[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.058 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Ophidian schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:48:
Rolandos582, kan jij ook zien wat de status van mijn glasvezellijn is?
PM svp. Postcode + hsnr?
chickpoint schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:53:
[...]

Hmmmm... Dat is dan nieuw dan, ik weet nog toen ze van reggefiber hier klaar waren en ik alles (Werkend) aangesloten had, dat ze bij KPN de monteur niet meer af konden zeggen. Heb die beste man toen maar een bakje koffie aangeboden en een krabbeltje gegeven dat hij geweest was!
Ligt er natuurlijk wel aan hoe kort van te voren. Maar 1u van te voren kan ik hem zo eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
iemand hier die eigenlijk kan uitleggen hoe dat opnemen en afspelen nu exact werkt?

In de hmb2260 zit een hdd, maar als de tv box 's nachts uit gaat, wordt de opname netjes in de cloud gedaan.

als ik dan de volgende dag de film terug kijk, zie ik tijdens het kijken geen internet traffic op vlan4, dus blijkbaar synced de box de opnamen vanuit de cloud terug naar de locale hdd zodra dit mogelijk is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Frid0 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:45:
[...]

O ok, had ik toch het goede voor ogen. Maar ik op dit moment mijn tv op de slaapkamer ook bedraad aangesloten. Maar kan je dan niet beter daar een simpel/klein switch neerleggen en daar dan bedraad een wifi extender? Dat lijkt mijn beter en stabieler dan dat het via stroom gaat, toch?
Nee, het gaat niet via stroom. De data loopt niet via de stopcontacten. Het is geen Devolo. Dat ie in het stopcontact zit is alleen om hem te voeden. Het is een wifi ontvanger die het ontvangen signaal versterkt. En ja een switch kan ook maar is veel duurder. En het enige dat ik er mee aanstuur is mijn foon, tablet en de printer die op zolder staat. Daar heb ik geen switch voor nodig.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
sl1000 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:40:
iemand hier die eigenlijk kan uitleggen hoe dat opnemen en afspelen nu exact werkt?

In de hmb2260 zit een hdd, maar als de tv box 's nachts uit gaat, wordt de opname netjes in de cloud gedaan.

als ik dan de volgende dag de film terug kijk, zie ik tijdens het kijken geen internet traffic op vlan4, dus blijkbaar synced de box de opnamen vanuit de cloud terug naar de locale hdd zodra dit mogelijk is ofzo?
Vlan 4 is je live tv signaal. Je cloudopnames komen over vlan 6 binnen. Je internetverbinding. Je HDD heeft geen functie meer behalve misschien voor pauzeren van live TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 21-01-2015 23:29 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sl1000 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:40:

Er zit heen HDD in, alleen wat Flash (8GB) geheugen voor live pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
rolandos582 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:01:
Ligt er natuurlijk wel aan hoe kort van te voren. Maar 1u van te voren kan ik hem zo eruit halen.
Zeg rustig een weekje of 2-3, maar volgens de heldesk medewerker was het onmogelijk om de monteur af te bellen (en dat het al werkte)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Barre73 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:27:
[...]

Vlan 4 is je live tv signaal. Je cloudopnames komen over vlan 6 binnen. Je internetverbinding. Je HDD heeft geen functie meer behalve misschien voor pauzeren van live TV.
Nou... Ik weet genoeg van netwerken om te weten dat dit onmogelijk is. mijn router staat niet toe dat de TV box data krijgt via een ander vlan dan vlan4, dus dat is zeker niet het geval.

Blijft een interessante puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:59:
[...]

Zeg rustig een weekje of 2-3, maar volgens de heldesk medewerker was het onmogelijk om de monteur af te bellen (en dat het al werkte)
Hmmm, nee. Ik krijg namelijk ook vaak genoeg dat een collega een servicemonteur inboekt, maar het een dag later weer werkt. Monteur dus niet meer nodig, dan halen we die gewoon eruit. Zo gaat het ook met installatiemonteur. Nieuwe order en monteur komt pas over 2 week en klant heeft zelf al aangesloten? Order is al gereed dus weten wij voldoende. Dan halen wij gewoon de monteur eruit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
AvK schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:58:
[...]

Nee, het gaat niet via stroom. De data loopt niet via de stopcontacten. Het is geen Devolo. Dat ie in het stopcontact zit is alleen om hem te voeden. Het is een wifi ontvanger die het ontvangen signaal versterkt. En ja een switch kan ook maar is veel duurder. En het enige dat ik er mee aanstuur is mijn foon, tablet en de printer die op zolder staat. Daar heb ik geen switch voor nodig.
O ok, snap wat je bedoelt. Met de EB die beneden in je woonkamer/meterkast staat red je het niet tot de 1 verdieping, slaapkamer. Daardoor deze wifi versterker zeg maar. Begrijp dat deze zo "sterk" is dat je de wifi printer op zolder ook mee red? Want heb op zolder ook een wifi printer staan maar verder niks. Die heeft dus alleen stroom en hangt aan mijn wifi. Staat gewoon in een hoekje op zolder en als we iets hebben geprint lopen we er even heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Frid0 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:55:
[...]

O ok, snap wat je bedoelt. Met de EB die beneden in je woonkamer/meterkast staat red je het niet tot de 1 verdieping, slaapkamer. Daardoor deze wifi versterker zeg maar. Begrijp dat deze zo "sterk" is dat je de wifi printer op zolder ook mee red? Want heb op zolder ook een wifi printer staan maar verder niks. Die heeft dus alleen stroom en hangt aan mijn wifi. Staat gewoon in een hoekje op zolder en als we iets hebben geprint lopen we er even heen
Ja precies.
Nou niet helemaal, want mijn gewone EB haalt het wel naar de 1e verdieping (en dus ook de slaapkamer) maar net niet naar de zolder. Vandaar die wifi versterker. Die pikt het signaal op vanaf de EB op de slaapkamer en versterkt het daar zodat er op zolder ook net genoeg power is. Als je zo'n adapter ergens plaatst waar nauwelijks wifi-signaal is kan hij ook niks versterken. Dus die adapter moet ergens geplaatst worden waar voldoende signaal is zodat hij dat kan versterken. Even gechargeerd: In je meterkast heb je (uiteraard) 5 strepen. In de woonkamer 4. Geen probleem. In je slaapkamer 3, ook prima. Maar op zolder net 1 a 1,5. Net te weinig. Je plugt de adapter in je slaapkamer in de muur. Die ontvangt genoeg om van die aanwezige 3 strepen weer 5 te maken (op halve data snelheid zoals ik al eerder heb uitgelegd). En met die 5 strepen heb je er weer 3 op zolder. Beetje plastisch maar ik denk dat het zo wel begrijpelijk is.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Als Tweak mij de 6de afsluit kan ik dan gelijk de ntu vervangen en experiabox aansluiten? Zodat ik weer internet heb?
of moet er ook nog iets in de wijk centrale gebeuren.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja, er moet wat in de wijk centrale gebeuren, er moet wat in de hoofdcentrale gebeuren, er moet wat in districtscentrale gebeuren. En ook software matig moet er het een en ander gebeuren. De paden waar je oude data over heen gingen moeten veranderd worden, routers anders ingesteld, switches die een ander pad moeten kiezen en dat moet ook nog je rekening vanuit de goede computer komen. Dus denk er niet te makkelijk over. Maar meestal gaat dat in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Gewoon proberen lijkt mij.
mrfatmen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:07:
Als Tweak mij de 6de afsluit kan ik dan gelijk de ntu vervangen en experiabox aansluiten? Zodat ik weer internet heb?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

Sluit na 12:00 je nieuwe NT aan en de experiabox. Voor de middag moet namelijk de migratie in de centrale afgehandeld zijn.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Barre73 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:27:
Nope. Cloudopnames komen ook via vlan4 binnen. Zeker weten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Ik heb bij een overstap XS4ALL >> KPN nadat het signaal van XS4ALL uitgevallen is direct de Experiabox aangesloten en gewacht.. Half uur later zat het KPN signaal erop en werkte alles naar behoren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Voor de geïnteresseerden een review van de Arris tv ontvanger van KPN.

http://www.totaaltv.nl/te...e-tv-wordt-volwassen.html

http://www.totaaltv.nl/ni...de-nieuwe-arris-2952.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik zeg altijd tegen mijn mensen, neem de HMB2260. Minste problemen + snelste. De arris is goed, maar de stroomkabel gaat vaak/snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Ik zeg altijd tegen mijn mensen, neem de HMB2260. Minste problemen + snelste. De arris is goed, maar de stroomkabel gaat vaak/snel kapot.
Kan je kiezen dan? Eind volgende maand komt bij mij de monteur... (kon al eerder, maar kon per 1 Maart mijn oude leverancier pas opzeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Kan je kiezen dan? Eind volgende maand komt bij mij de monteur... (kon al eerder, maar kon per 1 Maart mijn oude leverancier pas opzeggen.)
Ja en nee. Bij nieuwe niet, maar je kan ze wel laten omruilen. Als je oude kastjes hebt, of kapotte en je zegt dat je huidige niet goed is en graag een arcadyan of arris wil is dit wel mogelijk. Heb je ook de HD zenders met extra bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Klopt, ik wou als vervanging ook graag de HMB2260 maar ik kreeg de Arris geleverd. Daarvan was 1 adapter binnen 2 dagen al kapot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
AvK schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Ja precies.
Nou niet helemaal, want mijn gewone EB haalt het wel naar de 1e verdieping (en dus ook de slaapkamer) maar net niet naar de zolder. Vandaar die wifi versterker. Die pikt het signaal op vanaf de EB op de slaapkamer en versterkt het daar zodat er op zolder ook net genoeg power is. Als je zo'n adapter ergens plaatst waar nauwelijks wifi-signaal is kan hij ook niks versterken. Dus die adapter moet ergens geplaatst worden waar voldoende signaal is zodat hij dat kan versterken. Even gechargeerd: In je meterkast heb je (uiteraard) 5 strepen. In de woonkamer 4. Geen probleem. In je slaapkamer 3, ook prima. Maar op zolder net 1 a 1,5. Net te weinig. Je plugt de adapter in je slaapkamer in de muur. Die ontvangt genoeg om van die aanwezige 3 strepen weer 5 te maken (op halve data snelheid zoals ik al eerder heb uitgelegd). En met die 5 strepen heb je er weer 3 op zolder. Beetje plastisch maar ik denk dat het zo wel begrijpelijk is.
Zo snap ik het inderdaad. Alleen op dit moet heb ik mijn EB nog in mijn meterkast staan en dan haal ik de 1e verdieping niet. Woonkamer heb ik 4 a 5 strepen maar 1e verdieping niks tot zeer slecht. Zit er daardoor sterk aan te denken om hem in de woonkamer te plaaten door vanuit de meterkast 1 lange CAT6 kabel te trekken naar de woonkamer. 1 die er nu al loopt en gebruikt word om vanuit de EB naar de woonkamer, achter de tvmeubel te komen.

Denk er sterk over om die kabel rechtstreeks op de NT te plaatsen in mijn meterkast en dan de EB achter mijn tvmeubel te plaatsen. Zo is de WIFI van de EB een stuk beter (hoop) denk ik en haal ik de 1e verdieping wel. Dan kan ik met zo versterker de zolder wel halen vermoed ik.

Zit alleen met 1 ding, mijn Synology NAS. Die zit nu rechtstreeks vanuit mijn meterkast aan de EB. Als ik de EB dan de meterkast uithaal naar de woonkamer zit ik met een NAS in de meterkast die geen vaste internet verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Klopt, ik wou als vervanging ook graag de HMB2260 maar ik kreeg de Arris geleverd. Daarvan was 1 adapter binnen 2 dagen al kapot 8)7
Klopt, gebeurd vaker. Sowieso binnen 3/4 maanden wel, wat gewoon niet zo hoort te zijn. Een HMB2260 is dan het beste kastje, maarja meeste mensen weten dat niet. Ik stuur zelf gewoon standaard een 2260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Klopt, gebeurd vaker. Sowieso binnen 3/4 maanden wel, wat gewoon niet zo hoort te zijn. Een HMB2260 is dan het beste kastje, maarja meeste mensen weten dat niet. Ik stuur zelf gewoon standaard een 2260
Kan jij kiezen dan welke STB's je stuurt naar de klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Kan jij kiezen dan welke STB's je stuurt naar de klant?
Er komt zo''n keuze welke stb een klant heeft. Als je dan kiest voor een 2260 dan bepaald het systeem dat die verstuurd word. Als je een 1853 kies, word die ook verzonden. Hij wil namelijk automatisch hetzelfde kastje versturen als je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Er komt zo''n keuze welke stb een klant heeft. Als je dan kiest voor een 2260 dan bepaald het systeem dat die verstuurd word. Als je een 1853 kies, word die ook verzonden. Hij wil namelijk automatisch hetzelfde kastje versturen als je hebt.
Aah oke. Op het moment dat ik m'n 1903's heb laten vervangen gaven ze aan dat ze alleen de Arris konden leveren, |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Kan jij voor mij regelen dat ik die dan krijg? :) mijn pakket moet nog worden verstuurd! Monteur komt 27 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Kan jij voor mij regelen dat ik die dan krijg? :) mijn pakket moet nog worden verstuurd! Monteur komt 27 februari.
Als je ze hebt, kan ik ze voor je omruilen. Op het moment kan ik niet zien wat er verstuurd word. Gebeurd via BO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Als je ze hebt, kan ik ze voor je omruilen. Op het moment kan ik niet zien wat er verstuurd word. Gebeurd via BO.
Thnx, zal het onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Enneh....mijn KPN wordt pas over paar mnd geleverd, kan ik dan ook ergens aangeven dat ik graag de HMB2260 wil ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Enneh....mijn KPN wordt pas over paar mnd geleverd, kan ik dan ook ergens aangeven dat ik graag de HMB2260 wil ontvangen?
Er word gekozen door de BO welke het meeste op voorraad is en die word dan geleverd. Kan een 2952/2260 of 1853 zijn. Mocht je nu een 1853 krijgen en je wil graag een andere, dan ruil ik ze zelf vaak gewoon om. Maar sommige mensen doen er lastig mee. Stuur me tzt even een berichtje als je geen 2260 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 15:52
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:12:
[...]

Er word gekozen door de BO welke het meeste op voorraad is en die word dan geleverd. Kan een 2952/2260 of 1853 zijn. Mocht je nu een 1853 krijgen en je wil graag een andere, dan ruil ik ze zelf vaak gewoon om. Maar sommige mensen doen er lastig mee. Stuur me tzt even een berichtje als je geen 2260 hebt.
Zou ik jou ook een berichtje kunnen sturen om 3 keer een 1853 om te ruilen?
Had het al eerder gevraagd aan de mensen van KPN via Twitter. Maar dat kon allemaal niet volgens hun. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dutch Future schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Zou ik jou ook een berichtje kunnen sturen om 3 keer een 1853 om te ruilen?
Had het al eerder gevraagd aan de mensen van KPN via Twitter. Maar dat kon allemaal niet volgens hun. :(
Vooruit maar weer, 3x een 2260?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 15:52
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Vooruit maar weer, 3x een 2260?
Yes. Heb je een berichtje gestuurd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XenoMorpH schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:50:
[...]

Werkt ook niet wanneer de EB er helemaal niet aan hangt.
TV werkt prima, maar internet ho maar.
ik ben er hier ook mee aan het vechten. op mijn RT-AC66u nooit problemen gehad. ingesteld zoals hier beschreven en werken maar. Maar met mijn RT_AC68U krijg ik ook geen internet verbinding. draai momenteel de laatste merlin FW.
heb MAC@internet en MAC@direct.... met wachtwoorden kpn en ppp al geprobeerd. maar blijft disconnect aangeven.
zou ook graag een antwoord willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Pakket van KPN kwam vanmiddag al binnen... er zit 1 Arcadyan HMB2260 in :) neem aan dat de monteur de 2e dan bij zich heeft? Omruilen is iig niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:24:
[...]

Pakket van KPN kwam vanmiddag al binnen... er zit 1 Arcadyan HMB2260 in :) neem aan dat de monteur de 2e dan bij zich heeft? Omruilen is iig niet nodig :)
Nope, als er 1 inzit. Krijg je 1 ontvanger en moeten wij een 2e sturen indien nodig. Ik wil het wel even nakijken, DM even Postcode + huisnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Heren (en eventueel dames) ik ontvang graag jullie advies over het weg krijgen van de kabel die van de meterkast naar de woonkamer loopt.
Gaan jullie muren door, onder het huis door? Hoe heben jullie die weg gewerkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik had het makkelijk. Goede droge kruipruimte. Er zat nog een klein buisje door de vloer van de meterkast naar de kruipruimte. En daar in een los liggende flexbuis naar de ruimte onder de woonkamer. Gaatje in de hoek achter het gordijn geboord door de betonvloer en het laminaat. En met de kabel weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:26:
[...]

Nope, als er 1 inzit. Krijg je 1 ontvanger en moeten wij een 2e sturen indien nodig. Ik wil het wel even nakijken, DM even Postcode + huisnr.
Monteur heeft eventueel een 2e voor je uit zijn auto. Alleen hij of zij even melden bij de klantenservice.

[ Voor 6% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:36 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:40:
[...]

ik ben er hier ook mee aan het vechten. op mijn RT-AC66u nooit problemen gehad. ingesteld zoals hier beschreven en werken maar. Maar met mijn RT_AC68U krijg ik ook geen internet verbinding. draai momenteel de laatste merlin FW.
heb MAC@internet en MAC@direct.... met wachtwoorden kpn en ppp al geprobeerd. maar blijft disconnect aangeven.
Ik ken de Asus verder niet, maar heb je de mogelijkheid om gedetailleerde logging aan te zetten en de logs hier te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:55:
[...]

Monteur heeft vast een 2e voor je hoor. Alleen ff melden bij de servicedesk.
Jullie moeten hem toch afboeken of heb ik dit nu weer verkeerd? En krijg je dan ook 2260's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Barre73 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:34:
Ik had het makkelijk. Goede droge kruipruimte. Er zat nog een klein buisje door de vloer van de meterkast naar de kruipruimte. En daar in een los liggende flexbuis naar de ruimte onder de woonkamer. Gaatje in de hoek achter het gordijn geboord door de betonvloer en het laminaat. En met de kabel weer omhoog.
Gisteren de ruimte open getrokken. Ik zie wel de glas kabel onder langs gaan die van de straat afkomt.
Geen buis naar de woonkamer gezien echter.
Ik zou dan toch echt het gat moeten gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat bedoel ik niet. Bij mij zat ook geen lege buis naar de woonkamer. Ik wou eerst een gaatje in de vloer van de meterkast boren. Dan kom je bij mij direct in de kruipruimte uit (kruipruimte zit onder het hele huis). Maar er zat nog een gat met een klein stukje buis erin (10 centimeter zeg maar) waar wat telefoonkabels doorheen gingen de kruipruimte in en ergens anders weer omhoog naar de uitbouw. Aangelegd door vorige bewoners.
Ik heb dus gewoon een UTP kabel door dat gat in de meterkastvloer gehaald, door de kruipruimte gelegd (in een beschermbuisje van flexibel pvc) en bij de woonkamer weer omhoog laten komen door de vloer heen, achter het gordijn. En dan naar de TV toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Barre73 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:36:
Dat bedoel ik niet. Bij mij zat ook geen lege buis naar de woonkamer. Ik wou eerst een gaatje in de vloer van de meterkast boren. Dan kom je bij mij direct in de kruipruimte uit (kruipruimte zit onder het hele huis). Maar er zat nog een gat met een klein stukje buis erin (10 centimeter zeg maar) waar wat telefoonkabels doorheen gingen de kruipruimte in en ergens anders weer omhoog naar de uitbouw. Aangelegd door vorige bewoners.
Ik heb dus gewoon een UTP kabel door dat gat in de meterkastvloer gehaald, door de kruipruimte gelegd (in een beschermbuisje van flexibel pvc) en bij de woonkamer weer omhoog laten komen door de vloer heen, achter het gordijn. En dan naar de TV toe.
Op die manier. Ik begrijp het!
Loopt hier helaas nog niets onder. Vervelend gedoe kabeltjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Jullie moeten hem toch afboeken of heb ik dit nu weer verkeerd? En krijg je dan ook 2260's?
we krijgen ze ook op voorraad. Die kunnen we zo afboeken en doen we een belletje naar jullie en zetten jullie hem erin alleen hoeven jullie dan niks te versturen.

[ Voor 20% gewijzigd door rhos op 24-01-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

@ rolandos582 en raydekok:
Het is altijd erg fijn als er insiders op GOT zitten. We maken graag gebruik van info en aankondigingen, tips en trucs die wij nog niet weten. Bedenk je wel dat er ergens een grens ligt tussen wat 'voor jullie baas / opdracht gever KPN' acceptabel is en wat 'voor jullie baas' het bedrijfs belang kan schaden. Dat kan consequenties hebben. Voor jullie zelf bedoel ik. Je zult niet de eerste zijn die hier van het forum verdwijnt omdat de baas mee leest. Let een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:00:
[...]

Ik ken de Asus verder niet, maar heb je de mogelijkheid om gedetailleerde logging aan te zetten en de logs hier te posten?
stukje uit de system log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Jan  1 01:06:59 pppd[1424]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Jan  1 01:06:59 pppd[1424]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Jan  1 01:06:59 pppd[1425]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Jan  1 01:07:11 rc_service: zcip 1430:notify_rc start_firewall
Jan  1 01:07:11 dnsmasq[629]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:12 zcip client: configured 169.254.106.200
Jan  1 01:07:12 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules__vlan6)!
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[629]: exiting on receipt of SIGTERM
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: started, version 2.72test3 cachesize 1500
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: warning: interface ppp1* does not currently exist
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Jan  1 01:07:12 dnsmasq-dhcp[1440]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:27 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
Jan  1 01:07:27 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
Jan  1 01:07:30 admin:  sh /opt/S50asuslighttpd.1 firewall-start
Jan  1 01:07:34 pppd[1425]: Timeout waiting for PADO packets
Jan  1 01:07:43 rc_service: httpd 635:notify_rc reboot
Jan  1 01:07:44 dnsmasq[1440]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Hangup (SIGHUP)
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Terminating on signal 15
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46
Zit er eigenlijk veel verschil tussen de tv ontvangers.

Die van ons zijn erg traag, vooral met opstarten. Waardoor we ze eigenlijk altijd maar op stand-by hebben staan. Wat nogal zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kipfel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:33:
Zit er eigenlijk veel verschil tussen de tv ontvangers.

Die van ons zijn erg traag, vooral met opstarten. Waardoor we ze eigenlijk altijd maar op stand-by hebben staan. Wat nogal zonde is.
Als je een KPN TV decoder helemaal uitzet, met de knop op de achterkant of door de stekker eruit te halen dan zal hij bij aanzetten weer helemaal moeten opstarten en alles ophalen. Dat kost erg veel tijd. En dat is dan ook niet de bedoeling van deze apparaten. Ze zijn ontworpen om standby uit te gaan en vanuit stadby weer aan te gaan. Inderdaad wat zonde van de stroom, alhoewel dat niet bijzonder veel is.
Ik geloof niet dat de nieuwe ontvangers (Arcadyan of Arris) daarin veel verschillen van de oudere Motorola's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Gratje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:40:
[...]

Dan wil ik je vragen om ons te vertellen hoe je alles precies hebt ingesteld, of je een managed switch gebruikt, wat je opstelling precies is, hoe je alles hebt aangesloten etc. Door een glazenbol kijken werkt namelijk niet :P. Wat ook belangrijk is, wat is er dan veranderd met je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Gratje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:31:
[...]

stukje uit de system log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Jan  1 01:06:59 pppd[1424]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Jan  1 01:06:59 pppd[1424]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Jan  1 01:06:59 pppd[1425]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Jan  1 01:07:11 rc_service: zcip 1430:notify_rc start_firewall
Jan  1 01:07:11 dnsmasq[629]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:12 zcip client: configured 169.254.106.200
Jan  1 01:07:12 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules__vlan6)!
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[629]: exiting on receipt of SIGTERM
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: started, version 2.72test3 cachesize 1500
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: warning: interface ppp1* does not currently exist
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Jan  1 01:07:12 dnsmasq-dhcp[1440]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Jan  1 01:07:12 dnsmasq[1440]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:27 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
Jan  1 01:07:27 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
Jan  1 01:07:30 admin:  sh /opt/S50asuslighttpd.1 firewall-start
Jan  1 01:07:34 pppd[1425]: Timeout waiting for PADO packets
Jan  1 01:07:43 rc_service: httpd 635:notify_rc reboot
Jan  1 01:07:44 dnsmasq[1440]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Hangup (SIGHUP)
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Terminating on signal 15
Jan  1 01:07:44 pppd[1425]: Exit.
Welkom01 of welkom01 schijnt ook wel eens te werken

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Gratje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:31:
[code]
Jan 1 01:07:34 pppd[1425]: Timeout waiting for PADO packets
Dit stukje uit de log is je probleem.

http://netwerkje.com/PPPOE-sessies

De PADO is het antwoord van KPN op de vraag van je router of er ergens een PPPoE server beschikbaar is.. Dat zit nog ver voor de username/wachtwoord uitwisseling dus dat is je probleeem niet.

Als er geen PADO ontvangen wordt, dan is het vrijwel zeker een netwerk probleem. Waarschijnlijk dus een VLAN verkeerd ingesteld ergens, een TAG of UNTAGGED probleem, of er is om een andere reden geen verbinding met KPN op de WAN poort op VLAN 6. (per ongeluk een LAN kabel in de WAN poort gestoken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Ik gebruik geen switch. kabel van de modem rechtstreeks in de WAN poort van de router.
deed ik bij mijn rt-ac66u router ook en werkte prima.
heb wel 2 netgear prosafe (semi)managed switchen liggen.

instellingen van de rt-ac68u heb ik overgenomen van:
Verwijderd in "XS4all Glasvezel"
Pogostokje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:45:
[...]

Dit stukje uit de log is je probleem.

http://netwerkje.com/PPPOE-sessies

De PADO is het antwoord van KPN op de vraag van je router of er ergens een PPPoE server beschikbaar is.. Dat zit nog ver voor de username/wachtwoord uitwisseling dus dat is je probleeem niet.

Als er geen PADO ontvangen wordt, dan is het vrijwel zeker een netwerk probleem. Waarschijnlijk dus een VLAN verkeerd ingesteld ergens, een TAG of UNTAGGED probleem, of er is om een andere reden geen verbinding met KPN op de WAN poort op VLAN 6. (per ongeluk een LAN kabel in de WAN poort gestoken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Hoe dan ook, de foutmelding vertelt je exact wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:38
Gratje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:50:
Ik gebruik geen switch. kabel van de modem rechtstreeks in de WAN poort van de router.
deed ik bij mijn rt-ac66u router ook en werkte prima.
heb wel 2 netgear prosafe (semi)managed switchen liggen.

instellingen van de rt-ac68u heb ik overgenomen van:
Verwijderd in "XS4all Glasvezel"

[...]
Heel gek, maar bij mij heeft het geholpen om de laatste Netwerk drivers te downloaden en te installeren. Gekke was namelijk dat om mijn laptop en mediacenter internet wel werkte. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik was toch even benieuwd welke kpn gebruikers in dit topic een eigen router gebruiken in combinatie met een 500/500 mbit abbo.

Ik heb zelf de de RT-AC66U, echter heb ik daar een klein probleem mee namelijk dat ik niet meer dan 220 mbit haal max op het downloaden. Uploaden is daar in tegen wel weer mega hoog.
Het lijkt softwarematig of hardwarematig aan de router te liggen. Hebben mensen hier nog eventuele suggesties hoe ik het kan oplossen of is dit een bekend probleem met dit type router?
Zou graag willen weten welke router het wel aan kan :)

Vlans worden gescheiden door een HP 1810-24G switch.

Speedtest plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4084319962.png

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2015 02:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@White_Collar.
Ik denk niet dat het door je router komt. Heb je geprobeerd om rechtstreeks op de ExperiaBox aan te sluiten en dan een speedtest te doen? Dus zonder switch etc. Het ligt waarschijnlijk aan je pc. Ik heb zelfs 1 pc in huis die op de 1 of andere manier niet boven de 100 Mbps komt... start ik het op in safe mode en opeens haalt ie wél 500 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
vergeet de spatie niet tussen Welkom 01
White_Collar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:00:
[...]

Welkom01 of welkom01 schijnt ook wel eens te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Onlangs heb ik opgewaardeerd naar 500/500 hoewel ook de bandbreedte bij mij bleef hangen op zo`n 420 down en 390 up is de monteur geweest om eea te controleren. Oude opstelling weer terug en opnieuw meten met de EB v8. Bandbreedte bleef het zelfde als verklaring is gegeven "het verschil is acceptabel".
White_Collar schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 02:25:
Ik was toch even benieuwd welke kpn gebruikers in dit topic een eigen router gebruiken in combinatie met een 500/500 mbit abbo.

Ik heb zelf de de RT-AC66U, echter heb ik daar een klein probleem mee namelijk dat ik niet meer dan 220 mbit haal max op het downloaden. Uploaden is daar in tegen wel weer mega hoog.
Het lijkt softwarematig of hardwarematig aan de router te liggen. Hebben mensen hier nog eventuele suggesties hoe ik het kan oplossen of is dit een bekend probleem met dit type router?

Speedtest plaatje:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
White_Collar schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 02:25:
http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/hline.gif

Speedtest plaatje:

[afbeelding]
DescriptionRT-AC66U
WAN - LAN836 Mbps
LAN - WAN839 Mbps
Total Simultaneous819 Mbps
Firmware Version3.0.0.4.164

Volgens de tests op smallnetbuilder moet de router het zeker halen. Weet je zeker dat je misschien niet de HW acceleration uit hebt staan of dat er iets flink staat te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
AvK schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:31:
@ rolandos582 en raydekok:
Het is altijd erg fijn als er insiders op GOT zitten. We maken graag gebruik van info en aankondigingen, tips en trucs die wij nog niet weten. Bedenk je wel dat er ergens een grens ligt tussen wat 'voor jullie baas / opdracht gever KPN' acceptabel is en wat 'voor jullie baas' het bedrijfs belang kan schaden. Dat kan consequenties hebben. Voor jullie zelf bedoel ik. Je zult niet de eerste zijn die hier van het forum verdwijnt omdat de baas mee leest. Let een beetje op.
Klopt, ik pas wel op met wat ik zeg. Maar ik vertel hier dingen die je op internet ook wel kunt vinden als je er even naar zoekt. Of dingen die je via de telefoon te horen krijgt/meegemaakt hebt. Als ik niet iets mag mededelen dan weet ik dat wel. Ik bied gewoon wat extra service, waar mensen allemaal 100% tevreden mee zijn en het scheelt hun weer een telefoontje. Ik heb nu een aantal mensen geholpen en ze zijn allemaal erg blij met mijn service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Klopt, ik pas wel op met wat ik zeg. Maar ik vertel hier dingen die je op internet ook wel kunt vinden als je er even naar zoekt. Of dingen die je via de telefoon te horen krijgt/meegemaakt hebt. Als ik niet iets mag mededelen dan weet ik dat wel. Ik bied gewoon wat extra service, waar mensen allemaal 100% tevreden mee zijn en het scheelt hun weer een telefoontje. Ik heb nu een aantal mensen geholpen en ze zijn allemaal erg blij met mijn service. :)
Hier hetzelfde. De ervaringen van een monteur kunnen verschillen. Een switch wordt liever ook alleen voor itv gebruikt of alleen voor internet. Monteurs laten ze wel vaker door elkaar lopen omdat zij meer direct op de situatie zitten en dus zien of er tv gekeken wordt en tegelijk gegamed.

[ Voor 5% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pekanoot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:00:
Onlangs heb ik opgewaardeerd naar 500/500 hoewel ook de bandbreedte bij mij bleef hangen op zo`n 420 down en 390 up is de monteur geweest om eea te controleren. Oude opstelling weer terug en opnieuw meten met de EB v8. Bandbreedte bleef het zelfde als verklaring is gegeven "het verschil is acceptabel".
[...]
"het verschil is acceptabel"? En dat accepteer je? Je betaalt toch voor 500/500, en bij glasvezel mag je wel degelijk verwachten dat je dat ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Hier eigenlijk hetzelfde. Enige verschil is dat de. Monteur vaak wat meer wegen weet. De ervaringen van een monteur zijn ook anders. Een switch wordt liever ook alleen voor itv gebruikt of alleen voor internet. Wij laten ze wel vaker door elkaar lopen omdat wij meer direct op de situatie zitten en dus zien of er tv gekeken wordt en tegelijk gegamed.
Yep, en ik adviseer daarom pak gewoon 1 voor itv en een andere voor internet. Ik stuur liever 2, als dat mensen dan 3x moeten bellen met problemen. Want het gaat gewoon voor problemen geven als je beide tegelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Yep, en ik adviseer daarom pak gewoon 1 voor itv en een andere voor internet. Ik stuur liever 2, als dat mensen dan 3x moeten bellen met problemen. Want het gaat gewoon voor problemen geven als je beide tegelijk gebruikt.
vanuit de klatenservice klopt dat natuurlijk en dat is voor kpn ook een goeie keuze want het kan in de toekomst ook weer voor problemen zorgen.

[ Voor 15% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Op zich gaat het geen problemen geven. Tot je natuurlijk een accespoint op diezelfde switch aan sluit.

Heb eigenlijk verder nog nooit gehoord in mijn omgeving dat mensen problemen hadden met itv en Internet op dezelfde switch hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:37:
[...]

En dat is dus gewoon Niet waar.
Mensen gebruik 2 tv's op hun switch, en dan nog 2 internet aansluitingen. Dan gaat of tv haperen / of het internet is traag als ze beide in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Ze zijn nog niet klaar met mij.
Barre73 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:04:
[...]

"het verschil is acceptabel"? En dat accepteer je? Je betaalt toch voor 500/500, en bij glasvezel mag je wel degelijk verwachten dat je dat ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

raydekok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:37:
[...]

En dat is dus gewoon Niet waar.
Wij hebben op een gegeven moment ook alles weer gescheiden vanwege instabiliteit. Werkt nu weer prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Barre73 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:04:
[...]
Wie zegt dat je het niet krijgt? Alleen een gecontroleerde meting over het eigen netwerk van KPN is betrouwbaar, een speedtest over internet naar publieke speedtest websites is dat per definitie niet omdat KPN daar gewoon geen enkele invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pogostokje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:41:
[...]

Wie zegt dat je het niet krijgt? Alleen een gecontroleerde meting over het eigen netwerk van KPN is betrouwbaar, een speedtest over internet naar publieke speedtest websites is dat per definitie niet omdat KPN daar gewoon geen enkele invloed op heeft.
Dan moet je wel alles lezen. Monteur bij geweest. Getest op de EB rechtstreeks. En dan te horen krijgen dat het een acceptabele marge is. Voor glasvezel is dit zeker geen normale marge. Ik zou dat niet accepteren nee. Er zijn trouwens genoeg speedtest plaatjes hier te vinden waar ik wel 500/500 zie. Of vlak daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Woh, zal wel teveel gezegd hebben vanmiddag kom nu ook niet verder dan 95/100 op de kpn testservers terwijl ik toch een abb op 500/500 heb. Direct gebeld maar stond al bijna 10 minuten in de wacht dus zal wel niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
KPN komt altijd zelf met het argument dat men geen andere testservers mag gebruiken dan alleen hun eigen kpn speedtest. dus vraag mij af wat gij bedoeld.
Pogostokje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
pekanoot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:08:
Woh, zal wel teveel gezegd hebben vanmiddag kom nu ook niet verder dan 95/100 op de kpn testservers terwijl ik toch een abb op 500/500 heb. Direct gebeld maar stond al bijna 10 minuten in de wacht dus zal wel niet de enige zijn.
Dit is altijd lastig. Mensen uit de klantenservice heb je vaak niks aan. Monteurs die kijken meestal naar 1 ding, of het werkt of het werkt niet. Als je bv 450 van de 500 haalt, dan snap ik ook wel dat de monteur zelf er weinig aan kan doen. In jouw geval 95/100 is idd waardeloos, maar heb je misschien een idee waardoor het zou kunnen komen? Wat voor opstelling gebruik je etc. Ik haal meer dan de 500/500 die zij leveren met mijn eigen router + managed switch.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4085998485.png

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 24-01-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Heb voor alle zekerheid maar weer de Eb teruggeplaats voordat ik ging bellen. Oke zal even een paar testjes doen ben zo terug, inmiddels heb ik nu ook geen tel verbinding meer dus ga maar mobiel bellen. Overigens is mijn config als van netwerkje.com en werkt normaal perfekt.shit
laugh schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:23:
[...]

Dit is altijd lastig. Mensen uit de klantenservice heb je vaak niks aan. Monteurs die kijken meestal naar 1 ding, of het werkt of het werkt niet. Als je bv 450 van de 500 haalt, dan snap ik ook wel dat de monteur zelf er weinig aan kan doen. In jouw geval 95/100 is idd waardeloos, maar heb je misschien een idee waardoor het zou kunnen komen? Wat voor opstelling gebruik je etc. Ik haal meer dan de 500/500 die zij leveren met mijn eigen router + managed switch.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Puur uit interesse; welke marges zijn acceptabel? Afwijking van 5 a 10% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
heb er net 1 aan de tel die beweerde dat een marge van 20% normaal is. denkt zeker dat ik gekke gerritje ben, overigens niets mis mee met gerritjes.
Welke marge is nog acceptabel, ik vindt 5 % nog wel gaan maar 10 is toch wel veel als je bedenkt dat er ook abb van 50/50 verkocht worden.
Sveninho schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:50:
Puur uit interesse; welke marges zijn acceptabel? Afwijking van 5 a 10% ?

[ Voor 17% gewijzigd door pekanoot op 24-01-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
5 % voor TCP overhead zou ik acceptabel vinden. Maar in principe is bij een 500/500 glasvezel voor mij geen marge acceptabel omdat KPN het profiel ook prima kan instellen op 527/527 zodat je alsnog rond de 500 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Mensen gebruik 2 tv's op hun switch, en dan nog 2 internet aansluitingen. Dan gaat of tv haperen / of het internet is traag als ze beide in gebruik zijn.
ik snap het wel maar het moet niks uit maken omdat het allemaal vanuit de eb komt en de vlans zitten ervoor al gescheiden.

wat nu met die nieuwe wireless extenders. dat is een switch met wifi functie en daar mag dan wel tv overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
raydekok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:43:
[...]

ik snap het wel maar het moet niks uit maken omdat het allemaal vanuit de eb komt en de vlans zitten ervoor al gescheiden.

wat nu met die nieuwe wireless extenders. dat is een switch met wifi functie en daar mag dan wel tv overheen?
Lijkt me niet. Ook in dat geval komt er een multicast signaal terecht op de wifi. En dat kan Wifi niet goed aan waardoor de boel inklapt of onstabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ok ik dacht dat te begrijpen vanaf de site. maar dat zullen we gaan zien als ze mensen ze thuis gaan gebruiken.

[ Voor 69% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
pekanoot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:59:
heb er net 1 aan de tel die beweerde dat een marge van 20% normaal is. denkt zeker dat ik gekke gerritje ben, overigens niets mis mee met gerritjes.
Welke marge is nog acceptabel, ik vindt 5 % nog wel gaan maar 10 is toch wel veel als je bedenkt dat er ook abb van 50/50 verkocht worden.
[...]
20%? Dat kan hij niet serieus hebben gemeend toch?
5% vind ik zelf ook nog wel te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Barre73 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:03:
Dan moet je wel alles lezen. Monteur bij geweest. Getest op de EB rechtstreeks.
Nou nou, even vriendelijk blijven mag wel. ;)
Dat het op de EB rechtstreeks gebeuren moet lijkt me logisch, maar er zijn op internet zat mensen die dan naar http://speedtest.net/ gaan om hun snelheid te "meten". Heel herkenbaar aan de plaatjes die dat oplevert. Helaas: je hebt geen contract met de speedtest servers, maar met KPN.
Er zijn trouwens genoeg speedtest plaatjes hier te vinden waar ik wel 500/500 zie. Of vlak daarbij.
Zeker, dat is het leuke van internet: het is dynamisch.

Iedereen die dat wil kan een speedtest.net server beginnen. De eisen zijn niet zo heel hoog:
Uplink/Upstream Capacity of +100 Mbps (towns & small cities) and 1 Gbps (large cities & metropolitan areas)

M.a.w. de servers van speedtest.net hoeven niet meer dan 2x 500/500 klanten of 10x 100/100 klanten, etc tegelijk aan te kunnen voor ze de test snelheid niet meer hoeven te garanderen en dus feitelijk onjuiste waardes laten meten. De tussenliggende netwerken nog niet eens meegeteld.

Hoe het werkt in de internet wereld is dat je een bandbreedte van 500Mbit krijgt van je provider, maar niemand op internet, ook niet de testservers, zijn verplicht jou in 1 connectie die snelheid te geven. Maar, gelukkig voor jou, in totaal laten ze bij KPN over het laatste stukje glasvezel 500Mbit naar je door over hoeveel connecties je ook opzet. De enige valide speedtest is dan ook een die op het netwerk van KPN blijft. En dat is speedtest.net dus niet. Dat bedoelde ik in mijn vorige post.

Vergelijk het met een auto: jouw auto kan misschien wel 250 km/h maar in de spits ga je die snelheid niet halen. Toch ga je dan niet naar de garage om te klagen over dat de reis zo lang duurt. Je gaat pas klagen als die auto op je eigen race-circuit zonder obstakels ook gemiddeld niet harder blijkt te gaan dan 140 km/h ofzo. Want dan weet je zeker dat het aan je auto ligt.

Dit is echt misverstand #1 over bandbreedtes bij ISPs. Zeker voor ex-ADSL bezitters is dit verwarrend omdat daar je modem daadwerkelijk lager kon intrainen dan wat je inkocht, maar dat is bij glasvezel allemaal allemaal niet aan de orde. Natuurlijk kan je glasvezel een breuk hebben, maar dan is het verlies veel groter.

Sorry als het misschien een lang verhaal, te technisch of veel te abstract is, ik begrijp dat mensen liever gewoon die 500 ergens op een schermpje willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm Naar mijn idee zijn dit toch de test servers van kpn zelf. Bel je de storingsdienst vanwege een slechte internetverbinding is het eerste wat gevraagd wordt of men de juiste servers gebruikt. Wat je ook kunt doen is een bin,file downloaden met een correcte tijd registratie zo nodig meerdere dan kom je redelijk in de buurt van je bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballenbakz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Pogostokje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:17:
Dit is echt misverstand #1 over bandbreedtes bij ISPs. Zeker voor ex-ADSL bezitters is dit verwarrend omdat daar je modem daadwerkelijk lager kon intrainen dan wat je inkocht, maar dat is bij glasvezel allemaal allemaal niet aan de orde. Natuurlijk kan je glasvezel een breuk hebben, maar dan is het verlies veel groter.
Sorry als het misschien een lang verhaal, te technisch of veel te abstract is, ik begrijp dat mensen liever gewoon die 500 ergens op een schermpje willen zien. :)
Dank je voor deze hele heldere uitleg!! dit maakt mij een hele hoop duidelijk. Ik had al een idee maar je bevestigt mijn vermoedens. Ben jij de beheerder van http://netwerkje.com toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sveninho schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:11:
[...]

20%? Dat kan hij niet serieus hebben gemeend toch?
5% vind ik zelf ook nog wel te accepteren.
Ik zeg altijd 5% tot 8%. Maarja ligt wel vaak aan de opstelling van de kl. Als alles naar standaard is en ze halen het niet ,monteur sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
pekanoot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:32:
http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm Naar mijn idee zijn dit toch de test servers van kpn zelf. Bel je de storingsdienst vanwege een slechte internetverbinding is het eerste wat gevraagd wordt of men de juiste servers gebruikt. Wat je ook kunt doen is een bin,file downloaden met een correcte tijd registratie zo nodig meerdere dan kom je redelijk in de buurt van je bandbreedte.
speedtest.operator.nl overzichtelijke speedtest.

[ Voor 4% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
raydekok schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:27:
[...]

speedtest.operator.nl dan staat de rommeler omheen er niet bij.
Dat is het netwerk van KPN-ITNS. Bij mijn weten zit je daar niet op als KPN Glasvezel klant maar als Telfort (oud) en alle andere providers die nog analoge TV en DVB-C aanbieden.
Dus zou je nog niet de optimale server pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik probeer eigen VLANs te maken om de experiabox te vervangen maar elke keer krijg ik geen internet telefoon en iptv werkt wel.
Port 1 WAN (PVID 1)
Port 2 Internet (PVID 6)
Port 3 Experiabox met IPTV en Telefoon (PVID 4)
Port 4 mirror (1,2 wordt naar 4 gemirrored) (PVID 6)

IDTaggedUntagged
1 1-5
41,34
612,4
71,34

Als ik nu de experiabox op 2 zet blijft internet dus rood maar zou volgens mij dus groen horen te zijn.
zet ik hem op poort 3 dan krijg ik gewoon telefoon en iptv

[ Voor 21% gewijzigd door Hakker op 25-01-2015 16:51 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
XenoMorpH schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 01:21:
[...]

Heel gek, maar bij mij heeft het geholpen om de laatste Netwerk drivers te downloaden en te installeren. Gekke was namelijk dat om mijn laptop en mediacenter internet wel werkte. :F
dat hielp ook niet. maar heb van de ene kant geluk. de AC68 past niet in mijn datakastje omdat ie recht overeind staat. net een AC66 opgehaald. ingeplugged. ingesteld en meteen werken. zonder switch ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Hakker schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:38:
Ik probeer eigen VLANs te maken om de experiabox te vervangen maar elke keer krijg ik geen internet telefoon en iptv werkt wel.
Port 1 WAN (PVID 1)
Port 2 Internet (PVID 6)

IDTaggedUntagged
1 1-5
41,34
612,4
71,34

Als ik nu de experiabox op 2 zet blijft internet dus rood maar zou volgens mij dus groen horen te zijn.
Volgens mij is dat omdat je poort 4 ook bij PVID 6 hebt staan.
Waarom mirror je deze naar 4? Heb je 2 routers op je switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Is het iemand hier opgevallen dat KPN stilletjes de handleiding van de ExperiaBox v10 heeft verwijderd?

De link die ik had werkt namelijk niet meer, ook staat hij er niet meer tussen bij handleidingen van hun modem(s).

Zie: http://www.kpn.com/prive/...leidingen/experia-box.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Hakker schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:38:
Port 1 WAN (PVID 1)
Port 2 Internet (PVID 6)

IDTaggedUntagged
1 1-5
41,34
612,4
71,34

Als je nu de experiabox op 2 zet blijft internet dus rood maar zou volgens mij dus groen horen te zijn dit hoort ook rood te zijn. Het is namelijk untagged. Jij wilt toch je eigen router erachter zetten? Als je een ExperiaBox erachter wilt zetten, dan zet je daar Tagged. Wil je je eigen router op poort 2 zetten? Dan houdt je die untagged en start je een PPPoE session op VLAN 6. Verder raad ik je aan om op poort 1 PVID 6 toe te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Requa schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:35:
Is het iemand hier opgevallen dat KPN stilletjes de handleiding van de ExperiaBox v10 heeft verwijderd?

De link die ik had werkt namelijk niet meer, ook staat hij er niet meer tussen bij handleidingen van hun modem(s).

Zie: http://www.kpn.com/prive/...leidingen/experia-box.htm
Komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe online. Moet waarschijnlijk wat aangepast worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

laugh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Als je nu de experiabox op 2 zet blijft internet dus rood maar zou volgens mij dus groen horen te zijn dit hoort ook rood te zijn. Het is namelijk untagged. Jij wilt toch je eigen router erachter zetten? Als je een ExperiaBox erachter wilt zetten, dan zet je daar Tagged. Wil je je eigen router op poort 2 zetten? Dan houdt je die untagged en start je een PPPoE session op VLAN 6. Verder raad ik je aan om op poort 1 PVID 6 toe te kennen.
Ik zal morgen eens kijken of ik daarmee verder kan komen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Laatst online: 25-06-2024
Heeft iemand een idee wat KPN monteurs standaard gebruiken als wachtwoord op de Experiabox? Admin/admin/geen wachtwoord werkt niet. Nu kan ik de Experiabox wel resetten maar als dat niet perse hoeft liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
bvk1983 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:20:
Heeft iemand een idee wat KPN monteurs standaard gebruiken als wachtwoord op de Experiabox? Admin/admin/geen wachtwoord werkt niet. Nu kan ik de Experiabox wel resetten maar als dat niet perse hoeft liever niet.
Admin/admin met kpn of KPN of Kpn of niks invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Laatst online: 25-06-2024
rolandos582 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Admin/admin met kpn of KPN of Kpn of niks invullen.
Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.