[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.070 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
rolandos582 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Admin/admin met kpn of KPN of Kpn of niks invullen.
Zou kpn moeten zijn met kleine letters. anders zou je admin eens kunnen proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:34 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
laugh schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:17:
@White_Collar.
Ik denk niet dat het door je router komt. Heb je geprobeerd om rechtstreeks op de ExperiaBox aan te sluiten en dan een speedtest te doen? Dus zonder switch etc. Het ligt waarschijnlijk aan je pc. Ik heb zelfs 1 pc in huis die op de 1 of andere manier niet boven de 100 Mbps komt... start ik het op in safe mode en opeens haalt ie wél 500 8)7.
Thanks voor je reactie. Met de EB rechtstreeks geen problemen, ook als daar de switch tussen zit heb ik geen problemen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Voor de tweakers die KPN abonnee zijn, je kunt je inschrijven voor de ExperiaBox v10 pilot. Zie ook het KPN Forum: http://forum.kpn.com/t5/Internet/bd-p/KPN_Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik zie het nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Een 404 error als je de link aanklikt op het kpn forum en een bericht van webcare dat het er aankomt.

Wellicht jullie iets beter kijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Als je goed kijkt en LEEST dan zie je dat iemand al ingeschreven staat. iig dat komt me zo over als ik het zo lees ;).

Die reactie van Nienke is later geplaats, mijn opmerking was duidelijk voor die reactie van Nienke. En die Error die je krijgt, dat was de handleiding van de ExperiaBox v10 die inmiddels is verwijderd door KPN..

[ Voor 7% gewijzigd door Requa op 26-01-2015 22:47 . Reden: Samenvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er staat toch echt duidelijk door webcare aangegeven dat er binnenkort meer bekend word gemaakt over hoe je kan inschrijven en wat de voorwaarde zijn. Je kan je dus nog niet inschrijven maar webcare heeft de probleem gevallen alvast gematst. Dat betekend niet automagisch dat iedereen ze moet gaan bestoken met zijn/haar postcode en huisnummer :)

Dat bijdehante gedoe is dus nergens voor nodig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Begrijpend lezen is blijkbaar voor jou moeilijk _O- ?

Zoals je kon lezen in het topic gaf forumgebruiker 'idriszz' DUIDELIJK aan dat ie al ingeschreven staat door WebCare Nienke van KPN.

Even quoten, om het duidelijk(er) te maken.

In het KPN forum staat namelijk dit:
Inmiddels sta ik ingeschreven in de pilot m.b.t. de ExperiaBox v10 door Nienke.

Wacht momenteel op een bevestiging 😀.
~ KPN doet 't gewoon!
Hopelijk begrijp je het nu wel een beetje? :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Requa op 26-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
Gaan jullie nou bij Tweakers zitten ranten op elkaar over wat er op een KPN forum staat?

Rare jongens, die Tweakers....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Jou reactie voegt ook geen nuttige informatie toe :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
rolandos582 Kan ons vast allen wel aan een V10 Experiabox helpen *O* :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
mathijs55 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:43:
rolandos582 Kan ons vast allen wel aan een V10 Experiabox helpen *O* :Y
Nope, houd ook op bij mij. Ik wacht met smart af op meer informatie en levertijden. Maar voor alsnog kan ik er ook weinig mee. Heb de afgelopen week wel een aantal mensen aan de lijn gehad met problemen met V10. Die zaten in de pilot. En aangezien er weinig over bekend is, zo dus ook over oplossingen. Maar het is een testversie, dus kleine foutjes zitten er altijd in. Daarom testen ze hem nu ook natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:21:
[...]

Nope, houd ook op bij mij. Ik wacht met smart af op meer informatie en levertijden. Maar voor alsnog kan ik er ook weinig mee. Heb de afgelopen week wel een aantal mensen aan de lijn gehad met problemen met V10. Die zaten in de pilot. En aangezien er weinig over bekend is, zo dus ook over oplossingen. Maar het is een testversie, dus kleine foutjes zitten er altijd in. Daarom testen ze hem nu ook natuurlijk 8)7
Ja inderdaad snap ik. Ben opzich wel nieuwsgierig naar de V10 maar gebruik nu mijn V8 alleen nog maar voor TV&Telefonie. Wat trouwens wel jammer is aan mijn setup is dat tv kijken op m'n computer nu niet meer werkt. De website ITVonline.nl herkend mijn internetverbinding niet als 1 van KPN volgens mij en als ik vervolgens inlog met mijn gegevens krijg ik alsnog geen streams te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:28:
[...]

Ja inderdaad snap ik. Ben opzich wel nieuwsgierig naar de V10 maar gebruik nu mijn V8 alleen nog maar voor TV&Telefonie. Wat trouwens wel jammer is aan mijn setup is dat tv kijken op m'n computer nu niet meer werkt. De website ITVonline.nl herkend mijn internetverbinding niet als 1 van KPN volgens mij en als ik vervolgens inlog met mijn gegevens krijg ik alsnog geen streams te zien..
Hij geeft dan de melding dat je niet bent verbonden met thuisnetwerk? Komt dan omdat hij het netwerk neit herkend als KPN. Waarschijnlijk voor de managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Klopt helemaal ;)

Maar er komt toch een update binnenkort dat je de ITV app ook buitenshuis kan gebruiken? Dacht ik wat over gelezen te hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Mathijs14 op 27-01-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Klopt, vanaf 29 januari voor de eerste groep tot ik meen begin of half maart voor de laatste groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Hij geeft dan de melding dat je niet bent verbonden met thuisnetwerk? Komt dan omdat hij het netwerk neit herkend als KPN. Waarschijnlijk voor de managed switch.
Oh? Bij mij werkt het prima. Vreemd dat bij hem itvonline niet werkt met managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
laugh schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Oh? Bij mij werkt het prima. Vreemd dat bij hem itvonline niet werkt met managed switch.
Ja ik snap het zelf ook nog niet helemaal hoor. Met de vorige firmware op m'n RT-AC66U werkte het nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
laugh schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Soms werkt het niet, en soms wel. Ligt net aan de situatie, maar er word wel aan gewerkt om dit op te lossen als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heeft iemand niet toevallig gewoon een goede config liggen voor een GS108eV2? met ingestelde VLAN voor KPN die die wil delen? zodat je deze gewoon in kan laden in de switch.
loop al 3 dagen te vechten. ingesteld als bij netwerkje.com en http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/
maar er gebeurd niets. geen IPTV geen internet naar de router.
en hoe zit het dan met de PVID?

[ Voor 6% gewijzigd door Gratje op 27-01-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een Experia Box die CSGO speelt?
Ik heb last van disconects en ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat het weer eens aan de poorten moet liggen. echter krijg ik het ditmaal niet gefixt, heb het ooit al eens opgelost met PS3 games ( CoD etc) maar met CSGO krijg ik het niet voor elkaar
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:47
AvK schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:36:
[...]
Andere kabel tussen NT en de EB hoef je niet te proberen. Het zit duidelijk in het signaal wat vanuit de centrale doorgestuurd wordt. Dat hebben de mannen immers zelf geconstateerd. Durf te wedden dat er ergens een brakke (waarschijnlijk vuile) connectie of las zit. Er kan natuurlijk ook een glaspoort niet helemaal lekker zijn. Gewoon weer bellen dat het probleem niet opgelost is.
Update: Met jou ga ik niet wedden in ieder geval... Na wederom een komst van KPN is Reggefiber uiteindelijk geweest, en die kwamen tot de conclusie dat de demping (? weerstand?) veel te hoog was.
Een waarde van 10/11 hebben ze gemeten. Toen even aan de arbeid (ik neem aan schoonmaken, ik was afwezig) en vervolgens een waarde van 5, zoals hij schijnt te moeten zijn.

Ik hoop dat hiermee we eindelijk een stabiele verbinding hebben ...
Bedankt voor het meedenken !!

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

AvK

Ready Set Go

Hear Hear. :)
Mooi dat het is opgelost.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:47
Nog even afwachten, maar het lijkt er wel op.. al 3 uur een stabiele verbinding... WAUWWW ;)

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik hoop dat jij die cijfers verkeerd hebt gelezen... demping wordt gemeten in dB en die mag maximaal 3 bedragen tussen jouw FTU en de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Eindelijk dan op 16 januari van 100 naar 500, althans dat dacht ik. Op zaterdag 17 januari kwam ik niet verder dan 380 Mbit dus gebeld. Verleden week maandag de kpn monteur aan huis en gaat kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Blijkt uiteindelijk de netwerkkaart in zijn laptop geen bandbreedte van 500 Mbit aan te kunnen. Na overleg met zijn achterwacht komen ze tot de conclusie dat een snelheid van 420 Mbid acceptabel is.
Afgelopen zaterdag nog maar 95/105 Mbit dus gebeld. Komt afgelopen maandag weer een kpn monteur die vraagt wat er loos is. Op zijn ticket staat dat de verbinding 100/100 zou moeten zijn. Als ik vertel dat dit dus 500/500 moet zijn is zijn reactie "mijn laptop kan deze snelheid niet aan",
Vraag mij af of kpn nu toch echt een prof maatschap is of amateurs die maar een beetje aanklooien door zijn monteurs op klus te sturen zonder het juiste gereedschap.
Resultaat van dit alles is dat nu is toegezegd dat de klacht opgelost zal worden. :-( :)

[ Voor 3% gewijzigd door pekanoot op 28-01-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb ook een tijdje 500 down en 100 upgehad. Heeft ze ook een maand gekost, maar ze losten het uiteindelijk wel op. Nu prima stabiel met meer dan 500 mbps.
De monteur die bij mij kwam had wel een laptop met gigabit poort, en kon het prima testen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Ga er ook vanuit dat het wel zal lukken maar waarom moet het altijd zo moeilijk. De vraag waarom heeft u dat dan nodig gaat niemand wat aan, als je wat verkoop moet je dat ook leveren. Betaal toch ook niet bij een pompstation voor 50 liter benzine terwijl ik er maar 40 geleverd krijg.
Enfin blijkt dus dat organisatorisch niet helemaal goed te gaan daar bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hebben ze je gevraagd waarom je het nodig denkt te hebben ?
Mijn antwoord is altijd: Home made Granny P0rn in HFR HDR 4K

Laat ze daar maar over denken wat ze willen als ze al snappen wat het betekent.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Barre73 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:53:
Ik hoop dat jij die cijfers verkeerd hebt gelezen... demping wordt gemeten in dB en die mag maximaal 3 bedragen tussen jouw FTU en de wijkcentrale.
Waar haal jij maximaal 3db vandaan?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Letterlijk "gaat je geen bal aan".
jacovn schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:11:
Hebben ze je gevraagd waarom je het nodig denkt te hebben ?
Mijn antwoord is altijd: Home made Granny P0rn in HFR HDR 4K

Laat ze daar maar over denken wat ze willen als ze al snappen wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:19
raydekok schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Waar haal jij maximaal 3db vandaan?
Is contractueel afgesproken tussen Reggefiber en aannemer die glasvezel aanlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Requa schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:46:
Begrijpend lezen is blijkbaar voor jou moeilijk _O- ?

Zoals je kon lezen in het topic gaf forumgebruiker 'idriszz' DUIDELIJK aan dat ie al ingeschreven staat door WebCare Nienke van KPN.

Even quoten, om het duidelijk(er) te maken.

In het KPN forum staat namelijk dit:

[...]

Hopelijk begrijp je het nu wel een beetje? :*)
Lees dit stuk eens, ik heb het maar even dik gedrukt gemaakt. Schijnt lastig voor je te zijn om het te begrijpen :+
Beste forumgebruikers,

Wat ik jullie alvast kan vertellen is dat de informatie over het testen van de V10 te zijner tijd wordt geplaatst op het forum. Dus ja, er komt een mogelijkheid voor forumgebruikers om de V10 te testen. :smileyhappy: Voorwaarden worden nog bekend gemaakt. Dus nog heeeeeeeeeeeeel even afwachten.

Er gaan mooie dingen gebeuren. :smileywink:

Nienke
En even later:
Beste avalon88,

Zoals je kon lezen, gaf Nienke aan dat er binnekort een nieuw topic komt met de pilot van de ExperiaBox v10.

Dus het is nog even wachten :smileywink:.
~ KPN doet 't gewoon!
Dat topic is er nog niet, en dat komt er nog. Hoe dan ook, je zult dus nog even moeten wachten.

Tot slot nogmaals, dat er een paar mensen gematst en alvast zijn ingeschreven door webcare betekend niet automagisch dat de inschrijvingen voor de pilot zijn geopend. Daar komt nog een nieuwe topic voor, maar dat is er nog niet. En nu hou ik er verder over op. Deze discussie is kansloos om dit mooie topic mee te vervuilen :D

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 28-01-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jackaubrey schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Is contractueel afgesproken tussen Reggefiber en aannemer die glasvezel aanlegt.
En als het een nieuwer project is (laatste driekwart jaar) dan zelfs max 2,2 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03

vr6-only

Blub Blub

Op de gemeten golflengte is een waarde boven de 1.5 sowieso verdacht, laat staan 3 dB.
Als je nou op 850/1300/1310 meet is het anders.

Veel aannemers accepteren dan ook niet hoger dan 2 dB, ver voor Reggefiber dat eiste.

Ontopic:

Ruim een week geleden overgestapt en tot nu toe super tevreden! Alles draait soepel en nergens omkijken naar. Mag ook weleens gezegd worden. _/-\o_. Tevens op een gunstig moment overgestapt. Ik kreeg zonet mijn laatste factuur van Ziggo: 1.58 euro. :D

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 28-01-2015 18:03 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:15

AvK

Ready Set Go

Barre73 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:53:
Meet apparatuur is godsgruwelijk duur. Daar wordt vaak op bezuinigd.
Meet gereedschap geeft ook demping. Hangt er van af wat voor kwaliteit meters (de aansluitingen) en vooral de meetsnoeren hebben. Ik vermoed dat ze die mee gemeten hebben en dat de werkelijke waarde lager ligt.
Dat de praktijk norm (nogmaals afhankelijk van de apparatuur) voor die monteurs op 5dB ligt.

Edit: Uiteraard moet je bij een meting, vooraf eerst je meter kalibreren door een meting van de demping van het apparaat en de meetsnoeren te doen. Gewoon de snoeren aan elkaar koppelen en dan meten. Net zoals je een keuken weegschaal eerst op nul moet zetten met het losse lege bakje er op. Maar ja, als je dat 50x gedaan hebt dan weet je ondertussen wel dat het lege bakje 50 gram weegt. Dus die monteurs weten ook wel dat hun apparatuur een xdB demping heeft. Tijd is geld he. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door AvK op 28-01-2015 21:00 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03

vr6-only

Blub Blub

Bedoel je een powermeting? In dat geval gaat je verhaal op dat je verlies met je apparatuur mee moet rekenen. Bij een OTDR meting zet je de marker voor de ODF en voor de na-spanhaspel. Zo meet je exact het verlies en sluit je jouw eigen snoeren uit.

Een monteur met de juiste kennis en apparatuur kan zelfs alle lassen meten en de demping ervan in kaart brengen.

Zie hier het voorbeeld:
http://s1.postimg.org/tuaqt8ym7/Naamloos.png

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 28-01-2015 21:41 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik hoop maar dat je met een v10 eindelijk je lan adres kunt veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
White_Collar schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Lees dit stuk eens, ik heb het maar even dik gedrukt gemaakt. Schijnt lastig voor je te zijn om het te begrijpen :+

[...]

En even later:

[...]

Dat topic is er nog niet, en dat komt er nog. Hoe dan ook, je zult dus nog even moeten wachten.

Tot slot nogmaals, dat er een paar mensen gematst en alvast zijn ingeschreven door webcare betekend niet automagisch dat de inschrijvingen voor de pilot zijn geopend. Daar komt nog een nieuwe topic voor, maar dat is er nog niet. En nu hou ik er verder over op. Deze discussie is kansloos om dit mooie topic mee te vervuilen :D
Zoals je al had gezien, zijn er een paar posts verwijderd. Mijn reactie was ook voor die ene reactie van Nienke als je goed had gelezen.

Ik laat het hierbij, je hebt helemaal gelijk wat betreft vervuiling van dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Vanochtend is Reggefiber langs geweest en met twee minuten hadden ze de glaslijn werkend. Had alles al opgehangen, dus modem aangezet en alles werkte. Heb vroeger nog de Motorola gehad op een adsl lijn, dus was erg blij met de snelheid van de 2260. Overigens is beeldkwaliteit van de glas kanalen prima, vind ziggo niet eens beter. Als ik dan toch puntje van kritiek mag hebben, is dat de positie van de kanalen. Had ze toch liever op 1, 2, 3 gehad ipv 660... Tevens ook teleurgesteld in begin gemist. Wordt geadverteerd als mooie feature. Mag je een euro betalen...

Snelheid is erg goed, heb het idee dat pagina's sneller laden ten opzichte van ziggo. Alleen de upload snelheid met de NAS nog niet kunnen proberen, geen bekende met fatsoenlijk snel internet :p

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Betalen voor Begin gemist geldt alleen voor commerciële zenders en dat is niet echt aan KPN te wijten. Is net als bij uitzending gemist. Dat kost ook geld voor alle RTL kanalen. Begin gemist is voor NPO zenders wel allemaal gratis meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:32:
Iemand met een Experia Box die CSGO speelt?
Ik heb last van disconects en ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat het weer eens aan de poorten moet liggen. echter krijg ik het ditmaal niet gefixt, heb het ooit al eens opgelost met PS3 games ( CoD etc) maar met CSGO krijg ik het niet voor elkaar
iemand tips?
Ik heb een experiabox v8 en heb tijdens het spelen van CS:GO nooit enige hinder of disconnects ondervonden. Heb verder ook helemaal geen instellingen in de router veranderd of ports geforward.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:42:
[...]

Tja, ik begrijp je frustratie daarin wel. De V8 is nou niet wat je zegt een topper als het gaat om WiFi. De V10 staat nog altijd gepland voor April 2015.
Inmiddels een Asus RT-AC87U aangeschaft.
Morgen ga ik de Experiabox vervangen door dit exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KegNot
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2021
p2dewit schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:27:
Heb zelf GS108 en GS105 unmanaged Netgear switches en ontdekte vandaag dat de KPN HD Glas zenders (661 en verder) vastlopen als geconnect via deze switches. Rechtstreeks op de Poorten van de EB werken deze zenders zonder problemen ....
Hoe is dat met de GS108e en GS105ev2 ?
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb nu een GS105Ev2 gekocht en daarmee werkt het. Met de default instellingen. Belangrijkste was 'IGMP Snooping Status' op 'Enable' laten staan...
Zo gauw als het multicast iTV verkeer naar de andere poorten wordt gestuurd lopen de HD glas zenders namelijk vast. Ik snap nog steeds niet waarom.

Ik was n.a.v. posts over plaatsing van een switch vóór de Experiabox op het verkeerde been gezet en dacht dat ik VLAN's moest instellen en ook 'IGMP Snooping Status' op 'Disable'. Maar blijkbaar zitten de VLAN's alleen vóór de Experiabox op het glas en worden deze niet op de 4 poorten van de Experiabox uitgezonden.
Dus op een switch ná de Experiabox, als je iTV en Internet over één kabel van de Experiabox naar de switch stuurt: géén VLAN's instellen en wel 'IGMP Snooping Status' op 'Enable'! Dat werkt nu bij mij.

'Plaatje' voor de duidelijkheid:

Glas --- Experiabox V9 |--- Netgear GS105Ev2 |--- iTV
                       |                     |
                       |                     |--- Netgear GS105 |--- Computer
                       |                     |                  |--- Computer
                                                                |
                                                                |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Ik heb de Experia box aan een D-link dgs1100 hangen. Daarna via lange netwerkkabel in de muur aan een simpele switch en daar de HMB2260 aan. Hier staat IGMP op disabled en dat werkt ook gewoon. Geen vlans ingesteld.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
Ik probeer net alvast de itv app te downloaden uit de playstore. Echter ziet hij deze niet. En via linkjes op internet kom ik alleen een versie tegen welke niet compatibel is met mijn Nexus 6 volgens de store.
Kan ik itv echt niet draaien op mijn telefoon?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nexus 6 ondersteund hem nog niet. ervaar hetzelfde propbleem namelijk. ligt aan android 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu sinds 1,5 jaar naar volle tevredenheid de configuratie voor RouterOS van netwerkje.com. Vorige week heeft mijn internet het even niet gedaan en is er een monteur langs geweest om een en ander te checken. Internet werkte vervolgens weer en de monteur is weer vertrokken. Prima.

De avond hierna heb ik alles weer aangesloten zoals het altijd zat, maar nu werkt de telefoon niet meer via de Experiabox V8. Ik heb niets in de config gewijzigd, ik heb de Experiabox via de WAN poort aangesloten op ether 10 van de Mikrotik, conform configuratie, maar het voice lampje gaat niet branden en de telefoon blijft het niet doen.

Ik heb vervolgens alles weer even rechtstreeks aan de Experiabox aangesloten en daarbij werkt de telefoon wel. Hierna heb ik de boel even gelaten voor wat het is, misschien dat KPN het nodig vind om wat data te controleren of wat dan ook voordat het weer werkt. Hierna heb ik met mijn mobiel gebeld naar het vaste nummer en dit werkte gewoon. Vervolgens de Experiabox even opnieuw opgestart en nogmaals dezelfde check gedaan, met hetzelfde resultaat.

Hierna heb ik de Mikrotik weer aangesloten en de Experiabox via ether 10 en de WAN poort met elkaar verbonden. Maar nog steeds geen voice lampje, en dus ook geen werkende telefoon...

Zijn er Tweakers die hier ook last van hebben (gehad) de laatste tijd? Zijn er wijzigingen in de configuratie van KPN geweest die ik heb gemist? Ik zou graag wat tips krijgen over hoe ik de telefoon weer werkend krijg :D

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
raydekok schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:07:
nexus 6 ondersteund hem nog niet. ervaar hetzelfde propbleem namelijk. ligt aan android 5.0.2
5.0.1 neem ik aan. Is er al bekent of hier wel aangewerkt wordt?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:44
mrfatmen schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:55:
[...]

5.0.1 neem ik aan. Is er al bekent of hier wel aangewerkt wordt?
Ik heb gewoon de apk gedownload en zelf geinstalleerd. Werkt prima. Misschien is dat nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
raydekok schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:07:
Eigenlijk is dit toch raar, afgelopen week heb ik de Telfort tv app op mijn nvidia Shield geinstalleerd uit de play store, dat is ook een android 5.x apparaat. Ik zou verwachten dat de KPN app exact hetzelfde is op de logo's na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Eindelijk na een weekje stoeien met PFsense wat ik natuurlijk aan mezelf te wijten had mijn netwerk af

Had een Experiabox 8 voor 5 euri op de kop getikt en dus in bridge mode gegooid en dan
Afbeeldingslocatie: http://gd3.alicdn.com/imgextra/i3/708333212/TB2sFiqXVXXXXcPXXXXXXXXXXXX-708333212.jpg
Deze als router ingezet.
Intel C1037u met 6 poorten.

Ingedeeld als 1 WAN en een 5 poort bridge met NAT reflectie. Dingetje trekt met gemak de 500 lijn.

Lang leve China met hun Taobao en Alibaba alleen jammer van de douane.

* Hakker is happy

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Holy moly! Wat dacht je? Met al dat terrorisme van tegenwoordig kan ik maar beter goed beveiligd zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 19:28
Valt wel mee, pfSense is gewoon goed ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 12:15
Weet iemand of er updates zijn geweest voor de EB v8 die iets doen met de loopback?
Ik kom niet meer op mijn server als ik thuis zit. Connect ik via VPN gaat alles prima. IP met ping klopt. En als ik interne IP in mijn hosts zet, doet hij het ook.

Het stomme is dat de connectie af en toe gewoon terug komt, ik alles kan doen. Maar naar een minuut valt de verbinding weer weg.

Update: na het rebooten van de router doet hij het ook even en valt daarna weer weg. Internetten verder gaat prima. Heb het idee dat ik door de firewall geblocked word ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door RuudBurger op 02-02-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22

TheVMaster

Moderator WOS
Venxir schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:40:
Valt wel mee, pfSense is gewoon goed ;)
Mwah...ik ben van PFSense weer terug naar Sophos UTM, krijg bepaalde zaken met PFSense niet goed geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
RuudBurger schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:58:
Weet iemand of er updates zijn geweest voor de EB v8 die iets doen met de loopback?
Ik kom niet meer op mijn server als ik thuis zit. Connect ik via VPN gaat alles prima. IP met ping klopt. En als ik interne IP in mijn hosts zet, doet hij het ook.

Het stomme is dat de connectie af en toe gewoon terug komt, ik alles kan doen. Maar naar een minuut valt de verbinding weer weg.

Update: na het rebooten van de router doet hij het ook even en valt daarna weer weg. Internetten verder gaat prima. Heb het idee dat ik door de firewall geblocked word ofzo.
Gebruik je toevallig Eset security? Daar had ik hetzelfde probleem mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik kan op de Ipad en de iPhone geen televisie kijken met de ITV app.
Nu heb ik al 2 techneuten van KPN aan de lijn gehad die trouwens erg kundig waren maar even een vraag:

Ik heb een Fritz 7390 router achter de aansluiting gehangen.
Kan dit het probleem zijn ?

De engineer mompelde iets over Bonjour protocol voor de iPad en dat dat het probleem kan zijn.

Ik ga vanavond even via de experia testen of het dan wel werkt. Maar mis ik een setting wellicht in de Fritz ? Met de Horizon UPC app kan ik wel gewoon TV kijken en ook Netflix werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
Heb je de filterfunctie aan staan op de Fritz? Schakel die dan uit voor deze apparaten.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik ben alweer wat wijzer geworden.

Ik heb de Experiabox direct aan de KPN NT gehangen en de laptop erachter en dan werkt het wel.
Het ligt dus echt aan de Fritz die iets niet doorlaat. Of KPN die iets fancy dingetje doet met de Experia.

In principe zal dit gefixen worden als KPN het toelaat om ook buiten het KPN netwerk TV te kijken maar irritant is het wel.
Ik ben er nog niet uit waarom de stream achter de Fritz niet door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
All,

Momenteel heb ik Vodafone Thuis 100MB/s als glasvezel pakket. Kost mij 64 EUR p/maand en dit is nog een wat ouder abo vandaar de prijs. Nu ben ik aan het kijken of ik kan overstappen naar b.v. KPN. Ik hoop dat KPN een wat volwassener TV platform en decoder heeft dan Vodafone. Qua kosten zijn zowel KPN als Vodafone vergelijkbaar.

Grote vraag is nu als volgt. Heb nu een Genesis modem + een Linksys E4200 router. De router wil ik graag behouden als ik overstap naar KPN.

Kan ik de modem/router (Experiabox?) van KPN eenvoudig aansluiten op de E4200 router? Werkt dat allemaal zonder problemen?
En heeft de Experiabox net als het Vodafone apparaat een losse CAT aansluiting voor TV?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat is een CAT aansluiting? Een UTP poort bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Barre73 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:10:
Wat is een CAT aansluiting? Een UTP poort bedoel je?
google jonguh:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Noem het dan gewoon een UTP poort of ethernet poort ofzo 8)7

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ibidem schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:32:
All,

Momenteel heb ik Vodafone Thuis 100MB/s als glasvezel pakket. Kost mij 64 EUR p/maand en dit is nog een wat ouder abo vandaar de prijs. Nu ben ik aan het kijken of ik kan overstappen naar b.v. KPN. Ik hoop dat KPN een wat volwassener TV platform en decoder heeft dan Vodafone. Qua kosten zijn zowel KPN als Vodafone vergelijkbaar.

Grote vraag is nu als volgt. Heb nu een Genesis modem + een Linksys E4200 router. De router wil ik graag behouden als ik overstap naar KPN.

Kan ik de modem/router (Experiabox?) van KPN eenvoudig aansluiten op de E4200 router? Werkt dat allemaal zonder problemen?
En heeft de Experiabox net als het Vodafone apparaat een losse CAT aansluiting voor TV?
Eenvoudig? Muahh dat is nog te zien. Is het mogelijk? Ja. En het gaat zonder problemen werken als je het werkend krijgt.

Er zitten 4 flexporoten op de EB. Deze kun je voor tv & internet gebruiken. Dus je dan je Cat 5/6/7 kabel gewoon op de UTP / ethernet poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snapte em wel... maar het heet gewoon geen CAT poort. Het is een CAT... kabel (vul op de puntjes een cijfer in), en het is een RJ-45 poort. Of een UTP poort desnoods.

CAT roept bij mij associaties op met CATV. Hetgeen de algemene naam is voor analoge en DVB-C signaal. Dus wellicht bedoelde hij de coax F-connector op zijn Genexis modem van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Duidelijk verhaal allen, en ja, het is een RJ-45 aansluiting en geen CAT aansluiting. My bad....

Lees hier: http://forum.kpn.com/t5/I...ria-Box/m-p/164983#M16227 nog een heel stuk over het gebruik van een eigen router. Zo te zien is het wel eenvoudig te doen.

Weinig zin om voor die 210 EUR die ik op jaar bespaar tov mijn huidige abo de boel niet lekker werkend te krijgen. Vandaar de vraag :+

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Nuevocasa schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:04:
[...]

Gebruik je toevallig Eset security? Daar had ik hetzelfde probleem mee!
Nee op de telefoon deed hij het ook niet. Maar nu draait alles weer.... zal wel een maandag probleempje zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 21-09 22:48
En hier ook de upgrade naar 500 beschikbaar.
Maar meteen even gebeld :*)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Heb hier een flinke rol glas in de meterkast hangen, en een aantal jaar terug vele malen gebeld met Reggefiber maar ze vertikten het aan te sluiten (of überhaupt terug te bellen). Nu ik 500mbit KPN zie begint het toch wel te kriebelen.

Maar ik kom dus van UPC af, met redelijke HD kwaliteit voor televisie. Begrijp ik het nou goed dat dat bij glasvezel slechter is? En zappen gaat via de decoder, omdat de tuner van de tv gebruiken (dvb) niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

rik schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:23:
Heb hier een flinke rol glas in de meterkast hangen, en een aantal jaar terug vele malen gebeld met Reggefiber maar ze vertikten het aan te sluiten (of überhaupt terug te bellen). Nu ik 500mbit KPN zie begint het toch wel te kriebelen.

Maar ik kom dus van UPC af, met redelijke HD kwaliteit voor televisie. Begrijp ik het nou goed dat dat bij glasvezel slechter is? En zappen gaat via de decoder, omdat de tuner van de tv gebruiken (dvb) niet mogelijk is?
Er zijn sinds een tijdje HD+ (zo noemt KPN het geloof ik) kanalen op een aantal decoders. Of het nog test is weet ik niet precies, maar de bitrate is dan iets van 13Mbit. Dat zou gelijk moeten zijn aan het beeld van UPC. Natuurlijk hangt het e.e.a. af van de gebruikte codec, maar KPN is er in ieder geval mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rik schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:23:

Kwaliteit HD kanalen is nu met het blote oog niet meer te zien qua verschli met UPC (naar ik hier begrijp). En ik vind ze gewoon ronduit goed.
De betreffende HD kanalen zitten echter niet op nummer 1 t/m etc.. maar op 661 en verder.Nu heeft UPC dat ook met de standaard mediaboxen (vanaf 71 en verder)

Maar inderdaad heb je een extra decoder nodig omdat je TV geen IPTV kan ondersteunen. Zoals een aantal jaren geleden ook nog met DVB het geval was. Of dat gaat veranderen met IPTV, dat is nog niet zeker. Er zijn wel iniatieven maar die staan nog in de kinderschoenen.

P.S. je mag je pc en huisnummer wel even in een DM sturen. Dan kijk ik op wat voor status je adres staat en wat de slimste manier is om toch te bestellen en aangesloten te worden. mocht je dat willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 05-02-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Heb ook eens zitten rekenen en met de komende tariefswijziging van Ziggo in gedachten heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en Ziggo opgezegd en KPN besteld.

Ik heb gekozen voor "zo snel mogelijk aansluiten" en dus geen ingangsdatum ingevuld. Kon namelijk, als ik een ingangsdatum in wilde vullen, geen eerdere datum invullen dan 9 maart ofzo. Ik hoop dat alles snel genoeg opgeleverd wordt dat ik niet een tijd zonder internet kom te zitten *duimduim*

Naar wat ik gelezen heb is het allemaal gemakkelijk zelf aan te sluiten? Glasvezel komt bij ons binnen in de meterkast; daar het linker beschermkapje eraf halen en de NT in schuiven, EB aansluiten en wachten op signaal dus?

Heb momenteel een fritzbox aan mn internet hangen voor telefonie; is het mogelijk om deze aan de EB te hangen? of krijg ik dan problemen met SIP poorten?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat inschuiven van de NT hoort normaal een monteur te doen maar inderdaad, dat is het ongeveer. NT op stroom aansluiten is ook wel aan te raden trouwens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

yup Barre73 dat is het enige wat ik nog mis bij KPN is dat de kanalen niet gewoon automatisch de hoogste kwaliteit pakken zoals Ziggo het heeft. nu is het een jungle aan het worden 661-670 HD+ dan kan je verder naar 715-725 (even de GOS niet mee rekenenen) maar dan heb je 11-14 er nog tussen zitten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hakker schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:49:
yup Barre73 dat is het enige wat ik nog mis bij KPN is dat de kanalen niet gewoon automatisch de hoogste kwaliteit pakken zoals Ziggo het heeft. nu is het een jungle aan het worden 661-670 HD+ dan kan je verder naar 715-725 (even de GOS niet mee rekenenen) maar dan heb je 11-14 er nog tussen zitten.
Daar zou de persoonlijke zenderlijst voor moeten zijn. Maarja het zal ooit nog wel eens komen. Staat vooralsnog niet op de planning. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:31:
En hier ook de upgrade naar 500 beschikbaar.
Maar meteen even gebeld :*)
Hoe lang duurde het bij jou voordat je de nieuwe snelheid kon gebruiken? Hier ook eindelijk de upgrade naar 500 beschikbaar. Vanochtend meteen gebeld, maar de nieuwe snelheid komt helaas nog niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:38:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou voordat je de nieuwe snelheid kon gebruiken? Hier ook eindelijk de upgrade naar 500 beschikbaar. Vanochtend meteen gebeld, maar de nieuwe snelheid komt helaas nog niet door.
Heb nog niet de nieuwe snelheid. Wel al gebeld maar ze hebben aangegeven dat het vandaag nog moet gaan gebeuren. Ze waren er mee bezig.

Welk postcode gebied zit je? Ik in 1068 (Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:52:
[...]

Heb nog niet de nieuwe snelheid. Wel al gebeld maar ze hebben aangegeven dat het vandaag nog moet gaan gebeuren. Ze waren er mee bezig.

Welk postcode gebied zit je? Ik in 1068 (Amsterdam)
Bij mij eigenlijk hetzelfde verhaal. Ook er achteraan gebeld. De helpdesk kon zien dat de order goed is doorgekomen, voor vandaag is ingepland, maar nog niet in behandeling is genomen. Ze konden geen tijdsindicatie geven. Ik zit in Dordrecht.

Ik denk dat we niets anders kunnen dan (ongeduldig) afwachten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:58:
[...]

Bij mij eigenlijk hetzelfde verhaal. Ook er achteraan gebeld. De helpdesk kon zien dat de order goed is doorgekomen, voor vandaag is ingepland, maar nog niet in behandeling is genomen. Ze konden geen tijdsindicatie geven. Ik zit in Dordrecht.

Ik denk dat we niets anders kunnen dan (ongeduldig) afwachten. O-)
Hier is dan wel de order 'afgerond', dus balje is helemaal groen, maar staat nog op 100 / 100 in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mocht je meer info over je order willen en geen zin hebben om constant aan de telefoon te hangen. Stuur me even een DM met je postcode + huisnr of kl nr. Dan houd ik het in de gaten voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
rolandos582 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:55:
Mocht je meer info over je order willen en geen zin hebben om constant aan de telefoon te hangen. Stuur me even een DM met je postcode + huisnr of kl nr. Dan houd ik het in de gaten voor je. :)
Top! Je hebt een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:01:
[...]

Hier is dan wel de order 'afgerond', dus balje is helemaal groen, maar staat nog op 100 / 100 in het overzicht.
Bij mij is 'ie nu ook groen en ook nog met 100/100 in het overzicht. Als het goed is, is de KPN Twitter Webcare er nu mee bezig. Ik laat je wel even wat weten zodra ik iets hoor.

// update:
De leverdatum van de upgrade is bij mij helaas verschoven naar 10 maart. KPN geeft als reden dat mijn lijn naar een ander platform gemigreerd moet worden en dat hiervoor werkzaamheden in de centrale nodig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Tweakers!

Mijn naam is Hugo, community manager van KPN en verantwoordelijk voor de Experiabox V10 pilot. Sommigen van jullie kennen mij wellicht nog uit de tijd dat ik op GoT actief was voor Telfort.

Ik zie dat informatie over de aanstaande pilot dit topic al bereikt had, dus wil jullie bij deze op de hoogte stellen dat de inschrijving inmiddels geopend is. Ik heb erg goede ervaringen met GoT leden in voorgaande pilots, dus hoop weer een aantal van jullie te mogen verwelkomen in deze pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Jaja het is mooi. Kreeg ook net bericht dat we mensen daarvoor konden inschrijven. Moeten we ze inderdaad doorverwijzen naar de pilot. Wanneer worden die geleverd Hugo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De testmodems liggen al klaar om verzonden te worden, dus we kunnen snel van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is goed bezig de laatste tijd! Betere kwaliteit HD streams voor glasvezel, uitrol van 500mbit naar meer gebieden, de nieuwe settopboxen werken snel en stabiel en nu de Experiabox V10 pilot! Mag ook wel eens gezegd worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Achja de negatieve mensen hoor je veelal, maar als ik dan iemand help hoor ik vaak wel de positieve reactie. :) Zolang mensen tevreden zijn ben ik dit ook. :)

Maar het gaat inderdaad lekker!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:30:
De testmodems liggen al klaar om verzonden te worden, dus we kunnen snel van start.
Nice, hoeveel liggen er nog ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:32:
KPN is goed bezig de laatste tijd! Betere kwaliteit HD streams voor glasvezel, uitrol van 500mbit naar meer gebieden, de nieuwe settopboxen werken snel en stabiel en nu de Experiabox V10 pilot! Mag ook wel eens gezegd worden! :)
Inderdaad :).

Als men in de komende tijdsperiode van een jaar nou ook nog eens met "HD Glas" op de juiste plek komt en idd met die Experiabox V10 (met een true DMZ optie of bridging), dan kunnen zij, XS4ALL of Telfort nieuwe propositie ook weer op m'n shortlist.

DVB-C en FM zijn dan nog steeds een gemis maar dat zijn dan nadelen die weer door iets meer voordelen goed gemaakt kunnen worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:57:
Hi Tweakers!

Mijn naam is Hugo, community manager van KPN en verantwoordelijk voor de Experiabox V10 pilot. Sommigen van jullie kennen mij wellicht nog uit de tijd dat ik op GoT actief was voor Telfort.

Ik zie dat informatie over de aanstaande pilot dit topic al bereikt had, dus wil jullie bij deze op de hoogte stellen dat de inschrijving inmiddels geopend is. Ik heb erg goede ervaringen met GoT leden in voorgaande pilots, dus hoop weer een aantal van jullie te mogen verwelkomen in deze pilot.
Wat zijn de grote veranderingen in de V10 t.o.v. de V9 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Convoy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:53:
[...]

WiFi zou 6x zo goed moeten zijn door 6 antenne's. Ook 2.4GHz & 5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nou, eerste post als trotse glas gebruiker. Monteur is net weg. Enkel telefonie doet het nog niet, maar dat kon 3 werkdagen duren begreep ik.
Lekkere zo'n 100/100 verbinding. speedtest geeft aan dat ik nu 94 down/95 up mbit verbinding heb :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sircuri schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:00:
Nou, eerste post als trotse glas gebruiker. Monteur is net weg. Enkel telefonie doet het nog niet, maar dat kon 3 werkdagen duren begreep ik.
Lekkere zo'n 100/100 verbinding. speedtest geeft aan dat ik nu 94 down/95 up mbit verbinding heb :)
Gefeliciteerd! De snelheid went erg snel kan ik je vertellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:30:
Ben benieuwd. Heb net wat gepost en je een PB'tje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra de testperiode van de v10 is afgerond, worden dan alle v8 en v9 bij klant vervangen door de v10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:13:
[...]

Bij mij is 'ie nu ook groen en ook nog met 100/100 in het overzicht. Als het goed is, is de KPN Twitter Webcare er nu mee bezig. Ik laat je wel even wat weten zodra ik iets hoor.

// update:
De leverdatum van de upgrade is bij mij helaas verschoven naar 10 maart. KPN geeft als reden dat mijn lijn naar een ander platform gemigreerd moet worden en dat hiervoor werkzaamheden in de centrale nodig zijn.
Ook bij mij moet nog het e.e.a gedaan worden. Een datum heb ik echter niet.
Maar ook hier moet er nog wat gedaan worden in de centrale, en mogelijk de NT vervangen/vernieuwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:25:
Zodra de testperiode van de v10 is afgerond, worden dan alle v8 en v9 bij klant vervangen door de v10?
Mijn abonnement gaat de 27e in.... zal wel te laat zijn voor de test. Betwijfel dat ze alles gaan vervangen, dat zou een kostbare zaak zijn! Alleen nieuwe klanten en klanten met problemen krijgen denk ik de nieuwste.

Zag trouwens dat in Zwolle nu ook 500/500 beschikbaar is. Was begin van de week nog niet zo :*)
Check hier wat de maximale verbinding is: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door Nuevocasa op 06-02-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Convoy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:53:
Opvallendste wijzigingen zijn ondersteuning voor dual band WiFi ac en een geheel nieuwe webinterface.
mathijs55 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:12:
Ben benieuwd. Heb net wat gepost en je een PB'tje gestuurd.
Ik zie het, leuk dat je mee wilt doen!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:25:
Doorgaans wordt een nieuw modem dan vanaf lancering bij nieuwe aansluitingen geleverd. Oudere modellen worden in geval van defect zoveel mogelijk vervangen voor hetzelfde geschikte type, totdat de voorraad op is. Op special verzoek wordt er door de klantenservice wel eens een uitzondering gemaakt en een ouder type vervangen voor een nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
@hugo Wil me met alle liefde aanmelden, maar zowel met mijn normale "mijnkpn" als een nieuw aangemaakte kom ik niet op het forum. Kan het ook met een DM op tweakers? ;)
Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.