Dat werd inderdaad wel gezegd, maar daar heb ik eerlijk gezegd nooit in vertrouwd. Ik wil nog wel even proberen een kabel te vervangen, want de monteur heeft een heel dun coax-kabeltje tussen het NT-kastje en onze coax-splitter thuis gezet. Toen ik hem er naar vroeg zei hij dat dat niets uitmaakte. Ik wist wel beter dus ben maar niet met 'm in discussie gegaan en heb besloten om 'm vanavond te vervangen door een fatsoenlijke coax-kabel. Daarna wil ik 't beeld nog wel eens zien, maar ik denk niet dat 't beter is dan het beeld van Essent.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:54:
[...]
Er is ons (mij) anders wel beloofd dat de kwaliteit beter zou zijn dan analoge kabel, maar niet zo goed als digitaal. Als iedereen de ervaring heeft dat de kwaliteit minder is dan analoge kabel vind ik dat de leverancier zijn beloften niet waarmaakt en dat we actie moeten ondernemen. Dus graag reacties van meer mensen
En ze moeten gewoon heel gauw met IPTV komen, want ik hou voorlopig Essent nog aan i.v.m. TV Home digitaal maar daar wil ik liefst wel vanaf.
Volgens Speedtest was m'n upload trouwens ruim meer dan 3Mbit (ruim 4,5Mbit). Nou is Speedtest alleen niet echt betrouwbaar ...
edit: Inmiddels de coax-kabel vervangen door één van betere kwaliteit. Ik weet niet of 't nu echt slechter is dan het Essent-signaal ... maar beter is het in elk geval ook niet. Zolang we nog geen IPTV kunnen krijgen sluit ik in elk geval de LCD-TV nog via de Essent-kabel aan omdat daar ook TV Home Digitaal op zit.
edit2: Nu weer op Essent aangesloten, en da's toch wel beter (analoog). De overige (kleinere CRT-) TV's heb ik nu wel via Glasnet aangesloten, en daar zie ik nauwelijks of geen verschil. 't Is dus puur op de grotere TV's (en wellicht omdat 't LCD is en je daar nu eenmaal veel artifacts ziet). Voorlopig maar even op deze manier, en nogmaals: ik hoop op IPTV!
edit3: De portering van het telefoonnummer is nog niet helemaal voltooid helaas. Ik kan al wel bellen met de nieuwe lijn, en op de nummermelder van de ontvangende partij komt dan ook het goede nummer ... maar ik kan niet gebeld worden op de nieuwe lijn. Gebeld worden kan alleen nog op de oude lijn (Tele2), maar daar kan ik weer niet meer op bellen. Handig dus
[ Voor 39% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2008 21:50 ]