[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.073 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Was het niet zo dat later Hertzinger ook over genomen is door Glashart Media?

In ieder geval, ook ik heb nog mee gemaakt dat KPN ook analoog aanbood op Coax (veel mensen in Almere Haven hebben dit in 2009 nog kunnen gebruiken, toen daar de eerste abonnementen geactiveerd werden).

Ik weet wel dat het in Almere absoluut niet storm liep qua active aansluitingen (understatement). Dat werd wel wat beter toen ook Tweak om de hoek kwam kijken. Maar het werd pas echt een stuk beter toen in het voorjaar van 2010 bekend werd dat Lijbrandt ook diensten kwam aanbieden. En dat op basis van Glashart Media... dus IPTV via een Amino en óók de CATV vezel. KPN heeft daar toen een apart Wholesale Multi Play product voor in het leven geroepen ( WMP+ ).

Zeker nu KPN Glashart Media heeft ingelijfd (dat nu op gegaan is in KPN ITNS) heeft KPN weer alle know-how in huis om ook analoog en dvb-c aan te kunnen bieden. En dit keer wel in goede kwaliteit (bij dvb-c zelfs vaak beter dan IPTV, want níet opnieuw gecomprimeerd).

Maar goed, waar deze discussie (zoals ik het interpreteer) een beetje door op gang gekomen, is dat in mijn ogen @ninjazx9r98 de post van @Janbal niet helemaal goed begreep.

Janbal bedoelde helemaal niet dat er nu mensen KPN dingen over hun coaxnetwerk gebruiken. Hij bedoelde dat als straks die Devolo/homeplug oplossing nog slechter werkt dan nu al bij veel mensen, nog meer mensen moeite zullen krijgen met overstappen van kabel naar IPTV. Want hogere bitrates zou dus inhouden dat bij minder mensen de Devolo een alternatief is voor het trekken van UTP.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
eymey schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:23:
Maar goed, waar deze discussie (zoals ik het interpreteer) een beetje door op gang gekomen, is dat in mijn ogen @ninjazx9r98 de post van @Janbal niet helemaal goed begreep.

Janbal bedoelde helemaal niet dat er nu mensen KPN dingen over hun coaxnetwerk gebruiken. Hij bedoelde dat als straks die Devolo/homeplug oplossing nog slechter werkt dan nu al bij veel mensen, nog meer mensen moeite zullen krijgen met overstappen van kabel naar IPTV. Want hogere bitrates zou dus inhouden dat bij minder mensen de Devolo een alternatief is voor het trekken van UTP.
Zoals het er nu staat kun je de opmerking van Janbal op meerdere manieren interpreteren en wat jij schrijft heb ik ook aan gedacht maar het staat er simpelweg niet duidelijk en vandaar mijn opmerking.
Of hogere bitrates werkelijk veel uitmaakt voor Devolo durf ik niet te zeggen, ik heb eerder het idee dat die dingen het gewoon doen of problemen geven en dat dat beetje bandbreedte wat nodig is voor ITV er niet zoveel toe doet.
Ik ken in ieder geval vrij veel mensen die die dingen gebruiken en hoor relatief weinig of eigenlijk geen klachten wat uiteraard niets hoeft te zeggen.
Hier hadden we er in totaal drie om verbinding te maken naar de woonkamer en naar de slaapkamer.
Tussen 1 en 2 hadden we volgens de Devolo software 80Mbit en tussen 1 en 3 hadden we 50Mbit.
In ons geval ruim voldoende om meer bandbreedte aan te kunnen maar ondertussen staat hier een V8 en zijn ze overbodig geworden dankzij de flexpoorten.

Verder is dit imho slechts een tijdelijk 'probleem', ooit in het 'verre' verleden heeft iedereen zelf coax moeten aanleggen om TV te kunnen kijken en later werd dat standaard aangelegd bij de bouw van een huis.
Huizen zonder coax zul je niet of nauwelijks vinden.
Coax gaat nu langzaamaan verdwijnen (andere aanbieders bieden ook steeds minder analoog aan en zullen daar op termijn ook helemaal mee stoppen) en nu zal UTP aangelegd moeten worden naast of ter vervanging van de coax.
In nieuwbouw zal het meer en meer standaard worden om UTP aan te leggen en in bestaande bouw zal het over een aantal jaren bijna overal aanwezig zijn net als dat nu bij coax het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft dat laatste: Ik help het je hopen. Ik ken op dit moment te veel mensen die voor "internet" sowieso alleen nog maar draadloos gebruiken, hoe slecht het ook werkt. Zelfs de vaste PC willen ze koste wat het kost draadloos hebben :'). En naar IPTV toe willen ze dus veelal niet omdat je daar UTP voor nodig hebt.

Maar het medium dat binnenshuis wel of niet aanwezig is, is niet de enige factor.

Er zijn ook nog grote groepen mensen die gewoon geen 'kastje' willen. Die willen 'gewoon tv kijken' maar dan het liefst wel digitaal. Sinds er CI+ is, ingebouwde DVB-C in bijna iedere TV en zelfs een aantal kabelaars die het basispakket onversleuteld door geven ( UPC bijvoorbeeld ) worden die mensen op hun wenken bediend.

Jammer genoeg gebruiken zowel KPN als Glashart Media een compleet locked down systeem met encryptie die alleen maar met de geleverde settopbox te decoderen valt, zelfs bij het basispakket.

Tot IPTV ook eindelijk standaardiseert denk ik dat het nog een weg van de lange adem wordt voordat mensen coax 'vergeten' zijn.... Misschien dat de opkomende economieën, die nu vaak nog uberhaupt geen infra hebben voor internet ten televisie, dit proces nog kunnen versnellen. ALS er in die landen infra gelegd wordt zal dat wrs. direct glasvezel zijn. En hopelijk komt er dan ook een keer een markt voor gestandaardiseerd IPTV kijken waar televisiefabrikanten ook op in kunnen haken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier zijn we COAX al aardig wat jaren vergeten en sinds we KPN glasvezel hebben zijn alle COAX kabels vervangen door UTP. Ik snap niet dat mensen er zo'n moeite mee hebben. In de meeste (oudere) huizen hebben ook niet alle kamers standaard een COAX aansluiting en is het nodig om COAX kabels aan te leggen. Mensen investeren ook in dure COAX kabels en pluggen, maar UTP kabel aanleggen is teveel gevraagd. Persoonlijk vind ik het jammer dat KPN ooit is begonnen aan die home plugs. Ze hadden beter een goed installatie bureau in kunnen zetten die voor een mooie prijs UTP kabels aan legt.

Ik snap overigens wel meer beslissingen niet van KPN, zo snap ik niet dat ze hun ADSL product gewoon simpelweg over hebben gezet op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
eymey schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:02:
Wat betreft dat laatste: Ik help het je hopen. Ik ken op dit moment te veel mensen die voor "internet" sowieso alleen nog maar draadloos gebruiken, hoe slecht het ook werkt. Zelfs de vaste PC willen ze koste wat het kost draadloos hebben :'). En naar IPTV toe willen ze dus veelal niet omdat je daar UTP voor nodig hebt.
Daar is helemaal geen hoop voor nodig, dat is gewoon de praktijk.
UTP is steeds vaker een van de opties die gekozen kan worden bij nieuwbouw en langzaam maar zeker zal dat richting standaard gaan.
Dan is het alleen nog een kwestie in welke kamer je het wel en niet wilt (net als coax of telefonie)
Maar het medium dat binnenshuis wel of niet aanwezig is, is niet de enige factor.

Er zijn ook nog grote groepen mensen die gewoon geen 'kastje' willen. Die willen 'gewoon tv kijken' maar dan het liefst wel digitaal. Sinds er CI+ is, ingebouwde DVB-C in bijna iedere TV en zelfs een aantal kabelaars die het basispakket onversleuteld door geven ( UPC bijvoorbeeld ) worden die mensen op hun wenken bediend.
Met daarbij de beperking dat je TV wel gecertificeerd moet zijn door je kabelprovider en je dus niet zondermeer een TV kunt kiezen.
Is je TV niet gecertificeerd dan kun je bij bijv Ziggo geen interactieve diensten gebruiken.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je als consument keuzes moet maken net als bij ieder ander produkt.
Mij boeit een extra kastje totaal niet, het is zo groot als een videoband, staat bij de rest van de "kastjes" die er al waren (receiver, blu-ray, mediapc) en voor dat alles hebben we 1 afstandsbediening.
Jammer genoeg gebruiken zowel KPN als Glashart Media een compleet locked down systeem met encryptie die alleen maar met de geleverde settopbox te decoderen valt, zelfs bij het basispakket.
De een zal het jammer vinden, mij boeit het totaal niet en ik heb er geen last van.
Tot IPTV ook eindelijk standaardiseert denk ik dat het nog een weg van de lange adem wordt voordat mensen coax 'vergeten' zijn.... Misschien dat de opkomende economieën, die nu vaak nog uberhaupt geen infra hebben voor internet ten televisie, dit proces nog kunnen versnellen. ALS er in die landen infra gelegd wordt zal dat wrs. direct glasvezel zijn. En hopelijk komt er dan ook een keer een markt voor gestandaardiseerd IPTV kijken waar televisiefabrikanten ook op in kunnen haken.
Enkele uitzonderingen daargelaten heb ik de hoop op 1 standaard al lang opgegeven.
Er zijn teveel financiele belangen in deze wereld met een wildgroei aan standaarden op allerlei gebieden tot gevolg en dat lijkt alleen maar erger te worden.
En zelfs als er een standaard is dan gaan de ontwikkelingen zo hard dat je binnen no-time weer achter loopt, kijk maar eens naar HDMI.

Edit:
Veel mensen gebruiken vandaag de dag inderdaad nog wi-fi maar het lijkt er op dat het langzaamaan tenonder gaat aan het eigen succes.
Er zijn meer en meer buurten waar de AP's als paddestoelen de grond uit schieten met als gevolg dat je met geen goed fatsoen meer een kanaal kunt vinden waarop je een redelijke/goede verbinding hebt.
Als ik nu kijk bij ons dan zie ik op de kanalen 1, 6, 11 vijf AP's op ieder kanaal plus nog een aantal AP's op overige kanalen.
Op 5GHz geen idee maar de meeste devices kunnen daar helemaal niet mee overweg (lang leve de standaarden, daar zij ze weer :P )
Om mij heen hoor ik dan ook steeds meer mensen advies vragen hoe ze het beste/eenvoudigste over kunnen stappen van draadloos naar vaste bekabeling.
Afgelopen week was er volgens mij ook nog een of andere 'noodkreet' over de problemen met wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door ninjazx9r98 op 25-08-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
ninjazx9r98 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

UTP is steeds vaker een van de opties die gekozen kan worden bij nieuwbouw en langzaam maar zeker zal dat richting standaard gaan.
Helaas heb ik daar bij mijn nieuwbouw woning nog niet van kunnen profiteren.. Viel even tegen toen bleek dat het geen optie was. Vervolgens hebben we zelf maar alle telefoon/ en coax kabels vervangen voor UTP.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:36

Helemaal juist

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06

Zeker nu KPN Glashart Media heeft ingelijfd (dat nu op gegaan is in KPN ITNS) heeft KPN weer alle know-how in huis om ook analoog en dvb-c aan te kunnen bieden. En dit keer wel in goede kwaliteit (bij dvb-c zelfs vaak beter dan IPTV, want níet opnieuw gecomprimeerd).
Zolang ze niet 1:1 de technicolor streams doorgeven zal kpn altijd achter de feiten aanlopen wmb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37

B2

wa' seggie?

eymey schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:02:

Dit. Ik zit helaas in Apeldoorn nog bij UPC, maar ik ben echt blij dat ik het hele set-top box concept de deur uit heb gedaan met de komst van mijn plasma scherm met CI+ slot. Coax achterin de TV, kaartje erin en klaar. Geen gedoe meer met trage boxen en extra afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Hier bij XMS wat ook van streams van KPN en Glashart gebruik maakt kan ik gewoon DVB-C ongecodeerd ontvangen hoor. Helaas zijn er maar 3 zenders in HD, maar voor de rest is het prima. Ook dankzij het feit dat het als glasvezel binnenkomt heb ik een veel beter signaal dan ik met UPC had op zowel analoog als digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
B2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Dit. Ik zit helaas in Apeldoorn nog bij UPC, maar ik ben echt blij dat ik het hele set-top box concept de deur uit heb gedaan met de komst van mijn plasma scherm met CI+ slot. Coax achterin de TV, kaartje erin en klaar. Geen gedoe meer met trage boxen en extra afstandsbedieningen.
Waarmee je ook meteen de keuze maakt om af te zien van een aantal functionaliteiten.
Je hebt dan geen programma gemist, geen interactieve televisie en geen video on demand.
Uiteraard je goed recht om daarvoor te kiezen en er zijn ongetwijfeld veel meer mensen die daar geen behoefte aan hebben, die keuze is er dus niet bij KPN.
Wil echter meer dan alleen TV kijken dan zit je ook bij UPC meteen vast aan een extra kastje.
Tijd zal het leren uiteraard maar net zo goed als KPN de keuze heeft gemaakt om te stoppen met het analoge signaal kan UPC/Ziggo in de toekomst besluiten om weer te stoppen met CI+.
Wat dat betreft ben je als consument overgeleverd aan de grillen van dergelijke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad.

De enige manier waarop je daar tegen kan protesteren is 'met je voeten'. Oftewel: Geen diensten meer afnemen van die betreffende provider. (zoals @nick39 in het XMS topic gisteren nog treffend verwoordde).

Erg vervelend als je dan ook direct concessies moet doen op andere eigenschappen van de dienst die je misschien wel aantrekkelijk vindt. Maar zo werkt het... Als een bepaalde keuze van een aanbieder echt de verkeerde is en heel veel meer mensen vinden dat, dan voelt de aanbieder dat alleen maar als je hem in z'n portemonnee raakt door op te stappen.

Toen in heel veel plaatsen voor glasvezel werd gekozen voelden UPC en Ziggo dat. Nu krijgen die in veel van die plaatsen weer klanten terug omdat glas het tot teleurstelling van veel consumenten toch niet blijkt te zijn. Maar ondertussen is er in die plaatsen in ieder geval wel keus! Al is het tussen kabel (ook snel) en glas (ook snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Barre73 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Dan zal ik je het antwoord geven: In Almere Stripheldenbuurt is geen Gigabit apparatuur aanwezig in de PoPs.

Overigens begon dat verglazingsproject van de al aanwezige buizen (Trinet) in de herfst van 2011 en toen was er nog nergens Gigabit van KPN.

Maak wel even een onderscheid in de infra van Reggefiber (het glas, de buizen en de fysieke wijkcentrale) en de apparatuur van de operator, in dit geval KPN Wholesale. Dat eerste kan makkelijk tot 10Gbit aan per aansluiting. Of nog meer, maar dat is nog niet getest. Dus de infra is goed.

De crux zit in de apparatuur in de PoP's en die is van KPN Wholesale. Andere operators die wel Gigabit leveren zijn van harte welkom maar moet je met een kaarsje zoeken.
Barre73,

Hoe ziet de infra in zo'n pop er eigenlijk uit.
Staat daar een L3 capable switch die 3 vlans binnen krijgt en die doorzet naar elke abonnee en daar dan shaping op toepast ?
Wij lijken 1 pop in de stripheldebuurt te hebben, dat zijn duizenden aansluitingen (als iedereen het af zou nemen)

Kunnen ze er niet gewoon een GB capable ding naast zetten en daar de 500 mbps diensten over leveren voor mensen die het willen, ze hoeven toch niet alle interfaces direct naar GE te brengen ?

Of moeten ze eerst 8 miljard van Eplus binnen hebben om te kunnen investeren ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Natuurlijk kan KPN op ieder gewenst moment bestaande PoP's gaan voorzien van gigabit apparatuur en eventueel klanten die 500 mbit willen op gigabit poorten laten 'patchen'.

Dit kost echter gewoon geld. Zo lang het aantal IPTV klanten bij KPN alleen maar blijft groeien ondervinden ze er blijkbaar geen commercieel nadeel van dat ze niet hoger dan 100 mbit (minus IPTV) kunnen aanbieden.

Ik heb overigens begrepen dat 1 'area-pop' (bv. die in Stripheldenbuurt) gemiddeld ongeveer 2000 aansluitingen bedient. Vanaf daar gaat het over een ring van Reggefiber naar een "City-pop" waar ook alle routers en de uplink met het core netwerk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

eymey schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:31:
Toen in heel veel plaatsen voor glasvezel werd gekozen voelden UPC en Ziggo dat. Nu krijgen die in veel van die plaatsen weer klanten terug omdat glas het tot teleurstelling van veel consumenten toch niet blijkt te zijn. Maar ondertussen is er in die plaatsen in ieder geval wel keus! Al is het tussen kabel (ook snel) en glas (ook snel).
Weet je wat een 'leuk' bij-effect van de aanleg van FttH is? De bestaande clientèle van de kabelboer krijgt meer effectieve capaciteit tot z'n beschikking!
Ten eerste zijn onder de commerciële druk van de (dreigende) aanleg van FttH, de kabelboeren in beweging gekomen en hebben vaak allerlei aanbiedingen er tegen aan gegooid. PLUS ze hebben geïnvesteerd in capaciteitsuitbreiding. (zeker hier in Lelystad). M.a.w. de aanleg van FttH is ook goed voor de blijvende klanten van de kabelboer... ;)

BTW: ik ga zeer zeker NIET terug naar UPC.
-Mijn FttH interpret pijp is vele malen stabieler en sneller dan UPC ooit kan leveren. (veel consistenter, en lagere latency en ping)
-IPTV voldoet prima en is (bij ons) vele malen stabieler en eenvoudiger in het gebruik dan al die bagger (zowel CI+ als mediaboxen, laat staan het Horizon drama) die UPC ooit leverde.
-Telefonie is gewoon zelf configureerbaar, alle VoIP/SIP parameters zijn gewoon beschikbaar.
-En, mocht je ze nodig hebben, is er nu een helpdesk en geen helldesk bereikbaar. >:)
-Last but not least, het is niet eens duurder dan UPC d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 27-08-2013 10:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
jacovn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:04:
[...]

Barre73,

Hoe ziet de infra in zo'n pop er eigenlijk uit.
Staat daar een L3 capable switch die 3 vlans binnen krijgt en die doorzet naar elke abonnee en daar dan shaping op toepast ?
Wij lijken 1 pop in de stripheldebuurt te hebben, dat zijn duizenden aansluitingen (als iedereen het af zou nemen)

Kunnen ze er niet gewoon een GB capable ding naast zetten en daar de 500 mbps diensten over leveren voor mensen die het willen, ze hoeven toch niet alle interfaces direct naar GE te brengen ?

Of moeten ze eerst 8 miljard van Eplus binnen hebben om te kunnen investeren ?
De eerste vraag kan ik je niet beantwoorden.. Dat is te specialistisch voor mij en bovendien ben ik meer van de passieve kant (qua netwerk dus).

En hoe kom je erbij dat de Stripheldenbuurt duizenden aansluitingen kent? Er staat 1 POP aan het Fiep Westendorppad en die kan ruim 2500 huizen bedienen. Maar de PoP verdeling is niet zo straks qua wijk hoor. Zou niet erg efficient zijn. Het hele Trinet project daar was Stripheldenbuurt, Sieradenbuurt, stukje Eilandenbuurt en alles wat er nog langs de Evenaar bij komt. En daar staan twee nieuwe PoPs voor + nog een stuk van een bestaande PoP in de Eilandenbuurt.

Dus dat paste makkelijk allemaal..

En wat je andere vraag betreft: De PoP's voor Stripheldenbuurt etc.. komen allemaal uit bij 1 CityPoP. Die moet klaargemaakt zijn voor Gbit aansluitingen, anders helpt het nog niet om het in de AreaPoP bij jou in de buurt te doen.
En daarvoor moet de achterliggende backbone ook genoeg capaciteit hebben. En ik vermoed dat dat nou net nog niet het geval is. Is dat wel zo, dan zouden ze inderdaad zoals jij aangeeft een Gbit DSlam naast de bestaande kunnen hangen en daar de 500 Mbit klanten op aan sluiten. Geeft wel een boel gedoe met nieuwe bekabeling in de PoP naar de passieve kant maar goed, het zou kunnen ja. Maakt alleen in kosten geen zak uit. Kost zelfs meer dan het vervangen van de oude voor een nieuwe. In dat laatste geval hoef je namelijk de bekabeling niet te verleggen.

Voor wie het interessant vindt: Wellicht wordt er binnenkort in Almere een open dag georganiseerd in een recent geplaatste nieuwe PoP van Reggefiber. Weet nog niet wanneer maar als het doorgaat dan zal ik dat hier wel even laten weten.

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 27-08-2013 22:47 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:49:

Ik heb overigens begrepen dat 1 'area-pop' (bv. die in Stripheldenbuurt) gemiddeld ongeveer 2000 aansluitingen bedient. Vanaf daar gaat het over een ring van Reggefiber naar een "City-pop" waar ook alle routers en de uplink met het core netwerk staan.
Klopt. Alleen het aantal aansluitingen niet. Je mag uitgaan van ca 2500 als het netwerk efficient is ontworpen. Bij deze bewuste buurt kon dat niet helemaal omdat het een bestaand netwerk was (Trinet) maar normaliter lukt het wel aardig.
De PoPs die tijdens het grote verglazingsproject zijn neergezet kunnen nog iets meer aan zelfs. Dat is een ouder model dat iets anders was ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Wederom thanks voor de uitleg en correctie! :)

En wat betreft een eventuele open dag: Zeeeer geinteresseerd! Hopelijk op een dag dat ik kan (en dat ik de aankondiging daarvan niet mis, ben ik zeer goed in :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Dus de 1e pop is nog een passief iets, en daar gaan simpelweg alle fibers via een ring naar een wijcentrale.
Ok, dan is het me duidelijk. Ik wil ook wel een kijkje nemen als er een open dag is.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Nog even verder over de kwaliteit van de streams:

http://www.totaaltv.nl/ni...-bandbreedte-hd-niet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb er gereageerd :P (eversteegt).

Ach, via ITNS (Vodafone, Telfort, etc.) zijn de meeste streams in ieder geval HD+.

En als ik eerlijk ben vind ik de gewone HD streams tegenwoordig ook al een stuk beter dan ik gewend was. Dus het inzetten van nieuwe encoders lijkt wel effect te hebben gehad. SD is nog wel heel erg laag en vaak ook zichtbaar slecht.

Aan de andere kant, als ik op dtvmonitor.nl kijk, dan zijn veel in SD doorgegeven zenders bij UPC niet echt beter (bv. BBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:
Heb er gereageerd :P (eversteegt).

Ach, via ITNS (Vodafone, Telfort, etc.) zijn de meeste streams in ieder geval HD+.

En als ik eerlijk ben vind ik de gewone HD streams tegenwoordig ook al een stuk beter dan ik gewend was. Dus het inzetten van nieuwe encoders lijkt wel effect te hebben gehad. SD is nog wel heel erg laag en vaak ook zichtbaar slecht.

Aan de andere kant, als ik op dtvmonitor.nl kijk, dan zijn veel in SD doorgegeven zenders bij UPC niet echt beter (bv. BBC).
Bijna het complete HD pakket is niet in HD+ maar in 7,2 Mbit bij GHM.

Natuurlijk zijn de encoders verbeterd in de afgelopen jaren. Maar de Duitse omroepen en vele andere omroepen zenden nog steeds in ruim 13 Mbit uit terwijl die encoders zoals bij Duitze omroepen net een jaar oud zijn. De satelliet bandbreedte kost wel iets meer dan bij glasvezel. Er kunnen miljoenen worden bespaart als 8 Mbit dezelfde beeldkwaliteit geeft als 13 Mbit met nieuwe encoders. Waarom gebeurd dat dan niet in Duitsland of Engeland?

Sportuitzendingen niet mee gerekend dan zie ik meestal bij KPN op een 40 inch (afstand 1,2 meter) het verschil niet eens tussen SD (eerste 10 zenders) en HD . Bijv tijdens de tour de france deze zomer is zelfs tijdens een bergetappe bergop het gras naast de een groene massa. Elk detail is uit het dat beeld verdwenen omdat de bitrate gewoon te laag is. Bij satelliet wordt er veel met een variabele bitrate gewerkt en dan zijn er ook uitzendingen waarbij 5-6 Mbit genoeg is om een goed beeld te krijgen. Maar bij sport is die bitrate dan gewoon veel te weinig als je een goed beel te houden,. Op internet kun gewoon de bitrate van de Duitse/Engelse SKY transponders vinden en dan worden bij de sportuitzendingen bitrates tussen 12-16 mbits gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Even een vraagje tussendoor ;)

Ik heb voor de oplossing gekozen van een managed switch (TP-Link) en dat werkt hier prima. Nu wil ik in de tuin onder de afdak een extra TV ophangen. Ik heb al een extra (3de) Motorola VIP-1853 box aangeschaft en wil nu draadloos het TV signaal doorzetten.

TV aansluiting gaat via poort 3 van de TP-Link naar mijn TV in de woonkamer en werkt daar goed. Bij de TV heb ik nu een domme switch geplaatst en de extra UTP kabel daaruit aangesloten op mijn Airport Express. In de schuur wil ik een andere Airport Express plaatsen en het draadloze signaal weer oppikken en aansluiten op de VIP-1853.

De ene Airport Express ingesteld om extra netwerk op te zetten en de Airport Express in de schuur ingesteld om contact te maken met dat netwerk. Nu lijkt het erop dat ik alles wel goed staat ingesteld want zie wel de info van de kanalen maar heb geen beeld en geluid (of dat moet cache gegevens zijn?).

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen en tips heeft of dit wel goed kan/gaat werken. Een UTP kabel trekken achter in de tuin is geen optie (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
iscorpio schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:07:
TV aansluiting gaat via poort 3 van de TP-Link naar mijn TV in de woonkamer en werkt daar goed. Bij de TV heb ik nu een domme switch geplaatst en de extra UTP kabel daaruit aangesloten op mijn Airport Express. In de schuur wil ik een andere Airport Express plaatsen en het draadloze signaal weer oppikken en aansluiten op de VIP-1853.
Werkt het als je poort 3 direct op de Airport aansluit, dus de "domme switch" er tijdelijk tussenuit laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 09:27

Pogostokje

* twiet *

op mijn Airport Express. In de schuur wil ik een andere Airport Express plaatsen en het draadloze signaal weer oppikken en aansluiten op de VIP-1853.
IPTV beeld en geluid werkt met multicast. Dat is typisch een techniek wat je niet over wireless wilt doen onder normale omstandigheden. Best kans dat jouw wifi multicast compleet filtert, zoals veel andere access points dat ook doen. Misschien heb je een instelling ergens om dit toch te kunnen aktiveren?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

Natuurlijk zijn de encoders verbeterd in de afgelopen jaren. Maar de Duitse omroepen en vele andere omroepen zenden nog steeds in ruim 13 Mbit uit terwijl die encoders zoals bij Duitze omroepen net een jaar oud zijn. De satelliet bandbreedte kost wel iets meer dan bij glasvezel. Er kunnen miljoenen worden bespaart als 8 Mbit dezelfde beeldkwaliteit geeft als 13 Mbit met nieuwe encoders. Waarom gebeurd dat dan niet in Duitsland of Engeland?

Sportuitzendingen niet mee gerekend dan zie ik meestal bij KPN op een 40 inch (afstand 1,2 meter) het verschil niet eens tussen SD (eerste 10 zenders) en HD . Bijv tijdens de tour de france deze zomer is zelfs tijdens een bergetappe bergop het gras naast de een groene massa. Elk detail is uit het dat beeld verdwenen omdat de bitrate gewoon te laag is. Bij satelliet wordt er veel met een variabele bitrate gewerkt en dan zijn er ook uitzendingen waarbij 5-6 Mbit genoeg is om een goed beeld te krijgen. Maar bij sport is die bitrate dan gewoon veel te weinig als je een goed beel te houden,. Op internet kun gewoon de bitrate van de Duitse/Engelse SKY transponders vinden en dan worden bij de sportuitzendingen bitrates tussen 12-16 mbits gebruikt.
Zeker het basispakket (de Nederlands publieke en commerciele zenders + Discovery HD) is hier gewoon netjes in HD+ hoor. Ik kan overigens ook nog handmatig schakelen naar de KPN HD versie....

En bij sportuitzendingen kan het wellicht 'moeilijk' worden, maar ik kan echt bij de 7,2 mbit HD streams van KPN nog genoeg verschil onderscheiden met de SD versie hoor. Als je dat verschil niet ziet test je óf op dat moment net terwijl er een upscaled SD uitzending is, óf je hebt iets niet goed ingesteld.

Zelfs in 7,2 mbit zag ik het WK in 2010 (toen ik nog KPN had Tweak) in HD echt wel scherper dan in SD (en dat was dus nog met de 'vorige' encoders).

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik helemaal geen betere streams meer wil.

Ik zou nog steeds, al is het alleen bij het basispakket, graag zien dat de streams 1:1 van Technicolor of SAT worden overgenomen en ook onversleuteld zijn. En ik ben ook nog steeds van het principe dat een bedrijf dat glasvezel als "superieure beeldkwaliteit" en "netwerk van de toekomst" market, dit dan ook waar dient te maken.

Maar ik ben het wel eens met de mensen die onderhand het gedoe over bitrates een beetje zagerig beginnen te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 29-08-2013 00:02 ]

• janbal
Even een vraagje tussendoor ;)

Ik heb voor de oplossing gekozen van een managed switch (TP-Link) en dat werkt hier prima. Nu wil ik in de tuin onder de afdak een extra TV ophangen. Ik heb al een extra (3de) Motorola VIP-1853 box aangeschaft en wil nu draadloos het TV signaal doorzetten.

De ene Airport Express ingesteld om extra netwerk op te zetten en de Airport Express in de schuur ingesteld om contact te maken met dat netwerk. Nu lijkt het erop dat ik alles wel goed staat ingesteld want zie wel de info van de kanalen maar heb geen beeld en geluid (of dat moet cache gegevens zijn?).

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen en tips heeft of dit wel goed kan/gaat werken. Een UTP kabel trekken achter in de tuin is geen optie (helaas).
Ik heb al veel gescholden op de Devolo-oplossing van KPN maar voor deze situatie zou ik toch de Devolo's kiezen.

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

40 inch op 1,2 meter bekijken.... als je zou beginnen met de TV op 3 meter afstand te bekijken zoals wordt aangeraden, dan zou je wellicht al meer tevreden zijn. En dat bedoel ik niet als drogreden maar als je maar dicht genoeg bij een groot scherm gaat zitten, dan zie je vanzelf alle onvolkomenheden.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Is het normaal dat een aansluiting pas een maand na het bestellen gereed is?
Had zondag de orderbevestiging ontvangen via mail, vandaag nagenoeg hetzelfde ontvangen per brief.. maar toen ik eergisteren had gebeld werd er gezegd dat het een paar weken kan duren voordat dan het installatiepakket wordt opgestuurd, en op de site staat ook nog eens dat het nog 1-2 weken kan duren na ontvangst van het pakket voordat de verbinding daadwerkelijk actief is.. Door al dit getreuzel duurt het in de praktijk dus meestal een maand om over te stappen? |:(

[ Voor 109% gewijzigd door Cooler_King op 29-08-2013 11:39 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Bij mij kwamen ze na 2 weken al de glasvezel binnen leggen ( hier gebeurt dat door Gebr. Vd Donk). Na de glasvezel binnen was gelegd en aangesloten werkte eigenlijk alles al gelijk. Daarna zou het nog 2 weken duren voor de kpn monteur langs zou komen om alles te (activeren) wat ik dus enorm onzinnig vond. Geprobeerd om deze monteur af te bellen bij KPN maar die vonden dat, dat niet kon. Uiteindelijk na 2 weken al een werkende glasvezel verbinding te hebben kwam de kpn monteur. Die heb ik een kopje koffie gegeven en een krabbel gezet en klaar.

Dus naar mijn ervaring hoef je niet op de KPN monteur te wachten zolang je de juiste glasvezel kast hebt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Cooler_King
chickpoint schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:48:
Bij mij kwamen ze na 2 weken al de glasvezel binnen leggen ( hier gebeurt dat door Gebr. Vd Donk). Na de glasvezel binnen was gelegd en aangesloten werkte eigenlijk alles al gelijk. Daarna zou het nog 2 weken duren voor de kpn monteur langs zou komen om alles te (activeren) wat ik dus enorm onzinnig vond. Geprobeerd om deze monteur af te bellen bij KPN maar die vonden dat, dat niet kon. Uiteindelijk na 2 weken al een werkende glasvezel verbinding te hebben kwam de kpn monteur. Die heb ik een kopje koffie gegeven en een krabbel gezet en klaar.

Dus naar mijn ervaring hoef je niet op de KPN monteur te wachten zolang je de juiste glasvezel kast hebt.
Sorry, vergeten te melden dat het om een doe-het-zelf pakket gaat.. Ik vraag me dus af of de verbinding direct geactiveerd kan worden zodra ik dit heb aangesloten, of dat ik dan misschien nog een paar weken moet wachten op KPN tot ik in de centrale ben doorgepatcht.

edit: Pakket is al aangekomen 8)7 _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 29-08-2013 16:06 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:16:
[...]

40 inch op 1,2 meter bekijken.... als je zou beginnen met de TV op 3 meter afstand te bekijken zoals wordt aangeraden, dan zou je wellicht al meer tevreden zijn. En dat bedoel ik niet als drogreden maar als je maar dicht genoeg bij een groot scherm gaat zitten, dan zie je vanzelf alle onvolkomenheden.
Was maar een voorbeeld: ik zit normaal wel verder van beeldscherm af.

Maar als je op diezelfde afstand vergelijkt met satelliet of een opname (transport stream) van de kabel dan zie je duidelijk dat satelliet / kabel een betere beeldkwaliteit hebben (ik zit niet met vergrootglas naar ieder pixel te kijken).

https://www.franklin.nl/p...e-ideale-kijkafstand-.asp

Als je op te groter afstand naar HD gaat kijken zie je namelijk de voordelen van het HD beeld niet meer.
En dan wordt een stream van mindere kwaliteit nog goed.

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 14:50 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Mithrildor schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:24:
Hier bij XMS wat ook van streams van KPN en Glashart gebruik maakt kan ik gewoon DVB-C ongecodeerd ontvangen hoor. Helaas zijn er maar 3 zenders in HD, maar voor de rest is het prima. Ook dankzij het feit dat het als glasvezel binnenkomt heb ik een veel beter signaal dan ik met UPC had op zowel analoog als digitaal.
Dat de digitale beeldkwaliteit van UPC bij jou destijd slecht was licht denk ik eerder aan slechte bekabeling/connectoren of een verouderde wandcontactdoos of een defecte decoder/ci+ module. Ik moet wel zeggen dat het analoge signaal bij mij thuis al vrij zwak is sinds het gebruik van Pace HD decoder beneden, maar sinds UPC DVB-C levert kijk ik nu op de slaapkamer naar super scherpe SD via een Humax decoder (en als ik tzt een HD geschikte tv voor daar aanschaf ook Ned 1,2,3 in HD).
Tiestor schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:27:
[...]
Helaas heb ik daar bij mijn nieuwbouw woning nog niet van kunnen profiteren.. Viel even tegen toen bleek dat het geen optie was. Vervolgens hebben we zelf maar alle telefoon/ en coax kabels vervangen voor UTP.
Was er geen plek om naast UTP toch ook coax en telefoon kabels te behouden?
Ik zou altijd de opties graag open houden voor alle technieken. Momenteel ben ik behoorlijk tevreden over prijs/kwaliteit van UPC pakket wat ik afneem a 37,50 p/mnd (met Pace HD decoder, DVB-C basis radio/tv pakket, analoge radio,tv en internet + bellen)
Adlermann schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:39:
[...]

Zolang ze niet 1:1 de technicolor streams doorgeven zal kpn altijd achter de feiten aanlopen wmb ;)
Zo denk ik er ook over als. Ik zou voor het aanbod in ons dorp graag glasvezel als alternatief hebben, maar de manier waarmee KPN (en o.a XS4all) nu omgaan met tv streams via glasvezel dus niet 1:1 doorgeven is niet goed te praten. KPN is net blij met de switch van haar Digitenne klanten naar IPTV en vind het wel best zo lijkt het om voor de glasvezel klanten geen aparte streams aan te bieden zoals voor sommige mensen nog wel het geval is die via oude aansluitingen (pre-KPN overname va GHM) via Glashart media zender pakket hebben en wel 1:1 zenders krijgen van Technicolor.

• Cooler_King
Yes, ben al aangesloten :) zaterdag pas besteld, vandaag bevestigingsbrief en installatiepakket ontvangen.. Glasvezelkastje zelf erin geklikt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oNuVCq8.png

Neem aan dat upload in werkelijkheid ook 500mb is, maar de speedtest zal mn snelheid wel niet aankunnen (of is het normaal dat de upload iets lager is?)

[ Voor 219% gewijzigd door Cooler_King op 29-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
hoi, ik heb een vraag over homepage space. Ik had van iemand gehoort dat internet providers vaak gratis space weggeven voor een homepage. Nu ben ik al aan heb googlen geweest maar kan niet echt veel info vinden.

Ik weet niet echt veel van dit soort dingen, maar voor ik me erin verdiep wou ik graag weten of het mogelijk is een website met forum mogelijkheden en eventueel een teamspeak 3 client op runnen?
http://www.kpn.com/prive/...tra-diensten/homepage.htm

[ Voor 7% gewijzigd door jbkappirossi op 30-08-2013 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:38:
Neem aan dat upload in werkelijkheid ook 500mb is, maar de speedtest zal mn snelheid wel niet aankunnen (of is het normaal dat de upload iets lager is?)
Welke speedtest je hebt dan gebruikt? maar de speedtest op de website van KPN http://speedtest.operator.nl/kpn/ staat niet binnen het eigennetwerk van KPN dus dat zou eventueel al wat verlies kunnen geven.
Maar server 1 of 2 kan snelheiden tot 4 Gbit aan, dus die 500 Mbit zou geen probleem mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
jbkappirossi schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 03:42:
hoi, ik heb een vraag over homepage space. Ik had van iemand gehoort dat internet providers vaak gratis space weggeven voor een homepage. Nu ben ik al aan heb googlen geweest maar kan niet echt veel info vinden.

Ik weet niet echt veel van dit soort dingen, maar voor ik me erin verdiep wou ik graag weten of het mogelijk is een website met forum mogelijkheden en eventueel een teamspeak 3 client op runnen?
http://www.kpn.com/prive/...tra-diensten/homepage.htm
Van een website bij je ISP moet je meestal niet te veel verwachten. Tramspeak zul je er sowiesow niet kwijt kunnen aangezien dit geen website is. Het beste kun je dus thuis teamspeak hosten en als je dan toch bezig bent ook gelijk een website. Dit kan bijvoorbeeld met WAMP. http://www.wampserver.com/en/

Hiervoor moet je wel thuis port forwarden wil het van buitenaf bereikbaar zijn, daar lees je hier meer over. Het Grote Poortmappingsverhaal

Edit: Kan trouwens bij mijnKPN glasvezel geen optie vinden om een persoonlijke homepage te activeren? Misschien word die dienst niet meegeleverd bij glasvezel (Maakt trouwens niet veel uit aangezien je thuis genoeg bandbreedte hebt om zelf iets te hosten)

[ Voor 10% gewijzigd door chickpoint op 30-08-2013 08:04 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jacovn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 06:40:
Dus de 1e pop is nog een passief iets, en daar gaan simpelweg alle fibers via een ring naar een wijcentrale.
Ok, dan is het me duidelijk. Ik wil ook wel een kijkje nemen als er een open dag is.
Voor iedereen in Almere, het is een andere PoP geworden maar toch:

Kom op zaterdag 5 oktober naar de Open dag en beleef de techniek achter glasvezel!
Locatie: Reggefiber wijkcentrale in het Muzenpark, naast de speeltuin in Almere tussen 11.00 - 16.00 uur

Tijdens de open dag kunt u een kijkje nemen in de wijkcentrale.
Neem uw laptop mee, sluit deze aan in de wijkcentrale en ervaar
direct de snelheid van het hypermoderne glasvezelnetwerk. Ook de
serviceproviders zijn aanwezig en beantwoorden al uw vragen over
hun aanbod voor tv, internet en telefonie via glasvezel. Kom ook en
beleef de techniek achter glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cooler_King schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:38:
Yes, ben al aangesloten :) zaterdag pas besteld, vandaag bevestigingsbrief en installatiepakket ontvangen.. Glasvezelkastje zelf erin geklikt.

[afbeelding]

Krijg je bij een 500Mbit abo ook gewoon een V8 Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Krijg je bij een 500Mbit abo ook gewoon een V8 Experiabox?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Waarom KPN toch met die $%#$ Experiabox loopt te klojo-en..
Je kan er als normale gebruiker al niet mee uit de voeten als je kantoor netwerk ook op de 192.168.2.x zit..

Geef mensen de vrijheid om hun eigen interne lan te gebruiken..

Ik ben nu al dik 2 weken in de verschillende abbo's aan het duiken. en kom steeds achter een situatie die niet zal werken voor mij:

1. KPN, lekker die vlans eruit pluizen zodat ik mijn eigen router kan gebruiken. Experiabox kennelijk niet er tussenuit te slopen omdat de SIP gegevens gehashed overgezet worden :(
2. Telfort, Eigen router te plaatsen, telefonie en tv via Genexis modem. Geen spotify en meerdere uplinks naar mijn switch (LAN en apart VLAN tbv TV)

Weet nu niet wat nou wijsheid is. Bij Tweak krijg ik niet een mooi overzicht te zien van mijn totale kosten. ze willen eerst mijn NAW gegevens.. geen zin in...

Maar zoals het er nu uitziet zal het Telfort worden omdat ik gewoon géén experiabox wil ophangen.. lomp lelijk ding waar je geen fuk mee kan.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Blijkbaar kan dat de V8 dus gewoon 500Mbit aan, dat is toch wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:39:
Waarom KPN toch met die $%#$ Experiabox loopt te klojo-en..
Je kan er als normale gebruiker al niet mee uit de voeten als je kantoor netwerk ook op de 192.168.2.x zit..

Geef mensen de vrijheid om hun eigen interne lan te gebruiken..

Ik ben nu al dik 2 weken in de verschillende abbo's aan het duiken. en kom steeds achter een situatie die niet zal werken voor mij:

1. KPN, lekker die vlans eruit pluizen zodat ik mijn eigen router kan gebruiken. Experiabox kennelijk niet er tussenuit te slopen omdat de SIP gegevens gehashed overgezet worden :(
2. Telfort, Eigen router te plaatsen, telefonie en tv via Genexis modem. Geen spotify en meerdere uplinks naar mijn switch (LAN en apart VLAN tbv TV)

Weet nu niet wat nou wijsheid is. Bij Tweak krijg ik niet een mooi overzicht te zien van mijn totale kosten. ze willen eerst mijn NAW gegevens.. geen zin in...

Maar zoals het er nu uitziet zal het Telfort worden omdat ik gewoon géén experiabox wil ophangen.. lomp lelijk ding waar je geen fuk mee kan.
Telfort. Meerder uplinks is maar een kleine issue lijkt me zo. En geen Spotify... Tja. Het maandelijkse prijsverschil tussen KPN en Telfort is 8 euro. Een eigen Spotify Premium kost een tientje. Maakt het 2 euro duurder, maar qua TV ben je een stuk beter af lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
chickpoint schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Van een website bij je ISP moet je meestal niet te veel verwachten. Tramspeak zul je er sowiesow niet kwijt kunnen aangezien dit geen website is. Het beste kun je dus thuis teamspeak hosten en als je dan toch bezig bent ook gelijk een website. Dit kan bijvoorbeeld met WAMP. http://www.wampserver.com/en/

Hiervoor moet je wel thuis port forwarden wil het van buitenaf bereikbaar zijn, daar lees je hier meer over. Het Grote Poortmappingsverhaal

Edit: Kan trouwens bij mijnKPN glasvezel geen optie vinden om een persoonlijke homepage te activeren? Misschien word die dienst niet meegeleverd bij glasvezel (Maakt trouwens niet veel uit aangezien je thuis genoeg bandbreedte hebt om zelf iets te hosten)
Daar was ik al bang voor, maar waar dient zo'n homepage dan precies voor met de mogelijkheden die het dan wel heeft. Ik kan hier verder ook niet echt veel info over vinden. Het is net alsof kpn liever niet heeft dat je hier gebruikt van maakt?

Bedankt voor de info. Ik ga het eens door lezen.

Thuis is niet echt een optie, want we zitten vaak midden in de nacht te gamen dus hij moet 24/7 draaien. Nu is dat geen probleem maar ik heb maar 1 computer die behoorlijk wat energie verstookt. denk wel richting de 200 watt gemiddelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:14:
Telfort. Meerder uplinks is maar een kleine issue lijkt me zo. En geen Spotify... Tja. Het maandelijkse prijsverschil tussen KPN en Telfort is 8 euro. Een eigen Spotify Premium kost een tientje. Maakt het 2 euro duurder, maar qua TV ben je een stuk beter af lijkt me zo.
Zat het een beetje uit te tekenen en linksom of rechtsom... bleef meerdere uplinks houden.. dus dat maakt dan niet uit.

TV is beter? Dat is goed om te weten :P

Maar in theorie kan ik dus een eigen Tagged TV vlan maken in mijn switch vanuit de untagged genexis uitgang zodat ik maar 1 UTP naar boven hoef te trekken en vanuit daar weer data en untagged TV opsplitsen.

Het idee dat ik mijn analoge toestel direct kan aansluiten zonder SIP telt ook weer mee. Scheelt weer een aanschaf ;)

Ik ga maar eens in Visio tekenen zodat het visueler wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Well, TV bij Telfort is beter omdat in ieder geval de HD zenders in het basispakket een betere beeldkwaliteit hebben. En je ook nog een basispakket ongecodeerd en untouched op DVB-C erbij krijgt.

Alleen op het gebied van TV op andere apparaten dan je settopbox is KPN een stuk volwassener.

Je kan inderdaad prima de untagged TV uitgang op de Genexis weer taggen om intern door je huis te verspreiden samen met je LAN. Doe ik hier ook en werkt als een tierelier.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 30-08-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:50:
Well, TV bij Telfort is beter omdat in ieder geval de HD zenders in het basispakket een betere beeldkwaliteit hebben. En je ook nog een basispakket ongecodeerd en untouched op DVB-C erbij krijgt.

Alleen op het gebied van TV op andere apparaten dan je settopbox is KPN een stuk volwassener.

Je kan inderdaad prima de untagged TV uitgang op de Genexis weer taggen om intern door je huis te verspreiden samen met je LAN. Doe ik hier ook en werkt als een tierelier.
Duidelijk..
Anders dan settopbox is toch niet van groot belang. zou leuk zijn dat het goed werkt op een iPad, maar is geen breekpunt.
Jij zit nu ook bij Telfort? of bij Tweak?

Ik wil eigenlijk iets heel simpels

Eigen router kunnen gebruiken zonder ellende met vlan uitsplitsing.
Eigen analoge toestel kunnen aansluiten (liefst zonder extra apparatuur)
2 decoders voor digitale TV.

Net effe bij Tweak doorgeklikt met wat fake gegevens + 100mbit en kom daar op dezelfde kosten uit als bij Telfort 50/50. en dan ook nog es newsgroups erbij...

Sjongejonge... Lastig weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
funrider schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:49:
[...]
Was er geen plek om naast UTP toch ook coax en telefoon kabels te behouden?
Ik zou altijd de opties graag open houden voor alle technieken. Momenteel ben ik behoorlijk tevreden over prijs/kwaliteit van UPC pakket wat ik afneem a 37,50 p/mnd (met Pace HD decoder, DVB-C basis radio/tv pakket, analoge radio,tv en internet + bellen)
Niet overal, heb overigens nog wel op een aantal plaatsen coax liggen. Maar op de meeste plaatsen heb ik het vervangen. In ieder geval alle telefoonkabels vervangen, dat ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, bel nooit met een vast toestel. Voor de andere plaatsen waar ik alleen maar UTP heb liggen had ik extra loze leidingen moeten laten leggen, heb ik bewust niet gedaan. Vragen die gasten de hoofdprijs voor en kan het eventueel nog anders oplossen op het moment dat ik van glas afstap. En anders wordt het een probleem voor de nieuwe bewoner ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eymey is een enthousiaste Lijbrandt gebruiker :-) (die zo graag naar Vodafone zou willen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Duidelijk..
Anders dan settopbox is toch niet van groot belang. zou leuk zijn dat het goed werkt op een iPad, maar is geen breekpunt.
Jij zit nu ook bij Telfort? of bij Tweak?

Ik wil eigenlijk iets heel simpels

Eigen router kunnen gebruiken zonder ellende met vlan uitsplitsing.
Eigen analoge toestel kunnen aansluiten (liefst zonder extra apparatuur)
2 decoders voor digitale TV.

Net effe bij Tweak doorgeklikt met wat fake gegevens + 100mbit en kom daar op dezelfde kosten uit als bij Telfort 50/50. en dan ook nog es newsgroups erbij...

Sjongejonge... Lastig weer :P
Hoho... Tweak is gelijk aan KPN. Product is 1-op-1 kopie van KPN Glasvezel, behalve dat Tweak de SIP gegevens wel afgeeft. Maar je krijgt dezelfde Experia Box die hetzelfde werkt. Ik neem tenminste aan dat het Tweak Groen betreft?
En dan heb je zowel bij KPN als Tweak geen mogelijkheid je oude analoge TV aan te sluiten. Ja, met een extra decoder en scart kabel misschien maar dat telt niet.

Bij Telfort, Vodafone etc, voldoe je aan punt 1 en 2. Alleen de tweede decoder zal je moeten aanschaffen, hetzij bij de provider, hetzij op MP. Reden dat je maar 1 decoder krijgt is dat je de tweede (of derde of vierde) TV ook gewoon met de coax uitgang op je glasvezelmodem kan aansluiten. Overigens is dat zowel analoge als ongecodeerde DVB-C televisie met 39 zenders, waarvan ned, 1, 2 en 3 in HD. De rest in digitale SD.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 30-08-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit inderdaad bij Lijbrandt (en wil graag naar Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:59:
Hoho... Tweak is gelijk aan KPN. Product is 1-op-1 kopie van KPN Glasvezel, behalve dat Tweak de SIP gegevens wel afgeeft. Maar je krijgt dezelfde Experia Box die hetzelfde werkt. Ik neem tenminste aan dat het Tweak Groen betreft?
En dan heb je zowel bij KPN als Tweak geen mogelijkheid je oude analoge TV aan te sluiten. Ja, met een extra decoder en scart kabel misschien maar dat telt niet.

Bij Telfort, Vodafone etc, voldoe je aan punt 1 en 2. Alleen de tweede decoder zal je moeten aanschaffen, hetzij bij de provider, hetzij op MP. Reden dat je maar 1 decoder krijgt is dat je de tweede (of derde of vierde) TV ook gewoon met de coax uitgang op je glasvezelmodem kan aansluiten. Overigens is dat zowel analoge als ongecodeerde DVB-C televisie met 39 zenders, waarvan ned, 1, 2 en 3 in HD. De rest in digitale SD.
Dus, stel ik neem Tweak groen, kan ik exact hetzelfde doen als bij KPN én ik kan de experiabox vervangen voor een Voip naar analoog kastje (Linksys SPA3102 oid) omdat ik wél de SIP krijg?
En ipv Spotify krijg ik newsgroups..

Telfort verhuurt de extra decoder voor 4,- p/m dus dat is doable, maar aan de andere kant... boven via de analoge kabel kijken zou ook prima zijn..
Toch weer stof om over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Experiabox vervangen... en hoe ga je Internet en TV opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:04:
Experiabox vervangen... en hoe ga je Internet en TV opvangen?
Daar heb je geen EB voor nodig.. Simpele managed switch ervoor en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nou, simpel... Pogostokje heeft de oplossing, maar of ik dat nou simpel wil noemen... Daar is wel gedegen netwerkkennis voor vereist hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:15:
Nou, simpel... Pogostokje heeft de oplossing, maar of ik dat nou simpel wil noemen... Daar is wel gedegen netwerkkennis voor vereist hoor.
Yeps.. En dat komt wel goed :+

Zit alleen met dat SIP geneuzel, maar als ik bij tweak die gegevens krijg... is dat probleem ook onderuitgehaald en staat eigenlijk niks in de weg om over te stappen...

maar dan moet die binaries server van tweak wel xsnews kunnen vervangen.. wat dus resulteert in een nieuwe zoektocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:00

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:42:
[...]

Yeps.. En dat komt wel goed :+

Zit alleen met dat SIP geneuzel, maar als ik bij tweak die gegevens krijg... is dat probleem ook onderuitgehaald en staat eigenlijk niks in de weg om over te stappen...

maar dan moet die binaries server van tweak wel xsnews kunnen vervangen.. wat dus resulteert in een nieuwe zoektocht :+
Gewoon een betaald account nemen op een nieuwsserver en dan ben je daar ook vanaf.
Is eigenlijk toch altijd beter dan de nieuws servers van de providers. :+

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:15:
Dr zwerven op internet inmiddels zoveel verschillende handleidingen voor, een beetje handig iemand stelt dat zo in. Niet alleen de handleiding van Pogostokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

supernova schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Gewoon een betaald account nemen op een nieuwsserver en dan ben je daar ook vanaf.
Is eigenlijk toch altijd beter dan de nieuws servers van de providers. :+
Dat heb ik nu, maar zou mooi zijn voor het totaalplaatje als die kosten in het tweak account zijn geintegreerd.

Ik heb nu:
TV - UPC = 50 euro
ADSL + VoIP telfort = 35 euro (INCL. telefoniekosten)
Spotify á 10
is dus afgerond naar boven 95 euro.

Tweak zal me op 74 brengen, + spotify = 84 + xsnews = 91.50
en dan heb ik het telefonie starttarief nog niet meegenomen :) dus zal mogelijk iets hoger uitkomen.

Is niet direct een ramp, maar bij KPN heb je spotify, en bij Tweak heb je NNTP.. Hoopte een van die 2 te kunnen schrappen uit mijn maandelijkse kostenlijstje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:00

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

Dat heb ik nu, maar zou mooi zijn voor het totaalplaatje als die kosten in het tweak account zijn geintegreerd.

Ik heb nu:
TV - UPC = 50 euro
Spotify á 10

en dan heb ik het telefonie starttarief nog niet meegenomen :) dus zal mogelijk iets hoger uitkomen.

Is niet direct een ramp, maar bij KPN heb je spotify, en bij Tweak heb je NNTP.. Hoopte een van die 2 te kunnen schrappen uit mijn maandelijkse kostenlijstje :P
Nou vergeet die newserver bij Tweak maar, heb ook Tweak gehad en zij konden kwa retentie toch niet op tegen een betaalde server.
Maar het is net wat je wilt.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

supernova schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:03:

Nou vergeet die newserver bij Tweak maar, heb ook Tweak gehad en zij konden kwa retentie toch niet op tegen een betaalde server.
Was al aan het googlen, hoop wisselende verhalen. Schrap 'm wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
supernova schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

Want 1100 dagen retentie is te mager? Ik heb bij Eweka dan toevallig ruim 1800 dagen retentie maar ik heb echt nog nooit meer nodig gehad dan 600 tot 800.
Als je het nou hebt over een Ziggo newserver of zo, ja dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

Ik heb nu:
TV - UPC = 50 euro
Spotify á 10

Maar je krijgt wel een Galaxy Tab 2 kado :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Behalve als je al een glasverbinding hebt.... Stelletje %$%^*#$@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? volgens mij betaald Reggefiber ook aan die actie mee en daarom alleen voor klanten waarvan de glasvezel nog niet ingebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reggefiber betaalt daar niets aan mee. Zou niet eens mogen. Ik denk dat het te maken heeft met hun contract met KPN Wholesale. Migratie levert minder op dan nieuwe order. Of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de vorige aktie van de spelcomputers heeft zoiets wel in tweak topic gestaan. zal een kijken of ik terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zou dat bij Tweak Blauw zijn geweest? Daar was Reggefiber ook de operator. Weliswaar al anderhalf jaar niet meer (nu KPN-ITNS) maar veel mensen noemen het nog wel zo.
En dan kan het wel, zie mijn verhaal hierboven van KPN Wholesale.

Bovendien klopt de redenering niet helemaal. Je krijgt de tablet namelijk wel als je eerst je bestaande verbinding opzegt. Weliswaar zit je dan een paar weken zonder, maar voor de actie werkt het wel. Je mag ten tijde van aanvragen abonnement geen actieve glasverbinding hebben. Dat je die 1 dag ervoor nog wel had maakt dan kennelijk niet uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Barre73 op 30-08-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://gathering.tweaker...message/38691035#38691035

netwerkleverancier dit zal inderdaad KPN Wholesale zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiestor schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

En anders wordt het een probleem voor de nieuwe bewoner ;)
Dat hoop ik voor je. Wanneer ik je huis zou komen bezichtigen zou het een no-go zijn. En in de huidige markt daarmee je eigen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Grote storing TV platform: TV ontvangers activeren niet meer, opname pakket functioneert niet goed. Herstart ook je TV ontvanger niet want dat heb je veelkans dat je een foutcode krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Skoefel op 31-08-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:20:
[...]

Dat hoop ik voor je. Wanneer ik je huis zou komen bezichtigen zou het een no-go zijn. En in de huidige markt daarmee je eigen probleem...
Daar heb je een punt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen er überhaupt op letten waar welke aansluitingen zitten. Ik verwacht dat Tweakers er meer op letten dan de gemiddelde koper ;)

Ik ga het in de toekomst mee maken :) Zit er voorlopig nog wel even.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Skoefel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:57:
Grote storing TV platform: TV ontvangers activeren niet meer, opname pakket functioneert niet goed. Herstart ook je TV ontvanger niet want dat heb je veelkans dat je een foutcode krijgt.
Ik probeer mijn glasvezel/tv/telefoon producten te activeren, maar als ik bij MijnKPN kijk dan staat er telkens dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BLFDEQ9.png

Hier schijnen nogal wat mensen last van te hebben, waarbij het probleem zich soms weken/maanden voordoet zonder een oplossing. De helpdesk zegt dat het waarschijnlijk met de storing te maken heeft, maar deze lijkt inmiddels al te zijn opgelost? (op de site van KPN Glasvezel kan ik nix vinden over de storing)

Zou ik anders wellicht eens de experia box moeten resetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 31-08-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
KPN had vroeger heel vaak storing met activeren (weet niet zeker of dit nu nog zo is), iig je kan proberen het modem eerst een keer te rebooten, 15 minuten wachten, en wacht ook echt 15 minuten. Mocht de activatieknop nog niet voorkomen kun je hem inderdaad resetten. Mocht het hierna niet werken meteen naar KPN bellen dan ze er wat aan gaan doen. (het is gewoon te fixen maar je moet net de juiste aan de telefoon krijgen)

Storing is nog niet opgelost, storing is niet op de site van KPN gemeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Skoefel op 31-08-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Skoefel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:41:
KPN had vroeger heel vaak storing met activeren (weet niet zeker of dit nu nog zo is), iig je kan proberen het modem eerst een keer te rebooten, 15 minuten wachten, en wacht ook echt 15 minuten. Mocht de activatieknop nog niet voorkomen kun je hem inderdaad resetten. Mocht het hierna niet werken meteen naar KPN bellen dan ze er wat aan gaan doen. (het is gewoon te fixen maar je moet net de juiste aan de telefoon krijgen)

Storing is nog niet opgelost, storing is niet op de site van KPN gemeld.
Bedankt, dit ga ik morgen dan iig eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ze hebben al een hele tijd storing in de leverstraat (zoals ze t noemen), in ieder geval al sinds vorige week, daardoor kunnen producten niet geactiveerd worden. Bij mij is daardoor de installatie afspraak afgezegd en kunnen ze nog geen nieuwe plannen zolang het niet is verholpen.. Zit jij toevallig in een nieuwbouwwijk? Ik had in eerste instantie gedacht dat het daar mee te maken had, bij ons in de wijk heeft Ziggo ook wat opstart probleempjes..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Tiestor schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:40:
Ze hebben al een hele tijd storing in de leverstraat (zoals ze t noemen), in ieder geval al sinds vorige week, daardoor kunnen producten niet geactiveerd worden. Bij mij is daardoor de installatie afspraak afgezegd en kunnen ze nog geen nieuwe plannen zolang het niet is verholpen.. Zit jij toevallig in een nieuwbouwwijk? Ik had in eerste instantie gedacht dat het daar mee te maken had, bij ons in de wijk heeft Ziggo ook wat opstart probleempjes..
Geen nieuwbouw, maar de glasvezel is wel pas recentelijk aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Cooler_King schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Geen nieuwbouw, maar de glasvezel is wel pas recentelijk aangelegd.
Ok, dan verwacht ik dat wij in hetzelfde schuitje zitten.. Hoop dat ze de boel snel voor elkaar hebben.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Skoefel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:57:
Dit dus:
https://www.xs4all.nl/klant/storingen/view/129001/

Heeft misschien iets te maken met de f/w updates van de VIP1853's die eergisteren gepushed zijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Nee in principe niet, oude tv ontvangers ondervinden ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
eymey schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:50:

Kan je ook kort vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat hangt heel erg van de gebruikte switch af. Sommige fabrikanten gebruiken ook weer net even andere terminologie.

Kern van het verhaal is dat je de poort waar je de IPTV uitgang van de Genexis op aansluit los trekt uit het standaard LAN vlan (meestal vlan 0) en een eigen VLAN nummer geeft (untagged). De poort waar beide VLAN's overheen moeten (bv. naar je woonkamer toe) zet je in zowel het VLAN van je LAN als ook het IPTV VLAN.

In ieder geval, genoeg info over te vinden in dit topic of bv. het topic van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
eymey schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:20:
Tsja, dat hangt heel erg van de gebruikte switch af. Sommige fabrikanten gebruiken ook weer net even andere terminologie.

Kern van het verhaal is dat je de poort waar je de IPTV uitgang van de Genexis op aansluit los trekt uit het standaard LAN vlan (meestal vlan 0) en een eigen VLAN nummer geeft (untagged). De poort waar beide VLAN's overheen moeten (bv. naar je woonkamer toe) zet je in zowel het VLAN van je LAN als ook het IPTV VLAN.

In ieder geval, genoeg info over te vinden in dit topic of bv. het topic van Tweak.
Dat wordt mij te technisch, ik haak af ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:58:
Maar je krijgt wel een Galaxy Tab 2 kado :)
Grote kans dat je die zelf wel ergens terugbetaalt :)
diver99 schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:52:

Dat wordt mij te technisch, ik haak af ;w
Uiteindelijk valt het best mee hoor.. Maar je moet wel de juiste switches hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Maar het helpt ook echt wel als je het concept van VLAN's en hoe dat dan werkt een beetje door hebt.... anders schrikken de instellingsmogelijkheden in de meest switches je vrij snel af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Hier in Tilburg Reeshof zijn ze bezig om glasvezel te promoten.

Ik heb nu Ziggo Alles-In-Een Plus (60/6mbit) maar denk er wel over om de overstap te maken, al is het maar dat er uberhaupt glasvezel wordt aangelegd (=meer concurrentie). Nu heb ik vorig jaar mijn coax en netwerk bekabeling geupgrade, coax om het signaal op orde te krijgen in bepaalde ruimtes en de netwerkbekabeling doorgetrokken zodat ik nu overal in huis 1Gbit connectie heb.

Ik vraag me nu af wat er allemaal moet gebeuren als ik over zou stappen op glasvezel.

- trekken ze die glasvezel door mijn tuin heen de meterkast in? en voor wie zijn die kosten dan op mijn tuin open te breken en weer netjes dicht te maken (is betegeld).
- heb ik nog iets aan mij coax bekabeling, of heb ik die voor jan met korte achternaam geupgrade vorig jaar? gaat alles vanaf het aansluitpunt nu over IP of kan ik hier nog in kiezen?
- ik heb nu 3 smartcards, 2 voor op televisies en een 3e voor op mijn PC tv te kijken (icm anysee DVB-C), kan ik met KPN glasvezel (waar maar 2 ontvangers bij worden geleverd) ook op mijn PC tv kijken (kan nu niet bij Ziggo...)
- wordt de bandbreedte die voor tv kijken, van mijn 100mbit verbinding afgehaald, of wordt dit buiten mijn internet bundel om binnen gehaald?
- hoe werkt interactieve tv en dan vooral het opnemen? bij Ziggo zuigt dit, omdat je iets wat je op ontvanger 'a' opneemt niet kan afspelen op ontvanger 'b'. Bij KPN hoorde ik iets over een 'cloud' waar de opnamen in staan, staat deze cloud in mijn thuisnetwerk op de KPN ontvangers, of bij KPN gehost?

Qua prijs zal ik er amper op vooruit gaan, ik ben nu netto zo'n 55€ kwijt en heb een spotify premium a 10€ dus in totaal zit iik op zo'n 65€. KPN biedt hun glasvezel standaard aan voor 68€ waarvan de eerste 3 maanden voor 45€ en dan zit er bij dat abbo ook al Spotify (dus over 1 jaar gezien zit er weinig verschil tussen). Ik wil dus eigenlijk alleen de overstap maken als het een slimme zet is en ik niet allerlei problemen tegemoet ga!
Alvast bedankt voor jullie adviezen en meedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een aantal vragen zal ongetwijfeld ook beantwoord worden door de lokale promoters in jouw gemeente, maar goed:

Er hoeft aan jouw tuin vrijwel niets 'gegraven' te worden. Afhankelijk van je woning/kruipruimte hoogstens 1 m2 bij je gevel om de vezels naar binnen te voeren. Het trekken van de vezel gaat met een 'boring' helemaal door de bodem onder je tuin heen.

KPN biedt alleen maar IPTV. Dus je hebt idd niets meer aan je coax bekabeling, tenzij je "moko" producten van bv. Hirschmann koopt (ip over coax).

Ik denk dat je in jouw geval dus beter naar bv. Vodafone of Telfort kan kijken. Die bieden internet en televisie van KPN-dochter ITNS (voorheen Glashart Media en ISPfabriek). Daar krijg standaard een coax aansluiting op je NT waar een basispakket analoog en onversleuteld dvb-c uit komt (met ned. 1, 2 en 3 in HD). Geen smartcards meer nodig en ook je Anysee kan je blijven gebruiken.

Voor meer HD-zenders en interactief e.d. kan je dan kiezen voor een IPTV set top box met harddisk. Of IPTV van je internet bandbreedte af gaat hangt een beetje af van wat voor core apparatuur ze in de PoP's gaan plaatsen.

Alleen de ITNS aanbieders leveren dan weer geen cloud opnemen, dus wat je op interactieve box 1 opneemt kan je niet op de andere kijken. Volgens mij kan dat bij KPN wel.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 04-09-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Thanks, je antwoord biedt al wat meer inzicht. Ik ben op zich bereid om coax 'op te geven', als dit betekent dat ik daarvoor wel opnames op meerdere devices kan bekijken. Dit is vooral voor mijn vriendin een 'harde' eis, pff..GTST anyone?

Ik kan hier kiezen uit een hele riedel van providers; Fype, KPN, Onsbrabantnet, Scarlet, Solcon, Tele2, Telfort, Trined, Vodafone en XS4all. Ik heb werkelijk geen idee welke nou goed is of niet. Wat me in ieder geval al opvalt is dat er toch wel wat providers zijn die een max. van 2-3 tv's en decoders aanbieden.. en dat is echt te weinig, daarom denk ik dat ik toch bij KPN , Trined of XS4all uitkom. nadeel van XS4all is wel dat het een stuk duurder is..

PS. evt toegevoegde waardes op een abbo kunnen zijn Spotify en Usenet. Betaal nu los 10€ voor spotify en ong. 8€ per maand voor een degelijke usenet provider.. zijn er ook goede providers met degelijke snelheid en retentie qua Usenet?

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:02:
Ik kan hier kiezen uit een hele riedel van providers; Fype, KPN, Onsbrabantnet, Scarlet, Solcon, Tele2, Telfort, Trined, Vodafone en XS4all. Ik heb werkelijk geen idee welke nou goed is of niet. Wat me in ieder geval al opvalt is dat er toch wel wat providers zijn die een max. van 2-3 tv's en decoders aanbieden.. en dat is echt te weinig, daarom denk ik dat ik toch bij KPN , Trined of XS4all uitkom. nadeel van XS4all is wel dat het een stuk duurder is..
Het grote 'voordeel' van een vraagbundelingsactie inderdaad. Door inmiddels de grote hoeveelheid aanbieders worden mensen bedolven onder reclamemateriaal en zien ze door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, je antwoord biedt al wat meer inzicht. Ik ben op zich bereid om coax 'op te geven', als dit betekent dat ik daarvoor wel opnames op meerdere devices kan bekijken. Dit is vooral voor mijn vriendin een 'harde' eis, pff..GTST anyone?

PS. evt toegevoegde waardes op een abbo kunnen zijn Spotify en Usenet. Betaal nu los 10€ voor spotify en ong. 8€ per maand voor een degelijke usenet provider.. zijn er ook goede providers met degelijke snelheid en retentie qua Usenet?
Tsja, ik ben bang dat je toch zal moeten kiezen tussen "opnamen bekijken op meerdere devices" of "een grote hoeveelheid tv's aansluiten".

Voor dat laatste zal je toch naar een provider moeten die ook nog het CATV signaal doorgeeft.

Verder zou ik me als ik jou was goed informeren over wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van opgenomen TV kijken op meerdere devices bij KPN providers. Geen ervaring mee namelijk.

Verder is er niet zo heel veel onderscheid tussen providers. Telfort en XS4ALL zijn sowieso al dochters van KPN. En de rest biedt gewoon óf Interactieve TV van KPN (IPTV only) óf Interactieve TV van KPN ITNS (met naast IPTV ook coax).

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 04-09-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

... nadeel van XS4all is wel dat het een stuk duurder is..
...
Ik weet wel dat ik, na de overstap van UPC --> Xs4all uiteindelijk minder ben gaan betalen per maand!
Met meer service, stabieler product en een helpdesk ipv een helldesk. ;)

Als alternatief voor je vele televisies zou je ook kunnen denken aan PC/Tablet devices om die als TV te gebruiken. Daarvan kun je zowat een onbeperkt aantal gebruiken om via WebTV naar TV zenders te kijken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
ehtweak schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:00:
[...]

Ik weet wel dat ik, na de overstap van UPC --> Xs4all uiteindelijk minder ben gaan betalen per maand!
Met meer service, stabieler product en een helpdesk ipv een helldesk. ;)

Als alternatief voor je vele televisies zou je ook kunnen denken aan PC/Tablet devices om die als TV te gebruiken. Daarvan kun je zowat een onbeperkt aantal gebruiken om via WebTV naar TV zenders te kijken.
ik heb ook nooit geen minuut spijt gehad van mijn overstap naar XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... en toch, als je ziet wat UPC met de nieuwe pakketten nu biedt voor € 50 per maand, dan is het wel steeds moeilijker om enthousiast te blijven over glas.

Het enige echte verkoopargument voor KPN is nu nog dat men een veel hogere uploadsnelheid biedt en dat de snelheden waarschijnlijk stabieler zijn (afhankelijk van hoe veel "power" abonnees je ook in je wijk hebt wonen).

Maar UPC zet wel duidelijk de aanval in en loopt nu qua 'bang for the buck' wel voor. Zeker aangezien KPN in Almere nog nieteens de volle 100 mbit kan bieden omdat daar de IPTV ontvangers nog af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
SChief schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Om hier nog even op terug te komen; ik heb twee weken geleden gebeld om de situatie uit te leggen. Kreeg gelijk te horen dat er tegenwoordig veel gevallen zijn van dode VIP1853's, blijkt dat de software corrupt raakt waardoor het hele apparaat niet meer wilt inschakelen. Heb een nieuwe thuisgestuurd gekregen, oude meegegeven. Dit is duidelijk een andere revisie, o.a. de voeding zit nu direct aan de stekker vast in plaats van een losse voeding.

Helaas ben ik met deze VIP1853 ook niet helemaal tevreden, het beeld blijft nog wel eens hangen en dan schiet 't weer door (geluid blijft wel werken). Ook al meerdere malen meegemaakt dat het beeld gewoon op zwart ging en het geluid bleef werken, enige optie dan is de stroom eraf halen. Heb de software verwijderd (opstarten en dan op de powerknop drukken, via dat menu kan het) en opnieuw laten installeren, nu lijkt het re-de-lijk, maar ik heb al wat haperingen gezien. Als het zo door blijft gaan dan ga ik weer eens aan de telefoon hangen en een nieuwe eisen. :P Moet wel zeggen dat de service van KPN Glasvezel erg goed is, 24/7 bereikbaar, vriendelijk personeel en ze doen nergens moeilijk over.
Inmiddels ook die VIP1853 geruild voor twee nieuwe (ik hoorde de vorige keer ook twee te krijgen maar ze hadden er maar één gestuurd). Geloof het of niet, maar één VIP1853 heeft ook problemen. :') 100% zeker dat dit elke keer aan de decoder ligt want het andere exemplaar werkt perfect met dezelfde overige apparatuur.. Ben er inmiddels klaar mee, heb nu een gare en een goede decoder maar 't boeit mij weinig, gebruik de andere toch amper. Opsomming:

- 1x VIP1853 totaal gestorven, 1x VIP1853 stotterde
- 1x nieuwe VIP1853 gehad, zelfde probleem
- 2x nieuwe VIP1853 gehad, eentje gaar en eentje goed.

Lekker. :') Service van KPN is dik in orde maar man wat zijn die decoders slecht zeg. En bepaald snel zijn ze ook niet in werking (Guide, zappen etc.).

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 04-09-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar als het alleen maar om een paar eurootjes verschil per maand draait, moet je sowieso NIET overstappen. Want het kost je altijd enige moeite c.q. wat pegels.

Wil je daarentegen een nieuwe, wel toekomstzekere infrastructuur naar je huis met, zeker in de toekomst meer mogelijkheden, dan zou ik het wel weten... :9

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ziggo is ook zo slecht niet. Was het in het @home tijdperk drama hier in onze wijk, sinds een aantal jaar heb ik gewoon stabiel internet, tv en telefonie en als er onderhoudswerkzaamheden zijn krijg ik steevast een mailtje. Voor 10€ / maand meer heb ik ook 150mbit down.

Overgang naar glas zou dus echt iets zinvols moeten zijn en niet te veel (hoofd-)pijn geven.

Als ik nou een 'hybride' oplossing kies? IPTV vanuit de cloud op 2 televisies om opnames te kunnen bekijken? Op mijn eigen PC boeien opnames me niet eerlijk gezegd. Ik kijk alleen even vooruit, als in de toekomst mijn kinderen ook een televisie op de kamer willen, dan heb ik aan 2 ontvangers niet meer genoeg. Jammer dat providers niet duidelijk uitleggen hoe het nu precies (qua LAN en mogelijkheden ontvangers) in elkaar zit.
eymey schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:15:
Maar UPC zet wel duidelijk de aanval in en loopt nu qua 'bang for the buck' wel voor. Zeker aangezien KPN in Almere nog nieteens de volle 100 mbit kan bieden omdat daar de IPTV ontvangers nog af gaan.
Meh? Dus IPTV gaat van je eigen bandbreedte af? terwijl er toch makkelijk meer dan 100mbit over een glasvezel kan. Dat is sloeber zeg..

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:24:
...
Meh? Dus IPTV gaat van je eigen bandbreedte af? terwijl er toch makkelijk meer dan 100mbit over een glasvezel kan. Dat is sloeber zeg..
Nee, alle nieuwe implementaties van de afgelopen tijd installeren gigabit apparatuur in de POP. M.a.w. IPTV bandbreedte gaat NIET af van je beschikbare interpretpijp.
En opnames (in the cloud) kosten helemaal geen bandbreedte. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:34:
- hoe werkt interactieve tv en dan vooral het opnemen? bij Ziggo zuigt dit, omdat je iets wat je op ontvanger 'a' opneemt niet kan afspelen op ontvanger 'b'. Bij KPN hoorde ik iets over een 'cloud' waar de opnamen in staan, staat deze cloud in mijn thuisnetwerk op de KPN ontvangers, of bij KPN gehost?
Opnemen in de cloud wordt gehost bij KPN en dat zijn individuele opnames per abonnee.
Deze opnames zijn op alle ontvangers af te spelen, het maakt voor het afspelen dus niet uit met welke ontvanger je de opname start of instelt.
Daarnaast kun je nog opnames instellen via de itvonline website of via een app op mobiele devices.
Opnames die je gemaakt hebt blijven één jaar bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:00:
[...]

Nee, alle nieuwe implementaties van de afgelopen tijd installeren gigabit apparatuur in de POP. M.a.w. IPTV bandbreedte gaat NIET af van je beschikbare interpretpijp.
En opnames (in the cloud) kosten helemaal geen bandbreedte. ;)
Ho... niet waar. Als dit project in Tilburg wordt aangelegd door een nieuwe AP te bouwen vanaf een bestaande CP (bijvoorbeeld vanuit een nieuwbouwwijk) dan durf ik dat niet meer te voorspellen. Dan zou het kunnen zijn dat er max 100 Mbit leverbaar is. Of KPN Wholesale dan meteen die CP ook voorziet van een dikke backhaul? Ik steek er mijn hand niet voor in het vuur.

Kan het wel even checken natuurlijk :-)

Gecheckt. Nieuwe CP. Dus naar waarschijnlijkheid Gigabit apparatuur. Dus de verbinding tussen woning en PoP is maximaal 1000 Mbit. Je internetsnelheid wordt dan dus niet beinvloed door je televisie kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 04-09-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

KPN, XS4All, Tele 2: Alleen IPTV, geen coax signaal met analoog en DVB-C, wel opnemen in the cloud dus afspelen op meerdere devices (weet ik van Tele2 trouwens niet helemaal zeker). Kwaliteit HD zenders staat hier nogal ter discussie. Daarbij worden ze nog altijd apart uitgezonden op andere kanaalnummers.

Fype, OnsBrabantNet, Scarlet, Solcon, Telfort, Trined, Vodafone: IPTV en ook coax signaal met analoog en DVB-C (zie Eymey hierboven voor uitleg), GEEN opnemen in the cloud dus niet afspelen op meerdere devices. Voor opnemen is een andere decoder benodigd met harde schijf. Kost afhankelijk van de provider een maandelijks bedrag of een eenmalig bedrag (of een duur abonnement....).
Kwaliteit HD zenders is zondermeer goed te noemen en de HD zenders komen gewoon in de plaats van de SD variant.

Qua zenders wel heel goed vergelijken wat je wil. OBN, Telfort en Trined hebben hetzelfde pakket. Verschilt licht (in negatieve zin) van Fype en Solcon. Vodafone heeft in ieder geval de meeste HD zenders in het standaard pakket, maar ze hebben ook een paar zenders niet die de rest wel heeft maar ook andersom.

Heeft te maken met de verschillende mogelijke leveranciers van de TV pakketten en met de eigen mogelijkheden van een provider. Vodafone is de enige die wereldwijd gezien zo groot is dat ze zelf rechten hebben verworven voor bepaalde zenders.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.