IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 97 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah

ETA on T61 6/25/2007

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ETA was 6/6/2007 ;( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/Screenshots/Systems/T61status.PNG

Ik ben benieuwd.

Jij al wat wijzer geworden? Geld terug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMFG!!! Die FedEx klantenservice is echt verschrikkelijk DOM! Althans die FedEx uit de VS. Ongeacht mijn vraag, verwijzen ze mij de hele tijd door naar NL klantenservice terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat FedEx NL er ook de ballen verstand van heeft. Deze reactie krijg ik de hele tijd op mijn e-mails als antwoord:

_________________________________________________________________________________
We received your e-mail. Thank you for contacting FedEx.

We apologize for the inconvenience as we are unable to address your concern via this avenue. To best address your concern, please contact FedEx Netherlands Customer Service for they will be able to provide more information about the status of your shipment. You can contact them =by calling 0800 0222333.

We hope this information is helpful. Thank you for shipping with FedEx.

Ik zit nu echt in een compleet machteloze situatie. En het allerergste is nog dat ik al 1200 euro vooruit heb betaald. Voor een student is dat best veel geld en het irriteert mij heel erg dat ik geen zekerheid heb over de status van mijn bestelling. Ik zal nooit meer met FedEx laten verzenden, want die klantenservice is echt BAGGER!

Maar wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

double post

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:14:
[afbeelding]

Ik ben benieuwd.

Jij al wat wijzer geworden? Geld terug ofzo?
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een T61? Batterijduur en schermhelderheid schijnen nogal matig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:57:
[...]

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een T61? Batterijduur en schermhelderheid schijnen nogal matig te zijn?
nVidia graphics t.o.v. verouderde ATI
Steviger
sneller

Scherm schijnt nog wel mee te vallen

En de batterijduur: 3:40 met de onboard graphics. Iets minder dus met de nVidia, en weer iets meer met de ultrabaybattery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Wat staat er bij je orderstatus nu?

Drie keer raden wat er bij die van mij staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMFG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kijk ik nu net op die Tracking site van FedEx, staat er:

Jun 20, 2007 2:58 AM Departed FedEx location INDIANAPOLIS, IN

Eindelijk. Heeft het dan toch geholpen dat ik nu in totaal meer dan 20 (!) emails heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds

Shipping Status: In Process
Expected Time of Delivery: 06/25/2007
Payment: Received

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel op die tracking site van FedEx kijken he, niet op die van Euclid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en waar moet ik dan kijken? Weer op ordernummer en postcode??

EDIT: zie het al, maar ik heb geen vrachtbriefnummer gekregen??

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Modbreak:Hiermee wil ik een ieder verzoeken om dit topic niet te laten verzanden in slowchat en 'waar blijft mijn laptop' daar zijn andere kanalen voor zoals irc/msn/mail etc.

Mocht er toch nog slowchat worden geconstateerd dan zal hiertegen worden opgetreden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er serieus aan te denken om een Lenovo Thinkpad aan te schaffen voor volgend schooljaar (T60/T61?).

Maar waar kan ik deze dan het beste aanschaffen?
Ik zie dat veel mensen ze hier uit de Verenigde Staten laten overkomen, zijn ze in Nederland dan zo moeilijk te verkrijgen of zijn ze een stuk duurder hier?
Ik heb voor een dergelijk bedrag nog nooit een aankoop gedaan via internet en al helemaal niet aan de andere kant van de wereld. Ik heb dus ook geen gezin in gezeik met FedEx zoals ik hier lees, hebben meer mensen daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:28:
Ik zit er serieus aan te denken om een Lenovo Thinkpad aan te schaffen voor volgend schooljaar (T60/T61?).

Maar waar kan ik deze dan het beste aanschaffen?
Ik zie dat veel mensen ze hier uit de Verenigde Staten laten overkomen, zijn ze in Nederland dan zo moeilijk te verkrijgen of zijn ze een stuk duurder hier?
Ik heb voor een dergelijk bedrag nog nooit een aankoop gedaan via internet en al helemaal niet aan de andere kant van de wereld. Ik heb dus ook geen gezin in gezeik met FedEx zoals ik hier lees, hebben meer mensen daar problemen mee?
Over dat laatste; ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Je hebt pech of niet, en ik had dus pech. Maar kom om 13.15 thuis, ligt er een kennisgeving van FedEx, en jawel hoor: om 12.31 pakket aangeboden en ik was niet thuis......Maar ik zal verder hier niets meer over zeggen anders wordt het als slowchat gezien. En oh ja, binnen 2 dagen was dat pakket uit Indianapolis naar mijn huis gekomen, dus het KAN wel snel....(dus lag gewoon 3 weken in de VS, helemaal voor nietsch)

Maar in NL ken ik alleen Bluelink die de T60 verkoopt met hoge resolutieschermen en nog tegen een goede prijs. Maar ik denk dat Bluelink met hetzelfde probleem zit als particulieren, namelijk shipping. Alleen maken zij er nog iets winst op. Dus ik zou zeggen, bestel gewoon zelf bij Euclid ofzo, van mijn ervaringen zijn ze snel en betrouwbaar, en klantenservice ook top (vooral vergeleken met FedEx USA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azerty.nl

T7200
X1400
1 GB ram
120 GB 5400 RPM
Vista Business
Bluetooth
1680x1050
15.4" wide
6 cell accu

€ 1590 incl. BTW
Verzendkosten zijn € 8,95
Ook mogelijkheid tot afhalen

Trouwens, Trixie, hoe moest jij die BTW nou betalen dan :?

;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, niet eens meer aan gedacht. Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat de laptop morgen rond 12.00 wordt aangeboden. Ik zorg gewoon dat ik het geld klaar heb liggen mocht de bezorger er om vragen. Maar ik denk dat ik een rekening krijg nagestuurd.

Ik heb dus voor die specs 1200 euro betaald (maar komt nog 240E bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe sleeve. Hij had iets 'dieper' gemogen maar t voldoet best...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0182.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0181.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zo, ik ga mijn broer ook maar eens naar dit topic wijzen :P Mag hij hier wel posten als 'ie een t43 heeft (en een 570, en mijn andere twee broers hebben een t21 en een t42 :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:36:
Nieuwe sleeve. Hij had iets 'dieper' gemogen maar t voldoet best...

[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, ziet er strak uit. Is het je toch gelukt met PayPal zonder CreditCard? (Oh damn, daar zou ik nog voor je naar kijken :$ )

Hopelijk brengen ze die dingen ook voor de 14 inch widescreens, als kan ik dan natuurlijk ook een 15" 4:3 sleeve pakken, moet ook wel passen. Of heb jij in de breedte in die sleeve nog een inchje over?

Hier in de lokale winkels hebben ze vooral van die omgevouwen platen karton met een plakbandje ertussen. No offence, maar zo komt het over. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Over dat laatste; ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Je hebt pech of niet, en ik had dus pech. Maar kom om 13.15 thuis, ligt er een kennisgeving van FedEx, en jawel hoor: om 12.31 pakket aangeboden en ik was niet thuis......Maar ik zal verder hier niets meer over zeggen anders wordt het als slowchat gezien. En oh ja, binnen 2 dagen was dat pakket uit Indianapolis naar mijn huis gekomen, dus het KAN wel snel....(dus lag gewoon 3 weken in de VS, helemaal voor nietsch)

Maar in NL ken ik alleen Bluelink die de T60 verkoopt met hoge resolutieschermen en nog tegen een goede prijs. Maar ik denk dat Bluelink met hetzelfde probleem zit als particulieren, namelijk shipping. Alleen maken zij er nog iets winst op. Dus ik zou zeggen, bestel gewoon zelf bij Euclid ofzo, van mijn ervaringen zijn ze snel en betrouwbaar, en klantenservice ook top (vooral vergeleken met FedEx USA).
Hee bedankt voor de reactie!
Oké ik zit nu een beetje te kijken naar deze 2 varianten van de T60 en T60P:

En dan gaat het met name om de videokaart:
ATI MOBILITY RADEON X1400 vs ATI® MOBILITY™ FireGL™ V5250
Wat is wijsheid in deze? De FireGL lijkt me duidelijk een stuk beter, maar helaas ook een stuk duurder. Ik ben niet echt een gamer, maar zo af en toe een spel installeren wil ik wel kunnen. Kan ik dan uit de voeten met die X1400?
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:16:
Azerty.nl

T7200
X1400
1 GB ram
120 GB 5400 RPM
Vista Business
Bluetooth
1680x1050
15.4" wide
6 cell accu

€ 1590 incl. BTW
Verzendkosten zijn € 8,95
Ook mogelijkheid tot afhalen
Dit ziet er wel netjes uit denk ik, maar hoe kan de prijs bij Azerty zo enorm uiteenlopend zijn.
Waar zit bijvoorbeeld bij deze 2 die 300 eurootjes verschil in? Alles bij die tweede lijkt een stuk minder te zijn.
1 & 2

Ik zie dat je bij Azerty maar 12 maanden garantie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, dat lijkt me stug. Daar zou je over moeten mailen denk ik. Als je bij Azerty een nieuwe product toevoegd staat namelijk de garantie standaard op 12 maanden |:(

Geen idee hoe dat komt met prijsverschillen, snap het zelf ook niet. Maar alleen de modellen die snel leverbaar zijn hebben een fatsoenlijke prijs. ;)

Wat die sleeves betreft: het 15.1" model heeft een rits :/

Afmetingen 15.1 inch T60 zijn
13" x 10.6" x 1.2-1.4"

en die van een T61 met uitstekende battery:
13.2" x 10.2" x 1.09 - 1.26"

Lijkt me dus wel te passen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:34:
[...]

Wow, ziet er strak uit. Is het je toch gelukt met PayPal zonder CreditCard? (Oh damn, daar zou ik nog voor je naar kijken :$ )

Hopelijk brengen ze die dingen ook voor de 14 inch widescreens, als kan ik dan natuurlijk ook een 15" 4:3 sleeve pakken, moet ook wel passen. Of heb jij in de breedte in die sleeve nog een inchje over?

Hier in de lokale winkels hebben ze vooral van die omgevouwen platen karton met een plakbandje ertussen. No offence, maar zo komt het over. :/
Ik had er nog een via het thinkpad forum te pakken weten te krijgen van een nederlandse member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:09:
Oké ik zit nu een beetje te kijken naar deze 2 varianten van de T60 en T60P:

En dan gaat het met name om de videokaart:
ATI MOBILITY RADEON X1400 vs ATI® MOBILITY™ FireGL™ V5250
Wat is wijsheid in deze? De FireGL lijkt me duidelijk een stuk beter, maar helaas ook een stuk duurder. Ik ben niet echt een gamer, maar zo af en toe een spel installeren wil ik wel kunnen. Kan ik dan uit de voeten met die X1400?
Thinkpads zijn meestal niet geschikt voor gamen, maar met een losse videochip er in kun je best wel wat proberen. Met die X1400 kun je uit de voeten als je in niet al te hoge resoluties speelt en met minder details, maar veel moet je niet verwachten. De T60P is eigenlijk een mobile workstation en dus ook niet echt geschikt om te gamen. De videokaart is wel goed maar geoptimaliseerd voor CAD en 3D modeling. Bovendien zijn de P modellen 'top of the line' en dus sterfensduur.

Verder moet je je bedenken dat in lichte laptops zoals de T60 nooit de betere videochips zitten. Je moet immers altijd de afweging maken tussen warmte/ gewicht en prestaties.

Ik zou gewoon de X1400 nemen en niet al te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een T61 kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor, ik heb haar vandaag in ontvangst mogen nemen. En wat een schoonheid zeg....

Jullie horen straks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn eerst indrukken van de T60 15,4 WSXGA+. Ik heb geen referenties omdat ik geen ervaring heb met laptops en dus niks mee te vergelijken heb.

Bouwkwaliteit

De laptop ziet er zeer degelijk uit en dat is ie dus ook echt. Het scherm is met moeite te openen, wat een positief punt is. Er zijn inderdaad geen kraakjes als je het gebied rondom het toetsenbord indrukt. Alleen als je heel hard drukt zie je wel het plastic vervormen, maar dat is ook logisch als je een excessieve puntkracht uitoefent op een vlak oppervlak.
Enige opmerking is dat de batterij een beetje kan wiebelen. Maar dat is alleen als je de laptop constant verplaatst, als je ermee aan het werken bent. Maar als je aan het werk ben, neem ik aan dat de laptop op het bureau staat en de batterij dus niet kan bewegen.

Scherm
Van forums op het Internet heb ik vernomen dat ThinkPads niet al te beste schermen hebben. Ik weet niet wat die mensen bezielen, want mijn scherm is echt perfect! Een zeer goede horizontale inkijkhoek en ook een goede verticale inkijkhoek. Je kan gewoon bijvoorbeeld met zn tweeën naar een film kijken zonder dat de beeldkwaliteit echt verslechtert. De helderheid vind ik gewoon goed, en eigenlijk perfect omdat de mate van helderheid niet vermoeiend voor je ogen is en aangezien ik lang achter de PC zit, is deze helderheid zeer goed te noemen. Ook heb ik een DVD film gekeken en dat ziet er gewoon perfect uit. Ook uitstekende contrasten; zwart is echt zwart, etc.
Alleen een zeer minimale light leakage aanwezig onderaan, maar das echt niets. Als je daar over moeilijk gaat doen dan ben je echt een odol wat mij betreft. En ook geen dooie pixels :)

Toetsenbord
Ook op het Internet allerlei heftige discussies gelezen over dat 3 soorten merken toetsenborden worden gebruikt die elk een andere kwaliteit hebben. Ik heb volgens de "experts" het meest "slechte" merk toetsenbord, namelijk Chicony. Ik weet alleen niet op welke planeet zij leven of vandaan komen, maar dit is echt gewoon een goed en degelijk toetsenbord. En ja; een toets maakt geluid wanneer je het indrukt omdat je nu altijd te maken hebt met mechanische onderdelen die contact met elkaar maken. Maar ook dát geluid stelt echt niets voor.

Geluidsproductie
Het geluid van de fan is wel iets hoger dan ik verwacht had. Ik dacht dat de laptop zo goed als geruisloos was, maar je hoort de fan wel gewoon zachtjes draaien. Maar verder geen groot punt ofzo.

Speakers
Komt goed geluid uit, en ik vind dat het volume ook aardig hard kan. Althans als je bijvoorbeeld een DVD wilt kijken is het voldoende.

Algemene prestaties
Nog niet naar gekeken, maar DVD film afspelen gaat vlekkeloos. Windows opstarten had wel wat sneller gemogen, maar ik moet nog wel alle spyware verwijderen.

De rode clit van de ThinkPads zijn echt prachtdingen! Ik had niet verwacht dat ie zo goed en eenvoudig werkte. Ik heb nu geen muis meer nodig.

Ik ben nu tot nu een heel gelukkig mens met mijn ThinkPad, en ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:41:
Hier mijn eerst indrukken van de T60 15,4 WSXGA+. Ik heb geen referenties omdat ik geen ervaring heb met laptops en dus niks mee te vergelijken heb.

Bouwkwaliteit

Enige opmerking is dat de batterij een beetje kan wiebelen. Maar dat is alleen als je de laptop constant verplaatst, als je ermee aan het werken bent. Maar als je aan het werk ben, neem ik aan dat de laptop op het bureau staat en de batterij dus niet kan bewegen.
Ik had dit ook bij mijn T60 en heb het eigenlijk heel eenvoduig opgelost door een paar kleine stukjes papier tussen de batterij en de T60 te stoppen. Werkt perfect en geen last meer van een wiebelende batterij.

En wat betreft de toetsenborden, zoals eerder gezegd dat blijft heel persoonlijk. De ene vind deze leverancier beter, de andere die. Wat buiten kijf staat is dat het toetsenbord van IBM , van welke leverancier dan ook, zowiezo vele malen beter is dan die van andere laptop fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

mijn post die nog niet beantwoord is door Roberto;)
Choxo schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:47:
[...]

Zou je dan wat richtprijzen van de verschillende configuraties van de R61 kunnen posten?

Ik zou me niet graag laten afzetten namelijk :p

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem ook mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst van plan om een nieuwe notebook te halen, een t61 of een Compal IFL90 ofzo (I know, 2 totaal verschillende beestjes) maar misschien dat ik beter gewoon nog een jaartje met m'n T42 aanploeter, en er binnenkort maar ff een reep intern geheugen ingooi. Die bedraagt namelijk nu 512MB aan daar wilt hij af en toe nog wel eens over zeuren. Iemand een idee welke reep ik dan moet hebben? Ik heb er verder niet zo veel verstand van, maar meen ooit gelezen te hebben dat het niet verstandig is om 2 reepjes erin te hebben van verschillende MB hoeveelheden, klopt dit? Waar kan ik bovendien zien hoeveel er nu in zit? Ik hoorde dat het weinig werk was om ze erin te doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens ook meteen een rugzak gekocht van het merk Samsonite. Ik kon geen enkele rugzak vinden die aan mijn eisen voldeed. Namelijk een laptop goed kunnen beschermen, maar ook veel studieboeken kunnen dragen (en beschermen). Vooral Calculus is een pain in the ass.

Ik heb uiteindelijk 185 euro neergelegd voor een rugzak van Samsonite. Ik heb de Pro-DLX. Echt een mooie kwaliteitsrugzak. Je laptop wordt goed beschermd omdat er ook een soort van sleeve is meegeleverd en erom heen zit ook allemaal materiaal voor eventuele schokken. Ik wil geeen reclame maken hierzo, maar misschien is deze rugzak handig voor mensen die veel waarde hechten aan hun laptop, dan wel de studieboeken, en ook nog eens aan strak en zakelijk design heeft (net als de Thinkpads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto'tjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
@PascalTP
Een T42 maakt nog gebruik van DDR PC-2700 geheugen. Pas met de T43 kwam DDR2. Elke standaard PC-2700 SoDimm zou moeten werken in je laptop. Die kosten op dit moment volgens de Pricewatch zo'n 70 Euro voor 1 GB. Maar misschien dat je ze goekoper kan vinden of kies gewoon PC-3200, dat zou ook moeten werken.
Het is ook nog eens de makkelijkste upgrade omdat je gewoon een klepje aan de onderkant hebt die je moet openschroeven, je laptop hoeft dus niet eens open gemaakt te worden. Twee verschillende modules moeten verder gewoon probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik heb toevallig nog zon officieel IBM 512MB reepje liggen.
PC 2700. Komt uit een T42.

Maar opzich moet een non-ibm reep idd ook werken.
Alleen even over de klepje, al paar keer meegemaakt dat juist het slot onder het toetsenbord leeg was ;) Maargoed, 3 of 4 schroeven (14 of 15" versie?) en je bent er.

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 23-06-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:08:
Ik was eerst van plan om een nieuwe notebook te halen, een t61 of een Compal IFL90 ofzo (I know, 2 totaal verschillende beestjes) maar misschien dat ik beter gewoon nog een jaartje met m'n T42 aanploeter, en er binnenkort maar ff een reep intern geheugen ingooi. Die bedraagt namelijk nu 512MB aan daar wilt hij af en toe nog wel eens over zeuren. Iemand een idee welke reep ik dan moet hebben? Ik heb er verder niet zo veel verstand van, maar meen ooit gelezen te hebben dat het niet verstandig is om 2 reepjes erin te hebben van verschillende MB hoeveelheden, klopt dit? Waar kan ik bovendien zien hoeveel er nu in zit? Ik hoorde dat het weinig werk was om ze erin te doen...
Ik zou die 512mb reep verkopen en er 2x 1GB in zetten. Dan krijg je echt een boost die de investering wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trixie, moest je de BTW aan de deur betalen? Heb voor het geval dat ook maar even flappen getapt.

Heb trouwens het fout overgemaakte geld teruggekregen. Zelfs nog meer ook :P (maarja, transactiekosten kwijt natuurlijk).

Verzendstatus:

Jun 22, 2007

10:16 PM
Heeft FedEx-vestiging verlaten
PARIS FR

7:55 PM
Heeft FedEx-vestiging bereikt
PARIS FR

3:35 AM
Heeft FedEx-vestiging verlaten
INDIANAPOLIS, IN

Jun 21, 2007

11:51 PM
Heeft FedEx-vestiging bereikt
INDIANAPOLIS, IN

7:39 PM
Heeft locatie van herkomst verlaten
BEDFORD HEIGHTS, OH

5:25 PM
Afgehaald
BEDFORD HEIGHTS, OH

2:30 PM
Gegevens pakket doorgegeven aan FedEx

Kennelijk kàn het wel snel in Indianapolis _/-\o_

Onnok, hoe lang doet die van jouw op een accu als je hem gewoon voor een beetje surfen en lezen gebruikt? Van die T61 met Quadro hoor ik maar 2,5 uur (dat is nog wel ietsje minder dan ik dacht). Nu ja, met Ultrabaybattery zal ik wel op bijna vier uur komen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jcv
Je laptop zal dan maandag of dinsdag aangeboden worden, want ná Parijs gaat hij meteen door naar Ridderkerk in NL (dat was bij mij zo). Ze bezorgen van 9.00u tot 17.00uur. Ik heb overigens geen BTW hoeven te betalen, althans bij de deur werd er niet om gevraagd (was ook vergeten te pinnen). Maar ik krijg dus denk ik de rekening nagestuurd door de Belastingdienst.

Over de accuduur ben ik overigens zeer tevreden. Ongeveer 3,5 uur bij normale Office applicaties. En dan nog een "normale" 6-cells battery! Onder Matlab hele zware berekeningen uitvoeren is de batterijduur 1,5 tot 2 uur. Maar dit is alleen als je Matlab laat rekenen en dat is dus ook niet de hele tijd. En bij optimale processor-instellingen voert hij heel snel die berekeningen uit.

Kortom, ik ben nu heel tevreden met mn laptop. Ik had altijd al een laptop gewilt omdat je mobiel bent. En nu heb ik er eindelijk één. Ultiem genot om op de bank te zitten en te werken op de laptop. Ook begin ik me nu te realiseren dat die rode clit (hoe heet dat ding ook alweer) echt ideaal is om mee te werken. Dat gaat bijna net zo snel als je muis, als het niet even snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:
. Ook begin ik me nu te realiseren dat die rode clit (hoe heet dat ding ook alweer) echt ideaal is om mee te werken.
UltraNav ;)

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een Thinkpad T40/T41ofzo kopen. En als die niet meer te koop zijn hier in de buurt, dan word het een andere Thinkpad. Geen ander merk meer voor mij _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPad schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:44:
[...]

UltraNav ;)

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een Thinkpad T40/T41ofzo kopen. En als die niet meer te koop zijn hier in de buurt, dan word het een andere Thinkpad. Geen ander merk meer voor mij _/-\o_
Waarom zo'n oud model? Heb gehoord dat die modellen te veel warmte produceren? Een T60 is wat moderner en heeft volgens mij meer te bieden op het gebied van prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:
Ook begin ik me nu te realiseren dat die rode clit (hoe heet dat ding ook alweer) echt ideaal is om mee te werken.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/appropriate_term.png

Ik heb overigens zelf een R61 15.4" in bestelling staan, ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik heb een 15,4 inch versie, dat maakt uit wat betreft plaatsing ivm het aantal schroefjes? Ik heb er echt 0,0% verstand van, laat dat duidelijk zijn. Morgen heb ik mijn laatste tentamens, daarna wil ik de bende maar weer eens formatteren. Ben dan van plan meteen die reepjes erin te gooien. Ga denk dan idd maar voor 2 van 1 GB. Moet ik nog voorkeur voor een merk hebben, want in die pricewatch staat o.a. 1GB PC3200 DDR SO-Dimm (Dane-Elec) voor 64 eu en de 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101) voor 60 eu. Ik weet ook niet wat dat CL2,5 bijvoorbeeld betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Het lijkt mij heel sterk dat je een 15.4" T42 hebt.
15.4" = Widescreen
15" = 4:3

T4x reeks is alleen 4:3 verhouding geleverd.
(Ik heb overigs nog foto's van het upgraden van T42's)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 24-06-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shows how much I know. Je zult wel gelijk hebben, dan. Met 15 weet ik iig zeker, maar ik weet niet anders dan dat mij bij de verkoop is verteld dat het om een 15,4" scherm zou gaan. Kan het zosnel ook niet terug vinden via configuratiescherm enzo, maar je zult wel gelijk hebben. Zou je zo vriendelijk willen zijn die pics hier te posten, of ze mij te mailen? Bij voorbaat dank. :) pascalvdbos at gmail punt com.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

CyberSnooP schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:43:
[...]

[afbeelding]

Ik heb overigens zelf een R61 15.4" in bestelling staan, ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Ik ben van plan een R61 14.1" te bestellen. :9~
Waar heb jij de jouwe gehaald?

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/6bei7i8.jpg
(klik voor vergroting)

Ik heb de afgelopen dagen wat verder gezocht en ik kwam uit bij Zercom, voor mij ideaal omdat het op 10 minuutjes ligt met de auto. En de € 1557,80 voor deze T60 lijkt me geen verkeerde prijs.
Ik heb in dit topic al een aantal keren gelezen dat T60's in Nederland veel duurder (zouden) zijn, maar dat lijkt bij Zercom op zich nog wel mee te vallen. Of zie ik iets helemaal over het hoofd in de specs van deze T60?

Het enige wat ik er nog graag bij zou willen is extra RAM, liefst officiële van Lenovo.
Is deze de juiste daarvoor?

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6gwn7ux.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat lijkt mij wel het goede RAM ja.

Maar voor hetzelfde geld koop je twee latjes van Kingston en verkoop je de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel US keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:50:
[...]

Waarom zo'n oud model? Heb gehoord dat die modellen te veel warmte produceren? Een T60 is wat moderner en heeft volgens mij meer te bieden op het gebied van prestaties.
Check m'n profiel voor m'n leeftijd :P
Ben nog maar 15 O-)
En €1500 ofzo trek ik niet zomaar tevoorschijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPad schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:04:
[...]

Check m'n profiel voor m'n leeftijd :P
Ben nog maar 15 O-)
En €1500 ofzo trek ik niet zomaar tevoorschijn :'(
Ik kon het wel op die leeftijd ;) (zonder zakgeld)

Maar nieuw zijn ze minstens net zo duur, en 2e hands, tja, dan is de accu altijd gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:05
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe laptop. Ik heb al ervaringen met een Acer (tm 800), echter deze zijn niet zo heel denderend. Je krijgt wel veel hardware voor je geld, maar de bouwkwaliteit is niet hoog. Ik wil bij mijn volgende laptop dit juist wel op orde hebben. Hiermee kom ik uit op een T serie van IBM/Lenovo. Echter zoek ik er wel 1 met goede specs zodat deze een flinke periode vooruit kan. Ik ben al aan het orienteren geweest wel type een beetje matcht. De T60 lijkt me een goed uitgangspunt. Dit model is leverebaar met 4:3 scherm (wat ik prefereer) met hoge resolutie. Echter als ik dit model in nederland bij een reguliere shop zoek stijgen de kost wel erg boven het budget. Na wat nader zoekwerk kom ik op ebay deze machine tegen:
http://cgi.ebay.nl/New-IB...2QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Lijkt me een perfecte machine voor het geld wat je ervoor neer legt. Dit zal wel een buitenlands model betreffen, maar mijn vraag nu: hoe gaat nou de garantieafhandeling van een buitenlandse laptop? Heeft iemand hier ervaring mee?

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:25:
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe laptop. Ik heb al ervaringen met een Acer (tm 800), echter deze zijn niet zo heel denderend. Je krijgt wel veel hardware voor je geld, maar de bouwkwaliteit is niet hoog. Ik wil bij mijn volgende laptop dit juist wel op orde hebben. Hiermee kom ik uit op een T serie van IBM/Lenovo. Echter zoek ik er wel 1 met goede specs zodat deze een flinke periode vooruit kan. Ik ben al aan het orienteren geweest wel type een beetje matcht. De T60 lijkt me een goed uitgangspunt. Dit model is leverebaar met 4:3 scherm (wat ik prefereer) met hoge resolutie. Echter als ik dit model in nederland bij een reguliere shop zoek stijgen de kost wel erg boven het budget. Na wat nader zoekwerk kom ik op ebay deze machine tegen:
Lijkt me een perfecte machine voor het geld wat je ervoor neer legt. Dit zal wel een buitenlands model betreffen, maar mijn vraag nu: hoe gaat nou de garantieafhandeling van een buitenlandse laptop? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heel toevallig ben ik via deze verkoper ook aan mijn T60 gekomen (zelfde model als hij nu aanbied). De T60 heeft wereldwijde garantie van 3 jaar, wanneer je je model en serie nummer invult op de website van IBM / Lenovo krijg je een lijst met certified dealers en dus adressen waar je je laptop zou kunnen inleveren op het moment dat er iets defect zou gaan aan je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
Ah dat is heel mooi! Ik had de garantie voorwaarden al dorgelezen van Lenovo, maar deze zijn hier niet heel erg duidelijk erin. Heb ik meteen nog een vraag aan je. Wordt dit model geleverd met een qwerty layout? (wat zou er afwijken tov een nl model?)

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:41:
Ah dat is heel mooi! Ik had de garantie voorwaarden al dorgelezen van Lenovo, maar deze zijn hier niet heel erg duidelijk erin. Heb ik meteen nog een vraag aan je. Wordt dit model geleverd met een qwerty layout? (wat zou er afwijken tov een nl model?)
Mijne werd gewoon geleverd met een qwerty lay-out toetsenbord (van ALPS).

[ Voor 10% gewijzigd door Slomy op 24-06-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:25:
Leuk ding. (Ik baal eigenlijk nu al dat mijn T61 slechts 1440x900 heeft ipv 1400x1050)

Alleen jammer dat die van eBay geen 9 cells accu heeft. 2e GB moet je ook nog zelf toevoegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Leuk ding. (Ik baal eigenlijk nu al dat mijn T61 slechts 1440x900 heeft ipv 1400x1050)

Alleen jammer dat die van eBay geen 9 cells accu heeft. 2e GB moet je ook nog zelf toevoegen. :+
9 cells is inderdaad minder, maar met gewoon office gebruik e.d. gaat hij toch al 4 uur mee. Ooit wil ik echter nog een 9cell of multibay accu aanschaffen Die 2de gb heb ik inderdaad al toegevoegd, maar ik had geluk dat laatst een aanbieding was @ ibood.com. Toen voor 1 gig geheugen 30 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, ik heb gewoon voor 32 euro een GB Kingston bij Azerty gehaald.. * the iBood aanbieding :*)

EDIT: Damn, bij tracking staat nog steeds dat het Parijs heeft verlaten, maar verder is het nog nergens aangekomen sinds dat het op 22-6 op 22:16 uit Parijs wegging

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Ik baal er ook van dat tegenwoordig 95% van de laptops widescreen is. Ik heb gelukkig nog een mooi 1400x1050 scherm :*) Als ik aan het surfen, office aplicaties en autocad etc aan het doen ben heb ik totaal geen baat bij een widescreen integendeel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.

Maar ik wilde het liefst een nVidia kaart en ik wilde de laptop snel hebben.

Anders had ik wel gewacht tot de T61 met de nVidia en 14" 4:3 er was.

Slechte batterytime van de T61 komt ook omdat het maximaal een 7 cells battery is ipv een 9 cells zoals bij de T60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:34:
[...]

Ik baal er ook van dat tegenwoordig 95% van de laptops widescreen is. Ik heb gelukkig nog een mooi 1400x1050 scherm :*) Als ik aan het surfen, office aplicaties en autocad etc aan het doen ben heb ik totaal geen baat bij een widescreen integendeel.
Bij CAD programma's heb je toch juist meer baat met een groter scherm. Je kan immers meer inormatie op je scherm zien? De resolutie die ik nu heb bevalt me zeer goed. Ik kan nu twee Internet-pagina's tegelijk bekijken en scrollen; bijv. dit topic aan de linkerkant van het scherm en de Headlines van Tweakers aan de rechterkant. Werkt echt goed. Alleen ben je wat minder mobiel met je WS.

Let wel op dat je dus een hoge resolutie nodig moet hebben als je voor WS gaat, anders heb je alsnog niets aan je WS. De hoge resolutie die ik nu heb is echt relax om mee te werken, mits je goede ogen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij eigenlijk nog af of het verstandig is om zo lang mogelijk op netspanning te werken of zo lang mogelijk op je accu (ook als er netspanning beschikbaar is). Dit om de levensduur van de accu te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je achter het bureau zit kun je beter zonder de accu erin werken schijnt het.

Tja, tot nog toe is alleen de 1920x1200 15,4 inch widescreen echt nuttig.

Want aan 1600x1200 heb je meer dan aan 1680x1050
En aan 1400x1050 heb je meer dan aan 1440x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, deze moet dus werken op mijn T42, toch? http://www.s3plus.nl/prod...b71aad630e67cf2d48ec4a990

Dan denk ik dat ik er daar maar 2 van bestel. Over dat 2700 en 3200, zit daar een verschil in? Ik bedoel, is de 3200 bijvoorbeeld in theorie "beter" dan een 2700? Ik ga denk namelijk toch maar voor een 2700 omdat ik daarvan zeker weet dat eht werkt dan.

Met behulp van deze info moet dat swappen van die So-Dimms wel lukken.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46513.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
je moet kijken met welke snelheid je huidige geheugen werkt. Degene die matcht moet je bestellen (sneller is altijd wel goed maar kan door een langzame module de snelheid teniet doen) Als je er een tragere erin doet gaat het systeem op de instellingen van de traagste module werken

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een afknapper.....de TU Delft heeft gekozen voor een Dell Latitude voor het laptopproject.

http://www.icto.tudelft.n...ten/specificaties-laptop/

Ik had gehoopt dat ze voor een IPS (ofwel T60p) laptop zouden kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:06:
Als je achter het bureau zit kun je beter zonder de accu erin werken schijnt het.

Tja, tot nog toe is alleen de 1920x1200 15,4 inch widescreen echt nuttig.

Want aan 1600x1200 heb je meer dan aan 1680x1050
En aan 1400x1050 heb je meer dan aan 1440x900
Zou je dat eens kunnen toelichten? Want bij een TE hoge resolutie heb je volgens mij zeer goede ogen nodig om nog enige informatie op het scherm te kunnen zien. Alles wordt immers kleiner gemaakt bij een hogere resolutie. Ik denk dat sommige mensen al moeite hebben om met mijn huidige resolutie te werken (1680x1050).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:51:
Wat een afknapper.....de TU Delft heeft gekozen voor een Dell Latitude voor het laptopproject.

Bij ons gaan ze ook voor de Latitude D830.
Ik begin nu steeds erger te twijfelen over D830 <-> R61.

Buiten dat de R61 lichter is, een 14." scherm heeft, en een groter HD(120 <->80)
vraag ik me af wat er _nog_ beter is aan de Thinkpad's.
De prijzen liggen namelijk toch een eind uit elkaar (1000 <=> 1700). ( Beide 3 year business garantie).

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choxo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:23:
[...]

vraag ik me af wat er _nog_ beter is aan de Thinkpad's.
De prijzen liggen namelijk toch een eind uit elkaar (1000 <=> 1700). ( Beide 3 year business garantie).
Tja, als je 'n echt werkpaard & degelijkheid zoekt moet je toch 'n Thinkpad kopen :) Ik heb zelf via de zaak al 3 Thinkpads gehad (heb nu 'n T42) & de 4e komt er volgende week aan (T61) Wat ook 'n grote pre is tov. andere merken is 't feit dat je niet met zo'n onwerkbaar glidepad hoeft te werken, maar met 'n rood tepeltje, dat werkt net zo goed als 'n gewone muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:52:
[...]

Bij CAD programma's heb je toch juist meer baat met een groter scherm. Je kan immers meer inormatie op je scherm zien? De resolutie die ik nu heb bevalt me zeer goed. Ik kan nu twee Internet-pagina's tegelijk bekijken en scrollen; bijv. dit topic aan de linkerkant van het scherm en de Headlines van Tweakers aan de rechterkant. Werkt echt goed. Alleen ben je wat minder mobiel met je WS.

Let wel op dat je dus een hoge resolutie nodig moet hebben als je voor WS gaat, anders heb je alsnog niets aan je WS. De hoge resolutie die ik nu heb is echt relax om mee te werken, mits je goede ogen hebt :)
Persoonlijk vind ik het op en 4:3 scherm prettiger werken, je hebt ook meer pixels tot je beschikking. En de Toolbars bij autocad aan de zeikant zijn zo smal dat ze bijna niets van je scherm wegnemen. De toolbars boven en onder in het scherm zijn aanzienlijk groter van formaat En met een widescreen hou je dus een stuk minder ruimte over. Ook met word bijvoorbeel zie ik liever meer regels, alinea's etc op een scherm staan ipv brede zinnen. En dan komt er ook nog bij kijken dat je minder mobiel bent zoals je al aangaf. Een widescreen is top voor films enzo echt super. Alleen persoonlijk vind ik het niks voor een zakelijke notebook.
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:10:
Ik vraag mij eigenlijk nog af of het verstandig is om zo lang mogelijk op netspanning te werken of zo lang mogelijk op je accu (ook als er netspanning beschikbaar is). Dit om de levensduur van de accu te verlengen.
Als ik thuis zit heb ik hem altijd in de lader. Tenzei ik de laptop uitzet dan haal ik de lader er ook uit. Als ik op de accu ga werken en ik kom weer thuis hang ik hem weer in de lader. Ik probeer de accu nooit helemaal leeg te laten lopen. Dat werkt voor als nog prima. De accu is na driekwart jaar (dagelijks gebruik en bijna dagelijks onderweg) nog in hele goede conditie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:46:
[...]

Wat ook 'n grote pre is tov. andere merken is 't feit dat je niet met zo'n onwerkbaar glidepad hoeft te werken, maar met 'n rood tepeltje, dat werkt net zo goed als 'n gewone muis!
Alleen al om die reden zou ik al voor een Thinkpad gaan.....zo'n touchpad is echt niets. Maar als je puur voor prestaties gaat, dan moet je natuurlijk geen Thinkpad nemen want voor dat geld heb je een bijv. een Compal met 2.33 GHz processor, 2 GB ram, een 7600Go, etc.

Bij mij heeft degelijkheid en dus betrouwbaarheid een belangrijke rol gespeeld bij het kiezen van een laptop. En feit is dat de Thinkpad-serie nog steeds legendarisch is als het gaat om bovengenoemde punten. Ik zou overigens niet voor een R-serie gaan, maar voor de T-serie. Check de website van Lenovo maar voor de onderlinge verschillen. Je moet bij Demo kijken. En als je een T60 WS laptop uit de VS bestelt ben je ongeveer 1400 euro kwijt, en dus niet 1700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:59:
[...]

Persoonlijk vind ik het op en 4:3 scherm prettiger werken, je hebt ook meer pixels tot je beschikking. En de Toolbars bij autocad aan de zeikant zijn zo smal dat ze bijna niets van je scherm wegnemen. De toolbars boven en onder in het scherm zijn aanzienlijk groter van formaat En met een widescreen hou je dus een stuk minder ruimte over. Ook met word bijvoorbeel zie ik liever meer regels, alinea's etc op een scherm staan ipv brede zinnen. En dan komt er ook nog bij kijken dat je minder mobiel bent zoals je al aangaf. Een widescreen is top voor films enzo echt super. Alleen persoonlijk vind ik het niks voor een zakelijke notebook.
Zowel een 4:3 als een WS hebben qua hoogte dezelfde schermafmetingen. Dus wat je zegt over dat bij AutoCAD een groter deel van je scherm wordt weggenomen gaat niet op. Je schermhoogte blijft gewoon hetzelfde, alleen in de breedt heb je bij een WS wat meer ruimte dan bij een normaal scherm.

En met Word is het zo dat je geen bredere alinea's krijgt. Je hebt dan alleen meer "nutteloze" grijze lege kaders aan de linker- en rechterkant van je document waarop je aan het typen bent. Ik maak veel gebruik van Documentstructuur in Word, dus voor mij is het wel handig aangezien de letters gewoon dezelfde grootte blijven (zowel in hoogte als breedte).

En wat betreft "zakelijkheid", het uiterlijk blijft gewoon hetzelfde van de laptop, alleen is ie een paar centimeter breder. Voor mij werkt het juist prettiger om meer ruimte te hebben in Excel, Matlab, Catia en AutoCAD. Maar ieder z'n eigen smaak he. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Zowel een 4:3 als een WS hebben qua hoogte dezelfde schermafmetingen. Dus wat je zegt over dat bij AutoCAD een groter deel van je scherm wordt weggenomen gaat niet op. Je schermhoogte blijft gewoon hetzelfde, alleen in de breedt heb je bij een WS wat meer ruimte dan bij een normaal scherm.

En met Word is het zo dat je geen bredere alinea's krijgt. Je hebt dan alleen meer "nutteloze" grijze lege kaders aan de linker- en rechterkant van je document waarop je aan het typen bent. Ik maak veel gebruik van Documentstructuur in Word, dus voor mij is het wel handig aangezien de letters gewoon dezelfde grootte blijven (zowel in hoogte als breedte).

En wat betreft "zakelijkheid", het uiterlijk blijft gewoon hetzelfde van de laptop, alleen is ie een paar centimeter breder. Voor mij werkt het juist prettiger om meer ruimte te hebben in Excel, Matlab, Catia en AutoCAD. Maar ieder z'n eigen smaak he. :>
Widscreen is 900 hoog en normaal is 1050 hoog. Lijkt me dus duidelijk dat je met een 4:3 scherm meer hoogte hebt. Wide screen is 1440 breed ten opzichte van 1400 voor een normaal scherm. Wil je echt voor dat kleine beetje breedte die hoogte inleveren? Het is niet zo dat je met een 4:3 scherm geen 2 vensters naast elkaar kunt zetten en met een widescreen wel.
Jou scherm is ongeveer 8mm breder, maar mijn scherm is ongeveer 30 milimeter hoger. Rekenuit je winst.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:19:
[...]

Widscreen is 900 hoog en normaal is 1050 hoog. Lijkt me dus duidelijk dat je met een 4:3 scherm meer hoogte hebt. Wide screen is 1440 breed ten opzichte van 1400 voor een normaal scherm. Wil je echt voor dat kleine beetje breedte die hoogte inleveren? Het is niet zo dat je met een 4:3 scherm geen 2 vensters naast elkaar kunt zetten en met een widescreen wel.
Jou scherm is ongeveer 8mm breder, maar mijn scherm is ongeveer 30 milimeter hoger. Rekenuit je winst.
Heu....ik heb volgens mij toch echt een resolutie van 1680 bij 1050. Dusss.........

En het verschil in hoogte is echt bijna niets:
http://www.notebookreview...w=ThinkPad+T60+Widescreen
http://www.notebookreview.com/assets/18348.jpg

;) :>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:32:
[...]

Heu....ik heb volgens mij toch echt een resolutie van 1680 bij 1050. Dusss.........
Ja dan is het appels met peren vegelijken. ik heb het over 1400x1050 vs 1440x900. Maar voor 1600x1200 vs1680x1050 geld het zelfde verhaal. Het is een simpel rekensommetje. En als je het verschil in hoogte van 30mm niks vind kan je na gaan wat het vershil in breedte van 8mm nou voorstelt. Probeer daar maar eens een extra venster in te proppen. ;)

edit: daar wordt een 15.4" widscreen vergeken met een 14.1" scherm. Ook weer appels met peren vergelijken. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal anders binnenkort wel ff een paar screenshots sturen, dan zie je dat het ideaal is met WS. Alleen ietsje groter qua formaat....dat is echt het enige minpunt wat mij betreft. De rest is vrijwel identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Ja dan is het appels met peren vegelijken. ik heb het over 1400x1050 vs 1440x900. Maar voor 1600x1200 vs1680x1050 geld het zelfde verhaal. Het is een simpel rekensommetje. En als je het verschil in hoogte van 30mm niks vind kan je na gaan wat het vershil in breedte van 8mm nou voorstelt. Probeer daar maar eens een extra venster in te proppen. ;)

edit: daar wordt een 15.4" widscreen vergeken met een 14.1" scherm. Ook weer appels met peren vergelijken. 8)7
Volgens mij zitten we hier niet echt op 1 lijn te communiceren. Ik heb het over het vergelijken van een:

Lenovo Thinkpad T60 WSGA+ met een resolutie van 1680x1050.

en vergeleken met een:

Lenovo Thinkpad T60 SGA+ met een resolutie van 1400x1050.

Jouw stelling is o.a. dat in Word zinnen breder worden en dat je in Autocad aan de onder- en bovenkant minder ruimte overhoud bij een WS. Mijn stelling is dan dat dit geen ene hol uitmaakt omdat de verticale resolutie gewoon hetzelfde blijft en de programma's passen zich hierop automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Volgens mij zitten we hier niet echt op 1 lijn te communiceren. Ik heb het over het vergelijken van een:

Lenovo Thinkpad T60 WSGA+ met een resolutie van 1680x1050.

en vergeleken met een:

Lenovo Thinkpad T60 SGA+ met een resolutie van 1400x1050.

Jouw stelling is o.a. dat in Word zinnen breder worden en dat je in Autocad aan de onder- en bovenkant minder ruimte overhoud bij een WS. Mijn stelling is dan dat dit geen ene hol uitmaakt omdat de verticale resolutie gewoon hetzelfde blijft en de programma's passen zich hierop automatisch aan.
Ja maar je begrijpt toch wel dat 1680x1050 met 1400x1050 appels met peren vergelijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:00:
[...]
punten. Ik zou overigens niet voor een R-serie gaan, maar voor de T-serie
Waarom?
Ik zie in de specificaties meestal geen grote verschillen, buiten dat de HD groter zijn in R-series en de prijzen van de T-series hoger zijn?

En waarom een T60 en geen T61(prijs?)

De laptop zal dienen voor mijn informatica opleiding.

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:51:

Tssk, wat een genekt ding zeg.

Trage kleine HDD
Allergoedkoopste Santa Rosa CPU
geen 9 cell accu, maar 6 cell
geen 1920x1200 maar 1680x1050

Ik heb trouwens mijn T61 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:54:
[...]

Ik heb trouwens mijn T61 binnen :)
pics!pics! pic!s! :9~

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Methew schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:22:
je moet kijken met welke snelheid je huidige geheugen werkt. Degene die matcht moet je bestellen (sneller is altijd wel goed maar kan door een langzame module de snelheid teniet doen) Als je er een tragere erin doet gaat het systeem op de instellingen van de traagste module werken
En hoe kan ik achterhalen met welke snelheid mijn geheugen werkt? Overigens ben ik van plan het originele intern geheugen eruit te halen, er 2 nieuwe van 1 gig erin te stoppen. Is het dan nog steeds van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Damn, wat een poepding is het eigenlijk. Ik zet hem aan: BSOD. Nja, uiteindelijk start hij op (duurt minutenlang), rip je iets te vaak de secundaire accu erin en eruit: BSOD.

Meld je je aan bij Vista: zwart scherm, CTRL+AT+DEL , cancel en hij gaat pas verder met laden. Weer een flinke tijd.

Widescreen ziet er nog vies uit hoek: zo'n soort strookje scherm heb je, met enorme randen boven en onder. Ook de randen naast het toetsenbord vallen me aardig groot uit.

Maar verder ben ik er wel blij mee hoor :/

Stabiliteit mag nog wel wat verbeteren, met dat Vista. Maar dat wist ik voor ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

Kon je hem dan niet met XP krijgen?
Of smijt er ubuntu op =)

Het ligt dus eerder aan vista eigenijk?

[ Voor 26% gewijzigd door Choxo op 25-06-2007 17:40 ]

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Ja.

Damn, wat een poepding is het eigenlijk. Ik zet hem aan: BSOD. Nja, uiteindelijk start hij op (duurt minutenlang), rip je iets te vaak de secundaire accu erin en eruit: BSOD.

Meld je je aan bij Vista: zwart scherm, CTRL+AT+DEL , cancel en hij gaat pas verder met laden. Weer een flinke tijd.

Widescreen ziet er nog vies uit hoek: zo'n soort strookje scherm heb je, met enorme randen boven en onder. Ook de randen naast het toetsenbord vallen me aardig groot uit.

Stabiliteit mag nog wel wat verbeteren, met dat Vista. Maar dat wist ik voor ik hem kocht.
Vaag......bij mij deed ie het wel goed, maar ook pas na een half uur install. Ga je Vista er vanaf mieteren en installeer je XP? Ik heb standaard XP erbij gekregen en dat bevalt me prima. Gewoon lekker snel en eenvoudig qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Ja.

Vertel JCV! Hoe bevalt ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, ik trek de adapter eruit: BSOD :(

Iets openen in nieuw tabblad doet hij ook 10 seconden over |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:09:
OMG, ik trek de adapter eruit: BSOD :(

Iets openen in nieuw tabblad doet hij ook 10 seconden over |:(
Wat is een BSOD? Is dat een blauw scherm ofzo? Ik zou gewoon NU Vista eraf gooien als dat mogelijk is. Let wel op dat je dan die Thinkpad software niet eraf gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Blue Screen of Death.

En het opstarten duurt ook eindeloos.

Eerst maar eens dat Norton eraf :9
Hoe groot? 9 MP? 0,3 MP? :?

EDIT: Hij doet het al wat beter. Geen BSOD meer bij uittrekken poweradapter. Vista update als de neten.

Battlefield 2 erop gezet: UAV online and transmitting (gamen op m'n desktop en laptop in andere team met map op) _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:33:

Battlefield 2 erop gezet: UAV online and transmitting (gamen op m'n desktop en laptop in andere team met map op) _/-\o_
Tsssskk. Wat is dat nou nu? Gamen op een Thinkpad? Dat is echt ongehoord, a Thinkpad means strictly business....

ik heb zelf alleen SNES en NES emulators geïnstalleerd, met Super Mario World en Contra 3 enzo :*)

BTW, wat is je nickname bij Battlefield 2? Ik speel ook heel vaak dat spel, en mijn nickname is KoninginBeatrix >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:27:
[...]

BTW, wat is je nickname bij Battlefield 2? Ik speel ook heel vaak dat spel, en mijn nickname is KoninginBeatrix >:)
LOL! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Ja maar je begrijpt toch wel dat 1680x1050 met 1400x1050 appels met peren vergelijken is?
Daarom is 1400x1050 ook SXGA+ en 1680x1050 WSXGA+? Volgens mij zijn deze 2 juist perfect te vergelijken. Op een 15" respectievelijk 15,4" scherm zorgen deze 2 resoluties namelijk voor exact even grote pixels en krijg je bij 1680x1050 op een 15,4" scherm er gewoon een stuk van 280x1050 bij aan de zijkant. Ik zit op dit moment achter een T42 met 1400x1050, maar voor mijn volgende laptop zou ik het niet erg vinden om een widescreen te nemen, als de resolutie maar minimaal 1680x1050 is in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SneakyViper schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:02:
[...]

Daarom is 1400x1050 ook SXGA+ en 1680x1050 WSXGA+? Volgens mij zijn deze 2 juist perfect te vergelijken. Op een 15" respectievelijk 15,4" scherm zorgen deze 2 resoluties namelijk voor exact even grote pixels en krijg je bij 1680x1050 op een 15,4" scherm er gewoon een stuk van 280x1050 bij aan de zijkant. Ik zit op dit moment achter een T42 met 1400x1050, maar voor mijn volgende laptop zou ik het niet erg vinden om een widescreen te nemen, als de resolutie maar minimaal 1680x1050 is in dat geval.
Kijk als jij 1400x1050 met 1680x1050 wil vergelijken moet je dat gewoon doen. Maar ik vergelijk gewoon 1400x1050 met 1440x900. En volgens mij komen wij niet op een lijn met deze discussie dus ik hou er nu verder over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.

Conclusie onder lijn: breedbeeld sucks, fabrikanten proberen klanten te misleiden en je laptop wordt er ook nagenoeg niet kleiner van. (Ruimte wordt gebruikt voor webcam e.d.)

Nja, net weer een BSOD gehad. En nu zit de HDD continue te ratelen, en dat terwijl ik Norton er al af heb gegooid.

Mijn nickname in BF2 is jcvjcvjcvjcv, je vind me nagenoeg uitsluitend op 84.244.131.54 : i3d.nl NOD clan, 24/7 All SF Maps. M'n laptop account is SantaRosaG84M, allebei met [NOD] ervoor 8)

Wat klote zeg, nog geen 2 uur batterylife met gewoon surfen als de HDD zo idioot zit te ratelen.

EDIT: Eindelijk, hij is weer rustig. Zal wel met die BSOD te maken gehad hebben. Fan gaat nu ook weer down en hij geeft nu op 76% nog 2 uur en 5 minuten aan met scherm gedimmed (beste fel nog in een donkere kamer met moeie ogen). Dat is met de 6 cell battery only.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, net een paar uurtjes op het ding zitten gamen. Na verloop van tijd reageerden de meeste toetsen in de game niet meer, ik alt+tab, ding is traag als stroop, vervolgens doet hij in 1 keer nog even snel wat ik allemaal aangeklikt had en geeft een BSOD. Oververhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Dat klinkt allemaal echt niet goed. Als ik jouw was zou ik er eens een fresh install overheen gooien, van xp wel te verstaan.

Sinds ik mijn T60 heb gekregen heb ik geen enkele vastloper of BSOD gehad. Gamen is ook geen probleem, heb er al aardig wat uurtjes Company of Heroes op gespeeld (natuurlijk iets anders als battlefield 2, maar toch). Alt tab wanneer ik een game opgestart heb is ook geen probleem.
Overigengs draai ik wel xp (bewust).

Ik zou even een nieuwe software install erop gooien om te kijken of dat nu het probleem is. Mocht dat namelijk niet het geval zijn zou er iets anders defect kunnen zijn, al heb ik er weinig verstand van waar het probleem dan zou moeten liggen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:42:
Inderdaad.

Conclusie onder lijn: breedbeeld sucks, fabrikanten proberen klanten te misleiden en je laptop wordt er ook nagenoeg niet kleiner van. (Ruimte wordt gebruikt voor webcam e.d.)
Nou ja, wat een waardeloze conclusie, helemaal niet onderbouwd. Ik vind WS perfect werken, en blijkbaar vinden miljoenen/honderduizenden andere mensen dat ook. Tenslotte, de klant bepaalt toch de verkoopcijfers?

Misschien beetje OFF-T:
Conclusie is dat 4:3 schermen tot een uitstervend ras behoren en dat een WS in vele opzichten voordelen biedt t.o.v. een normaal scherm. In het begin dacht ik dat WS mijn beeld zou gaan vervormen, maar dat is dus niet het geval. Nogmaals, enig nadeel is dat je laptop een paar centimeter breder wordt. Maar wat mij betreft mogen jullie wel vasthouden aan een 4:3 en straks over 5 jaar de bittere waarheid onder ogen zien dat er nagenoeg geen enkele "normale" schermen meer te krijgen zijn omdat mensen zoals ik de nuttigheid van WS inzien.

Mijn gloednieuwe laptop (T60) werkt overigens perfect. Ik werk onder XP Pro en tot nu tu geen enkele error of blauw scherm gehad. Mijn HDD zoemt soms ook een beetje, maar das alleen als ie zware berekeningen aan het uitvoeren is. Ik heb nog geen games erop gespeeld, alleen Super Mario World, en die draait perfect! :P

Mijn accuduur is nu ongeveer 3,5 uur bij werken met Office en documenten lezen. Niet slecht voor een 6-cells accu. Ik ga binnenkort maar eens een extra 9-cells accu kopen omdat draadloos werken gewoon ideaal is.

@JCV. Heb jij ook Bluetooth? Als het goed is heb ik ook BT, alleen hij zegt dan dat er geen BT is geinstalleerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Misschien is het interessant te vermelden dat 4:3 schermen een uitstervend ras zijn door de producenten van de panels. Widescreen is namelijk goedkoper te fabriceren er worden steeds minder 4:3 schermen gemaakt om die reden. Een van de redenen dat Lenovo nu meer widescreen thinkpads begint te maken is dat ze geen keuze meer hebben: als ze alleen maar 4:3 laptops bouwen kunnen ze in de toekomst niet meer voldoende lcd-panels geleverd krijgen.

Persoonlijk ben ik ook gek op widescreen, ik zit thuis achter een 1900x1200 schem en het is heerlijk. Maar voor een laptop met 14 inch is er geen voordeel met widescreen. 1400x1050 Is gewoon beter dan 1280x800 of zelfs 1440x900. 1680x1050 Wordt namelijk niet geleverd in 14 inch formaat. Dus natuurlijk is die resolutie nog beter maar dan zit je al aan een 15 inch scherm vast. En in 15 inch leverde IBM/Lenovo altijd al 1600x1200 schermen en daarmee vergeleken is 1680x1050 eigenlijk niet beter.

Het probleem met widescreen is dat fabrikanten altijd alles zo mooi presenteren alsof widescreen gewoon een stukje extra scherm aan de zijkant is.

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4vqx9ox.jpg

Zo van: Kijk eens wat een extra ruimte je hebt. Maar in de praktijk komt dit niet voor omdat het zou betekenen dat je naar een groter scherm overstapt en dan zal elke resolutie, widescreen of niet, hoger zijn en een verbetering.
In de praktijk betekent widescreen dus dat je hoogte opgeeft en in de breedte terugkrijgt. Of je moet meteen een groter scherm nemen. Wat je ermee doet bepaalt dus wat voor jou de beste keuze is.

@jcvjcv..etc
Dit zou inderdaad kunnen liggen aan de temperaturen van je laptop of een driver die problemen geeft.
Check eerst je temperaturen met een temperatuurmonitor of voel of je thinkpad erg heet wordt aan de onderkant. Update dan je thinkpad drivers via Software Installer. Misschien dat een driver nog niet Vista geschikt was.
Als dat niets oplevert zou je inderdaad een restore kunnen proberen. Of het veel helpt is maar de vraag omdat je de problemen vanaf het begin al had maar vaak helpt het. Anders moet je 'even' XP installeren of het daar ook problemen geeft. Je kan immers makkelijk terug naar Vista met een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dat SYSTEM Update van LENOVO? 97,73 MB updates :D

Nagenoeg voor elk component >:) :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo

Choxo

n\o/ne

Kies maar :)

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie standaard vs widescreen is grotendeels persoonlijk.

Kijken we naar het gemiddelde widescreen scherm op een 15" of 14" laptop dan is de resolutie 1280*800 (WXGA). Op een dergelijke resolutie heb je niet echt voordeel aan het widescreen zijnde. Je kan vb niet echt 2 word documenten naast elkaar zetten. Neem daarnaast vb websites. Als ik mensen zie surfen op die resolutie is dat bijna altijd fullscreen. Ook daar zie ik geen voordeel, heel veel sites zijn smaller dan 800px met gevolg ruimteverlies opzij. Verder verlies je gewoon overzicht op de plaats waar het op dat ogenblik belangrijk is: de hoogte.

WXGA vergelijken met XGA is op zich geen propere vergelijking (op vlak van formaat) omdat de ppi verschillend is (bij ongeveer gelijke schermdiagonalen). Echter ken ik geen laptops met een standaard scherm met een ppi gelijk aan deze van WXGA. In dat opzicht is WXGA alleen maar voordeel.

Neem nu dat je de keuze hebt tussen WSXGA (1440*900) en SXGA+ (1400*1050), vergelijk het met een apple macbook pro 15" en lenovo thinkpad T60 15" (of 14"), dan zou ik voor de SXGA+ gaan omdat die gewoon een hogere ppi heeft. Bovendien is het vanaf 1400px (bij voorkeur 1600px) breedte goed doenbaar om met 2 vensters naast elkaar te werken.
Moest ik nu moeten kiezen tussen een UXGA (1600*1200) 15" en WUXGA (1920*1200) 15" dan zou ik weer voor de WUXGA gaan, weer omwille van de ppi.
Moest ik nu moeten kiezen tussen een WUXGA 15" en een QXGA (2048*1536) dan zou ik weer gaan voor QXGA...

Ik denk dat je het punt wel snapt. Hoe hoger de ppi hoe "beter", widescreen of niet.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste