[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.210 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxkliks
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:54
Hoi allemaal, ik heb de onderstaande guide gebruikt om mijn e3200 in te stellen en dat is gelukt, tv internet en telefoon werken allemaal.
sl1000 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:00:
Ok, om DD-wrt direct met KPN glasvezel te laten werken moet je het volgende doen:

1. configuratie van de VLANs: SETUP -> VLANS
Maar als ik naar speedtest.net ga komt mijn upload snelheid niet boven de 40mbps, waar dit 120 is als ik hem direct aansluit op mijn experiabox v9. de download speed is wel hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4328091940.png

Nu vroeg ik mij af hoe dit komt. De load op de e3200 gaat wel erg omhoog als er geüpload word, is dit zwaarder voor een router dan het downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dat zei ik ook, maar sommigen binnen de klantenservice van KPN willen daar blijkbaar niet aan geloven... Vond het ook een erg vreemde gang van zaken.

Gelukkig vandaag een paar deskundige mensen gesproken :). Pakket is in order geplaatst!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
Hier in Noordwijk zijn wij uiteindelijk aangesloten op de glasvezel network van reggefiber. Als ik op de site van reggefiber word inderdaad 500/500 aangegeven voor vodafone. De locale reggefiber winkel heeft mij verzekerd dat de informatie op0 hum website word erop gezet door de provider zelf, in dit geval dus vodafone. Als ik op de site van vodafone kijk is dit maximaal 100/100. Inmiddels vodafone gebeld en door de eerstelijns medewerker geinformeerd dat inderdaad 100/100 het max is. Het is mij niet helemaal duidelijk of 500 dus wel beschikbaar word.
vr6-only schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:55:
[...]

Geen idee hoe jij bij deze cijfers komt. Maar het klopt van geen kant.

Vodafone's footprint op RF ODF niveau bedraagt op dit moment een kleine miljoen aansluitingen. De werkzaamheden zijn allang voltooid en al het apparatuur is operationeel. :D 50% is dus een betere percentage dan wat jij noemt.

Ik heb tevens hier een layout overzicht van de aangesloten PoP's. Maar ik heb geen idee of ik het mag tonen en zodoende laat ik het achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
jmrlopez schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:41:
[...]

Ik heb alles aangesloten zoals het hoort gloednieuwe cat6 kabels naar alle 3 TV's - 2 TV's rechtsreeks aangesloten en een loopt via een goede smart switch en alle 3 lopen op willekeurige tijden vast, kan soms dagen goed gaan maar dan loopt het midden in een programma vast.
ik kijk al behoorlijk lang in het forum meerdere mensen hebben daar ook last van.
Zyxel modem draait op de nieuwste firmware ga ik terug naar enkele versies terug heb ik minder last van de TV maar dan is telefonie erg brak en niet bereikbaar.
Ik zelf stoor mij hier niet zoveel aan als de TV werkt werkt deze ook prima ik ben niet zo iemand die direct de hele dag aan de helpdesk hang acht mezelf kundig genoeg om zeker te weten dat het niet aan mijn netwerk apparatuur ligt alle kabels zijn ook doorgemeten als het probleem zich enkel op een TV voordeed dan had ik wel verder gezocht.
Kijk dan is dat in ieder geval duidelijk voor je inderdaad uberhaupt overstapt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het inleveren op snelheid niet zo heel erg is, wie heeft nou 500/500 of 1000/1000 nodig behalve op een piek momentje of gewoon omdat het kan :9

Het TV platform van KPN draait heel stabiel. Had eerst nog wel eens problemen met opnames die verdwenen, maar dat is tegenwoordig opgelost. Maar ja net zoals Sparql heeft iTV van KPN ook de tijd nodig gehad om volwassen te worden.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 00:32
Heb vandaag ander internet gekregen van KPN; glasvezel 100/100mbit. Maar heb problemen met Spotlite er worden geen headers binnengehaald als ik via Teamviewer, spotlite opstart op me vaders pc werkt alles perfect. (via vaders pc NZB binnenhalen en dan binnenhalen via Grabit werkt wel gewoon op mijn eigen pc)

KPN blokkeert iets? Lijkt me heel sterk, kan via google ook niks vinden daarover. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

EDIT: Via KPN eigen Usenetadres werkt het wel 8)7 Dus niet ;(

[ Voor 6% gewijzigd door RaiseCain op 30-04-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
@RaiseCain

Het lijkt me niet dat KPN iets blokkeert, daar het bij mij wel prima functioneert. Zowel Spotlite zonder teamviewer en met teamviewer.

Misschien ligt het probleem bij je usenetadres in spotlite, dat de max aantal nodes af en toe is bereikt wanneer je het probeert?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn van 100/100 naar 500/500 gegaan. Ik bleef echter op de zelfde waardes als mijn oude pakket steken.

Contact gehad met KPN CS en ben netjes verder geholpen en heb ik nu stabiel 510mb download. Nu is het probleem waar wij nu tegen aanlopen dat mijn upload blijft steken op 75-96mb (oude waardes) jonge van de CS wist zich er ook geen raad meer mee behalve dat het aan mijn V8 kan liggen en heeft maar een ticket gemaakt bij de Technische dienst wat weer wat tijd in beslag kan nemen.

Nu heb ik de vraag of iemand hier ervaring mee heeft gehad en misschien een oplossing heeft op dit probleem?

Ethernet drivers zijn netjes geupdate en ik heb alle software en walls uitgeschakeld wat dit zou kunnen veroorzaken zonder succes.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4330454807.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:30:
Vandaag is mijn van 100/100 naar 500/500 gegaan. Ik bleef echter op de zelfde waardes als mijn oude pakket steken.

Contact gehad met KPN CS en ben netjes verder geholpen en heb ik nu stabiel 510mb download. Nu is het probleem waar wij nu tegen aanlopen dat mijn upload blijft steken op 75-96mb (oude waardes) jonge van de CS wist zich er ook geen raad meer mee behalve dat het aan mijn V8 kan liggen en heeft maar een ticket gemaakt bij de Technische dienst wat weer wat tijd in beslag kan nemen.

Nu heb ik de vraag of iemand hier ervaring mee heeft gehad en misschien een oplossing heeft op dit probleem?

Ethernet drivers zijn netjes geupdate en ik heb alle software en walls uitgeschakeld wat dit zou kunnen veroorzaken zonder succes.

[afbeelding]
Ik denk dat een v9 oplossing bied. Een v8 kan praktisch geen 500/500 aan is de ervaring.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 3 weken te laat op KPN te zijn aangesloten, heb ik iets van 12 uur internet gehad. Daarna begon mijn ellende weer. Op donderdag middag was ik aangesloten en in de nacht van donderdag op vrijdag vorige week was ik mijn internetverbinding verloren. De Kpn monteur kon niets meer betekenen. Dinsdag is een aannemer van Reggefiber gekomen en heeft mijn weer aangesloten. Blijkbaar zat ik weer op een verkeerde poort. Ik heb inmiddels bij KPN compensatie gevraagd. Ik krijg een bedrag van 7,50 euro terug.
Gelukkig heb ik weer normaal internet zonder storing.Ik heb inmiddels speedtest uitgevoerd meestal ligt het op 95/120 en uitschieters naar 95/170. Ik snap niet waarom mijn upload veel hoger is dan mijn download. Ik had het liever omgekeerd gehad. Bij wisper had ik altijd 195/205, ook daar was mijn upload altijd hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
chickpoint schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:50:
[...]

Kijk dan is dat in ieder geval duidelijk voor je inderdaad uberhaupt overstapt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het inleveren op snelheid niet zo heel erg is, wie heeft nou 500/500 of 1000/1000 nodig behalve op een piek momentje of gewoon omdat het kan :9

Het TV platform van KPN draait heel stabiel. Had eerst nog wel eens problemen met opnames die verdwenen, maar dat is tegenwoordig opgelost. Maar ja net zoals Sparql heeft iTV van KPN ook de tijd nodig gehad om volwassen te worden.
Ik heb nog een hele tijd ik zit nu wel in een periode dat ik wat verder wil kijken en rondneuzen naar andere providers, in ieder geval bedankt voor je duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat een v9 oplossing bied. Een v8 kan praktisch geen 500/500 aan is de ervaring.
We gaan het meemaken wat ze er aan zullen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 17:47
incomer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:31:
[...]

Als je een switch nodig hebt omdat je geen 2 kabels kan trekken naar die plek zou je als volgt kunnen doen (voorbeeldje):

Switch 1 trunk port met vlan 4(tagged) en 1 (als 1 intern je internet vlan is), dan op switch2 ook een trunk port met vlan 4(tagged) en vlan 1.

Vervolgens stel je op switch 2 de poorten in, daar moeten bijvoorbeeld 2 IPTV poorten bij komen dus doe je poort 4/5 vlan 4 untagged, en port 2/3 vlan 1 untagged. Dan kan je je KPN boxen op poort 4/5 zetten en de xbox etc op poort 2/3

Dit is een klein voorbeeldje om een idee te geven, goedkoper is om gewoon een 2de kabel te trekken waar vlan 4 over gaat :)

EDIT:

Over tv's op de router ja dat gaat werken als je de poort gewoon aan de bridge toevoegt, weet niet precies hoe dat werkt op die ASUS maar dat moet zeker kunnen ja.
Ok ben aan het voorbereiden. De router komt maandag binnen en ik heb zojuist de TP-Link 8-Poort Gigabit Easy Smart Switch - TL-SG108E binnen gekregen.

Ik heb in Port based Vlan Vlan1 = poort 1/2 voor de tv's
Vlan 2 = poort 3 t/m 8 voor de rest

via switching / trunk port

heb ik poort 1 en 2 trunk ID 1 gegeven.

dit bedoelde je toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 01:59
daar gaan we weer bij prachtige v9 doet weeer raar betaal voor 100 /100 maar haal 50/30 :-( weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Michel2 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:21:
daar gaan we weer bij prachtige v9 doet weeer raar betaal voor 100 /100 maar haal 50/30 :-( weet iemand hoe dit komt?
Had iets soortgelijks vorig weekend. Mijn glasvezel pakket bleek op mysterieuze wijze uit te staan |:(

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Amstel76 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:32:
[...]

Had iets soortgelijks vorig weekend. Mijn glasvezel pakket bleek op mysterieuze wijze uit te staan |:(
dat word bellen dan. 3 uur wachten met die kut muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Michel2 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:57:
[...]

KPN is 24/7 bereikbaar. Je kan vast wel een moment bedenken om te bellen waarop je niet hoeft te wachten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Barre73 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:00:
[...]

KPN is 24/7 bereikbaar. Je kan vast wel een moment bedenken om te bellen waarop je niet hoeft te wachten.
heb het over de klanten services :( alle mensen zijn op het moment bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
Michel2 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Dat is echt niet zo. Meestal word je echt vlot geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Het was bij mij trouwens in enkele minuten opgelost. Klantenservice gebeld en een paar minuten later had ik weer 100/100. Daarna met de medewerker nog even gespeculeerd over hoe het gekomen was, prima en snel opgelost dus.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
raydekok schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:35:
[...]

Pure onzin. V8 kan prima 500/500 leveren

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 02-05-2015 22:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
White_Collar schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:11:
[...]

Pure onzin. V8 kan prima 500/500 leveren
Ja zou wel moeten mar de ervaring is dat het vaak niet werkt en dat een v9 dan uitkomst biedt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
raydekok schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:28:
[...]

Ja zou wel moeten mar de ervaring is dat het vaak niet werkt en dat een v9 dan uitkomst biedt.
en waarop is dat gebaseerd? welke test is uitgevoerd om aan te tonen dat de v8 het niet kan leveren?

[ Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 03-05-2015 15:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 13:38
Tijdje geleden een klus huis gekocht en nu ook maar alvast KPN glasvezel aangevraagd, 500/500 lijntje. Ik moet echter nog wel even wachten omdat Reggefiber nog de glasvezel aansluiting gaat verplaatsen naar de meterkast.

Heeft echter hier iemand ervaring met de Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router en KPN 500/500 lijn, of is er iemand die ervaring heeft met deze router en KPN die zijn huidige config zou kunnen delen? Voor verdere switching zal ik een MikroTik Routerboard CRS125-24G-1S-RM gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met support en after-sales van KPN; altijd vlot en keurig geholpen.

Via KPNWebcare op Twitter is het ook erg gemakkelijk en snel. Ik ben een happy camper iig met KPN.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Per 11 mei verhuis ik naar mijn nieuwe huis. Ik had ruime 5 weken geleden al glasvezel aangevraagd per de 11e. Bevestigingse-mail ontvangen. Helaas is deze order "verdwenen" uit het KPN systeem. Vorige week dus nieuwe order geplaatst.

CS medewerker kon niet eerder dan de 15e aanvragen ("computer says no"). Dit terwijl ik al een FTU in de meterkast heb, dus er hoeft geen kabel getrokken te worden. Maar KPN hanteert blijkbaar stug de 2 weken opzegtermijn en wil dus pas daarna aansluiten. Na lang aandringen heeft hij toch contact gezocht met techn.dienst. Die konden ook niks, maar zeiden wel dat Reggefiber al 1 of enkele dagen eerder de omzetting verzorgt, en dat ik dus waarschijnlijk al wel eerder ineternet had dan.

Mijn vragen zijn dan ook:
- Wat is jullie ervaring? Hoeveel dagen eerder sluit Reggefiber aan (in de PoP neem ik aan)
- Heb ik dan ook meteen internet? (volgens techn. dienst wel)
- Zou een belletje naar Reggefiber helpen?

De NT en de Experiabox sluit ik allemaal zelf aan, hoef dus niet te wachten op een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
kgb545 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:36:
Per 11 mei verhuis ik naar mijn nieuwe huis. Ik had ruime 5 weken geleden al glasvezel aangevraagd per de 11e. Bevestigingse-mail ontvangen. Helaas is deze order "verdwenen" uit het KPN systeem. Vorige week dus nieuwe order geplaatst.

CS medewerker kon niet eerder dan de 15e aanvragen ("computer says no"). Dit terwijl ik al een FTU in de meterkast heb, dus er hoeft geen kabel getrokken te worden. Maar KPN hanteert blijkbaar stug de 2 weken opzegtermijn en wil dus pas daarna aansluiten. Na lang aandringen heeft hij toch contact gezocht met techn.dienst. Die konden ook niks, maar zeiden wel dat Reggefiber al 1 of enkele dagen eerder de omzetting verzorgt, en dat ik dus waarschijnlijk al wel eerder ineternet had dan.

Mijn vragen zijn dan ook:
- Wat is jullie ervaring? Hoeveel dagen eerder sluit Reggefiber aan (in de PoP neem ik aan)
- Heb ik dan ook meteen internet? (volgens techn. dienst wel)
- Zou een belletje naar Reggefiber helpen?

De NT en de Experiabox sluit ik allemaal zelf aan, hoef dus niet te wachten op een monteur.
* enkele dagen
* Ja
* Kan zeker geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook even wat informatie nodig van mensen die al glas hebben.
Ik kom strak van Ziggo weg (200mb/s)
En moet om bij Ziggo weg en heb dan maar gekozen voor glasvezel KPN 500/500
Omdat ik voorheen altijd (20 jaar) Ziggo heb gebruikt, weet ik dan ook niets van glas.

Het ligt tot in de meterkast.
En zal dan door monteur verder worden aangelegd tot aan een computer.

Gebruik KPN inmiddels ook de juiste hardware ivm de 500/500 zoals het modum en worden kabels vanaf de meterkast ook daar op aangepast?
Of moet je er mee aan het werk nadien.
Door toch een ander modem en kabels te moeten halen voor dat het ook gaat draaien zoals het zou moeten draaien.
Is het inmiddels net zo betrouwbaar als kabel, of word het slikken…

Zo vroeg ik me af zijn kabels die er nu liggen waarop Ziggo 200 mb/s op liep te hergebruiken?
Of gaat dat niet lukken en moet toch opnieuw draden worden gelegd..
En omdat KPN het heeft over 1 aangesloten computer, word er dan ook werkelijk een aangelegd of houd het draadje op net achter de meterkast.
Als ik dit allemaal wel weet, kan ik voor die tijd spullen gaan halen, of er desnoods nog van af zien.
Als alles opnieuw moet worden gedaan.
Het moment dat de monteur komt ben ik inmiddels al 14 van het net af, en vraag me dan ook af of dat de dag is dat je er ook weer bent. Of dat er nog zaken zijn te verwachten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Barre73 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:18:
[...]

* enkele dagen
* Ja
* Kan zeker geen kwaad
Net even gebeld. Reggefiber sluit (volgens order) voor 8 mei aan. Ruim op tijd dus. Is het dus zo dat ik dan ook direct internet en tv heb? (ondanks de datum van 15 volgens KPN?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50

DizzyWeb

Ondertiteld

kgb545 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:44:
[...]

Net even gebeld. Reggefiber sluit (volgens order) voor 8 mei aan. Ruim op tijd dus. Is het dus zo dat ik dan ook direct internet en tv heb? (ondanks de datum van 15 volgens KPN?)
Reggefiber zorgt voor het glas, Reggefiber levert geen internet en TV. Dus als Reggefiber klaar is betekent dat niet dat je dus internet hebt. Zou zou kunnen, maar zeker geen garantie. Mijn ervaring is dat de patch pas gemaakt wordt op de dag dat KPN levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
DizzyWeb schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Reggefiber zorgt voor het glas, Reggefiber levert geen internet en TV. Dus als Reggefiber klaar is betekent dat niet dat je dus internet hebt. Zou zou kunnen, maar zeker geen garantie. Mijn ervaring is dat de patch pas gemaakt wordt op de dag dat KPN levert.
Dan heb jij niet de normale ervaring tenzij jouw aansluiting gecombineerd werd met de activatie.

KPN plant haar monteur in na de patch door Reggefiber. Liefst enkele dagen later maar door gebrek aan monteurs kan dat momenteel flink oplopen. Ondertussen is de patchopdracht wel gewoon naar Reggefiber verstuurd. Die zetten gewoon die patch binnen 4 werkdagen zoals afgesproken.
Dus ja, dan zou alles moeten werken als jezelf de NT plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Barre73 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:24:
[...]

Dan heb jij niet de normale ervaring tenzij jouw aansluiting gecombineerd werd met de activatie.

KPN plant haar monteur in na de patch door Reggefiber. Liefst enkele dagen later maar door gebrek aan monteurs kan dat momenteel flink oplopen. Ondertussen is de patchopdracht wel gewoon naar Reggefiber verstuurd. Die zetten gewoon die patch binnen 4 werkdagen zoals afgesproken.
Dus ja, dan zou alles moeten werken als jezelf de NT plaatst.
Dat was ook wat de technische 2e lijns mensen van KPN vertelden, dus dat denk ik dan ook. We gaan het meemaken over een week. Bedankt voor de reacties.

Edit 12-05-2015: Ik kan bevestigen dat bovenstaande klopt. Mijn activatie was per 15 mei, de patch van Reggefiber was 8 mei. Op 11 mei geprobeerd, en ja hoor, gewoon internet.

[ Voor 11% gewijzigd door kgb545 op 12-05-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Mijn oplevering van de glasvezel aansluiting was ook inclusief activatie. Monteur kwam binnen, trok de glasvezel onder de gevel door, kastje aansluiten en modem van KPN inprikken. Meteen een werkende verbinding :) (dat laatste deed ik overigens zelf, want dat deed de man van Reggefiber natuurlijk niet zelf)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

manii schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Ok ben aan het voorbereiden. De router komt maandag binnen en ik heb zojuist de TP-Link 8-Poort Gigabit Easy Smart Switch - TL-SG108E binnen gekregen.

Ik heb in Port based Vlan Vlan1 = poort 1/2 voor de tv's
Vlan 2 = poort 3 t/m 8 voor de rest

via switching / trunk port

heb ik poort 1 en 2 trunk ID 1 gegeven.

dit bedoelde je toch ?
Gewoon KPN bellen en vragen om een gratis switch geschikt voor interactieve TV. Je krijgt dan gratis een 5-poorts switch van Netgear (type weet ik ff niet meer), welke zonder enige VLAN config direct out-of-the-box werkt. Hoef je ook geen extra kabels te leggen en de switch werd al de volgende dag geleverd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door vr6-only op 04-05-2015 23:34 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Sircuri schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:16:
Mijn oplevering van de glasvezel aansluiting was ook inclusief activatie. Monteur kwam binnen, trok de glasvezel onder de gevel door, kastje aansluiten en modem van KPN inprikken. Meteen een werkende verbinding :) (dat laatste deed ik overigens zelf, want dat deed de man van Reggefiber natuurlijk niet zelf)
En dat was dus vóór de "officiële" opleverdatum van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 15:40
Ik heb nu ook gelukkig 500/500. Dit haal ik ook met de experiabox, maar niet met mijn DLINK DIR-868L aangesloten volgens netwerkje.com. Hier blijf ik rond de 300/300 steken. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? WAN-LAN throughput volgens specificaties van de D-Link is 800Mbit/s of hoger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39
Een mogelijke verklaring zou zijn (maar ik ken de apparaten van D-link niet zo goed) dat die WAN-LAN throughput alleen maar haalbaar is als je alle vormen van filtering, http interception, QoS, etc. uitzet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Sircuri schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:23:
[...]

Gewoon KPN bellen en vragen om een gratis switch geschikt voor interactieve TV. Je krijgt dan gratis een 5-poorts switch van Netgear (type weet ik ff niet meer), welke zonder enige VLAN config direct out-of-the-box werkt. Hoef je ook geen extra kabels te leggen en de switch werd al de volgende dag geleverd.
Hoezo kan je deze gewoon gratis vragen bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
eymey schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:54:
Een mogelijke verklaring zou zijn (maar ik ken de apparaten van D-link niet zo goed) dat die WAN-LAN throughput alleen maar haalbaar is als je alle vormen van filtering, http interception, QoS, etc. uitzet.
Okay, thanks! Lijkt er inderdaad op dat de D-link de bottleneck is helaas.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
0xrubennft schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Bij mij zat de switch zelfs standaard in het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Adlermann schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:06:
[...]

Dat is echt niet zo. Meestal word je echt vlot geholpen...
waarneer bel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

Barre73 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:36:
Ik hoor van niemand dat dit problemen oplevert maar in jouw geval denk ik aan twee dingen: De switch trekt het niet lekker (kan zomaar per merk verschillen).
Of stap van die powerline af en over op een vast kabel van EB naar switch.
Ouwetje, maar kan bevestigen dat dit het probleem was :)
Net over op een UTP kabel, nu zitten TV en rest apparatuur netjes op de KPN Netgear switch (graties) en werkt prima!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

0xrubennft schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:14:
[...]

:+ kan het niet mooier maken. Gewoon even bellen en zeggen dat je een switch nodig hebt. Ze sturen er dan 1 gratis toe. Heb je er meer nodig, dan moet je natuurlijk betalen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kgb545 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:08:
[...]

En dat was dus vóór de "officiële" opleverdatum van KPN?
Ja, dat was voor de officiele datum. Maar ik bedenk me nu ineens weer dat KPN toen heel veel reclame heeft gemaakt hier in het buurthuis over het nut van snel een KPN glasvezel verbinding aanvragen, want dan zou je de eerste zijn die aangesloten zou worden.

Maar goed, had ik dus niet zelf aangesloten, dan had ik moeten wachten op de monteur op de officiele datum inderdaad.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Laatst online: 20-09 18:49
Sircuri schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:31:
[...]

:+ kan het niet mooier maken. Gewoon even bellen en zeggen dat je een switch nodig hebt. Ze sturen er dan 1 gratis toe. Heb je er meer nodig, dan moet je natuurlijk betalen.
Zelfs dat hoeft niet, heb er 3 gekregen, had aangegeven dat ik in alle kamers zowel tv als bedraad internet wilde hebben en heb toen voor elke kamer een switch gekregen aangezien er naar elke kamer maar één kabel liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

stifler70 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Zelfs dat hoeft niet, heb er 3 gekregen, had aangegeven dat ik in alle kamers zowel tv als bedraad internet wilde hebben en heb toen voor elke kamer een switch gekregen aangezien er naar elke kamer maar één kabel liep.
Top, dan ben ik daarover verkeerd geinformeerd. Goed om te weten :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
[...]

Kan je met zo'n switch TV en Internet splitsen? Ik dacht dat dat niet kon ivm de VLANS? Ik was in de veronderstelling dat ik 2 kabels naar boven moest trekken (TV en Internet ivm gescheiden VLANS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

kgb545 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:26:
[...]

Kan je met zo'n switch TV en Internet splitsen? Ik dacht dat dat niet kon ivm de VLANS? Ik was in de veronderstelling dat ik 2 kabels naar boven moest trekken (TV en Internet ivm gescheiden VLANS)
De V8 en V9 hebben Mac based VLAN, op basis van het Mac-adres van de TV ontvangers word daar het TV VLAN naartoe gestuurd, je hebt dan enkel een "domme" switch nodig welke niet managed is, en dus geen VLAN tagging ondersteund.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Sircuri schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:33:
[...]

Ja, dat was voor de officiele datum. Maar ik bedenk me nu ineens weer dat KPN toen heel veel reclame heeft gemaakt hier in het buurthuis over het nut van snel een KPN glasvezel verbinding aanvragen, want dan zou je de eerste zijn die aangesloten zou worden.

Maar goed, had ik dus niet zelf aangesloten, dan had ik moeten wachten op de monteur op de officiele datum inderdaad.
Dat van de eerste om aangesloten te worden heeft hier niets mee te maken. Die opleverdatum van KPn staat gekoppeld aan de monteur. En bijna iedereen heeft een monteur erbij omdat dat gratis is. Maar zodra de patch door Reggefiber is gezet en er 2 lampjes gaan branden op de NT heb jij licht en kan je beginnen met het activeren van de diensten. Ik weet niet helemaal zeker of je tegenwoordig daarvoor eerst via een "kale"internetverbinding naar MijnKPN moet gaan om daar de rest te activeren maar dat zal geen probleem voor je zijn neem ik aan.

Idee: Zodra je je pakket hebt plaatst je de NT (voorzichtig....) en die zet je op stroom. Dan zal normaliter alleen het Powerlamphe branden. Zodra Reggefiber in de PoP de patch heeft gezet zal een tweede lampje gaan branden. Dat is het sein voor jou om je Experia Box aan te gaan sluiten en de boel te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Thund3r schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:37:
[...]

De V8 en V9 hebben Mac based VLAN, op basis van het Mac-adres van de TV ontvangers word daar het TV VLAN naartoe gestuurd, je hebt dan enkel een "domme" switch nodig welke niet managed is, en dus geen VLAN tagging ondersteund.
Dat is mooi. Lees nu inderdaad over de flexpoorten. Dat is dus een groot voordeel ten opzichte van de kabelboeren. Geen coax en UTP naar boven, enkel één UTP kabel en dan alles via een "domme switch" regelen.

Werkt het DMZ verhaal verder goed? Dus mijn eigen router achter de experiabox (van EB naar wanpoort eigen Router) en het WAN ip van mijn eigen router instellen als DMZ server? Dat scheelt mij heel veel opnieuw configureren en ik heb liever niet NAT achter NAT.
En kan ik dan nog steeds vanuit mijn eigen router maar 1 UTP kabel naar boven trekken? (voor zowel ITV als internet?)

[ Voor 25% gewijzigd door kgb545 op 06-05-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
kgb545 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Dat is mooi. Lees nu inderdaad over de flexpoorten. Dat is dus een groot voordeel ten opzichte van de kabelboeren. Geen coax en UTP naar boven, enkel één UTP kabel en dan alles via een "domme switch" regelen.

Werkt het DMZ verhaal verder goed? Dus mijn eigen router achter de experiabox (van EB naar wanpoort eigen Router) en het WAN ip van mijn eigen router instellen als DMZ server? Dat scheelt mij heel veel opnieuw configureren en ik heb liever niet NAT achter NAT.
En kan ik dan nog steeds vanuit mijn eigen router maar 1 UTP kabel naar boven trekken? (voor zowel ITV als internet?)
Als je een eigen router in een DMZ plaatst heb je alsnog NAT achter NAT. Je zal niet plotseling je externe IP van je experiabox krijgen. Bijkomend is dat als je, je eigen router gebruikt dat je niet meer je IPTV en internet over dezelfde switch kunt gooien. Dus ik denk dat voor jou het opnieuw configureren meer voordelen heeft dan je eigen router in de DMZ zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Sircuri schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Na veel ellende met 2 switches vandaag gebeld met KPN en ze sturen inderdaad meteen kosteloos een switch op waarmee ik geen problemen zou kunnen hebben _/-\o_ Hulde aan KPN (als het ook echt werkt haha)
[...]

Kijk dat is goed nieuws, volgende week nog maar eens bellen voor de tweede kamer :)

[ Voor 30% gewijzigd door 0xrubennft op 06-05-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Even een korte vraag over het gebruik van een powerline plug, en over wifi. Als ik het goed heb gelezen kan ik een powerline plug gebruiken om van mijn meterkast naar mijn tv een netwerk op te zetten. Ik kan dan aan de tv kant een unmanaged switch aansluiten met daarop bijvoorbeeld mijn iptv ontvanger, mijn appletv en mijn tv zelf. Dit sluit ik in de meterkast op experia box aan op bojvoorbeeld poort 1. Nu heb ik ook nog een wifi access point van ubiquity. Deze sluit ik aan op bijvoorbeeld poort 2 van de experia box in de meterkast. Ik heb dan geen last van de multicast op mijn access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 10:39
Inderdaad. Als je de Ubiquiti helemaal alleen op een poort van de Experiabox aansluit, dan zou dat goed moeten gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10 22:04
dennismaus schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:21:
Even een korte vraag over het gebruik van een powerline plug, en over wifi. Als ik het goed heb gelezen kan ik een powerline plug gebruiken om van mijn meterkast naar mijn tv een netwerk op te zetten. Ik kan dan aan de tv kant een unmanaged switch aansluiten met daarop bijvoorbeeld mijn iptv ontvanger, mijn appletv en mijn tv zelf. Dit sluit ik in de meterkast op experia box aan op bojvoorbeeld poort 1. Nu heb ik ook nog een wifi access point van ubiquity. Deze sluit ik aan op bijvoorbeeld poort 2 van de experia box in de meterkast. Ik heb dan geen last van de multicast op mijn access point?
Ik heb dacht ik ergens gelezen dat die poweline plug alleen voor TV of alleen je locale network kunt gebruiken. Dus niet voor TV en je eigen locale network tegenlijk.

http://www.kpn.com/prive/...adloze-verbindingsset.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Nick op 08-05-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Kan ik een Gigaset N300A IP (Hybride DECT IP-basisstation voor vaste telefonie en VoIP) achter een Experiabox hangen?
Dit betekent inkomende gesprekken lopen via de vaste lijn van KPN (glasvezel) en uitgaande gesprekken via de Gigaset waarin een eigen VoIP provider is geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Nick schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Ik heb dacht ik ergens gelezen dat die poweline plug alleen voor TV of alleen je locale network kunt gebruiken. Dus niet voor TV en je eigen locale network tegenlijk.

http://www.kpn.com/prive/...adloze-verbindingsset.htm
Als je een simpele unmanaged switch achter de powerplug lijn hangt kan het wel. Je verplaatst dan eigenlijk de flexpoort LAN uitgang van de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
Barre73 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:29:
[...]

Als je een simpele unmanaged switch achter de powerplug lijn hangt kan het wel. Je verplaatst dan eigenlijk de flexpoort LAN uitgang van de Experiabox.
Dan is het een kwesie van proberen.
Ik heb voor de rest geen ervaring met die powerplugs maar gewoon gelezen (of video) op de site van KPN dat dit niet werd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:46:
Kan ik een Gigaset N300A IP (Hybride DECT IP-basisstation voor vaste telefonie en VoIP) achter een Experiabox hangen?
Dit betekent inkomende gesprekken lopen via de vaste lijn van KPN (glasvezel) en uitgaande gesprekken via de Gigaset waarin een eigen VoIP provider is geconfigureerd.
Yup dat werkt prima.
Draai het thuis ook zonder iets in te stellen in de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Ik lees op diverse plekken dat Airplay niet goed werkt via de experiabox v9. Betreft dit ook wanneer de appletv aangesloten is via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Nick schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:34:
[...]

Dan is het een kwesie van proberen.
Ik heb voor de rest geen ervaring met die powerplugs maar gewoon gelezen (of video) op de site van KPN dat dit niet werd ondersteund.
Wat daar staat klopt op zich wel. Je kan geen decoder en een computer tegelijk op een powerplug aansluiten. Maar sinds niet lang geleden zijn de poorten van de EB zo gewijzigd dat als je een kabel op de poort aansluit en aan de andere kant een switch, je daar dan zowel een decoder als andere apparaten met internetaansluiting op aan kan sluiten. En waar ik kabel schrijf kan je uiteraard ook powerplug schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
vDorst schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Yup dat werkt prima.
Draai het thuis ook zonder iets in te stellen in de EB.
Bedankt!
Goed te weten omdat het bij mij huidige glasvezelaanbieder (Vodafone) niet werkt.
Waarschijnlijk omdat de instellingen voor VoIP in de modem de zaak blokkeren. Dit is niet te controleren of aan te passen omdat Vodafone het menu heeft dichtgetimmerd.
De glasvezelmodem is alleen toegankelijk met beperkte user toegang.

De experiabox heeft wellicht ook beperkingen vwb de instellingen maar als dit externe VoIP niet raakt vind ik het niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennismaus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:56:
Ik lees op diverse plekken dat Airplay niet goed werkt via de experiabox v9. Betreft dit ook wanneer de appletv aangesloten is via wifi?
klopt ik kan niet muziek van spotify direct streamen naar me versterker en komt door de V9 bij mijn, baal ik heel erg van en lukt me niet helemaal om eigen router er achter te zetten. heb ergens gelezen waardoor het komt en had te maken met dat de v9 iets niet ondersteund me v8 werkte het wel mee.

link gevonden waar het staat kpn forum.
http://forum.kpn.com/t5/I...t-met-Airplay/td-p/191497

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Jep het werkt nog niet goed, maar er komt een nieuwe Firmware update voor de V9 waarmee deze problemen zijn opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Bedankt!
Goed te weten omdat het bij mij huidige glasvezelaanbieder (Vodafone) niet werkt.
Waarschijnlijk omdat de instellingen voor VoIP in de modem de zaak blokkeren. Dit is niet te controleren of aan te passen omdat Vodafone het menu heeft dichtgetimmerd.
De glasvezelmodem is alleen toegankelijk met beperkte user toegang.

De experiabox heeft wellicht ook beperkingen vwb de instellingen maar als dit externe VoIP niet raakt vind ik het niet erg.
Dat kan niet kloppen. Bij Vodafone kan dit ook wel werken zolang je uitgaand maar niet via de Draytek wil doen. Want dat is dichtgetimmerd. Overigens inmiddels ook bij KPN dichtgezet. Geen tweede SIP account meer aan te maken in de experiabox.

Bij mijn Vodafone account werkte mijn VOIP ook niet tot ik erachter kwam dat de poort die ik standaard moest gebruiken voor mijn VOIP aanbieder ook al ergens in de Draytek voor Vodafone ingesteld stond (ik gebruik Vodafone bellen helemaal niet)
Toen moest ik alleen een alternatieve poort bij mijn VOIP aanbieder regelen en alles werkte weer. In mijn geval via Cheap Connect en die had een heel lijstje van alternatieve poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Dat kan niet kloppen. Bij Vodafone kan dit ook wel werken zolang je uitgaand maar niet via de Draytek wil doen. Want dat is dichtgetimmerd. Overigens inmiddels ook bij KPN dichtgezet. Geen tweede SIP account meer aan te maken in de experiabox.

Bij mijn Vodafone account werkte mijn VOIP ook niet tot ik erachter kwam dat de poort die ik standaard moest gebruiken voor mijn VOIP aanbieder ook al ergens in de Draytek voor Vodafone ingesteld stond (ik gebruik Vodafone bellen helemaal niet)
Toen moest ik alleen een alternatieve poort bij mijn VOIP aanbieder regelen en alles werkte weer. In mijn geval via Cheap Connect en die had een heel lijstje van alternatieve poorten.
Een tweede SIP account in de Experiabox of Draytek wil ik ook niet.
Ik wil alleen mijn eigen Voip box hiervoor gebruiken (Siemens Gigaset N300A).
Deze is gewoon via een netwerkkabel aangesloten op het netwerk.
Een alternatieve poort werkt helaas niet, al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik kan bevestigen dat een v8 prima via een unmanaged switch netwerk verkeer en tegelijkertijd een decoder aankan. Ik heb nu dit:
  1. Glasvezel modem - KPN modem (v8) - NAS
  2. Glasvezel modem - KPN modem (v8) - Laaaaaange UTP kabel - Wireless router
  3. Glasvezel modem - KPN modem (v8) - power plug - switch - TV decoder
  4. Glasvezel modem - KPN modem (v8) - power plug - switch - Western Digital kastje voor streaming
  5. Glasvezel modem - KPN modem (v8) - power plug - switch - Audio installatie
Achter de switch werkt tegelijkertijd, dus niet eens of/of maar en/en.

Switch is unmanaged, maar kan managed ingesteld worden. Ik wist niet helemaal zeker wat er nodig was, dus voor een paar euro meer een managed switch gekocht.

Wireless van de Experia Box heb ik uitgezet. Vervuilde de 2.4 GHz band, bereik op 1 verdieping was slecht, laat staan een volgende verdieping. Mijn el-cheapo wireless router staat in het midden van het huis op de 1e verdieping en bestrijkt zo het gehele huis + een deel van de tuin.

Powerplug werkt bij mij over meerdere groepen heen trouwens en zit niet direct op een wandcontactdoos, maar op een stekkerblok. Mocht niet volgens de KPN monteur, hij kon niet garanderen dat het werkt. Maar tegelijkertijd moest hij lachen toen ik aankondigde de setup te wijzigen zodra hij mijn huis verliet _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 08-05-2015 19:30 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:37:
[...]

Een tweede SIP account in de Experiabox of Draytek wil ik ook niet.
Ik wil alleen mijn eigen Voip box hiervoor gebruiken (Siemens Gigaset N300A).
Deze is gewoon via een netwerkkabel aangesloten op het netwerk.
Een alternatieve poort werkt helaas niet, al geprobeerd.
Wat vreemd dan. Bij mij werkt het wel alhoewel ik gebruik maak van een Cisco ATA waar mijn gewone analoge telefoon aan hangt. Dat zou dan een verschil zijn in setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Zojuist mijn glasvezelpakket binnen gekregen en geinstalleerd. Nu begonnen aan het tweaken van de setup om de Experiabox niet meer te hoeven gebruiken voor internet maar mijn eigen Asus AC68-U. Ik heb het volgende bedacht, echter wanneer ik de handleiding van netwerkje.com volg loop ik vast vanaf de onderste tak..

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/3307lhv.png

Toelichting
De switch na de NTU is een TP-Link TL-SG108E. De Experiabox is nog wel ingetekend maar ik denk dat ik deze afkoppel. Ik gebruik geen telefonie dus zou deze alleen maar stroom verbruiken en FON hotspot hoef ik niet te zijn.

Via de TP-Link wil ik VLAN 6 doorsturen naar mijn Asus AC68u. So far so good.

Echter de kabel die vanaf de TP link naar de woonkamer gaat dient zowel internet voor de RPi als VLAN4 te bevatten voor de Arcadyan kastjes. De ingetekende Netgear is unmanaged.

Hoe moet ik de VLAN configuratie in de TP-Link verrichten om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
TMPJ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:57:
Zojuist mijn glasvezelpakket binnen gekregen en geinstalleerd. Nu begonnen aan het tweaken van de setup om de Experiabox niet meer te hoeven gebruiken voor internet maar mijn eigen Asus AC68-U. Ik heb het volgende bedacht, echter wanneer ik de handleiding van netwerkje.com volg loop ik vast vanaf de onderste tak..

[afbeelding]

Toelichting
De switch na de NTU is een TP-Link TL-SG108E. De Experiabox is nog wel ingetekend maar ik denk dat ik deze afkoppel. Ik gebruik geen telefonie dus zou deze alleen maar stroom verbruiken en FON hotspot hoef ik niet te zijn.

Echter de kabel die vanaf de TP link naar de woonkamer gaat dient zowel internet voor de RPi als VLAN4 te bevatten voor de Arcadyan kastjes. De ingetekende Netgear is unmanaged.

Hoe moet ik de VLAN configuratie in de TP-Link verrichten om dit voor elkaar te krijgen?
Dan heb je een tweede managed switch nodig om de VLAN's weer te scheiden (untaggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
@TMPJ ik heb de NTU in de meterkast en met CAT6 kabel rechtstreeks naar de RT-AC68U in de woonkamer. Heb 500/500 en nul problemen met internet en/of TV. Ik gebruik wel MERLIN firmware voor de ASUS. Instellingen van dit staan op: [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb inmiddels een Mikrotik RouterBOARD besteld om de Experiabox te vervangen. Hopelijk begin volgende week binnen om mee te spelen. Ik maak geen gebruik van VOIP, dus een simpele config is voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_2.png

[ Voor 35% gewijzigd door Zware Unit op 09-05-2015 10:09 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
TMPJ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:57:

[afbeelding]

Toelichting

Ik heb ook zo'n setup en heb toen vrij snel besloten de http://tweakers.net/price...-jetstream-tl-sg2216.html managed switch van tp-link gekocht. Hierdoor heb ik niks meer dan alleen deze switch nodig, ongeacht VLAN config. :).

Het werkt als volgt:
Poort 10 ontvangt VLAN 4,6,7 van KPN, direct vanuit de FTU.
Poort 11 stuurt VLAN 6(Untagged, want asus snapt VLAN 6 van nature niet) naar mijn Asus AC68.
Poort 12 stuurt VLAN 7(tagged, want deze verwacht op VLAN 7 zijn telefoondata) naar de Experiabox V9 voor telefonie.

Voor VLAN 4 gebruik ik een MAC based VLAN(wat standaard in deze switch zit), ik heb het MAC adres van de tv ontvanger in de switch geprogrammeerd en deze zal dan altijd VLAN 4 krijgen.

Mijn Asus AC68 doet DHCP e.d. verzorgen en op poort 16 van de switch biedt ik daarom ook VLAN 1(default VLAN) data aan voor mijn internet en netwerk.

Op poorten 1 t/m 8 hangen mijn aansluitingen op het patchpaneel en alle acht poorten zijn zo geconfigureerd dat:
  • VLAN 1 (internet/Netwerk) altijd beschikbaar is
  • VLAN 4 (TV) altijd beschikbaar is, maar alleen geactiveerd wordt als je MAC adres matched met de configuratie in de switch
Daarnaast heb ik onderdelen zoals port isolation toegepast om het KPN gedeelte(poorten 10,11,12) te scheiden van mijn eigen netwerk. Eigenlijk heb ik de switch softwarematig opgedeeld.

En als laatste heb ik IGMP snooping enabled en geconfigureerd zodat die multicast stream van KPN altijd de juiste kant op gaan want ik kreeg issues met onderbrekingen in mijn beeld omdat de multicast vrij spel had in mijn netwerk. D.M.V. snooping beheerd de switch wie de multicast data krijgt d.m.v. querie, report en leave packets.

Op poort 3 van mijn patchpaneel hangen mijn synology, raspberry en itv ontvanger van KPN. Dit allemaal aan een el-cheapo sitecom switch(unmanaged) en het werkt allemaal perfect :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xrubennft schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:25:
Jep het werkt nog niet goed, maar er komt een nieuwe Firmware update voor de V9 waarmee deze problemen zijn opgelost!
Mooi om te horen ook een idee wanneer deze gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Ik heb na een dagje stoeien uiteindelijk de Asus AC68u toch maar achter de EB gezet in acces point modus. Beetje geboren uit frustratie maar het werkt eigenlijk wel prima.

In het begin toen de Arcadyan nog op de EB aangesloten was kreeg ik echter om de 5-10 minuten een melding dat de zender niet beschikbaar was. Ik las dat TV sinds kort routed is en dus gebruik maakt van dezelfde IP range als de EB. Ik kon TV dus ook inprikken op de AC68u en daarmee waren de disconnects ook direct voorbij.

Zoals gezegd, wellicht niet de meest ideale setup maar voor mijn doel prima. Happy glasvezelcamper hier! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
TMPJ schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:25:
Ik heb na een dagje stoeien uiteindelijk de Asus AC68u toch maar achter de EB gezet in acces point modus. Beetje geboren uit frustratie maar het werkt eigenlijk wel prima.

In het begin toen de Arcadyan nog op de EB aangesloten was kreeg ik echter om de 5-10 minuten een melding dat de zender niet beschikbaar was. Ik las dat TV sinds kort routed is en dus gebruik maakt van dezelfde IP range als de EB. Ik kon TV dus ook inprikken op de AC68u en daarmee waren de disconnects ook direct voorbij.

Zoals gezegd, wellicht niet de meest ideale setup maar voor mijn doel prima. Happy glasvezelcamper hier! :+
Let wel op dat je performance problemen kunt krijgen op de wifi als je tv aan staat. Of je access point moet een functie om multi cast verkeer fatsoenlijk af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
chickpoint schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:30:
[...]

Let wel op dat je performance problemen kunt krijgen op de wifi als je tv aan staat. Of je access point moet een functie om multi cast verkeer fatsoenlijk af te handelen.
De AC68u heeft inderdaad IGMP snooping aan staan. Tot nu toe geen performanceproblemen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
Wat zijn de ervaringen met KPN Fon? Ik overweeg, mede hiervoor, over te stappen naar KPN glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
daanNL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:14:
Wat zijn de ervaringen met KPN Fon? Ik overweeg, mede hiervoor, over te stappen naar KPN glasvezel.
Wat zijn je wensen of ideeën erachter?
Werkt perfect, zeker buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
daanNL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:14:
Het is gewoon Wifi open internet.
Verbinding is wel beperkt tot 2 mb (als je inlogt via een experiabox, vaste punten zoals op stations weet ik niet wat de snelheid is)

Voor de rest werkt het perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick op 10-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Ik zit eraan te denken om na 4 jaar KPN Glasvezel over te stappen naar Telfort Glasvezel. Je bespaart toch elke maand wat euro's en ik kan geen verschillen ontdekken.

Zie ik iets over het hoofd?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
funk-e schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:25:
Ik zit eraan te denken om na 4 jaar KPN Glasvezel over te stappen naar Telfort Glasvezel. Je bespaart toch elke maand wat euro's en ik kan geen verschillen ontdekken.

Welk pakket heb je nu?
Ik kom van Telfort Glasvezel omdat ik de laatste tijd te veel storingen had met TV.
(kom van Concepts ICT, dus nog TV met de zwarte afstandbediening).

Ook gedaan vanwege de korting de ik nu ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online

Verschillen zitten in de extra's. Opnemen pakket is bij KPN Standaard inbegrepen net als Spotify, KPN UP en dat soort zaken. Voor de rest inderdaad weinig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft

Even bellen dat je wilt opstappen, krijg je een mooie korting aangeboden. En zoals hierboven; bij Telfort is veel extra betaald ipv in het pakket. Daarnaast klantenservice van Telfort betaald ; en KPN compleet werkt niet bij telfort (mocht je hi/kpn hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Maar Telfort heeft wel Telfort 4-in-1. Dus om dat te krijgen moet je je mobiele abo ook naar Telfort verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik weet niet. Maar service staat wel hoog op de verschillen lijst. Alsof telfort de service levert die kpn levert. Meestal binnen 24 uur bij je voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik zie dat ik mezelf ten onrechte rijk reken bij Telfort:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/rekenvoorbeeld.png

In bovenstaande rekenvoorbeeld heb in Spotify meegenomen omdat ik dit wil blijven gebruiken. Maar zelfs zonder Spotify ben ik goedkoper uit bij KPN met de huidige kortingsactie. Wellicht dat ik telefonisch (via afdeling opzeggingen) nog meer korting kan afdwingen.

[ Voor 5% gewijzigd door funk-e op 10-05-2015 20:05 . Reden: foutje in rekenmodel, aangepast ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Echt wel dat opnemen pakket bij KPN niet gratis is. Kost je €5 ome.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Waterlelie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:24:
wel in het standaard pakket zoals hier beschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Waterlelie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:24:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/kpn.png
raydekok schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:28:
[...]

niet in het standaard pakket zoals hier beschreven wordt.
instap bedoel je?

[ Voor 29% gewijzigd door funk-e op 10-05-2015 19:29 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
net gewijzigd, het is natuurlijk wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
funk-e schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:14:
Ik zie dat ik mezelf ten onrechte rijk reken bij Telfort:

[afbeelding]

In bovenstaande rekenvoorbeeld heb in Spotify meegenomen omdat ik dit wil blijven gebruiken. Maar zelfs zonder Spotify ben ik goedkoper uit bij KPN met de huidige kortingsactie. Wellicht dat ik telefonisch (via afdeling opzeggingen) nog meer korting kan afdwingen.
Kleine rekenfout want KPN kost je 50,75 per maand. (6 x 35) + (6 x 66,50) / 12
Maar dan nog een flink verschil. Had ik zo ook niet gedacht eigenlijk.

Wat wel bij Telfort kan en bij KPN niet: 50/50 glasvezel internet. KPN geeft standaard 50/5 dus weinig upload. Wil je dat wel zit je vast aan die 7,50 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Barre73 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Kleine rekenfout want KPN kost je 50,75 per maand. (6 x 35) + (6 x 66,50) / 12
Maar dan nog een flink verschil. Had ik zo ook niet gedacht eigenlijk.

Wat wel bij Telfort kan en bij KPN niet: 50/50 glasvezel internet. KPN geeft standaard 50/5 dus weinig upload. Wil je dat wel zit je vast aan die 7,50 extra.
Je hebt gelijk, heb het rekenvoorbeeld aangepast

Dit is natuurlijk wel een tijdelijke actie, maar aan de andere kant is er altijd wel een actie geldig.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
chickpoint schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:30:
[...]

Dat probleem heb ik hier thuis ook gehad met een oude router, de Linksys WRT160NL.

Nu heb ik een Netgear Nighthawk R7000 aangeschaft. Zal deze dit probleem ook hebben? Voor het lezen van je bericht wist ik niet dat dit probleem router gerelateerd kan zijn. Wil niet dat ik dit probleem nu alsnog zal krijgen :p.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:31

netblade

Sunrise

Zo ze zijn erg snel bij KPN, 1 mei aangevraagd, pakket komt as vrijdag al en reggefiber staat een kleine week later op de stoep. Nu is het zo dat mijn telefoonnummer van ziggo wordt meegenomen, maar is het mogelijk om de boel al eerder aan te sluiten zodat ik al wel glasvezel heb? Dan kan ziggo mijn lijn voor die laatste 2 maanden (24-7) downgraden en doe ik de rest over glasvezel. Heeft iemand hier ervaring mee of dit zo gaat werken? Of loopt mijn order dan de mist in?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
heb je niet de overstapservice gebruikt? Als je die nl. gebruikt regelt KPN alles voor je, incl. opzeggen :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Bockelaar schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:29:
heb je niet de overstapservice gebruikt? Als je die nl. gebruikt regelt KPN alles voor je, incl. opzeggen :)
Die heb ik gebruikt, maar mijn verbinding zou dan pas vanaf 24-7 actief moeten zijn, beetje vreemd dat ze nu alles al opsturen en reggefiber al langs komt, je zou zeggen dat de lijn dan al actief wordt.
Ik wordt namelijk een beetje gek van elke week het ip bij m'n domeinnaam te veranderen omdat ziggo blijkbaar elke week (in mijn geval) het ip van mn verbinding wijzigt.

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 11-05-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
ik weet niet of het handig is om zelf op te gaan zeggen terwijl KPN dat op zich neemt :)
Ik zou in jouw geval gewoon ff met de KPN helpdesk bellen en het ze voorleggen?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Bockelaar schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:41:
ik weet niet of het handig is om zelf op te gaan zeggen terwijl KPN dat op zich neemt :)
Ik zou in jouw geval gewoon ff met de KPN helpdesk bellen en het ze voorleggen?
Ja dat ga ik ook doen, maar ik dacht dat iemand hier misschien ervaring mee had, als de NTU hangt dan zal ik ze eens bellen hoe en wat. Thanks iig voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net ook KPN Glasvezel besteld en daarbij Overstapservice aangegeven om Ziggo/UPC op te zeggen. Nou ben benieuwd :P

Config:
Alles-in-1 Instap
Met upgrade van 10mbit naar 100mbit/KPNUP 25GB

52,50 en de eerste 6 maanden voor 35,-.

Net een factuur betaald van 89 euro bij Ziggo. Met bijna dezelfde config, behalve dat ik daar pluspakket (10 euro) en 20mbit meer had.. maar goed dat is mij niet die extra centen waard.

Pluspakket is Netflix geworden, de kids mogen daar een kinderfilmpjes kijken.

Nu nog mobiele abbo van mijn vrouw naar KPN omzetten en voila KPN Compleet aanvragen. . en dan gratis pluspakket + andere extraatjes. .. en daarna kijken of Netflix mag blijven.

[ Voor 84% gewijzigd door Falcon op 11-05-2015 15:52 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.