Okay, barre en eymey, damn wat een mooie verhalen, weer wat geleerd vandaag.. bedankt voor de tijd en moeite. Kan je IPTV via ITNS, dan wel als interactief beschouwen?
FF voor mijn thuissituatie beeld schetsen;
Ik heb nu
a- huiskamer COAX + netwerk kabel , in gebruik voor televisie COAX direct op TV (via smartcard)
b- slaapkamer COAX + netwerk kabel , in gebruik voor televisie COAX op Ziggo Samsung HD recorder
c- werkkamer COAX + netwerk kabel, nu in gebruik voor televisie COAX op Anysee DVB-C decover
Even het IPTV adertje beschouwend, deze geeft als ik 't zo zie op de Vodafone site, TV door via een TV App - helaas alleen op Android of iPad. Niet zoals bij KPN/XS4ALL ook via een browser app. In dat geval zou ik dus het 2e adertje gebruiken via coax vanaf het binnenkomst punt, naar de DVB-C decoder op mijn PC .. Check. Interactief: Nee, want 'gewoon' kabel. Ik heb dan natuurlijk wel 'opneem' functionaliteit in de vorm van Windows Media Center.
Interactieve TV, zoals het bij Vodafone benoemen, kijken of ik dat dan ook begrijp. Gaat over het IPTV adertje en je sluit hierop een HD ontvanger (of recorder) aan via UTP vanaf je Vodafone modem. Heeft guide functionaliteit en volgens Vodafone kan ik ook in een digitale videotheek (on demand) zaken kijken. Ik zie dat je uitzending gemist ook krijgt - via de HD ontvanger neem ik aan?
Als ik voor Vodafone ga kan ik ervoor kiezen om geen ontvanger bij te bestellen, want ik kan op de TV in de slaapkamer gewoon het DVB-C signaal blijven gebruiken op de huidige Ziggo decoder (zonder smartcard). Nadeel; op de DVB-C zit geen interactieve component.
De bijgeleverde ontvanger kan ik dan aansluiten in de huiskamer en die gebruiken voor het interactive stuk. Of ik bestel een 2e ontvanger/recorder bij als ik ook in de slaapkamer interactief wil.
Als ik voor KPN of XS4ALL ga, heb ik gewoon 2 ontvangers nodig, omdat ik niet kan terugvallen op een analoog/dvb-c signaal. Voor mijn PC maakt het niet uit, want bij KPN/XS4ALL is er een TV app dus ik kan gewoon op de PC tv kijken (en opnames inplannen uit de cloud). De huis- en slaapkamer gaan dan via UTP via digitale ontvangers.
Resumerend;
Vodafone:
Huiskamer+Slaapkamer via UTP (2 ontvangers) - werkkamer via Coax DVB-C of
Huiskamer via UTP (1 ontvanger), Slaapkamer en werkkamer via Coax DVB-C
KPN:
Huiskamer+Slaapkamer UTP (2 ontvangers) - werkkamer WebTV app
Klopt het een beetje wat ik nu zeg en interpreteer ik de uitleg op deze manier goed? Dan kan ik nl. ook het financiële plaatje per leverancier er naast gaan leggen.
Ik gebruik trouwens binnen mijn netwerk relatief simpele 1Gb ethernet switch;
http://www.linksys.com/en-apac/products/switches/SE2500 - kan ik hier voorlopig nog mee vooruit?
[
Voor 19% gewijzigd door
Lord_Dain op 08-09-2013 00:06
]