Ik ben op zoek naar Glasvezel, ik heb nu UPC en als echte tweaker met thuis server vind ik glasvezel interessant vanwege de dat de upload snelheid gelijk is aan de download snelheid.
Mijn eis voor glasvezel is:
100Mbit internet
en zoveel mogelijk tv zenders in het basis pakket.
Qua prijs rond de prijs van UPC (ik betaal nu 49 voor 120 mbit en 1 tv decoder).
Nu ga ik kijken bij KPN en kom ik het volgende pakket tegen:
Het Standaard pakket KPN
Inhoud van dit pakket:
Internet met 50 Mbit/s
2 HD tv-ontvangers inbegrepen
Ruim 60 tv-zenders/ 17 HD
Toon volledige inhoud
Inclusief de extra’s
Opnemen Pakket
Spotify Premium
voor 59 euro.
Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, dan kom ik uit het volgende bedrag:
Nu heb ik geen 2de decoder nodig (nog niet), en ook geen spotify (heb ik al via Hi).
Ik vind het zonde om voor iets te betalen wat ik niet gebruik. Dus ik ga kijken naar het instap pakket, wat je ook nog eens kan uitbreiden.
KPN Instap
Inhoud van dit pakket:
Internet met 10 Mbit/s
1 HD tv-ontvanger inbegrepen
Ruim 60 tv-zenders/ 17 HD
Geen extra's. en Maar 1 decoder en ik loop 5 euro per maand mis op de 6 maanden korting.
voor 50 euro.
Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, en het opnemen pakket. Daarmee kom ik uit het volgende bedrag:
Tussen de 2 pakketten zit een verschil van 9 euro. Spotify zou normaal 10 euro kosten, wat een 2de decoder kost weet ik niet.
Op zich gunstig want Spoitfy is dan "gratis" maar ik heb het al, via Hi en dan gaat het niet van je databundel af.
Wat hebben jullie gedaan qua pakket? Is het instap pakket waard boven het standaard pakket vanwege 1 decoder. of snijd ik mij zelf dan in de vingers als ik later toch 1 decoder extra nodig heb en dan veel duurder zijn?
Verder was mij nog niet helemaal duidelijk wat de technische verschillen zijn met Telfort. Aangezien Telfort dezelfde KPN modem levert. Maar mogelijk wel vrijer zijn qua modem (hoewel dit ook een experia box is (net gebeld).