Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Als ik het goed begrijp wil je dus je tv kastjes aansluiten op de experiabox.Deaddust schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:27:
[...]
Beste Mensen aangezien ik nooit een reactie van iemand hier op heb gehad probeer ik het nog een keer.
Gisteren avond weer aardig wat uren er in gestoken maar mijn grootste probleem is dat ik niet de KPN box aan de slag krijg
Ik heb nog een aantal extra screenshots (oude aantal verwijderd) gemaakt om het verhaal misschien te verduidelijken
VLANS: https://drive.google.com/...5aWcyem8/view?usp=sharing
KPN WAN: https://drive.google.com/...xNHFLSlU/view?usp=sharing
SWITCH: https://drive.google.com/...wVDdEMFE/view?usp=sharing
ROUTER: https://drive.google.com/...nZ1lRQUE/view?usp=sharing
Hoor graag jullie ideeën.
Groeten Mark
ps. kwam nog hetvolgende tegen maar weet niet of dit een probleem kan vormen
IGMP Support on the Cisco Meraki Security Appliance:
MX Security Appliances will forward IGMP traffic for a single broadcast domain. It does not forward multicast traffic upstream, between VLANs, or over a VPN.
Heb je al eens geprobeerd om een tv kastje rechtstreeks op je mx60 aan te sluiten, en kijken of dat werkt?
Bij de meeste mensen staat de experiabox alleen aangesloten voor telefonie namelijk.
Je bedoeld gebruikers onderling?Baiko schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:02:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een 500/500 symmetrische speedtest.
Want speedtests staan genoeg in dit topic, ook met 500/500
[ Voor 9% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-02-2015 19:05 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Down en Up tegelijkertijd, symmetrisch. Ookal pak je 10 down threads en 10 up, gewoon benieuwd wat er gehaald wordt.DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:04:
Je bedoeld gebruikers onderling?
Want speedtests staan genoeg in dit topic, ook met 500/500
Met speedtests pak je alleen down en daarna up.
[ Voor 19% gewijzigd door Baiko op 24-02-2015 19:38 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Ah ok. Geen idee wanneer je dat zou halen, misschien met een torrent van een populaire linux distro?Baiko schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:34:
[...]
Down en Up tegelijkertijd, symmetrisch. Ookal pak je 10 down threads en 10 up, gewoon benieuwd wat er gehaald wordt.
Met speedtests pak je alleen down en daarna up.
[...]
Als ik het goed begrijp wil je dus je tv kastjes aansluiten op de experiabox.
Heb je al eens geprobeerd om een tv kastje rechtstreeks op je mx60 aan te sluiten, en kijken of dat werkt?
Bij de meeste mensen staat de experiabox alleen aangesloten voor telefonie namelijk.
[...]
Ik wil juist de experiabox er uit hebben..maar als ik het kastje direct op de MX60 aansluit dan krijg ik geen signaal. Krijg hem zover dat ik geen foutmelding krijg maar blijf in dit scherm hangen.
https://drive.google.com/...6WE5uamc/view?usp=sharing
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Als dat niet zo zou zijn, zou je eerder een foutmelding moeten krijgen.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Hmm vreemd, als ik je screenshots bekijk heb je op de betreffende poort/poorten wel VLAN 4 aangegeven. Dit zou dus direct moeten werken.Deaddust schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:28:
[quote]DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:04:
[...]
[...]
Ik wil juist de experiabox er uit hebben..maar als ik het kastje direct op de MX60 aansluit dan krijg ik geen signaal. Krijg hem zover dat ik geen foutmelding krijg maar blijf in dit scherm hangen.
Zelf heb ik een cisco switch en daar heb ik 2 poorten op VLAN 4 gezet en het werkt zoals het zou moeten. Is je kastje niet defect?
Dat probleem had ik ook met KPN TV icm een Routerboard. Mijn probleem was dat de MTU instellingen voor het VLAN te klein waren waardoor de settopbox de TLS handshake niet kon afmaken.Deaddust schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:28:
[...]
[...]
Check ff dit topic, wellicht dat het jou ook helpt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43750506
Nee kastje werkt prima maar vraag me dus af of hij niet iets doet met het verkeer vanuit KPN naar mij toe waardoor het niet werkt. Welke Cisco switch heb jij staan?DutchCrownNL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:53:
[...]
Hmm vreemd, als ik je screenshots bekijk heb je op de betreffende poort/poorten wel VLAN 4 aangegeven. Dit zou dus direct moeten werken.
Zelf heb ik een cisco switch en daar heb ik 2 poorten op VLAN 4 gezet en het werkt zoals het zou moeten. Is je kastje niet defect?
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Cisco SG 200-08 (8 Poort Gigabit).Deaddust schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:20:
[...]
Nee kastje werkt prima maar vraag me dus af of hij niet iets doet met het verkeer vanuit KPN naar mij toe waardoor het niet werkt. Welke Cisco switch heb jij staan?
Wat mij opviel dat er in 1 van jouw screens ook (interne) ip adressen staan.
Lijkt er dus op dat hij er wel iets mee doet ipv doorgeven..
Hieronder mijn instellingen;

Poort 1 = Inkomend
Poort 2 = Beheer (anders kom ik er zelf niet meer in
Poort 3 = (Untagged) Internet -> Router
Poort 4 = Niet in gebruik
Poort 5 = (Tagged) Voip -> Experiabox
Poort 6 = Niet in gebruik
Poort 7 = (Tagged) ITV
Poort 8 = (Tagged) ITV
[ Voor 27% gewijzigd door DutchCrownNL op 25-02-2015 22:13 ]
Ik heb me inmiddels 2 weken gelden aangemeld. Echter is hij nog steeds in behandeling.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Toevallig nog nummerbehoud wat uitgevoerd moet worden? Anders gewoon nog een keer aanvragenmrfatmen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:16:
Weet iemand hoelang het duurt voor dat KPN compleet actief word?
Ik heb me inmiddels 2 weken gelden aangemeld. Echter is hij nog steeds in behandeling.
Met OpenWRT ben je toch iets vrijer dan met die EB....
Hoe zien je instellingen eruit?DizzyWeb schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:09:
Gisteren lopen kloten met mijn Netgear WNDR4300 met OpenWRT. AL vrij snel alles draaiende gekregen, echter, TV werkte voor geen meter. Elke paar seconden een onderbreking. Iemand dit vaker gehad? En zo ja, iemand enig idee hoe dat op te lossen?
Met OpenWRT ben je toch iets vrijer dan met die EB....
Zal vanavond even kijken.
Edit:
Begin het vermoeden dat de MTU size te laag staat... die heb ik overal standaard gelaten en zal op 1460 ofzo staan.
[ Voor 30% gewijzigd door DizzyWeb op 26-02-2015 10:05 ]
Als ze al ooit bij jou in de buurt glasvezel aangelegd hebben dan licht hij ergens onder een stoep tegel op een rolletje. Toen ik mijn glasvezel pakket aanvroeg bij KPN kon ik gewoon een afspraak maken met een onderaannemer van reggefiber om de glasvezel binnen te laten brengen.trix0r schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:54:
Volgens de KPN glasvezel check kan ik een glasvezel pakket aanvragen, maar er ligt hier helemaal geen glas binnen. Hoe gaat KPN hiermee om? Gaan ze mij apart laten aansluiten? Of wachten ze totdat er meerdere mensen een aanvraag indienen?
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Op mijn adres kan ik via Tweak ook al 1000/1000 krijgen incl TV en HBO voor 55,- p/mnd. Bij KPN is dat fors duurder.
Het is dat ik net verlengd heb, maar anders.
[ Voor 9% gewijzigd door maomanna op 26-02-2015 11:13 ]
Dat betwijfel ik dus... in de buurt misschien wel, maar volgens mij helemaal niet bij ons de straat in. Dus hooguit dat ergens op een hoek wel een knopingspunt in de grond ligt..chickpoint schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:10:
[...]
Als ze al ooit bij jou in de buurt glasvezel aangelegd hebben dan licht hij ergens onder een stoep tegel op een rolletje. Toen ik mijn glasvezel pakket aanvroeg bij KPN kon ik gewoon een afspraak maken met een onderaannemer van reggefiber om de glasvezel binnen te laten brengen.
Volgens mij kun je gewoon het beste even KPN bellen dan. Die zullen het toch net iets beter weten te vertellen en het nummer is gratistrix0r schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:16:
[...]
Dat betwijfel ik dus... in de buurt misschien wel, maar volgens mij helemaal niet bij ons de straat in. Dus hooguit dat ergens op een hoek wel een knopingspunt in de grond ligt..
Stuur je PC en huisnr maar even in een DM dan kan ik je meteen uitsluitsel geven of en waar het rolletje voor jouw woning ligt.trix0r schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:16:
[...]
Dat betwijfel ik dus... in de buurt misschien wel, maar volgens mij helemaal niet bij ons de straat in. Dus hooguit dat ergens op een hoek wel een knopingspunt in de grond ligt..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
chickpoint schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:23:
[...]
Volgens mij kun je gewoon het beste even KPN bellen dan. Die zullen het toch net iets beter weten te vertellen en het nummer is gratis
Ik kan op de KPN site niet vinden hoeveel zenders ongecodeerd worden verzonden. Iemand hier die hier een lijst van heeft?
En dan ligt het er gewoon aan wat je in je pakket hebt zitten.
hier kun je zien wat er in het basispakket en in de extra pakketten zit.
Als je het werkend krijg hoor ik het graag. Wordt de 23ste aangesloten en heb dezelfde router. Zou graag internet en tv werkend willen krijgen met alleen de r7000, zonder managed switch etc. Heb geen behoefte aan telefonie dus op zich zou het moeten werken.F winkel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
Heeft iemand KPN glasvezel aan de praat met de R7000 (Firmwareversie V1.0.4.18_1.1.52) direct op NTU aangesloten? Dus methode 2 op netwerkje.com? De r7000 heeft namelijk tegenwoordig VLAN ondersteuning maar ik twijfel of je daarmee voldoende kan instellen?
Vorige week heeft KPN de verbinding verhoogd naar 500/500 welke ik haal wanneer ik de EB rechtstreeks erop zet. Zet ik er een netgear GS105E tussen dan ga ik terug naar 100/100 wat ik niet opgelost krijg
NTU - GS105E - Linksys E4200 = 100/100
NTU - EB - Linksys = 500/500 maar slecht draadloos door de meterkast. en is er niets meer in te stellen op mijn Linksys
Update: Kom erachter dat de WAN van de E4200 gecapped is op 100Mbit
[ Voor 8% gewijzigd door tedjevanduuren op 26-02-2015 18:16 ]
Probleem is mijn telefoon (Nexus 5) wil zich niet registreren op de VOIP gateway in de Experiabox.
Zo ingesteld dat mijn raspberry 2 nics heeft en uit beiden netwerken een IP krijgen.
Op mijn asus router een route toegevoegd van 192.168.2.0 next hop 172.16.etc.etc
Op mijn Raspberry met 1 poot in het 172.16 netwerk en de andere in het 192.168.2 netwerk
net.ipv4.ip_forward=1 ingesteld en iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE
resultaat vanaf mijn 172.16.X netwerk kan ik bij 192.168.2.254 komen, poortscans uitgevoerd en 5060 is ook bereikbaar en kan bij Experia komen.
Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie? Komt dit door een NAT translatie probleem? SIP/VOIP en NAT geeft soms wat issues, maar opzich is de opzet in principe dezelfde als in een Microtik..
Advies en ideeën zijn welkom!
Zonder de traces te zien blijft het wat gokken, maar omdat je routing in orde lijkt zou mijn eerste gok zijn: de Mikrotik heeft een SIP Helper standaard geactiveerd staan op poorten 5060-5061. Jouw iptable rules hebben dat niet.itxs schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:59:
Probleem is mijn telefoon (Nexus 5) wil zich niet registreren op de VOIP gateway in de Experiabox.
Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie? Komt dit door een NAT translatie probleem? SIP/VOIP en NAT geeft soms wat issues, maar opzich is de opzet in principe dezelfde als in een Microtik..
SIP is een beetje een simpel protocol dat net als met FTP de mist in gaat als er ergens NAT gebruikt wordt. Dan moet de router zich mengen in de content om het weer recht te trekken.
Ik even heel snel wat gegoogled, en op deze pagina vond ik referenties aan de juiste syntax om een iptables helper systeem te gebruiken bij je masquarade commando. Ik weet niet of dit je letterlijk gaat helpen, maar ik zou het wel in die hoek zoeken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Het kan zijn dat je nieuwere firmware hebt op je experiabox.itxs schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:59:
Vraagje, ik ben bezig om VOIP (KPN Experia) werkend te krijgen op mijn eigen netwerk. Heb daarin groten deels de zaken gebruikt die pogostokje ook aangaf. Alleen gebruik ik geen Microtik, maar een Asus Router en een Raspberry Pi als router tussen de 2 netwerken.
Zo ingesteld dat mijn raspberry 2 nics heeft en uit beiden netwerken een IP krijgen.
Op mijn asus router een route toegevoegd van 192.168.2.0 next hop 172.16.etc.etc
Op mijn Raspberry met 1 poot in het 172.16 netwerk en de andere in het 192.168.2 netwerk
net.ipv4.ip_forward=1 ingesteld en iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE
resultaat vanaf mijn 172.16.X netwerk kan ik bij 192.168.2.254 komen, poortscans uitgevoerd en 5060 is ook bereikbaar en kan bij Experia komen.
Advies en ideeën zijn welkom!
Daarbij is het niet meer mogelijk om je mobiel te gebruiken als vaste lijn
Als er bij jou EB nog wel losse SIP accounts mogelijk zijn (*103 tm *109 en *120) dan kan het nog wel.
Anders Helaas!
@Pogostokje, ik zat inderdaad ook te kijken naar SIP Helper, zal daar eens mee spelen.
Dank voor jullie meedenken, en hou een ieder op de hoogte van de voortgang.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1626594
Ik ben met mijn Asus router in quarantaine gegooid door UPnP dat over de WAN zou zijn gegaan. Ben weer terug in het normale netwerk, maar ben bang om mijn Asus er weer op te gooien omdat ie nog wel eens wat over UPnP brabbelt in de system logs.
Als ik UPnP uit zet op een Asus router, en zelfs de poort 1900 - UDP dichtgooi met de firewall, laat KPN mij dan m'n gang gaan?
TL;DR
Iemand ervaring met de Asus RT-AC68U die met PPPoE op VLAN 6 zit? Hoe gaat dat? Doet KPN moeilijk?
Apart. Naja ik draai zelf een AC87U met PPPoE VLAN6 en UPnP aan achter een managed switch. Ik heb niks gehoord van KPNJasper Kemper schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:04:
Zag eerder ook al wat mensen over Asus routers praten maar ben mijn punt nog niet tegengekomen, namelijk UPnP
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1626594
Ik ben met mijn Asus router in quarantaine gegooid door UPnP dat over de WAN zou zijn gegaan. Ben weer terug in het normale netwerk, maar ben bang om mijn Asus er weer op te gooien omdat ie nog wel eens wat over UPnP brabbelt in de system logs.
Als ik UPnP uit zet op een Asus router, en zelfs de poort 1900 - UDP dichtgooi met de firewall, laat KPN mij dan m'n gang gaan?
TL;DR
Iemand ervaring met de Asus RT-AC68U die met PPPoE op VLAN 6 zit? Hoe gaat dat? Doet KPN moeilijk?
KPN vertelde mij dat je ook via http://www.itvonline.nl/ kan kijken. Ook daar werkt de stream niet.magneet schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:34:
[...]
speciaal voor je getest, werkt hier perfect.
(de FOX sports APP werkt wel, de UPC Horizon APP ook)
Doet KPN wat anders met hun APP ?
Mijn situatie :
Ik heb een Cisco SG 200-08
switch poort 1 = kpn NT , trunk 4,6,7
switch poort 2 = fritzbox 7390, access 6
switch poort 3 = interactive ontvanger , trunk 4
switch poort 4 = interactive ontvanger , trunk 4
switch poort 5 = experia box , trunk 7
switch poort 6 = fritzbox 7390 , access 100 => poort 4 van de fritz
switch poort 7 = mediaplayer, access 100
switch poort 8 = access 100 (niet in gebruik)
Ik weet niet precies wat KPN gebruikt om de APP te laten werken.
In de Switch heb ik Multicast op FORWARD ALL gezet : helpt niet
Ik krijg maar geen beeld. Moet ik iets in de Fritz 7390 aanpassen of eventueel op de Cisco switch ?
Als ik de Experiabox v8 aan de KPN NT hang en mijn laptop met wifi via de Experia verbind werkt het wel.
Mijn publieke 86.82.X.X ip-adres is dus wel toegestaan op ITV
Mooi dat het werkt, zeker met zo'n monster routerlaugh schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:31:
[...]
Apart. Naja ik draai zelf een AC87U met PPPoE VLAN6 en UPnP aan achter een managed switch. Ik heb niks gehoord van KPN
Heb destijds wat gegoogled en las ergens dat het ook een bug was in deze router, of een firmware versie. Had de nieuwste firmware en UPnP aan toen het gebeurde. Vanaf nu heb ik wrt-merlin firmware en zet ik UPnP uit, en blokkeer ik ook UDP poort 1900.
Toch ben ik een beetje bang omdat de system-logs van de Asus wat brabbelen over UPnP aanzetten en direct weer uit op het moment van een WAN storing en het herstel daarvan.
Deaddust schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:28:
[...]
[...]
Mooi, goed om te horenhatsa schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 07:02:
Beetje late reactie, maar wat bij mij werkte was router en NTU uitzetten, 30 seconden wachten, NTU weer aanzetten, nog even wachten, router aanzetten. Ik heb daarvoor ook ontzettend lang lopen klooien met allemaal verschillende instellingen, maar dit werkte als een zonnetje.
[...]
Is dat normaal? Moet ik er rekening mee gaan houden dat dit vaker gebeurd? Alle devices hier in huis zijn het IP adres kwijt en at is voor sommige apparaten behoorlijk vervelend. Ook zijn alle Port Forwarding rules eruit geknikkerd. Zelfs de WLAN naam was terug naar de standaard naam en wachtwoord. Gelukkig heb ik hier een repeater in huis hangen, anders had de hele boel hier plat gelegen..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hoe kan de repeater dan verbinden? Die weet toch ook de standaard netwerknaam + wachtwoord niet?Jassy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:27:
Ik word vanmorgen wakker en zie dat de modem (Experia v8) even al zijn instellingen eruit heeft gegooid, oftewel een fabrieksreset heeft uitgevoerd.
Is dat normaal? Moet ik er rekening mee gaan houden dat dit vaker gebeurd? Alle devices hier in huis zijn het IP adres kwijt en at is voor sommige apparaten behoorlijk vervelend. Ook zijn alle Port Forwarding rules eruit geknikkerd. Zelfs de WLAN naam was terug naar de standaard naam en wachtwoord. Gelukkig heb ik hier een repeater in huis hangen, anders had de hele boel hier plat gelegen..
Nee dat is niet normaal. Had je de boel wel goed geconfigureerd? KPN kan op afstand routers resetten als ze dat nodig vinden. (Net zo dat ze update's kunnen draaien).Jassy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:27:
Ik word vanmorgen wakker en zie dat de modem (Experia v8) even al zijn instellingen eruit heeft gegooid, oftewel een fabrieksreset heeft uitgevoerd.
Is dat normaal?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wel tracert en pingen naar andere locaties, maar in de browser werkte niks... Erg maf
Had nog even de helpdesk gebeld omdat ik het instap pakket heb gekozen en toch liever het standaardpakket wilde. De klantenservicemedewerker die ik aan de telefoon kreeg zei dat dit geen probleem was en dat iemand van de afdeling glasvezel mijn abo zo zou kunnen aanpassen, maar de persoon van glasvezel waarnaar ik werd doorgeschakeld was nogal onvriendelijk en wilde mij niet helpen.
Beetje nare eerste kennismaking.
Vraag me af hoe de ervaring met de helpdesk van KPN over het algemeen is, bij Ziggo werd ik altijd goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan.
Prima, en inderdaad. Je kunt zo naar het standaard pakket, even bellen met 0800 0404. Doorverbinden met afdeling contracten. En die kunnen dat voor je omzetten. Als we dit nu doen, moeten we een nieuwe order inleggen.bolke de beer schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:04:
Vraag me af hoe de ervaring met de helpdesk van KPN over het algemeen is, bij Ziggo werd ik altijd goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan.
nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/srik schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:25:
Speelt het lage-bitrateprobleem van KPN HD nog? Ik kan er eigenlijk alleen oude informatie over vinden. Wil natuurlijk niet inleveren op beeldkwaliteit als ik van UPC naar KPN zou overstappen.
De eerste 10 kanalen zijn nu in hoge kwaliteit te zien. De overige kanalen (nog) niet, maar ik zie persoonlijk weinig verschil tussen HD en HD glas en geen verschil tussen HD Glas en Ziggo.rik schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:25:
Speelt het lage-bitrateprobleem van KPN HD nog? Ik kan er eigenlijk alleen oude informatie over vinden. Wil natuurlijk niet inleveren op beeldkwaliteit als ik van UPC naar KPN zou overstappen.
Je glas heeft demping of heeft het niet. Ben benieuwd.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Super, bedankt voor je reactie, de jongen van de helpdesk dacht dat afdeling glasvezel dit kon regelen voor me, maar dat klopte blijkbaar niet. Ga morgen meteen regelenrolandos582 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:16:
[...]
Prima, en inderdaad. Je kunt zo naar het standaard pakket, even bellen met 0800 0404. Doorverbinden met afdeling contracten. En die kunnen dat voor je omzetten. Als we dit nu doen, moeten we een nieuwe order inleggen.
Dat kan zeker wel hoor. Demping kan zorgen voor minder doorvoer. Net als bij koper. De demping zou alleen veel minder moeten zijn. En ook bij glas is er uiteraard een schaal van demping.Mojo schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:09:
Kan me niet voorstellen dat er iets mis is in het passieve gedeelte als je 330mbit wel haalt.
Je glas heeft demping of heeft het niet. Ben benieuwd.
Als de demping van zijn lijn bijvoorbeeld 5dB zou zijn dan zal hij dat bij een 100 Mbit abonnement waarschijnlijk helemaal niet merken.
Maar bij een 500 Mbit doorvoer komt het al wat nauwer.
De genoemde nummers zijn ter voorbeeld omdat ik de exacte niet ken.
Ik herken deze problemen. Maak je toevallig gebruik van een Asus router?pekanoot schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:55:
Eindelijk zijn ze bij kpn dan zover dat reggefiber morgen het glasdraadje komt doormeten. Het was toch wel raar dat er intussen al 5 monteurs waren langs geweest die niets konden vinden en alleen vermelden dat in het thuisnetwerk geen storing te vinden is. Inmiddels al weer een paar dagen op 330/400 en na net nog eens meten gaf de server een time out.
Verwijderd
http://www.speedtest.net/my-result/4181364066
Mijn 100/100 verbinding nu.
In 2011 was de max bandbreedte 100/100 nu is blijkbaar een standaard 500/500 aansluiting mogelijk. Ik denk ook dat de techniek (gereedschap) van een paar jaar terug tov nu verbeterd zal zijn gezien de tijd van het aansluiten, toen enkele minuten naar nu al gauw zo'n 10 tot 15 minuten.
En ja ik had een opstelling NTU, managed switch en asus router. Vanuit de switch draadje naar de V8 voor de telefoon en iptv rechtstreeks vanaf de switch. Dus de Asus deed alleen internet. Nu ik in de pilot V10 zit heb ik 14 dagen geleden de kpn opstelling teruggezet naar NTU en V8.
1 1/2 week geleden zijn ze er weer bij geweest en is de V8 vervangen voor de V9.
Overigens behaalde ik met mijn Asus opstelling wel een snelheid van 440 Mbit, soms ook met de V8 en V9, en ja ook dat is te laag.
Nu dus maar afwachten wat er uit komt.
Wederom de vraag gesteld "waarom heeft u deze snelheid dan nodig". Wel ik comm graag nog met mijn vrouw alleen is die heel ver weg daar boven, ofwel dat gaat niemand wat aan.
Als antwoord op mijn aangeven dat ik overweeg over te stappen naar een ander isp kreeg ik te horen dat dit niets uitmaakt, de infrastructuur blijft het zelfde.
Een kabel trekken is helaas geen optie dus ik heb geprobeerd een powerline set (TP Link TL-WPA4220KIT) te gebruiken. Ik heb de volgende aansluitschema's gebruikt:
1) NTU --> TP Link Powerline set --> Experiabox --> PC
2) NTU --> Experiabox --> TP Link Powerline set --> PC
Bij de 1e optie blijkt dat slechts een paar websites het doen. Ik krijg keurig een IP van de Experiabox en in de webinterface van de Experiabox zie ik ook dat deze een WAN IP heeft gekregen. Sites zoals KPN.com en speedtest doen het niet. Ik vermoed dat dit komt omdat de Powerline set een MTU size van 1500 bytes hanteert en de Experiabox een mtu size van 1498 bytes hanteert vanwege de PPOA authenticatie,
Bij optie 2 werkt alles perfect en laden websites zonder problemen. Alleen treedt dan macro blocking op op het beeld van de iTV ontvanger zodra ik gebruik maak van de wireless verbiinding van het powerline setje.
Heeft iemand 1 van bovenstaande situaties al eerder meegemaakt ?
En er liggen ook geen andere kabels vanuit de meterkast naar het appartement (coax?)rapanui schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:30:
Ik zit met een nogal akelig probleem. Een kennis van mij heeft onlangs een glasvezel abbonement afgesloten en de Packetfront NTU zit in een meterkast die buiten de woning is geplaatst.
Een kabel trekken is helaas geen optie dus ik heb geprobeerd een powerline set (TP Link TL-WPA4220KIT) te gebruiken. Ik heb de volgende aansluitschema's gebruikt:
Bij de 1e optie blijkt dat slechts een paar websites het doen. Ik krijg keurig een IP van de Experiabox en in de webinterface van de Experiabox zie ik ook dat deze een WAN IP heeft gekregen. Sites zoals KPN.com en speedtest doen het niet. Ik vermoed dat dit komt omdat de Powerline set een MTU size van 1500 bytes hanteert en de Experiabox een mtu size van 1498 bytes hanteert vanwege de PPOA authenticatie,
Bij optie 2 werkt alles perfect en laden websites zonder problemen. Alleen treedt dan macro blocking op op het beeld van de iTV ontvanger zodra ik gebruik maak van de wireless verbiinding van het powerline setje.
Officieel mag het niet, maar dat kan je wel wat schelen.
eigen keus
[ Voor 6% gewijzigd door maomanna op 02-03-2015 14:45 ]
telefoonliijn loopt vaak het appartement in,kun je daar niks mee.incomer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:37:
[...]
En er liggen ook geen andere kabels vanuit de meterkast naar het appartement (coax?)
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Is het niet mogelijk om ergens onder in de meterkast een gaatje naar binnen te boren en daar een kabeltje doorheen te trekken, het hoeft natuurlijk niet groot te zijn! Als je vanaf je binnenmuur naar de meterkast toe boort heb je ook nog eens dat er niet opeens een plakkaat stucwerk los komt.rapanui schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:30:
Ik zit met een nogal akelig probleem. Een kennis van mij heeft onlangs een glasvezel abbonement afgesloten en de Packetfront NTU zit in een meterkast die buiten de woning is geplaatst.
En op glasvezel maken ze verbinding via PPPoE
Ik heb een ander radicaal voorstel: Reggefiber bellen en aangeven dat de apparatuur niet aan te sluiten is vanaf de aansluiting (de FTU) en verzoeken dat hun aannemer de volledige aansluiting verplaatst naar een plek binnen de woning.rapanui schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:30:
Klinkt als een gekke optie maar geloof me: deze aansluiting had niet zo mogen worden opgeleverd door de aannemer.
Weet iemand waarom ik in Vleuten geen 500/500Mbit verbinding kan kiezen? Gaat momenteel tot max 100100Mbit.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Is er trouwens een mogelijkheid (HD) TV te kijken zonder Settop Box?
Is de standaard netwerk oplossing van KPN bij glasvezel acceptabele of zijn er (veel) betere oplossingen voor de hobbyisten onder ons?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
En of de bestaande netwerkoplossing acceptabel is, dat hangt helemaal van je wensen af. Doe je voornamelijk wat surfen en streamen en is het WIFI bereik van de Experiabox voor jou goed genoeg, dan hoef je niets te veranderen.
In het andere geval kan je naar oplossingen van o.a. netwerkje.com gaan kijken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Alleen een fritzbox 7270 erachter die enkel als switch, 5ghz accessoire en telefooncentrale werkt. Nog een WDMyCloud en ch3snas.
Merkte alleen dat wifi behoorlijk traag werd met alle wifi apparaten tegelijk aan (4 telefoons, 2 tablets, 2 chromecast en 2 printers) in een overbevolkte ether; maar datzelfde probleem had ik met ziggo+fritzbox ook. Gebruik nu de fritzbox voor offloading naar 5ghz.
Heb een 100/100 aansluiting. Zat gisteren op m'n mediacenter series te kijken die vanaf m'n server getrokken worden. Mijn vriendin lag in de slaapkamer TV te kijken, setopbox aangesloten via DVS op de Experiabox. De boel moest om de haverklap bufferen, schijnbaar lukte het niet om een 720p MKV'tje snel genoeg over het netwerk te trekken... Heb de server wel herstart, wat het probleem leek op te lossen, maar dat was maar zo kort dat het eigenlijk niks zei.
Iemand eerder meegemaakt dat het LAN zo traag wordt als er TV gekeken wordt?
Kijk ik dezelfde serie van mijn NAS via mijn mediaspeler, krijg ik dezelfde problemen als jou.
Edit:
Ik houd het wel even in de gaten, kan puur toeval geweest zijn. Tis alleen verdacht dat het vroegah nooit gebeurde en nu ik bij KPN zit en ook digitale TV heb via hetzelfde kastje er opeens dit soort dingen gebeuren.
[ Voor 35% gewijzigd door DizzyWeb op 05-03-2015 09:08 ]
@Rolandos582,
hoe heb jij t aangesloten? ook met een DVS?
In principe staat het los van elkaar.
Is dat een kant en klare Cat6 kabel of heb je zelf de stekkers gemonteerd?rolandos582 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:42:
Nope, gewoon via een Cat6 kabel rechtstreeks vanaf EB.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zelf gemaakt, uiteraard.AvK schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:47:
[...]
Is dat een kant en klare Cat6 kabel of heb je zelf de stekkers gemonteerd?
Dan denk ik dat je probleem daar ligt.rolandos582 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:06:
[...]
Zelf gemaakt, uiteraard.Is zo gepiept ^^
Tot en met Cat5 is het voor een handige monteur die weet wat de normen zijn, goed te doen om een Cat5 kabel af te werken. Bij Cat6 is dat is dat echt een heel stuk moeilijker en eigenlijk moet en wil je dat niet meer doen. De meeste netwerk fouten, storingen en andere hobbels zijn te wijten aan...... je gelooft het niet..... ja inderdaad...... aan bekabelings fouten.
Cat6 handmatig afwerken kan wel. Maar als jij dat omschrijft als een 'koekie' denk ik dat je het onderschat.
Met mijn kabels is niks mis, ik doe het soms zelf. Maar de kabels die ik op het moment gebruik. Zijn handgemaakt door een vriend van mij. Die al jaren in het vak zit en deze kabels maakt/verkoopt. Dus ik denk dat hij wel weet hoe die ze moet makenAvK schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:32:
[...]
Dan denk ik dat je probleem daar ligt.
Tot en met Cat5 is het voor een handige monteur die weet wat de normen zijn, goed te doen om een Cat5 kabel af te werken. Bij Cat6 is dat is dat echt een heel stuk moeilijker en eigenlijk moet en wil je dat niet meer doen. De meeste netwerk fouten, storingen en andere hobbels zijn te wijten aan...... je gelooft het niet..... ja inderdaad...... aan bekabelings fouten.
Cat6 handmatig afwerken kan wel. Maar als jij dat omschrijft als een 'koekie' denk ik dat je het onderschat.
Maak we drijven af van het topic.
Verwijderd
http://www.kpn.com/prive/...ellen/vast-bellen-app.htm
De opstelling NTU - TP Link TP-WDR4300 (OpenWRT)
Ik heb de router volgens mijn geconfigureerd op de manier waarop het zou moeten, maar een PPPoE verbinding opzetten lukt maat niet. Hier wat logging:
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice netifd: VLAN 'eth0.6' link is up
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice netifd: Interface 'WAN' has link connectivity
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.info pppd[16165]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.info pppd[16165]: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.7
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice pppd[16165]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Mijn configuratie:
config interface 'loopback'
option ifname 'lo'
option proto 'static'
option ipaddr '127.0.0.1'
option netmask '255.0.0.0'
config interface 'lan'
option ifname 'eth0.1'
option type 'bridge'
option proto 'static'
option netmask '255.255.255.0'
option ipaddr '192.168.100.1'
config switch
option name 'switch0'
option reset '1'
option enable_vlan '1'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '1'
option vid '1'
option ports '0t 4 5'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '4'
option ports '1t 2'
option vid '4'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '7'
option ports '1t 3t'
option vid '7'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '6'
option ports '0t 1t'
option vid '6'
config interface 'WAN'
option proto 'pppoe'
option ifname 'eth0.6'
option username 'xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet'
option password 'PPP'
option pppd_options 'debug'
Voor de duidelijkheid, met de Experia box aangesloten werkt internet wel.
Volgens mij is de configuratie correct, maar ik kan natuurlijk mis zitten. Heeft iemand een idee hoe uit deze situatie te komen?
Ben er overigens achter waarom mijn LAN zo traag was, had niks met TV te maken.
Heb aan mijn EB mijn HTPC hangen en een kabel naar mijn werkkamer, waar een gigabit switchje ligt, waar de server aan hangt. Ik deed een whopping 650kb/s via Samba vanaf mijn server. Prikte ik 'm direct in het switchje, dan ging het met 55mb/s. Heb nu een switchje achter mijn EB zitten, daarop de HTPC en de switch in mijn andere kamer en het probleem is weg. Geen idee waarom het zo baggertraag was, maar zo werkt het.
Bij mij werkt de pppoe verbinding door mac adres met hoofdletters te doen (AA:B5:XX:B3:B3:B3@internet) en wachtwoord met kleine letters (ppp)slagermvd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:23:
Sinds vandaag aangesloten op KPN glasvezel en probeer nu mijn thuisnetwerk weer te configureren, dit lukt echter niet omdat ik geen PPPoE verbinding opgezet krijg.
De opstelling NTU - TP Link TP-WDR4300 (OpenWRT)
Ik heb de router volgens mijn geconfigureerd op de manier waarop het zou moeten, maar een PPPoE verbinding opzetten lukt maat niet. Hier wat logging:
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice netifd: VLAN 'eth0.6' link is up
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice netifd: Interface 'WAN' has link connectivity
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.info pppd\[16165]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.info pppd\[16165]: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.7
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.notice pppd\[16165]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd\[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd\[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:23 2015 daemon.debug pppd\[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd\[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd\[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:28 2015 daemon.debug pppd\[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd\[16165]: Send PPPOE Discovery V1T1 PADI session 0x0 length 12
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd\[16165]: dst ff:ff:ff:ff:ff:ff src e8:94:f6:b6:66:fc
Fri Mar 6 21:18:33 2015 daemon.debug pppd\[16165]: [service-name] [host-uniq 00 00 3f 25]
Mijn configuratie:
config interface 'loopback'
option ifname 'lo'
option proto 'static'
option ipaddr '127.0.0.1'
option netmask '255.0.0.0'
config interface 'lan'
option ifname 'eth0.1'
option type 'bridge'
option proto 'static'
option netmask '255.255.255.0'
option ipaddr '192.168.100.1'
config switch
option name 'switch0'
option reset '1'
option enable_vlan '1'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '1'
option vid '1'
option ports '0t 4 5'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '4'
option ports '1t 2'
option vid '4'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '7'
option ports '1t 3t'
option vid '7'
config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '6'
option ports '0t 1t'
option vid '6'
config interface 'WAN'
option proto 'pppoe'
option ifname 'eth0.6'
option username 'xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet'
option password 'PPP'
option pppd_options 'debug'
Voor de duidelijkheid, met de Experia box aangesloten werkt internet wel.
Volgens mij is de configuratie correct, maar ik kan natuurlijk mis zitten. Heeft iemand een idee hoe uit deze situatie te komen?
Geen idee of het hoofdletter gevoelig is maar het wachtwoord gok ik van wel.
Het vreemde is wel dat ik de verklaring nog moet versturen, maar de Experiabox V10 al wel heb...pekanoot schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:03:
Mag helaas niet. We hebben allemaal een geheimhoudingsovereenkomst moeten tekenen en deze behelsde ook foto's van het apparaat.
hb96 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:53:
[...]
Het vreemde is wel dat ik de verklaring nog moet versturen, maar de Experiabox V10 al wel heb...
Damn it's good 2b a Tweaker!
En terecht.pekanoot schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:03:
Mag helaas niet. We hebben allemaal een geheimhoudingsovereenkomst moeten tekenen en deze behelsde ook foto's van het apparaat.
Aanmelden kan volgens mij nog wel, maar de kans dat je 1 krijgt is 0,0001%spanx schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:16:
kan ik me nog opgeven voor het testen van de v10?
Succes met testen van de V10 allemaal, ik hoorde al wat goede verhalen van collega's.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Dit topic is gesloten.
![]()