[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.957 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
@Adlermann Ohw Sorry haal hem al weg :)

[ Voor 93% gewijzigd door houtig op 26-08-2009 13:17 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Die is niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Als ze de analoge TV en radio er helemaal afhalen, waarom wordt er dan een aparte glasvezel voor getrokken en waarom zit er dan een modulator in het Genexis-kastje :?. Want dat is wat nu wordt uitgerold. Als ze het willen uitfaseren dan gaan ze toch niet de moeite nemen om de infrastructuur er wel geschikt voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wouter! schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:25:
Als ze de analoge TV en radio er helemaal afhalen, waarom wordt er dan een aparte glasvezel voor getrokken en waarom zit er dan een modulator in het Genexis-kastje :?. Want dat is wat nu wordt uitgerold. Als ze het willen uitfaseren dan gaan ze toch niet de moeite nemen om de infrastructuur er wel geschikt voor te maken?
Dat vroeg ik mezelf ook al af, maar ze doen het toch echt...

Misschien voor de toekomst als KPN geen alleenrecht meer heeft op de glasvezel.

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
The_Worst schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:48:
Is iemand al aangesloten op glasvezel en heeft diegene een werkende internetverbinding? Indien ja, hoe bevalt dit?

Onze straat wordt binnen twee weken aangesloten, rondom zijn ze allemaal al flink de stoepen aan het openbreken. Ons is gevraagd of we een poster wilden ophangen met daarop aangegeven waar de kabel het huis binnen moet komen. Kan iemand uitleggen wat daarna allemaal gaat gebeuren met een tijdspanne?
Vrij weinig, op het moment dat bij mij dat kastje binnen hing heb ik vrijwel direct een abonnement aangevraagd, na ongeveer 5 maanden niets gehoord te hebben hierover heb ik echter het abonnement gecancelled omdat Ziggo de snelheid dusdanig gaat verhogen dat ze de glasvezel verbinding die KPN aanbied (die niet synchroon is en ook nog lang geen 100Mbit, anders had ik er misschien anders over gedacht) niet kunnen verantwoorden qua prijs. Kortom het duurde mij te lang voordat ze mij uberhaupt aan gingen aansluiten, als ze eerder geweest waren had ik het misschien nog wel doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Jammer om te horen.

Ze werken hier nu vlot door. Gisteren en eergisteren hebben ze de glasvezels de straat ingelegd (elke kant kostte één dag). Ze zijn nu bezig om de kabels naar de huizen toe te schieten. Oprit hier ligt er al uit. Ik heb echter nog wel een vraag. Moet de decoder op de ethernet-aansluiting worden aangesloten? Betekent dit dan ook dat elke televisie een ethernetkabel in de buurt moet hebben? Zeker nu straks de analoge variant verdwijnt. :/

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
De voornaamste reden is gewoon dat KPN heel erg duur is en ik niet zometeen een jaar vast wil zitten aan hun abonnement op het moment dat het netwerk vrijgegeven wordt voor andere aanbieders.

Op het moment dat er andere aanbieders op het netwerk komen zal ik ongetijfeld nog wel kijken wat zij aanbieden. Hopelijk is KPN dan niet alsnog een bottleneck omdat die een te hoog bedrag vragen voor het gebruik van hun netwerk, maar dat zullen we tegen die tijd wel zien.

Ik heb trouwens glasvezel gehad (in mijn vorige woning), maar daar was het nog gewoon een coax kabel van het kastje naar de TV. Ik heb niet gevolgd of ze dit signaal er echt helemaal af gaan slopen, maar als dit wel het geval is zou je naar IP-TV moeten en dat gaat weer gewoon over je internet verbinding (dus moet je een Ethernet verbinding hebben). Daarnaast heb je dan nog weer de mogelijkheid om Digitenne te krijgen bij KPN, maar de kwaliteit daarvan vind ik ook bedroevend.

[ Voor 34% gewijzigd door sehnugr op 28-08-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
In het Genexis-kastje zit een modulator die het glassignaal (één vezel) omzet en naar TV-kanalen moduleert. Je hebt op die wijze gewoon een coax-aansluiting zoals je dat bij kabel-TV ook gewend bent. De modulator is echter van dermate slechte kwaliteit dat ik na een week (bij m'n ouders) weer ben overgeschakeld naar Ziggo en het TV-abonnement bij KPN heb gecancelled. Daardoor ging er 15 Euro van het maandbedrag af en die heb ik dus weer gebruikt om Ziggo te behouden (16,25 Euro per maand). De tweede vezel is voor internet en VoIP.

Internet werkt perfect en stabiel maar de snelheden kunnen natuurlijk wel een heel stuk omhoog. En telefonie werkt, in tegenstelling tot vele andre VoIP-aanbieders, bij KPN wel uitstekend :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 28-08-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik ben woonachtig in Enschede en ik kan alleen kiezen uit zogenaamde pakketten maar het is dus mogelijk om bijvoorbeeld het televisiedeel uit te schakelen? Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de klantenservice maar als iemand het antwoord hier weet... ;)

Ik heb zeker interesse in glasvezel (in telefonie en internet) maar als het analoge deel wordt uitgeschakeld hoef ik geen televisie meer en dan blijf ik bij Ziggo.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:27:
In het Genexis-kastje zit een modulator [...]. De modulator is echter van dermate slechte kwaliteit [...]
De CATV receiver in het kastje is van goede kwaliteit. Als je slecht beeld hebt zal het (aangenomen dat je in-huis installatie in orde is, maar dat zal wel als je rechtstreeks kunt vergelijken met een kabel aanbieder) aan het aangeleverde optische signaal liggen. Het blijkt toch lastig een optisch netwerk te bouwen waarbij het (analoge) CATV signaal aan het einde van de vezel overal een goede kwaliteit heeft, zonder reflecties e.d...

Overigens is het via de glasvezel/coax ook prima mogelijk om digitale TV te leveren, dus wellicht dat KPN analoog wel schrapt, maar er dan een DVB-variant op zet. Dat zou in ieder geval verklaren waarom de CATV receivers nog gewoon geinstalleerd worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:00:
[...]
Overigens is het via de glasvezel/coax ook prima mogelijk om digitale TV te leveren, dus wellicht dat KPN analoog wel schrapt, maar er dan een DVB-variant op zet. Dat zou in ieder geval verklaren waarom de CATV receivers nog gewoon geinstalleerd worden.
Er wordt compleet geen melding gemaakt van KPN dat er DVB-C in de plaats van analoog komt.

Lijkt me ook sterk, want dan snijden ze zichzelf in de vingers met hun IP-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Oké, laat ik het anders zeggen. Het signaal is helder en zonder storing maar de beeldkwaliteit is gewoon minder. De analoge kabel van Ziggo levert een beter beeld in ons verzorgingsgebied en bovendien is het basispakket zonder meerkosten digitaal te ontvangen (DVB-C). Dat het beeld kwalitatief minder is komt toch echt door de modulator en dat is ook erkend. Er is twee keer een monteur langs geweest om de demping bij de TV te meten en het signaal was daar zelfs te sterk. Ik heb toen een extra demper gekregen om tussen de kabel te plaatsen maar dit haalde niets uit (de demping was toen goed). Naast de mindere beeldkwaliteit had ik ook de indruk dat het geluid een beetje overstemd raakte.

Ik ken iemand die in de hoge woontoren aan de Boulevard woont en daar zijn dezelfde Genexis-kastjes geïnstalleerd. Zonder te weten of hij kabel keek via Ziggo of via glas kon ik aan zijn beeldkwaliteit zien dat hij TV keek via glas. Ook daar is het beeld helder en storingsvrij maar de kwaliteit is gewoon minder. Hij zit bovendien in de vereniging van eigenaren en er komen veel klachten binnen over de kwaliteit en de afwezigheid van mogelijkheden om digitale TV te kunnen kijken via glas. Dat komt dan echter weer omdat de diensten door Concepts ICT worden geleverd en die bieden (nog) geen IPTV-variant aan.

Op een 51cm CRT-TV zul je 't niet waarnemen. Maar op een goede en wat grotere CRT-TV of een LCD- of plasma-TV zie je het verschil echt heel duidelijk. Ik ben er niet voor niets vanaf gestapt na het verschil te hebben gezien. Aan de bekabeling lag het niet want de TV was op dat moment rechtstreeks op de modulator aangesloten met goede Hirschmann-bekabeling en -contactdozen. Bovendien bevestigde de monteur dat het signaal technisch gezien perfect was.

Wij zijn aangesloten tijdens de pilot en hadden keuze uit andere pakketten en andere voorwaarden. Ik weet niet of je nu nog steeds TV kunt cancellen en in plaats daarvan dan gewoon Ziggo kunt behouden.

Mijn ouders betalen nu 40 Euro p.m. voor Internet en telefonie. Dat was anders 55 Euro inclusief TV geweest. Wel is de internetsnelheid veel lager dan de huidige pakketten. Ze boden toen slechts 14/3Mbit.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 28-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bartjuh schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

Er wordt compleet geen melding gemaakt van KPN dat er DVB-C in de plaats van analoog komt.

Ik snap ook niet waarom KPN dvb-c moet gaan aanbieden. In principe is IP-TV net zo goed (mits KPN de bandbreedte wat omhoog gaat gooien, want nu is het wat minder).

Maar ik ben er wel mee eens dat het totale aanbod van KPN niet echt meer beter is dan bv een Ziggo. Het enige voordeel wat KPN heeft is het gratis bellen naar vaste nummers. Het internet is gelijk aan Ziggo (slechter als je kjikt naar het geleverde modem/mogelijkheden) en tv is ook minder dan Ziggo. Maar ik moet zeggen dat de HD kanalen wel goed werken bij KPN. Ik heb daar in principe geen klachten over.

Ik maak misschien gebruik van de mogelijkheid om voor 10 september op te zeggen (ivm wegvallen analoog). Ik weet het alleen nog niet zeker, want bi Ziggo moet ik dan weer voro 100 piek een decoder kopen en voor 29,95 aan aansluitkosten betalen. Voor die 2 uur tv per week die ik kijk vind ik dat misschien niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk eens wat ik in de Telegraaf las vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~apkmanni/Telegraaf29-8-2009-Tele2-vDSL.jpg

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Resistor schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:48:
Kijk eens wat ik in de Telegraaf las vandaag:
[afbeelding]
nieuws: Tele2 betreedt vdsl-markt met 60Mbps-abonnement

't was al even bekend. Maar goed, dekking is zeer beperkt, en alleen als je <1500m vanaf de centrale zit.

Imho heeft Docsis3 meer potentie gezien het bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:05:
Oké, laat ik het anders zeggen. Het signaal is helder en zonder storing maar de beeldkwaliteit is gewoon minder.
Ik snap je punt, maar dan nog ligt het niet noodzakelijk aan de receiver. Deze zet in principe alleen het analoge lichtsignaal om in een analoog electrisch signaal. Deze receivers zelfde worden in andere projecten toegepast waar de kwaliteit van het beeld wel prima is. Maar goed, genoeg gezegd, als de kwaliteit van het beeld op je TV niet goed (genoeg) is, dan is dat zo, en maakt het daarvoor eigenlijk helemaal niet uit waar het aan ligt als het niet verbeterd kan worden.
Bartjuh schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:04:
Ik wil ook niet pretenderen dat ik weet wat KPN gaat doen, het is alleen een mogelijkheid. Als ze al IP-TV toepassen dan ligt het inderdaad misschien meer voor de hand dat ze dat gaan uitbreiden in plaats van weer een nieuwe techniek uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:03:
[...]

Ik snap je punt, maar dan nog ligt het niet noodzakelijk aan de receiver. Deze zet in principe alleen het analoge lichtsignaal om in een analoog electrisch signaal. Deze receivers zelfde worden in andere projecten toegepast waar de kwaliteit van het beeld wel prima is. Maar goed, genoeg gezegd, als de kwaliteit van het beeld op je TV niet goed (genoeg) is, dan is dat zo, en maakt het daarvoor eigenlijk helemaal niet uit waar het aan ligt als het niet verbeterd kan worden.

[...]

Ik wil ook niet pretenderen dat ik weet wat KPN gaat doen, het is alleen een mogelijkheid. Als ze al IP-TV toepassen dan ligt het inderdaad misschien meer voor de hand dat ze dat gaan uitbreiden in plaats van weer een nieuwe techniek uitrollen.
AFAIK zit er op de Genexis (en vergelijkbare) glas-to-RF convertors geen retourband. DVB-C werkt prima over glas (wij hebben het op kantoor ook). Alleen voor video-on-demand enz gaat dat niet werken, wat wel bij IPTV kan. Aangezien juist diensten on demand de melkkoe zijn (/worden) lijkt t me niet voor de hand liggend dat ze die mogelijkheid niet gaan bieden.

De beeldkwaliteit van het analoge signaal wordt echter wel beinvloed door de demping in de vezels. Verder kan het natuurlijk zijn dat analoge TV van een Ziggo/UPC/whatever scherper is, dat ligt maar net aan de bron. Als KPN 't vanaf een relatief lage bitrate terug naar RF zet, is de kwaliteit idd een heel ander verhaal dan een directe feed vanaf de mediagateway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Een goede reactie gehad van de helpdesk van KPN:
Op 28 augustus 2009 heeft u een e-mail gestuurd met vragen over het afschaffen van het analoge signaal.

In antwoord op uw vragen kan ik u meedelen dat er bij het pakket maximaal 4 harddiskrecorders kunnen worden aangeschaft.

De radio kunt u nl. samen met een televisie aansluiten op één harddiskrecorder, de lengte van de kabel hier tussen is niet cruciaal voor de ontvangst.

U zult ook de zenders moeten wisselen middels de harddiskrecorder.

Er is een pakket Internet en Bellen en de kosten hiervoor bedragen € 55,00

Het is KPN beleid dat het analoge signaal komt te vervallen, dit is omdat KPN besloten heeft niet meer dan 2 opties aan te bieden. Dit is via de glasvezel en Digitenne.

Tevens is de kwaliteit van het analoge signaal een stuk slechter dan het digitale signaal.

Er wordt een 2e harddiskrecorder gratis meegeleverd bij het pakket en de meeste klanten vinden dit voldoende.

Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Glasvezel van KPN
Logisch dat ze zichzelf niet in de vingers willen snijden door op 3 verschillende manieren televisie willen aanbieden. Ook erg mooi dat er een abonnement is voor alleen internet en telefonie. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 29-08-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik woon zelf in de Reeshof Tilburg PC5045 (Wikipedia: Reeshof) met een inwoneraantal van ongeveer 45.000 mensen.
Nu kan ik hier alleen Ziggo (50mbit) krijgen en ADSL maximaal tot 8Mbit (te ver van de centrale).
Ik kan op een plattegrond zien dat er fiber ligt door de hele wijk (een soort backbone denk ik) maar er worden maar geen projecten oid opgestart.
In Veldhoven(waar ik mijn bedrijf it) heb ik sinds een paar maanden ons Brabant net (100mb up/down) viir 32,50 in de maand...
Het lijkt er wel op dat Ziggo bij de gemeente Tilburg een "regeling" heeft om fiber zolang mogelijk buiten de deur te houden...
Heb overigens nu XS4ALL lite...
Kortom ik snap niet dat er geen commerciele partij is dit fiber wil gaan aanbieden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan571 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:10:
Ik kan op een plattegrond zien dat er fiber ligt door de hele wijk (een soort backbone denk ik) maar er worden maar geen projecten oid opgestart.
Glasvezel ligt bijna overal in Nederland als backbone - zeker in verstedelijkte gebieden. De bottleneck zit hem echter in de laatste paar (honderd) meter naar de huizen toe. Omdat er maar een beperkte capaciteit is aan mensen die glasvezel kunnen leggen en aansluiten is het niet mogelijk overal in Nederland tegelijk glasvezel aan te leggen. Daarom zie je projecten vooral plaatsvinden op plaatsen waar (om een of andere reden) een lokaal initiatief is.

Een technologie als DSL of DOCSIS uitrollen was veel makkelijker, omdat er geen werkzaamheden hoefden plaats te vinden in het laatste stuk naar de eindgebruiker en koper veel makkelijker handelbaar is. De volledige verglazing van Nederland zal dus nog wel even duren, en je hoeft je echt niet achtergesteld te voelen als er de komende tijd nog geen project in je eigen regio wordt opgezet (blijft wel jammer natuurlijk)...

Ik zit zelf in Eindhoven waar we overal om ons heen (en deels elders in Eindhoven) al jaren glasvezel naar eindgebruikers hebben, en zelfs om het daar over de hele stad te verspreiden schiet het niet op :) Zelfde zie je in andere gebieden waar het soms makkelijker blijkt om een nieuwe stad/regio op te starten dan een bestaande als olievlek verder uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Heb sinds vanochtend mijn KPN Glasvezel opgeleverd gekregen in Utrecht.

Inmiddels heb ik Internet en TV al weten te scheiden van Telefonie. De eerste twee lopen nu via een WRT54GL en de laatste nog via de Experia Box.

TV loopt inderdaad netjes via VLAN 4 (untagged) naar mijn STB.

Gebruikersnaam en wachtwoord voor de PPPoE verbinding op VLAN6 (Internet) valt gewoon te sniffen. En DD-WRT kan vervolgens netjes een PPPoE verbinding opzetten (mits je het MAC-adres spoofed).

Telefonie loopt via VLAN7 en nog naar mijn Experia Box. Maar ik denk dat ik dat ook nog wel opgelost krijg. Mocht dat niet lukken, maar Internet zo wel stabiel blijven, dan is in ieder geval al het Port-forwarding en DHCP geneuzel opgelost.

Gebruikte hardware:
- Linksys SLM2008
- Linksys WRT54GL (DD-WRT)
- TG787 Experiabox (nog wel)
- Kreatel 1960

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

kalizec schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:42:
Heb sinds vanochtend mijn KPN Glasvezel opgeleverd gekregen in Utrecht.

Inmiddels heb ik Internet en TV al weten te scheiden van Telefonie. De eerste twee lopen nu via een WRT54GL en de laatste nog via de Experia Box.

TV loopt inderdaad netjes via VLAN 4 (untagged) naar mijn STB.

Gebruikersnaam en wachtwoord voor de PPPoE verbinding op VLAN6 (Internet) valt gewoon te sniffen. En DD-WRT kan vervolgens netjes een PPPoE verbinding opzetten (mits je het MAC-adres spoofed).

Telefonie loopt via VLAN7 en nog naar mijn Experia Box. Maar ik denk dat ik dat ook nog wel opgelost krijg. Mocht dat niet lukken, maar Internet zo wel stabiel blijven, dan is in ieder geval al het Port-forwarding en DHCP geneuzel opgelost.

Gebruikte hardware:
- Linksys SLM2008
- Linksys WRT54GL (DD-WRT)
- TG787 Experiabox (nog wel)
- Kreatel 1960
Hoe is/was het bij jou aangesloten?

Hier poort 1 van Genexis naar poort 4 van Thomson 757.
Poort 3 naar poort 1 van 3Com switch, en vervolgens de rest van de 4 poorten naar settopboxen voor TV's.
Poort 1 en 2 van de Thomson zijn voor internet van de PC's.

Ik heb een Thomson 780 liggen, zonder restricties qua instellingen. Graag zou ik die gaan gebruiken. Zou dat mogelijk zijn?

Hoe is alles gerouteerd in die Thomson 757? Deze zegt 'gewoon' een breedbandverbinding te hebben alsof de dsl-poort in gebruik is.

Ik ga zelf ook wel uitzoeken en testen, maar mocht jij al iets uitgevonden hebben hoor ik het graag... :)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kun je op de modems voor glasvezel de wifi functionaliteit volledig uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Heb hier in Almere ook sinds een week of 6 galsvezel van KPN (BRONS). Allereerst lof voor de installateur die ook alles werkend en goed heeft aangesloten (geen kabels door de kamer e.d.).

Hoewel alles dus werkt, vallen me wel een aantal zaken in negatieve zin op:
*INTERNET;
- Verbinding is niet echt stabiel en haal ook niet de 30Mbit. Als ik de netwerk activiteit bekijk, dan zie je behoorlijke fluctuaties in snelheid, tot zelfs helemaal naar 0 tijdelijk als je bv de tv ontvanger aanzet?!?
- Je merkt dat soms ook met web browsen; je tikt je url in en er zit dat een soort vertraging op van een aantal seconden (getest met tweakers.net + google.com) en dan pas wordt de pagina ingeladen..

*TV;
- Het gebeurt te vaak dat bij het zappen de zender 'niet beschikbaar' is. Even verder en weer terug zappen en de zender werkt weer. Kan bij alle zenders gebeuren, ook HD. Ook hier heb ik het idee dat er heel even te weinig signaal is, waarbij het probleem opgelost is als je weer terug zapt.
- De ontvanger zelf (Motorola, weet type even niet) is zeeeeeeeeer traaaaaaaag. Zapen duurt echt 2 sec. Het menu opvragen zelfs 5-7s! Gevolg, je denkt aanvankelijk niet goed gedrukt te hebben, nog nog een keer of twee.. Vervolgens zie je de zender voorbij komen, maar zapt ie door omdat je net zo vaak gedrukt hebt. Dit is echt heel irritant.
- Via HDM-I verbinding zijn de beeldverhoudingen niet goed. Heel veel zenders hebben zwarte balken rondom. Het 16:9 / 4:3 verhaal via Hdmi is bekend, maar het zou toch niet zo mogen zijn dat hij rondom zwarte balken geeft? Andere zenders worden ten onrechte 4:3 uitgelijnd waardoor je uitgerekte beelden krijgt. In al deze gevallen staat de tv op alleen scannen. De ontvanger staat wel op 16:9 en wisselen naar 4:3 maakt geen verschil. Ook de tv op andere beeldverhoudingen zetten heeft geen effect.

*VOICE;
- Heb nu meerdere keren gehad dat we niet konden bellen (in gesprekstoon). Pas na herstart modem + 10min. werkte het weer. Kwaiteit van de verbinding is overigens voldoende.

Bovenstaande problemen nu dus 2 weken zitten bestuderen, en ik heb het idee dat de TG787 moeite heeft met het verdelen van de beschikbare bandbreedte oid. Ik moet dit nog bij KPN aankaarten, maar vroeg me af of er anderen waren die bovenstaande opgevallen is of las van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Alphalorne op 13-10-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij ons is het kastje nu ook aangesloten (enschede).
nu is het wachten op een normale service provider want die prijzen die kpn rekent zijn wel erg hoog en de snelheid (vooral de up) zuigt enorm.

trouwens hoe zit het met tv?
het is een studentenhuis en alles loopt via splitters en coax verbindingen.
moet er nu iets anders neergelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:12:
bij ons is het kastje nu ook aangesloten (enschede).
nu is het wachten op een normale service provider want die prijzen die kpn rekent zijn wel erg hoog en de snelheid (vooral de up) zuigt enorm.

trouwens hoe zit het met tv?
het is een studentenhuis en alles loopt via splitters en coax verbindingen.
moet er nu iets anders neergelegd worden?
In dat Genexis-kastje zit een modulator die een coax-signaal uitspuugt. Dus: Nee, je kunt je kabels e.d. gewoon behouden :). Uiteraard werken DVB-C ontvangers dan niet meer (Ziggo Digitale TV).

Wel vind ik de kwaliteit van het signaal wat minder dan dat van Essent, maar dat is enigszins subjectief want ik heb ook wel andere geluiden gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 26-10-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben nu ook aangesloten op KPN Glasvezel in Enschede. Ik heb het Zilver abbo.

Mijn ervaringen:
Pluspunten:
1. Lekker snel downloaden, snelheid lijkt redelijk constant.
2. HDD recorder in de IPTV-decoder
3. Weg met de Coax bekabeling.

Minpunten:
1. Router/Modem is geen Wireless N
2. Trage zapsnelheden.
3. Beeld soms wat blokkerig.

Ziggo wil hier voor het einde van het jaar 100 of 120 mbit gaan aanbieden. Hopelijk gaat KPN ook een beetje mee, anders is het qua prijs verhouding echt onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballantines schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:00:
Ik ben nu ook aangesloten op KPN Glasvezel in Enschede. Ik heb het Zilver abbo.

Mijn ervaringen:
Pluspunten:
1. Lekker snel downloaden, snelheid lijkt redelijk constant.
2. HDD recorder in de IPTV-decoder
3. Weg met de Coax bekabeling.

Minpunten:
1. Router/Modem is geen Wireless N
2. Trage zapsnelheden.
3. Beeld soms wat blokkerig.

Ziggo wil hier voor het einde van het jaar 100 of 120 mbit gaan aanbieden. Hopelijk gaat KPN ook een beetje mee, anders is het qua prijs verhouding echt onder de maat.
Wat heb je voor een IPTV-decoder gekregen en kun je ook HD kanalen ontvangen ? Per 1 jan gaat het analoge signaal eraf naar wat ik gehoord heb, krijg je daar nu als compensatie een tweede decoder voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:34:
[...]

Wat heb je voor een IPTV-decoder gekregen en kun je ook HD kanalen ontvangen ? Per 1 jan gaat het analoge signaal eraf naar wat ik gehoord heb, krijg je daar nu als compensatie een tweede decoder voor ?
Ja, volgens mij waren de eerste 2 of misschien 3 gratis. Daarna kost het na een jaar 5 euro extra per kasje per maand.

Ik heb een Motorola 1960 als decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Ik heb nog een probleem met de Thomson TG787v.

Ik heb een Xbox 360 waarmee ik regelmatig op Xbox Live zit. Maar hiervoor moeten een aantal poorten geforward worden. Ik heb alle instelbare mogelijkheden geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat.

Mensen die tips hebben?

/edit het is me ondertussen gelukt. Na nogmaals een rest van het modem, en de xbox via DHCP een ip laten krijgen lijkt het te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ballantines op 14-11-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Kent iemand dit probleem:

Mijn schoon zusje heeft een KPN glasvezel aansluiting.
Als mijn schoonmoeder, andere schoonzus, ik, kennissen of vrienden met een
Ziggo abonnement haar willen bellen kan dit niet.
Krijg wel een kiestoon, nummer word gebeld maar haar telefoon gaat niet over.
Wel kan zij met haar kpn naar Ziggo abonnees bellen.

Ze heeft gebeld met KPN en die zeggen daar dat Ziggo dit blokkeert.

Heb net contact gehad met een collega van mijn vrouw die ook
KPN glasvezel heeft, en deze collega heeft hetzelfde probleem.
Die kan ook niet gebeld worden door Ziggo abonnees en ook ik kan hem niet bellen.

Kan dat zo maar door Ziggo geblokkeerd worden??

En hebben meer Ziggo gebruikers hier last van in Enschede en omstreken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat Ziggo actief connecties naar KPN Glas zullen blokkeren. Dat zou hele slechte publiciteit opleveren.Het klinkt meer alsof het een probleem is met nummerporteren. Tell me, kan het zijn dat al deze mensen toevallig afkomstig zijn van Ziggo, en overgestapt zijn, inclusief nummerbehoud, naar KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:27:
Ik geloof niet dat Ziggo actief connecties naar KPN Glas zullen blokkeren. Dat zou hele slechte publiciteit opleveren.Het klinkt meer alsof het een probleem is met nummerporteren. Tell me, kan het zijn dat al deze mensen toevallig afkomstig zijn van Ziggo, en overgestapt zijn, inclusief nummerbehoud, naar KPN?
Mijn schoonzus is afkomstig van Versatel met nummerportering en de collega
van ziggo nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mkay, even voor de zekerheid: het zijn alleen Ziggo klanten die zowel je schoonzus als je collega niet kunnen bereiken, right?

Als dat zo is, dan zou ik de verklaring voor je collega's probleem zoeken in de systemen van Ziggo. Als ze daar op het VoIP platform het account + telefoonnummer van je collega niet netjes hebben opgeruimd, zal iedereen die op dezelfde switch zit (en dat kunnen aardig wat mensen zijn) problemen hebben. Wat gebeurt er dan: de switch denkt: hey, ik zie een binnenkomend gesprek van een klant van mij, en die moet ik nu gaan routeren. Heb ik zelf dit nummer actief? Dan ga ik niet eens proberen hem ergens anders af te leveren, maar lever ik het gesprek lokaal af op het account dat nog bestaat. Maar ja, als je collega geen Ziggo abonnement meer heeft, dan weet je zeker dat zijn telefoon niet meer aan de kabel hangt, en dat het gesprek dus nooit bij je collega thuis komt. Als hij nog een Ziggo modem tot zijn beschikking heeft, zou je voor de gein eens kunnen proberen om die aan te sluiten, telefoon eraan te hangen en nog eens proberen te bellen. Als zijn VoIP VLAN nog bestaat (die kan natuurlijk onafhankelijk wel verwijderd zijn, dus dit is geen 100% test), dan zou hij zomaar de telefoon over kunnen horen gaan.

Voor je zus vind ik het vreemder, daar kan ik moeilijk een verklaring voor vinden. Toch zou ik het eerst bij Ziggo aankaarten. Het probleem hoeft niet bij hen te liggen, maar ze zouden je moeten kunnen helpen om de oorzaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Begrijp ik het goed dat KPN's IPTV anders werkt dan de TV via de kabel, en dat je dus met IPTV niks hebt aan de ingebouwde decoder van de TV?
Of zijn er ook IPTV CAMs misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Angelus1753 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:17:
Begrijp ik het goed dat KPN's IPTV anders werkt dan de TV via de kabel, en dat je dus met IPTV niks hebt aan de ingebouwde decoder van de TV?
Of zijn er ook IPTV CAMs misschien?
Decoders in TVs zijn DVB gebaseerd (Digital Video Broadcast), een digitale transmissie over een coaxkabel (HF). Meestal DVB-T (digitenne enz) of DVB-C (cable, zoals upc/ziggo enz)

De cam zorgt weer voor de encryptiekeys.

IPTV is een datastream over (de naam zegt het al), IP. In de meeste gevallen multicast. De decoder joint gewoon de betreffende multicaststream.

Een TV doet geen multicast. Als ie al netwerk heeft, is dat meestal voor youtube, uitzending gemist, DLNA enz. Ik ken (op dit moment) geen TV waar je multicaststreams op kunt invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Zijn er hier mensen die wonen in Enschede-Oost en al een werkende glasvezelaansluiting via KPN hebben? De hele informatievoorziening rondom glasvezel van KPN begint mij persoonlijk onderhand namelijk flink de keel uit te hangen. Pakweg 14 maand geleden een foldertje van Glashart in de bus gekregen dat wij binnen twee weken moesten reageren of we glasvezel in onze woning wilden hebben. Twee maand daarna een mooi-weer verhaal aangehoord tijdens een samenkomst over de voordelen van glasvezel ism KPN. Gigantische bandbreedtes, 1001 voordelen tov kabel en voornamelijk HD zou via glasvezel ultiem zijn, niet vertellend natuurlijk dat de techniek feitelijk nog in de kinderschoenen staat. Omdat KPN de diensten binnen 3 maanden zou aanbieden op ons adres hebben we het totaalpakket brons aangevraagd. En daarna...niks meer.

Glashart heeft zich keurig aan de tijden gehouden en eind februari 2009 is onze woning voorzien van een kastje, aangesloten en al. Alleen de monteur moest nog even langskomen. Dat zou, volgens medewerkers van de lokale KPN winkels slechts een paar weken duren. Elke maand kwamen we terug om te vragen hoe dat nu precies zat met onze aansluiting en via de klantenservice hadden ze helemaal geen idee hoe lang het nog zou duren. Inmiddels is het december en afgezien van een brief waarin KPN ons mededeelt dat de voorwaarden voor extra tv's zijn gewijzigd (lekker!) hebben we nog helemaal NIKS vernomen. Het is werkelijk waar van de zotte waar KPN momenteel mee bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
DJSmiley schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:23:
[...]Decoders in TVs zijn DVB gebaseerd (Digital Video Broadcast), een digitale transmissie over een coaxkabel (HF). Meestal DVB-T (digitenne enz) of DVB-C (cable, zoals upc/ziggo enz)

De cam zorgt weer voor de encryptiekeys.

IPTV is een datastream over (de naam zegt het al), IP. In de meeste gevallen multicast. De decoder joint gewoon de betreffende multicaststream.

Een TV doet geen multicast. Als ie al netwerk heeft, is dat meestal voor youtube, uitzending gemist, DLNA enz. Ik ken (op dit moment) geen TV waar je multicaststreams op kunt invoeren.
Thnx voor de uitleg. Ik ging er ook al van uit dat het niet zou kunnen. Ik dacht dat er misschien wel wat software voor een HTPC zou zijn ofzo, maar het lijkt allemaal aardig lastig, met encrypte content en VLANs...

User eymey is er aardig ver mee gekomen in dit draadje, dus misschien over een jaartje :)

Het blijkt iig wel dat de TV's meer uitgaan van DVB signalen dan IPTV signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mijn ouders hebben nu ongeveer anderhalf jaar KPN Glasnet in Enschede, aangesloten tijdens de pilot in Enschede-Zuid. Alles werkt sinds de oplevering eigenlijk probleemloos, alleen TV heb ik er in de eerste twee maanden weer vanaf laten halen (prijs/kwaliteit en mogelijkheden van Ziggo vond ik beter) waardoor ze 40 Euro betalen voor internet (14/3Mbit) en telefonie (i.p.v. 55 Euro incl. TV).

Vanochtend word ik gebeld door KPN met de mededeling dat het huidige abonnement binnenkort niet meer aangeboden wordt. We hebben drie mogelijkheden:

- We gaan naar 30/3Mbit en gaan 15 Euro extra per maand betalen (alleen het eerste jaar compenseren ze e.e.a.) maar krijgen dan wel weer TV erbij (maar die hoef ik niet!)
- We moeten terug naar koper
- We kiezen een andere aanbieder, maar dat kan alleen op koper of op de kabel.

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 08-12-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wat is dat toch voor raars dat er asynchrone snelheden geboden worden in glasvezel abonnementen? Dat kan toch makkelijk synchroon? Juist glasvezel kan dat makkelijk aan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wouter! schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:34:
Je mag ook gewoon opzeggen dan. Het is niet meer dan normaal om abonnementen die tijdens een pilot fase worden aangeboden te stroomlijnen later met het generieke aanbod. Je kunt ook overstappen naar Ziggo bijvoorbeeld. Dit gebeurt regelmatig bij een groot aantal aanbieders en hier is niets mis mee. KPN biedt voldoende alternatieven. Ben je er neit mee eens: dan kun je overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Adlermann schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:40:
[...]

Je mag ook gewoon opzeggen dan. Het is niet meer dan normaal om abonnementen die tijdens een pilot fase worden aangeboden te stroomlijnen later met het generieke aanbod. Je kunt ook overstappen naar Ziggo bijvoorbeeld. Dit gebeurt regelmatig bij een groot aantal aanbieders en hier is niets mis mee. KPN biedt voldoende alternatieven. Ben je er neit mee eens: dan kun je overstappen.
Nee, ze bieden één alternatief op glasvezel en die is bijna 40% duurder! Da's geen alternatief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wouter! schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:50:
[...]

Nee, ze bieden één alternatief op glasvezel en die is bijna 40% duurder! Da's geen alternatief ...
Je spreekt jezelf tegen...

Ze bieden één alternatief... Da's geen alternatief...

Wat is het nou?

Of bedoel je te zeggen dat het geen acceptabel alternatief is voor jou?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
c70070540 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:38:
[...]

Je spreekt jezelf tegen...

Ze bieden één alternatief... Da's geen alternatief...

Wat is het nou?

Of bedoel je te zeggen dat het geen acceptabel alternatief is voor jou?
Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Ooit van sarcasme, ironie, beeldspraak e.d. gehoord? Niet té letterlijk nemen dus ;).

Serieus, dit is toch geen fatsoenlijk alternatief? Bijna 40% meer betalen voor iets dat ik niet wil (meer download en een beroerd TV-signaal). ADSL is geen optie want dan betaal ik bijna hetzelfde maar haal ik die downloadsnelheid niet (ongeveer 2km van de centrale), en de uploadsnelheid sowieso al niet. Bovendien zit ik dan nog met telefonie, waar ik over ADSL (VoIP) alleen maar problemen mee heb gehad maar wat nu over glasvezel eindelijk goed werkt, (hoewel dat ook VoIP is), en dan heb ik het nog niet over TV: alleen de inferieure modulator van KPN (die ze ook schijnen te gaan uitfaseren) of nog meer betalen voor IPTV.

Ik neig toch echt naar Ziggo. Die blijven de snelheden verhogen zonder de maandbedragen te verhogen. Telefonie, (wel fatsoenlijke, incl. digitale) TV en 20/3Mbit internet voor 50 Euro per maand is nog goedkoper dan wat ik nu heb ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 08-12-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wouter! schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:55:
[...]

Ik neig toch echt naar Ziggo. Die blijven de snelheden verhogen zonder de maandbedragen te verhogen. Telefonie, (wel fatsoenlijke, incl. digitale) TV en 20/3Mbit internet voor 50 Euro per maand is nog goedkoper dan wat ik nu heb ook.
Ik als KPN gebruiker neig daar ook naar hoor (enschede, hogeland). Maar ik begrijp KPN ook wel. Allemaal verschillende abonnementen uit een pilot traject is gewoon niet te houden. Migreren naar de standaard dingen is dan wel aan te raden. En als jij het dan niet wilt, heb je nog voldoende keuze uit concurrenten (kabel in dit geval).
Jij blij en KPN blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wouter! schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:34:
Mijn ouders hebben nu ongeveer anderhalf jaar KPN Glasnet in Enschede, aangesloten tijdens de pilot in Enschede-Zuid. Alles werkt sinds de oplevering eigenlijk probleemloos, alleen TV heb ik er in de eerste twee maanden weer vanaf laten halen (prijs/kwaliteit en mogelijkheden van Ziggo vond ik beter) waardoor ze 40 Euro betalen voor internet (14/3Mbit) en telefonie (i.p.v. 55 Euro incl. TV).

Vanochtend word ik gebeld door KPN met de mededeling dat het huidige abonnement binnenkort niet meer aangeboden wordt. We hebben drie mogelijkheden:

- We gaan naar 30/3Mbit en gaan 15 Euro extra per maand betalen (alleen het eerste jaar compenseren ze e.e.a.) maar krijgen dan wel weer TV erbij (maar die hoef ik niet!)
- We moeten terug naar koper
- We kiezen een andere aanbieder, maar dat kan alleen op koper of op de kabel.

Ik dacht dat het glasvezelnetwerk hier in de stad ondertussen wel opengegooid zou zijn :?

Nu kun je dus, afhankelijk van waar je woont, kiezen tussen KPN en Concepts ICT (die synchrone verbindingen aanbied :) ), maar blijkbaar nog steeds geen keus tussen verschillende providers op 1 locatie?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog niets gehoord maar ben bang dat ik in hetzelfde schuitje kom te zitten (Helmerhoek). Nu ook TV via de kabel want analoge signaal van KPN slaat nergens op bij een LCD. Wie haalt het in zijn hoofd om onder het motto 'sluit je aan op de toekomst' een dergelijk aanbod te doen. KPN wierf destijds overigens ook met de belofte snel met digitale TV te komen. Is dat geweldige nieuwe aanbod dat ze doen ergens op een website te vinden? Als het moet dan maar naar Ziggo (brrr, worden we ook niet vrolijk van).
Project is overigens met steun van Gemeente en wijkraden opgezet, dus wellicht reden om in actie te komen voor deze partijen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdutchie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:29
Fitz schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:52:
Zijn er hier mensen die wonen in Enschede-Oost en al een werkende glasvezelaansluiting via KPN hebben? De hele informatievoorziening rondom glasvezel van KPN begint mij persoonlijk onderhand namelijk flink de keel uit te hangen. Pakweg 14 maand geleden een foldertje van Glashart in de bus gekregen dat wij binnen twee weken moesten reageren of we glasvezel in onze woning wilden hebben. Twee maand daarna een mooi-weer verhaal aangehoord tijdens een samenkomst over de voordelen van glasvezel ism KPN. Gigantische bandbreedtes, 1001 voordelen tov kabel en voornamelijk HD zou via glasvezel ultiem zijn, niet vertellend natuurlijk dat de techniek feitelijk nog in de kinderschoenen staat. Omdat KPN de diensten binnen 3 maanden zou aanbieden op ons adres hebben we het totaalpakket brons aangevraagd. En daarna...niks meer.

Glashart heeft zich keurig aan de tijden gehouden en eind februari 2009 is onze woning voorzien van een kastje, aangesloten en al. Alleen de monteur moest nog even langskomen. Dat zou, volgens medewerkers van de lokale KPN winkels slechts een paar weken duren. Elke maand kwamen we terug om te vragen hoe dat nu precies zat met onze aansluiting en via de klantenservice hadden ze helemaal geen idee hoe lang het nog zou duren. Inmiddels is het december en afgezien van een brief waarin KPN ons mededeelt dat de voorwaarden voor extra tv's zijn gewijzigd (lekker!) hebben we nog helemaal NIKS vernomen. Het is werkelijk waar van de zotte waar KPN momenteel mee bezig is!
Hier (Eschmarke) ook nog steeds geen monteur gezien. Het kastje met de glasvezelkabel hangt hier al een tijdje in de meterkast. Sinds juli volgens mij al, toen lag hier de straat open.

Een paar maanden geleden, toen het ons toch wat te lang duurde, hebben we kpn maar even gebeld. Na lang navragen bleek dat we helemaal niet ingeschreven te staan. Een beetje vreemd, omdat we ons al een tijd geleden hadden ingeschreven. Maar dat hebben we uiteindelijk alsnog gedaan.
Later kregen we een brief waarin stond dat we vanaf x november een telefoontje van de monteur konden verwachten. En die hebben we nu nog steeds niet gehad.

Toch jammer dat het zo lang duurt.. Terwijl half Nederland nog wacht op een glasvezelverbinding, ligt ie hier al in de meterkast, maar komt er geen monteur langs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 19:37
Mijn ouders hebben zich in september ook opgegeven voor KPN Glasvezel in nijkerk.

Kastje is geplaatst in de meterkast en aangesloten in oktober.
Daarna zou er na enkel weken een monteur komen, in november bericht gekregen dat het half december zou worden. Momenteel nog steeds niks gehoord.

Daar komt nog bij dat de ervaringen van gebruikers nou niet echt heel overtuigend zijn.(welke ik hier lees)
Ook is het gewoon a-sociaal duur voor wat je krijgt. 65 euro voor 30/3 Mbit, TV die dus traag zapt (dat is gewoon erg slecht, en geen BBC!!) en ook geen analoog signaal.

Gelukkig maar dat het nog niet is aangesloten, heb mijn ouders opgedragen om het maar te cancelen/ geen afspraak met de monteur te maken.
Kennelijk is de infrastructuur van kpn niet geschikt voor meer data dan bellen en internetten, ook al ligt er glas tot in je huis.

Voor 45 euro heb je ongeveer hetzelfde bij UPC en aangezien mijn ouders maar voor 15 euri per maand bellen (de gespr. kst. gewoon ouderwets kpn) lijkt dat upc toch wat voordeliger is. Ook is naar mijn mening hun netwerk wat stabieler.

zijn er nog meer mensen in nijkerk die wachten?? of al ervaring hebben, (zowel kpn glasvezel als UPC alles in een)

@KPN het duurt gewoon te lang, communicatie is slecht (helemaal voor een bedrijf waar comm. de core business is), en de snelheden zijn echt te laag voor glasvezel, helemaal de upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sondeer schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:04:
Mijn ouders hebben zich in september ook opgegeven voor KPN Glasvezel in nijkerk.

Kastje is geplaatst in de meterkast en aangesloten in oktober.
Daarna zou er na enkel weken een monteur komen, in november bericht gekregen dat het half december zou worden. Momenteel nog steeds niks gehoord.

Daar komt nog bij dat de ervaringen van gebruikers nou niet echt heel overtuigend zijn.(welke ik hier lees)
Ook is het gewoon a-sociaal duur voor wat je krijgt. 65 euro voor 30/3 Mbit, TV die dus traag zapt (dat is gewoon erg slecht, en geen BBC!!) en ook geen analoog signaal.

Gelukkig maar dat het nog niet is aangesloten, heb mijn ouders opgedragen om het maar te cancelen/ geen afspraak met de monteur te maken.
Kennelijk is de infrastructuur van kpn niet geschikt voor meer data dan bellen en internetten, ook al ligt er glas tot in je huis.

Voor 45 euro heb je ongeveer hetzelfde bij UPC en aangezien mijn ouders maar voor 15 euri per maand bellen (de gespr. kst. gewoon ouderwets kpn) lijkt dat upc toch wat voordeliger is. Ook is naar mijn mening hun netwerk wat stabieler.

zijn er nog meer mensen in nijkerk die wachten?? of al ervaring hebben, (zowel kpn glasvezel als UPC alles in een)

@KPN het duurt gewoon te lang, communicatie is slecht (helemaal voor een bedrijf waar comm. de core business is), en de snelheden zijn echt te laag voor glasvezel, helemaal de upstream.
Ter aanvulling: de upstream gaat in 2010 wel omhoog naar 30/30/ 50/50 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er was toch maar 1 abo die symmetrische snelheden zou krijgen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Raven schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:16:
Er was toch maar 1 abo die symmetrische snelheden zou krijgen?
Nee, allemaal.

• Sondeer
Hoe kom jij (Raven) aan die info?
Ik kan het nergens vinden, of ben je insider?
Toch wel belangrijke info.
En het is natuurlijk nog maar afwachten of het netwerk het aankan.

• Adlermann
Sondeer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:34:
Hij zeurt, want KPN heeft gewoon in een press-release vrijgeven dat alle FttH abonnementen (brons,zilver, goud) naar symmetrisch toe gaan. Dat kan je gewoon opzoeken op de frontpage. Stond een nieuwartikel over.

• kalizec
  1. Tot zover bevallen de eerste drie maanden prima.
  2. Geen enkele storing gehad.
  3. De aangeboden snelheid (50/5) haal ik zonder problemen.
  4. Telefonie werkt prima.
  5. TV zapt inderdaad wat traag, maar dat is meer een probleem van de STB.
  6. Qua beeldkwaliteit is het signaal gelijkwaardig aan Casema in de Betuwe.
Verder heb ik voor internet en de TV de TG787 netjes buitenspel kunnen zetten en een eigen router het internet af kunnen laten handelen. Telefonie zit helaas nog op de TG787 (dat heb ik er nog niet weten te peuteren).

In 2010 wordt de boel symmetrisch, dat betekent waarschijnlijk (voor mij) een nieuwe router, want mijn huidige kan maximaal 55 Mbit routeren. Het betekent ook dat KPN (in ieder geval voor hun 100/100 abonnement) een nieuwe router gaat leveren, want een TG787 kan ook niet meer dan 70 Mbit aan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Sondeer
@ adlermann Sinds wanneer is vragen=zeuren???

Meestal zoek ik bij kpn op de site als ik iets over kpn wil weten.
of ik zoek hier in het forum.

en daar was het dus niet te vinden.

• Adlermann
Sondeer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:06:
@ adlermann Sinds wanneer is vragen=zeuren???

Meestal zoek ik bij kpn op de site als ik iets over kpn wil weten.
of ik zoek hier in het forum.

en daar was het dus niet te vinden.
Ik bedoel Raven, niet jij. Onwaarheden verkondingen noem ik zeuren/drammen, etc

• Wouter!
Adlermann schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:22:
[...]

Ik bedoel Raven, niet jij. Onwaarheden verkondingen noem ik zeuren/drammen, etc
Er staat toch duidelijk een vraagteken achter de zin die hij daar heeft getypt en er wordt dus niets verkondigd, er wordt enkel iets gevraagd. Vanwaar je geïrriteerde toon?

Een linkje is ook wel aardig: KLIK

Als de abonnementen inderdaad volgend jaar symmetrische snelheden krijgen dan ga ik nog 'ns overwegen of dat een interessante optie voor m'n ouders kan zijn. Ik draai nu thuis een servertje op een Telfort ADSL-verbinding maar als zij voor 15 Euro extra (zie mijn opmerkingen daarover hier boven ergens) ook een redelijke upstream krijgen dan neem ik (of eigenlijk: zij) het TV-signaal wel op de koop toe (dat wordt toch niet gebruikt, Ziggo blijft behouden) en verplaats ik m'n servertje daar wel heen ;).

edit: Brons FttH wordt (is?) 65 Euro, da's 25 Euro meer dan wat ze nu betalen. Ze betalen nu 40 Euro voor FttH Internet (14/3Mbit) en telefonie. Tja, en die TV-mogelijkheden ... leuk, maar ik wil de keuze hebben om daar wel of niet voor te kiezen. Je bent nu verplicht om het te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 24-12-2009 14:59 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sondeer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:34:
Dat nieuwsbericht laatst, staat paar posts boven deze genoemd. Daar las ik dit
Het goedkoopste triple-play-abonnement dat KPN volgend jaar aanbiedt, is het Basis-abonnement van 45 euro per maand. Een klant krijgt hierbij een downloadsnelheid van 8Mbps en een upload van 1Mbps, het basis-tv-pakket en de mogelijkheid om in het weekeinde en 's avonds onbeperkt naar vaste nummers te bellen. Het snelste koperabonnement biedt een maximale snelheid van 40Mbps down en 4Mbps up. Het duurste abonnement wordt het Goud-glasvezelpakket, dat voorziet in een symmetrische 100Mbps-verbinding.
, dat lees ik als: er krijgt maar 1 abo symmetrische snelheden.
Daarnaast, de titel van dat bericht heeft het ook maar over 1 abonnement.

Geen insider :P
Adlermann schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:46:
[...]

Hij zeurt, want KPN heeft gewoon in een press-release vrijgeven dat alle FttH abonnementen (brons,zilver, goud) naar symmetrisch toe gaan. Dat kan je gewoon opzoeken op de frontpage. Stond een nieuwartikel over.
Ik zeuren? :?
Dan heb ik die press-release gemist en is die na het eerder genoemde bericht van hier op de frontpage vrijgekomen.

En welke onwaarheden. Heb ik nog meer "onzin" hier geplaatst dan?
Enigste die aan het zeuren is ben jij nu, ik loop blijkbaar wat achter met de info en gelijk wordt ik beschuldigd van onwaarheden te vertellen en te zeuren...

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 24-12-2009 17:30 ]

Oscar Wilde

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:17
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876831.jpeg

Oftewel 6 abo's

3 FTTH/Glasvezel abonnementen;

Brons: 30/30 mbit up/down € 65
Zilver: 50/50 mbit up/down € 80
Goud: 100/100 mbit up/down € 110

3 FTTC/VDSL2 abonnementen;

Basis: 1/8 mbit up/down € 45
Extra: 2/16 mbit up/down € 60
Premium: 4/40 mbit up/down € 75

Waarbij de FTTH en dus glasvezel abonnementen over één type infrastructuur, namelijk glas, duhh..
En de 3 overige abo's zullen over een mengelmoesje van infrastucturen aangeboden worden namelijk;

ADSL (8/1)
ADSL2 (12/1)
ADSL2+ (24/1.3)
VDSL2 CO (variabel [40/4]) Oude ADSL apparatuur gaat eruit en VDSL2 apparatuur erin
VDSL2 FTTC (variabel [60/6]) Oude centrale gaat weg, en zal worden vervangen door straatkasten.

Waar het niet rendabel is voor een vaste lijn zal HSPA en in de verre toekomst LTE worden aangeboden

Zie plaatje hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876832.jpeg

Hieronder de desbetreffende persconferentie:
http://www.kpnwebcast.com...1209/0930/video_300k.html

[ Voor 52% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-12-2009 18:33 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ok, ik loop achter dus, en dat tweakers nieuwsbericht ook blijkbaar :P

edit: huh, dat plaatje staat in dat nieuwsbericht, is die er later bij gezet? :?

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 24-12-2009 17:46 ]

Oscar Wilde

• Axelfoley007
:Y

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, that explains that.
Nu ben ik up to speed :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
Bedankt Axelfoley.
Dat zijn posts die duidelijkheid geven!!

Prettige kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Begrijp ik uit dat schema dat de ftt curb connecties straks minimaal twee iptv decoders kunnen gebruiken? (En dat we volle bak moeten betalen voor opname mogelijkheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
ronwiel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:11:
Begrijp ik uit dat schema dat de ftt curb connecties straks minimaal twee iptv decoders kunnen gebruiken? (En dat we volle bak moeten betalen voor opname mogelijkheid?)
Dat is ook hoe ik dat schema zou lezen.

Meerdere IPtv decoders kan momenteel met glas al. De enige beperking is de beschikbare bandbreedte, wat bij de huidige ADSL2+ nog wel een probleem is, maar bij FttC niet.

Als je het bandbreedte probleem 'weg' laat, dan is er geen reden waarom je niet 10 van die recorders thuis neer zou kunnen zetten en ze tegelijk iets op kunnen laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
ronwiel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:11:
zo ongeveer, stel bij jouw is VDSL beschikbaar en je neemt het extra pakket;

- 16/2 Mbit Down/UP
- 1 gratis decoder met het standaard IPtv pakket
- bel onbeperkt avond/weekend

Dat kost je € 60 Incl. btw

Wil je extra opties betaal je daar meer voor

+ € 4 voor 2e decoder
+ € 4 PVR
ect.

Nu zal het vast en zeker zijn dat er al meer in de duurdere pakketten standaard zal zitten, ik denk dat bijv, in het snelste pakket van VDSL en GLasvezel al standaard bel onbeperkt zit ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Axelfoley007 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:25:
Nu zal het vast en zeker zijn dat er al meer in de duurdere pakketten standaard zal zitten, ik denk dat bijv, in het snelste pakket van VDSL en GLasvezel al standaard bel onbeperkt zit ect.
Dat is inderdaad wel redelijk zeker, gezien in mijn huidige Glasvezel Zilver ook al extra TV-zenders, een Dual Tuner HDD-recorder en onbeperkt bellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Nog meer mensen met een abbo of aanvraag voor KPN glasvezel een brief in de bus gekregen met de mededeling dat programma gemist aangepast gaat worden? Die optie is beperkt tot maximaal 2 dagen na uitzending ipv de gebruikelijke 10. Langer terugkijken kan alleen met een pluspakket, waarmee je tevens een aantal commerciele zenders kunt terugkijken.

Als tegenhanger geven ze aan dat de uploadsnelheden zijn aangepast naar 30, 40 of 50 Mb.

Oftewel KPN probeert zijn klanten nog meer euro's uit de zak te kloppen door services te beperken en vervolgens tegen meerprijs weer toegankelijk te maken. Wat is dit voor een onzin?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb besloten dat ik nara Ziggo toe ga vanaf mei. Daar krijg ik 120 down en 10 up voor 66 euro, of 30/4 voor 51. Ik denk dat ik voor de 51 euro ga. 80 piek in de maand is me te duur. Nog wat, KPN kan niet factureren. soms krijg ik binnen 1 maand 3 facturen en dan 6 weken weer niets. Helemaal niet op af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
@Adlermann

Upgrade van Ziggo is tot nu toe nog maar in een kleine deel van het land.

Dus momenteel krijg je

50/5 voor 66 euro en 20/3 voor 51 euro, inclusief televisie en telefonie.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Lisadr schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:22:
@Adlermann

Upgrade van Ziggo is tot nu toe nog maar in een kleine deel van het land.

Dus momenteel krijg je

50/5 voor 66 euro en 20/3 voor 51 euro, inclusief televisie en telefonie.
Ik woon in dat kleine gedeelte van nederland :), als ik de postcodecheck bij bestellen doen krijg ik de nieuwe snelheden te zien (7541xx) in enschede.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 25-01-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hier hebben ze dan eindelijk ook het kastje aangesloten, geen losse glasvezel meer in de kast. Monteur zei dat het nog wel even kon duren voordat je aangesloten werd: "apparatuuur in de centrale is nog niet aangesloten." :| Hij zei daarnaast dat er te zijner tijd meer aanbieders zullen volgen. :D Dit overigens in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

The_Worst schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:19:
Hier hebben ze dan eindelijk ook het kastje aangesloten, geen losse glasvezel meer in de kast. Monteur zei dat het nog wel even kon duren voordat je aangesloten werd: "apparatuuur in de centrale is nog niet aangesloten." :| Hij zei daarnaast dat er te zijner tijd meer aanbieders zullen volgen. :D Dit overigens in Enschede.
Ga er dan gerust vanuit dat je nog pakweg een jaar moet wachten op een monteur. In mijn geval zit er meer dan 11 maand tussen de aansluiting van het kastje in huis tot de daadwerkelijke aansluiting van je apparatuur. :/

Ik zit overigens sterk na te denken om glasvezel toch maar te cancellen. Ik heb begin februari een afspraak voor installatie, maar ik heb er een slecht gevoel bij. KPN zit voortdurend voorwaarden aan te passen, ik krijg boven ook een digitaal (sloom!) lawaai motorola geval, er moeten kabels getrokken worden (welke worden daarvoor opgeofferd? De coax? of wordt een nieuwe kabel er bij ingedrukt?) en ik ben absoluut niet tevreden over de beeldkwaliteit van ITV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Fitz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:34:
[...]

Ga er dan gerust vanuit dat je nog pakweg een jaar moet wachten op een monteur. In mijn geval zit er meer dan 11 maand tussen de aansluiting van het kastje in huis tot de daadwerkelijke aansluiting van je apparatuur. :/

De coax? of wordt een nieuwe kabel er bij ingedrukt?) en ik ben absoluut niet tevreden over de beeldkwaliteit van ITV...
De trekken de UTP gewoon langs de coax, dat gaat prima (bij mij ook). De beeldkwaliteit van ITV wordt wel steeds beter. Ik heb ook kpn glasvezel en ik heb eigen weinig klachten over de kwaliteit meer. Vooral de HD kanalen zijn beter dan bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen met hun Thomson 787/789 hebben (zoals slechte online gaming ervaring met je PS3 of 360), laat het hier aub weten:

http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3409&p=27784#p27784

Het is de officiële KPN Glasvezel forum waar KPN alle soortgelijke problemen aan het inventariseren is, zodat ze binnenkort opgelost zullen worden. Reageer aub! Hoe meer reacties hoe beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Vanmiddag een e-mail gekregen met daarin de bevestiging van de telefonische afspraak die ik blijkbaar gemaakt heb (heb ze helemaal niet gesproken, maargoed). Nog vier weken wachten en dan is het eindelijk zover, hopelijk valt 't niet tegen. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou zeg, Tweak zit kaartjes te versturen waar op staat dat je nu (als in: op dit moment) gebruik kunt maken van glasvezel. Maar er komt hier (volgens de laatste postcodecheck) pas ergens in Q4 2011 glasvezel in de grond....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, mijn buren hadden het kaartje ook. Ik niet :P Maar bij ons beiden zegt de site dat er geen glasvezel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
Hmmm, ik heb 't net andersom... Ik heb sinds drie kwart jaar een aansluiting op glasvezel van KPN en had gehoopt dat ik binnenkort zou kunnen overstappen naar bv Tweak, maar de postcodecheck op hun site zegt dat er op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in enschede hebben ze bij ons het kastje ook weer doorgemeten en zo.
volgensmij konden we nu glasvezel krijgen.
volgens de monteur duurt het nog een dik jaar voordat het glasvezelnetwerk voor andere aanbieders vrij komt....

kpn heeft dus een jaartje monopolie...goed, dan wachten we een jaar op normale prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"volgens de monteur duurt het nog een dik jaar voordat het glasvezelnetwerk voor andere aanbieders vrij komt...."

Uhm, je hebt het kaartje van Tweak zeker niet gehad?
(Zie vorige post van mij.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik heb een glasvezelkastje in de meterkast (zat er al toen ik er kwam wonen) en heb ook een kaartje van tweak in de bus gekregen. Volgens de kpn site kan ik ook glasvezel nemen, maar volgens de helpdesk van tweak (en de postcode check op hun site), kan het dus niet. Ook Enschede, ik vind het maar een raar verhaal!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt concurrerend dat glas met de kabel:
>:) >:) >:) >:) >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.audier.nl/forum/glas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.audier.nl/forum/zig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

zover ik weet, is tweak beetje bij beetje beschikbaar voor iedereen die glas al heeft. ik had in maart nog geen keuze, maar begin april was het mogelijk om het te nemen. heb geduld, of bel anders ff de helpdesk en vraag of ze al een eventuele datum weten :)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:24:
Ja, want de snelheden zijn nu synchroon bij kpn glas. dus 30/30/50/50 en 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dxue schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:30:
zover ik weet, is tweak beetje bij beetje beschikbaar voor iedereen die glas al heeft. ik had in maart nog geen keuze, maar begin april was het mogelijk om het te nemen. heb geduld, of bel anders ff de helpdesk en vraag of ze al een eventuele datum weten :)
De postcodecheck op hun site doet het in ieder geval niet. Krijg een blanco scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Mijn upload snelheid is nog steeds 3 Mbit ipv symmetrisch dus 30.. Moet je ervoor het modem herstarten? Atm komt dat niet echt goeduit, dus als het niet hoeft doe ik het liever even niet.

Bij jullie wel al symmetrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:24:
[afbeelding]

[afbeelding]
Houd je er nog even rekening mee dat er voor Ziggo gemiddeld 16,50 bij komt voor de kabelaansluiting? Bovendien moet je voor bellen naar vaste nummers ook nog altijd betalen...

[ Voor 8% gewijzigd door MDXTweaker op 07-05-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
MDXTweaker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:35:
[...]

Houd je er nog even rekening mee dat er voor Ziggo gemiddeld 16,50 bij komt voor de kabelaansluiting? Bovendien moet je voor bellen naar vaste nummers ook nog altijd betalen...
Nee, dat is niet het geval bij Alles-in-één. Daar zit die 16,25 Euro reeds bij in.

En die TV-aansluiting is bovendien nog altijd een 'normale' coax-aansluiting zoals we die gewend waren. Geen verplichting tot het plaatsten van één of andere decoder dus. Ik heb bijv. twee kleine 37cm TV'tjes die ik echt niet per se digitaal hoef te hebben. Scheelt toch weer investeren in decoders (en dus weer extra afstandsbedieningen) en/of CI-modules en smartcards, en als je goede kabels gebruikt is het signaal echt prima! Op dat kleine TV'tje niet te onderscheiden van digitaal. Op een 37" LCD of Plasma wordt het uiteraard een ander verhaal. Daar ben ik erg te spreken over m'n CI+ module, ook iets wat IPTV nog niet kan bieden.

Nu moet Ziggo alleen nog wat doen aan het HD-aanbod want dat is erg mager. Per 1 juni komen er wat kanalen bij maar gaat de prijs van het HD-pakket ook omhoog. De omroepen moeten dan natuurlijk ook wel wat meer in HD-uitzenden want op NL1, 2 en 3 valt dat behoorlijk tegen. Naast Studio Sport vrijwel niets ...

[ Voor 41% gewijzigd door Wouter! op 07-05-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
JahunP schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:51:
Mijn upload snelheid is nog steeds 3 Mbit ipv symmetrisch dus 30.. Moet je ervoor het modem herstarten? Atm komt dat niet echt goeduit, dus als het niet hoeft doe ik het liever even niet.

Zojuist een specialist over de vloer gehad die mijn order na -tig maanden en 3 monteurs eindelijk voor elkaar kwam fixen en die sprak over " mogelijk eind deze maand" :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Had zojuist een 2 verkopers aan de deur. Ze hebben niks kunnen verkopen: 'Ja, wat jullie hebben dat is goedkoper...', aldus een verkoper.

Wel gezegd dat als ze een studentenpakket aanbieden, met de bijbehorende prijsverlaging, ik zeker interesse heb. Ze hebben het genoteerd maar KPN kennende. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Glashart service winkel in Amsterdam Osdorp begreep ik dat "na de zomer" gestart wordt met het aansluiten op glas in het deel van Osdorp waar ik woon.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van tweakers in Osdorp die nu al op glas zitten. Vooral de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende aanbieders is voor mij nog een raadsel (Alice, Concepts ICT, InternetNLnet, KPN, Tweak).

Kan iemand mij vertellen of je op het glasvezel modem ook je eigen router kan aansluiten? Het is toch niet noodzakelijk om (in het geval dat ik KPN als provider kies) die KPN Experiabox te gebruiken? Voor m'n telefonie hoop ik die Experiabox niet nodig te hebben want m'n IP telefoon (Siemens A580IP) hangt gewoon aan m'n netwerk.Is er een KPN SIP server waar ik dan naar kan connecten?

Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen met de HD kanalen in het KPN Goud pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JahunP schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:51:

Hier ook nog steeds 3Mbit hoor. (Almere) Wanneer zouden die symmetrische snelheden officieel ingaan?
Snelheden zouden volgens mij ook nog wel wat omhoog kunnen. 50/50, 70/70, 120/120 lijkt me beter om te concurreren met UPC en Ziggo.

EDIT:

Zojuist even gebelt en ze zijn bezig met het omzetten van de klanten naar symetrische snelheden. Gebeurd in groepen van 1900 klanten per keer en de eerste 5000 klanten zijn al omgezet. Wanneer ik aan de beurt ben konden ze niet zeggen, maar ze zijn er dus mee bezig.

[ Voor 33% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-05-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Kon ik zo snel niet vinden wanneer ze in zouden gaan, wel veel posts dat het zo zou zijn. En op de KPN website zelf promoten ze ermee. Nou ja, hopelijk niet al te lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the.... de postcodecheck geeft nu ineens aan dat hier glasvezel in de grond zou zitten :?
Eerst was het telkens of "binnenkort" of "nov. 2012" :? :?
Ik heb geen graafwerkzaamheden gezien hier, dus betwijfel of het klopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 09-06-2010 22:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Raven schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:25:
What the.... de postcodecheck geeft nu ineens aan dat hier glasvezel in de grond zou zitten :?
Eerst was het telkens of "binnenkort" of "nov. 2012" :? :?
Ik heb geen graafwerkzaamheden gezien hier, dus betwijfel of het klopt.
Daar hoeft men lang niet altijd voor te graven.
Glasvezel wordt veelal door buizen die al in de grond liggen heen geblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wouter! schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Nu moet Ziggo alleen nog wat doen aan het HD-aanbod want dat is erg mager. Per 1 juni komen er wat kanalen bij maar gaat de prijs van het HD-pakket ook omhoog. De omroepen moeten dan natuurlijk ook wel wat meer in HD-uitzenden want op NL1, 2 en 3 valt dat behoorlijk tegen. Naast Studio Sport vrijwel niets ...
Ziggo heeft 10 HD zenders, dat is best prima. Voor 5,95 heb je daar ook nog niets over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Adlermann schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:08:
[...]

Ziggo heeft 10 HD zenders, dat is best prima. Voor 5,95 heb je daar ook nog niets over te klagen.
Zoals ik al zei "Per 1 juni komen daar wat kanalen bij" ;). Nederland 1, 2, 3 HD en Eurosport HD ontvangt iedereen ook zonder HD-pakket. Je betaalt dus 5,95 voor 6 zenders die voor de helft ook nog gewoon in het SD-basis-aanbod zitten, best flink dus. Niets te klagen over de kwaliteit wanneer daadwerkelijk in HD wordt uitgezonden hoor, echt perfect! Maar het HD-aanbod op Nederland 1, 2, 3, SBS6, Veronica en Net5 is tot op heden echt nog maar heel beperkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 10-06-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aconitum schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Daar hoeft men lang niet altijd voor te graven.
Glasvezel wordt veelal door buizen die al in de grond liggen heen geblazen
Hmm, okee.

Heb na wat heen en weer gemail dit antwoord gekregen:
Zoals vermeld kunt u, wanneer u door de postcode check komt, inderdaad een glasvezelpakket bestellen voor de opgegeven postcode. Momenteel hebben wij al klanten in Enschede. Het is met name afhankelijk of er onlangs een glasvezel kastje in de meterkast is geplaatst (genexis FTU) waardoor het glasvezel signaal uw huis binnenkomt. Als deze nog geplaatst moet worden wordt er met hogere prioriteit een FTU in uw meterkast geplaatst waar KPN de glasvezel diensten kan leveren.
Het ligt dus blijkbaar al tot de wijkkast?
Nu alleen nog een provider vinden die internet als los abo levert, ik wil geen AiO....

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.