[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.046 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Iemand misschien nog nieuws over de 200Mbit abbo's die verder ingevoerd zouden worden?
Tot dit moment is geloof ik alleen Telfort die dit aanbied, maar de andere grote jongens nog allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
raydekok schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Heb je dat ook zwart op wit van die korting?

Geloof ik bijna niet.
Jep dat is echt zo, heb het ook voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
koekkoek schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:36:
Iemand misschien nog nieuws over de 200Mbit abbo's die verder ingevoerd zouden worden?
Tot dit moment is geloof ik alleen Telfort die dit aanbied, maar de grote jongens nog allemaal niet.
Ik heb nog niks gehoord. Overigens is Telfort echt wel één van de grote jongens hoor.
Was ook wel vooral voor Telfort bedacht hoor, die 200 mbit

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog niks gehoord. Overigens is Telfort echt wel één van de grote jongens hoor.
Was ook wel vooral voor Telfort bedacht hoor, die 200 mbit
Dit was niet zo bedoelt excuses, tuurlijk is Telfort één van de grote jongens. Heb me tekst iets aangepast.

Telfort zou iets meer het "budget" merk moeten zijn in verhouding tot KPN zelf en XS4ALL dus had de 200 mbit versie hier ook verwacht.

Ik denk dat 200/200 voor meer mensen interessant is dan de 500/500. Dus lijkt me een interessante stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
chickpoint schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:31:
[...]

Om nog even terug te komen op dit deel van je vraag. Poort 25 is inderdaad geblokkeerd door KPN. Maar volgens mij gebeurt dit in de experiabox zelf? :? In ieder geval heb ik een eigen router en bij mij word poort 25 gewoon doorgelaten. Een webservertje moet overigens geen probleem zijn.
Dank voor de links, heb ik weer wat leesvoer :-)
[...]
Geloof ik bijna niet.
Ik heb hier een hele mooie orderbevestigings PDF ontvangen met dat inderdaad op schrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
koekkoek schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:37:
[...]

Dit was niet zo bedoelt excuses, tuurlijk is Telfort één van de grote jongens. Heb me tekst iets aangepast.

Telfort zou iets meer het "budget" merk moeten zijn in verhouding tot KPN zelf en XS4ALL dus had de 200 mbit versie hier ook verwacht.

Ik denk dat 200/200 voor meer mensen interessant is dan de 500/500. Dus lijkt me een interessante stap.
Verschil tussen 100/100 en 500/500 is 10 euro - dus 200/200 zal kwa abbo kosten niet veel uitmaken denk ik en je hebt er net als voor 200/200 ook Gbit infra voor nodig. Dus ik zie zelf niet zo snel het voordeel hiervan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ioramus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Verschil tussen 100/100 en 500/500 is 10 euro - dus 200/200 zal kwa abbo kosten niet veel uitmaken denk ik en je hebt er net als voor 200/200 ook Gbit infra voor nodig. Dus ik zie zelf niet zo snel het voordeel hiervan in.
Nou ja ik betaal liever per maand 4 euro voor 200 dan 10 euro voor 500 ,omdat het op dit moment nog erg lastig is om deze snelheid ook te halen omdat de bron het vaak niet kan leveren (op een paar newsgroep servers na). Dat voor allebei Gbit infra nodig is lijkt me duidelijk, maar wat maakt dat uit voor de consument? Dat is alleen van belang voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chickpoint schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:31:
Om nog even terug te komen op dit deel van je vraag. Poort 25 is inderdaad geblokkeerd door KPN. Maar volgens mij gebeurt dit in de experiabox zelf? :? In ieder geval heb ik een eigen router en bij mij word poort 25 gewoon doorgelaten. Een webservertje moet overigens geen probleem zijn.
Niet echt, poort 25 staat bij mij gewoon open evenals bij meerdere mensen waar ik een mailservertje heb geïnstalleerd - die dit wilde (sommige zelfs met DirectAdmin licenties en dus hosting mogelijkheden). Wat ik wel weet (en wat mij opgevallen is), is dat portforwardings eigenwijs zijn als je de server geen ip-adres via DHCP laat afnemen een vast ip-adres kun je dan weer beter instellen d.m.v. mac-adres in de EB.

Ik gebruik hierbij de V9 (H368N).
chickpoint schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:31:Nu lees ik toevallig net dat KPN binnenkort gaat stoppen met de mail relay en poort 25 open zet? Kan iemand dat bevestigen?
Ik ben klant sinds begin Maart 2015 en kan al sinds dat moment gebruik maken van poort 25. Andere mensen in mijn vrienden, kennissen en (mijn) klanten kring zijn KPN klant van 1 dag terug tot enkele jaren toe. Ook hierbij werkt poort 25 al geruime tijd. Mailrelay wordt hierbij ook lang niet altijd gebruikt, soms een kwestie van gewoon even afmelden van de RBL waarin een ip-adres op de blacklist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hoe lang (kort) voor het daadwerkelijk ingaan van het abonnement wordt de patch gezet in de POP? Vrijdag komt de monteur, installatie pakket is al 1,5 week in huis. Tot op heden nog geen signaal op de NT. Bij KPN weten ze het ook niet, vraag me af of ze dat wel kunnen inzien in hun systemen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Toevallig dat jij deze situatie ook hebt.

Bij mijn eerste order bij KPN is ook het e.e.a. niet goed gegaan. 14 mei zou de monteur komen, maar die is weer onverrichte zaken weggegaan. Kwam door gedoe met telefonie.

's Avonds zelf de NT aangesloten, maar tot mijn verbazing ook geen signaal. Hier had de klantenservice ook geen idee van. Op eigen initiatief order maar laten annuleren en een nieuwe ingeboekt, daar dan het probleem omtrent de telefoonnummers verholpen zou zijn.

Maar de ervaringen zijn wel erg negatief bij mij de laatste tijd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand blijkt er verstand van te hebben. De volgende monteur staat op 16 juni gepland. Ik zal donderdag of vrijdag even controleren of er wellicht al een signaal op de NT staat.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
The Wizard schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:55:
Hoe lang (kort) voor het daadwerkelijk ingaan van het abonnement wordt de patch gezet in de POP? Vrijdag komt de monteur, installatie pakket is al 1,5 week in huis. Tot op heden nog geen signaal op de NT. Bij KPN weten ze het ook niet, vraag me af of ze dat wel kunnen inzien in hun systemen.
Mijn aansluiting zou worden opgeleverd door KPN, een paar dagen nadat ik in mijn nieuwe huis zou komen. Maar bij de bestelling gaat er een order uit naar Reggefiber om de aansluiting in de meterkast te regelen. Ik heb toen gebeld met Reggefiber. Zij konden mij toen gewoon vertellen voor wanneer Reggefiber volgens de afspraken de aansluiting geleverd moest hebben in de wijkkast.
Ik raad je dus aan om gewoon even met Reggefiber te bellen om te checken of de order bij hun is binnengekomen en na te gaan voor wanneer deze gepland staat bij Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Barre73 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:15:
[...]

12,50 voor drie in 1 met 100-100? Voor iets dat normaliter 66,50 euro per maand kost? Ook al krijgt elke nieuwe klant momenteel de eerste 6 maanden daarvanvoor 35 euro, dan nog klinkt dit iets te goed om waar te zijn..
[...]

Geloof ik bijna niet.
Digitenne only klanten, dus je mag geen itv/internet via kpn hebben lopen en je wilt dan je digitenne opzeggen is er inderdaad de optie van alles in 1 standaard voor €12,50
Je krijgt van 12 maanden €47,50 korting en in sommige gevallen nog glaspakket van €7,50 12 maanden gratis. Je ziet het geregeld voorbij komen, maar niet heel mensen hebben digitenne only of wonen in een glas gebied. Maar ook op ADSL/VDSL is dit mogelijk voor zover ik weet.

Je gaat je op zo'n moment toch afvragen waar ze dan nog winst op maken.
The Wizard schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:55:
Verschilt per aansluiting, vanuit KPN gaat er bericht naar RF en die zet de patch. Dus KPN kan inderdaad niet inzien wanneer dit gebeurd. Enkele 1/2 afdelingen die samenwerken met RF kunnen dit opvragen bij RF. Meestal word de patch gezet voor 12.00 op de opleverdatum die op je contract staat. In sommige gevallen word de patch eerder gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door rolandos582 op 02-06-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
kgb545 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:07:
[...]

Mijn aansluiting zou worden opgeleverd door KPN, een paar dagen nadat ik in mijn nieuwe huis zou komen. Maar bij de bestelling gaat er een order uit naar Reggefiber om de aansluiting in de meterkast te regelen. Ik heb toen gebeld met Reggefiber. Zij konden mij toen gewoon vertellen voor wanneer Reggefiber volgens de afspraken de aansluiting geleverd moest hebben in de wijkkast.
Ik raad je dus aan om gewoon even met Reggefiber te bellen om te checken of de order bij hun is binnengekomen en na te gaan voor wanneer deze gepland staat bij Reggefiber.
rolandos582 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:18:
Verschilt per aansluiting, vanuit KPN gaat er bericht naar RF en die zet de patch. Dus KPN kan inderdaad niet inzien wanneer dit gebeurd. Enkele 1/2 afdelingen die samenwerken met RF kunnen dit opvragen bij RF. Meestal word de patch gezet voor 12.00 op de opleverdatum die op je contract staat. In sommige gevallen word de patch eerder gezet.
Top, bedankt voor de antwoorden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
The Wizard schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:10:
Top, bedankt voor de antwoorden :).
No problemo, de vraag krijgen wij bij KPN geregeld. En je krijgt altijd het antwoord dat ze het niet weten :P
Heb je overigens een V9 of V10 ontvangen in het installatiepakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Een gebruikers vraag.
Ik heb/krijg bij het Glas Alles-in-1 het opnamepakket met 2 ontvangers.
Als ik op de eerste ontvanger een opname start, kan deze dan op de tweede ontvanger beginnen met kijken en eventueel weer stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53
Ja dat kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Athome schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:43:
Een gebruikers vraag.
Ik heb/krijg bij het Glas Alles-in-1 het opnamepakket met 2 ontvangers.
Als ik op de eerste ontvanger een opname start, kan deze dan op de tweede ontvanger beginnen met kijken en eventueel weer stoppen.
Op 2 ontvangers kun je de opnames bekijken, echter als je hem op ontvanger 1 start, kun je hem op ontvanger 2 niet stoppen. Je zult ze los van elkaar moeten opstarten. Anders zou je altijd dezelfde opname moeten kijken op alle ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rolandos582 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:28:
[...]

No problemo, de vraag krijgen wij bij KPN geregeld. En je krijgt altijd het antwoord dat ze het niet weten :P
Heb je overigens een V9 of V10 ontvangen in het installatiepakket?
Een V9. De V10 zit toch nog in de testfase? Ik ga toch gebruik maken van een eigen router, het wordt een veredelde telefooncentrale :P. Wordt tijd dat KPN de SIP gegevens vrij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
The Wizard schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:02:
[...]

Een V9. De V10 zit toch nog in de testfase? Ik ga toch gebruik maken van een eigen router, het wordt een veredelde telefooncentrale :P. Wordt tijd dat KPN de SIP gegevens vrij geeft.
Nope, sinds 18 mei 2015 is hij leverbaar. Nieuwe aansluitingen krijgen sinds dan ook automatisch een V10 als er voorraad is. Ook wij vanuit KPN kunnen in sommige gevallen een V10 leveren, in de winkel is er een beperkte voorraad. Achja, ook zo'n dingetje. Maar weinig mensen zullen daar gebruik van maken gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, maar bijna elke provider doet het. Kleine moeite, groot plezier :P.

Wat is het grootste verschil tussen de 9 en 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 7 jaar Solcon 100/100 internet gehad (Zeewolde) en zie nu dat KPN en XS4ALL 500/500 leveren. Dus ik ga maar eens overstappen. Iedereen tevreden met het beeld kwaliteit? Ik ga trouwens voor alles in 1 van KPN want die is stukken goedkoper en daar krijg ik spotify premium bij. De extra ip adressen welke je bij XS4ALL kan krijgen gebruik ik toch niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:09:
[...]

Nope, sinds 18 mei 2015 is hij leverbaar. Nieuwe aansluitingen krijgen sinds dan ook automatisch een V10 als er voorraad is. Ook wij vanuit KPN kunnen in sommige gevallen een V10 leveren, in de winkel is er een beperkte voorraad. Achja, ook zo'n dingetje. Maar weinig mensen zullen daar gebruik van maken gok ik zo.
Ohw...? Ik zou een v10 krijgen zodra hij beschikbaar was. Versie 9 zorgde voor stilstaande TV en de versie 8 heeft een upload issue.....volgens monteur zou v10 het kunnen fixen.

Maar eh....k ga maar eens even bellen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben zelf ook erg benieuwd naar de beschikbaarheid van een V10. Ik heb twee weken geleden een pakket ontvangen met een V9 er in. Misschien dat er in het nieuwe pakket een V10 zit, heb ik nog niet naar gekeken. Ga ik maar gelijk doen als ik thuis ben 8). Deze is namelijk na 18 mei verzonden.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisk. op 03-06-2015 09:03 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

The Wizard schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:18:

het grootste verschil is de wifi dekking in huis.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
The Wizard schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:18:

Grootste verschil is ondersteuning voor 2.4 & 5 GHz. Ook de 6 antennes is een verbetering. Uiteraard nog genoeg andere dingen maar check daarvoor even de v10 pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
rolandos582 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:18:

Digitenne only klanten, dus je mag geen itv/internet via kpn hebben lopen en je wilt dan je digitenne opzeggen is er inderdaad de optie van alles in 1 standaard voor €12,50
Je krijgt van 12 maanden €47,50 korting en in sommige gevallen nog glaspakket van €7,50 12 maanden gratis. Je ziet het geregeld voorbij komen, maar niet heel mensen hebben digitenne only of wonen in een glas gebied. Maar ook op ADSL/VDSL is dit mogelijk voor zover ik weet.

Je gaat je op zo'n moment toch afvragen waar ze dan nog winst op maken.
Het zou me niet verbazen als ze met deze korting verlies maken, maar ik gok dat ze vooral rekenen op het feit dat klanten na dat ene jaar korting klant blijven voor het volledige pakket en zo over langere tijd dit terug verdienen.

En ja, het aanbod werd ook gedaan om een ADSL verbinding te gaan gebruiken, maar aangezien ik al glasvezel had werd dat aanbod afgeslagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:59:
[...]

Ohw...? Ik zou een v10 krijgen zodra hij beschikbaar was. Versie 9 zorgde voor stilstaande TV en de versie 8 heeft een upload issue.....volgens monteur zou v10 het kunnen fixen.

Maar eh....k ga maar eens even bellen dan :+
Gaat niet automatisch helaas, ook wel logisch maargoed. Even bellen met klantenservice of een dm naar mij met postcode + huisnr. Bekijk ik vanmiddag even de mogelijkheden voor je.
arnoud_h schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:12:
[...]

Het zou me niet verbazen als ze met deze korting verlies maken, maar ik gok dat ze vooral rekenen op het feit dat klanten na dat ene jaar korting klant blijven voor het volledige pakket en zo over langere tijd dit terug verdienen.

En ja, het aanbod werd ook gedaan om een ADSL verbinding te gaan gebruiken, maar aangezien ik al glasvezel had werd dat aanbod afgeslagen :-)
Ja precies, ik heb geen idee wat de winstmarge daarop is. Maar het zal me iig niet verbazen als er inderdaad verlies op gedraaid word. Of mensen blijven, verschilt best wel. Maar er zullen vast genoeg zijn die wel blijven inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Mja en er is ook gewoon weinig andere keus.

De vergunning op de zendfrequenties waar Digitenne op zit verloopt. En wordt niet meer verlengd. Dus de deadline wanneer Digitenne niet meer kan bestaan is ook gewoon 'hard'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 15:14

netblade

Sunrise

Vanmiddag maar weer de KPN XL winkel bellen dan maar, ik wil wel een V10 hebben, ben niet echt tevreden met de V9 zeker met alle bugs die er mbt nat loopback inzitten.
rolandos582 is het goed als ik jou ook een DM stuur met mijn naw gegevens? KPN blijft maar melden dat die dingen er niet zijn en dat ik enkel voor een v9 kan kiezen, en dit gaat mijn probleem niet oplossen.

[ Voor 38% gewijzigd door netblade op 03-06-2015 14:32 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
Ik lees hier geregeld dat KPN overgaat op routed-iTV. Weet iemand ook wanneer dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:26:
Vanmiddag maar weer de KPN XL winkel bellen dan maar, ik wil wel een V10 hebben, ben niet echt tevreden met de V9 zeker met alle bugs die er mbt nat loopback inzitten.
rolandos582 is het goed als ik jou ook een DM stuur met mijn naw gegevens? KPN blijft maar melden dat die dingen er niet zijn en dat ik enkel voor een v9 kan kiezen, en dit gaat mijn probleem niet oplossen.
V10 wordt beperkt uitgeleverd maar is officieel nog niet opgenomen in het assortiment. XL winkels hebben deze niet liggen omdat logistiek ze officieel ook nog niet heeft liggen.

Loopback heb ik overigens geen problemen mee. Let wel dat ip-adressen uitgedeeld moeten worden door de DHCP Server van de Experia Box. Hierin kun je evt. d.m.v. het mac-adres een vast ip-adres toekennen. Doe je dit niet, werkt portforwarding niet. De portforwarding kun je het beste instellen door bij 'Input Mode' te kiezen voor 'Access Device' en dan je thuisbak uit de dropdown eronder te pakken.

Helaas is dit iets dat bij vrijwel alle V9's speelt en ook bij V10 blijkt dit het zelfde te werken.
debom schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:37:
Ik lees hier geregeld dat KPN overgaat op routed-iTV. Weet iemand ook wanneer dat is?
Volgens mij is dit al veranderd, ip-adres in de ITV Ontvanger geeft bij mij netjes een 192.168.2.x ip aan en voorzover ik begreep zou dit vorige maand (Mei) landelijk doorgevoerd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik begin nu al te twijfelen over de overstap naar KPN :)

Ik krijg een mooie SMS waarin ik herinnerd wordt aan de monteursafspraak morgen, terwijl er nog helemaal geen contact geweest is over de installatie, en ik door Reggefiber benaderd zou worden... Dus grote vraagtekens...

Ik bel KPN, en meteen krijg ik een opgenomen bericht te horen "mocht u een SMS ontvangen hebben over een monteursafspraak, kunt u deze als niet verzonden beschouwen".... Het gaat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Ik heb de sms ook ontvangen, morgen tussen 8:00 en 10:00. Mijn afspraak staat pas op 15-06. Ik denk dat er bij KPN iets fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Ah, ik heb deze mail ook al gekregen, maar voor zover ik weet heb ik helemaal geen afspraak staan (op welk moment dan ook). Er gaat dus duidelijk iets mis bij KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik ook en ik verwacht helemaal geen monteur.
Net toen ik het 0800 nummer belde kreeg ik het bericht dat het inderdaad om verkeerd uitgezonden SMS gaat. Je kunt hem als niet verzonden beschouwen volgens hun melding :P

Mocht je wel iets verwachten qua afspraak zou ik het even controleren natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 03-06-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:43:
[...]

V10 wordt beperkt uitgeleverd maar is officieel nog niet opgenomen in het assortiment. XL winkels hebben deze niet liggen omdat logistiek ze officieel ook nog niet heeft liggen.

Loopback heb ik overigens geen problemen mee. Let wel dat ip-adressen uitgedeeld moeten worden door de DHCP Server van de Experia Box. Hierin kun je evt. d.m.v. het mac-adres een vast ip-adres toekennen. Doe je dit niet, werkt portforwarding niet. De portforwarding kun je het beste instellen door bij 'Input Mode' te kiezen voor 'Access Device' en dan je thuisbak uit de dropdown eronder te pakken.

Helaas is dit iets dat bij vrijwel alle V9's speelt en ook bij V10 blijkt dit het zelfde te werken.

[...]

Volgens mij is dit al veranderd, ip-adres in de ITV Ontvanger geeft bij mij netjes een 192.168.2.x ip aan en voorzover ik begreep zou dit vorige maand (Mei) landelijk doorgevoerd worden.
Loopback werkt half, benaderen gaat, maar probeer maar eens iets te up of downloaden wat groter is dan een paar mb, dit gaat namelijk niet werken, nu valt het een en ander met hosts files op te lossen. Maar mijn owncloud app op mijn telefoon werkt daar niet mee. Dus ik moet nu elke keer het ipadres voordat ik thuis ben wijzigen naar het interne adres zodat er toch wat gesynced wordt heen en weer. Sowieso snap ik niet dat ze dit niet (goed) testen maar dat is een andere discussie, de V10 zou hier geen last van hebben vandaar dat ik deze versie graag wil (plus dat de wifi van deze v9 niet iets is om vrolijk van te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kogel door de kerk... kpn glasvezel afgesloten ziggo beeindigd per einde van de maand. En nu maar hopen dat het het allemaal waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus straks heb je niks meer? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
nou nou... ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en anders heb ik 2 wk geen internet. Lang leve de NAS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
debom schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:54:
Ik heb de sms ook ontvangen, morgen tussen 8:00 en 10:00. Mijn afspraak staat pas op 15-06. Ik denk dat er bij KPN iets fout gaat...
Ik ook, maar hier komt ie vrijdag. Had het logeerbed al klaar gemaakt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Miss_80 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:18:
nou nou... ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en anders heb ik 2 wk geen internet. Lang leve de NAS :-)
"kpn glasvezel afgesloten ziggo beeindigd"

De een is afgesloten (oftewel stopgezet) en de ander beëindigd, ook stopgezet :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
arnoud_h schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:52:
Ik begin nu al te twijfelen over de overstap naar KPN :)

Ik krijg een mooie SMS waarin ik herinnerd wordt aan de monteursafspraak morgen, terwijl er nog helemaal geen contact geweest is over de installatie, en ik door Reggefiber benaderd zou worden... Dus grote vraagtekens...

Ik bel KPN, en meteen krijg ik een opgenomen bericht te horen "mocht u een SMS ontvangen hebben over een monteursafspraak, kunt u deze als niet verzonden beschouwen".... Het gaat goed :)
Huge storing in interne systemen, waar dit bericht vandaan komt is nog onbekend maar word onderzocht.
Miss_80 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:09:
kogel door de kerk... kpn glasvezel afgesloten ziggo beeindigd per einde van de maand. En nu maar hopen dat het het allemaal waard is.
Welkom in de club. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Raven schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:34:
[...]

"kpn glasvezel afgesloten ziggo beeindigd"

De een is afgesloten (oftewel stopgezet) en de ander beëindigd, ook stopgezet :+
:P woordspeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik heb die SMS ook gekregen, een groot WTF moment:

Ik zat vanmiddag tussen 13:00 en 16:00 op de KPN monteur te wachten die mijn glasvezel zou komen aansluiten en krijg ik iets na 15:00 een SMS met daarin de herinnering dat de monteur morgen tussen die tijden komt, letterlijk 5 seconden later, terwijl ik nog denk WTF gaat de deurbel en staat de monteur aan de deur. :P

Nu alleen nog geen KPN, de glasvezel is blijkbaar nog niet aangesloten. Er zou er eerst vanavond nog iemand van de beheerder van het glasvezelnet komen om het aan te sluiten maar die belden later op dat ze niet genoeg capaciteit hebben en dat ze morgenochtend pas kunnen komen, het is dat ik de hele week vrij ben maar anders was ik wat minder vrolijk geweest. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
1shot1kill schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:58:
Ik heb die SMS ook gekregen, een groot WTF moment:

Ik zat vanmiddag tussen 13:00 en 16:00 op de KPN monteur te wachten die mijn glasvezel zou komen aansluiten en krijg ik iets na 15:00 een SMS met daarin de herinnering dat de monteur morgen tussen die tijden komt, letterlijk 5 seconden later, terwijl ik nog denk WTF gaat de deurbel en staat de monteur aan de deur. :P

Nu alleen nog geen KPN, de glasvezel is blijkbaar nog niet aangesloten. Er zou er eerst vanavond nog iemand van de beheerder van het glasvezelnet komen om het aan te sluiten maar die belden later op dat ze niet genoeg capaciteit hebben en dat ze morgenochtend pas kunnen komen, het is dat ik de hele week vrij ben maar anders was ik wat minder vrolijk geweest. :(
Dat smsje was een foutje van KPN maar was inderdaad wel toeval O-)
RF (ReggeFiber) zou nog langskomen neem ik aan dan? Voor aansluiten glas/nt? Dat is inderdaad wel balen, als ze nou gelijk hadden gezegd morgenochtend was het uiteraard nog anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
De KPN monteur had gebeld en toen die zei dat ze binnen 3 uur zouden komen kijken, ik kreeg echter anderhalf uur later telefoon dat ze het dus niet gingen redden. Ik neem aan dat het Reggefiber is, maar de man aan de telefoon zei een andere bedrijfsnaam die ik me nu niet meer kan herinneren. Hopelijk is het morgenochtend snel geregeld, want morgen wordt Ziggo afgesloten en ik wil geen spijt krijgen dat ik Ziggo door KPN heb laten opzeggen in plaats van het zelf doen en die iets langer door laten lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volkerwessels oid misschien?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Of Siers Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
1shot1kill schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:48:
De KPN monteur had gebeld en toen die zei dat ze binnen 3 uur zouden komen kijken, ik kreeg echter anderhalf uur later telefoon dat ze het dus niet gingen redden. Ik neem aan dat het Reggefiber is, maar de man aan de telefoon zei een andere bedrijfsnaam die ik me nu niet meer kan herinneren. Hopelijk is het morgenochtend snel geregeld, want morgen wordt Ziggo afgesloten en ik wil geen spijt krijgen dat ik Ziggo door KPN heb laten opzeggen in plaats van het zelf doen en die iets langer door laten lopen. :P
Gewoon een onderaannemer van ReggeFiber. Gebeurt bijna altijd. Als je Ziggo door KPN hebt laten afsluiten dmv de overstapservice zal je contract in de meeste gevallen automatisch worden opgeheven 5 dagen na aansluitdatum. Vandaar dat de fictieve datum ook altijd 90 dagen vooruit gezet word. Maar we gaan er gewoon vanuit dat het vandaag opgelost word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik probeer te snappen wat Reggefiber nog moet doen. Normaal zou ik zeggen: de patch in de wijkcentrale zetten maar uit dit verhaal begrijp ik dat de glasaansluiting ook nog niet in huis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik overweeg de overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Heb laatst even de boel doorgerekend en, als ik me niet vergis, ben ik zelfs niet eens duurder uit als ik naar 500Mb ga en onze mobieltjes van T-Mobile naar KPN doe:
- 2 mobiele abo's op 1 adres, dus 5 euro korting per abo.
- vast en mobiel combinatievoordeel, dus dubbele MB's en belminuten op de mobiel abo's.
- 6 maanden extra korting op de 500Mb internet (en per maand te up- of downgraden).

Klinkt helemaal niet zo gek. Tot nu toe wilde ik niet meer naar glasvezel vanwege het ontbreken van analoge TV. Maar we hebben inmiddels besloten om geen extra TV's meer te gaan gebruiken, omdat we tegenwoordig eigenlijk toch alles op de iPads of telefoons doen. Zit ik alleen nog met het feit, dat je je opnames bij KPN niet veilig kan stellen op je NAS. Dat kan ik nu bij Ziggo wel: de STB is via FTP te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Dat laatste gaat inderdaad niet meer mogelijk zijn met KPN.

De vraag is natuurlijk wel hoe lang dit bij Ziggo nog kan, nu het onderdeel is van een groot mediabedrijf. Bij UPC kon het sowieso al niet, behalve bij de ongecodeerde zenders dan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ziggo gaat de UPC apparatuur gebruiken, dus zolang je de oude media ontvanger nog hebt, kan het nog. Daarna is het af.
Als je bij Ziggo blijft, kun je evt overstappen naar een CI module en dan opnemen via je tv/usb. (als je tv dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ging gisteren Solcon opzeggen omdat ik wilde overstappen naar KPN. Hoor ik van de beste man aan de lijn dat Solcon ook met 500/500 in Zeewolde komt. Het gaat nog zo'n maandje duren. Dus ik ga nog even wachten daarop. Want Solcon gebruikt geen PPPoE en heeft de HD kanalen gewoon op 1 en hoger. (IPV in de 700). :) Nog eventjes geduld dus ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Het was Selecta infratechniek. Hij is net een kwartier bezig geweest hier een nu brand het glas lampje, dadelijk maar eens kijken of het allemaal werkt.
Barre73 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:50:
Ik probeer te snappen wat Reggefiber nog moet doen. Normaal zou ik zeggen: de patch in de wijkcentrale zetten maar uit dit verhaal begrijp ik dat de glasaansluiting ook nog niet in huis zit?
De glasaansluiting zat er al (nieuwbouwwoning), er was alleen geen signaal op het glas, wat het probleem nou was weet ik niet maar blijkbaar lag het aan de aansluiting hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Paar testjes gedaan, dit is ongeveer het gemiddelde, tot nu toe ben ik tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4syasm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Heeft iemand al wat meer informatie over de V10, ik hoorde van de KS dat sommige winkels deze al zouden hebben maar de XL winkel in Leiden geeft aan dat ze deze niet hebben en nooit gaan krijgen.
Ik weet nu eigenlijk niet meer wie ik hiervoor moet bellen, als iemand wat meer info heeft ; mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:41:
Heeft iemand al wat meer informatie over de V10, ik hoorde van de KS dat sommige winkels deze al zouden hebben maar de XL winkel in Leiden geeft aan dat ze deze niet hebben en nooit gaan krijgen.
Ik weet nu eigenlijk niet meer wie ik hiervoor moet bellen, als iemand wat meer info heeft ; mijn dank is groot!
Klantenservice kan heel veel zeggen maar heeft geen inzage in wat de winkels wel of niet op voorraad hebben. De winkels zijn net als de klant zelf, afhankelijk van logistiek en zolang logistiek ze niet voor uitlevering heeft liggen, worden ze ook niet uitgeleverd naar XL winkels.

Op dit moment is de test die enkele maanden geleden van start ging wel ergens in de laatste fase waarbij selectief een V10 naar bepaalde klanten wordt verzonden. Zelf had ik gevraagd of dit plaats, regio afhankelijk is maar zelfs dit lijkt niet het geval.

Voor een swap (omruilen van V8/V9 naar V10) zul je dus echt nog even moeten wachten tot ze werkelijk uitgeleverd kunnen worden. Wanneer dit eenmaal plaatsvind, zal zelfs klantenservice je dit kunnen vertellen. Tot die tijd wezen ze op deze afdeling ook niets.

Kleine note
De kans is trouwens redelijk groot, dat je de V9 niet voor een V10 kunt omruilen. Net zo min als dat je de V9 kunt omruilen voor een V8 (de kans dat men dit doet is n.l. ook aardig klein).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 13:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Klantenservice kan heel veel zeggen maar heeft geen inzage in wat de winkels wel of niet op voorraad hebben. De winkels zijn net als de klant zelf, afhankelijk van logistiek en zolang logistiek ze niet voor uitlevering heeft liggen, worden ze ook niet uitgeleverd naar XL winkels.

Op dit moment is de test die enkele maanden geleden van start ging wel ergens in de laatste fase waarbij selectief een V10 naar bepaalde klanten wordt verzonden. Zelf had ik gevraagd of dit plaats, regio afhankelijk is maar zelfs dit lijkt niet het geval.

Voor een swap (omruilen van V8/V9 naar V10) zul je dus echt nog even moeten wachten tot ze werkelijk uitgeleverd kunnen worden. Wanneer dit eenmaal plaatsvind, zal zelfs klantenservice je dit kunnen vertellen. Tot die tijd wezen ze op deze afdeling ook niets.

Kleine note
De kans is trouwens redelijk groot, dat je de V9 niet voor een V10 kunt omruilen. Net zo min als dat je de V9 kunt omruilen voor een V8 (de kans dat men dit doet is n.l. ook aardig klein).
Hmm duidelijk, ik vind het alleen een beetje vreemd dat ik geen aanspraak kan maken op de v10, bij de bestelling gaf diegene aan de telefoon aan dat dit geen enkel probleem zou zijn en dat ik deze zo via de ks of in de winkel zou kunnen omruilen zodra deze beschikbaar zou worden.
Nu kan de ks medewerker hier niets aan doen maar ik vind het wel wat slordig, dan maar hopen dat ze die NAT-Loopback error maar snel oplossen voor de V9, want nu met die box over wifi verbinden is dramatisch in een apartementencomplex waarop iedereen op de 2,4ghz band elkaar loopt te storen. (Via wifi werkt de loopback namelijk wel volledig vreemd genoeg, er zit geen router/ap of what so ever achter mijn experiabox) om te voorkomen dat het probleem door de KS daar op gegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
[b][message=44354156,noline] Zit ik alleen nog met het feit, dat je je opnames bij KPN niet veilig kan stellen op je NAS. Dat kan ik nu bij Ziggo wel: de STB is via FTP te benaderen.
Je kan wel tot 6 STBs krijgen bij KPN, dus 6 TVs is ook een aardig aantal :) - ook kun je op elk van de STBs dan een opgenomen programma kijken en da's een aardig alternatief natuurlijk voor wat je gewend was, opnames blijven een jaar in de cloud neem aan dat dat voldoende tijd is om de opgenomen programmes een keer te bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Net mijn start pakket ontvangen. En ik heb nog een v9 box ontvangen. Helaas.... Misschien toch maar even kijken naar een managed switch oplossing zodat ik mijn huidige router kan blijven gebruiken...

Hoe ver van te voren wordt je trouwens door RF gebeld voor de montage? Ik kan geen drie dagen van te voren vrij regelen. Misschien zelf maar achteraan bellen? Kan dat?

[ Voor 64% gewijzigd door arnoud_h op 04-06-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
arnoud_h schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:11:
Net mijn start pakket ontvangen. En ik heb nog een v9 box ontvangen. Helaas.... Misschien toch maar even kijken naar een managed switch oplossing zodat ik mijn huidige router kan blijven gebruiken...

Hoe ver van te voren wordt je trouwens door RF gebeld voor de montage? Ik kan geen drie dagen van te voren vrij regelen. Misschien zelf maar achteraan bellen? Kan dat?
Zit je kastje van RF er al? Dan kan je KPN bellen, meestal 2-3 werkdagen later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
0xrubennft schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:30:
[...]Zit je kastje van RF er al? Dan kan je KPN bellen, meestal 2-3 werkdagen later
Ik heb nog een oud Packetfront glasvezel modem hangen, dus die moet nog vervangen worden door een module waarop ik het nieuwe Genexis ding kan pluggen wat in de doe-het-zelf kit zit.

Ik ben vooral benieuwd hoe een glas-naar-glas migratie zal gaan. Mijn huidige verbinding via OnsBrabantnet wil ik natuurlijk totaan het moment-U gebruiken, zodat ik minimale downtime op mijn verbinding heb.

De vraag is dus ook een beetje wat er gebeurt als de RF monteur langs komt en het modem wat er nu hangt vervangt, en KPN niet direct de verbinding over pakt.... Kan ik dan nog met mijn huidige settings via OBN het net op, of staat het stil totdat KPN de bureaucratie door is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:58:
Ook ik overweeg de overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Heb laatst even de boel doorgerekend en, als ik me niet vergis, ben ik zelfs niet eens duurder uit als ik naar 500Mb ga en onze mobieltjes van T-Mobile naar KPN doe:
- 2 mobiele abo's op 1 adres, dus 5 euro korting per abo.
- vast en mobiel combinatievoordeel, dus dubbele MB's en belminuten op de mobiel abo's.
- 6 maanden extra korting op de 500Mb internet (en per maand te up- of downgraden).

Klinkt helemaal niet zo gek. Tot nu toe wilde ik niet meer naar glasvezel vanwege het ontbreken van analoge TV. Maar we hebben inmiddels besloten om geen extra TV's meer te gaan gebruiken, omdat we tegenwoordig eigenlijk toch alles op de iPads of telefoons doen. Zit ik alleen nog met het feit, dat je je opnames bij KPN niet veilig kan stellen op je NAS. Dat kan ik nu bij Ziggo wel: de STB is via FTP te benaderen.
6 maanden 500/500 korting of gratis is mij onbekend. Wel is de 100/100 gratis maar voor de 500/500 betaal je €17.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Op koper worden al verschillende v10 geleverd. Dus gewoon in omloop alleen ik snap wel dat kpn niet jou zomaar een ander modem gaat geven aangezien deze gewoon werkt. Dat ie niet voldoet aan jou eisen is meer jou probleem.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
De meeste mensen die afgelopen 2 weken nieuwe klant zijn geworden hebben een V10. Dit zie ik gewoon steeds meer, dat mensen problemen hebben met V8/V9 kan goed kloppen, zijn in sommige situaties zeker niet de beste mbt wifi vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
arnoud_h schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:13:
[...]

Ik heb nog een oud Packetfront glasvezel modem hangen, dus die moet nog vervangen worden door een module waarop ik het nieuwe Genexis ding kan pluggen wat in de doe-het-zelf kit zit.

Ik ben vooral benieuwd hoe een glas-naar-glas migratie zal gaan. Mijn huidige verbinding via OnsBrabantnet wil ik natuurlijk totaan het moment-U gebruiken, zodat ik minimale downtime op mijn verbinding heb.

De vraag is dus ook een beetje wat er gebeurt als de RF monteur langs komt en het modem wat er nu hangt vervangt, en KPN niet direct de verbinding over pakt.... Kan ik dan nog met mijn huidige settings via OBN het net op, of staat het stil totdat KPN de bureaucratie door is?
Nee. Je kan niet met OBN settings het net op. Maar het zal in principe direct werken. Reggefiber heeft voordat ze bij jou komen ook je aansluiting in de PoP al omgepatcht naar een nieuwe poort. En als die monteur even de NT er op klikt voor je kan je zelf alles verder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ook net het installatiepakket in ontvangst mogen nemen. Er zit een V9 modem in maar deze gaat toch alleen voor TV en telefoon gebruikt worden. Internet via m'n huidige ASUS RT-AC66U.

Nu eens kijken wat ik allemaal moet verbouwen in de meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
Ik kan mogelijk een vigor 1000vn overnemen. Ik vraag me af of dat gaat werken op een KPN glasvezel lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vanmiddag komt de monteur, ik denk dat ie rechtsomkeert kan maken, er staat geen licht op het glas... Zal ook eens een keer in 1 keer goed gaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 20:24

Pubbert

random gestoord

dennismaus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:46:
Ik kan mogelijk een vigor 1000vn overnemen. Ik vraag me af of dat gaat werken op een KPN glasvezel lijn.
Op de SIP na moet dat wel lukken denk ik, hij ondersteund multiVLAN op zijn glasvezel poort.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
kdbruin schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:14:
Ook net het installatiepakket in ontvangst mogen nemen. Er zit een V9 modem in maar deze gaat toch alleen voor TV en telefoon gebruikt worden. Internet via m'n huidige ASUS RT-AC66U.

Nu eens kijken wat ik allemaal moet verbouwen in de meterkast...
En hoe zit het straks als TV via de routed principe gaat lopen. Dan heb je de V9 nodig. Of kan ik daar mijn eigen router voor gebruiken.

Ik heb nu alles voorbereid om de v9 alleen in te zetten voor telefonie. Ik ben er dan ook vanuit gegaan dat de TV nu nog steeds bridged is.

Wanneer gaat de routed TV eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Wizard schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:03:
Vanmiddag komt de monteur, ik denk dat ie rechtsomkeert kan maken, er staat geen licht op het glas... Zal ook eens een keer in 1 keer goed gaan. :'(
Ach, hier zat er wel licht op 't glas, maar een of andere prutser had in de half-af opgeleverde wijkcentrale iemand anders zijn aansluiting op mijn ISP aangesloten met als gevolg een leuk gesprek met de ISP:

* Raven Krijg geen IP-adres toegewezen;
ISP: Statuspagina glasvezelmodem zegt dat de verbinding werkt;
* Raven haalt stekker uit stopcontact en vraagt helpdeskmedewerker statuspagina glasvezelmodem te F5'en;
ISP: De statuspagina van de glasvezelmodem zegt nog steeds dat de verbinding werkt.

Erg knap zonder stroomvoorziening 8)7

Monteur langsgekomen, aangegeven dat er in de half-af opgeleverde wijkcentrale mogelijk een kabel verkeerd is aangesloten of nog steeds ontbreekt. Monteur rijdt naar wijkcentrale: Inderdaad de boel verkeerd aangesloten...

En toen kwam de snelheidscap van 10/10Mbps ipv 35/35, maar dat was nog wel een keer gefixed.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Ach, hier zat er wel licht op 't glas, maar een of andere prutser had in de half-af opgeleverde wijkcentrale iemand anders zijn aansluiting op mijn ISP aangesloten met als gevolg een leuk gesprek met de ISP:

* HoppyF Krijg geen IP-adres toegewezen;
ISP: Statuspagina glasvezelmodem zegt dat de verbinding werkt;
* Raven haalt stekker uit stopcontact en vraagt helpdeskmedewerker statuspagina glasvezelmodem te F5'en;
ISP: De statuspagina van de glasvezelmodem zegt nog steeds dat de verbinding werkt.

Erg knap zonder stroomvoorziening 8)7

Monteur langsgekomen, aangegeven dat er in de half-af opgeleverde wijkcentrale mogelijk een kabel verkeerd is aangesloten of nog steeds ontbreekt. Monteur rijdt naar wijkcentrale: Inderdaad de boel verkeerd aangesloten...

En toen kwam de snelheidscap van 10/10Mbps ipv 35/35, maar dat was nog wel een keer gefixed.
Nu heb jij kennis en kunt meer vertellen dan de ISP weet.
Ik denk echter dat 99% van de klanten geen flauw idee hebben wat er aan de hand is en met een kluitje het riet in worden gestuurd.
En wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die krijgen dan waarschijnlijk geen werkende internetverbinding omdat volgens de helpdesk de glasvezelmodem werkt en er dus niks mis zou zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:02:
Die krijgen dan waarschijnlijk geen werkende internetverbinding omdat volgens de helpdesk de glasvezelmodem werkt en er dus niks mis zou zijn.
Muahh nee, als je dat 2x meld word er verder gekeken. En anders word er nog altijd een monteur gestuurd.
Werkt tv dan wel of telefonie of werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
debom schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:10:
En hoe zit het straks als TV via de routed principe gaat lopen. Dan heb je de V9 nodig. Of kan ik daar mijn eigen router voor gebruiken.

Ik heb nu alles voorbereid om de v9 alleen in te zetten voor telefonie. Ik ben er dan ook vanuit gegaan dat de TV nu nog steeds bridged is.

Wanneer gaat de routed TV eigenlijk in?
Ik denk dat dat geen probleem zal worden. Het idee aan mijn kant is het splitsen van de VLANs te doen met een managed switch (Zyxel GS1900-8) en dan het internet verkeer naar m'n ASUS te sturen en telefoon/televisie naar de Experiabox. Wat die dan verder met het TV verkeer doet heeft geen invloed op m'n eigen netwerk. De grote verandering is dat routed TV via de gewone 192.168.2.xxx adressen van de Experiabox loopt en niet meer via een apart 10.x.x.x netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rolandos582 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Muahh nee, als je dat 2x meld word er verder gekeken. En anders word er nog altijd een monteur gestuurd.
Werkt tv dan wel of telefonie of werkt dat ook niet?
Hoe het bij KPN zat/zit weet ik niet, ik zat toen bij Concepts met een internet-only abo en toen was er nog DVB-C en analoge tv, al weet ik niet of dat over dezelfde glasvezelkabel ging. Maar dat heb ik niet getest, ging mij alleen om internet via glas :P

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-06-2015 17:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Hoe het bij KPN zat/zit weet ik niet, ik zat toen bij Concepts met een internet-only abo en toen was er nog DVB-C en analoge tv, al weet ik niet of dat over dezelfde glasvezelkabel ging. Maar dat heb ik niet getest, ging mij alleen om internet via glas :P
Lijkt mij niet, maar ik zou me kunnen vergissen. Maargoed als er een probleem is, dan is er een probleem. Als de standaard dingen, reset/herstart, bekabeling controleren etc niet helpt. Dan zal er of iets vervangen moeten worden of monteur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
The Wizard schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:03:
Zat idd geen licht op de vezel. KPN Monteur heeft Reggefiber gebeld en die zagen dat geen verbinding was. Reggefiber monteur was er binnen 30 minuten. Was in de POP verkeerd gepatched. Nu werkt alles.

Petje af dat het zo snel geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Een familielid van me heeft KPN Glasvezel en heeft de TV-ontvanger via een stroom netwerkadapter (volgens mij een KPN Draadloze Verbindingsset) aangesloten. Bestaat dit signaal uit alleen een TV-signaal of zit er ook een internet signaal bij? Met andere woorden, kan ik een switch aansluiten op de stroom netwerkadapter en dan vervolgens één kabel uit de switch in de TV-ontvanger doen en de andere kabel gebruiken voor internet?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:45
buran schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:59:
Een familielid van me heeft KPN Glasvezel en heeft de TV-ontvanger via een stroom netwerkadapter (volgens mij een KPN Draadloze Verbindingsset) aangesloten. Bestaat dit signaal uit alleen een TV-signaal of zit er ook een internet signaal bij? Met andere woorden, kan ik een switch aansluiten op de stroom netwerkadapter en dan vervolgens één kabel uit de switch in de TV-ontvanger doen en de andere kabel gebruiken voor internet?
Jap dat is mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zolang je er maar geen WiFi accesspoint op aansluit, die gaat onderuit door de broadcasts van de TV stream.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Ik heb net een paar dagen glasvezel van KPN maar ik ben nu al helemaal klaar met de Experia Box V9 want het bereik is niet al te best en usenet kan hij helaas niet aan (signaal klapt er steeds uit). Ik wil dus graag weer mijn oude vertrouwde Airport Extreme weer gaan gebruiken voor wireless. Alleen ik ben net niet technisch genoeg om het dubbele NAT probleem op te lossen. Is er iemand die weet hoe ik dit oplos? Of een tutorial heeft gezien ergens?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je de AirPort niet als router gebruikt maar alleen als AP kan instellen, heb je dat hele NAT achter NAT niet. AirPort bedraad aansluiten op EB en WiFi EB uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla

jla

Barre73 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:34:
Als je de AirPort niet als router gebruikt maar alleen als AP kan instellen, heb je dat hele NAT achter NAT niet. AirPort bedraad aansluiten op EB en WiFi EB uitschakelen.
Ik kan voor brugmodus kiezen. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28

vr6-only

Blub Blub

Ja, dat bedoelt hij. Wifi op de V9 uitzetten en zoals vanouds verder gaan met je Airport.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
MegaTronics schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:26:
Zolang je er maar geen WiFi accesspoint op aansluit, die gaat onderuit door de broadcasts van de TV stream.
als je er een wifi versterker van kpn aanhangt kun je wel wifi eroverheen laten lopen. werkt prima en itv klapt er niet uit.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:59

EiT

Heb nu glas via Concepts => Telfort.

Hier heb ik ooit een Amino box bij gekregen, werkt deze op KPN? Verwacht het niet, maar je weet maar nooit.

Ik ga namelijk verhuizen en denk dat KPN de beste optie is op dit moment. Al vind ik die Experiabox een waardeloos ding en gebruik liever alleen mijn eigen router.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28

vr6-only

Blub Blub

Amino werkt op een andere platform. Het gaat dus inderdaad niet werken bij KPN.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

EiT schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:20:
Heb nu glas via Concepts => Telfort.

Hier heb ik ooit een Amino box bij gekregen, werkt deze op KPN? Verwacht het niet, maar je weet maar nooit.

Ik ga namelijk verhuizen en denk dat KPN de beste optie is op dit moment. Al vind ik die Experiabox een waardeloos ding en gebruik liever alleen mijn eigen router.
Die experiabox is inderdaad een kneuzending, alle diensten werken verder prima hoor, alleen je hebt erg weinig controle over het modem zelf.
Ik ga zelf als het niet opschiet met de v10 maar een v8 van marktplaats kopen, zodat ik weer lekker kan bridgen zoals voorheen.
Amino boxen je helaas niet bij KPN gebruikenwegens het verschil van platform

[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 06-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
netblade schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:55:
[...]

Die experiabox is inderdaad een kneuzending, alle diensten werken verder prima hoor, alleen je hebt erg weinig controle over het modem zelf.
Ik ga zelf als het niet opschiet met de v10 maar een v8 van marktplaats kopen, zodat ik weer lekker kan bridgen zoals voorheen.
Amino boxen je helaas niet bij KPN gebruikenwegens het verschil van platform
Ik heb een v8 over, mocht je er met de v10 niet uitkomen ruil ik hem graag met je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla

jla

vr6-only schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:12:
Ja, dat bedoelt hij. Wifi op de V9 uitzetten en zoals vanouds verder gaan met je Airport.
Bedankt het werkt nu!

Hoeveel mb moet het afwijken wil je in aanmerking komen voor de snelheidsgarantie van KPN? Ik haal namelijk niet de volle 100mb bedraad. Ook lijkt de lijn niet helemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Wat haal je wel? Ik haal een constante 94/112 volgens samknows

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jschoorl2 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:52:
Heb sinds vrijdag glasvezel (100/100). Had al een netgear r7000 en heb die nu ipv de experiabox neergezet. De instellingen voor de Vlan's gebruikt zoals al eerder op dit forum gepost en het draait allemaal als een zonnetje - internet en TV (geen telefonie). Gebruik de standaard firmware van de
Netgear. Moest als gebruiksnaam xx-xx-xx-xx@internet met wachtwoord kpn gebruiken (gebruikersnaam kun je aflezen in de expireria modem) - toegevoegd na een aantal vragen via PM

Heb ook een mobiel abbo bij KPN - nu met dubbele MB. Had al spotify - wordt nu "gratis" en een hbo pakket er "gratis" bij. Toch bij elkaar een sterke aanbieding.

De r7000 ondersteund ook IPv6. Weten jullie welke optie ik zou moeten hebben? Heb de keuze uit:
  1. automatisch detecteren
  2. 6 to 4 tunnel
  3. doorvoeren
  4. vast
  5. dhcp
  6. PPpoE
  7. automatisch configureren
  8. 6 rd tunnel
Ik heb hier sinds gisteren een KPN verbinding (500/500), en via een Netgear managed switch een R7000 verbonden voor het internet, de rest gaat via de EB v9.

Nu heb ik op de EB wel een ipv6 verbinding
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/ipv6.jpg

Maar krijg op de R7000 niks. Weet iemand hoe je de R7000 instelt? PPoE werkt in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jla schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Bedankt het werkt nu!

Hoeveel mb moet het afwijken wil je in aanmerking komen voor de snelheidsgarantie van KPN? Ik haal namelijk niet de volle 100mb bedraad. Ook lijkt de lijn niet helemaal stabiel.
Meestal zeg ik 15%, dus minimaal 85/85.
The Wizard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ik heb hier sinds gisteren een KPN verbinding (500/500), en via een Netgear managed switch een R7000 verbonden voor het internet, de rest gaat via de EB v9.

Nu heb ik op de EB wel een ipv6 verbinding
[afbeelding]

Maar krijg op de R7000 niks. Weet iemand hoe je de R7000 instelt? PPoE werkt in ieder geval niet...
IPV6 _/-\o_ , op de R7000 krijg je helemaal niks? Hoe heb je dat ding aangesloten/ingesteld op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:11:
[...]

Meestal zeg ik 15%, dus minimaal 85/85.

[...]

IPV6 _/-\o_ , op de R7000 krijg je helemaal niks? Hoe heb je dat ding aangesloten/ingesteld op het moment?
Ja...inderdaad IPv6.... _/-\o_ Jammer dat dat niet op aanvraag beschikbaar is. Heb overigens wel (in de nieuwe v10) bij elke IP gerelateerde setting IPv4 staan, dus daar kunnen ze straks zo de IPv6 opties naast zetten. Ik kom maar....mijn Experiabox is er klaar voor O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rolandos582 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:11:

NT --> Netgear G-S105e --> VLAN 6 --> R7000. Zal ipv6 over een andere VLAN gaan?

O ja, geen Hilversum trouwens, maar Zeewolde :), dus het is niet meer regio Hilversum gebonden.

[ Voor 13% gewijzigd door The Wizard op 06-06-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Ja...inderdaad IPv6.... _/-\o_ Jammer dat dat niet op aanvraag beschikbaar is. Heb overigens wel (in de nieuwe v10) bij elke IP gerelateerde setting IPv4 staan, dus daar kunnen ze straks zo de IPv6 opties naast zetten. Ik kom maar....mijn Experiabox is er klaar voor O-)
Dat zou toch geweldig zijn, ik druk even hier op de paarse knop en iedereen heeft IPv6 O-)
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Wat-is-IPv6/ta-p/334883 , ze zijn er druk mee bezig.
The Wizard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:22:
[...]

NT --> Netgear G-S105e --> VLAN 6 --> R7000. Zal ipv6 over een andere VLAN gaan?

O ja, geen Hilversum trouwens, maar Zeewolde :), dus het is niet meer regio Hilversum gebonden.
Hmm, word er wel een IP toegekend oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Dat zou toch geweldig zijn, ik druk even hier op de paarse knop en iedereen heeft IPv6 O-)
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Wat-is-IPv6/ta-p/334883 , ze zijn er druk mee bezig.

[...]

Hmm, word er wel een IP toegekend oid?
In dat bericht staat dat het om regio Hilversum gaat.....ben benieuwd hoe snel ze gaan uitbreiden :)
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.