Workaholic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:53:
Met de overname van ziggo/upc krijg ik een gelegenheid om eerder op te zeggen (UPC) en glasvezel te overwegen.
Paar vragen:
- Ik heb nu twee tv's in mijn appartement gekoppeld aan een COAX aansluiting met 1x een CI+ module en 1x een Horizon box. Klopt het dat ik netwerk kabels moet gaan trekken (en dus moet boren in mijn huurwoning?)
Ja, je moet netwerkkabels trekken.
Je zou de COAX en UTP aan elkaar kunnen knopen en zo de COAX vervangen.
- CI+ bestaat (nog) niet voor IPTV, dat is jammer en kost weer onnodig extra stroom/ruimte op de slaapkamer. Kan iemand meten wat de decoder verbruikt als deze aanstaat en in standby? (watt)?
met een CI+ zijn bezig.
Stroomverbruik van een Arcadyan HMB2260
- Opgenomen vermogen in gebruik: 5,8 Watt
- Opgenomen vermogen bij stand-by: 5,4 Watt
- Maakt iemand gebruik van een ASUS AC68u wifi router als vervanger voor de experia box? Is dit stabiel te noemen?
Als je ook TV gaat kijken, zal je OPEN-WRT oid erop moeten zetten.
KPN werkt met losse netwerkjes.
Zie hier voor meer informatie- Doet de monteur eventueel ook netwerk kabels trekken etc?
Staat ook op de site van KPN.
Afspraak maken met de Gratis monteur
Bij jouw pakket krijg je een Gratis monteur die alles komt installeren. Het enige dat je hier zelf voor hoeft te doen is een installatie afspraak maken met deze monteur. Ruim een week voor je aansluitdatum ontvang je je installatiepakket met daarin het telefoonnummer om een afspraak met de KPN monteur te maken. Zodra je dit pakket hebt ontvangen, kun je de Gratis monteur inplannen op een moment dat het jou uitkomt. De monteur installeert maximaal 2 televisies, 1 laptop, pc of tablet en zorgt voor een werkende vaste telefoonaansluiting.- Heeft iemand ervaring met deze overstap van kabel naar glasvezel + eventuele korting die men nog extra wil bieden via de telefoon?
Volgens de klantenservice gister, konden ze nog 6mnd gratis het pluspakket aanbieden.