There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
He?? Neej?Dxue schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:43:
[...]
jammer dat ze niet op knp glasnet worden aangeboden. maw zij zijn geen keus tenzij je een aansluiting van hun hebt
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
casanet word overgenomen door kpn en er verandert voor die mensen ook heleaal niks. conceptronic heb ik van gehoord en weet niet hoe ze nu zijn. maar het is zo dat kpn de klanten van casanet overneemt (of zo had ik gelezen).
als je niet in een gebied woont waar casanet fiber aanbiedt kan je het ook niet afnemen. helmerhoek, wesselerbrink enzo waar vroeger geen fiber ligt, maar nu wel kpnglasnet, kunnen dus alleen bij de 4 providers, KPN, Unet, Introweb en Solcon afnemen.
Ik heb de verkoper daarover gevraagd en die zei tegen mij dat hij niet durft te zeggen dat het dezelfde kwaliteit als digitale tv heeft. Ik weet het op 27 november, want dan kan ik het mooi vergelijkenFlappiewappie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:36:
[...]
Het is puur digitaal beeld hoor, alleen geen high definition dus "pixxelig". Vooral de kleuren zijn beter imo.
Kan niet wachten tot glas vezel hier op het Stroink, toch maar even keertje in de winkeltje langs om precieze data te zien. Kan nu namelijk geen fatsoenlijk inet abo (3mbit) afsluiten omdat er anders niet genoeg bandbreedte over is voor tv/telefoon.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
In het introductieaanbod zit ook de keuze voor TV. U ontvangt thuis dan 34 TV-zenders en 34-Radio zenders. Dit TV-aanbod wordt aangeboden door Hertzinger. U kunt uw huidige radio- en Tv-kabels in huis gebruiken als bekabeling. De monteur sluit deze aan op uw glaskastje en u heeft verder geen ontvangers nodig.
geen ontvanger dus analoog signaal
Het is wel oppassen bij de online aanvraag, als je alleen internet besteld en iets verkeerd invult dan komt er automatisch een kruisje bij Telefonie te staan.
Ow, en:
Maar dat zie ik dan wel weer4. Residential Gateway in bruikleen
UNET glasvezelabonnees krijgen een Residential Gateway in bruikleen. Deze dient na het beindigen van de UNET glasvezeldienst binnen 14 kalenderdagen in originele staat aan UNET te worden geretourneerd. Niet geretourneerde of defecte apparaten zullen in rekening gebracht worden à 419 euro inclusief btw. U tekent voor ontvangst bij aflevering van de apparatuur.
-edit-
En vandaag gebeld door KPN Glasnet, 17 december zal ik aangesloten worden

[ Voor 6% gewijzigd door DJKoster op 09-11-2007 14:09 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik mag tot 10 januari wachtenDJKoster schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:26:
30/4 aangevraagd bij UNet.
Het is wel oppassen bij de online aanvraag, als je alleen internet besteld en iets verkeerd invult dan komt er automatisch een kruisje bij Telefonie te staan.
Ow, en:
[...]
Maar dat zie ik dan wel weer
-edit-
En vandaag gebeld door KPN Glasnet, 17 december zal ik aangesloten worden

Vreemd.. volgens de man die ik aan de lijn had was de hele week nog vrij. Het zal wel ingedeeld zijn op locatie of provider ofzo
Ik woon in de flat op de Sibculobrink en kreeg half oktober een brief in de bus dat ze voorbereidingen gingen treffen voor de aanleg van Glasnet in mijn flat. Ze zouden hiervoor op de balkons een buisje monteren tegen de gevel.
De volgende dag zijn ze inderdaad enige tijd met een hoogwerker bezig geweest bij de kabelgoten langs de gevel waar de TV en telefoon bekabeling door loopt. Maar daarna gebeurde er niets meer.
Van de week dus maar eens geïnformeerd bij de klantenservice en in de glas-'winkel' in het winkelcentrum. En nu blijkt dus dat de flat niet aangesloten wordt, omdat die over een paar jaar gesloopt wordt. De brief en werkzaamheden waren dus waarschijnlijk een 'foutje' van de aannemer.
heb je of erg laat besteld, of die provider is super populair
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik krijg over een paar dagen de sleutel van mijn nieuwe appartement, Westerdok in Amsterdam. Het was mij geheel onbekend dat er daar een glasnet zou komen te liggen, dus een paar weken vroeg ik netjes op tijd de verhuizing aan voor mijn KPN telefooinlijn en ADSL (KPN/xs4all). Nadat er geen reactie kwam belde ik maar eens hoe het ging met de aanvraag.
Die bleek gecancelled omdat ADSL niet mogelijk zou zijn op het Westerdokseiland.
Daar ben ik eigenlijk niet zo gelukkig mee; ben al jaren zeer tevreden gebruiker van xs4all, en het lijkt erop dat ik daar mee moet gaan stoppen.
Nog veel hinderlijk is dat KPN eigenlijk nauwelijks infomatie geeft over hoe ik straks een fatsoenlijke breedband kan regelen. De telefoonlijn willen ze graag voor me verhuizen, maar als ik vervolgens doorvraag over internet wordt het allemaal héél ingewikkeld. Ook het "glasteam" komt erg schutterig over. Ik heb intussen wel al gehoord dat het glasvezelnetwerk afgekeurd zou zijn.
Is er een Tweaker die misschien wat meer info heeft?
En als ik toch aangesloten kan worden op het glasvezelnetwerk, wat is dan een goede provider die de vergelijking met xs4all kan doorstaan?
ThX!
Heb mij eind oktober aangemeld bij introweb.Dxue schreef op maandag 12 november 2007 @ 03:42:
[...]
heb je of erg laat besteld, of die provider is super populair. nog maar 2 weekjes voordat het de 27e is. had een week of anderhalve week na introductie aangemeld.
Anoniem: 114041
Word 11 december aangesloten op het netwerk.
Ik heb gekozen voor de 12/3 verbinding voor 55,- van KPN zelf.
Ik vertrouw die 3rd party aanbieders niet meer. Heb slechte ervaringen met telefonie van @home. Verbinding die niet werken, nummers die niet worden doorgeschakeld, etc.
En voorlopig is 12/3 meer dan genoeg.
Mochten er goede reacties komen over de andere aanbieders (Vooral Solcon's 10/10 lijkt me interresant) dan kan ik nog altijd binnen 3 maanden opzeggen en overstappen
Er zijn dus maar drie alternatieven:
-Helemaal geen internet,
-Mobiel internet,
-UPC...
Wat een ellende. Nadat ik een heel aantal jaren geleden er uit ben gekegeld bij Chello vanwege datagebruik mag ik nu weer terug naar de kabelgangsters... Ben benieuwd of ik uberhaupt nog welkom ben daar. En wat de datalimieten zijn (that is... Fair use policy... Andere naam, zelfde beperking...).
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Vanaf februari volgend jaar komt http://www.kpn.tv/ 9,95 per maand, mij is verteld dat ik mij als introweb klant hiervoor kan aanmelden zodra het zover is.-Step- schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:50:
Ik heb mij ook aangemeld bij Introweb, alleen Internet en Telefonie genomen, TV is nog niet digitaal vandaar. Wel het duurste pakket.3 januari komen ze het aanleggen.
bummer voor jou! ik zit dus in enschede en heb met @home nooit, maar dan ook nooit iets gehoord over teveel downloaden of uploaden. vaak genoeg oveer de 200 GB per maand.MisterDon schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:43:
Nou, ik heb contact gehad met de glasteammensen. Guess what? Er ligt inderdaad een glasvezelnetwerk op het Westerdokseiland, maar... Het heeft technische problemen, en werkt dus niet. Is ook niet te bestellen, en er kan ook niet aangegeven worden wanneer het gaat werken.
Er zijn dus maar drie alternatieven:
-Helemaal geen internet,
-Mobiel internet,
-UPC...![]()
Wat een ellende. Nadat ik een heel aantal jaren geleden er uit ben gekegeld bij Chello vanwege datagebruik mag ik nu weer terug naar de kabelgangsters... Ben benieuwd of ik uberhaupt nog welkom ben daar. En wat de datalimieten zijn (that is... Fair use policy... Andere naam, zelfde beperking...).
dan heb je echt dikke pech, ik heb me de 25e via email mijn contract gekregen en ben dus een maand later al aan de beurt. Zeer populair introweb dus. jammer dat je net een weekje te laat bent.Royal schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:53:
[...]
Heb mij eind oktober aangemeld bij introweb.
heb hier wel het complete pakket, word niet veel tv gekeken en om nou te zeggen dat ik digitaal mis, alleen met zenders als ned 1,2,3 zie ik duidelijk verschil (sdtv), vanwege de ruis op die zenders. de commerciele zenders zien er zo goed als hetzelfde eruit.-Step- schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:50:
Ik heb mij ook aangemeld bij Introweb, alleen Internet en Telefonie genomen, TV is nog niet digitaal vandaar. Wel het duurste pakket.3 januari komen ze het aanleggen.
dat ziet er wel interessant uit, aangezien het 5 euro goedkoper isRoyal schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:56:
[...]
Vanaf februari volgend jaar komt http://www.kpn.tv/ 9,95 per maand, mij is verteld dat ik mij als introweb klant hiervoor kan aanmelden zodra het zover is.
[ Voor 9% gewijzigd door Dxue op 12-11-2007 15:08 ]
gem 540GB/maand zonder troubles bij @home hier,Dxue schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:04:
[...]
bummer voor jou! ik zit dus in enschede en heb met @home nooit, maar dan ook nooit iets gehoord over teveel downloaden of uploaden. vaak genoeg oveer de 200 GB per maand.
Oscar Wilde
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Ik ben benieuwd trouwens of @home nog wat tegengas gaat geven, het lijkt me niet meer dan logisch dat ze veel klanten gaan verliezen in Enschede.
Jij geen gratis single van Erik Hulzebosch opgehaald?DJKoster schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:46:
KPN is in ieder geval Glasnet goed aan het promoten, ze staan hier 2-3 keer per week in of rondom het kleine winkelcentrumpje op de Helmerhoek, incl. Erik Hulzebosch.![]()
Ik ben benieuwd trouwens of @home nog wat tegengas gaat geven, het lijkt me niet meer dan logisch dat ze veel klanten gaan verliezen in Enschede.

.. ik in ieder geval niet

achja op zuid is het natuurlijk niet nodig door de winkel die er staat
Wacht ff, dus je hebt nu kabel(tv) én glas(internet)?-Step- schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:47:
Ik heb digitale TV nog niet genomen via Glasvezel omdat het nog niet wordt aangeboden. Ik heb het nu via @home en zodra deze via Glasvezel wordt aangeboden zal ik ook digitale TV over Glasvezel nemen.
Is het niet, óf coax óf glas?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-11-2007 23:04 ]
Oscar Wilde
Het signaal komt nog steeds je huis binnen via coax...bartgrefte schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:03:
[...]
Wacht ff, dus je hebt nu kabel(tv) én glas(internet)?
Is het niet, óf coax óf glas?
Oscar Wilde
50/10 abo bij introweb, digitale tv via @home en bellen via kpn. het kan en mag gewoon. wat je net wilt.
Nu nog glas hier in de grond

Oscar Wilde
Maar waar kan ik kijken wat het me gaat kosten en wanneer het leverbaar is enz ?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
dit project is in enschede, en zover ik weet valt etten-leur niet daaronderPimmetje651 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:42:
ik heb hier glas in de meterkast en ik woon in etten-leur (schoenmakershoek)
Maar waar kan ik kijken wat het me gaat kosten en wanneer het leverbaar is enz ?
edit: hmm zie net via google en wiki dat kpn blijkbaar ook glasnet heeft voor etten-leur. misschien andere site ofzo? want kpnglasnet.nl is voor nu alleen enschede zuid.
[ Voor 15% gewijzigd door Dxue op 15-11-2007 23:23 ]
Anoniem: 130184
Bij introweb krijg je een vast ip adres toegewezen.(wel zo makkelijk met een server ^^) Of dit ook zo is bij de andere aanbieders weet ik niet.
Misschien dat iemand wat aan deze info heeft.
Anoniem: 57975
* Anoniem: 57975 schudt MisterDon de hand. Zelfde probleem hier, ook veroordeeld tot UPC. Duurde een half uur voordat ik bij KPN door de juiste persoon werd geholpen en ook deze wist niks zinnigs te melden over wanneer de boel gefixed is. Misschien even samenspannen met de bewoners en even druk uitoefenenMisterDon schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:43:
Nou, ik heb contact gehad met de glasteammensen. Guess what? Er ligt inderdaad een glasvezelnetwerk op het Westerdokseiland, maar... Het heeft technische problemen, en werkt dus niet. Is ook niet te bestellen, en er kan ook niet aangegeven worden wanneer het gaat werken.
zelf krijg ik het dinsdag ochtend aangesloten. tussen 8 en 12 komen ze.
Ik ben ook wel benieuwd, jij laat het ons toch wel weten?Dxue schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:26:
heeft iemand al glasnet aangesloten? ben benieuwd hoe lang ze nu echt erover doen. heb gelezen in de brief van introweb dat ze bij mij ook de iets bij de tv aanpassen ofzo. iets met de zender frequenties. heb geen zin om alles opnieuw te moeten instellen om eerlijk te zijn.
zelf krijg ik het dinsdag ochtend aangesloten. tussen 8 en 12 komen ze.
sorry meneer we hebben onze monteurs overgeboekt, we kunnen nu vanaf 10 dec komen.
*zucht* nu maar weer 2 weken wachten
Monteurs overboeken is wel erg slordig.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze glasvezel in deze flat gaan aanleggen. Momenteel zijn ze kabels onder de stoep aan het stoppen, ik zal er deze week dus wel achter komen.
vanmorgen kreeg ik ineens zo'n kpn monteur aan de deur (ik al verbaast dat het kpn is en niet introweb, maar goed), vertelt hij dus dat er een breuk in de lijn zit :S:S:S. gisteravond achtergekomen en nu nog niet opgelost. dus krijg hem niet voor 12 uur
nog maar wat langer wachten dus. ik laat het jullie zo snel mogelijk weten.
oh en overboeken
edit: vandaag dus niet meer langsgekomen. morgen maar even bellen en vragen wanneer ze nou wel komen dan. ga zeker niet weer een week wachten!
[ Voor 7% gewijzigd door Dxue op 27-11-2007 19:48 ]
ARGHHHHHH, waarom heb ik weer de pech dat in mijn straat problemen zijn
zal straks eens naar mijn buren gaan die een straat verderop zitten en vandaag aangesloten zullen worden. kijken of ze ook met "technische" problemen zitten, want kan me niet voorstellen dat zij er geen last van hebben en ik wel. (nog geen 100 meter afstand hemelsbreed)
[ Voor 19% gewijzigd door Dxue op 28-11-2007 12:52 ]

Ik wacht dus duidelijk met het afsluiten van mijn andere diensten voordat glasnet helemaal naar tevredenheid aangesloten is.
Hopelijk hebben ze alle problemen voor 10 Januari opgelost dan wordt ik (hopelijk) aangesloten
Sterkte ermee!
thnx, ik neem dat er genoeg mensen zijn die wel al aan zijn gesloten (mag ik hopen voor kpn, anders kunnen ze nog veel extra kosten meemakenRoyal schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:04:
Dat is minder zeg![]()
Ik wacht dus duidelijk met het afsluiten van mijn andere diensten voordat glasnet helemaal naar tevredenheid aangesloten is.
Hopelijk hebben ze alle problemen voor 10 Januari opgelost dan wordt ik (hopelijk) aangesloten
Sterkte ermee!
ik zou dat niet weten, maar wetende dat in het westen tv en 100mbit up&down voor 60 of 70 euro wordt aangeboden (dacht ik gezien te hebben bij 1 van de providers) moet het hier dus ook makkelijk kunnen. glas kan veel aan, heel veel, t'is maar net wat voor hardware je er neerzet.woekele schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:30:
Ik snap dat tv-gebeuren niet zo. Als je gewoon je coax aansluit op het glaskastje betekent dat dat alle kanalen altijd bij je binnen komen. Hoeveel Mbits is dat wel niet dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 30-11-2007 00:40 ]
Weet iemand hoeveel Mbits dat analoog signaal ongeveer is?
Edit: Hmmm, beetje domme vraag waarschijnlijk... Mbits toekennen aan een analoog signaal?
[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 30-11-2007 07:02 ]
Het schijnt dat het glasvezelnetwerk op Westerdokseiland per maart gaat werken. Ik heb gisteren dus maar UPC aangevraagd. Kijken hoe dat tegenwoordig werkt.Anoniem: 57975 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:28:
[...]
* Anoniem: 57975 schudt MisterDon de hand. Zelfde probleem hier, ook veroordeeld tot UPC. Duurde een half uur voordat ik bij KPN door de juiste persoon werd geholpen en ook deze wist niks zinnigs te melden over wanneer de boel gefixed is. Misschien even samenspannen met de bewoners en even druk uitoefenen
Vooral het feit dat iedereen het lekker zelf mag uitzoeken en zelf tot de conclusie mag komen dat UPC monopolie heeft is natuurlijk waardeloos.
Nu zijn echt alle straten in mijn wijk (schoenmakershoek in etten-leur) te kiezen en natuurlijk NET mijn straat niet !
En dit terwijl alles maar dan ook alles klaar is voor glasvezel, heb net afgemonteerd in mijn meterkast zitten .
ARRRGGGGHhhh ik word soms zo moe van de KPN
wat zal ik toch graag een triple play verbinding hebben kan ik eindelijk interactieve TV eens zien en testen (KPN interactieve TV kan ook niet op mijn postcode

maar goed, heb hier nu een telefoon en mag dus gratis bellen en de eventuele kosten die ik alsnog krijg voor het bellen mag ik een nummer voor bellen om het terug te vorderen
maar ze zijn met een man of 5 bezig om iedereen umts, digitenne en mobiele telefoons te leveren die hun normale aansluiting al hadden afgezegd.
Ondanks de problemen vind ik dat ze dit toch wel heel erg netjes oplossenDxue schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:01:
net iemand hier voor kpn via randstad. niet de hele straat hier heeft last van de breuk. alleen maar sommige mensen.
maar goed, heb hier nu een telefoon en mag dus gratis bellen en de eventuele kosten die ik alsnog krijg voor het bellen mag ik een nummer voor bellen om het terug te vorderen. het enige pluspuntje dat ik zie hehehehe. eens kijken hoe dat gaat met vast bellen en mobiel bellen. niet teveel mobiel, mocht dat buiten de regels vallen. maar vast kom ik al een heel end. denk dat de telefoon maar in de lader blijft om te kunnen blijven bellen.
maar ze zijn met een man of 5 bezig om iedereen umts, digitenne en mobiele telefoons te leveren die hun normale aansluiting al hadden afgezegd.
Anoniem: 82384
Inderdaad kan TV op vele manieren aangeboden worden. Standaard is om een 'analoog' signaal over 1 aparte vezel te sturen. Dit wordt dan in huis omgezet in een standaard coax signaal zoals je ook van de lokale kabelaar krijgt/kreeg. Je krijgt dan dus gewoon alle zenders tegelijk binnen, kan zoveel TVs aansluiten als je wilt en hebt geen settopbox nodig.woekele schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:02:
Je krijgt dus 2 glasvezelkabels bij kpnglasnet zeg jij?
Natuurlijk is het mogelijk om over coax digitale TV aan te bieden kabelaars doen dat immers ook, dus dat zou - met settopbox - in principe ook kunnen (maar ik weet niet of ze dat ook daadwerkelijk doen).
Dan heb je naast de 'standaard' TV ook nog IP-TV waarbij inderdaad het TV signaal digitaal over de data-vezel gaat. Hierdoor moet je bandbreedte delen met je internet (en eventuele andere diensten), maar krijg je alleen de zender(s) waar je op dat moment om vraagt. Omdat een typisch IP-TV signaal tussen de 2 en 10 Mbit ligt en de (data)vezel 100Mbit (symmetrisch) aan kan zul je in de praktijk niet zo snel last hebben dat je TV je downloads in de weg zit
Nog wat algemeen nieuws over KPN glasnet:
--Glasnetbunker ontsiert Haarspithoek
ENSCHEDE - "We plaatsen binnenkort een stationnetje achter uw tuin, hij komt achter een boom, dus daar ziet u niets van." Met die mededeling belden ongeveer drie weken geleden twee medewerkers van Nacap Telecom bij Gerrit Jan Kuiper aan.
Kuiper maakte zich geen zorgen. "Bij een stationnetje denk je aan die kastjes van Essent zoals ze hier op de hoek van de straat ook staan, wat past er anders ook acher een boom?"
Tot zijn grote verbazing is zijn uitzicht enkele dagen later ontsierd door een betonnen gebouw van drie meter hoog. "Een schande is het, pure misleiding van die mensen van Nacap".
lees verder
KPN gaat glasvezel aanleggen
HAAKSBERGEN - De kogel is door de kerk: KPN gaat in de bebouwde kom van Haaksbergen, St. Isidorushoeve en Buurse een supersnelle glasvezelverbinding tot in de meterkast van de huishoudens aanleggen.
Haaksbergen is na Enschede de tweede Twentse gemeente, die wordt 'uitgerold'. Glasvezel maakt het heen en weer sturen van grote hoeveelheden digitale informatie mogelijk. Voor snel internet, telefonie en tv en voor digitale dienstverlening op het gebied van zorg, veiligheid en entertainment. bron
tv, tja het sneeuwt hier relatief veel vergeleken met kabel, maar is nog steeds goed te doen, beetje het idee van ned 1, 2 en 3(maar voor mij niet acceptabel, is genoteerd en ik krijg er nog bericht van, heb via kabel commerciele zenders gewoon erg scherp beeld, sdtv, en hiermee niet).
telefoon, kan ermee uitbellen maar nog niet in, weet niet waar het aan ligt. introweb geeft kpn de schuld, kpnmonteur zegt dat het aan introweb ligt. hoor er morgen er dus meer over.
internet, ik heb 30/4 besteld, heb nu 25/10 liggen
maar goed, al met al heeft het vandaag nog ruim 4 uur gekost, dus ga er maar vanuit dat het minimaal 3 uur duurt. ik had nog allerlei dingen die niet goed gingen en allerlei dingen die door elkaar liepen. modem en alles willen aanleggen, maar geen glas in huis, dus kon verder ook niks en ga zo maar door. maar goed, heb een schonere meterkast na de tijd aan overgehouden, dus over de monteurs zelf geen klagen
maar als het eenmaal werkt, dan gaat het ook zeer lekker
edit: net nog even zitten rommelen met de router en nu doet die het ineens wel
resultaat van speedtest.net: down= 28087 kb/s up= 5960 kb/s. best netjes
edit2: net weer een speedtest gedaan, en nu richting zweden, veel betere testserver
oh en telefoonportering werkt ook. en wat ik zo zag in de modem, kan je nog 3 extra line informatie invoeren. heb verder niet zoveel verstand van voip, maar lijkt me dat er dus extra accounts mogelijlk zijn, altijd handig om gratis minuten te krijgen, aangezien introweb geen gratis minuten pakket heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Dxue op 12-12-2007 11:26 ]
Volgens mij kan nog niemand daar bestellen. (In Etten-Leur) Toch?Pimmetje651 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:19:
ook ik ben weer eens gaan bellen en moeilijk doen bij de KPN mbt glasnet.
Nu zijn echt alle straten in mijn wijk (schoenmakershoek in etten-leur) te kiezen en natuurlijk NET mijn straat niet !
Welke straat is het btw?
Mooi dat het nu enigzins werkt Dxue, ik ben zeer benieuwd hoe het maandag gaat lopen in mijn flat.
Ik ben nog steeds zeer benieuwd hoe ze het aan gaan leggen, hoe dik is die kabel die je in huis in komt?
Ik word voor 11 januari teruggebeld voor het maken van een nieuwe afspraak.
Gelukkig heb ik mijn huidige internet nog niet opgezegd...
[ Voor 6% gewijzigd door DJKoster op 14-12-2007 12:04 ]
Waar wordt de telefoon op aangesloten? Moet je die op de modem aansluiten of kan je gewoon de normale aansluitingen in huis gebruiken?Dxue schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:15:
telefoon, kan ermee uitbellen maar nog niet in, weet niet waar het aan ligt. introweb geeft kpn de schuld, kpnmonteur zegt dat het aan introweb ligt. hoor er morgen er dus meer over.
Edit: Bij @home is het namelijk zo dat je de telefoon op de modem aan sluit kan wel anders maar dat was niet nodig, zou wel nodig zijn als mijn modem in de meterkast komt
[ Voor 17% gewijzigd door Royal op 14-12-2007 15:48 ]
Heb inmiddels te horen gekregen dat er ergens eind jan alles in deze wijk gereed moet zijn.
Zodat ik me ook aan kan melden op glasnet
Ook is men in etten-leur bezig met alles te verglazen zodat strax overal interactieve TV enz mogelijk is.
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmetje651 op 14-12-2007 15:34 ]
telefoon wordt aan de modem aangesloten. introweb levert een linksys met 2 telefoonpoorten. altijd handigRoyal schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:44:
[...]
Waar wordt de telefoon op aangesloten? Moet je die op de modem aansluiten of kan je gewoon de normale aansluitingen in huis gebruiken?
Edit: Bij @home is het namelijk zo dat je de telefoon op de modem aan sluit kan wel anders maar dat was niet nodig, zou wel nodig zijn als mijn modem in de meterkast komt
die kabel in huis is dun, komt een heel dun rood draad in je meterkast (dunner dan je adapter draadje van willekeurig elektrisch apparaat). je krijgt ook 2 glasvezel kabels in je huis. 1 voor tv&radio en 1 voor internet en telefonie. en die kabels, tja die zijn zoooo dun, bijna haardikte.DJKoster schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 02:47:
Beetje raar om midden in een wijk te beginnen dan, glasvezel werd hier (in de Helmerhoek) d.m.v. blauwe kabels in de grond gestopt. Dus als er een grote blauwe haspel staat kan het zo zijn
Mooi dat het nu enigzins werkt Dxue, ik ben zeer benieuwd hoe het maandag gaat lopen in mijn flat.
Ik ben nog steeds zeer benieuwd hoe ze het aan gaan leggen, hoe dik is die kabel die je in huis in komt?
bleek dus dat de @home het echt heeeeeeeeel laat had overgeheveld. introweb kreeg op 12 december om 00.01 een bevestiging dat de portering was gelukt. (ik zou het op 11 december moeten hebben, maar goed, @home is blijkbaar niet zo snel met het uitporteren.)SCIxX schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:55:
Je krijgt toch gewoon een experiabox? Dan lijkt me het process hetzelfde als van IPB, oftewel het nummer dat nog volledig geporteerd moet worden waardoor je eerst niet gebeld kan worden.
Eigenlijk zou ik dinsdag al online moeten kunnen, maar er bleek een probleem te zijn met kpn netwerk en kwam ik steeds op de adsl vangpagina terecht.
Hebben ze daarna alles ontkoppeld en mijn oude verbinding aangesloten met als belofte dat er morgen (woensdag) iemand langs zou komen om alles in te stellen en te controleren.
Nou woensdag niks gehoord dus zelf maar mee aan de slag gegaan en alles aangesloten.
Alles werkt nu prima (wel ff moeten klooien met die WPA settings)
Ik haal nu ong. 11/2,5 mbps kwa snelheden (op een 12/3 lijn, dus wel rustig)
Televisie en telefone werken verder ook prima, alleen wel zo slordig dat ik niks meer van KPN gehoord heb over de controle die woensdag had moeten komen. Ik had ook net zo goed geen tweaker kunnen zijn
bel voor de lol kpn en zeg dat je nog steeds niks hebt gehoord van hun, kan je een week langer gebruik maken van je gratis aansluiting. volgens mij hoor jij officieel nog niet bij de mensen die het al gebruiken. want de monteurs hebben dat zelf gezegd.Anoniem: 114041 schreef op zondag 16 december 2007 @ 03:40:
Ik ben ook aangesloten op glasnet.
Eigenlijk zou ik dinsdag al online moeten kunnen, maar er bleek een probleem te zijn met kpn netwerk en kwam ik steeds op de adsl vangpagina terecht.
Hebben ze daarna alles ontkoppeld en mijn oude verbinding aangesloten met als belofte dat er morgen (woensdag) iemand langs zou komen om alles in te stellen en te controleren.
Nou woensdag niks gehoord dus zelf maar mee aan de slag gegaan en alles aangesloten.
Alles werkt nu prima (wel ff moeten klooien met die WPA settings)
Ik haal nu ong. 11/2,5 mbps kwa snelheden (op een 12/3 lijn, dus wel rustig)
Televisie en telefone werken verder ook prima, alleen wel zo slordig dat ik niks meer van KPN gehoord heb over de controle die woensdag had moeten komen. Ik had ook net zo goed geen tweaker kunnen zijn.
ik ben blijkbaar een erg unlucky persoon, aangezien mijn telefoon niet goed werkt. na een tijd hoor ik niks meer van de andere kant, maar de andere kant mij wel. en dan moet ik 2x de modem resetten, 1x resetten maakt het alleen maar erger (dan werkt niks meer, ook geen internet), en de 2e keer resetten, maakt dat alles weer goed werkt. ben de enige in hun bestand die er last van heeft toen ik vrijdag er weer eens naar vroeg, ben bang dat ik een maandagochtend product heb
edit:
zal kijken wat ik voor je kan doen, maar heb op het moment geen camera in huis die dat redelijk kan maken (uitgeleend). maar je kan het ook in levende lijve zien in glasnet winkel op zuid. 2 kabels van glasnet kastje naar de linksys en aansluitpunt voor radio en tv. dat was het eigenlijk wel.woekele schreef op zondag 16 december 2007 @ 04:04:
Kan je 's wat foto's maken van de apparatuur en de kabels? Lijkt me wel interessant.
[ Voor 12% gewijzigd door Dxue op 16-12-2007 23:44 ]
Anoniem: 245425
Gr. G@IT!tm
ja het internet werkt, tv werkt. ik ben alleen de enige waarbij de telefoondienst kuren heeft. kpn heeft het nog niet meegemaakt en introweb weet niet hoe ze het moeten oplossen.Anoniem: 245425 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:37:
Dxue, werkt het nu bij jou? Mijn aansluiting is ook uitgesteld. Ik krijg voor 11 jan, bericht.
Gr. G@IT!tm
Straat?Anoniem: 245425 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:37:
Dxue, werkt het nu bij jou? Mijn aansluiting is ook uitgesteld. Ik krijg voor 11 jan, bericht.
Gr. G@IT!tm
Zuigt wel, dat wachten tot 11 januari.. Veel eerder zal het niet worden ivm. kerst en oud/nieuw.
Anoniem: 240254
er loopt gewoon een ethernet kabel van glasnetkastje naar modem/router en een normale kabelaansluiting van glasnetkastje uit. als je huidige kabels daarop aansluit, zou het gewoon moeten werken. heb hetzelf niet, dus kan je niet verder helpenAnoniem: 240254 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:54:
Ook ik ben in afwachting van glasvezelkabel. Heb mijn PC in de woonkamer vlak bij de TV en heb daar nu ook mijn kabelmodem (dus niet in de meterkast). Vraag me af of het ook handig en mogelijk is om de experiabox in de kamer te laten plaatsen (dus kabel van glaskastje in meterkast naar kameraansluiting experiabox). Voordeel: daar zitten nu de kabels voor 2 PC's en als er straks digitale TV komt zal er ongetwijfeld ook weer een kabel van de experiabox naar de TV moeten lopen (zit dan lekker dichtbij), eventueel netwerkprinter via USB in de box. Zijn er mensen die hier ook over hebben nagedacht of ervaring mee hebben? Is er mogelijkheid van storing van TV/experiabox-wireless signaal als het dicht bij elkaar zit?
Unet Status bekijk ik net even:
Order id Dienst Orderdatum Status
1320 KPN Glasnet 2007-11-08 16:15:58 completed
1319 Bundel 2007-11-08 16:15:58 completed
Samenvatting: Mijn 3 maanden korting is dus vanaf deze nacht ingegaan terwijl mijn aansluiting er nog (lang) niet ligt. Of deze moet de 24ste (vandaag dus) aangelegd gaan worden, waar ik dus niets van weet.Product Aantal Start facturatie Eind facturatie
Enschede 3 maanden korting -1.00 2007-12-24 00:00:00 2008-03-24 00:00:00
Morgen maar bellen dus, heel fijn zo voor de kerstdagen...
[ Voor 29% gewijzigd door DJKoster op 24-12-2007 02:31 ]
Staat artikeltje in over KPN glasnet, dat ze er mee bezig zijn o.a. en dat huurders van Ons Huis (me+mams) geen aansluitkosten hoeven te betalen. Alleen ligt er (nog) geen glas hier...
Anyway, in dat artikel staat dat we kunnen kiezen uit de volgende ISP's: KPN, Introweb, Solcon en Unet. Waarom staat Concepts-ICT d'r niet bij? Die bied toch ook glasvezel aan in Enschede?
En... kan me vergissen maar ik kan nog altijd geen symmetrische internetverbindingen vinden bij die 4 ISP's
Oscar Wilde
Alles word op de plek waar de glasvezel binnenkomt afgewerkt. Er zijn zelfs regels dat we de modem niet verder als 3 meter mogen hangen van de FTU (Zo lang is de UTP kabel die we meekrijgen hiervoor).Dxue schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 03:14:
[...]
er loopt gewoon een ethernet kabel van glasnetkastje naar modem/router en een normale kabelaansluiting van glasnetkastje uit. als je huidige kabels daarop aansluit, zou het gewoon moeten werken. heb hetzelf niet, dus kan je niet verder helpen
Dus in jouw geval moeten we waarschijnelijk onder de vloer door (Dus ik hoop dat je kruipruimte droog is anders mogen we er niet onder).
Momenteel zijn er 4 providers die aangesloten worden en die heb je net opgenoemd. Er zullen vast nog meer providers komen in de toekomst, maar op het moment nog niet.bartgrefte schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:39:
Anyway, in dat artikel staat dat we kunnen kiezen uit de volgende ISP's: KPN, Introweb, Solcon en Unet. Waarom staat Concepts-ICT d'r niet bij? Die bied toch ook glasvezel aan in Enschede?
[ Voor 25% gewijzigd door papmetklonten op 24-12-2007 18:16 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 24-12-2007 21:44 ]
Oscar Wilde
Ze bieden in ieder geval niets aan op het netwerk van glasnet. En dat weet ik zekerbartgrefte schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:43:
Volgensmij snap jij mij niet, Concepts-ICT is al een tijdje provider voor glasvezel in (oa) Enschede. Maar op de site van KPN is ie niet terug te vinden. Daarbij de enigste die een symmetrisch lijntje aanbied...
edit: Hebben ze het toevallig aangeboden op het casanet netwerk wat er al in enschede zuid lag?
[ Voor 10% gewijzigd door papmetklonten op 25-12-2007 11:12 ]
kpn legt een compleet eigen netwerk aan. daarom zie je concepts-ict er ook niet in terug. concepts-ict heeft zijn eigen verbindingen en als ik me niet vergis zitten/zaten ze op enschede zuid op sommige flats en ook in roombeek. je kan natuurlijk bij die lui aankloppen om een lijntje naar je huis aan te leggen, maar ik denk dat je dan wel 400 euro aansluitkosten moet betalen (als het al niet meer is).bartgrefte schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:43:
Volgensmij snap jij mij niet, Concepts-ICT is al een tijdje provider voor glasvezel in (oa) Enschede. Maar op de site van KPN is ie niet terug te vinden. Daarbij de enigste die een symmetrisch lijntje aanbied...
kpn heeft gewoon deals afgesloten met die 4 providers en waarom ze niet concepts erbij hebben genomen, waarschijnlijk niet uitgekomen met de prijs ofzo. en daarnaast, solcon biedt 10/10 aan als ik me niet vergis, dat lijkt me aardig synchroom.
Geloof wel jahpapmetklonten schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:09:
[...]
Ze bieden in ieder geval niets aan op het netwerk van glasnet. En dat weet ik zeker
edit: Hebben ze het toevallig aangeboden op het casanet netwerk wat er al in enschede zuid lag?
Hmm.Dxue schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:57:
[...]
kpn legt een compleet eigen netwerk aan. daarom zie je concepts-ict er ook niet in terug. concepts-ict heeft zijn eigen verbindingen en als ik me niet vergis zitten/zaten ze op enschede zuid op sommige flats en ook in roombeek. je kan natuurlijk bij die lui aankloppen om een lijntje naar je huis aan te leggen, maar ik denk dat je dan wel 400 euro aansluitkosten moet betalen (als het al niet meer is).
kpn heeft gewoon deals afgesloten met die 4 providers en waarom ze niet concepts erbij hebben genomen, waarschijnlijk niet uitgekomen met de prijs ofzo. en daarnaast, solcon biedt 10/10 aan als ik me niet vergis, dat lijkt me aardig synchroom.
Maar dan nog, ConceptsICT: 20MBit tripleplay 50/maand vs. Solcon 10MBit tripleplay voor 60/maand
Zit toch wel verschil in
Oscar Wilde
Het ligt (denk ik) aan de wireless functie van de router/modem.
Tot nu heb ik het probleem gehad bij 2 dingen.
1ste is wanneer ik p2p (zoals Bittorrent) aanzet en dan hevig begin te up en downloaden. Wat dan gebeurt is, dat alle computers op WLAN worden gedisconnect en het paar minuutjes duurt voordat ik weer kan reconnecten.
2de probleem is ook een soortgelijke probleem. Gisteren wou ik een film uploaden naar mijn Xbox op mijn lan. Het ging eventjes goed, ik was aan het uploaden met 1MB/s. Na 30 seconde ofzo worden weer alle WLAN clienten gedisconnect en moet ik weer wachten op een verbinding.
Hierna heb ik een kijkje genomen bij de logboek van de experiabox en zag er iets staan met WPA error ofzo en dat daarom alle WLAN clienten tijdelijk wordne gedisconnect.
Dus hierna kreeg ik het gevoel dat het misschien aan WPA lag, dus heb ik het hierna op WEP gezet. Dit leek beter te gaan, ik had 100MB ofzo geupload.
Hierna ben ik op me laptop gegaan en ook geconnect. Ik had heel eventjes verbinding, waarna de router crashde volgens mij. Ik had nergens meer verbinding en het WLAN lampje op de experiabox werd knipperend oranje.
Enige oplossing was een hard reset.
Sindsdien heb ik ook niet meer geprobeerd om het op WEP te zetten, omdat dan ik hem weer moet resetten en alles moet instellen.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het zou kunnen oplossen?
Ik had zelf ook een idee, namelijk mijn oude Asus router aansluiten en dan in de DMZ van de experia box zetten (wireless van mijn Asus is wel sterk). Maar ik kon nergens een optie vinden voor de DMZ.
Help anyone?
Dat ze daar op 2e kerstdag werken
Dus of een straat weten te vinden waar glasvezel is aangelegd door Casanet of wachten totdat de glasvezelnetwerken samengevoegd worden. Hmm...Beste Bart,
In Enschede liggen twee verschillende glasvezel netwerken. 1 is van KPN (Glasnet) en de andere is van Casanet. Indien je aangesloten kan worden op het glasnet van KPN dan heb je slechts de keuze uit een door KPN geselecteerde provider.
Het heeft geen specifieke reden dat wij niet op glasnet leveren, onze ideeën van een snelle glasvezel aansluiting zijn wel iets anders dan die van KPN. Maar verder werken wij uitstekend samen om de inwoners van Enschede bij de juiste netwerk/provider onder te brengen.
In de toekomst zullen de 2 netwerken aan elkaar gekoppeld worden waardoor de provider keuze groter zal worden.
En die 10mbit Solcon abbo voor 60 euro is natuurlijk 3x niks. Voor hetzelfde geld heb je bij ons 35mbit up en down.. ;-) -> Couldn't agree more
Met vriendelijke groet,
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 26-12-2007 20:12 ]
Oscar Wilde
rofl, wat een leuke mail (maar oh so true). als ik de keus had dan had ik dat ook genomen. de providers leveren in het westen ook dezelfde producten voor een lagere prijs (unet iig, dacht 50/50 triple voor 50 euro ofzo, kon zelfs 100/100 voor een redelijke prijs geen zin meer om op te zoeken).bartgrefte schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:10:
Zo, antwoord terug van Concepts-ICT
Dat ze daar op 2e kerstdag werken![]()
[...]
Dus of een straat weten te vinden waar glasvezel is aangelegd door Casanet of wachten totdat de glasvezelnetwerken samengevoegd worden. Hmm...
hopen dat ze snel samen komen, ga ik snel over
... maar kreeg vanmiddag een telefoontje dat ze niet eerder dan 25 januari een nieuwe afspraak kunnen maken.
Reden: Door de vorst van vorige week hebben ze vertraging opgelopen!

DJKoster schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:27:
Fijn....![]()
Unet Status bekijk ik net even:
Samenvatting: Mijn 3 maanden korting is dus vanaf deze nacht ingegaan terwijl mijn aansluiting er nog (lang) niet ligt. Of deze moet de 24ste (vandaag dus) aangelegd gaan worden, waar ik dus niets van weet.
Morgen maar bellen dus, heel fijn zo voor de kerstdagen...
Dat hoop ik dan maar...Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben contact gehad met KPN Glasnet en zij bellen u voor 11 januari terug
voor een nieuwe afspraak. Deze nieuwe datum geven zij aan ons door en we zullen
vanaf die datum starten met factureren.
Totdat uw installatie is gedaan zullen wij u in geen geval factureren.
Verder hoop ik eind januari toch wel een keer aangesloten te worden, 8 november aangevraagd, we zijn dus al bijna 2 maanden verder.
Is er tijdens het gesprek niet gevraagd of je je huidige verbinding al had opgezegd? Je kunt, als het goed is, dan vervangend internet krijgen van KPN.niaronly schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:25:
[..]
En het ergste is mijn oude internet aansluiting is per 1 januari opgezegdvoorlopig dus via de buren internetten.
Maar misschien is het internet van je buren ook prima
Veel '11 januari' mensen hier, ik ben benieuwd of ik gebeld ga worden voor die datum en welke datum mijn verbinding opgeleverd ga worden.
En mijn status bij Unet staat nog steeds op 'completed', ik ga er maar vanuit dat dat niets betekend. (zie mail in mijn vorige post)
Ja er is UMTS aangeboden, maar ik denk dat @home sneller isDJKoster schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:58:
[...]
Is er tijdens het gesprek niet gevraagd of je je huidige verbinding al had opgezegd? Je kunt, als het goed is, dan vervangend internet krijgen van KPN.
Maar misschien is het internet van je buren ook prima
gewoon aannemen, ik geloof dat je een los kaartje krijgt, kan je overal internettenniaronly schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:26:
[...]
Ja er is UMTS aangeboden, maar ik denk dat @home sneller is
Voor mijn flat hebben ze de straat weer een stukje opengebroken en was er een mannetje van een Duitse firma bezig met de glasvezels, ik ben benieuwd..
Ik ben gebeld, 21 februari zal ik dan eindelijk mijn aansluiting krijgen.. hoop ik...
BuurmanAudi-Addict schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:51:
Iemand al een idee wanneer de rest van Enschede (west!) glasvezel krijgt? Wellicht kan conceptronics wel leveren in west in tegenstelling tot KPN?
Ha! Buurvrouw!_Mystikal_ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:59:
[...]
Buurmanik heb nog geen idee wanneer t bij ons in de buurt komt, ben al hier en daar aan t vragen geslagen, maar helaas nog geen antwoord
Waar woon jij ook alweer? Heb je ook een foto van jezelf in HK staan, zodat ik je in het wild kan spotten als ik voorbij rij?
Mocht je nog nieuws hebben dan hoor ik het graag
Concepts ict kan alleen leveren in de wijken waar, oorspronkelijk, door casanet glas is aangelegd.Audi-Addict schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:51:
Iemand al een idee wanneer de rest van Enschede (west!) glasvezel krijgt? Wellicht kan conceptronics wel leveren in west in tegenstelling tot KPN?
Dus Roombeek Pathmos, Stroinkslanden, Wesselerbrink en de Laares
KPN nam overigens niet de moeite om een antwoord terug te sturen, ik had een mail gestuurd met de vraag waarom concept-ict niet in de door KPNGlasnet aangelegde wijken levert. Geen antwoord. Heb mail nog maar een keer gestuurd, hangt me namelijk iets van bij dat op het moment van het versturen van de 1e hotmail beetje vaag deed...
Btw, dit staat op de site van KPN glasnet:
Ben benieuwdAanmelden voor KPN Glasnet is op dit moment niet mogelijk.
Het kennismakingsaanbod voor de wijken Helmerhoek en Wesselerbrink was geldig tot 1 januari 2008 en is vervallen. Wanneer de volgende wijken van Enschede op KPN Glasnet kunnen worden aangesloten wordt rond eind januari op deze site bekend gemaakt.
[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 13-01-2008 16:07 ]
Oscar Wilde
Binnen nu en 3 maanden moet heel E-L voorzien zijn van glas !
Hier in de wijk zie ik weer genoeg mannetjes die de stoep maar weer eens aan het opleggen zijn en dan denk ik glas erdoorheen aan het blazen zijn (denk=hoop ik).
Ik ben reuze benieuwd of men dit ook allemala waar kan gaan maken
Dan maar KPN glasteam bellen. Blijkt dat ik nog geen abb. kan afsluiten het is namelijk nog niet gereed en ze kunnen niet zeggen wanneer wel?! Blijkbaar kan ik nu dus alleen kabelinternet nemen?? En dit vind ik bij Casema belachelijk duur voor een beetje verbinding.
Weet iemand iets meer over deze gang van zaken?
dat is toch de wijk helmerhoek? ik woon zelf in eikendaal en heb nooit problemen gehad met @home internet. misschien een optie voor je?Heestp schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:26:
Woon sinds vorige week ook in de schoenmakershoek en heb alleen een glasvezel aansluiting in de meterkast. Heb geprobeerd mijn ADSL er heen te verhuizen maar dit ging niet volgens Speedlinq. Blijkt dat alleen recht heeft op het glasvezel in mijn buurt.
Dan maar KPN glasteam bellen. Blijkt dat ik nog geen abb. kan afsluiten het is namelijk nog niet gereed en ze kunnen niet zeggen wanneer wel?! Blijkbaar kan ik nu dus alleen kabelinternet nemen?? En dit vind ik bij Casema belachelijk duur voor een beetje verbinding.
Weet iemand iets meer over deze gang van zaken?
en overigens hoor je gewoon adsl te kunnen afnemen, want er hoort een telefoonlijn te lopen. en als je glasabo hebt afgenomen, kan je er binnen 3 maanden vanaf. dat betekent dus ook dat je gewoon je oude adsl, telefoonlijn en kabeltv kunt gebruiken. maw, je bent niet verplicht glas te gebruiken. vraag kpn eens waarom je geen adsl kunt aansluiten.
Ik was 1 van de 1ste bewoners, woon er nu ook al meer dan 1 jaar
En idd het KPN glasnet in schoenmakershoek is nu nog een redelijke lekkermakerij, maar komt goed.Heb oa via mijn werk contact met KPNers enz enz en hun beloven plechtig dat het snel goed gaat komen.(maar ik moet toegeven het is en blijft de KPN
Anoniem: 82384
Als eenmaal 'echt' overgeschakeld wordt/is op glas, wordt er gewoon nergens meer nieuw koper neergelegd. ADSL kun je dan vergeten, maar je zou natuurlijk een vergelijkbare dienst moeten kunnen krijgen over het glas (inclusief telefonie). Wellicht is dat hier de bedoeling, maar zijn er wat opstartproblemen? De aanleg van een (koper) telefoonlijn is natuurlijk ook niet direct geregeld vanaf het moment van aanvraag...woekele schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:07:
Hij zegt dat hij geen telefoonlijn heeft, maar voor zover ik weet is KPN verplicht een telefoonlijn aan te leggen als iemand daar om vraagt en niet in de rimboe woont. Of vervalt dat recht wanneer je glas hebt liggen?
Nou Pimmetje ik ben razend benieuwd hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen. Ik wil namelijk hetzelfde
Ik heb namelijk mijn contract al opgezegd (maar dat duurt gelukkig nog een paar dagen,weken voordat dat is verwerkt).
Het klinkt allemaal makkelijk dat weet ik, maar helaas de realiteit is ff anders.
Maar uiteindelijk na veel vloeken/bellen/vloeken/en weer bellen werkt nu alles al een jaar zonder enig probleem.
Inmiddels is speedlinq van telfort geworden (telfort=KPN) dus lijkt het me toch makkelijker op te lossen dan bij mij.
Als ik postcodecheck doe kan ik volle bak 20mbit krijgen,weet je postcode niet maar zal vast ook wel 20mbit zijn.
Het hele glasvezel verhaal in Etten-Leur schiet ook niet echt op, bij ons zijn de de straat maar weer eens aan het opengooien , en kan me ook nogsteeds niet aanmelden.
Maar als je erover nadenkt is het ook niet voordelig om te doen, abo € 35,-- p/maand(snelheid 12/3), dan tv kost 9,95, bellen kost ook nog eens extra 9,95.
Voor de snelheid en voordeligheid zal ik niet overstappen
Dit topic is gesloten.