Helemaal mee eens, KPN(wederverkopers) moeten gaan concurreren op prijs of op een echte killer app die nu van belang is.eymey schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:24:
Hmm, je hebt inderdaad gelijk denk ik ja. Niet helemaal goed gelezen.
Maar goed, begrijp me goed: Ik ben de laatste die zal zeggen dat glasvezel echt een slecht product is en ook bv. in de reacties op artikelen op TotaalTV zal je mij ( E. Versteegt ) een groot voorstander van glas zien zijn.
Maar tegelijk baal ik er wel van dat KPN het zo ontzettend laat schieten op het gebied van de kwaliteit en echte 'killer toepassingen'. Want feit blijft gewoon dat ze in nieuwe gebieden steeds vaker terug moeten grijpen op het verlengen van een vraagbundeling omdat tijdens de initiele periode de 30% niet gehaald wordt. En ook blijven providers (die allemaal bijna niets anders dan KPN kunnen aanbieden) langs de deuren colporteren om klanten te winnen voor die 30%.
Dat is/wordt gewoon een gemiste kans.
Het probleem wat ik zie is dat je mensen nu nog moeilijk aan het verstand kunt brengen dat binnen een periode van 5 tot 10 jaar uploaden belangrijker wordt dan downloaden. En daardoor dus de upload snelheid.
Als een plaats nu niet voor glasvezel kiest, dan komt het er de komende jaren ook niet. Als een UPC of Ziggo langs de deur komt of mensen opbelt met de mededeling "Als u nu bij ons blijft dan krijgt u dit jaar 20 euro korting" o.i.d. kiezen mensen voor snel geld in plaats van de investering in de toekomst.