[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.072 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:08:
[...]

Trined, IPTV en ook coax signaal met analoog en DVB-C
Op https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking staat bij Trined geen analoog of DVB-C aangegeven en verder staat er Thuis Videotheek en dat is een dienst bij KPN.

Trouwens op de site www.glasvezel-vergelijken.nl was het provider overzicht altijd op gesorteerd op prijs en nu opeens op populariteit!!!!!!!! en Vodafone staat bovenaan

http://www.eindelijkglasvezel.nl wel een overzicht maar geen details (404 pagina)

Contactformulier. en geen https !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :(
http://www.eindelijkglasvezel.nl/contact/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
Chips, je hebt gelijk... Trined neemt het KPN product af, net als Tweak. Dan hoort Trined in het bovenste rijtje thuis (KPN, XS4all en Tele2).

En het bewijs wordt geleverd op hun eigen pagina..: http://new.trined.nl/klantenservice/hulp/handleidingen/?
Motorola's van KPN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
http://www.eindelijkglasvezel.nl/tilburg-reeshof

Werkt beter. Op de hoofdsite van eindelijkglasvezel.nl moet je eerst een postcode invoeren voor je via de keuzehulp kan kijken naar beschikbare providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Barre, bedankt voor je bericht. Het roept wel wat nieuwe vragen op;

- heb ik bij het bovenste rijtje dan uberhaupt een recorder nodig? of alleen een ontvanger..aangezien ik het niet fysiek op een disk opsla is een recorder dan niet nodig toch?
- wat bedoel je met; bovenste rijtje, kwaliteit HD staat ter discussie? HD is toch HD, d.w.z. of het komt goed door of het komt niet door aangezien het digitaal is? Wat kan er nou fout gaan precies? Bij Ziggo is HD ook echt HD en geen geklooi of slecht beeld of mindere kwaliteit
- zenderpakketten vind ik het belangrijkst dat een provider de 'gebruikelijke' 11 kanalen in HD heeft (dus NLD1-3 en de commerciele zenders). Tja, NET5 of RTL8 kijken we niet eens naar, dus die zouden nog af kunnen vallen bij wijze van..
- begrijp ik het goed dat als een provider (onderste rijtje) analoog+dvb levert, er alleen opnemen mogelijk is lokaal op een HD en niet in de cloud? waarom hebben ze dat nou niet mogelijk gemaakt..die combo zou best wel winning zijn.
- is bij het onderste rijtje een Anysee nodig voor decoden op PC, of kan ik direct via IP tv kijken op een PC?

Dank voor de bevestiging over de snelheid. Ik vermoedde al dat het zo was, omdat ze in mijn PC gebied nu ook 500MB down/up aanbieden (damn wat snel en wat een overkill voor mij..) Je kan als PC invoeren 5035HH (huisnummer hoger dan 3) dan zie je wat er bij ons in de buurt mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:16:
[...]

Contactformulier. en geen https !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :(
http://www.eindelijkglasvezel.nl/contact/
https://www.sslshopper.co...ww.eindelijkglasvezel.nl/

Staat gewoon een redirect op naar de normale site

Als de webmaster maandag nog niet wakker is geworden even een mail sturen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

Pogostokje

* twiet *

Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:49:
- heb ik bij het bovenste rijtje dan uberhaupt een recorder nodig? of alleen een ontvanger..aangezien ik het niet fysiek op een disk opsla is een recorder dan niet nodig toch?
Je hebt geen losse recorder nodig. De decoder die je er bij krijgt is alleen maar een ontvanger. Ook wat je opneemt in 'de cloud' krijg je als prive uitzending binnen op deze ontvanger. Niks extra's nodig.
- wat bedoel je met; bovenste rijtje, kwaliteit HD staat ter discussie? HD is toch HD, d.w.z. of het komt goed door of het komt niet door aangezien het digitaal is? Wat kan er nou fout gaan precies? Bij Ziggo is HD ook echt HD en geen geklooi of slecht beeld of mindere kwaliteit
HD zegt alleen iets over het aantal beeldpunten horizontaal en verticaal. Niet of de uitzending ook elk puntje individueel doorstuurt naar de ontvangers of dat er misschien blokjes/vlakjes van gemaakt worden wat 'ongeveer wel op elkaar lijkt'. Ongeveer als volgt: het is veel efficienter om te zeggen '100x een beeldpuntje van de kleur grijs' dan 'grijs lichtergrijs ietslichtergrijs donkergrijs grijs grijs bijnagrijs netnietgrijs'. Daar wordt dus mee gesmokkeld, dat doet iedereen, Ziggo ook. KPN smokkelt iets meer, en dat is het punt waarover de meningen verdeeld zijn: hoeveel smokkelen is acceptabel.
Het is wat dit betreft heel erg vergelijkbaar met Youtube, wellicht iets bekender. Hetzelfde filmpje kun je in meerdere kwaliteiten bekijken, alleen bij de allerlaagste kwaliteit is het kijken geen pretje en bij de hoogste kwaliteit is het beeld perfect maar hapert het beeld soms omdat er zoveel data overgestuurd moet worden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:49:
Barre, bedankt voor je bericht. Het roept wel wat nieuwe vragen op;

- zenderpakketten vind ik het belangrijkst dat een provider de 'gebruikelijke' 11 kanalen in HD heeft (dus NLD1-3 en de commerciele zenders). Tja, NET5 of RTL8 kijken we niet eens naar, dus die zouden nog af kunnen vallen bij wijze van..
- begrijp ik het goed dat als een provider (onderste rijtje) analoog+dvb levert, er alleen opnemen mogelijk is lokaal op een HD en niet in de cloud? waarom hebben ze dat nou niet mogelijk gemaakt..die combo zou best wel winning zijn.
- is bij het onderste rijtje een Anysee nodig voor decoden op PC, of kan ik direct via IP tv kijken op een PC?

Dank voor de bevestiging over de snelheid. Ik vermoedde al dat het zo was, omdat ze in mijn PC gebied nu ook 500MB down/up aanbieden (damn wat snel en wat een overkill voor mij..) Je kan als PC invoeren 5035HH (huisnummer hoger dan 3) dan zie je wat er bij ons in de buurt mogelijk is.
Poeh... wat een vragen.. Helpt iemand mij nog hier? Eymey? Gaat ie dan:
1) Nee, en je krijgt ook geen recorder. Je krijgt twee Motorola's die een kleine flash schijf hebben voor pauzeren. Opnemen gaat dus "in the cloud".
2) HD mag dan wel een vastgestelde resolutie hebben, de weergave daarvan kan zeeeeer verschillen. Het beeld van KPN HD zenders wordt door velen hier als niet prettig ervaren. Flets, vervagende vlakken, etc.. Ik spreek niet uit eigen ervaring maar een beetje rondkijken op de verschillende topics levert je veel info op.) De discussie gaat alleen maar over de bitrates van de doorgegeven stream. KPN comprimeert heel sterk en dat moet de decoder allemaal weer opwaarderen. Zie ook reactie Pogostokje hierboven.
3) Dan heb je geen probleem
4) Het opnemen en de dvb-c hebben op zich niets met elkaar te maken maar toevallig trek je wel de goede conclusie. Al die providers nemen diensten af van dezelfde operator. En de operator bepaalt het platform. Dat is in dit geval KPN-ITNS (seperate afdeling van KPN, bestaande uit een aantal bedrijven bij elkaar gevoegd) en dat platform gebruikt de Amino en kent geen opnemen in the cloud.
Het platform van KPN Wholesale (bovenste rijtje) kent dat dus wel. Maar heeft weer andere dingen niet of slechter.. Die keuze is dus voor iedereen anders.
IPTV kijken op je PC is helaas niet meer mogelijk met geen enkele van de genoemde providers in jouw woonplaats. Alles is gecodeerd. DVB-C is ongecodeerd dus kan wel.

Correcties zijn welkom hoor mede-tweakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN-ITNS providers staan de NL HD zenders op plaats 1 tm 10 en bij KPN zelf, Tweak Groen, XS4ALL en Trined staat de HD zenders vanaf 700 tm 710.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
G***de***** niet op mijn PC kunnen kijken wat is dat voor onzin!!!?!?!

Heet het IPTV en kan je het niet op je netwerk PC kijken..belachelijk!

Hmm.. voor de HD kwaliteit..ik heb dus alleen maar nette tv's thuis met minimaal 720p en 1080p. Dan ga ik zeker niet settlen voor bagger HD omdat ze zo zuinig zijn met compressie. Maar of het voor mij acceptabel is kan ik nu ff niet inschatten. Dat eerste (geen PC tv kijken) is toch wel bijna een showstopper.

Want als ik voor KPN zou kiezen heb ik IPTV, geen DVB-C en kan dus NIET op mijn pc tv kijken...!!!!!! :(

[ Voor 59% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:38:
Chips, je hebt gelijk... Trined neemt het KPN product af, net als Tweak. Dan hoort Trined in het bovenste rijtje thuis (KPN, XS4all en Tele2).
Uit het Tele2 topic heb ik begrepen dat zij de ook HD+ streams gebruiken i.c.m de Animo wel met een afwijkend zenderpakket

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
WAN connection down sinds een 15 min, nog meer mensen last van?
(Regio Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:53:
WAN connection down sinds een 15 min, nog meer mensen last van?
(Regio Amersfoort)
Nee hiet in twente werkt alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:47:
Hmm.. voor de HD kwaliteit..ik heb dus alleen maar nette tv's thuis met minimaal 720p en 1080p. Dan ga ik zeker niet settlen voor bagger HD omdat ze zo zuinig zijn met compressie. Maar of het voor mij acceptabel is kan ik nu ff niet inschatten. Dat eerste (geen PC tv kijken) is toch wel bijna een showstopper.

Want als ik voor KPN zou kiezen heb ik IPTV, geen DVB-C en kan dus NIET op mijn pc tv kijken...!!!!!! :(
Dat laatste klopt.

Bij KPN-ITNS providers zijn de eerste 10 NL HD zenders wel in een kwaliteit die haast gelijk zijn aan kabel 12 Mbit maar in het HD pakket zitten wel HD zenders met een lage bitrate. (deze streams komen ook van KPN)

Bij KPN zelf, Tweak Groen, XS4ALL en Trined zijn alle HD zenders in een lage bitrate 7,2 Mbit.

De SD zenders zijn altijd gelijk maar de kwaliteit is wisseld. De SD zenders via DVB-C zijn van betere kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Lord_Dain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:47:
G***de***** niet op mijn PC kunnen kijken wat is dat voor onzin!!!?!?!

Heet het IPTV en kan je het niet op je netwerk PC kijken..belachelijk!

Dat laatste klopt. KPN heeft er helaas voor gekozen om alle IPTV streams (ook die in het basispakket) te encrypten.

Dus voor TV op de PC (met de Anysee die je zegt te hebben, bijvoorbeeld) moet je sowieso dvb-c hebben.

De rest wat Barre73 zegt (sorry dude, zelfs ik zit niet 24/7 op Tweakers :D ) klopt.

Wat betreft de HD kwaliteit: Dat zal altijd een punt van discussie blijven. Ik kan op mijn Amino tussen de HD+, HD en SD Streams kiezen. En natuurlijk vind ik HD+ het beste maar om nou te zeggen dat HD (wat dus door KPN en de KPN resellers wordt gebruikt) nou heel erg slecht is, dat vind ik echt overdreven. En dan kijk ik van dichtbij op een 40 inch TV met de ontvanger op 1080i output.

Maar ehm, had KPN niet ook een ITV Online website waar je de meeste zenders ook kan bekijken vanaf de PC?.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 04-09-2013 22:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:02:
[...]

Maar ehm, had KPN niet ook een ITV Online website waar je de meeste zenders ook kan bekijken vanaf de PC?.....
Ja bitrate is tussen 1,2-1,4 Mbit maar op drukke momenten kan dat soms ook minder zijn 0,5 Mbit.
Afhankelijk van de monitor is full screen niet altijd even mooi op een tablet is het wel voldoende. Maar deze worden ook maar beperkt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dat je met KPN geen TV kunt kijken op je PC is onzin of beter gezegd, de werkelijkheid is een stuk genuanceerder.
Je kunt in je eigen netwerk TV kijken via de website itvonline, zijn volgens mij niet alle zenders maar sowieso de meest gangbare en het is nog niet zo lang geleden flink uitgebreid.
Daarnaast heb je nog apps voor Android, iOS, en sinds kort ook voor Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

ninjazx9r98 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:13:
Je kunt in je eigen netwerk TV kijken via de website itvonline, zijn volgens mij niet alle zenders maar sowieso de meest gangbare en het is nog niet zo lang geleden flink uitgebreid.
Daarnaast heb je nog apps voor Android, iOS, en sinds kort ook voor Windows 8.
Dit is het complete antwoord. Er is een website van KPN, waar je in je browser live TV kunt bekijken. Bitrate is momenteel 2Mbit op RTL4 (even voor je gekeken). Er zijn heel veel zenders te bekijken, maar wellicht niet alles. Ik zag in ieder geval wel alle NL zenders, belg, BBC, de Discovery/NG kanalen, HBO, etc. Ook is er de dienst uitzending gemist van KPN en je kunt in de programmagids bladeren (EPG) en opnames inplannen.
Dan heb je ook nog de apps waarmee je dit ook allemaal kunt doen: live TV kijken, EPG diensten, etc. Als je niet op je eigen WiFi zit met je smartphone/tablet kun je ook de app gebruiken alleen vervalt dan het live TV kijken.

Geen paniek dus, dat werkt allemaal prima vanaf andere apparaten dan de decoders.

En wat betreft die bitrate, er zijn altijd klagers en die lees je altijd meer op forums dan de mensen die het wel prima vinden. Kan het beter? Ja. Is het onacceptabel? Nee, dat niet, de HD zenders zien er op HD TV's gewoon goed uit. Is het beeld van kabelaars UPC en Ziggo scherper? Ja, dat dan weer wel, ondanks alles wat KPN beweert in hun advertenties.

[ Voor 13% gewijzigd door Pogostokje op 04-09-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ok, cool!! Dan zou het wel een optie zijn. Ik kijk meestal in Mediacenter (windowed) dus in een browser zou voor mij ook afdoende zijn. Meestal toch maar op 2e monitor erbij, als ik iets anders aan het doen ben, dus ik hoef op de PC niet persé HD kwaliteit.

Is ITVonline een extensie van de cloud bij IPTV? Oftewel, als ik er op inlog, zie ik ook mijn opgenomen spulletjes?

Hmm, ik gebruik trouwens nu in mijn Panasonic TV een smartcard, direct op de TV..dat zal wel niet meer kunnen straks dan.. weer een kastje erbij. Nog mooier zou het zijn als ik via mijn HTPC in de huiskamer op mijn TV kan kijken (waar ik nu ook al mijn series e.d. op kijk, in full HD) maar dat zal wel niet mogelijk zijn als je via een webbrowser moet klooien.

[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Als je op je eigen netwerk zit hoef je niet in te loggen, dat gaat automatisch.
Opnames zie je ook, zowel opgenomen als gepland.
Afspelen kun je ze echter niet, dat gaat alleen op de ontvangers, of dat in de toekomst anders wordt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:28:
[...]

Bitrate is momenteel 2Mbit op RTL4 (even voor je gekeken).
audio
Bitrate=128000
video
Bitrate="1600000" MaxWidth="854" MaxHeight="480"
Bitrate="800000" MaxWidth="480" MaxHeight="270"
Bitrate="1200000" MaxWidth="640" MaxHeight="360"
Bitrate="384000" MaxWidth="320" MaxHeight="180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:45:
Als je op je eigen netwerk zit hoef je niet in te loggen, dat gaat automatisch.
Opnames zie je ook, zowel opgenomen als gepland.
Afspelen kun je ze echter niet, dat gaat alleen op de ontvangers, of dat in de toekomst anders wordt geen idee.
Daar wordt nog hard aan gewerkt om dat mogelijk te maken ze willen eerst zoveel mogelijk zoniet alle zenders binnen afzienbare tijd beschikbaar maken op ITV Online Hierna worden de functies uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, okee, dus wel in ontwikkeling. Dat is iig al meer dan ze bij Ziggo hebben, daar is het nog steeds klooien met locale recorders. Ik denk toch dat ik misschien een poging ga wagen. Heb al een mail gestuurd aan reggefiber dat ze bij mij glas mogen aanleggen maar dat ik nog niet wil kiezen welke provider en wanneer. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die mail naar Reggefiber was leuk maar helpt niet om de 30% te halen... Als je glasvezel wil krijgen in Reeshof dan zal je een abonnement moeten nemen en hopen dat de 30% gehaald wordt. Maar dan heb jij in ieder geval je deel gedaan. Doe je dat niet dan moet je hopen dat genoeg andere mensen het wel doen. Pas dan zal Reggefiber (bij het huidige beleid) bij iedereen aanleggen.

@ allen: dank voor de aanvullingen. Al lezend wist ik het allemaal wel maar kom er maar eens op in 1 keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:49:
[...]

Uit het Tele2 topic heb ik begrepen dat zij de ook HD+ streams gebruiken i.c.m de Animo wel met een afwijkend zenderpakket
Wat stom dat ik dat nog steeds niet heb nagekeken... Is voor mij 1 belletje.

Kom er morgen even op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre, spaceone, eymey, ninja, bedankt ! voor jullie input, het is mij denk ik wel duidelijk zover.

Ik ben nog wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen bij providers, downtimes e.d., maar dat zal hier en daar op tweakers wel te vinden zijn hopelijk. Zo niet, zal ik zeker hier nog eens mijn licht opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Geen dank. Let wel even op: Ervaringen betreffende service, facturering etc.. zijn provider afhankelijk. Als je leest over storingen, downtime etc, bedenk dan dat dat niet bij de provider ligt maar bij de operator die de diensten levert. Dat is bijna overal KPN Wholesale of KPN ITNS. Als er bij KPN ITNS een storing is (zoals een paar maanden geleden zeer langdurig) geldt dat bij alle aangesloten providers. Dus alles behalve KPN en XS4All. En andersom werkt dat natuurlijk ook zo.
Met andere woorden: Daar kan die provider niets aan doen. Hoe en of zij dat communiceren is weer een heel ander verhaal natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zekers! :). Alleen wonen ze in De Maten, 1 van die fijne nep-glasvezel projecten van KPN :')

Ik heb overigens daar nog een gaststukje geschreven over de TV-streams O-)

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 04-09-2013 23:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Oh... dat is dan weer jammer. De Maten is nog wel heel ver weg voor FttH denk ik ja...

Verhuizen dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Krijg een 404 melding als ik klik naar jouw gastblog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat is iets wat ik dan nog ff aan de beheerder moet doorgeven (die hier overigens als het goed is ook mee leest :P ).

M'n ouders zijn overigens net 2 jaar terug verhuist naar De Maten toe :). Voor die tijd woonden ze in Lieren (hemelsbreed een kilometer naar het zuiden).

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 04-09-2013 23:57 ]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

B2

wa' seggie?

eymey schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:56:
Hmm, dat is iets wat ik dan nog ff aan de beheerder moet doorgeven (die hier overigens als het goed is ook mee leest :P ).
Hoi :w
De blog van Eymey komt binnenkort online, als de hele campagne gaat lopen (vanaf eind september)

• Lord_Dain
Hmm, hoe zit het eigenlijk met mijn basis tv abonnement. Ben ik nou wel of niet 'verplicht' om dat altijd af te sluiten? In dit geval bij Ziggo? Of kan ik gewoon alles wat ik van Ziggo heb, op zeggen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tv-abo is helaas altijd verplicht. als het om kabel gaat iig. Of je moet geen tv willen kijken :P Dan kan je het wel opzeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 05-09-2013 13:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Lord_Dain
als ik een glasvezel abbo heb + inclusief televisie, dan zit ik toch niet meer aan die kabel vast? Ik vind het vaag.

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 13:18 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, dan niet. Dan kun je het gewoon opzeggen. Mits je geen andere diensten van Ziggo hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 05-09-2013 13:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:18:
als ik een glasvezel abbo heb + inclusief televisie, dan zit ik toch niet meer aan die kabel vast? Ik vind het vaag.
Je kunt gewoon Ziggo opzeggen als je overstapt naar glasvezel inclusief televisie, .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 13:24 ]

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:24:
[...]

Je kunt gewoon Ziggo opzeggen als je overstapt naar glasvezel inclusief televisie, .
Okay.. de indruk wordt nl. gewekt..als jij bij bv XS4ALL op de overstapservice kijkt, geven ze aan alleen je bestaande Internet contract op te zeggen, maar niet je televisie abbo. Dat is in mijn geval niet mogelijk, ik heb een alles-in-een. Ik kan denk ik beter zelf opzeggen in het geval van overstappen, om misverstanden te voorkomen..

• eymey
Ergens klopt dat wel. Je kan niet je TV abbo op laten zeggen door je nieuwe provider. Dat moet je zelf doen.

Ik zou overigens wel pas Ziggo opzeggen als de nieuwe provider nummerportering e.d. in gang heeft gezet.

Verwijderd

bobsquad schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:54:
[...]

Daar wordt nog hard aan gewerkt om dat mogelijk te maken ze willen eerst zoveel mogelijk zoniet alle zenders binnen afzienbare tijd beschikbaar maken op ITV Online Hierna worden de functies uitgebreid.
In de laatste weken stopt op maandag / vrijdag rondt 20.30 op RTL7 soms de stream weer compleet 15/20 minuten later werkt de stream wel weer. Ik gebruik glas en UTP, de vorige zenders hebben dit probleem op dat moment volgens mij niet. Hetzelfde probleem heb ik vorig jaar ook eens 2 maanden gehad. Na mijn melding en van andere op het oude itv forum is het toen wel verholpen.

capaciteit probleem? Omdat het vorige ook tijdens voetballen op SBS6 voorkwam. Zal komende dagen dat eens weer controleren. Maar de beheerders moeten dit toch ook wel kunnen zien. Het is opzicht niet zo erg dat je tijdelijk maar een 0,5 Mbit stream krijg, maar als de stream compleet stopt.

Nog iets als jullie nog meer zenders toevoegen kan dan eens de lijst afhanelijk worden gemaakt van je abonnement?
Tijdens het zappeen op een normale tv krijg je toch ook alleen de zenders die kunt ontvangen en niet bij de overige zenders overal een stream deze zender kunt niet ontvangen.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:46:
Tijdens het zappeen op een normale tv krijg je toch ook alleen de zenders die kunt ontvangen en niet bij de overige zenders overal een stream deze zender kunt niet ontvangen.
UPC geeft ook alles weer, alleen dan een melding erbij dat er geen abbo voor is

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Lord_Dain
RoRoo schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:02:
[...]

UPC geeft ook alles weer, alleen dan een melding erbij dat er geen abbo voor is
Same bij Ziggo. Ik stel altijd de volgorde zelf in, voor zover mogelijk.

• Barre73
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:35:
[...]

Okay.. de indruk wordt nl. gewekt..als jij bij bv XS4ALL op de overstapservice kijkt, geven ze aan alleen je bestaande Internet contract op te zeggen, maar niet je televisie abbo. Dat is in mijn geval niet mogelijk, ik heb een alles-in-een. Ik kan denk ik beter zelf opzeggen in het geval van overstappen, om misverstanden te voorkomen..
Kleine nuance: De kabelaars accepteren alleen opzeggingen van analoge televisie abonnementen van de klant zelf. Niet van een nieuwe provider. Gevalletje pesten zullen we maar zeggen...
En ook al ben je zelf misschien van mening dat je geen analoog TV abonnement hebt bij Ziggo omdat je digitaal kijkt daar: Ergens op de achtergrond heb je dat stiekem nog wel. Dat zie je alleen niet.

Ergo: KPN zegt graag voor jou je telefoon en internet op bij elke partij maar je TV abonnement moet je zelf opzeggen bij Ziggo. Is dus de schuld van Ziggo.

Maar aangezien glasvezel compleet los staat van de kabel heeft dat er dus niets mee te maken. Er is geen Ziggo abonnement nodig om KPN Glasvezel te kunnen ontvangen.

• Lord_Dain
In dat geval zeg ik dan graag zelf op :P

Maar ik heb nog niets besloten. Heb een mailtje naar Reggefiber en XS4All gestuurd en hoop dat ze deze positief beantwoorden. Ik denk dat als ik voor glasvezel ga ik dan maar voor de meest betrouwbare provider ga en dat lijkt me op dit moment XS4ALL. Ik wil alleen dat ze er voor dat maandbedrag een gratis 2e ontvanger bij doen :) BTW ik neem aan dat XS4ALL niet offtopic is hier, het is immers zo goed als KPN en maakt ook nog eens gebruik van het KPN netwerk toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 16:36 ]

• eymey
De glasvezel topics zijn allemaal toch sowieso een beetje overlappend omdat het eigenlijk ruwweg om hetzelfde gaat.

Zo lang KPN maar in de vergelijking zit is dat voor een paar posts niet zo erg denk ik ;)

(maar het is uiteraard aan de mods om dit te bepalen).

• Barre73
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:35:
In dat geval zeg ik dan graag zelf op :P

Maar ik heb nog niets besloten. Heb een mailtje naar Reggefiber en XS4All gestuurd en hoop dat ze deze positief beantwoorden. Ik denk dat als ik voor glasvezel ga ik dan maar voor de meest betrouwbare provider ga en dat lijkt me op dit moment XS4ALL. Ik wil alleen dat ze er voor dat maandbedrag een gratis 2e ontvanger bij doen :) BTW ik neem aan dat XS4ALL niet offtopic is hier, het is immers zo goed als KPN en maakt ook nog eens gebruik van het KPN netwerk toch?
Bij KPN krijg je 2 ontvangers. Bij XS4all niet dan? Lijkt me vreemd. Product is bijna gelijk maar duurder.

Edit: Ik zie het net op de website. Dus je betaalt meer dan bij KPN maar je krijgt maar 1 ontvanger? Moet dan wel een hele goede club zijn...
Extra ontvanger voor 4,07 per maand...

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2013 20:15 ]

• Lord_Dain
Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:11:
[...]

Bij KPN krijg je 2 ontvangers. Bij XS4all niet dan? Lijkt me vreemd. Product is bijna gelijk maar duurder.

Edit: Ik zie het net op de website. Dus je betaalt meer dan bij KPN maar je krijgt maar 1 ontvanger? Moet dan wel een hele goede club zijn...
Extra ontvanger voor 4,07 per maand...
Helaas zie ik op zowel reggefiber in de vergelijking als op de bestelpagina van XS4ALL dat er maar 1 ontvanger bij zit. Dat is raar omdat je bij XS4ALL inderdaad duurder uit bent met dezelfde speed. Allebei de pakketten bieden daarnaast 1 jaar spotify en webtv.

Wel zie ik dat KPN uitzending+programma gemist heeft en XS4ALL alleen programma gemist.. (geen idee wat dit verschil inhoudt ik ken eigenlijk alleen uitzending gemist). Voor de rest zijn de beltarieven bij XS4ALL goedkoper voor vast bellen en duurder voor mobiel bellen. Maar echt grote verschillen zijn er niet behalve dan die 1e decoder.

@ehtweak, voor nieuwe abbonee's hebben ze tijdelijk eerste 3 maanden voor 45€75 ipv 76€.

Lees trouwens net in een oude post dat de huidige retentie van XS4ALL newszilla +- 35 dagen is..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 20:31 ]

• B2

B2

wa' seggie?

Hm.. onze website FiberApeldoorn.nl voor de vraagbundeling in Apeldoorn is nu een aantal dagen actief maar ik merk aan de reacties dat er nog veel weerstand is tegen glasvezel.

Ten eerste de prijs (glasvezel is duurder) en ten tweede het hele FttC verhaal in Apeldoorn. KPN heeft daar erg veel kapot mee gemaakt hier. KPN / Glasvezel wordt niet meer vertrouwd, er wordt niet begrepen dat de ene helft van Apeldoorn FTTH krijgt en de andere niet e.d...

En ik moet ze op beide punten gelijk geven. Zeker na de recente prijsverlagingen is UPC flink goedkoper. En met name in deze tijd is dat belangrijk voor mensen. Wil Reggefiber een voet aan de grond krijgen in Apeldoorn moeten de providers echt wat met de prijzen gaan doen.
En dat hele FTTC verhaal.. zucht.. ik wou dat het nooit in Apeldoorn was geweest. Overal moet je proberen te vertellen dat dat een mislukking was maar dat de mensen er voorlopig wel mee opgescheept zitten.

• eymey
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven :(.

KPN heeft in het verleden dingen echt weten te verkloten, en is daar eerlijk gezegd nog steeds mee bezig, met dat hele FttC verhaal. Mijn vader denkt ook nog steeds dat ze nu al 'glasvezel' kunnen krijgen omdat iedereen in De Maten dood gegooid is met reclame van KPN dat ze 'glasvezel' kunnen krijgen, om vervolgens diep teleurgesteld te zijn. Ik hoop dat KPN dit leest......

Ik kan me goed voorstellen dat mensen zeker nu liever bij UPC blijven (en eerlijk gezegd zit ik er ook aan te denken om daar een jaartje naar toe te gaan om eens te kijken hoe het nu in praktijk staat met bv. de Docsis 3.0 techniek). UPC heeft nu gewoon een bijna niet te kloppen propositie staan.

KPN heeft dus echt bergen werk te verzetten.

Een flinke groep enthousiastelingen (die ook in dit topic zijn te vinden) zal ook vast dik tevreden zijn met hoe KPN het product nu aanbiedt, maar een (ben ik bang) veel grotere groep zal glasvezel zoals KPN het aanbiedt alleen maar lastig vinden:

* Bestaande coaxnetwerk naar andere TV's niet meer kunnen gebruiken
* Bij iedere TV een set top box (en dan nog zet men er een maximum op en vraagt men per box extra huur, terwijl bij UPC tenminste het basispakket kosteloos is op zo veel extra TV's als je maar wil).
* De imagoschade bij iedereen die in FttC is getrapt omdat KPN het verdomde om het ook als zodanig te verkopen.

Verder weet ook inmiddels een ieder wel dat bijna alles op glasvezel op de 1 of andere manier afhankelijk is van KPN.

Nee..... als er niet snel bij iedere vraagbundeling nieuwe operators mee gaan doen en als men daar in de promotie ook niet op focust, zal het steeds moeilijker worden om mensen nog warm te krijgen voor glasvezel. En niet alleen in Apeldoorn. Pas als men ziet dat er ook ECHT meerdere partijen onafhankelijk van KPN mee gaan doen, misschien dan......

Erg, heel erg jammer :(. Want juist mede door de concurrentie door glasvezel zitten UPC en Ziggo tegenwoordig ook op het niveau waar ze nu op zitten.

Maar als glasvezel niet snel weer echt aantrekkelijk wordt, dan zal worst case KPN straks ontzettend verlies gaan draaien hierop en zal Reggefiber failliet gaan omdat nog nieteens 10% van de aansluitingen meer gebruikt zal worden.

En tsja, als je dankzij ITNS dan ook nog nieteens kan overstappen van bv. Lijbrandt naar Vodafone (wat ik zou willen), dan is een overstap naar UPC slechts een paar klikken, en een paar dagen om alle spullen in huis te hebben, verwijderd.....

Zo, ff m'n hart gelucht.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 05-09-2013 21:18 ]

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
eymey schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:16:
Verder weet ook inmiddels een ieder wel dat bijna alles op glasvezel op de 1 of andere manier afhankelijk is van KPN.
Tja in Almere kan je kiezen tussen UPC en semi KPN, In geval van semi KPN zit ik slechts vast aan het "TV signaal", voor telefonie, internet (snelheid) en de prijs is dus de keuze aan mij.
Maar als glasvezel niet snel weer echt aantrekkelijk wordt, dan zal worst case KPN straks ontzettend verlies gaan draaien hierop en zal Reggefiber failliet gaan omdat nog nieteens 10% van de aansluitingen meer gebruikt zal worden.
Kabels door de grond trekken doe je voor de lange termijn. UPC kabels liggen al een aantal jaren in de grond (naar mijn huis 29 jaar) ook UPC zal ooit moeten gaan investeren in iets nieuws, ik ga ervan uit dat dit dan geen coax meer is. Daarnaast mocht het met reggefiber fout gaan dan is er vast wel een doorstart, misschien onder een andere naam. Glasvezel zal nooit "dark fiber" worden.
Ik zie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven :(.

KPN heeft in het verleden dingen echt weten te verkloten, en is daar eerlijk gezegd nog steeds mee bezig, met dat hele FttC verhaal. Mijn vader denkt ook nog steeds dat ze nu al 'glasvezel' kunnen krijgen omdat iedereen in De Maten dood gegooid is met reclame van KPN dat ze 'glasvezel' kunnen krijgen, om vervolgens diep teleurgesteld te zijn. Ik hoop dat KPN dit leest......
Tja, ik zie het echt somber in nu steeds meer mensen op de prijs gaan (moeten) letten. Glasvezel krijgt weer het etiketje Duur terug. Wij tweakers snappen de voordelen van een hoge uploadsnelheid wel, maar leg dat maar eens aan de gemiddelde man/vrouw uit terwijl UPC nu goedkoper is.

Reggefiber kan aan het hele FTTC verhaal niks doen. Maar KPN wel. Eigenlijk zouden ze kenbaar moeten maken dat FTTC op termijn ook omgaat naar FTTH oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
* Bestaande coaxnetwerk naar andere TV's niet meer kunnen gebruiken
* Bij iedere TV een set top box (en dan nog zet men er een maximum op en vraagt men per box extra huur, terwijl bij UPC tenminste het basispakket kosteloos is op zo veel extra TV's als je maar wil).
* De imagoschade bij iedereen die in FttC is getrapt omdat KPN het verdomde om het ook als zodanig te verkopen.
Ik ben wel erg enthousiast over tv over UTP. Ik ben pas verhuisd waardoor ik de mogelijkheid heb om de gehele infrastructuur in huis aan te passen. Aangezien UTP met wat meer door een pijpje passen en goedkoper is dan een (goede) coax kabel vind ik het ideaal en is ook meteen de reden dat ik voor KPN heb gekozen. Nu zal dat in bestaande situaties niet zo makkelijk te zijn aanpassen. Maar uit mijn ervaring loopt bij mensen de coax meestal over de vloer of via een gaatje in het plafond. Nou is dat niet het grootste probleem om dat stukje te vervangen voor UTP (mee ook utp voor internet boven als je wilt).

Dan kom je daarna inderdaad met het probleem dat je meer tv's kan hebben dan dat je decoders krijgt van je provider. Bij KPN zijn dit er 2 (woonkamer en dus eventueel slaapkamer) en inderdaad €4 per maand per box meer (met een max van 6) vind ik wel een beetje veel. Maar toch zal voor de meesten 2 voldoende zijn (ga maar eens na, hebben je kinderen wel tv nodig op hun slaapkamer?).

UPC heeft inderdaad een prijsverschil vergeleken met (KPN) glasvezel maar toch zit daar een verschil in. Bij UPC krijg je minder bandbreedte voor die prijs. 74 Mbit wel te verstaan, wat weliswaar op de upload is (wat ik toevallig veel gebruik en dus voor mij belangrijk is). Maar daar zou je het prijs verschil al naar terug kunnen herleiden. Tevens vind ik dat we als nederlander een beetje van de "voor een dubbeltje op de eerste rang" mentaliteit af moeten. Natuurlijk moet je altijd onderhandelen voor een eerlijke en goede prijs. Maar houd er rekening mee dat glasvezel een opkomende markt is en veelal nog nieuw aangelegd moet worden waar ook extra kosten aan verbonden zijn. Kijk naar het verhaal T-mobile en hun netwerk capaciteit van een paar jaar geleden.

Aan de andere kant ben ik het volledig met je eens dat KPN FttC nooit glasvezel had moeten noemen en hiermee FttH een slechte naam mee heeft kunnen bezorgen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
B2 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:40:
[...]

Tja, ik zie het echt somber in nu steeds meer mensen op de prijs gaan (moeten) letten. Glasvezel krijgt weer het etiketje Duur terug. Wij tweakers snappen de voordelen van een hoge uploadsnelheid wel, maar leg dat maar eens aan de gemiddelde man/vrouw uit terwijl UPC nu goedkoper is.

Reggefiber kan aan het hele FTTC verhaal niks doen. Maar KPN wel. Eigenlijk zouden ze kenbaar moeten maken dat FTTC op termijn ook omgaat naar FTTH oid...
Idd. De bal ligt denk ik gewoon geheel bij KPN voor wat betreft Apeldoorn, maar ook andere toekomstige gebieden.

KPN zal in Apeldoorn hard aan de bak moeten, zeker in de FttC wijken, om sorry tegen consumenten te zeggen en om aan te geven dat hun partner Reggefiber wél echt glasvezel zal aanleggen. En op basis daarvan zullen consumenten dan een keus moeten gaan maken.

Maar ik denk (en dat ik dat moet zeggen doet wel een beetje zeer) dat UPC deze slag gewoon gewonnen heeft. En KPN kán in oudere gebieden nieteens over UPC heen want in die oudere gebieden haal je 100 mbit al nieteens als je TV aan het kijken bent. Laat staan meer dan 120.

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 06-09-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:22:

Helaas zie ik op zowel reggefiber in de vergelijking als op de bestelpagina van XS4ALL dat er maar 1 ontvanger bij zit. Dat is raar omdat je bij XS4ALL inderdaad duurder uit bent met dezelfde speed. Allebei de pakketten bieden daarnaast 1 jaar spotify en webtv.
...
Er zijn nog wat 'speciale dingen' bij Xs4all die anderen niet bieden.
Het hangt er echter vanaf of je daar prijs op stelt c.q. behoefte aan hebt.

Zaken zoals:
-fixed IPv4 en IPv6 adres(sen)
-data SIM card
-wel een goede router (Fritzbox ipv een Explodia geval)
-VoIP/SIP parameters vrijelijk beschikbaar.
-Directe online toegang tot je telefonie belgegevens, kostenoverzicht, etc. Nadat je een gesprek gevoerd hebt, kun je al DIRECT zien wat en hoe precies is. Dat doet UPC ook niet!
-B.v. extra TV pakketten kun je online activeren en weer de-activeren. Geen jaarcontracten, gewoon per direct.
-AV s/w beschikbaar (F-secure wordt aangeboden)
-port security instellingen. je kunt het zo open of zo closed maken als je zelf wilt.

Oh ja, ;) en de helpdesk die bereikbaar is op een gewoon 020 nummer en waar WEL technisch onderlegde c.q. geïnteresseerde mensen aanwezig zijn. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
eymey schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:44:
[...]

Idd. De bal ligt denk ik gewoon geheel bij KPN voor wat betreft Apeldoorn, maar ook andere toekomstige gebieden.

KPN zal in Apeldoorn hard aan de bak moeten, zeker in de FttC wijken, om sorry tegen consumenten te zeggen en om aan te geven dat hun partner Reggefiber wél echt glasvezel zal aanleggen. En op basis daarvan zullen consumenten dan een keus moeten gaan maken.

Maar ik denk (en dat ik dat moet zeggen doet wel een beetje zeer) dat UPC deze slag gewoon gewonnen heeft. En KPN kán in oudere gebieden nieteens over UPC heen want in die oudere gebieden haal je 100 mbit al nieteens als je TV aan het kijken bent. Laat staan meer dan 120.
Ik moet eerlijk bekennen, ik zit in een 'oud' gebied maar kan prima de snelheid van 100 Mbit aan. Ook als ik daarnaast nog TV aan het kijken ben. Misschien ligt dat ook wel een beetje aan de (leuke referentie) "explodia box" welke ik niet gebruik. Wel is het geval dat ik geen 500 mbit snelheden aankan op het netwerk wat er nu ligt, maar of ik daar nu zo'n problemen mee heb? Nee ik denk het niet.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
B2 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:40:
[...]
Ook ik vind het lastig hoor. Vanuit mijn werk en hobby zie ik het voordeel wel in, maar om heel eerlijk te zijn ik gebruik op dit moment de bandbreedte die ik nu heb, 60/6mbit, niet eens optimaal. Af en toe om iets te downloaden van usenet. Dat het toekomstvast is daar ben ik wel van overtuigd, alleen schieten mensen er financiëel niet mee op. Ik denk dat reggefiber en partners hier een steek laten vallen. Desnoods doe je het eerste jaar een super aanbieding om klanten binnen te halen, maar het blijft bij 'de eerste 3 maanden 20€ korting'. Sja, wat zal ik zeggen. Ik zal moeten lullen als brugman om thuis te kunnen verkopen dat ik over wil stappen op een abonnement van 82€/m van XS4ALL, terwijl we op dit moment 53€/m betalen. Okee, bij XS4ALL zit er wel spotify in en Newszilla (iemand hier ervaring mee?) dus dat scheelt per maand 10+7 = 17€, maar dan nog is het 82-17-53= 12 € / m duurder voor bandbreedte die ik op dit moment ook al niet volledig gebruik. Okee, laat ik eerlijk zijn, voor TV kijken en opnemen in 'the cloud', maar ja..is dat het 12€ waard op dit moment?
ehtweak schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:50:
[...]
Er zijn nog wat 'speciale dingen' bij Xs4all die anderen niet bieden.
Het hangt er echter vanaf of je daar prijs op stelt c.q. behoefte aan hebt.

Zaken zoals:
-fixed IPv4 en IPv6 adres(sen)
-data SIM card
-wel een goede router (Fritzbox ipv een Explodia geval)
-VoIP/SIP parameters vrijelijk beschikbaar.
-Directe online toegang tot je telefonie belgegevens, kostenoverzicht, etc. Nadat je een gesprek gevoerd hebt, kun je al DIRECT zien wat en hoe precies is. Dat doet UPC ook niet!
-B.v. extra TV pakketten kun je online activeren en weer de-activeren. Geen jaarcontracten, gewoon per direct.
-AV s/w beschikbaar (F-secure wordt aangeboden)
-port security instellingen. je kunt het zo open of zo closed maken als je zelf wilt.

Oh ja, ;) en de helpdesk die bereikbaar is op een gewoon 020 nummer en waar WEL technisch onderlegde c.q. geïnteresseerde mensen aanwezig zijn. :+
Een goede router en die SIM card, zijn zeker geen overbodige luxe. Nu hoop ik wel dat die SIM card niet nodig is, maar ik heb hier al een Huawei mifi liggen dus dat is wel relaxed. Per maand activeren en deactiveren kan ik me ook wat bij voorstellen, praktisch. Kan je je router ook managen? Wordt mijn eigen router overbodig of kan ik de Fritzbox in bridge mode zetten (en zou je me dat aanraden uberhaupt of is het een ubertolle router?).

De Helpdesk.. tja. Kreeg vanochtend een mailtje en buiten dat mijn naam in het antwoord verkeerd gespeld was (gebeurt vaker) liet de dame van de helpdesk aardig wat steken vallen.

Op mijn vraag of het niet mogelijk was om 2 ontvangers standaard te krijgen, werd aangeggeven 'dit is een afweging die gemaakt is bij het samenstellen van het pakket'. Lekker onduidelijk antwoord, zeg dan gewoon nee. Ik snap ook wel dat het een standaard pakket is.

Op mijn vraag waarom ik via de reggefiber en via de eigen XS4ALL website, 2 verschillende acties zie voor nieuwe leden, kreeg ik het volgende zeer vage antwoord "Dit omdat u de actie krijgt die loopt op het moment dat de aanvraag voor Glasvezel gedaan wordt. Hierdoor is het mogelijk dat de actie die wij op dit moment hebben verlopen is op het moment van uw aanvraag en hier een andere actie voor in de plaats is gekomen. " - Ehh? Maar die actie loopt toch op dít moment EN ik zou toch op dit moment de aanvraag doen als ik nu de knoop doorhakt? snapt iemand deze opmerking? Feit is gewoon dat ze 2 verschillende aanbiedingen hebben voor het exact zelfde pakket.... en dat is afhankelijk van de wijze waarop je besteld (via reggefiber of direct bij xs4all)....zou niet moeten kunnen.

Op mijn vraag of er usenet aangeboden wordt krijg ik te lezen "Wij bieden helaas geen Usenet service." - Wát? Ik zie toch op de XS4ALL site dat er Newszilla wordt aangeboden? Hoe zit dit nou?

Dus ik ben niet echt onder de indruk van mijn eerste helpdesk contact. Misschien een stagiaire ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste is gewoon dom. Newszilla is van XS4all en beschikbaar voor al hun klanten.
Wat het verschil betreft denk ik dat je de informatie via Reggefiber niet altijd kan vertrouwen. Althans: als er een partij extra tussen zit zal de informatie eerder achterhaald zijn. Dus de meest up to date info via de provider zelf. Daar ga ik van uit.

En ik wilde al reageren op de post van ehtweak dat de helpdesk van XS4all een stuk minder voorspelbaar is geworden. Sommige mensen zijn nog heel goed onderlegd, maar sommigen niet. En dat was vroeger niet het geval..

Kijk hier even naar. Er staat: wordt niet officieel ondersteund?

https://www.xs4all.nl/kla...ck/overige/nieuwsgroepen/

P.S. misschien toch over naar het XS4all topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:21:
[...]

Dus ik ben niet echt onder de indruk van mijn eerste helpdesk contact. Misschien een stagiaire ofzo?
Misschien een Telfort miepje dat xs4all erbij doet? Telfort biedt nl géén usenet aan.
Overigens: wanneer je ipv6 kan regelen (via tunnelbroker oid) kan je zelf Newszilla testen: is gratis voor ipv6 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Iets vreemds bij een KPN Experia box, het lijkt er op of er port security op de experia box is gekomen (Firmware Update), Kennis heeft altijd een Router/Accesspoint aangesloten op experia box om extra wireless dekking in huis te kunnen hebben, op de een op andere dag stopt hij hiermee, en krijgt de router geen link meer op de switch(In de experiabox)

Als ik een Linksys Router aansluit op de switch poort van de Experia box, geeft hij een knipperende link status op de Experiabox Switch, Dus nu ineens 2 routers die geen link meer krijgen op de experia box.
Waar voorheen er netjes links was en DHCP offers vanaf de Experia via de andere router werden doorgegeven. Sluit ik nu een werkstation aan op dezelfde poort, gelijk link en DHCP offer en werkt naar behoren.

Nu kpn gedwongen een andere experia op te sturen (kreeg natuurlijk de tekst dat het e,a niet ondersteund was etc) om te kijken of daarmee het euvel verholpen is.

Andere ervaring dat als een een Wirelles Router aansluit op de experia box hij uberhaupt geen link krijgt?
Gaat om een Arcaydian VGV Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Lord_Dain: Wat betreft dat thuis moeten verkopen waarom naar een duurder abbo te gaan, tsja, daar heb ik dan weer minder last van :). We verdienen samen genoeg om ook een behoorlijk maandelijks budget voor eigen dingen over te houden (waar ik in deze tijd zeer dankbaar voor ben) en alswe wat meer uitgeven aan internet en dergelijke voor mijn hobby, dan heeft m'n vriendin daar niet zo'n probleem mee.

Voor haar is het meest belangrijk dat alles werkt en dat de TV set top box gebruiksvriendelijk is en dat ze er uitzending gemist tot 10 dagen terug mee kan doen (wat ik bij Lijbrandt vooralsnog nog steeds gratis heb).

Dat is trouwens nog steeds een tegenhouder om naar UPC te gaan: Daar moet je al naar het Royaal pakket toe om 10 dagen uitzending gemist te krijgen.

Iig.... ik zelf wil (en kan) dus best wat meer betalen als ik daar voor meer upload krijg en (als ik voor xs4all zou kiezen) native ipv6 en dergelijke.

Maar met deze (kleine) niche categorie consumenten gaat Reggefiber het hele glasvezel gebeuren gewoon niet rendabel krijgen/houden.

Ik kan verder voor niemand die ik ken een argument bedenken waarom ze voor glasvezel zouden moeten kiezen. Hoe graag ik ook zou zien dat OVERAL een echt breedband alternatief voor Ziggo en UPC komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@eymey, op zich is het geen probleem, maar ik vind het juist wel cool om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen. Zo zijn we de afgelopen jaren op bijna alle vlakken van abonnement gewisseld omdat blijkt dat dat vaak goedkoper is. Bij Ziggo zitten we echter al een hele tijd en wat ik irritant vind is dat ze voor bestaande klanten helemaal niets extra doen. Als ik bv. een ontvanger erbij wil dan kan ik gewoon 200€ lappen terwijl een nieuwe klant weer wordt gemazzeld.

Ik zou er trouwens ook voor kunnen kiezen om basispakket TV te houden van Ziggo i.c.m. een glasvezel Internet only. Dan heb ik de voordelen van Internet via glasvezel en kan ik wel via de kabel blijven kijken. Maar ja dan kan ik misschien beter overstappen op glasvezel i.c.m. een provider die ook de analoge en dvb-c nog doorgeeft, toch?

Ik heb er bv. niet bij stilgestaan dat ik nu ook vaak radio luister via het binnenkomende coax signaal van Ziggo en dat dit bij puur IPTV over de tv loopt...

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep. Dat is bij mij ook 1 van de redenen geweest om voor een ITNS provider te kiezen ( Telfort, Vodafone, ladida, etc. ).

Nog een reden was dat, ivm gecodeerd IPTV signaal, ik iig nog een ongecodeerd DVB-C basispakket krijg om zelf op te nemen (doen we toch het meeste van de publieken en die zijn ook mooi in HD via DVB-C).

Maar goed, tegenwoordig heeft UPC dus ook een zelfde onversleuteld basispakket via DVB-C. Ik heb er ook lang over zitten denken om TV only te nemen bij UPC en dan internet via glas. Echter, m'n vriendin is toch gewoon erg gehecht aan een gebruiksvriendelijke uitzending gemist op de TV die tot 10 dagen terug gaat.

En bij UPC ben je voor tv only dan alweer vrij snel te duur uit (en bij internet only van XS4ALL net zo). Dat vind zelfs ik te gortig :).

Vodafone zou voo rmij op dit moment de beste prijs-functionaliteitverhouding hebben. Maar ja, ITNS verhindert een soepele overstap.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 06-09-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Lord_Dain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:23:
Ik heb er bv. niet bij stilgestaan dat ik nu ook vaak radio luister via het binnenkomende coax signaal van Ziggo en dat dit bij puur IPTV over de tv loopt...
Op elke decoder zitten ook audio uitgangen die je zo in je versterker kunt stoppen. Dan kun je prima radio luisteren met de TV uit. Enige nadeeltje daarbij is dat je eigenlijk wel even het zenderoverzicht moet uitprinten want je hebt er nogal wat en ze zitten net als de TV zenders op een volgorde waar je zelf niks aan kunt instellen ... en als de TV uit staat zie je niet de zendernaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@eymey, mag ik vragen waar je nu zit? Ik heb een vermoeden, Telfort?
met onversleuteld bedoel je, dat je niet per sé aan een UPC ontvanger (meer) vast zit? of dat je ook geen smartcard meer nodig hebt?
@pogostokje, zo doen we het nu ook bij 1 TV bij ons thuis, die boven staat. mbv Logitech Harmony ab's is het ook nog eens redelijk te automatiseren..maar het is niet ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb ik opgelost met een harmony one, ik heb in de display de radio zenders van KPN opgenomen (met logo)
Logitech zo ingesteld dat hij mijn versterker en IPTV onvtanger instelt en dan radio zenders afspeelt. (geen tv nodig) IPTV ontvanger zit via HDMI op mijn versterker

Kost wat, maar dan heb je eigenlijk weer radio op de normale manier.

[ Voor 3% gewijzigd door itxs op 06-09-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
itxs schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:38:
[...]

Heb ik opgelost met een harmony one, ik heb in de display de radio zenders van KPN opgenomen (met logo)
Logitech zo ingesteld dat hij mijn versterker en IPTV onvtanger instelt en dan radio zenders afspeelt. (geen tv nodig) IPTV ontvanger zit via HDMI op mijn versterker

Kost wat, maar dan heb je eigenlijk weer radio op de normale manier.
Bij mij in de huiskamer zou ik het ook zo kunnen oplossen. Op dit moment zit de smartcard+coax direct op de Panasonic TV dus zou radio luisteren onhandig zijn, omdat de audio via optical out van de TV -> versterker gaat. Bij een nieuwe provider is dat een kwestie van ontvanger video -> TV en dan (ik neem aan dat het ook optical out is?) ontvanger audio naar de versterker en een nieuwe activiteit in de AB leren

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...
Ook hier weer...dat kan natuurlijk ook anders.
Onze Pioneer Receiver gebruikt de radiostreams die de diverse radiozenders op het interpret broadcasten. M.a.w. eenmalig je favoriete zenders copy & pasten en je kunt radio luisteren, zonder dat er verder andere kastjes aan hoeven te staan... als je interpret pijp maar werkt.
Hetzij via WiFi, hetzij bedraad (in ons geval bedraad).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:37:
@eymey, mag ik vragen waar je nu zit? Ik heb een vermoeden, Telfort?
met onversleuteld bedoel je, dat je niet per sé aan een UPC ontvanger (meer) vast zit? of dat je ook geen smartcard meer nodig hebt?
@pogostokje, zo doen we het nu ook bij 1 TV bij ons thuis, die boven staat. mbv Logitech Harmony ab's is het ook nog eens redelijk te automatiseren..maar het is niet ideaal.
Eymey zit bij Lijbrandt en onversleuteld is zonder smartcard inderdaad. Net als nu bij de glasvezelaanbieders (die coax bieden).

@Eymey: Max 1,5 week downtime is ook niet acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:57:
[...]

Ook hier weer...dat kan natuurlijk ook anders.
Onze Pioneer Receiver gebruikt de radiostreams die de diverse radiozenders op het interpret broadcasten. M.a.w. eenmalig je favoriete zenders copy & pasten en je kunt radio luisteren, zonder dat er verder andere kastjes aan hoeven te staan... als je interpret pijp maar werkt.
Hetzij via WiFi, hetzij bedraad (in ons geval bedraad).
Meh, dan moet de receiver wel internet stroompjes aankunnen. Helaas kan die van ons, ook een Pioneer, dat nog niet. Dat zou wel vet zijn als dat kan, maar is een flinke investering. Ik zou dan immers ook een versterker willen die HDMI return channel, 3D etc, ondersteunt. Dus alleen een optie met flinke investering, op dit moment moet het nog ff ouderwets met een optical out uitgang :)

@Barre, onversleuteld, wel relaxt. Dan kan ik voorlopig nog de ontvanger van Ziggo gebruiken en de directe aansluiting op de TV in de huiskamer (+ de Anysee op mijn eigen PC). Lijbrandt is toch overgenomen door Telfort?

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat klopt :-)

Smartcard van ZIggo uit je ontvanger halen en in je ontvanger frequentie en netwerkID aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Als het écht maximaal 1,5 week zou zijn en het liefst zonder dat iemand eigenlijk buiten de procedures om z'n boekje te buiten zou moeten gaan, dan zou ik dat acceptabel vinden. 1,5 week behelpen met internet op de mobiel en met ned. 1, 2 en 3 via DVB-T is best te doen. Uitloop naar 2 zouden we ook nog niet moeilijk over doen. Maar veel meer moet het niet worden.

@Lord_Dain: Ik ben het wel met je eens, m.b.t. je dilemma rond radio luisteren. Tenzij je een (home cinema) receiver hebt die ook internetradio kan afspelen gaat er wat mij betreft niets boven good old FM via CATV signaal (zij het UPC, zij het ITNS). Een Logitech harmony of een uitgeprint zenderoverzicht is op zich een aardige workaround en als dat het enige zou zijn wat ik zou opgeven door KPN of XS4ALL glasvezel te nemen, dan zou dat nog te overwegen zijn.

Maar FM en een onversleuteld DVB-C basispakket zijn wel twee belangrijke selling points voor mij. En die worden dus door zowel ITNS als UPC waar gemaakt.

Verder wat Barre73 zegt: je kan het DVB-C verhaal gewoon via je Ziggo ontvanger (of TV met DVB-C) gebruiken. Wel wederom met die beperking dat je alleen het basispakket hebt met alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD. Maar dan moet je dus bij een ITNS provider gaan.

En idd, Lijbrandt is over genomen door KPN. Nieuwe abbo's worden ook niet meer verkocht en gaan via Telfort. Maar bestaande abbo's worden tot nu toe nog niet gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:00:
[...]
Max 1,5 week downtime is ook niet acceptabel?
Wanneer een provider zoveel vertrouwen heeft in zijn eigen processen dat hij die 1,5 week garandeert, dan wel.
En garantie bedoel ik in de wettelijke betekenis, dus de absolute toezegging dat het (wat er ook gebeurt) max 1,5 weken duurt en een (gefixeerde) schadeloosstelling voor iedere dat dat het langer duurt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik had Vodafone zelfs nog voorgesteld dat ik tijdelijk ADSL van ze kon krijgen (dat bieden ze ook aan) om de overstap te overbruggen. Maar helaas, dan houden ze wel weer vast aan hun eis dat je bv. wel ADSL kan nemen ter overbrugging, en dan 3 maanden op ADSL blijven voor je een upgrade naar glas kan aanvragen 8)7

Maaar goed, dat laatste even terzijde en offtopic.

@Barre73: Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal van max. 1,5 week ;)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 06-09-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@eymey, waarom ben je eigenlijk zo enthousiast over Vodafone? Ik lees aardig wat horror verhalen van gebruikers op hun eigen forum, dat de service bar slecht is en dat ze maanden wachten op een werkende verbinding, met amper/geen communicatie over de status van de aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Enthousiast ben ik verre van.

Echter, de "horrorverhalen" moet je ook wel weer in het perspectief zien dat mensen vaak alleen posten als ze klachten hebben. Ik ken ook al meerdere mensen die glasvezel hebben genomen bij Vodafone, en die gewoon correct en snel een aansluiting hadden. Sterker nog, dat aantal is denk ik groter dan de problemen die ik lees in het Vodafone topic.

De 'service' die bij Vodafone wordt ervaren is verder niet heel veel anders/slechter dan wat ik bij Lijbrandt gewend ben/was. Jammer genoeg niet echt klaar voor de gewone consument (beetje op niveau UPC en Ziggo aan het begin van deze eeuw), maar met wat doorzetten kom je er wel.

En ondanks dat Vodafone eigenlijk een soort white label ITNS bittenschuiver is hebben ze wel wat voordelen:

* Eigen afspraken met tv-zenders, dus op IPTV toch een best wel mooier (vooral meer HD zenders in het standaardpakket) pakket dan bij bv. Telfort.
* Als het goed is blijvend uitzending gemist tot 10 dagen terug.
* Geen onderdeel van KPN en op dit moment heel erg bezig om in Europa ook op 'vaste' netwerken voet aan de grond te krijgen. Dat merk je op dit moment aan het feit dat ze op overnamepad zijn van o.a. het moederbedrijf van UPC, maar ze hebben ook al een kleinere glasvezel-speler ( Wiericke ) over genomen. Duidelijk is dat hun uiteindelijke doel is om hard te gaan concurreren met KPN.

Oftewel, genoeg reden voor mij om het eens bij Vodafone te proberen. Slechter dan op dit moment bij Lijbrandt kan iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm ok. Dus Vodafone gebruikt wel het netwerk van KPN, maar de dienst zelf komt niet vanaf de ITNS van KPN maar vanaf de eigen ITNS infrastructuur.. hoe zit het met het non analoge/dvb-c stuk? Neem aan dat dit dan via IP/netwerk bekabeling naar daarvoor bestemde ontvangers loopt? Echter ook hier dus geen cloud functionaliteit? Ik begrijp nu inmiddels dat KPN/XS4ALL wel cloud heeft maar geen analoog/dvb-c, maar andersom begrijp ik niet helemaal waarom ITNS geen cloud zou hebben/aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even stukje historie en uitleg:
Tot anderhalf jaar geleden had je KPN Wholesale als operator en je had WGDO. Die laatste was een operator die door Reggefiber was opgericht om diensten te kunnen leveren over het glasvezelnetwerk. In de tijd van de eerste aanleg was er namelijk niemand die de diensten wilde/kon leveren. Dan krijg je een kip-ei verhaal en om dat te doorbreken werd WGDO opgericht. Dan spreken we over een jaar of 7 geleden schat ik. Kan ook iets langer zijn.

Je had ook het bedrijf Glashart Media (GHM). Dat leverde televisiediensten aan WGDO en later ook aan KPN Wholesale. Daardoor had KPN Wholesale ineens twee soorten stromen voor providers om af te nemen: Haar eigen product met internet, telefonie en alleen IPTV (en eigen KPN streams die ook voor ADSL werden gebruikt), en daarnaast diezelfde internet, telefonie en TV via GHM. Via GHM kwamen dan de TV streams die wat beter waren, ook andere zenderpakketten, maar vooral ook analoge/DVB-C signaal via de tweede glasvezel die je huis in loopt.
Verder had je de ISP-fabriek voor providers die echt helemaal niets wilden doen op technisch vlak. Daar kon je gewoon alle diensten afnemen op internet en telefonie gebied en jouw naam op laten plakken. GHM en de ISP fabriek waren eigendom van Reggeborgh, de moedermaatschappij van Reggefiber,.

Anderhalf jaar geleden werd besloten dat er voldoende partijen op de markt waren om alles te verzorgen en dat Reggeborgh/Reggefiber zich alleen nog hoefde te richten op haar hoofdtaak, het aanleggen en in stand houden van netwerken. Niet van de diensten. Alle voornoemde bedrijven zijn toen verkocht aan KPN (was al eerder afgesproken in een joint-venture overeenkomst) en zijn daar ondergebracht in een compleet apart bedrijfsonderdeel: KPN-Internet, Telefonie en Netwerkservices., ITNS. Het is dus een naam, geen ding. Dat bestaat dus binnen KPN nu naast de reeds lang aanwezige afdelingen voor internet, telefonie, TV etc.. maar als apart onderdeel. Zit ook in Hoofddorp en niet in Amersfoort zoals de andere KPN Operator onderdelen.
De verwachting is natuurlijk wel dat dit op den duur opgaat in elkaar maar wanneer is niet bekend.

Dat aparte onderdeel levert dus aan providers de voormalige GHM diensten qua TV (incl coax signaal), en de ISP Fabriek diensten telefonie en internet. Een en ander voor zover gewenst. Vodafone neemt dus alles af en plakt er alleen een naampje op. Zelfs de technische helpdesk van Vodafone wordt door ITNS medewerkers in Hoofddorp gedaan. 1 uitzondering: Je kan zenders aanpassen in het standaard GHM pakket mits je zelf de rechten hebt geregeld voor die andere zenders. Vodafone heeft dat voor een paar zenders en daarom wijkt het voor hen af van de anderen.
Maar technisch gezien heeft Vodafone dus geen enkel eigen netwerk. Sterk in tegenstelling tot hun mobiele tak...

Alle IP signalen worden door KPN Wholesale afgehandeld middels een glasvezelbackbone naar de CityPoP in jouw woonplaats en daar verder naar de verschillende AreaPoP's. Daar wordt met eenhet patchkabel op 1 van jouw 2 vezels gezet en zo verder naar jouw woning en in je FTU (dat ding in je kamer/meterkast.

Het analoge signaal begint in een headend, of wel een centraal punt voor kabelsignalen. Daar zijn er in Nederland niet zo veel van. Ik schat enkele tientallen. Vanaf daar gaat het via gehuurde vezels over een backbone naar dezelfde CityPoP en zo weer naar de AreaPoP's. Dus volledig van elkaar gescheiden qua vezel. In de PoP komt het binnen op een router en vanaf daar naar een verdeelbord. Een hele grote splitter zeg maar. Alleen die splitter is in gebruik met glasvezelatchkabels, niet met coax. Jouw woning wordt vanaf dat verdeelboard ook gepatcht, maar dan op de tweede vezel en zo verder naar je FTU. De FTU is dus zo ingedeeld dat bij het plaatsen van de NT het digitale deel van de NT verbinding maakt met de digitale vezel en het coax deel van de NT met de andere vezel. De NT zet het om in een signaal waar je coaxkabel wat mee kan en zo komt het de F-connector van je NT uit. Klaar voor jou om aan te sluiten.

Antwoord op je vraag over ITNS en clouds: Geen enkele reden anders dan dat ze het niet zo hebben ingericht. Kost boel geld en moeite om dat om te bouwen maar KPN had het eerst ook niet en nu wel, dus het kan wel. Sterker nog: als je een KPN decoder met harde schijf had om op te nemen kon dat op gegeven moment daar niet meer mee, ook al had je gewoon die 160Gb harddrive er in zitten. Die werd met een firmware-update gewoon uitgeschakeld..

Aangevuld n.a.v. reactie Eymey.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vrijdag op mijn pc ongeveer aan 1 Mbit aan inkomend verkeer terwijl de pc niks aan het doen was.
Deze PC is aangesloten via een DD-wrt router welke weer een verbonden is met het ZTE modem (DMZ mode).

Wireshark gestart om eens het verkeer te bekijken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
No.     Time        Source                Destination           Protocol Length Info
      1 0.000000    192.168.1.254         224.0.0.1             IGMP     60     V2 Membership Query, general

Frame 1: 60 bytes on wire (480 bits), 60 bytes captured (480 bits)
Ethernet II, Src: AsustekC_ed:d:, Dst: IPv4mcast_00:00:01 (01:00:5e:00:00:01)
Internet Protocol Version 4, Src: 192.168.1.254 (192.168.1.254), Dst: 224.0.0.1 (224.0.0.1)
Internet Group Management Protocol

No.     Time        Source                Destination           Protocol Length Info
      2 0.000310    169.254.255.1         224.0.0.1             IGMP     60     V2 Membership Query, general

Frame 2: 60 bytes on wire (480 bits), 60 bytes captured (480 bits)
Internet Protocol Version 4, Src: 169.254.255.1 (169.254.255.1), Dst: 224.0.0.1 (224.0.0.1)

3 0.000534    192.168.1.254         224.0.0.1             IGMP     60     V2 Membership Query, general

Frame 3: 60 bytes on wire (480 bits), 60 bytes captured (480 bits)
Internet Protocol Version 4, Src: 192.168.1.254 (192.168.1.254), Dst: 224.0.0.1 (224.0.0.1)

4711 1.000107    169.254.255.1         224.0.0.1             IGMP     60     V2 Membership Query, general

Frame 4711: 60 bytes on wire (480 bits), 60 bytes captured (480 bits)
Internet Protocol Version 4, Src: 169.254.255.1 (169.254.255.1), Dst: 224.0.0.1 (224.0.0.1)

Rondt de 4700 IGMP queries per second (multicast?). Daarna ingelogd op de DD-wrt router en de cpu stond op 100%. Standaard heb ik de firewall wel ingeschakeld op de DD-wrt router, maar niet de optie ping blokkeren.

Standaard wordt IGMP verkeer vanaf het internet geblokkeerd door de ZTE modem, maar als je DMZ mode gebeurt dit niet bij het ZTE modem. De V8 blijft ook verkeer IGMP blokkeren ook in DMZ mode.

Wat is standaard voor een router als je die in DMZ mode zet, alle IGMP te blokkeren of door te laten naar het opgegeven ip adres op je lan.?

Vervolgens de optie ping blokkeren ingeschakeld, cpu terug naar 2-3% en werdt geen IGMP verkeer meer door gelaten naar mijn pc meer.

Ik gebruik mijn Synology NAS als een Syslog Server voor mij router.

Zijn deze IGMP queries afkomstig vanaf het internet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lord_Dain schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:05:
Hmm ok. Dus Vodafone gebruikt wel het netwerk van KPN, maar de dienst zelf komt niet vanaf de ITNS van KPN maar vanaf de eigen ITNS infrastructuur.. hoe zit het met het non analoge/dvb-c stuk? Neem aan dat dit dan via IP/netwerk bekabeling naar daarvoor bestemde ontvangers loopt? Echter ook hier dus geen cloud functionaliteit? Ik begrijp nu inmiddels dat KPN/XS4ALL wel cloud heeft maar geen analoog/dvb-c, maar andersom begrijp ik niet helemaal waarom ITNS geen cloud zou hebben/aankunnen.
Barre73 legt het in zijn post helemaal perfect uit, maar kort samenvattend:

De Vodafone dienst zelf komt dus wél bij ITNS vandaan. Vodafone gebruikt zowel internet van ITNS (voorheen dus de ISP fabriek) als ook TV, telefonie en dus ook de servicedesk.

Alleen 1 ding doen ze wel zelf en dat is afspraken maken met zenders. Daarom kunnen ze op IPTV andere pakketten bieden dan de providers die ook de inhoud van de pakketten (en dus het betalen daarvoor aan de zenders) aan ITNS over laten.

Analoog en DVB-C zijn echter wel weer bij alle aanbieders, dus ook Vodafone gelijk. Aangezien dat, zoals Barre73 mooi uitlegt, van 'headends' tot aan de City PoP's en Area PoP's getransporteerd wordt en daar verdeeld over alle aansluitingen die via ITNS lopen. De inhoud daarvan kan dus niet per abonnee aangepast worden.

Analoog en DVB-C moet je eigenlijk gewoon net zo zien als bij de kabelaars. Alleen gaat het signaal bij de kabelaars al in de wijk-hub (of bij moderne netwerken nog iets dichter bij jouw huis) over op de vertrouwde Coax kabel. Bij ITNS gaat het pas in jouw meterkast over op Coax.

Het cloud opname gebeuren is gewoon puur een kwestie van "Glashart Media heeft het nooit geboden, ITNS nu dus ook niet". Technisch kan het allemaal maar het IPTV platform van ITNS heeft op dit moment die mogelijkheden gewoon niet. Het is namelijk compleet verschillend van het platform van Interactieve TV van KPN.

@Spaceone: Het komt op mij een beetje over als gewoon slechte configuratie in de software van de Experiabox. Dat met dat ping verhaal kan ik niet helemaal volgen, maar het lijkt me dat het apparaat op de DMZ poort op ping zou moeten reageren. Dus in jouw geval jouw router.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 07-09-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tja sorry... ik wou het kort houden maar schoot een beetje uit :-)

Dank voor de aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Okay, barre en eymey, damn wat een mooie verhalen, weer wat geleerd vandaag.. bedankt voor de tijd en moeite. Kan je IPTV via ITNS, dan wel als interactief beschouwen?

FF voor mijn thuissituatie beeld schetsen;

Ik heb nu
a- huiskamer COAX + netwerk kabel , in gebruik voor televisie COAX direct op TV (via smartcard)
b- slaapkamer COAX + netwerk kabel , in gebruik voor televisie COAX op Ziggo Samsung HD recorder
c- werkkamer COAX + netwerk kabel, nu in gebruik voor televisie COAX op Anysee DVB-C decover

Even het IPTV adertje beschouwend, deze geeft als ik 't zo zie op de Vodafone site, TV door via een TV App - helaas alleen op Android of iPad. Niet zoals bij KPN/XS4ALL ook via een browser app. In dat geval zou ik dus het 2e adertje gebruiken via coax vanaf het binnenkomst punt, naar de DVB-C decoder op mijn PC .. Check. Interactief: Nee, want 'gewoon' kabel. Ik heb dan natuurlijk wel 'opneem' functionaliteit in de vorm van Windows Media Center.

Interactieve TV, zoals het bij Vodafone benoemen, kijken of ik dat dan ook begrijp. Gaat over het IPTV adertje en je sluit hierop een HD ontvanger (of recorder) aan via UTP vanaf je Vodafone modem. Heeft guide functionaliteit en volgens Vodafone kan ik ook in een digitale videotheek (on demand) zaken kijken. Ik zie dat je uitzending gemist ook krijgt - via de HD ontvanger neem ik aan?

Als ik voor Vodafone ga kan ik ervoor kiezen om geen ontvanger bij te bestellen, want ik kan op de TV in de slaapkamer gewoon het DVB-C signaal blijven gebruiken op de huidige Ziggo decoder (zonder smartcard). Nadeel; op de DVB-C zit geen interactieve component.
De bijgeleverde ontvanger kan ik dan aansluiten in de huiskamer en die gebruiken voor het interactive stuk. Of ik bestel een 2e ontvanger/recorder bij als ik ook in de slaapkamer interactief wil.

Als ik voor KPN of XS4ALL ga, heb ik gewoon 2 ontvangers nodig, omdat ik niet kan terugvallen op een analoog/dvb-c signaal. Voor mijn PC maakt het niet uit, want bij KPN/XS4ALL is er een TV app dus ik kan gewoon op de PC tv kijken (en opnames inplannen uit de cloud). De huis- en slaapkamer gaan dan via UTP via digitale ontvangers.

Resumerend;
Vodafone:
Huiskamer+Slaapkamer via UTP (2 ontvangers) - werkkamer via Coax DVB-C of
Huiskamer via UTP (1 ontvanger), Slaapkamer en werkkamer via Coax DVB-C

KPN:
Huiskamer+Slaapkamer UTP (2 ontvangers) - werkkamer WebTV app

Klopt het een beetje wat ik nu zeg en interpreteer ik de uitleg op deze manier goed? Dan kan ik nl. ook het financiële plaatje per leverancier er naast gaan leggen.

Ik gebruik trouwens binnen mijn netwerk relatief simpele 1Gb ethernet switch;
http://www.linksys.com/en-apac/products/switches/SE2500 - kan ik hier voorlopig nog mee vooruit?

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor zo ver ik op dit tijdstip nog scherp ben klopt het wel zo'n beetje, ja.

Overigens ook nog iets om in je plaatje mee te nemen:

IPTV (Interactieve TV) ontvangers moet je over aparte UTP kabels gescheiden van je LAN doen (bij de ITNS providers zoals Vodafone komt IPTV ook uit een aparte poort op de glasvezel NT). Als je LAN dingen over je netwerkkabel naar de huiskamer doet kan je over diezelfde netwerkkabel geen interactieve TV doen.

Bij XS4ALL geldt in feite hetzelfde omdat de Fritz!box aparte LAN poorten gereserveerd heeft voor LAN en eentje voor IPTV.

Bij KPN heb je tegenwoordig Experiaboxen waar je op 1 poort zowel IPTV ontvangers en netwerk apparaten kan aansluiten. De Experiadoos regelt dat deze verschillende soorten apparaten aan de glasvezel-kant op het juiste netwerk belanden.

Oftewel: Kies je voor XS4ALL of Vodafone, dan heb je voor IPTV (wat jij UTP noemt) dus een aparte UTP kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Blegh. Dat is wel een showstopper zeg. Alsof ik ff al mijn UTP kabels dubbel door het huis kan trekken. Ik heb nl. vanuit mijn meterkast 3 uitgaande kabels. 2 van die kabels gaan naar die switches (1 op switch huiskamer, 1 op switch in werkkamer die doorloopt naar de slaapkamer) en op die switches gebruik ik dus Internet en zou ik daarnaast ook IPTV willen kunnen gebruiken.

Nou heb ik héééél toevallig de 3e kabel uitkomen bij het TV meubel in de huiskamer, maar voor de bovenverdieping is het echt geen optie om die kabel er dubbel doorheen te trekken.

In mijn geval zou ik dus als ik niet mijn bekabeling wil aanpassen, alleen voor optie Vodafone + 1 interactive IPTV ontvanger kunnen gaan. Of voor KPN kiezen natuurlijk.. Maar ja..Experia box.. meh, die is toch slecht te managen omdat ie dichtgetimmerd is?

Kan ik die ontvangers niet gewoon draadloos aan mijn netwerk hangen?

[ Voor 96% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Lord: Bummer! Draadloos schijnt ook mogelijk te zijn, maar kun je dan niet beter je netwerk boven draadloos doen?

Het schijnt ook met een managed switch aan beide kanten te kunnen.
Het fijne weet ik er niet van, maar hiermee kun je dan met 1 kabel, twee verschillende v-lans uit elkaar houden. Wellicht is dat een optie voor boven, maar lees je goed in, want hier ik heb de klok wel horen luiden.... :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:34:

@Spaceone: Het komt op mij een beetje over als gewoon slechte configuratie in de software van de Experiabox. Dat met dat ping verhaal kan ik niet helemaal volgen, maar het lijkt me dat het apparaat op de DMZ poort op ping zou moeten reageren. Dus in jouw geval jouw router.
Ik de tekst aangepast in mijn post.

Maar wat zou de Experiabox. moeten doen in DMZ mode IGMP verkeer doorlaten naar het opgeven ip adres of zelf afhandelen? Alle modems welke ik heb gebruikt van KPN blokkeren standaard IGMP verkeer en alleen de ZTE en V8 modems hebben nu een DMZ optie.

Ik neem dat je met met jouw router mijn DD-wrt router bedoeld? Zou de DD-wrt router dan op mijn ping vanaf het internet moeten reageren en niet mijn pc zoals ik het lees in mijn voorbeeld? Ik was ook verbaast dat mijn pc dat doet en niet mijn DD-wrt router.

Maar werkt mijn DD-wrt router dan ook wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Lord_Dain schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:24:
Blegh. Dat is wel een showstopper zeg. Alsof ik ff al mijn UTP kabels dubbel door het huis kan trekken. Ik heb nl. vanuit mijn meterkast 3 uitgaande kabels. 2 van die kabels gaan naar die switches (1 op switch huiskamer, 1 op switch in werkkamer die doorloopt naar de slaapkamer) en op die switches gebruik ik dus Internet en zou ik daarnaast ook IPTV willen kunnen gebruiken.
Welnu er is nog een andere oplossing, elke UTP kabel heeft 4 paren, voor 100mbit/s heb je slechts 2 paartjes nodig. dus kabel opslitsen een voor PC's en een voor IPTV.
Mocht je echter GB willen houden dan moet je de switch vervangen voor een simple managed versie, bijvoorbeeld een GS105E (5 poorts) en met VLANS gaan werken.
Zoek maar eens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je geen KPN neemt maar een andere dan wordt dat VLAN gebeuren best een lastig verhaal als je er niet goed in thuis bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je dan toch investeert in hardware kan je misschien beter investeren in Moca adapters. Kan je de bestaande Coax gebruiken voor de IP TV. Nadeel: 60 euro per stuk en twee nodig voor de eerste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, waarom kan de KPN modem het wel en de XS4ALL modem het niet? Ik ben redelijk thuis in TCP/IP en beheer ook cisco switches en routers op mijn werk. Alleen niet tot heel diep nivo. VLAN's configureren daar moet ik ook wel uitkomen. Maar dan blijft de vraag, waarom kan dat modem het niet? Hij zou in principe toch op basis van de mac addressen de goede dhcp adressen uit kunnen geven? Ik neem aan dat de KPN modem in ieder geval zo onderscheid maakt.

Ik wil graag 1GB houden. Anders stel ik het kabel trekken alleen maar uit naar de toekomst. Adapters voor naar coax zou een optie kunnen zijn. Echter dan is 120€ waarschijnlijk duurder dan het aanschaffen van 2 x een managed 5port switch (ff in pricewatch gespiekt, 2x30 = 60€). Kan ik dat wellicht beter doen, moet ik me wel verdiepen in het VLAN gebeuren, maar dat komt wel goed.

Boven wireless gaan is ook een optie natuurlijk. Printer kan al wireless, PC kan ook eenvoudig wireless als ik een degelijke WLAN adapter aanschaf. Media center op slaapkamer zal dan ook wel wireless moeten en ik moet bekabeling aanpassen (loopt nu eerst via slaapkamer (entry point) naar werkkamer, daar switch, vandaar weer 1 kabel terug naar slaapkamer).

Pfoe. Er zijn nogal wat mogelijkheden om uit te kiezen. Je zal hier maar niet van te voren over nadenken en er mee geconfronteerd worden als de monteur langskomt voor de installatie >:)

Misschien is de simpelste (en suffe) optie om gewoon voro KPN te kiezen.. haha.

Zooo.. net 'even' ingelezen wat betreft VLAN's.. dat is vet cool. Lijkt me zeker interessant om Internet via mijn eigen router te laten lopen, en IPTV/Voice over het bijgeleverde modem, of zelfs alleen Voice over het bijgeleverde modem en IPTV + Internet over de eigen router en switches. Begin alleen een beetje scheel te kijken nu, dus later op de dag nog maar eens verder lezen wat de beste oploissing is voor meerdere switches op het netwerk.

[ Voor 64% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Lord_Dain schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:33:Maar dan blijft de vraag, waarom kan dat modem het niet? Hij zou in principe toch op basis van de mac addressen de goede dhcp adressen uit kunnen geven? Ik neem aan dat de KPN modem in ieder geval zo onderscheid maakt.
Voor de volledigheid, mocht je hier later in verder gaan en op dit punt vastlopen ... de DHCP adressen voor je IPTV decoders komen niet van je experiabox af, maar 'ergens' uit het netwerk van KPN. De experiabox is voor wat IPTV betreft alleen maar een doorgeefluik.
Zooo.. net 'even' ingelezen wat betreft VLAN's..
http://www.netwerkje.com/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pogostokje schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:07:
[...]

Voor de volledigheid, mocht je hier later in verder gaan en op dit punt vastlopen ... de DHCP adressen voor je IPTV decoders komen niet van je experiabox af, maar 'ergens' uit het netwerk van KPN. De experiabox is voor wat IPTV betreft alleen maar een doorgeefluik.

[...]

http://www.netwerkje.com/

;)
Pogo, ik had je site al gevonden door te zoeken op 'VLAN' , dank daarvoor. Wat ik helaas niet kan vinden is een voorbeeld waarbij ook nog 2 switches verderop in het LAN worden gebruikt. Die zouden dan ook VLAN's moeten gebruiken volgens mij, sommige poorten voor IPTV en sommige voor het Internet/LAN.

Ik zie dat ene Hans dat wel voor elkaar gevogeld heeft. Ik ga nog een keer alles doorlezen als ik tijd heb.

Eigenlijk zou ik het nog iets complexer maken denk ik, met KPN. Omdat ik eerst via een switch mijn inet afsplits van IPTV/Voip met VLAN, vervolgens wil ik daarna inet+IPTV weer op het fysieke netwerk aan elkaar knopen en weer afsplitsen met VLAN op de 2 andere switches. Moet ook mogelijk zijn, denk ik.. maar dit vergt enig inlezen van mijn kant (en misschien ook hulp van andere tweakers..haha).

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ben even creabea bezig geweest met het volgende idee;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ijXpUwG.jpg?1

Zou dit kunnen werken? Idee is het splitsen van Internet naar eigen router, IPTV+telefonie naar EB.

Daarna op dezelfde switch deze weer bijeen laten komen als VLAN 1/2 zodat ik die kan taggen naar de andere switches in de huiskamer en slaapkamer.

Aangezien ik beperkte ervaring heb met VLAN, schiet er op als er echt stomme dingen in staan. Daarnaast ook benieuwd of het niet veel simpeler kan. Ik zat zelf bv. te denken om de 8ports switch + eigen router te vervangen door zo'n leuk apparaatje;

http://routerboard.com/RB2011UAS-2HnD-IN

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik ben in dezelfde tijd ook even creabea geweest. Dit is mijn uitkomst. :)

Ik introduceer een nieuw VLAN, nummer 100 maar dat kan alles zijn. Bij mij thuis is het 100.
Die 'voer' ik weer terug aan de switch en ik kan dan op een andere switchpoort, die ingesteld staat als trunk, de vlans van het LAN en IPTV vervoeren. Een switch aan de andere kant kan die VLANs weer uit elkaar trekken.

Dit is eigenlijk zoals ik hier thuis onze zolder heb voorzien van internet en TV door 1 UTP kabeltje.

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1-extra.png

Het kan ook nog anders, aangezien de gebruikte router in dit voorbeeld zelf ook VLANs ondersteunt. Je kunt ook die router gewoon direkt VLAN 4+6 voeren en vanaf die router dan een kabel naar een 2e switch trekken.

Edit: in zekere zin dus hetzelfde als wat jij bedacht had, alleen zou ik in jouw geval VLAN1 niet gebruiken omdat die bij sommige switches iets speciaals betekent. Maar verder zitten we absoluut in dezelfde richting! Volgens mij begrijp je het inmiddels prima. _/-\o_

The reason VLAN 1 became a special VLAN is that L2 devices needed to have a default VLAN to assign to their ports, including their management port(s). In addition to that, many L2 protocols such as CDP, PAgP, and VTP needed to be sent on a specific VLAN on trunk links. For all these purposes VLAN 1 was chosen. As a consequence, VLAN 1 may sometimes end up unwisely spanning the entire network if not appropriately pruned and, if its diameter is large enough, the risk of instability can increase significantly.

[ Voor 47% gewijzigd door Pogostokje op 08-09-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
O. Wacht.. je hebt geen EB nodig om je IPTV verkeer te routeren. Dus je kan direct vanaf je 1e switch IPTV door taggen naar een andere switch. Dat scheelt al weer. Ff mijn drawing aanpassen.

Kan ik in jouw situatie vanaf je 2e switch vlan100, naar de tablet of laptop die direct op je router beneden aangesloten zijn, connecten. maw, weten de tablet en laptop dat ze in VLAN 100 hangen of hangen ze in een default VLAN? ik beschik nl. niet over een router waar ik de VLAN op kan aanzetten dus gebruik dan default VLAN (is 1 toch?)

Versie 2, nu met behoud van VLAN4 voor IPTV ipv routeren over EB.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5CLkRyV.jpg?1

[ Voor 60% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders: Gebruiken hier thuis nu al een aantal maanden glasvezel van KPN, echter hebben we nu al een tijdlang een probleem met het wifi signaal. Zodra namelijk bepaalde apparaten uitgezet worden die met wifi werken (of op standby worden gezet) zoals een Smart TV, iTV kastje, mediaspeler, Xbox of de wifi-printer valt het internetsignaal weg voor een aantal minuten. TV kijken is nog wel mogelijk en het internet op de computer (bedraad) werkt nog wel gewoon, echter is internetten op laptop/tablet/mobiel niet mogelijk voor een paar minuten. Volgens de apparaten is er nog wel vol wifi bereik, maar het bezoeken van bijvoorbeeld een website is onmogelijk voor ongeveer 5 minuten.

Een grote ramp is het niet (na 5 minuten kan er weer gewoon ge-internet worden), maar irritant is het wel af en toe. Het rare is ook dat het niet bij alle apparaten is (zodra een laptop/tablet of mobiel wordt uitgezet is er niets aan de hand, maar bij de hierboven genoemde apparaten valt het internet dus wel weg).

Heb al even contact gehad met de klantenservice, maar die wisten weinig te melden. Dus voordat ik daar verder ga aandringen, vroeg ik me af of hier misschien iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitrates nieuws van KPN (interne mail) en de lage bitrates is de schuld van ReggeFiber.
Dit laatste is natuurlijk grote onzin .
https://forum.kpn.com/t5/...echte-1080i-p/td-p/130880

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WTF??

Daar gaat nog een vervolg op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
LOL. Ik dacht dat KPN groot aandeelhouder (lees: eigenaar) van Reggefiber was. Dan geven ze toch zichzelf de schuld. Oh nee- andere afdeling. Vertel mij wat, heb bijna dagelijks met KPN te maken tijdens mijn werk, het is altijd een andere afdeling die dat betreffende stukje dienstverlening doet. Zucht.
Pogostokje schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:19:
Het kan ook nog anders, aangezien de gebruikte router in dit voorbeeld zelf ook VLANs ondersteunt. Je kunt ook die router gewoon direkt VLAN 4+6 voeren en vanaf die router dan een kabel naar een 2e switch trekken.

Edit: in zekere zin dus hetzelfde als wat jij bedacht had, alleen zou ik in jouw geval VLAN1 niet gebruiken omdat die bij sommige switches iets speciaals betekent. Maar verder zitten we absoluut in dezelfde richting! Volgens mij begrijp je het inmiddels prima. _/-\o_

The reason VLAN 1 became a special VLAN is that L2 devices needed to have a default VLAN to assign to their ports, including their management port(s). In addition to that, many L2 protocols such as CDP, PAgP, and VTP needed to be sent on a specific VLAN on trunk links. For all these purposes VLAN 1 was chosen. As a consequence, VLAN 1 may sometimes end up unwisely spanning the entire network if not appropriately pruned and, if its diameter is large enough, the risk of instability can increase significantly.
Hmm. Mijn Netgear WNDR3700v2, ondersteunt, omdat hij een bep. Atheros chipset heeft, geen VLAN op port nivo. Wel VLAN tagging. Snap het verschil niet helemaal. Maar waar het in het kort op neerkomt, volgens mij kan ik met die Netgear geen VLANs gebruiken.
Ik zou dus ook niet weten hoe ik mijn Netgear wijs kan maken dat ie vanaf een van zijn eth porten op VLAN 100 zit. 'Snapt' ie dat automatisch, als ik hem in de core switch prik op een port die tagged is op VLAN100? Zo niet dan heb ik niets aan mijn oude router, toch?

Moet ik trouwens, in jouw voorbeeld, mijn PC ethernet kaart ook op VLAN100 zetten? of hoeft dat niet en dirigeert de switch die op de port waarop hij geconnect wordt, de VLAN's heeft staan (in dit geval 100) en trunkt hij het dan netjes terug..in dit geval naar de core switch en dan naar de Netgear router.

Ik vraag dit even want, op mijn werk hebben we bv switches, die geen access switch vlan gedefinieerd hebben maar alleen een access voice vlan (bv VLAN 80), als ik daarop met mijn laptop wil communiceren dan moet ik echt op mijn PC mijn ethernet adapter op VLAN 80 zetten.

[ Voor 116% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dp

[ Voor 110% gewijzigd door Lord_Dain op 08-09-2013 22:20 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.