[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.062 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
Of met een optic kabeltje toch? Spdif zit volgens mij ook op de stb van KPN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Thanks voor jullie snelle reacties. stb is neem ik aan het kastje van KPN voor interactieve TV? Spdif gebruik ik nu ook voor mijn mediacenter dus ik zou even moeten kijken of ik een tweede ingang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Miss_80 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:33:
Thanks voor jullie snelle reacties. stb is neem ik aan het kastje van KPN voor interactieve TV? Spdif gebruik ik nu ook voor mijn mediacenter dus ik zou even moeten kijken of ik een tweede ingang heb.
STB is inderdaad gewoon het kastje wat je gebruikt voor interactieve tv/radio.
stb = settopbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Miss_80 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:33:
Ik heb zo'n switch waardoor je meerder optische kabels aan je versterker kan koppelen, werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1531-0/optische-schakelaar.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door 0xrubennft op 26-05-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Wat is er mis met de headphone jack? Die gebruik ik voor de radio, en werkt perfect.
(Voor video gaat het signaal via hdmi, en switch ik de versterker naar de tv-output, om he5 geluid in sync met het beeld te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Net even geprobeerd of in Lelystad al IPv6 actief is (eigen router - mikrotik) maar ik zie nog niets. Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik zie in Noord-Brabant ook nog niks via openwrt op een wdr3600 of zou er iets moeten zijnw at we in moeten stellen?

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Wel, je zal in ieder geval ipv6 moeten enablen en ook een dhcp client actief maken op de wan interface.

Is er al iemand hier di IPv6 heeft en een mikrotik device gebruikt (en zijn config wil delen :) )

Hier is wat ik er nu in heb staan:
/ipv6 address
add from-pool=ipv6test interface=ether2
/ipv6 dhcp-client
add interface=pppoe pool-name=ipv6test
/ipv6 nd
add advertise-dns=yes hop-limit=64 interface=ether2
/ipv6 route
add distance=1 gateway=pppoe

[ Voor 72% gewijzigd door Ioramus op 27-05-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:39

netblade

Sunrise

Ik ben sinds een week over naar kpn glasvezel en alles gaat goed, ik heb alleen een probleem met de experiabox.
Ik draai thuis een server (HTTP/HTTPS/FTP, en Owncloud op een virtuele bak) en met owncloud heb ik problemen. Zit ik lokaal en gebruik ik het interne ip adres kan ik gewoon alles uploaden zonder problemen, extern op mijn domeinnaam gaat ook goed. Maar zodra ik intern wat probeer te uploaden via mijn domeinnaam gaat het mis.
Ik kan er niet te vinger op leggen waar het nu aan ligt, ik heb owncloud al opnieuw geinstalleerd, en zelf onder IIS even gedraaid om te kijken of het aan apache onder Linux lag maar dit was niet het probleem.
Ook op een losse laptop die ik tijdelijk als test had ingericht op ubuntu en owncloud laat het dan niet door.
Is dit een bekend probleem met de experiabox want ik vind het ronduit vervelend steeds mijn domeinnaam te veranderen naar ipadres met mijn telefoon.

Verder heb ik totaal geen issues en het probleem is nergens te vinden dus ik verdenk de experiabox ervan, helaas heeft dit modem geen bridged functie, zou het probleem met een dmz host opgelost kunnen worden of maakt dit niet uit omdat het verkeer dan alsnog langs de experiabox gaat met alle regels van dien?

Edit: Bij ziggo werkte het allemaal wel op dezelfde setup

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is NAT loopback geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
netblade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:31:
Ik ben sinds een week over naar kpn glasvezel en alles gaat goed, ik heb alleen een probleem met de experiabox.
Ik draai thuis een server (HTTP/HTTPS/FTP, en Owncloud op een virtuele bak) en met owncloud heb ik problemen. Zit ik lokaal en gebruik ik het interne ip adres kan ik gewoon alles uploaden zonder problemen, extern op mijn domeinnaam gaat ook goed. Maar zodra ik intern wat probeer te uploaden via mijn domeinnaam gaat het mis.
Ik kan er niet te vinger op leggen waar het nu aan ligt, ik heb owncloud al opnieuw geinstalleerd, en zelf onder IIS even gedraaid om te kijken of het aan apache onder Linux lag maar dit was niet het probleem.
Ook op een losse laptop die ik tijdelijk als test had ingericht op ubuntu en owncloud laat het dan niet door.
Is dit een bekend probleem met de experiabox want ik vind het ronduit vervelend steeds mijn domeinnaam te veranderen naar ipadres met mijn telefoon.

Verder heb ik totaal geen issues en het probleem is nergens te vinden dus ik verdenk de experiabox ervan, helaas heeft dit modem geen bridged functie, zou het probleem met een dmz host opgelost kunnen worden of maakt dit niet uit omdat het verkeer dan alsnog langs de experiabox gaat met alle regels van dien?

Edit: Bij ziggo werkte het allemaal wel op dezelfde setup
Klinkt als een probleem met NAT loopback. Ik heb er zelf geen problemen mee aangezien ik een eigen router gebruik.

Het word ook wel NAT hairpinning genoemd. Maar heb geen idee in hoeverre dit door jou experiabox ondersteund word. Welke versie heb je?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

chickpoint schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:05:
[...]

Klinkt als een probleem met NAT loopback. Ik heb er zelf geen problemen mee aangezien ik een eigen router gebruik.

Het word ook wel NAT hairpinning genoemd. Maar heb geen idee in hoeverre dit door jou experiabox ondersteund word. Welke versie heb je?
Ik heb de v9, het gekke is dat ik wel gewoon mijn website / rdp sessie kan openen. Het betreft echt enkel uploads die groter zijn dan een paar KB en die via mijn externe hostname vanuit mijn interne netwerk worden geupload.
DMZ gaat dit probleem zeker niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
netblade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Ik heb de v9, het gekke is dat ik wel gewoon mijn website / rdp sessie kan openen. Het betreft echt enkel uploads die groter zijn dan een paar KB en die via mijn externe hostname vanuit mijn interne netwerk worden geupload.
DMZ gaat dit probleem zeker niet oplossen?
En je roept je website ook intern aan via je domein naam? Als je er via je extern IP intern en extern wel op kan komen zullen de port forwards goed staan, dan gaat DMZ niet erg veel helpen. Je kan het natuurlijk altijd even proberen.

Controleer anders je portforwards voor de zekerheid met bijvoorbeeld http://canyouseeme.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

chickpoint schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:12:
[...]

En je roept je website ook intern aan via je domein naam? Als je er via je extern IP intern en extern wel op kan komen zullen de port forwards goed staan, dan gaat DMZ niet erg veel helpen. Je kan het natuurlijk altijd even proberen.

Controleer anders je portforwards voor de zekerheid met bijvoorbeeld http://canyouseeme.org/
Success: I can see your service on 84.***.***.**** on port (8080) dit lijkt te werken.
Het heeft het met de grootte van het bestand te maken, een paar kb is geen probleem, maar vele mb's pakt die dus niet en daardoor werkt de upload van mijn foto's van mijn telefoon helaas niet, tenzij ik deze steeds handmatig aanpas naar het interne ip adres als ik thuis ben.

Gevalletje zeuren om de experiabox 10 mits deze beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Zijn er nog mensen die meer informatie willen over de Experiabox V10? De pilot is afgelopen en daarmee ook de geheimhouding :)

Ik heb persoonlijk de V10 als erg fijn ervaren. Heb tot nog toe geen problemen gehad met online gamen, het netwerk is erg stabiel en de wifi verbinding is ook een stuk sneller. Ik blijf het echter wel jammer vinden dat ik niet de controle hebt over de firewall instellingen ed, maar dat is een persoonlijk puntje :p

Wat ik verder tot nu toe een pluspunt vind is dat UPnP echt werkt en ook een lijstje genereerd met welke poorten er open zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Ik heb zelf 3 vragen eigenlijk (heb een V8): Kun je nu de LAN addressen zelf instellen, DHCP - hoeveel apparaten kun je op basis van MAC address een IP voor reserveren en hoe is het met de Wifi coverage (v8 was/is dramatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Hier ook 500Mbit beschikbaar en nu zou ik graag mijn abo willen aanpassen maar ik zie dat hierop helemaal geen korting zit de 1e 6 maanden.

De upgrade naar 100/100 is de 1e 6maanden gratis (abo is nu 2 maanden actief)
De upgrade naar 500/500 kost 17,50 en hier zit dus 0,- korting op ook niet de 7,50 die je bij 100/100 krijgt, is dit niet een beetje vaag en is er iemand die hier toevallig al met KPN heeft over gesproken?

En als ik nu zou overstappen naar 500/500 en volgende maand weer terug naar 100/100 zou dan de actie periode nog gelden voor de overige 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

CFC-Mathijs schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:53:
Zijn er nog mensen die meer informatie willen over de Experiabox V10? De pilot is afgelopen en daarmee ook de geheimhouding :)

Ik heb persoonlijk de V10 als erg fijn ervaren. Heb tot nog toe geen problemen gehad met online gamen, het netwerk is erg stabiel en de wifi verbinding is ook een stuk sneller. Ik blijf het echter wel jammer vinden dat ik niet de controle hebt over de firewall instellingen ed, maar dat is een persoonlijk puntje :p

Wat ik verder tot nu toe een pluspunt vind is dat UPnP echt werkt en ook een lijstje genereerd met welke poorten er open zijn gezet.
Is VPN mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
netblade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:43:
[...]

Success: I can see your service on 84.***.***.**** on port (8080) dit lijkt te werken.
Het heeft het met de grootte van het bestand te maken, een paar kb is geen probleem, maar vele mb's pakt die dus niet en daardoor werkt de upload van mijn foto's van mijn telefoon helaas niet, tenzij ik deze steeds handmatig aanpas naar het interne ip adres als ik thuis ben.

Gevalletje zeuren om de experiabox 10 mits deze beschikbaar is?
Dus bijvoorbeeld een txt van een paar byte kun je wel uploaden? En is het alleen de upload of ook de download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

CFC-Mathijs schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:53:

hoezo geen controle over firewall? Neem aan dat je wel gewoon poorten kan forwarden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
magneet schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:18:
[...]

hoezo geen controle over firewall? Neem aan dat je wel gewoon poorten kan forwarden toch?
Ja port forwarden kan wel, dat werkt gelukkig ook :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7hGCVrv.png

Daar kan ik niks instellen ;)
Nee die optie heb ik niet gevonden in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

chickpoint schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Dus bijvoorbeeld een txt van een paar byte kun je wel uploaden? En is het alleen de upload of ook de download?
Een txt bestand is inderdaad geen probleem, een lege map ook niet, downloaden gaat inderdaad ook niet goed, deze blijft steken op de 328kB precies, ongeacht welk bestand ik probeer te downloaden.
Dit is ook het geval met elke http verbinding die ik probeer te maken intern naar mijn webadres, downloads starten maar houden nagenoeg direct op met downloaden.
Dit lijkt me echt een probleem wat in de experiabox zit

Is dit bij de V10 wel het geval, anders moet ik toch even naar andere opties gaan kijken en misschien wat meer kwijt zijn, ik twijfelde al tussen KPN en XS4ALL, en qua internet gaat het allemaal prima alleen dit soort dingen kan ik er niet bij hebben aangezien ik niet verwacht dat kpn hier support op gaat geven.

Edit: Net KPN even op mijn gemak gebeld en deze geeft aan dat de kans groter is met een V10 of een V8 dat dit gaat werken. Sterker nog ik kan morgen gewoon even de xl winkel bellen om te vragen of ze een v10 of v8 modem hebben liggen en deze kostenloos om te ruilen.
Ik hou jullie op de hoogte (wie weet wil er nog iemand up en downloaden naar zijn server met domeinnaam).

[ Voor 36% gewijzigd door netblade op 27-05-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je voor de 1e keer overstap naar het 500Mbit abo en je hebt voorheen op een max 100Mbit POP gezeten dan dienen ze fysiek wat aan te passen in de centrale toch? Ik neem aan dat als je eenmaal bent overgezet naar een "gigabit" pop (500Mbit) en je daarna weer terug gaat naar een 100Mbit dat je gewoon op de zelfde aansluiting blijft maar dan met het 100Mbit profiel?

Dus dat je ook echt 100/100 haalt ook als je bijvoorbeeld tv kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door koekkoek op 27-05-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
koekkoek schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:17:
Als je voor de 1e keer overstap naar het 500Mbit abo en je hebt voorheen op een max 100Mbit POP gezeten dan dienen ze fysiek wat aan te passen in de centrale toch? Ik neem aan dat als je eenmaal bent overgezet naar een "gigabit" pop (500Mbit) en je daarna weer terug gaat naar een 100Mbit dat je gewoon op de zelfde aansluiting blijft maar dan met het 100Mbit profiel?

Dus dat je ook echt 100/100 haalt ook als je bijvoorbeeld tv kijkt.
Klopt. Als je op een 500 gaat moet je worden omgezet naar een andere kaart. Je wordt fysiek niet terug gezet naar een oude kaart als je een downgrade naar 100 doet later. Dus dan haal je de 100 ook met TV aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
koekkoek schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:58:
Hier ook 500Mbit beschikbaar en nu zou ik graag mijn abo willen aanpassen maar ik zie dat hierop helemaal geen korting zit de 1e 6 maanden.

De upgrade naar 500/500 kost 17,50 en hier zit dus 0,- korting op ook niet de 7,50 die je bij 100/100 krijgt, is dit niet een beetje vaag en is er iemand die hier toevallig al met KPN heeft over gesproken?

En als ik nu zou overstappen naar 500/500 en volgende maand weer terug naar 100/100 zou dan de actie periode nog gelden voor de overige 3 maanden?
Nope helaas niet. Ik heb dit ook nagevraagd en zelfs nog doorverbonden met een andere afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Helaas hebben ze de v10 nog niet bij de xl winkels, zal de v8 mijn probleem op kunnen lossen mbt de natloopback issues die ik heb ? Anders ga ik die vanavond gewoon halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
koekkoek schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:58:

Ik heb dit gevraagd, maar dat is neit mogelijk. Je kunt wel natuurlijk eerst de 100/100 doen...en dan na 6 mnd alsnog overstappen naar 500/500. Dat was voor mij de moeite niet, betaal liever 17,50 p/mnd extra dan dat ik 6 mnd met 100/100 moet doen.
netblade schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:37:
Helaas hebben ze de v10 nog niet bij de xl winkels, zal de v8 mijn probleem op kunnen lossen mbt de natloopback issues die ik heb ? Anders ga ik die vanavond gewoon halen
Ik heb trouwens ook vage issues met downloaden/uploaden. Draai een paar eigen websites (nu thuis aangezien dat met 500/500 best goed moet gaan), maar laatst wilde ik vanaf m'n werk iets downloaden vanaf mijn server, maar ik kwam niet boven de 1Mbyte/sec uit.....en ja aan de andere kant was de download wel 100Mbit+
sl1000 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:21:
@TheVMaster: ik ben ook benieuwd. post de uitkomst hier even :)
Heb ook even contact gehad met de KS net, helaas. De IPv6 pilot gebieden zijn een soort van random uitgekozen en ze kunnen niet handmatig klanten aan zo'n pilot toewijzen. Hij kon ook niet aangeven wanneer het verder zou worden uitgerold...helaas...

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 15:14
Nou gisteren hebben ze bij mij dan toch eindelijk de glasvezel van de woonkamer naar de meterkast verlegd en meteen de FTU opgehangen.

Ook hebben ze wel een andere gebruikt dan de gene die meegestuurd was met het pakket van KPN.

Vanavond maar eens kijken of de lijn (500/500) al actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik heb me trouwens ook aangemeld voor de pilot met NED 1 HD op 1 NED 2 HD op 2 etc. Ben erg benieuwd of ik daarvoor wordt gekozen. Zou wel erg fijn zijn hoor!

Vind het in ieder geval een goede zaak dat KPN zich hiermee bezig houdt, aangezien dit door veel mensen al is aangegeven.

Edit: http://forum.kpn.com/t5/I...p-jij-ons-mee/td-p/327635

[ Voor 15% gewijzigd door Mathijs14 op 28-05-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
Ik heb gisteren mijn nieuwe switch (TP-SG108E) binnen gekregen en ben er mee aan de slag met de handleiding zoals deze op netwerkje.com staat.

Aangezien de switch geconfigureerd wordt met behulp van een windows programma en niet via een webgui vraag ik me af of ik alles goed heb ingesteld zo. Met name de pvid's ben ik niet helemaal zeker van. Ik ben redelijk nieuw op het gebied van vlans. Volgens mij geef je met een PVID aan wat er moet gebeuren met untagged verkeer die binnen komt de switch.

Mijn idee is poorten 4 en 5 te gaan gebruiken voor iptv rechtstreeks vanaf de switch.
port 2 voor internet die naar mijn router zal gaan.
en port 3 voor telefonie waar dus de experiabox uiteindelijk aan komt te hangen.

VLAN
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rN26G0Pl.png

PVID
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CUlHoPWl.png

Settings voor STP kon ik niet op de switch vinden. Wel deze. Standaard staat IGMP op disabled.
IGMP
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p6vxMTTl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

TheVMaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb dit gevraagd, maar dat is neit mogelijk. Je kunt wel natuurlijk eerst de 100/100 doen...en dan na 6 mnd alsnog overstappen naar 500/500. Dat was voor mij de moeite niet, betaal liever 17,50 p/mnd extra dan dat ik 6 mnd met 100/100 moet doen.

[...]

Ik heb trouwens ook vage issues met downloaden/uploaden. Draai een paar eigen websites (nu thuis aangezien dat met 500/500 best goed moet gaan), maar laatst wilde ik vanaf m'n werk iets downloaden vanaf mijn server, maar ik kwam niet boven de 1Mbyte/sec uit.....en ja aan de andere kant was de download wel 100Mbit+

[...]

Heb ook even contact gehad met de KS net, helaas. De IPv6 pilot gebieden zijn een soort van random uitgekozen en ze kunnen niet handmatig klanten aan zo'n pilot toewijzen. Hij kon ook niet aangeven wanneer het verder zou worden uitgerold...helaas...
Hmm dat upload probleem heb ik dan niet, ligt aan de peering of ik de volledige snelheid haal of niet. Maar veelal haal ik toch wel een mbit of 50 op andere lijnen qua upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
CFC-Mathijs schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:11:
Ik heb me trouwens ook aangemeld voor de pilot met NED 1 HD op 1 NED 2 HD op 2 etc. Ben erg benieuwd of ik daarvoor wordt gekozen. Zou wel erg fijn zijn hoor!

Vind het in ieder geval een goede zaak dat KPN zich hiermee bezig houdt, aangezien dit door veel mensen al is aangegeven.

Edit: http://forum.kpn.com/t5/I...p-jij-ons-mee/td-p/327635
Is daar nu echt een pilot voor nodig om iets simpels als NPO1 op 1 enz. voor elkaar te krijgen?
Beetje merkwaardig toch?
Het lijkt wel of er een heel bijzondere feature geïnstalleerd moet gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
HoppyF schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Is daar nu echt een pilot voor nodig om iets simpels als NPO1 op 1 enz. voor elkaar te krijgen?
Beetje merkwaardig toch?
Het lijkt wel of er een heel bijzondere feature geïnstalleerd moet gaan worden...
Wat ze als uitleg meegeven is dat een HD zender ongeveer het dubbele aan bandbreedte gebruikt. Ik vind het opzich geen kwalijke zaak dat ze hier een pilot mee willen gaan draaien aangezien er nog genoeg mensen op 20 mbit lijntjes zitten. 2 settopboxen aan op een HD-kanaal en je internetlijn wordt dichtgetrokken.

Ik heb er zelf geen last van met m'n 500/500 maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Ik haal uit het topic op het KPN-forum overigens niet dat ze ook nog een pilot gaan doen... alleen maar een stresstest op de bestaande situatie met een enquete.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CFC-Mathijs schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:01:
[...]

Wat ze als uitleg meegeven is dat een HD zender ongeveer het dubbele aan bandbreedte gebruikt. Ik vind het opzich geen kwalijke zaak dat ze hier een pilot mee willen gaan draaien aangezien er nog genoeg mensen op 20 mbit lijntjes zitten. 2 settopboxen aan op een HD-kanaal en je internetlijn wordt dichtgetrokken.

Ik heb er zelf geen last van met m'n 500/500 maargoed ;)
Ze willen het op de goedkoopste manier doen maar dat is niet de beste manier. De beste manier zou zijn om het in de middleware te regelen. Streams op FttH aansluitingen altijd de beste stream geven op de goede positie. Op VDSL >20 ook. En voor alle lagere snelheden laten baseren op de intrainsnelheid van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Ze willen het op de goedkoopste manier doen maar dat is niet de beste manier. De beste manier zou zijn om het in de middleware te regelen. Streams op FttH aansluitingen altijd de beste stream geven op de goede positie. Op VDSL >20 ook. En voor alle lagere snelheden laten baseren op de intrainsnelheid van het modem.
Dat lijkt me ook, je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om dit te bedenken.
Glasvezel altijd de posities 1,2,3 e.d. op HD, bij ADSL/VDSL de keuze aan de gebruiker overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
debom schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:17:
Ik heb gisteren mijn nieuwe switch (TP-SG108E) binnen gekregen en ben er mee aan de slag met de handleiding zoals deze op netwerkje.com staat.

Aangezien de switch geconfigureerd wordt met behulp van een windows programma en niet via een webgui vraag ik me af of ik alles goed heb ingesteld zo. Met name de pvid's ben ik niet helemaal zeker van. Ik ben redelijk nieuw op het gebied van vlans. Volgens mij geef je met een PVID aan wat er moet gebeuren met untagged verkeer die binnen komt de switch.

Mijn idee is poorten 4 en 5 te gaan gebruiken voor iptv rechtstreeks vanaf de switch.
port 2 voor internet die naar mijn router zal gaan.
en port 3 voor telefonie waar dus de experiabox uiteindelijk aan komt te hangen.

VLAN
[afbeelding]

PVID
[afbeelding]

Settings voor STP kon ik niet op de switch vinden. Wel deze. Standaard staat IGMP op disabled.
IGMP
[afbeelding]
Ziet er naar mijn mening goed uit. Heb je het uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Mijn probleem met de nat loopback wordt steeds vervelender, met die cloud storage server kan ik leven, http https ook, maar nu werkt ook plex mediaserver niet meer via chromecast (maakt ook gebruik van een loopback naar mijn wan adres). Test KPN die modems eigenlijk wel voordat ze een update uitbrengen. Dit heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt bij een providermodem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Ik sluit nu net mijn KPN compleet pakket aan. Ik dacht die doos ligt hier toch waarom wachten op de monteur als ik het ook zelf kan. Ik heb alleen alles aangesloten om te testen en daarna weer uitgezet en mijn ziggo modem weer aangezet. Is het zo dat ik nu direct ga betalen omdat er verbinding is geweest? Ik kon dat nergens terug vinden.

Ook haalde ik bekabeld aan de modem maar 94 mb ipv de 100 mb die ze beloven. Heeft iemand ervaring ermee dat KPN hier iets aan doet? Of dat ze een hoger pakket aanbieding om dit recht te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Barre73 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:24:
[...]

FttH gelijk naar dit concept,
VDSL > 30 lijkt me ook prima. 20 gaat wss nog wel problemen
ADSL hebben genoeg mensen nu al geen HD, dus laat staan deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
HoppyF schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:18:
[...]

Dat lijkt me ook, je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om dit te bedenken.
Glasvezel altijd de posities 1,2,3 e.d. op HD, bij ADSL/VDSL de keuze aan de gebruiker overlaten.
Het is allemaal geen hogere wiskunde, maar ze moeten dus wel ergens een koppeling gaan maken tussen de Middleware die o.a. de zenderlijsten toont en het type (of snelheid) van de aansluiting.

Dat kost natuurlijk flink wat ontwikkeltijd maar zou m.i. de beste manier zijn (en ook niet onmogelijk).

Bij glas moet het direct kunnen. Bij VDSL/ADSL is het misschien nog de kunst om te achterhalen wat de werkelijke lijnsnelheid van de aansluiting is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Sterker nog ik zou 1 box willen met wel HD op de eerste plekken en eentje niet aangezien daar nog een oud bakbeest aanhangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
laugh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:34:
[...]

Ziet er naar mijn mening goed uit. Heb je het uitgeprobeerd?
Ik heb het nog niet kunnen proberen. 15 juni komt KPN de boel installeren. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
jla schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Ik sluit nu net mijn KPN compleet pakket aan. Ik dacht die doos ligt hier toch waarom wachten op de monteur als ik het ook zelf kan. Ik heb alleen alles aangesloten om te testen en daarna weer uitgezet en mijn ziggo modem weer aangezet. Is het zo dat ik nu direct ga betalen omdat er verbinding is geweest? Ik kon dat nergens terug vinden.

Ook haalde ik bekabeld aan de modem maar 94 mb ipv de 100 mb die ze beloven. Heeft iemand ervaring ermee dat KPN hier iets aan doet? Of dat ze een hoger pakket aanbieding om dit recht te trekken?
KPN geeft aan dat het abonnement ingaat wanneer de EB verbinding heeft (gemaakt), dus ik denk dat het abonnement in is gegaan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 21:40
eymey schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:45:
[...]

Het is allemaal geen hogere wiskunde, maar ze moeten dus wel ergens een koppeling gaan maken tussen de Middleware die o.a. de zenderlijsten toont en het type (of snelheid) van de aansluiting.

Dat kost natuurlijk flink wat ontwikkeltijd maar zou m.i. de beste manier zijn (en ook niet onmogelijk).

Bij glas moet het direct kunnen. Bij VDSL/ADSL is het misschien nog de kunst om te achterhalen wat de werkelijke lijnsnelheid van de aansluiting is.
Dat en ik denk dat KPN bang is dat het bij mensen met een draadloze verbinding set problemen op kan leveren. En dat deze mensen gaan klagen waarom zij geen HD zenders kunnen bekijken zonder dat de zenders stotteren.

2 x een HD (glas)stream is toch wat anders dan 2 x een SD stream.

Hoor vaak dat klanten problemen hebben met de draadloze verbinding sets, zelfs bij SD zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dan maak je desnoods instelbaar of de klanten SD of HD willen.

En in de huidige situatie zullen die klanten met slecht werkende homeplugs ook gaan klagen dat hun HD-zenders het niet doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
eymey schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:50:

En in de huidige situatie zullen die klanten met slecht werkende homeplugs ook gaan klagen dat hun HD-zenders het niet doen.
ik denk dat de meeste mensen niet eens HD kijken(of weten dat de zenders bestaan).. maar ze wel gaan klagen als ze ineens een goede kwaliteit krijgen maar dat de zender stottert..

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 28-05-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:50:

Precies, je maakt het instelbaar en afhankelijk van de snelheid van je lijn (glas of ADSL/VDSL) laat je HD mogelijk maken.
Als iemand een 8 Mbits lijn heeft kun je er geen HD stream van 12 Mbits doorheen trekken.
Dat lijkt me vrij logisch. Als je maximaal 8 Mbits kunt krijgen heb je helaas pech.
Het kan niet zo zijn dat de snelle glas en VDSL lijnen dan ook maar met minder genoegen moeten nemen.

Btw, draadloze verbindingen zijn nooit gegarandeerd voor HD kijken, als hij het doet, leuk. Zo niet jammer dan gewoon UTP netwerkkabel gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 28-05-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Dan ben ik blij dat mijn draadloze verbindingsset probleemloos werkt ;) Heb 1 STB direct op de EB hangen en eentje via de DVS, merk geen verschil tussen beide.

Voor mij zou een optie "Voorkeur voor HD" of iets dergelijks al een uitkomst zijn, aanzetten en alle HD zenders krijgen de nummering van hun SD varianten en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, powerline sets blijft altijd hit or miss.

Aan de andere kant: Vanaf de 600 mbps generatie doen ze het heel behoorlijk. Vrienden van me hebben Sparql van Tweak in Almere, en dus ook hoge bitrate HD-streams. En 2 tv's tegelijk, eentje aan een powerline in de woonkamer en een andere aan powerline in de slaapkamer gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:29:
Tsja, powerline sets blijft altijd hit or miss.

Aan de andere kant: Vanaf de 600 mbps generatie doen ze het heel behoorlijk. Vrienden van me hebben Sparql van Tweak in Almere, en dus ook hoge bitrate HD-streams. En 2 tv's tegelijk, eentje aan een powerline in de woonkamer en een andere aan powerline in de slaapkamer gaat prima.
Dat komt waarschijnlijk doordat de aardedraad tegenwoordig ook gebruikt wordt?

offtopic:
mbps bestaat niet ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 29-05-2015 09:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Afgelopen woensdag hebben ze bij mei eindelijk dus de glasvezel lijn verplaatst naar de kelder en gisteren getest met de experia box en het werkt al (oplever datum zou 5 juni zijn). :)

Eerste test resultaat (met speedtest.net) laat 505.37Mb/s up en 177.29 Mb/s down zien met een ping van 7 ms.

Vandaag komt mijn patchkast binnen en de router (Ubiquiti Edgerouter Lite) en switch (Mikrotik CRS125-24G-1S-RM) en zal van het weekend die maar eens gaan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Raven schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat de aardedraad tegenwoordig ook gebruikt wordt?

offtopic:
mbps bestaat niet ;)

Crap, op de B let ik altijd wel en corrigeer ik ook wel eens anderen, maar die verrekte M.... :X

De aardedraad wordt eigenlijk pas effectief gebruikt sinds enkele 1200 Mbps modellen. Maar de 600 Mbps modellen hebben wel wat andere verbeteringen tov. de 500 Mbps wat ze sneller en minder storingsgevoelig maakt.

'de buren' hebben daar aardig wat leuke achtergrondartikeltjes over gemaakt:
http://nl.hardware.info/r...en-opfrissen-homeplug-av2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Zo, bestelling is gedaan en op 5 juli is de overgang van Ziggo naar KPN. Ik zie hier in het forum een aantal managed switches voorbij komen maar welke raden jullie aan? Ik zag dat de Netgear al niet kan omdat die via Windows geconfigureerd moet worden en dat heb ik niet.

Situatieschets: de boel komt bij mij in de meterkast binnen en hier wil ik via de managed switch de scheiding maken zodat ik het internet verkeer naar m'n Asus router kan voeren. De Experiabox gaat dan gebruikt worden om TV en telefoon af te handelen. Voor de telefoon loopt er al een kabel vanuit de meterkast en de monteur mag de huidige coax vervangen door een ethernet kabel voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Er zijn genoeg managed switches te vinden op pricewatch, gewoon erop filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ijsklont schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:13:
Er zijn genoeg managed switches te vinden op pricewatch, gewoon erop filteren.
Klopt, maar wat KPN specifieke ervaring erbij vind ik wel handig. Ik zag dat bijvoorbeeld Mikrotik met de RB260GS een leuke switch bied, maar qua instellingen nogal lastig is. Wel een prima prijs en met 5 poorten meer dan genoeg.

Maar eens kijken of ik hier wat meer over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
ik lees alleen maar HD zenders op 1 enzo, en als ik nou de HD Glas zenders op 1 wil? :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bockelaar schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:04:
ik lees alleen maar HD zenders op 1 enzo, en als ik nou de HD Glas zenders op 1 wil? :D
Maakt niet uit. Het gaat om het punt dat de beste kwaliteit HD zender op de goede positie zit. Als je verbinding het aankan, de HD Glas versie, zo niet dan de HD versie, en als alles traag is dan de SD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
ah oke, ik ben voor! vind het lastig, raar en eigenlijk in het huidige digitale tijdperk niet uit te leggen, dat ik niet zelf kan bepalen welke zenders ik in welke volgorde waar neerzet...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Werkt bij jullie de poortforward 21 in de experiabox v9? Ik krijg dit niet voor elkaar terwijl er toch echt een iis ftp server op draait, firewall van windows staat toe dat deze wordt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bockelaar schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:08:
ah oke, ik ben voor! vind het lastig, raar en eigenlijk in het huidige digitale tijdperk niet uit te leggen, dat ik niet zelf kan bepalen welke zenders ik in welke volgorde waar neerzet...
Dit is inderdaad niet uit te leggen.
Er zou gewoon een vertaalslag gemaakt moeten worden van een intern kanaalnummer naar het kanaalnummer op je afstandsbediening.
Sten dat NPO1 in HD kwaliteit 123456 is dan vertaalt de settopbox dit naar positie 1.
Kun je geen full HD krijgen ivm beperkte bandbreedte is het bv intern 789123 die vertaal je dan naar 1.
Dat is alles wat men wil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:40

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb meerdere zenderlijsten oa. ned 1 hd en ned 1 hd glas.... zit daar verschil in?

standaard kastje decoder geen opname mogelijkheid. 100/100 glas

[ Voor 28% gewijzigd door spanx op 29-05-2015 17:14 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
spanx schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:13:
ik heb meerdere zenderlijsten oa. ned 1 hd en ned 1 hd glas.... zit daar verschil in?

standaard kastje decoder geen opname mogelijkheid. 100/100 glas
Dat verschil zou je echt wel moeten zien.

Nederland 1 op SD (kanaal 1): ca 3 Mbit bandbreedte
Nederland 1 op HD (kanaal 701) 7,2 Mbit bandbreedte
Nederland 1 op HD Glas (kanaal 661) 12 tot 13 Mbit bandbreedte

Die laatste heeft zichtbaar het beste beeld. Mits je TV dat ook kan weergeven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Op de nl zenders zie je dat bijna niet. Doe 15 VS 715 maar dan wel. Die is er op hd glad helaas nog niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

ik heb nog niet eens HD glas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Gisteren Glasvezel van KPN aangevraagd. Ze komen dit 12 juni installeren (is gratis dus waarom niet).
Nu heb ik globaal het topic doorgebladerd en stukken gelezen. Ik zit met het volgende.

Ik heb al het een en ander aan netwerkabels door mijn huis liggen. Nu wil ik de TV ontvanger in het netwerk opnemen. Ik kom hiervoor 2 mogelijkheden tegen.

1. Via Vlan's. Hier moet ik speciale switches hebben. Bepaalde typen van TP-Link worden aangeraden. Echter dit systeem zou al achterhaald zijn omdat KPN overgestapt zou zijn naar een ander systeem.

2. Via het ICMP (goed gespeld?) protocol. Dit zou makkelijker zijn om in je eigen netwerk te integreren omdat het meer automatisch werkt. Ook hiervoor zijn wel bepaalde soort switches nodig maar minder ingewikkeld/duur dan van het eerste systeem. Ik kwam tegen dat switches van Netgear: GS....E serie een geschikte serie zou zijn.

Voor mijn thuis situatie zou ik 2 switches nodig zijn als optie 2 de huidige werkwijze zou zijn:
- Netgear GS108Ev2
- Netgear JGS524Ev2

Klopt mijn verhaal en zijn de aangehaalde switches geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Wou even laten weten dat ik vandaag mijn experiabox v9 weg heb gehaald en mijn netgear nighthawk r7000 nu als modem/router functioneerd. Met de update van dit jaar wordt vlan's onderdsteund op de nighthawk en moet zeggen dat alles perfect werkt zonder de experiabox!

Via de iphone haal ik draadloos een mooie 80/80 verbinding van de 100/100. pc/notebook bedraad haalt 100/100 met gemak!

Conclusie, experiabox overbodig :) en geen kastje achter kastje effect op mijn switch na dan (achter de nighthawk)

IPTV werkt ook top tot nu toe.. (Voip gebruik ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Reflow schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:13:
Wou even laten weten dat ik vandaag mijn experiabox v9 weg heb gehaald en mijn netgear nighthawk r7000 nu als modem/router functioneerd. Met de update van dit jaar wordt vlan's onderdsteund op de nighthawk en moet zeggen dat alles perfect werkt zonder de experiabox!

Via de iphone haal ik draadloos een mooie 80/80 verbinding van de 100/100. pc/notebook bedraad haalt 100/100 met gemak!

Conclusie, experiabox overbodig :) en geen kastje achter kastje effect op mijn switch na dan (achter de nighthawk)

IPTV werkt ook top tot nu toe.. (Voip gebruik ik niet)
En als je wel VoIP zou willen gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Athome schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:37:
Gisteren Glasvezel van KPN aangevraagd. Ze komen dit 12 juni installeren (is gratis dus waarom niet).
Nu heb ik globaal het topic doorgebladerd en stukken gelezen. Ik zit met het volgende.

Ik heb al het een en ander aan netwerkabels door mijn huis liggen. Nu wil ik de TV ontvanger in het netwerk opnemen. Ik kom hiervoor 2 mogelijkheden tegen.

1. Via Vlan's. Hier moet ik speciale switches hebben. Bepaalde typen van TP-Link worden aangeraden. Echter dit systeem zou al achterhaald zijn omdat KPN overgestapt zou zijn naar een ander systeem.

2. Via het ICMP (goed gespeld?) protocol. Dit zou makkelijker zijn om in je eigen netwerk te integreren omdat het meer automatisch werkt. Ook hiervoor zijn wel bepaalde soort switches nodig maar minder ingewikkeld/duur dan van het eerste systeem. Ik kwam tegen dat switches van Netgear: GS....E serie een geschikte serie zou zijn.

Voor mijn thuis situatie zou ik 2 switches nodig zijn als optie 2 de huidige werkwijze zou zijn:
- Netgear GS108Ev2
- Netgear JGS524Ev2

Klopt mijn verhaal en zijn de aangehaalde switches geschikt?
1. Bedoel je dit met eigen Router zoals omschreven op netwerkje.com? Met VLANs scheiden lukt het prima en werkt nog steeds, het enige is dat je geen "flex-poorten" hebt zoals de experiabox. (Met wat moeite kun je dit natuurlijk wel maken).

2. ICMP is weer net iets anders ik denk dat je IGMP bedoeld. Als je de experiabox zelf gebruikt krijg je de flexpoorten poorten. Deze bepalen zelf wat de poort doorstuurt. Het nadeel is dat als je er een "domme" switch erachter hangt met internet apparaten en een setopbox dat iedereen dus ook het multicast verkeer krijgt. Bekabeld is dit natuurlijk niet zo'n probleem. Maar zodra je er een access point aan de switch hangt zul je merken dat zodra je de tv aanzet je wifi verbinding over de flos gaat. Dit komt doordat het multicast verkeer naar elk draadloos device gestuurd word met alle vervuiling van dien.

Hiervoor is natuurlijk een oplossing!! Een switch met IGMP snooping. Deze stuurt het multicast verkeer dan alleen nog door naar de poorten waar het nodig is. Zo te zien hebben beide switches die jij gevonden hebt er ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

HoppyF schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:21:
[...]

En als je wel VoIP zou willen gebruiken dan?
Dan kan ik altijd de experiabox aan een poort erbij hangen. Zie ook netwerkje.com hiervoor. Heb nooit vaste telefonie gewild dus voor mij hoeft het nu ook niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34
Waarom hebben jullie voor KPN als leverancier van glasvezel gekozen? Ik heb de keuze tussen glasvezel en de normale kabel in mijn nieuwe meterkast. Neig naar glasvezel ivm de toekomst. een 100Mbit alles-in-1 abonnement. Verschil tussen de aanbieders is ook niet altijd duidelijk te noemen..

500Mbit is ook mogelijk kwam ik achter. Maar met 12,5mb aan data per seconde heb ik ruim voldoende aan. Kan altijd nog aangepast worden naar langzamer (50Mbit) of sneller (500Mbit). Ook was de 100Mbit nu de eerste 6 maanden 'gratis' tov een 50Mbit abonnement 'Standaard'.

[ Voor 32% gewijzigd door Noord27 op 31-05-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bockelaar schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:08:
Het niet zelf kunnen instellen van de zendervolgorde heeft geloof ik te maken met het feit dat zenders betalen voor een bepaalde positie. Dat de (glas) HD zenders niet gewoon op 1,2,3, etc. zitten is inderdaad niet meet van deze tijd! Ik snap niet dat de STB niet gewoon de beste beschikbare stream kan oppakken. Nu kijk ik vaak naar de zenders 661+, maar dit zou gewoon 1+ moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
Noord27 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:18:
Waarom hebben jullie voor KPN als leverancier van glasvezel gekozen? Ik heb de keuze tussen glasvezel en de normale kabel in mijn nieuwe meterkast. Neig naar glasvezel ivm de toekomst. een 100Mbit alles-in-1 abonnement. Verschil tussen de aanbieders is ook niet altijd duidelijk te noemen..

500Mbit is ook mogelijk kwam ik achter. Maar met 12,5mb aan data per seconde heb ik ruim voldoende aan. Kan altijd nog aangepast worden naar langzamer (50Mbit) of sneller (500Mbit). Ook was de 100Mbit nu de eerste 6 maanden 'gratis' tov een 50Mbit abonnement 'Standaard'.
keuzevolgorde/deductie/totstandkoming:
1) geen kabel meer voor mij na de fusie
2) ongeveer hetzelfde betalen, +/- 10euro per maand
3) alles in 1
4) zenderaanbod incl. HD/HD+
5) minimaal 100mbit down
6) live pauzeren / begin gemist
7) online kijken
8) gratis monteur/geen aansluitkosten
9) introductiekorting
10) onderbuik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Bockelaar schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:30:
[...]

keuzevolgorde/deductie/totstandkoming:
1) geen kabel meer voor mij na de fusie
2) ongeveer hetzelfde betalen, +/- 10euro per maand
3) alles in 1
4) zenderaanbod incl. HD/HD+
5) minimaal 100mbit down
6) live pauzeren / begin gemist
7) online kijken
8) gratis monteur/geen aansluitkosten
9) introductiekorting
10) onderbuik :)
De punten zijn vergelijkbaar als bij andere aanbieders. KPN geeft nu alleen ongeveer 50% korting voor de eerste 6 maanden. Anderen hebben ook kortingen voor nieuwe klanten. Blijft de 'onderbuik' over.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
7 is bij kpn toch écht uitgebreider, net als 4. En idd de onderbuik telt altijd mee, die mag zelfs serieus geld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Bockelaar schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:38:
7 is bij kpn toch écht uitgebreider, net als 4. En idd de onderbuik telt altijd mee, die mag zelfs serieus geld kosten ;)
Ik vertrouw je op je blauwe ogen dat 4 en 7 wat beter zijn als bij de alternatieven. Zag dat je bij KPN standaard ook 2 kastjes voor de TV erbij krijgt en bij andere maar 1? Ook zit er standaard Spotify bij. En ik luister erg vaak muziek.

KPN zal het wel gaan worden denk ik inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 31-05-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Extra keuze bij mij: we hebben ook de mobiele abbo's via kpn/hi waardoor we daarop ook korting krijgen + gratis pluspakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Plus pakket... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Hmm.. Dat klinkt aantrekkelijk. Heb nu een mobiel abbonement met Deezer, wat kan komen te vervallen aangezien Spotify bij KPN in het standaard pakket zit.

Zal eens informeren naar zo'n 'compleet' pakket met mobiele telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Als je meer mensen in je huishouden op kpn mobiel krijgt dan krijg je ook nog extra korting en andere voordelen.

https://www.kpn.com/prive...pn-compleet/voordelen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Noord27 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:57:
[...]

Hmm.. Dat klinkt aantrekkelijk. Heb nu een mobiel abbonement met Deezer, wat kan komen te vervallen aangezien Spotify bij KPN in het standaard pakket zit.

Zal eens informeren naar zo'n 'compleet' pakket met mobiele telefonie.
zie de link van 1shot1kill compleet is iets wat je zelf kan activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
magneet schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:14:
[...]

zie de link van 1shot1kill compleet is iets wat je zelf kan activeren :)
Zit al te snuffelen, maar icm een mobiel abonnement is het aardig (omdat het dat 'gratis' is). Alleen waarom is KPN zo duur tov andere mobiele aanbieders?

[ Voor 4% gewijzigd door Noord27 op 31-05-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Zijn er hier al mensen bezig met routed IPTV? Ik zie her en der voorbij komen dat KPN gaat stoppen (geen idee of het waar is en op wat voor termijn) met bridged IPTV. Dat wil natuurlijk zeggen dat de oplossing van bijvoorbeeld netwerkje.com niet meer optimaal werkt.

Er zal wat informatie achterhaald moeten worden hoe een IGMP proxy op te zetten (En je hebt natuurlijk een router nodig die dit kan). Dit kan volgens mij vervolgens via een aparte VLAN zoals het nu bij mij bijvoorbeeld werkt of over je 'normale' VLAN heen, maar dan moeten je switches wel IGMP snooping hebben.

Ik heb geen ervaring met het opzetten van een IGMP proxy, dus het zou mooi zijn om dit even met meerdere mensen uit te gaan zoeken. Ik wil die Experiabox echt niet moeten gebruiken om TV te kunnen kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
Noord27 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Zit al te snuffelen, maar icm een mobiel abonnement is het aardig (omdat het dat 'gratis' is). Alleen waarom is KPN zo duur tov andere mobiele aanbieders?
Als je voordelig uit wil zijn ga dan voor Telfort voor je mobiel abonnement en Telfort glasvezel. Heb zelf alles in 1 voor 46 euro per maand na 5 euro korting wegens combivoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
GoEV6 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Als je voordelig uit wil zijn ga dan voor Telfort voor je mobiel abonnement en Telfort glasvezel. Heb zelf alles in 1 voor 46 euro per maand na 5 euro korting wegens combivoordeel.
Als ik voor Telfort zou kiezen zit ik op 46 (alles in 1) + 5 (100 Mbit) + 5 (opnemen pakket) = 56. Dat is dan zonder Spotify en wat andere kleine zaken zoals KPN Up. Verder lijkt mij alles exact hetzelfde tussen Telfort en KPN? Telfort = KPN? Telfort rekent ook aansluitkosten wat KPN niet doet.

Eerste jaar Telfort: €702,-
Eerste jaar KPN: €609,- (eerste 6 maanden €35,- incl 100Mbit en gratis installatie)

Om er eens van te proeven ben ik het eerste jaar dus goedkoper af bij KPN en dan zitten er nog wat kleine zaken standaard 'gratis' bij. Kan dan na een jaar altijd nog een andere aanbieder nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Als je Spotify meeneemt in je prijs is KPN volgens mij zelfs iets goedkoper (1 of 2 euro in de maand) dan Telfort.

Ik heb dit weekend ook Glasvezel bij KPN genomen en daarnaast onze mobiel ook overgezet naar KPN (nu Simyo). KPN biedt dan gewoon een iets completer pakket voor vrijwel hetzelfde geld (heb de 6 maand korting niet meegenomen in het vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-Freak schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:23:
Zijn er hier al mensen bezig met routed IPTV? Ik zie her en der voorbij komen dat KPN gaat stoppen (geen idee of het waar is en op wat voor termijn) met bridged IPTV. Dat wil natuurlijk zeggen dat de oplossing van bijvoorbeeld netwerkje.com niet meer optimaal werkt.
Er zal wat informatie achterhaald moeten worden hoe een IGMP proxy op te zetten (En je hebt natuurlijk een router nodig die dit kan). Dit kan volgens mij vervolgens via een aparte VLAN zoals het nu bij mij bijvoorbeeld werkt of over je 'normale' VLAN heen, maar dan moeten je switches wel IGMP snooping hebben.
Ik heb geen ervaring met het opzetten van een IGMP proxy, dus het zou mooi zijn om dit even met meerdere mensen uit te gaan zoeken. Ik wil die Experiabox echt niet moeten gebruiken om TV te kunnen kijken..
Ik vond dit op het KPN forum:

(quote)
29 april 2015: Routed-iTV en de eigen router:
Zoals jullie misschien weten gaat KPN over van bridged-iTV naar routed-iTV.
Zo is dit op de V9 bij de laatste firmware update al geïntroduceerd en zullen de andere Experia Boxen volgen.
Routed-iTV houdt in dat de TV ontvangers een IP adres in de range van de Experia Box gaan krijgen (192.168.2.x) en niet meer zoals bij bridged-iTV in de 10.x.x.x range.
Het voordeel hiervan is dat een TV ontvanger ook aangesloten kan worden op de eigen router mits deze in bridge-mode gebruikt wordt.
De eigen router zal dan wel IGMP snooping moeten ondersteunen om te voorkomen dat de TV streams via wifi gebroadcast worden. Vrijwel elke wifi zender zal van zo'n broadcast "plat gaan".
Op de eigen router zal tevens de IGMP proxy server wel uitgezet moeten worden omdat anders de TV geheid na een paar minuten zal uitvallen.

Ik ken de Experiabox (nog) niet, wat is er mis met het tv kijken over dat ding??
Volgens KPN support zou de opstelling in deze nieuwe "Routed-iTV plus eigen router" situatie moeten werken, de medewerker die ik sprak had het bij hem thuis in ieder geval zo werkend gekregen.

Na een zeer uitgebreide telefonische uitleg wees hij mij op deze KPN forumpagina en zo had ik in 1 gesprek meer bruikbare feedback dan van Vodafone glassupport in een heel jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Ik vond dit op het KPN forum:

(quote)
29 april 2015: Routed-iTV en de eigen router:
Zoals jullie misschien weten gaat KPN over van bridged-iTV naar routed-iTV.
Zo is dit op de V9 bij de laatste firmware update al geïntroduceerd en zullen de andere Experia Boxen volgen.
Routed-iTV houdt in dat de TV ontvangers een IP adres in de range van de Experia Box gaan krijgen (192.168.2.x) en niet meer zoals bij bridged-iTV in de 10.x.x.x range.
Het voordeel hiervan is dat een TV ontvanger ook aangesloten kan worden op de eigen router mits deze in bridge-mode gebruikt wordt.
De eigen router zal dan wel IGMP snooping moeten ondersteunen om te voorkomen dat de TV streams via wifi gebroadcast worden. Vrijwel elke wifi zender zal van zo'n broadcast "plat gaan".
Op de eigen router zal tevens de IGMP proxy server wel uitgezet moeten worden omdat anders de TV geheid na een paar minuten zal uitvallen.

Ik ken de Experiabox (nog) niet, wat is er mis met het tv kijken over dat ding??
Volgens KPN support zou de opstelling in deze nieuwe "Routed-iTV plus eigen router" situatie moeten werken, de medewerker die ik sprak had het bij hem thuis in ieder geval zo werkend gekregen.

Na een zeer uitgebreide telefonische uitleg wees hij mij op deze KPN forumpagina en zo had ik in 1 gesprek meer bruikbare feedback dan van Vodafone glassupport in een heel jaar. :+
Ik gebruik de hele Experiabox niet, ik kan er veel te weinig mee. De router die ik nu gebruik is in elk geval op alle vlakken beter. Ik ben vooral benieuwd wat KPN in de toekomst gaat doen. Als de bridged variant inderdaad gaat verdwijnen dan stopt VLAN 4 met werken en daar heb ik het op dit moment de TV ontvangers via lopen. Dat wil zeggen dat je dan dus TV gaat kijken over de internet VLAN (6).

Het topic op het KPN forum haalt een oplossing aan die ik niet wil hebben, je zet je eigen router dan achter de Experiabox. Dan heb je dus dubbel NAT en het hele idee achter mijn zeer krachtige router haal ik dan onderuit. De Experiabox routeert dan uiteindelijk nog steeds het internet verkeer. Netwerkje.com heeft wel de oplossing staan die ik gebruik. Een managed switch achter de NTU, daar de VLAN's op splitsen en doorzetten naar de nodige apparatuur.

Wanneer we inderdaad over gaan naar Routed IPTV, dan moet ik mijn router daar wel op aanpassen. Dat is dan ook wat ik wil uitzoeken. Wat is er exact nodig om het zelf met eigen router te routeren naar de TV ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
N-Freak schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik de hele Experiabox niet, ik kan er veel te weinig mee. De router die ik nu gebruik is in elk geval op alle vlakken beter. Ik ben vooral benieuwd wat KPN in de toekomst gaat doen. Als de bridged variant inderdaad gaat verdwijnen dan stopt VLAN 4 met werken en daar heb ik het op dit moment de TV ontvangers via lopen. Dat wil zeggen dat je dan dus TV gaat kijken over de internet VLAN (6).

Het topic op het KPN forum haalt een oplossing aan die ik niet wil hebben, je zet je eigen router dan achter de Experiabox. Dan heb je dus dubbel NAT en het hele idee achter mijn zeer krachtige router haal ik dan onderuit. De Experiabox routeert dan uiteindelijk nog steeds het internet verkeer. Netwerkje.com heeft wel de oplossing staan die ik gebruik. Een managed switch achter de NTU, daar de VLAN's op splitsen en doorzetten naar de nodige apparatuur.

Wanneer we inderdaad over gaan naar Routed IPTV, dan moet ik mijn router daar wel op aanpassen. Dat is dan ook wat ik wil uitzoeken. Wat is er exact nodig om het zelf met eigen router te routeren naar de TV ontvangers.
Ik heb (vrijwel) dezelfde setup, vraag en behoefte aan info als jij in deze. ;) Wat betreft dat dubbel NAT. Dat is voor zover ik weet niet het geval als je je eigen router in bridged mode zet. De Experia regelt dan alles. Hoor wel als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Hakkie schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:25:
[...]
Ik heb (vrijwel) dezelfde setup, vraag en behoefte aan info als jij in deze. ;) Wat betreft dat dubbel NAT. Dat is voor zover ik weet niet het geval als je je eigen router in bridged mode zet. De Experia regelt dan alles. Hoor wel als ik het mis heb.
op het kpn forum bedoelen ze de ene keer een dubbele nat (eigen router in dmz van experiabox zetten) en de andere keer weer gebruiken als accesspoint / bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
magneet schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:34:
[...]

op het kpn forum bedoelen ze de ene keer een dubbele nat (eigen router in dmz van experiabox zetten) en de andere keer weer gebruiken als accesspoint / bridge
Dat klopt. En geen van de twee opties is voor mij een oplossing. In beide gevallen doet de Experiabox de eindrouting en dat wil ik niet. Ik zou er geen problemen mee hebben om hem voor TV te moeten gebruiken, maar ik schat zelf in dat dit niet nodig is.

Ik heb zelf een EdgeRouter staan, die kan IGMP proxy/snooping prima doen. Het zou mooi zijn als er een Tweaker is die een Experiabox V9 of V10 heeft en eens kan gaan kijken/wiresharken wat er op de lijn gaande is ten tijde van Routed IPTV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik heb vandaag mijn Digitenne abonnement omgezet in een 100/100 glasvezel All-In-One-Standaard abonnement. En ik blijf gewoon de huidige €12,50 per maand betalen de komende 12 maanden. Dat was toch wel een aanbod wat ik niet kon weerstaan.

Mijn huidige glasvezel verbinding bij Onsbrabantnet wordt door KPN overgenomen in de loop van deze maand.

Nu zijn mijn ervaringen met ADSL/telefonie migraties bij KPN matig (om zachtjes uit te drukken), hoe zijn de ervaringen bij glasvezel? Moet hiervoor een monteur langskomen of is dat een simpel klusje? (Ik weet hoe ik RJ45 afmonteer, kan als het moet oude Cisco routers configureren vanaf de commandline, en ben niet bang voor een schroevendraaier. Lijkt me genoeg netwerk/kabel kennis om het grootste stuk te tackelen, want ik neem aan dat de reeds gemonteerde glasverbinding niet hoeft worden aangepast?)

Verder heb ik op dit moment een web- en mailserver draaien thuis, voor zover ik kan zien zijn poort 80 en 25 vanaf het Internet niet door KPN geblokkeerd, dus ik verwacht alleen mijn uitgaande SMTP te moeten relayen via KPNmail, dat klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
arnoud_h schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:54:
Ik heb vandaag mijn Digitenne abonnement omgezet in een 100/100 glasvezel All-In-One-Standaard abonnement. En ik blijf gewoon de huidige €12,50 per maand betalen de komende 12 maanden. Dat was toch wel een aanbod wat ik niet kon weerstaan.

Mijn huidige glasvezel verbinding bij Onsbrabantnet wordt door KPN overgenomen in de loop van deze maand.

Nu zijn mijn ervaringen met ADSL/telefonie migraties bij KPN matig (om zachtjes uit te drukken), hoe zijn de ervaringen bij glasvezel? Moet hiervoor een monteur langskomen of is dat een simpel klusje? (Ik weet hoe ik RJ45 afmonteer, kan als het moet oude Cisco routers configureren vanaf de commandline, en ben niet bang voor een schroevendraaier. Lijkt me genoeg netwerk/kabel kennis om het grootste stuk te tackelen, want ik neem aan dat de reeds gemonteerde glasverbinding niet hoeft worden aangepast?)

Verder heb ik op dit moment een web- en mailserver draaien thuis, voor zover ik kan zien zijn poort 80 en 25 vanaf het Internet niet door KPN geblokkeerd, dus ik verwacht alleen mijn uitgaande SMTP te moeten relayen via KPNmail, dat klopt toch?
12,50 voor drie in 1 met 100-100? Voor iets dat normaliter 66,50 euro per maand kost? Ook al krijgt elke nieuwe klant momenteel de eerste 6 maanden daarvanvoor 35 euro, dan nog klinkt dit iets te goed om waar te zijn..

Maar goed: Monteur is alleen nodig om de NT die nu op je glasvezelaansluiting zit (de Genexis) te vervangen voor eentje van KPN. Waar die van OBN alle functies direct had (TV poort, internet poort en telefoniepoort + coax aansluiting) heeft die van KPN maar 1 poort. En de CAT kabel die daar in gaat leidt naar de Experiabox. Die neemt alle functies over. Dus waarschijnlijk 1 stopcontact meer nodig bij je glasvezelaansluiting in de buurt.
Vanaf daar UTP kabel naar decoder bij de TV, telefoonkabel met RJ-11 plugje voor je telefoon en evt UTP kabel naar computers. Of naar een switch voor meer computers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Barre73 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:15:
[...]
12,50 voor drie in 1 met 100-100? Voor iets dat normaliter 66,50 euro per maand kost? Ook al krijgt elke nieuwe klant momenteel de eerste 6 maanden daarvanvoor 35 euro, dan nog klinkt dit iets te goed om waar te zijn..
Ja, leek mij ook maar ik belde om Digitenne op te zeggen, en ze vroegen me of ik in Alles-in-1 geïnteresseerd was. Toen ik zei dat als ze dat voor dezelfde prijs konden aanbieden als Digitenne ik er best over na wilde denken (gekscherend). Daar werd toen onverwacht serieus op gereageerd, en een kwartiertje later had ik de bevestiging in de bus: 12,50 in de maand afrekenen en met 54 euro korting per maand. En dat de eerste 12 maanden. En na die 12 maanden contractvrij.
Maar goed: Monteur is alleen nodig om de NT die nu op je glasvezelaansluiting zit (de Genexis) te vervangen voor eentje van KPN. Waar die van OBN alle functies direct had (TV poort, internet poort en telefoniepoort + coax aansluiting) heeft die van KPN maar 1 poort. En de CAT kabel die daar in gaat leidt naar de Experiabox. Die neemt alle functies over. Dus waarschijnlijk 1 stopcontact meer nodig bij je glasvezelaansluiting in de buurt.
Vanaf daar UTP kabel naar decoder bij de TV, telefoonkabel met RJ-11 plugje voor je telefoon en evt UTP kabel naar computers. Of naar een switch voor meer computers natuurlijk.
Ik heb geen Genexis maar een antiek Packetfront modem hangen, maar het effect zal wel hetzelfde zijn. Maar de beste meneer van KPN had het wel over een doe-het-zelf pakket, morgen nog maar eens bellen om te vragen wat er op de overgangsdatum precies gaat gebeuren en of ik er ergens voor thuis moet gaan blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb geen Genexis maar een antiek Packetfront modem hangen, maar het effect zal wel hetzelfde zijn. Maar de beste meneer van KPN had het wel over een doe-het-zelf pakket, morgen nog maar eens bellen om te vragen wat er op de overgangsdatum precies gaat gebeuren en of ik er ergens voor thuis moet gaan blijven...
Dat verandert de zaak wel. Er vanuit gaande dat Reggefiber ook in haar database heeft staan dat jij zo'n oude packetfront hebt (en dat hebben ze vast), zal er een afspraak met de Reggefiber aannemer op de migratiedag worden gemaakt. Die gaat je hele Packetfront FTU weghalen en de vezels opnieuw afmonteren op een moderne FTU. Daar kan dan een nieuwe KPN NT op. Dus ja, de hele glasvezelaansluiting wordt vervangen. Kans is 99 procent dat de Regegfiber monteur voor jou de NT erbij op plaatst. Vanaf dan is doe het zelf een makkie. CAT5e kabeltje inpluggen op de NT, in de Experiabox pluggen en je kunt verder met je thuisnetwerk.

PacketFronts worden vervangen zodra de klant overstapt naar een provider die er niet meer mee werkt. Zoals bijvoorbeeld KPN.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 01-06-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
arnoud_h schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:23:
[...]
Ja, leek mij ook maar ik belde om Digitenne op te zeggen, en ze vroegen me of ik in Alles-in-1 geïnteresseerd was. Toen ik zei dat als ze dat voor dezelfde prijs konden aanbieden als Digitenne ik er best over na wilde denken (gekscherend). Daar werd toen onverwacht serieus op gereageerd, en een kwartiertje later had ik de bevestiging in de bus: 12,50 in de maand afrekenen en met 54 euro korting per maand. En dat de eerste 12 maanden. En na die 12 maanden contractvrij.
Ik heb het inderdaad vaker gehoord.. goed voor jou natuurlijk ;) maar ongelofelijk dat ze het doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Zal wel mee te maken dat Digitenne er langzaam uit gaat, puur klantenbinding. Maar voor de klant een mooie actie :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20

Heb je dat ook zwart op wit van die korting?

Geloof ik bijna niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Om nog even terug te komen op dit deel van je vraag. Poort 25 is inderdaad geblokkeerd door KPN. Maar volgens mij gebeurt dit in de experiabox zelf? :? In ieder geval heb ik een eigen router en bij mij word poort 25 gewoon doorgelaten. Een webservertje moet overigens geen probleem zijn.

Gebruik van een eigen router
http://www.netwerkje.com

Nu lees ik toevallig net dat KPN binnenkort gaat stoppen met de mail relay en poort 25 open zet? Kan iemand dat bevestigen?

http://www.synology-forum...em-vanaf-15-juni-offline/

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.