[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.953 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:54:
[...]

Er is ons (mij) anders wel beloofd dat de kwaliteit beter zou zijn dan analoge kabel, maar niet zo goed als digitaal. Als iedereen de ervaring heeft dat de kwaliteit minder is dan analoge kabel vind ik dat de leverancier zijn beloften niet waarmaakt en dat we actie moeten ondernemen. Dus graag reacties van meer mensen
Dat werd inderdaad wel gezegd, maar daar heb ik eerlijk gezegd nooit in vertrouwd. Ik wil nog wel even proberen een kabel te vervangen, want de monteur heeft een heel dun coax-kabeltje tussen het NT-kastje en onze coax-splitter thuis gezet. Toen ik hem er naar vroeg zei hij dat dat niets uitmaakte. Ik wist wel beter dus ben maar niet met 'm in discussie gegaan en heb besloten om 'm vanavond te vervangen door een fatsoenlijke coax-kabel. Daarna wil ik 't beeld nog wel eens zien, maar ik denk niet dat 't beter is dan het beeld van Essent.

En ze moeten gewoon heel gauw met IPTV komen, want ik hou voorlopig Essent nog aan i.v.m. TV Home digitaal maar daar wil ik liefst wel vanaf.

Volgens Speedtest was m'n upload trouwens ruim meer dan 3Mbit (ruim 4,5Mbit). Nou is Speedtest alleen niet echt betrouwbaar ...

edit: Inmiddels de coax-kabel vervangen door één van betere kwaliteit. Ik weet niet of 't nu echt slechter is dan het Essent-signaal ... maar beter is het in elk geval ook niet. Zolang we nog geen IPTV kunnen krijgen sluit ik in elk geval de LCD-TV nog via de Essent-kabel aan omdat daar ook TV Home Digitaal op zit.

edit2: Nu weer op Essent aangesloten, en da's toch wel beter (analoog). De overige (kleinere CRT-) TV's heb ik nu wel via Glasnet aangesloten, en daar zie ik nauwelijks of geen verschil. 't Is dus puur op de grotere TV's (en wellicht omdat 't LCD is en je daar nu eenmaal veel artifacts ziet). Voorlopig maar even op deze manier, en nogmaals: ik hoop op IPTV!

edit3: De portering van het telefoonnummer is nog niet helemaal voltooid helaas. Ik kan al wel bellen met de nieuwe lijn, en op de nummermelder van de ontvangende partij komt dan ook het goede nummer ... maar ik kan niet gebeld worden op de nieuwe lijn. Gebeld worden kan alleen nog op de oude lijn (Tele2), maar daar kan ik weer niet meer op bellen. Handig dus :P. Nou heb ik een telefooncentrale die twee buitenlijnen aan kan, en daar heb ik nu één KPN-lijn en één Tele2-lijn inzitten waardoor ik er in de praktijk gelukkig niks van merk ... maar als je dat niet hebt dan blijf je stekkertjes wisselen >:).

[ Voor 39% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je wat pics ter vergelijking?

Wel jammer dat het met glasvezel niet betere kwaliteit is...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Nee sorry, geen pics van. 't Is ook lastig vergelijken, maar ik kon het duidelijk zien tijdens het journaal omdat ik een journaalaansluiting op beide aansluitingen heb bekeken.

't Lijkt net alsof er een héééél licht onscherpe film over het beeld ligt. Ook worden de randen tussen sterk contrasterende kleuren helemaal vaag.

Ik merk trouwens zojuist tijdens het instellen van de zenders op de CRT-TV'tjes dat ik een paar kanalen mis:

- BBC1
- BBC2
- BBC World
- TV Oost
- TV Enschede (wel gereserveerd zo te zien, maar nog geen beeld)

edit: Bij de andere TV niet, dus ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien ...
edit2: Één van de TV's slaat gewoon een heel stuk van het frequentiebereik over :S. Ik kan die zenders er met geen mogelijkheid op krijgen. Hij springt steeds van RTL Television meteen naar één (België) in het zoekscherm. Okey ... 't is al wel een wat ouder klein Philips TV'tje, maar dit moet toch gewoon kunnen?

Op de CRT-TV'tjes is het beeld inderdaad niet storend slechter. Als ik 't zou moeten vergelijken denk ik dat 't ook daar geen vooruitgang is, maar da's gevoelsmatig. Als je 't niet weet dan zie je denk ik geen verschil op die TV's. Wel is van alle zenders het signaal helder (sterk genoeg), bij Essent had ik een paar kanalen die nogal gevoelig voor ruis waren. 't Zal wel komen doordat het coax-signaal nu in de meterkast wordt gemoduleerd, en niet meer in een centrale van Essent.

[ Voor 46% gewijzigd door Wouter! op 19-04-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Ze laten wel overal hun troep liggen, die glasvezelmannetjes. Er liggen her en der wat kabeltjes en bij de ingang staat een open doos met die Genexis kastjes.

En de kabels lopen omhoog in de buis van de hoofdelectriciteitsleiding, ook lekker vaag :?

[ Voor 22% gewijzigd door DJKoster op 19-04-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
De beloofde uploadsnelheid is prima en wordt soms zelfs overtroffen :). Ik haal pieken van 460kb/s (ruim 3,6Mbit) en met een upload van +/- 1GB haalde ik gemiddeld ongeveer 350kb/s (2,8Mbit).

Ook over het TV-beeld op de CRT-TV's ben ik inmiddels toch wel te spreken. Het is een mooi helder en scherp beeld zonder ruis. Vooral bij teksten in beeld is het goed te zien, die zien er gewoon prima uit. Op de LCT-TV spelen blijkaar ook andere zaken een rol. 't Is niet echt slechter, maar zeker ook niet beter dan de Essent-kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 21-04-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Wouter! schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:04:
De beloofde uploadsnelheid is prima en wordt soms zelfs overtroffen :). Ik haal pieken van 460kb/s (ruim 3,6Mbit) en met een upload van +/- 1GB haalde ik gemiddeld ongeveer 350kb/s (2,8Mbit).
Vind ik persoonlijk erg tegenvallen voor een glasvezelverbinding, in utrecht 50Mbit up en Down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even gebeld met KPN: we zijn bezig met digitale (interactieve) TV, maar het is uitgesteld en we kunnen niets zeggen over de termijn waarop het wordt aangeboden (is van eerste naar tweede kwartaal uitgesteld, maar kan net zo goed derde of later worden, ik kan u niets beloven). Wel is toegezegd dat gedurende de proefperiode (3 maanden) het abbo veranderd kan worden (concreet TV er uit en die dan maar weer via @Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mrc16 schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:45:
[...]

Vind ik persoonlijk erg tegenvallen voor een glasvezelverbinding, in utrecht 50Mbit up en Down!
Ik had 't ook over de "beloofde" snelheid. Die bedraagt 3Mbit, dus dan valt dit niet tegen. Via Concepts ICT kun je in Enschede ook 50Mbit synchroon krijgen ... maar dat wordt niet overal aangeboden helaas.
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:57:
Nog even gebeld met KPN: we zijn bezig met digitale (interactieve) TV, maar het is uitgesteld en we kunnen niets zeggen over de termijn waarop het wordt aangeboden (is van eerste naar tweede kwartaal uitgesteld, maar kan net zo goed derde of later worden, ik kan u niets beloven). Wel is toegezegd dat gedurende de proefperiode (3 maanden) het abbo veranderd kan worden (concreet TV er uit en die dan maar weer via @Home)
Hmm ... wat wordt dan de prijs zonder TV, en wat wordt dan de prijs als je TV er later weer bij in wilt hebben?

edit: Ik heb 't al

Afbeeldingslocatie: http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl/images/faq/pakketten_500.gif
* Standaard geldt: onbeperkt bellen ’s avonds en in het weekend. Voor €7,50 extra bel je altijd onbeperkt.

't Wordt dus niks duurder als je TV eruit gooit en Essent houdt want da's allebei 15 Euro p.m. Als het later weer voor 15 Euro extra toegevoegd kan worden dan gooi ik 't er voorlopig uit denk ik.

Ik zie dit er nou trouwens ook staan, eerder stond er dat 't voorlopig niet meer kon:
Kan ik ná 1 januari 2008 nog gebruik maken van het introductieaanbod?
Ja, de mogelijkheid om te bestellen is verlengd. De aanleg van het nieuwe glasvezelnetwerk gebeurt per wijk/straat. Hierdoor hanteert KPN een strakke planning. Enschede-Zuid is één van de eerste gemeentes waar KPN glasvezel aanlegt. Schrijft u zich vóór 25 april 2008 in dan kunnen we u kosteloos aansluiten op dit nieuwe netwerk, schrijft u zich hierna in dan zijn we genoodzaakt aansluitkosten in rekening te brengen.
Als je 't nog wil hebben dan moet je het dus binnen 4 dagen aanvragen :) !

[ Voor 75% gewijzigd door Wouter! op 21-04-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hm, dus als het nog niet beschikbaar is op mijn adres, moet ik nu toch al vast aanvragen, zodat ik geen aansluitkosten krijg? Of geldt dit verhaal alleen voor de plekken waar het beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Brakke verbinding op dit moment ... ik heb nu zelfs m'n Tele2-verbinding weer aangezwengeld want er viel totaal niet meer mee te werken. Het TV-signaal wordt overigens niet beïnvloed en de telefonie lijkt ook nog probleemloos te werken.

Ik hoop niet dat dit regelmatig gaat gebeuren en ga er maar vanuit dat 't bij de aanloopproblemen hoort :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wat info vanuit het Helmerhoek forum:
Voor TV: (techtalk)
Er komen 3 golflengten binnen op glasvezel. 1310, 1490 en 1550 nm. De eerste twee zijn voor je up- en downstream van internet (maximale capaciteit 155/622 Mbit!). Op 1550 nm (namometer) wordt een 870 Mhz breed TV signaal gemoduleerd dat in de RF-omzetter (modulator) wordt omgezet in een analoog TV signaal. En als ik de kastjes zo eens bekijk, zit er niet een van de beste modulatoren in. Dit verklaart het kwaliteitsverlies. Mogelijk kan Hertzner hier meer over vertellen. Bovenstaande informatie/golflengten zijn gebruikelijk bij een ander netwerk (Verizon) waar ik als techie rondgelopen heb. Zelf kan ik ze nog niet nameten of bevestigen. KPN heeft behoorlijk laten afweten en komt geen enkele afspraak na.

Randy
(IT engineer @ ISPI)Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
De verbinding is nog steeds brak. Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben? Als ik Speedtest (ter indicatie) draai dan kom op op 10kb/s down en 60kb/s up. Da's toch wel dramatisch te noemen :/.

Het lijkt vooral te worden veroorzaakt door time-outs of zoiets ...

edit: Ik ben net gebeld door KPN. Ze komen zaterdagmiddag de verbinding "opleveren". Ik dacht dat dat afgelopen vrijdag al was gebeurd ... maar goed. Toen ik meldde dat de verbinding brak is op dit moment, werd gezegd dat dat ook de reden is dat ze langskomen voor de oplevering. Er zou een snelheidstest worden gedaan en alles zou worden "ingeregeld" :?. Wel vreemd dat 't 2 dagen prima werkt, en nu ineens niet meer ...

[ Voor 45% gewijzigd door Wouter! op 22-04-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:59:
Nog even wat info vanuit het Helmerhoek forum:
Welicht is het goed om ook de klepel te kunnen vinden als men de klok heeft horen luiden? De genoemde golflengten worden gebruikt indien data en TV over een enkele vezel gaan, en in de meeste glasvezelnetwerken in Nederland is dit niet het geval maar worden twee aparte vezels gebruikt.

De genoemde maximale snelheden klinken mij ook als PON met gedeelde bandbreedte tussen typisch 32 gebruikers, terwijl in Europa vooral point-to-point gebruikt wordt, waarbij gewoon per aansluiting 100 Mbit symmetrisch Ethernet over de vezel gezet wordt (wat op zich overigens niets zegt over het TV signaal).

De kwaliteit van het TV signaal wordt in principe vooral door drie oorzaken beinvloedt: De zender, de ontvanger, en het netwerk daartussen. In tegenstelling tot veel andere soorten signalen is sterker niet altijd beter. Voor een TV signaal is het belangrijk dat het binnenkomende vermogen binnen bepaalde grenzen aankomt. Indien dit niet zo is, dan kan de ontvanger daar geen goed signaal meer uit krijgen.

In de praktijk zijn door diverse oorzaken vaak de zender en ontvanger prima in orde, maar zit er te veel variatie op het netwerk ertussen waardoor de meeste mensen goed beeld hebben, maar sommige buiten het gespecificeerde bereik vallen en problemen hebben (bij analoog typisch ruis of ghosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Na zo'n 36 uur is de verbinding inmiddels weer in orde :). Benieuwd of het probleemloos blijft werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:44:
[...]

In de praktijk zijn door diverse oorzaken vaak de zender en ontvanger prima in orde, maar zit er te veel variatie op het netwerk ertussen waardoor de meeste mensen goed beeld hebben, maar sommige buiten het gespecificeerde bereik vallen en problemen hebben (bij analoog typisch ruis of ghosting).
In de praktijk is bij mij het probleem dat het beeld gewoon niet scherp is. Dat is goed te zien bij de logo's, die er normaal gesproken strak uitzien, maar bij mij nu een tamelijk vage 'blur'. Verder is het beeld wel uitermate stabiel. Bij de klassieke kabel (analoog) kwamen er regelmatig verstoring (strepen) in beeld, maar was de basiskwaliteit beter. Nu is het stabiel onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:11:
[...]

In de praktijk is bij mij het probleem dat het beeld gewoon niet scherp is. Dat is goed te zien bij de logo's, die er normaal gesproken strak uitzien, maar bij mij nu een tamelijk vage 'blur'. Verder is het beeld wel uitermate stabiel. Bij de klassieke kabel (analoog) kwamen er regelmatig verstoring (strepen) in beeld, maar was de basiskwaliteit beter. Nu is het stabiel onscherp.
Hier sluit ik me volledig bij aan! Het beeld is helder, rustig en zonder ruis ... maar er zit inderdaad een soort van heel lichte onscherpe film overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
DJKoster schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:55:
Ze laten wel overal hun troep liggen, die glasvezelmannetjes. Er liggen her en der wat kabeltjes en bij de ingang staat een open doos met die Genexis kastjes.

En de kabels lopen omhoog in de buis van de hoofdelectriciteitsleiding, ook lekker vaag :?
Oke, gisteren gebeld op mijn voicemail dat ik moest terugbellen om een afspraak te maken voor een monteur.
Dat doe ik dus: "U moet gewoon afwachten, de monteur zal vanzelf contact met u opnemen"

Ik wacht wel weer rustig af :z (dag 167, bijna een half jaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DJKoster schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:36:
[...]

Oke, gisteren gebeld op mijn voicemail dat ik moest terugbellen om een afspraak te maken voor een monteur.
Dat doe ik dus: "U moet gewoon afwachten, de monteur zal vanzelf contact met u opnemen"

Ik wacht wel weer rustig af :z (dag 167, bijna een half jaar!)
Heb je wel met het 053-nummer gebeld? Want op het 0800-nummer vertelden ze mij dit ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het viel me gisteren ook ineens op dat het geluid van het TV-signaal nogal overstemt. M'n boxen kraken zelfs op de lage volumes :/. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling ...

Nog iemand met die ervaring?

edit: sorry voor de kick

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 24-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
objectief2 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:21:
GRONINGEN - KPN begint deze maand in de provincie Groningen met de aanleg van een gloednieuwe glasvezelleiding, die ongekende mogelijkheden gaat bieden in combinatie met computer en televisie.

Het glasverzelnet van KPN maakt supersnel internet mogelijk. Ook kunnen Groningers straks tv-programma's opnemen zonder een video of dvd-recorder. Verder komen er videoverbindingen, waardoor opa's en oma's in Groningen virtueel kunnen mee-eten met hun kleinkinderen in Amsterdam. Het glasvezelnet kan tevens een wapen in de strijd tegen vereenzaming zijn. Bedlegerige mensen kunnen via hun videoverbinding contact krijgen met anderen.

De aanleg van het glasvezelnet gaat een paar jaar duren.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/ni...e=totaalbericht&pid=72641
Is hier ook nieuws over? Ik zie ze behoorlijk actief kabels aanleggen (als het KPN is that is) maar kan tot nu toe echt heel erg weinig vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
KPN legt de kabels waarschijnlijk toch niet zelf. In Enschede werd dat voor een groot deel door Polen en Duitsers gedaan (en een groot deel van de verdere ontsluiting ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Wouter! schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:47:
[...]

Heb je wel met het 053-nummer gebeld? Want op het 0800-nummer vertelden ze mij dit ook ...
Ja, wel met het 053-nummer.

Maar ik ben zonet teruggebeld, aankomende zaterdag gaan ze weer bezig in mijn huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
wie er legt maakt me niet uit maar ik zag ze vorige week druk bezig aan de overkant van de straat en wil snel snel snel :) (uh, tja ben ongeduldig ;)).

Ik vraag me dus af wat de planning zal zijn en hoop dat er nu wat voortgang in blijft zitten en niet de kabels in de grond worden gedrukt om dan een jaar of 2 ongebruikt te blijven liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag net de monteurs langsgeweest hier in Enschede...
glasmodule in dat kastje gepropt en zo'n experia ding (speedtouch 780WL) neergegooid.
Wij hebben alleen gekozen voor internet via dat apparaat.

De poortindeling op dat glasding is als volgt:

1 - statisch
2 - statisch
3 - PPPoE
4 - statisch

de speedtouch is een adsl modem/router met een aangepaste firmware die op poort 4 van de router PPPoE praat met poort 3 van die glasmodule.

Volgens KPN heb je verplicht zo'n Experia box nodig om te kunnen internetten via glas.
Aangezien ik al een netgear router had, en daar zeer tevreden over ben had ik dus geen zin in die experia box.

Bij het direct aansluiten van van de router op het glasmodem, zegt de router idd dat je PPPoE hebt.
Om glas zonder experiabox aan de praat te krijgen doe je het volgende:

- log in in de speedtouch: User: kpn, Pass: admin
- kopieer de login naam in de internet properties (mac adres)@direct-adsl in deze vorm: aa-bb-cc-dd-ee-ff@direct-adsl en vul deze in in je eigen router bij PPPoE
- password is (na enig testen :P ) KPNPLANET (ja in hoofdletters)
- save settings
- glas internet zonder experia box is nu actief.

de mensen die ook tv en telefonie hebben via glas hebben hier uiteraard niks aan, maar misschien handig voor de internet-only-peeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik vind de instelmogelijkheden van die Speedtouch ook matig. Ik heb achter de Speedtouch dus m'n Linksys-router gehangen en de benodigde poorten op de Speedtouch daarheen geforward.

Met name de wireless-instellingen van de Speedtouch vind ik waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Of ze kunnen alles aanleggen/installeren in een uurtje of ze komen niet meer vandaag.. :/
En de komende week zal het waarschijnlijk ook niets worden.

[ Voor 25% gewijzigd door DJKoster op 26-04-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Er is hier vandaag nog iemand langsgeweest om de aansluiting te checken. Omdat veel aansluitingen zijn gerealiseerd door uitzendkrachten van Randstad moet KPN daarna nog langskomen voor een laatste check (oplevering).

Het TV-signaal schijnt te sterk te zijn. Ik heb twee signaaldempers gekregen die we kunnen proberen. Het signaal zou daar wat minder overstemd van moeten raken. Volgens de monteur moet de kwaliteit namelijk toch echt beter zijn dan de analoge Essent-aansluiting. Met 6 dB demping vind ik 't in elk geval nog geen verbetering. Voorlopig heb ik dus gewoon weer de Essent-kabel aangesloten op de aansluiting van de LCD-TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 26-04-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het signaal nu te sterk is of niet, ik kon de verleiding van het aanbod van de gratis decoder bij @Home niet weerstaan en heb besloten om voor digitaal te gaan. KPN mag over een jaar in de herkansing, abbo kon via 0800-1717 zo worden veranderd. Moet zeggen: dat is toch echt wel stukken scherper :9 (en ook nog twee maanden alle zenders gratis, inclusief sport1 en Tele2, dus mooi kunnen volgen hoe de FCT zich door de play-offs slaat, _/-\o_ sport is ook stukken beter te zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik had ook al besloten om hetzelfde te gaan doen :) (of beter gezegd: te behouden).
Met 6 of 10 dB demping blijft 't slecht. Ik heb ook niet de indruk dat dit beter gaat worden. Volgens mij moet er dan een betere modulator geplaatst worden.

FC Twente kan ik voorlopig nog zien via Tele2 ;). Dat ADSL-abonnement is inmiddels wel opgezegd, dus komend seizoen maar eens even zien wat we dan doen. Live voetbal zal op de één of andere manier ook vast wel weer worden aangeboden via TV Home Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Off-topic vraagje over die @homeservicebusaanbieding, ik was er vorig weekend niet... Is hij op jouw locatie toevallig ook nog volgend weekend aanwezig? En zo ja, waar is dat? Tnx!

Edit: Never mind, heb via athome verkoop afdeling per telefoon alsnog kunnen aavragen. Wordt me nu opgestuurd. :)

Anyway, ook net Telfort internet aangevraagd voor minimaal een jaar. Eens kijken of KPN glasnet dan inmiddels in Stadsveld heeft ;)

[ Voor 40% gewijzigd door woekele op 08-05-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:59:
Off-topic vraagje over die @homeservicebusaanbieding, ik was er vorig weekend niet... Is hij op jouw locatie toevallig ook nog volgend weekend aanwezig? En zo ja, waar is dat? Tnx!
Volgens mij niet, in de brief stond 2 en 3 mei als laatste dag (bij pathmoshal), bovendien zat er bij de brief een bon die je moest inleveren om de decoder op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Zaterdag 26 april zijn ze dus niet gekomen, geen idee of ze de zaterdag daarop zijn gekomen (ik was weg), Maandag 5 mei stonden ze vroeg voor de deur, helaas waren ze al weg voordat ik besefte wie het waren.
Ik hoorde ze wel iets overleggen met elkaar: "dit is al de 3e keer dat we hier en 2 buren verder aan de deur staan bla bla bla"

Bel dan gewoon even op om een afspraak te maken, prutsers :(

8 november aangevraagd, inmiddels een half jaar en 3 afspraken verder heb ik alleen nog maar 3 sprietjes en een leeg kastje *O*
Vrijdag maar weer eens bellen..

[ Voor 3% gewijzigd door DJKoster op 13-05-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ken ook iemand in die flat boven de AH en die heeft zo ongeveer dezelfde klachten. Vaak niet thuis dus de monteurs treffen niemand, zelf bellen naar het glasnummer om te achterhalen wanneer er wel een monteur komt heeft ook geen resultaat ... en een afspraak maken vertikken ze of is niet mogelijk :?.

Hier werkt alles overigens verder probleemloos :). Ik zit nog steeds met smart te wachten op IPTV! Alleen de teleurstelling die ik al eerder had m.b.t. het TV-signaal is er nog steeds, dus het analoge R/TV-signaal gaat eraf en Essent gaat er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Hmm het zal mij benieuwen of KPN ook glasvezel gaat leggen in een gemeente waar al glasvezel ligt dat niet van hun is. Hier in Veendam hebben we een aparte (kleine) kabelaar die ook internet aanbied via het glasvezelnetwerk. Echter de abonnementen zijn naar verhouding bedroevend. Hun snelste pakket is 12mbit down / 1.5mbit up, voor 37,50 per maand. En dan is deze snelheid ook nog eens een verdubbeling van wat het een paar maand geleden was. Vandaar dat ik me afvraag of KPN glas gaat leggen in een gemeente waar feitelijk al glas ligt (nav objectief2 in "[KPN] Glasnet" )

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Snowwie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:43:
Hmm het zal mij benieuwen of KPN ook glasvezel gaat leggen in een gemeente waar al glasvezel ligt dat niet van hun is. Hier in Veendam hebben we een aparte (kleine) kabelaar die ook internet aanbied via het glasvezelnetwerk. Echter de abonnementen zijn naar verhouding bedroevend. Hun snelste pakket is 12mbit down / 1.5mbit up, voor 37,50 per maand. En dan is deze snelheid ook nog eens een verdubbeling van wat het een paar maand geleden was. Vandaar dat ik me afvraag of KPN glas gaat leggen in een gemeente waar feitelijk al glas ligt (nav objectief2 in "[KPN] Glasnet" )
Ik kan nergens op die site vinden dat internet via glasvezel gedaan wordt-- 't lijkt gewoon een kabelaanbieder. En inderdaad, vanaf een stukje verderop wordt dat wel allemaal via glasvezel gedaan maar daarvan liggen er al duizenden kilometers in Nederland. Gezellig in dezelfde goten als KPN's glasvezels.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit TCTubantia (KPN neemt belang in Reggefiber en gaat in de toekomst niet zelf meer kabelgraven):
" "Reggefiber heeft zichzelf bewezen", volgens J. Farwerck, directeur wholesale en operations van KPN. "In Enschede hebben we veel aanloopproblemen gehad, maar we hebben er veel van geleerd. We zijn daar echt door schade en schande wijs geworden" Het prestigieuze glasnetproject in Enschede wordt nu overgedragen aan Reggefiber. "

Het liep dan misschien niet zo soepel, KPN heeft er in ieder geval iets van geleerd, dat geeft hoop voor de toekomst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb inmiddels ook doorgegeven dat ik het TV-signaal niet meer hoef te ontvangen. Scheelt weer 15 Euro in de maandlasten, en voor dat geld kan ik dan gewoon Essent houden, zodat het per saldo niets uitmaakt :).

Verder geen klachten overigens!

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 23-05-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
CyBeR schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 01:09:
Ik kan nergens op die site vinden dat internet via glasvezel gedaan wordt-- 't lijkt gewoon een kabelaanbieder. En inderdaad, vanaf een stukje verderop wordt dat wel allemaal via glasvezel gedaan maar daarvan liggen er al duizenden kilometers in Nederland. Gezellig in dezelfde goten als KPN's glasvezels.
In dat geval laten ze het maar gauw komen leggen. Tegen de tijd dat het klaar is sta ik op het punt om te gaan verhuizen, en ja, als ik een woning zoek laat ik de afstand tot de centrale zeker meebepalen :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, KPN wil Reggefiber overnemen ofsow lijkt het...

Stond ook groot stuk van in de krant. 't glasvezelnetwerk zou dan "open" worden. Maw, Concepts-ICT zou d'r dan ook op kunnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 26-05-2008 02:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 01:53:
en ja, als ik een woning zoek laat ik de afstand tot de centrale zeker meebepalen :)
Dat is ook een voordeel van glas: dan maakt de afstand niet meer uit voor de snelheid. Afhankelijk van de gebruikte transceivers kan een afstand tot 10 of tot 20 km overbrugd worden zonder snelheidsverlies (daarboven is geen verbinding meer mogelijk zonder versterkers onderweg, of zonder gebruik van extra dure transceivers voor grotere afstanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureDJ schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:44:
Is er iemand hier in Vleuterweide die glas van KPN heeft?

Ik woon ook in Vleuterweide maar als ik de postcode check doe, krijg ik de melding dat er geen glas in mijn buurt ligt.
Ik heb nu verschillende postcodes in Vleuten en Vleuterweide geprobeerd, steeds dezelfde melding.
Ik vertrouw die postcode check niet helemaal.

Ik heb nu Casema, maar vanaf dat ik de aansluiting heb, zijn er al problemen en is het een en al package loss...
Ja, ik heb Glasvezel van KPN op postcode 3452BG. Alleen is dit maar een bepaald gedeelte van deze postcode omdat er geen koper aangesloten was.
Snelheid van 12MB download en 3 mb upload.
Voor de rest van wijk kan het heeeeel lang gaan duren via KPN.

Maar ga naar de website www.vleuterweideopglasvezel.nl
Sluit je aan bij dit burgerinitiatief om voor heel Vleuterweide glasvezel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fripster
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09-2022
Hier even een melding: Ik heb Introweb Glasnet in de Helmerhoek (ja ik wel, net op tijd) maar de downloads zijn bij 20Mbit maar 500 k/sec. Da's naar mijn weten veel te weinig. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? ik heb er al een KPN mannetje bij gehad, maar het helpt niks.

fripster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fripster schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:23:
Hier even een melding: Ik heb Introweb Glasnet in de Helmerhoek (ja ik wel, net op tijd) maar de downloads zijn bij 20Mbit maar 500 k/sec. Da's naar mijn weten veel te weinig. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? ik heb er al een KPN mannetje bij gehad, maar het helpt niks.

fripster
Lijkt me idd niet goed. Heb zelf een 30 Mbits verbinding van Introweb hier op de helmerhoek met toch gemiddelde snelheden van 4 MB/s.

Even een voorbeeldje: http://www.speedtest.net/result/282808599.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

fripster schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:23:

fripster
hier dezelfde abo, ook ik haal ongeveer 4 tot 5 mbyte/s. maar op dit moment niet te bewijzen omdat ik op draadloos b netwerk zit (mijn laptop heeft geen g helaas). dus mijn vraag aan jou, zit je toevallig ook op een draadloos b netwerk? zoja, probeer het eens via een kabel en test dan nog eens je snelheid, dan moet het goed gaan. hoe snel was je verbinding toen het werd aangelegd? als het goed is, is er toen ook een speedtest gedaan.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fripster
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09-2022
ik zal eens even kijken.. bedankt voor de replys. Bedraad gaat wel beter, maar het blijft steken op 1 megabyte per s. ik ben al aan het overleggen met introweb...

fripster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Deze week zijn ze eindelijk weer aan de slag gegaan in mijn flat *O*
Ik geniet nu eindelijk van mijn glasvezel verbinding, download goed, upload zelfs (iets) te hoog

Maar wat een gedoe, ze zijn deze week (vooral vandaag) minstens 5x aan de deur geweest voor allemaal een ander dingetje. En allemaal heel fijn zonder duidelijke afspraak, 'gelukkig' dat ik werkloos ben en dus gewoon thuis was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
DJKoster schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:36:
Ik geniet nu eindelijk van mijn glasvezel verbinding, download goed, upload zelfs (iets) te hoog
Wat voor snelheid heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Woon nu al een jaar in een nieuwbouwhuis met fiber tot in de meterkast... helaas nog steeds geen witte rook bij KPN wanneer we nu eindelijk een abbo af kunnen nemen :(

Iemand enig idee of inzicht wanneer KPN verder gaat met uitrollen? Hele wijk met ftth en geen aansluiting kunnen krijgen behalve via koper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Fryslân heeft kpn samen met ziggo een contract afgesloten om samenwerkend met Frieslandring binnen 4 jaar alle kernen van 3000 inwoners of meer aan te sluitenop glasvezel .. info

http://www.frieslandring.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:59:
in Fryslân heeft kpn samen met ziggo een contract afgesloten om samenwerkend met Frieslandring binnen 4 jaar alle kernen van 3000 inwoners of meer aan te sluitenop glasvezel
Het gaat hier wel over de zakelijke markt, dus de gemiddelde Tweaker zal daar niet direct iets aan hebben. Maar als er eenmaal her en der glasvezel ligt, wordt het natuurlijk ook weer makkelijker de rest aan te gaan sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:50:
[...]

Het gaat hier wel over de zakelijke markt, dus de gemiddelde Tweaker zal daar niet direct iets aan hebben. Maar als er eenmaal her en der glasvezel ligt, wordt het natuurlijk ook weer makkelijker de rest aan te gaan sluiten :)
waarom staat er dan een link naar voor wie en dan particulieren http://fryslanring.nl/category/51/
maar goed kan zijn dat jij gelijk hebt .. maar goed dacht meld t .. want dacht zo van dat als men het opensteld en het netwerk ligt er toch zal kpn het vast ook wel gaan gebruiken voor de gewone man / vrouw

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Er ligt al veel glasvezel van KPN waarop bedrijven aangesloten zijn. Deze netwerken worden nauwelijks gebruikt om particulieren op aan te sluiten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
mrc16 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:00:
[...]

Wat voor snelheid heb je?
Ik zou 30/4 (Mbit) moeten hebben, in de praktijk heb ik 30/10.
Na de 1ste week: down en up blijven stabiel, geen downtimes gehad, alles prima :9

In mijn orderstatus op UNet is de facturatie nog niet gestart, dit zal wel na de 3 gratis maanden gebeuren(?).

[ Voor 32% gewijzigd door DJKoster op 03-07-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In Dordrecht gaat ook (deels) begonnen worden met de aanleg van glasvezel, dit moet in oktober klaar zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/dordrecht/documenten/image/Dordrecht_kaart.jpg

meer info: http://cms.dordrecht.nl/d...p=qnpitGsHaKnPvBJiBCjBulC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
kleine tip voor de mensen met solcon 30/10 abbo

met meegeleverde siemens router: 28/10mbit
direct aangesloten met pppoe/aangesloten met linksys wrt54gl (tomato1.20): 49/10mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er ondertussen al iets bekent over van wanneer KPN Glasnet weer verder gaat met het aanleggen van
glas?
Op de site kan ik niks vinden...

Oscar Wilde

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik ga morgen verhuizen naar Vleuterweide. Afgelopen dinsdag ben ik daar aangesloten op KPN Glasnet (internet + ip-telefonie). Toen de monteurs weggingen, zeiden ze dat ze alles getest hadden en dat de verbindngen werkten.
Gisteren ben ik op mijn laptop de verbinding uit gaan proberen, maar nee hoor, het werkte niet! De telefoon kan dan sowieso al niet werken, maar later bleek dat het nummer ook nog niet was vrijgegeven (terwijl op het oude adres afgelopen dinsdag de telefoonverbinding wel al was afgesloten. 8)7
Volgens de Glasnet-helpdesk werkt de verbinding, voor zover zij het kunnen zien. Ik kan echter alleen verbinding krijgen met het modem.
A.s. maandag komt de KPN weer om de zaak werkend te krijgen.
Aangezien ik nog een aantal dozen in moet pakken, heb ik nu niet de tijd om dit hele draadje door te spitten, maar ik ben benieuwd of dit een bekend verhaal is. Verrassend genoeg werkt op het oude adres de Tele2 ADSL-verbinding nog als vanouds, vandaar dat ik nu toch het kunnen posten. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Vandaag is ook eredivisie live gegaan op bij een aantal glasvezel providers waaronder KPN (waar digitale tv aanwezig is). Ik heb daar een nieuwsbericht over geplaatst op http://www.glasvezel.nu/n...al-van-start-op-glasvezel

Zou ik ook http://www.glasvezel.nu/provider/kpn-glasnet en http://www.glasvezel.nu/provider/kpn mogen aandragen voor de een start topic?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
Raven schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:57:
Is er ondertussen al iets bekent over van wanneer KPN Glasnet weer verder gaat met het aanleggen van glas?
Op de site kan ik niks vinden...
Welke site :|, http://www.kpnglasnet.nl/ doet het zelfs helemaal niet meer.

• Jurjen de Vries
joppybt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:09:
[...]

http://www.kpn.com/glasnet.htm

Overigens heeft KPN het nog niet helemaal op een rijtje, ze zijn op het moment onder 2 noemers glasvezel aan het vermelden. Ook nog via http://www.kpnglasvezel.nl waar weer andere plaatsen in voorkomen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:24
Kreeg vandaag brief in de bus met informatie over glasvezel in Dronten. Deze wordt niet via KPN geregeld maar via solcon welke hier op het industrie terrein is gehuisvest.
40% van de inwoners moeten zich inschrijven. Heb even getwijfeld maar wacht eerst wel even rustig af wat upc met het extreme abonnement doet het werkt namelijk allemaal perfect hier. Geen zin in die hele rompslomp

http://www.solcon.net/index.php?content=text&Id=324

[ Voor 4% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-09-2008 22:17 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

joppybt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:09:
[...]

Hmm...
Jurjen de Vries schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:07:
[...]

http://www.kpn.com/glasnet.htm

Overigens heeft KPN het nog niet helemaal op een rijtje, ze zijn op het moment onder 2 noemers glasvezel aan het vermelden. Ook nog via http://www.kpnglasvezel.nl waar weer andere plaatsen in voorkomen.
KPN heeft ze zeker niet op een rijtje. Wel in andere plaatsen met glasvezel beginnen maar lopende projecten (Enschede) ineens aan de kant leggen?

Oscar Wilde

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Voor Enschede heb je nog wel http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Raven schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:14:
[...]

Hmm...

[...]

KPN heeft ze zeker niet op een rijtje. Wel in andere plaatsen met glasvezel beginnen maar lopende projecten (Enschede) ineens aan de kant leggen?
Hier in Enschede (Hogeland) beginnen ze in eht 4e kwartaal met glas aanleggen. (kreeg woensdag een brief van glashart). Mijn straat komt ook als eerste aan bod, dus ik hoop dat het goed komt :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:o

Ben benieuwd wanneer de Ceramstraat dan aan de beurt is...

Btw, zijn we dan "verplicht" KPN te nemen of kunnen we ook een andere glasvezelinternetprovider nemen?

offtopic:
De maker van die site is blijkbaar niet bekend in Enschede. Bij contact staat "Oldenzaalseweg", dat moet Oldenzaalsestraat zijn :+ , tenzij de postcode ook niet klopt...

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 14-09-2008 00:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Raven schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:24:
:o

Ben benieuwd wanneer de Ceramstraat dan aan de beurt is...

Btw, zijn we dan "verplicht" KPN te nemen of kunnen we ook een andere glasvezelinternetprovider nemen?

offtopic:
De maker van die site is blijkbaar niet bekend in Enschede. Bij contact staat "Oldenzaalseweg", dat moet Oldenzaalsestraat zijn :+ , tenzij de postcode ook niet klopt...
Morgenavond voorlichting @ brinkstraat 301, dus je kunt dan wel het een en ander vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Over de provider had ik al antwoord... In het begin "moet" je KPN nemen, na verloop van tijd (hoelang dat ook mag wezen) kun je een andere privder kiezen.

Het adres is ondertussen aangepast, kreeg ik geen commentaar op maar de hint hadden ze begrepen :+

Maar heuh, Brinkstraat 301?
edit: Ah, Café-Partycentrum Vrieler :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 06-10-2008 20:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik had bij Solcon gevraagd of er bij mij in de straat ook al glasvezel ligt en wanneer je dit dan weer zou kunnen bestellen. Ze konden me helaas niet zeggen of er op mijn adres glasvezel beschikbaar is (waar kan ik dat navragen, iemand enig idee) maar ze waren wel van plan voor het einde van het jaar weer een nieuwe inschrijfronde te starten.

Oh, in Enschede that is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 07-10-2008 08:58 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welke wijk?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Helmerhoek

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar ligt volgensmij nog helemaal geen glas...
Maar als het daar komt, dan moet je bij Glashart zijn denk ik en KPN als ISP.

Solcon vragen heeft geen zin daar er 't 1e jaar (+/-) alléén door KPN internet/tv/etc over glas mag worden geleverd.

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 11-10-2008 09:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe of wat. Ik woon pas 3 maanden in Enschede. Volgens mij is er nergens een duidelijk overzicht te vinden waar er glasvezel ligt en welke ISP's daar op kunnen leveren.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mjah...

Ff denken.

Concepts ICT levert hier glasvezelinternet in de wijken:
- Binnenstad;
- Roombeek;
- Pathmos;
- Stroinkslanden;
- Wesselerbrink;
- Laares.

Waar nu, en later, glasvezel in de grond wordt gelegd mag, het eerste jaar althans, alleen KPN leveren...
Van wat ik weet is nu 't Hogeland aan de beurt, de rest van Enschede weet ik niet. Je zou Glashart een mailtje kunnen sturen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Volgens mij heb ik van de week in het huis-aan-huis vodje gelezen dat KPN een vergunning heeft aangevraagd voor een glasvezel-verdeelstation aan de gronausestraat en werd er een info-shop ingericht op het miro-terrein, misschien kan je daar eens navragen wat de plannen zijn. :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Helmerhoek, Stroinkslanden en Wesselerbrink waren pilotproject voor KPN bij de uitrol van hun 'nieuwe' Glasnet, dus daar ligt weldegelijk glasvezel! Ik kan het weten, want dit berichtje wordt vanaf een glasvezelaansluiting in één van die wijken geplaatst :).

Er werd toen echter wel gemeld dat je je voor die inschrijfronde van destijds moest aanmelden. Ik heb dus geen idee hoe het zit als de glasvezels op dit moment nog niet tot in je meterkast liggen. Bij ons heeft daar de straat destijds al helemaal voor open gelegen namelijk en werd iedereen tegelijk aangesloten.

Concepts ICT heeft overigens destijds niet de volledige wijken ontsloten, maar alleen de delen waar de meewerkende woningcoörperaties huizen hebben staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 13-10-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Enschede Oost wordt binnenkort verglaasd; zie ook op de website van Glashart. Onze straat (Haverkampweg) is "1e kwartaal 2009" aan de beurt. In de flyer en brief die we deze week hebben ontvangen staat overigens niets over een infoshop op het Miro terrein, wel een verwijzing naar de 'Glashart Servicewinkel' aan de Oldenzaalsestraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waar zie je dat dan? Bij planning staat alleen Brinkstraat...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Raven schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:41:
Waar zie je dat dan? Bij planning staat alleen Brinkstraat...
Tja dat zie ik op de brief die we hebben gekregen... Maar specifieker dan "1e kwartaal 2009" is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Bij mij is Glashart vorige week al aan de deur geweest, omdat ik de antwoordkaart (voor toestemming tot gratis aanleggen van glasvezel naar mijn woning) nog niet had ingevuld. Volgens die dame gaat over enkele weken de straat (Van Riebeekstraat, Enschede) open om glasvezel aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik ben op de Helmerhoek komen te wonen dit jaar.
De glasvezel aansluiting ligt er al, het kastje zit in de meterkast :)

Maar hoe, wat en waar vind ik de info over het verplicht 1 jaar KPN abo nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Gast1981 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:26:
Ik ben op de Helmerhoek komen te wonen dit jaar.
De glasvezel aansluiting ligt er al, het kastje zit in de meterkast :)

Maar hoe, wat en waar vind ik de info over het verplicht 1 jaar KPN abo nemen?
Hoe ziet dat kastje eruit? Volgens mij zit er bij mij niks qua glasvezel in de meterkast maar misschien zie ik het over het hoofd tussen al die andere kabels en leidingen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Heeft KPN ook ergens een lijst ofzo? Welke gemeentes binnenkort worden voorzien van glasnet? Of eigenlijk beter gezegd, wanneer komt die handel hier bij mij?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet niet, was daar ookal naar op zoek.
Er komt vanzelf zo'n foldertje/brochure in de brievenbus...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Snowwie schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:57:
Heeft KPN ook ergens een lijst ofzo? Welke gemeentes binnenkort worden voorzien van glasnet? Of eigenlijk beter gezegd, wanneer komt die handel hier bij mij?
Ik heb een landelijke lijst met plaatsen gemaakt waar glasvezel ligt en binnenkort komt te liggen, inclusief KPN http://www.glasvezel.nu/geen-glasvezel-verbinding-gevonden .
Mocht je plaats daar nog niet tussen staan dan is er nog niets over naar buiten gebracht, je kunt dan wel met je e-mail, postcode en huisnr inschrijven om op de hoogte te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:55:
Ik heb een landelijke lijst met plaatsen gemaakt waar glasvezel ligt en binnenkort komt te liggen, inclusief KPN http://www.glasvezel.nu/geen-glasvezel-verbinding-gevonden .
Mocht je plaats daar nog niet tussen staan dan is er nog niets over naar buiten gebracht, je kunt dan wel met je e-mail, postcode en huisnr inschrijven om op de hoogte te blijven.
Uit de TS maak ik op dat:
De marktleider in de Nederlandse ADSL-markt, KPN, verwacht tussen 2007 en 2009 heel Nederland te hebben voorzien dan VDSL.
...dat gaat KPN dus nooit lukken. Het is al bijna 2009 en er zijn nog zoveel plaatsen waar glas gelegd moet worden.

Maak van dat 2009 maar 2012. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
[...]

Als ik mijn postcode en huisnummer invoer dan krijg ik de melding dat er nog geen verbinding via glasvezel mogelijk is, terwijl ik toch echt wel ben voorzien van glasvezel en KPN Glasnet ook gewoon in het lijstje staat. Die website is dus mijns inziens nog niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Wouter! schreef op zondag 02 november 2008 @ 02:18:
[...]

Als ik mijn postcode en huisnummer invoer dan krijg ik de melding dat er nog geen verbinding via glasvezel mogelijk is, terwijl ik toch echt wel ben voorzien van glasvezel en KPN Glasnet ook gewoon in het lijstje staat. Die website is dus mijns inziens nog niet echt betrouwbaar.
KPN levert nog geen postcode data aan, daar komt vast binnenkort verandering in. Het is in die zin betrouwbaar dat je alsnog een complete lijst met plaatsen krijgt, zo'n overzicht vind je verder nog nergens voor glasvezel. Jouw plaats staat daar ook in, en bij de melding dat er nog geen postcode is gevonden staat ook dat de plaats wel in de lijst kan voorkomen omdat de meeste providers nog data aan moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
[...]

Zeer handig lijst. Wat me echter verbaast is dat een grote stad als Den Haag geen glasvezel heeft. Vooral omdat het de dichtbevolkste stad van Nederland is, zou je denken dat ze sneller glasvezel kunnen uitrollen.

GoT, You have to love it!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd waarneer ze in de wijk Kernhem in Ede glasvezel gaan aanleggen. Ik heb geinformeerd bij KPN en die zeggen het volgende:

Op dit moment is er bij KPN nog geen informatie beschikbaar met betrekking tot het leveren van glasvezeldiensten in Ede.

Dit zal ook afhangen van de werkzaamheden van de aannemer die dit netwerk gaat aanleggen.

Het glasvezel netwerk is niet van KPN. Het wordt een open netwerk met een eigen beheerder waar meerdere providers toegang toe zullen krijgen.

Dit kan per plaats en regio verschillen.

De partij die op dit moment de glasvezelnetwerken aanlegt waar KPN op gaat leveren is Reggefiber ttH B.V.

Meer informatie over de aanleg kunt u vinden op www.Glashart.nl

Voor zover ik kan nagaan is er wel een lokaal initiatief in uw woonplaats gestart om glasvezel aan te leggen.

U zou voor meer informatie mogelijk het beste bij uw lokale overheid terecht kunnen.

Ik hoop hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord.

Ik heb nog verder geinformeerd, maar nog geen reactie's gehad.

Iemand hier nog informatie over de aanleg van glasvezel in Ede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Kan iemand me vertellen hoe het nou precies zit met de overgang van IPB/ziggo(tv) naar kpn glasnet.
Ik woon in Haaksbergen waar ze al een aantal maanden bezig zijn met het aanleggen van de vezels, maar een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:
- Ik heb nu IPB van kpn, blijf ik gewoon mijn email adres ed. behouden?
- De HD ontvanger wordt deze aangesloten via Ethernet of Coax?
- Zodra ik dan een analoge tv aanzet, wordt mijn internetsnelheid (normaal 50/5) dan ook lager?
- En met de digitale ontvanger?
- Wanneer de tv ontvanger via Ethernet werkt, gaat die dan vanuit de EB of vanuit het Genesix kastje?
- Wat sluit je aan op het Genesix kastje? In het foldertje van glashart lijkt het niet alleen coax en 1 ethernet aansluiting te zijn.

heeft iemand hier antwoorden op? Of moet ik toch even langs de glashart/kpn glasvezel 'winkel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timleferink schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:17:
Kan iemand me vertellen hoe het nou precies zit met de overgang van IPB/ziggo(tv) naar kpn glasnet.
Ik woon in Haaksbergen waar ze al een aantal maanden bezig zijn met het aanleggen van de vezels, maar een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:
- Ik heb nu IPB van kpn, blijf ik gewoon mijn email adres ed. behouden?
- De HD ontvanger wordt deze aangesloten via Ethernet of Coax?
- Zodra ik dan een analoge tv aanzet, wordt mijn internetsnelheid (normaal 50/5) dan ook lager?
- En met de digitale ontvanger?
- Wanneer de tv ontvanger via Ethernet werkt, gaat die dan vanuit de EB of vanuit het Genesix kastje?
- Wat sluit je aan op het Genesix kastje? In het foldertje van glashart lijkt het niet alleen coax en 1 ethernet aansluiting te zijn.

heeft iemand hier antwoorden op? Of moet ik toch even langs de glashart/kpn glasvezel 'winkel'?
Ik kan maar een paar van je vragen beantwoorden, in de winkel zullen ze wel meer weten.

Bij gebruik van analoge TV zal je internet snelheid niet omlaag gaan, omdat dit als een apart signaal (over een aparte vezel) wordt verstuurd. Het heeft dus geen enkele invloed op je snelheid. Vermoedelijk zal dit ook voor digitale TV gelden, maar dat hangt een beetje af hoe dit geregeld is. Als digitale TV via de Coax gaat zal het geen invloed hebben op je snelheid, als het via Ethernet gaat dan zou het invloed kunnen hebben omdat het door dezelfde (data) vezel moet gaan - echter is er bij 50 Mb/s downstream snelheid nog voldoende bandbreedte op de vezel om een paar HD kanalen toe te voegen, dus zal dat naar verwachting ook niet voor je snelheid uitmaken.

Een typisch aansluitscenario voor het Genexis kastje is inderdaad coax (radio/tv) en 1 ethernet aansluiting (internet en/of andere diensten), maar het kan ook zijn dat meerdere ethernet aansluitingen benut worden om bijvoorbeeld internet en IP-TV te scheiden. Die keuze hangt van het netwerk af en dat zullen ze in de winkel zeker wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Iemand dat mooie spandoek al gezien in Enschede West (bij de havens, naast afgebrande textielbedrijf Heijdens)? En wat er op staat?
KPN levert op in Enschede Oost.
}:O

Anyway, blijkbaar zijn ze in West dus ook begonnen met aanleggen glasvezel? Of alleen in Oost en is het spandoek om de mensen in West te pesten?

[ Voor 27% gewijzigd door woekele op 02-01-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Als het goed is ligt er bij mijn huis ook glasvezel.
Heb tijdje geleden een adsl aanvraag gedaan bij alice en daar kreeg ik na 2 weken bericht van dat adsl bij mij niet mogelijk is omdat er een glasvezel aansluiting van kpn glasnet ligt.
Echter is het voor mij niet mogelijk om een aansluiting te krijgen.
Zit nu met een dure ziggo verbinding :(
Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg dat het wel mogelijk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
woekele schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:10:
Iemand dat mooie spandoek al gezien in Enschede West (bij de havens, naast afgebrande textielbedrijf Heijdens)?

[...]
}:O

Anyway, blijkbaar zijn ze daar dus ook begonnen met aanleggen glasvezel? Of is het gewoon om de mensen in West te pesten?
Oost en omstreken blijkbaar. Ik heb gisteren in Glanerbrug de brief gekregen of ik me wilde aanmelden voor aanleg in het eerste kwartaal van 2009 :P

(mijn schoonouders in de buurt van de gronausestraat in Enschede zelf weten echter nog van niks )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de meeste steden heeft KPN en vele andere providers al glasvezel liggen voor de "zakelijke lijnen". Ik snap niet dat KPN etc. daar ook geen particulieren op aansluit voor een normaal bedrag.

Voordeel : hoeft de stoep niet extra lang open te zijn om nieuwe glasvezels te trekken.

je kan postcode checken op www.breednet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04 22:01

tweakernoob

Vragen mag

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 08:01:
In de meeste steden heeft KPN en vele andere providers al glasvezel liggen voor de "zakelijke lijnen". Ik snap niet dat KPN etc. daar ook geen particulieren op aansluit voor een normaal bedrag.

Voordeel : hoeft de stoep niet extra lang open te zijn om nieuwe glasvezels te trekken.

je kan postcode checken op www.breednet.nl
Het gaat momenteel vooral om de capaciteit van die lijnen die schieten tekort. Daarom is KPN druk bezig om te zorgen dat er genoeg capaciteit is en daarna zal ook voor de gewone burger het mogelijk zijn om FTH aan te schaffen.

Ik zou zeker wanneer ze hier in Apeldoorn glas aabieden het aanschaffen. Ik hoop dan ook dat het niet meer al te lang hoeft te duren voordat ik ze een glasvezel bij mij thuis naar binnen zie trekken 8)

Euhm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
In Den Haag is er nog steeds geen glasvezel voor particulier of MKB! Een beetje belachelijk dat de 3de grootste stad van Nederland en de stad waar men beslist over zaken mbt glasvezel, zelf geen glasvezel heeft!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Even een kleine update. Ik ben nu fysiek aangesloten op het glasnet. Alleen is er 1 probleem. KPN kan deh oeveelheid aanvragen niet aan. Er is nu een queue van 9000 wachtenden. Die mondjesmaat worden aangesloten..Dus voor ons allemaal: het is nog even afwachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:14:
In Den Haag is er nog steeds geen glasvezel voor particulier of MKB! Een beetje belachelijk dat de 3de grootste stad van Nederland en de stad waar men beslist over zaken mbt glasvezel, zelf geen glasvezel heeft!
Juist ik ben het helemaal met jou eens!
3de grootste stad van Nederland en totaal niks van enig glas hier in de grond.
Belachelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:10
tweakernoob schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:02:
[...]
Ik zou zeker wanneer ze hier in Apeldoorn glas aabieden het aanschaffen. Ik hoop dan ook dat het niet meer al te lang hoeft te duren voordat ik ze een glasvezel bij mij thuis naar binnen zie trekken 8)
Als je in Apeldoorn-Zuid woont:

http://www.kpnglasvezel.n...-in-je-wijk/Apeldoorn.htm

Ik moet helaas nog even wachten in Zevenhuizen
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.