[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.041 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
TheVMaster schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:33:
[...]

In dat bericht staat dat het om regio Hilversum gaat.....ben benieuwd hoe snel ze gaan uitbreiden :)
http://ipv6test.google.com/ , jammer dit :
Klaar voor de toekomst van het internet?
We testen of u klaar bent voor IPv6. Een ogenblik geduld…

U heeft geen IPv6, maar u mag geen problemen ondervinden op websites die IPv6-ondersteuning bieden.

Ook bij KPN helaas geen IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
rolandos582 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Dat zou toch geweldig zijn, ik druk even hier op de paarse knop en iedereen heeft IPv6 O-)
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Wat-is-IPv6/ta-p/334883 , ze zijn er druk mee bezig.

[...]

Hmm, word er wel een IP toegekend oid?
Een ipv6? Nee, uiteraard wel een ipv4 variant.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ik heb hier sinds gisteren een KPN verbinding (500/500), en via een Netgear managed switch een R7000 verbonden voor het internet, de rest gaat via de EB v9.

Nu heb ik op de EB wel een ipv6 verbinding
[afbeelding]

Maar krijg op de R7000 niks. Weet iemand hoe je de R7000 instelt? PPoE werkt in ieder geval niet...
http://test-ipv6.com/

Als er 6RD wordt gebruikt dan geeft de test dat aan

It appears that you use a managed tunnel mechanism, 6RD, to transport IPv6 over IPv4. (Telfort glas oude pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:33:
[...]

In dat bericht staat dat het om regio Hilversum gaat.....ben benieuwd hoe snel ze gaan uitbreiden :)
Vrij snel... ook bij mij (Dordrecht / 3315) heb ik inmiddels IPv6 nadat ik het vanmiddag even wilde inschakelen om te kijken of het inmiddels beschikbaar was, en inderdaad een IPv6 adres gekregen op de Experiabox (V9) niet veel later ook toegekend aan m'n PC.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5XQoKal.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Vrij snel... ook bij mij (Dordrecht / 3315) heb ik inmiddels IPv6 nadat ik het vanmiddag even wilde inschakelen om te kijken of het inmiddels beschikbaar was, en inderdaad een IPv6 adres gekregen op de Experiabox (V9) niet veel later ook toegekend aan m'n PC.

[afbeelding]
Oke....cool! Hier alleen nog maar IPv4 informatie...ach, we wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 15:14

netblade

Sunrise

0xrubennft schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Ik heb een v8 over, mocht je er met de v10 niet uitkomen ruil ik hem graag met je. :)
Nou ik wil juist een v10, ik heb een v9 ontvangen terwijl blijkbaar de klanten die 2 weken later zijn aangesloten een v10 hebben ontvangen. En KPN doet erg moeilijk deze om te ruilen, ik vind het een beetje stugge houding van ze. De v9/v8 is prima voor huis tuin en keukengebruikers, geef mij als tweaker dan alsjeblieft een v10 ivm ac, glasvezel en (ik hoop) geplette bugs. Anders ga ik het toch maar op de tariefsverhogingen gooien en over naar xs4all, daar weet ik zeker dat mijn wensen wel mogelijk zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 07-06-2015 10:12 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik vind het vreemd dat je soort van om een ander modem eist. Dit is wat ze aanbieden en het werkt zeg je zelf ook. Als je zo een Tweaker bent dan zet je je eigen apparatuur er toch tussen? Ik denk niet dat kpn aan al die verschillende gebruikers tegemoed moet komen. Ze bieden een product en Thats it. Dat er verschillende experiaboxen zijn betekend niet Dat je er automatisch recht op hebt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Trouwens ik heb een v10 maar heb altijd een eigen setup gedraaid met een netgear en een appart access point. Werkte fantastisch en was een stuk meer mee in te stellen. Maar ik wilde terug naar de basis. Want wat die ik er nu helemaal mee?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
netblade schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:07:
[...]

Nou ik wil juist een v10, ik heb een v9 ontvangen terwijl blijkbaar de klanten die 2 weken later zijn aangesloten een v10 hebben ontvangen. En KPN doet erg moeilijk deze om te ruilen, ik vind het een beetje stugge houding van ze. De v9/v8 is prima voor huis tuin en keukengebruikers, geef mij als tweaker dan alsjeblieft een v10 ivm ac, glasvezel en (ik hoop) geplette bugs. Anders ga ik het toch maar op de tariefsverhogingen gooien en over naar xs4all, daar weet ik zeker dat mijn wensen wel mogelijk zijn.
Naja ze zijn niet niet verplicht om je een bepaald type ExperiaBox te leveren. Ik snap het ook wel dat die ExperiaBoxes niet geweldig zijn maar de beste manier om hiervan af te komen is gewoon een managed switch te gebruiken en ben je er voor eens en altijd klaar mee. Je eigen stuff erachter, en je kan tweaken wat je wilt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

raydekok schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:15:
Ik vind het vreemd dat je soort van om een ander modem eist. Dit is wat ze aanbieden en het werkt zeg je zelf ook. Als je zo een Tweaker bent dan zet je je eigen apparatuur er toch tussen? Ik denk niet dat kpn aan al die verschillende gebruikers tegemoed moet komen. Ze bieden een product en Thats it. Dat er verschillende experiaboxen zijn betekend niet Dat je er automatisch recht op hebt.
Nou het is mij bij de bestelling beloofd dat als ik geen v10 zou krijgen ik deze om zou mogen wisselen voor een v10. En nu krijg ik zoveel verhalen te horen dat ik het spoor bijster ben. KPN XL zegt dat ze deze nooit binnen krijgen en of gaan leveren. De helpdesk zegt dat het wel kan, maar als je even doorvraagt en ze het een en ander na gaan vragen komt het er op neer dat ik pech heb en het maar met zo'n 'wifi versterker' van ze moet doen. En dan nog de bug met de nat loopback (ter test, zet maar een ftp server op en probeer via je public wanip maar meer dan een paar honderd kb te uploaden met een v9), welke maar duurt en duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21
V10 zal vooral in buitenring gebieden geleverd worden ivm bonded vectoring. V10 zal dus niet of nauwelijks op glas geleverd gaan worden voor dat de v8/v9 op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Jan-man schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:46:
V10 zal vooral in buitenring gebieden geleverd worden ivm bonded vectoring. V10 zal dus niet of nauwelijks op glas geleverd gaan worden voor dat de v8/v9 op is.
Dat gaat dus nog wel even duren, hmm, dan misschien toch maar een manged switch oplossing hier in huis.
Zou mijn Netgear WNDR3700v2 nog geschikt zijn hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Is het al duidelijk hoe iptv nu werkt? Als je een eigen router wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:53
Jan-man schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:46:
Bonded vectoring is toch VDSL?
Toch niet iedereen die VDSL heeft kan of gaat dit gebruiken?

Lijkt me verder handig om glas en ADSL/VDSL van elkaar gescheiden te houden.
De technieken en klanten zijn totaal verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DizzyWeb schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:48:
Stuur een mail naar de maker van http://netwerkje.com/over ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DizzyWeb schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:48:
http://netwerkje.com/eigen-router

[ Voor 68% gewijzigd door Turdie op 07-06-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
HoppyF schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Bonded vectoring is toch VDSL?
Toch niet iedereen die VDSL heeft kan of gaat dit gebruiken?

Lijkt me verder handig om glas en ADSL/VDSL van elkaar gescheiden te houden.
De technieken en klanten zijn totaal verschillend.
Nee dat is BVDSL :) Bij VDSL wordt maar 1 koperpaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
0xrubennft schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Nee dat is BVDSL :) Bij VDSL wordt maar 1 koperpaar gebruikt.
Twee koperparen?
Prima maar dat heeft nog steeds niets met glasvezel te maken.
Misschien kan ik beter zeggen dat glas en koper gescheiden moeten worden.
Er gaan allemaal bits en bytes overheen maar de gebruikte infrastructuur en techniek is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HoppyF schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Twee koperparen?
Prima maar dat heeft nog steeds niets met glasvezel te maken.
Misschien kan ik beter zeggen dat glas en koper gescheiden moeten worden.
Er gaan allemaal bits en bytes overheen maar de gebruikte infrastructuur en techniek is anders.
Op koper heb je veel meer met signaal te maken, een betere experiabox verbeterd dit probleem. Hierdoor hebben koper klanten ook voorrang op een V10. Glas functioneert prima met v8/v9, maar de meeste mensen met glas en die dingen willen aanpassen hebben toch wel een managed switch + fatsoenlijke router.

Heb zelf al jaren de : pricewatch: Netgear WNDR3700
Prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 20-09 21:21
Ik wil op zich ook wel heel graag een eigen router gaan gebruiken, maar zolang er geen oplossing is voor telefonie dan haak ik af. Ik wil niet naast de Experiabox nóg een apparaat in de meterkast aan het stopcontact.

Erg jammer dat KPN daar zo moeilijk over doet. Waarom maken ze de SIP gegevens niet gewoon openbaar, net als vele andere providers, zodat je niet persé aan de router van de provider gebonden bent? Ik snap wel dat je als provider niet wil dat elke gemiddelde klant met een eigen router aan de gang gaat en dat de support lastig is, maar laat de Tweaker in elk geval zijn gang gaan...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op

netwerkje.com staat het volgende:

"Let er ook op dat je de glasvezel verbinding niet per ongeluk koppelt aan je eigen interne netwerk. Veel switches hebben een manier om fysiek poorten te kunnen afschermen van elkaar. Gebruik dit. "

Hoe kan je het interne netwerk koppelen aan je glasvezel verbinding? Je hebt toch gewoon een apart vlan voor je internet :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij heeft dat te maken met het niet uit het default VLAN kunnen halen van poort 1, dat viel mij ook op bij mijn pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3216

Zie ook de switch-config pagina van netwerkje.com Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/switch1.png
bij VLAN ID 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-06-2015 19:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Jassy schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:34:
Ik wil op zich ook wel heel graag een eigen router gaan gebruiken, maar zolang er geen oplossing is voor telefonie dan haak ik af. Ik wil niet naast de Experiabox nóg een apparaat in de meterkast aan het stopcontact.

Erg jammer dat KPN daar zo moeilijk over doet. Waarom maken ze de SIP gegevens niet gewoon openbaar, net als vele andere providers, zodat je niet persé aan de router van de provider gebonden bent? Ik snap wel dat je als provider niet wil dat elke gemiddelde klant met een eigen router aan de gang gaat en dat de support lastig is, maar laat de Tweaker in elk geval zijn gang gaan...
Helemaal mee eens!
1. KPN levert een fatsoenlijke oplossing dus een Experiabox die aan de huidige eisen van de techniek voldoet.
2. KPN zorgt ervoor dat de Experiabox 1:1 vervangen kan worden door een router naar keuze waarbij de gebruiker dan wel zelf verantwoordelijk is voor support.

Als aan deze zaken is voldoen stap ik graag over naar KPN.
Ik zit nu bij Vodafone die ook zo'n halfbakken oplossing heeft en zoals het er nu uit ziet, niet van plan is iets voor de gebruiker (en Tweaker) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:12:
Op

netwerkje.com staat het volgende:

"Let er ook op dat je de glasvezel verbinding niet per ongeluk koppelt aan je eigen interne netwerk. Veel switches hebben een manier om fysiek poorten te kunnen afschermen van elkaar. Gebruik dit. "

Hoe kan je het interne netwerk koppelen aan je glasvezel verbinding? Je hebt toch gewoon een apart vlan voor je internet :-)?
Nee, zo simpel is het niet.

In aanvulling op @Raven:

VLAN's zijn geen 'fysieke' koppeling. VLAN's worden (door apparaten die deze herkennen) alleen gezien door een 802.1q 'tag' op het ethernet frame, maar alle ethernetframes gaan wel gewoon over de fysieke lijn, tagged of untagged.

Als je, zoals in het voorbeeld van Raven, 1 van de switch poorten met de NT hebt verbonden terwijl die poort ook nog onderdeel is van het VLAN van je LAN, dan kan mogelijk verkeer dat zich op de fysieke link met je NT bevindt, ook untagged je LAN op gaan. Maar ook vice versa, verkeer van jouw LAN kan op de link met de NT komen.

Het is en blijft dus altijd zaak om goed kritisch naar de configuratie van je switch te kijken, ookal lijkt op het eerste gezicht alles verder wel te 'werken'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:01
HoppyF schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Helemaal mee eens!
1. KPN levert een fatsoenlijke oplossing dus een Experiabox die aan de huidige eisen van de techniek voldoet.
2. KPN zorgt ervoor dat de Experiabox 1:1 vervangen kan worden door een router naar keuze waarbij de gebruiker dan wel zelf verantwoordelijk is voor support.

Als aan deze zaken is voldoen stap ik graag over naar KPN.
Ik zit nu bij Vodafone die ook zo'n halfbakken oplossing heeft en zoals het er nu uit ziet, niet van plan is iets voor de gebruiker (en Tweaker) te doen.
Als dit een probleem is dan heb je nog altijd de optie om je telefoonnummer uit te porteren naar een voip provider(volgens mij is dat geen beëindiging van het contract), vervolgens kun je met een eigen router alles in elkaar knutselen wat je wil. Dat heb ik tenminste bij Telfort glasvezel gedaan (in de "KPN" variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:43:
[...]

http://ipv6test.google.com/ , jammer dit :
Klaar voor de toekomst van het internet?
We testen of u klaar bent voor IPv6. Een ogenblik geduld…

U heeft geen IPv6, maar u mag geen problemen ondervinden op websites die IPv6-ondersteuning bieden.

Ook bij KPN helaas geen IPv6
Ik zag vandaag ook IPv6 opties in het modem, maar nog geen ip adres gekregen in het statusoverzicht. Toen het modem (EBv9) herstart en nu wel een IPv6 adres en ook mijn computer krijgt een IPv6 adres. Ik heb nu ook een tab erbij voor IPv6 portforwarding.

De test uit de quote geeft bij mij een goed resultaat :)

Ready for the future of the Internet?
Yes, looks like you’re using IPv6 already.
Welcome to the future of the Internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokkeert de Experiabox standaard alle inkomende IPv6 traffic naar adressen binnen de eigen LAN? Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad dit te testen daar m'n Tunnelbroker.net subnet hier default gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
joop99 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Als dit een probleem is dan heb je nog altijd de optie om je telefoonnummer uit te porteren naar een voip provider(volgens mij is dat geen beëindiging van het contract), vervolgens kun je met een eigen router alles in elkaar knutselen wat je wil. Dat heb ik tenminste bij Telfort glasvezel gedaan (in de "KPN" variant).
Voor zover ik gehoord heb bij KPN is het porteren van je telefoonnummer wel het beëindigen van je contract. Althans dit geld zo bij ISDN (zakelijk). Wat je wel zou kunnen doen is bij KPN een abbonenent met een nieuw nummer afsluiten (of zonder telefonie) en dan je huidige telefoon nummer porteren naar een VoIP provider.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
chickpoint schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Voor zover ik gehoord heb bij KPN is het porteren van je telefoonnummer wel het beëindigen van je contract. Althans dit geld zo bij ISDN (zakelijk). Wat je wel zou kunnen doen is bij KPN een abbonenent met een nieuw nummer afsluiten (of zonder telefonie) en dan je huidige telefoon nummer porteren naar een VoIP provider.
Bij FttH consument geldt dat niet. Je zegt namelijk niet je andere diensten op, alleen je telefoniedienst. En als het nou voordeel gaf om de telefoniedienst erin te houden (zoals bijvoorbeeld bij Vodafone) dan kan je gewoon een nieuw nummer aanvragen voor bij je 3-in-1 abonnement. Dat gebruik je uiteraard niet want je gaat met je eigen telefoonnummer verder bij een VOIP provider, maar dat is dan meer voor de korting.

Maar dat laatste geldt volgens mij bij KPN niet. Dus wellicht voor de zekerheid even met KS bellen om aan te geven dat je alleen je telefoonnummer weghaalt maar je contcart wil laten doorlopen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik ga binnenkort verhuizen naar een gebied waar ze glasvezel hebben. Ik wil overstappen naar KPN ivm andere diensten bij hen en dus korting! :)

Ik heb nu UPC en gebruik een Apple Time Capsule die mijn WiFi regelt als router (dus modem is een dom modem).

Moet ik scheikunde of wiskunde hebben gestudeerd om later bij KPN Glasvezel ook mijn Time Capsule in te stellen als router?
Dit omdat ik veel Apple devices heb en gewoonweg de Time Capsule erg prettig vind werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:46
als hij vlan's kan managen, kan je hem gebruiken. Anders zal je hem achter je experiabox moeten zetten.

Experia regelt je tv en telefoon, je time capsule je internetdevices.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:25:
Blokkeert de Experiabox standaard alle inkomende IPv6 traffic naar adressen binnen de eigen LAN? Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad dit te testen daar m'n Tunnelbroker.net subnet hier default gebruikt wordt.
Dat zou niet goed zijn want dan staat alles open voor ipv6. Standaard bij andere modem die ik ken staat alles dicht en moet gewoon een port forwarden naar je ipv6 adres van je pc. Bij een server kun je beter een vast ipv6 adres gebruiken i.v.m dhcp

http://www.subnetonline.c...ine-ipv6-port-scanner.php

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Ik zag vandaag ook IPv6 opties in het modem, maar nog geen ip adres gekregen in het statusoverzicht. Toen het modem (EBv9) herstart en nu wel een IPv6 adres en ook mijn computer krijgt een IPv6 adres. Ik heb nu ook een tab erbij voor IPv6 portforwarding.

De test uit de quote geeft bij mij een goed resultaat :)

Ready for the future of the Internet?
Yes, looks like you’re using IPv6 already.
Welcome to the future of the Internet!
Wat staat er bij deze test vanaf regel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
maomanna schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:57:
als hij vlan's kan managen, kan je hem gebruiken. Anders zal je hem achter je experiabox moeten zetten.

Experia regelt je tv en telefoon, je time capsule je internetdevices.
thanks voor je uitleg!

achter de experiabox zetten, zeg je? Bedoel je dan dat ik de Time Capsule in Bridge Mode moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kan, hoeft niet.
Bridgemodus geeft de experia de ip's uit.
Anders moet je alles dubbel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
maomanna schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:12:
kan, hoeft niet.
Bridgemodus geeft de experia de ip's uit.
Anders moet je alles dubbel openen.
ah ok. Ik laat namelijk nu in de huidige situatie (UPC) de Time Capsule de ip's uitgeven en dat gaat perfect. Ik had gehoopt dat ik mijn huidige situatie ook zo bij KPN Glasvezel zou kunnen realiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Wellicht DMZ. zelf geen ervaring met de timecapsule.
Wellicht dat anderen met een soortgelijke situatie er uitgebreider op in kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Dat zou niet goed zijn want dan staat alles open voor ipv6. Standaard bij andere modem die ik ken staat alles dicht en moet gewoon een port forwarden naar je ipv6 adres van je pc. Bij een server kun je beter een vast ipv6 adres gebruiken i.v.m dhcp

http://www.subnetonline.c...ine-ipv6-port-scanner.php
Lijkt mij dat ze dicht staan 'veiligheid voor alles'... en vooral nu met al die routers die mensen hebben en een groot aantal mensen hun Windows firewall uit hebben gezet is het helemaal verstandig alles per definitie te blokkeren.

Misschien inderdaad toch maar eens wat gaan testen van de week, want; Het nadeel bij portforwardings in geval van IPv4, is dat deze niet functioneren wanneer je handmatig een adres op je thuisserver hebt ingesteld. Men zou dus d.m.v. het MAC Adres een ip-adres in de EB moeten instellen (hardhandig laten toekennen via de DHCP-Server van de EB). Wellicht heeft iemand hier al enige ervaring en is het bij IPv6 wel gewoon mogelijk deze handmatig in te stellen en als nog portforwarding functioneel te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Wat staat er bij deze test vanaf regel 3

Lijkt goed te zijn :) (Heb wel even ip adres vervangen voor x'jes)

Your IPv4 address on the public Internet appears to be xx.xx.xx.xx
Your IPv6 address on the public Internet appears to be xxxx:xxxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx
Your Internet Service Provider (ISP) appears to be KPN KPN Internet Solutions,NL
Since you have IPv6, we are including a tab that shows how well you can reach other IPv6 sites. [more info]
Good news! Your current configuration will continue to work as web sites enable IPv6.
Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have IPv6 Internet access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:44:
[...]

Misschien inderdaad toch maar eens wat gaan testen van de week, want; Het nadeel bij portforwardings in geval van IPv4, is dat deze niet functioneren wanneer je handmatig een adres op je thuisserver hebt ingesteld. Men zou dus d.m.v. het MAC Adres een ip-adres in de EB moeten instellen (hardhandig laten toekennen via de DHCP-Server van de EB). Wellicht heeft iemand hier al enige ervaring en is het bij IPv6 wel gewoon mogelijk deze handmatig in te stellen en als nog portforwarding functioneel te hebben?
Hoe bedoel je dat portforwarding bij IPv4 niet werkt?
Ik heb al mijn VMs een fixed IP gegeven buiten de DHCP range van de EB (v9) en de portforwardings werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:47:
[...]

Hoe bedoel je dat portforwarding bij IPv4 niet werkt?
Ik heb al mijn VMs een fixed IP gegeven buiten de DHCP range van de EB (v9) en de portforwardings werken prima.
Hmmm, binnen de DHCP Range van de EB werkt het (bij meerdere mensen) in iedergeval niet. Daar blijkt het alleen te werken als je bij de DHCP Binding in de EB een ip-adres aan een mac-adres toekent. Anders misschien hier maar eens naar wat andere oplossingen gaan zoeken aangezien de setup met een EB toch wel erg ruk werkt - inmiddels overigens ook problemen ondervonden met NAT loopback etc. dus tijd voor wat beter spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Hmmm, binnen de DHCP Range van de EB werkt het (bij meerdere mensen) in iedergeval niet. Daar blijkt het alleen te werken als je bij de DHCP Binding in de EB een ip-adres aan een mac-adres toekent. Anders misschien hier maar eens naar wat andere oplossingen gaan zoeken aangezien de setup met een EB toch wel erg ruk werkt - inmiddels overigens ook problemen ondervonden met NAT loopback etc. dus tijd voor wat beter spul :)
Vreemd, dit heeft bij mij altijd gewerkt. Ook met servers die een vast IP hebben die binnen de DHCP range zit, zowel met EB v8 v7 als met EB v10.
Netter is het natuurlijk om vaste IP adressen buiten de DHCP range uit te delen, maar deze range was in de EB v7 als ik me goed herinner niet configureerbaar.

NAT loopback werkte in het 'verre' verleden niet, maar een update of X geleden is dit ook toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 08-06-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

magneet schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:14:
Wat haal je wel? Ik haal een constante 94/112 volgens samknows
Ik haal gemiddeld inderdaad ook 94mb down en rond 120mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Vreemd, dit heeft bij mij altijd gewerkt. Ook met servers die een vast IP hebben die binnen de DHCP range zit, zowel met EB v8 v7 als met EB v10.
Netter is het natuurlijk om vaste IP adressen buiten de DHCP range uit te delen, maar deze range was in de EB v7 als ik me goed herinner niet configureerbaar.

NAT loopback werkte in het 'verre' verleden niet, maar een update of X geleden is dit ook toegevoegd.
Het er der schijnt dit bij de V9 niet helemaal lekker te werken. Zowel NAT Loopback als poortforwarding. Tot ik een IPv6 kreeg uitgedeeld (terwijl de laatste firmware al aanwezig was) werkte NAT Loopback hier probleemloos sinds vorige week is dit niet meer het geval. De poortforwarding problemen lijken meerdere mensen problemen mee te hebben (met de V9) zoals ik inmiddels ook op het KPN Forum voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jla schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:14:
[...]

Ik haal gemiddeld inderdaad ook 94mb down en rond 120mb up.
Sam vindt dat ik maar 90 down en 60 up haal....terwijl ik 500/500 heb :+

Overigens heeft de v10 versie van het modem mijn 'upload issues' niet opgelost. Ik zit nu op 360 Mbit up (en 500 Mbit down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:24:
[...]

Bij FttH consument geldt dat niet. Je zegt namelijk niet je andere diensten op, alleen je telefoniedienst. En als het nou voordeel gaf om de telefoniedienst erin te houden (zoals bijvoorbeeld bij Vodafone) dan kan je gewoon een nieuw nummer aanvragen voor bij je 3-in-1 abonnement. Dat gebruik je uiteraard niet want je gaat met je eigen telefoonnummer verder bij een VOIP provider, maar dat is dan meer voor de korting.

Maar dat laatste geldt volgens mij bij KPN niet. Dus wellicht voor de zekerheid even met KS bellen om aan te geven dat je alleen je telefoonnummer weghaalt maar je contcart wil laten doorlopen.
Zijn genoeg mensen met een 3-1 zonder voip. Je hoeft het namelijk niet te gebruiken, en voornamelijk de jonge mensen hebben ook geen huistelefoon. Dus je kan het gewoon uitzetten via mijnkpn of via KS. En dan nummerbehoud aanvragen bij de voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik krijg een heel mooi Alles-In-1 pakket, maar ben echt niet van plan de telefoonlijn aan te sluiten. Geen idee wat ik er mee zou moeten.

Dus de setup wordt een stukje simpeler dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hoeft de telefoonlijn ook niet te nemen hoor. Levert ook geen extra korting op of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:48
Hmm, pppoe username is veranderd van @direct-adsl naar @internet vanacht.
Helaas kan ik nu mijn eigen router niet meer gebruiken. Pakt het (mac adress)@internet met wachtwoord kpn helaas niet.

Iemand anders toevallig ook last van? Vind het raar dat de username zomaar veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik zie dat mijn username ook @internet is, geen idee sinds wanneer. Ik meen dat het ook @direct-adsl was. Heb alleen geen eigen router meer in gebruik (als router tenminste) want televisie haperde als een malle, dus kan je ook niet vertellen of het wachtwoord veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
via pppoe worden bij mij geen credentials gechecked, wat ik ook invul op openwrt router, allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Laatst online: 23:48
Het werkt nu weer. Met beiden mac@direct-adsl en mac@internet werkt het, wachtwoord is gewoon kpn. Vind het maar raar dat dit opeens is veranderd in de Experiabox.
Maar ik mag niet klagen. Heb weer internet :)

Edit: Ik heb trouwens ook sinds enkele dagen een ipv6 adres in mijn AC66U staan. Helaas blijkt dit nog niet te werken volgens de vele ipv6 test sites.

[ Voor 26% gewijzigd door Bearmun op 09-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:24
Ik heb een probleem met mijn 500/500Mbit snelheid, vooral icm nieuwsgroepen. Heb er ook al iets in het bridge draadje over vermeld, maar dit gaat niet over de bridge functie.

Heb al sinds het begin (zo'n 1,5 maand) problemen met mijn snelheid. De boel is bedraad aangesloten via een Experia box v8, naar een ASUS RT-N66U router, naar de PC met cat 6 kabels.

Via de speedtest haal ik (meestal) netjes een 500Mbit download en upload speed. Ga ik echter met nieuwsgroepen downloaden, dan fluctueert de snelheid steeds. Hij bouwt op naar zo'n 45MB/s (360Mbit), maar zakt daarna naar 42, 36, 12, 25, 17, 41 etc etc. Kortom niet stabiel dus en de snelheid komt niet boven de 45MB/s uit. Dat de snelheid hier niet boven uitkomt, maakt me nog minder uit dan het steeds maar fluctueren van de snelheid.

Wat heb ik geprobeerd?
- Andere kabels.
- Andere PC en laptop (dus 3 machines in totaal).
- Downloaden naar verschillende HD's en SSD schijven.
- Verschillende Usenet programma's (Altbinz, Newsbin pro).
- Verschillende Newsservers betaald (Supernews, Sunny..).
- Direct verbinden met Experia Box zonder tussenkomst ASUS router.
- Experia box in bridge, Experia box uit bridge.
- Verschillende Usenetbestanden.
- Poort 119 open in Experiabox en router.
- Met SSL/zonder SSL geprobeerd en deze poorten open.
- Firewall en virusscanner (Bitdefender) uitgeschakeld.

Vandaag een monteur geweest:
- Glasvezelkastje in de meterkast schoongemaakt.
- Nieuw glasvezelkast/verbinding erop.
- Nieuwe bedrading en voeding.
- Experia box v9 eraan (met en zonder tussenkomst router).

Niets heeft geholpen en KPN zegt nu dat ze uitgaan van de snelheid van de speedtest en dus verder niets kunnen doen. De monteur heeft de inkomende verbinding nagekeken en zegt dat deze goed is. Heb nog gevraagd of ik in de wijkcentrale wel goed ben aangesloten, maar dit was zo aangezien er een 1000M Full verbinding is volgens de Experia router (aldus de monteur).
Ik heb in oudere topic gelezen dat meer mensen hier last van hebben gehad (wel 500Mbit op de speedtesten, maar niet halen met downloaden en ook deze irritante fluctuaties).

Iemand nog een idee wat ik kan proberen of moet doen? :? Heb er eigenlijk spijt van dat ik niet bij Ziggo ben gebleven. Weliswaar een lagere snelheid, maar wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

red1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:02:
Ik heb een probleem met mijn 500/500Mbit snelheid, vooral icm nieuwsgroepen. Heb er ook al iets in het bridge draadje over vermeld, maar dit gaat niet over de bridge functie.

Heb al sinds het begin (zo'n 1,5 maand) problemen met mijn snelheid. De boel is bedraad aangesloten via een Experia box v8, naar een ASUS RT-N66U router, naar de PC met cat 6 kabels.

Via de speedtest haal ik (meestal) netjes een 500Mbit download en upload speed. Ga ik echter met nieuwsgroepen downloaden, dan fluctueert de snelheid steeds. Hij bouwt op naar zo'n 45MB/s (360Mbit), maar zakt daarna naar 42, 36, 12, 25, 17, 41 etc etc. Kortom niet stabiel dus en de snelheid komt niet boven de 45MB/s uit. Dat de snelheid hier niet boven uitkomt, maakt me nog minder uit dan het steeds maar fluctueren van de snelheid.

Wat heb ik geprobeerd?
- Andere kabels.

Niets heeft geholpen en KPN zegt nu dat ze uitgaan van de snelheid van de speedtest en dus verder niets kunnen doen. De monteur heeft de inkomende verbinding nagekeken en zegt dat deze goed is. Heb nog gevraagd of ik in de wijkcentrale wel goed ben aangesloten, maar dit was zo aangezien er een 1000M Full verbinding is volgens de Experia router (aldus de monteur).
Ik heb in oudere topic gelezen dat meer mensen hier last van hebben gehad (wel 500Mbit op de speedtesten, maar niet halen met downloaden en ook deze irritante fluctuaties).

Iemand nog een idee wat ik kan proberen of moet doen? :? Heb er eigenlijk spijt van dat ik niet bij Ziggo ben gebleven. Weliswaar een lagere snelheid, maar wel stabiel.
Is er niet gewoon een mogelijkheid dat KPN niet in staat is om zoveel connecties per seconde op te zetten? Usenet vraagt dat betreft best wel veel van je verbinding. Binaries downloaden gaat toch nog altijd met 500 KB per blokje/part/news bericht? Ik moet zeggen dat ik al jaren geen usenet meer gebruik, maar wil het ook wel eens proberen voor je bij mij thuis.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Barre73 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:28:
Je hoeft de telefoonlijn ook niet te nemen hoor. Levert ook geen extra korting op of zo.
Ik weet niet welke pakket er precies is besteld door arnoudh, maar 3-in-1 bied volgens mij meer voordelen dan 2-in-1. Qua prijs is het voordeliger vanaf het "standaard pakket". (met name doordat je 6 maanden lang alle pakketten voor 35 euro krijgt).
Geert1976 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:14:
[...]

ah ok. Ik laat namelijk nu in de huidige situatie (UPC) de Time Capsule de ip's uitgeven en dat gaat perfect. Ik had gehoopt dat ik mijn huidige situatie ook zo bij KPN Glasvezel zou kunnen realiseren
Naar mijn weten kun je de DHCP niet op een makkelijke manier uitschakelen bij een Xperiabox (er is een hack, waardoor je meer rechten hebt, ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen).
Je Time Capsule kun je het beste in Bridgemode zetten als dat mogelijk is. Dit heb ik namelijk ook bij mijn eigen 2 routers gedaan, zodat ik deze als wired/wireless switches kan gebruiken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Zijn genoeg mensen met een 3-1 zonder voip. Je hoeft het namelijk niet te gebruiken, en voornamelijk de jonge mensen hebben ook geen huistelefoon. Dus je kan het gewoon uitzetten via mijnkpn of via KS. En dan nummerbehoud aanvragen bij de voip provider.
Eerst nummer weg porteren naar een voip provider en dan pas bij KPN wijzingen want er is groter kans dat het nummer weg is. KPN moet altijd meewerken aan het porteren van het nummer naar een andere provider.

Je krijgt keurig een bericht van KPN dat telefoondienst stopt op ..... datum. Maar daarna wordt de 5 euro per maand niet in mindering gebracht (eigen ervaring). Daarvoor moet weer gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Eerst nummer weg porteren naar een voip provider en dan pas bij KPN wijzingen want er is groter kans dat het nummer weg is. KPN moet altijd meewerken aan het porteren van het nummer naar een andere provider.

Je krijgt keurig een bericht van KPN dat telefoondienst stopt op ..... datum. Maar daarna wordt de 5 euro per maand niet in mindering gebracht (eigen ervaring). Daarvoor moet weer gaan bellen.
5 euro minder betalen voor geen voip? Dat zijn dingen die mij onbekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:43:
[...]

[...]

Naar mijn weten kun je de DHCP niet op een makkelijke manier uitschakelen bij een Xperiabox (er is een hack, waardoor je meer rechten hebt, ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen).
Je Time Capsule kun je het beste in Bridgemode zetten als dat mogelijk is. Dit heb ik namelijk ook bij mijn eigen 2 routers gedaan, zodat ik deze als wired/wireless switches kan gebruiken.
thanks voor jouw feedback! goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

[....]
Ik zie dat bijna alles is geprobeerd wat mogelijk is om achter het probleem te komen.

Kan het niet zijn dat je nieuwsgroepen niet meer dan 45mb/s ondersteunen? Even voor wat betreft de maximum snelheid.

Tevens geef je aan dat je snelheid erg fluctueert. Ligt dit niet toevallig aan je computer? Zelf gebruik ik Newsleecher i.c.m. met nieuwsgroepen, maar dan grijpt het programma in op het moment dat er sneller wordt gedownload dan dat er geschreven kan worden (schrijft niet naar SSD). Ook kan het tegelijkertijd uitpakken een vermindering van snelheid veroorzaken, vooral als je te maken hebt met dergelijke snelheden als die jij kan halen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook een bottleneck kunnen zijn in je router, dat hij de processorkracht er gewoon niet voor heeft om alles te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dennisk. schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:17:
[...]

Ik zie dat bijna alles is geprobeerd wat mogelijk is om achter het probleem te komen.

Kan het niet zijn dat je nieuwsgroepen niet meer dan 45mb/s ondersteunen? Even voor wat betreft de maximum snelheid.

Tevens geef je aan dat je snelheid erg fluctueert. Ligt dit niet toevallig aan je computer? Zelf gebruik ik Newsleecher i.c.m. met nieuwsgroepen, maar dan grijpt het programma in op het moment dat er sneller wordt gedownload dan dat er geschreven kan worden (schrijft niet naar SSD). Ook kan het tegelijkertijd uitpakken een vermindering van snelheid veroorzaken, vooral als je te maken hebt met dergelijke snelheden als die jij kan halen.
Ik haal bij Astraweb snelheden (redelijk stabiel) van 55 MByte/sec. Nu heeft het flucueren van snelheid ook vaak te maken met het ontbreken van bepaalde 'stukjes' van de parts die je van usenet download. Dat doet hij bij mij ook, maar als iets 'compleet' is dan haal ik stabiel 55 MByte/sec. Overigens ben ik wel afgestapt van Sabnzb, aangezien ik daar niet sneller dan 15-20 MByte/sec kwam. NZBGet brengt dus 55MByte/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kiswum schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:43:
[...]

Ik weet niet welke pakket er precies is besteld door arnoudh, maar 3-in-1 bied volgens mij meer voordelen dan 2-in-1. Qua prijs is het voordeliger vanaf het "standaard pakket". (met name doordat je 6 maanden lang alle pakketten voor 35 euro krijgt
In de huidige pakketten is er geen prijsverschil met of zonder telefonie. Mensen met oude pakketten kunnen eventueel andere prijzen betalen natuurlijk, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
dennisk. schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:17:
[...]

Ja ik heb veel geprobeerd. De nieuwsgroepen, zowel Supernews, Sunny als Giganews, ondersteunen op papier 'unlimited speed'. In de praktijk lees ik dat zo'n 55MB/s (440Mbit) haalbaar is met een enkel pakket. Zoals ik eerder ook aangaf vind ik het halen van de maximum speed niet eens zo belangrijk, maar wel de fluctuaties. Het ligt niet aan mijn computer (i7, SSD, 8gb ram) denk ik, heb het ook getest met een andere computer en laptop. Tegelijkertijd uitpakken staat ook uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:11:
Het zou ook een bottleneck kunnen zijn in je router, dat hij de processorkracht er gewoon niet voor heeft om alles te verwerken.
Denk dat de Asus RT-n66U niet de bottleneck is. Meerdere mensen gebruiken deze populaire router en daar werkt het wel bij. Plus heb de router er ook tussenuit gehaald en rechtstreeks een kabel aangesloten van de Experia box naar de PC. Met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Welk vlan poept de experiabox eigenlijk uit voor internet? Is wel handig om te weten als ik zelf dingen op vlan wil gaan schakelen maar toch dat ding wil gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door magneet op 09-06-2015 18:37 ]

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
magneet schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:37:
Welk vlan poept de experiabox eigenlijk uit voor internet? Is wel handig om te weten als ik zelf dingen op vlan wil gaan schakelen maar toch dat ding wil gebruiken.
Misschien even zoeken in het topic (of op netwerkje.com kijken), dat is namelijk best vaak voorbij gekomen. Ohw...het is overigens VLAN6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

TheVMaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:47:
[...]

Misschien even zoeken in het topic (of op netwerkje.com kijken), dat is namelijk best vaak voorbij gekomen. Ohw...het is overigens VLAN6....
dat is wat hij binnenkrijgt ja dat weet ik ook maar poept hij ook vlan6 uit naar de clients? Zou verwacht hebben dat dat een ander vlan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, de datapakketjes naar de clients zijn niet voorzien van vlan-tags, anders zouden die niet (zomaar) het internet op kunnen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
magneet schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:51:
[...]

dat is wat hij binnenkrijgt ja dat weet ik ook maar poept hij ook vlan6 uit naar de clients? Zou verwacht hebben dat dat een ander vlan is.
Dat hangt natuurlijk van je switch af. De Experiabox zal het neem ik aan zonder VLAN uitpoepeen, want dan kunnen de ontvangende partijn er niets mee (als die geen VLAN support hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Raven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:53:
Ehm, de datapakketjes naar de clients zijn niet voorzien van vlan-tags, anders zouden die niet (zomaar) het internet op kunnen :P
TheVMaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:54:
[...]

Dat hangt natuurlijk van je switch af. De Experiabox zal het neem ik aan zonder VLAN uitpoepeen, want dan kunnen de ontvangende partijn er niets mee (als die geen VLAN support hebben)...
zou ook nog untagged kunnen zijn natuurlijk :) Ik ben geen netwerkexpert maar dat stukje snap ik nog wel.

[ Voor 31% gewijzigd door magneet op 09-06-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 20-09 15:37
Dus dit kan ook bij KPN...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4mq6Gi8eXcvpS4uru2yhA6aw/full.png

Alleen wie weet hoe je poort 21 (SSH) kan doorsturen naar een andere poort? En welke poort kan je hiervoor het beste gebruiken? Router is de Asus RT-AC68U.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wel netjes van KPN :) Jij hebt SSH draaien zonder login dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

kan je niet gewoon een username/password op die ftp zitten ipv anoniem? Er zijn nog steeds zat pub scanners actief volgens mij die hem met genoegen misbruiken als dump, zeker als je glasvezel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Als bedrijf zijnde kan je die trouwens ook krijgen van kpn. Bij navraag wisten ze zelfs te melden wel ip adres besmet was met een virus icm de dhcp logs hebben we toen makkelijk kunnen vinden welke pc het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Inderdaad wel netjes, nee uiteraard niet! Heb deze al via username/password. Alleen denk dat het misschien handig is om poort 21 te veranderen? Of zal dat niet veel uitmaken? Heb namelijk wel dagelijks rond de 100 failed logins via SSH.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

... SSH staat default toch op 22? Bij zoiets trouwens altijd een niet-standaard poort gebruiken, scheelt heel wat failed logins :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Dan zou ik bij kpn navraag doen op welke poort dat dan is wat ze gevonden hebben aangezien jouw eigen ftp server wel beveiligd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Raven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:02:
... SSH staat default toch op 22? Bij zoiets trouwens altijd een niet-standaard poort gebruiken, scheelt heel wat failed logins :P
Whoops!! Inderdaad bedoel ik poort 22. FTP is 21.

Heb al naar KPN gebeld, echter kan dit alleen via de mail en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Dus maar eens een mailtje gestuurd.. Nu wachten op antwoord. Zal wss morgen gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:02:
Niet dat het veel uitmaakt, die Aziaten hebben ook de beschikking over portscanners. Voor SSH zou ik dan password based authentication uitschakelen en op basis van key based authentication gaan werken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BaZnGaNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Heb al naar KPN gebeld, echter kan dit alleen via de mail en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Dus maar eens een mailtje gestuurd.. Nu wachten op antwoord. Zal wss morgen gebeuren..
Twitter dan? Sommigen zijn via die weg soms wat makkelijker bereikbaar :)
MegaTronics schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:13:
[...]

Niet dat het veel uitmaakt, die Aziaten hebben ook de beschikking over portscanners. Voor SSH zou ik dan password based authentication uitschakelen en op basis van key based authentication gaan werken.
Dan veranderen de meldingen toch alleen? Ipv failed login wegens verkeerd wachtwoord, krijg je dan failed to connect omdat die Aziaten (of wie dan ook) de key niet heeft?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Natuurlijk zullen ze het blijven proberen, maar een 2048 bits private key bruteforcen ze niet even. Al helemaal niet als je ook nog fail2ban heb draaien die naar 5 inlogpogingen hun IP adres op de blacklist zet en al hun verzoeken dropt. :p.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Raven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:20:
[...]

Twitter dan? Sommigen zijn via die weg soms wat makkelijker bereikbaar :)

[...]
das de webcare, hij moet het security team hebben en die reageren alleen op mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Twitter heeft ook helaas weinig zin. Ze verwijzen daar ook naar het mail adres van ze toe. Had meer verwacht van twitter. Ze helpen je daar beter dan de KLS (telefonisch) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 19-09 10:50

Wat heb ik geprobeerd?
- Andere kabels.

Heb zelf ook een soort gelijke ervaring (zelfde router btw).
Overdag heeft hij ook hier moeite om de 500 dicht te trekken, echter 's avonds zit ik gemiddeld tussen de 500 - 550mbit.

Geen idee wat het is, maar het is wel opvallend. Maar om eerlijk te zijn ben ik gestopt met zoeken. Als ik wat binnenhaal is dat meestal toch na 18:00 :P .

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
DutchCrownNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:40:
[...]

Heb zelf ook een soort gelijke ervaring (zelfde router btw).
Overdag heeft hij ook hier moeite om de 500 dicht te trekken, echter 's avonds zit ik gemiddeld tussen de 500 - 550mbit.

Geen idee wat het is, maar het is wel opvallend. Maar om eerlijk te zijn ben ik gestopt met zoeken. Als ik wat binnenhaal is dat meestal toch na 18:00 :P .
Ja ik vind het toch erg vervelend. Heb jij dat fluctueren ook dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BaZnGaNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:04:
[...]

KPN heeft het in de mail toch écht over ftp...Niet over je ssh op 22.
Ik zou maar eens testen wat er van waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
red1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:56:
Ik had je in die andere thread ook al verteld dat ik geen fluctuaties heb, althans niet zoals jij ze beschrijft.

In Newsbin Pro kun je naar je data pad gaan: options selecteren, setup dan klik je op de button open data folder/ De newsbin.nbi file is de config file.

Daar kun je de chunk cache file instellen, bijvoorbeeld:

[Performance]
ChunkCacheSize=4000

Die 4000 is vrij ruim, dat ga je niet halen met 4 GB ram. 1000 is dan wellicht beter.
Deze setting zorgt ervoor dat de deeltjes die same de rar file vormen in geheugen gechached worden.
Je ziet tijdens download die chunk cache terug lopen. Als die naar 0 terug gaat hem je te weinig ingesteld.

Dit zorgt er bij mij voor (en 2 usenet providers) dat newsbin haast altijd met line rate download (68 MB/sec)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
KillerAce_NL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:53:
[...]

KPN heeft het in de mail toch écht over ftp...Niet over je ssh op 22.
Ik zou maar eens testen wat er van waar is ;)
Had inderdaad FTP nog op niet gecodeerd staan... Staat nu gecodeerd! Waarschijnlijk was dit het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

Ervaring met KPN abuse team is dat zij op de mails gewoon snel reageren, wel altijd de subject die zij hebben meegegeven aan de mail als subject terug gebruiken, hiermee is in hun interne proces direct duidelijk wie, wat en waar. Ja het blijft balen dat je in quarantaine bent gezet maar zij willen gewoon voorkomen dat ze als grootste provider van Nederland door jouw toedoen op een black-list komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Speedmaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:35:
Ervaring met KPN abuse team is dat zij op de mails gewoon snel reageren, wel altijd de subject die zij hebben meegegeven aan de mail als subject terug gebruiken, hiermee is in hun interne proces direct duidelijk wie, wat en waar. Ja het blijft balen dat je in quarantaine bent gezet maar zij willen gewoon voorkomen dat ze als grootste provider van Nederland door jouw toedoen op een black-list komen te staan.
Correct, en zij zijn ook de enige die hier iets aan kunnen doen, KS / Twitter / Emailteam etc kunnen niks. Er is niet voor niets een speciale afdeling voor gemaakt :)

Email naar hun en het is binnen 24h over het algemeen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 19-09 10:50
red1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:56:
[...]

Ja die heb ik ook.

Alleen wat jacovn aangeeft wist ik niet.
Gebruik zelf ook Newsbin Pro dus ga dat van het weekend eens testen.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ah in Alphen aan den Rijn is IPV6 ook inmiddels geactiveerd, merk alleen dat ik 1Mbit mis bij een speedtest, is dat te wijten aan overhead van ipv6? Of opstartprobleempjes, verder geen issue hoor, het viel me alleen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
netblade schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:01:
Ah in Alphen aan den Rijn is IPV6 ook inmiddels geactiveerd, merk alleen dat ik 1Mbit mis bij een speedtest, is dat te wijten aan overhead van ipv6? Of opstartprobleempjes, verder geen issue hoor, het viel me alleen op
Hoe kun je nou zien of je 1Mbit mist? Ten eerste geven die speedtests echt nooit consistente resultaten. Bij mij varieert de download snelheid tussen de 460Mbit en 650Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

sorted.bits schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:08:
[...]

Hoe kun je nou zien of je 1Mbit mist? Ten eerste geven die speedtests echt nooit consistente resultaten. Bij mij varieert de download snelheid tussen de 460Mbit en 650Mbit.
Nouja ik haal eigenlijk altijd nagenoeg strak 95mbit down en 130mbit up, maar je hebt gelijk, zelfs de kpn speedtest servers zijn geen garantie wat betreft snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
rolandos582 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:19:
[...]

Correct, en zij zijn ook de enige die hier iets aan kunnen doen, KS / Twitter / Emailteam etc kunnen niks. Er is niet voor niets een speciale afdeling voor gemaakt :)

Email naar hun en het is binnen 24h over het algemeen opgelost.
Speedmaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:35:
Klopt! Had gisteravond mail gestuurd en vanochtend rond 9:00 uur al bericht terug dat wij verwijderd zijn van de lijst! Petje af voor deze snelle afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

In Almere lijkt IPv6 ook aan te staan... (helaas hangt mijn server thuis nu tijdens de reboot, dus kan vanaf werk niet meer testen:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
jacovn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:13:
[...]

Ik had je in die andere thread ook al verteld dat ik geen fluctuaties heb, althans niet zoals jij ze beschrijft.

In Newsbin Pro kun je naar je data pad gaan: options selecteren, setup dan klik je op de button open data folder/ De newsbin.nbi file is de config file.

Daar kun je de chunk cache file instellen, bijvoorbeeld:

[Performance]
ChunkCacheSize=4000

Die 4000 is vrij ruim, dat ga je niet halen met 4 GB ram. 1000 is dan wellicht beter.
Deze setting zorgt ervoor dat de deeltjes die same de rar file vormen in geheugen gechached worden.
Je ziet tijdens download die chunk cache terug lopen. Als die naar 0 terug gaat hem je te weinig ingesteld.

Dit zorgt er bij mij voor (en 2 usenet providers) dat newsbin haast altijd met line rate download (68 MB/sec)
Ten eerste, dankjewel voor het meedenken.

Ben naar de data folder gegaan en heb de newsbin.nbi file geopend met kladblok. Als ik daar naar 'Chunk' zoek kom ik alleen het volgende tegen:

[Performance]
PauseDownload=0
RepairPriority=0
RepairThreads=0
SaveChunksMode=1

Heb de SaveChunksMode=1 al naar =1000 gezet. Dit hielp niet. Als ik daarna weer die file induik ,dan zie ik dat de input weer 1 is. Terwijl ik hem wel op sla.

Heb ook de tekst: ChunkCacheSize=4000 (1000/2000) erbij gevoegd. Ook dit helpt niet.

Of ik begrijp je helemaal verkeerd en doe iets fout..

[ Voor 3% gewijzigd door red1 op 10-06-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 11:48

Wat heb ik geprobeerd?
- Andere kabels.

Ik heb een vergelijkbaar probleem, sinds maart 500/500mbit maar eigenlijk nooit de beloofde snelheid gehaald behalve overdag of 's nachts. Weekeind wordt het nog erger, daar komt de snelheid niet boven de 200mbit uit. Upload is altijd 500mbit geweest.

Monteur is langs geweest twee maanden geleden waarbij hij de bekabeling heeft getest (en cat6 heeft vervangen voor cat5 8)7 ) Zelf kwam hij ook tot de conclusie dat er slechts 300-400mbit gehaald werd met een enorme fluctuatie tussen de 100-400mbit (gemeten met windows task manager onder networking). Experiabox omgewisseld en een enkele speedtest kwam niet verder als 7mbit/sec.

Tweede monteur langs geweest en heeft wat gedaan in de wijkcentrale (was zelf helaas niet thuis). Maar ook het probleem blijft.

Ik heb verschillende speedtest methodes gebruikt, ook 1000mb.bin files met meerdere threads tegelijk van verschillende bronnen op zowel Windows als Linux. Experiabox ertussenuit gehaald en rechtstreeks een gigabit switch aangesloten op het FTU, zelfde probleem.

Conclusie: Overdag haal ik wel de constante 500mbit zonder fluctuatie maar in de avond of in het weekeind niet. Ik denk dat er gewoon teveel overboeking gaande is.

@Red1 ook Deventer toevallig?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:41

Zenix

BOE!

Het was toch mogelijk om naar 6 maanden (kortingsperiode) je abbonement aan te passen? Ik heb nu standaard aangevraagd, maar na die 6 maanden wil ik waarschijnlijk naar instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
@Baiko, Yup ook Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Zenix schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:44:
Het was toch mogelijk om naar 6 maanden (kortingsperiode) je abbonement aan te passen? Ik heb nu standaard aangevraagd, maar na die 6 maanden wil ik waarschijnlijk naar instap.
Dit is geen probleem inderdaad. Dit kun je zelf via mijnkpn of even via KS.
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.