[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.064 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tolgatg schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:26:
[...]

Dit was de 3e en laatste medewerker die ik heb gesproken. Deze persoon heeft nog contact opgenomen met de afdeling boven hem en mijn vraag gesteld. Volgens heb kwam het antwoord van een medewerker met een hogere functie en meer kennis.
Meer kennis dat is nog maar de vraag!. Gewoon nog een keer bellen en dat je uit zeer betrouwbare bron weet dat het wel zo is.

Of gewoon een klacht indienen bij KPN.

KPN stuurde vorig jaar een mail rond, een stoplicht welke je kon invullen ik heb hem rood ingevuld i.v.m een storing die 15 maanden heeft geduurd (de NT was vervangen en en daarna viel iedere 12-14 dagen de verbinding uit T1 T2 branden continu) KPN is tot de laatste dag blijven volhouden dat de NT al eens was vernvangen. dat klopt maar voor een andere storing namelijk spontane reboots van het modem. Na 15 maanden heb ik zelf maar gevraagd om de NT nogmaals te vervangen en het probleem was opgelost.
En de zovaak beloofde ZTE modem heb ik uiteindelijk maar op marktplaats gekocht.

I.v.m het rood invullen van het stoplicht ben ik daarna door KPN gebeld. Deze KPN medewerkers willen problemen uitzoeken en oplossen en hebben schijnbaar wel de macht omdat te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Barre73, weet jij hoe het zit met de buurt Passewaaij buurt 7 in Tiel ? Dit is ook een nieuwbouw wijk maar ik kan geen 500 Mbit krijgen. En de enigste plek in Tiel waar je als particulier glasvezel kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Ik heb een poging gedaan om de experia box te vervangen met eigen hardware, ik heb hiervoor de handleiding van netwerkje.com gebruikt. Dit heeft een keer goed gewerkt en daarna blijft mijn PPPoE verbinding hangen. Internet via de experiabox zelf werkt nog wel. Wat doe ik verkeerd?

De system log van de router zegt:
Timeout waiting for PADO packets.
sent[PADI Host-Uniq(0x00000ba8)]
Standard authentication.

Hulp!

edit:
Ik gebruik de Netgear GS105E + een TP-LINK WR1043ND

Ik heb VLAN 6 ook Tagged geprobeerd aan te bieden aan de experia box en die slaagt er dan ook niet in om een verbinding op te zetten. Heb ik iets over het hoofd gezien in de switch?

Edit: Plaatjes eruit geknipt.

[ Voor 52% gewijzigd door HeyImAllan op 27-09-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

In welke switchport gaat je fiber utp en in welke gaat de experia?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@lansparty, krijg je nog een internet verbinding op je experia box terwijl je probeert internet te krijgen op je netgear? In dat geval gaat de scheiding van VLANS niet goed,

Als je VLANS goed zijn ingesteld en je zet je experia aan, zou het moeten zijn dat hij wel VOIP krijgt, maar op Internet geen PPOE Authenticatie krijgt (PADO) meldingen.

VLAN6 alleen op je eigen router, overige VLANS 4-7 op de Poort waar je je Experia aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ik zie trouwens dat al je switch poorten lid zijn van VLAN1, het kan zijn dat Alle VLAN's dus over VLAN1 op alle poorten uitkomt. Wellicht lees ik de afbeelding verkeerd.

Maar heb met mijn Cisco ook zo lopen rotzooien, en ik moest echt geen enkel ander VLAN dan de nodige VLANS vanaf Glasvezel poort splitsen naar andere poorten op mijn switch, zodra de overige poorten ook lid waren van een ander VLAN ging het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Bedankt voor de tips! Ik ben nog eens verder gekeken dan de handleiding die ik had gevolgd. Op de GS105E had ik de port PVIDs niet goed staan. In de handleiding van een gewaardeerde tweaker radiodurans staat dat hij niet wist of het verplicht was (stap5). In mijn geval werkte het dus niet hierdoor :( Het werkt nu als een zonnetje! (fingers crossed)

Edit: Helaas :( na een LCP TermReq werd ik disconnected en sindsdien kom ik er niet meer op.
@itxs, ik ga wat je zegt proberen, vlan 1 overal uitzetten

[ Voor 15% gewijzigd door HeyImAllan op 27-09-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Port 1 - Uplink naar fiber, tagged 4, 6, 7
port 2 - Internet router port vlan 6 Untagged. weg uit alle anderen
port 3 - uplink tbv kpn tagged 7 (telefonie)
port 4 - untagged VLAN 4 (televisie)
port 5 - wat je wil, ik zou deze vrij houden tbv management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Nou ik ben weer even wezen testen:
Port 1 Uplink naar fiber, tagged 4, 6, 7 - pvid 6
port 2 Internet router port vlan 6 untagged - pvid 6
port 3 untagged vlan 4 - pvid 4
port 4 untagged vlan 1 - pvid 1
port 5 untagged vlan 1 - pvid 1

Geeft een PADI timeout

Maar als ik:
Port 1 Uplink naar fiber, tagged 4, 6, 7 - pvid 6
port 2 Internet router port vlan 6 tagged - pvid 6

En ik sluit de experia box aan, dan werkt het wel.

Edit ik denk dat ik er zo langzamerhand vanuit kan gaan dat het ligt aan de router..

[ Voor 7% gewijzigd door HeyImAllan op 27-09-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Poort 1 moet je géén pvid geven.. standaard op 1 houden.
1 untagged
6 tagged
4 tagged
7 tagged

en 2 moet untagged zijn

[ Voor 12% gewijzigd door RoRoo op 27-09-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
KPN kan er nogal moe van worden. (Zelf ooit op helpdesk gewerkt van IPB)

Glasvezel hier 2,5 maand geleden afgemonteerd door monteur en daarop brief ontvangen dat ik installatiepakket binnen 2 weken zou ontvangen. Na 3 weken nog geen pakket dus maar geïnformeerd, ging uiteraard iets mist waarop ik pakket alsnog kreeg 2 a 3 weken geleden.

Nt kastje moest nog aangesloten worden (mag dit zelf niet doen?) afspraak gemaakt voor monteur, brief ontvangen op 4 september dat monteur op 3 september komt. Daarop nog 2 keer gebeld en inmiddels nog geen afspraak kunnen maken, wacht nu op telefoontje terug.

Maar goed kan ik dat NT kastje er zelf niet op rammen want dit schiet niet echt op :(

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
@RoRoo
tnx voor de hulp ik waardeer het ;)

ik mag hem dus niet aan pvid 1 aan hangen omdat deze poort niet in vlan 1 zit. Ik ga zo kijken of het wel werkt als bijvoorbeeld mijn laptop eraan hang. Dan kan ik uitsluiten of het aan de PPPoE implementatie ligt van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Je moet 'm untagged op vlan1 zetten en dan tagged in 4,6,7 dan blijft ie in pvid1
je internet(router) poort zet je hard in pvid6 (UNTAGGED) Dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Dat was de initiele situatie voordat ik hem veranderde (alle poorten untagged in vlan 1). Ik heb de hoop opgegeven dat het nog gaat werken. Ik heb mijn oude linksys met dd-wrt er ook aan gehangen. Dit werkte ook het eerste kwartier en daarna mocht ik ook niet meer verbinden. Ik heb alle instructies van iedereen gevolgd, blijkbaar is er bij ons "iets" anders waardoor het niet werkt.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nogmaals:

poort 1:
pvid 1 UNTAGGED
TAGGED: 4, 6, 7

poort 2:
PVID 6 Untagged, bij de andere VLANS heeft deze poort niks staan, geen U en geen T

en dan de rest:

Dat moet 'm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Al moet ik wel zeggen dat bij mijn ASUS RT66-NU router ik VLAN6 Tagged op de WAN poort moet zetten. Anders krijgt mijn ASUS Router geen verbinding. Dus in sommige gevallen (Per Router) kan het dus voorkomen dat VLAN6 Tagged aangeboden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
dannyreuser schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:26:
Barre73, weet jij hoe het zit met de buurt Passewaaij buurt 7 in Tiel ? Dit is ook een nieuwbouw wijk maar ik kan geen 500 Mbit krijgen. En de enigste plek in Tiel waar je als particulier glasvezel kan krijgen.
Wat bedoel je met "ook een nieuwbouwwijk" ? Met "nieuwe projecten" bedoelde ik alle aanleg sinds ca een jaar. Nieuwbouw of bestaande verglazing. Die PoPs zijn over het algemeen vorozien van Gigabit apparatuur. Tenzij ze gewoon een aanvulling vormen op een bestaande ring die wat ouder is. Dan is de nieuwe PoP ook 100 Mbit.

Deze PoP in Tiel is van 2010 dus dat zal zeker nog geen Gigabit zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
zmeding schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:04:
Nt kastje moest nog aangesloten worden (mag dit zelf niet doen?) afspraak gemaakt voor monteur, brief ontvangen op 4 september dat monteur op 3 september komt. Daarop nog 2 keer gebeld en inmiddels nog geen afspraak kunnen maken, wacht nu op telefoontje terug.

Maar goed kan ik dat NT kastje er zelf niet op rammen want dit schiet niet echt op :(
Bij mij was een paar weken terug een volledig doe-het-zelf pakket geleverd.. Daar zat ook een NT kastje bij.. Vroeg me toen ook af of dat per se door de monteur moest gebeuren (omdat dat overal stond aangegeven), maar bij de helpdesk werd gezegd dat ik dat zelf moest doen (er viel verder ook nix meer te doen voor de monteur).. Dus gewoon het kastje aan de linkerkant erin schuiven/klikken en als de lampjes dan gaan branden dan werkt alles (kan wel zijn dat de connectortjes zijn afgeschermd met iets)..

[ Voor 65% gewijzigd door Cooler_King op 27-09-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Cooler_King schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:31:
[...]

Bij mij was een paar weken terug een volledig doe-het-zelf pakket geleverd.. Daar zat ook een NT kastje bij.. Vroeg me toen ook af of dat per se door de monteur moest gebeuren (omdat dat overal stond aangegeven), maar bij de helpdesk werd gezegd dat ik dat zelf moest doen (er viel verder ook nix meer te doen voor de monteur).. Dus gewoon het kastje erin schuiven/klikken en als de lampjes dan gaan branden dan werkt alles (kan wel zijn dat er nog een beschermkapje op de connector zit die je eraf moet halen)..
Owz.. dus moet het wel zelf doen.. KPN blijft een prachtig bedrijf :) Maar moet ie links of rechts las ergens dat er verschil in zat en je anders de boel stuk maakt.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
zmeding schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:51:
[...]

Owz.. dus moet het wel zelf doen.. KPN blijft een prachtig bedrijf :) Maar moet ie links of rechts las ergens dat er verschil in zat en je anders de boel stuk maakt.
Aan de linkerkant (sorry, vergeten te vermelden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

[...]

Gaat niet zo snel mis.. de connectors lijnen precies uit. Je moet niet vergeten die dopjes los te halen ;)
deed ik bij mijn eerste oplevering niet, en ik maar afvragen waarom ik 'm niet in het licht kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Links of rechts maakt niet uit qua kapot gaan. Dat gebeurt niet als je voorzichtig bent en en niet te hard doordrukt.
Maar op de rechterkant van je FTU komt je analoge vezel binnen en die gebruikt KPN niet. Dus dan doet ie 't niet...
Dus altijd links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Mijn dank is groot.. alles werkend hier. Zoiets simpels zo moeilijk over gedaan bij de helpdesk.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Net gevraagd wat voor een actie dat word bij kpn aan mijn broer. Wil zijn supervisor niks zeggen.... Het zal voor mij dus nog even een verrassing blijven.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Staat al op meerdere topics hier op GoT hoor. 1 jaar gratis ITV. Dat is dus een korting van ca 15 euro per maand. Bij Telfort en bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ah kijk zo ver was ik nog niet, ben maar een beetje op mijn telefoon aan het rondsnuffelen. Hij zei wel dat film 1 waarschijnlijk kwam met 2 maanden gratis maar dat kan ik niet bevestigen. Daarna €15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:16:
Staat al op meerdere topics hier op GoT hoor. 1 jaar gratis ITV. Dat is dus een korting van ca 15 euro per maand. Bij Telfort en bij KPN.
Telfort ADSL of ook glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat heb ik dan weer niet gelezen... even wachten zou ik zeggen. Ik zag ook 10 oktober, dar duurt niet zo lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:16:
Alleen nog deze maand bij KPN en dan komt er weer een andere actie voor zover ik weet.

Verwijderd

Wijzigingen van uw glasvezelabonnement
Uw internetsnelheid wordt verhoogd

"....Uw abonnement Glasvezel InternetPlusBellen Zilver wordt vanaf 10 september 2013 gewijzigd in Glasvezel InternetPlusBellen Standaard. Uw internetsnelheid gaat omhoog van 50 naar 100 Mbit/s..."

"...Wij zetten uw abonnement automatich om tussen 10 september 2013 en 24 september 2013. U hoeft niets te doen..."

Nog meer mensen zo een brief gehad van KPN?

Ik reset mijn heel netwerk elke dag, door het stroom eraf tehalen voor 10 min. Maar ik zit nog steeds op het 50/50 fiber verbinding.

Meer info op KPN.com/vernieuwdglas

Verwijderd

Waarom de stroom eraf halen als je met 1 belletje exact weet waar je aan toe bent? Bel 0800-0404 en dan kunnen ze je precies vertellen of je het hebt en of wanneer het signaal geleverd wordt.

Verwijderd

Ik hoopte dat KPN op tijd was met upgraden, maar dus niet blijkbaar :o

Maar ik heb geen haast om mijn 100mbit lijn te krijgen, ik wacht wel tot 10 oktober ofzo.
Als ik dan niet over ben naar het nieuwe snelheid, moet ik helaas dat 0800 nummer bellen. (ik hou niet van die nummers)

Maar ja ik wilde even kijken of er meer mensen zijn, die ook zo een brief hebben gehad :X

Verwijderd

Er zullen ongetwijfeld meer mensen een soort gelijke brief hebben gehad. Het zal een bepaalde uitrol zijn van een snelheids upgrade in een bepaalde tijdspanne.Of je nu wel of niet houdt van 0800 nummers je weet wel gelijk waar je aan toe bent en hoef je niet elke dag de stroom eraf te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:51:

"....Uw abonnement Glasvezel InternetPlusBellen Zilver wordt vanaf 10 september 2013 gewijzigd in Glasvezel InternetPlusBellen Standaard. Uw internetsnelheid gaat omhoog van 50 naar 100 Mbit/s..."

"...Wij zetten uw abonnement automatich om tussen 10 september 2013 en 24 september 2013. U hoeft niets te doen..."

Ik reset mijn heel netwerk elke dag, door het stroom eraf tehalen voor 10 min. Maar ik zit nog steeds op het 50/50 fiber verbinding.

Meer info op KPN.com/vernieuwdglas
Nee, want ik heb eind januari 2012 mijn abonnement al overgezet van 30/30 naar 50/50, even gebeld met de helpdesk en 10 minuten was het geregeld. In dit topic zijn meerdere mensen wie dit toen hebben gedaan.

Persoonlijk vind ik dat KPN wel heeeel lang heeft gewacht met deze upgrade voor alle klanten.

Opmerking in mijn geval was het start pakket 50/50 wel 5 euro duurder. Maar bij andere mensen in dit topic was er geen prijsverschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 08:34 ]

Verwijderd

...
Ik ben een tijdje terug overgestapt van 50/50 naar 100/100 wat betekent dat dan voor mij 8)7

Verwijderd

Die brief geld alleen nog voor bestaande brons /zilver /goud abonnementen. Als jij al bent overgestapt van zilver naar standaard veranderd er niks meer

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:50:
[...]

Alleen nog deze maand bij KPN en dan komt er weer een andere actie voor zover ik weet.
Ik weet niet wat je bedoelt maar een jaar lang gratis ITV is momenteel geen actie hoor. Dat is de actie die er aan komt. Op dit moment alleen de eerste 3 maanden voor 45 euro. Dat is aanzienlijk minder korting.

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:35:
Ik kan hier niet ingaan op mijn bronnen, maar neem van me aan dat de PoP's in de Aker absoluut geschikt zijn voor 500 Mbit. 100% zeker.

Mocht je nog een keer een KPN-er aan de lijn hebben: Het is een GoF gebied (gigabit over fiber)
Idd, je had gelijk. Heb weer contact gehad met een medewerker voor iets anders en vroeg nog even hoe het zat. Het is idd een Gigabit PoP, echter zijn ze nog bezig met het testen hiervan.
Ze durfden het nog niet aan om het gelijk beschikbaar te stellen, maar als dit eenmaal het geval is krijgt de wijk bericht.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb vandaag toch maar internet en bellen (adsl) omgezet naar glasvezel, van 10 mbps naar 100 mbps voor 20 euro per maand meer. Upc internet (120/6) er maar uit als het geactiveerd is. (-50 euro)

Over 3 weken een monteur.

[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 29-09-2013 14:02 . Reden: Geen 2 maar 3 weken ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Misschien zijn ze wat voorzichtiger geworden sinds ze steeds capaciteitsproblemen lijken te hebben op het core netwerk in Oost Nederland? Hoewel het daar voornamelijk ITNS klanten zijn die geregeld last hebben van trage verbindingen in de avond. Weet niet hoe dat op netwerkniveau bij KPN geregeld is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:24:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt maar een jaar lang gratis ITV is momenteel geen actie hoor. Dat is de actie die er aan komt. Op dit moment alleen de eerste 3 maanden voor 45 euro. Dat is aanzienlijk minder korting.
Is een nog lopende actie voor september. Alle nieuwe klanten of klanten die alles in een worden kunnen 1 jaar lang gratis ITV kijken, althans bij koper. Bij glas durf ik het niet te zeggen, maar dat zal niet veel anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Vanaf 1 oktober bij zowel bij koper als glas 1 jaar gratis ITV voor nieuwe aansluitingen en vanaf 1 oktober ook Film1 eerste 2 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

De nieuwe pakket prijzen staan inmiddels online bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij glas: 1 jaar gratis Interactieve TV t.w.v. € 16,50 /mnd

198 euro voordeel

Bij telfort nog niet

http://internetshop.telfort.nl/pages/glasvezel-alles-in-1/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Geld die aanbieding op het moment van bestellen, of begin contract (zal wel zijn als je aangesloten wordt ingaan mag ik aannemen)
Mij werd 3 maanden korting verteld op het moment van bestellen, maar ik denk dat ik toch liever maar 1 jaar itv wil uitproberen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik ben al ingestapt op het "nieuwe" product, dus heb de brief zelf niet ontvangen. Zat al op 100/100 en ik moet zeggen, die snelheid haal je ook echt. Ben erg tevreden. Veel plezier ermee als je straks over bent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
jacovn schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:47:
Geld die aanbieding op het moment van bestellen, of begin contract (zal wel zijn als je aangesloten wordt ingaan mag ik aannemen)
Mij werd 3 maanden korting verteld op het moment van bestellen, maar ik denk dat ik toch liever maar 1 jaar itv wil uitproberen.
Ik ben bang dat die aanbieding in gaat op het moment van bestellen. Daarna heb je één jaar de tijd om te activeren. Op het moment dat je je bestelling hebt geplaatst en daar de bevestiging van krijgt staat de aanbieding van dat moment in je bestelling verwerkt. Helaas, ben vandaag aangesloten en had ook liever een jaar lang gratis iTV gehad.. Scheelt toch weer.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Geld deze nieuwe aanbieding ook voor het Internet+TV pakket? of alleen voor het alles in een? Ik hoef namelijk geen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Nee, daar is de aanbieding eerste drie maanden korting.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
En nu ze net beginnen met een actie, de hele dag al problemen met de Interactive TV. Op dit moment is alles van TV hier uitgevallen. De hele dag al last van stotterend of helemaal geen signaal. Jammer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 17-09 21:46
jaa klopt er is storing gaande,, zo ik begreep was het vanmiddag rond 15uur weer redelijk stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 22:51
hier ook al de hele dag geen beeld, vanaf rond 7u vanochtend tot op heden, zie voor meer info mijn topic hierover: Storing interactieve TV via KPN Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je decoder niet van het stroom af als je beeld hebt, dan ben je de klos en kun je verder ITV kijken vergeten. Een kleine 100000 mensen hebben hier last op dit moment, maar er wordt hard aan gewerkt en heeft een hoge prioriteit.

Wil men wel ITV kijken, log dan in op www.itvonline.nl. Heb je een laptop dan sluit je deze aan op je tv en kijk je via je laptop op de tv.

Er is geen indicatie van wanneer het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
hmm het aantal getroffen klanten verder opgelopen tegen over de gehele dag werd aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

Pogostokje

* twiet *

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oRpzuDQ.png
Geen IP adres inderdaad op het IPTV netwerk. Code F12.
Ik vraag mij af wat er gebeurt als bij de klanten die nu nog wel TV hebben hun DHCP lease verloopt. Bovenstaande zou doen vermoeden dat er steeds meer klanten wegvallen van het netwerk...? ;(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Een en ander is opgelost. https://www.kpn.com/web/show/id=2607551

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
KPN heeft een APP vrijgegeven waarbij het mogelijk is om Wifi vanaf je GSM gebruik te maken van je VOIP nummer van KPN. Volgens mij gaat dit alleen niet werken als je een eigen router naast je experia box hebt hangen (WIFI Experia en LAN Experia) zijn nl niet meer bereikbaar in je huis (Geen internet, so what's the use).

Uitdaging, toch WIFI VOIP gebruiken vanaf eigen router gerouteerd via experia, iemand suggesties?
Ga hier zelf ook even over brainstormen, kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

itxs schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:22:
KPN heeft een APP vrijgegeven waarbij het mogelijk is om Wifi vanaf je GSM gebruik te maken van je VOIP nummer van KPN.
Leuk, vertel eens meer? Is dat voor iedereen?
Uitdaging, toch WIFI VOIP gebruiken vanaf eigen router gerouteerd via experia, iemand suggesties?
Ga hier zelf ook even over brainstormen, kijken wat de mogelijkheden zijn.
Als je een router hebt die meerdere netwerken kan routeren is dat geen probleem. Dat zal niet elke router kunnen, maar dat Mikrotik ding wat ik in de tutorial op netwerkje.com aanbeveel kan het zeker wel.
Ik heb al een poosje een voip telefoon op zolder staan die aan de Experiabox hangt via voip, terwijl de experiabox zelf geen internet diensten levert. Ik ga er van uit dat het met de app niet wezenlijk anders zal zijn, maar ik heb het natuurlijk nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Staat op de voorpagina van Tweakers als news, voorlopig alleen nog voor Android users.
er staat dat je via WIFI connectie moet maken op je wirelesslan, weet niet of hij gewoon je KPN abo moet kunnen zien of ook echt op Wifi van de Exepria box moet zitten.

Ben benieuwd over wat je zegt over meerdere netwerken routeren, ik heb zelf een ASUS RT66-NU die ook tot veel in staat is.

Wat ik dus wil realiseren is dus als ik 3g of Wifi heb met mijN OpenVPN naar huis, kan ik dus gratis bellen naar vast en mobiel via mijn KPN IPB abonnement, en trouwens ook telefoon opnemen, alsware ik thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

itxs schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:13:
Staat op de voorpagina van Tweakers als news, voorlopig alleen nog voor Android users.
er staat dat je via WIFI connectie moet maken op je wirelesslan, weet niet of hij gewoon je KPN abo moet kunnen zien of ook echt op Wifi van de Exepria box moet zitten.
Als ze doen wat ik denk dat ze doen, maken ze gewoon verbinding met de experiabox als SIP toestel.
Maar, aanname, ik heb de app niet. Alternatief is dat de app zelf richting KPN gaat en zich daar registreert. Dat lijkt mij extra overhead voor KPN, maar wie weet.
Ben benieuwd over wat je zegt over meerdere netwerken routeren, ik heb zelf een ASUS RT66-NU die ook tot veel in staat is.
Wat ik heb gedaan heb is in grote lijnen het volgende:
Ik heb een netwerkpoort afgezonderd van mijn eigen thuis LAN, en daar de LAN poort van de experiabox op aangesloten. Ik heb die netwerkpoort een IP adres gegeven in de reeks die de experiabox voorschrijft, ik meen 192.168.2.x en vervolgens NAT geactiveerd tussen mijn thuis LAN en dit externe netwerk met als route die afgezonderde switchport.
(De Mikrotik ziet dus eigenlijk nu 3 netwerken, mijn thuis netwerk, eentje waar internet aan zit en eentje waar alleen 192.168.2.x op zit.) Door de NAT heb je als gunstige bijkomstigheid dat je geen DHCP van de experiabox in je thuis netwerk krijgt.

Werkt als een trein, al is het al weer een stuk meer gecompliceerd dan de normale setup met 2 netwerken. Maar goed, dit is tweakers. :)
Wat ik dus wil realiseren is dus als ik 3g of Wifi heb met mijN OpenVPN naar huis, kan ik dus gratis bellen naar vast en mobiel via mijn KPN IPB abonnement, en trouwens ook telefoon opnemen, alsware ik thuis was.
Kan met bovenstaande.

Mijn ervaring met een SIP verbinding en wat KPN niet vermelt is dat je batterij er niet bepaald langer van mee gaat. Goed, je bent thuis dus een lader is dichtbij. Als je onderwerg over 3G (hoog batterijverbruik) een VPN verbinding (encryptie, dus cpu intensief) moet openhouden om SIP te kunnen doen dan gaat het denk ik wel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

Als ze doen wat ik denk dat ze doen, maken ze gewoon verbinding met de experiabox als SIP toestel.
Maar, aanname, ik heb de app niet. Alternatief is dat de app zelf richting KPN gaat en zich daar registreert. Dat lijkt mij extra overhead voor KPN, maar wie weet.

[...]

Wat ik heb gedaan heb is in grote lijnen het volgende:
Ik heb een netwerkpoort afgezonderd van mijn eigen thuis LAN, en daar de LAN poort van de experiabox op aangesloten. Ik heb die netwerkpoort een IP adres gegeven in de reeks die de experiabox voorschrijft, ik meen 192.168.2.x en vervolgens NAT geactiveerd tussen mijn thuis LAN en dit externe netwerk met als route die afgezonderde switchport.
(De Mikrotik ziet dus eigenlijk nu 3 netwerken, mijn thuis netwerk, eentje waar internet aan zit en eentje waar alleen 192.168.2.x op zit.) Door de NAT heb je als gunstige bijkomstigheid dat je geen DHCP van de experiabox in je thuis netwerk krijgt.

Werkt als een trein, al is het al weer een stuk meer gecompliceerd dan de normale setup met 2 netwerken. Maar goed, dit is tweakers. :)

...
je 1e aanname klopt, je kan niet bellen als de experiabox er niet meer tussenzit.
Mijn vraag is, kan je uitleggen hoe je de voip telefoon werkend hebt gekregen op de manier zoals je beschrijft. Zoals je weet gebruik ik ook de Mikrotik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Weet iemand hoelang deze 1jaar gratis IPTV actie van kpn geldig is? Mijn nieuwbouw woning wordt waarschijnlijk pas in December opgeleverd en wil nog even acties afwachten van andere ISP's. Maar als deze actie bijvoorbeeld maar een maand geldig is dan moet ik dit even goed in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Even een netwerk vraag. Mijn situatie: Mijn TV glasaansluiting gaat via de managed switch (TPLINK SG3210) naar de mediabox bij de TV in de woonkamer. Ik heb nu voor de mediabox een 5-poorts switch geplaatst en daar de huidige mediabox op aangesloten en een andere mediabox achter in de tuin. Voor de aansluiting naar de tuin gaat er vanuit de 5-poorts switch een UTP naar de TP-Link TL-PA4010PKIT (UTP via stroom) en deze pak ik weer op met de andere powertadapter in de tuin. UTP daarop aangesloten en gaat naar de mediabox.

Nu werkt alles goed en alles zit binnen dezelfde stroomgroep. Alleen merk ik nu dat de HD kanalen stotteren op de mediabox in de woonkamer. De SD kanalen gaan wel goed. Haal ik de UTP los van de switch naar de poweradapter, gaat alles weer goed met de HD kanalen.

Het lijkt er dus op dat de poweradapters veel bandbreedte wegsnoepen naar de mediabox in de tuin. Kan dit en is daar wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyreuser schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:26:
Weet iemand hoelang deze 1jaar gratis IPTV actie van kpn geldig is? Mijn nieuwbouw woning wordt waarschijnlijk pas in December opgeleverd en wil nog even acties afwachten van andere ISP's. Maar als deze actie bijvoorbeeld maar een maand geldig is dan moet ik dit even goed in de gaten houden!
Je kan altijd op de laatste dag van de maand even bellen. Dan is de actie er nog en als je een aardige medewerker aan de lijn hebt kan die je ook vertellen welke nieuwe acties er voor december zijn :+ Als je dan besluit een actie aan te gaan gaat er sowieso een aantal week overheen voordat het geleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
Mijn vraag is, kan je uitleggen hoe je de voip telefoon werkend hebt gekregen op de manier zoals je beschrijft. Zoals je weet gebruik ik ook de Mikrotik :)
Euh, oke, nou je pakt een poort die nog leeg is, 100Mbit is genoeg, bijvoorbeeld ether9.
Daar zorg je voor dat hij niet in een bridge is opgenomen, specifiek niet in de bridge van je thuis netwerk maar eigenlijk gewoon in geen enkele bridge. Dan zet je een IP adres op alleen die poort uit de range van de experiabox.

code:
1
2
/ip address
add address=192.168.2.250/24 interface=ether9 network=192.168.2.0

Dan moet je vanaf dit moment al op de router de experiabox kunnen pingen.

code:
1
2
3
4
5
6
[admin@MikroTik] > /ping 192.168.2.254
HOST                                     SIZE TTL TIME  STATUS                                                 
192.168.2.254                              56  64 0ms  
    sent=3 received=3 packet-loss=0% min-rtt=0ms avg-rtt=0ms max-rtt=0ms

Als je zover bent: goed zo, je bent niet vergeten de kabel in de router te prikken. 8)

Je kunt dan ook zien dat er een dynamische route als is aangemaakt naar dat andere netwerk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[admin@MikroTik] /ip route> /ip route print
Flags: X - disabled, A - active, D - dynamic, C - connect, S - static, r - rip, b - bgp, o - ospf, m - mme, 
B - blackhole, U - unreachable, P - prohibit 
 #      DST-ADDRESS        PREF-SRC        GATEWAY            DISTANCE
 0 ADS  0.0.0.0/0                          195.iets.bla.dus            1
(...)
 2 ADC  192.168.2.0/24     192.168.2.250   ether9                    0
(...)
 4 ADC  195.iets.bla.dus/32  mijn.ip.adres.je   pppoe                     0

De route er naar toe is nu dus geregeld. Nu nog even een een NAT regel toevoegen zodat het verkeer ook heen en weer kan:

code:
1
2
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat dst-address=192.168.2.0/24 out-interface=ether9

Zou dit dan alles zijn? :) Jawel, vanaf een aangesloten windows PC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\>tracert 192.168.2.254

Tracing route to 192.168.2.254 over a maximum of 30 hops

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.5.250
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254

Trace complete.

Dit lijkt ingewikkeld omdat het allemaal terminal window commando's zijn. Je kunt het ook in de grafische interface van de router doen, dan is het klik-klik-klik en je hebt het klaar voor je bak koffie op is, maar dat is veel meer werk om hier dan te plaatsen. ;)

Edit: Net de app uit de play store gedownload, werkt perfect met deze instellingen!! De app deed er niet moeilijk over en ik kan er mee bellen. De app biedt zo te zien weinig meerwaarde boven de standaard SIP telefoon die in de meer recente android telefoons zit ingebakken: alles is nogal groen gemaakt maar werkt hetzelfde. Weinig instellingen verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Pogostokje op 01-10-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Mijn uitdaging wordt dus om vanaf mijn eigen WIFI/LAN de experia box bereikbaar te maken.

Ben al ff aan het spitten in de commandline van de asus en het lijkt er wel op dat ik de ETH (Switchpoorten) van de router kan configureren, als ik dus iets soortgelijks kan realiseren wat jij met je MircoTik hebt gedaan.

Dus kijken of ik mijn switchpoort een IP Adres kan geven in de range van de experia box.
Zorgen dat ik een route krijg op mijn Asus router, en zorgen dat de firewall DHCP requests blocked van de Experia.

Of heb je op de microtik de mogelijkheid om de diverse Interfaces een andere functie te geven?
Multi WAN etc etc, is de Microtik een Router met Layer 3 of Layer 2 switch mogelijkheden?

[ Voor 80% gewijzigd door itxs op 01-10-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

itxs schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:36:
Je kan idd alleen bellen via Wifi van de Experiabox, of dat vanaf je eigen wifi in iedergeval (SIP/VOIP) van KPN gevonden kan worden.
Waarschijnlijk wordt de app aan de experiabox gekoppeld. Als ik de app had, had ik het zo kunnen zien dmv een netwerk tapje.

edit: dit is inderdaad zo.

Zonder app werkt het ook, dan kun je doen zoals hier staat uitgelegd: http://netwerkje.com/telefonie
Ben benieuwd how de APP weet wat de CIP settings zijn, iemand een idee of CIP / VOIP via een DHCP Optie mee gegeven wordt, want dan kan je wellicht op je eigen router de DHCP optie mee geven waabij je router dus CIP request route naar de Experia Box,
Er is natuurlijk een voordeel dat KPN allemaal van die dichtgetimmerde experiaboxen heeft uitgeleverd. ;) Het IP adres van dat ding is bekend, en de SIP gegevens per router zijn dat ook. Er is geen DHCP optie nodig, om alles met zekerheid te kunnen voorspellen aan de kant van de app. Bovendien betwijfel ik of een app zomaar een dhcp request mag doen, ik denk dat zoiets op android/ios niveau tegen gegaan zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Mijn uitdaging wordt dus om vanaf mijn eigen WIFI/LAN de experia box bereikbaar te maken.

Ben al ff aan het spitten in de commandline van de asus en het lijkt er wel op dat ik de ETH (Switchpoorten) van de router kan configureren, als ik dus iets soortgelijks kan realiseren wat jij met je MircoTik hebt gedaan.

Dus kijken of ik mijn switchpoort een IP Adres kan geven in de range van de experia box.
Zorgen dat ik een route krijg op mijn Asus router, en zorgen dat de firewall DHCP requests blocked van de Experia.

Of heb je op de microtik de mogelijkheid om de diverse Interfaces een andere functie te geven?
Multi WAN etc etc, is de Microtik een Router met Layer 3 of Layer 2 switch mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 19:58
Ik zit ook al te kijken in mijn Asus rt-n66u (Merlin firmware) hoe dit op te lossen.
Misschien kan het wel makkelijker via de TP-Link SG3210 en hier nog een VLAN aan te maken, alleen ik zou niet weten hoe de dhcp te blokken van de EB...
Ik heb alles in de range van de EB zitten 192.168.2.x dus de EB zou in het bestaande net passen maar dan moet wel de dhcp richting het bestaande net geblokkeerd of gefilterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

itxs schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:58:
Multi WAN etc etc,
Ja. Elke interface kun je als een eigen router beschouwen. Er zijn 10 poorten op de router, je kunt ze met 10 verschillende netwerken verbinden en laten routeren. Je kunt er echter ook 1 grote layer 2 switch van maken. En alles daar tussenin.
is de Microtik een Router met Layer 3 of Layer 2 switch mogelijkheden?
Beide. Switching op layer 2 (dotq, trunking, tunnels, qos, etc) en routing op layer 3 (static, bgp, ospf, etc).
Het is een redelijk professioneel apparaat, waar ze voor deze MKB versie wat power uit hebben gehaald (cpu, memory) en deze zo wat goedkoper kunnen aanbieden (rond de 120 euro, verschilt een beetje waar je kijkt). Maar de software is gelijk aan die van de grote jongens, met alle features er gewoon in.
Voordeel: je kunt er meer mee dan je ooit nodig hebt. Nadeel: als je geen kennis hebt van netwerken, komt je er niet uit of gebruik je 99% niet. Verwacht geen wizzards of 1-knops setup. Uit de doos doet dat ding niks zinnigs. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 01-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
iFloppy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:14:
Ik zit ook al te kijken in mijn Asus rt-n66u (Merlin firmware) hoe dit op te lossen.
Misschien kan het wel makkelijker via de TP-Link SG3210 en hier nog een VLAN aan te maken, alleen ik zou niet weten hoe de dhcp te blokken van de EB...
Ik heb alles in de range van de EB zitten 192.168.2.x dus de EB zou in het bestaande net passen maar dan moet wel de dhcp richting het bestaande net geblokkeerd of gefilterd worden.
Zie dat merlin ook sterk gelinked is aan het DD-WRT project, hier zie ik mogelijkheden om een extra bridge aan te maken BR1, waarbij je deze dus ook een IP uit de range van de Experia kan toewijzen.

Door die bridge te koppelen is het dus mogelijk en dan firewall configureren dat hij DHCP blocked.

Ik zie voldoende mogelijkheden binnen de Asus Merlin Firmware om dit voor elkaar te krijgen.
Ga eens prutsen de komende tijd en hou hier de voortgang bij.

Hehe, weer eens iets nieuws om uit te zoeken in KPN Saga

PS: Beetje off-topic, is het nu wel/niet verstanding om de "Experia KPN router" af en toe weer aan het Glas te hangen (Internet / VOIP) voor updates? Wat is de trade-off als ik het niet doe?

Las op netwerkje.com dit advies, maar is "Don't Fix wat is'nt broken in dit geval ook geen goed optie?"

Merkte bij andere mensen die een Experia hebben dat bij de laatste firmware upgrade er een soort Port Security is toegevoegd waardoor hij soms bepaalde routers geen link meer laat hebben op de switch van de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Euh, oke, nou je pakt een poort die nog leeg is, 100Mbit is genoeg, bijvoorbeeld ether9.
Daar zorg je voor dat hij niet in een bridge is opgenomen, specifiek niet in de bridge van je thuis netwerk maar eigenlijk gewoon in geen enkele bridge. Dan zet je een IP adres op alleen die poort uit de range van de experiabox.
...
Bedankt d:)b
Ga er morgen mee aan de slag, moet eerst even die experiabox gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
Misschien een rare opmerking, als je de EB nu 1 IP adres laat uitdelen range 192.168.2.1 t/m 192.168.2.1.
Range van dhcp clients is in de EB in te stellen (arcadyan vgv). Of laat hem alleen uitdelen na 192.168.2.254 ... aan zich zelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
Testje gedaan .... range op de EB aangemaakt 192.168.2.252 t/m 192.168.2.252.
Vast IP adres aan Mac ff:ff:ff:ff:ff toegekend 192.168.2.252.
WiFi op de EB uit en op eco en Wifi op de ASUS aan, SG3210 poort gekoppeld met de EB poort.

Let op, set-up gebruikt van netwerkje.com met 1 poort van de ASUS naar de SG3210 om de vrije poorten te benutten binnen het interne netwerk, dit werkte al. (VLAN's splitsen)

App gedownload uit Google Play en geïnstalleerd.
En verrekt het werkt, als ik met de smartphone naar een ander toestel bel krijg ik het huisnummer te zien.
Maar terug bellen werkt nog niet ...

Edit: uitgaand bellen via smartphone werkt, binnenkomende gesprekken werkt nu ook, intern bellen werkt ook. :) :*)
En de EB is te bereiken via IP 192.168.2.254
Mac van EB toegevoegd aan dhcp van de ASUS.
Firewall op de EB staat aan, maar dat zal weinig uitmaken.

[ Voor 35% gewijzigd door iFloppy op 03-10-2013 18:56 . Reden: Update, inkomend werkt ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Edit: Net de app uit de play store gedownload, werkt perfect met deze instellingen!! De app deed er niet moeilijk over en ik kan er mee bellen. De app biedt zo te zien weinig meerwaarde boven de standaard SIP telefoon die in de meer recente android telefoons zit ingebakken: alles is nogal groen gemaakt maar werkt hetzelfde. Weinig instellingen verder.
Bedankt voor de uitleg, het werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:40

spanx

_Sp[A]nX_

app is niet meer te downloaden

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 21:47
Zie de app op dit moment inderdaad niet (meer) in de Play Store.
Had de app zelf afgelopen donderdag al geïnstalleerd en geprobeerd.
Werkte op zich prima aan mijn kant maar de persoon die ik belde klaagde over vreemde bijgeluiden en dat ik bij vlagen lastig te verstaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik krijg deze week mogelijk een nieuwe experimentbox V9 is deze beter dan de V8 vwb. WiFi en andere mogelijkheden of is deze verder dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Thombias schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:30:
Ik krijg deze week mogelijk een nieuwe experimentbox V9 is deze beter dan de V8 vwb. WiFi en andere mogelijkheden of is deze verder dichtgetimmerd?
De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik... de V8 zat zo ver dicht getimmerd dat hij voor de gemiddeld tot gevorderde gebruiker eigenlijk niet geschikt was. Ik zie niet in dat KPN het met de volgende versie ineens anders zal aanpakken. Mogelijk wel wat wijzigingen in de firmware oid..... zijn er al technische specs beschikbaar?

Ik hoor graag jouw bevindingen op het forum alhier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kasper79 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik... de V8 zat zo ver dicht getimmerd dat hij voor de gemiddeld tot gevorderde gebruiker eigenlijk niet geschikt was. Ik zie niet in dat KPN het met de volgende versie ineens anders zal aanpakken. Mogelijk wel wat wijzigingen in de firmware oid..... zijn er al technische specs beschikbaar?

Ik hoor graag jouw bevindingen op het forum alhier!
Ik krijg de box mogelijk woensdag. Bevindingen zal ik wel plaatsen.
Er is een handleiding op de site van kpn te vinden maar die is beperkt informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V9 is een ZTE, de V8 is een Arcadyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een automatische timeshift
nieuws: KPN begint betaaldienst om tv-programma's opnieuw te starten

Is de bitrate gelijk aan de multicast stream of lager en werkt de timeshift ook bij de HD zenders?
Omdat het unicast streams worden zal met een hoger bitrate wel server capaciteit kosten bij KPN

De update voor de 1963 zal nog even gaan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:49:
De V9 is een ZTE, de V8 is een Arcadyan.
Maar waarom noem je een moden dan V9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
omdat het de 9de versie modems is de opvolger daarvan kan maar zoweer v10 gaan heten bijvoorbeeld.
collega van mij heeft afgelopen week de eerste v9 modem uitgerold bij een klant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar bij de Thomson modems en de oude ZTE is dat volgens mij nooit gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer 20.30 en de streams van itvonline zijn zijn weer eens niet vooruit te branden.

Bij de start gaat de stream (bandbreedte) kort naar 5-6 Mbit ( normaal) en daarna naar nul.
1-2 seconden later komt er nog kort 2-3 seconden een 0,5 Mbit stream binnen en deze stopt daarna

Die 0,5 Mbit betekend dat de stream al terug gaat naar de laagste kwaliteit (normaal is 1,5 Mbit)

Straks naar 9 uur werkt alles weer.

Update ook vandaag (20.53) weer een 1.5 Mbit en enkele malen kort terug naar 1 Mbit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb exact uitgevoerd zoals Pogostokje op 31 december 2011 heeft beschreven en zoals het verder is uitgewerkt op netwerkje.com. Alles werkt goed echter de snelheid valt mij tegen. Ik heb fiber 100/100 maar de snelheid gaat dik 50% achteruit. Upload is nog trager. Ik ben wat verder gaan zoeken en kwam de volgende warnings in mijn logfile (Cisco RV180) tegen:

Mon Oct 7 22:11:36 2013(GMT+0100) [rv180][Kernel][KERNEL] [203876.220000] pppoe_sid_index=1
Mon Oct 7 22:12:37 2013(GMT+0100) [rv180][Kernel][KERNEL] [203935.950000] pppoe_sid_index=1
Mon Oct 7 20:06:48 2013(GMT+0100) [rv180][Kernel][KERNEL] [196372.240000] pppoe_sid_index=1

Er zit zo'n 10 seconde tussen de warnings.Weet iemand wat deze melding inhoud en of dit te maken kan hebben met de performance? Indien ik een PC rechtstreeks op de Experia V8 aansluit (en dan wel met de standaard KPN instelling) heb ik "volle bak" qua snelheid.

Bij voorbaat dank voor een reactie.
Groet,

ALE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Maar waarom noem je een moden dan V9
Is voornamelijk zo bedacht zodat de klant een modem makkelijk kan herkennen. De V8 heeft het op de voorkant staan, de V9 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.kpn.com/t5/N...gin-Gemist-tv/ba-p/140117

code:
1
2
3
4
5
Beschikbaarheid Begin Gemist
Begin Gemist wordt vanaf 28 oktober in fases beschikbaar voor klanten met Interactieve TV. Dit gaat totaal
 5 maanden duren. In deze periode zijn alle klanten automatisch overgezet naar nieuwe software of 
hebben ze een aanbod gehad om hun tv-ontvanger(s) om te ruilen, nodig om Begin Gemist te kunnen
gebruiken.

De oude 1960 ontvangers worden dus vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik hoop ook dat ze gelijk iets aan de gids doen, ik vind het een beetje jammer dat als ik tijdens de commercials een leuke film voorbij zie komen en hem niet in kan plannen omdat de gids niet verder gaat dan 3 dagen. Dat begin gemist interesseert me dan weer niet zo veel maar er zijn een aantal kleine dingetjes die wel aangepast zouden mogen worden. Ik hoop dat zie die dan ook gelijk meenemen met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik vind sowieso dat ze de focus eerst eens zouden moeten leggenop het verbeteren van bestaande functionaliteit.....

* Wanneer gaan de HD-zenders eindelijk gewoon naar 1 t/m 10, in plaats van 701 t/m 710, etc. ?
* Wanneer gaat de gids langer dan 3 dagen vooruit?
* wanneer wordt er in het netwerk geinvesteerd zodat de glasvezelklanten HD+ streams kunnen krijgen en zodat alle streams ook gewoon alle extra diensten (zoals audio talen bij Cartoon Network, DD5.1, etc.) krijgen?

Zoiets als "begin gemist" zou ik best kunnen waarderen (ben ook helemaal verslingerd geraakt aan timeshifting), vooral als het gewoon in 'live' kwaliteit is.

Maar het klinkt alsof bestaande zaken geen aandacht meer krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

eymey schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:32:
Tsja, ik vind sowieso dat ze de focus eerst eens zouden moeten leggenop het verbeteren van bestaande functionaliteit.....

* Wanneer gaan de HD-zenders eindelijk gewoon naar 1 t/m 10, in plaats van 701 t/m 710, etc. ?
* Wanneer gaat de gids langer dan 3 dagen vooruit?
* wanneer wordt er in het netwerk geinvesteerd zodat de glasvezelklanten HD+ streams kunnen krijgen en zodat alle streams ook gewoon alle extra diensten (zoals audio talen bij Cartoon Network, DD5.1, etc.) krijgen?

Zoiets als "begin gemist" zou ik best kunnen waarderen (ben ook helemaal verslingerd geraakt aan timeshifting), vooral als het gewoon in 'live' kwaliteit is.

Maar het klinkt alsof bestaande zaken geen aandacht meer krijgen.
Ik weet niet precies in hoeverre dit al gedaan is, maar volgens mij is de oorzaak van met name je laatste punt de koppeling tussen het vdsl netwerk en glasvezel.
Ik heb eigenlijk de stille hoop dat een Vodafone of Tele2 wanneer zij begin volgend jaar met eigen apparatuur in de POPs komen de glasvezel markt even wakker schudden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet inderdaad wel de (al dan niet speculatieve) oorzaak van mijn laatste punt. Daar is in ieder geval al veel zin en onzin over voorbij gekomen in de diverse glasvezel topics, de laatste jaren. Wat zin is en wat onzin, dat weet wrs. alleen KPN zelf echt.

Ik kan me ergens ook weer niet voorstellen dat die zogenaamde "VDSL / ADSL koppeling" nou echt een hoofdoorzaak is. KPN heeft gewoon een core netwerk door NL liggen dat zowel A/VDSL als ook Glasvezel PoP's van aanvoer voorziet. En op bijna al die PoP's kunnen ze de ITNS providers al van opgewaardeerde streams voorzien. De motorola boxen moeten deze volgens mij ook prima kunnen afspelen.

Als capaciteit op het corenetwerk echt een issue zou zijn, dan zouden ook div. internetgebruikers regelmatig in problemen moeten komen met hun snelheid. Elke stream hoeft maar 1 keer naar een City-PoP toe. En capaciteit op het netwerk van City- en Area-PoP's van Reggefiber is zeker het issue niet. En op het niveau van de PoP's doet IGMP z'n werk, als ik het conceptueel goed heb .

Een andere reden die geopperd wordt, is dat KPN zichzelf voor de eigen klanten in een soort Powerline val heeft laten lopen. KPN ondersteunt en offreert actief de Powerline sets als oplossing voor consumenten die geen UTP kunnen/willen trekken. En die oplossing werkt in veel gevallen netaan.....

Maar hoe het ook zij: het valt wel in het lijstje van issues die er wat mij betreft nog zijn, grotendeels met de Interactieve TV dienst van KPN zelf maar mijn laatste punt geldt dus ook voor de andere glas providers.

In principe zou het oplossen van punt 1 en 2 mij overigens op termijn wel over de streep kunnen trekken om misschien weer eens TV via KPN te overwegen, eventueel in combinatie met basis abbo'tje UPC voor mijn HDHomerun.

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 08-10-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

eymey schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Ik weet inderdaad wel de (al dan niet speculatieve) oorzaak van mijn laatste punt. Daar is in ieder geval al veel zin en onzin over voorbij gekomen in de diverse glasvezel topics, de laatste jaren. Wat zin is en wat onzin, dat weet wrs. alleen KPN zelf echt.

Ik kan me ergens ook weer niet voorstellen dat die zogenaamde "VDSL / ADSL koppeling" nou echt een hoofdoorzaak is. KPN heeft gewoon een core netwerk door NL liggen dat zowel A/VDSL als ook Glasvezel PoP's van aanvoer voorziet. En op bijna al die PoP's kunnen ze de ITNS providers al van opgewaardeerde streams voorzien. De motorola boxen moeten deze volgens mij ook prima kunnen afspelen.

Als capaciteit op het corenetwerk echt een issue zou zijn, dan zouden ook div. internetgebruikers regelmatig in problemen moeten komen met hun snelheid. Elke stream hoeft maar 1 keer naar een City-PoP toe. En capaciteit op het netwerk van City- en Area-PoP's van Reggefiber is zeker het issue niet. En op het niveau van de PoP's doet IGMP z'n werk, als ik het conceptueel goed heb .

Een andere reden die geopperd wordt, is dat KPN zichzelf voor de eigen klanten in een soort Powerline val heeft laten lopen. KPN ondersteunt en offreert actief de Powerline sets als oplossing voor consumenten die geen UTP kunnen/willen trekken. En die oplossing werkt in veel gevallen netaan.....

Maar hoe het ook zij: het valt wel in het lijstje van issues die er wat mij betreft nog zijn, grotendeels met de Interactieve TV dienst van KPN zelf maar mijn laatste punt geldt dus ook voor de andere glas providers.

In principe zou het oplossen van punt 1 en 2 mij overigens op termijn wel over de streep kunnen trekken om misschien weer eens TV via KPN te overwegen, eventueel in combinatie met basis abbo'tje UPC voor mijn HDHomerun.
Powerline oplossing zou kunnen, maar zou het echt? Op onze informatieavonden komt deze vraag ook wel eens naar voren, maar daar wordt eigenlijk door Reggefiber al aangeraden dat niet te gebruiken. Mensen zijn toch een beetje schuchter als ze er achter komen dat er een extra UTP kabel getrokken moet worden voor iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

eymey schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Een andere reden die geopperd wordt, is dat KPN zichzelf voor de eigen klanten in een soort Powerline val heeft laten lopen.
Waardeloze oplossing inderdaad, in veel gevallen. Ik denk alleen dat deze aanname meer iets is wat KPN toevallig goed uitkomt. Want: er zit in de motorola's toch ook een menu schakelaartje waar je moet aangeven of je wel of geen HD wenst te kunnen gebruiken? Kleine moeite dat ook voor HD+ (of hoe we het ook noemen) beschikbaar te maken met de instructie naar de klant dat het niet werkt over powerline. Gezeur afgedekt, probleem opgelost.

Als er wat meer aandacht wordt besteed aan dat menu zou de software daar ook dynamisch de kanaalvolgorde op kunnen aanpassen, zodat de 'meest geschikte zender' voor de klant altijd op 1 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Want: er zit in de motorola's toch ook een menu schakelaartje waar je moet aangeven of je wel of geen HD wenst te kunnen gebruiken?
Dat wil nog niet zeggen dat de stream dan ook HD wordt en of is. Op sommige lijnen is gewoon geen HD mogelijk, ook al heb je er de snelheid voor. Vreemd genoeg, maar zo is het nu eenmaal wel.

Verder is het inderdaad een veel gehoord signaal dat de zenders onlogisch ingedeeld zijn. Of hier in de toekomst iets aan gedaan wordt mag ik toch wel hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:23:
[...]
Dat wil nog niet zeggen dat de stream dan ook HD wordt en of is. Op sommige lijnen is gewoon geen HD mogelijk, ook al heb je er de snelheid voor. Vreemd genoeg, maar zo is het nu eenmaal wel.
Wat bedoel je hier mee? Als je er de snelheid voor hebt, waarom zou het dan in sommige gevallen niet mogelijk zijn HD te krijgen? Is snelheid niet de enige factor?

Toegegeven, hogere bitrate zoals HD+ het zal het meest interessant zijn voor glasvezel klanten, zeker met meer decoders in huis, maar daar zijn er inmiddels toch ook al een hoop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom klanten tegen die zeker de bitrate van HD kunnen halen op de lijjn, maar het niet kunnen krijgen op de ontvanger. Ik zal eens navragen straks hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:29:
Ik kom klanten tegen die zeker de bitrate van HD kunnen halen op de lijjn, maar het niet kunnen krijgen op de ontvanger. Ik zal eens navragen straks hoe het precies zit.
Bij koper wel natuurlijk maar ook bij glasvezel (FTTH)?

KPN denkt nog steeds in koper. Welke diensten zijn exclusief voor glas in de afgelopen jaren ontwikkeld ?

Volgens mij is de lokale omroep alleen via glasvezel beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 13:36 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.