Gaat er ook tegen in. Maar het kan wel.jacovn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 04:41:
Kun je met een v10 je lan ip adres veranderen, of gaat die info ook tegen de nda in ..
Thx, dan ga ik een wissel vragen zo snel als het kan. Ik had al 192.168.2.x/24 op de binnenkant en dat werkt nu wel, maar had er liever nog een firewall tussen, maar kan de lan interface met de v8 niet veranderen.
Kan ook de v8 wel gaan bypassen, maar als het niet goed werkt krijg ik een boze familie..
Dus ik moet eerst maar tijdje achter firewall met mijn eigen spullen, en de dames direct achter de kpn doos.
Op zich verder geen klachten, hij kan 500/500 prima bijbenen hier.
Kan ook de v8 wel gaan bypassen, maar als het niet goed werkt krijg ik een boze familie..
Dus ik moet eerst maar tijdje achter firewall met mijn eigen spullen, en de dames direct achter de kpn doos.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Leuk dat ze met een betere EB komen, en ik denk ook dat het veel beter gaat worden dan de vorige EB's, echter vind ik de Managed Switch + router oplossing nog steeds dé beste in mijn ogen. Als het eenmaal werkt, werkt het ook, je kan customizen wat je wilt (maarja dat zou dus maar die 5% doen van het totaal aantal klanten). Wel vind ik het goed dat we tenminste een stap vooruit gaan qua functionaliteit van de experiabox zoals 5ghz wifi. Ben trouwens ook benieuwd of ze nou de bridge mode terug hebben gezet?
Heb het overigens nog niet getest, aangezien ik dan een handmatige reboot moet doen. En daarvoor is de kater ietwat te groot momenteel.jacovn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:36:
Thx, dan ga ik een wissel vragen zo snel als het kan. Ik had al 192.168.2.x/24 op de binnenkant en dat werkt nu wel, maar had er liever nog een firewall tussen, maar kan de lan interface met de v8 niet veranderen.
5 procent? Eind 2014 had KPN Glasvezel 572.000 klanten. Dan zou 5 procent neerkomen op 28.600 mensen die die oplossing willen.laugh schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:43:
Leuk dat ze met een betere EB komen, en ik denk ook dat het veel beter gaat worden dan de vorige EB's, echter vind ik de Managed Switch + router oplossing nog steeds dé beste in mijn ogen. Als het eenmaal werkt, werkt het ook, je kan customizen wat je wilt (maarja dat zou dus maar die 5% doen van het totaal aantal klanten). Wel vind ik het goed dat we tenminste een stap vooruit gaan qua functionaliteit van de experiabox zoals 5ghz wifi. Ben trouwens ook benieuwd of ze nou de bridge mode terug hebben gezet?
Als het er duizend zouden zijn in heel Nederland lijkt me dat persoonlijk al veel. Voor zo'n laag percentage klanten zou ik dat ook niet doen.
Maar een echte bridge mode zou dat ook oplossen natuurlijk. En dat is veel beter te implementeren.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is het iemand wel eens gelukt om een SIP proxy op te zetten?
Mijn set-up:
Wat mij nu maar niet lukt, is om de SIP proxy ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken. Ik kan hem laten inbellen op de Experiabox (ik zie ook dat *103 bijvoorbeeld gebruikt wordt), en dat SIP clients connectie kunnen maken met de NUC. Calls kunnen echter niet worden gemaakt (worden niet doorgezet).
Daarnaast lukt het mij met geen mogelijkheid om de machines in het 192.168.1.x subnet te laten communiceren met het 192.168.2.x.
Mijn set-up:
- Vanaf de FTU/NTU naar de switch (een TP-Link TL-SG108E op vast IP 192.168.2.200), waar de vlans gesplitst worden:
- Internet naar Netgear R7000 (Nighthawk) - subnet 192.168.1.x, mask 255.255.0.0
- Telefonie en TV naar Experiabox v9 - subnet 192.168.2.x, mask 255.255.255.0 (onveranderbaar)
- Vaste PCs hangen wired aan de R7000
- Smartphones maken via wifi connectie met de R7000 en hebben zo internet.
- Aan de R7000 hangt ook wired een thuisservertje (Win7 op een NUC). De NUC heeft ook een wifi connectie naar de Experiabox
- NUC kan zowel de R7000 als de Experiabox pingen en benaderen
- PCs kunnen de R7000 pingen, en hebben onderling connectie
- PCs kunnen NIET de Experiabox pingen of benaderen
Wat mij nu maar niet lukt, is om de SIP proxy ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken. Ik kan hem laten inbellen op de Experiabox (ik zie ook dat *103 bijvoorbeeld gebruikt wordt), en dat SIP clients connectie kunnen maken met de NUC. Calls kunnen echter niet worden gemaakt (worden niet doorgezet).
Daarnaast lukt het mij met geen mogelijkheid om de machines in het 192.168.1.x subnet te laten communiceren met het 192.168.2.x.
Ja, de testers mogen niets openbaar maken of foto's verspreiden.
Sinds een paar dagen heb ik nu ook glas van KPN 100/100. Ik zou de 24 maart overgaan van UPC naar KPN maar kon niet wachten en heb de boel zelf aangesloten
De verkoopster heeft niet verteld dat het niet mog...
Na de aansluiting had ik binnen een half uur alles draaien. TV, Internet en ¨"telefoon¨" netjes van KPN.
Maar nu komt het, Bij UPC draaide ik altijd een HE IPv6 tunnel o.a. naar mijn raspberry pi met NAS.
Bij KPN werkt de boel niet meer. Het testen van Sixxs werkt ook niet.
volgens meerdere werkt VPN ook niet !!!
Ben ook even aan testen geweest of het de experiabox V9 het probleem is.. een E2000 router, tomato firmware met VLAN er tussen geplaatst. TV, Telefoon en Internet werken maar GEEN IPv6
VPN heb ik niet getest.
Klopt dit allemaal ? dat van IPv6 en VPN...
Na de aansluiting had ik binnen een half uur alles draaien. TV, Internet en ¨"telefoon¨" netjes van KPN.
Maar nu komt het, Bij UPC draaide ik altijd een HE IPv6 tunnel o.a. naar mijn raspberry pi met NAS.
Ben ook even aan testen geweest of het de experiabox V9 het probleem is.. een E2000 router, tomato firmware met VLAN er tussen geplaatst. TV, Telefoon en Internet werken maar GEEN IPv6
VPN heb ik niet getest.
Ik hou het op een configuratiefout, heb namelijk nog nooit gehoord dat KPN dit actief zit te blokkeren.
Heb je zowel in het script dat de tunnel opzet als bij je gebruikersgegevens op http://tunnelbroker.net/ je externe IPv4-adres bijgewerkt naar die van je nieuwe verbinding?
Heb je zowel in het script dat de tunnel opzet als bij je gebruikersgegevens op http://tunnelbroker.net/ je externe IPv4-adres bijgewerkt naar die van je nieuwe verbinding?
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 09-03-2015 08:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb al eerder hier een vraag gesteld, maar ben toch nog een beetje zoekende over wat de ideale oplossing is, voor het aansluiten van alles in het huis.
Ik heb nu dit bedacht:

Kan dit? Is het mogelijk om met OpenWRT het VLAN voor TV door te sturen naar de Experiabox?
Kijk ik nog ergens overheen?
Ik heb nu dit bedacht:

Kan dit? Is het mogelijk om met OpenWRT het VLAN voor TV door te sturen naar de Experiabox?
Kijk ik nog ergens overheen?
Als je het vlan voor Telfonie kan doorsturen zal dat ook wel kunnen voor IPTV neem ik aan. VLAN trunk tussen je router en Experiabox voor VLANs 4 en 7.
Verwijderd
Oudere experiaboxen (getest tot V7) werken niet met ipv6 tunnels. Waarbij je een HE tunnel niet kunt koppelen omdat ping verkeer wordt geblokkerd door de experiabox.atomos schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:53:
VPN heb ik niet getest.
Maar zonder experiabox en eigen router zou het moeten werken maar ik ben al ruim 8 maanden geen KPN klant meer.
Het zier er wel naar uit, ik heb de router terug gezet naar de default instelling van Tomato 30,30,30 en de verbinding opnieuw ingesteld bij UPC. De IPv6 verbinding draait en krijg op http://ipv6-test.com/ IPv6 het juiste adres aangewezen.Raven schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:55:
Ik hou het op een configuratiefout, heb namelijk nog nooit gehoord dat KPN dit actief zit te blokkeren.
Zonder aanpassingen deze aangesloten op de KPN lijn en ( even een koude start) ... nada geen IPv6.
Op mijn eigen systeem (linux) aiccu uitgeprobeerd en wel IPv6 op UPC en geen IPv6 op KPN...
Wel even aiccu gestopt met sudo aiccu stop, en later gestart met sudo aiccu start.
(IP is not ICMP pingable. Please make sure ICMP is not blocked. If you are blocking ICMP, please allow 66.220.2.74 through your firewall.)
VPN (nog) niet uitgeprobeerd.. dit komt later wel aan bod.. eerst IPv6
[ Voor 6% gewijzigd door atomos op 09-03-2015 10:24 ]
Zal de boel nog eens opzetten hier en wel met vlan en IPv6, dit heb ik zaterdag al een keer gedaan..Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:16:
[...]
Oudere experiaboxen (getest tot V7) werken niet met ipv6 tunnels. Waarbij je een HE tunnel niet kunt koppelen omdat ping verkeer wordt geblokkerd door de experiabox.
Maar zonder experiabox en eigen router zou het moeten werken maar ik ben al ruim 8 maanden geen KPN klant meer.
IPtv, telefoon en Interenet werkte met mijn eigen router en de telefoon via router naar de experiabox.
Hierbij werkte IPv6 ook niet. KPN heeft haar/zijn eigen firewall op de consumenten lijn staan....
Thanks, dus dit zou moeten kunnen ook:Ioramus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:48:
Als je het vlan voor Telfonie kan doorsturen zal dat ook wel kunnen voor IPTV neem ik aan. VLAN trunk tussen je router en Experiabox voor VLANs 4 en 7.

De switches zijn nodig om meerdere aansluitingen te kunnen doorsturen van de router (maar 4 LAN poorten) naar de Patch Panels te leiden. Tenminste, daar ga ik van uit (maar daarom hier ook de check
EDIT: Ik zit trouwens net te bedenken, in principe heb ik maar één patch-paneel nodig, zolang ik maar vanaf de switches alles juist verdeel.
Am I right?
[ Voor 11% gewijzigd door Ben.Hahlen op 09-03-2015 11:06 ]
Dit is mijn ervaring met KPN glasvezel:
Klantnummer: 1007019905
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik een klacht indienen over KPN glasvezel.
In eerste instantie wilde ik begin januari mijn KPN ADSL abbonement opzeggen om vervolgens over stappen naar Ziggo. Tijdens het bellen om het abbonement op te zeggen heb ik echter besloten bij KPN te blijven vanwege een erg goede aanbieding namelijk:
1 Jaar KPN glasvezel voor 35 euro per maand
2 Nieuwe TV ontvangers
3 Een draadloze verbindingsset voor 2 tv’s ( dus 3 ontvangers)
Genoemd pakket zou ik binnen enkele weken ontvangen echter ontvang ik alleen een nieuwe router en 1 nieuwe ontvanger. Na hierover gebeld te hebben bij KPN wist niemand van iets en heb ik bijna dagelijks hierover gebeld. Uiteindelijk werd er aangegeven dat de monteur op 29 januari de tv onvanger en de verbindingssets bij zich zou hebben. Echter de monteur had niets bij zich en wist van niets, wederom een leugen van KPN.
Tijdens de installatie bleek bovendien dat glasvezel niet werkte en werd ik uiteindelijk zonder glasvezel en verbindingssets en tweede tv onvanger achtergelaten.
Na installatie werkte glasvezel gelukkig binnen een aantal dagen echter heb ik hierover nog meerdere malen per dag moeten bellen met Reggefiber en KPN. Op dit moment had ik echter nog altijd niet de verbindingssets en tweede tv onvanger. Uiteindelijk heb ik hier minimaal 50 keer over moeten bellen met KPN en elk gesprek duurde ongeveer 60 minuten. Meerdere malen ben ik bovendien weggedrukt door KPN terwijl ik in de wacht stond.
Uiteindelijk heb ik vanwege mijn vasthoudend het wel voor elkaar gekregen om te krijgen waarop ik recht heb.
Ander punt is dat de internetsnelheid die ik haal bij lange na geen 100 MB per seconde is zoals dit wel zou moeten zijn. KPN doet hier niet serieus over en biedt totaal geen oplossing of compensatie voor dit probleem.
Overall gesproken ben ik niet tevreden over KPN glasvezel en heb ik ontzettende spijt dat ik niet naar Ziggo ben overgestapt. Dit had mij een heleboel tijd en stress gescheeld in vergelijking met KPN.
Wat ik wil van KPN is:
1 Ruime compensatie voor het vele aantal uren dat ik kwijt ben aan KPN.
2 Een monteur die bij mij thuis een aantal bedrade verbindingen aanlegt, dit buiten kantooruren.
3 Gemeende excuses van KPN met een passende compensatie.
Indien bovenstaande niet gebeurt zal ik blijven bellen, mailen en brieven blijven sturen aan KPN.
Met vriendelijke groet,
Met andere woorden nog altijd zwaar waardeloos !!!
Geachte heer/mevrouw,
In eerste instantie wilde ik begin januari mijn KPN ADSL abbonement opzeggen om vervolgens over stappen naar Ziggo. Tijdens het bellen om het abbonement op te zeggen heb ik echter besloten bij KPN te blijven vanwege een erg goede aanbieding namelijk:
2 Nieuwe TV ontvangers
Genoemd pakket zou ik binnen enkele weken ontvangen echter ontvang ik alleen een nieuwe router en 1 nieuwe ontvanger. Na hierover gebeld te hebben bij KPN wist niemand van iets en heb ik bijna dagelijks hierover gebeld. Uiteindelijk werd er aangegeven dat de monteur op 29 januari de tv onvanger en de verbindingssets bij zich zou hebben. Echter de monteur had niets bij zich en wist van niets, wederom een leugen van KPN.
Tijdens de installatie bleek bovendien dat glasvezel niet werkte en werd ik uiteindelijk zonder glasvezel en verbindingssets en tweede tv onvanger achtergelaten.
Na installatie werkte glasvezel gelukkig binnen een aantal dagen echter heb ik hierover nog meerdere malen per dag moeten bellen met Reggefiber en KPN. Op dit moment had ik echter nog altijd niet de verbindingssets en tweede tv onvanger. Uiteindelijk heb ik hier minimaal 50 keer over moeten bellen met KPN en elk gesprek duurde ongeveer 60 minuten. Meerdere malen ben ik bovendien weggedrukt door KPN terwijl ik in de wacht stond.
Uiteindelijk heb ik vanwege mijn vasthoudend het wel voor elkaar gekregen om te krijgen waarop ik recht heb.
Ander punt is dat de internetsnelheid die ik haal bij lange na geen 100 MB per seconde is zoals dit wel zou moeten zijn. KPN doet hier niet serieus over en biedt totaal geen oplossing of compensatie voor dit probleem.
Overall gesproken ben ik niet tevreden over KPN glasvezel en heb ik ontzettende spijt dat ik niet naar Ziggo ben overgestapt. Dit had mij een heleboel tijd en stress gescheeld in vergelijking met KPN.
Wat ik wil van KPN is:
2 Een monteur die bij mij thuis een aantal bedrade verbindingen aanlegt, dit buiten kantooruren.
Indien bovenstaande niet gebeurt zal ik blijven bellen, mailen en brieven blijven sturen aan KPN.
Met vriendelijke groet,
Wat moeten wij in die topic met deze rant?
Een paar dingen die mij opvielen..
- 50 x 60 minuten met ze gebeld? Dus je hebt in totaal 50 uur met KPN aan de lijn gehangen?
- 100MB per seconde zal je nooit halen. Dan heb je minimaal een 800Mbit/s lijn nodig en die krijg je echt niet voor 35 euro per maand.
Wat je van KPN vraagt is onrealistisch en zal je ook nooit gaan krijgen. Naar mijn mening hoort zo'n post niet in dit topic thuis.
Een paar dingen die mij opvielen..
- 50 x 60 minuten met ze gebeld? Dus je hebt in totaal 50 uur met KPN aan de lijn gehangen?
- 100MB per seconde zal je nooit halen. Dan heb je minimaal een 800Mbit/s lijn nodig en die krijg je echt niet voor 35 euro per maand.
Wat je van KPN vraagt is onrealistisch en zal je ook nooit gaan krijgen. Naar mijn mening hoort zo'n post niet in dit topic thuis.
Wat een bagger klacht zeg en je eisen van KPN zijn echt onrealistisch. Kan me wel voorstellen waarom KPN jou zou wegdrukken.
Om maar even een positieve ervaring neer te zetten over kpn.
Ik ben sinds 1 februari op mezelf gaan wonen, en in het appartementje was een glasvezel aansluiting aanwezig.
Na wat vergelijken met andere providers komt voor mij KPN als goedkoopste uit de test (alles in 1 pakket + 2 maal HI maakt het wel goedkoop met KPN Compleet)
Rond de 1ste besteld, en 23ste kon het opgeleverd worden.
23ste komt de monteur een half uur vroeger dan gepland, dus mis ik hem net maar hij laat zijn 06 nummer achter zodat ik hem kan bellen als ik er ben. Bel en hij staat 5 minuten later voor de stoep. Prima gozer die meteen controleerdt welke kabel naar mijn appartement gaat (woon boven een winkel, glasvezel komt in de meterkast van de winkel binnen en loopt netwerk kabel naar boven) voorzien van een nieuw kopje en hij komt online.
Persoon in kwestie wilt ook mijn TV etc installeren, alleen omdat ik nog bezig ben met het inrichten van mijn kamer zeg ik dat dat wel lukt (wel samen gekeken dat het echt werkte). en de monteur gaat weer.
Al met al houden ze zich prima aan de afspraken en heb ik alleen maar vriendelijke personeel aan de lijn gehad en/of over de vloer gehad.
Ik ben sinds 1 februari op mezelf gaan wonen, en in het appartementje was een glasvezel aansluiting aanwezig.
Na wat vergelijken met andere providers komt voor mij KPN als goedkoopste uit de test (alles in 1 pakket + 2 maal HI maakt het wel goedkoop met KPN Compleet)
Rond de 1ste besteld, en 23ste kon het opgeleverd worden.
23ste komt de monteur een half uur vroeger dan gepland, dus mis ik hem net maar hij laat zijn 06 nummer achter zodat ik hem kan bellen als ik er ben. Bel en hij staat 5 minuten later voor de stoep. Prima gozer die meteen controleerdt welke kabel naar mijn appartement gaat (woon boven een winkel, glasvezel komt in de meterkast van de winkel binnen en loopt netwerk kabel naar boven) voorzien van een nieuw kopje en hij komt online.
Persoon in kwestie wilt ook mijn TV etc installeren, alleen omdat ik nog bezig ben met het inrichten van mijn kamer zeg ik dat dat wel lukt (wel samen gekeken dat het echt werkte). en de monteur gaat weer.
Al met al houden ze zich prima aan de afspraken en heb ik alleen maar vriendelijke personeel aan de lijn gehad en/of over de vloer gehad.
Denk het wel, heb zelf een dergelijke setup maar dan met een Mikrotik CRS125. Telefonie (vlan7) door naar de experia box, 2 untagged ports (vlan4) voor de IPTV settop boxjes en de rest LAN.Ben.Hahlen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:54:
[...]
Thanks, dus dit zou moeten kunnen ook:
[afbeelding]
De switches zijn nodig om meerdere aansluitingen te kunnen doorsturen van de router (maar 4 LAN poorten) naar de Patch Panels te leiden. Tenminste, daar ga ik van uit (maar daarom hier ook de check).
EDIT: Ik zit trouwens net te bedenken, in principe heb ik maar één patch-paneel nodig, zolang ik maar vanaf de switches alles juist verdeel.
Am I right?
Heb je nu wel of niet je verbindingsset en tweede ontvanger? Indien wel, opgelost dus.MrN schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:47:
Dit is mijn ervaring met KPN glasvezel:
Geachte heer/mevrouw,
2 Nieuwe TV ontvangers
Wat ik wil van KPN is:
Met vriendelijke groet,
Heb je een 100Mbit verbinding? Zo ja, dan klopt het gewoon hè. 100Mbit is geen 100MB/s namelijk.
Compensatie van jouw beltijd (die ontzettend ongeloofwaardig is) ga je niet krijgen. Compensatie omdat je een verbindingssetje niet direct hebt gekregen, ook niet. En bedrade verbindingen ook niet. Jij bent verantwoordelijk voor de snelheid vanaf het modem.
Je bent volgens mij een beetje een zeurpiet.
Thanks, dat zou dan iig moeten werken.Ioramus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Denk het wel, heb zelf een dergelijke setup maar dan met een Mikrotik CRS125. Telefonie (vlan7) door naar de experia box, 2 untagged ports (vlan4) voor de IPTV settop boxjes en de rest LAN.
Enige waar ik dan nog mee worstel of ik niet, op termijn, een nieuwe router moet gaan kopen, ik kom namelijk op 6 IPTV aansluitingen en 14 LAN aansluitingen.
Dat allemaal splitsen gaat eigenlijk tegen mijn idee van ideaal in, maar het is even niet anders...
Wordt door mensen het IPTV signaal "gesplitst" middels een switch? En naar hoeveel TV's?
Ik heb op die mikrotik 24 porten dus niet echt een extra switch nodig, ik heb voor iedere IPTV settop box een aparte kabel naar een wall-socket om die aan te sluiten, maar met een extra switch achter de router werkt in princiepe ook prima, dus 1 poort van je router naar een switch waar dan al je IPTV settop boxjes (en PCs) op zitten.
Als je dat (LAN en IPTV) met 1 switch wil doen, let dan wel op dat die switch managed is en VLAN of een aparte switch voor IPTV die je dan aan een port op je router hangt waar je VLAN4 untagged op zet. Experiabox wijst VLAN4 toe op basis van MAC adres dacht ik, dus als je LAN en IPTV gaan mixen moet je dat of via de Experiabox, of op een managed switch die per port (voor IPTV) ook VLAN 4 kan toewijzen.
Als je dat (LAN en IPTV) met 1 switch wil doen, let dan wel op dat die switch managed is en VLAN of een aparte switch voor IPTV die je dan aan een port op je router hangt waar je VLAN4 untagged op zet. Experiabox wijst VLAN4 toe op basis van MAC adres dacht ik, dus als je LAN en IPTV gaan mixen moet je dat of via de Experiabox, of op een managed switch die per port (voor IPTV) ook VLAN 4 kan toewijzen.
Duidelijk. De Mikrotik staat op het verlanglijstje, maar kan ik nu nog niet echt verantwoorden, dus ik moet met de tussenoplossing gaan werken, zoals getekend.Ioramus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:33:
Ik heb op die mikrotik 24 porten dus niet echt een extra switch nodig, ik heb voor iedere IPTV settop box een aparte kabel naar een wall-socket om die aan te sluiten, maar met een extra switch achter de router werkt in princiepe ook prima, dus 1 poort van je router naar een switch waar dan al je IPTV settop boxjes (en PCs) op zitten.
Ergo: poort op WNDR3700 taggen als VLAN4 (IPTV) en die naar een aparte switch. LAN ook naar een aparte switch en dan alles netjes in het patchpaneel pluggen.
Als de tijd daar is, dan de Netgear en de switches vervangen voor Mikrotik, ruimt ook weer lekker op in de meterkast
Hmm .. ik heb zelf ook bakken troep in de meterkast, Experiabox, ASUS (voor WiFi), Mikrotik RB1100AHx2 (van toen ik nog 500/500 had) en die CRS125 (eerst als switch nu als router - RB1100 had te weinig poorten)
Dan ook nog een Synology DS109j en een HP Microserver G7
Dan ook nog een Synology DS109j en een HP Microserver G7
Hi, ik heb hem onderhand zo aan de praat. Simpelweg de vlans aanmaken voor Internet en tv.F winkel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
Heeft iemand KPN glasvezel aan de praat met de R7000 (Firmwareversie V1.0.4.18_1.1.52) direct op NTU aangesloten? Dus methode 2 op netwerkje.com? De r7000 heeft namelijk tegenwoordig VLAN ondersteuning maar ik twijfel of je daarmee voldoende kan instellen?
Enige wat mij niet lukt is de Experiabox erachter werkend te krijgen voor telefonie. Vermoed dat dat komt omdat de vlan niet tagged doorgezet wordt.
Mocht je mijn configuratie willen, geef maar een gil.
GIL ! Ik heb een ASUS RT-AC 68U en wil de router graag gebruiken ipv de EB. Bellen interesseert me niet. Ik ben niet heel technisch dus is jouw oplossing makkelijk uit te voeren? Is de HD bitrate al aangepast als je een nieuw abo neemt?Blackbird-ce schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Hi, ik heb hem onderhand zo aan de praat. Simpelweg de vlans aanmaken voor Internet en tv.
Enige wat mij niet lukt is de Experiabox erachter werkend te krijgen voor telefonie. Vermoed dat dat komt omdat de vlan niet tagged doorgezet wordt.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Gil! :-) heb er zelf namelijk nog geen tijd voor gehad.Blackbird-ce schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Hi, ik heb hem onderhand zo aan de praat. Simpelweg de vlans aanmaken voor Internet en tv.
Jammer dat telefonie nog niet lukt..
Waarschijnlijk is alleen de laatste écht van belang. Rest is redelijk straightforward: kabel direct van NTU naar R7000 (wan-port). Settopbox direct op de LAN-port (zie screenprint hier onder voor de juiste port, kun je anders instellen uiteraard).F winkel schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:04:
[...]
Gil! :-) heb er zelf namelijk nog geen tijd voor gehad.
Jammer dat telefonie nog niet lukt..

Aangezien hij bedraade verbindingen eist denk ik dat hij de snelheid van de wifi tegen vindt vallen.barrymossel schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:28:
[...]
Heb je een 100Mbit verbinding? Zo ja, dan klopt het gewoon hè. 100Mbit is geen 100MB/s namelijk.
Compensatie van jouw beltijd (die ontzettend ongeloofwaardig is) ga je niet krijgen. Compensatie omdat je een verbindingssetje niet direct hebt gekregen, ook niet. En bedrade verbindingen ook niet. Jij bent verantwoordelijk voor de snelheid vanaf het modem.
Je bent volgens mij een beetje een zeurpiet.
De beltijd is idd ongeloofwaardig maar als dat echt zo is moet hij dit aan kunnen tonen lijkt me. Komt toch terug op je telefoonrekening.
Ja en de snelheid van wifi wordt nergens door KPN gegarandeerd. Dus dan gaat KPN ook echt geen bekabeling voor je aanleggen. Dat moet ie lekker zelf doen.ilfamo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:12:
[...]
Aangezien hij bedraade verbindingen eist denk ik dat hij de snelheid van de wifi tegen vindt vallen.
De beltijd is idd ongeloofwaardig maar als dat echt zo is moet hij dit aan kunnen tonen lijkt me. Komt toch terug op je telefoonrekening.
Ik vind mijn wifi verbinding op zolder ook wat tegenvallen, komt KPN dan bij mij ook kabels trekken?

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 10-03-2015 10:23 . Reden: toevoeging ]
Oooh KPN! Ik overwoog over te stappen. Vind totaal pakket glas best duur achtig. Beloven ze me een heel fixe korting voor de komende maanden. Zou binnen een paar dagen geregeld zijn. Nu drie weken, 4 telefoontjes en mailverkeer verder, nog geen korting... Zojuist weer een mailtje gestuurd, hopelijk krijg ik nu de juiste persoon aan de lijn.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik merk zelf dat als je de Twitter Webcare gebruikt van KPN dat je erg snel bij de juiste personen zit. Misschien heb je daar nog wat aan @warhamstr
Of probeer forum.kpn.com eens. Daar helpen ze je ook heel snel en goed.warhamstr schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:27:
Oooh KPN! Ik overwoog over te stappen. Vind totaal pakket glas best duur achtig. Beloven ze me een heel fixe korting voor de komende maanden. Zou binnen een paar dagen geregeld zijn. Nu drie weken, 4 telefoontjes en mailverkeer verder, nog geen korting... Zojuist weer een mailtje gestuurd, hopelijk krijg ik nu de juiste persoon aan de lijn.
Overigens kun je in de Mijn KPN glasvezel omgeving ook gespreksverslagen van je contact met de helpdesk zien (geloof ik)
Tnx voor de tips. heb weer een mailtje weg. Als dat niet werkt gaan we 't via genoemde kanalen proberen. Wil toch die korting
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik zie dat veel mensen gebruik maken van port-based VLAN. Zou het niet ideaal zijn om MAC-based VLAN ben je weer wat flexibeler. Helaas kost een MAC-based VLAN Switch wel iets meer, maar TP-LINK heeft er bijvoorbeeld genoeg. Daarnaast ondersteund een Mikrotik het ook. Als je telefonie gebruikt, maakt het niet veel uit dan kan je net zo goed de Experiabox gebruiken.
[ Voor 47% gewijzigd door Zenix op 10-03-2015 12:49 ]
MAC-based VLAN is eigenlijk wat Experiabox een beetje doet met de "flexpoorten".
Maar er is 1 grote spelbreker in dit verhaal, zeker als je achter die MAC-based VLAN switch weer domme switches en zo hangt: IGMP Multicast!
Maar er is 1 grote spelbreker in dit verhaal, zeker als je achter die MAC-based VLAN switch weer domme switches en zo hangt: IGMP Multicast!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Klopt, maar dat is bij de EB hetzelfde. Kan het met IGMP Snooping niet worden opgelost? Het wordt pas echt een probleem als een AP gebruikt.eymey schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:09:
MAC-based VLAN is eigenlijk wat Experiabox een beetje doet met de "flexpoorten".
Heeft iemand IGMP snooping op de TL-SG108E werkend?
Ik heb op deze switch de Experiabox, settopbox (IPTV) en een wireless router aangesloten. Als de TV aan staat, wordt de wireless router overstroomd met multicast pakketten, vandaar dat ik IGMP snooping in de switch aan heb gezet. Ik heb echter het idee dat dit helemaal niets doet, mijn wifi router staat nog steeds als een gek te knipperen en internet is niet te bereiken op mn telefoon (via wifi).
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb op deze switch de Experiabox, settopbox (IPTV) en een wireless router aangesloten. Als de TV aan staat, wordt de wireless router overstroomd met multicast pakketten, vandaar dat ik IGMP snooping in de switch aan heb gezet. Ik heb echter het idee dat dit helemaal niets doet, mijn wifi router staat nog steeds als een gek te knipperen en internet is niet te bereiken op mn telefoon (via wifi).
Iemand hier ervaring mee?
Oh met IGMP Snooping kan het vast worden opgelost (hoewel IGMP snooping in de praktijk ook niet altijd even probleemloos is). Echter de meeste 'domme' switches of 'domme' AP's doen ook geen IGMP snooping.Zenix schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Klopt, maar dat is bij de EB hetzelfde. Kan het met IGMP Snooping niet worden opgelost? Het wordt pas echt een probleem als een AP gebruikt.
Maar idd, dit is met de EB net zo'n probleem.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is idd probleem met de domme switches en AP's maar ik zou in zo'n situatie kiezen voor één managed switch en kijken welke AP's IGMP snooping ondersteunenen. Een voorbeeld zijn Asus die routers ondersteunen IGMP snooping en zijn draadloos sterk.eymey schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:24:
[...]
Oh met IGMP Snooping kan het vast worden opgelost (hoewel IGMP snooping in de praktijk ook niet altijd even probleemloos is). Echter de meeste 'domme' switches of 'domme' AP's doen ook geen IGMP snooping.
Maar idd, dit is met de EB net zo'n probleem.
Had je de MTU onder WAN setup niet gewijzigd? Lees hier en daar dat die niet op 1500 mag blijven.Blackbird-ce schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:19:
[...]
Waarschijnlijk is alleen de laatste écht van belang. Rest is redelijk straightforward: kabel direct van NTU naar R7000 (wan-port). Settopbox direct op de LAN-port (zie screenprint hier onder voor de juiste port, kun je anders instellen uiteraard).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand problemen gehad met zijn eigen VLAN setup met de 500Mbit lijn.
Na het verhogen van mijn lijn naar 500Mbit was het geheel niet meer vooruit te branden. Haalde maar maximale snelheden van 180 a 200Mbit en geen 500Mbit.
Na het herstellen van de Experia configuratie en het inzetten van de Experia werkte alles wel op 500Mbit en haal ik vaak snelheden boven de 500Mbit.
Maar het waarom is mij nog steeds niet duidelijk, dus vandaar de vraag of er meer mensen zijn die dat probleem hebben of hebben gehad.
Had er een Cisco SG-200 staan die het VLAN verkeer regelt en nu gebruikt ik hem gewoon als normale switch en geen probleem. Maar als VLAN switch.. Niet werke niet.
Na het verhogen van mijn lijn naar 500Mbit was het geheel niet meer vooruit te branden. Haalde maar maximale snelheden van 180 a 200Mbit en geen 500Mbit.
Na het herstellen van de Experia configuratie en het inzetten van de Experia werkte alles wel op 500Mbit en haal ik vaak snelheden boven de 500Mbit.
Maar het waarom is mij nog steeds niet duidelijk, dus vandaar de vraag of er meer mensen zijn die dat probleem hebben of hebben gehad.
Had er een Cisco SG-200 staan die het VLAN verkeer regelt en nu gebruikt ik hem gewoon als normale switch en geen probleem. Maar als VLAN switch.. Niet werke niet.
PS5 User ;-) ...
Bij XS4ALL is dit nu wel mogelijk de MTU op 1500 https://groups.google.com...s4all.general/DLYbrh-EiLY misschien werkt het nu ook al bij de KPN?fiftyfive schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Had je de MTU onder WAN setup niet gewijzigd? Lees hier en daar dat die niet op 1500 mag blijven.
Wat voor een router heb je? Misschien kan deze de snelheid niet aan en is het tijd voor vervanging.supernova schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:46:
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Gister is bij ons de KPN monteur langs geweest om glasvezel/tv aan te sluiten. We hadden echter nog geen installatiepakket gekregen, dus hij heeft een V8 modem opgehangen die hij toevallig nog in zijn busje had liggen.
Vandaag kregen we echter het installatiepakket alsnog binnen, met daarin de V9.
Wat is verstandig? De V8 of V9 gebruiken cq. welke is stiekem beter?
Ik las hier volgens mij al eerder dat het enkel met de V8 mogelijk was om puur de modem functionaliteit te gebruiken en de wifirouter functie uit te schakelen? Het liefst sluit ik namelijk gewoon mijn eigen Airport Express aan voor wifi.
Ik las hier volgens mij al eerder dat het enkel met de V8 mogelijk was om puur de modem functionaliteit te gebruiken en de wifirouter functie uit te schakelen? Het liefst sluit ik namelijk gewoon mijn eigen Airport Express aan voor wifi.
Bij de V9 kan je ook WiFi uitschakelen en alles via eigen router laten lopen. Ik heb zelf zo'n configuratie. Telefonie en iTV via de V9, vast internet en WiFi via ASUS RT-N66U. Zie ook: http://glasvezelemmen.blo...n-router-bij-kpn.html?m=1Testpanel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:45:
Gister is bij ons de KPN monteur langs geweest om glasvezel/tv aan te sluiten. We hadden echter nog geen installatiepakket gekregen, dus hij heeft een V8 modem opgehangen die hij toevallig nog in zijn busje had liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door JanR1969 op 11-03-2015 16:57 . Reden: Misverstand ]
v8 heeft ook gigabit poorten.
niet zo uit je duim lopen te zuigen man.
v8 heeft bovendien veel uitgebreidere configuratie mogelijkheden.
niet zo uit je duim lopen te zuigen man.
v8 heeft bovendien veel uitgebreidere configuratie mogelijkheden.
[ Voor 130% gewijzigd door Waterlelie op 10-03-2015 21:25 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Inderdaad ik haal 500 Mb uit mijn V8 beetje lastig zonder gigabit poort
En Wifi kun je ook gewoon uitmikken, sterker de V8 kan zelfs volledig in bridge mode.
Happy met de V8
En Wifi kun je ook gewoon uitmikken, sterker de V8 kan zelfs volledig in bridge mode.
Happy met de V8
[ Voor 43% gewijzigd door frank_b op 10-03-2015 22:30 ]
En zojuist is bij ons de nieuwe snelheid een feit geworden
Heb even mogen duren, maar dan heb je ook wat.

Bovenstaande snelheid is met de cisco switch in gebruik. Geen probleem dus.supernova schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:46:
[ Voor 71% gewijzigd door DutchCrownNL op 11-03-2015 09:02 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Welkom bij de clubDutchCrownNL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:59:
En zojuist is bij ons de nieuwe snelheid een feit geworden![]()
[afbeelding]
Als router gebruikte ik een Apple AirPort Timemachine en samen met de Cisco. Toen was het traag, maar nu met de ExperiaBox als router en de cisco als switch, Airport als AP, is alles wel snel.chickpoint schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:48:
[...]
Wat voor een router heb je? Misschien kan deze de snelheid niet aan en is het tijd voor vervanging.
Het lijkt dus met de Cisco te maken te hebben, alleen kan ik het niet vinden en geen idee waarom het zo is.
Met mijn 100Mbit lijn totaal geen problemen, altijd rond de 96Mbit up en down.
Maar met de 500Mbit lijn was ik al blij als ik een snelheid haalde van maximaal 220Mbit down en 150Mbit up.
PS5 User ;-) ...
Denk niet dat het aan de switch ligt als hij achter de experiabox het wel gewoon doet. In feite doet je switch dan niet heel veel anders. Ook de backplane van de switch zou ruim genoeg moeten zijn (13 Gbit bij 8 poorts versie). Wat is je time capsule model (welke versie / jaartal)?supernova schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:18:
[...]
Als router gebruikte ik een Apple AirPort Timemachine en samen met de Cisco. Toen was het traag, maar nu met de ExperiaBox als router en de cisco als switch, Airport als AP, is alles wel snel.
Het lijkt dus met de Cisco te maken te hebben, alleen kan ik het niet vinden en geen idee waarom het zo is.
Met mijn 100Mbit lijn totaal geen problemen, altijd rond de 96Mbit up en down.
Maar met de 500Mbit lijn was ik al blij als ik een snelheid haalde van maximaal 220Mbit down en 150Mbit up.
Dat is een airport Timemachine uit 2014... Die zou het gewoon aanmoeten kunnen en dat laat hij nu ook wel zien zonder dat hij de router is.chickpoint schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Denk niet dat het aan de switch ligt als hij achter de experiabox het wel gewoon doet. In feite doet je switch dan niet heel veel anders. Ook de backplane van de switch zou ruim genoeg moeten zijn (13 Gbit bij 8 poorts versie). Wat is je time capsule model (welke versie / jaartal)?
Hij zit nu met de wan poort op de Cisco switch aangesloten en bedraad via de airport gewoon de snelheden zo als het moet zijn.
Het enige verschil nu is, dat hij niet als router is geconfigureerd.
PS5 User ;-) ...
KPN Internet is (VLAN 6) PPPoE en NAT en mogelijk nog wat firewall rules - dat is voor een hoop routers een (te) grote kluif bij 500Mbp/s.
Heb je al geprobeert om die apple router rechtstreeks aan de FTU te hangen om te checken of dat niet de bottleneck was? Of kan die geen VLANs op de WAN poort aan?
Heb je al geprobeert om die apple router rechtstreeks aan de FTU te hangen om te checken of dat niet de bottleneck was? Of kan die geen VLANs op de WAN poort aan?
Ziet er naar uit dat je airport de limiteren factor is. Kom op zowel de router chart van small netbuilder en in een topic op t Apple forum tegen dat die dingen niet meer dan 325 Mbps aan WAN to LAN.supernova schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:21:
[...]
Dat is een airport Timemachine uit 2014... Die zou het gewoon aanmoeten kunnen en dat laat hij nu ook wel zien zonder dat hij de router is.
Hij zit nu met de wan poort op de Cisco switch aangesloten en bedraad via de airport gewoon de snelheden zo als het moet zijn.
Het enige verschil nu is, dat hij niet als router is geconfigureerd.
https://discussions.apple.com/thread/5422539Gen6 Extreme (same guts exactly as latest AC Gen5 TC) managed 325mbps WAN to LAN.
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1
Heb het verder niet geverifieerd, dus het beste inderdaad nog even testen zonder switch ertussen.
Vreemd. Want heb nu de WAN poort aangesloten naar mijn switch toe en verder niet geconfigureerd (dus alleen door geeft luik voor naar de Cisco toe) en haal gewoon de snelheid.chickpoint schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:53:
[...]
Ziet er naar uit dat je airport de limiteren factor is. Kom op zowel de router chart van small netbuilder en in een topic op t Apple forum tegen dat die dingen niet meer dan 325 Mbps aan WAN to LAN.
[...]
https://discussions.apple.com/thread/5422539
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1
Heb het verder niet geverifieerd, dus het beste inderdaad nog even testen zonder switch ertussen.
Maar zal nog eens testen of dat zo is.... En anders mijn infra maar eens aanpassen en kijken wat er dan gebeurt...
PS5 User ;-) ...
Het verschil zit hem in het feit dat hij dan geen NAT en firewall rules hoeft toe te passen. Dit doet de experiabox immers al. Als hij dat wel moet doen dan kost het wat extra reken kracht.supernova schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Vreemd. Want heb nu de WAN poort aangesloten naar mijn switch toe en verder niet geconfigureerd (dus alleen door geeft luik voor naar de Cisco toe) en haal gewoon de snelheid.
Maar zal nog eens testen of dat zo is.... En anders mijn infra maar eens aanpassen en kijken wat er dan gebeurt...
Daar heb je wel gelijk in. Nu hoeft hij niets te doen. Tja. Dan toch maar de experia laten staan. Of iets anders zoeken.chickpoint schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:27:
[...]
Het verschil zit hem in het feit dat hij dan geen NAT en firewall rules hoeft toe te passen. Dit doet de experiabox immers al. Als hij dat wel moet doen dan kost het wat extra reken kracht.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
PS5 User ;-) ...
Vanavond alles over gezet naar DD_WRT op de Netgear R7000 (weet niet wat het is, ik blijf verschillende opties proberen...)
Alles lijkt te werken: via NTU direct naar R7000 (levert internet), daarna vlans 4 en 7 naar de EB voor TV en telefonie. Enige wat ik nu nog werkend moet krijgen is de SIP server van de EB beschikbaar te krijgen op mn R7000.
Ik begrijp wat men probeert op Netwerkje.com (link) daarvoor, maar krijg het niet aan de praat nog via DD-WRT. Iemand ervaring met het doorlussen van de EB terug naar je eigen router daaronder?
Alles lijkt te werken: via NTU direct naar R7000 (levert internet), daarna vlans 4 en 7 naar de EB voor TV en telefonie. Enige wat ik nu nog werkend moet krijgen is de SIP server van de EB beschikbaar te krijgen op mn R7000.
Ik begrijp wat men probeert op Netwerkje.com (link) daarvoor, maar krijg het niet aan de praat nog via DD-WRT. Iemand ervaring met het doorlussen van de EB terug naar je eigen router daaronder?
Ik heb de KPN app op iPad en iPhone om af en toe tv te kijken. Daar blijkt een kinderslot op te zitten dat op geen enkele manier reageert op de pincode, ongeacht welke code ik in mijn tv-menu op de gewone tv aanmaak. Wat ik ook intoets, de code is altijd fout als ik het kinderslot uit wil zetten.
Ook KPN-webcare wist geen oplossing. Iemand soortgelijke ervaringen?
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Menu > Instellingen > Kinderslot instellingen > pincode (Pincode die geleverd is bij glas, dus de settings pincode) > Pincode actief > van Ja naar Nee > Bewaar instellingen.Reinhard schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:27:
Ik heb de KPN app op iPad en iPhone om af en toe tv te kijken. Daar blijkt een kinderslot op te zitten dat op geen enkele manier reageert op de pincode, ongeacht welke code ik in mijn tv-menu op de gewone tv aanmaak. Wat ik ook intoets, de code is altijd fout als ik het kinderslot uit wil zetten.
Mocht je die pincode niet meer weten? Even bellen met 0800 0404, krijg je na verificatie van je laatste 4 cijfers rek nummer je pincode.
Om van "Ja" naar "Nee" te schuiven heb ik dus de pincode nodig, die hij niet accepteert, zoals ik al schreef. En de pincode die ik invoer kan ik ook op mijn KPN-pagina zien.rolandos582 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:58:
[...]
Menu > Instellingen > Kinderslot instellingen > pincode (Pincode die geleverd is bij glas, dus de settings pincode) > Pincode actief > van Ja naar Nee > Bewaar instellingen.
Mocht je die pincode niet meer weten? Even bellen met 0800 0404, krijg je na verificatie van je laatste 4 cijfers rek nummer je pincode.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Sinds mijn overzetting van 100 naar 500 werkt mijn itvonline niet meer.
Zowel op de computers als de telefoons en tablets.
Blijf de melding krijgen dat ik niet ben verbonden met het thuisnetwerk.
Meerdere mensen die dit probleem hebben (ervaren) ?, zoja hoe hebben jullie dit kunnen oplossen?
Al reeds geprobeerd om de experiabox direct op de NTU aan te sluiten en het dan de site te openen maar dat werkt ook niet.
Meerdere mensen die dit probleem hebben (ervaren) ?, zoja hoe hebben jullie dit kunnen oplossen?
Al reeds geprobeerd om de experiabox direct op de NTU aan te sluiten en het dan de site te openen maar dat werkt ook niet.
Hallo,DutchCrownNL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:28:
Sinds mijn overzetting van 100 naar 500 werkt mijn itvonline niet meer.
Heb je de brief gehad over KPN ITV Online onderweg? Zo ja en het werkt niet, dan even bellen met de helpdesk. Ze kunnen je daar verder helpen, dan moeten ze iets activeren ofzo.
Heeft mij ook geholpen
Nee nog niet gehad. Sterker nog, heb ze net al gebeld maar kreeg iemand aan de lijn die er niet bepaald veel zin in had kreeg ik het idee. Hij verwees me maar door naar het kpn forum want hij wist het niet...Cygnitr0n schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:47:
[...]
Hallo,
Heb je de brief gehad over KPN ITV Online onderweg? Zo ja en het werkt niet, dan even bellen met de helpdesk. Ze kunnen je daar verder helpen, dan moeten ze iets activeren ofzo.
Heeft mij ook geholpen

Hij gaf wel aan dat de computers mogelijk te langzaam zijn voor itv online, terwijl de tablets en telefoons het ook niet doen...

[ Voor 10% gewijzigd door DutchCrownNL op 15-03-2015 15:51 ]
Dat is vreemd. Ik moest mijn accountnummer achterlaten en het zou de volgende dag geactiveerd worden. Bij mij is dat wel goed gegaan. *Jammer dat er zoveel verschil zit in medewerkers dan.DutchCrownNL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:49:
[...]
Nee nog niet gehad. Sterker nog, heb ze net al gebeld maar kreeg iemand aan de lijn die er niet bepaald veel zin in had kreeg ik het idee. Hij verwees me maar door naar het kpn forum want hij wist het niet...
Hij gaf wel aan dat de computers mogelijk te langzaam zijn voor itv online, terwijl de tablets en telefoons het ook niet doen...
Btw: ik krijg volgende week ook 500/500, weet ik ook gelijk of dat het probleem is, denk het niet hoor
[ Voor 7% gewijzigd door DutchWalnut op 15-03-2015 15:54 ]
Hmm inderdaad vreemd.Cygnitr0n schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Dat is vreemd. Ik moest mijn accountnummer achterlaten en het zou de volgende dag geactiveerd worden. Bij mij is dat wel goed gegaan. *Jammer dat er zoveel verschil zit in medewerkers dan.
Btw: ik krijg volgende week ook 500/500, weet ik ook gelijk of dat het probleem is, denk het niet hoor
Inmiddels al een berichtje op het kpn forum geplaatst, even afwachten wat dat gaat doen.
Er bleek iemand anders ook het zelfde probleem te hebben en de koppeling van accountnummer / ip moest opnieuw gemaakt worden.
Dat klinkt mij inderdaad het meest logisch in de oren.DutchCrownNL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:00:
[...]
Hmm inderdaad vreemd.
Inmiddels al een berichtje op het kpn forum geplaatst, even afwachten wat dat gaat doen.
Er bleek iemand anders ook het zelfde probleem te hebben en de koppeling van accountnummer / ip moest opnieuw gemaakt worden.
Hier geen problemen met iTV online en een 500/500 verbindingCygnitr0n schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Dat is vreemd. Ik moest mijn accountnummer achterlaten en het zou de volgende dag geactiveerd worden. Bij mij is dat wel goed gegaan. *Jammer dat er zoveel verschil zit in medewerkers dan.
Gelukkig dan maar. Ik ga het donderdag zien. Gelukkig had ik al de nieuwe FTU, dus monteur hoeft niet te komen. Spannend!Dj-sannieboy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:44:
[...]
Hier geen problemen met iTV online en een 500/500 verbinding
Had nog geen reactie gehad van kpn webcare dus vanmiddag maar even gebeld. Inmiddels doet hij het weerCygnitr0n schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:03:
[...]
Dat klinkt mij inderdaad het meest logisch in de oren.En denk dat KPN webcare het wel redelijk snel oppakt.
Gelukkig dat het is opgelost voor je.DutchCrownNL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:47:
[...]
Had nog geen reactie gehad van KPN webcare dus vanmiddag maar even gebeld. Inmiddels doet hij het weer
Cygnitr0n schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:21:
[...]
Gelukkig dat het is opgelost voor je.Weet je nu ook wat het probleem was?
offtopic:
Heb je nu écht de quote aangepast, zodat er hoofdletters staan...
offtopic: Dat valt mij nu pas ook op. Macht der gewoonte.barrymossel schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:13:
[...]
offtopic:

Cygnitr0n schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:48:
[...]
offtopic: Dat valt mij nu pas ook op. Macht der gewoonte.komt omdat het merk KPN altijd met hoofdletters is
![]()
offtopic:
Ik verbeter ook wel eens spelfoutjes in quotes hoor.
Ik verbeter ook wel eens spelfoutjes in quotes hoor.
De koppeling. Mogelijk doordat ik nu op een andere aansluiting zit in de centrale.Cygnitr0n schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:21:
[...]
Gelukkig dat het is opgelost voor je.Weet je nu ook wat het probleem was?
Zat altijd op een 100mbit aansluiting, en ze hebben toen 1 omgezet naar gigabit.
Hallo, ik heb nog even een vraagje over of je vanaf de meterkast met een CAT6 kabel naar de Experiabox kunt gaan omdat ik het liefst alles bekabeld wil houden. De KPN medewerker zei dat ze het liefst zien dat er max 2 meter zit tussen aansluitdoos en Experiabox maar dat gaat dan dus niet lukken
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Al doe je er 40 meter tussen. Gewoon proberen.marcellux schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:49:
Hallo, ik heb nog even een vraagje over of je vanaf de meterkast met een CAT6 kabel naar de Experiabox kunt gaan omdat ik het liefst alles bekabeld wil houden. De KPN medewerker zei dat ze het liefst zien dat er max 2 meter zit tussen aansluitdoos en Experiabox maar dat gaat dan dus niet lukken
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Inderdaad. Het maakt met fiber echt niet uit hoeveel meter je er tussen hebt. Het is gewoon verwaarloosbaar. Hun lezen gewoon op wat er op het scherm staat.raydekok schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Al doe je er 40 meter tussen. Gewoon proberen.
Via http://en.digitalbitrate.com/ worden de bitrates van de RTV kanalen van Ziggo/UPC inzichtelijk gemaakt. Het zou mooi zijn als daar ook de dezelfde informatie van KPN IPTV via de glasvezel wordt getoond. Ik heb daarom maar eens contact opgenomen met de maker van de site via de contact pagina om te achterhalen wat er nodig is om die KPN IPTV informatie ook toe te voegen.
In ieder geval is duidelijk geworden dat er een IPTV scanner geïnstalleerd moet worden bij een KPN IPTV klant. De maker geeft echter aan dat de scanner toegang nodig heeft tot de kanalen (= transport streams) zonder encryptie. Ik begrijp dat niet helemaal aangezien diverse kanalen bij Ziggo/UPC ook encrypted zijn en toch gewoon de bitrate informatie getoond wordt zoals bijvoorbeeld van E! Entertainment. Encryptie verandert immers niets aan de bitrate van de afzonderlijke streams.
Ook geeft de maker van de site aan dat het lastig is om de IP adressen van de IPTV streams te achterhalen. Ik ben zelf geen KPN klant, dus ik kan niet inschatten of dat inderdaad lastig is. Welke KPN IPTV klant is technisch genoeg met kennis van alle ins en outs van KPN IPTV via de glasvezel om zelf contact op te nemen met de maker van de DigitalBitrate website. Omdat iedere IPTV scanner de maker van de website geld kost lijkt het mij het meest zinvol om te proberen om KPN IPTV via de glasvezel toegevoegd te krijgen omdat nagenoeg alle andere IPTV aanbieders ook dit KPN signaal als bronsignaal gebruiken.
In ieder geval is duidelijk geworden dat er een IPTV scanner geïnstalleerd moet worden bij een KPN IPTV klant. De maker geeft echter aan dat de scanner toegang nodig heeft tot de kanalen (= transport streams) zonder encryptie. Ik begrijp dat niet helemaal aangezien diverse kanalen bij Ziggo/UPC ook encrypted zijn en toch gewoon de bitrate informatie getoond wordt zoals bijvoorbeeld van E! Entertainment. Encryptie verandert immers niets aan de bitrate van de afzonderlijke streams.
Ook geeft de maker van de site aan dat het lastig is om de IP adressen van de IPTV streams te achterhalen. Ik ben zelf geen KPN klant, dus ik kan niet inschatten of dat inderdaad lastig is. Welke KPN IPTV klant is technisch genoeg met kennis van alle ins en outs van KPN IPTV via de glasvezel om zelf contact op te nemen met de maker van de DigitalBitrate website. Omdat iedere IPTV scanner de maker van de website geld kost lijkt het mij het meest zinvol om te proberen om KPN IPTV via de glasvezel toegevoegd te krijgen omdat nagenoeg alle andere IPTV aanbieders ook dit KPN signaal als bronsignaal gebruiken.
Misschien handig als je nog even aangeeft wat het nut zou kunnen zijn van die exercitie.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Inderdaad. De bitrate blijft een discutabel iets. Vroeger was het zeker belangrijk maar met de nieuwe codecs moet je soms toch echt je best doen om iets van verschil te zien tussen een 10 mbit of een 15 mbit stream hoor.
Om nog maar te zwijgen van de variabele bitrates van Ziggo.
De discussie was altijd of een provider wel of niet de van zenders verkregen bronsignalen één op één doorgeven naar de klanten. Beter dan één op één zal het voor de klanten namelijk niet worden. Ook bij Ziggo is daar ondertussen voor niet alle HD kanalen meer sprake van dus wordt het steeds interessanter om op basis van dit soort bitrate achtergrond informatie inzicht te krijgen welke provider het dichtst in de buurt komt van die bronsignalen. Zoveel zijn die H.264 MPEG compressie technieken de afgelopen jaren immers niet gewijzigd. Als dat wel zo zou zijn dan konden namelijk regelmatig diverse ontvanger en TV MPEG hardware vervangen worden. Vandaar mijn poging om naast Ziggo als grootste DVB-C provider ook de bitrates van KPN als grootste IPTV provider van Nederland op die site te krijgen. Hopelijk leidt dat ook tot meer concurrentie op kwaliteit.Barre73 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:11:
Inderdaad. De bitrate blijft een discutabel iets. Vroeger was het zeker belangrijk maar met de nieuwe codecs moet je soms toch echt je best doen om iets van verschil te zien tussen een 10 mbit of een 15 mbit stream hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 22-03-2015 19:25 ]
Of de kwaliteit voor mij als klant voldoet beslis ik door daadwerkelijk tv te kijken, niet door getalletjes met elkaar te vergelijken.
Inderdaad. Bovendien verandert de codec zelf misschien weinig. Maar encoders, hun instellingen en hun power hebben ook genoeg invloed. Het kan goed denkbaar zijn dat de ene isp met lagere bitrate subjectief als beter wordt ervaren dan die met slechts iets hogere bitrate
Dat is mijn punt dus. Beeldkwaliteit is niet objectief meetbaar. En als je het toch meetbaar wil maken (zoals ArChie) dan voldoet eigenlijk geen enkel criterium. Omdat het nou eenmaal een persoonlijke beleving is die niet in getallen te vatten is.
Maar goed: als je het graag wil, mijn zegen heb je. Ik zal er alleen niet naar kijken omdat ik liever kijk naar mijn eigen TV en mijn beleving.
Maar goed: als je het graag wil, mijn zegen heb je. Ik zal er alleen niet naar kijken omdat ik liever kijk naar mijn eigen TV en mijn beleving.
Is de huidige modem die je standaard meegeleverd krijgt adequaat? Wij hebben 100mbs genomen. En kun je echt je abo zo makkelijk wijzigen zonder dat je er langer aan vast zit? M.a.w. gaat er dan niet een nieuwe looptijd beginnen?
Natuurlijk is het modem wat je erbij krijgt toereikend. Het zou een beetje raar staan als KPN snelheids garantie geeft op glasvezel maar dan ontoereikende hardware mee levert. Hoe jij het ervaart hangt natuurlijk totaal af van hoe jij de internet verbinding gebruikt (port forwarding, wifi en nog veel meer) Zowel als de experiabox v8 en v9 kunnen allebei de 500/500 connectie aan en zijn naar mijn inzicht prima stukjes hardware ( hoewel ik de V8 net iets makkelijker vond met portforwarding)el flaco schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:56:
Is de huidige modem die je standaard meegeleverd krijgt adequaat? Wij hebben 100mbs genomen. En kun je echt je abo zo makkelijk wijzigen zonder dat je er langer aan vast zit? M.a.w. gaat er dan niet een nieuwe looptijd beginnen?
Afgelopen vrijdag eindelijk 500/500mbit mogen ontvangen. Het valt me alleen wel op in het weekend en in de avond dat de download op ~350mbit blijft steken. Nu vind ik dat op zich geen probleem, maar er is dus wel een stukje overboeking gaande 
edit:
Nu toch wel de helft minder, of ben ik een mierenneuker?

edit:
Nu toch wel de helft minder, of ben ik een mierenneuker?

HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Saving to: `1000mb.bin'
100%[====================================>] 1,000,000,000 33.1M/s in 35s
2015-03-23 12:45:22 (27.4 MB/s) - `1000mb.bin' saved [1000000000/1000000000]
[ Voor 69% gewijzigd door Baiko op 23-03-2015 17:51 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Halverwege januari heb ik de glaslijn ook verhoogd van 100/100 naar 500/500 en ik maar schoppen dat ik de bandbreedte maar bleef hangen rond de 380/400.
Na diep zoeken kreeg ik een helder idee, zet het antivirus programma eens uit en doe dan een meting en jawel 510/510. Inmiddels maar pc-veilig van kpn genomen en deze werkt zonder noemenswaardige stremming op de down en upload snelheid. Bleek dus dat kasperski zo`n 120 Mbits van mijn download afsnoepte.
Na diep zoeken kreeg ik een helder idee, zet het antivirus programma eens uit en doe dan een meting en jawel 510/510. Inmiddels maar pc-veilig van kpn genomen en deze werkt zonder noemenswaardige stremming op de down en upload snelheid. Bleek dus dat kasperski zo`n 120 Mbits van mijn download afsnoepte.
Sommige viruscanners vinden die mb's erg lekker inderdaad. Blijven er maar vanaf snoepen.pekanoot schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:27:
Halverwege januari heb ik de glaslijn ook verhoogd van 100/100 naar 500/500 en ik maar schoppen dat ik de bandbreedte maar bleef hangen rond de 380/400.
Virusscanner uitgezet, maar het blijft rond de 350mbit hangen. Als je de download grafiek met de upload grafiek vergelijkt zie je veel ups en downs. Geen andere apparaten aangesloten, bekabeling is CAT6. Ook op mijn Debian server getest, toont dezelfde symptomen als de grafieken hieronder. Ook de experiabox een reset gegeven en de kabel tussen de NTU en Experiabox vervangen.

[ Voor 57% gewijzigd door Baiko op 24-03-2015 21:48 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
V8 of V9? Word toch even belletje met KPN klantenservice als je dit blijft houden.Baiko schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:27:
Virusscanner uitgezet, maar het blijft rond de 350mbit hangen. Als je de download grafiek met de upload grafiek vergelijkt zie je veel ups en downs. Geen andere apparaten aangesloten, bekabeling is CAT6. Ook op mijn Debian server getest, toont dezelfde symptomen als de grafieken hieronder. Ook de experiabox een reset gegeven en de kabel tussen de NTU en Experiabox vervangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
ExperiaBox V9 inderdaad. Ik ga nog even proberen de experiabox ertussenuit te halen en een speedtest te doen rechtstreeks op een switch. Mijn vermoeden is dat dit niks gaat uithalen omdat de upload wel gewoon stabiel is.rolandos582 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:02:
[...]
V8 of V9? Word toch even belletje met KPN klantenservice als je dit blijft houden.
Ik ben bang dat ik inderdaad toch de KPN klantenservice moet gaan bellen.
Expariabox kun je er niet zo even tussenuit halen, moet je wel de juiste router/switch met VLAN voor hebben.Baiko schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:59:
[...]
ExperiaBox V9 inderdaad. Ik ga nog even proberen de experiabox ertussenuit te halen en een speedtest te doen rechtstreeks op een switch. Mijn vermoeden is dat dit niks gaat uithalen omdat de upload wel gewoon stabiel is.
Ik ben bang dat ik inderdaad toch de KPN klantenservice moet gaan bellen.
Ik heb een managed cisco slm2008 switch met vlan ondersteuning.Arn0uDz schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Expariabox kun je er niet zo even tussenuit halen, moet je wel de juiste router/switch met VLAN voor hebben.
Dan zou je het rustig kunnen proberen denk ik zo.Baiko schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:20:
[...]
Ik heb een managed cisco slm2008 switch met vlan ondersteuning.
Geprobeerd met switch ertussen, ook slechts 200-350mbit download afhankelijk van iedere test. Upload blijft strak op 500mbit. KPN gebeld, morgen komt een monteur tussen 20:00 - 22:00 om de lijn door te meten. Of het nou opgelost wordt of niet.. strakke service van KPN.
Hopelijk valt het op te lossen. Met glasvezel moet je gegarandeerd 500/500 kunnen halen.. De drie maanden dat ik 500/500 had, was het +/- 540 download en +/- 600 up.Baiko schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:39:
Geprobeerd met switch ertussen, ook slechts 200-350mbit download afhankelijk van iedere test. Upload blijft strak op 500mbit. KPN gebeld, morgen komt een monteur tussen 20:00 - 22:00 om de lijn door te meten. Of het nou opgelost wordt of niet.. strakke service van KPN.
Ze zullen vast wel iets kunnen doen
Dit topic is gesloten.