[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.264 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 20:31
RuudBurger schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:37:
@hugo Wil me met alle liefde aanmelden, maar zowel met mijn normale "mijnkpn" als een nieuw aangemaakte kom ik niet op het forum. Kan het ook met een DM op tweakers? ;)
Je hebt een nieuw aangemaakt forum account maar je komt er niet in? Je moet namelijk wel een apart forum account aanmaken

Heb je nog geen account?
Praat mee over de blogs.
Help mee op het forum.
Denk mee in 'OnsKPN'.

Correct me if i'm wrong. Maar volgens mij moet dit wel. Ik heb voor beide zelfde inlog, dus ik kan het ook niet zo checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

AvK

Ready Set Go

Mag een gewone tevreden gebruiker ook testen met de nieuwe V10?
Ik bedoel dat mijn netwerk op 100/100 glas op de hedendaagse 'antieke' Thomson TG789vn, out of the box al jaren probleemloos werkt. Dus geen rare switches er tussen of routers om data te scheiden..... En dat met
2 bekabelde PC's, 5 laptops deels bekabeld, deels wifi, media speler, 4 Smartfoons, 4 Tablets, Playstation, SmartTV en 4 aangesloten TV's + telefonie. En dat werkt allemaal. Tegelijkertijd. Mocht ik een nadeel moeten noemen dan is het de beperkte sterkte van de wifi. Ben benieuwd.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-10 21:55
KPN heeft net gebeld.
Aanstaande dinsdag komt de monteur om de NT te vervangen en om te patch in de wijkcentrale uit te voeren.
Dus hopelijk kan ik dinsdag van de nieuwe snelheid gebruik maken :*)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
rolandos582 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:51:
[...]

Je hebt een nieuw aangemaakt forum account maar je komt er niet in? Je moet namelijk wel een apart forum account aanmaken
Ja ik kan ook gewoon "wachtwoord vergeten" doen, krijg ik alles netjes binnen. Maar na nieuw wachtwoord, kom ik daarna er niet meer op. De normal "mijnkpn" pagina met facturen etc. werkt prima.
Heb nu maar even mijn facebook geconnect om in te loggen, dat werkt wel. Thanks in ieder geval.

Ander ding:
Bijna een maand later heb ik eindelijk een 500/500 verbinding, naja half. Ze zijn namelijk vergeten om mijn upload ook mee te nemen. Zit nu dus op 500/100 op wat voor rare reden dan ook. Binnen een aantal dagen wordt het opgelost, werd mij verteld.

[ Voor 31% gewijzigd door RuudBurger op 07-02-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 19:58

Pogostokje

* twiet *

Is er iemand die een experiabox gebruikt als router, en even 3 tellen heeft om via deze test de MSS clamping waarde op te vragen?

Open in een browser deze link:

http://www.speedguide.net/analyzer.php

Deze site laat de waardes gewoon zien. Daar staat dan redelijk bovenaan iets als onderstaande:

MTU = 1492

MSS = 1452

Ik ben even benieuwd wat de default waardes zijn van de KPN experiaboxen. 8)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:55

vr6-only

Blub Blub

MTU: 1500
MSS: 1460

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Thanks. Welke experiabox is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Het betreft de V9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:46
De v8 geeft hier dezelfde waardes.

[ Voor 5% gewijzigd door Jassy op 08-02-2015 10:23 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-10 06:46
RuudBurger schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:41:
Ander ding:
Bijna een maand later heb ik eindelijk een 500/500 verbinding, naja half. Ze zijn namelijk vergeten om mijn upload ook mee te nemen. Zit nu dus op 500/100 op wat voor rare reden dan ook. Binnen een aantal dagen wordt het opgelost, werd mij verteld.
Dit heb ik ook een maand gehad, en ze konden me niet echt een verklaring geven waarom het zo was.
Volgens mij wordt alles automatich gescript bij KPN (de ervaring die ik zakelijk met ze heb) en als dat niet goed werkt kost het simpelweg veel tijd om op te lossen.
Externe partijen schrijven die scripts blijkbaar, en die moeten ingeschakeld worden. De changes zelf lijken ook door externe engineers gedaan te worden.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik heb een experiabox V8 i.c.m. het nieuwe glasvezel aanbod van Telfort (dat is dus geen PPPoE), daar krijg je de volgende waardes:
MTU = 1500
MSS = 1460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Thanks allen.
Ik zou niet zo snel een 1500 waarde verwachten gezien de PPPoE van KPN (1492 is dan de standaard). Bij Telfort zonder PPPoE is 1500 daarom wel logisch. Even mijn theorie opfrissen vrees ik...
Of stuurt KPN soms al het http verkeer van de experiaboxen door een eigen proxy? Dat zal toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hugo ik heb een tweakers account en een mijnkpn maar ik ken me niet aanmelden voor de v10 box als goed is heb ik jou een bericht gestuurd is die in jou privé gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:57:
Hi Tweakers!

Mijn naam is Hugo, community manager van KPN en verantwoordelijk voor de Experiabox V10 pilot. Sommigen van jullie kennen mij wellicht nog uit de tijd dat ik op GoT actief was voor Telfort.

Ik zie dat informatie over de aanstaande pilot dit topic al bereikt had, dus wil jullie bij deze op de hoogte stellen dat de inschrijving inmiddels geopend is. Ik heb erg goede ervaringen met GoT leden in voorgaande pilots, dus hoop weer een aantal van jullie te mogen verwelkomen in deze pilot.
Hugo, wat is dat KPN forum een frustrerend product. Inloggen met mijn mijnkpn account is niet mogelijk.
Ik zou indoen mogelijk wel graag willen mee-testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:40
sl1000 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:21:
[...]

Hugo, wat is dat KPN forum een frustrerend product. Inloggen met mijn mijnkpn account is niet mogelijk.
Ik zou indoen mogelijk wel graag willen mee-testen.
Vermoed dat dat een eerste test is, alleen degenen die het lukt op het forum aan te loggen mogen mee doen :)
Met je standaard mijnkpn glasvezel account kom je er niet op, je moet een nieuwe aanmaken speciaal voor het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:57
sverzijl schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:36:
[...]

Vermoed dat dat een eerste test is, alleen degenen die het lukt op het forum aan te loggen mogen mee doen :)
Met je standaard mijnkpn glasvezel account kom je er niet op, je moet een nieuwe aanmaken speciaal voor het forum.
Geprobeerd en lukte ook niet. Ik snap ook niet waarom ze het forum account persé aan het mijn kpn account willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:17
Mij lukt het prima hoor, snap niet wat je probleem is, doe is andere browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:10
van het kpn forum:
Re: Help jij mee met testen van de Experiabox V10?

Avatar door Community Manager Hugo_ Community Manager
Staande ovatie Schrijver Doet flink mee
op ‎09-02-2015 14:20
Opties
Allen bedankt voor jullie aanmeldingen, erg leuk dat er zoveel interesse is om te helpen testen.

Op dit moment heb ik 50 testmodems tot mijn beschikking, aantal aanmeldingen is nu 54, dus dat betkend dat ik een aantal van jullie voor nu helaas teleur zal moeten stellen. De testgroep wordt in de toekomst mogelijk nog verder uitgebreid, je kan je interesse nog kenbaar maken, maar dit is dan wel voor de reservelijst.

Ik ga nu gegevens controleren van iedereen die zich aangemeld hebben en zal iedereen via een privébericht voorzien van verdere informatie.

Hugo
gaat snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Kijk; daar hebben we wat aan. Ik hoop (en neem aan) dat ik wel mee mag doen, zat wel ergens tussen de eerste 20/30. Maken hier thuis trouwens nog wel gebruik van de 1853's, is het de moeite waard om achter nieuwe aan te gaan voor de hogere bitrates van sommige HD-kanalen? Zijn behoorlijk kieskeurig wat beeldkwaliteit betreft bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 10:05
marijni12 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:58:
Kijk; daar hebben we wat aan. Ik hoop (en neem aan) dat ik wel mee mag doen, zat wel ergens tussen de eerste 20/30. Maken hier thuis trouwens nog wel gebruik van de 1853's, is het de moeite waard om achter nieuwe aan te gaan voor de hogere bitrates van sommige HD-kanalen? Zijn behoorlijk kieskeurig wat beeldkwaliteit betreft bij ons.
Binnenkort worden deze streams ook op de 1853's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:42:
KPN heeft net gebeld.
Aanstaande dinsdag komt de monteur om de NT te vervangen en om te patch in de wijkcentrale uit te voeren.
Dus hopelijk kan ik dinsdag van de nieuwe snelheid gebruik maken :*)
Nice! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 09:09

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:26:
[...]

Opvallendste wijzigingen zijn ondersteuning voor dual band WiFi
Beste Hugo,

Ik heb me ook aangemeld gisteren ( na een lange strijd met inloggen, kwam er via Tweakers achter dat je KPN Glasvezel account niet werkt en een nieuw account moet aanmaken voor het forum).

Ik heb niets meer vernomen, dus ga er vanuit dat ik op de reservelijst sta.

Mocht dit niet het geval zijn, ik bezit een laptop met wifi-A-C adapter dus zou graag mee willen testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

Ok heb wel 2 dingen die wel nagekeken mogen worden.

Bridge mode en VOIP zelf calls kunnen blokkeren. Als KPN er zelf niks aan wilt doen geef dan iig de gebruikers de keuze het te doen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:29:
[...]

Nice! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Net een nieuwe ntu geplaatst. Ik kijken in de switch, geeft maar 100 mbit...
Monteur: Ja je MOET de experiabox gebruiken anders werkt het niet.. :? , Oké hij ze zin, ik dat ding onder het stof vandaan gehaald, aangesloten en raad eens, ja hoor 100 mbit. _O-
Dus inmiddels alles maar weer terug gezet :P

Klantenservice ondertussen gebeld en de aanpassing moet nog worden doorgevoerd in de wijkcentrale.
We wachten dus nog even (on)geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
Zelf vorige week ook over willen stappen. Helaas was dat via mijnkpn niet mogelijk omdat mijn abbonement 'te oud' zou zijn dus een nieuw abbonement afgesloten.

Vanaf 4/2 een nieuw abbonement, maar nergens wordt er gesproken over de 6 maanden voor de helft! Moet ik hier KPN voor bellen of zal dat nog verwerkt worden.

P.S Dit omdat ik in dit topic lees dat andere tweakers die zijn overgestapt wel de korting gekregen hebben of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
tedjevanduuren schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:25:
Zelf vorige week ook over willen stappen. Helaas was dat via mijnkpn niet mogelijk omdat mijn abbonement 'te oud' zou zijn dus een nieuw abbonement afgesloten.

Vanaf 4/2 een nieuw abbonement, maar nergens wordt er gesproken over de 6 maanden voor de helft! Moet ik hier KPN voor bellen of zal dat nog verwerkt worden.

P.S Dit omdat ik in dit topic lees dat andere tweakers die zijn overgestapt wel de korting gekregen hebben of zie ik iets over het hoofd?
Gewoon even bellen, hier ook gedaan en kon kiezen tussen verschillende aanbiedingen :P
oa 6 maanden voor de helft, of 12 maanden glas 500 (á 17,50 p/m) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
DutchCrownNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:27:
[...]

Gewoon even bellen, hier ook gedaan en kon kiezen tussen verschillende aanbiedingen :P
Bedant voor de reactie, zal dat zo maar eens doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Het is sowieso verstandig om elk jaar even contact op te nemen met KPN.

In de meeste gevallen kun je profiteren van dezelfde acties als nieuwe klanten, soms krijg je een beter (persoonlijk) aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
[...]

Ik ben nu een maand aangesloten en heb de 6 maanden gratis.
Was er ook een jaar gratis voor de 500mb dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 01:59
ik kan met de v8 niet online op playstion network weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Sveninho schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Het pakket van 500 was bij ons aan bod gekomen als verlengende klant. Zal voor iedereen wel anders zijn. 500 is ook nog niet bij iedereen leverbaar.
Michel2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:15:
ik kan met de v8 niet online op playstion network weet iemand hoe dit kan?
Helemaal niet? Krijg je een foutmelding?
poorten ingesteld?

[ Voor 24% gewijzigd door DutchCrownNL op 10-02-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
DutchCrownNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Het pakket van 500 was bij ons aan bod gekomen als verlengende klant. Zal voor iedereen wel anders zijn. 500 is ook nog niet bij iedereen leverbaar.

[...]

Helemaal niet? Krijg je een foutmelding?
poorten ingesteld?
Jip allemaal poorten ingestelt firewall zo ver ik maar kon dicht opengezet. En de melding krijg ik dat de ps4 wel verbonden is met internet maar als je vervolgens conntect wil maken met fifa online bijvoorbeeld krijg je melding kan verbinding maken. Heb ook een game pc thuis en op games zoals fifa kan het op pc ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Michel2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:39:
[...]

Jip allemaal poorten ingestelt firewall zo ver ik maar kon dicht opengezet. En de melding krijg ik dat de ps4 wel verbonden is met internet maar als je vervolgens conntect wil maken met fifa online bijvoorbeeld krijg je melding kan verbinding maken. Heb ook een game pc thuis en op games zoals fifa kan het op pc ook niet :(
Lijkt me dan eerder dat er problemen zijn met EA (fifa is immers van ea).
Al zou het eens als test zijn, stel je pc of ps4 eens in op dmz, dan zou hij geen enkele poort mogen blokkeren.

En.... wellicht heeft het hier iets mee te maken -> nieuws: Websites Telfort en Rijksoverheid offline door storing bij Prolocation - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
moet bekennen is met vele games far cry 4, Assassins Creed Unity co op, call of duty enz enz moet bekennen is 1 jaar al bezig en nu was ik het spuig zat en die klanten services van de kpn is gewoon slecht! O ja gta 4 multiplayer ..........

Dus EA kan het niet zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Michel2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:44:
moet bekennen is met vele games far cry 4, Assassins Creed Unity co op, call of duty enz enz moet bekennen is 1 jaar al bezig en nu was ik het spuig zat en die klanten services van de kpn is gewoon slecht! O ja gta 4 multiplayer ..........

Dus EA kan het niet zijn toch?
Apart, zal als ik jou was vragen om een andere EB. Hier hangt hij er niet tussen, dus kan het niet voor je testen (en heb een One ipv een PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
heb geen one :-( maar op ps4 en game pc is het voor allebei het zelfde leidje.. wat is EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Experiabox vermoed ik

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
o ja kan. Krijg ik morgen 1 heb wel 30 minuten geduurt lang leven de services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
EB is inderdaad een Experiabox. We gebruiken nogal vaak een afkorting in dit forum :+

Laat even weten of het met de nieuwe is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 11:51
P-ter schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:55:
Het is sowieso verstandig om elk jaar even contact op te nemen met KPN.

In de meeste gevallen kun je profiteren van dezelfde acties als nieuwe klanten, soms krijg je een beter (persoonlijk) aanbod.
Klopt helemaal. Ik heb dit weekend via Mijn KPN contact opgenomen over mijn abonnement wat afloopt. Binnen 1 dag reactie, goed aanbod en de volgende dag waren alle wijzigingen netjes doorgevoerd. Prima service van KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sveninho schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Alleen voor verlengende klanten, en waar 500mb leverbaar is. (Gebeurt dit wel eens, ook lang niet altijd) 100mb is 6 maanden gratis bij nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 14:17
Tiestor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:39:

....

Zijn er Tweakers die hier ook last van hebben (gehad) de laatste tijd? Zijn er wijzigingen in de configuratie van KPN geweest die ik heb gemist? Ik zou graag wat tips krijgen over hoe ik de telefoon weer werkend krijg :D
Niemand die een idee heeft en mij verder zou kunnen helpen?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Tiestor schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Niemand die een idee heeft en mij verder zou kunnen helpen?
Net even je post gelezen, maar ook ik heb het hier aangesloten via netwerkje, maar geen probleem hier. Experiabox even resetten?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 21:59
Gisteren het installatiepakket binnen gekregen; christ wat een pakket.
EB alvast opgehangen en vanmiddag maar een nieuw stroompunt maken en een tekening maken mbt netwerk bekabeling.

Had de NT al erin geschoven om te kijken of er al glas signaal was, maar dat was nog niet; verwacht dat dat nog in de wijkcentrale ofzo geregeld moet worden.

Pvouput live

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 04:27:
[...]

Alleen voor verlengende klanten, en waar 500mb leverbaar is. (Gebeurt dit wel eens, ook lang niet altijd) 100mb is 6 maanden gratis bij nieuwe klanten.
Wel jammer dat voor nieuwe klanten geen korting op 500mb geldt.....en om voor die korting nu 6 mnd 100mbit te nemen...neuh..dacht het niet ;)

• Michel2
DutchCrownNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:47:
EB is inderdaad een Experiabox. We gebruiken nogal vaak een afkorting in dit forum :+

Laat even weten of het met de nieuwe is opgelost.
EB er aan gezet. LET OP MET INLOGGEN op de v9 inlog naam Admin en dan geen wachtwoord dus op inloggen drukken. Stond namelijk fout in de beschijving van kpn. En dan UPnp IGD aan knallen op je ip van je ps4 knallen en je kan online :)

• B2
  • Laatst online: 22-10 02:10

B2

wa' seggie?

Michel2 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:25:
[...]

EB er aan gezet. LET OP MET INLOGGEN op de v9 inlog naam Admin en dan geen wachtwoord dus op inloggen drukken. Stond namelijk fout in de beschijving van kpn. En dan UPnp IGD aan knallen op je ip van je ps4 knallen en je kan online :)
Dat zijn een hoop knallen, maar mooi dat het gelukt is.

• Michel2
B2 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Dat zijn een hoop knallen, maar mooi dat het gelukt is.
was blij na een hoop gezeik met die v8 waarvan de kpn klanten services zegt u moet hem beter instellen ......

• Tiestor
DutchCrownNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:19:
[...]

Net even je post gelezen, maar ook ik heb het hier aangesloten via netwerkje, maar geen probleem hier. Experiabox even resetten?
Ik ga dat van het weekend weer eens even proberen, meen dat al gedaan te hebben en dat werkte niet.. Vreemde is dat het voorheen gewoon steeds heeft gewerkt en zonder de config te wijzigen nu niet meer >.< Ik laat wel even weten of het opgelost is.

"Be brave, don't shave"

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:44
Ik ben op zoek naar Glasvezel, ik heb nu UPC en als echte tweaker met thuis server vind ik glasvezel interessant vanwege de dat de upload snelheid gelijk is aan de download snelheid.

Mijn eis voor glasvezel is:
100Mbit internet
en zoveel mogelijk tv zenders in het basis pakket.
Qua prijs rond de prijs van UPC (ik betaal nu 49 voor 120 mbit en 1 tv decoder).

Nu ga ik kijken bij KPN en kom ik het volgende pakket tegen:

Het Standaard pakket KPN
Inhoud van dit pakket:
Internet met 50 Mbit/s
2 HD tv-ontvangers inbegrepen
Ruim 60 tv-zenders/ 17 HD
Toon volledige inhoud

Inclusief de extra’s
Opnemen Pakket
Spotify Premium

voor 59 euro.

Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, dan kom ik uit het volgende bedrag:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1t8qk2.jpg

Nu heb ik geen 2de decoder nodig (nog niet), en ook geen spotify (heb ik al via Hi).
Ik vind het zonde om voor iets te betalen wat ik niet gebruik. Dus ik ga kijken naar het instap pakket, wat je ook nog eens kan uitbreiden.

KPN Instap
Inhoud van dit pakket:
Internet met 10 Mbit/s
1 HD tv-ontvanger inbegrepen

Geen extra's. en Maar 1 decoder en ik loop 5 euro per maand mis op de 6 maanden korting.

voor 50 euro.

Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, en het opnemen pakket. Daarmee kom ik uit het volgende bedrag:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2elcs8z.jpg

Tussen de 2 pakketten zit een verschil van 9 euro. Spotify zou normaal 10 euro kosten, wat een 2de decoder kost weet ik niet.

Op zich gunstig want Spoitfy is dan "gratis" maar ik heb het al, via Hi en dan gaat het niet van je databundel af.

Wat hebben jullie gedaan qua pakket? Is het instap pakket waard boven het standaard pakket vanwege 1 decoder. of snijd ik mij zelf dan in de vingers als ik later toch 1 decoder extra nodig heb en dan veel duurder zijn?

Verder was mij nog niet helemaal duidelijk wat de technische verschillen zijn met Telfort. Aangezien Telfort dezelfde KPN modem levert. Maar mogelijk wel vrijer zijn qua modem (hoewel dit ook een experia box is (net gebeld).

• P-ter

P-ter

...

Als ik jou was zou ik dan gewoon voor de instap gaan, aangezien je spotify niet gaat gebruiken is dit voor jou geen voordeel.

Een losse ontvanger kost normaal gesproken 4 euro extra, dus dat verschil van 9 euro is het (in jouw geval) wel waard.

De verschillen zijn normaal gesproken:

- Lagere basissnelheid (als je geen glasvezelpakket afneemt)
- 2 ontvangers bij standaard, in plaats van 1
- Spotify premium inclusief bij standaard
- Opnemen pakket inclusief bij standaard

Edit:

Over het verschil tussen de dienst van Telfort en KPN kan ik niet veel zeggen.
Ik weet wel dat je als Hi klant (mits op hetzelfde adres) gebruik kunt maken van (een deel) van de voordelen van KPN Compleet.

Als je één KPN of Hi abonnement op hetzelfde adres hebt geregistreerd ontvang je:

- Dubbele MB's op je Hi abonnement
- Plus pakket op de TV
- Gratis onderling bellen (dus van je Hi nummer -> Vast nummer en Vast nummer -> Je hi nummer)

Als je meer dan één KPN of Hi abonnement op hetzelfde adres hebt geregistreerd krijg je aanvullend nog:

- 5 euro korting op al deze mobiele abonnementen (mits na een bepaalde datum aangesloten, zie KPN site)
- Onderling (tussen alle nummers op je adres geregistreerd) gratis bellen

Zie ook: www.kpn.com/compleet

KPN Compleet werkt alleen in combinatie met een KPN abonnement (voor TV, telefonie en internet). Niet in combinatie met Telfort (die hebben hun eigen voordeelpakket voor mobiele Telfort abonnees)

[ Voor 54% gewijzigd door P-ter op 12-02-2015 16:34 ]

• MuVo
P-ter schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:26:
Als ik jou was zou ik dan gewoon voor de instap gaan, aangezien je spotify niet gaat gebruiken is dit voor jou geen voordeel.

Een losse ontvanger kost normaal gesproken 4 euro extra, dus dat verschil van 9 euro is het (in jouw geval) wel waard.

De verschillen zijn normaal gesproken:

- Lagere basissnelheid (als je geen glasvezelpakket afneemt)
- 2 ontvangers bij standaard, in plaats van 1
- Spotify premium inclusief bij standaard
- Opnemen pakket inclusief bij standaard

Edit:

Over het verschil tussen de dienst van Telfort en KPN kan ik niet veel zeggen.
Ik weet wel dat je als Hi klant (mits op hetzelfde adres) gebruik kunt maken van (een deel) van de voordelen van KPN Compleet.

Als je één KPN of Hi abonnement op hetzelfde adres hebt geregistreerd ontvang je:

- Dubbele MB's op je Hi abonnement
- Plus pakket op de TV
- Gratis onderling bellen (dus van je Hi nummer -> Vast nummer en Vast nummer -> Je hi nummer)

Als je meer dan één KPN of Hi abonnement op hetzelfde adres hebt geregistreerd krijg je aanvullend nog:

- 5 euro korting op al deze abonnementen (mits na een bepaalde datum aangesloten, zie KPN site)
- Onderling (tussen alle nummers op je adres geregistreerd) gratis bellen

Zie ook: www.kpn.com/compleet

KPN Compleet werkt alleen in combinatie met een KPN abonnement. Niet in combinatie met Telfort (die hebben hun eigen voordeelpakket voor mobiele Telfort abonnees)
Ik heb een Hi abonnement op het zelfde adres. Dit zijn interessante voordelen. Deze voordelen kende ik nog niet. Bedankt! Ik ga vanavond maar eens een definitieve keuzen maken voor een glasvezel abonnement. :)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
Om je andere vraag over Telfort te beantwoorden: er is technisch geen verschil meer met KPN. Wel opvallend: KPN levert 500/500 en Telfort niet. Telfort levert 200/200 en KPN niet.
Diensten zijn verder exact gelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• rolandos582
TheVMaster schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:14:
[...]

Wel jammer dat voor nieuwe klanten geen korting op 500mb geldt.....en om voor die korting nu 6 mnd 100mbit te nemen...neuh..dacht het niet ;)
Tja, er moet toch een verschil zijn hé. Anders hebben bestaande klanten nooit voordeel en zijn alleen de nieuwe klanten in het grote voordeel. 8)7

• DutchCrownNL
En toen kreeg je tot je grote verbazing een pakketje van KPN... Voor de monteur, nieuw glasmodem.
Laat ik nou afgelopen dinsdag de monteur al hebben gehad die exact het zelfde modem heeft geplaatst.. :/

• rolandos582
DutchCrownNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:05:
En toen kreeg je tot je grote verassing een pakketje van KPN... Voor de monteur, nieuw glasmodem.
Laat ik nou afgelopen dinsdag de monteur al hebben gehad die exact het zelfde modem heeft geplaatst.. :/
Fout in het systeem, in het systeem staat dan nog je oude modem. Dan zegt het systeem bij elke wijziging die je aanvraagt/invoert dat je een nieuw modem nodig hebt.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Heeft iemand als iets van Hugo gehoord mbt de EB V10 test? Ik had de goede hoop dat ik bij de eerste groep zou zitten :)

• DutchCrownNL
rolandos582 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:07:
[...]

Fout in het systeem, in het systeem staat dan nog je oude modem. Dan zegt het systeem bij elke wijziging die je aanvraagt/invoert dat je een nieuw modem nodig hebt.
Ah oké. Als het goed is, aldus klantenservice, moet het vandaag gaan werken (de 500), anders morgen weer terug bellen.
Wat ik wel apart blijf vinden is dat het lan poortje in het glasmodem maar op 100 blijft hangen, terwijl in mijn geval, de switch gewoon 1000 aan kan.

@Rolandos, klopt het dat het gekozen pakket de snelheid van de lan aansluiting bepaald?

Edit: Nevermind.. zie dat de wan (glas) snelheid de snelheid bepaald op de lan aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchCrownNL op 12-02-2015 22:42 ]

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Prachtig voor 49 euro 1 decoder en een download van 50 Mbit, maar wat is dan je up-load.
Bij KPN 100/100 krijg je inderdaad 2 iptv ontvangers maar je down en up zijn gelijkwaardig. Daarnaast heb je met 2 onderdelen van kpn of Hi al een kompleet voordeel en in jouw geval is dat een verdubbeling van je mobiele date en gesprek/sms kosten.

• DutchCrownNL
pekanoot schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:13:
Prachtig voor 49 euro 1 decoder en een download van 50 Mbit, maar wat is dan je up-load.
Bij KPN 100/100 krijg je inderdaad 2 iptv ontvangers maar je down en up zijn gelijkwaardig. Daarnaast heb je met 2 onderdelen van kpn of Hi al een kompleet voordeel en in jouw geval is dat een verdubbeling van je mobiele date en gesprek/sms kosten.
Als je een glaslijn hebt is de upload gelijk aan je download. Dus 50/50 of 100/100.
Adsl is een ander verhaal uiteraard.

• pekanoot
Daarom kan je UPC niet vergelijken met glas van KPN.
DutchCrownNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:14:
[...]

Als je een glaslijn hebt is de upload gelijk aan je download. Dus 50/50 of 100/100.

• pekanoot
Ook nog niets van Hugo gehoord, geduld is soms moeilijk maar een schooooone zaak.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
DutchCrownNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:14:
[...]

Zo werkt het niet meer bij KPN. Er zijn nog maar drie pakketten, los van het medium (koper of glas). En allemaal zijn ze asymmetrisch (10/1 en 505/5) . Ook de glasvezellijn. Maar waar je glasvezel hebt wordt dat wel gebruikt en wordt je upload dus op een tiende van de download gezet.

Wil je toch symmetrisch op glas, betaal je 7,50 meer en ga je direct naar 100/100. Ook vanuit dat basispakket. Of 12,50 voor 500/500.

KPN heeft dit gedaan om het aantal pakketten flink te verminderen. Namelijk nog maar drie. Glasvezelsnelheid wordt dan een extra dienst die uit en aan te zetten is waardoor het overzichtelijker wordt. Totaalprijs is niet meer dan vorig jaar toen ze het nog als apart pakket verkochten.
En wie de upload niet kan schelen die neemt gewoon een 50/5 pakket en bespaart zichzelf 7,50 of 12,50.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DutchCrownNL
Sorry had het misschien iets beter moeten verwoorden. Met een glaslijn bedoel ik inderdaad de glasvezel upgrade. Maar wat je aangeeft klopt helemaal.

[ Voor 59% gewijzigd door DutchCrownNL op 12-02-2015 19:24 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mathijs55 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:07:
Heeft iemand als iets van Hugo gehoord mbt de EB V10 test? Ik had de goede hoop dat ik bij de eerste groep zou zitten :)
Hier ook niets meer gehoord. Op het KPN forum is het ook bijzonder stil.

[ Voor 197% gewijzigd door vr6-only op 12-02-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Heb KPN glasvezel besteld :), weet iemand wat de gemiddelde levertijd is? KPN zelf zegt, ongeveer een maand maar het kan ook eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

Binno

. .. ... ....

MuVo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:50:
Heb KPN glasvezel besteld :), weet iemand wat de gemiddelde levertijd is? KPN zelf zegt, ongeveer een maand maar het kan ook eerder.
3 tot 4 weken is ook hetgeen wat ze aanhouden

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
rolandos582 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 04:27:
[...]

Jammer val ilk buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat ik jullie kan vertellen is, is dat Hugo ermee bezig is. Hij controleert alle gegevens, dus heb geduld :)
vr6-only schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:24:
[...]

Hier ook niets meer gehoord. Op het KPN forum is het ook bijzonder stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 08:16
Vanaf vandaag ook KPN gebruiker met glasvezel 100/100.

Ben jaren UPC klant geweest, maar vanaf dat ik de Horizon box heb is het gebruiksgemak snel gedaald. Qualiteit van beeld en internet heb ik niks over te klagen. De gebruiksvriendelijkheid en snelheid van de box is gewoon irritant. Toen ik hoorde dat hier glasvezel kwam (pc 7001) gelijk een abonnement bij KPN afgesloten (eind 2013). De upload was ook een punt om over te stappen op glas (eigen server hier draaien).

Twee weken geleden is glasvezel hier aangelegd en vanmorgen was de KPN man om het modem aan te sluiten. Hij kon binnen 5 minuten weer buitenstaan, maar nog ff gebabbeld. Zo snel gaat die installatie dus :)

TV aangesloten en wat een verademing qua gebruiksgemak vergeleken met de Horizon box. Het menu is supersnel en het beeld....merk eigenlijk niet echt een verschil qua HD. Had gedacht dat die minder zou zijn, maar daar lijkt het niet op.
Voordeel van het menu is dat je gewoon een paar klikken hoeft te doen om ergens te komen en het reageert ook direct. Dat is bij de Horizon box wel wat anders.

Vanavond de coax kabel vervangen voor een netwerkkabel en proberen alles een beetje weg te werken.

Heb de tv ontvanger via HDMI aan de versterker (sony) gekoppeld en deze stuurt het door naar de TV (sony). Moet alleen nog uitzoeken of ik het geluid via de versterker kan regelen met de afstandsbediening van de KPN. Geluid op de TV wil die wel harder en zachter zetten, maar dat staat standaard al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06
Ik heb een paar weken terug besteld. De monteur kon al binnen 2 weken komen na de besteldatum... Ik zou dan alleen lang met een dubbel contract zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Net bericht binnen dat ik mag deelnemen aan de Experiabox V10 pilot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
2 weken over het algemeen, vandaag 3 nieuwe klanten allemaal netjes 2 weken na afsluiten.
hb96 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:11:
Nice, je bevindingen deel je hier toch wel hé 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:18
oeh dat wil ik ook! de v9 is qua WiFi signaal om te janken. Hoe heb je je hiervoor laten uitnodigen?

Spuit11. }:O

Ben benieuwd naar de bevindingen!

[ Voor 9% gewijzigd door tritimee op 13-02-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:23
MuVo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:19:
Ik ben op zoek naar Glasvezel, ik heb nu UPC en als echte tweaker met thuis server vind ik glasvezel interessant vanwege de dat de upload snelheid gelijk is aan de download snelheid.

Mijn eis voor glasvezel is:
100Mbit internet
en zoveel mogelijk tv zenders in het basis pakket.
Qua prijs rond de prijs van UPC (ik betaal nu 49 voor 120 mbit en 1 tv decoder).

Nu ga ik kijken bij KPN en kom ik het volgende pakket tegen:

Het Standaard pakket KPN
Inhoud van dit pakket:
Internet met 50 Mbit/s
2 HD tv-ontvangers inbegrepen
Toon volledige inhoud

Inclusief de extra’s
Opnemen Pakket
Spotify Premium

voor 59 euro.

Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, dan kom ik uit het volgende bedrag:
[afbeelding]

Nu heb ik geen 2de decoder nodig (nog niet), en ook geen spotify (heb ik al via Hi).
Ik vind het zonde om voor iets te betalen wat ik niet gebruik. Dus ik ga kijken naar het instap pakket, wat je ook nog eens kan uitbreiden.

KPN Instap
Inhoud van dit pakket:
Internet met 10 Mbit/s
1 HD tv-ontvanger inbegrepen

Geen extra's. en Maar 1 decoder en ik loop 5 euro per maand mis op de 6 maanden korting.

voor 50 euro.

Dan wil ik minimaal 100Mbit internet dat kost 7,50 extra, en het opnemen pakket. Daarmee kom ik uit het volgende bedrag:

[afbeelding]

Tussen de 2 pakketten zit een verschil van 9 euro. Spotify zou normaal 10 euro kosten, wat een 2de decoder kost weet ik niet.

Op zich gunstig want Spoitfy is dan "gratis" maar ik heb het al, via Hi en dan gaat het niet van je databundel af.

Wat hebben jullie gedaan qua pakket? Is het instap pakket waard boven het standaard pakket vanwege 1 decoder. of snijd ik mij zelf dan in de vingers als ik later toch 1 decoder extra nodig heb en dan veel duurder zijn?

Verder was mij nog niet helemaal duidelijk wat de technische verschillen zijn met Telfort. Aangezien Telfort dezelfde KPN modem levert. Maar mogelijk wel vrijer zijn qua modem (hoewel dit ook een experia box is (net gebeld).
Je kan na 3 maanden je abonnement verlagen en na 1 maand je abo verhogen.
Pak dus het eerste half jaar premium 35 ipv 82,50 incl 100/100 en daarna ga je naar het instappakket voor 57,50

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:00
Hier nog 1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kan de v10 ook na een Mikrotik router, waarna je alle vlan's doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Vandaag zou de dag zijn dat de upgrade naar 500 definitief zou moeten wezen.
Niets is minder waar helaas...
"Er is ergens iets fout gegaan", en kpn stuurt je naar reggefiber, en die stuurt je weer terug naar kpn, en zo gaat het door |:(

Snap werkelijk niet waar het probleem zit, de wijkcentrale is immers geschikt, en heeft genoeg capaciteit. Lijkt me dus een druk op de knop. Maar dat kan alsnog een week of 2 duren...

In de tussentijd maar het nieuwe glasmodem wat via de post kwam geplaatst, had een nieuwere productiedatum als degene die de monteur in zijn auto had 'liggen'. :+

[ Voor 16% gewijzigd door DutchCrownNL op 13-02-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 20-10 21:59
Heb het geheel ook maar aangesloten; eigenlijk om te kijken of de glasvezel al werkt. Ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat t meteen goed werkt; gezien de problemen hier in de straat met t blazen en lassen van de glasvezels. (straat is echt tig keer open geweest, gas, water en afvoerleidingen zijn geraakt etc)

Wanneer zou er ongeveer signaal op de glasvezel moeten staan zodat de nt dat aangeeft? Dan kan ik eventueel problemen al van te voren signaleren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Je bevindingen delen hier, op het forum kan nare gevolgen hebben. Je tekens immers een geheimhoudingscontract. Daarin staat duidelijk aangegeven dat je niets mag bekend maken, tijdens de test noch na de test ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 11:51
MichelatNL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49:
Vanaf vandaag ook KPN gebruiker met glasvezel 100/100.

Ben jaren UPC klant geweest, maar vanaf dat ik de Horizon box heb is het gebruiksgemak snel gedaald. Qualiteit van beeld en internet heb ik niks over te klagen. De gebruiksvriendelijkheid en snelheid van de box is gewoon irritant. Toen ik hoorde dat hier glasvezel kwam (pc 7001) gelijk een abonnement bij KPN afgesloten (eind 2013). De upload was ook een punt om over te stappen op glas (eigen server hier draaien).

Twee weken geleden is glasvezel hier aangelegd en vanmorgen was de KPN man om het modem aan te sluiten. Hij kon binnen 5 minuten weer buitenstaan, maar nog ff gebabbeld. Zo snel gaat die installatie dus :)

TV aangesloten en wat een verademing qua gebruiksgemak vergeleken met de Horizon box. Het menu is supersnel en het beeld....merk eigenlijk niet echt een verschil qua HD. Had gedacht dat die minder zou zijn, maar daar lijkt het niet op.
Voordeel van het menu is dat je gewoon een paar klikken hoeft te doen om ergens te komen en het reageert ook direct. Dat is bij de Horizon box wel wat anders.

Vanavond de coax kabel vervangen voor een netwerkkabel en proberen alles een beetje weg te werken.

Heb de tv ontvanger via HDMI aan de versterker (sony) gekoppeld en deze stuurt het door naar de TV (sony). Moet alleen nog uitzoeken of ik het geluid via de versterker kan regelen met de afstandsbediening van de KPN. Geluid op de TV wil die wel harder en zachter zetten, maar dat staat standaard al uit.
Als je versterker HDMI heeft dan kan je het geluid wel regelen via de afstandsbediening van KPN. SONY ondersteunt besturing van HDMI apparaten via de afstandsbediening van de tv. Ik kan met de afstandsbediening van de tv ook mijn receiver en blu-ray speler bedienen (beide ook van SONY). De afstandsbediening van KPN is universeel, ik kan met deze mijn tv aan- en uitzetten en geluid harder/zachter zetten. Doordat HDMI-besturing op mijn tv aanstaat reageert de receiver ook als ik het geluid aanpas via afstandsbediening van KPN. Ook tv en receiver kan ik zo met één druk op de aan/uit-knop van de KPN afstandsbediening aan/uitzetten ( zitten 2 aan/uit-knoppen op de AB, één om de stb aan/uit te zetten en één om de tv aan/uit te zetten )

[ Voor 4% gewijzigd door JanR1969 op 13-02-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog nix gehoord,en mijn problemen met WiFi wegval is er nog steeds en word erger hoop dat ik er stiekem bij zit of bij de volgende ronde,alles is al vervangen van 4 modems tot de nieuwe bedrading en isra punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Gister bericht dat ik mee kan doen met de V10 test. vanochtend vroeg (5:00)alles omgebouwd naar zijn oorsprong, had niemand tenminste last dat er geen internet verbinding was en dus ook geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:51:
Helaas nog nix gehoord,en mijn problemen met WiFi wegval is er nog steeds en word erger hoop dat ik er stiekem bij zit of bij de volgende ronde,alles is al vervangen van 4 modems tot de nieuwe bedrading en isra punt
Dan lijkt het mij toch dat het aan je huis ligt: storingen, dikke muren met bewapening, etc. Dat soort dingen. Vraag me af of die V10 dan gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Betwijfel of het aan het huis te wijten is. Ik heb zelf een compleet houten woning zonder ook maar 1 steen of beton ja, de fundering dan. Als ik wifi meet op 5 meter, door 3 wanden van gipssplaat, heb ik een demping van -55dBm op een afstand van 9 meter een demping van -75 dBm, in dezelfde ruimte. in een andere ruimte 2 gipswanden en een afstand van 2 meter een demping van -50 dBm vergroot ik deze afstand naar 5 meter kom ik op -45 dBm. Ergo vraag mij af of je de schuld altijd aan het huis moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Een verhoging naar 500/500 kost 17,50 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Wifi is zo afhankelijk van de omgeving en de ontvanger. Het zal nooit hetzelfde werken als dezelfde setup maar dan bij een ander. Ook kan het zijn dat op alleen maar Apple producten dat het niet goed werkt maar op Android ofzo wel. Het kan ook zo zijn dat 1 apparaat de wifi zo verhinderd dat het niet goed werkt. Ook kan een keuken, spiegels, glas funest zijn voor je wifi.

Mensen die gewoon wat surfen en wat mailen kunnen met wifi wel vooruit net als op een smartphone. wil je echt bestanden overzetten gebruik dan beter een kabel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:40
[...]
Wist niet dat het zo simpel was. Net ook maar even gedaan en verlengd voor een jaar, scheelt toch een 225 euro op jaarbasis tov wat ik nu betaal. Meteen ook maar m'n 2e STB (oude Motorola 1963) om laten ruilen voor een recenter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
DutchCrownNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:19:
[...]

Reset heeft wederom niet geholpen. Ik denk dat ik van de week even met KPN ga bellen om te kijken of ik een nieuwe EB kan krijgen.. Voorheen werkte het zonder enig probleem. En nu zag ik dat na een herstart van de EB TV en Voice het niet deden tot een nieuwe herstart. Vervolgens werkte wel alles, maar blijft vreemd dat ik Voice niet meer aan de praat krijg via de Mikrotik zonder dat de config is gewijzigd..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Tiestor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:15:
[...]

Reset heeft wederom niet geholpen. Ik denk dat ik van de week even met KPN ga bellen om te kijken of ik een nieuwe EB kan krijgen.. Voorheen werkte het zonder enig probleem. En nu zag ik dat na een herstart van de EB TV en Voice het niet deden tot een nieuwe herstart. Vervolgens werkte wel alles, maar blijft vreemd dat ik Voice niet meer aan de praat krijg via de Mikrotik zonder dat de config is gewijzigd..
Heel apart inderdaad, lijkt me niet dat het aan de EB ligt, maar je weet het nooit.
Hier heb ik het als volgt;
Glasmodem -> Managed Switch
Managed Switch -> Router (Internet) & EB (Voice)
TV loopt via de switch direct naar de tv kastjes.
sverzijl schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:06:
[...]

Wist niet dat het zo simpel was. Net ook maar even gedaan en verlengd voor een jaar, scheelt toch een 225 euro op jaarbasis tov wat ik nu betaal. Meteen ook maar m'n 2e STB (oude Motorola 1963) om laten ruilen voor een recenter model.
Nice! Is toch weer mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:37

AvK

Ready Set Go

raydekok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:58:
Wifi is zo afhankelijk van de omgeving en de ontvanger. Het zal nooit hetzelfde werken als dezelfde setup maar dan bij een ander. Ook kan het zijn dat op alleen maar Apple producten dat het niet goed werkt maar op Android ofzo wel. Het kan ook zo zijn dat 1 apparaat de wifi zo verhinderd dat het niet goed werkt. Ook kan een keuken, spiegels, glas funest zijn voor je wifi.
Wat echt funest is is onder je laminaat een tussenlaag met van die aluminium folie erop. Komt vaker voor dan je denkt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

veel topic en de search geeft niet wat ik zoek.

ik heb een eb8 met een 100/100 abo. vanuit de zaak heb ik een siemens voip telefoon die direct op de eb zit. nu moet daarvoor een udp rule gemaakt worden anders valt de verbinding na een paar minuten weg. Dat is gedaan en werkt nu goed
Echter nu wil ik prive ook op deze manier gaan bellen. Dus met een tweede voip siemens kastje. Gaat dat lukken ? ik kan de rule maar naar 1 poort laten verwijzen lijkt me ?
iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 14-02-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 19:31
maomanna schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:32:
[...]

Je kan na 3 maanden je abonnement verlagen en na 1 maand je abo verhogen.
Pak dus het eerste half jaar premium 35 ipv 82,50 incl 100/100 en daarna ga je naar het instappakket voor 57,50
Die optie had ik nog niet bekeken, kan ik dat ergens teruglezen dat dat daadwerkelijk kan. Niet dat ik je niet geloof natuurlijk maar wil het graag wel ergens zwart op wit zien in de voorwaarden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
bifi_G60 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 08:17:
[...]

Die optie had ik nog niet bekeken, kan ik dat ergens teruglezen dat dat daadwerkelijk kan. Niet dat ik je niet geloof natuurlijk maar wil het graag wel ergens zwart op wit zien in de voorwaarden :-)
Zo heb ik het ook gedaan. Na 6 maanden ben ik overgegaan naar standaard ipv premium. Je mag gewoon naar beneden bij alles-in-1 na je actie periode.

Je geeft aan ook een abonnement te hebben bij Hi, hierdoor krijg je gratis KPN Compleet. Dubbele data bij je bundel, dubbel aantal belminuten, onbeperkt bellen met al je thuisnummers op hetzelfde adres en het plus pakket helemaal gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
[...]

Voor de snelheid bij het pakketoverzicht staat een ?
klik daarop en onderaan staat dat je mag wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een vraag waar ik, tot nu toe, geen eenduidig antwoord op heb kunnen vinden, dus ik hoop zo een goed antwoord te krijgen:
Ik heb voor mijn nieuwe woning ook KPN Glasvezel besteld, inclusief tv en bellen.
Nu had ik in mijn vorige woning mijn eigen router, waar alle instellingen goed in staan, qua port-forwarding etc. Kan ik deze router "gewoon"gebruiken achter de ExperiaBox? Ik begrijp dat de ExperiaBox niet in bridge gezet kan worden (tenzij ik een V8 krijg), dus als ik wifi op de EB uitzet en alles forward naar mijn router, dan zou het goed moeten komen, neem ik aan?

Tevens: ik heb nu tijdelijk mijn server bij mijn broer gestald, die ook KPN Glasvezel heeft. Vorige week waren ineens alle port-forwards verdwenen in de EB. Is dat iets dat vaker voorkomt?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
[...]

ik kon max 3mnd 500/500 gratis, maja dat zag ik weer niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat kreeg ik ook bevestigd door de KS van KPN bij m'n DSL pakket. Na de actie periode kan je kosteloos downgraden (of upgraden).
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 23:35
Ben.Hahlen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:36:
Ik heb een vraag waar ik, tot nu toe, geen eenduidig antwoord op heb kunnen vinden, dus ik hoop zo een goed antwoord te krijgen:
Ik heb voor mijn nieuwe woning ook KPN Glasvezel besteld, inclusief tv en bellen.
Nu had ik in mijn vorige woning mijn eigen router, waar alle instellingen goed in staan, qua port-forwarding etc. Kan ik deze router "gewoon"gebruiken achter de ExperiaBox? Ik begrijp dat de ExperiaBox niet in bridge gezet kan worden (tenzij ik een V8 krijg), dus als ik wifi op de EB uitzet en alles forward naar mijn router, dan zou het goed moeten komen, neem ik aan?

Tevens: ik heb nu tijdelijk mijn server bij mijn broer gestald, die ook KPN Glasvezel heeft. Vorige week waren ineens alle port-forwards verdwenen in de EB. Is dat iets dat vaker voorkomt?
Zou moeten kunnen volgens mij. Heb zelf gekozen om een managed switch voor de Experia te zetten, en het vlan voor internet door te zetten naar mijn eigen router.

Port forwards kwijt ben ik in het verleden ook wel eens tegen gekomen. Vermoed zelf dat KPN dan een firmware update doorvoert oid. Had destijds voor mn port forwards en MAC-filters een Selenium-scriptje gemaakt om het allemaal weer goed te zetten. Nu geen last meer van door de splitsing tussen Experia en Netgear router.

[ Voor 13% gewijzigd door Blackbird-ce op 16-02-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
http://www.certipedia.com...8?locale=en&page_number=1

lijkt er dus op dat de Zte h369a de nieuwe experiabox gaat worden... Helaas helemaal geen tech specs over te vinden. Ben wel benieuwd of dit modem dan bijv vplus ondersteund e.d. Iemand die meer info heeft?
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.