[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.067 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Ik heb ontdekt, via de site van Tweak, dat zij ook glas kunnen leveren in mijn PC gebied.

Heel apart aangezien ik donderdag weer reclame/aanmoediging in de bus kreeg van Reggefiber! 'snel snel, we hebben nog geen 30% en dan moet je langer wachten voor de wijk aan de beurt is'. Tussen de regels lezend lijkt het er dus op dat ze sowieso glas willen aanleggen, maar dat het dan langer duurt. Op zich logisch vanuit economisch oogpunt, meer subscribers= meer omzet, dus ze willen zo snel mogelijk die wijken beglazen die omzet opleveren.

Echter tot mijn verrassing zag ik dus op de website van Tweak (overigens een provider die *NIET* op de reggefiber vergelijkingssite voorkomt) via de PC check, dat in mijn PC gebied glas (groen) gewoon leverbaar is en met de verwachte datum van 18-04-2014!!

Komt dat omdat de PC check zijn info uit een centrale KPN database haalt en hier al een datum aan gekoppeld is? Ben ik te optimistisch als ik hier uit kan afleiden dat wellicht de 30% al gehaald is, of dat het leggen van glas sowieso doorgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 19:37
Even een update van mijn situatie.
Het was Gebr. v. Donk die dus de PacketFront vervingen voor een FTU en er de NTU aanhingen.
Overigens is de rest van het pakket ook al geleverd. (experia box etc.)

Al heb ik daar nog niets aan, want de ethernet lamp op de NTU staat nog uit.
Wat inhoud dat er nog geen eindsignaal is. (Power en Glas staan wel aan)
Dit is overigens bevestigd door de KPN service afdeling die dood leuk zei dat het waarschijnlijk pas 10 Oktober (misschien tot 2 weken eerder...) aangesloten wordt. :/

Ik moet dus wachten tot er 3 lampjes op mijn NTU branden, voordat ik eindelijk internet heb. :|
(en dan nog tot 2 weken wachten tot mijn TV abbo geactiveerd word)

Lekker snel hoor.. Glasvezel. 8)7

Daarnaast was ik blijkbaar te voorbarig met het denken dat ik die monteur nodig zal hebben.
Alle apparatuur staat al op zijn plek en ik heb zelfs een externe schijf nu aangesloten en geconfigureerd zodat hij iig via LAN is te benaderen. 8)
Denk dat ik de monteur maar een bakkie koffie aan ga bieden, want die kan ik volgens de service desk OOK al niet annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
Lord_Dain schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:59:
Ik heb ontdekt, via de site van Tweak, dat zij ook glas kunnen leveren in mijn PC gebied.

Heel apart aangezien ik donderdag weer reclame/aanmoediging in de bus kreeg van Reggefiber! 'snel snel, we hebben nog geen 30% en dan moet je langer wachten voor de wijk aan de beurt is'. Tussen de regels lezend lijkt het er dus op dat ze sowieso glas willen aanleggen, maar dat het dan langer duurt. Op zich logisch vanuit economisch oogpunt, meer subscribers= meer omzet, dus ze willen zo snel mogelijk die wijken beglazen die omzet opleveren.

Echter tot mijn verrassing zag ik dus op de website van Tweak (overigens een provider die *NIET* op de reggefiber vergelijkingssite voorkomt) via de PC check, dat in mijn PC gebied glas (groen) gewoon leverbaar is en met de verwachte datum van 18-04-2014!!

Komt dat omdat de PC check zijn info uit een centrale KPN database haalt en hier al een datum aan gekoppeld is? Ben ik te optimistisch als ik hier uit kan afleiden dat wellicht de 30% al gehaald is, of dat het leggen van glas sowieso doorgaat?
Welke plaats is dit? Mijn vermoeden: In de database van Reggefiber (dus niet KPN :-( , graag stoppen met die verwarring...) staan al plandata voor de aansluiting in het geval het project doorgaat. Dus als de 30% wordt gehaald. Die 30 % is echt wel heilig tegenwoordig dus verwacht niet dat het er toch wel komt. Maar je kan zo'n groot project niet voorbereiden en starten binnen een maand. Dus alle voorbereidingen worden gedaan, uiteraard, om te kunnen starten. Dus ook het vullen van de database.

Dus ja en ja (maar dan geen KPN database...)
Dat Tweak niet op de nieuwe RF vergelijkingssite staat is hun eigen fout. Zij moeten informatie aanleveren en doen dat blijkbaar niet of niet op tijd. OVerigens kan Tweak overal leveren want ze leveren exact hetzelfde als KPN Glasvezel, inclusief de Experiabox. En KPN Glasvezel kan ook overal leveren.

Ik weet dat je nog steeds aan het twijfelen bent maar neem gewoon dat abonnement en wacht tot je huis wordt aangesloten. Gaat het project niet door, dan wordt het abonnement ook gewoon geschrapt. Er zijn helaas teveel mensen tegenwoordig die het wel willen maar niet nu al een abonnement willen afsluiten,. En zo kom je dus niet aan die 30%...

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 15-09-2013 22:48 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24
Volgens mij (dat was in het verleden in ieder geval zo), ook op de eigen postcodecheck van Tweak, komt Tweak er pas bij te staan als optie als de betreffende Area-PoP voor een bepaalde postcode ook echt als 'opgeleverd' gemeld staat.

Wel een gemiste kans voor Tweak om meer klanten te krijgen want niemand kent ze dus. Pas als de uitrol in een bepaald gebied helemaal voltooid is komen ze om de hoek kijken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
GTX2GvO schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:31:
Even een update van mijn situatie.
Het was Gebr. v. Donk die dus de PacketFront vervingen voor een FTU en er de NTU aanhingen.
Overigens is de rest van het pakket ook al geleverd. (experia box etc.)

Al heb ik daar nog niets aan, want de ethernet lamp op de NTU staat nog uit.
Wat inhoud dat er nog geen eindsignaal is. (Power en Glas staan wel aan)
Dit is overigens bevestigd door de KPN service afdeling die dood leuk zei dat het waarschijnlijk pas 10 Oktober (misschien tot 2 weken eerder...) aangesloten wordt. :/

Ik moet dus wachten tot er 3 lampjes op mijn NTU branden, voordat ik eindelijk internet heb. :|
(en dan nog tot 2 weken wachten tot mijn TV abbo geactiveerd word)

Lekker snel hoor.. Glasvezel. 8)7

Daarnaast was ik blijkbaar te voorbarig met het denken dat ik die monteur nodig zal hebben.
Alle apparatuur staat al op zijn plek en ik heb zelfs een externe schijf nu aangesloten en geconfigureerd zodat hij iig via LAN is te benaderen. 8)
Denk dat ik de monteur maar een bakkie koffie aan ga bieden, want die kan ik volgens de service desk OOK al niet annuleren.
Heb je de experiabox wel al aangesloten? Het lampje ethernet gaat pas aan als je er ook iets op aansluit. Bij mij stond er al direct signaal op. Het was bij mij overigens wel een nieuwe aansluiting, omdat de vorige bewoner geen glas wilde maar wel in een oud gebied. Na de aansluiting kon ik direct al mijn diensten zoals tv en telefoon netjes activeren via mijnKPN.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 19:58
Pogostokje schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:32:
[...]

Yep! Perfect! Goed te lezen dat je de config nu goed hebt. Vergeet de configuratie niet ergens op te slaan voor de zekerheid, mocht je een keer vastlopen. Dat scheelt tijd. (eigen ervaring. 8) )
@ Pogostokje, bedankt voor je uitleg op jou site!
Ik heb er al screen shots van gemaakt, maar na 5 keer de switch niet te kunnen bereiken omdat ik weer eens de management poort op een andere VLAN had staan en de boel moest resetten ...
Volgende keer zou ik een SG3216 aanschaffen dan heb ik meer poorten tot mijn beschikking.
Settop boxje, PC, NAS enz enz op de switch beneden en de boel zit vol met de SG3210 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
chickpoint schreef op maandag 16 september 2013 @ 00:49:
[...]

Heb je de experiabox wel al aangesloten? Het lampje ethernet gaat pas aan als je er ook iets op aansluit. Bij mij stond er al direct signaal op. Het was bij mij overigens wel een nieuwe aansluiting, omdat de vorige bewoner geen glas wilde maar wel in een oud gebied. Na de aansluiting kon ik direct al mijn diensten zoals tv en telefoon netjes activeren via mijnKPN.
Had ik ook, men test zo i zo de lijn, als je de EB er op zet zal ook je ethernet gaan branden.
Let wel op, bij mij ging toen het contract al in omdat de modem geconfigureerd werd dat zag ik later pas terug op de Mijn Glasvezel site van KPN ... terwijl de monteur een maand later pas kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
chickpoint schreef op maandag 16 september 2013 @ 00:49:
Wel aangesloten, geen ethernet lampje.
Denk dat ze dus eerst moeten testen of zo.

Of anders even met een andere kabel checken of het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik stel voor om met alle Tweakers die hier inmiddels zijn geholpen door Pogostokje geld in te zamelen voor meerdere kratten bier voor de beste man. Zijn info is voor velen goud waard geweest (waaronder voor mij).

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:46:
[...]Welke plaats is dit? Mijn vermoeden: In de database van Reggefiber (dus niet KPN :-( , graag stoppen met die verwarring...) staan al plandata voor de aansluiting in het geval het project doorgaat. Dus als de 30% wordt gehaald. Die 30 % is echt wel heilig tegenwoordig dus verwacht niet dat het er toch wel komt. Maar je kan zo'n groot project niet voorbereiden en starten binnen een maand. Dus alle voorbereidingen worden gedaan, uiteraard, om te kunnen starten. Dus ook het vullen van de database.
Tilburg Reeshof. Over die database, dank je, wist ik niet. Dacht dat KPN leidend was.
Ik weet dat je nog steeds aan het twijfelen bent maar neem gewoon dat abonnement en wacht tot je huis wordt aangesloten. Gaat het project niet door, dan wordt het abonnement ook gewoon geschrapt. Er zijn helaas teveel mensen tegenwoordig die het wel willen maar niet nu al een abonnement willen afsluiten,. En zo kom je dus niet aan die 30%...
Ik ben van plan te bestellen voor de 'deadline' van 23 september. Hoe weet ik zeker dat het abonnement wordt geschrapt en dat de provider me niet aan het contract probeert te houden en een ADSL verbinding wil aanbieden? Ik wil álleen over als glasvezel doorgaat.
eymey schreef op maandag 16 september 2013 @ 00:06:
Volgens mij (dat was in het verleden in ieder geval zo), ook op de eigen postcodecheck van Tweak, komt Tweak er pas bij te staan als optie als de betreffende Area-PoP voor een bepaalde postcode ook echt als 'opgeleverd' gemeld staat.

Wel een gemiste kans voor Tweak om meer klanten te krijgen want niemand kent ze dus. Pas als de uitrol in een bepaald gebied helemaal voltooid is komen ze om de hoek kijken.
Raar is dat, dan lopen ze zeker weten klanten mis. Of het moet een bewuste keuze zijn. Wat mij beviel in de ADSL tijd toen ik Tweakdsl had, was juist dat ze redelijk klein waren en daardoor het iets laagdrempeliger was om zaken met ze af te spreken, of de netwerk admin te poken op irc. Maar goed, ik zou dus bij hen kunnen bestellen als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
GTX2GvO schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:38:
Wel aangesloten, geen ethernet lampje.
Denk dat ze dus eerst moeten testen of zo.

Of anders even met een andere kabel checken of het daar niet aan ligt.
Het was de kabel van het glasvezelkastje naar mijn experia box. :D
Goed dat ik nog een 10m kabel extra had liggen. (om +/-5m af te leggen)

Zal dus de 5m kabel die ik eerst had liggen even nader moeten bekijken.
Die ziet er op het oog namelijk gewoon goed uit.

Maar goed. Ik mag gaan genieten van mijn EIGEN 50/50 verbinding. :D oOo :D
(Speedtest result komt zo }) )

PING! 50/50 zoals geadverteerd. :D
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2970519460.png
Wijzertjes stonden strak op de 50mbit tijdens de test.
(OK. de up was een tikkie hoger)

[ Voor 13% gewijzigd door GTX2GvO op 16-09-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

Pogostokje

* twiet *

kasper79 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:14:
Ik stel voor om met alle Tweakers die hier inmiddels zijn geholpen door Pogostokje geld in te zamelen voor meerdere kratten bier voor de beste man. Zijn info is voor velen goud waard geweest (waaronder voor mij).
:-)
LOL _/-\o_ :D _/-\o_

Graag gedaan hoor. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Lord_Dain
Zijn er ook mensen die de KPN usenet servers gebruiken? Wordt de max snelheid van 6,6Mb/s gehaald?

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
Ik heb zelf geen KPN maar ik zag bij een vriend met KPN Glas dat het daar wel gehaald werd.

Overigens een schril contrast met de snelheid die ik, als XS4All Glas abonnee, haalde op de usenetserver van XS4All: 100 Mb/s, nota bene op een 50 Mb/s glas-abo. (inmiddels snelheid terug naar 50Mb/s, was bug :-( ). Des te meer een reden om voor XS4All te kiezen toch......

[ Voor 14% gewijzigd door janbal op 18-09-2013 14:44 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36
Binnenkort is Glasvezel bij ons beschikbaar. Nu heb ik VDSL van KPN met een eigen Fritbox 7390 (vanwege de problemen met Xbox live en de Experiabox). Nu vroeg ik me af of ik de Fritzbox 7390 weer kan gebruiken in plaats van de Experiabox van KPN? Lees namelijk dat er weer problemen zijn met Xbox Live en de KPN glasvezel modem (of is dit niet juist?).

Verwijderd

janbal schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:40:
Ik heb zelf geen KPN maar ik zag bij een vriend met KPN Glas dat het daar wel gehaald werd.
Dat zou nieuw zijn want zover ik weet tot deze zomer was het maximaal 10 Mbit met 3 lijnen en ongeveer 15 dagen. Vier jaar geleden haalde ik nog wel de 26,5 Mbit ( was toen de max bij 30 Mbit)

of je gebruikt de ipv6 server van XS4ALL die loopt als een trein. (bedoel geen fyra trein)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 14:51 ]

• eymey
maikel7 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:48:
Binnenkort is Glasvezel bij ons beschikbaar. Nu heb ik VDSL van KPN met een eigen Fritbox 7390 (vanwege de problemen met Xbox live en de Experiabox). Nu vroeg ik me af of ik de Fritzbox 7390 weer kan gebruiken in plaats van de Experiabox van KPN? Lees namelijk dat er weer problemen zijn met Xbox Live en de KPN glasvezel modem (of is dit niet juist?).
De vraag is wat je met glasvezel modem bedoelt. Er is geen modem (hoewel de NT vaak zo genoemd wordt). Bij KPN Glasvezel krijg je ook een Experiabox.

Deze vervangen zou kunnen, mits je geen telefonie bij KPN afneemt. In de web interface van de Fritz!box kan je tegenwoordig ook instellen dat hij de PPPoE tunnel verkeer moet taggen met een VLAN (6). Wrs is dit erin gekomen sinds er ook profielen voor XS4ALL FttH in zitten. Alleen een manier om in te stellen wat er met IPTV (VLAN 4) moet gebeuren in de web interface ben ik dan weer niet tegen gekomen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• janbal
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:48:
[...]

Dat zou nieuw zijn want zover ik weet tot deze zomer was het maximaal 10 Mbit met 3 lijnen en ongeveer 15 dagen. Vier jaar geleden haalde ik nog wel de 26,5 Mbit ( was toen de max bij 30 Mbit)

of je gebruikt de ipv6 server van XS4ALL die loopt als een trein. (bedoel geen fyra trein)
inderdaad: ipv6

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36
eymey schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:30:
[...]

De vraag is wat je met glasvezel modem bedoelt. Er is geen modem (hoewel de NT vaak zo genoemd wordt). Bij KPN Glasvezel krijg je ook een Experiabox.

Deze vervangen zou kunnen, mits je geen telefonie bij KPN afneemt. In de web interface van de Fritz!box kan je tegenwoordig ook instellen dat hij de PPPoE tunnel verkeer moet taggen met een VLAN (6). Wrs is dit erin gekomen sinds er ook profielen voor XS4ALL FttH in zitten. Alleen een manier om in te stellen wat er met IPTV (VLAN 4) moet gebeuren in de web interface ben ik dan weer niet tegen gekomen.
Het gaat mij inderdaad alleen om internet. TV heb ik via schotel en telefoon via mobiel.
Dus als ik bij KPN glasvezel internet neem kan ik de Fritzbox als modem/router gebruiken in plaats van de Experiabox? Of is het verstandiger om bijv. XS4ALL te nemen die standaard al met een Fritzbox leveren?
Wil geen gezeik krijgen meer met Xbox Live, zoals ik in begin had bij VDSL en de Experiabox

• iFloppy
Ben niet echt te spreken over de ASUS RT-N66U met de originele firmware erop.
Moet wel zeggen dat het er mooi uit ziet maar de verbindingen naar de server thuis zijn ronduit bagger.
Kreeg van mobile gebruikers te horen dat ze niet via SSL konden verbinden of de emails in de outbox bleven hangen.
In de logging van de router stonden een paar connecties open (Established) en de rest was Time_Wait ...
Uit eindelijk weer eens de oude WRT54G er aangehangen met DD-WRT en toen geen problemen meer.
Heb toen de ASUS RT-N66U omgefashed naar DD-WRT en dat hielp het probleem met de verbindingen van buiten naar binnen oplossen, maar de interface is grafisch niet zo mooi.

Weet iemand of het aantal connecties op de WAN verhoogd kan worden (zijn er nu max 15 volgens mij)?
De Merlin versie hielp ook niet om het aantal connecties te verhogen ...

• iFloppy
@Pogostokje ... Hoeveel inkomende verbindingen kan de Microtik Router aan?
Ik loop bij de ASUS (originele firmware) tegen het probleem dat er iets van 15 inkomende verbindingen maximaal open kunnen staan.
Dat is een probleem met alle devices welk push berichten ondersteunen.
Nu heb ik DD-WRT firmware opgezet en dan gaat het wel goed.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Pf, veel. Ik weet niet wat je precies bedoelt, want 15 verbindingen lijkt mij een beetje vreemd getal. Bedoel je echt connecties? Want dan zegt mijn mikrotik ruim 220 duizend:

[admin@MikroTik] /ip firewall connection tracking> print
(....)
max-entries: 220920
total-entries: 87
(....)

Ik heb er nu 87 open kennelijk. Het huis slaapt, ik ben als enige nog wakker. :)
Als je router er maar 15 aan kan, dan is dat belachelijk weinig. Dat 'verbruikt' 1 smartphone tegenwoordig in zijn eentje al makkelijk.

Als je bedoelt hoeveel regels je kunt instellen voor port forwarding in de firewall ... ook veel, ik heb ze met tientallen gezien, maar er is geen harde limiet voor zover ik weet. Honderden? Duizenden?

Ik kan 15 bijna niet geloven als limiet op een router voor thuis gebruik voor dat eerste.

• Lord_Dain
Damn, ik moet dus uiterlijk zaterdag beslissen welk glasvezel abbo ik afsluit. Inschrijving sluit 22 september (zondag) en ik ben er nog steeds niet uit. Ik had een soort van 'final' list samengesteld die er zo uitziet;

Coax (of combi coax +IPTV 1 ontvanger)
Ziggo Ai1 Extra 64€ + spotify = 74€
Ziggo TV + XS4All internet + spotify 74€ (+ usenet van XS4ALL)
Ziggo TV + Tweak internet 64€ + spotify = 74€ (+ usenet van Tweak)
Telfort Ai1 Extra 60€ + spotify = 70€
Vodafone TV+I+bel 69€ + spotify = 79€ (+30€ korting 1e 6 maanden)

Volledig IPTV met 2 ontvangers
KPN Ai1 Standaard + spotify = 68€ (23€ korting 1e 3 maanden)
Tweak Groen 100mbit 64€ + spotify 10€ = 74€ (+ usenet van Tweak + tablet)
XS4ALL Internet+TV + spotify = 75€ (usenet van XS4ALL)

Qua prijzen is het niet echt spannend en zit het allemaal dicht op elkaar. Dus prijs is daarom als keuze criterium niet relevant. Dan blijven de opties over; Spotify gebruiken we actief, dus mag er vast bij (hoeft niet) Usenet gebruik ik ook en ik heb nu een XLNED gold 120mbit abonnement wat ik 100% zal houden in de toekomst of dus een alternatief bv Tweak/XS4ALL usenet (zolang Notice en Takedown usenet niet volledig kapot maakt). Tablet boeit me volledig niet (heb al een samsung tab 2).

Daarom heb ik gekeken naar de totaalprijs incl. spotify (dan wel los of bij het abbo) en of de provider usenet levert, omdat ik dit belangrijk vind. Éen optie kan meteen weg; bij Ziggo blijven want dan ben ik voor niets aan het vergelijken. Nu wil ik verder strepen maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik twijfel nl. nog tussen coax behouden of voor volledig IPTV gaan. Rationeel en qua hoeveel tijd + geld het me extra kost zou ik voor coax moeten gaan maar de nerd/tweaker in mij wil lekker aanklooien met IPTV en dan krijg ik misschien spijt van de 'voorzichtige' oplossing Ziggo+glas Internet.

Maar goed ik wil meer wegstrepen uit dit lijstje en ben op zoek naar goede redenen waarom. De 8 €/m voor usenet vind ik wel meetellen want die bespaar ik. Wel vraag ik me af hoe relevent usenet blijft als de trend van Notice en Takedown zich doorzet en je straks (bijna) niets meer aan usenet hebt. Hoe snel zal dit gaan? 1 jaar? 5 jaar? Lastig in te schatten maar als het snel is valt dit voordeel weg en valt bv. Tweak al af.

Modem? Is dit nog iets om mee te nemen in de keuze? Bij de KPN krijg ik de Experia box en is dit een reden om niet voor KPN te kiezen? Is het echt zo droevig, of is het juist een voordeel dat je op de EB zowel IPTV als internet kan patchen.

Service en klantvriendelijkheid; dat vind ik wel belangrijk. Valt er dan iemand echt af?

Dan zijn er nog de overstap problemen mbt KPN groen. Als ik over 1 jaar beslis om over te stappen, zit ik dus een aantal weken zonder Internet/TV als het aan KPN ligt. Schandalig maar is er een manier om dat te voorkomen, door een bepaald migratie traject? Valt er dan opeens een heleboel af?

Dus ik twijfel ontzettend. Nu wil ik in ieder geval een fallback optie hebben als ik er nog niet uit ben morgen. Ik denk dat ik dan kies voor XS4all Internet only 100mbit, of Tweak Internet only 100mbit. Met de gedachte dat dit wel een veilige keuze zal zijn maar wel lafjes.. nou ja., end of rant. Nog 1 keer met me meedenken waardeer ik erg :) En ja ik weet dat dit borderline is qua tweaker en zelf uitzoeken maar ik denk dat ik er echt niet uit ga komen.. :(

edit: IPTV only weggestreept, omdat ik het toch niet zitten volledig afhankelijk te zijn van IPTV en graag de fallback over coax wil hebben. Ik ben nog niet overtuigd van het falen van usenet, maar ik vond het test abbo op tweaknews niet overtuigend, die heb ik dus ook weggestreept.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2013 23:17 ]

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Je verliest je in de pietluttige details. Als iemand ooit eens tegen je roept dat je blauw bent, moet je maar vriendelijk glimlachen. :)

Mijn advies is: zorg dat je fiber in huis krijgt. Dat is vaak een nu-of-nooit. Tussen de fiber aanbieders is het verschil niet zo groot. Gooi een dartpijl en besef dat de perfecte aanbieding niet bestaat. Spijt hebben zul je van geen van deze pakketjes.

• Lord_Dain
Vindt je het gek met zoveel verschillende mogelijkheden. Het wordt de hoogste tijd dat ik weer eens blauw ben, dan kan ik tegelijkertijd een dartpijltje gooien.......

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Zorg dat je idd het glas binnen hebt liggen. Dan kan je de stabiliteit testen en ermee spelen, je kan vervolgens altijd nog upgraden.

• Barre73
@Lord_Dain: Kleine geruststelling: Migratie van KPN Glasvezel (groen zoals jij het noemt) naar een andere provider is nu al geen probleem. Probleem zit nu nog in overstappen tussen de providers die allemaal coax leveren. Maar ik durf best te stellen dat dat over een jaar zeker niet meer speelt. De druk is inmiddels zo ver opgevoerd dat dit echt wel geregeld wordt.
Maar als je jij nu KPN zou nemen en over een jaar wil overstappen zal dat dus gewoon in een dag kunnen. Dus dat criterium hoef je niet mee te nemen.

Mijn advies: Vodafone 100/100. Door de besparing van de eerste zes maanden (180 euro bij elkaar) kun je al bijna een jaar lang Spotify en je Usenet abonnement betalen.
Qua IPTV prima keuze, CATV als fallback voor evt storingen (bij KPN, Tweak of XS4all heb je dan niks meer).
Qua Usenet bij dezelfde provider: zou ik een slechte keuze vinden. Als je bij bijv Tweak gaat zitten en na een maand merkt dat je die server echt bagger vindt, kun je niet weg. Dus moet je alsnog een extra Usnetprovider nemen en ben je nog net zo ver van huis. Flexibiliteit mag ook belangrijk zijn...
En volledige vrijheid om je eigen router te plaatsen, al dan niet met Vlans etc..

• Lord_Dain
Bedankt Barre, dat had ik ff nodig.

1) Ik ga IPTV only wegstrepen! Ik ben echter nog niet overtuigd van de kwaliteit van het DVB-C signaal bij Telfort/Vodafone en dan voornamelijk de niet HD kanalen. Heb zojuist in de slaapkamer, waar we een Ziggo ontvanger hebben een paar keer gezapped tussen HD en 'normaal' RTL4 en mij valt het verschil op. HD is meer crispy, meer details, normale kanaal komt meer flets en kleurlozer over. Op een 720p TV moet ik hierbij opmerken. De IPTV ontvanger die bij VF/TF zou zitten zet ik bij de 1080p TV in de huiskamer omdat ik daar echt HD wil hebben en bij uitvallen IPTV kan ik dan terugvallen op de ingebouwde dvb-c tuner.

2) Tweak heb ik na overwegen van het per sé usenet in het pakket hebben ook weggestreept bij de hybride, omdat ik een test abbo op Tweaknews heb geprobeerd een paar weken geleden en het was toch niet wat ik ervan had verwacht. Vooral de snelheid per connectie/thread is erg laag! Daarnaast lees ik gewoon te veel slechte dingen over de support..en dan heb ik het nog niet over het gebrek aan webcare.

3) Telfort weggestreept, omdat onder de streep VF veel goedkoper is (door de flinke korting de eerste 6 maanden) en je daarvoor ook nog meer HD kanalen krijgt.

Dan lijkt het een keuze te worden tussen;

Ziggo TV + XS4All internet + spotify 74€ (+ usenet van XS4ALL)
kosten eerste jaar; 828€, daarna 888€/j

Vodafone TV+I+bel 69€ + spotify = 79€ (+30€ korting 1e 6 maanden)
kosten eerste jaar; 768€, daarna 948€/j + los usenet abbo.

Allebei hebben ze een paar voor- en nadelen. Gelukkig kan ik er nog ff over pitten.

[ Voor 71% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2013 23:27 ]

• janbal
Als service en klantvriendelijkheid belangrijk zijn, vallen er zeker een hoop af, o.a. KPN. Wat mij betreft zou dan in ieder geval XS4All overblijven (ervaring).
Met jouw Ziggo TV/XS4All-Internet combinatie haal je m.i. het beste van 2 werelden in huis.

[ Voor 22% gewijzigd door janbal op 19-09-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hoeft toch geen DVB-C in de slaapkamer te nemen? Tweede Amino op Marktplaats scoren, gewone switch er tussen en een UTP naar de slaapkamer trekken. Heb je boven hetzelfde als beneden..

NB: Heb je op je slaapkamer-TV met een SD en daarna met een HD ontvanger dat RTL-4 gecheckt? Zo niet dan denk ik dat je hebt zitten vergelijken tussen Ziggo HD en Ziggo analoog.

En wederom... je verliest je in de details.. het is de slaapkamer, niet de woonkamer.

[ Voor 41% gewijzigd door Barre73 op 20-09-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad.

En juist RTL4 is een heel slecht voorbeeld, tenzij je toevallig net een HD uitzending te pakken had. In dat geval zal HD idd scherper zijn dan SD, dat is logisch. Maar bij RTL4 is de upscaling van SD-uitzendingen op de HD-zender zo hemeltergend slecht dat ik in dat geval haast liever voor de SD versie zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@barre en eymey, Ik heb dit gecheckt op de DVB-C ontvanger van Ziggo (Samsung C7140) door te zappen tussen kanaal 4 (HD) en kanaal 904, ik ga er even van uit dat dit GEEN analoog is, analoog ziet er echt stukken slechter uit dan SD. De uitzending was inderdaad in full HD, betreft de late night show. Als ik het zo zie is dat minimaal 720p en misschien wel gewoon 1080 opgenomen.

Maarreh; ik heb al 1 UTP kabel naar de 1e verdieping lopen. Daarachter hangt een switch (unmanaged) ik dacht dat ik voor IPTV mijn netwerk moest upgraden naar managed switches; vandaar dat ik boven eigenlijk aan de coax wil blijven. Ik krijg geen extra kabel door die pvc buis meer heen ben ik bang.

Waarom ik er waarde aan hecht; het is de slaapkamer, maar dat is wel de plek waar mijn partner de meeste tijd TV kijkt en ook haar gun ik het beste >:) (alhoewel ze dan wel gisteravond bij het zappen aangaf dat het haar allemaal niets kan schelen, er geen verstand van heeft en het allemaal wel geloofd........... _/-\o_ )

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als een uitzending HD is , dan is het nogal wiedes dat dat scherper is dan SD. Maar goed, dat is helemaal jullie afweging of jullie dat belangrijk vinden of niet.

Hetzelfde wat betreft hoe je het infrastructureel aanpakt en wat je daar wel of niet voor moet upgraden aan je eigen apparatuur. Je weet inmiddels als het goed is wel (via dit topic) hoe die vork in de steel zit. Unmanaged switch is geen probleem als je een Experiabox gebruikt. In alle andere gevallen zal je of met een apart UTP voor IPTV of managed switches moeten werken.

Dus nu aan jou de keus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Even een vraag. Bestaan er muurbeugels voor de ITV decoders van KPN? Ander zal ik het kastje op de grond moeten zetten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

boostie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:12:
Even een vraag. Bestaan er muurbeugels voor de ITV decoders van KPN? Ander zal ik het kastje op de grond moeten zetten ;(
Ik heb het destijds gewoon met tweezijde tape tegen de achterkant van de tv aangeplakt. Ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat het scherper is, ja, dat snap ik ook wel. Waar het om gaat is, is het waarneembaar met het blote oog en hoe 'vervelend' ervaar je dat en dat is denk ik redelijk subjectief. Ik merk zelf op de 720p TV een duidelijk verschil; of ik me er aan ga ergeren ik denk het niet, omdat ik voornamelijk in de slaapkamer series kijk via de HTPC. Als de vrouw des huizes het ook niet boeit, dan heb ik er dus vrede mee...

Over die netwerk configuratie, dat ga ik nog een keer dubbelchecken. Meh. Ik lees dus dat de Genexis gateway op port 1 internet zet en op port 2 IPTV. Dan moet ik dus inderdaad, als ik in de slaapkamer IPTV zou willen, mijn hele netwerk op de schop gooien en managed switches aanschaffen, om die 2 netwerken aan VLAN's te koppelen. edit: Barre, werk jij bij VF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:08:
[...] (alhoewel ze dan wel gisteravond bij het zappen aangaf dat het haar allemaal niets kan schelen, er geen verstand van heeft en het allemaal wel geloofd........... _/-\o_ )
Met in het achterhoofd de consistentie van het vrouwelijk afwegingskader: misschien is het handig het onderwerp nog een paar keer ter sprake te brengen. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze er overmorgen nog steeds zo over denkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:26:
Dat het scherper is, ja, dat snap ik ook wel. Waar het om gaat is, is het waarneembaar met het blote oog en hoe 'vervelend' ervaar je dat en dat is denk ik redelijk subjectief. Ik merk zelf op de 720p TV een duidelijk verschil; of ik me er aan ga ergeren ik denk het niet, omdat ik voornamelijk in de slaapkamer series kijk via de HTPC. Als de vrouw des huizes het ook niet boeit, dan heb ik er dus vrede mee...

Over die netwerk configuratie, dat ga ik nog een keer dubbelchecken. Meh. Ik lees dus dat de Genexis gateway op port 1 internet zet en op port 2 IPTV. Dan moet ik dus inderdaad, als ik in de slaapkamer IPTV zou willen, mijn hele netwerk op de schop gooien en managed switches aanschaffen, om die 2 netwerken aan VLAN's te koppelen. edit: Barre, werk jij bij VF?
Bij alle aanbieders die het ITNS pakket leveren (dus met ook analoog+dvb-c) zet de Genexis inderdaad internet op poot 1 en IPTV op poort 2. En zal je dus inderdaad moeten zorgen voor gescheiden netwerken (hetzij fysiek middels kabels, hetzij logisch via VLAN's ).

Bij de meeste aanbieders die het KPN pakket leveren krijg je standaard een residential gateway die de diensten voor je splitst. Bij KPN is dat een Experiabox die eventueel ook gemengd LAN en IPTV via dezelfde poort (achter een domme switch) tolereert. Bij XS4ALL is dat een Fritz!box die wee rmet aparte poorten werkt.

Maar zo veel was inmiddels toch wel duidelijk? ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:59:
[...]

Met in het achterhoofd de consistentie van het vrouwelijk afwegingskader: misschien is het handig het onderwerp nog een paar keer ter sprake te brengen. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze er overmorgen nog steeds zo over denkt.. ;)
True ;) .Als ze straks ineens toch gaat struikelen over "het beeld is minder scherp!". Ja weet zij veel dat je dát bedoelde met "staks wordt het iptv" :+. Ik weet niet of ze bv. ook fan is van de dagelijkse RTL4 soap maar die wordt binnenkort ook HD......

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 20-09-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:26:

Antwoord: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
OKEE, ik denk dat ik de sprong ga wagen. Zag wel net een envelop van XS4all in de bus liggen, die eerst maar eens open maken........ edit: aha, mooie poster met reclame, maar niets wat ik nog niet wist of een last-minute superkorting ofzo. :(

@eymey, dat van die soap; ja, helaas...

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:20:
OKEE, ik denk dat ik de sprong ga wagen.
Weet je het wel zeker? Zou je het toch niet anders........? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
O-) ..ben mijn dartboard aan het zoeken...

edit: hoe vaak dondert KPN IPTV eruit gem. per maand?

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:59:

Nul

Wel op basis van 1960/1963 ontvangers en zonder opname pakket. Zijn er in de afgelopen 3 jaar hooguit 1 a 2 korte storingen per jaar geweest waarvan de meeste het niet meer opstarten van de ontvanger (geen verbinding met de KPN servers)

Grootste storing komende december/januari 4 jaar geleden ruim 8 weken lang, waarvan dagen met iedere uur 1 a 2 spontane reboots. Het opstarten van de ontvangers duurde toen nog 10 minuten.

Bij internet komen meerdere keren per jaar DNS storingen voor d.w.z alle 2 DNS server zijn dan onbereikbaar.

Als je TV kwaliteit wilt moet je gewoon een ITNS provider kiezen. En de kans dat zowel IPTV of DCB-C niet werkt is heel klein.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 23:15 ]

• Lord_Dain
Yep. Met 90% zekerheid wordt t Vodafone. Morgen bestellen als ik me niet bedenk. Bedankt voor t meedenken.!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Vodafone?? Serieus??

:+

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...
hoe vaak dondert KPN IPTV eruit gem. per maand?
Ehhh, ff denken... nul komma nul.
Sinds ik IPTV gebruik (Xs4all, maar dat is hetzelfde als KPN) heeft het altijd gefunctioneerd. Nooit iets gemerkt van een storing. Opnames maken, time-shiften, programmeren, opnames terugkijken, een pakketwijziging online doorgeven en weer opzeggen, het wordt saai, maar het doet het gewoon altijd. :')
En dat, onafgebroken, sinds december 2012.

Dus wat dat betreft vind ik dat een verademing t.o.v. het UPC geneuzel. ;)

Mooie Plaatjes   

• Lord_Dain
Jah, die doen toch iets met bellen enzo?
ehtweak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:55:
[...]

Ehhh, ff denken... nul komma nul.
Sinds ik IPTV gebruik (Xs4all, maar dat is hetzelfde als KPN) heeft het altijd gefunctioneerd. Nooit iets gemerkt van een storing. Opnames maken, time-shiften, programmeren, opnames terugkijken, een pakketwijziging online doorgeven en weer opzeggen, het wordt saai, maar het doet het gewoon altijd. :')
En dat, onafgebroken, sinds december 2012.

Dus wat dat betreft vind ik dat een verademing t.o.v. het UPC geneuzel. ;)
Potver...moest je me nou weer aan het twijfelen brengen? :D

[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 14:19 ]

• janbal
En ik dacht dat service en klantvriendelijkheid belangrijk waren?

• Lord_Dain
Klopt.. daarom wordt het dus ook XS4ALL ! ;)

Nog heel even denken of ik Ziggo TV + XS4ALL internet pak of gewoon de IPTV sprong (alsnog) waag!

Gevoel zegt; JUUUUUUUUMP!!!
Ratio zegt: Doe lekker lafjes...
Intuïtie moet de doorslag geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 16:41 ]

• Lord_Dain
Sjonge wat een faal zeg. Ik kan dus geen XS4ALL bestellen, iig niet de aanbieding zoals nu op de site.

a) met eigen postcode en huisnr. kan ik het pakket niet zien (en dus niet bestellen)
b) via de reggefiber site kloppen de opties niet (opties staan gratis aangegeven zoals bv HD Extra pakket) maar als ik via reggefiber bestel loop het maandbedrag gewoon op
c) als ik via de reggefiber site bestel kloppen de eenmalige kosten ook niet (zou 10 euro moeten zijn maar op reggefiber bestelsite 70 euro)
d) als ik op de XS4ALL site het speciale inschrijvingsformulier gebruik kan ik geen opties of korting zien, ik kan alleen NAW en tel/mail opgeven zodat ze contact met mij opnemen als glas beschikbaar is. Echter ik ga dus wel een contract aan dus wil exact weten wat er in staat. Dit is niet helder
e) sales , die ik zojuist aan de lijn heb gehad, kunnen niets voor me betekenen want postcode staat nog niet in het bestelsysteem.. zij raden me aan het formulier bij d) in te vullen.

Tja. Dit vind ik dus matig. Ik snap dat er in de database van Reggefiber gaten/onjuistheden zitten, maar daar ga ik dus niet bestellen. Wil ik bij XS4ALL bestellen dan kan dat niet, ik kan alleen een formulier invullen waar ik kan kiezen uit 50 of 100mbit, en of ik daarbij TV/TEL wil. Verder niets, qua acties, of extra features (SIM, extra IP adressen, of ik online backup wil gebruiken etc, ook staat er niets over de huidige actie dat de eerste 6 maanden goedkoper zijn).

Blegh. Ik snap dit gewoon niet. Je wilt 30% van de huishoudens op glas krijgen en dan maak je het inschrijfproces zo onduidelijk en geef je je eigen mensen niet de juiste middelen om mensen die zich willen inschrijven te helpen. Hoe verwacht je dan als bedrijf klanten binnen te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 17:04 ]

• Barre73
PB even je postcode huisnr dan ga ik even kijken waarom XS4All hem niet ziet. Want dat komt niet overeen met hoe het zou horen...

Er is echt wel over nagedacht namelijk..

• Lord_Dain
Ik ben geneigd om me 'in te schrijven' echter wat ik mis aan de inschrijfpagina is het bindende aspect, voorwaarden en dat het niet duidelijk is waarvoor ik nu eigenlijk inschrijf. Het linke hieraan is dat ik dus niet weet waar ik me voor opgeef. Ze gaan me aansluiten als er glas is. Duidelijk. Maar dan, welk pakket, hoeveel ontvangers, op basis van welke actie voorwaarden? (de nu geldende of de dan geldende). Theoretisch kan het betekenen dat wanneer glas beschikbaar is en ik geen duidelijke afspraak/contract heb, ze me elk contract kunnen opdringen en de prijs tussentijds nog kunnen verhogen, en acties zoals 6 maanden HBO gratis/ gratis HD pakket, kunnen ze tussentijds eraf halen.

En gedaan, maak wel een screenshotje van de huidige aanbieding, just in case.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb bij reggefiber besteld, maar heb mails van de klantenservice van xs4all waar in staat dat ze later nog contact opnemen en dat dit een niet bindende voorinschrijving is. Die bewaar ik dus even goed ;)

EDIT: Even de mail erbij gezocht:
Hartelijk dank voor uw bericht.

In uw bericht geeft u aan dat op de site van Reggefiber en andere providers wordt aangegeven dat uw bestelling definitief is. U vraagt zich af of u het achteraf nog aan te passen is zonder problemen.

Het is heel begrijpelijk dat u hier een duidelijk antwoord over wenst. Momenteel wordt er in uw wijk gewerkt aan de voorraadvorming voor glasvezel. Dit betekent dat er met de aanleg van glasvezel door publiciteit een groot aantal huishoudens wordt gewerfd, zodat zij diensten over glasvezel gaan afnemen. Pas dan is het rendabel voor glasvezelleverancier Reggefiber om het glasvezelnetwerk verder uit te breiden. Zolang er nog geen glasvezel aanwezig is en u een bestelling plaatst, betreft het een voorinschrijving welke niet bindend is bij XS4ALL.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

[ Voor 69% gewijzigd door Sander op 22-09-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Niet vaak, wel meer dan bij Ziggo.
In de afgelopen 2 jaar bij KPN iets van 3 storingen gehad (die in ieder geval onze straat raakten en mogelijk meer), waarbij de laatste zo'n 2 weken geleden. Alles down vanaf 21.00-04:00. Een andere keer een gehele ochtend. Dat was landelijk als ik me goed herinner.
Storingsvrij is het echter nog zeker niet, maar er is goed mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Voorinschrijving is inmiddels ook gestart in Hoogeveen.
Dit geldt voor de postcodes 7908 en 7909. Er wordt gemeld dat er gekeken wordt of de benodigde 30% behaald gaat worden. Inschrijven kan behalve bij KPN ook bij XS4ALL, Vodafone, Fype, en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Het is aan de ene kant niet slim om bij inschrijven mensen gelijk een fiber abbo aan te smeren. Hier bij mij in de wijk zijn ze gewoon gaan aanleggen en werd de huiseigenaar de keus gegeven, of we leggen het nu naar binnen of het kost je later gewoon veel geld. U hoeft nu geen contract af te sluiten..

Dan gaan mensen het veel sneller doen.. Nu zitten ze gelijk "vast" aan een jaarabbo van een ISP die ze wellicht niet eens kennen (gemiddelde gebruiker). Zijn ze sneller geneigd om niet in te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja, dat vind ik ook slimmer. Nu moeten mensen meteen tekenen voor een contract a x honderd € op jaarbasis. Als Reggefiber nou ook de optie aanbiedt om glas alvast naar binnen te trekken, dan is het daarna veel laagdrempeliger en met een beetje mazzel, via mond op mond reclame, krijgen ze na de eerste aansluitingsgolf vanzelf meer contractanten binnen.

Ik heb een week of 3 dan ook op de site van reggefiber een formulier ingevuld met de vraag of ze niet sowieso bij mij de vezel naar binnen willen trekken. Gewoon geen antwoord op mijn vraag gekregen, erg jammer van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Denkt iedereen dat Reggefiber dit zelf uit eigen zak betaalt? De partijen die hier in investeren (banken bijvoorbeeld) eisen een bepaalde "garantie" voordat ze toestemming geven met "hun"geld dit aan te leggen.

Zie bijvoorbeeld dit:
http://www.computable.nl/...n-steunen-reggefiber.html

Reggefiber heeft in het verleden het zo gedaan als jullie nu zeggen. Eerst aanleggen en dan hopen dat er voldoende mensen willen. Zie Almere, Deventer, Enschede... Dat heeft niet gewerkt zoals je zou willen dus dan is dit de andere mogelijkheid.

En elk contract dat je tekent, ook bij Ziggo of Telfort ADSL o.i.d. is voor een jaar, dus dat vind ik een beetje een non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:26:
Denkt iedereen dat Reggefiber dit zelf uit eigen zak betaalt? De partijen die hier in investeren (banken bijvoorbeeld) eisen een bepaalde "garantie" voordat ze toestemming geven met "hun"geld dit aan te leggen.

Zie bijvoorbeeld dit:
http://www.computable.nl/...n-steunen-reggefiber.html

Reggefiber heeft in het verleden het zo gedaan als jullie nu zeggen. Eerst aanleggen en dan hopen dat er voldoende mensen willen. Zie Almere, Deventer, Enschede... Dat heeft niet gewerkt zoals je zou willen dus dan is dit de andere mogelijkheid.

En elk contract dat je tekent, ook bij Ziggo of Telfort ADSL o.i.d. is voor een jaar, dus dat vind ik een beetje een non-argument.
Ziggo/UPC en ADSL zijn termen of voor sommige mensen merken die al helemaal ingeburgerd zijn. Glasvezel is een nieuwe term. en voor een mens blijft het feit "nieuw is eng" ingebakken in het DNA zitten.
Dus als ze zich dan ook nog eens "vastleggen" voor een jaar.. is die drempel enorm hoog.

Ik snap dat ze het uit kostenoverwegingen het zo gedaan moet worden, maar er zullen een hoop mensen niet inschrijven, die het anders wel gedaan zouden hebben.

Net m'n schoonouders over de vloer. vroegen aan mij "wat is dat glasvezel nou eigenlijk en wat is dan het verschil met wat we nu hebben?" Ze hebben geen idee, maar omdat ik het nu aan het nemen ben hebben ze zich maar ingeschreven.

Ze hebben aan kunnen geven dat ze het iig in de meterkast willen hebben en verder geen abonnement, maar ik twijfel of ze zich niet stiekem hebben laten omlullen in een abonnement volgens de kleine lettertjes.
Wie weet hoe dat in Huizen (NH) geregeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder heb beargumenteerd: het zou op veel meer draagvlak kunnen rekenen wanneer men zich gedurende een vraagbundelingstraject zou verplichten om binnen een jaar na oplevering een glasvezel abbo af te sluiten, dus een contractuele verplichting om op een later moment een contract aan te gaan (ipv meteen an een contract aan te gaan met een isp).
Op die manier bereik je voor de aanlegger (en zijn investeerders) eenzelfde mate van zekerheid maar hebben gebruikers meer vrijheid en minder het gevoel het hoofd in een strop te steken. Plus dat je kan switchen wanener ondertussen de samenstelling van het pakket wijzigt (bijvoorbeeld het vervallen van de newsserver bij de overgang van Lijbrandt naar Telfort).
En omdat er niet meteen een financiële verplichting tegenover staat zullen meer mensen zich inschrijven en zal dus eerder de 30% gehaald worden.

(daarnaast klopt het juridisch niet wat de isp's nu doen, behalve xs4all als ik bovenstaande reaktie goed interpreteer)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
In Huizen Noord-oost is de aanleg al begonnen. En in dat geval legt Reggefiber bij iedereen gratis en vrijblijvend tot in huis aan. Dus zonder abonnement.
Maar dat geldt pas als de 30% is behaald en dus met de aanleg wordt begonnen.

Dus als je ouders in Huizen Noordoost wonen (zie hier het gebied waar het om gaat, blauw is in aanleg, rood nog niet : http://www.eindelijkglasvezel.nl/huizen/ )dan zullen ze wss iemand van de aannemer aan de deur hebben gehad. In ieder geval herkenbaar als Reggefiber en niet als een provider. En die overlegt alleen maar over de plaats van de aansluiting. Evt handtekeningen zijn puur om afspraken te bevestigen en bij de aanleg voor een goede oplevering. Geen contractjes of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Ik heb de vraag ook van iemand gehad en het enige fatsoenlijke argument is dat je kunt blijven kiezen tussen providers (voorbeeld was iemand die uitermate gesteld is op de service van xs4all). Antwoord is in dat geval:
  • telefoon netwerk is een aflopende zaak, het is straks niet snel genoeg
  • Keuze is dus kabel met 1 provider of glasvezel met meerdere (en een service pakket dat bij jouw behoeften aansluit).
Voor de meeste gebruikers is de upload en het "toekomst" verhaal toch niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:45:

(daarnaast klopt het juridisch niet wat de isp's nu doen, behalve xs4all als ik bovenstaande reaktie goed interpreteer)
Niet alleen XS4ALL maar ook bij KPN zit je niet na inschrijven niet vast aan het contract. Tijdens de aanleg krijg je een brief/contract met de bij inschrijving gekozen pakket, ontvangers acties enz en dan krijg je nog de wettelijke 7-10 dagen de tijd om op te zeggen. Daarna zit je wel vast aan het contract.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel met 1 groot verschil dat toen in aantal plaatsen KPN de enige provider was. Als dat op dit moment nog zo zou zijn, dan haalde Reggeifiber volgens mij in geen gemeenten de 30% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:09

Niet waar, Ziggo geeft ook gewoon maand contracten uit, dus is het wel een argument ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 22-09-2013 15:28 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:22:
[...]

Niet alleen XS4ALL maar ook bij KPN zit je niet na inschrijven niet vast aan het contract. Tijdens de aanleg krijg je een brief/contract met de bij inschrijving gekozen pakket, ontvangers acties enz en dan krijg je nog de wettelijke 7-10 dagen de tijd om op te zeggen. Daarna zit je wel vast aan het contract.
Ah, da's netjes! Bij KPN dochters Lijbrandt, XMS etc werd beweerd dat inschrijving bij de vraagbundeling reeds een bindend contract betekent. Plusje voor KPN dus.

Wanneer start dan bij KPN de wettelijke bedenktermijn? Nadat de eerste schop de grond in is gegaan in de wijk, of nadat de aansluiting in de meterkast is aangebracht? (niet dat dat veel uitmaakt, ben gewoon nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
Zodra de 30% behaald is en Reggefiber besluit om te gaan aansluiten, krijg je hier een nieuwe bevestigingsbrief van binnen. Dan is het 7 werkdagen bedenktijd na dagtekening bevestigingsbrief. Voorinschrijving kan je ten alle tijden annuleren. Pre-order is binnen 7 werkdagen na dagtekening brief, tenminste zo gaat het bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
White_Collar schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:28:
[...]

Niet waar, Ziggo geeft ook gewoon maand contracten uit, dus is het wel een argument ;)
Voor TV alleen... alles-in-1 abonnementen zijn altijd minimaal een jaar.

Anders was ik lang via Ziggo overgestapt naar een andere glasvezelprovider :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:28:
[...]

Maar wel met 1 groot verschil dat toen in aantal plaatsen KPN de enige provider was. Als dat op dit moment nog zo zou zijn, dan haalde Reggeifiber volgens mij in geen gemeenten de 30% meer.
Dat was in de eerste tijd in Almere zo maar de laatste paar jaar van de aanleg al lang niet meer hoor. In Deventer was dat nooit zo (WGDO dus zeker geen KPN-only) en Enschede al helemaal niet. Alleen in Enschede was het heel lang een lappendeken van verschillende netwerken die wel alleen KPN waren en toen door Reggefiber overgenomen en omgebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:09:
Ja, dat vind ik ook slimmer. Nu moeten mensen meteen tekenen voor een contract a x honderd € op jaarbasis. Als Reggefiber nou ook de optie aanbiedt om glas alvast naar binnen te trekken, dan is het daarna veel laagdrempeliger en met een beetje mazzel, via mond op mond reclame, krijgen ze na de eerste aansluitingsgolf vanzelf meer contractanten binnen.

Ik heb een week of 3 dan ook op de site van reggefiber een formulier ingevuld met de vraag of ze niet sowieso bij mij de vezel naar binnen willen trekken. Gewoon geen antwoord op mijn vraag gekregen, erg jammer van Reggefiber.
Gaat nog wel even duren

http://www.totaaltv.nl/ni...-warm-voor-glasvezel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vanaf 1 oktober schijnt KPN de prijzen te gaan verlagen met 15 euro. Dan zijn ze mooi concurrerend met UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51

Gaitman

The Real One

B2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:05:
Vanaf 1 oktober schijnt KPN de prijzen te gaan verlagen met 15 euro. Dan zijn ze mooi concurrerend met UPC!
Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik kan dit nieuws inderdaad nergens terug vinden. Dit jaar heeft kpn al een prijs verlaging (snelheidsverhoging) doorgevoerd, heb je misschien dat gelezen?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

chickpoint schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:55:
[...]

Ik kan dit nieuws inderdaad nergens terug vinden. Dit jaar heeft kpn al een prijs verlaging (snelheidsverhoging) doorgevoerd, heb je misschien dat gelezen?
Nope, wacht maar tot 1 oktober. Is voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05

P-ter

...

B2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:26:
[...]

Nope, wacht maar tot 1 oktober. Is voor 1 jaar.
Een actieprijs dus, geen prijsverlaging.
Wat dat betreft hebben ze dan een slechtere actie als destijds bij de invoering in Leeuwarden, waar je 6 van de 12 maanden gratis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

P-ter schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:
[...]

Een actieprijs dus, geen prijsverlaging.
Wat dat betreft hebben ze dan een slechtere actie als destijds bij de invoering in Leeuwarden, waar je 6 van de 12 maanden gratis kreeg.
Tja, na dat jaar kun je gewoon overstappen.. dus in die zin is het wel een verlaging. Misschien is het voorsorteren op de 'prijzenslag' die zal komen als Tele2 en Vodafone onafhankelijk van ITNS gaan opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05

P-ter

...

B2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:01:
[...]

Tja, na dat jaar kun je gewoon overstappen.. dus in die zin is het wel een verlaging. Misschien is het voorsorteren op de 'prijzenslag' die zal komen als Tele2 en Vodafone onafhankelijk van ITNS gaan opereren.
Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar ik kan tussendoor niet mijn huidige jaarcontract bij KPN voor een jaar verlengen vanwege deze aanbieding. Ik zie het daardoor niet als prijsverlaging, aangezien ik het 'normale' tarief betaal zoals afgesproken voordat ik het jaarcontract aan ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
Het gerucht gaat dat voor bestellingen vanaf 1 oktober 2013 12 maanden gratis i-tv bij een alles in 1 pakket. Geldende voor adsl en glas.

[ Voor 6% gewijzigd door beowulfx op 24-09-2013 15:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

beowulfx schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:28:
Het gerucht gaat dat voor bestellingen vanaf 1 oktober 2013 12 maanden gratis i-tv bij een alles in 1 pakket. Geldende voor adsl en glas.
Dit dus. En dat zou een waarde van 15 euro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik weet wel waar B2 dat vandaan heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Barre73 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:11:
Vertel :) Ik ben wel benieuwd naar deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:11:
Dat zou maar zo eens heel goed kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, het wordt vanzelf wel bekend gemaakt.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30
Weet iemand hier of en wanneer de mediabox wordt geupgrade van Motorola VIP1853 naar Motorola VIP2952? Ik dacht ook gehoord te hebben dat 2952 de nieuwe box zou zijn, maar webcare ontkent dat.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Wil mijzelf toch even toevoegen aan dit topic.

Gisteren heeft reggefiber alles snel en netjes aangesloten in ons huis.
Wij hadden ons al ingeschreven/contract afgesloten tijdens de "30% moet gehaald worden-periode".
Heb dus gelijk gebruik kunnen maken van de Standaard 100mbit abo. ~96mbit down en ~110mbit up.

Echter wilde ik mijn abo verhogen naar de Premium 500mbit, volgens de postcodecheck was dat ook mogelijk en 2 medewerkers van KPN hebben dit ook bevestigd. Dit kon gebeuren zodra alles geactiveerd was en mijn abo gewijzigd kon worden.

Ik nam dus gisteren nadat alles correct werkte en geactiveerd was contact op om mijn abo te verhogen. Kreeg toen opeens te horen dat het niet kon omdat de centrale in onze wijk technisch gezien nog niet geschikt was. Wanneer dit wel was wist de medewerker ook niet.

Vind dit toch wel belachelijk dat KPN vol reclame maakt met de Premium 500mbit pakket van hun en de postcodecheck ook zegt dat het leverbaar is, maar achteraf na het aansluiten van een contract zegt dat dit niet zo is.

Meer mensen hier ervaring mee?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tolgatg schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:

Wij hadden ons al ingeschreven/contract afgesloten tijdens de "30% moet gehaald worden-periode".
Heb dus gelijk gebruik kunnen maken van de Standaard 100mbit abo. ~96mbit down en ~110mbit up.

Echter wilde ik mijn abo verhogen naar de Premium 500mbit, volgens de postcodecheck was dat ook mogelijk en 2 medewerkers van KPN hebben dit ook bevestigd. Dit kon gebeuren zodra alles geactiveerd was en mijn abo gewijzigd kon worden.

Ik nam dus gisteren nadat alles correct werkte en geactiveerd was contact op om mijn abo te verhogen. Kreeg toen opeens te horen dat het niet kon omdat de centrale in onze wijk technisch gezien nog niet geschikt was. Wanneer dit wel was wist de medewerker ook niet.

Vind dit toch wel belachelijk dat KPN vol reclame maakt met de Premium 500mbit pakket van hun en de postcodecheck ook zegt dat het leverbaar is, maar achteraf na het aansluiten van een contract zegt dat dit niet zo is.

Voor zover ik weet is het 500Mbit abo alleen leverbaar in gebieden waar Gigabit apparatuur in de pop staat en dat zijn er voor zover ik weet (nog) niet heel veel.

• ACC

ACC

Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:28:
[...]

Voor zover ik weet is het 500Mbit abo alleen leverbaar in gebieden waar Gigabit apparatuur in de pop staat en dat zijn er voor zover ik weet niet (nog) heel veel.
Wat bedoel je hiermee?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De wijkcentrale vermoed ik ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• eymey
Yep. De wijkcentrale (ook wel 'area-PoP' genoemd) moet voorzien zijn van Gigabit apparatuur, evenals de NT in je huis. Ook moet de aansluiting met de city-PoP (waar de area-PoP's mee verbonden zijn) voldoende capaciteit hebben.

Maar toch wel een knap stukje miscommunicatie: 500 mbit abbo's beloven (wat in principe in nieuwe gebieden ook gewoon de bedoeling is) en dan niet kunnen leveren :')

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 26-09-2013 13:25 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is niet de eerste keer dat KPN zoiets flikt, kijk maar naar die rechtszaak over het aanbieden van glasvezel tot aan huis maar vanaf de wijkcentrale een koperen kabel leggen terwijl er voor glasvezel betaald wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 26-09-2013 14:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Barre73
Tolgatg schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:

In welke plaats is dit dan als ik vragen mag?

• ACC

ACC

eymey schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:25:
Yep. De wijkcentrale (ook wel 'area-PoP' genoemd) moet voorzien zijn van Gigabit apparatuur, evenals de NT in je huis. Ook moet de aansluiting met de city-PoP (waar de area-PoP's mee verbonden zijn) voldoende capaciteit hebben.

Maar toch wel een knap stukje miscommunicatie: 500 mbit abbo's beloven (wat in principe in nieuwe gebieden ook gewoon de bedoeling is) en dan niet kunnen leveren :')
Ah, oke. Idd vind het zelf ook niet kunnen. Waarvoor bestaat er dan een postcodecheck en wat al helemaal niet kan is dat de medewerkers van KPN zeggen en beweren dat 500mbit mogelijk is en op de dag dat je contract loopt zeggen dat het niet zo is 8)7
Raven schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:03:
Het is niet de eerste keer dat KPN zoiets flikt, kijk maar naar die rechtszaak over het aanbieden van glasvezel tot aan huis maar vanaf de wijkcentrale een koperen kabel leggen terwijl er voor glasvezel betaald wordt.
Ja, dat heb ik ook gezien. Gelukkig loopt er echt glasvezel naar onze meterkast :)
Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:38:
[...]

In welke plaats is dit dan als ik vragen mag?
Amsterdam De Aker

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:12
chickpoint schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:55:
[...]

Ik zag gisteren ook al een bord in de KPN winkel in Arnhem staan met de tekst: nu 1 jaar gratis interactieve TV bij een alles-in-één pakket.

[ Voor 20% gewijzigd door alvani op 26-09-2013 16:46 ]

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Er komt nog meer aan :) wacht 1Okt maar af

• ACC

ACC

Mijn contract is gisteren ingegaan, ik heb 7 dagen bedenktijd. Dus 1 oktober opzeggen en meteen een nieuw contract afsluiten :')

• Barre73
Raar verhaal. De wijkcentrales in de Aker zijn nieuw, maar ook de cityPoP waar de backbone naar toe gaat die het mogelijk moet maken om die 500 Mbit te leveren is nieuw geplaatst. En zoals al aangegeven worden al langere tijd alle nieuwe centrales met Gigabit apparatuur uitgerust.

En de PC check bij KPN zit eigenlijk niet vaak fout op dat gebied. Dus dubbel raar...

Heb je voor de gein al eens geprobeerd om nog een keer te bellen? Kijken of een andere medewerker iets anders zegt?

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 26-09-2013 17:23 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
GAEvakYD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:18:
Weet iemand hier of en wanneer de mediabox wordt geupgrade van Motorola VIP1853 naar Motorola VIP2952? Ik dacht ook gehoord te hebben dat 2952 de nieuwe box zou zijn, maar webcare ontkent dat.
Waarom zou je willen zoveel verschil zit er niet in de VIP1853 en de VIP2952. Eerst gaan ze natuurlijk de voorraad oude Setup boxen slijten voordat ze de nieuwe VIP2952 gaan uitleveren.

Ik zelf heb beide in huis staan maar merk wezenlijk geen verschill tussen deze 2.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bobsquad schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:45:
[...]

Waarom zou je willen zoveel verschil zit er niet in de VIP1853 en de VIP2952. Eerst gaan ze natuurlijk de voorraad oude Setup boxen slijten voordat ze de nieuwe VIP2952 gaan uitleveren.

Ik zelf heb beide in huis staan maar merk wezenlijk geen verschill tussen deze 2.
De VIP1853 STBs raken volgens mij redelijk vaak defect.

• ACC

ACC

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:18:
[...]

Raar verhaal. De wijkcentrales in de Aker zijn nieuw, maar ook de cityPoP waar de backbone naar toe gaat die het mogelijk moet maken om die 500 Mbit te leveren is nieuw geplaatst. En zoals al aangegeven worden al langere tijd alle nieuwe centrales met Gigabit apparatuur uitgerust.

En de PC check bij KPN zit eigenlijk niet vaak fout op dat gebied. Dus dubbel raar...

Heb je voor de gein al eens geprobeerd om nog een keer te bellen? Kijken of een andere medewerker iets anders zegt?
Dit was de 3e en laatste medewerker die ik heb gesproken. Deze persoon heeft nog contact opgenomen met de afdeling boven hem en mijn vraag gesteld. Volgens heb kwam het antwoord van een medewerker met een hogere functie en meer kennis.

Vond het sowieso ook raar dat ze hier allemaal nieuwe apparatuur aanleggen en dan oudere versies die geen Gigabit ondersteunen. Lijkt me erg onlogisch en niet toekomstgericht plus het feit dat ze over paar jaar weer alles mogen ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik kan hier niet ingaan op mijn bronnen, maar neem van me aan dat de PoP's in de Aker absoluut geschikt zijn voor 500 Mbit. 100% zeker.

Mocht je nog een keer een KPN-er aan de lijn hebben: Het is een GoF gebied (gigabit over fiber)

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.