[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.207 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 22:21
TheVMaster schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:03:
[...]

Zonder problemen. Usenet downloads schommelen (stabiel) tussende 50 en 56 MByte/sec nu :) ).
Met zo'n snelheid kan je harddisk het nauwelijks bijsloffen, en als dat wel zo is zit ie snel vol! :)
(of heb je snel je spullen binnen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
HoppyF schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Met zo'n snelheid kan je harddisk het nauwelijks bijsloffen, en als dat wel zo is zit ie snel vol! :)
(of heb je snel je spullen binnen natuurlijk...)
Dat gaat hier aardig. 'temp' download disk is een SSD en daarna verplaatst hij het naar een Storage Pool van 13 TB....waar nog wel een paar TB vrije ruimte beschikbaar is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheVMaster schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:03:
[...]

Dat gaat hier aardig. 'temp' download disk is een SSD en daarna verplaatst hij het naar een Storage Pool van 13 TB....waar nog wel een paar TB vrije ruimte beschikbaar is... :+
Ohhh, dan lukt het inderdaad wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Is het routed iptv mogelijk om de problemen met binvoorbeeld airplay op te lossen ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
@marcovk Ik heb zelf de ASUS RT-AC68U en dat gaat met de instellingen volgens deze link prima! Geen problemen met iptv nog met internet. ----> [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marcellux schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:08:
@marcovk Ik heb zelf de ASUS RT-AC68U en dat gaat met de instellingen volgens deze link prima! Geen problemen met iptv nog met internet. ----> [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
Linken naar een paginanr heeft niet veel nut, aangezien niet iedereen hetzelfde aantal posts per pagina heeft ingesteld ;) Als je op de datum boven het bericht klikt, krijg je een directe link naar het bericht.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Thund3r schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Ik heb een Netgear R6250 die ik gebruik als AP, en met deze aangesloten valt mijn TV na 6 minuten weg (even op en neer zappen en hij is er weer)

Via de WAN instellingen kun je inderdaad IGMP proxy aan/uit zetten, echter staat hij al disabled (even Enable geprobeerd) maar bij beide instellingen valt het TV beeld weg... enige oplossing is dus de AP als router gebruiken en via de WAN poort op de EB aansluiten... ;( Maar ik gebruik mijn v9 ook als switch waar onder andere mijn NAS en printer aanhangen, dan kan ik weer niet via mijn Wifi naar deze apparaten toe..

Lekker hoor KPN, ik baal hier wel van..
Ter info voor Netgear gebruikers:

Bij mijn R6250 (die ik ivm zn 802.11AC support als AP gebruik achter mijn EV v9) stond bij Geavanceerd - Internet installatie -> Disagle IGMP proxy AAN gevinkt. Toch viel het beeld na 6 minuten weg bij iTV.
Ik heb de Disable IGMP Proxy UIT gezet, geherstart (beeld viel nog steeds weg) en daarna de Disable IGMP proxy weer AAN gezet. Sindsdien valt mijn beeld niet meer weg.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Dit kan komen omdat de v9 alles weer even opnieuw moet laden. En begrijpen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik heb een 50/50Mbit glasvezel abbo met een experiabox V8
Nu wil ik van de experiabox af voor zover dat gaat.
Hoe ik heb bedacht om dit te gaan doen staat in onderstaande diagram.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AqZkDU5IHTSgDkTmfBRb1fFH/medium.png

Werkt dit? En als ik wil dat mijn tv mijn pc's kan benaderen moet ik dan meerdere vlan's doorsturen naar de woonkamer en die daar dan met een managed switch weer uitpluizen?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 19:22
Toet3r schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:16:
Ik heb een 50/50Mbit glasvezel abbo met een experiabox V8
Nu wil ik van de experiabox af voor zover dat gaat.
Hoe ik heb bedacht om dit te gaan doen staat in onderstaande diagram.

[afbeelding]

Werkt dit? En als ik wil dat mijn tv mijn pc's kan benaderen moet ik dan meerdere vlan's doorsturen naar de woonkamer en die daar dan met een managed switch weer uitpluizen?
Kijk even op netwerkje.com, staat het prima uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1-extra.png

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
https://campagne.kpn.com/compleet_tv_pakket_wisselen
Vanaf nu: kpn Compleet mogelijk met of pluspakket of kidspakket OF HBO Pakket.. Een mooi extraatje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:25
Helaas bied KPN nog niet bellen in het buitenland vanuit de bundel. Anders zou dit wel een doorslaggevende reden zijn om toch compleet te gaan.

Aan de andere kant bedenk ik mijzelf weer dat ik een pluspakket ofzo niet ga gebruiken :z

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 13:38
Zolang KPN voor mij niet de zelfde buitenland dekking kan bieden als Vodafone Paspoort, dan houd het meteen op voor mij. Ik zit ivm mijn werk regelmatig in het buitenland namelijk..... maarja wellicht net zoals chickpoint waarschijnlijk die pakketen ook nooit zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
0xrubennft schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:09:
Vanaf nu: kpn Compleet mogelijk met of pluspakket of kidspakket OF HBO Pakket.. Een mooi extraatje dus!
Zie alleen nergens of je ook de ene maand voor HBO kunt kiezen en de maand erop voor het Pluspakket.....en een maand later weer voor HBO.... :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gpKip8znZDrIYe0aQWqapNNk/full.png

Ja...dat kan dus gewoon...iedere maand wisselen :+

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
chickpoint schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:53:
Helaas bied KPN nog niet bellen in het buitenland vanuit de bundel. Anders zou dit wel een doorslaggevende reden zijn om toch compleet te gaan.

Aan de andere kant bedenk ik mijzelf weer dat ik een pluspakket ofzo niet ga gebruiken :z
http://www.kpn.com/prive/...nement/belvrij/altijd.htm

is dit niet wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nee totaal niet!! Dat is vaste telefonie.

Waar ik op doelde was dat ik nu bij T-mobile 120 minuten per maand in het buitenland mag bellen vanuit mijn mobiele bundel. Aangezien ik in het grensgebied woon en dus relatief makkelijk in het buitenland zit en voor mijn werk dat ook nog wel eens ben, heeft dit enorme meerwaarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Achter de Experia box heb ik (op zolder) een accesspoint aangesloten. Dit is een Asus WL500W router die ik als access point heb ingesteld.

Op zolder gebruik ik ook een itv ontvanger voor de TV.

Zodra ik de ontvanger inschakel (power knop achterop) zie ik gigantisch veel verkeer op mijn LAN. Is te zien aan de knipperende lampjes op de Asus. Komt door de multicast, snap ik.

Hierdoor trekt mijn wifi het ook niet meer.

De ontvanger uitzetten (=standby) helpt niet, hij blijft eigenlijk altijd aan staan. Ook dit is geen nieuws.

Ik heb er een unmanaged switch tussen gehangen, maar het multicast verkeer tussen Experia box en de ontvanger wordt helaas ook gestuurd naar mijn accesspoint.

Nu wil ik graag weten of de switch die je bij KPN kunt krijgen, als je toevallig een medewerker aan de lijn krijgt die in een goede bui is, dit verhelpt.

De berichten die ik hierover las, hadden nl. allemaal betrekking op slechte TV performance en niet op wifi. Het TV beeld vertoont bij mij geen haperingen, de wifi daarentegen is hopeloos.

Mijn Asus ondersteunt geen IGMP snooping, laat ik dat nog even vermelden.

Ik hoor graag welke specs de "KPN switch" heeft en wat het beste verhaal/klacht is als ik de helpdesk ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Je kunt er ook een switch met IGMP snooping er tussen zetten. Ipv je router dit te laten doen. Verder is het een heel bekend probleem en komt het inderdaad door het multicast verkeer.

KPN zal hier denk ik geen support op leveren aangezien officieel geen 2e router ondersteunen. De switch die je zal krijgen zal denk ik ook zonder IGMP snooping zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
0xrubennft schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:09:
Bedankt voor de tip! Binnenkort maar eens kijken of ik ga switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
chickpoint schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:01:
Je kunt er ook een switch met IGMP snooping er tussen zetten. Ipv je router dit te laten doen. Verder is het een heel bekend probleem en komt het inderdaad door het multicast verkeer.

KPN zal hier denk ik geen support op leveren aangezien officieel geen 2e router ondersteunen. De switch die je zal krijgen zal denk ik ook zonder IGMP snooping zijn.
Klopt, switch of router moet IGMP snooping ondersteunen. Maar als ik mijn router instel als accesspoint dan valt er bizar weinig te configureren. Als ik dan toch een ander device er tussen moet plaatsen, dan zou dat inderdaad een slimme switch of nieuwe router/ap kunnen zijn.

Ik dacht, als ik van KPN nou een compatibele switch krijg, dan kost het mij dus geen investering in nieuwe apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
chickpoint schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:01:

De switch die ik kreeg was een goedkoop unmanaged Netgear model, volgens mij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-10 10:53
Een mamanged switch kun je al voor een paar tientjes kopen eventueel, denk dat dat de beste oplossing is:
TP-Link TL-SG105E bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Idd die TP-Link switch zou de goedkoopste oplossing kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...ik heb vanmiddag mijn gratis (KPN Compleet) tv pakket geswitched....van Pluspakket naar HBO en heb daar ook een bevestiging van gehad...dat dat twee uur kan duren. Helaas...thuis aangekomen is er niets gewijzigd...straks maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
TheVMaster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:06:
Hmm...ik heb vanmiddag mijn gratis (KPN Compleet) tv pakket geswitched....van Pluspakket naar HBO en heb daar ook een bevestiging van gehad...dat dat twee uur kan duren. Helaas...thuis aangekomen is er niets gewijzigd...straks maar even bellen.
Hier ook nog steeds pluspakket, zal wel goedkomen morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Dat heb ik wel begrepen inderdaad...ze kunnen het nu nog niet binnen 2 uur doen. Gaat in een nachtbatch...morgen is het voor elkaar :)

Wat ik trouwens niet snap (heb het vanavond nog een keer ter sprake gebracht bij de Klantenservice). Waarom is in hemelsnaam de EPG maar 2 1/2 dag vooruit te bekijken. In mijn Xbox OneGuide (maar die kan ik niet gebruiken om op te nemen) kan ik rustig 8 dagen vooruit kijken....

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:58:

Wat ik trouwens niet snap (heb het vanavond nog een keer ter sprake gebracht bij de Klantenservice). Waarom is in hemelsnaam de EPG maar 2 1/2 dag vooruit te bekijken. In mijn Xbox OneGuide (maar die kan ik niet gebruiken om op te nemen) kan ik rustig 8 dagen vooruit kijken....
Op het Amino platform van KPN ITNS (Fiber / Telfort glas oude pakket) is de EPG altijd een week vooruit beschikbaar. Ik plan meestal de opnames ook in het weekend voor de hele week. 2,5 dag is veel te kort maar dat is al heel lang zo bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:21:
[...]

Op het Amino platform van KPN ITNS (Fiber / Telfort glas oude pakket) is de EPG altijd een week vooruit beschikbaar. Ik plan meestal de opnames ook in het weekend voor de hele week. 2,5 dag is veel te kort maar dat is al heel lang zo bij KPN.
Dat kan wel wezen natuurlijk (was bij Ziggo ook zo), maar het is toch voor ons klanten compleet niet acceptabel? KPN komt dan met het verhaal (samen met Ziggo) dat het van de content leveranciers moet, maar als KPN en Ziggo toch tegen de content leveranciers (NPO/RTL/SB) zeggen dat ze hun zenders niet meer doorgeven als de gids niet bv 7+ dgn is...volgens mij kunnen KPN en Ziggo de aanbieders toch redelijk onder druk zetten, maar blijkbaar gebeurt het andersom....kan het niet snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Goed, alles vorig weekend aangesloten, meerdere keren getest en alles werkte. Echter heb ik nu problemen met de HD Glas kanalen. Die haperen en geven eigenlijk geen beeld. Overige kanalen werken perfect. Eerst dacht ik dat de fout lag bij de tweede router die ik had geplaatst en switch had ingesteld. Die inmiddels vervangen door een switch en dat deed het een hele tijd goed. Maar nu is het weer slecht :S. Snelheid van het internet is prima (100/100).

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik 2 TV's, mijn pc en de mediaspeler op 1 poort op de Experiabox (v9) heb aangesloten. Dat is nogal fors, ook al staat het eigenlijk nooit allemaal tegelijk aan. Alleen de TV en de PC staan vaak samen aan. Dat zou toch moeten kunnen lijkt me zo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Diezelfde Experia kan ook 500/500 aan, dus daar mag het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10 11:59

CartmanMMA

Fallus Giganticus

MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:01:
Goed, alles vorig weekend aangesloten, meerdere keren getest en alles werkte. Echter heb ik nu problemen met de HD Glas kanalen. Die haperen en geven eigenlijk geen beeld. Overige kanalen werken perfect. Eerst dacht ik dat het de tweede router die ik had geplaatst en ingesteld had als switch. Die inmiddels vervangen door een switch en dat deed het een hele tijd goed. Maar nu is het weer slecht :S. Snelheid van het internet is prima (100/100).

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik 2 TV's, mijn pc en de mediaspeler op 1 poort op de Experiabox (v9) heb aangesloten. Dat is nogal fors, ook al staat het eigenlijk nooit allemaal tegelijk aan. Alleen de TV en de PC staan vaak samen aan. Dat zou toch moeten kunnen lijkt me zo.
Dit probleem heb ik ok gehad. Het begon met de HD zenders die 2 seconden werkte en daarna kreeg ik een "frozen screen" en geen geluid. Een week later kreeg ik hetzelfde probleem bij de gewone zenders. Dus KPN gebeld en een monteur is langsgekomen en heeft geconstateerd dat de bekabeling in orde was en dat het Motorola TV kastje en de V8 router vervangen moesten worden. Nu heb ik een nieuw kasje van een onbekend merk en de V9 router en het werkt weer vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Dat heb ik wel begrepen inderdaad...ze kunnen het nu nog niet binnen 2 uur doen. Gaat in een nachtbatch...morgen is het voor elkaar :)
Nope, vandaag voor mij nog niet voor elkaar:
https://twitter.com/misteriks/status/600611325916672000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Heeft te maken met opnemen. Als er live uitzendingen en dergelijke zijn waarin ( mogelijke) wijzigingen worden aangebracht.

In het verleden heeft dit voor veel performance problemen gezorgd en ook voor heel veel storingen.

Hopelijk komt dat ooit nog eens terug. Gewoon 14 weken vooruit kunnen plannen en/of weer op datum en tijd kunnen inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Uberoon schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Heeft te maken met opnemen. Als er live uitzendingen en dergelijke zijn waarin ( mogelijke) wijzigingen worden aangebracht.

In het verleden heeft dit voor veel performance problemen gezorgd en ook voor heel veel storingen.

Hopelijk komt dat ooit nog eens terug. Gewoon 14 weken vooruit kunnen plannen en/of weer op datum en tijd kunnen inplannen.
Tja...dan pushen ze die wijziingen toch? Ik kan me niet voorstellen dat ze anno 2015 dit nog durven af te schuiven op performance issues....kom op we hebben het over een EPG, hoeveel wijzigingen zijn dit en hoeveel KB moet je decoder downloaden..? :?

En waarom kan een Xbox One (met de OneGuide) dit dan wel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
TheVMaster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Tja...dan pushen ze die wijziingen toch? Ik kan me niet voorstellen dat ze anno 2015 dit nog durven af te schuiven op performance issues....kom op we hebben het over een EPG, hoeveel wijzigingen zijn dit en hoeveel KB moet je decoder downloaden..? :?

En waarom kan een Xbox One (met de OneGuide) dit dan wel....?
Tjah, bij KPN word opgenomen via de EPG.. Het fijne weet ik er ( helaas ) niet van, ben bang dat ze dat bij de helpdesk ook niet kunnen vertellen :| .

We moeten 't doen met deze informatie :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Seriematig opnemen lost het probleem toch ook voor een groot deel op :-).
Zojuist even gecheckt en de HBO kanalen en On Demand staan er bij. Behoorlijk wat aanbod :D

[ Voor 68% gewijzigd door 0xrubennft op 20-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
0xrubennft schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:58:

[...]

Zojuist even gecheckt en de HBO kanalen en On Demand staan er bij. Behoorlijk wat aanbod :D
Ik heb ze nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

The Wizard

Moderator Mobile
Worden verbindingen daadwerkelijk afgeschakeld in de POP als het abonnement beeindigd is? Heb jarenlang glasvezel gebruikt, sinds nov 2014 kabel, maar ga nu dus terug naar glasvezel (KPN). Nu zit er geen signaal (licht) op de glasvezel, maar het lijkt me stug dat ze fysiek de kabel gaan loskoppelen in de POP.

Ik had trouwens al een Gbit Genexis, maar heb nu een andere opgestuurd gekregen, de 1 poorts variant. Had de uitgebreide met coax en 4x RJ45 en 2x RJ11.

De nieuwe is wel een stuk zuiniger, zit een 5V adaptertje erbij ipv de 12V blok bij de oude.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
Ja. De patch wordt daadwerkelijk los gehaald in de PoP bij opzegging contract. Is ook van belang want anders blijft de provider/operator huur betalen voor de lijn. En belangrijker: er is dan weer een poort op de switch vrij voor een volgende klant. Zo hoef je niet teveel switches te plaatsen. Scheelt een boel geld.

[ Voor 31% gewijzigd door Barre73 op 20-05-2015 16:29 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ok, duidelijk. Dus er worden regelmatig werkorders geplaatst om af- en aansluitingen te plaatsen. Wat is de frequentie hiervan eigenlijk? Neem aan dat niet de monteur doet die langs (moet) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
0xrubennft schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:58:

[...]

Tja.....dat is het antwoord wat de klantenservice ook geeft, maar daarmee los je het probleem niet op als tijdens je vakantie de eerste aflevering begint :+ Ja, dan komen ze met u kunt het ook via itvonline.nl instellen.....eh..ik ben op vakantie en misschien heb ik daar wel geen internet :+ (nouja...dat zal in mijn geval niet zo zijn denk ik), maar kan het via mijn Windows Phone iig niet regelen.....aangezien dat allemaal Silverlight is.....

Voor wat betreft HBO.....mooi! Dan kan ik de vrouw blij maken met Game of Thrones :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
The Wizard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:13:
Worden verbindingen daadwerkelijk afgeschakeld in de POP als het abonnement beeindigd is? Heb jarenlang glasvezel gebruikt, sinds nov 2014 kabel, maar ga nu dus terug naar glasvezel (KPN). Nu zit er geen signaal (licht) op de glasvezel, maar het lijkt me stug dat ze fysiek de kabel gaan loskoppelen in de POP.

Ik had trouwens al een Gbit Genexis, maar heb nu een andere opgestuurd gekregen, de 1 poorts variant. Had de uitgebreide met coax en 4x RJ45 en 2x RJ11.

De nieuwe is wel een stuk zuiniger, zit een 5V adaptertje erbij ipv de 12V blok bij de oude.
Dat is dacht ik geen gigabith en zeker geen van kpn. Die gebruikt. Ze niet of al jaren niet meer. Ze hebben wel de 4 poorts gebruikt maar dat is een 100m

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Ships...hier is mijn PlusPakket wel van mijn Compleet voordeeltjes gehaald, maar eh...HBO is niet toegevoegd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tja, bij iedere wijziging kan er wat mis gaan, en zeker bij KPN. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
MegaTronics schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:49:
Tja, bij iedere wijziging kan er wat mis gaan, en zeker bij KPN. :+
OHw....is ook niet zo erg...die :( smiley was ook iets overdreven :p even een belletje naar de klantenservice en ze lossen het op....was ook meer een constatering...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
raydekok schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:28:
[...]

Dat is dacht ik geen gigabith en zeker geen van kpn. Die gebruikt. Ze niet of al jaren niet meer. Ze hebben wel de 4 poorts gebruikt maar dat is een 100m
Is wel een Gbit variant, ik woon in Zeewolde, en daar hadden we als eerste 200/200 (eerst via XMS, later ook via Tweak). Heb een NT wissel gehad, maar het 200/200 profiel is later verdwenen waardoor ik later op 100/100 ben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ok maargoed met dat nt werkt kpn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The Wizard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:40:
Ok, duidelijk. Dus er worden regelmatig werkorders geplaatst om af- en aansluitingen te plaatsen. Wat is de frequentie hiervan eigenlijk? Neem aan dat niet de monteur doet die langs (moet) komen.
Zit geen frequentie aan. Elke order heeft een SLA termijn van een X aantal dagen. Geldt voor patches maar ook voor verwijderen. Dus ja, aannemer zou voor 1 opdracht naar de PoP moeten als hij pech heeft.
En nee, wordt niet gedaan door de providermonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
raydekok schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:00:
Ok maargoed met dat nt werkt kpn niet.
Klopt, daarom kreeg ik ook een andere, maar zou in principe gewoon moeten werken lijkt mij. Ik neem aan dat Reggefiber in de database heeft staan welke NT ze in welke woning hebben. In Zeewolde waren de 200 Mbit verbindingen op 1 hand te tellen, dus veel Gbit NT's zijn hier niet uitgegeven de laatste jaren.
Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Zit geen frequentie aan. Elke order heeft een SLA termijn van een X aantal dagen. Geldt voor patches maar ook voor verwijderen. Dus ja, aannemer zou voor 1 opdracht naar de PoP moeten als hij pech heeft.
En nee, wordt niet gedaan door de providermonteur.
Ok thanks, ik zie het wel wanneer het signaal erop komt.

[ Voor 32% gewijzigd door The Wizard op 20-05-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:52:
[...]

OHw....is ook niet zo erg...die :( smiley was ook iets overdreven :p even een belletje naar de klantenservice en ze lossen het op....was ook meer een constatering...
vanochtend had ik wel HBO nu ook niet meer en ook geen pluspakket meer. Idd maar ff een belletje aan de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
mister iks schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:52:
[...]

vanochtend had ik wel HBO nu ook niet meer en ook geen pluspakket meer. Idd maar ff een belletje aan de klantenservice.
Is en issue begreep ik.....binnen 48 uur zou het moeten werken....pffff....gaat lekker, ach....zodra er iets 'in productie' gaat ontstaan er meestal toch wat issues.....komt vanzelf goed (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The Wizard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Klopt, daarom kreeg ik ook een andere, maar zou in principe gewoon moeten werken lijkt mij. Ik neem aan dat Reggefiber in de database heeft staan welke NT ze in welke woning hebben. In Zeewolde waren de 200 Mbit verbindingen op 1 hand te tellen, dus veel Gbit NT's zijn hier niet uitgegeven de laatste jaren.

[...]

Ok thanks, ik zie het wel wanneer het signaal erop komt.
Reggefiber houdt de NT's niet bij maar de FTU's. Los daarvan: je gaat nu op KPN WBA. Daarvoor zat je op WGDO. Is een ander netwerk en de NT had een andere functie. De NT die KPN er op zet werkt alleen als media converter naar de Experiabox. Dus je huidige NT, ook al is het gigabit werkt niet bij KPN. Daar is die nieuwe éénpoortsversie voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 20-05-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Check. Bedankt voor de uitleg. Ik dacht ze intern hetzelfde waren afgezien van de coax converter en de telefoon module.

Dus bij een actieve WDGO verbinding wordt er sowieso gepatched naar een WBA router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Er staan fysiek verschillende switches in de pop. Voorheen alleen WGDO switches. En sinds een paar jaar ook KPN WBA Dslams. Zelfde functie, andere naam. Bij je oude abo zat je in de pop op een WGDO switch gepatcht. Nu wordt je op een Dslam gepatcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 21:05
Hoi Allemaal,

Na een uitstapje te hebben gedaan naar Ziggo, kom ik binnenkort weer terug op glasvezel. En wel bij KPN. Nu heb ik het pakket al binnen gekregen en zag dat ik de v9 Experia box heb gekregen met een genexis fiberxport module met alleen een WAN port.

Omdat ik overal lees dat de Experia box een draak van een ding is, wil ik gebruik maken van de methode 1 zoals is omschreven op de site http://netwerkje.com/eigen-router en http://netwerkje.com/switch-configuratie icm mijn eigen router WNDR3700v2 met DD-WRT. Ik begrijp dat volgens het configuratie voorbeeld dat de NTU/FTU WAN port naar port 1 van de switch gaat. Port 2 en port 3 gaan resp. naar je eigen router (voor internet) en de experia box (voor IPTV en Telefonie).

Maar moet ik na deze configuratie nog wat doen op mijn eigen router. Moet mijn router voor de WAN port op DHCP staan of op PPPoE?

Daar is niet echt duidelijk omschreven en ook een zoekopdracht geeft weinig uitkomst. De usernaam is waarschijnlijk <macadres>@direct-adsl of <macadres>@internet, maar is denk ik af te lezen in de GUI van de experia box. Het wachtwoord is als het goed is kpn of ppp. Correct me if I'm wrong...

Wat ik zelf graag wil is dat IPTV wordt afgehandeld door de switch en dat de experia box alleen telefonie afhandeld.

In mijn geval zou de config alsvolgt zijn:

VLAN 4, 6 en 7 op port 1 <-> NTU
VLAN 6 op port 2 <-> internet
VLAN 7 op port 3 <->telefonie
VLAN 4 op port 4 en 5 <-> IPTV.

Begrijp ik het goed dat IPTV decoders vanuit KPN een adres krijgen?

Verbetering en/of opmerkingen zijn van harte welkom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
debom schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:43:
Hoi Allemaal,

Na een uitstapje te hebben gedaan naar Ziggo, kom ik binnenkort weer terug op glasvezel. En wel bij KPN. Nu heb ik het pakket al binnen gekregen en zag dat ik de v9 Experia box heb gekregen met een genexis fiberxport module met alleen een WAN port.

Omdat ik overal lees dat de Experia box een draak van een ding is, wil ik gebruik maken van de methode 1 zoals is omschreven op de site http://netwerkje.com/eigen-router en http://netwerkje.com/switch-configuratie icm mijn eigen router WNDR3700v2 met DD-WRT. Ik begrijp dat volgens het configuratie voorbeeld dat de NTU/FTU WAN port naar port 1 van de switch gaat. Port 2 en port 3 gaan resp. naar je eigen router (voor internet) en de experia box (voor IPTV en Telefonie).

Maar moet ik na deze configuratie nog wat doen op mijn eigen router. Moet mijn router voor de WAN port op DHCP staan of op PPPoE?

Daar is niet echt duidelijk omschreven en ook een zoekopdracht geeft weinig uitkomst. De usernaam is waarschijnlijk <macadres>@direct-adsl of <macadres>@internet, maar is denk ik af te lezen in de GUI van de experia box. Het wachtwoord is als het goed is kpn of ppp. Correct me if I'm wrong...

Wat ik zelf graag wil is dat IPTV wordt afgehandeld door de switch en dat de experia box alleen telefonie afhandeld.

In mijn geval zou de config alsvolgt zijn:

VLAN 4, 6 en 7 op port 1 <-> NTU
VLAN 6 op port 2 <-> internet
VLAN 7 op port 3 <->telefonie
VLAN 4 op port 4 en 5 <-> IPTV.

Begrijp ik het goed dat IPTV decoders vanuit KPN een adres krijgen?

Verbetering en/of opmerkingen zijn van harte welkom. _/-\o_
De WAN configuratie zet je op PPPoE en de LAN zet je DHCP aan 8) . Over de username en password heb je gelijk in. De username valt af te lezen uit de GUI van de experiabox wanneer je inlogt. Wachtwoord moet je uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
En de vlan's wel doorzetten he. Ik heb hetzelfde modem gebruikt maar dan met openwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:32
Ik heb hier ooit een handleiding gepost hoe je dd-wrt moet instellen. Ik zal eens kijken of ik hem kan terug vinden.

Gevonden: sl1000 in "[KPN] Glasvezel"

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 21-05-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Graag wil ik hier even een vraag posten.

Het is zo dat ik al enige tijd wat gedoe heb met KPN, voornamelijk de overzetting van ISDN telefoonnummers naar een nieuw Glasvezel Alles-in-1 abonnement, beide zakelijk. (irrelevant)

Nu heb ik de afgelopen tijd veel verschillende medewerkers aan de lijn gekregen die allemaal wat anders zeggen.

De situatie is dat er bij de aanvraag van KPN Glasvezel iets mis is gegaan met het nummerbehoud, waardoor er twee nummers vanaf ISDN niet zijn meegenomen in het glasvezel pakket.

Een medewerker van KPN heeft mij verteld dat het mogelijk is om de oude nummers die momenteel op ISDN lopen over te zetten naar het glasvezelpakket, zodra het glasvezelpakket is geactiveerd (door de experiabox aan te sluiten). Dit zou een kwestie zijn van een paar uur.

Een andere medewerker verteld mij dat bovenstaande inderdaad mogelijk is, maar dat hier minstens een week overheen gaat. Dit maakt verder niet veel uit, daar het ISDN nummer blijft lopen tot het moment dat het is overgezet.

Nu is het zo dat een andere medewerker vervolgens een heel andere weg inslaat en aangeeft dat het enkel mogelijk is om de telefoonnummers aan het glasvezelpakket toe te voegen als de order opnieuw wordt ingezet of ik moet ervoor kiezen om vier dagen niet bereikbaar te zijn.

Nu lijkt het mij dat de medewerkers gelijk hebben die zeggen dat het mogelijk is om de nummers over te zetten naar het glasvezelpakket eens dit geactiveerd is. De ISDN verbinding zal het dan ook blijven doen, daar er hier geen overgangsdatum is aangevraagd.

Mijn vraag is dus:

Vanavond ben ik van plan om het e.e.a. aan te sluiten en vervolgens te activeren. KPN heeft verteld dat ik dan naar de klantenservice kan bellen met de vraag om de telefoonnummers over te zetten, waarbij een spoedticket dient te worden aangemaakt.

Hebben jullie enig idee wat mijn verwachtingen moeten zijn wanneer het nummer uiteindelijk overgezet zou zijn van ISDN naar Glasvezel? Dit is voor mij wel praktisch om te weten, daar het een zakelijk nummer betreft, welke niet al te lang onbereikbaar moet zijn.

Alvast bedankt!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Als de nummers niet zijn meegenomen dan moeten ze vanaf de isdn naar de glasvezel gehaald worden en dan kan het inderdaad zo zijn dat je op het nummer niet bereikbaar bent omdat deze reeds van de isdn af is gehaald en onderweg is naar de glas. Opnieuw inschieten is een optie maar duurt lang. Dan zou het de bedoeling zijn dat het in een keer goed gaat.
Dat van een paar uur is onjuist en de ervaring is 3 tot 5 Werkdagen.

Vragen of ze het nummer tijdelijk naar een GSM doorzetten kan nog een optie zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door rhos op 22-05-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:35:
Dat van een paar uur is onjuist en de ervaring is 3 tot 5 Werkdagen.

Vragen of ze het nummer tijdelijk naar een GSM doorzetten kan nog een optie zijn.
Ik heb iets dergelijks pasgeleden meegemaakt met iemand die het zelfde probleem had (zakelijk). Het geen ik te horen kreeg toen ik contact opnam met KPN, was dat er voor de portering van telefoonnummers (zowel mobiel als vast) pertinent geen doorschakelingen actief mogen zijn. Helaas was dit bij de geen die ik hiermee holp, dit juist de reden waarom het tot 2x toe niet goed was gegaan om de nummers over te zetten van ISDN naar glasvezel.

Om de bereikbaarheid te kunnen waarborgen (en dus niet dagen tegen onbereikbaarheid en problemen aan te lopen) heeft hij er uiteindelijk voor gekozen om zijn ISDN Nummers te porteren naar CheapConnect (VoIP) omdat het op de één of andere manier steeds niet goed lijkt te gaan en door klantenservice verschillende antwoorden werden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Mijn fout Ja. Doorverbinden kan niet. Zo vreemd. Maar goed.

Er gaat wel eens wat mis op dat front wat erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Uiteindelijk weer even contact gehad met KPN en er is toch maar besloten om de lopende order te annuleren en een nieuwe order opnieuw in te zetten. Dit bleek uiteindelijk toch de beste oplossing te zijn, daar het e.e.a. niet in orde was bij de vorige order.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13

pistole

Frutter

Hallo mensen,

ongetwijfeld ergens terug te vinden in dit topic, maar helaas nog niet gelukt dus vandaar de vraag: kan ik op een enkele poort van de Experia v9 zowel televisie (decoder) als internet combineren via een 'domme' switch? Of moet ik voor de computer een aparte poort gebruiken?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:54
Hij heeft flexpoorten, dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

ja als in: je kan het mixen op een poort en gelijktijdig gebruiken?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
pistole schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:15:
ja als in: je kan het mixen op een poort en gelijktijdig gebruiken?
Haha, ik dacht hetzelfde: ja, op welke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
De poorten van de experiabox verstuurt het signaal voor televisie en internet over de lijn. Indien je daar een domme switch achter plaatst dan zal dit nog steeds zo zijn. Dus een kabel in de switch vanaf de experiabox, een kabel naar het tv kastje en een naar de pc. Werkt gewoon goed. Wel even kijken of de switch igmp snooping ondersteund. Voorkomt haperingen tijdens het kijken van televisie.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Nergens voor nodig om rekening te houden met igmp snooping als je alleen TV en PC aansluit op een flexpoort. De meest simpele/goedkope switch zal prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Pistole vraagt of het mogelijk is om internet en tv te combineren met het gebruik van een domme switch. Ik ging er dan ook vanuit dat er mogelijk een pc op dezelfde switch zal worden aangesloten als TV, vandaar mijn reactie en aanvulling over igmp snooping.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Dat had ik al begrepen en zoals ik al zei gaat dat prima met een domme switch en hoeft er geen rekening gehouden te worden met igmp snooping. Hier staan meerdere domme sweex switches in huis en achter twee stuks zit zowel een tv als een pc, dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Top, dank voor jullie reacties.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:22
Hmm, net een reboot van mijn modem gehad en nu heb ik allerlei ipv6 opties erbij en krijgen al mijn devices ook een ipv6 adres. Ze zijn dus aan een uitrol begonnen? Zag nog niets in dit topic erover in ieder geval.

Dit is in Leeuwarden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SumBeam schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:16:
Hmm, net een reboot van mijn modem gehad en nu heb ik allerlei ipv6 opties erbij en krijgen al mijn devices ook een ipv6 adres. Ze zijn dus aan een uitrol begonnen? Zag nog niets in dit topic erover in ieder geval.

Moeten daardoor de static-ip's opnieuw handmatig worden toegekend, of veranderen deze automatisch naar ipv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Moeten daardoor de static-ip's opnieuw handmatig worden toegekend, of veranderen deze automatisch naar ipv6?
Ik heb alleen mijn Nas via het modem een vast IP gegeven via dhcp binding en deze heeft ook netjes een ipv6 adres gekregen.

Staat alleen nergens een optie om dat device een vast ipv6 adres te geven...

Ik weet alleen niet hoe het werkt intern met ipv6, had geprobeerd hem te bereiken via dat adres. Dat was me nog niet gelukt (moet ook eerlijk toegeven dat ik daar geen verstand van heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Weet iemand of de backbone vanaf een cityPOP nog steeds ca 10 Gbit is? Of wordt/is deze inmiddels ook al opgerekt met de 500 Mbit pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Wizard schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:46:
Weet iemand of de backbone vanaf een cityPOP nog steeds ca 10 Gbit is? Of wordt/is deze inmiddels ook al opgerekt met de 500 Mbit pakketten?
Ik mag hopen dat deze lijn dikker is anders trek je met 20 klanten die een 500Mbits abo hebben de lijn dicht en hebben de overige 2000 gebruikers van de PoP het nakijken. Het gaat wel om een mix van abonnementen en aanbieders met een soms een eigen opgang naar de backbone maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wat ik begreep uit de aanleg in 2009 dat de backbone vanuit de citypop (niet de ring) naar buiten 10 Gbit was/is. Alleen toen was het snelste abbo maar 100 Mbit. Nu met de 500 Mbit varianten zul je toch iets meer ruimte nodig hebben. Al is de beschikbare bandbreedte bij coax ook maar beperkt en daar gaat het (nog) wel redelijk goed met de beschikbare bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 22:08
Voor zover ik weet worden APOPs op dit moment uitgebreid met een extra (10Gbit?) ring
Dit ivm de toenemende vraag naar data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Weet iemand hier toevallig of met de huidige firmware op de experiabox airplay nu wel werkt. Het zou volgens de berichten opgelost moeten zijn met de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SmoothTweaker schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:39:
Voor zover ik weet worden APOPs op dit moment uitgebreid met een extra (10Gbit?) ring
Dit ivm de toenemende vraag naar data
Apops zelf worden niet uitgebreid hoor. Ring bestaat uit 48 vezels A en 48 vezels B route. Daarvan heeft een operator er nu meestal maar 2 tot 4 in gebruik.
Als een KPN Wholesale extra capaciteit op de ring zoekt is het een kwestie van vezels bijprikken. 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
SumBeam schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:16:

Nice...ben wel benieuwd of ze dit gewoon per aansluiting aanzetten en of je het dus nu ook kunt aanvragen.....wil namelijk ook wel IPv6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb nu ook de IPv6 opties.
Modem heeft nog geen IPv6 adres.
Mogelijk komt dat deze week nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 15-10 21:42

magneet

Magnetic enhanced

hmmz dat zou toch weer een reden zijn om die experiabox in gebruik te nemen als je ipv6 krijgt. Zijn er nog bekende issues op dit moment met de v8 of kan je dan beter gaan zeuren om de v9? Ik heb hoogstens wat poorten nodig voor bittorrent, rdp naar huis en online met de xbox 360.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39
Afhankelijk van de manier waarop KPN de ipv6 prefixen toewijst heb je natuurlijk niet per se de Experiabox weer nodig. Want die is echt niet de enige rou ter die ipv6 ondersteunt ;).

Tenzij ze 1 of ander heel ranzig proprietair mechanisme hebben ontwikkeld om ipv6 toe te wijzen, maar dat lijkt me sterk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55
Wanneer krijgt de v8 de update voor ipv6?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

eymey schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:45:
Afhankelijk van de manier waarop KPN de ipv6 prefixen toewijst heb je natuurlijk niet per se de Experiabox weer nodig. Want die is echt niet de enige rou ter die ipv6 ondersteunt ;).

Tenzij ze 1 of ander heel ranzig proprietair mechanisme hebben ontwikkeld om ipv6 toe te wijzen, maar dat lijkt me sterk.
true alleen heb ik nu 3 devices in de meterkast staan (experiabox, wdr3600 router + samknows whitebox) en dat is eigenlijk een beetje veel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39
Tsja, je kan het altijd zelf uitproberen of je nu wel met de Experiabox kan leven :P.

En ach, hier hangen in de meterkast de NT, Fritz!box 7490, Samknows Whitebox, NAS, HDHomerun, Switch en Plugwise Smile P1 :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magneet schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:31:
[...]

true alleen heb ik nu 3 devices in de meterkast staan (experiabox, wdr3600 router + samknows whitebox) en dat is eigenlijk een beetje veel imho.
Ik heb zelf bij Telfort glas een E2000 (Tomato firmware) router met een 6rd tunnel. Het standaard modem van Telfort alleen gebruikt om de IPV6 gegevens uit te lezen en handmatig een 6rd tunnel aangemaakt.

Het grootste deel van download verkeer gaat bij mij al via IPV6. Alle Google /Youtube, Facebook, Usenet (reader-ipv6.usenetbucket.com) en het upload en downlink verkeer naar mijn VPS.

Alleen dit forum nog steeds alleen via IPV4 bereikbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

eymey schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:43:
Tsja, je kan het altijd zelf uitproberen of je nu wel met de Experiabox kan leven :P.

En ach, hier hangen in de meterkast de NT, Fritz!box 7490, Samknows Whitebox, NAS, HDHomerun, Switch en Plugwise Smile P1 :P
ik heb toen die tp-link ertussen gehangen omdat online gaming niet wilde met de xbox. Verder heb ik volgens mij geen problemen met de experiabox gehad, vandaar de vraag of er nu nog gekke dingen mee speelden (geloof dat de issues met online gaming verholpen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 19:22
Heb sinds vrijdag glasvezel (100/100). Had al een netgear r7000 en heb die nu ipv de experiabox neergezet. De instellingen voor de Vlan's gebruikt zoals al eerder op dit forum gepost en het draait allemaal als een zonnetje - internet en TV (geen telefonie). Gebruik de standaard firmware van de
Netgear. Moest als gebruiksnaam xx-xx-xx-xx@internet met wachtwoord kpn gebruiken (gebruikersnaam kun je aflezen in de expireria modem) - toegevoegd na een aantal vragen via PM

Heb ook een mobiel abbo bij KPN - nu met dubbele MB. Had al spotify - wordt nu "gratis" en een hbo pakket er "gratis" bij. Toch bij elkaar een sterke aanbieding.

De r7000 ondersteund ook IPv6. Weten jullie welke optie ik zou moeten hebben? Heb de keuze uit:
  1. automatisch detecteren
  2. 6 to 4 tunnel
  3. doorvoeren
  4. vast
  5. dhcp
  6. PPpoE
  7. automatisch configureren
  8. 6 rd tunnel

[ Voor 35% gewijzigd door jschoorl2 op 25-05-2015 20:28 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb sinds kort hakkelend beeld en geluid op 1 van mijn 2260 ontvangers welke achter een switch hangt bij de HD-Glas zenders. De HD-zenders doen het goed, en de de ontvanger welke rechtstreeks aangesloten zit doet het ook goed op zowel HD en HD-glas, meer mensen last van? De switch is gewoon een "domme" AT GS900 5pts

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 26-05-2015 09:14 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

Gaitman

The Real One

Thund3r schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:14:
Ik heb sinds kort hakkelend beeld en geluid op 1 van mijn 2260 ontvangers welke achter een switch hangt bij de HD-Glas zenders. De HD-zenders doen het goed, en de de ontvanger welke rechtstreeks aangesloten zit doet het ook goed op zowel HD en HD-glas, meer mensen last van? De switch is gewoon een "domme" AT GS900 5pts
En als je deze rechtstreeks aansluit op de Expiarabox? Hier vanochtend nog HD Glas bekeken en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Gaitman schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:16:
[...]

En als je deze rechtstreeks aansluit op de Expiarabox? Hier vanochtend nog HD Glas bekeken en geen problemen.
Als ik de kabel meteen "hot" omwissel dan valt het beeld even weg (d0h) en zodra hij weer link heeft hakkelt hij nog steeds, echter als ik de ontvanger even herstart dan doet hij het wel goed.

Aangezien het alleen op de HD Glas zenders is zou je zeggen slechte bekabeling ofzo, maar mijn mediacenter welke op dezelfde switch zit haalt netjes 105MB per seconden naar mijn NAS toe (NAS zit op de EB zelf), dus daar ligt het hem niet aan, ook gebruik ik alleen maar echte CAT6 patchkabels.

Ik kan de switch eens vervangen voor een 3Com gigabit modelletje, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben met HD-glas zenders.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Thund3r schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:19:
[...]

Als ik de kabel meteen "hot" omwissel dan valt het beeld even weg (d0h) en zodra hij weer link heeft hakkelt hij nog steeds, echter als ik de ontvanger even herstart dan doet hij het wel goed.

Aangezien het alleen op de HD Glas zenders is zou je zeggen slechte bekabeling ofzo, maar mijn mediacenter welke op dezelfde switch zit haalt netjes 105MB per seconden naar mijn NAS toe (NAS zit op de EB zelf), dus daar ligt het hem niet aan, ook gebruik ik alleen maar echte CAT6 patchkabels.

Ik kan de switch eens vervangen voor een 3Com gigabit modelletje, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben met HD-glas zenders.
Hier ook hetzelfde probleem. Vooral met geluid wat een drama is. Moet zeggen dat ik hier al een jaar of twee last van heb, onafhankelijk van de verschillende switches en routers die worden gebruikt.

Audio komt over optical.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Jassy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:05:
Wanneer krijgt de v8 de update voor ipv6?
Hmm....mag toch hopen dat alle routers van KPN dat gewoon ondersteunen? Ik gebruik de Experiabox nu niet.....en wil dat graag zo houden :+ Maar zou wel graag IPv6 willen ontvangen, misschien vanavond maar eens ff bellen met de KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 10:32
@TheVMaster: ik ben ook benieuwd. post de uitkomst hier even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
@Thund3r: hier hetzelfde probleem. Heeft wel goed gewerkt maar krijg nu op 2 tv's hakkelend beeld en geluid bij HD Glas. Andere kanalen zijn perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door MrFl0ppY op 26-05-2015 14:56 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
vraagje aan de gebruikers van KPN glazvezel.
Ik zat er over na te denken over te stappen van Ziggo naar KPN nu wederom de prijs omhoog gaat, maar ik lijk behoorlijk achteruit te gaan met mijn internet snelheid, nu 120Mbits (uiteraard geen gegarandeerde sneldheid), en ik zit met de analoge radio in mijn maag. Ik weet dat analoge radio niet langer werkt met glasvezel, maar waar ik tegenstrijdige informatie over lees is of je TV aan moet blijven nadat je een radio zender hebt uitgekozen? KPN zegt op hun site van wel terwijl ik in het forum van KPN lees dat het niet hoeft. Kan iemand mij hier een duidelijke ja of nee op kunnen geven? Aansluiten op de versterker is allemaal geen probleem maar ik wil absoluut niet de tv aan moeten houden. Dat vind ik al mega irritant met ziggo / upc maar daar kan ik iig analoge radio gebruiken. Echt een dealbreaker voor mij. Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 11:51
Miss_80 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:08:
vraagje aan de gebruikers van KPN glazvezel.
Ik zat er over na te denken over te stappen van Ziggo naar KPN nu wederom de prijs omhoog gaat, maar ik lijk behoorlijk achteruit te gaan met mijn internet snelheid, nu 120Mbits (uiteraard geen gegarandeerde sneldheid), en ik zit met de analoge radio in mijn maag. Ik weet dat analoge radio niet langer werkt met glasvezel, maar waar ik tegenstrijdige informatie over lees is of je TV aan moet blijven nadat je een radio zender hebt uitgekozen? KPN zegt op hun site van wel terwijl ik in het forum van KPN lees dat het niet hoeft. Kan iemand mij hier een duidelijke ja of nee op kunnen geven? Aansluiten op de versterker is allemaal geen probleem maar ik wil absoluut niet de tv aan moeten houden. Dat vind ik al mega irritant met ziggo / upc maar daar kan ik iig analoge radio gebruiken. Echt een dealbreaker voor mij. Dank alvast
De tv hoeft niet aan te blijven, de stb wel. De radio is eigenlijk gewoon een tv zender met enkel geluid en een statisch beeld.

De stb sluit je dan met een "3.5mm male/Dual rca male" aan met je versterker etc.
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.