Ah
ETA on T61 6/25/2007
ETA on T61 6/25/2007
Verwijderd
Verwijderd
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een T61? Batterijduur en schermhelderheid schijnen nogal matig te zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:14:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd.
Jij al wat wijzer geworden? Geld terug ofzo?
Verwijderd
nVidia graphics t.o.v. verouderde ATIVerwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:57:
[...]
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een T61? Batterijduur en schermhelderheid schijnen nogal matig te zijn?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:59 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Verwijderd
Over dat laatste; ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Je hebt pech of niet, en ik had dus pech. Maar kom om 13.15 thuis, ligt er een kennisgeving van FedEx, en jawel hoor: om 12.31 pakket aangeboden en ik was niet thuis......Maar ik zal verder hier niets meer over zeggen anders wordt het als slowchat gezien. En oh ja, binnen 2 dagen was dat pakket uit Indianapolis naar mijn huis gekomen, dus het KAN wel snel....(dus lag gewoon 3 weken in de VS, helemaal voor nietsch)Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:28:
Ik zit er serieus aan te denken om een Lenovo Thinkpad aan te schaffen voor volgend schooljaar (T60/T61?).
Maar waar kan ik deze dan het beste aanschaffen?
Ik zie dat veel mensen ze hier uit de Verenigde Staten laten overkomen, zijn ze in Nederland dan zo moeilijk te verkrijgen of zijn ze een stuk duurder hier?
Ik heb voor een dergelijk bedrag nog nooit een aankoop gedaan via internet en al helemaal niet aan de andere kant van de wereld. Ik heb dus ook geen gezin in gezeik met FedEx zoals ik hier lees, hebben meer mensen daar problemen mee?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 16:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wow, ziet er strak uit. Is het je toch gelukt met PayPal zonder CreditCard? (Oh damn, daar zou ik nog voor je naar kijkenVerwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:36:
Nieuwe sleeve. Hij had iets 'dieper' gemogen maar t voldoet best...
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:19 ]
Verwijderd
Hee bedankt voor de reactie!Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:41:
[...]
Over dat laatste; ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Je hebt pech of niet, en ik had dus pech. Maar kom om 13.15 thuis, ligt er een kennisgeving van FedEx, en jawel hoor: om 12.31 pakket aangeboden en ik was niet thuis......Maar ik zal verder hier niets meer over zeggen anders wordt het als slowchat gezien. En oh ja, binnen 2 dagen was dat pakket uit Indianapolis naar mijn huis gekomen, dus het KAN wel snel....(dus lag gewoon 3 weken in de VS, helemaal voor nietsch)
Maar in NL ken ik alleen Bluelink die de T60 verkoopt met hoge resolutieschermen en nog tegen een goede prijs. Maar ik denk dat Bluelink met hetzelfde probleem zit als particulieren, namelijk shipping. Alleen maken zij er nog iets winst op. Dus ik zou zeggen, bestel gewoon zelf bij Euclid ofzo, van mijn ervaringen zijn ze snel en betrouwbaar, en klantenservice ook top (vooral vergeleken met FedEx USA).
Dit ziet er wel netjes uit denk ik, maar hoe kan de prijs bij Azerty zo enorm uiteenlopend zijn.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:16:
Azerty.nl
T7200
X1400
1 GB ram
120 GB 5400 RPM
Vista Business
Bluetooth
1680x1050
15.4" wide
6 cell accu
€ 1590 incl. BTW
Verzendkosten zijn € 8,95
Ook mogelijkheid tot afhalen
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:07 ]
Ik had er nog een via het thinkpad forum te pakken weten te krijgen van een nederlandse member.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:34:
[...]
Wow, ziet er strak uit. Is het je toch gelukt met PayPal zonder CreditCard? (Oh damn, daar zou ik nog voor je naar kijken)
Hopelijk brengen ze die dingen ook voor de 14 inch widescreens, als kan ik dan natuurlijk ook een 15" 4:3 sleeve pakken, moet ook wel passen. Of heb jij in de breedte in die sleeve nog een inchje over?
Hier in de lokale winkels hebben ze vooral van die omgevouwen platen karton met een plakbandje ertussen. No offence, maar zo komt het over.
Thinkpads zijn meestal niet geschikt voor gamen, maar met een losse videochip er in kun je best wel wat proberen. Met die X1400 kun je uit de voeten als je in niet al te hoge resoluties speelt en met minder details, maar veel moet je niet verwachten. De T60P is eigenlijk een mobile workstation en dus ook niet echt geschikt om te gamen. De videokaart is wel goed maar geoptimaliseerd voor CAD en 3D modeling. Bovendien zijn de P modellen 'top of the line' en dus sterfensduur.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:09:
Oké ik zit nu een beetje te kijken naar deze 2 varianten van de T60 en T60P:
En dan gaat het met name om de videokaart:
ATI MOBILITY RADEON X1400 vs ATI® MOBILITY™ FireGL™ V5250
Wat is wijsheid in deze? De FireGL lijkt me duidelijk een stuk beter, maar helaas ook een stuk duurder. Ik ben niet echt een gamer, maar zo af en toe een spel installeren wil ik wel kunnen. Kan ik dan uit de voeten met die X1400?
Verwijderd
Verwijderd
Ik had dit ook bij mijn T60 en heb het eigenlijk heel eenvoduig opgelost door een paar kleine stukjes papier tussen de batterij en de T60 te stoppen. Werkt perfect en geen last meer van een wiebelende batterij.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:41:
Hier mijn eerst indrukken van de T60 15,4 WSXGA+. Ik heb geen referenties omdat ik geen ervaring heb met laptops en dus niks mee te vergelijken heb.
Bouwkwaliteit
Enige opmerking is dat de batterij een beetje kan wiebelen. Maar dat is alleen als je de laptop constant verplaatst, als je ermee aan het werken bent. Maar als je aan het werk ben, neem ik aan dat de laptop op het bureau staat en de batterij dus niet kan bewegen.
Choxo schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:47:
[...]
Zou je dan wat richtprijzen van de verschillende configuraties van de R61 kunnen posten?
Ik zou me niet graag laten afzetten namelijk
×××
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 20:09 ]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 23-06-2007 12:47 ]
Ik zou die 512mb reep verkopen en er 2x 1GB in zetten. Dan krijg je echt een boost die de investering wel waard is.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:08:
Ik was eerst van plan om een nieuwe notebook te halen, een t61 of een Compal IFL90 ofzo (I know, 2 totaal verschillende beestjes) maar misschien dat ik beter gewoon nog een jaartje met m'n T42 aanploeter, en er binnenkort maar ff een reep intern geheugen ingooi. Die bedraagt namelijk nu 512MB aan daar wilt hij af en toe nog wel eens over zeuren. Iemand een idee welke reep ik dan moet hebben? Ik heb er verder niet zo veel verstand van, maar meen ooit gelezen te hebben dat het niet verstandig is om 2 reepjes erin te hebben van verschillende MB hoeveelheden, klopt dit? Waar kan ik bovendien zien hoeveel er nu in zit? Ik hoorde dat het weinig werk was om ze erin te doen...
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 20:37 ]
Verwijderd
UltraNavVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:
. Ook begin ik me nu te realiseren dat die rode clit (hoe heet dat ding ook alweer) echt ideaal is om mee te werken.
[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2007 22:45 ]
Verwijderd
Waarom zo'n oud model? Heb gehoord dat die modellen te veel warmte produceren? Een T60 is wat moderner en heeft volgens mij meer te bieden op het gebied van prestaties.ThinkPad schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:44:
[...]
UltraNav
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een Thinkpad T40/T41ofzo kopen. En als die niet meer te koop zijn hier in de buurt, dan word het een andere Thinkpad. Geen ander merk meer voor mij
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:
Ook begin ik me nu te realiseren dat die rode clit (hoe heet dat ding ook alweer) echt ideaal is om mee te werken.
|_____vakje______|
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 24-06-2007 10:52 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 11:24 ]
Ik ben van plan een R61 14.1" te bestellen.CyberSnooP schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:43:
[...]
[afbeelding]
Ik heb overigens zelf een R61 15.4" in bestelling staan, ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.
×××
Verwijderd
Verwijderd
Check m'n profiel voor m'n leeftijdVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:50:
[...]
Waarom zo'n oud model? Heb gehoord dat die modellen te veel warmte produceren? Een T60 is wat moderner en heeft volgens mij meer te bieden op het gebied van prestaties.
Verwijderd
Ik kon het wel op die leeftijdThinkPad schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:04:
[...]
Check m'n profiel voor m'n leeftijd
Ben nog maar 15![]()
En €1500 ofzo trek ik niet zomaar tevoorschijn
Hyundai Ioniq 28kWh
Heel toevallig ben ik via deze verkoper ook aan mijn T60 gekomen (zelfde model als hij nu aanbied). De T60 heeft wereldwijde garantie van 3 jaar, wanneer je je model en serie nummer invult op de website van IBM / Lenovo krijg je een lijst met certified dealers en dus adressen waar je je laptop zou kunnen inleveren op het moment dat er iets defect zou gaan aan je laptop.Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:25:
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe laptop. Ik heb al ervaringen met een Acer (tm 800), echter deze zijn niet zo heel denderend. Je krijgt wel veel hardware voor je geld, maar de bouwkwaliteit is niet hoog. Ik wil bij mijn volgende laptop dit juist wel op orde hebben. Hiermee kom ik uit op een T serie van IBM/Lenovo. Echter zoek ik er wel 1 met goede specs zodat deze een flinke periode vooruit kan. Ik ben al aan het orienteren geweest wel type een beetje matcht. De T60 lijkt me een goed uitgangspunt. Dit model is leverebaar met 4:3 scherm (wat ik prefereer) met hoge resolutie. Echter als ik dit model in nederland bij een reguliere shop zoek stijgen de kost wel erg boven het budget. Na wat nader zoekwerk kom ik op ebay deze machine tegen:
http://cgi.ebay.nl/New-IB...2QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Lijkt me een perfecte machine voor het geld wat je ervoor neer legt. Dit zal wel een buitenlands model betreffen, maar mijn vraag nu: hoe gaat nou de garantieafhandeling van een buitenlandse laptop? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hyundai Ioniq 28kWh
Mijne werd gewoon geleverd met een qwerty lay-out toetsenbord (van ALPS).Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:41:
Ah dat is heel mooi! Ik had de garantie voorwaarden al dorgelezen van Lenovo, maar deze zijn hier niet heel erg duidelijk erin. Heb ik meteen nog een vraag aan je. Wordt dit model geleverd met een qwerty layout? (wat zou er afwijken tov een nl model?)
[ Voor 10% gewijzigd door Slomy op 24-06-2007 21:20 ]
Verwijderd
Leuk ding. (Ik baal eigenlijk nu al dat mijn T61 slechts 1440x900 heeft ipv 1400x1050)Methew schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:25:
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe laptop. Ik heb al ervaringen met een Acer (tm 800), echter deze zijn niet zo heel denderend. Je krijgt wel veel hardware voor je geld, maar de bouwkwaliteit is niet hoog. Ik wil bij mijn volgende laptop dit juist wel op orde hebben. Hiermee kom ik uit op een T serie van IBM/Lenovo. Echter zoek ik er wel 1 met goede specs zodat deze een flinke periode vooruit kan. Ik ben al aan het orienteren geweest wel type een beetje matcht. De T60 lijkt me een goed uitgangspunt. Dit model is leverebaar met 4:3 scherm (wat ik prefereer) met hoge resolutie. Echter als ik dit model in nederland bij een reguliere shop zoek stijgen de kost wel erg boven het budget. Na wat nader zoekwerk kom ik op ebay deze machine tegen:
http://cgi.ebay.nl/New-IB...2QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Lijkt me een perfecte machine voor het geld wat je ervoor neer legt. Dit zal wel een buitenlands model betreffen, maar mijn vraag nu: hoe gaat nou de garantieafhandeling van een buitenlandse laptop? Heeft iemand hier ervaring mee?
9 cells is inderdaad minder, maar met gewoon office gebruik e.d. gaat hij toch al 4 uur mee. Ooit wil ik echter nog een 9cell of multibay accu aanschaffen Die 2de gb heb ik inderdaad al toegevoegd, maar ik had geluk dat laatst een aanbieding was @ ibood.com. Toen voor 1 gig geheugen 30 euro betaald.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
[...]
Leuk ding. (Ik baal eigenlijk nu al dat mijn T61 slechts 1440x900 heeft ipv 1400x1050)
Alleen jammer dat die van eBay geen 9 cells accu heeft. 2e GB moet je ook nog zelf toevoegen.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:11 ]
Ik baal er ook van dat tegenwoordig 95% van de laptops widescreen is. Ik heb gelukkig nog een mooi 1400x1050 schermVerwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
[...]
Leuk ding. (Ik baal eigenlijk nu al dat mijn T61 slechts 1440x900 heeft ipv 1400x1050)
Alleen jammer dat die van eBay geen 9 cells accu heeft. 2e GB moet je ook nog zelf toevoegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bij CAD programma's heb je toch juist meer baat met een groter scherm. Je kan immers meer inormatie op je scherm zien? De resolutie die ik nu heb bevalt me zeer goed. Ik kan nu twee Internet-pagina's tegelijk bekijken en scrollen; bijv. dit topic aan de linkerkant van het scherm en de Headlines van Tweakers aan de rechterkant. Werkt echt goed. Alleen ben je wat minder mobiel met je WS.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:34:
[...]
Ik baal er ook van dat tegenwoordig 95% van de laptops widescreen is. Ik heb gelukkig nog een mooi 1400x1050 schermAls ik aan het surfen, office aplicaties en autocad etc aan het doen ben heb ik totaal geen baat bij een widescreen integendeel.
Verwijderd
Verwijderd
Hyundai Ioniq 28kWh
Verwijderd
Verwijderd
Zou je dat eens kunnen toelichten? Want bij een TE hoge resolutie heb je volgens mij zeer goede ogen nodig om nog enige informatie op het scherm te kunnen zien. Alles wordt immers kleiner gemaakt bij een hogere resolutie. Ik denk dat sommige mensen al moeite hebben om met mijn huidige resolutie te werken (1680x1050).Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:06:
Als je achter het bureau zit kun je beter zonder de accu erin werken schijnt het.
Tja, tot nog toe is alleen de 1920x1200 15,4 inch widescreen echt nuttig.
Want aan 1600x1200 heb je meer dan aan 1680x1050
En aan 1400x1050 heb je meer dan aan 1440x900
Bij ons gaan ze ook voor de Latitude D830.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:51:
Wat een afknapper.....de TU Delft heeft gekozen voor een Dell Latitude voor het laptopproject.
http://www.icto.tudelft.n...ten/specificaties-laptop/
Ik had gehoopt dat ze voor een IPS (ofwel T60p) laptop zouden kiezen.
×××
Verwijderd
Tja, als je 'n echt werkpaard & degelijkheid zoekt moet je toch 'n Thinkpad kopenChoxo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:23:
[...]
vraag ik me af wat er _nog_ beter is aan de Thinkpad's.
De prijzen liggen namelijk toch een eind uit elkaar (1000 <=> 1700). ( Beide 3 year business garantie).
Persoonlijk vind ik het op en 4:3 scherm prettiger werken, je hebt ook meer pixels tot je beschikking. En de Toolbars bij autocad aan de zeikant zijn zo smal dat ze bijna niets van je scherm wegnemen. De toolbars boven en onder in het scherm zijn aanzienlijk groter van formaat En met een widescreen hou je dus een stuk minder ruimte over. Ook met word bijvoorbeel zie ik liever meer regels, alinea's etc op een scherm staan ipv brede zinnen. En dan komt er ook nog bij kijken dat je minder mobiel bent zoals je al aangaf. Een widescreen is top voor films enzo echt super. Alleen persoonlijk vind ik het niks voor een zakelijke notebook.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:52:
[...]
Bij CAD programma's heb je toch juist meer baat met een groter scherm. Je kan immers meer inormatie op je scherm zien? De resolutie die ik nu heb bevalt me zeer goed. Ik kan nu twee Internet-pagina's tegelijk bekijken en scrollen; bijv. dit topic aan de linkerkant van het scherm en de Headlines van Tweakers aan de rechterkant. Werkt echt goed. Alleen ben je wat minder mobiel met je WS.
Let wel op dat je dus een hoge resolutie nodig moet hebben als je voor WS gaat, anders heb je alsnog niets aan je WS. De hoge resolutie die ik nu heb is echt relax om mee te werken, mits je goede ogen hebt
Als ik thuis zit heb ik hem altijd in de lader. Tenzei ik de laptop uitzet dan haal ik de lader er ook uit. Als ik op de accu ga werken en ik kom weer thuis hang ik hem weer in de lader. Ik probeer de accu nooit helemaal leeg te laten lopen. Dat werkt voor als nog prima. De accu is na driekwart jaar (dagelijks gebruik en bijna dagelijks onderweg) nog in hele goede conditie.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:10:
Ik vraag mij eigenlijk nog af of het verstandig is om zo lang mogelijk op netspanning te werken of zo lang mogelijk op je accu (ook als er netspanning beschikbaar is). Dit om de levensduur van de accu te verlengen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:03 ]
Verwijderd
Alleen al om die reden zou ik al voor een Thinkpad gaan.....zo'n touchpad is echt niets. Maar als je puur voor prestaties gaat, dan moet je natuurlijk geen Thinkpad nemen want voor dat geld heb je een bijv. een Compal met 2.33 GHz processor, 2 GB ram, een 7600Go, etc.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:46:
[...]
Wat ook 'n grote pre is tov. andere merken is 't feit dat je niet met zo'n onwerkbaar glidepad hoeft te werken, maar met 'n rood tepeltje, dat werkt net zo goed als 'n gewone muis!
Verwijderd
Zowel een 4:3 als een WS hebben qua hoogte dezelfde schermafmetingen. Dus wat je zegt over dat bij AutoCAD een groter deel van je scherm wordt weggenomen gaat niet op. Je schermhoogte blijft gewoon hetzelfde, alleen in de breedt heb je bij een WS wat meer ruimte dan bij een normaal scherm.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:59:
[...]
Persoonlijk vind ik het op en 4:3 scherm prettiger werken, je hebt ook meer pixels tot je beschikking. En de Toolbars bij autocad aan de zeikant zijn zo smal dat ze bijna niets van je scherm wegnemen. De toolbars boven en onder in het scherm zijn aanzienlijk groter van formaat En met een widescreen hou je dus een stuk minder ruimte over. Ook met word bijvoorbeel zie ik liever meer regels, alinea's etc op een scherm staan ipv brede zinnen. En dan komt er ook nog bij kijken dat je minder mobiel bent zoals je al aangaf. Een widescreen is top voor films enzo echt super. Alleen persoonlijk vind ik het niks voor een zakelijke notebook.
Widscreen is 900 hoog en normaal is 1050 hoog. Lijkt me dus duidelijk dat je met een 4:3 scherm meer hoogte hebt. Wide screen is 1440 breed ten opzichte van 1400 voor een normaal scherm. Wil je echt voor dat kleine beetje breedte die hoogte inleveren? Het is niet zo dat je met een 4:3 scherm geen 2 vensters naast elkaar kunt zetten en met een widescreen wel.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:09:
[...]
Zowel een 4:3 als een WS hebben qua hoogte dezelfde schermafmetingen. Dus wat je zegt over dat bij AutoCAD een groter deel van je scherm wordt weggenomen gaat niet op. Je schermhoogte blijft gewoon hetzelfde, alleen in de breedt heb je bij een WS wat meer ruimte dan bij een normaal scherm.
En met Word is het zo dat je geen bredere alinea's krijgt. Je hebt dan alleen meer "nutteloze" grijze lege kaders aan de linker- en rechterkant van je document waarop je aan het typen bent. Ik maak veel gebruik van Documentstructuur in Word, dus voor mij is het wel handig aangezien de letters gewoon dezelfde grootte blijven (zowel in hoogte als breedte).
En wat betreft "zakelijkheid", het uiterlijk blijft gewoon hetzelfde van de laptop, alleen is ie een paar centimeter breder. Voor mij werkt het juist prettiger om meer ruimte te hebben in Excel, Matlab, Catia en AutoCAD. Maar ieder z'n eigen smaak he.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:24 ]
Verwijderd
Heu....ik heb volgens mij toch echt een resolutie van 1680 bij 1050. Dusss.........Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:19:
[...]
Widscreen is 900 hoog en normaal is 1050 hoog. Lijkt me dus duidelijk dat je met een 4:3 scherm meer hoogte hebt. Wide screen is 1440 breed ten opzichte van 1400 voor een normaal scherm. Wil je echt voor dat kleine beetje breedte die hoogte inleveren? Het is niet zo dat je met een 4:3 scherm geen 2 vensters naast elkaar kunt zetten en met een widescreen wel.
Jou scherm is ongeveer 8mm breder, maar mijn scherm is ongeveer 30 milimeter hoger. Rekenuit je winst.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:36 ]
Ja dan is het appels met peren vegelijken. ik heb het over 1400x1050 vs 1440x900. Maar voor 1600x1200 vs1680x1050 geld het zelfde verhaal. Het is een simpel rekensommetje. En als je het verschil in hoogte van 30mm niks vind kan je na gaan wat het vershil in breedte van 8mm nou voorstelt. Probeer daar maar eens een extra venster in te proppen.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:32:
[...]
Heu....ik heb volgens mij toch echt een resolutie van 1680 bij 1050. Dusss.........
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij zitten we hier niet echt op 1 lijn te communiceren. Ik heb het over het vergelijken van een:Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]
Ja dan is het appels met peren vegelijken. ik heb het over 1400x1050 vs 1440x900. Maar voor 1600x1200 vs1680x1050 geld het zelfde verhaal. Het is een simpel rekensommetje. En als je het verschil in hoogte van 30mm niks vind kan je na gaan wat het vershil in breedte van 8mm nou voorstelt. Probeer daar maar eens een extra venster in te proppen.
edit: daar wordt een 15.4" widscreen vergeken met een 14.1" scherm. Ook weer appels met peren vergelijken.
Ja maar je begrijpt toch wel dat 1680x1050 met 1400x1050 appels met peren vergelijken is?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:44:
[...]
Volgens mij zitten we hier niet echt op 1 lijn te communiceren. Ik heb het over het vergelijken van een:
Lenovo Thinkpad T60 WSGA+ met een resolutie van 1680x1050.
en vergeleken met een:
Lenovo Thinkpad T60 SGA+ met een resolutie van 1400x1050.
Jouw stelling is o.a. dat in Word zinnen breder worden en dat je in Autocad aan de onder- en bovenkant minder ruimte overhoud bij een WS. Mijn stelling is dan dat dit geen ene hol uitmaakt omdat de verticale resolutie gewoon hetzelfde blijft en de programma's passen zich hierop automatisch aan.
Waarom?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:00:
[...]
punten. Ik zou overigens niet voor een R-serie gaan, maar voor de T-serie
×××
Verwijderd
Tssk, wat een genekt ding zeg.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:51:
Wat een afknapper.....de TU Delft heeft gekozen voor een Dell Latitude voor het laptopproject.
http://www.icto.tudelft.n...ten/specificaties-laptop/
Ik had gehoopt dat ze voor een IPS (ofwel T60p) laptop zouden kiezen.
Verwijderd
En hoe kan ik achterhalen met welke snelheid mijn geheugen werkt? Overigens ben ik van plan het originele intern geheugen eruit te halen, er 2 nieuwe van 1 gig erin te stoppen. Is het dan nog steeds van belang?Methew schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:22:
je moet kijken met welke snelheid je huidige geheugen werkt. Degene die matcht moet je bestellen (sneller is altijd wel goed maar kan door een langzame module de snelheid teniet doen) Als je er een tragere erin doet gaat het systeem op de instellingen van de traagste module werken
Verwijderd
Ja.
[ Voor 26% gewijzigd door Choxo op 25-06-2007 17:40 ]
×××
Verwijderd
Vaag......bij mij deed ie het wel goed, maar ook pas na een half uur install. Ga je Vista er vanaf mieteren en installeer je XP? Ik heb standaard XP erbij gekregen en dat bevalt me prima. Gewoon lekker snel en eenvoudig qua uiterlijk.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Ja.
Damn, wat een poepding is het eigenlijk. Ik zet hem aan: BSOD. Nja, uiteindelijk start hij op (duurt minutenlang), rip je iets te vaak de secundaire accu erin en eruit: BSOD.
Meld je je aan bij Vista: zwart scherm, CTRL+AT+DEL , cancel en hij gaat pas verder met laden. Weer een flinke tijd.
Widescreen ziet er nog vies uit hoek: zo'n soort strookje scherm heb je, met enorme randen boven en onder. Ook de randen naast het toetsenbord vallen me aardig groot uit.
Maar verder ben ik er wel blij mee hoor![]()
Stabiliteit mag nog wel wat verbeteren, met dat Vista. Maar dat wist ik voor ik hem kocht.
Verwijderd
Vertel JCV! Hoe bevalt ie?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Ja.
Damn, wat een poepding is het eigenlijk. Ik zet hem aan: BSOD. Nja, uiteindelijk start hij op (duurt minutenlang), rip je iets te vaak de secundaire accu erin en eruit: BSOD.
Meld je je aan bij Vista: zwart scherm, CTRL+AT+DEL , cancel en hij gaat pas verder met laden. Weer een flinke tijd.
Widescreen ziet er nog vies uit hoek: zo'n soort strookje scherm heb je, met enorme randen boven en onder. Ook de randen naast het toetsenbord vallen me aardig groot uit.
Maar verder ben ik er wel blij mee hoor![]()
Stabiliteit mag nog wel wat verbeteren, met dat Vista. Maar dat wist ik voor ik hem kocht.
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 19:09 ]
Verwijderd
Wat is een BSOD? Is dat een blauw scherm ofzo? Ik zou gewoon NU Vista eraf gooien als dat mogelijk is. Let wel op dat je dan die Thinkpad software niet eraf gooit.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:09:
OMG, ik trek de adapter eruit: BSOD
Iets openen in nieuw tabblad doet hij ook 10 seconden over
Verwijderd
Hoe groot? 9 MP? 0,3 MP?
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 21:55 ]
Verwijderd
Tsssskk. Wat is dat nou nu? Gamen op een Thinkpad? Dat is echt ongehoord, a Thinkpad means strictly business....Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:33:
Battlefield 2 erop gezet: UAV online and transmitting (gamen op m'n desktop en laptop in andere team met map op)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 22:29 ]
Verwijderd
LOL!Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:27:
[...]
BTW, wat is je nickname bij Battlefield 2? Ik speel ook heel vaak dat spel, en mijn nickname is KoninginBeatrix
Daarom is 1400x1050 ook SXGA+ en 1680x1050 WSXGA+? Volgens mij zijn deze 2 juist perfect te vergelijken. Op een 15" respectievelijk 15,4" scherm zorgen deze 2 resoluties namelijk voor exact even grote pixels en krijg je bij 1680x1050 op een 15,4" scherm er gewoon een stuk van 280x1050 bij aan de zijkant. Ik zit op dit moment achter een T42 met 1400x1050, maar voor mijn volgende laptop zou ik het niet erg vinden om een widescreen te nemen, als de resolutie maar minimaal 1680x1050 is in dat geval.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:59:
[...]
Ja maar je begrijpt toch wel dat 1680x1050 met 1400x1050 appels met peren vergelijken is?
Kijk als jij 1400x1050 met 1680x1050 wil vergelijken moet je dat gewoon doen. Maar ik vergelijk gewoon 1400x1050 met 1440x900. En volgens mij komen wij niet op een lijn met deze discussie dus ik hou er nu verder over op.SneakyViper schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:02:
[...]
Daarom is 1400x1050 ook SXGA+ en 1680x1050 WSXGA+? Volgens mij zijn deze 2 juist perfect te vergelijken. Op een 15" respectievelijk 15,4" scherm zorgen deze 2 resoluties namelijk voor exact even grote pixels en krijg je bij 1680x1050 op een 15,4" scherm er gewoon een stuk van 280x1050 bij aan de zijkant. Ik zit op dit moment achter een T42 met 1400x1050, maar voor mijn volgende laptop zou ik het niet erg vinden om een widescreen te nemen, als de resolutie maar minimaal 1680x1050 is in dat geval.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 00:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nou ja, wat een waardeloze conclusie, helemaal niet onderbouwd. Ik vind WS perfect werken, en blijkbaar vinden miljoenen/honderduizenden andere mensen dat ook. Tenslotte, de klant bepaalt toch de verkoopcijfers?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:42:
Inderdaad.
Conclusie onder lijn: breedbeeld sucks, fabrikanten proberen klanten te misleiden en je laptop wordt er ook nagenoeg niet kleiner van. (Ruimte wordt gebruikt voor webcam e.d.)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 09:25 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:28 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq