Storing interactieve TV via KPN Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 22:51
Het is weer raak!

KPN heeft weer een mega storing, waarvan ze geen idee hebben wanneer het verholpen zal zijn.

Sinds deze ochtend (rond 0700u) al geen tv ontvangst meer. Hij geeft aan dat er geen verbinding met het netwerk is en raad je aan om de tv ontvanger te resetten. Tijdens het opstarten geeft hij dan de foutcode 12 aan.

Zojuist de helpdesk van kpn-glasvezel aan de telefoon gehad, deze vertelde mij dat het geen postcode gerelateerde storing was, maar overal verspreid in het land er huishoudens last van hebben.

Ze hadden vanochtend/vannacht een software update naar de tv-ontvangers gestuurd. Het inladen van de nieuwe software is niet overal goed gegaan en dat veroorzaakt de storing, vertelde de beste man aan de telefoon.
(ik weet niet of het gerelateerd is aan een bepaald type tv-ontvanger, bij mij betreft het, het type: vip1853)

Nadat de helpdesker 10x zijn excuses aanbood voor het ongemak, raadde hij mij aan om via het internet televisie te kijken.

We wachten het maar weer af, hoe lang dit gaat duren. Begin me laatste tijd steeds meer te ergeren aan KPN-Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heel vervelend allemaal, maar hoe kan het dan dat het IPTV product van Xs4all bij ons gewoon functioneert?
(kijkende met een VIP1853)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 30-09-2013 19:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik heb werkelijk geen idee, bij mijn buren (ook kpn-klant, zelfde abo en alles) werkt ook alles gewoon naar behoren, echter weet ik niet van type tv ontvangers zij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
even voor de duidelijk het betreft een storing die niet alle klanten raakt de ene heeft er wel last van de andere niet.
het is heel erg vervelend dat optreed in het iptv platform helaas. en ja heeft met een update te maken die uitgevoerd is alleen ik durf niet te zeggen als dit update is binnen systeem of voor de vip's

om even aan te gegeven is ook geen postcode gebied storing aangezien het landelijk voor kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben met 1960 /1963 gewoon beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Ik ben benieuwd, ga zo de boel eens even activeren en kijken of ik ook een van de 'gelukkigen' ben die last heeft van de storing.........

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je decoder niet van het stroom af als je beeld hebt, dan ben je de klos en kun je verder ITV kijken vergeten. Een kleine 100000 mensen hebben hier last op dit moment, maar er wordt hard aan gewerkt en heeft een hoge prioriteit.

Wil men wel ITV kijken, log dan in op www.itvonline.nl. Heb je een laptop dan sluit je deze aan op je tv en kijk je via je laptop op de tv.

Er is geen indicatie van wanneer het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
waarschijnlijk kijken er nu een hele hoop mensen meer via itvonline.nl dan anders. Want ik heb nu om de paar minuten dat het beeld vast zit en opnieuw moet laden (de wereld draait door kijk ik op dit moment). Af en toe moet ik zelfs de website opnieuw refreshen. Ik kijk via internet explorer. Dan heeft het ook geen voordeel als je een 100/100 abo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:15:

Wil men wel ITV kijken, log dan in op www.itvonline.nl. Heb je een laptop dan sluit je deze aan op je tv en kijk je via je laptop op de tv.
RTL7 is weer eens niet te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Dat verdomde VI toch... Waardeloos dat het daardoor ook nog eens plat gaat.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:34:
[...]

RTL7 is weer eens niet te bekijken
Als er meer meldingen over binnenkomen kom ik hier op terug. Tot nu toe niets over gehoord of bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:55:
[...]

Als er meer meldingen over binnenkomen kom ik hier op terug. Tot nu toe niets over gehoord of bekend.
Nu doet de stream het wel weer. Maar dat komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ik heb zojuist mijn abonnement zonder problemen kunnen activeren. Internet, bellen en tv werkt prima. Ook werkt iTV Online goed, ook de RTL7 stream.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat het wat drukker wordt op itvonline vanwege de storing, maar er komen bij ons zover bekend geen meldingen voor waarbij zenders missen op itvonline.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
idd zal wel drukte zijn na de streams toe.
het incident staat op hoge prio ingesteld nu met meerdere betrokken partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:15:
Haal je decoder niet van het stroom af als je beeld hebt, dan ben je de klos en kun je verder ITV kijken vergeten. *knip*.
Dat las ik net even te laat.. Boven deed hij het niet maar beneden wel. Ik met het kastje van boven naar beneden om hem daar aan te sluiten om te kijken of hij het daar wel doet.. (logische manier van uitsluiten dacht ik..?) Gevolg zowel boven als beneden geen beeld meer...

Nu maar hopen dat ze het systeem weer weten te updaten op afstand zodat het wel weer werkt.. anders moeten er een hoop kastjes worden omgeruild gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
het heeft waarschijnlijk weinig te maken met de vip :) maar meer in het interne netwerk van kpn.
technische dienst is druk bezig met het probleem heeft de hoogste prio nu.
helaas kan ik geen verdere info geven.

de koppeling na de site kpn.com en daar de storingsmeldingen werkt ook niet geheel. wordt nu vooral via twitter en Facebook status updates gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentebroer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier nog geen beeld, hij lijkt nu updates binnen te halen doordat er staat:

"De tv-ongvanger wordt op gestart. De menusehermen worden opgehaald en geladen".
Echter hier staat hij nu een half uur op dus ik denk dat het hem niet wordt.

Overigens kan ik me wel kwaad maken om het feit dat het niet vermeld wordt op de storingspagina.

https://www.kpn.com/web/show/id=2607551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
@groentebeer kan je vorige bericht even lezen ;) staat in hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment nog steeds geen concrete oplossing en ook geen eindtijd voor de storing. Er is een update verkeerd gegaan, er is een rollback van de update geweest, althans een poging tot, maar die is niet gelukt naar mijn mening. Storing gaat nog wel even duren en er is geen workaround om het op te lossen. Dus resetten en van het stroom halen heeft absoluut geen zin.

Via www.itvonline.nl kan wel gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
Update pushen gaat ook heel lastig worden gok ik want hij krijgt geen ip adres meer van de router dus hij is via het netwerk niet meer te benaderen... (te checken door gele knopje op het kastje in te drukken en daarna 3sec gele knopje op de bovenste optie..)

Morgen is er weer een dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentebroer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thanks jopoh voor de update.

Gaat mij meer om het feit dat KPN niet open is. Via Twitter / Webcare https://twitter.com/KPNwebcare kunnen ze wel updates geven en erkennen dat er een storing is, maar op de officiele pagina die ervoor gemaakt zou zijn, staat niets.

Dit is net als de NS, als de storing niet op het bord wordt weergegeven, dan is er geen storing (lees dan halen we onze quota en kunnen we de prijzen weer verhogen), ook al is de trein 5 minuten later.

Goed het zal wel diep geworteld zitten bij me en we wachten het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder al teveel in detail te treden, dat hebben ze met een bewuste reden gedaan om het via sociale media te doen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.kpn.com/web/show/id=1983274

code:
1
2
3
4
5
6
7
Begintijd: 2013-09-30 07:00
Eindtijd: 2013-10-01 02:00
De eerder gemelde iTV storing is opgelost. U kunt weer televisie kijken via iTV. Mocht u alsnog hinder ondervinden, neemt u dan contact op met de KPN storingsingang.

KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak.

Starttijd: 2013-09-30 07:00 Eindtijd: 2013-10-01 02:00
Pagina: 1