's)

Allebei scherm voluit. M'n desktop monitor is een Samsung Syncmaster 204Ts met een S-PVA panel

De grootte van de adapter. Netsnoer er zelf bijgehaald.

Dikte van de laptop (grofweg)

Precies?

No light trough the system..

De Ultrabay DVD brander

Op de grond

Scherm vlak, let op de slechte kleuren. Dit is echt horrible als je gewend bent aan een S-PVA desktop scherm waar de kleuren dus gewoon NIET vervormen tot 170 graden.

Zal er later nog wel wat meer maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 21:17 ]
Wat me opvalt is dat je nog steeds het IBM logo op je laptop hebt?
Ik meen iets gehoord te hebben dat maar een selectie modellen nog het IBM logo heeft,
en dat de rest reeds Lenovo Thinkpad logo's heeft.
Weet iemand hier iets meer van? ( Niet dat het een doorslaggevende keuze zal zijn, maar IBM staat toch veel stoerder als Lenovo
)
Ik meen iets gehoord te hebben dat maar een selectie modellen nog het IBM logo heeft,
en dat de rest reeds Lenovo Thinkpad logo's heeft.
Weet iemand hier iets meer van? ( Niet dat het een doorslaggevende keuze zal zijn, maar IBM staat toch veel stoerder als Lenovo
×××
Verwijderd
Alleen de grote bulkorders van zakelijke klanten krijgen het ThinkPad logo, de rest krijg het IBM logo.
Verwijderd
Uhm, ik heb een probleempje. Ik heb die reepjes van 1 GB aangeschaft, en er zojuist ingezet. Probleem kwam toen ik de laptop aanzette. Zodra ik photoshop aanzette, liep alles vast. Gebeurde echt totaal niets meer, alles was bevroren. Enige wat ik kon doen is de powerknop gebruiken om 'em uit te zetten. Hoopte dat het eenmalig was, maar tot 3 keer toe hetzelfde verhaaltje. Nu heb ik de reep onder het klepje aan de onderkant weg gehaald, en hij werkt weer gewoon zoals het hoort. Die andere van Kingston hangt er wel nog in. Nu dus de vraag, is mijn ene Kingston reep kapot? Lijkt me wel toch? Ik denk dat ik zo mijn originele reepje van IBM maar in die gleuf onder mn T42 gooi, en kijk of hij dan wel gewoon werkt. Hoop het wel, anders is er wat mis met mijn T42.
misschien is het reepje niet helemaak compatible met je systeem. je kunt op diverse sites van memoryfabrikanten kijken wel geheugen geschikt is voor je laptop
Hyundai Ioniq 28kWh
Memtest86 eens draaien en kijken of de stripjes wel goed werken.
Gister een Thinkpad T40 gekocht, super blij mee, alles beter als die oude PII compaq
Die Thinkpad fan utility heb ik er ook op staan, scheelt inderdaad erg veel, omdat anders de fan bijna constant aan staat.
OnnoK123 , jij zit ook wel redelijk veel op forum.thinkpads.com of niet
Die foto die zonet voorbij kwam van die formule 1 personen stond daar ook op het forum 
Ik ben frankiepankie daar
Gister een Thinkpad T40 gekocht, super blij mee, alles beter als die oude PII compaq
Die Thinkpad fan utility heb ik er ook op staan, scheelt inderdaad erg veel, omdat anders de fan bijna constant aan staat.
OnnoK123 , jij zit ook wel redelijk veel op forum.thinkpads.com of niet
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2007 22:42 ]
Ik kijk regelmatig maar ik post niet zoveel. Daar heb ik dezelfde username als hier.ThinkPad schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:41:
Memtest86 eens draaien en kijken of de stripjes wel goed werken.
OnnoK123 , jij zit ook wel redelijk veel op forum.thinkpads.com of nietDie foto die zonet voorbij kwam van die formule 1 personen stond daar ook op het forum
Ik wil binnekort een webshop gaan beginnen. Vanwege de duurzaamheid en service heb ik besloten een IBM/Lenovo te nemen.
Ik heb een chronische ziekte, narcolepsie. Dit is een slaap/waak ziekte. Wanneer ik voor langere tijd geconcentreerd naar een scherm kijk, val ik in slaap. Het is voor mij dus belangrijk dat ik een goed scherm heb, en niet te klein. Nu heb ik al begrepen dat een non-glare en hoog contrast minder vermoeiend is voor de ogen.
Af en toe wil ik wel eens een spelletje spelen, maar dat zullen niet de nieuwste zijn, C&C3 ofzo. Hoeft ook niet op high detail.
Kan iemand mij advies geven over welke serie, t6x/z6x/ R6x, hier dan het beste uit de bus komt?
Budget is +/- 1600,- Euro.
@Hieronder:
Tnx jcv, zal es ff rondneuzen voor zo'n flexview.
Ik heb een chronische ziekte, narcolepsie. Dit is een slaap/waak ziekte. Wanneer ik voor langere tijd geconcentreerd naar een scherm kijk, val ik in slaap. Het is voor mij dus belangrijk dat ik een goed scherm heb, en niet te klein. Nu heb ik al begrepen dat een non-glare en hoog contrast minder vermoeiend is voor de ogen.
Af en toe wil ik wel eens een spelletje spelen, maar dat zullen niet de nieuwste zijn, C&C3 ofzo. Hoeft ook niet op high detail.
Kan iemand mij advies geven over welke serie, t6x/z6x/ R6x, hier dan het beste uit de bus komt?
Budget is +/- 1600,- Euro.
@Hieronder:
Tnx jcv, zal es ff rondneuzen voor zo'n flexview.
[ Voor 20% gewijzigd door MagNiDude op 08-07-2007 15:35 ]
Vraagje, kan je net zoals bij de Amerikaanse modellen, ook de Europese modellen customizen?
Moet je die daarom bij een verdeler gaan, of kan dit ook online?
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Dat weet ik niet, maar bedenk je wel dat de levertijd dan extreem lang is vergeleken met kant-en-klare modellen. Als je het door Lenovo laat customizen kan de levertijd oplopen tot enkele maanden terwijl je een vast model al binnen 1,5 week kan krijgen.webshit schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:40:
Vraagje, kan je net zoals bij de Amerikaanse modellen, ook de Europese modellen customizen?
Bij Centralpoint staan een aantal T61p's met prijzen, vallen me niet eens tegen!
T61p
Ga nu wel twijfelen tussen deze en een t60 met flexview. Zal ff wat reviews afwachten mbt het scherm van die T61p.
T61p
Ga nu wel twijfelen tussen deze en een t60 met flexview. Zal ff wat reviews afwachten mbt het scherm van die T61p.
Verwijderd
Wat een meevallende prijzen inderdaad...
Leuk om te weten dat ik € 475 heb bespaard en hem nog een stuk eerder had ook
Hij doet het nu overigens prima, al kostte het wel wat vechten met het hele Turbo Memory gedoe.

Leuk om te weten dat ik € 475 heb bespaard en hem nog een stuk eerder had ook
Hij doet het nu overigens prima, al kostte het wel wat vechten met het hele Turbo Memory gedoe.
Op de Lenovo site (EU) staan ze voor 2400,- Euro, dus vind ik deze prijs wel meevallen.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:03:
Wat een meevallende prijzen inderdaad...![]()
Leuk om te weten dat ik € 475 heb bespaard en hem nog een stuk eerder had ook![]()
Het is ook logisch lijkt mij dat je 475,- E minder betaald voor een T61 dan voor een T61p
Verwijderd
Ik heb het over de directe vergelijking van MIJN T61 (non P) uit de US en de modellen van de normale T61 (non P) bij deze NL shop.
En dan nog steeds zou 475 euro wat veel zijn voor de upgrade van de videokaart en het scherm, maar dat was met de T60P ook al zo.
Ach, boeiend, gamen doe ik wel op m'n desktop 7900 GTX
En dan nog steeds zou 475 euro wat veel zijn voor de upgrade van de videokaart en het scherm, maar dat was met de T60P ook al zo.
Ach, boeiend, gamen doe ik wel op m'n desktop 7900 GTX
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 00:58 ]
Helaas heel moeilijk te vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:44:
Een T60 met een Flexview scherm !
In de grote orders was het al niet meer mogelijk om ze te leveren.
Maar, flexviews zijn idd (heb zowel de SXGA+ als UXGA) de mooiste schermen leverbaar in 4:3 formaat.
Verwijderd
Ja, jammer dat die zo slecht leverbaar zijn. En jammer dat ze dat QXGA (2048x1536) geschrapt hebben.
hah, my bad, verkeerd begrepenVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:56:
Ik heb het over de directe vergelijking van MIJN T61 (non P) uit de US en de modellen van de normale T61 (non P) bij deze NL shop.

Ik zie bij een aantal zaken, bijv. Bluelink, staan '15inchSXGA(1400x1050)' . Wil dit altijd zeggen dat het een Flexview scherm is, of staat er dan altijd achter vermeld 'IPS TFT'? Wanneer ik het type bij Lenovo bekijk staat bij de beschrijving dat het om een Flexview gaat. Als het zo is kunnen ze dat er toch beter meteen achter zetten?
Bluelink: klik
Ze zijn er nog wel.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:22:
Ja, jammer dat die zo slecht leverbaar zijn. En jammer dat ze dat QXGA (2048x1536) geschrapt hebben.
Maar worden alleen aan bijv. ziekenhuizen geleverd. (toepassingen kun je zelf denk ik wel bedenken)
QXGA vond ik overigs net iets te, had geen moeite met de grote ofzo, UXGA was namelijk ook geen probleem. Maar momenteel heb ik XGA @ 12” (X41 die ook tekoop staat @ V&A) en daar kan ik ook best mee leven.
Werkstation zit toch vast aan een WUXGA scherm hier.
Dus waarom zon hoge reso op je notebook als je er toch alleen maar op typt enzo
Verwijderd
Zodat je BF2 mooi in 1024x768 kan draaien
met 1440x900 krijg je een kleiner FOV (BF2 capped verticaal dan)
Ik heb trouwens de BTW rekening gekregen van Fed Ex ; 235,39 euro over 1557 dollar.
met 1440x900 krijg je een kleiner FOV (BF2 capped verticaal dan)
Ik heb trouwens de BTW rekening gekregen van Fed Ex ; 235,39 euro over 1557 dollar.
Verwijderd
Ik probeer de 'system update' tool van ibm te installeren. Maar wanneer ik dat doe, krijg ik vrijwel direct het bericht: "The wizard was interrupted before System Update could be completely installed. Your system has not been modified. To complete installation at another time, please run setup again.". Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb nou 2 weken mijn Lenovo Thinkpad R61 (15.4" 1680x1050, model 8918-5QG, part NF55QMH) binnen na een ietwat langdurige, rommelige bestelling bij Central Point voor €1123 (nu alweer wat goedkoper: €1046.45)
Hiervoor heb ik een T42 gehad en de R-serie is, ondanks dat er word beweerd dat hij meer op de T-serie is gaan lijken, toch nog iets minder chique. Het materiaal is iets plasticer en ik heb de indruk dat het gevoeliger is voor vlekken en krassen dan dat van de T42. Het dikte verschil is overigens minimaal.
Ik heb er een 2GB reepje (Kingston KTL-TP667) bijgeplaatst, wat het totaal geheugen op 3GB brengt en nu draait Vista (voor Vista's doen) vrij soepel, ook met meerdere virtuele machines. Het bijplaatsen gaat goed (de handleiding heeft een duidelijk en snel te vinden stappenplan) alleen t.o.v. van de T42 (1 schroefje voor klepje onderin) is het bij de R61 wat meer gerommel (4 schroefjes ondering, polssteun bovenin losmaken, kabel uitpluggen en tijdens het dichtdoen heb je eigenlijk 3 handen nodig).
De vingerafdrukscanner kostte een paar pogingen om onder de knie te krijgen (maar daar zorgt de uitstekende software wel voor) en hij laat het soms na het hervatten uit stand-by volledig afweten. Vooral een gadget dus.
Speakers vallen mij erg mee (naar laptopmaatstaven natuurlijk). De card-reader werkt uitstekend, maar je kunt er niet van booten. Draadloze ontvangst is fantastisch, hoewel je wel even moet weten dat dit model een hardware schakelaar bevat. De DVD-brander is lekker snel en kent een stillere modus waardoor video-DVDs kijken iets minder storend moet zijn. De ventilatie van de laptop eist wel iets vaker de aandacht op dan bij de T42, maar hij is redelijk stil.
Het 15.4" scherm is goed, maar niet de Flexview die ik op de T42 had. In de praktijk heb ik daar niet zo heel veel last van. Vreemd genoeg zit het scherm uit het midden, de poster bij de laptop vermeld dat er een rand open is gelaten vanwege de antenne voor het draadloze netwerk.
De specificaties van het model vermelden niet dat er een bluetooth-module in zit, terwijl dat toch wel het geval blijkt. Die specificaties zijn sowieso een tikje aan verandering onderhevig, want voorheen stond er bij het kopje Ports ook gewoon vermeld dat er een DVI aansluiting op zat, wat mij wat onwaarschijnlijk leek. Daardoor begon ik ook te twijfelen of de in hetzelfde lijstje vermelde S-Video poort er wel op zat, maar gelukkig is dat wel het geval. Die S-Video poort levert overigens kwalitatief erg goed beeld (t.o.v. mijn vorige 2 laptops met TV-Out).
Al met al is de R61 een degelijke laptop met een goede speficaties en een aantrekkelijke prijs (in vergelijking met de T-serie). De IBM/Lenovo software is fantastisch: nuttig, duidelijk, redelijk stabiel en uitgebreid. De hardware voldoet prima aan de verwachtingen.
Hiervoor heb ik een T42 gehad en de R-serie is, ondanks dat er word beweerd dat hij meer op de T-serie is gaan lijken, toch nog iets minder chique. Het materiaal is iets plasticer en ik heb de indruk dat het gevoeliger is voor vlekken en krassen dan dat van de T42. Het dikte verschil is overigens minimaal.
Ik heb er een 2GB reepje (Kingston KTL-TP667) bijgeplaatst, wat het totaal geheugen op 3GB brengt en nu draait Vista (voor Vista's doen) vrij soepel, ook met meerdere virtuele machines. Het bijplaatsen gaat goed (de handleiding heeft een duidelijk en snel te vinden stappenplan) alleen t.o.v. van de T42 (1 schroefje voor klepje onderin) is het bij de R61 wat meer gerommel (4 schroefjes ondering, polssteun bovenin losmaken, kabel uitpluggen en tijdens het dichtdoen heb je eigenlijk 3 handen nodig).
De vingerafdrukscanner kostte een paar pogingen om onder de knie te krijgen (maar daar zorgt de uitstekende software wel voor) en hij laat het soms na het hervatten uit stand-by volledig afweten. Vooral een gadget dus.
Speakers vallen mij erg mee (naar laptopmaatstaven natuurlijk). De card-reader werkt uitstekend, maar je kunt er niet van booten. Draadloze ontvangst is fantastisch, hoewel je wel even moet weten dat dit model een hardware schakelaar bevat. De DVD-brander is lekker snel en kent een stillere modus waardoor video-DVDs kijken iets minder storend moet zijn. De ventilatie van de laptop eist wel iets vaker de aandacht op dan bij de T42, maar hij is redelijk stil.
Het 15.4" scherm is goed, maar niet de Flexview die ik op de T42 had. In de praktijk heb ik daar niet zo heel veel last van. Vreemd genoeg zit het scherm uit het midden, de poster bij de laptop vermeld dat er een rand open is gelaten vanwege de antenne voor het draadloze netwerk.
De specificaties van het model vermelden niet dat er een bluetooth-module in zit, terwijl dat toch wel het geval blijkt. Die specificaties zijn sowieso een tikje aan verandering onderhevig, want voorheen stond er bij het kopje Ports ook gewoon vermeld dat er een DVI aansluiting op zat, wat mij wat onwaarschijnlijk leek. Daardoor begon ik ook te twijfelen of de in hetzelfde lijstje vermelde S-Video poort er wel op zat, maar gelukkig is dat wel het geval. Die S-Video poort levert overigens kwalitatief erg goed beeld (t.o.v. mijn vorige 2 laptops met TV-Out).
Al met al is de R61 een degelijke laptop met een goede speficaties en een aantrekkelijke prijs (in vergelijking met de T-serie). De IBM/Lenovo software is fantastisch: nuttig, duidelijk, redelijk stabiel en uitgebreid. De hardware voldoet prima aan de verwachtingen.
Thinkpad R61 15.4" (8918-5QG) | ||
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
|_____vakje______|
Verwijderd
Inmiddels zelf opgelost, moest .net framework versie 2.0 minimaal hebben. Dus een windows-update heeft het opgelost.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 02:37:
Ik probeer de 'system update' tool van ibm te installeren. Maar wanneer ik dat doe, krijg ik vrijwel direct het bericht: "The wizard was interrupted before System Update could be completely installed. Your system has not been modified. To complete installation at another time, please run setup again.". Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Op de Canadese site van Lenovo staan 2 T61 modellen met een 14.1 XGA TFT 1024x768 scherm.
Verwijderd
Lol, wist niet dat er wel S-Video op de 15.4" zatCyberSnooP schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:40:
Ik heb nou 2 weken mijn Lenovo Thinkpad R61 (15.4" 1680x1050, model 8918-5QG, part NF55QMH) binnen na een ietwat langdurige, rommelige bestelling bij Central Point voor €1123 (nu alweer wat goedkoper: €1046.45)
Heb jij dan ook de Quadro? Dat is dan geen gek prijsje

Waar zit die stillere modus van de DVD drive dan?
SXGA (1440x1050) is natuurlijk leukerMagNiDude schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:31:
Op de Canadese site van Lenovo staan 2 T61 modellen met een 14.1 XGA TFT 1024x768 scherm.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 17:14 ]
Ja, ik heb de Quadro NVS 140M en de prijs viel mij ook reuze mee.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:13:
Heb jij dan ook de Quadro? Dat is dan geen gek prijsje
Ik vraag me af of je dat verschil echt merkt. Harde schijf lijkt mij op dit moment de bottleneck bij de meeste applicaties, maar het is wel de 'traagste' ja.alleen jammer van die T7100 (T7300 is net wat lekkerder).
In de Lenovo Power Manager (Fn+F3, Instellingen beheren), tabblad Algemene instellingen voor energiebeheer, vakje Opties voor energiebeheer, knop Geavanceerd. Daar kun je voor CD-Rom snelheid kiezen voor Geruisarm.Waar zit die stillere modus van de DVD drive dan?
|_____vakje______|
Verwijderd
Hmmz....als ik op mn rechter palmrest druk dan hoor ik wat kraakjes, en als ik erop let dan irriteert het mij best wel. Als je in het midden erop drukt, dan zakt het gewoon een halve millimeter in. De linker palmrest heeft totaal geen flex/kraakjes. Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
Lol, ik kan het stuk kunststof boven de uitbreidingssloten (PC Card en Expresscard) een aantal militers omhoog buigen. Voelt heel goedkoop aan.
Al met al zou ik niet te veel op zulk soort dingen letten. Alle laptops hebben wel iets.
Al met al zou ik niet te veel op zulk soort dingen letten. Alle laptops hebben wel iets.
Ik heb net bij Bluelink een T60 besteld:
T7200
2GB
120G 5400rpm
15" SXGA TFT FlexView display
ATI X1400
DVD-RW
BT
prijs: 2106 euro
verwachte levertijd 2 weken.
T7200
2GB
120G 5400rpm
ATI X1400
DVD-RW
BT
[ Voor 5% gewijzigd door MagNiDude op 17-07-2007 15:05 ]
Ik vind het toch altijd weer grappig om te horen wat voor klachten mensen over hun thinkpad hebben. Waar meestal wordt geklaagd over kapotte scharnieren, gescheurde en bekraste behuizingen en uitvallende laptops wordt er hier geklaagd dat de batterij wat speling heeft en dat de palmrest wel een halve millimeter meegeeft
Tja, je moet toch ergens over klagen
Verwijderd
Nou Jona,jona schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:24:
Ik vind het toch altijd weer grappig om te horen wat voor klachten mensen over hun thinkpad hebben. Waar meestal wordt geklaagd over kapotte scharnieren, gescheurde en bekraste behuizingen en uitvallende laptops wordt er hier geklaagd dat de batterij wat speling heeft en dat de palmrest wel een halve millimeter meegeeft![]()
Die klachten zijn toch belangrijk... of zie ik dat verkeerd?
Even een reactie op de R61W post.
Ik verkoop ze best veel en ik kan het volgende zeggen:
Bluetooth is inderdaad standaard.
S-Video zit er idd op (helemaal achterop als enige aansluiting samen met de stroom aansluiting)
De Quadro is sneller dan een 7400 Go.
En het geluid is inderdaad vrij goed voor een ThinkPad te noemen. Beter dan de Z61M (niet veel) terwjil die de zelfde speakers zou gebruiken.
En het scherm... is zeker goed te noemen in deze prijsklasse!
Edit
En de DVI zit er idd niet op, die zit op de dockingstation.
Waarom andere bedrijven dus zoiets direct overnemen...
Naar mijn weten zijn er nog geen ThinkPads met standaard DVI out. (Reden: Projectors zijn nog VGA *D-Sub*)
/edit
Ik verkoop ze best veel en ik kan het volgende zeggen:
Bluetooth is inderdaad standaard.
S-Video zit er idd op (helemaal achterop als enige aansluiting samen met de stroom aansluiting)
De Quadro is sneller dan een 7400 Go.
En het geluid is inderdaad vrij goed voor een ThinkPad te noemen. Beter dan de Z61M (niet veel) terwjil die de zelfde speakers zou gebruiken.
En het scherm... is zeker goed te noemen in deze prijsklasse!
Edit
En de DVI zit er idd niet op, die zit op de dockingstation.
Waarom andere bedrijven dus zoiets direct overnemen...
Naar mijn weten zijn er nog geen ThinkPads met standaard DVI out. (Reden: Projectors zijn nog VGA *D-Sub*)
/edit
[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 19-07-2007 22:58 ]
Verwijderd
De X61 met ultrabase heeft wel DVI toch? Naja, dat telt eigenlijk maar half
En hoe zit het met de stevigheid van de klep dan bij een R61 15.4? Hij heeft niet die uber "Top Rollcage"
En hoe zit het met de stevigheid van de klep dan bij een R61 15.4? Hij heeft niet die uber "Top Rollcage"
Zover mijn info gaat heeft de R61W wel een rollcage.
En ze komen ook heel degelijk op mij over.
Grote kans dat de rollcage er dus wel inzit (Top-end)
Hoe zit het nu eigenlijk met een dockingstation?
Ik wil eigenlijk de volgende situatie:
De laptop in combinatie met dockingstation moet dual monitor kunnen ondersteunen. Ik heb gelezen dat dockingstations dit kunnen, maar is het gewoon niet zo dat dan het laptop scherm en een apart scherm gebruikt wordt als dual? Ik bedoel echt 2 standalone schermen en dan laptop scherm gewoon niet gebruiken.
Ook wil ik graag mijn geluidskaart in het dockingstation gebruiken, dit is een PCI kaart.
http://www.thinkwiki.org/wiki/ThinkPad_Dock_II dit dockingstation kan PCI kaarten ondersteunen begrijp ik.
Ik wil eigenlijk de volgende situatie:
De laptop in combinatie met dockingstation moet dual monitor kunnen ondersteunen. Ik heb gelezen dat dockingstations dit kunnen, maar is het gewoon niet zo dat dan het laptop scherm en een apart scherm gebruikt wordt als dual? Ik bedoel echt 2 standalone schermen en dan laptop scherm gewoon niet gebruiken.
Ook wil ik graag mijn geluidskaart in het dockingstation gebruiken, dit is een PCI kaart.
http://www.thinkwiki.org/wiki/ThinkPad_Dock_II dit dockingstation kan PCI kaarten ondersteunen begrijp ik.
Wat jij wil is mogelijk, alleen niet met de dockingstation waar je nu naar linkt. Die is namelijk voor de T4x serie en ouder bedoeld. Met de Advanced Dock moet het wel lukken of eventueel de Advanced Mini Dock. Deze hebben VGA en DVI aansluitingen. Je geluidskaart zal dan alleen niet werken omdat de Advanced dock een PCI-Express slot heeft ipv een PCI slot. Je kan dus wel weer een extra videokaart plaatsen voor nog een DVI poort of eventueel een PCI-Express geluidskaart.
Verwijderd
Dat van die schermen werkt gewoon.
Voor geluidskaart zou je ook een PC-Card of Expresscard geluidskaart kunnen nemen.
Zoiets: http://azerty.nl/producte...audigy-2-zs-notebook.html
of
Zoiets: http://azerty.nl/producte...treme-audio-notebook.html
bijvoorbeeld
Voor geluidskaart zou je ook een PC-Card of Expresscard geluidskaart kunnen nemen.
of
bijvoorbeeld
Ruim een maand geleden een X61 tablet besteld, levertijd zou twee weken zijn maar nu zeggen ze weer eind Juli... word gek van het zonder laptop zitten, maar goed, hopelijk maakt het ding alles goed als die eenmaal binnen is.
Bedankt voor het antwoord. Maar ik heb al een (dure) professionele geluidskaart, en die wil ik graag blijven gebruiken. Maar ik kom er niet omheen om toch mijn desktop te blijven gebruiken, al is het alleenmaar voor de muziek. Gebruik ik de rest gewoon de laptop voor.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 02:09:
Dat van die schermen werkt gewoon.
of
bijvoorbeeld
Maar hoe werkt dat dan met die schermen. Herkent de laptop het als ik 'm in de dock steek zodat automatisch de dual screen optie aangaat? Ik bedoel als de laptop niet in de dock zit, moet ik gewoon 1 scherm hebben natuurlijk
Er is niet zoiets als een R61W, althans, ik vind dat een verwarrende naam omdat die letters aan het einde ook al door IBM zelf gebruikt worden maar dan niet om perse Widescreen modellen weer te geven.Roberto schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:58:
Zover mijn info gaat heeft de R61W wel een rollcage.
Verder is het R-Series Features tabelletje vrij netjes en vermoedelijk correct. In die tabel staat voor het model wat ik heb dus dat hij wel een roll-cage in de body en geen roll-cage achter het LCD scherm heeft.
Gevoelsmatig is het scherm ook zonder die LCD-rollcage behoorlijk goed beschermd (vele malen beter dan ik bij diverse andere laptops heb gemerkt), maar als jullie het niet erg vinden ga ik eventjes niet met mijn cross brommert op mijn laptop dansen.
|_____vakje______|
Verwijderd
Je kan het oplossen door de palmrest voorzichtig af te halen, en dan wat ducktape of sticker aan de rand te plakken. Het gekraak verdwijnt dan. Andere mensen melden dat het kan worden opgelost door de schroeven aan de onder kant wat losser te draaien.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:29:
Hmmz....als ik op mn rechter palmrest druk dan hoor ik wat kraakjes, en als ik erop let dan irriteert het mij best wel. Als je in het midden erop drukt, dan zakt het gewoon een halve millimeter in. De linker palmrest heeft totaal geen flex/kraakjes. Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
Bron?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:52:
[...]
Je kan het oplossen door de palmrest voorzichtig af te halen, en dan wat ducktape of sticker aan de rand te plakken. Het gekraak verdwijnt dan. Andere mensen melden dat het kan worden opgelost door de schroeven aan de onder kant wat losser te draaien.
Oh laat maar. Ik heb je referentiebron al gevonden: thinkpad community
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 14:15 ]
Verwijderd
Heeft hier iemand toevallig ook een thinkpad x60, en zou deze een image kunnen trekken van het gehele backup gedeelte, ik heb nl. hd crash gehad en nu ben ik al die IBM/lenovo spullen kwijt.
mijn email is in mn profile
Als je X60 nog binnen garantie valt kun je gewoon naar de support bellen en een recovery-cd aanvragen. Een gecrashte harde schijf lijkt mij een goede reden om er een te krijgen. Als dat niet lukt kun je altijd nog naar andere oplossingen kijken.
Je kunt toch via system update weer alle Lenovo software downloaden voor je X60?
Zo. Ik heb inmiddels al een poosje de T60 binnen. Echt een solide machine!
Nadat ik binnen heb gekregen meteen ff fedora 7 geinstalleerd en het werkt prima. Echte problemen ben ik niet tegen gekomen. De ondersteuning voor deze laptop vanuit de linux community is prima. De meeste devices hebben prima drivers, zelfs de fingerprint reader werkt! Echter een bekend probleem is de driver voor de Ati X1400. De standaard VESA driver zorgt voor werkende functionaliteit, maar fancy opties zoals Beryl waren niet mogelijk (met Fedora 7). Gelukkig heeft AMD/Ati onlangs een nieuwe driver vrijgegeven die dus wel werkt! Heb nu eindelijk een fancy desktop! Er schijnt ook software te zijn voor bewegingsdetector in de laptop.. maar dat moet ik nog proberen.
Het enigste minpunt is de fan die continu blijft lopen (door de warme grafische kaart). Maar dat neem ik voor lief. Hebben meer mensen hier linux op hun IBM/Lenovo staan?
Nadat ik binnen heb gekregen meteen ff fedora 7 geinstalleerd en het werkt prima. Echte problemen ben ik niet tegen gekomen. De ondersteuning voor deze laptop vanuit de linux community is prima. De meeste devices hebben prima drivers, zelfs de fingerprint reader werkt! Echter een bekend probleem is de driver voor de Ati X1400. De standaard VESA driver zorgt voor werkende functionaliteit, maar fancy opties zoals Beryl waren niet mogelijk (met Fedora 7). Gelukkig heeft AMD/Ati onlangs een nieuwe driver vrijgegeven die dus wel werkt! Heb nu eindelijk een fancy desktop! Er schijnt ook software te zijn voor bewegingsdetector in de laptop.. maar dat moet ik nog proberen.
Het enigste minpunt is de fan die continu blijft lopen (door de warme grafische kaart). Maar dat neem ik voor lief. Hebben meer mensen hier linux op hun IBM/Lenovo staan?
Hyundai Ioniq 28kWh
Verwijderd
Bingo!!
De 14" T61 is nu ook met SXGA (1400x1050 4:3) te koop!!
Iemand een 14" wide T61 kopen
?
De 14" T61 is nu ook met SXGA (1400x1050 4:3) te koop!!
Iemand een 14" wide T61 kopen
Verwijderd
Geef de specs maar, ik zal eens overwegen aangezien ik toch al een Thinkpad wilde aanschaffen.
Verwijderd
14" 1440x900
nVidia Quadro NVS 140m 128 MB "echt" Vram aka GeForce 8400 GS
Core 2 Duo T7300
Intel 4965 ABGN wireless
Bluetooth (met EDR)
120 GB 5400 rpm schijf
Windows Vista Business (UK, 32 bits)
PC-Cardslot en Expresscardslot
Fingerprintreader
90 Watt AC Adapter met US netsnoer (netsnoer van Philishave past er ook op
1*1 GB DDR2-667 (voor meerprijs sloop ik de 2e GB die ik er zelf bij gezet heb niet uit
)
8x DVD+/-RW-DL
Met naar keuze mijn verse installatie (rip ik wel even m'n Office eraf en m'n BF2 serial) of een versie install vanaf de recovery partitie incl. verouderde drivers en extra gratis BSOD's.
Maar overall zeg ik niet dat ik hem perse kwijt wil. Als de 14" 1400x1050 eenmaal beschikbaar is en de prijzen bekend zijn moet ik nog eens kijken. 1400x1050 en 9 cell accu lijkt me wel wat. En hangt er ook vanaf wat je ervoor bied.
Mocht je erg veel waarde hechten aan de Intel Centrino stiker en Windows Vista stiker moet je het even zeggen, anders rip ik ze eraf
offtopic: Het windows 2000 stickertje wat op de ThinkPad T22 zat was veel leuker: je kon de de opdruk eraf 'krassen' en je hield dan een perfect spiegelend stickertje over
nVidia Quadro NVS 140m 128 MB "echt" Vram aka GeForce 8400 GS
Core 2 Duo T7300
Intel 4965 ABGN wireless
Bluetooth (met EDR)
120 GB 5400 rpm schijf
Windows Vista Business (UK, 32 bits)
PC-Cardslot en Expresscardslot
Fingerprintreader
90 Watt AC Adapter met US netsnoer (netsnoer van Philishave past er ook op
1*1 GB DDR2-667 (voor meerprijs sloop ik de 2e GB die ik er zelf bij gezet heb niet uit
8x DVD+/-RW-DL
Met naar keuze mijn verse installatie (rip ik wel even m'n Office eraf en m'n BF2 serial) of een versie install vanaf de recovery partitie incl. verouderde drivers en extra gratis BSOD's.
Maar overall zeg ik niet dat ik hem perse kwijt wil. Als de 14" 1400x1050 eenmaal beschikbaar is en de prijzen bekend zijn moet ik nog eens kijken. 1400x1050 en 9 cell accu lijkt me wel wat. En hangt er ook vanaf wat je ervoor bied.
Mocht je erg veel waarde hechten aan de Intel Centrino stiker en Windows Vista stiker moet je het even zeggen, anders rip ik ze eraf
offtopic: Het windows 2000 stickertje wat op de ThinkPad T22 zat was veel leuker: je kon de de opdruk eraf 'krassen' en je hield dan een perfect spiegelend stickertje over
Verwijderd
De specs spreken me aan. Ik vraag me enkel af of het wel clean, maar zonder BSOD's kan. Op de nederlandse Lenovo site kan ik helaas geen prijzen zien, dus ik durf ook geen gok te doen wat voor prijs eraan zou moeten hangen.
Edit:
ex-btw prijzen rond de 1600-1700 euro. Dat gaat een beetje boven de pet.
Edit:
ex-btw prijzen rond de 1600-1700 euro. Dat gaat een beetje boven de pet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:05 ]
Grappige is.
De R61(P)W die ik verkoop heeft bijna de zelfde specs.
enkel een 15.4" WSXGA+ scherm.
En daar heb ik (en nee, ik heb er meer dan één geleverd
) nooit een BSOD mee gehad.
Toch gek? Maybe toch iets niet helemaal goed met die laptop / installatie?
Owja, en het 15.4" WSXGA+ scherm is echt schitterend. Ook lekker helder...
En daar heb ik (en nee, ik heb er meer dan één geleverd
Verwijderd
Ik zie het, ook lekker scherp geprijst. Toch een recent model, dus echt slecht is het niet te noemen.
Verwijderd
Behalve dat die geen roll cage in het deksel heeft, dikker is en geen firewire heeft. En een stuk groter...Roberto schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:37:
Grappige is.
En daar heb ik (en nee, ik heb er meer dan één geleverd) nooit een BSOD mee gehad.
Je hebt het nieuws rondom de T61 BSOD's denk niet helemaal goed gevold, want het is nu compleet opgelost. Je moet in het register de iaStor en iaStorV de parameters weggooien, staat zelfs op de site van Intel
En de installatie van Lenovo was poep traag met al die bloatware zoals Google prut en Norton AV.
En over de prijs: ik heb er incl. BTW en transportkosten € 1320,- voor betaald
Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare webshop/winkel die de T61p aanbiedt inclusief pixel garantie ... heeft iemand een tip?
Ik heb al Bluelink geprobeert maar erg duur vgl. met bv. Takeitnow ... zijn er nog andere opties?
Ik heb al Bluelink geprobeert maar erg duur vgl. met bv. Takeitnow ... zijn er nog andere opties?
Welke Amerikaanse shop geeft dan een goede prijs en pixel garantie? Is de prijs nog steeds goed incl. import belasting?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:11:
Ja, uit Amerika laten overkomen.
Zo, heb mijn X61 tablet eindelijk binnen. Heerlijk werken, alleen de update liep vast. Morgen nog maar een keer proberen.
Kan iemand mij (kort) vertellen wat de directe voor en nadelen van het activeren van de TPM?
Ik denk dat vooral aan het afspelen van diverse media en het draaien van eigen gemaakte software.
Kan iemand mij (kort) vertellen wat de directe voor en nadelen van het activeren van de TPM?
Ik denk dat vooral aan het afspelen van diverse media en het draaien van eigen gemaakte software.
Verwijderd
Ik heb all-in zo ongeveer 475 euro bespaardR3M1 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:52:
[...]
Welke Amerikaanse shop geeft dan een goede prijs en pixel garantie? Is de prijs nog steeds goed incl. import belasting?
Onnok, TriXie en ik hebben onze ThinkPads allemaal van www.euclidcomputers.com
De TPM module (de security chip) zou het draaien van programma's niet moeten beinvloeden. De chip maakt authentificatie alleen veiliger tijdens booten, bij login en eventueel zelfs als je een VPN opzet. Passwords en keys worden dan niet meer lokaal opgeslagen maar in de securitychip. Een echt nadeel ben ik nog niet tegengekomen of het moet het feit zijn dat de fingerprintreader niet meer werkt als je de login naar de securitychip omzet.Shinji schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:12:
Potentieel is het trouwens wel mogelijk lijkt me, dat alleen geautoriseerde programma's worden gedraaid via de chip maar dat is nog niet in de software ingebouwd.
Verwijderd
OK, de recovery CD's kosten 60 euro. Ik had wel verwacht dat ze wat kosten voor het materiaal zouden vragen, maar 60 euroVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:15:
Heeft hier iemand toevallig ook een thinkpad x60, en zou deze een image kunnen trekken van het gehele backup gedeelte, ik heb nl. hd crash gehad en nu ben ik al die IBM/lenovo spullen kwijt.
Ik kon ook de laptop terugzenden, en dan zouden hun me de software eropzetten, maar om daarvoor nu een hele laptop te verzenden vind ik een beetje ver gaan, tevens zou ik mijn kleine vriend dan weer een tijdje kwijt zijn.
Ik draai nu maar tijdelijk een gewone windows versie, wat ook goed werkt. Maar t liefst zou ik toch de orginele lenovo files er weer op hebben, zou ik die van iemand mogen kopieren?
Voor de rest is het echt een top laptop.
Ik heb via ebay een 4 cell battery nieuw gekocht voor 14,63 euro + een IBM/lenovo case bij een dealer uit hong kong totaal van 34 dollar incl. verzend voor beide items. En die doet het ook prima, de 8 cell batterij vond ik voor soms wat te groot en op die momenten heb ik nu de 4 cells accu erin, handig om 2 batterijen te hebben, dan kan ik kiezen, en zeker voor zo weinig geld.
Verwijderd
Waarom zou je die volgepropte Lenovo install willen hebben? Alle ThinkVantage dingen kun je van de Lenovo site downloaden, drivers kun je van de Lenovo site halen. Alles watw je nodig hebt is een doodnormale Windows schijf, dat lijkt me het probleem toch niet?
Ik heb dit topic nu een beetje gevolgd en zit er zelf over te denken om een T60/61(p) te kopen, maar ik kan niet precies de verschillen vinden tussen de 60 en 61 en de al dan niet p.
Is het verder trouwens verstandig om een 100 gig 7200 rpm schijf te kiezen ipv een 5400 rpm model? Ga ik dit performance-wise echt terugzien?
En als laatste ben ik benieuwd naar de prestaties van die quadro kaarten, heb niet echt veel zin in een onboard graka, wil ook af en toe een spelletje kunnen spelen. (CS:S of WoW voornamelijk)
Is het verder trouwens verstandig om een 100 gig 7200 rpm schijf te kiezen ipv een 5400 rpm model? Ga ik dit performance-wise echt terugzien?
En als laatste ben ik benieuwd naar de prestaties van die quadro kaarten, heb niet echt veel zin in een onboard graka, wil ook af en toe een spelletje kunnen spelen. (CS:S of WoW voornamelijk)
[ Voor 23% gewijzigd door BoGu5 op 29-07-2007 16:36 ]
request.getCookies();
Verwijderd
Eh, kijk eens op forum.thinkpads.com, daar staan de antwoorden op jouw vragen in duizendvoud

Joh, niet direct zou afkeurend. Kon hij toch ook niet weten dat het daar al 1000x is uitgelegd.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:41:
Eh, kijk eens op forum.thinkpads.com, daar staan de antwoorden op jouw vragen in duizendvoud
http://forum.thinkpads.com is trouwens wel een goede tip, zitten erg veel mensen die er veel verstand van hebben. Ik dacht dat sommige mensen al 20 jaar lid waren van dat forum. Die mensen weten ook veel van de hardware kant. Ik heb eens een topic gezien waar werd gevraagd aan de hand van een foto waar een schroefje voor diende, iemand kon zo beantwoorden dat hij daar en daar moest en dat dit en dit de functie was.
ben er zelf ook lid van
De Quadro kaarten zijn primair niet gemaakt voor games.BoGu5 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:35:
Ik heb dit topic nu een beetje gevolgd en zit er zelf over te denken om een T60/61(p) te kopen, maar ik kan niet precies de verschillen vinden tussen de 60 en 61 en de al dan niet p.
Maar er valt best goed op te gamen.
De NVS 140M is in iedergeval sneller dan een 8400 GT
(Ervaring)
7200rpm vs 5400rpm hangt een beetje af van je werkzaamheden.
Zeker het hex schroefje?ThinkPad schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:56:
[...]
Joh, niet direct zou afkeurend. Kon hij toch ook niet weten dat het daar al 1000x is uitgelegd.
http://forum.thinkpads.com is trouwens wel een goede tip, zitten erg veel mensen die er veel verstand van hebben. Ik dacht dat sommige mensen al 20 jaar lid waren van dat forum. Die mensen weten ook veel van de hardware kant. Ik heb eens een topic gezien waar werd gevraagd aan de hand van een foto waar een schroefje voor diende, iemand kon zo beantwoorden dat hij daar en daar moest en dat dit en dit de functie was.
ben er zelf ook lid van(Heb een IBM ThinkPad T40)
Om je DVD drive (of ander ultrabay device) mee te locken (anti-diefstal)
20 Jaar weet ik niet, de eerste ThinkPad is uit 1992.
Maargoed, ik ken de site al een hele lange tijd ja.
[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 29-07-2007 20:13 ]
Deze laptop heb ik dus 2 weken geleden besteld. Nu staat op de site bij Bluelink een T60 met Flexview scherm in de aanbieding: klikMagNiDude schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:51:
Ik heb net bij Bluelink een T60 besteld:
T7200
2GB
120G 5400rpm
ATI X1400
DVD-RW
BT
Verschil is een T5600 ipv T7200 en een 7200rpm ipv 5400rpm schijf.
Ik twijfel nu om mijn bestelling te annuleren en die aanbieding te bestellen. Is de snelheidsdwinst van de processor de 650,- waard? De 5600 heeft 2mb cache en de 7200 4mb, is volgens mij enige verschil?
Gebruik zal hoofdzakelijk om beheer van een website, internetten en af en toe een spelletje( C&C3 ofzo) gaan.
Volgens mij ben ik gek als ik niet annuleer en die aanbieding bestel, ofnie?
Verwijderd
Meteen veranderen die bestelling!!
Die CPU upgrade is geen 600 euro waard. Voor dat geldt kun je er nog wel een T7600 inzetten!
Die CPU upgrade is geen 600 euro waard. Voor dat geldt kun je er nog wel een T7600 inzetten!
Zal morgen eens ff bellen met BL.
Ik kan toch ten allen tijde de bestelling annuleren?(heb m nog niet binnen) Is toch iets van afkoelingsperiode van een week?
Edit:
Heb de leveringsvoorwaarden erbij gepakt. Die afkoelingsperiode staat specifiek beschreven. Dus lijkt me geen probleem.
Denk dat ik er een advanced mini-dock en 2GB bijneem, hou ik nog over.
Edit2:
Heb gebeld, was geen probleem! Advanced Mini Dock Europe en 1GB erbij genomen, wordt 400,- teruggestort!
Kan weer een feestje geven
Ik kan toch ten allen tijde de bestelling annuleren?(heb m nog niet binnen) Is toch iets van afkoelingsperiode van een week?
Edit:
Heb de leveringsvoorwaarden erbij gepakt. Die afkoelingsperiode staat specifiek beschreven. Dus lijkt me geen probleem.
Denk dat ik er een advanced mini-dock en 2GB bijneem, hou ik nog over.
Edit2:
Heb gebeld, was geen probleem! Advanced Mini Dock Europe en 1GB erbij genomen, wordt 400,- teruggestort!
[ Voor 56% gewijzigd door MagNiDude op 01-08-2007 10:51 ]
Ik ben me ook aan het oriënteren op Lenovo gebied en zoek een laptop met 1400x1050 of 1600x1200 (4:3) met min. 2GB en 7200rpm. Misschien dat iemand toch de vraag van BoGu5 (verschil T60 / T61) kan beantwoorden? Dat scheelt weer veel zoekwerk...
edit: zoek et liefst 14" trouwens met 1400x1050 dus volgens mij sowieso geen T61 dan?
edit: zoek et liefst 14" trouwens met 1400x1050 dus volgens mij sowieso geen T61 dan?
[ Voor 15% gewijzigd door Aesculapius op 04-08-2007 22:10 ]
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker