[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.950 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 08:13
@pimmetje
Had jij al koper in je meterkast of hebben ze dat na jouw aanvraag aangelegd? Ik heb namelijk alleen maar glasvezel in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
@HeestP, ik had wel koper, maar wat niet aangesloten en had ook nog eens een kabelbreuk ergens onder de straat (en er moest dus gelast gaan worden enz).
Btw wat is je postcode ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
@Pimmetje
Balen, want ik heb gewoon helemaal geen koper binnen.
Mijn postcode is 4871LM even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-08 03:06
Waarom beginnen ze niet met het aanleggen van glasvezel in de randstad? Veel gunstiger voor de ISP's naar mijn idee (en gunstiger voor mij). Meer mensen zullen dan aangesloten (kunnen) worden en op die manier is de investering sneller terugverdient en kan de rest van Nederland sneller angesloten worden dan wanneer omgekeerd.
Ik zou enorm graag 10mbps upload hebben om fatsoenlijk een eigen server te kunnen draaien. Voor €29,00 heb ik 1 mbps en dat is niet voldoende. Voor het dubbele bedrag is er 1,5 mbps beschikbaar, maar dat is dus 50% minder waar voor m'n geld.

Bovendien komt er morgen een monteur langs om het adsl2+ aan te sluiten na 3 maanden, ik herhaal 3 maanden lang rode lampjes op de livebox 8)7 (wel verbinding, wel telefoon, geen connectie, geen internet) Gelukkig heb ik hele aardige buren en 15 meter utp-kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door intel_478 op 24-01-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
Nog maar eens gebeld met KPN en gevraagd om een abbo. Mevrouw vond het ook erg vreemd dat het op internet wel kan maar in haar systeem niet. Na wat uitzoek werk aan haar kant zegt ze dat er problemen zijn in onze wijk waardoor ze een nieuwe klanten stop hebben.

Ze weten niet wat er mis is en ook niet hoe lang het kan gaan duren. Lekker KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ik had 't voor die eerste datum al aangevraagd en was voor 30 januari ingepland (morgen dus), maar de eerstvolgende datum dat ik een nieuwe uitgestelde afspraak kon maken was pas 25 maart :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

intel_478 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:02:
Waarom beginnen ze niet met het aanleggen van glasvezel in de randstad? Veel gunstiger voor de ISP's naar mijn idee (en gunstiger voor mij). Meer mensen zullen dan aangesloten (kunnen) worden en op die manier is de investering sneller terugverdient en kan de rest van Nederland sneller angesloten worden dan wanneer omgekeerd.
Neu. De kosten om een straat open te breken in de randstad zijn veel, maar dan ook veel, hoger dan in een boerendorp. Als je in een dorp de straat opentrekt dan rijden de mensen even om, verder geen probleem. Als je dat probeerd in een straat in r/a'dam, dan :w

Verder is nederland groter dan alleen de randstad en daar leven ook genoeg mensen (denk de Brabantse stedenring, Maastricht, Nijmegen, Utrecht, Groningen, etc)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Om op de vorige post in te haken.

Daarnaast lopen er in de meeste grotere steden al pilots voor glasvezel (A'dam, Utrecht, Amersfoort enz). Waarom zou je je dan niet gaan richten op de rest van het land, veel minder last van concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 12-09 08:59
Nadat Unet mijn status op 'completed' heeft gezet (zie iets terug in dit topic), waar het nog steeds op staat. Staat er nu in mijn Selfservice center een lekkere vage factuur.

Eerst 4x 2x het maandbedrag factureren onder de noemer 'bundel' :? :? , daaronder 4x gratis aansluitkosten van 0 euro (klopt dus min of meer), daaronder vind ik 4x -1x 3maanden korting met hetzelfde maandbedrag en daaronder weer 4x 2x een omschrijving 30/4 internet met een bedrag van 0 euro.
En dan nu de klapper op de vuurpijl.. De korting hebben ze opgeteld (ja, opgeteld 8)7 ) bij het subtotaal wat bij 'bundel' staat. Dit maakt het lieve sommetje van 479 euro en 40 cent.

Samenvatting: ze hebben 12x het maandbedrag op een factuur gezet terwijl ik hier nog geen glasvezel gezien heb.... Morgen maar weer eens mailen met Unet, gelukkig is het nog niet van mijn rekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
@HeestP, oke is weer lekker dan !Schijnt dus toch moelijk te zijn om dingen te doen volgens afspraak :)
Ik zal mijn KPN contacten wel eens gaan bellen, hoe het nu allemaal zit :)Zag wel dat eindelijk bij ons de straat weer dicht is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
@Pimmetje
In welke straat woon jij? Ik in de Schutsgildelaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

als ik dit zo lees, heeft kpn erg veel vertraging opgelopen. ben ik blij dat ik er vanaf kwam met 2 weken vertraging. alleen jammer dat de internetverbinding niet stabiel is. introweb had een erg onstabiele verbinding (kwam door modem), maar is ondertussen wel wat stabieler. maar nog steeds niet 100%. wel balen, zelfs mijn ma baalt ervan en zij zit er amper achter :S

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
@heestP (straat weg gehaald)

[ Voor 41% gewijzigd door Pimmetje651 op 31-01-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heestp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:47:
@Pimmetje
In welke straat woon jij? Ik in de Schutsgildelaan.
Pimmetje651 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:51:
@heestP karmanstraat
ENDQUOTE

Misschien moeten jullie eens gaan direct-messagen over dit soort dingen? Ik denk niet dat dit soort info voor de thread van belang is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
krvabo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:18:
Verder is nederland groter dan alleen de randstad en daar leven ook genoeg mensen (denk de Brabantse stedenring, Maastricht, Nijmegen, Utrecht, Groningen, etc)
Utrecht behoort niet tot de randstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
DJKoster schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:09:
[..]

Samenvatting: ze hebben 12x het maandbedrag op een factuur gezet terwijl ik hier nog geen glasvezel gezien heb.... Morgen maar weer eens mailen met Unet, gelukkig is het nog niet van mijn rekening afgeschreven.
En de factuur staat er niet meer op, ook niet gemaild btw. Rare dingen gebeuren daar bij Unet, wel een reden alles goed in de gaten te houden...

[ Voor 8% gewijzigd door DJKoster op 31-01-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Eind januari zou er informatie komen op kpnglasnet.nl, mooi niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
" Rond eind januari"

Het kan dus nog ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

woekele schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:15:
Ben dus niet de enige die erop zit te wachten ;)
Ik hoop alleen dat Concepts-ICT eens internet gaat leveren via het nieuwe glasvezelnetwerk...

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 03-02-2008 23:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
...

[ Voor 124% gewijzigd door Julius op 08-02-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 13-09 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Audi-Addict schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:05:
[...]

Ha! Buurvrouw!

Waar woon jij ook alweer? Heb je ook een foto van jezelf in HK staan, zodat ik je in het wild kan spotten als ik voorbij rij? >:)

Mocht je nog nieuws hebben dan hoor ik het graag :D
mjah, eerder deze week door t Glasteam gebeld :( komt ws pas in 2009.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ze zijn hier in de straat inmiddels ook sinds twee dagen aan het graven. Helaas moeten we vervolgens nog wachten tot 26 maart voordat we worden aangesloten :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

intel_478 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:02:
Kijk voor de gein eens op www.xmsnet.nl? Wat dacht je daarnaast van www.citynet.nl (A'dam) en in Rotterdam is ook gewoon glasvezel beschikbaar op veel locaties.
Daarnaast behoort Enschede volgens boer Frans (boer zoekt vrouw) ook tot de randstad :D

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ben erg blij dat Enschede niet tot de randstad behoort :P ;). We kunnen hier tenminste nog de hele dag door meer dan een half uur rijden zonder een file tegen te komen :+.

Enschede hoort trouwens tot de 10 grootste steden van Nederland. Daarbij in het achterhoofd dat een aantal grote steden al zijn uitgerold vind ik de keuze voor Enschede niet eens zo heel gek eerlijkgezegd. Een aantal grote infrastructurele aders lagen hier overigens al (o.a. NDIX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

WooK schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:32:
[...]
Rotterdam is ook gewoon glasvezel beschikbaar op veel locaties.
Heb je hier meer informatie over? Waar kan ik dat zien? Woon zelf in het centrum van Rotterdam, vandaar.

Nog maar erg weinig plekken in Rotterdam hebben de mogelijkheid tot glas (www.glasvezelrotterdam.nl). Maar, 20mbit voor 37,50 euro is niet slecht.

BTW op de site van Unet staat nu het volgende "Glasvezel Rotterdam Deze dienst wordt niet langer geleverd."

[ Voor 38% gewijzigd door tHe_BiNk op 13-02-2008 12:57 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

woekele schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:15:
Nog niks :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ben benieuwd wanner menin Groningen eens aangesloten wordt op Glas, alle nieuwbouwwijken hebben al glas tot de wijkcentrale dus Glasnet kan hier zo aan de slag lijkt me.

Zit op 300 meter vanaf de wijkcentrale dus mag wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Laatst online: 02-09 20:54
Woont er iemand in een hobbykamerwoning in wesselerbrink die al aangesloten is?

Wij verbouwen namelijk momenteel de garage en nu kreeg ik een brief waarin een beetje onduidelijk staat dat de linkermuur van de garage leeg gemaakt moet worden.
Bij het aanmelden werd mij echter gezegd dat er geen toegang tot de garrage nodig was.

moeten ze in de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb nog geen brief ontvangen waarin wordt gemeld dat ergens ruimte moet worden gemaakt :? (geen hobbykamerwoning overigens)

De kabel ligt hier sinds twee dagen ook in de grond overigens :). Die werklui kunnen soms wel wat netter werken trouwens. De eerste dag lagen de opgestapelde stenen midden bij ons op de oprit, en de tweede dag hadden ze een grote zandhoop midden op de oprit laten liggen. Niet echt netjes ...

Ik heb de stenen en vervolgens het zand dus zelf maar even twee meter verplaatst zodat de auto weer op de oprit kon staan. Allemaal niet zo rampzalig hoor, maar 't was volgens mij niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Laatst online: 02-09 20:54
@wouter!
wanneer wordt jij aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

bjck schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:28:
Natuurlijk ligt er overal al veel glas, soms zelfs erg veel op dezelfde plekken en andere weer totaal niet. Een ring door een wijk zegt nog niet dat het van KPN is en dat het langs de kabelverdeelstations gaat allemaal.
Toevallig zat ik van de week bij een klant met een KPN-reseller aan tafel. Ik het verzoek gehad om eens te gaan kijken of het inderdaad goedkoper is t.o.v. de hudiige constructie.

Ze zijn bezig met een FttO CityRing, wat kosten (3 jaar contract):
• Basis: 225
• 100 Mb entry VPN: 199 (dus 100 Mbit bandbreedte)
• 50 Mb symmetrisch 1:10, 239
• ISDN4 47,95

Dat zou dus neerkomen op 710,95 exclusief BTW per maand. Al hoewel een klassiek ISDN2 ongeveer 22 euro kost is het gewoon way overpriced. Het is op zich leuk dat ze bijv. ook 10 Mbit symmetrisch 1:1 aanbieden, maar dat valt ook al te bereiken met de veel goedkopere zakelijke SDSL's.

Wat wel netjes is is dat ze een actie hebben van eenmalig 500 euro aansluitkosten, dat is inclusief 25 meter graven op eigen terrein.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Brackpc schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:03:
@wouter!
wanneer wordt jij aangesloten?
26 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Donderdag ga ik aangesloten worden, maar nog steeds niets gehoord hoe ze dat aan gaan leggen in mijn flatje (boven de AH). Ik zie het wel gebeuren dat er donderdag een mannetje voor de deur staat die zich hetzelfde afvraagd..

Of dat ze 'keurig' 1 werkdag vantevoren bellen dat het niet door kan gaan.
Zow, dag 102 na de aanvraag is ingegaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Daar hebben ze vast wel over nagedacht. Er staan in Enschede-Zuid nogal wat flats. Vooral op de Wesselerbrink en Stroinkslanden. Jij woont dan net toevallig in één van de twee flats van de Helmerhoek ;).

M'n broertje woont trouwens ook in een flat (elders in Enschede) en daar werkt blijkbaar ook iemand mee aan een glasvezel-pilot, want daar loopt één glasvezelleiding door het trapgat naar boven richting één woning. Zoiets zal nu ook wel gaan gebeuren in de flats die worden aangesloten in Enschede-Zuid.

Komt IPTV trouwens op zeer korte termijn ook beschikbaar op KPN Glasnet? Ik wil namelijk Essent ook z.s.m. de deur uit doen als de TV-kwaliteit goed genoeg is voor de kleine beeldbuis-TV'tjes hier thuis (scheelt ook weer 15 Euro per maand), maar dan verlies ik m'n TV Home voor de LCD-TV (het analoge beeld is daarop nogal droevig namelijk). Op de website staat dat nogal vrij interpreteerbaar omschreven als "beschikbaar vanaf begin 2008".

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter! op 18-02-2008 01:23 ]

• DJKoster
DJKoster schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:30:
Donderdag ga ik aangesloten worden, maar nog steeds niets gehoord hoe ze dat aan gaan leggen in mijn flatje (boven de AH). Ik zie het wel gebeuren dat er donderdag een mannetje voor de deur staat die zich hetzelfde afvraagd..
Dat dus, 2 mannetjes die zich afvroegen waar de glasvezel het huis binnenkwam..
Maar weer ff bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wouter!
Dat is juist de hele motivatie achter het uitrollen van glas en VDSL bij particulieren ;) . KPN wil zich ook duidelijk in de tripleplay markt zetten maar komt met de huidige technieken in de knoei (hoop ADSL2 hardware is nog niet afgeschreven er zijn nog plenty ADSL1 centrales in werking en voor iTV heb je toch echt 8 mbit extra ruimte boven je internetabo nodig om te werken). Glas is in Enschede als proef uitgerold om te zien of alles functioneert zoals verwacht (en ook het feit dat dankzij de vuurwerkramp een hoop zooi in de grond onbruikbaar is geworden en toch opnieuw aangelegd moest worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
DJKoster schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:30:
[...]

Dat dus, 2 mannetjes die zich afvroegen waar de glasvezel het huis binnenkwam..
Maar weer ff bellen dus.
Dus.. gebeld met het nummer 4333etc. (gekregen van de monteurs) en verhaal uitgelegd.
"sorry meneer, daar weten wij niets van, raar dat u dit nummer heeft gekregen.."
"U word gewoon gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak"

Status: afwachten... :/ (dag 106)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto S
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-08 22:15
Afgelopen vrijdag vanaf 13:00 zou het de glasvezel bij ons (Mariendaal, Enschede) geinstalleerd worden. Een blauwe (lege) buis was dinsdag al vanaf de straat onder de tuin door naar de voordeur gelegd. Dus da's prima. :*) Die middag zou de kabel naar de meterkast gelegd worden, en alles aangesloten worden.

Maar... om 13:00 uur komt er alleen een installateur van de wireless router (de Gigaset SX762, juist, van UNET). De rest wordt door andere teams gedaan, maar waar zijn die dan? Ik belde de centrale van KNP Glasnet (0800-1717), maar die kon de wijkpost in Enschede niet bereiken. Er waren geen problemen bekend. Kan gebeuren. Om 15:30 heb ik nog maar eens gebeld (waar blijven jullie?), en toen kreeg ik ineens het antwoord dat er problemen zijn. De donderdag er voor was er spoedberaad geweest om de problemen te bespreken. Maandag zou ik teruggebeld worden voor een nieuwe afspraak; met de excuses van KPN. Dit is onacceptabel klantonvriendelijk van KPN! Men had mij een uur van te voren desnoods nog kunnen informeren; dan had ik geen halve dag vrij hoeven te nemen. De volgende keer belooft de mevrouw een betere communicatie. Ik moet het nog zien. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Aan het begin van de week liepen er wat kabellegmannetjes en een mannetje van De Woonplaats rond op de galerij van mijn flat, ik heb nog hoop. :P
Ik ben nog niet gebeld voor een nieuwe afspraak, ik wacht nog wel een weekje af..

(Dag 113)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog steeds niks bekend van wanneer de rest glas krijgt?
Staat namelijk nog steeds
Wanneer de volgende wijken van Enschede op KPN Glasnet kunnen worden aangesloten wordt rond eind januari op deze site bekend gemaakt.
@ kpnglasnet.nl

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Week geleden ofzo kwamen die monteurs van KPN, de monteurs voor het stopcontact en de experia box in de meterkast waren al geweest. Nu moestk alleen nog wachten op degene die een gat onder het huis zou boren en de kabel zou verbinden met de box. Toen ze er waren (zonder afspraak, totaal onverwacht) bleek dat de kruipruimte te vol zat om te boren (monteur wilde er dus niet in). Maargoed, ruimte leeggepompt met een grondwaterpompje, en ja hoor, het water was na een halve week weer vol. Monteur komt tweede keer langs (weer totaal onverwachts) en wil er ook niet in. Nu ben ik al drie dagen lang KPN aan het bellen om te zeggen dat het echt vandaag moest gebeuren (aangezien ik gister de hele dag bezig ben geweest met opnieuw pompen van de kruipruimte). De monteur zou me bellen, maar ik denk niet dat er vandaag nog wat gaat gebeuren..

RotKPN, maak es een fatsoenlijke afspraak :( :( :(

edit: kostte me gewoon 12.50 euro per keer dat ik die ruimte moest leegpompen.. zalig heh :D

edit2: oh jah.. dit probleem is aanwezig in heel of deels Helmerhoek, heb ik gehoord. KPN kan het gewoon niet boeien en volgens mij blijven ze gewoon onverwachts komen tot het een keer WEL droog is. Mja, hoop dat ik mensen hiermee geholpen heb :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh, water+kabels... Lijkt me niet goed :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:51:
Euh, water+kabels... Lijkt me niet goed :?
Voor een glasvezel lijkt me dat niet zo veel uitmaken, bovendien zit de kabel altijd in een buis die waterdicht is (de kabels lopen immers ook onder de grond waar het ook vochtig/nat kan zijn). (Alhoewel de Experia box zelf geen glasvezelaansluiting heeft voor zover ik weet, dus als ze daarvoor een (cat5) kabel moeten aanleggen dan is dat wellicht iets meer oppassen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Is er iemand hier in Vleuterweide die glas van KPN heeft?

Ik woon ook in Vleuterweide maar als ik de postcode check doe, krijg ik de melding dat er geen glas in mijn buurt ligt.
Ik heb nu verschillende postcodes in Vleuten en Vleuterweide geprobeerd, steeds dezelfde melding.
Ik vertrouw die postcode check niet helemaal.

Ik heb nu Casema, maar vanaf dat ik de aansluiting heb, zijn er al problemen en is het een en al package loss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Laatst online: 22-10-2020
Ff een update, ik heb er 1 gevonden..
In de Pijnenburg (de straatnaam) maar alleen aan de oneven nummers 8)7
Lijkt me toch dat de database niet helemaal klopt.
Ik heb al eens gebeld met het glas team, maar die gebruiken uiteraard dezelfde database.

De genoemde straat ligt nog geen 100 meter van de straat waar ik woon en de mooie blauwe kpn buis komt al binnen in de meterkast

[ Voor 3% gewijzigd door PureDJ op 02-03-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Vanavond 2 mannetjes aan de deur gehad die bezig waren met een rooster zodat alle mensen op die op 1 rij boven elkaar wonen gelijktijdig thuis zijn. Volgende week zal ik er meer over horen, ik ben benieuwd.. :)

(Dag 117)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TS gaat over VDSL maar eigenlijk wordt er hier alleen maar over glasvezel gepraat. Is KPN glasnet nou VDSL of is het een andere dienst van KPN, namelijk glas tot aan de voordeur?

Verder wordt er volgens mij ook veel gepraat over aanbieders (danwel aanleggers van glas, danwel providers) die niets met KPN te maken hebben. Klopt dit (m.a.w. is dit een algemeen glasvezel topic geworden) of zie ik dit verkeerd?

(deze vragen puur omdat ik graag wil weten hoe de aanleg van VDSL door KPN vordert en me afvraag of ik dat uit dit topic kan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:30:
Verder wordt er volgens mij ook veel gepraat over aanbieders (danwel aanleggers van glas, danwel providers) die niets met KPN te maken hebben. Klopt dit (m.a.w. is dit een algemeen glasvezel topic geworden) of zie ik dit verkeerd?
In het algemeen gaat het (tegenwoordig) over het glasvezelnetwerk dat door KPN wordt aangelegd tot aan (in) het huis onder de naam (?) Glasnet. Voor consumenten (dus ook tweakers) betekent dat ook contact met de aannemers die het graafwerk doen en aanbieders die op dit netwerk diensten leveren.

Of onder het 'glasnet' ook VDSL valt weet ik niet (maar gezien de TS lijkt dat in ieder geval in de eerste helft van 2007 wel het geval geweest te zijn :))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
DJKoster schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:19:
Vanavond 2 mannetjes aan de deur gehad die bezig waren met een rooster zodat alle mensen op die op 1 rij boven elkaar wonen gelijktijdig thuis zijn. Volgende week zal ik er meer over horen, ik ben benieuwd.. :)

(Dag 117)
3 Weken later nog niets gehoord, aan het eind van deze week maar eens naar die glasshop gaan. Dit gaat allemaal wel heel lang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DJKoster schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:34:
[...]

3 Weken later nog niets gehoord, aan het eind van deze week maar eens naar die glasshop gaan. Dit gaat allemaal wel heel lang duren :(
Kevelhamhoek toch? Boven het winkelcentrum? Ik ken iemand die daar woont en die zei dat 't nog wel even kon duren omdat de leidingen via enkele ondergelegen winkels naar boven gevoerd moeten worden en daar vooraf niet goed over is gecommuniceerd met de winkeliers.

Vorige week hebben ze bij enkele huizen bij ons in de straat wat leidingen afgetakt tot aan de voordeur. Bij ons nog niet, maar wij worden als het goed is morgen wel aangesloten ...
Ik ben benieuwd :).

edit: Ik verneem net dat momenteel de leiding bij ons richting voordeur wordt aangelegd :). Ik zou toch haast gaan denken dat 't goed komt morgen :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Wouter! op 25-03-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Yup, kevelhamhoek boven winkelcentrum. Lekkere communicatie dan weer van KPN :X

Vrijdag toch maar eens langs die glasnetshop gaan, eens kijken wat ze me daar aan info geven.
(ik verwacht: "nee, daar kunnen wij niets over zeggen. U word daar binnenkort vast over gebeld :Y ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Nou, ik verwachtte de monteurs tussen 10:00 en 14:00 uur vandaag ... maar ik kreeg 10 minuten geleden een telefoontje met de mededeling dat 't wordt uitgesteld :|. Fijn dat ze dat ook zo mooi op tijd melden! Als ik 't eerder had geweten had ik geen vrij hoeven nemen vandaag :(.

Binnen een week worden we teruggebeld voor een nieuwe afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, site van KPN-Glasnet ligt er uit...
Maar laatst stond er nog steeds niet op welke wijk nu aan de beurt is, zou ja eind januari verteld worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Raven schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:04:
Hmm, site van KPN-Glasnet ligt er uit...
Maar laatst stond er nog steeds niet op welke wijk nu aan de beurt is, zou ja eind januari verteld worden.
Volgens mij werkt de site gewoon hoor, maar er staat al weken dezelfde informatie op. Het laatste nieuws is van 14 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu werkt ie hier ook weer.

Maar zit al lang te wachten op nieuws van waar ze verder gaan...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Twentsche Courant Tubantia zijn we bezig met een achtergrondverhaal over de problematiek rondom KPN Glasnet in Enschede-Zuid. Ik ben bezig met het inventariseren van het probleem, als iemand hier zijn verhaal voor de krant wil doen: heel graag. Contact opnemen kan via kvantuil@gmail.com.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Gisterenavond kwamen er om 18:00 ongemeld twee Duitse monteurs langs die de blauwe buis wilden doortrekken naar de meterkast. Helaas stonden we op dat moment op het punt om weg te gaan. Daarom kwamen ze vanochtend om 7:30 uur alsnog de buis doortrekken :). Prima wekker overigens, zo'n klopboormachine die op de fundering van je huis staat gericht zo vroeg in de ochtend >:).

Wel vreemd dat dit niet even door KPN is gecommuniceerd. De Duitse monteurs wisten overigens ook de melden dat er ook monteurs van KPN in de buurt waren om het kastje in de meterkast aan te leggen en de glasvezel te ontsluiten. Volgens hen zouden zij binnen enkele dagen waarschijnlijk ook wel langskomen. We wachten rustig af.

Deze Duitse monteurs konden zich trouwens niet voorstellen dat het netwerk al operationeel was omdat ze 't nog maar erg kort geleden in de grond hadden gelegd.

Wat betreft dat artikel in de krant, hier enkele kritiekpunten (interview heb ik verder geen behoefte aan):

- Men wordt absoluut niet op de hoogte gehouden
- Men communiceert erg slecht. Er zijn nu al 3 keer onverwacht mensen langsgekomen die toevallig net iemand thuis aantroffen. Één maal gaf een monteur aan al meermaals langs te zijn geweest die dag.
- Afspraken worden op het laatste moment afgezegd, zelfs tot na het tijdstip dat de monteur al langs had kunnen komen.
- De eerste afspraak werd zonder duidelijke reden twee maanden verplaatst.
- Er zijn "technische problemen" maar er wordt niet gezegd welke en hoe lang men verwacht dat dat nog gaat duren.
- Er zijn me nogal wat tegenstrijdige verhalen over nummerportering en het opzeggen van m'n huidige abonnementen verteld. Het abonnement zou automatisch worden opgezegd en nummer zou worden geporteerd, en omdat we Versatel/Tele2 hebben zou ook het ADSL-abonnement daarmee vervallen ... maar later toch weer niet. Officieel weet ik nog steeds niet hoe het nou zit.
- De website is al sinds 14 januari niet meer geüpdate, terwijl er mijns inziens toch echt wel één en ander gemeld had kunnen worden.
- Ik heb geen idee wanneer we nu worden aangesloten en al helemaal niet vanaf wanneer de lijn dan ook daadwerkelijk gaat werken.

Al met al lijkt me "communicatie" en "informatie" het grootste probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die in blijde verwachting is even een schets van de gang van zaken aan de Berriehoek.

Afspraak 1: 23 januari. Rond die tijd nog geen kabel gezien en inderdaad: gebeld door KPN: wegens algehele vertraging krijgt u een nieuwe afspraak:
Afspraak 2: 17 maart. Even daarvoor is er een groep Polen actief die de hoofdkabel in de straat leggen. Aangezien er nog niets naar het huis is aangelegd vrees ik het ergste en inderdaad, wederom een vriendelijk telefoontje van Wendy: helaas is er wat vertraging, maar ik kan u snel een nieuwe afspraak aanbieden: 25 maart (afspraak 3).
Overigens: mijn vorige provider was er mee gestopt en zonder problemen kreeg ik gratis van KPN een adsl verbinding: alle lof.

Op 17 maart gaat de bel: ‘KPNglasnet, ik kom de zaak even voor u installeren’. Dat is mooi, maar ik heb nog geen kabel in huis, dus dat wordt lastig en deze afspraak was toch verplaatst??

Die week is er een clubje Duitsers actief in de wijk. Ze leggen kabels van de straat naar de voordeur. Ze rijden in busjes met de vrolijke tekst: ‘Wir schaffen Verbindung’. Ze melden dat er binnenkort ‘ein Kollege’ komt die de kabel zal doortrekken naar de kruipruimte. Op de vraag wanneer die dan komt (ik heb veel water in mijn kruipruimte en had hier al gelezen dat ze niets doen als het water te hoog staat) luidt het antwoord: ‘Wir machen hier die Arbeit, nicht die Termine’. Het wordt vervolgens rustig in de straat en jawel, weer een telefoontje van Wendy: ‘U heeft vast al wel een idee waarom ik bel …’ , maar voor de volgende afspraak heb ik donderdag de 27e en vrijdag in de aanbieding. We worden het er over eens dat vrijdag handiger zou zijn: dan hebben we tenminste een dag extra kans dat ze er klaar voor zijn …

Op de 23e gaat geheel onverwacht toch nog de bel: ‘KPNglasnet, ik kom de zaak even voor u installeren’, maar vervolgens kijkt hij naar de blauwe kabel die bij de voordeur nog uit de grond omhoog komt en voelt hij nattigheid …
Inmiddels probeer ik naar de vaste huistelefoon te bellen en krijg een vriendelijke stem die meldt: ‘u probeert een niet bestaand nummer te bellen’. KPN heeft niet alleen verzuimd om de monteur in te lichten over de verplaatste afspraak, maar ook alvast mijn analoge telefoonlijn geporteerd naar de glaskabel! (ik dacht nog, ik neem de KPN, dan zal die nummerportering wel soepel verlopen, en inderdaad, dat ging heel (iets te) snel). Maar gelukkig, één telefoontje en we worden terug ge (tele)porteerd. Duurt maar 48 uur, dan bent u weer voor iedereen bereikbaar …
Op woensdag wel weer een ploeg Duitsers aan de deur voor de verbinding naar de meterkast (gelukkig was ik dinsdagavond begonnen met pompen), dus dat ging soepel. Vervolgens zou er nog ‘ein Kollege’ langskomen om een kastje te plaatsen. Dat werd een dag later, maar gelukkig was er weer iemand thuis, dus dat ging soepel. Net op tijd omdat vrijdag de grote dag zou zijn.

Afspraak 4: de grote dag, reden om een vrije dag te nemen, dit moment dat ik ‘wordt aangesloten op de toekomst’ wil ik niet missen. Het blijft echter akelig stil in de straat en de telefoon doet het ook nog steeds niet. Dan komt de post met twee brieven van KPN: 1. Hartelijk gefeliciteerd met uw nieuwe analoge telefoonlijn en het opzeggen van uw internet-pusbellen (heb ik nooit gehad?), compleet met welkomstpakket en foto’s van mensen die heel blij zijn met hun nieuwe telefoonlijn, 2. Hierbij bevestigen wij de annulering van de opzegging van uw internet-plusbellen (?? Ik heb niets gedaan, maar wil gewoon kunnen telefoneren?). Resultaat: mijn telefoon doet het nog steeds niet. Om een uur of 12 komt de twijfel, maar daar is eigenlijk geen reden toe: deze mensen zijn tot nu toe bij elke afspraak langsgekomen, zelfs als die is afgezegd. In de loop van de middag toch maar bellen hoe het zit: ‘we zijn overbelast, er komt niemand, sorry dat we niet hebben gebeld, we gaan nu uw nummer terugporteren, u kunt maandag terugbellen voor een nieuwe afspraak, want nu kunnen we daar nog helemaal niets over zeggen’

Je begint je af te vragen wat hier aan de hand is. Is dit een geheim ‘sociaal experiment’, om te onderzoeken hoe ver je moet gaan om mensen tot wanhoop te brengen? Is het KPNglasnetteam geïnfiltreerd door medewerkers van @Home? Moet ik eigenlijk niet blij zijn dat ik nog wat langer kan profiteren van gratis adsl? Brengt er nog een keer iemand echt ‘Verbindung’, wordt ik nog een keer ‘aangesloten’ en hoe ver ‘in de toekomst’ ligt dat? Zit er een logica achter het idee dat mensen wel komen op afspraken die worden afgezegd en niet komen op afspraken die niet worden afgezegd?

To be continued …

Edit: Maandag 11:00 uur bel ik KPN: Ik zet U hoog op de lijst, we bellen u snel terug
Ik: gebruik dan wel mijn mobiel, want mijn nummer is geporteerd.
KPN: Dat is al geregeld, ik denk dat U nu zelfs al kunt bellen.
19:00 uur: Nog niets gehoord en als ik mijn vaste lijn bel: 'U heeft een niet bestaand nummer gebeld'

More to come...

Edit 2:
Dinsdag gebeld door KPN klachtendienst om 11:30 uur: 'We hebben alles uitgezocht en op dit moment is de glasvezel in uw straat niet operationeel. In de week van 14 april wordt u door ons gebeld om een nieuwe afspraak te maken'
14:30 uur: gebeld door KPN klachtendienst: 'We hebben alles uitgezocht en op dit moment is de glasvezel in uw straat niet operationeel. In de week van 14 april wordt u door ons gebeld om een nieuwe afspraak te maken' !
Ik: 'Had ik u vanochtend ook niet aan de lijn?' KPN: 'nou nee hoor, dat moet dan een collega zijn geweest'. ... |:(
Kortom: ook bij de klachtendienst is er sprake van voldoende regie (valt wel mee dat ze met dezelfde boodschap komen).

Still more to come ... :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik zie hier en daar wel wat raakvlakken met onze situatie, al gaat er bij jou wel erg veel mis :S. 't Is dan ook maar enkele straten verderop ;).

Gelukkig werkt onze huidige ADSL- en telefoonlijn nog wel gewoon dus heb ik eigenlijk geen (of weinig) overlast van de situatie ... maar toch ga je wel wat vraagtekens zetten bij de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto S
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-08 22:15
Hoi DJKrizz,

Ook ik heb geen behoefte aan een interview. Ik heb eerder hier al mijn relaas gedaan over Enschede Zuid. Heb ook enkele afspraken moeten maken met KPNGlasnet. Ik merkte dat er KPN een groot aantal bedrijven in de arm heeft genomen. Dat merk je aan het feit dat er telkens andere mensen langs komen om een klus te doen. Hier even alles klussen op een rij (zover ik weet):

1. Lege buis van straat naar huis aanleggen. Hiervoor is geen afspraak nodig.
2. Lege buis van buiten naar de meterkast aanleggen.
3. Fiber vanuit centrale naar de meterkast blazen, en in de centrale lassen.
4. In de meterkast de modem (fiber -> ethernet + coax) installeren, en de fiber daar lassen.
5. In de meterkast de wireless router (ethernet) installeren, en aansluiten op de modem.
6. Het geheel controleren. Dit laatste wordt door iemand gedaan met functie "controleur".

Als ik je nu vertel dat dit alle functies / teams zijn, dan begrijp je meteen waar het probleem zit. Er is namelijk GEEN COORDINATIE aanwezig!!! Ach, zul je denken, die is er wel, maar die zie je niet. Nee, volgens mij ontbreekt die. De organisatie werkt volgens mij als volgt: zodra team 1 klaar is, belt het team 2. Zodra team 2 klaar is, belt het team 3, enzovoort. Prima organisatie; niks mis mee. Alleen niet geschikt als je wilt garanderen dat het geheel exact binnen één dagdeel gereed is. Helaas is dat wel afgesproken met de klant.

Twee mogelijkheden om dit probleem op te lossen (heerlijk, zo simpel zit het soms):
1. KPN Glasnet vertelt de klant eerlijk dat zij niet weet wanneer het opgeleverd kan worden.
2. KPN Glasnet wijzigt haar organisatie, zodanig dat afspraken nagekomen kunnen worden.

Ben benieuwd... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
De organisatie werkt volgens mij als volgt: zodra team 1 klaar is, belt het team 2. Zodra team 2 klaar is, belt het team 3, enzovoort. Prima organisatie; niks mis mee. Alleen niet geschikt als je wilt garanderen dat het geheel exact binnen één dagdeel gereed is. Helaas is dat wel afgesproken met de klant.
Zelfs dat doen ze niet. Op de 2de afspraak (de 1ste was afgezegd, een halve werkdag vantevoren :/ ) kwamen er 2 mannetjes vrolijk met een kratje vol spulletjes aanzetten terwijl er nog geen enkele vezel of buis lag..

Ik ben maar eens langs die shop geweest en precies het antwoord gekregen wat ik verwachte:
"Daar weet ik niets van, belt u maar met dit nummer van de 'plannings' dienst"

Dat heb ik dus al eens gebeld en die kunnen me ook niets vertellen. Ik ga me er helemaal niet druk over maken en zie nu wel wanneer het komt. 5 maanden geleden aangevraagd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update uit de Berriehoek:

gebeld door KPN klachtendienst: 'We hebben alles uitgezocht en op dit moment is de glasvezel in uw straat niet operationeel. In de week van 14 april wordt u door ons gebeld om een nieuwe afspraak te maken'.

Nog even geduld met z'n allen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:57:
Update uit de Berriehoek:

gebeld door KPN klachtendienst: 'We hebben alles uitgezocht en op dit moment is de glasvezel in uw straat niet operationeel. In de week van 14 april wordt u door ons gebeld om een nieuwe afspraak te maken'.

Nog even geduld met z'n allen... :z
Op de splitsing van de Berriehoek, Akshoek en Boterkorfhoek steken bij die verdeelkast ook nog een paar buizen uit de grond. In elk geval één daarvan lijkt me een hoofdleiding en ik kon me dus ook al niet voorstellen dat het netwerk al operationeel was.

Ik zou binnen een week worden teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Die week is morgenvroeg om 11:00 uur voorbij, dus dan hang ik weer aan de telefoon :). Ik verwacht een zelfde soort antwoord als dat van jou :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Net ook maar weer 'ns met de helpdesk gebeld omdat er nog niet is gebeld voor een nieuwe afspraak. De eerste vraag die me werd gesteld was of het grijze kastje al was geïnstalleerd ...: nee dus! Dus mijn vraag: "Wanneer gaan ze dat doen dan?". Tja, dat wist meneer ook niet want daar komt de aannemer (?) voor langs de deur en daarvoor kan geen afspraak worden ingepland. Ook heb ik een nummer gekregen van "de wijkplanner" (ja, die bestaat ook nog ... je vraagt je af wat ze dan bij de helpdesk inplannen?) en die kon me vertellen dat waarschijnlijk deze week het grijze kastje zou worden geplaatst. Ik meldde dat er overdag niemand thuis is en dat het dus handig zou zijn wanneer ik een afspraak kon maken. Dat kon helaas (nog) niet dus ik moet toch even wachten tot de aannemer mij op de één of andere manier heeft bereikt. De aannemer zou als het goed is een briefje o.i.d. achterlaten als ik meermaals niet thuis zou zijn. Als het grijze kastje is geïnstalleerd kan ik terugbellen voor een afspraak en dan worden we ontsloten. Dit zou allemaal binnen twee weken gerealiseerd moeten kunnen worden want volgens de wijkplanner zou het netwerk in mijn straat toch al wel operationeel zijn. Verschillende adressen in mijn straat waren volgens hem aangesloten.

Ik ben héééél erg benieuwd :).

edit: Ik kom zojuist thuis toen ook net twee Duitse heren aan de bel stonden om het kastje aan te sluiten :). De glasvezeltjes liggen inmiddels dus echt tot in de meterkast en zijn in het kastje vastgelast. Alles bij mekaar heeft 't nog geen half uur geduurd volgens mij. Nu even KPN bellen :P.

edit2: KPN gebeld ... de dame aan de telefoon kon me niet inplannen, dat moest een collega van haar doen (:?). Ik word teruggebeld ... geen idee wanneer.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 02-04-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info vanuit de Hanninkhoek:

Het kastje is eindelijk aangesloten, het signaal staat erop.. In me meterkast staan nu een grijs kastje (genesis ofzo) en een experia box. De monteuren die de blauwe kabel moesten installeren hoefden niet eens onder het huis door.. Ze deden het aansluitwerk gewoon boven het gat (liggend). De monteurs waren niet eens vies geworden, dus ik dacht: kijk, zo kan het ook! De monteurs die niet het gat in wilden doordat het grondwater hoog stond dachten hier dus niet aan! (zie vorige post ;) )

Anyways, ik kan nu gewoon internetten met me glasnet.. Wel heb ik een paar gebreken opgemerkt, zoals net gebeurde: me verbinding verbrak om een of andere reden. Na een minuutje wachten was het weer hersteld, en toen ik firefox opende, kreeg ik een speedtouch pagina met dat mijn dsl verbinding niet beschikbaar was of iets dergelijks. Als je dit krijgt dan moet je naar 192.168.1.254 gaan en bij "Breedbandverbinding" op "verbinden" klikken..

Hoop dat iemand hier iets aan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:22:
[...] In me meterkast staan nu een grijs kastje (genesis ofzo) en een experia box.[...]
Genexis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
DJKrizz? Wanneer kunnen wij een stukje in de TCTubantia verwachten? (dan sein ik even naar mijn ouders dat ze de krant moeten bewaren)

@Wouter? Is het nummer van die wijkplanner 4333etc.? Dan ga ik die ook maar eens bellen als ik deze maand niets hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJKoster schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:46:
DJKrizz? Wanneer kunnen wij een stukje in de TCTubantia verwachten? (dan sein ik even naar mijn ouders dat ze de krant moeten bewaren)

@Wouter? Is het nummer van die wijkplanner 4333etc.? Dan ga ik die ook maar eens bellen als ik deze maand niets hoor..
Ja, dat is het nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
053-4333230 inderdaad :)
Volgens mij geen geheim nummer (ze nemen ook gewoon op met "KPN Glasnet, goeiemiddag") dus volgens mij kan dat hier ook gewoon vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren wonend in gebied van KPN glasnet Enschede,

Degene die ook dupe is van KPN blunder kunnen aangesloten worden via een andere aabieder.

zie topic ==>>> Alternatief aanbieder KPN Glasnet

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal eerlijkgezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dit voorlopig niet lukken, maar je weet het nooit, meer aanbod zou goed zijn, maar de huidige aansluitproblemen liggen volgens mij meer bij de (organisatie van de) hardware dan bij de providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in hoofddorp en heb een vergelijkbaar verhaal als hierboven ebschreven is:

Sinds 5 juli 2007 ben ik officieel eigenaar van mijn nieuwbouwwoning in hoofddorp. Al vrij snel heb ik geprobeerd een internetverbinding bij mij thuis aangesloten te krijgen. Na mij bij verschillende aanbieders te hebben aangemeld kreeg ik telkens de reactie terug dat ik mij alleen kon laten aansluiten door de KPN.

Vanaf oktober 2007 probeer ik nu een internetverbinding te krijgen via KPN. Allereerst heb ik gebeld voor een InternetPlusBellen abonnement. Deze afdeling vertelde mij dat ik een Glasvezel abonnement moest nemen, aangezien er geen koper-aansluiting in mijn woning aangelegd is.
Ongeveer halverwege oktober heb ik de glasvezelafdeling van KPN gebeld met het verzoek om een InternetPlusBellen abonnement af te sluiten via glasvezel. Zij vertelde mij dat dit helaas niet mogelijk was. Ik vroeg haar waarom dit niet het geval was, en zij antwoordde dat er in hoofddorp geen glasvezel aangesloten kon worden. Ik vertelde haar dat mijn overbuurman wel via glasvezel aangesloten is en dat mij dit vreemd leek. Zij vond dit ook en zij zou mij terugbellen.
Een week later was ik nog niet teruggebeld en heb wederom gebeld met de glasvezelafdeling. Ik kreeg een andere medewerker te spreken en na het hele verhaal weer uitgelegd te hebben, heeft zij wat zaken uitgezocht en vertelde mij dat de oneven nummers NIET aangesloten kunnen worden op glasvezel. Ik vond dit vreemd, aangezien bijna iedereen in mijn hele wijk aangesloten kan worden. Alleen het rijtje van mijn huis (even nummers) zou dan niet aangesloten kunnen worden. (zij bijgesloten plattegrondje) Dit vond zij ook vreemd en ik zou wederom weer teruggebeld worden.
Ongeveer half november, en nog niet teruggebeld, heb ik zelf maar weer de telefoon opgepakt. Ik heb allereerst de ontwikkelaar van het nieuwbouwproject gesproken (Bouwfonds). Zij vertelden mij dat ik voor de voorzieningen bij de gemeente moest zijn, maar zij kon mij wel, na overleg met de opzichter, vertellen dat in principe iedereen aangesloten zou moeten zijn.
De gemeente vertelde mij het zelfde verhaal maar verwees mij voor de zekerheid nog door naar het bedrijf dat de kabels in de grond gelegd heeft. Dit bedrijf bevestigde dat zij de kabels hadden gelegd, maar dat een ander bedrijf deze kabels had aangesloten in de wijkcentrale / verdeelkast. Nadat ik ook dit bedrijf gesproken had, vertelden zij mij dat dit inderdaad gedaan was en dat ik bij KPN moest zijn om het verder in orde te maken.
Ik heb wederom weer contact met de glasvezelafdeling opgenomen en mijn verhaal gedaan aan weer een andere collega. Zij verzekerde mij dat ik teruggebeld zou worden. Ik ben diezelfde dag nog teruggebeld door een collega en hij verzekerde mij dat ik mij moest aansluiten bij een andere internetaanbieder te weten SOLCON.
Ik heb direct SOLCON gebeld en zij konden mij vertellen dat ik mij helaas niet bij kun laten aansluiten, aangezien ik in een KPN gebied woon.
Ondertussen begon de moed mij al aardig in de schoenen te zakken. Maar aangezien ik toch wel graag internet wil, heb ik een week later de glasvezelafdeling gebeld en het heel verhaal wederom uitgelegd. Nu vertelden zij mij dat ik op de lijst stond om aangesloten te worden en dat dit nog voor het einde van het jaar zou gebeuren.
En ja hoor je raadt het al….. op 14 januari 2008 was ik helaas nog steeds niet in de gelegenheid om internet op mijn huisadres te krijgen. Ik was nog steeds van mening dat het om een administratieve fout gaat en heb op 14 januari wederom de glasvezelafdeling gebeld. Wederom heb ik het verhaal uitgelegd en deze mevrouw die ik aan de telefoon kreeg vroeg mij wat de afstand tot de wijkcentrale is. Deze wijkcentrale staat op de deltaweg in Hoofddorp en is zeker niet verder dan 300-400 meter. Vervolgens vertelde zij mij dat ik dan waarschijnlijk te ver van de centrale af woon. Hierop antwoordde ik dat ik dat vreemd vond aangezien mijn achterbuurman wel een aansluiting kon krijgen en hij ongeveer 50 meter verder van de centrale afwoont. Dit vond zij inderdaad ook weer vreemd en ik zou teruggebeld worden. Ik ben vervolgens op de 15e teruggebeld met de uiteindelijke boodschap dat ik NIET aangesloten kon worden en dat ik ook niet op de planning stond om aangesloten te worden.

Nu kan ik een heleboel dingen begrijpen, maar buiten alle zaken om die hierboven beschreven worden, is het toch vreemd dat er een nieuwbouwhuis gebouwd wordt, waarbij het NIET mogelijk is om internet te krijgen via de telefoonleiding
- Dit terwijl u wel een huisaansluiting in mijn huis heeft aangelegd. (er hangt een kastje met een KPN logo er op, waarin de glasvezelkabel zit)
- De hele wijk, op mijn rijtje na, WEL internet via de glasvezel kan krijgen. (Plattegrondje van de wijk is bijgesloten)
- Ik te ver van de wijkcentrale af woon, terwijl mijn achterbuurman nog verder woont en wel aangesloten kan worden.
- Er geen koperleiding ligt, dus het wel via glasvezel moet en u de enige bent die mij kan aansluiten.
- Zowel de gemeente, de ontwikkelaar van het nieuwbouwproject (Bouwfonds), het bedrijf dat de kabels heeft gelegd en het bedrijf dat de kabels heeft aangesloten in de wijkcentrale zeggen dat alles goed aangesloten is en dat het wel degelijk mogelijk is en dat ik bij u moet zijn.

Nadat ik bovenstaande in een brief naar KPN gestuurd had gebeurde het voglende:

Gistermiddag kreeg ik dan eindelijk reactie op mijn klachtenbrief van 18 januari jl.. Helaas was ik niet in staat om de telefoon te beantwoorden en werd er op mijn voice-mail het volgende ingesproken:
“Ik heb u brief van 18 januari ontvangen. Ik zal u moeten doorverwijzen naar ons speciale glasteam op 0800-1717. Ik herhaal 0800-1717. Daar kunt u uw klacht deponeren.”

Zoals u in mijn brief van 18 januari kunt lezen heb ik al heel vaak contact met 0800-1717 gehad. Ik kom er alleen daar niet uit, vandaar dat ik de brief van 18 januari had geschreven. Dit met de hoop dat er serieus naar gekeken zou worden. (zeker om dat ik dit met plattegrondje kon verduidelijken) Dan betreur ik het ten zeerste dat u op mijn voice- mail inspreekt dat ik wederom weer moet bellen met 0800-1717. Kennelijk heeft u dus niet gelezen dat ik daar al heel vaak naartoe gebeld heb.

Bovenstaadne heb ik ook in een brief naar KPN gestuurd...... en dan eindelijk.......een telefoontje, met duizendmaal excuses

17 maart was de groete dag! Alles werd aangesloten en ja hoor alles deed het ook nog. 18 maart werd ik gebeld door de klachtenafdeling van KPN en ze vroegen of alles naar wens werkte. Dit was het geval... en om mij te compenseren krijg ik 2 maanden extra gratis abonnement...... GEKKENHUIS..... dat voor 9 manaden wachten.... maar goed.

Wat nou precies de reden was waaorm het zo lang heef tmoeten duren, kon deze mevrouw helaas niet zeggen, maar goed.... Alles doet het nu ben alleen nog aan het stoeien hoe ik 2 tuners van interactieve TV kan aanlsuiten op het NT kastje. Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:42:
Alles doet het nu ben alleen nog aan het stoeien hoe ik 2 tuners van interactieve TV kan aanlsuiten op het NT kastje. Iemand een idee???
Ethernet gebaseerde diensten zijn meestal 'per poort' aangesloten. In dat geval zou je je twee tuners (mits ondersteund) op dezelfde poort moeten aansluiten. Dit kun je proberen door er een switch tussen te hangen. Als twee tuners tegelijk niet ondersteund worden kan het zijn dat dit helemaal niet werkt, of (afwisselend) met maar 1 tuner.

Heb je ook gewoon een coax-aansluiting op het kastje zitten? Dan kun je wellicht alle TVs daarop aansluiten zodat je gewoon beeld hebt, en je 'hoofd' TV via een tuner aansluiten voor interactieve TV. Ik kan me voorstellen dat dit de bedoeling is van de dienst (maar ik moet zeggen dat ik er geen details van ken).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je antwoord.. ik ga dit van de week proberen.
Het is inderdaad per poort geregeld. Poort 1 is voor TV en poort 3 voor ethernet. 2 en 4 doen het niet.

Er zit geen coax meer op..... alleen maar ethernet poorten

thanx anyway.. ik zal kijken of de switch werkt... dan laat ik eht wel ff weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
GRONINGEN - KPN begint deze maand in de provincie Groningen met de aanleg van een gloednieuwe glasvezelleiding, die ongekende mogelijkheden gaat bieden in combinatie met computer en televisie.

Het glasverzelnet van KPN maakt supersnel internet mogelijk. Ook kunnen Groningers straks tv-programma's opnemen zonder een video of dvd-recorder. Verder komen er videoverbindingen, waardoor opa's en oma's in Groningen virtueel kunnen mee-eten met hun kleinkinderen in Amsterdam. Het glasvezelnet kan tevens een wapen in de strijd tegen vereenzaming zijn. Bedlegerige mensen kunnen via hun videoverbinding contact krijgen met anderen.

De aanleg van het glasvezelnet gaat een paar jaar duren.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/ni...e=totaalbericht&pid=72641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanleg van het glasvezelnet gaat een paar jaar duren
Hopelijk leven die opa's en oma's dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig van wie het glasvezelnetwerk in downtown(*) Enschede is? KPN Glasnet of Casanet... kan dat niet terug vinden :?

* Breugelmansgaarde, Noorderhagen, Op de Wal, van Essengaarde, van Lochemstraat, Wenninkgaarde, Korte Haaksbergerstraat, Beltstraat, Walstraat.

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 07-04-2008 11:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
Weet iemand toevallig van wie het glasvezelnetwerk in downtown(*) Enschede is? KPN Glasnet of Casanet... kan dat niet terug vinden :?

* Breugelmansgaarde, Noorderhagen, Op de Wal, van Essengaarde, van Lochemstraat, Wenninkgaarde, Korte Haaksbergerstraat, Beltstraat, Walstraat.
Volgens mij van Casanet. KPNglasnet is nieuw en alleen beschikbaar in de zuidwijken. Overigens is Casanet wel verbonden aan een paar woningbouwcorporaties, dus waarschijnlijk kan niet iedereen zomaar worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ben eerder geneigd te zeggen dat 't van KPN is. Hier ongeveer zit namelijk een centrale van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
Casanet is daarmee begonnen, maar is inmiddels overgenomen door KPN. Dat betekent dus dezelfde eigenaar, maar vanwege administratie en netwerk layout en zo kan het zijn dat je niet dezelfde diensten kunt krijgen. Of er plannen zijn de twee naar elkaar toe te laten groeien zul je aan KPN moeten vragen.

Zie ook http://www.kpnglasnet.nl/achtergrond-kpn-glasnet/ voor wat KPN er zelf van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update Berriehoek:
Bij de buren werkt ie, dus er is hoop. :*)
Mijn vrouw vraagt aan de monteur: wanneer komen jullie? Antw: zou vrijdag kunnen als er dan licht in de kabel zit (is op dat moment niet het geval). We bellen u. Vanmiddag is er licht en gaat de telefoon: we komen vrijdag: afspraak 5. :)

Inmiddels was ikzelf op mijn werk gebeld door een andere monteur: we kunnen woensdag de 16e komen. Ik (niet op de hoogte van bovenstaande): prima: afspraak 6. 8)7

Conclusie: de kans wordt steeds groter dat de volgende bijdrage over glas naar dit forum zal worden verzonden.
Waar leven is, is hoop. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ben tot op heden nog niet teruggebeld. Vorige week heb ik zelf contact opgenomen met het 0800-nummer nadat het kastje in de meterkast was gemonteerd en kreeg te horen dat de dame aan de telefoon niet kon inplannen. Dat zou haar collega moeten doen en ik zou worden teruggebeld. Ik heb toen ook nog maar 'ns met de wijkplanner gebeld, maar die kon ook niets voor me betekenen.

... ik wacht nog steeds in spanning af, maar vooralsnog is het erg stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 09-04-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:17:

... ik wacht nog steeds in spanning af, maar vooralsnog is het erg stil.
Als ie bij mij vrijdag werkt mag je mijn afspraak van de 16e gratis overnemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Volgens mij volgt men bij KPN dit topic :P ... want ik heb zojuist een afspraak kunnen maken voor 18 april :).

De aansluiting wordt dan "gecontroleerd" (?). Ik heb wel gemeld dat er nog één en ander aangesloten moet worden en of dat wel bekend was? De monteur zou alle ontbrekende delen monteren en aansluiten volgens de persoon van de afdeling wijkplanning.

We wachten wederom rustig af :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Wouter! schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:55:
Volgens mij volgt men bij KPN dit topic :P ...

Ha ha, dat geloof ik pas als ik vrijdag heb kunnen melden dat ie het doet, en ik maandag door Wendy van de KPN met het oog op mijn tweede afspraak voor de 16e wordt gebeld met de nu al historische woorden: 'Meneer, U weet vast al wel waarvoor ik bel ...'

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws op de site van KPN Glasnet Enschede
Introweb sluit geen nieuwe klanten meer aan op KPN Glasnet
Enschede 9-04-2008
Introweb sluit geen nieuwe klanten meer aan op KPN Glasnet. Klanten die een bestelling hebben geplaatst maar nog niet zijn aangesloten, zijn hierover door Introweb geïnformeerd. Zij kunnen een keuze maken voor een andere provider, te weten Solcon of KPN. Voor klanten die al zijn aangesloten en gebruik maken van de diensten van Introweb, verandert er voorlopig niets. Wel hebben zij de mogelijkheid om hun abonnement te annuleren. Ook hierover heeft Introweb haar klanten geïnformeerd. Introweb klanten kunnen met vragen terecht bij hun supportdesk.

Daarnaast zag ik dat ook Unet heeft afgehaakt. Blijven dus alleen Solcon en KPN zelf over.
Weet iemand meer over deze ontwikkelingen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
UNet is/was inderdaad een zooitje, mijn facturatie is in het verleden al een keer gestart en ik had eens een factuur van 300 euro in mijn overzicht staan.
Eerste probleem was binnen 2 dagen opgelost na het sturen van een mailtje (wel goede klantenservice O+ ), 2de probleem was 24 uur later verdwenen.

Beter komt UNet weer snel terug, die hadden/hebben een grote keuze in snelheid.
Er blijft niet veel over zo. :/

(iets zegt me dat 95% van alle problemen door de interne miscommunicatie bij KPN komt :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:35:
Nieuws op de site van KPN Glasnet Enschede
Introweb sluit geen nieuwe klanten meer aan op KPN Glasnet
Enschede 9-04-2008
Introweb sluit geen nieuwe klanten meer aan op KPN Glasnet. Klanten die een bestelling hebben geplaatst maar nog niet zijn aangesloten, zijn hierover door Introweb geïnformeerd. Zij kunnen een keuze maken voor een andere provider, te weten Solcon of KPN. Voor klanten die al zijn aangesloten en gebruik maken van de diensten van Introweb, verandert er voorlopig niets. Wel hebben zij de mogelijkheid om hun abonnement te annuleren. Ook hierover heeft Introweb haar klanten geïnformeerd. Introweb klanten kunnen met vragen terecht bij hun supportdesk.

Daarnaast zag ik dat ook Unet heeft afgehaakt. Blijven dus alleen Solcon en KPN zelf over.
Weet iemand meer over deze ontwikkelingen????
Hou er aub over op :)

Ik ben een van de gedupeerden, nu moet ik kiezen voor KPN of Solcon. Ik heb maar voor Solcon gekozen, maar als Unet zich weer meld binnen 3 maanden weet ik zeker dat ik de overstap wil maken.

Inmiddels al 6 vrije dagen opgeofferd en 0 resultaat. Aan de andere kant heb ik al wel 4 maanden gratis ADSL van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:18:

de reden dat ik dit weet is omdat ik zelf een glasnetmonteur ben ;)
Kun jij hier niet even wat druk achter zetten :9~

http://www.vleuterweideopglasvezel.nl
:9

[ Voor 32% gewijzigd door WidgetTWW op 10-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update Berriehoek:
Monteur is geweest, dit bericht komt inderdaad met de snelheid van het licht. _/-\o_
Snelheid is conform het aangeboden pakket (12 down, 3 up). :P
Er is dus nog hoop!
Kwaliteit TV (analoog) is op eerste gezicht niet beter dan de kabel (maar die was ook best aardig). ;( Hopelijk komt KPN haar belofte na om 'begin 2008' met een digitaal pakket te komen.

Edit
Inmiddels behoorlijk minder positief:
Kwaliteit TV is zichtbaar minder dan kabel (op nieuwe Panasonic LCD LX70)
Snelheid internet volgens speedtests behoorlijk, maar als ik een groot bestand ga downloaden loop de snelheid onmiddelijk terug naar rond de 200KB! :(
Hoe zit het met de ervaringen van anderen waar ie al werkt (ik weet van iemand die via Unet zijn aangesloten dat het daar ook erg tegenvalt)

Edit 2
Vanochtend wel 1,2 MB als echte snelheid, dus er is hoop :P
Laatste dagen stabiel redelijk snel

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Grmbbll.. wil je naar net naar je werk gaan staan er 2 mannetjes voor de deur..
'Zehn minuten' hebben ze gezegd, dat hoop ik dan maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bij ons duurde 't echt niet veel langer dan 10 minuten, dus het valt wel mee ;).

Morgen komen ze 't als het goed is bij ons afronden. Ik heb ook de hoop dat er echt iemand zal komen want gisteren belde er "iemand" met "een 06-nummer" (??) om te vragen of we i.v.m. de installatie vrijdag wel twee vrije stopcontacten in de meterkast hebben. Nou, die zijn er wel dus da's geen probleem ... maar als er nou geen stopcontact was geweest, dan komen ze daar wel mooi op tijd mee >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Klopt, ze waren ook zo weer weg. :)

Nu maar wachten op de mannetjes die alles binnenhuis gaan regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
Bij ons duurde 't echt niet veel langer dan 10 minuten, dus het valt wel mee ;).

Morgen komen ze 't als het goed is bij ons afronden. Ik heb ook de hoop dat er echt iemand zal komen want gisteren belde er "iemand" met "een 06-nummer" (??) om te vragen of we i.v.m. de installatie vrijdag wel twee vrije stopcontacten in de meterkast hebben. Nou, die zijn er wel dus da's geen probleem ... maar als er nou geen stopcontact was geweest, dan komen ze daar wel mooi op tijd mee >:).
Als er geen 2 stopcontacten zijn dan leggen ze die "kosteloos" voor je aan.... tenminste in hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:16:
[...]

Als er geen 2 stopcontacten zijn dan leggen ze die "kosteloos" voor je aan.... tenminste in hoofddorp
Ja, hier ook hoor ... maar ik bedoelde dat ze dan binnen twee dagen een stopcontact in de meterkast hadden moeten realiseren. Gezien de ervaringen van de laatste maanden had ik daar een hard hoofd in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Inmiddels is de monteur langs geweest en heeft alles aangesloten. De monteur was eigenlijk een studentje die als uitzendkracht via Randstad voor KPN werkte ... maar dat maakt verder niet uit :). Hij wilde alle kabels e.d. ook gaan wegwerken maar ik zei dat dat niet nodig was en dat ik dat zelf wel zou doen. Al met al netjes afgeleverd.

Alleen de telefoon werkt nog niet, maar dat zou met de nummerportering te maken hebben. Als het goed is moet dat in de loop van de dag gaan werken.

De internetsnelheid is op dit moment zoals beloofd, dus daarover nog geen klagen ... maar de TV-kwaliteit valt me toch wel tegen. Ik heb zojuist zelf maar weer de Essent-kabel aangesloten, want dat ziet er nog een stuk beter uit (ook omdat ik TV Home dan weer kan gebruiken). Ik hoop daarom dat ze snel met IPTV komen, want op een wat grotere LCD-TV is het glasvezel-beeld niet echt om te juichen :/. Dat is overigens ook iets waar ik vooraf al bang voor was, dus 't is niet echt verrassend.

Vooralsnog verder niets te klagen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:03:

Alleen de telefoon werkt nog niet, maar dat zou met de nummerportering te maken hebben. Als het goed is moet dat in de loop van de dag gaan werken.

Werkte bij mij in de loop van de avond

De internetsnelheid is op dit moment zoals beloofd, dus daarover nog geen klagen ... maar de TV-kwaliteit valt me toch wel tegen. [...]Dat is overigens ook iets waar ik vooraf al bang voor was, dus 't is niet echt verrassend.
Vooralsnog verder niets te klagen :).
Er is ons (mij) anders wel beloofd dat de kwaliteit beter zou zijn dan analoge kabel, maar niet zo goed als digitaal. Als iedereen de ervaring heeft dat de kwaliteit minder is dan analoge kabel vind ik dat de leverancier zijn beloften niet waarmaakt en dat we actie moeten ondernemen. Dus graag reacties van meer mensen
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.