[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.051 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Barre73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:10:
Maar uiteraard bel je eerst KPN zelf voordat je hier een probleem plaatst zonder enige uitleg....
KPN is hier het probleem niet. Mijn setup wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
Vorige week aangevraagt om naar 500/500 over te gaan. Vandaag monteur langsgekomen, die was verbaast omdat er al een gigabit NT kastje op zat. Na wat gerommel en ge-bel heeft hij een V9 modem neergezet (ik had v8) en is weggegaan. Hij kon verder niets doen en regifibber moest in de wijkcentrale nog iets aanpassen zei hij.
Omdat ik even bezig was, kwam ik er na 15min pas achter dat niets het meer deed... maar ik zag wel dat hij de v8 had laten staan. Die weer aangesloten en alles doet het weer (nog steeds op 100/100).

KPN gebeld en die zouden nog een monteur sturen om te kijken waarom het nieuwe modem het nou niet doet.
Komt de 2de monteur net, en die was helemaal verbaast dat er 500/500 geplaatst werd. Dat had hij nog nooit gezien gaf hij aan. Je snapt, dit geeft vertrouwen ;) Maar helaas heeft hij ook niets kunnen oplossen..

Niemand kon mij vertellen waarom ik een v9 nodig had, weet iemand anders daar meer over?

Nog even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
laugh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:14:
Ik heb sinds gister me kpn glasvezel aansluiting. Me setup met een managed switch werkte meteen als een trein. Alleen tv zat wel te haperen. Andere kabel en voilà ook dat werkt. Me switch Tagged tv en telefoon . Internet untagged richting de router. Verder heb ik een eigen vlan om de vrije poorten in me switch ook nog te gebruiken voor internet. Als er vragen zijn hoor ik het graag maar dan wel duidelijk de gewenste situatie en de huidige settings in een plaatje. Glazenbol gaat niet werken :)

Edit:

Speedtest levert het volgende op.
510Mbps download.
600Mbps upload.
Ik probeer eigenlijk nooit te reageren op taalfouten omdat je bezig kan blijven maar deze kan ik niet laten.
Het is "mijn" en niet "me" (vier keer)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

me hoela :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is glasvezel bij mij aangelegd. Door de monteur is een kabel getrokken naar de woonkamer door de pijp waar de coaxkabel doorheen liep. EB v8 in de meterkast via homeplug verbonden met de televisie boven. De TV-ontvanger in de woonkamer gaf na installatie alleen maar groen ruis. Boven werkte de andere ontvanger wel. De monteur heeft toen de ontvanger beneden vervangen voor een nieuwe, die wel goed werkte. Hij gaf aan dat ik de kapotte ontvanger zelf moest opsturen naar KPN, omdat anders een 3e ontvanger in rekening zou worden gebracht door KPN. :| Vreemde gang van zaken... waarom kan de monteur dit zelf niet regelen!?...

Maar goed, alles werkt nu perfect. Hiervoor had ik UPC horizon, maar via de tv-ontvanger van KPN gaat alles nét effe wat soepeler en sneller... (voor zover ik dat kan inschatten na 4 uur :P )

Ik heb nu de volgende configuratie in gedachten:
Experiabox in meterkast --> bedraad naar TV-ontvanger beneden en via homeplug naar TV-ontvanger boven.
Verder een WIFI-homeplug op de bovenste verdieping voor WIFI-signaal boven (... waarmee ik ook de zonnepanelen kan uitlezen).
Nu moet ik alleen in de woonkamer voor de Xbox en Mediaspeler nog internet hebben. Ik heb daarom een homeplug in de woonkamer ingeplugged waar ik een unmanaged 5-poorts switch op wil aansluiten. Deze komt morgen binnen... ik ben benieuwd of dat zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Huh je hebt een kabel naar de woonkamer liggen maar alsnog ga je een homeplug plaatsen? En daarbij 2 verschillende homeplugs in een netwerk niet doen. Neem een switch hang die aan je kabel en verdeel vandaar je signaal in itv, xbox enzo. Veel makkelijker.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:49:
Huh je hebt een kabel naar de woonkamer liggen maar alsnog ga je een homeplug plaatsen? En daarbij 2 verschillende homeplugs in een netwerk niet doen. Neem een switch hang die aan je kabel en verdeel vandaar je signaal in itv, xbox enzo. Veel makkelijker.
Dat kan inderdaad ook, maar ik las hier dat er dan problemen ontstaan met het wifi signaal als het TV-signaal door een 'domme' switch wordt afgehandeld. Maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
TheVMaster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Enneh...als je nu meerdere switches achter elkaar hebt hangen (allemaal Netgear 105/108 managed types)....de poorten waarmee je die switches verbindt? Dus twee switches in de meterkast, één achter de TV en een op de studeerkamer?

Ook Tagged...op alle VLANs?

[...]

Heb je nu voor TV ook de Experiabox nodig, of kan dat gelijk (als je dus VLANs ingeregeld hebt) via je switch naar je TV kastjes? Dat je dus alleen voor telefonie (waarom geven ze SIP nu niet vrij?) de Experiabox gebruikt.....dat zou nl. mijn voorkeur hebben...
Managed switch gaat dat wel lukken, met een simpele switch niet. Maar zolang je je eigen vlan gebruikt verwacht ik geen problemen.
laugh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:14:
Ik heb sinds gister me kpn glasvezel aansluiting. Me setup met een managed switch werkte meteen als een trein. Alleen tv zat wel te haperen. Andere kabel en voilà ook dat werkt. Me switch Tagged tv en telefoon . Internet untagged richting de router. Verder heb ik een eigen vlan om de vrije poorten in me switch ook nog te gebruiken voor internet. Als er vragen zijn hoor ik het graag maar dan wel duidelijk de gewenste situatie en de huidige settings in een plaatje. Glazenbol gaat niet werken :)

Edit:

Speedtest levert het volgende op.
510Mbps download.
600Mbps upload.
Nice, gefeliciteerd man! Heeft het lang geduurd of viel het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je de wifi beneden gewoon door de Experiabox laat doen is er geen probleem. Het probleem ontstaat als je op die "domme"switch niet alleen de Xbox en een mediaspeler aansluit maar ook een aparte wifirouter en vooral ook de TV decoder.

En jij geeft volgens mij aan dat dat niet de bedoeling is dus geen probleem.

Dus kabel naar de woonkamer en aansluiten met de domme switch. Daar alles op aansluiten dus ook de decoder (maar geen wifirouter) en dat zou goed moeten gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:25:
Nice, gefeliciteerd man! Heeft het lang geduurd of viel het mee.
Ik had alles al klaar gezet behalve het NT kastje, die liet ik de monteur er maar op schuiven :). Uiteindelijk heeft het toch wel een uur geduurd vanwege de TV decoder. De TV decoder reageerde slecht op de afstandsbediening (je moest dus op minder dan 0.5m afstand staan anders reageerde het niet). Hij had de decoder vervolgens vervangen met een nieuwe, zelfde probleem. Toen ging hij terug naar zijn auto en nam gelijk 2 extra mee. Derde, zelfde probleem. Pas bij de vierde reageerde de afstandsbediening soepel. Hij gaf zelf ook al aan dat dat deze problemen vaker voorkomen. Voor de rest werkte alles wel goed op de KPN manier. Toen hij eenmaal de deur uit ging, de setup veranderd naar de managed switch + eigen router en werkte meteen 8).

Ben tevreden so far met de glasvezel aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Beste Tweakers.

Ik overweeg om weer terug te gaan naar KPN nu er glasvezel ligt hier, ik ga voor alles in 1 standaard 100/100 (of 500/500). Na vier jaar tevreden ziggo krijg ik hier geen stabiel wifi meer sinds een paar weken. Ik heb dat in het begin ook gehad maar dat is vanzelf opgelost. Nu lukt het me niet en helpdesk schiet ook niet op.

Ik heb veel zitten inlezen maar VLAN en (un)managed switches zijn nieuw voor me en begrijp niet goed wat het doet. Is het mogelijk om onderstaande te realiseren? En werkt dat met twee unmanaged switches? Of moeten het managed switches zijn?

Ik wil dit doen omdat ik al één UTP naar woonkamer en één UTP naar de slaapkamer heb liggen maar niet heel eenvoudig een tweede UTP kabel kan trekken naar die ruimtes. Ik begrijp dat ik op de nieuwe EBs gewoon twee poorten kan pakken omdat die beide IPTV en internet bevatten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80029561/kpnglasvezel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Heb het al vaker gezegd. Waarom doen jullie zo moeilijk? Hier draait alles (en dat is veel en met veel varianten en verschillende apparaten, OS'en en systemen) out of the box zonder problemen. Alleen mijn media speler heb ik een vast IP gegeven. De rest draait DHCP. Als hier mensen binnen komen en ze willen even op mijn wifi..... code geven en het draait. Alle 4 TV doen het (betaal voor 2) en alle Macbooks, Windows laptops, Android foons en tablets doen het tegelijkertijd en dat gewoon op glas 100/100. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een netjes gebouwd netwerk hier heb. De wifi van de Experia box bereikt net niet de zolder maar dat heb ik met een extendertje opgelost (25 Euro). En dat dat ding de snelheid halveert merk ik niks van als ik in mijn bed lig met mijn foon of tablet. Why so serious? :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Omdat het hier tweakers heet en gaan voor het maximale?

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 16-01-2015 00:09 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je hebt gelijk!
Vroegah moest je daar inderdaad voor vechten. Tegenwoordig hebben (die klote fabrikanten) het allemaal gemakkelijk gemaakt. Mijn Pentium 166 op 200Mhz laten draaien..... dat waren nog eens tijden. Mijn Voodoo 1 videokaart bijna 2x zo snel maken, dat was leuk en efficiënt. Zijn hier mensen die serieus hun Core 7 proberen op te voeren? Sneller dan snel.....
Geen misverstand, ik mag hier graag mee lezen. Vind het leuk. Heb wel vaak het gevoel dat hier veel jonge mensen zitten die dingen doen die ze eigenlijk niet begrijpen. Geld uitgeven aan dure (overbodige) routers en switches. Die zouden een level hoger moeten gaan zitten. Zoals in de Pentium 166 tijd.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuuh1992
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 22:21
Hallo allemaal.

Ik ben Daniel Hartman, beginnend monteur bij KPN.

Ik heb bij mijn thuis aansluiting een uitdaging.

Ik had een 100/100 glas abonnement.
Situatie:
NT -> TP-Link TL-SG105E ->
- Eigen Router -> Internet
- Experia box -> TV & Telefoon

Deze situatie heeft altijd goed gewerkt.

Nu heb ik het abonnement geupgrade naar 500/500.
Ik heb een nieuwe NT ontvangen vanwege het gigabit gebeuren.

Deze heb ik aangesloten.
Situatie is nog steeds hetzelfde, echter krijg ik geen werkende verbinding tussen de NT en switch.
Wanneer ik de experia box direct op de NT aansluit gaat het lampje op de NT branden en werkt alles.
NT op de switch aangesloten gaat het lampje niet branden.

De firmware van de switch is de nieuwste.
Kan er ergens een instelling verkeerd staan waar dit door komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@daantjuuh1992
Hmm, naar mijn weten waren er sowieso al velen problemen met mensen met een SG105E. Sommige hadden na een firmware update de problemen opgelost, maar sommige ook niet. Wel vreemd aangezien je zegt dat het eerst wel heeft gewerkt, heb je mogelijk nu bij je nieuwe NT een andere kabel gebruikt? Probeer te achterhalen waar het probleem ligt, misschien ligt het probleem uiteindelijk toch wel bij de switch. Heb je ook daadwerkelijk getest of je TV beeld, internet en telefoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuuh1992
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 22:21
Alles is hetzelfde gebleven. Ook de kabel die bij de nieuwe NT geleverd zit geprobeerd, geen resultaat.
Wanneer ik de NT weer omwissel voor de oude NT, werkt alles weer normaal zoals het zat.
Ik heb uiteraard getest of alles werkt, maar helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Dit bedoel ik niet om jou af te kraken, maar ik vind geruststellend dat de monteur ook vecht met een switch ertussen. Ik ben niet alleen in deze wereld.

Dat ter zijde. Succes. Ik ben wel benieuwd waarom de 'slome' variant werkt en de gigabit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
AvK schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:34:
Heb wel vaak het gevoel dat hier veel jonge mensen zitten die dingen doen die ze eigenlijk niet begrijpen. Geld uitgeven aan dure (overbodige) routers en switches.
Als je hiermee op mij doelt snap ik je reactie niet. Ik vraag hoe ik het beste bedraad internet krijg op een locatie waar ook IPTV heen moet zonder extra kabels te trekken. Ik ben niet jong (oke, ook niet oud ;) ) en wil geen overbodig geld uitgeven aan routers en switches. Vraag alleen advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:34:
Heb wel vaak het gevoel dat hier veel jonge mensen zitten die dingen doen die ze eigenlijk niet begrijpen. Geld uitgeven aan dure (overbodige) routers en switches. Die zouden een level hoger moeten gaan zitten. Zoals in de Pentium 166 tijd.
Het probleem is juist omgekeerd voor mij. Ik ben te oud en ben opgegroeid in het tijdperk vóór de computer waardoor ik dingen niet begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
trabuca schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:31:
Beste Tweakers.

Ik overweeg om weer terug te gaan naar KPN nu er glasvezel ligt hier, ik ga voor alles in 1 standaard 100/100 (of 500/500). Na vier jaar tevreden ziggo krijg ik hier geen stabiel wifi meer sinds een paar weken. Ik heb dat in het begin ook gehad maar dat is vanzelf opgelost. Nu lukt het me niet en helpdesk schiet ook niet op.

Ik heb veel zitten inlezen maar VLAN en (un)managed switches zijn nieuw voor me en begrijp niet goed wat het doet. Is het mogelijk om onderstaande te realiseren? En werkt dat met twee unmanaged switches? Of moeten het managed switches zijn?

Ik wil dit doen omdat ik al één UTP naar woonkamer en één UTP naar de slaapkamer heb liggen maar niet heel eenvoudig een tweede UTP kabel kan trekken naar die ruimtes. Ik begrijp dat ik op de nieuwe EBs gewoon twee poorten kan pakken omdat die beide IPTV en internet bevatten.

[afbeelding]
Wat jij wil kan prima zonder vlan en managed switches. Bij KPN met wen Experiabox dan. De switches in je opstelling kunnen gewoon simpele domme switches zijn. Zolang je er maar geen aparte WiFi router bij aansluit als er ook een IPTV decoder op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
trabuca schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:31:
Ik begrijp dat ik op de nieuwe EBs gewoon twee poorten kan pakken omdat die beide IPTV en internet bevatten.
Alle vier de switchpoorten kan je voor internet/itv gebruiken.... flexpoorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Helaas gaat het hier met een v9 alsnog niet goed.
Alle kanalen doen het OK, behalve de "HD glas" kanalen. Deze stotteren.
Als ik echter mijn mediacenter (ubuntu, xbmc) aanzet, draait alles wel goed. Hij lijkt dus in standby iets raars met de multicast te doen..
Als ik echter de ExperiaBox v8 gebruik, werkt alles zoals ik verwacht. Zelfde kabels, setup, zelfde alles..

Iemand tips? Heb even gezocht of ik de NIC op de mediacenter uit kan zetten in standby ofzo, maar dat lijkt niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
RuudBurger schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:07:
Als ik echter mijn mediacenter (ubuntu, xbmc) aanzet, draait alles wel goed. Hij lijkt dus in standby iets raars met de multicast te doen..
Als ik echter de ExperiaBox v8 gebruik, werkt alles zoals ik verwacht. Zelfde kabels, setup, zelfde alles..

Iemand tips? Heb even gezocht of ik de NIC op de mediacenter uit kan zetten in standby ofzo, maar dat lijkt niets te doen.
Gaat je media center wel echt uit of komt die in een low power state terecht (mede bedoeld om wake-on-lan achtige oplossingen te ondersteunen o.i.d. )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Nee hij gaat inderdaad in standby. WOL staat uit en multicast ook (weet niet of dit "verzenden" of "ontvangen" is wat je uitzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RuudBurger schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:07:

Wat is dat toch met die V9 de laatste tijd, ik raad mensen altijd een V9 aan. Maar dat kan ik beter niet meer doen, veel mensen hebben problemen met de V9 de laatste tijd. Geen internet, geen diensten, dit werkt niet dat werkt niet. Terwijl alles met de oude V8 nog wel werkt. Klinkt als een software probleem, of iets wat geconfigureerd staat op de oude EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
rolandos582 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Wat is dat toch met die V9 de laatste tijd, ik raad mensen altijd een V9 aan. Maar dat kan ik beter niet meer doen, veel mensen hebben problemen met de V9 de laatste tijd. Geen internet, geen diensten, dit werkt niet dat werkt niet. Terwijl alles met de oude V8 nog wel werkt. Klinkt als een software probleem, of iets wat geconfigureerd staat op de oude EB.
V8 heeft bij mij altijd gewerkt als een zonnetje (voor zover ik hem gebruikt heb natuurlijk). Heb alleen de laatste keer een V9 gehad met de snelheidsproblemen in de buurt. Ik moet zeggen uit ervaring dat ik de V8 fijner vind met bijv. portforwarding.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:26:
Als je de wifi beneden gewoon door de Experiabox laat doen is er geen probleem. Het probleem ontstaat als je op die "domme"switch niet alleen de Xbox en een mediaspeler aansluit maar ook een aparte wifirouter en vooral ook de TV decoder.

En jij geeft volgens mij aan dat dat niet de bedoeling is dus geen probleem.

Dus kabel naar de woonkamer en aansluiten met de domme switch. Daar alles op aansluiten dus ook de decoder (maar geen wifirouter) en dat zou goed moeten gaan.
Gisteren een switch aangeschaft (de goedkoopste die ik kon vinden: 14,95 euro ). In de woonkamer de doorgetrokken UTP-kabel vanuit de experiabox ingeplugd. Vervolgens ook andere apparatuur bijgeplugd. Loopt inderdaad als een zonnetje, zoals je al aangaf. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Laatst online: 04-09 23:22
Geen idee of dit het juiste topic hier voor is, maar het is te proberen. Ik heb een tijdje geleden een alles in 1 abonnement afgesloten bij KPN. Dat was met die actie, 6 maanden voor 35 euro per maand, en vervolgens kun je het aanpassen naar je eigen wensen. Het abonnement is zo rond 25 oktober 2014 ingegaan denk ik.

Mijn vraag is, wanneer kan ik deze wijziging doorgeven? Ik weet nu al wat ik wil. Maar over een paar maanden ben ik waarschijnlijk in India, en dan zal het wat lastig worden om de wijziging dan door te geven. Ik wil niet dat het abonnement doorloopt omdat ik dan zo'n 85 euro per maand zal moeten betalen voor allerlei extra's die ik niet wil (HBO, opnemen, spotify, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Peunage schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:06:
Geen idee of dit het juiste topic hier voor is, maar het is te proberen. Ik heb een tijdje geleden een alles in 1 abonnement afgesloten bij KPN. Dat was met die actie, 6 maanden voor 35 euro per maand, en vervolgens kun je het aanpassen naar je eigen wensen. Het abonnement is zo rond 25 oktober 2014 ingegaan denk ik.

Mijn vraag is, wanneer kan ik deze wijziging doorgeven? Ik weet nu al wat ik wil. Maar over een paar maanden ben ik waarschijnlijk in India, en dan zal het wat lastig worden om de wijziging dan door te geven. Ik wil niet dat het abonnement doorloopt omdat ik dan zo'n 85 euro per maand zal moeten betalen voor allerlei extra's die ik niet wil (HBO, opnemen, spotify, etc.).
Ik kan hem prima voor je uitzetten, dat is geen probleem. Maar dat gaat dan per direct in (is ook de bedoeling, we kunnen het bijvoorbeeld niet per 1-4 laten ingaan. Dan moet je echt dan bellen, dan gaat het binnen 30min actief worden.. Stuur me even een DM met je postcode + huis nr als je wil dat ik het nu doen.

Een wijziging kan ten alle tijden, we zijn 24/7 open en is meestal binnen 30 minuten actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Laatst online: 04-09 23:22
rolandos582 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:28:
[...]

Ik kan hem prima voor je uitzetten, dat is geen probleem. Maar dat gaat dan per direct in (is ook de bedoeling, we kunnen het bijvoorbeeld niet per 1-4 laten ingaan. Dan moet je echt dan bellen, dan gaat het binnen 30min actief worden.. Stuur me even een DM met je postcode + huis nr als je wil dat ik het nu doen.

Een wijziging kan ten alle tijden, we zijn 24/7 open en is meestal binnen 30 minuten actief.
Ah oke. Ik zal even kijken wat ik het beste kan doen. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:53:
[...]

Gisteren een switch aangeschaft (de goedkoopste die ik kon vinden: 14,95 euro ). In de woonkamer de doorgetrokken UTP-kabel vanuit de experiabox ingeplugd. Vervolgens ook andere apparatuur bijgeplugd. Loopt inderdaad als een zonnetje, zoals je al aangaf. d:)b
mag ik vragen hoe het WIFI bereik is van de EB v8?
Heb die van mij ook in de meterkast staan en ben hierdoor erg benieuwd hoe dan het WIFI bereik is.

Is dat niet zo heel goed, zit ik er aan te denken de EB uit de meterkast te halen. Er loopt nu een kort bijgeleverd kabel van KPN van de NT naar de EB. Wil daarvoor dan de lange CAT6 kabel gebruiken die er nu al ligt vanuit de meterkast naar de woonkamer.

Dus:NT---> lange CAT6 kabel--->EB in de woonkamer--> korte CAT6 kabel--> naar een simpele/domme switch--> korte CAT6 kabels vanuit de switch naar de verschillende apparatuur in het tv-meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

Nou, vandaag was het dan eindelijk zover. Nadat de aannemer was geweest heb ik het pakket maar opgesteld en aangesloten.

Het resultaat:
Snelheid 500Mb +
Beide ontvangers werken feilloos
Telefoon werkte na circa 10 min ook
Eigen router in DMZ aangesloten > PS4 werkt gelijk zonder poespas.

Ik ben tevreden!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frid0 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:47:
[...]

mag ik vragen hoe het WIFI bereik is van de EB v8?
Heb die van mij ook in de meterkast staan en ben hierdoor erg benieuwd hoe dan het WIFI bereik is.

Is dat niet zo heel goed, zit ik er aan te denken de EB uit de meterkast te halen. Er loopt nu een kort bijgeleverd kabel van KPN van de NT naar de EB. Wil daarvoor dan de lange CAT6 kabel gebruiken die er nu al ligt vanuit de meterkast naar de woonkamer.

Dus:NT---> lange CAT6 kabel--->EB in de woonkamer--> korte CAT6 kabel--> naar een simpele/domme switch--> korte CAT6 kabels vanuit de switch naar de verschillende apparatuur in het tv-meubel
Bereik van de EB v8 in de meterkast is voldoende voor de benedenverdieping (4 signaalstreepjes uit 5). Eerste verdieping varieert tussen 1 en 3 streepjes. Bovenste verdieping geen bruikbaar signaal. Vandaar gebruik ik homeplug inclusief wifi daar.

Wifi-bereik is redelijk zoals ik had verwacht. Mijn vorige routers brachten op de 2,4-band ook geen signaal op de bovenste verdieping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Frid0 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:47:
[...]
Gaat prima werken.
En netjes afgewerkte Cat5e kabels voldoen overigens ook ruimschoots. Cat5 ook trouwens.
Al die CATegorieën met hun opgegeven snelheden gelden namelijk over bepaalde lengtes van de kabel. Binnenshuis heb je max 15 meter nodig (is al aan de lange kant). Als je dan toch (te veel) geld wilt uit geven koop dan Shielded (met folie afgeschermde) kabel. Is beter.

De nieuwe norm die in 'aanbouw' is heet CAT8. 40Gb/s over koper! De norm geeft aan dat het voor 30 meter lengte geldt. Kabel boeren hebben al aangegeven dat ze met gemak hier over heen kunnen. Denk aan lengtes van 50meter. CAT8 is overigens met name bedoeld voor datacenters om dure glasbakken zoveel mogelijk buiten de deur te houden. En binnen een datacenter is 50 meter al heel veel voor onderlinge connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 22:02
Ik heb sinds 24-12 glasvezel (Experiabox v8) , en het is wat instabiel.. Meerdere keren per dag valt de internet verbinding weg voor ca. 2 minuten, daarna komt hij zonder enige interventie weer op.
TV blijft het gewoon doen, en ook de NT1 knippert er net zo vrolijk op los.

Vervolgens een eigen router (Asus RTN66U) aangesloten, maar dat geeft ook geen verbetering,de symptomen blijven. Gisteren een reset gedaan van de Experiabox, helaas niet nog veel stabieler, maar irritanter, voice komt niet meer op. Voor de zekerheid een nieuwe reset gedaan, uren aan laten staan maar geen telefoon meer.

Log files van de firewall geven wel wat UDP floods (inbound) aan, maar dat zou geen probleem mogen zijn volgens mij, en is in ieder geval slecht te voorkomen denk ik.

Iemand enig idee hoe ik
1. de telefoon weer aan de praat krijg?
2. de internetverbinding stabieler maak ?

Voor alle duidelijkheid : NT1 gaat naar de Experia box, vanaf daar een Cat5e naar mijn router voor de rest van de activiteiten. De router werkte daarvoor met Ziggo prima, maar ook met de wifi van de Experiabox valt de verbinding met enige regelmaat weg. Kanalen storen elkaar niet 1, ook met de wifi van 1 van beiden uit valt het internet uit.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lijkt me op een slechte glas verbinding. Vuil tussen connectoren (de meest voorkomende storing). Kan bij je binnen zijn maar ook buiten. Gewoon bellen met KPN glas en ze zullen het onderzoeken.
Edit: Heb je als eens de Cat kabel tussen je NT en Experiabox vervangen?

[ Voor 19% gewijzigd door AvK op 19-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dat is maar de vraag, NT > lange kabel naar EB > gaat vaak problemen geven. Er zit niet voor niks een kabel van max 2m tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
@rolandos582:
de KPN-monteur heeft bij mij een kabel van 10 meter ertussen gezet..
Lijkt me dus niet dat het een bekend probleem zou zijn bij KPN, waarom zou de monteur het anders zo afleveren..

edit: morgen komt de monteur, dus dan weten we wellicht meer..

[ Voor 14% gewijzigd door treslem op 19-01-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
treslem schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:49:
@rolandos582:
de KPN-monteur heeft bij mij een kabel van 10 meter ertussen gezet..
Lijkt me dus niet dat het een bekend probleem zou zijn bij KPN, waarom zou de monteur het anders zo afleveren..

edit: morgen komt de monteur, dus dan weten we wellicht meer..
Hmmm okay, ik weet niet beter als dat als je een langere kabel er tussen zet, dat de communicatie langer duurt en dus in principe een slomere verbinding. Maar je NT zit in je meterkast en EB in woonkamer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is de doctrine die KPN haar medewerkers heeft meegegeven. KPN levert een CAT 5E kabel. Tot 15 meter is er echt geen enkel (effectief) verschil in snelheid van communicatie tussen NT en EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
Zoiets.. NT in het slaapgedeelte (buitenmuur) en de EB in het woonkamergedeelte.. afstand ca. 7.5/8 meter maar heb een hekel aan (het ken net), dus de monteur om iets langer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

rolandos582 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:52:
Hmmm okay, ik weet niet beter als dat als je een langere kabel er tussen zet, dat de communicatie langer duurt en dus in principe een slomere verbinding. Maar je NT zit in je meterkast en EB in woonkamer oid?
Die communicatie gaat 'met de snelheid van het licht'. Op korte afstanden voldoet een nette afgewerkte Cat5 of Cat5e 100% aan wat je wilt. Theoretisch heb je meer kans op ruis door externe bronnen. Maar zolang je de kabel niet door de magnetron haalt, langs 36 trafo's van je halogeen verlichting en je schoonmoeder niet in de buurt is zal je geen probleem hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lichtsnelheid kan niet. Weerstand zorgt voor vermindering van de snelheid van de electronen in de koperkabel. Anders was glasvezel niet nodig geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Overdrachtelijk bedoeld...... Duh. :)
Heb er even haakjes omheen gezet.

[ Voor 33% gewijzigd door AvK op 19-01-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
AvK schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:58:
[...]

Die communicatie gaat met de snelheid van het licht. Op korte afstanden voldoet een nette afgewerkte Cat5 of Cat5e 100% aan wat je wilt. Theoretisch heb je meer kans op ruis door externe bronnen. Maar zolang je de kabel niet door de magnetron haalt, langs 36 trafo's van je halogeen verlichting en je schoonmoeder niet in de buurt is zal je geen probleem hebben. :)
:*) :*) :*) :*) :*) :*)
Lijkt me niet de bedoeling inderdaad.
Barre73 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:54:
Dat is de doctrine die KPN haar medewerkers heeft meegegeven. KPN levert een CAT 5E kabel. Tot 15 meter is er echt geen enkel (effectief) verschil in snelheid van communicatie tussen NT en EB.
Ach ik weet niet beter, maar 9/10 mensen zitten ze toch naast elkaar. Enkel op Tweakers waar mensen experimenten en het meeste eruit willen halen zie je een verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik. Monteerde laatst een verbinding bij een klant en daar zat 20 meter tussen nt en modem. Daarna nog eens 30 of meer meter van modem maar werkplek. Ik haalde gewoon netjes 95 om 95 op een 100 100 verbinding. Het zijn fabels waarmee kpn zich in wil dekken. Het gaat alleen mis als je rot kabels gebruikt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hear hear!
Iemand van de praktijk. Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
We doen niet anders. Voor de wifi ook veel beter uiteindelijk gewoon onder de bank of erachter. Mooie van alles in de meterkast is dat je het vanuit daar kan verdelen maar er is niks mis met een andere plek en dan weer terug met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:10:
We doen niet anders. Voor de wifi ook veel beter uiteindelijk gewoon onder de bank of erachter. Mooie van alles in de meterkast is dat je het vanuit daar kan verdelen maar er is niks mis met een andere plek en dan weer terug met een kabel.
Voor de wifi is een centrale plek in het huis natuurlijk wel 10x beter. En als het vaak in de woonkamer gebruikt heb je een plek dicht bij het modem > beste wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dan vertel ik even dat ik ook alles in de meterkast heb........ behalve mijn switch. Die staat op zolder. Dat komt omdat er vroegah nog geen wifi was en mijn modem (eerst 56kb analoog, toen ISDN op 5x zo snel, toen adsl zonder wifi en dus allemaal outlets door mijn hele huis) en mijn enige PC ook op zolder stond. Nu nog trouwens, het trouwe beestje (*even snikt*).
Kortom, mijn hele hebben en houden gaat over veeeel te lange kabels. En toch netjes 98 / 96 met een 100 / 100 glas verbinding. Wel netjes aangelegde kabels. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik ben wel jaloers op jullie 95/95 connecties als ik zo mee lees. ik haal 95/75-85. Ben bijna geneigd de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Sveninho schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 05:41:
Ik ben wel jaloers op jullie 95/95 connecties als ik zo mee lees. ik haal 95/75-85. Ben bijna geneigd de helpdesk te bellen.
zou ik ook doen. er wordt 100/100 beloofd maar daar mag wat marge op zitten. je download is goed maar upload niet. misschien is het signaal wat binnenkomt niet helemaal je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:16
vr6-only schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:02:
Eigen router in DMZ aangesloten > PS4 werkt gelijk zonder poespas.
Is het nog steeds zo dat met de Experiabox v8 in DMZ die poort maar met 10Mbit max werkt?
Had ik met mijn XBox last van met games downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Morgen,

Ik heb net even alle berichten terug gelezen, bedankt voor de antwoorden. Ik ga het vanavond bij mij allemaal om gooien. Ga de EB v8 naar de woonkamer verplaatsen en mijn eigen "modem", Apple Airport Extreme er tussen uit halen. Ben benieuwd hoe dan het WIFI is van de EB in huis en ook hoe dat is op de 1e verdieping. Zolder ga ik vanuit dat die dat niet haalt.

2.4ghz zal 1e verdieping wel halen neem ik aan maar de 5ghz, die haalt 1e verdieping ook denken jullie? Slaapkamers zitten pal boven de woonkamer.

En wat kan ik het beste doen als ik de EB v8 verplaats? Eerst (harde) reset doen of niet nodig? Heb WIFI en KPN Fon er volgens mij op uit staan. WIFI moet weet aan want wil die gaan gebruiken. Testen of die goed genoeg is. Zo ja, dan gooi ik al mijn Apple spul, Airport Extreme woonkamer, Airport Express 1e verdieping en Airport Time Capsule zolder eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sveninho schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 05:41:
Ik haal meestal 100/110 op mijn verbinding, waarschijnlijk krijg ik jouw missende bitjes bij de upload :+

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 20-01-2015 09:22 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 21-09 00:39
Toen bij mij de 500/500 werd geinstalleerd was dat inderdaad niet direct heel vlot. De monteur had direct contact met de centrale tijdens het testen en ze constateerden wat ruis. De monteur haalde vervolgens de kap eraf, blies keihard op een of ander koppelstuk/connector, en vervolgens weer testen en toen geen ruis :)

Nu haal ik strak een up en download tussen de 499-501 Mbps. Overigens alles volledig over CAT5E!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

wimpie007 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:27:
[...]

Is het nog steeds zo dat met de Experiabox v8 in DMZ die poort maar met 10Mbit max werkt?
Had ik met mijn XBox last van met games downloaden
Ik heb de V9 gekregen. PS4 zit weer achter de Asus RT-AC66U.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Frid0 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:40:
Morgen,

Ik heb net even alle berichten terug gelezen, bedankt voor de antwoorden. Ik ga het vanavond bij mij allemaal om gooien. Ga de EB v8 naar de woonkamer verplaatsen en mijn eigen "modem", Apple Airport Extreme er tussen uit halen. Ben benieuwd hoe dan het WIFI is van de EB in huis en ook hoe dat is op de 1e verdieping. Zolder ga ik vanuit dat die dat niet haalt.

2.4ghz zal 1e verdieping wel halen neem ik aan maar de 5ghz, die haalt 1e verdieping ook denken jullie? Slaapkamers zitten pal boven de woonkamer.

En wat kan ik het beste doen als ik de EB v8 verplaats? Eerst (harde) reset doen of niet nodig? Heb WIFI en KPN Fon er volgens mij op uit staan. WIFI moet weet aan want wil die gaan gebruiken. Testen of die goed genoeg is. Zo ja, dan gooi ik al mijn Apple spul, Airport Extreme woonkamer, Airport Express 1e verdieping en Airport Time Capsule zolder eruit.
Je zet gewoon alle apparatuur uit. Ombouwen en dan weer aan. Klaar.
Zelf heb ik op de slaapkamer (1e verdieping) zo'n extendertje geplaatst. Die halveer wel de snelheid maar op je foon of tablet merk je daar niks van. Heb ik ook nog een beetje signaal op de zolder waar ook de wifi-printer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
AvK schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Je zet gewoon alle apparatuur uit. Ombouwen en dan weer aan. Klaar.
Zelf heb ik op de slaapkamer (1e verdieping) zo'n extendertje geplaatst. Die halveer wel de snelheid maar op je foon of tablet merk je daar niks van. Heb ik ook nog een beetje signaal op de zolder waar ook de wifi-printer staat.
Aha, ok dat is denk wel handig ja. Als ik de EB uit zet, van het stroom haal, dan de eerst volgende keer dat ik hem weer start staat WIFI en KPN Fon weer aan? WIFI wil ik weer aan en KPN Fon moet uitblijven.

Wat voor extendertje heb je als ik vragen mag? Gebruik je die dan voor bv tv op je slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
er veranderd niks aan je instellingen als je hem uit zet en weer aan. misschien dat hij zich na een bepaald aantal dagen uit vanzelf reset maar zolang ga je niet offline. dus gewoon de boel los en weer aansluiten en het is als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
raydekok schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:23:
[...]

zou ik ook doen. er wordt 100/100 beloofd maar daar mag wat marge op zitten. je download is goed maar upload niet. misschien is het signaal wat binnenkomt niet helemaal je van het.
Zal morgen kijken ik contact met ze kan leggen. Is het noodzakelijk dat ik de verbinding herstel naar standaard als ik ze bel? Oftewel switch ertussen uit en rechtstreeks 'zzoals het hoort'. Dit heeft overigens geen effect op mijn snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sveninho schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Zal morgen kijken ik contact met ze kan leggen. Is het noodzakelijk dat ik de verbinding herstel naar standaard als ik ze bel? Oftewel switch ertussen uit en rechtstreeks 'zzoals het hoort'. Dit heeft overigens geen effect op mijn snelheid.
Een ethernet kabel is voldoende voor een goede test. Voor de 100% test zou ik wel even zonder switch meten, maar het zou met ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
rolandos582 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29:
[...]

Een ethernet kabel is voldoende voor een goede test. Voor de 100% test zou ik wel even zonder switch meten, maar het zou met ook moeten werken.
Prima dan bel ik met de switch ertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
treslem schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:49:
Morgen komt de monteur, dus dan weten we wellicht meer..
Update : Monteur is geweest, eerst natuurlijk modem vervangen maar zelfde ellende (instabiel+no voice).
Vervolgens geruime tijd met een collega aan de telefoon gehangen die in de centrale was ("Goh, we zien dat er regelmatig dipjes in de verbinding zitten" --> duh 8)7 ), zijn laptop aan de nieuwe modem gehangen en alles wederom gereset.

Daarna werkte alles...
Vanavond (zit nu op het werk) maar eens kijken of het echt verbeterd is, en kijken welk modem ze nu gegeven hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
Ben al een poos aan het kijken naar glas van KPN maar 2 dingen houden mij tot op heden tegen:

- ik luister veel radio. Is het na het opzeggen van Ziggo nog mogelijk om via de kabel naar 3FM te luisteren?
- op dit moment heb ik geen losse decoder, alles zit in de TV. Bij KPN krijg je wel een losse decoder. Is het mogelijk om de decoder in een gesloten kastje te zetten en toch te bedienen via de afstandsbediening?

Welke oplossingen zijn er voor deze twee 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 17:26
Frid0 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:40:

Ik ga het vanavond bij mij allemaal om gooien. Ga de EB v8 naar de woonkamer verplaatsen en mijn eigen "modem", Apple Airport Extreme er tussen uit halen.
V8 heeft geen 5 GHz!
Zo ja, dan gooi ik al mijn Apple spul, Airport Extreme woonkamer, Airport Express 1e verdieping en Airport Time Capsule zolder eruit.
Zou ik nimmer doen, Sommige WiFi Printers en/of Camera's werken niet goed op de V8

[ Voor 12% gewijzigd door EdjeK op 20-01-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Je eerste vraag Ja je kan radio luisteren met kpn en ook naar 3fm. Even je decoder aan je versterker hangen met optical of met een mini jack naar tulp (deze zit erbij maar vind ik veel te kort)

2e vraag. Ja dat kan ook en doe ik ook. Koop op internet een ir remote extender. Kun je alles in een dichte kast zetten en toch zappen. Ik heb een klein oogje aan mijn tv hangen en die zend alles door naar decoder en naar de versterker.
GoEV6 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:19:
Ben al een poos aan het kijken naar glas van KPN maar 2 dingen houden mij tot op heden tegen:

- ik luister veel radio. Is het na het opzeggen van Ziggo nog mogelijk om via de kabel naar 3FM te luisteren?
- op dit moment heb ik geen losse decoder, alles zit in de TV. Bij KPN krijg je wel een losse decoder. Is het mogelijk om de decoder in een gesloten kastje te zetten en toch te bedienen via de afstandsbediening?

Welke oplossingen zijn er voor deze twee 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
raydekok schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:48:
Je eerste vraag Ja je kan radio luisteren met kpn en ook naar 3fm. Even je decoder aan je versterker hangen met optical of met een mini jack naar tulp (deze zit erbij maar vind ik veel te kort)

2e vraag. Ja dat kan ook en doe ik ook. Koop op internet een ir remote extender. Kun je alles in een dichte kast zetten en toch zappen. Ik heb een klein oogje aan mijn tv hangen en die zend alles door naar decoder en naar de versterker.

[...]
Dank voor je reactie.

Het luisteren van radio via de decoder heb ik niet zoveel zin in. Kan ook via internetradio alles luisteren komt ik net achter. Probleem opgelost :) .

De oplossing voor de decoder in een kast is inderdaad een goed idee.

[ Voor 5% gewijzigd door GoEV6 op 20-01-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
treslem schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:09:
[...]

Update : Monteur is geweest,
Vanavond (zit nu op het werk) maar eens kijken of het echt verbeterd is, en kijken welk modem ze nu gegeven hebben...
Nou, hoewel we wel telefoon hebben, is het internet er niet stabieler op geworden..
Ik zal de kabel nog eens vervangen tussen de NT & Eb (hoewel die gewoon een gigabit verbinding toont en zonder problemen altijd heeft gewerkt), en anders gaan we verder met KPN.
Zucht, begin bijna heimwee te krijgen naar Ziggo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GoEV6 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:04:
[...]

Dank voor je reactie.

Het luisteren van radio via de decoder heb ik niet zoveel zin in. Kan het niet via de kabel blijven gaan?

De oplossing voor de decoder in een kast is inderdaad een goed idee.
Je begrijpt toch wel dat KPN niet via de kabel levert maar via de glasvezel? Uit je reacties proef ik een beetje dat je nog wellicht nog niet voldoende door hebt wat een groot verschil er is tussen wat je nu hebt (kabelmaatschappij) en wat je zou willen (KPN glasvezel).
Is natuurlijk helemaal niet erg maar ik zou het lullig vinden als je een keuze maakt op basis van halve informatie en daarna spijt krijgt maar niet terug kan.

[ Voor 34% gewijzigd door Barre73 op 20-01-2015 21:25 . Reden: verkeerd begrepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Barre73 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Je begrijpt toch wel dat KPN niet via de kabel levert maar via de glasvezel? Uit je reacties proef ik een beetje dat je nog wellicht nog niet voldoende door hebt wat een groot verschil er is tussen wat je nu hebt (kabelmaatschappij) en wat je zou willen (KPN glasvezel).
Is natuurlijk helemaal niet erg maar ik zou het lullig vinden als je een keuze maakt op basis van halve informatie en daarna spijt krijgt maar niet terug kan.
Dat is me volkomen duidelijk. Ik dacht/hoopte dat ik gebruik kon blijven maken van radio via Ziggo (coax) zonder een abonnement daar en tv, telefoon en internet via glasvezel bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GoEV6 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:20:
[...]

Dat is me volkomen duidelijk. Ik dacht/hoopte dat ik gebruik kon blijven maken van radio via Ziggo (coax) zonder een abonnement daar en tv, telefoon en internet via glasvezel bij KPN.
Aha... dan lijkt de vraag ineens heel anders. In principe: Ja, MAAR.

Ziggo kan vanuit kantoor je digitale diensten stopzetten. Maar je analoge dienst niet. Dan moet een monteur naar de versterker in jouw buurt om je fysiek los te koppelen. Dat soort dingen doen ze meestal pas een tijd later als er toch iemand in de buurt is. Of ze vergeten het en dan blijft het toch werken.

Ervaring die ik heb is dat als je in een wijk woont waar Reggefiber flink bezig is geweest met werving en aanleg, dat Ziggo de overstappende opzeggers wel zo snel mogelijk fysiek afsluit. Als een soort "straf"voor overstappen naar glasvezel zeg maar.

Dus bij opzegging proberen te vermijden dat je vertelt dat je naar glasvezel gaat en wellicht hou je nog wat langer analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Even een vreemde vraag. Wat voor antivirus draai je op je pc of laptops?
treslem schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:04:
[...]

Nou, hoewel we wel telefoon hebben, is het internet er niet stabieler op geworden..
Ik zal de kabel nog eens vervangen tussen de NT & Eb (hoewel die gewoon een gigabit verbinding toont en zonder problemen altijd heeft gewerkt), en anders gaan we verder met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Frid0 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:02:
Wat voor extendertje heb je als ik vragen mag? Gebruik je die dan voor bv tv op je slaapkamer?
Gewoon zo'n adaptertje die je in het stopcontact steekt. Deze pikt het signaal op van je router en versterkt dat. Je hebt op een hele makkelijke manier er een extra zendertje bij gezet. Nadeel is dat zo'n ding je snelheid halveert (ding moet eerst een aantal pakketjes ontvangen en dan weer verzenden, ontvangen en dan weer zenden enz). Maar zoals gezegd merk ik daar niks van als ik op zondag ochtend met een glas jus nog even lekker wakker wil worden met mijn tablet als het toch al regent op het dakraam. :)
En nee, de TV is uiteraard bedraad aangesloten.
Deze heb ik. Gekocht bij de Praxis. Die had ze een keer in de aanbieding voor 25 Euro.
http://www.bol.com/nl/p/z...03071688-9200000024544211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
raydekok schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:54:
Even een vreemde vraag. Wat voor antivirus draai je op je pc of laptops?
[...]
Op de laptop Avira, maar ook de IOS tablets & telefoons verliezen internet.
Ook als de laptop uit staat (overdag) valt het internet uit, en dan is er alleen maar een Ipad aktief.Geen downloads/torrents/whatever.. gewoon braaf surfen & fb etc

Het enige wat ik blijft zien (maar misschien was dat er altijd al maar keek ik niet want geen problemen) zijn de floods die inbound zijn in een redelijk tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

treslem schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:04:
Andere kabel tussen NT en de EB hoef je niet te proberen. Het zit duidelijk in het signaal wat vanuit de centrale doorgestuurd wordt. Dat hebben de mannen immers zelf geconstateerd. Durf te wedden dat er ergens een brakke (waarschijnlijk vuile) connectie of las zit. Er kan natuurlijk ook een glaspoort niet helemaal lekker zijn. Gewoon weer bellen dat het probleem niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Er is verder in huis helemaal niks aan de experiabox aangesloten?

Wat ook wel eens wil helpen is de nt laten vervangen of schoon laten blazen. Kun je zelf ook. Niet in spugen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
Op de EB staat de TV & decoder aangesloten, plus de Asus router.
De EB is nog in originele staat (dus geen bridge), de NT is 24-12 opgehangen, dus stof lijkt me stug.

Het wordt gewoon weer bellen naar KPN voor een vervolg afspraak lijkt me ...

[ Voor 3% gewijzigd door treslem op 20-01-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

treslem schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:21:
De EB is nog in originele staat (dus geen bridge), de NT is 24-12 opgehangen, dus stof lijkt me stug.
Nee, het is geen stof dat zich ophoopt in de loop der tijd. Het is stof dat er tijdens de installatie, tijdens de werkzaamheden is tussen gekomen. Gewoon slecht afgeleverd werk. Ja echt. Dat hoeft bij jouw niet het probleem te zijn maar de kans is naar mijn mening redelijk groot. Kan bij jouw binnenshuis zijn (vandaar de tip hier boven) maar ik vermoed in de centrale zelf.
En inderdaad gewoon weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
EdjeK schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:45:
[...]

V8 heeft geen 5 GHz!

[...]

Zou ik nimmer doen, Sommige WiFi Printers en/of Camera's werken niet goed op de V8
Serieus! heeft de V8 geen 5Ghz...........Op t moment draai ik alles op 5Ghz in mijn huis. 2 x iPhone, iPad, Apple TV2, PS3.

Mmmm ok, heb inderdaad wel een WIFI printer, de Epson Stylus Photo PX700W. Die werkt dan niet meer? En heb ook een spiegelreflex camera maar volgens mij heeft die geen WIFI.
AvK schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Gewoon zo'n adaptertje die je in het stopcontact steekt. Deze pikt het signaal op van je router en versterkt dat. Je hebt op een hele makkelijke manier er een extra zendertje bij gezet. Nadeel is dat zo'n ding je snelheid halveert (ding moet eerst een aantal pakketjes ontvangen en dan weer verzenden, ontvangen en dan weer zenden enz). Maar zoals gezegd merk ik daar niks van als ik op zondag ochtend met een glas jus nog even lekker wakker wil worden met mijn tablet als het toch al regent op het dakraam. :)
En nee, de TV is uiteraard bedraad aangesloten.
Deze heb ik. Gekocht bij de Praxis. Die had ze een keer in de aanbieding voor 25 Euro.
http://www.bol.com/nl/p/z...03071688-9200000024544211
O ok, had ik toch het goede voor ogen. Maar ik op dit moment mijn tv op de slaapkamer ook bedraad aangesloten. Maar kan je dan niet beter daar een simpel/klein switch neerleggen en daar dan bedraad een wifi extender? Dat lijkt mijn beter en stabieler dan dat het via stroom gaat, toch?

[ Voor 52% gewijzigd door Frid0 op 21-01-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
treslem schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:21:
Op de EB staat de TV & decoder aangesloten, plus de Asus router.

Het wordt gewoon weer bellen naar KPN voor een vervolg afspraak lijkt me ...
die router staat die in router modus? of in bridge/ access point? is wel belangrijk want 2 x een router in een netwerk is niet handig. probeer het eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Frid0 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:45:
[...]

O ok, had ik toch het goede voor ogen. Maar ik op dit moment mijn tv op de slaapkamer ook bedraad aangesloten. Maar kan je dan niet beter daar een simpel/klein switch neerleggen en daar dan bedraad een wifi extender? Dat lijkt mijn beter en stabieler dan dat het via stroom gaat, toch?
Pas op: Als je nu op de slaapkamer een IPTV box aan een draad hebt hangen en je gaat daar een (domme) switch neerzetten om o.a. ook de WIFI extender via draad van data te voorzien, dan krijg je waarschijnlijk weer het probleem van de "multicast vervuiling" op WIFI zodra je TV gaat kijken......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Heren even een 'groen' vraagje over de Bridge Modus op de V8.
Als ik deze inschakel blijven televisie en telefonie functioneren? Wat 'verlies' ik aan mogelijkheden behalve de Wifi?

Voordeel was dat het een dom ding word dat alleen Internet doorzend om verstoring met je eigen router te voorkomen correct?
Heb ik van deze 'verstoring' ook last ondanks de switch direct NA de NTU komt en zowel de Experiabox als mijn router dus hun eigen wan aansluiting hebben?

Ik probeer het allemaal even te bevatten. Dank voor uw inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sveninho schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:20:
Heren even een 'groen' vraagje over de Bridge Modus op de V8.
Als ik deze inschakel blijven televisie en telefonie functioneren? Wat 'verlies' ik aan mogelijkheden behalve de Wifi?

Voordeel was dat het een dom ding word dat alleen Internet doorzend om verstoring met je eigen router te voorkomen correct?
Heb ik van deze 'verstoring' ook last ondanks de switch direct NA de NTU komt en zowel de Experiabox als mijn router dus hun eigen wan aansluiting hebben?

Ik probeer het allemaal even te bevatten. Dank voor uw inbreng.
Aangezien jij een managed switch direct achter de NTU hebt staan is de bridge modus van de Experiabox vrij nutteloos. Het maakt namelijk niet eens meer uit in wat voor modus de Experiabox zit, het krijgt geen VLAN 6 meer binnen. Het maakt pas uit als er een kabel gaat vanaf de NTU naar je Experiabox zonder een managed switch ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
laugh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Aangezien jij een managed switch direct achter de NTU hebt staan is de bridge modus van de Experiabox vrij nutteloos. Het maakt namelijk niet eens meer uit in wat voor modus de Experiabox zit, het krijgt geen VLAN 6 meer binnen. Het maakt pas uit als er een kabel gaat vanaf de NTU naar je Experiabox zonder een managed switch ertussen.
Dank u. Dit dacht ik dus ook, maar hoor het graag van iemand met meer ervaring. :)
Alhowel ik nog steeds niet snap hoe het vanuit een IT oogpunt werkt dat de Experiabox geen VLAn 6 meer binnenkrijgt kan ik maar 1 ding zeggen; Ik vind helemaal mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sveninho schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:36:
[...]

Dank u. Dit dacht ik dus ook, maar hoor het graag van iemand met meer ervaring. :)
Alhowel ik nog steeds niet snap hoe het vanuit een IT oogpunt werkt dat de Experiabox geen VLAn 6 meer binnenkrijgt kan ik maar 1 ding zeggen; Ik vind helemaal mooi!
Er gaat een kabel vanuit de NTU naar poort 1 van je switch Tagged vlan 4,6,7. Poort 1 van je switch is ook Tagged op 4,6,7. Poort 2 van je switch is Untagged op vlan 6. Poort 2 staat aangesloten op de WAN poort van de router. De tag die erop zit wordt eraf gehaald en gaat richting de router. Poort 3 van de switch is Tagged 4,7. Die staat aangesloten op je Experiabox. Hier komt dus geen vlan 6 in voor omdat het niet lid is van VLAN 6. Dus is het logisch dat de Experiabox geen internet binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Is het bij KPN toegestaan om zelf de NTU te vervangen?
Ik stap over van Tweak naar KPN en heb het bij Tweak toen ook zelf gedaan en de nieuwe NTU voor KPN heb ik al binnen.
Er zit namelijk ruim een week tussen beëindiging Tweak en monteur KPN. Vind het jammer als ik al die tijd zonder internet en tv zit terwijl alles al in huis is.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
laugh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:42:
[...]

Er gaat een kabel vanuit de NTU naar poort 1 van je switch Tagged vlan 4,6,7. Poort 1 van je switch is ook Tagged op 4,6,7. Poort 2 van je switch is Untagged op vlan 6. Poort 2 staat aangesloten op de WAN poort van de router. De tag die erop zit wordt eraf gehaald en gaat richting de router. Poort 3 van de switch is Tagged 4,7. Die staat aangesloten op je Experiabox. Hier komt dus geen vlan 6 in voor omdat het niet lid is van VLAN 6. Dus is het logisch dat de Experiabox geen internet binnen krijgt.
Ach zo! Makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:10
mrfatmen schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:57:
Ik stap over van Tweak naar KPN en heb het bij Tweak toen ook zelf gedaan en de nieuwe NTU voor KPN heb ik al binnen.
Er zit namelijk ruim een week tussen beëindiging Tweak en monteur KPN. Vind het jammer als ik al die tijd zonder internet en tv zit terwijl alles al in huis is.
Ik zou het zelf gewoon doen als ik in jouw schoenen stond. Mijn gedachte: als ze het absoluut niet willen hebben dat je het zelf doet hadden ze de NTU ook niet op moeten sturen maar met de monteur mee moeten geven. Gewoon installatie doen en monteur afbellen als alles werkt. Je bent wel al omgepatched in de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Gewoon zelf doen, stelt echt niks voor..

[ Voor 51% gewijzigd door Mathijs14 op 21-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Unity2 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Ik zou het zelf gewoon doen als ik in jouw schoenen stond. Mijn gedachte: als ze het absoluut niet willen hebben dat je het zelf doet hadden ze de NTU ook niet op moeten sturen maar met de monteur mee moeten geven. Gewoon installatie doen en monteur afbellen als alles werkt. Je bent wel al omgepatched in de wijkcentrale?
Probeer die monteur maar eens af te bellen, dat lukt dus niet 8)7
Maar goed dan heeft die beste man een mooi koffie adresje en kan hij de ticket mooi afmelden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik heb gisteren ook de NTU binnengekregen. Gewoon zelf erop geschoven en daarna KPN gebeld dat ik hem er zelf al opgezet had. Ze waren alleen nog met de glaslijn bezig, dus nog geen verbinding, maar ze vonden het geen probleem. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
is hetdezelfde NT? want anders gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
chickpoint schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Maar goed dan heeft die beste man een mooi koffie adresje en kan hij de ticket mooi afmelden .
Ik heb het zo gedaan dat ik bij het bestellen geen afspraak met de monteur had en men mij belde voor een afspraak. Ik heb vriendelijk bedankt en gemeld dat alles in werking is gesteld.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:10
Ik heb gewoon gebeld en gezegd dat alles al werkt en de monteur dus voor niets langs zou komen. Ze hebben direct de afspraak uit de planning gehaald.

Ik heb trouwens wel de NT verwisseld na mijn overstap van tweak naar kpn. Was wel dezelfde NT, maar wilde gedonder met tweak voorkomen dat ik niet hun NT teruggestuurd heb. Kleine kans dat ze erachter komen, maar wilde er niet mijn borg over verliezen. Kostte een minuut om het te wisselen. Wel met beleid doen uiteraard. Klipjes aan de zijkant indrukken, iets omhoog halen en dan naar voren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Dat is allemaal geen probleem hoor, kan zo geregeld worden. En anders even berichtje naar mij. Haal ik hem eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Rolandos582, kan jij ook zien wat de status van mijn glasvezellijn is?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:37:
[...]

Dat is allemaal geen probleem hoor, kan zo geregeld worden. En anders even berichtje naar mij. Haal ik hem eruit.
Hmmmm... Dat is dan nieuw dan, ik weet nog toen ze van reggefiber hier klaar waren en ik alles (Werkend) aangesloten had, dat ze bij KPN de monteur niet meer af konden zeggen. Heb die beste man toen maar een bakje koffie aangeboden en een krabbeltje gegeven dat hij geweest was!

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.