[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.954 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdVe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:47:
Ik moet helaas nog even wachten in Zevenhuizen
Ja hier ook hoor, ik zie nu dat Oosterhout ook al flink bezig is en dat is pakweg 25 km van Gorinchem, maar ja iedereen zou wel via glasvezel willen zitten.
Voorlopig ga ik nu maar eens even kabel doen, want ADSL is ook niks meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

In Haaksbergen zijn ze druk bezig met glasvezel aanleggen (aantal kameraden hebben de lijn al fysiek in huis liggen). Mijn straat stond in de planning voor januari, alleen denk niet dat ze dat nog halen, komt waarschijnlijk door de lange vorstperiodes een aantal weken geleden.

We zijn al wel aangemeld voor de internetaansluiting, brons pakket (30Mbit/s), is al 3x zo snel als wat we nu hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 30-01-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Een kleine update. KPN heeft contact met mij opgenomen en ik krijg tussen de 1 a 2 weken een monteur op visite die m'n modem gaat installeren. Dan heb ik dus glasvezel van kpn (zilver). Oh, het is aan de Brinkstraat/Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ze hebben gister de straat opengebroken, kabels gelegd, en weer dichtgegooid. Maar er is niets naar ons huis 'geschoten' ofzo.. :? Doen ze dat een andere keer op afspraak ofzo? Dat ze de boel weer opengooien aan het eind van het looppad, en dan alsnog de kabel schieten en aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bartjuh schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:26:
Ze hebben gister de straat opengebroken, kabels gelegd, en weer dichtgegooid. Maar er is niets naar ons huis 'geschoten' ofzo.. :? Doen ze dat een andere keer op afspraak ofzo? Dat ze de boel weer opengooien aan het eind van het looppad, en dan alsnog de kabel schieten en aansluiten?
Dat doen ze later ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

EdVe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:47:
[...]

Als je in Apeldoorn-Zuid woont:

http://www.kpnglasvezel.n...-in-je-wijk/Apeldoorn.htm

Ik moet helaas nog even wachten in Zevenhuizen
Net vanmiddag een mail naar de klantenservice gedaan wanneer VDSL daadwerkelijk leverbaar is in Zuid. In Ugchelen is het al te bestellen.
Vooralsnog zou ik voor het Zilver of Goud pakket gaan. Vanmiddag net UPC Digitale tv en kabel opgezegd. Tot die tijd hou ik het nog wel even uit met Digitenne.

Weet iemand trouwens wat voor 'soort' TV er meegeleverd wordt? Is dit vergelijkbaar met kabel digitale tv? (IPTV) of is het digitenne? Interactieve TV zie ik net. IPTV dus.

[ Voor 13% gewijzigd door B2 op 02-04-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is allemaal leuk en aardig. Ik heb zelf ale best lang geleden een zilver pakket van KPN besteld. Alle werkzaamheden bij ons in de buurt zijn voltooid (incl. het binnenbrengen van de glasvezelkabel ons huis binnen). Pas in juni gaat ons abonnement in, dus ze hebben nog geen modem geplaatst, enkel een dummy waar je een modem in kunt zetten.

Wat ik me nog steeds afvraag (hoewel ik bijna zeker het antwoord weet) is of het echt om 50Mb/s gaat en niet om 50Mbps/s. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je zo'n snelle verbinding krijgt (50Mb/s), waarschijnlijk is het gewoon 5 Mbps/s, wat betekent dat het slechts 5Mb/s is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:51:
Wat ik me nog steeds afvraag (hoewel ik bijna zeker het antwoord weet) is of het echt om 50Mb/s gaat en niet om 50Mbps/s. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je zo'n snelle verbinding krijgt (50Mb/s), waarschijnlijk is het gewoon 5 Mbps/s, wat betekent dat het slechts 5Mb/s is... :(
?? Let even op je eenheden. Mb/s is megabit per seconde; Mbps is ook megabit per seconde. Mbps/s kan helemaal niet. Als je bytes bedoelt dan is dat normaal een hoofdletter 'B' (of je moet het voluit schrijven, dan is er het minste verwarring).

Net als bij andere verbindingen wordt de snelheid in ieder geval in megabit per seconde aangegeven. In tegenstelling tot DSL-varianten hangt de snelheid niet af van de afstand tot de centrale. Het enige waar je rekening mee moet houden is de (redelijk lage) overhead op de lijn. Een Ethernet-kabel die op 100 Mbps loopt kan immers niet 100 megabit aan 'applicatie' data versturen per seconde. Sommige providers geven je iets meer bandbreedte om dit af te dekken, anderen niet. De overhead is meestal 5-10%.

Verder moet je natuurlijk een router hebben die de snelheid aankan, want veel routers komen nog steeds niet fatsoenlijk boven DSL snelheden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:10:
[...]

?? Let even op je eenheden. Mb/s is megabit per seconde; Mbps is ook megabit per seconde. Mbps/s kan helemaal niet. Als je bytes bedoelt dan is dat normaal een hoofdletter 'B' (of je moet het voluit schrijven, dan is er het minste verwarring).

Net als bij andere verbindingen wordt de snelheid in ieder geval in megabit per seconde aangegeven. In tegenstelling tot DSL-varianten hangt de snelheid niet af van de afstand tot de centrale. Het enige waar je rekening mee moet houden is de (redelijk lage) overhead op de lijn. Een Ethernet-kabel die op 100 Mbps loopt kan immers niet 100 megabit aan 'applicatie' data versturen per seconde. Sommige providers geven je iets meer bandbreedte om dit af te dekken, anderen niet. De overhead is meestal 5-10%.

Verder moet je natuurlijk een router hebben die de snelheid aankan, want veel routers komen nog steeds niet fatsoenlijk boven DSL snelheden uit.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad Mbps in plaats van Mbps/s, wat helemaal niet kan, natuurlijk...
Begrijp ik het dan goed dat ik uiteindelijk de snelheid van 50Mb/s zal krijgen, wat betekent dat in in praktijk slecht 5MB per seconde zal kunnen downloaden?

Wat ook een interessante vraag kan zijn, is hoe de bandbreedte uiteindelijk verdeeld zal worden. Stel dat mijn moeder boven met haar vriendinnen aan de telefoon zit te kletsen, mijn vader beneden HD-tv kijkt terwijl ik een groot bestand zit te downloaden. Ik neem aan dat de snelheid waarmee ik iets zal downloaden, door de handelingen van mijn moeder en mijn vader beïnvloed zal worden wat ik natuurlijk heel slecht vindt (ik denkt dat de totale bandbreedte van MB/s tussen telefonie, televisie en internet verdeeld zal worden)

Ik heb deze vraag aan een KPN medewerker gesteld en die heeft mij beloofd om het uit te zoeken (omdat hij het niet wist) en mij terug te bellen. Dat heeft ie dus niet gedaan...

Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad Mbps in plaats van Mbps/s, wat helemaal niet kan, natuurlijk...
Begrijp ik het dan goed dat ik uiteindelijk de snelheid van 50Mb/s zal krijgen, wat betekent dat in in praktijk slecht 5MB per seconde zal kunnen downloaden?

Wat ook een interessante vraag kan zijn, is hoe de bandbreedte uiteindelijk verdeeld zal worden. Stel dat mijn moeder boven met haar vriendinnen aan de telefoon zit te kletsen, mijn vader beneden HD-tv kijkt terwijl ik een groot bestand zit te downloaden. Ik neem aan dat de snelheid waarmee ik iets zal downloaden, door de handelingen van mijn moeder en mijn vader beïnvloed zal worden wat ik natuurlijk heel slecht vindt (ik denkt dat de totale bandbreedte van MB/s tussen telefonie, televisie en internet verdeeld zal worden)

Ik heb deze vraag aan een KPN medewerker gesteld en die heeft mij beloofd om het uit te zoeken (omdat hij het niet wist) en mij terug te bellen. Dat heeft ie dus niet gedaan...

Hmmm...
Vind je 5MB per seconde weinig dan?
Ik garandeer je dat je dat niet eens optimaal zult gebruiken ;)

Internet/telefonie/tv staan allemaal los van elkaar en zullen elkaar niet beïnvloeden.
Da's het voordeel van glasvezel, veel meer bandbreedte dan koper.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjants schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:56:
[...]

Vind je 5MB per seconde weinig dan?
Ik garandeer je dat je dat niet eens optimaal zult gebruiken ;)

Internet/telefonie/tv staan allemaal los van elkaar en zullen elkaar niet beïnvloeden.
Da's het voordeel van glasvezel, veel meer bandbreedte dan koper.
:) Niceeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel opmerkelijk dat er niet veel nieuwe steden zijn bijgekomen, de laatste berichten dateren uit 2008 terwijl we toch al weer een eindje in 2009 zitten :/
Maar ja voorlopig doet de kabel het prima en ook daar zitten we in de zomer op 50/5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heel Enschede zou verglaasd zijn in 2008.... Yeah, right. Hoeveel wijken zijn er inmiddels aangesloten? 2 of zo? Ik ben verbaasd als ik in 2009 aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Ik woon in Enschede-Noord en de officiële planning inclusief een medewerker (geen helpdesk medewerker o.i.d.) zei dat ze hier September 2009 klaar zouden zijn. Ben benieuwd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:35:
Toch wel opmerkelijk dat er niet veel nieuwe steden zijn bijgekomen, de laatste berichten dateren uit 2008 terwijl we toch al weer een eindje in 2009 zitten :/
Maar ja voorlopig doet de kabel het prima en ook daar zitten we in de zomer op 50/5 :9
Wat ik zelf heel opmerkelijk vind is dat een grote stad als Den Haag geen glasvezel heeft! Zelfs voor zakelijke klanten zijn er maar (zeer) beperkt aantal locatie met glasvezel.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 14-09 09:39
Is er ergens geen lijst van steden/gebieden die ze na deze projecten willen starten? Want ik vraag me af wanneer ze plannen om Zuid limurg te doen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
woekele schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:55:
Heel Enschede zou verglaasd zijn in 2008.... Yeah, right. Hoeveel wijken zijn er inmiddels aangesloten? 2 of zo? Ik ben verbaasd als ik in 2009 aangesloten ben.
Zeikerd, ze zijn bij jullie tenminste bezig, als ik dat overzicht kaartje bekijk dan concentreert KPN zich voornamelijk op het midden en zuiden van het land, maar vallen Limburg, Friesland en Groningen totaal buiten de boot.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nou, nou, je hoeft me er niet om uit te schelden hoor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:57:
[...]

Net vanmiddag een mail naar de klantenservice gedaan wanneer VDSL daadwerkelijk leverbaar is in Zuid. In Ugchelen is het al te bestellen.
Zaterdag even bij het infocenter langs geweest. Het is in Apeldoorn-Zuid ook al leverbaar.. Ik zit op 940 meter van de centrale. Wat zou ongeveer de snelheid kunnen zijn bij een 30Mb/s down snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij zou je op 1km gewoon bijna volle snelheid moeten kunnen halen. Zo'n 3MB/s dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Snowwie schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:48:
[...]

Zeikerd, ze zijn bij jullie tenminste bezig, als ik dat overzicht kaartje bekijk dan concentreert KPN zich voornamelijk op het midden en zuiden van het land, maar vallen Limburg, Friesland en Groningen totaal buiten de boot.
Bezig is een groot woord. Ze hebben in Enschede niet voldoende monteurs om mensen daadwerkelijk aan te sluiten....Ik zou 4 weken geleden al de diensten krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
B2 schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:03:
[...]

Zaterdag even bij het infocenter langs geweest. Het is in Apeldoorn-Zuid ook al leverbaar.. Ik zit op 940 meter van de centrale. Wat zou ongeveer de snelheid kunnen zijn bij een 30Mb/s down snelheid?
VDSL is toch FttC (Fiber to the Curb)? Heb je de afstand genomen tot aan de wijkkast? (Daarna is het volgens mij glas, dus heb je geen last meer van koperverliezen :))

Hier in de straat staat tegenwoordig ook een wijkkast waar volgens mij glasvezel naar toe is / wordt gelegd. En dan is de afstand tot de centrale (1500+ meter in mijn geval) een stukje verkort tot 60 meter :Y) Alleen jammer dat je er met ADSL2+ niet van profiteert :/

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

woekele schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:55:
Ietsje meer dan een jaar geleden is besloten dat Haaksbergen (ca 25k inwoners) glasvezel zou krijgen. Op dit moment is bijna heel Haaksbergen verglaasd (ligt in de grond), en een kamaraad van mij heeft het abonnement al werkend thuis. Ging veel sneller dan ik verwacht had.

Bij ons thuis ligt het tot aan de voordeur, moet nog afgemonteerd worden in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DrJamez schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:04:
[...]

VDSL is toch FttC (Fiber to the Curb)? Heb je de afstand genomen tot aan de wijkkast? (Daarna is het volgens mij glas, dus heb je geen last meer van koperverliezen :))

Hier in de straat staat tegenwoordig ook een wijkkast waar volgens mij glasvezel naar toe is / wordt gelegd. En dan is de afstand tot de centrale (1500+ meter in mijn geval) een stukje verkort tot 60 meter :Y) Alleen jammer dat je er met ADSL2+ niet van profiteert :/
Ja FttC inderdaad, maar eh tja, geen idee eigenlijk of het tot aan de wijkkast of centrale is. Heb het op zo'n website laten checken aan de hand van je postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:00
Als Apeldoorner houd ik de boel ook in de gaten. (FttC) Echterrr als ik de pakketvormen bekijk is dat wel heel iets anders dan 50/5 / 40/4 of 30/3 Mb/s wat beweerd wordt. Tikfoutje van KPN of snappen ze er zelf niets meer van ?? :S

http://www.kpnglasvezel.n...,-TV-kijken-en-bellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:21:
Als Apeldoorner houd ik de boel ook in de gaten. (FttC) Echterrr als ik de pakketvormen bekijk is dat wel heel iets anders dan 50/5 / 40/4 of 30/3 Mb/s wat beweerd wordt. Tikfoutje van KPN of snappen ze er zelf niets meer van ?? :S

http://www.kpnglasvezel.n...,-TV-kijken-en-bellen.htm
Nee, er zijn verschillende versies van brons zilver en goud.
Voor FttC zijn dit (bijna) met IPB+TV vergelijkbare pakketten:
IPB Basis+TV = Brons, IPB Extra+TV = Zilver maar IPB Premium is minder dan Goud (20/1 i.p.v. 30/3). Omdat je met IPB+TV op de "oudere" techniek zit scheelt het je EUR 0,05 per maand. Kan een reden zijn om niet naar glasvezel over te stappen ;)
Voor FttH heb je de "pakketten met een platina randje", ofwel hoge(re) snelheden. Prijzen zijn ook iets hoger (zal aan de platina liggen).

Edit: IPB-detail toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door TW_RdV op 07-04-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Duidelijk, dat er verschil is tussen pakketvorm in FttH en FttC.

Echter dit zijn geen "glasvezel" vormen maar 'gewoon' ADSL-snelheden, zoals deze vermeld staan. (Even los gezien van goud dan) Als dit echt zo is, dan vind ik de diverse reclame-uitingen in de stad pure misleiding. Nog even opsommend, dit zijn volgens KPN de abo's voor FttC :

DL: 3 Mb/s 8 Mb/s 30 Mb/s
UL: 0,5 Mb/s 1 Mb/s 3 Mb/s

Ik denk dat UPC nu keihard aan het lachen is. Alhoewel ik graag af wil van UPC, vanwege de zware traffic-shaping, is KPN glasvezel (kuch) zo geen concurrentie.

Waar mis ik de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:11:

Echter dit zijn geen "glasvezel" vormen maar 'gewoon' ADSL-snelheden, zoals deze vermeld staan. (Even los gezien van goud dan) Als dit echt zo is, dan vind ik de diverse reclame-uitingen in de stad pure misleiding. Nog even opsommend, dit zijn volgens KPN de abo's voor FttC :

DL: 3 Mb/s 8 Mb/s 30 Mb/s
UL: 0,5 Mb/s 1 Mb/s 3 Mb/s

Ik denk dat UPC nu keihard aan het lachen is. Alhoewel ik graag af wil van UPC, vanwege de zware traffic-shaping, is KPN glasvezel (kuch) zo geen concurrentie.

Waar mis ik de link?
Ja, zelfs voor ftth vind ik de snelheden niet heel super, maar 50/5 (wat ik heb genomen) is duidelijk beter dan ik hier kan krijgen. ADSL is gaar vanwege overspraak en Ziggo werkt hier ook niet naar behoren (zelfs digitale tv kunnen ze niet storingsvrij krijgen).. Mijn huis is haunted wdb.... Maar nu er een geheel frisse nieuwe kabel ligt en dan 80 euro 10 van de 12 maanden (2 gratis) voor triple play.. Kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:11:

Echter dit zijn geen "glasvezel" vormen maar 'gewoon' ADSL-snelheden, zoals deze vermeld staan. (Even los gezien van goud dan) Als dit echt zo is, dan vind ik de diverse reclame-uitingen in de stad pure misleiding.

...
Heel misschien een voordeeltje: bij de FttC zou misschien redelijkerwijs meer gegarandeerd kunnen worden dat je een heel groot deel van de max. snelheid ook daadwerklijk haalt.
Bij downloadsnelheid van IPB staat nu voorzichtig: tot 3/8/20 Mb/s , bij "glasvezel" is het woordje "tot" afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Met alle respect, TW_RdV, op het werk is onze ADSL2 lijn gecapped op 17/1 mbit. Volle snelheden haal ik meestal ook wel (met dank aan XS4ALL :) ). Een meerwaarde van het hele FttC zie ik dus momenteel écht niet.

Bij ons in het dorp staat er een groot spandoek met een racewagen er op met als tekst iets van "U kunt nu racen in uw straat". Ja natuurlijk 8)7 dream on :z

( Nou ja 1 voordeel tov UPC. Je weet in ieder geval de snelheden vóórdat je een abo afsluit. Bij UPC kom je pas achter nadát je een "supersnel" abo afsluit dat je lijn "zwaar" geshaped wordt en dan is het al te laat :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:18:
[...]

Bezig is een groot woord. Ze hebben in Enschede niet voldoende monteurs om mensen daadwerkelijk aan te sluiten....Ik zou 4 weken geleden al de diensten krijgen :(
In Hengelo is glasvezel inmiddels ook al een poosje beschikbaar, maar ik moest even proesten toen ik de abonnementen zag. Op deze pagina van KPN staan de pakketten zoals ze in Hengelo worden aangeboden. Allemaal leuk en aardig, maar die internetsnelheid is een lachtertje.

Neem het bronze pakket bijvoorbeeld (ik ben een arme student, dus zou daar voor gaan). Met alle erop en eraan betaal je daar 50 piek in de maand voor, en dan krijg je allemaal leuke dingen inclusief maarliefst 3Mb/s download en 0,5 Mb/s upload! Ongelovelijke innovatie toch?

Alleen internet kan ook maar dan mag ik 25 euro per maand gaan betalen voor een lijntje met een snelheid van 3072/512 kbps. Ik heb nu Telfort (niet over te spreken, maar het werkt. uiteindelijk) en daar betaal ik 20 euro in de maand voor 20 Megabit. Daar hou ik nog 12 van over gezien mijn afstand tot de centrale, maar da's nog altijd 4x zo snel dan dat goedkope glasvezel abootje en 5 euro goedkoper. Why the fuck zou ik overstappen.

Ik begon me dus echt af te vragen of dit wel klopte, aangezien o.a. Reggefiber abo's aanbieden waar het goedkoopste abo gewoon 30/30Mb heeft. Ik ben naar de infocontainer gegaan bij ons lokale winkelcentrum en gevraagd of het klopte. En het klopte. Toen kreeg ik dus een mooi verkoopverhaaltje over dat ik zo weinig overhou van m'n ADSL lijn, maar toen ik zei dat dat nog altijd 4x zo veel is als hun goedkoopste abonnement, was het meer van 'tja'.

Anywayz, ik kan er met m'n hoofd niet bij. Afzetters, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Er zit wel een verschil tussen fibre to the home en fibre to the wijkkast :P. Ik heb fibre to the home. Die abonnementen zijn 30/3, 50/5, 60,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mafkees schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:33:
[...]

In Hengelo is glasvezel inmiddels ook al een poosje beschikbaar, maar ik moest even proesten toen ik de abonnementen zag. Op deze pagina van KPN staan de pakketten zoals ze in Hengelo worden aangeboden. Allemaal leuk en aardig, maar die internetsnelheid is een lachtertje.

Neem het bronze pakket bijvoorbeeld (ik ben een arme student, dus zou daar voor gaan). Met alle erop en eraan betaal je daar 50 piek in de maand voor, en dan krijg je allemaal leuke dingen inclusief maarliefst 3Mb/s download en 0,5 Mb/s upload! Ongelovelijke innovatie toch?
Omdat het geen glasvezel is. Het is gewoon over een koperdraadje. Ze hebben alleen een glasvezel tot in je wijk gelegd. Proberen ze zo leuk te promoten als glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bartjuh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:51:
[...]

Omdat het geen glasvezel is. Het is gewoon over een koperdraadje. Ze hebben alleen een glasvezel tot in je wijk gelegd. Proberen ze zo leuk te promoten als glasvezel.
Het duurste abo wordt wel geleverd met 30 Mb/s (ADSL2+ ging tot 24Mb dacht ik), en men beweert ook dat je geen last heb van dataloss zoals bij ADSL en afstanden het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Net ingeschreven voor het Goud abonnement van VDSL. Hopelijk kan het een beetje snel geinstalleerd worden. Trouwens een hoop 'wat-kunnie-daarmee-dan' bejaarden oudere mensen bij het infocenter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland is een melk-land (klanten uitmelken maar!) Grote praatjes vulle geen gaatjes! KPN :) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:11:
Nederland is een melk-land (klanten uitmelken maar!) Grote praatjes vulle geen gaatjes! KPN :) :/
Als ik kijk naar Belgïe, dan hebben wij het zo slecht nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:11:
Als je kijkt naar 95% van de wereld, dan hebben wij echt niet veel te klagen qua internet. Veel andere westerse landen (waaronder VS) gaat het veel slechter.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 11:00

michael21

Shrimp

Iemand al een idee wanneer er in apeldoorn aangesloten gaat worden?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:53
Michael, er is in Apeldoorn al aangesloten, alleen krijgt niemand ftth, dus feitelijk proberen ze met het feit dat ze het kopernet vanaf de wijkkast naar de backbone hebben vervangen door glas weer extra geld binnen te slepen. Oude wijn in nieuwe zakken dus. Ben er vanmiddag geweest, je MOET dan een Experiabox gebruiken, op mijn vraag of je daar tegenwoordig dan een glasvezel in kan drukken antwoordde de medewerker al dat het laatste stuk niet vervangen wordt en de maximale snelheid tot 30Mbit is. Op mijn vraag hoeveel snelheid over zou kunnen houden als ik op een normaal ADSL2+ abbo 13Mbit haal, kon hij geen antwoord geven. Ik kon natuurlijk wel van Discovery HD en nog een paar HD kanalen genieten. Dus ik quasi dom: Ow, dat zou wel mooi zijn, kan dat op mijn oude tv ja? Toen pas vroeg hij of ik een LCD HD-ready had.

Alles samengevat: Lekker laten waaien, zelfs m'n XS4all is nog goedkoop vergeleken bij de prijzen die ze bij KPN rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb een datum, 15 mei 1 uur! Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 14-09 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Mijn ouders hadden ook een mooie brief gehad van KPN:
Hoorn heeft de primeur! Het afgelopen jaar heeft KPN het netwerk in uw wijk vernieuwd met glasvezel. Daarmee brengen we ongekende en grenzeloze mogelijkheden voor u binnen handbereik
Dus toen ik toevallig in de buurt was pa maar even meegenomen naar zo'n "KPN Glasvezel Infocenter". (container met 2 glazen deuren op parkeerterrein) Na vragen bleek inderdaad dat het laatste stuk van KPN centrale naar huis gewoon koper is. Die KPN centrale zit voor mn ouders op meer dan een kilometer, tevens de reden waarom ik ze daar nooit aan heb laten beginnen. (ADSL)

Maar kan KPN met deze "nieuwe" techniek wel 30mbit beloven? Op elke afstand van de centrale? Als het hele gezin tv zit te kijken? Het klinkt mij nogal onwaarschijnlijk in de oren. (ik geloof er geen barst van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Volgens mij kunnen ze dat wel want je kan toch maar 1 tv aansluiten dus daar heb je niet veel last van, overige tv's worden digitenne.. En die lijn kan veel meer dan 30mbit hebben dus hij is al hevig gecapped, ik heb het ondertussen ook besteld (oosterhout) en ze garanderen 30mbit, dus zonder loss bij tv kijken etc

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 14-09 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

intuliegend schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:03:
Volgens mij kunnen ze dat wel want je kan toch maar 1 tv aansluiten dus daar heb je niet veel last van, overige tv's worden digitenne.. En die lijn kan veel meer dan 30mbit hebben dus hij is al hevig gecapped, ik heb het ondertussen ook besteld (oosterhout) en ze garanderen 30mbit, dus zonder loss bij tv kijken etc
Ik kreeg het idee dat die digitenne kastjes met je hoofdkastje communiceren en dus geen 'echte' digitenne kasten zijn. Dat heb ik zelf namelijk en daar zitten maar 24 zenders op.

Tevens ook KPN gemaild met een paar vragen. KPN heeft hierop geantwoord dat ze dus van een andere techniek gebruik maken als ADSL en dat 30mbit gegarandeerd wordt. Bandbreedte die nodig is voor tv en telefoon wordt er extra bijgeleverd.

Dan ben ik benieuwd hoe ver ze kunnen gaan. Het laatste stuk naar de woning blijft toch koperdraad...
Aan de andere kant, kabelinternet gaat ook over (dikker) stukje koperdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb alleen de laatste posts doorgelezen dus ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, maar in Enschede is het wel glas tot in de meterkast. Daar komt geen koper meer aan te pas. Dat is in elk geval in Enschede-Zuid, waar het proefproject was, wel zo. Hoe het met de nieuwe aansluitingen zit weet ik niet maar ik heb ze wel weer flink zien graven her en der en ik verwacht niet dat dat is om koper door de straat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

SandStar schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Ik kreeg het idee dat die digitenne kastjes met je hoofdkastje communiceren en dus geen 'echte' digitenne kasten zijn. Dat heb ik zelf namelijk en daar zitten maar 24 zenders op.

Tevens ook KPN gemaild met een paar vragen. KPN heeft hierop geantwoord dat ze dus van een andere techniek gebruik maken als ADSL en dat 30mbit gegarandeerd wordt. Bandbreedte die nodig is voor tv en telefoon wordt er extra bijgeleverd.

Dan ben ik benieuwd hoe ver ze kunnen gaan. Het laatste stuk naar de woning blijft toch koperdraad...
Aan de andere kant, kabelinternet gaat ook over (dikker) stukje koperdraad.
Klopt helemaal, 24 zenders krijg je dus op de andere tv's. Heb dit nagevraagt bij KPN en ik krijg bij Goud 1 digitenne pakket, voor bijvoorbeeld de slaapkamer. Je kan tegen gereduceerd tarief extra digitenne pakketjes krijgen als je meer dan 2 tv's hebt. Maar buiten de hoofd aansluiting hebt je dus nergens de voordelen van glas.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:17:
Ik heb alleen de laatste posts doorgelezen dus ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, maar in Enschede is het wel glas tot in de meterkast. Daar komt geen koper meer aan te pas. Dat is in elk geval in Enschede-Zuid, waar het proefproject was, wel zo. Hoe het met de nieuwe aansluitingen zit weet ik niet maar ik heb ze wel weer flink zien graven her en der en ik verwacht niet dat dat is om koper door de straat te leggen.
KPN doet meerdere dingen. Ze zetten in op Fiber-to-the-Home, wat inderdaad glasvezel tot in het huis is, maar ze doen op andere plaatsen ook VDSL, wat maar tot de straatkast (of wijkkast) gaat, en daarna gewoon koper is. VDSL kan wel hogere snelheden halen van ADSL, maar de afstand voor die hoge snelheden is erg kort, dus moeten ze de vezel wel verder de wijk inleggen dan bij ADSL.

Overigens kun je bij 'echt' Fiber-to-the-Home zonder problemen op 10km afstand 100Mbit symmetrisch halen, en als de markt rijp is (lees: de prijzen laag genoeg en de concurrentie toeneemt) ook Gigabit. Voor koper moet je om 100Mbit symmetrisch te kunnen halen al naar VDSL2, en hoger ga je echt niet komen.

Op http://www.kpnglasvezel.nl/ vind je meer info over de FttH projecten van KPN (ik weet niet of de VDSL projecten daar volgens KPN ook onder vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vanwaar die rare koppeling met telefoon en TV? Ik vind de tarieven echt te hoog! 75 euro per maand voor 30 Mb ... :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:48:
[...]

KPN doet meerdere dingen. Ze zetten in op Fiber-to-the-Home, wat inderdaad glasvezel tot in het huis is, maar ze doen op andere plaatsen ook VDSL, wat maar tot de straatkast (of wijkkast) gaat, en daarna gewoon koper is. VDSL kan wel hogere snelheden halen van ADSL, maar de afstand voor die hoge snelheden is erg kort, dus moeten ze de vezel wel verder de wijk inleggen dan bij ADSL.

Overigens kun je bij 'echt' Fiber-to-the-Home zonder problemen op 10km afstand 100Mbit symmetrisch halen, en als de markt rijp is (lees: de prijzen laag genoeg en de concurrentie toeneemt) ook Gigabit. Voor koper moet je om 100Mbit symmetrisch te kunnen halen al naar VDSL2, en hoger ga je echt niet komen.

Op http://www.kpnglasvezel.nl/ vind je meer info over de FttH projecten van KPN (ik weet niet of de VDSL projecten daar volgens KPN ook onder vallen)
Ik weet niet of het duidelijk was maar ik bedoelde met "meterkast" FttH ;) (meterkast in huis dus). Verder een helder verhaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

VonFoX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:51:
Vanwaar die rare koppeling met telefoon en TV? Ik vind de tarieven echt te hoog! 75 euro per maand voor 30 Mb ... :/
65 euro voor 30/3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:48:
[...]
Jep, gaat ook over VDSL. Hier in Roosendaal staat er bij mij in de straat een VDSL kast en ik kan het ook aanvragen :).
Je kan ook alleen een internet abonnement (30/3) nemen. Dat kost € 50,- per maand. Nog steeds wel aan de prijzige kant, gezien het feit je een 24/1 ADSL2+ abonnement kan nemen voor € 20,- per maand. Nadeel daarvan is wel dat die 24 Mbit niet gegarandeerd is (waardoor ik max. 15 Mbit haal :P).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
65 voor triple play is exact even duur als wat ik nu heb voor kpn internet, ziggo televisie. En dan krijg je er nog een gratis telefoonlijn bij met gratis bellen naar vaste nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Dus ook ik zit te denken over overstappen op KPN glasvezel, omdat we de gewone telefoonlijn, UPC en XS4all tegelijk op kunnen zeggen. Echter heb ik nog wel wat vraagjes:

1 Is het mogelijk om BBC 1,2,etc te ontvangen buiten de BBC world zender?
2 Hoe zit het met de nieuwsserver? Welke snelheid en retentie beschikt deze over?
3 Zijn er al ervaringen over de stabiliteit ed van het glasvezelnetwerk?
4 Als ik het begrijp komt er dus een Experia-box bij. Kan ik op deze zaken als UPNP instellen, het wifi-gedeelte aanpassen, ed? En kan ik mijn eigen router/modem gebruiken die ik nu voor ADSL gebruik? (Linksys WRT54GL, of een Fritzbox? Of moet ik hier de Experia voor gebruiken?
5 Kan ik digitale TV ontvangen op meerdereplekken in huis? Ik lees in dit topic dat dit niet mogelijk is, maar op de site van KPN staat dat je meerdere harddisk-recorders kan hebben...

Ik vind de informatie op de site van KPN erg onduidelijk, zoals je ziet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Vandaag is KPN geweest om glasvezel aan te sluiten.(apeldoorn)
Om een wazige rede lukte dit niet, en ik zit aan het einde van de dag weer op mn oude situatie.
Toch voel ik me genomen door KPN, omdat er geen glas naar je huis wordt gelegd, terwijl de folder volledig over glas praat.
Ik ga ze morgen bellen, en ik wil een korting todat het glas in mn woonkamer ligt.Ik ga 60EURO betalen , maar krijg niet het gevraagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
coptician schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:30:
Dus ook ik zit te denken over overstappen op KPN glasvezel, omdat we de gewone telefoonlijn, UPC en XS4all tegelijk op kunnen zeggen. Echter heb ik nog wel wat vraagjes:

1 Is het mogelijk om BBC 1,2,etc te ontvangen buiten de BBC world zender?
Nee volgens mij niet. BBC sluit geen nieuwe contracten af ofzo, daarom zitten ze ook niet in het digitenne pakket, maar ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat hier misschien verandering in komt.
2 Hoe zit het met de nieuwsserver? Welke snelheid en retentie beschikt deze over?
Geen idee, denk dat je op de normale kpn/planet newsservers terugvalt, snelheid is daar volgens mij wel ok, maar de retentie laag ( 3 dagen geloof ik)
3 Zijn er al ervaringen over de stabiliteit ed van het glasvezelnetwerk?
Geen flauw benul, probeer ik zelf ook achter te komen
4 Als ik het begrijp komt er dus een Experia-box bij. Kan ik op deze zaken als UPNP instellen, het wifi-gedeelte aanpassen, ed? En kan ik mijn eigen router/modem gebruiken die ik nu voor ADSL gebruik? (Linksys WRT54GL, of een Fritzbox? Of moet ik hier de Experia voor gebruiken?
Je zit wel vast aan de experia volgens mij ( tenminste wel bij IPB) omdat kpn daar zelf op afstand nieuwe firmware/profielen in kan laden. Je kan wel van alles zelf instellen
5 Kan ik digitale TV ontvangen op meerdereplekken in huis? Ik lees in dit topic dat dit niet mogelijk is, maar op de site van KPN staat dat je meerdere harddisk-recorders kan hebben...
Volgens een medewerker kan je op 1 tv digitaal kijken ( via de decoder/harddiskrecorder) de overige tv's in huis zouden dan gewoon via het analoge signaal moeten werken. Volgens mij is een 2e recorder/decoder wel mogelijk maar uiteraard tegen meerprijs

Disclaimer: ik heb zelf het kabeltje nu in huis liggen maar nog geen aansluiting. Bovenstaande antwoorden zijn een samengeraapt zooitje van eigen info, gehoord van, en volgens mij, Dus geen van de antwoorden is 100% zeker ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond 't al zo raar, 'glasvezel' maar wel 'n VDSL2 modem??

Nu is voor mij duidelijk dat ik voor geen miljard euri aan 'n kpn "glasnet" abo zal gaan.
Wat 'n afzetterij indeed. :r

Heeft iedereen 'n TG787v modem? Of zijn er ook mensen mt 'n Tg789n geval@home?
Als ook 'fiber' mensen met 'n Tg787v zitten betekent dat dat iedereen dus gewoon met 'n vdsl2+ signaal zit dat -hardware-wise- gelimiteerd is tot 60Mb/s upload (wat än zich best aardig is hoor.)
Maar glasnet is dus gewoon vdsl2 & heeft nada met glasvezel te maken. (voor mensen met ftth betekent het sowieso 'n modemwissel.)

KPN gedraagt zich meer & meer als de ouderwetse monopolist, ik dacht dat de OPTA als een der weinigen 'markt-regulerende' instanties snapte wat reguleren precies inhield; blijkbaar dus niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Thanks for the help, charops. (Quote niet vanwege lengte quote)

Die nieuwsserver is wel een beetje karig, natuurlijk, dus ik denk niet dat ik die zal gebruiken (Een payserver klinkt als een beter idee)

De rest is allemaal wel duidelijk voor me. Niet perfect, maar het idee is in orde en de snelheid (En de prijs - er zit bij dit soort paketten erg veel bij) is erg fijn. Overstappen is niet zo'n groot probleem.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 04:32:
Ik vond 't al zo raar, 'glasvezel' maar wel 'n VDSL2 modem??
FttH is wel ethernet bij KPN. Je krijgt dat modem ook omdat er gebruik gemaakt wordt voor voip en tv (1 product uitrollen is goedkoper!). Je gebruikt met FttH niet het vdsl aspect van dat modem, maar gewoon ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:46:
Beste mensen,

Vandaag is KPN geweest om glasvezel aan te sluiten.(apeldoorn)
Om een wazige rede lukte dit niet, en ik zit aan het einde van de dag weer op mn oude situatie.
Toch voel ik me genomen door KPN, omdat er geen glas naar je huis wordt gelegd, terwijl de folder volledig over glas praat.
Ik ga ze morgen bellen, en ik wil een korting todat het glas in mn woonkamer ligt.Ik ga 60EURO betalen , maar krijg niet het gevraagde.
Waar in Apeldoorn zit je ongeveer? Ik heb me een aantal weken geleden opgegeven maar blijkbaar kan nog niet heel Apeldoorn-Zuid aangemeld worden..
En wat was ongeveer het vage probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 04:32:
Nu is voor mij duidelijk dat ik voor geen miljard euri aan 'n kpn "glasnet" abo zal gaan.
Wat 'n afzetterij indeed. :r
Dat is wel een beetje overdreven. Ze zeggen waarschijnlijk nergens dat je daadwerkelijk glasvezel tot in je huis krijgt als het een VDSL locatie is (als het een echte FttH locatie is krijg je dat dus wel), en zolang ze de beloofde snelheden kunnen waarmaken is er toch niets aan de hand?

Ik weet niet in hoeverre de beperkte afstand op de VDSL locaties gaat spelen, want als het net als bij ADSL 'tot' abonnementen zijn dan schiet dat natuurlijk niet op. Dat is gelukkig iets dat bij glasvezel niet speelt.

En die glasvezel komt op termijn heus wel je huis in. Als het niet nu is, dan over een paar jaar als de snelheden wat verder boven de 100Mbit uit gaan komen en de kabel het ook laat afweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:39:
[...]

Dat is wel een beetje overdreven. Ze zeggen waarschijnlijk nergens dat je daadwerkelijk glasvezel tot in je huis krijgt als het een VDSL locatie is (als het een echte FttH locatie is krijg je dat dus wel), en zolang ze de beloofde snelheden kunnen waarmaken is er toch niets aan de hand?

Ik weet niet in hoeverre de beperkte afstand op de VDSL locaties gaat spelen, want als het net als bij ADSL 'tot' abonnementen zijn dan schiet dat natuurlijk niet op. Dat is gelukkig iets dat bij glasvezel niet speelt.

En die glasvezel komt op termijn heus wel je huis in. Als het niet nu is, dan over een paar jaar als de snelheden wat verder boven de 100Mbit uit gaan komen en de kabel het ook laat afweten :)
Ik heb kpn glashart en de oranje glasvezel draadjes zitten gewoon in m'n meterkast. Vrijdag wordt daar een modem op aangesloten door kpn. Dan zullen we deze discussie dus kunnen afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Adlermann schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:13:
[...]

Ik heb kpn glashart en de oranje glasvezel draadjes zitten gewoon in m'n meterkast. Vrijdag wordt daar een modem op aangesloten door kpn. Dan zullen we deze discussie dus kunnen afronden :)
Doe even een uitgebreide beschrijving van je ervaringen, ik heb nu ook zo'n rolletje draad in de kast liggen en wacht op de monteur :P
( lekker systeem hoor dag 1 stoep open hoofdkabel erin stoep dicht, dag 2 stoep open kabel naar voordeur stoep dicht, dag 3 stoep open kabel naar meterkast stoep dicht, dag 4 stoep open, alles eens netjes erin leggen. En nu dus wachten op monteur :X )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
charops schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:21:
[...]

Doe even een uitgebreide beschrijving van je ervaringen, ik heb nu ook zo'n rolletje draad in de kast liggen en wacht op de monteur :P
( lekker systeem hoor dag 1 stoep open hoofdkabel erin stoep dicht, dag 2 stoep open kabel naar voordeur stoep dicht, dag 3 stoep open kabel naar meterkast stoep dicht, dag 4 stoep open, alles eens netjes erin leggen. En nu dus wachten op monteur :X )
Dat wachten op een monteur kan heel lang duren. Die van mij komt dus vrijdag (15e). Maar ik wacht al sinds november. Iets met technische problemen en te weinig monteurs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stacker007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Nou, KPN (glashelderscherp) TV is tranen met tuiten vergeleken met mn oude @home met Samsung hd ontvanger Die opvolger van de KPN MINEbox gaat bij mij in de ton en m'n Haaksbergse kabelaar is in ere hersteld. Zelfs geen film1 zit er in het goudpakket!

Maarja, je kunt geen 6mbit up krijgen zonder het tv pakket erbij te nemen :( Das wel zlim van ze.
Op mn vraag welke filmzender er dan bijgeleverd werd kreeg ik de opmerking: Videoland kanaal zit er toch voor in de plaats. Verschilletje: daar moet je de films alsnog bijhuren a ettelijke euri per stuk..

Als je nog kunt kiezen zou ik voor kabel docsis 3 upgrade gaan.

Moet nog wel toevoegen, de monteur die kwam installeren en activeren: prima dude, wist wattie deed, en kwam om 1700 nog opdagen en ging niet weg voor het werkte. Top!

[ Voor 24% gewijzigd door stacker007 op 15-05-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bij mij werkt het nu ook (sinds vandaag). Televisie is inderdaad minder dan ziggo. Maar ziggo deed het bij mij nooit, dus lijkt het wel een vooruitgang :)

[edit]

Bij FttH wordt het modem wel degelijk aangesloten via ethernet. Er wordt een nieuwe firmware gebruikt die dsl uitschakelt en de ethernetpoort als input accepteert. Ik haal ongeveer 49 mbit met het 50mbit abonnement en 4.8 mbit upload. Beter kan ik hier toch niet krijgen (adsl was brak en ziggo deed het ook niet erg stabiel). Ik ben wel tevreden. Vooral interactieve tv vind ik wel fijn :)

[ Voor 56% gewijzigd door Adlermann op 15-05-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bij deze even enkele foto's van de meterkast:

De oranje draad: 3 vezels, voor data,voip en tv. Gaat naar dat witte kastje unit. Daar gaat een ethernetkabel uit naar het modem.

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/resized_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/resized_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/resized_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:08

itarix

404 soul not found

Mooi spul hoor!

Maar wat gebeurt er als je een computer aan een van de Genixsis switch porten hangt?
Krijgt die computer dan ook een internet ip adres en kan je daar dan mee interneten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
itarix schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:18:
Mooi spul hoor!

Maar wat gebeurt er als je een computer aan een van de Genixsis switch porten hangt?
Krijgt die computer dan ook een internet ip adres en kan je daar dan mee interneten?
Nee, ze gebruiken het modem eigenlijk om jezelf aante melden. MAC-adres modem + userid/wachtwoord. Modem krijgt dan een ip en route dat door (en zet de vlans op). Ze gebruiken eigeniljk nog wel het DSL aanmeld zut (goedkoper, heb je maar 1 systeem nodig).

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/modem.png

Ik vraag me trouwens af of ik dit wel kan faken met een eigen router oid. Je hebt login/wachtwoord... Maar zo goede netwerkgoeroe ben ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 16-05-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Geweldig spul weer hoor, dat glasnet van KPN.

Een paar klanten van mij die zijn nu aangesloten (in Son & Breugel), wat blijkt, VPN werkt dus helemaal niet.

Op www.onsnet.nl staat toch duidelijk dat VPN moet werken, maar nee, KPN levert weer zo'n pruts Speedtouch modem er bij, die dus moeite heeft met VPN.
Het enige wat ze kunnen zeggen is dat je de modem een harde reset moet geven, en dat ze er dan iets aan kunnen veranderen, maar als vervolgens de stroom er af is, ben je alles kwijt...
En glashard blijven beweren dat ze geen ondersteuning geven voor VPN, en je het maar uit kunt zoeken...
Echt zó typisch KPN weer...
Waarom moet er persé weer zo'n Speedtouch aan? Ik kon bij OnsNetEindhoven gewoon zelf een router aansluiten, werkt verder perfect, maar nee KPN moet weer een Speedtouch, die je dus ook wer niet zelf kan vervangen door iets wat wel VPN kan.

Zijn er meer die dus wel VPN willen/moeten hebben, maar waarbij het niet werkt? Is dat opgelost, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Onzin. VPN werkt prima. In iedergeval naar buiten bellen. Inkomend kan misschien vervelend zijn ja. Maar ja dan moet je ook geen particuliere verbinding nemen. Ten tweede kan je de speedtouch wel vervangen door een andere machine. Zolang je maar VLAN's kunt uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Standaard werkt het in elk geval niet. Rechtstreeks op de modem, komt er niet door heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eX0duS schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:46:
Standaard werkt het in elk geval niet. Rechtstreeks op de modem, komt er niet door heen...
Je moet ook luisteren naar het juiste vlan. Dus als je swtich/router/modem/pc whatever vlans snap en je geeft het juiste vlanid op. dan werkt het. vlanid 6 of 7 is voor het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
eX0duS schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:46:
Tenzij je router/pc vlans snapt gaat dat idd niet werken. Je zal het internet vlan eerst moeten untaggen met bv een managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Nog nooit problemen gehad met VPN over Glasnet hier. Zowel PPTT als L2TP werken als een trein zonder ooit iets in de SpeedTouch te hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 14-09 14:53
Die hoge prijzen voor "zo traag" internet komen voort uit een commercieel oogpunt. Zodra UPC hier Fiberpower gaat leveren met 60 en 120Mbit, komt KPN met snelheidsverhogingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm, jammer dat er een Speedtouch voor hangt. Het lijkt mij veel fijner om het glasvezelmodem te laten bridgen en dan m'n eigen router te laten routen.

Of is dit ook mogelijk en zie ik iets over het hoofd? (Zonder al dat VLAN gedoe :P)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 21-05-2009 17:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Whuh, in alle straten rondom mijn straat kan ik glasvezel aanvragen, maar mijn specifieke postcode niet...
Heel fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:38
Heb vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en internet en bellen besteld via glasvezel in Etten-Leur. Gelijk afspraak gemaakt voor monteur. Op 18 juni is het zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watse
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-08 19:04
Ik overweeg ook KPNglasvezel (FTTC) in Hengelo te nemen.
Weet iemand hoe het zit met echte HD-kanalen?
Hoeveel zijn er? Komen er op korte termijn meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Ik zit ondertussen maandje of 3 op kpn glasvezel te wachten (goud 30mbit). En nu lees ik vandaag op tweakers dat ziggo de snelheid gaat verhogen naar 50mbit.. Ik betaal, in de (hopelijk nabije) toekomst, dus 10 euro meer voor een high tech glasvezelverbinding die nog maar net over de helft van de snelheid komt die ik over de kabel kan krijgen..

Het glasvezel is via de telefoon besteld, en dus nog niet opgeleverd, ze geven ook geen installatiedatum dus kan nog goed 2 maanden duren.. Kan ik hier nog onderuit komen of zit ik er nu echt een jaar aan vast? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
MensionXL schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:46:
Hmm, jammer dat er een Speedtouch voor hangt. Het lijkt mij veel fijner om het glasvezelmodem te laten bridgen en dan m'n eigen router te laten routen.
Bij de corporate internet verbindingen van KPN (zakelijk glas) kan je gewoon je eigen router in de glasbox prikken. Je IP reeks in je router kloppen et voila. Of gewoon kabel direct in je server.
Daarbij is wat uit de glasbox komt compleet transparant :)

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 08-06-2009 09:32 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinmos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb glasvezel 3 weken geleden besteld, in Oosterhout. Ik heb gekozen voor het zilver pakket (8mb/s download). Vond het niet erg hoog voor glasvezel, maar ik had al een abonnement bij kpn voor 46 euro per maand, internet plus bellen. Wilde eigenlijk overstappen naar een andere provider, maar zat nog een tijd vast aan KPN. Nu uiteindelijk toch maar voor glasvezel gekozen.
Wat ik wel raar vind is dat KPN nog niets kan zeggen over wanneer het geïnstalleerd kan worden. Ze zijn hier wel bezig met een grote reclame-actie. Je werd constant opgebeld, ze zijn ook 2 keer aan de deur geweest.

Toen ik het besteld had (eind mei) heeft KPN gezegd dat er binnen 2 weken contact met me zou worden opgenomen voor een afspraak met de monteur. Dit zou dan in een week al kunnen gebeuren. Ze had dus gezegd dat ik waarschijnlijk voor eind juni aangesloten zou zijn. Nu had ik al mijn tv abonnement bij Ziggo opgezegd voor 30 juni. Omdat ik na 2 weken toch niks hoorde, heb ik een keer gebeld. Toen ik vroeg of hij een preciezere datum wist voor aansluiting, werd er een beetje geïrriteerd gereageerd. Hij had niet echt een antwoord, en zei dat het in Juli kon zijn, maar dat ik ook niet raar zou moeten opkijken als het pas in september is.. (praatje over beste kwaliteit bieden en kleine groepjes tegelijk aansluiten voor nog beter kwaliteit.. ofzo.). Vind het wel slecht (en jammer) dat ze niet echt een datum aangeven, en dat deze ook uitgesteld wordt.
Heb dus toch nog maar de TV bij Ziggo een maandje verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Volgens mij hebben ze een tekort aan monteurs voor bij de mensen thuis waardoor ze flink achterlopen. Je hoort van meer mensen dat de glasvezel al wel in huis is maar verder nog niet aangesloten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Wie heeft er hier al een VDSL aansluiting en maakt gebruikt van Usenet? Ben erg benieuwd naar de behaalde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:23:
Ik woon in Enschede-Noord en de officiële planning inclusief een medewerker (geen helpdesk medewerker o.i.d.) zei dat ze hier September 2009 klaar zouden zijn. Ben benieuwd.
Nou volgens mij hebben ze het verglazen van enschede ff stop gezet ofzo.
Want als ik nu op glashart de postcode check doe krijg ik de melding dat het pas dec. 2011 wordt opgeleverd, terwijl het een paar maand terug nog sept. 2009 was ???

(oldenzaalsestraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Huh, hier (ceramstraat) nu ook dec. 2011 terwijl er voorheen nog helemaal niks bekend was.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 22-06-2009 22:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
Dit is precies de reden waarom ik (Enschede/Stokhorst) niet in ga op glasvezel aanbiedingen, inschrijvingen etcetera. Veel te veel 'planningen' die ijskoud met een jaar of meer worden verschoven.
Twee jaar geleden werd nog gesteld dat in 2008 'heel Enschede' verglaasd zou zijn.

Mijn Ziggo Z3 is net weer verhoogd, glasvezel biedt geen noemenswaardige verbetering (meer). Dat hebben ze nu zelf ook ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinmos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Hmm heb nog maar een keer gebeld hoe het zit met glasvezel hier(oosterhout). Er was me dus een maand geleden verteld dat ik binnen 2 weken zou worden gebeld voor een afspraak met een monteur, en dan eind juni/begin juli aangesloten zou zijn.
Nu blijkt dat ik pas binnen 4 tot 6 maanden aangesloten kan zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joppybt schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:19:
Dit is precies de reden waarom ik (Enschede/Stokhorst) niet in ga op glasvezel aanbiedingen, inschrijvingen etcetera. Veel te veel 'planningen' die ijskoud met een jaar of meer worden verschoven.
Twee jaar geleden werd nog gesteld dat in 2008 'heel Enschede' verglaasd zou zijn.

Mijn Ziggo Z3 is net weer verhoogd, glasvezel biedt geen noemenswaardige verbetering (meer). Dat hebben ze nu zelf ook ontdekt.
ik dacht juist dat ze vorig jaar juist op het stockhorst alle kasten aan het vervangen waren en glasvezel in de grond hebben gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdutchie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:30
Hier in Enschede-oost is de glasvezel ook een aantal weken in huis. Ook hangt er al een kastje (glasvezel modem?)
Nu is het wachten op een telefoontje van de monteur. Volgens mij had hij al moeten bellen, maar er schijnt een tekort te zij aan monteurs? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Flyingdutchie op 01-07-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm nu geeft de postcodecheck: De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart.

Zou de verdere verglazing van Enschede stop zijn gezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^

Blijkbaar weten ze niet wat ze willen gaan doen daar....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik weet geef enorme schop aan dit topic maar mijn postcode duikt dit keer wel op in de planning:
Uw woning staat gepland om in december 2011 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.
Glashart
Dus nog ff 2 jaar wachten schijnt. Ik zie ze trouwens overal weer flink graven in Enschede. Ik hoop dat ze sneller werken dan plannen. Haha dat kan nooit in Nederland! 8)7
Zou het voordelen hebben dat nog 2 jaar duurt? Dan is snelle Ziggo en UPC uitgerolt en wellicht is glasvezel dan ook opgekrikt O-)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Hier ook december 2011 (Tattesal, Enschede). Gelukkig voldoet m'n Telfort-lijntje van 20 Euro p.m. nog wel prima op dit moment :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Wouter! schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:45:
Hier ook december 2011 (Tattesal, Enschede). Gelukkig voldoet m'n Telfort-lijntje van 20 Euro p.m. nog wel prima op dit moment :P.
Klopt dat bij jou december 2011 staat. Je woont in dezelfde stuk als ik, we zijn bijna buren :P En nog grappiger is dat wij ook Telfort hebben.
offtopic:
Ben ik wel benieuwd wat jij voor snelheden haalt met welk abbo? Wij hebben 20mbit en de daadwerkelijke snelheden zijn 600kB down en 100kB up :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
houtig schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:13:
[...]

Klopt dat bij jou december 2011 staat. Je woont in dezelfde stuk als ik, we zijn bijna buren :P En nog grappiger is dat wij ook Telfort hebben.
offtopic:
Ben ik wel benieuwd wat jij voor snelheden haalt met welk abbo? Wij hebben 20mbit en de daadwerkelijke snelheden zijn 600kB down en 100kB up :)
offtopic:
Volgens mij heeft Telfort maar één abonnementsvariant: 20/1Mbit. Ik haal 1,80 à 1,90MB/s (15Mbit) down - 100kB/s (0,8Mbit) up :).

Wel moet ik één à twee keer per maand m'n modem resetten omdat de verbinding dan helemaal verdwenen is. Ik heb hier in het Telfort-topic gelezen dat er misschien wel wat aan de instellingen getweakt kan worden om dat te verhelpen maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Is iemand al aangesloten op glasvezel en heeft diegene een werkende internetverbinding? Indien ja, hoe bevalt dit?

Onze straat wordt binnen twee weken aangesloten, rondom zijn ze allemaal al flink de stoepen aan het openbreken. Ons is gevraagd of we een poster wilden ophangen met daarop aangegeven waar de kabel het huis binnen moet komen. Kan iemand uitleggen wat daarna allemaal gaat gebeuren met een tijdspanne?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Worst op 25-08-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

houtig schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:34:
Ik weet geef enorme schop aan dit topic maar mijn postcode duikt dit keer wel op in de planning:
[...]
Glashart
Dus nog ff 2 jaar wachten schijnt. Ik zie ze trouwens overal weer flink graven in Enschede. Ik hoop dat ze sneller werken dan plannen. Haha dat kan nooit in Nederland! 8)7
Zou het voordelen hebben dat nog 2 jaar duurt? Dan is snelle Ziggo en UPC uitgerolt en wellicht is glasvezel dan ook opgekrikt O-)
Wij hebben de glasvezelkabel al een tijdje tot in huis liggen, en ook al een tijdje ons aangemeld voor een abbonement bij kpn (nog niet een abbonement).

Maar een week terug kregen we een brief waarin haarfijn werd uitgelegd dat het analoge signaal er compleet uitgaat januari 2010, en je een 2de ip-tv decoder gratis krijgt. Voor de 3de en 4de decoder moet je 5 euro per maand betalen.

Nu zette dat ons aan het denken, en kwamen we eigenlijk op een hele reeks nadelen t.o.v. de huidige situatie;

1.Ook radio moet via de het kastje (het is immers IP-traffic), en kan niet meer via de tuner. TV en radio tegelijk is dus onmogelijk, bovendien moet je altijd via de tv de radio bedienen. De dure tuner van marantz is dus overbodig geworden.
2.Er moet extra betaald worden per maand, we hebben 5 tv-sets in huis. Analoog geen optie meer.
3.KPN weet exact wat je kijkt en wanneer. http://www.cedmagazine.com/iptv-privacy-risks.aspx
Bij dvb-c van ziggo is dit technisch niet mogelijk.
4.Het is niet eens echt sneller dan we nu hebben, doordat ziggo zijn snelheden heeft verhoogd, en eigenlijk altijd perfect werkt hier. Bij kpn 30mbit voor 65 euro.

Daarnaast kost een extra smartcard 30 euro bij ziggo eenmalig, en dus niet 5 euro per maand (vind ik een voordeel).

Dat heeft ons doen besluiten de aanvraag voor glasvezel maar te cancellen. En gelukkig kon dit vanwege veranderende voorwaarden (zie analoge tv eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bartjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Verder heeft ziggo 4 HD zenders in het basispakket, kpn heeft niet eens de optie. Daarnaast kost een extra smartcard 30 euro bij ziggo eenmalig, en dus niet 5 euro per maand (vind ik een voordeel).
KPN glasvezel heeft ook 4 HD zenders. Namelijk NED 1,2,3 en Discovery HD.

Maar nu ziggo inderdaad net zo snel is, denk ik erover om kpnglasvezel ook af te zeggen. (als in, ik heb het al, maar doordat ze analoog weg doen heb ik tot 10 september de tijd om het op te zeggen).

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 25-08-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Adlermann schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:34:
[...]
KPN glasvezel heeft ook 4 HD zenders. Namelijk NED 1,2,3 en Discovery HD.
Ok, ik heb er nog wel op gezocht, maar kan het niet vinden. Zal mn post aanpassen.
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.