[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.210 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10 17:52
Heb laatst weer een mooi dealtje gemaakt met KPN.

Contract liep tot eind Juli, nu per 1 mei 2016 opzegbaar en de eerste 6 maanden maar 40 euro per maand.

Nog steeds naar volle tevredenheid afnemer @ KPN.

Binnenkort eens een LAN kabel trekken naar de buurvrouw zodat zij haar digitenne kan opzeggen (a 14 euro per maand) en via mij TV kan kijken voor 6 euro per maand :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Barre73 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Kleine rekenfout want KPN kost je 50,75 per maand. (6 x 35) + (6 x 66,50) / 12
Maar dan nog een flink verschil. Had ik zo ook niet gedacht eigenlijk.

Wat wel bij Telfort kan en bij KPN niet: 50/50 glasvezel internet. KPN geeft standaard 50/5 dus weinig upload. Wil je dat wel zit je vast aan die 7,50 extra.
Glasvezel is gewoon 50/50 bij kpn staat al tijden verkeerd op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-10 13:54
Dag allemaal,

Even een update vanuit mijn kant (100/100 internet technisch onmogelijk aangezien glasvezelmodem KPN op max 100 traint, zie mijn post van vrijdag 24 april 2015 07:59 en verder). Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk van KPN. Het niveau van de medewerker en ook de manier waarop deze met mij omging waren erbarmelijk slecht.

Zoals ik reeds voorspelde snapte de persoon aan de helpdesk totaal niet waar ik het over had toen ik mijn probleem uitlegde. Stotterend en met lange stiltes werd er uiteindelijk "navraag gedaan bij een collega". Na een tijdje wachten was de boodschap dat, als ik alle 3 mijn TV's aan zou zetten, ik maximaal 40 Mb van mijn 100 Mb lijn zou kunnen gebruiken. Uiteraard volgde daarop mijn vraag dat op de site staat dat de snelheid van het internet gegarandeerd wordt. Hieruit volgde nog meer gestotter en stiltes. Na een aantal keer gezegd te hebben dat de medewerker mij misschien "niet goed verstaan had" was de conclusie dat ik alleen een upgrade kon doen naar 500/500 á € 17,50 per maand extra om dit issue op te losstn. Duidelijk een compleet technisch incapabele helpdesk medewerker die mij totaal niet verder kon helpen. Ik heb uiteindelijk het gesprek maar afgekapt. Dit brengt mijn ervaring met de KPN helpdesk van negatief naar zeer negatief.

Per saldo dus weinig antwoorden op mijn vragen. Ik vraag me af hoe serieus KPN de snelheidsgarantie neemt die erg prominent op hun website staat met de letterlijke tekst: "We leveren je internet over ons glasvezelnetwerk; het beste netwerk van KPN. Daarom garanderen wij je dat de download- en uploadsnelheid die je wordt beloofd in het door jou gekozen pakket, ook de daadwerkelijke snelheid van je internet zal zijn." Ik heb dit ook letterlijk voorgelezen aan de helpdeskmedewerker die hier verder weinig op uit deed.

Ik denk dat ik over een poosje nog een keer ga proberen in de hoop een capabeler iemand aan de lijn te krijgen. Tegen die tijd horen jullie mij wel weer hier met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:33
Ewin schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:05:
Dag allemaal,

Even een update vanuit mijn kant (100/100 internet technisch onmogelijk aangezien glasvezelmodem KPN op max 100 traint, zie mijn post van vrijdag 24 april 2015 07:59 en verder). Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk van KPN. Het niveau van de medewerker en ook de manier waarop deze met mij omging waren erbarmelijk slecht.

Zoals ik reeds voorspelde snapte de persoon aan de helpdesk totaal niet waar ik het over had toen ik mijn probleem uitlegde. Stotterend en met lange stiltes werd er uiteindelijk "navraag gedaan bij een collega". Na een tijdje wachten was de boodschap dat, als ik alle 3 mijn TV's aan zou zetten, ik maximaal 40 Mb van mijn 100 Mb lijn zou kunnen gebruiken. Uiteraard volgde daarop mijn vraag dat op de site staat dat de snelheid van het internet gegarandeerd wordt. Hieruit volgde nog meer gestotter en stiltes. Na een aantal keer gezegd te hebben dat de medewerker mij misschien "niet goed verstaan had" was de conclusie dat ik alleen een upgrade kon doen naar 500/500 á € 17,50 per maand extra om dit issue op te losstn. Duidelijk een compleet technisch incapabele helpdesk medewerker die mij totaal niet verder kon helpen. Ik heb uiteindelijk het gesprek maar afgekapt. Dit brengt mijn ervaring met de KPN helpdesk van negatief naar zeer negatief.

Per saldo dus weinig antwoorden op mijn vragen. Ik vraag me af hoe serieus KPN de snelheidsgarantie neemt die erg prominent op hun website staat met de letterlijke tekst: "We leveren je internet over ons glasvezelnetwerk; het beste netwerk van KPN. Daarom garanderen wij je dat de download- en uploadsnelheid die je wordt beloofd in het door jou gekozen pakket, ook de daadwerkelijke snelheid van je internet zal zijn." Ik heb dit ook letterlijk voorgelezen aan de helpdeskmedewerker die hier verder weinig op uit deed.

Ik denk dat ik over een poosje nog een keer ga proberen in de hoop een capabeler iemand aan de lijn te krijgen. Tegen die tijd horen jullie mij wel weer hier met mijn ervaringen.
Heb je een gigabit genexis of de 100mbit? als je een 100mbit hebt, ja dan klopt het wel (had je ook van te voren kunnen weten / uitzoeken).
Als je een gigabit hebt, dan zou je wel gewoon de 100mbit moeten halen.

Maar met 3 tv's aan val je echt niet naar 40 mbit hoor. De hoogste stream is 12,5 mbit van kpn. Dus dat is hooguit 40mbit eraf). Dus nog 60 mbit over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
ander punt kan nog zijn dat als je de gigabit genexis hebt je nog op een max 100 kaart in de dslam zit. dit wordt alleen verholpen als je overstapt naar een 500/500 en daarna weer terug gaat denk ik.
zeker weten doe ik het niet maar technisch haal je die 100 niet met tv op een 100 kaart.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennismaus schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Glasvezel is gewoon 50/50 bij kpn staat al tijden verkeerd op de website.
Bron? Want mijn buurvrouw haalt dus gewoon 50/5 "bekabeld" op glasvezel Alles-in-1 Standaard, en 10/2 "bekabeld" op glasvezel Alles-in-1 Instap. Ze heeft 1 ontvanger geretourneerd omdat ie toch niet werd gebruikt (net zo min als Spotify) en vanaf Instap heeft uiteindelijk maar 100/100 genomen.

Zelf ben ik direct met KPN Alles-in-1 Instap met 100/100 upgrade begonnen. Maar ik begrijp van jou dat het geen mijn buurvrouw 2-3 maanden heeft gehad en wat KPN haar (als ook mij) telefonisch vertelde achteraf bullshit blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
het is wel 50/5 maar de praktijk wijst vaak uit dat het gelijk is. en dat de 10/2 gewoon 20/20 is. itv valt hier trouwens buiten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
@ Raydekok @ Adlermann

Dit zijn in der daad de zaken die ik van een KPN medewerker als antwoord verwacht. Hoe kan ik overigens zien of mijn Genexis een GB versie is? Volgens de KPN medewerker kon het namelijk niet aan deze hardware liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
is de genexis voorzien van 1 lan poort of 4? bij 4 zal deze uiteindelijk toch vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:18:
het is wel 50/5 maar de praktijk wijst vaak uit dat het gelijk is. en dat de 10/2 gewoon 20/20 is. itv valt hier trouwens buiten.
Ik denk eerder dat het geluk is voor mensen die 50/50 krijgen dan dat het echt gelijk is. Zou dan wellicht te maken kunnen hebben met wanneer men het abonnement afgesloten heeft, profiel etc. etc.

Ik heb ook op het KPN forum zelf eigenlijk nog niets gevonden waarin men aanhaalde dat men 50/50 kreeg i.p.v. 50/5 of 20/20 i.p.v. 10/2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:21:
[...]

Ik denk eerder dat het geluk is voor mensen die 50/50 krijgen dan dat het echt gelijk is. Zou dan wellicht te maken kunnen hebben met wanneer men het abonnement afgesloten heeft, profiel etc. etc.

Ik heb ook op het KPN forum zelf eigenlijk nog niets gevonden waarin men aanhaalde dat men 50/50 kreeg i.p.v. 50/5 of 20/20 i.p.v. 10/2 etc.
daarom zeg ik ook in de praktijk want eigenlijk zou het 50/5 moeten zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
De Genexis is splinternieuw en voorzien van 1 netwerkaansluiting (betreft een nieuwbouwwoning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
dan staat er ook gigabit op aan de voorkant en is het dus ook de gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Falcon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:37:
Net ook KPN Glasvezel besteld en daarbij Overstapservice aangegeven om Ziggo/UPC op te zeggen. Nou ben benieuwd :P

Config:
Alles-in-1 Instap
Met upgrade van 10mbit naar 100mbit/KPNUP 25GB

52,50 en de eerste 6 maanden voor 35,-.

Net een factuur betaald van 89 euro bij Ziggo. Met bijna dezelfde config, behalve dat ik daar pluspakket (10 euro) en 20mbit meer had.. maar goed dat is mij niet die extra centen waard.

Pluspakket is Netflix geworden, de kids mogen daar een kinderfilmpjes kijken.

Nu nog mobiele abbo van mijn vrouw naar KPN omzetten en voila KPN Compleet aanvragen. . en dan gratis pluspakket + andere extraatjes. .. en daarna kijken of Netflix mag blijven.
Voor 7 euro extra heb je:
- 2 decoders
- opnemen-pakket
- spotify premium

Is dat niet veel interessanter?

[ Voor 6% gewijzigd door funk-e op 11-05-2015 21:36 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat vaag van KPN zeg. 50/5 is inderdaad nu de standaard. Klik je door en controleer je je adres, als er glasvezel beschikbaar is, dan kan je kiezen voor 100/100 voor 7,50 per maand extra.

Ik betaal hier nu 68,- voor 100/100, deal van 2 jaar terug.

Maar dit maakt de keuze voor KPN niet duidelijk. En concurrent die adverteert met "Glasvezel 100/100" wint het van KPN met "50/5, maar als je je adres invoert, extra gaat betalen voor sneller internet dan heb je 100/100".

Marketing blunder.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:35
Geen marketing blunder maar een overwogen keuze. Over niet al te lange tijd wil KPN het overgrote deel van nederland kunnen voorzien van minimaal een 50/5 abonnement, ongeacht het medium (DSL of glas). Ze hebben er voor gekozen om nog maar drie pakketten te voeren, los van je medium. Waarbij er een upgrade mogelijk is (dus al optie) naar 100/100 of 500/500 op glas, of 80/? op DSL (ik kan de upload niet vinden op de website).

Ja, er zijn een groot aantal mensen die graag hoge snelheid willen waaronder ook een hoge upload. Maar er is een veeeeel groter aantal mensen die dat niks interesseert en prima tevreden is met een 50 Mbit abonnement dat dan toevallig maar 5 Mbit upload biedt.

NB: Mocht dat in de praktijk toch per ongeluk op een 50-50 profie zijn gezet (zoals Ray al opmerkt) dan is dat geluk maar in principe wordt de upload gecapt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:33

vr6-only

Blub Blub

Ewin schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:26:
De Genexis is splinternieuw en voorzien van 1 netwerkaansluiting (betreft een nieuwbouwwoning).
Zie jouw modem er zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://apokalips.tweak.nl/Pics/Genx001.jpg

Dan is je NT in ieder geval Gbit. Sowieso installeert KPN enkel Gbit NT's, ook als de centrale nog geen 500/500Mbit kan leveren.

Indien de upgrade naar 500 Mbit beschikbaar is? In dat geval zou je die aan kunnen vragen en na levering via MijnKPN weer opzeggen. Je behoudt daarbij je poort in de centrale (Gbit) en daarmee dus de garantie dat je snelheid van 100Mbit gehaald wordt, terwijl je tegelijkertijd TV aan het kijken bent.

En puur juridisch bekeken hebben ze volkomen gelijk wat betreft "gegarandeerde snelheid". Ze leveren namelijk 100Mbit! Dat je dezelfde bandbreedte benut voor meerdere diensten doet er niet ter zake. Er staat namelijk nergens specifiek "100Mbit Internet".

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

funk-e schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:28:
[...]

Voor 7 euro extra heb je:
- 2 decoders
- opnemen-pakket
- spotify premium

Is dat niet veel interessanter?
f*ck nooit gezien dat het opnemen pakket er niet in zat |:( .. even wijziging doorgeven

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-10 23:40
als spotify je niet interesseert en je koopt een decoder op MP, scheelt het je 2,- pmnd. Heb je de decoder na 10mnd eruit en blijft het daarna voordeliger.

Anderszijds is 2,- pmnd niks voor spotify premium.

[ Voor 14% gewijzigd door maomanna op 12-05-2015 08:44 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:31

netblade

Sunrise

Ik betaal al voor deezer bij T-Mobile, en ik ben niet van plan spotify te gebruiken, kan je de gegevens dan gewoon uitdelen aan familie?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
netblade schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:59:
Ik betaal al voor deezer bij T-Mobile, en ik ben niet van plan spotify te gebruiken, kan je de gegevens dan gewoon uitdelen aan familie?
Ja zeker, je krijgt gewoon een activatielink waarmee je een spotify premium account kunt omzetten/aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuis een monteur in huis gehad om mijn probleem op te lossen (upload blijft hangen op 95mb bij een 500 abbo).

Na een paar seconden hing de monteur al aan zijn telefoon over dit probleem. Goed meegeluistert (gozer van de helpdesk praat nog al hard in de telefoon en kon dus alles verstaan), blijkt dat de software in de v8 een bug heeft waardoor d upload blijft steken op de waardes van het oude pakket.

Dus zelfs nadat ik het heb aangegeven bij de heldesk sturen ze iemand langs om een nieuw kastje de installeren terwijl ze het gewoon hadden kunnen opsturen en dan zou het probleem binnen een werkdag zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:31

netblade

Sunrise

0xrubennft schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Ja zeker, je krijgt gewoon een activatielink waarmee je een spotify premium account kunt omzetten/aanmaken.
Top, dan maak ik m'n pa en m'n zwager er wel blij mee, de ander houd ik wel als backup

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
vr6-only schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:25:
[...]

Zie jouw modem er zo uit?
[afbeelding]

Dan is je NT in ieder geval Gbit. Sowieso installeert KPN enkel Gbit NT's, ook als de centrale nog geen 500/500Mbit kan leveren.

Indien de upgrade naar 500 Mbit beschikbaar is? In dat geval zou je die aan kunnen vragen en na levering via MijnKPN weer opzeggen. Je behoudt daarbij je poort in de centrale (Gbit) en daarmee dus de garantie dat je snelheid van 100Mbit gehaald wordt, terwijl je tegelijkertijd TV aan het kijken bent.

En puur juridisch bekeken hebben ze volkomen gelijk wat betreft "gegarandeerde snelheid". Ze leveren namelijk 100Mbit! Dat je dezelfde bandbreedte benut voor meerdere diensten doet er niet ter zake. Er staat namelijk nergens specifiek "100Mbit Internet".
Mijn NT ziet er net iets anders uit maar is een splinternieuwe uit 2015 dus moet wel een GB versie zijn. Verder ben ik het niet met je eens voor wat betreft de gegarandeerde snelheid. Op de website van KPN staat namelijk het volgende: "We leveren je internet over ons glasvezelnetwerk; het beste netwerk van KPN. Daarom garanderen wij je dat de download- en uploadsnelheid die je wordt beloofd in het door jou gekozen pakket, ook de daadwerkelijke snelheid van je internet zal zijn." Men garandeerd hier dus wel degelijk heel specifiek de snelheid van mijn internetverbinding.
Goeie tip om te overwegen is in der daad kort overstappen naar 500/500, dat is namelijk beschikbaar op mijn adres. Ik weet overigens niet of ik dat direct weer kan opzeggen of dat ik er gelijk een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
je kijkt TV over internet, IPTV, dus je hebt internet van 100mbit, dat haal je ook. en ja: je kijkt ook TV over internet, dus ik zie niet meteen waar KPN niet de waarheid verteld?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

Zenix

BOE!

Bockelaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:18:
je kijkt TV over internet, IPTV, dus je hebt internet van 100mbit, dat haal je ook. en ja: je kijkt ook TV over internet, dus ik zie niet meteen waar KPN niet de waarheid verteld?
Ja maar als je toevallig op een volledig gigabit POP zit met je 100mbit heb je hier geen last van. Dat is toch niet eerlijk tegenover de rest van je klanten? Waarom krijgen hun wel de volledige 100Mbit altijd, onafhankelijk van het aantal TV's en andere klanten niet?
Ewin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:50:
[...]

Goeie tip om te overwegen is in der daad kort overstappen naar 500/500, dat is namelijk beschikbaar op mijn adres. Ik weet overigens niet of ik dat direct weer kan opzeggen of dat ik er gelijk een jaar aan vast zit.
Ben benieuwd of dat werkt met die 500/500 overstap en weer terug. Hoor graag of het geval is.
Via Twitter heb ik ook al geprobeerd met de medewerkers het duidelijk te maken dat die 100Mbit gegarandeerde snelheid niet wordt gehaald.. Maar dat leverde ook niks op.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 12-05-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 14-10 18:22
geen idee of dat zo is, ik heb een 100/100 op gbit pop, alleen nog niet getest wat er met mijn bandbreedte gebeurt als er 2 of 3 TV's aan staan. Dan nog: wat anderen krijgen maakt in wezen niet uit. Het gaat erom dat je krijgt wat KPN adverteert: een 100/100 internet aansluiting, en als dan de TV daarvan bandbreedte opsnoept, dan is dat toch ook " internet" verkeer, dat was mijn punt :)

Wil overigens best eens een speedtest doen als de hele bende hier aanstaat hoor :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10 22:04
Bockelaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:28:
geen idee of dat zo is, ik heb een 100/100 op gbit pop, alleen nog niet getest wat er met mijn bandbreedte gebeurt als er 2 of 3 TV's aan staan. Dan nog: wat anderen krijgen maakt in wezen niet uit. Het gaat erom dat je krijgt wat KPN adverteert: een 100/100 internet aansluiting, en als dan de TV daarvan bandbreedte opsnoept, dan is dat toch ook " internet" verkeer, dat was mijn punt :)

Wil overigens best eens een speedtest doen als de hele bende hier aanstaat hoor :)
Mijn ervaring was tijdens de oplevering van mijn lijn dat internet en TV echt gescheiden was kwa snelheid.
Dus eerst een speedtest uitgevoerd met TV aan --> Kwam op 94 mb
Daarna speedtest uitgevoerd maar dan TV uit --> Ook 94 mb

Ik kan het vanavond nog even proberen of dit nog het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ewin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:50:
[...]

Mijn NT ziet er net iets anders uit maar is een splinternieuwe uit 2015 dus moet wel een GB versie zijn. Verder ben ik het niet met je eens voor wat betreft de gegarandeerde snelheid. Op de website van KPN staat namelijk het volgende: "We leveren je internet over ons glasvezelnetwerk; het beste netwerk van KPN. Daarom garanderen wij je dat de download- en uploadsnelheid die je wordt beloofd in het door jou gekozen pakket, ook de daadwerkelijke snelheid van je internet zal zijn." Men garandeerd hier dus wel degelijk heel specifiek de snelheid van mijn internetverbinding.
Wederom. Je definitie van die zin, daar verschillen we van mening. Nogmaals. Juridisch kun je KPN geen centje pijn doen. Ze leveren je gewoon 100Mbit Internet via de lijn, zoals gegarandeerd. Dat er randvoorwaarden aan zitten, tjahhhh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Ewin schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:05:
Dag allemaal,

Ook even getest hier zojuist:
Zonder televisie aan: 97 down/ 110 up
met 2 tv's op glasvezel kanalen: 97 down / 110 up.

Geen enkel verschil dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat komt omdat je op een 1Gibt poort zit en Gbit NT hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Ik zit in een reggefiber gebied waar helaas nog geen 500Mbit is.

Ik heb deze NT:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/gat0e78i3/IMG_1785.jpg

Ik haal bekabeld zonder TVs aan zo'n 95/94Mbit (down/up) bij Speedtest.net.

Met 1 TV aan zakt de download naar zo'n 88Mbit, upload zakt vaak naar 92/93Mbit. Met een 2e TV aan nog niet getest, zal vanavond eens testen, tevens eens testen met de HD glas zenders aan, deze heb ik pas onlangs ontdekt |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Pubbert op 12-05-2015 15:50 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thund3r schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:44:

Ik heb deze NT:

Met 1 TV aan zakt de download naar zo'n 88Mbit, upload zakt vaak naar 92/93Mbit. Met een 2e TV aan nog niet getest, zal vanavond eens testen, tevens eens testen met de HD glas zenders aan, deze heb ik pas onlangs ontdekt |:(
Je NT is in elk geval wel Gbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Ik heb deze NT:

Ik zit ook in een ReggeFiber gebied maar zou wel de optie hebben om 500Mbit te kiezen, althans volgens de website van KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

vr6-only schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:44:
Dat komt omdat je op een 1Gibt poort zit en Gbit NT hebt.
Inderdaad

Mijn broer zit ook in 500Mbit gebied maar de snelheid gaat ook omlaag als hij TV kijkt. Als dus 500Mbit geleverd kan worden is het vreemd dat de 100Mbit niet gegarandeerd is maar de 500Mbit wel. Bij de 500Mbit maakt het niet uit of je vier TV's aansluit, maar in sommige gebieden ben je dan met 100Mbit behoolijk wat kwijt. Terwijl in nieuwe POP's je met een 100Mbit abbo daar geen last van heb.

Ik heb deze NT:

[afbeelding]

Gelukkig worden de gebieden die 500Mbit aanbieden wel uitgebreid. Van mijn dorp was daar niks over bekend, maar opeens stond er 500Mbit op fourstack. Ik had KPN twee weken ervoor nog gevraagd of er upgrades gepland stonden, en toen zeiden ze ''nee''... Dus regelmatig op fourstack kijken is wel verstandig.

[ Voor 50% gewijzigd door Zenix op 12-05-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Alleen beschikbaar zijn sinds kort is niet voldoende. Als je daarvoor al een abonnement had zit je nog op een oude "kaart". Om op een nieuwe Gbit kaart aangesloten te worden moet je dus eerst naar een 500 abo en daarna weer terug. Dan blijf je op die Gbit kaart en heb je wel weer 100 Mbit met televisie aan.

Bij PoPs die al bij de bouw Gbit kaarten kregen speelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Barre73 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:39:
Alleen beschikbaar zijn sinds kort is niet voldoende. Als je daarvoor al een abonnement had zit je nog op een oude "kaart". Om op een nieuwe Gbit kaart aangesloten te worden moet je dus eerst naar een 500 abo en daarna weer terug. Dan blijf je op die Gbit kaart en heb je wel weer 100 Mbit met televisie aan.

Bij PoPs die al bij de bouw Gbit kaarten kregen speelt dat niet.
Ja dat verhaal ken ik. Ik heb dit ook aan webcare gevraagd en ze zeiden, waarschijnlijk blijf je dan op die Gbit kaart... Maar dat konden ze ook niet met zekerheid zeggen.

Vind het gewoon onredelijk als je adverteert met die snelheidsgarantie, dat geld dus alleen ALTIJD als je 500Mbit hebt. Met een100Mbit is het afhankelijk van waar je woont. Ik vind dit niet redelijk tegenover klanten die al jaren lang 100Mbit op de oude kaarten afnemen.

Overigens heb ik zelf geen KPN, maar Solcon. Mijn broer en ik wonen 2km van elkaar vandaan, maar zodra wij gaan gamen zijn de pingtijden altijd hoger bij KPN en wij hebben allebei 100Mbit, op een 100Mbit kaart. Voor mensen die dus graag willen gamen met een lage ping zou KPN niet aanraden. Ik denk er ondanks dat de pingtijden een stuk minder zijn wel om over te stappen naar de KPN als mijn huidige jaarcontract afloopt, maar dat heeft met de kosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
Bockelaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:28:

Getest!

Zonder TV aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4354720385.png

Met TV aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4354727304.png

Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
De v8 kan door een bug helemaal geen 500/500 aan.

Itv gaat over het algemeen niet van je snelheid af alleen bij een 500/500 wel maar daarbij het bijna te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Kleine toevoeging voor de mensen die het niet begrijpen. Als je in een gebied woont die 500 aankan betekend dat niet dat je verbinding ook direct geschikt is voor 500.bij mij ging daar 7 dagen overheen omdat reggefiber eerst de pop moest aanpassen en ik dus naar een andere poort moest die wel 500 aankan. De mensen die op een 100 poort zitten hebben dus wel verlies op hun verbinding als ze de tv aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
De mevrouw die ik sprak gaf aan de telefoon aan dat het 50/50 zou worden met glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
dennismaus schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:48:
De mevrouw die ik sprak gaf aan de telefoon aan dat het 50/50 zou worden met glasvezel.
Zou goed kunnen en anders tegen meerprijs 100/100 of 500/500 (indien beschikbaar)

Bron:
http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm

Up- en download even snel

De up- en downloadsnelheid zijn beide altijd even razendsnel bij glasvezel. Het uploaden van foto’s of downloaden van je favoriete muziek is voortaan zo gebeurd. En je kunt gewoon vloeiend Skypen zonder schokkerig beeld en antwoorden die op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
@ Thund3r: Ik heb exact dezelfde NT.
@Sonicnl, dank voor de info. Ik haal deze snelheden bij lange na niet, helemaal niet met een of meerdere TV's ingeschakeld. Is jouw NT op een GB pop aangesloten?

Voor wat betreft de snelheidsgarantie gaat het om de interpretatie van de klant. Het gaat erom dat ik de garantie van KPN interpreteer als zijnde snelheid van mijn internet zonder TV. KPN heldesk medwerkers kunnen mij niet vertellen hoe het precies zit en waar ik dit op de website of in mijn contract met KPN terug kan vinden. Het gaat niet alleen om het wel of niet halen van mijn snelheid maar ook om duidelijkheid. Zolang dit er niet is heb ik gewoon het recht om mijn snelheid te claimen bij KPN.

[ Voor 0% gewijzigd door Ewin op 12-05-2015 21:57 . Reden: spatie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4355299303.png
1 TV aan (HD)

Ik haal bovenstaande snelheden over WiFi (100/100):
Apple Airport Express <----> iMac 2010

Zou het voor mij zin hebben om te upgraden naar 500/500? Of loop ik dan snel tegen de grenzen van mijn relatief oude apparatuur aan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
raydekok schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:23:
De v8 kan door een bug helemaal geen 500/500 aan.

Itv gaat over het algemeen niet van je snelheid af alleen bij een 500/500 wel maar daarbij het bijna te verwaarlozen.
Grappig dat je mijn vraag over waarop dit bericht is gebaseerd is totaal negeert.
Je bericht klopt niet, ik heb een V8 en haal over de 500 mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4355367601.png

Graag juiste informatie verspreiden niet onjuiste. En als het wel zo is, graag een bron vermelding waar inderdaad word bevestigd dat de v8 een bug heeft, ik kan het nergens vinden behalve jou eigen berichten :/

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 12-05-2015 23:04 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
White_Collar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Grappig dat je mijn vraag over waarop dit bericht is gebaseerd is totaal negeert.
Je bericht klopt niet, ik heb een V8 en haal over de 500 mbit.

[afbeelding]

Graag juiste informatie verspreiden niet onjuiste. En als het wel zo is, graag een bron vermelding waar inderdaad word bevestigd dat de v8 een bug heeft, ik kan het nergens vinden behalve jou eigen berichten :/
ik kan je gen bron geven anders dan dat er vaak een situatie is geweest waar een v8 aanwezig was en deze de beloofde 500 niet haalde en de v9 op dezelfde locatie dat wel deed. ik heb van de klantenservice verschillende keren gehoord dat de v8 hiervoor niet geschikt is en als je een upgrade aanvraagt krijg je ook een v9 thuisgestuurd.

wat betreft negeren ik zal wel niet opgelet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
V8 werkt perfect met 500mbit hoor! Tijdje de 500mbit bundel gebruikt. Maar met het 100pakket kom ik net zo goed uit, en kon die weer 6 maanden gratis krijgen.

Ik kreeg trouwens na mijn upgrade van 500mbit steeds een H220N toegestuurd (die max op 100mbit kan) na 3 (!) exemplaren via backoffice een andere toegestuurd gekregen 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door 0xrubennft op 13-05-2015 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39
Ook ik hoor gemengde verhalen over de V8.

Een collega van me heeft ook een 500 Mb/s abonnement met een V8. En zijn ervaring is dat, als het puur een doorgeefluik pakketjes moet zijn, hij het best haalt. Maar moet hij ook maar een redelijk aantal TCP connecties / NAT sessies tracken, om van Torrents maar te zwijgen, dan loopt hij toch al snel tegen z'n grenzen aan.

Collega heeft nu dan ook een 'echte' router in gebruik (sowieso wilde hij snel failover kunnen doen met Ziggo als backup :P ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Toch begrijp ik het niet. Als je nog op een oude aansluiting zit van 100/100 is er dus verlies aan Mbits als je een tv aanzet. Wordt de pop opgewaardeerd naar 500/500 en je vervolgens je oude abb opwaardeert van 100/100 naar 500/500 en vervolgens weer terug naar 100/100 heb je geen verlies met gebruik van tv.
De kreet "gegarandeerd" van KPN is dan toch een farce, heb je een oude aansluiting dan heb je pech is het een nieuwe dan heb je geluk.
Is het dan niet zo dat gebruikers die al enkele jaren een glas aansluiting hebben, en toen maximaal 100/100 de enige mogelijkheid was, zijn bedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik merk trouwens sinds een paar dagen dat mijn beide TV ontvangers (De 2260's) allebei na een aantal minuten op "Zender niet beschikbaar" springt. Even omhoog en weer terug zappen lost het weer op voor zo'n 5 tot 10 minuten. Beide ontvangers rechtstreeks via UTP op de V9 aangesloten, meer mensen die dit hebben?

Dit is trouwens bij HD, HD Glas en SD zenders.

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 13-05-2015 08:47 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
Ewin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:56:

@Sonicnl, dank voor de info. Ik haal deze snelheden bij lange na niet, helemaal niet met een of meerdere TV's ingeschakeld. Is jouw NT op een GB pop aangesloten?
Dat weet ik niet.
Die info kan ik nergens vinden.

Maar als jij je snelheid niet haalt raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice en checken wat hieraan gedaan kan worden. Je zou gewoon de snel van je abonnement moeten kunnen halen omdat glasvezel hier eigenlijk geen invloed moet hebben van afstand of dergelijke naar mijn mening.

Ik ben dit een keer met Telfort gehad, toen haalde in mijn snelheid ook niet.
Ze hebben toen wat aangepast in de pop en een nieuw modem opgehangen en alles was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Speciaal navraag gedaan. Er zijn verschillende firmware versies in omloop op de v8. Bij de een gaat het niet. Bij de ander wel. Vooral de upload is een probleem en komt niet verder dan 100. Ook bij navraag wordt er direct een v9 tegenwoordig opgestuurd ookal hangt er een v8.

Bron: service center glas, in samenspraak met hun technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nick schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:34:
[...]

Dat weet ik niet.
Die info kan ik nergens vinden.

Maar als jij je snelheid niet haalt raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice en checken wat hieraan gedaan kan worden. Je zou gewoon de snel van je abonnement moeten kunnen halen omdat glasvezel hier eigenlijk geen invloed moet hebben van afstand of dergelijke naar mijn mening.

Ik ben dit een keer met Telfort gehad, toen haalde in mijn snelheid ook niet.
Ze hebben toen wat aangepast in de pop en een nieuw modem opgehangen en alles was opgelost.
SonicNL: Als je op de Netco postcodecheck je gegevens invoert, wat is dan de max haalbare snelheid op je adres via FttH? En welke centrale wordt er aangegeven?

http://netco.fpi-info.fourstack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

The Wizard

Moderator Mobile
De prijsverhoging van Ziggo is een goede reden om op te zeggen, want eindelijk is de POP omgebouwd naar GBit. Was ie eigenlijk al, had altijd een 200/200 abbo, maar kon niet worden overgezet naar 500/500 omdat de POP officieel 100/100 is.

Dat er Gbit poorten actief zijn heeft te maken met dat in Zeewolde de eerste 200/200 abbo te krijgen was, de verhouding was 1 op 5 of zo (1 GBit op 100 Mbit). Gisteren stond op netco nog 100 Mbit max, maar sinds vandaag 500 :). Dus gelijk KPN besteld. Ik mis de glasvezel wel, heb bij Ziggo (UPC) 200/20, maar het voelt toch niet zo snappy aan als glas.

Heb trouwens een Genexis Gbit versie hangen, is de kans aanwezig dat ik een nieuwere type krijg?

Nu nog even afwachten wat voor box ik krijg, ik wil hem niet gaan gebruiken, heb een R7000 hangen. Daar moet ik mij even in verdiepen. Nog iemand een goede site/tutorial waar het beschreven is?

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 13-05-2015 19:15 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:52

TheVMaster

Moderator WOS
The Wizard schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:14:
De prijsverhoging van Ziggo is een goede reden om op te zeggen, want eindelijk is de POP omgebouwd naar GBit. Was ie eigenlijk al, had altijd een 200/200 abbo, maar kon niet worden overgezet naar 500/500 omdat de POP officieel 100/100 is.

Dat er Gbit poorten actief zijn heeft te maken met dat in Zeewolde de eerste 200/200 abbo te krijgen was, de verhouding was 1 op 5 of zo (1 GBit op 100 Mbit). Gisteren stond op netco nog 100 Mbit max, maar sinds vandaag 500 :). Dus gelijk KPN besteld. Ik mis de glasvezel wel, heb bij Ziggo (UPC) 200/20, maar het voelt toch niet zo snappy aan als glas.

Heb trouwens een Genexis Gbit versie hangen, is de kans aanwezig dat ik een nieuwere type krijg?

Nu nog even afwachten wat voor box ik krijg, ik wil hem niet gaan gebruiken, heb een R7000 hangen. Daar moet ik mij even in verdiepen. Nog iemand een goede site/tutorial waar het beschreven is?
Dat kun je volgens mij lezen op Netwerkje.com, niet specifiek voor de R700, maar ik ben er ook uitgekomen en ik heb een Sophos UTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

The Wizard

Moderator Mobile
Top, zal eens kijken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:36:
[...]

Zou goed kunnen en anders tegen meerprijs 100/100 of 500/500 (indien beschikbaar)

Bron:
http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm

Up- en download even snel

De up- en downloadsnelheid zijn beide altijd even razendsnel bij glasvezel. Het uploaden van foto’s of downloaden van je favoriete muziek is voortaan zo gebeurd. En je kunt gewoon vloeiend Skypen zonder schokkerig beeld en antwoorden die op zich laten wachten.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/a5iho0l5f/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/q2h9kqdjn/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/wrnt0qyvn/image.jpg

Vandaag navraag gedaan via Twitter bij KPN.
Men zegt dat de informatie verwarrend is maar dat men wel 50/5 Mbit/s te leveren via glas.
Dit omdat ADSL en glasvezel pakketten gelijk te trekken.

Lijkt mij een vreemde oplossing omdat ADSL nooit gelijke up en downloadsnelheden kent.
Bij glasvezel is dat precies andersom en is er altijd een gelijke up en downloadsnelheid.
Beide producten zijn dus niet al elkaar gelijk te trekken omdat het technisch totaal verschillende producten zijn die ieder hun eigen infrastructuur kennen.

Eerlijk gezegd begrijp ik KPN dus niet wat ze willen bereiken, ik had bijna het nieuwe pakket besteld maar zag toen nog net de vreemde snelheden staan. Natuurlijk kun je wel een optie meebestellen met 100/100 of 500/500 maar dat lost het problemen niet op.

Is er iemand die weet hoe het nu eigenlijk zit.
Zijn de All-in-1 pakketten nu recent gewijzigd of niet?
De actie aanbieding duurt nog maar een paar dagen dus veel tijd om te beslissen heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 06:46
Hier werkt 500 ook prima met v8.
Download van usenet met 546 mbps down, en vrijwel altijd als ik het probeer. Dus dat doen ze wel goed. Erg vervelend overigens dat ik voor het lan geen ip reeks zelf kan instellen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
jacovn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:53:
Hier werkt 500 ook prima met v8.
Download van usenet met 546 mbps down, en vrijwel altijd als ik het probeer. Dus dat doen ze wel goed. Erg vervelend overigens dat ik voor het lan geen ip reeks zelf kan instellen.
Wat voor firmware draait er op jou v8? Ik wil wel eens weten welke wel en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vandaag de Mikrotik RouterBOARD RB2011UiAS-RM succesvol aan de praat gekregen en werkt erg goed. Het was even trial and error, maar het werkt. De haperingen van IPTV zijn gestopt en tot op heden een stabiele verbinding.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:26:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag navraag gedaan via Twitter bij KPN.
Men zegt dat de informatie verwarrend is maar dat men wel 50/5 Mbit/s te leveren via glas.
Dit omdat ADSL en glasvezel pakketten gelijk te trekken.

Lijkt mij een vreemde oplossing omdat ADSL nooit gelijke up en downloadsnelheden kent.
Bij glasvezel is dat precies andersom en is er altijd een gelijke up en downloadsnelheid.
Beide producten zijn dus niet al elkaar gelijk te trekken omdat het technisch totaal verschillende producten zijn die ieder hun eigen infrastructuur kennen.

Eerlijk gezegd begrijp ik KPN dus niet wat ze willen bereiken, ik had bijna het nieuwe pakket besteld maar zag toen nog net de vreemde snelheden staan. Natuurlijk kun je wel een optie meebestellen met 100/100 of 500/500 maar dat lost het problemen niet op.

Is er iemand die weet hoe het nu eigenlijk zit.
Zijn de All-in-1 pakketten nu recent gewijzigd of niet?
De actie aanbieding duurt nog maar een paar dagen dus veel tijd om te beslissen heb ik niet.
1) op glas kan je als provider ook gewoon een profiel instellen met een andere upload dan download. Dat doet KPN. Vanuit de operator wordt 50/50 geleverd maar de provider KPN capt de upload op 5.

Sommige mensen hebben echter toch een 50/50 profiel met zo'n nieuw abonnement. Gelukje zeg maar.
Maar als je nu overstapt en direct die 100/100 upgrade kiest betaal je de eerste 6 maanden niks extra en daarna 7,50. Zit je gemiddeld op 3,75 per maand meer. Valt toch ook mee volgens mij.

Dus ik weet niet anders dan dat de pakketten inderdaad gewijzigd zijn recent.
De actie is de laatste 2 maanden al twee keer verlengd maar geen idee of dat nog een keer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 06:46
raydekok schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:55:
[...]

Wat voor firmware draait er op jou v8? Ik wil wel eens weten welke wel en welke niet.
02.00.132v4

Ik heb trouwens ook dik een maand 500 down en 100 up gehad wat ze toen meer hadden en niet op konden lossen. Opeens na 4x bellen over de status werd het toen opgelost.
Verder stond mijn wifi weer aan, terwijl ik het uitgezet had. Heb toch het idee dat kpn remote aan die experia doos bezig is af en toe. Of die moet bij een power reset weer terug aan springen.

[ Voor 45% gewijzigd door jacovn op 13-05-2015 22:21 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:10:
[...]

1) op glas kan je als provider ook gewoon een profiel instellen met een andere upload dan download. Dat doet KPN. Vanuit de operator wordt 50/50 geleverd maar de provider KPN capt de upload op 5.

Sommige mensen hebben echter toch een 50/50 profiel met zo'n nieuw abonnement. Gelukje zeg maar.
Maar als je nu overstapt en direct die 100/100 upgrade kiest betaal je de eerste 6 maanden niks extra en daarna 7,50. Zit je gemiddeld op 3,75 per maand meer. Valt toch ook mee volgens mij.

Dus ik weet niet anders dan dat de pakketten inderdaad gewijzigd zijn recent.
De actie is de laatste 2 maanden al twee keer verlengd maar geen idee of dat nog een keer gaat gebeuren.
Bedankt voor je reactie Barre73.
Ik begrijp wel dat de snelheden zijn vastgelegd in een profiel maar wat kan de reden zijn dat KPN zomaar 50/5 gaat leveren ipv 50/50?
De kosten voor levering zijn toch vrijwel gelijk.
Technisch gezien is er ook geen reden om van 50 naar 5 te gaan, glasvezel kan dit makkelijk aan de achterliggend backbone ook. Bij ADSL is het anders dat weet ik maar daar gaat het hier niet om.

Wat ik nog vreemder vind is de informatie die KPN zelf op hun website verstrekt.
Daarin staat toch uitdrukkelijk dat de down en upload snelheden bij glas gelijk zijn.
Vandaar dat ik de screendumps er maar even heb bijgezet.
Veel mensen worden zo op het verkeerde been gezet.

Ik weet dat de actieprijs wel interssant is om 100/100 te nemen, daarmee lost het probleem wel grotendeels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reden is eigenlijk vooral omdat ze veel minder pakketten wilden aanbieden. Dat was ook behoorlijk ingewikkeld geworden.
10/2 en 50/5 is ook te leveren op een heel groot deel van de Koper aansluitingen.
Dus nu bestel je een pakket, los van het medium.
Gelijke upload en download wordt dan een optie. Dat is qua bestelmogelijkheden simpeler.
Ze hadden ook 50/50 als optie voor een klein bedrag kunnen aanbieden maar helaas kozen ze voor commercieel door alleen 100 en 500 aan te bieden.
In FttC gebied kan je op VDSL een download van 80 als optie kiezen bovenop 1 van die drie pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Ik heb vernomen dat vanaf volgende week de keuze voor het pakket bij KPN Compleet veranderd. Je kan dan kiezen uit of het Pluspakket, Kidspakket of HBO Pakket. Erg fijn aangezien hier het Pluspakket weinig gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
0xrubennft schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:42:
Ik heb vernomen dat vanaf volgende week de keuze voor het pakket bij KPN Compleet veranderd. Je kan dan kiezen uit of het Pluspakket, Kidspakket of HBO Pakket. Erg fijn aangezien hier het Pluspakket weinig gebruikt wordt.
Is dat nieuw......bijzonder, ik heb net één maand KPN (en ben Compleet), en ik had graag voor HBO gekozen...ik had die keuze niet...of zou je het dan per maand kunnen switchen? O-)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
jacovn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:25:
[...]

02.00.132v4

Ik heb trouwens ook dik een maand 500 down en 100 up gehad wat ze toen meer hadden en niet op konden lossen. Opeens na 4x bellen over de status werd het toen opgelost.
Verder stond mijn wifi weer aan, terwijl ik het uitgezet had. Heb toch het idee dat kpn remote aan die experia doos bezig is af en toe. Of die moet bij een power reset weer terug aan springen.
Ja na een reset gaat alles zoals in de begin stand. Dus wifi weer aan. Die bug van 100 upload is dus bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Is dat nieuw......bijzonder, ik heb net één maand KPN (en ben Compleet), en ik had graag voor HBO gekozen...ik had die keuze niet...of zou je het dan per maand kunnen switchen? O-)
Ik had contact met de klantenservice afgelopen week en die vertelde me dat vanaf volgende week je kan kiezen tussen HBO, Pluspakket en Kids pakket met KPN Compleet. Per maand switchen zal vast mogelijk zijn, dat kan met alle pakketten van KPN bijna. Ik ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:32:
Reden is eigenlijk vooral omdat ze veel minder pakketten wilden aanbieden. Dat was ook behoorlijk ingewikkeld geworden.
10/2 en 50/5 is ook te leveren op een heel groot deel van de Koper aansluitingen.
Gelijke upload en download wordt dan een optie. Dat is qua bestelmogelijkheden simpeler.
Ze hadden ook 50/50 als optie voor een klein bedrag kunnen aanbieden maar helaas kozen ze voor commercieel door alleen 100 en 500 aan te bieden.
In FttC gebied kan je op VDSL een download van 80 als optie kiezen bovenop 1 van die drie pakketten.
Kan een reden zijn om op die manier pakketten gelijk te trekken maar veel nut zie ik hiervan niet in.
De technieken zijn immers compleet anders.
Maar goed, stel dat dit de nieuwe aanpak van KPN is.
Waarom staat dan op meerdere plaatsen op hun glasvezel pagina dat er altijd een gelijke up en downloadsnelheid geleverd wordt?
Dat is dus niet waar.
Haal die tekst dan weg of zet erbij dat je tegen meerprijs een gelijke up en downloadsnelheid kan krijgen.
Die marketing van KPN begrijp ik echt niet.

In het verleden was KPN daar ook niet goed in maar ik dacht dat ze inmiddels wel van hun fouten hadden geleerd. Ben nog steeds aan het twijfelen om over te stappen van Vodafone naar KPN.
Ik niet niet van de regen in de drup komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

KRAI.7

Bwoah...

Heren,

Ik heb onlangs mijn netwerkbekabeling iets veranderd omdat ik graag mijn eigen router zou willen gebruiken ipv de ExperiaBox, zelf heb ik een ASUS RT-AC87U met Merlin firmware. Hoe ik het zou willen: van de FTU naar mijn eigen router, daar de VLANs 4, 6 en 7 configureren, een kabel naar de ExperiaBox voor telefonie, een kabel naar een IPTV switch voor televisie en verder de ASUS router zelf gebruiken voor internet... Kan dit?

Zo ja, hoe zou ik dit moeten configureren? Ik lees namelijk echt bizar veel maar echt iets concreets kan ik niet vinden voor mijn type router. Ook al op netwerkje.com gekeken maar daar werd ik ook niet veel wijzer uit. Weet dat het met SIP ook al lastiger wordt volgens mij, maar ik zie wel SIP Passthrough staan in de router.. Ook staat er bij het configureren van VLANs een hokje naast met Prio, geen idee hoe ik dat moet configureren... Of dat ik nog dingen zoals IGMP snooping moet in- of uitschakelen...

Ik hoor graag of dit mogelijk is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Barre73 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:32:
Maar dan heb je wel minder pakketten maar dan dus telkens addons zoals extra upload(wat ze met normaal adsl ook doen). Vindt KPN het KPN merk niet premium genoeg om het zoals xs4all te doen? Pakketten heten bv. 50 of 100 maar alleen bij glasvezel zijn ze daar symmetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:54
Volgens mij hebben alle 50Mb klanten nu ook 50Mb up. Op DSL zie je dit ook gebeuren, daar zijn alle Vectoring lijnen 110/22 geworden, gecapt op 50 Down en 22 up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 19-10 23:36
Thund3r schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:46:
Ik merk trouwens sinds een paar dagen dat mijn beide TV ontvangers (De 2260's) allebei na een aantal minuten op "Zender niet beschikbaar" springt. Even omhoog en weer terug zappen lost het weer op voor zo'n 5 tot 10 minuten. Beide ontvangers rechtstreeks via UTP op de V9 aangesloten, meer mensen die dit hebben?

Dit is trouwens bij HD, HD Glas en SD zenders.
Ik heb precies het zelfde. Sinds dinsdag al. Tijdens de champions leage wedstrijd dinsdag avond gebeurde dit ongeveer 15 a 20 keer. Gister kwam ik erachter dat als je via begin gemist kijkt, dit niet gebeurt. Dus real juve met een minuutje vertraging gekeken Niet ideaal maar toch wel fijner.

Ik had wat heen en weer getwitterd met kpn webcare. En hij/zij kwam tot de conclusie dat mijn extra router de boosdoener is. Deze net ontkoppeld en heb zowaar al een kwartier geen signaalverlies.

Maar dit is verre van ideaal voor mij, aangezien er veel gebruikte apparaten aan die extra router hangen welke niet meer op de experia bijkunnen.
Het is duidelijk een probleem vanuit kpn aangezien er, zo te lezen, meer last van hebben. Daarnaast heeft t tot dinsdag jaren in deze configuratie gewerkt.

Het laatste bericht van het kpnwebcare twitteraccount:
Wil je de externe router eens loskoppelen? We hebben hebben de afgelopen weken meer signalen binnengekregen over deze storing. Dit wordt zoals het nu lijkt veroorzaakt door externe routers die zijn aangesloten op de experiabox. We werken uiteraard aan een oplossing.
Maar toch vind ik het een vaag verhaal. Op mijn experiabox is aangesloten:
-een NAS
-een switch waarop 3 tvs zijn aangesloten.
-een switch waarop een zooi mediaapparatuur zit (tv-mediaspeler etc.)
-een router waar wat pcs aanhangen en het wifi uitzendt

Dan zou je toch denken dat die router niets met de tvs te maken heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Kasper op 14-05-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Wel dus. Het heeft met de routed vorm waarop itv tegenwoordig aangeboden wordt. Koppel alles los en sluit daarna de tv's 1 voor 1 aan en wacht 15 min terwijl alles lekker speelt. Daarna sluit je 1 voor 1 aan. Als je de router aansluit zorg je neem ik aan wel dat de dhcp uitgeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
raydekok schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:49:
Wel dus. Het heeft met de routed vorm waarop itv tegenwoordig aangeboden wordt. Koppel alles los en sluit daarna de tv's 1 voor 1 aan en wacht 15 min terwijl alles lekker speelt. Daarna sluit je 1 voor 1 aan. Als je de router aansluit zorg je neem ik aan wel dat de dhcp uitgeschakeld staat?
Alles is sowieso goed ingesteld en aangesloten, aangezien dit al jaren zo is en naar behoren werkt.

Heb alles al ontkoppeld gehad en 1 voor 1 aangesloten, om de rest van de apparaten uit te sluiten als boosdoener. Had echter niet de verwachting dat de router dit zou zijn. Maar aan de berichten vanuit kpn webcare te lezen, ligt het probleem dus bij hen. Waar onder andere ik helaas de dupe van ven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik denk niet dat er een een schuldige is. Het ligt aan de manier waarom de dhcp lease nu loopt. Dat je er vroeger geen last van had heeft er mee te maken dat de tv toen een andere range kreeg.

Ik zou eens kijken naar een wifi versterker van kpn deze werken uitzonderlijk goed. Niet gedacht maar echt ik was verbaasd. Op de 5 ghz haal ik daar zoveel snelheid mee ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
De dhcp staat alleen aan op de experiabox.

Helaas werken mijn chromecasts enkel op 2.4 ghz, dus 5ghz is niet aantrekkelijk voor mij.

Verder gebruik ik de router niet alleen voor de wifi. Maar zitten er ook apparaten aan die ik dagelijks gebruik.

Ik ben niet van plan om iets nieuws te gaan kopen omdat het na jaren goed functioneren opeens niet meer werkt. De fouter is namelijk ook niet mis mee. Dat mijn router plots niet meer "ondersteunt" wordt vind ik toch echt de schuld van kpn wat zij ook zelf ook toegeven. En aan ook gelukkig aan oplossing werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ja werkende aan een oplossing? Omdat webcare dat zegt? Wat voor oplossing? In welke hoek moeten we het precies zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Ik zie nu de 3 tuners tussen de toegewezen ip adressen staan, wat eerder nooit was.
En kon fon is weer toegevoegd wat een half jaar weg was. Dus een update van de experiabox heeft er voor gezorgt dat het conflicten geef met mijn router.

Sorry, maar ik vind het wat kort door de bocht om dan mijn goede router maar in de kast weg te leggen en vervangen voor iets nieuws. Waar ik geen geld voor over heb.

Edit: nog een twitterreactie wat ze bij kpn veranderd hebben waardoor de conflicten met mijn router ontstaan:
We maken sinds kort gebruik van routed mode. Het IP-adres van de tv-ontvanger wordt daardoor toegewezen door de Experiabox. Dat was eerder niet het geval. Het IP-adres conflicteert nu met een extern apparaat met een tweede IGMP proxy.

[ Voor 31% gewijzigd door Kasper op 14-05-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Blo0odyHell schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:31:
Ik zie nu de 3 tuners tussen de toegewezen ip adressen staan, wat eerder nooit was.
En kon fon is weer toegevoegd wat een half jaar weg was. Dus een update van de experiabox heeft er voor gezorgt dat het conflicten geef met mijn router.

Sorry, maar ik vind het wat kort door de bocht om dan mijn goede router maar in de kast weg te leggen en vervangen voor iets nieuws. Waar ik geen geld voor over heb.

Edit: nog een twitterreactie wat ze bij kpn veranderd hebben waardoor de conflicten met mijn router ontstaan:

[...]
Hi, jij bent niet de enige die hier ineens problemen ondervindt, hier kreeg ik ook opeens last van meldingen op iptv "zender tijdelijk niet beschikbaar" na het ontkoppelen van mijn extra router + apparatuur werkte het weer prima. Tevens een monteur over de vloer gehad die hier meer van wist en het er ook niet mee eens is hoe KPN dit veroorzaakt. Heeft allemaal te maken dat kpn is overgestapt naar routed-itv ipv bridged-itv

Meer hier over kun je lezen op: http://forum.kpn.com/t5/I...ria-Box/m-p/164983#M16227

Dan ff zoeken/skippen naar "29 april 2015: Routed-iTV en de eigen router:"

Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik de nighthawk R7000 als "Modem" kan gebruiken, dus zonder eXperiabox te gaan werken in de hoop dat dit stabieler is en ik zelf kan kiezen wanneer er iets gewijzigd moet worden! Kortom het probleem wordt door KPN's experiabox veroorzaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 11:51
Er zijn wel een aantal mogelijke oplossingen voor de Routed I-tv problemen met instellingen op de 2e/extra router:

- IGMP Proxy uitschakelen
- Bridge mode instellen
- Internet via LAN met dhcp
- ip range instellen met een ander subnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
skoolhaas schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:03:
Er zijn wel een aantal mogelijke oplossingen voor de Routed I-tv problemen met instellingen op de 2e/extra router:

- Bridge mode instellen
Precies er zijn altijd goeie oplossingen. Probeer die maar eens dan Werkt het vast weer.

En toch ben niet eens dat dit aan kpn ligt. Als jij ervoor kiest om een router te gebruiken maar via de apparatuur van kpn werkt het wel maar met die van jou erin niet dan zul je zelf aan de slag moeten om het te fixen.

Ik heb lange tijd een v9 gehad en dat werkte maar daarna ook lang een eigen opstelling met eigen apparatuur. Hier wist ik dat ik zelf verantwoordelijk ben.

Kpn is verantwoordelijk voor de diensten zolang ze over hun eigen apparatuur lopen lijkt mij. Dat er ooit iets gewerkt heeft betekend dat niet dat dit altijd zo zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door rhos op 14-05-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
raydekok schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:38:
[...]

Precies er zijn altijd goeie oplossingen. Probeer die maar eens dan Werkt het vast weer.

En toch ben niet eens dat dit aan kpn ligt. Als jij ervoor kiest om een router te gebruiken maar via de apparatuur van kpn werkt het wel maar met die van jou erin niet dan zul je zelf aan de slag moeten om het te fixen.

Ik heb lange tijd een v9 gehad en dat werkte maar daarna ook lang een eigen opstelling met eigen apparatuur. Hier wist ik dat ik zelf verantwoordelijk ben.

Kpn is verantwoordelijk voor de diensten zolang ze over hun eigen apparatuur lopen lijkt mij. Dat er ooit iets gewerkt heeft betekend dat niet dat dit altijd zo zal zijn.
Dat lijkt mij meer dan logisch dat zij alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen apparatuur en ik voor de rest. Maar het grote verschil tussen u en mij is het doeleinde waarvoor de router gebruikt wordt.

Ik vervang niets van de experiabox. Ik heb de router alleen omdat er poorten te weinig zijn op de experiabox en daarnaast gebruik ik de router om het wifi bereik te vergroten. Want de experiabox kwam niet tot aan mijn achtertuin.
Ik hwb gewoonweg het boekje van de router gevolgd zodat deze als switch is ingesteld.
Natuurlijk had ik hiervoor ook een simpele switch en een wifi extender kunnen kopen, wie weet werkt het dan wel. Maar ik had deze er nou eenmaal liggen en heb niet het geld ervoor om telkens weer nieuw apparatuur te aanschaffen wanneer kpn een instelling gaat veranderen.

Ten eerste kan ik niet ruiken wat er aan de hand is, als van 1 op de andere dag get tv signaal weg valt. Laat staan dat ik 1 2 3 weet dat het aan mijn eigen router moet liggen.

Ten tweede vind ik niet dat je met allerlei instellingen moet gaan klooien om het weer werkend te krijgen, misschien weten u en ik wel waar het voor dient, maar ik gok 80% niet. En die krijgen het met het boekje er niet meer werkend.

Maarja meningen verschillen nou eenmaal. Ik zie wel of kpn het daadwerkelijk oplost ofniet. Ze hadden het in ieder geval beter kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Met je laaste zin ben ik helemaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Die 3e alinea, gebruik je nog steeds de eigen apparatuur of toch weer de experiabox. Ik zelf had van de week mijn eigen opstelling terug gezet warbij de beide tv aansluitingen direct op de managed switch aangesloten hierbij opgemerkt dat ik het idee heb dat het signaal beduidend beter was dan via de experia.
raydekok schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 00:33
Misschien een domme vraag. Nu KPN IPTV gerouteerd aanbiedt (alleen nog op de Experia v9?), vraag ik mij af of dat gevolgen heeft voor de setup bij mensen met een eigen router en managed switch(es). Maandag wordt mijn verbinding opgeleverd en ik ben van plan mijn bestaande Netgear Nighthawk R7000 te blijven gebruiken en de Experia v9 alleen te gebruiken voor telefonie. Momenteel ('oude' glasvezel Vodafone) heb ik al een thuisnetwerk met VLAN's en ik wil de setup daarvan zo goed als in stand houden. Nu heb ik een DHCP-server voor het uitdelen van adressen. Betekent dat hele routed verhaal van IPTV nu dat de Experia per se IP's MOET uitdelen aan de ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Nee je kan prima je oude situatie blijven gebruiken. Maar trail and error. We blijven Tweakers.net natuurlijk hier.

Ik ga wisselend van eigen setup naar v9 met wifi versterker.

Ik zie en merk geen verschil moet ik zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door rhos op 15-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zie net in de mail van KPN (van vanmorgen)wel wat opvallends staan :
Vanaf 1 juli veranderen wij een aantal zenderpakketten. Het gaat om wijzigingen in het Basispakket, het Pluspakket, het Erotiekpakket, het Kidspakket, het Turks pakket, Begin Gemist en lokale omroepen. Met het Basispakket kunt u voortaan 4 extra zenders in HD-kwaliteit bekijken. Ook voegen wij vanaf 16 mei BBC First toe. Deze zender biedt u de beste Britse dramaseries en detectives, Nederlands ondertiteld. Online iTV kijken via uw Xbox kan vanaf 1 juli niet meer.
Zou dit betekenen dat ze, als ik ook kijk naar het feit dat de IPTV kastjes een 'intern' ip krijgen een nieuwe App aan het ontwikkelen zijn die ipv de web based stream, gewoon de echte IPTV stream in de Apps beschikbaar kan maken? Ik denk hierbij aan devices als de Xbox One en de PS4 (geen idee of de laatste deze optie ook heeft hoor...om tv te kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

skoolhaas schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:03:

- Bridge mode instellen
Ik heb een Netgear R6250 die ik gebruik als AP, en met deze aangesloten valt mijn TV na 6 minuten weg (even op en neer zappen en hij is er weer)

Via de WAN instellingen kun je inderdaad IGMP proxy aan/uit zetten, echter staat hij al disabled (even Enable geprobeerd) maar bij beide instellingen valt het TV beeld weg... enige oplossing is dus de AP als router gebruiken en via de WAN poort op de EB aansluiten... ;( Maar ik gebruik mijn v9 ook als switch waar onder andere mijn NAS en printer aanhangen, dan kan ik weer niet via mijn Wifi naar deze apparaten toe..

Lekker hoor KPN, ik baal hier wel van..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42
TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Zou dit betekenen dat ze, als ik ook kijk naar het feit dat de IPTV kastjes een 'intern' ip krijgen een nieuwe App aan het ontwikkelen zijn die ipv de web based stream, gewoon de echte IPTV stream in de Apps beschikbaar kan maken? Ik denk hierbij aan devices als de Xbox One en de PS4 (geen idee of de laatste deze optie ook heeft hoor...om tv te kunnen weergeven.
Op telecom paper is te lezen dat ze stoppen met de app omdat ze verplicht zijn (gesproken) ondertiteling door te geven en dit via de huidige app voor de Xbox niet kan. Daarnaast wordt de app minimaal gebruikt, zeggen ze.
Bron: http://www.telecompaper.c...-tv-via-xbox-360--1080970

Ben benieuwd of ze dan ook echt een nieuwe app gaan ontwikkelen hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 15-05-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:25
Verder lijkt het me ook raar dat ze IPTV streams zouden gaan gebruiken net nu ze de app geschikt hebben gemaakt om buitenshuis TV te kunnen kijken.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 21:03
TheVMaster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Dat kun je volgens mij lezen op Netwerkje.com, niet specifiek voor de R700, maar ik ben er ook uitgekomen en ik heb een Sophos UTM.
Ik ben me aan het oriënteren op een overstap van Ziggo 200/20 naar KPN 500/500. Ik gebruik nu tot volle tevredenheid een Sophus UTM die binnen Eski draait. Nu begrijp ik echter dan deze de snelheid van de 500Mbit/s snelheid niet kan volgen. Klopt dit inderdaad of is hier inmiddels een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Volgens mij is dat niet de reden.

Zover ik weet heeft het commissariaat van de media in haar nieuwe mediawet bepaald dat alle tv-diensten uit een minimaal aantal features moeten bestaan. Voor KPN betekent dit extra ontwikkeling en innovatie voor ITV Online op de Xbox. Wat ze dus (nog) niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Romac1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Ik ben me aan het oriënteren op een overstap van Ziggo 200/20 naar KPN 500/500. Ik gebruik nu tot volle tevredenheid een Sophus UTM die binnen Eski draait. Nu begrijp ik echter dan deze de snelheid van de 500Mbit/s snelheid niet kan volgen. Klopt dit inderdaad of is hier inmiddels een oplossing voor?
Ik heb wat met advanced thread management en intrusion prevention zitten wijzigen. Heeft op zich niets met de Sophos UTM te maken, als je zoekt naar goede firewalls met al die geavanceerde features, dan hebben ze meestal maar een doorvoer van 200Mbit met dat soort zaken compleet aan. Een beetje tunen en wat niet essentiele zaken uitzetten heeft het voor mij opgelost..
Uberoon schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is dat niet de reden.

Zover ik weet heeft het commissariaat van de media in haar nieuwe mediawet bepaald dat alle tv-diensten uit een minimaal aantal features moeten bestaan. Voor KPN betekent dit extra ontwikkeling en innovatie voor ITV Online op de Xbox. Wat ze dus (nog) niet gaan doen.
Wat ik dan niet zo goed snap....er zijn toch drie TV zenders op glas die gesproken ondertiteling hebben? Als ze die dan gewoon via de App ontsluiten, dan zijn we er toch?

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 15-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[..]

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 15-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Wat ik dan niet zo goed snap....er zijn toch drie TV zenders op glas die gesproken ondertiteling hebben? Als ze die dan gewoon via de App ontsluiten, dan zijn we er toch?
Klopt en mee eens, echter is het makkelijker gezegd dan gedaan ( blijkt ) . Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat ze zich volledig gaan focussen op de mogelijkheden van ITV Online op de laptop tablet en smartphone . De Xbox app is niet interessant voor KPN ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Uberoon schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:00:
[...]

Klopt en mee eens, echter is het makkelijker gezegd dan gedaan ( blijkt ) . Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat ze zich volledig gaan focussen op de mogelijkheden van ITV Online op de laptop tablet en smartphone . De Xbox app is niet interessant voor KPN ;w .
Ach....zolang er op de tablet en smartphone een App komt, dan maakt dat niet uit. Met de komst van Windows 10 straks draait zowel de desktop, laptop, tablet, foon en Xbox dezelfde Windows versie met een en dezelfde App store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac1
[quote]TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Ik heb wat met advanced thread management en intrusion prevention zitten wijzigen. Heeft op zich niets met de Sophos UTM te maken, als je zoekt naar goede firewalls met al die geavanceerde features, dan hebben ze meestal maar een doorvoer van 200Mbit met dat soort zaken compleet aan. Een beetje tunen en wat niet essentiele zaken uitzetten heeft het voor mij opgelost..

[...]

Duidelijk. Haal je nu de 500Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Romac1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:37:
[quote]TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:
[...]

[...]

Duidelijk. Haal je nu de 500Mbit?
Zonder problemen. Usenet downloads schommelen (stabiel) tussende 50 en 56 MByte/sec nu :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac1
Dat zijn mooie snelheden. :) Bedankt voor je info.
Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.