Ja ok daar heb je gelijk. Gelukkig kijk ik thuis eigenlijk alleen maar discovery HD, national geogrpahic hd en history channel hdWouter! schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:49:
[...]
Zoals ik al zei "Per 1 juni komen daar wat kanalen bij". Nederland 1, 2, 3 HD en Eurosport HD ontvangt iedereen ook zonder HD-pakket. Je betaalt dus 5,95 voor 6 zenders die voor de helft ook nog gewoon in het SD-basis-aanbod zitten, best flink dus. Niets te klagen over de kwaliteit wanneer daadwerkelijk in HD wordt uitgezonden hoor, echt perfect! Maar het HD-aanbod op Nederland 1, 2, 3, SBS6, Veronica en Net5 is tot op heden echt nog maar heel beperkt.

Net even zitten bellen met Glashart, die postcodecheck van KPN is o so wrong.
Dit adres valt onder binnensingelgebied (a.k.a. centrum), ze verwachten hier pas op z'n vroegst rond Q3 te beginnen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
/me schudt MisterDon & FlipBis de hand.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:28:
[...]
/me schudt MisterDon de hand. Zelfde probleem hier, ook veroordeeld tot UPC. Duurde een half uur voordat ik bij KPN door de juiste persoon werd geholpen en ook deze wist niks zinnigs te melden over wanneer de boel gefixed is. Misschien even samenspannen met de bewoners en even druk uitoefenen
Ik ben naarstig opzoek naar mensen op het Westerdoks eiland in Amsterdam die wel zo gelukkig zijn dat ze de FTTH hebben kunnen activeren. Zelf ben ik gestopt nadat ik een paar maal het KPN glasvezel team gesproken heb en die suf mutsen niet meer konden bieden dan 13 down, 3 up.
Ondertussen ben ik een enorm tevreden UPC klant [met 60 down] maar ik wil toch echt mijn cisco 3750 aan de praat hebben met een mooie synchrone glas verbinding.
Dus wie oh wie?
Check! Althans, bijna. Wel Westerdokseiland, wel KPN Glasvezel FttH werkend (al ruim een jaar, sinds vorige week het zilverpakket), 50 Mbit/s down, maar (nog) niet synchroon (5 Mbit/s up, maar dat hoort dus 50Mbit/s te zijn). Je kan me PM'en.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:22:
[...]
Ik ben naarstig opzoek naar mensen op het Westerdoks eiland in Amsterdam die wel zo gelukkig zijn dat ze de FTTH hebben kunnen activeren. Zelf ben ik gestopt nadat ik een paar maal het KPN glasvezel team gesproken heb en die suf mutsen niet meer konden bieden dan 13 down, 3 up.
Ondertussen ben ik een enorm tevreden UPC klant [met 60 down] maar ik wil toch echt mijn cisco 3750 aan de praat hebben met een mooie synchrone glas verbinding.
Dus wie oh wie?
Overigens ben ik wel benieuwd waarom je switch een synchrone verbinding nodig heeft. Kan je de Genexis doos - die het signaal van glas naar koper/ethernet omzet - omzeilen?
Sinds vandaag hier ook een symmetrische verbinding 30/30!
Meer mensen?
Waar is "hier"
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oooh.. handig van mij
Met hier bedoelde ik Enschede.
En de wijk?
Ik woon net binnen singelgebied (7512) maar nog altijd geen glas
, hopelijk voor einde van 't jaar wel
Oscar Wilde
Wijk is Eschmarke. Er ligt hier nu ongeveer een jaar glasvezel en het heeft ook bijna een jaar geduurd voordat alles ook echt is aangesloten (wachten op de monteur)
[ Voor 4% gewijzigd door Flyingdutchie op 30-07-2010 20:35 ]
Valt dat niet onder Glanerbrug?
Oscar Wilde
Laat de Glanerbruggers dat maar niet horen

( hier in Glanerbrug nog 3/30)
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Hmmm okee.
Tsja, er wordt zo veel gebouwd daar, moeilijk bij te benen
Tsja, er wordt zo veel gebouwd daar, moeilijk bij te benen
Oscar Wilde
Gisteren KPN aan de lijn gehad omdat m'n telefonie stuk was, ze hebben wat in mijn modem geprutst, nu ook 30/30 bij mij
Hmmmz, ik heb sinds een tijdje KPN Glasvezel Goud (in Hengelo ov) maar dat is gewoon 3/30. Hoezo hebben jullie synchrone lijnen? Of is dat weer een ander pakket?
wmo
KPN gebeld dat mijn uploadsnelheid (3mbit) nog steeds niet gelijk was aan downloadsnelheid (30mbit).
Hebben ze gelijk aangepast.
Wat ik nog wel raar vind; glasvezel zou juist toch bijna geen loss mogen hebben? Ik down met 25mbit en up met 22mbit.
Ik zou meer richting de 28/29 denken.
Wat ik nog wel raar vind; glasvezel zou juist toch bijna geen loss mogen hebben? Ik down met 25mbit en up met 22mbit.
Verwijderd
Ik heb zelf sinds 8 juni al de hoge upload snelheid. Vanaf begin juni is het al bekend dat je kunt bellen om de helpdesk om de verhoging met voorang te krijgen (heeft o.a in een ander topic gestaan op dit forum) Alleen tijdens de WK heeft KPN schijnbaar geen updates uitgevoerd.RedHat schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:20:
KPN gebeld dat mijn uploadsnelheid (3mbit) nog steeds niet gelijk was aan downloadsnelheid (30mbit).
Door de PPP verbinding welke KPN gebruikt moet je altijd rekenen op minimaal 10 % verlies.
Bij 30/30 Mbit is dat tussen de 26 en 27 Mbit
Eindelijk gaat het gebeuren, ook in enschede begint glashart met het aanleggen van glasvezel.
In de brief van glashart staat dat ze kwartaal 4 glasvezel in mijn straat aanleggen, op hun website staat echter week 9 2011. Ik heb wel begrepen dat het nog niet overal aangelegd gaat worden.
Hebben er hier mensen ervaring mee hoe snel dat aanleggen gaat van een hele straat? Natuurlijk is er in dit topic ook ruimte voor overige discussie betreft glasvezel in enschede.
In de brief van glashart staat dat ze kwartaal 4 glasvezel in mijn straat aanleggen, op hun website staat echter week 9 2011. Ik heb wel begrepen dat het nog niet overal aangelegd gaat worden.
Hebben er hier mensen ervaring mee hoe snel dat aanleggen gaat van een hele straat? Natuurlijk is er in dit topic ook ruimte voor overige discussie betreft glasvezel in enschede.
[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 05-10-2010 16:23 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Er kan soms weken/maanden zitten tussen het graafwerk in de straat, en in het afmonteren van het modem in je meterkast.
Ook kan er daarna nog wel weken/maanden worden gewacht op een werkende verbinding, aangezien de provider zelf ook nog alles moet aanleggen. (POP centrales etc...)
Ook kan er daarna nog wel weken/maanden worden gewacht op een werkende verbinding, aangezien de provider zelf ook nog alles moet aanleggen. (POP centrales etc...)
Hier in Enschede zijn ze er al een tijdje mee bezig hoor. Al die graafwerkzaamheden langs de wegen je niet opgevallen? 
Aanleggen gaat behoorlijk snel, het in de grond leggen van de kabels dan. Binnen een week hebben ze zo je hele straat gedaan. Echter moet het hierna nog naar de woning doorgetrokken worden en hier een modem geïnstalleerd worden. Deze handelingen kunnen wel wat langer duren voordat het allemaal gereed is.
Aanleggen gaat behoorlijk snel, het in de grond leggen van de kabels dan. Binnen een week hebben ze zo je hele straat gedaan. Echter moet het hierna nog naar de woning doorgetrokken worden en hier een modem geïnstalleerd worden. Deze handelingen kunnen wel wat langer duren voordat het allemaal gereed is.
Zojuist een DM-antwoord van Tweak ontvangen op mijn vraag waarom het leveren van een Tweak R+ abo zo lang moet duren:
"We hebben in Enschede wat problemen gehad met de opstart van het leveren omdat we orders pas later in konden schieten bij onze netwerkleverancier dan we aanvankelijk toegezegd hebben gekregen. Als het goed is loopt je order op dit moment correct door en zou je een dezer dagen gebeld moeten worden voor een afspraak. We hebben dit probleem helaas in heel Enschede gehad.
Voor meer informatie moet ik je helaas doorverwijzen naar onze servicedesk, zij zitten hier beter in dan ikzelf.
"
Maar weer geduld hebben dus
. Is er al iemand in Enschede die een Tweak R+ abo heeft?
GJ
7545MR
"We hebben in Enschede wat problemen gehad met de opstart van het leveren omdat we orders pas later in konden schieten bij onze netwerkleverancier dan we aanvankelijk toegezegd hebben gekregen. Als het goed is loopt je order op dit moment correct door en zou je een dezer dagen gebeld moeten worden voor een afspraak. We hebben dit probleem helaas in heel Enschede gehad.
Voor meer informatie moet ik je helaas doorverwijzen naar onze servicedesk, zij zitten hier beter in dan ikzelf.
"
Maar weer geduld hebben dus
GJ
7545MR
Voor de zomer hebben ze onze straat gedaan. Was in principe binnen een dag klaar. In werkelijkheid duurde het wat langer omdat ze een stroomkabel kapot hadden getrokken. Ook nog zonder stroom gezeten dus 
Nu zijn ze deze week langs gekomen om glasvezel af te monteren in de meterkast. Dat was binnen een uurtje klaar.
De week 9 2011 is ongeveer de periode dat ze glasvezel aansluiting in je woning. De graafwerkzaamheden zijn dus eerder.
Nu zijn ze deze week langs gekomen om glasvezel af te monteren in de meterkast. Dat was binnen een uurtje klaar.
De week 9 2011 is ongeveer de periode dat ze glasvezel aansluiting in je woning. De graafwerkzaamheden zijn dus eerder.
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Bij ons hadden ze de telefoonlijn kapot getrokken. 3 weken zonder internet gezeten.peeter123 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:41:
Voor de zomer hebben ze onze straat gedaan. Was in principe binnen een dag klaar. In werkelijkheid duurde het wat langer omdat ze een stroomkabel kapot hadden getrokken. Ook nog zonder stroom gezeten dus
[..]

Maar het leggen duurt inderdaad 1-2 dagen (half jaar geleden gebeurd). Een paar dagen geleden hebben ze de verbinding ook het huis binnen getrokken. Kostte minder dan een uur.
Weet iemand hoe lang het dan nog duurt voordat dat werkend is?
Daar is geen peil op te trekken, bij mij heeft het dik een half jaar geduurd, maar dat kwam omdat ze de abbonementsaanvraag van een buurman op mijn adres erbij hadden gezet in het systeem
Denk dat je er gewoon een beetje achteraan moet bellen, Heb een aantal monteurs over de vloer gehad , en die gaven allemaal aan dat ze het eigenlijk amper trekken qua aansluiten.

Eens even dit topic kicken 
Kreeg vanmiddag een blad genaamd "Glas" van Glashart. Zitten die lui nu hetzelfde geintje uit te halen als Tweak? (Iedereen een flyer sturen waar op staat dat je glasvezel internet kan aanvragen terwijl er geen glas ligt.)
Kreeg vanmiddag een blad genaamd "Glas" van Glashart. Zitten die lui nu hetzelfde geintje uit te halen als Tweak? (Iedereen een flyer sturen waar op staat dat je glasvezel internet kan aanvragen terwijl er geen glas ligt.)
Oscar Wilde
Geen idee waar je woont, hier in Amersfoort hebben ze dat ook gedaan, echter betaald de gemeente de verglazing tot aan huis. Uitgevoerd door jawel, Glashart.Raven schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:11:
Eens even dit topic kicken
Beter zelf 1 december ligt het hier tot binnen de deur!
7512GP 
Volgens Glasharts postcode check 2e kwartaal volgend jaar pas hier
Volgens Glasharts postcode check 2e kwartaal volgend jaar pas hier

Oscar Wilde
Meteen na het lezen van nieuws: KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011 heb ik gebeld met KPN Glasvezel klantenservice. De medewerker was nog niet op de hoogte van wijziging en na het zien van URL vertelde hij dat het inderdaad ook voor glasvezel klanten geld. Na navraag bleek het toch weer niet zo zijn, hoewel de naam de van abonnementsvorm hetzelfde is.
Nu is mij vraag hebben jullie toevallig al een brief gehad over de wijziging?
Nu is mij vraag hebben jullie toevallig al een brief gehad over de wijziging?
1 september 2010: Brons pakket aangevraagd bij KPN
22 september 2010: glas tot in m'n meterkast getrokken door monteurs Glashart
29 november 2010: contact met klantenservice KPN, nu blijkt dat door "technische vertragingen en problemen" waarschijnlijk geen oplevering zal plaatsvinden voor medio 2011Q2!
Dat betekent dus 8 maanden levertijd (minimaal). Heeft alleen KPN hier last van of zijn andere aanbieders ook zo traag? En is iemand anders op de hoogte van de oorzaak van de problemen?
Ben er in ieder geval niet blij mee aangezien ik geen gewone kabel heb en dus noodgedwongen Digitenne kijk
Lokatie is 7545LV (Enschede West)
22 september 2010: glas tot in m'n meterkast getrokken door monteurs Glashart
29 november 2010: contact met klantenservice KPN, nu blijkt dat door "technische vertragingen en problemen" waarschijnlijk geen oplevering zal plaatsvinden voor medio 2011Q2!
Dat betekent dus 8 maanden levertijd (minimaal). Heeft alleen KPN hier last van of zijn andere aanbieders ook zo traag? En is iemand anders op de hoogte van de oorzaak van de problemen?
Ben er in ieder geval niet blij mee aangezien ik geen gewone kabel heb en dus noodgedwongen Digitenne kijk
Lokatie is 7545LV (Enschede West)
Tis Top in Tukkerland
Uit de Huis aan Huis krant (Enschede) van vorige week:

Als bovenstaande klopt, beginnen ze volgende maand al hier in de wijk

Oscar Wilde
Bevestiging+antwoordkaart van Glashart binnen, regio 7512 krijgt eindelijk glasvezel (in het huidige kwartaal)
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 21-01-2011 15:33 ]
Oscar Wilde
Ik zie hier (Tattersal) wel overal die briefjes aan de ramen hangen maar heb zelf nog geen post ontvangen ...
Verwijderd
iemand ervaring met concepts icts in enschede?
die hebben wel een leuke abbo.
50/50 voor 40 euro
75/75 voor 50 euro
50/50 voor 40 euro
75/75 voor 50 euro
Concepts ICT was voordat KPN z'n vezels kwam uitrollen de enige aanbieder in Enschede. Inmiddels dus enkele jaren ervaring. Volgens mij bieden ze ook het meeste waar voor je geld. Ik zat net toevallig ook even naar de abonnementen te kijken (alleen Internet, de rest hoef ik niet) en dan is Concepts ICT verreweg het goedkoopstVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:22:
iemand ervaring met concepts icts in enschede?
50/50 voor 40 euro
75/75 voor 50 euro
[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 24-01-2011 19:37 ]
Verwijderd
ik zag pas vandaag voor het eerst dat ze particulier glasvezel aanbieden.Wouter! schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Concepts ICT was voordat KPN z'n vezels kwam uitrollen de enige aanbieder in Enschede. Inmiddels dus enkele jaren ervaring. Volgens mij bieden ze ook het meeste waar voor je geld. Ik zat net toevallig ook even naar de abonnementen te kijken (alleen Internet, de rest hoef ik niet) en dan is Concepts ICT verreweg het goedkoopst.
wat voor modem krijg je er eigenlijk bij?
we hebben namelijk 2 lan kabels lopen (ons studentenhuis is een twee delen gesplitst) en een modem die twee lan ingangen heeft zou ideaal zijn
En volgensmij zijn zij de enigste die een los internet abo aanbiedenWouter! schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Concepts ICT was voordat KPN z'n vezels kwam uitrollen de enige aanbieder in Enschede. Inmiddels dus enkele jaren ervaring. Volgens mij bieden ze ook het meeste waar voor je geld. Ik zat net toevallig ook even naar de abonnementen te kijken (alleen Internet, de rest hoef ik niet) en dan is Concepts ICT verreweg het goedkoopst.
Oscar Wilde
In mijn nieuwe woning is glasvezel beschikbaar (er zit ook al een kastje aan de muur). Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik ben aangesloten? Is dat ook ongeveer een maand zoals bij ADSL?
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Verwijderd
Glas mag inderdaad geen verschillen hebben in de up en downstream, weet je zeker dat je glas tot in je huis hebt, geen VDSL2?RedHat schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:20:
Kan best dat je via KPN een FttC (glas tot de straadkast) aansluiting hebt. Dat zijn snelheden tot 40/4 en kan je ook een 30/3 verbinding op hebben.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic gaat voornamelijk over Enschede, daar graven ze over de gehele stad daadwerkelijk over de gehele stad tot de meterkast in. De reactie was echter op een reply uit augustus toen KPN nog bezig was om de eerste a-synchroon abbonnementen om te zetten naar de (later aangeboden) synchroon snelheden.
En het is nu Glashart, althans, dat wat in de straat wordt aangelegd....
Dus waarom er (alleen) nog KPN Glasvezel in de titel staat is mij een raadsel
(Misschien idee om er ook Enschede bij te zetten? Zie post hierboven.)
Ok, een deel is dan nog KPN, maar het meeste is/wordt nu Glashart, vanuit het oogpunt van de klant/gebruiker.
Dus waarom er (alleen) nog KPN Glasvezel in de titel staat is mij een raadsel
Ok, een deel is dan nog KPN, maar het meeste is/wordt nu Glashart, vanuit het oogpunt van de klant/gebruiker.
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 05-02-2011 10:44 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Glashart is geen commerciele aanbieder. Glashart is de commerciele buitenkant van Reggefiber's uitrolprogramma, onder welke naam ze mensen warm maken voor glas. Vanuit het oogpunt van de klant/gebruiker is het zeker geen Glashart, want je kan daar als klant/gebruiker helemaal niet terecht.
Hmm, waarom hebben alle anderen wel Glashart in de titel dan 
http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart
Dan zouden die niet kloppen.
http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart
Dan zouden die niet kloppen.
Oscar Wilde
Er ligt hier sinds gister glas voor de deur, nou ja, eigenlijk voor het raam.
(De hele straat heeft de meterkast te klein
)
Aldus postcode check worden we in week 10 daadwerkelijk aangesloten, ben benieuwd of er dan gelijk al een internet abo aangevraagd kan worden.
edit: en later vandaag 2* (
) post gehad van de TNT, 7 maart komt iemand de kabel naar binnen aanleggen
(De hele straat heeft de meterkast te klein
Aldus postcode check worden we in week 10 daadwerkelijk aangesloten, ben benieuwd of er dan gelijk al een internet abo aangevraagd kan worden.
edit: en later vandaag 2* (
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 17-02-2011 17:49 ]
Oscar Wilde
Glasvezelaansluiting is klaar
, nu wachten tot de wijkcentrale klaar is....
Oscar Wilde
Het nare is dus dat ik in wijk 16 woon. Waarom daar gewoon helemaal niets gebeurt de afgelopen, en komende tijd is mij onduidelijk. Heb inmiddels 5+ maand een kastje afgemonteerd aan de muur zitten maar zo te zien duurt het nog wel even voor we daadwerkelijk aangesloten zijn.Raven schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:57:
Uit de Huis aan Huis krant (Enschede) van vorige week:
[afbeelding]
En volgens de PC check @glashart.nl: Gefeliciteerd: uw adres heeft een glasvezelaansluiting!
Kies een provider, bladiebla.
Lekker duidelijk weer
[ Voor 11% gewijzigd door Mon op 07-03-2011 18:49 ]
Heb ze al een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de glasvezelkabel daadwerkelijk gebruikt kan worden...
Oscar Wilde
Hmm, weer wat geleerd. Wij hebben sinds een paar weken ook het kastje in de meterkast. En Glashart's website dat we een Glasvezel aansluiting hebben. Maar blijkbaar moet er nog iets meer gebeuren? Ik ben wel benieuwd hoe lang dat gaat duren dan..
(Ik zit trouwens in Tattersal)
Misschien abbonnementje aanvragen ?
Ik zit ook in Tattersal maar heb nog geen kastje gekregen (ook nog geen bericht van de installateur). De oranje buisjes steken hier sinds een week of 3 wel overal ergens onderaan langs de gevels uit de stoep. Ik denk dat ze vervolgens ook nog e.e.a. in de wijkkast (of zo) moeten regelen ...TheMOD schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:57:
Hmm, weer wat geleerd. Wij hebben sinds een paar weken ook het kastje in de meterkast. En Glashart's website dat we een Glasvezel aansluiting hebben. Maar blijkbaar moet er nog iets meer gebeuren? Ik ben wel benieuwd hoe lang dat gaat duren dan..
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 08-03-2011 11:09 ]
Daar Glashart niet reageert op de vraag over wanneer er daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van de glasvezelaansluiting hier, Concepts ICT maar gemailt->
"Uw diensten kunnen wij pas leveren na 01-04-2011.
Dan is de wijkcentrale voor Concepts ICT gereed."
Sneller dan ik dacht
"Uw diensten kunnen wij pas leveren na 01-04-2011.
Dan is de wijkcentrale voor Concepts ICT gereed."
Sneller dan ik dacht
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 11-03-2011 11:29 ]
Oscar Wilde
Vandaag gebeld door Glashart, de verbinding kon volgende week donderdag opgeleverd worden. Maar eerder kan ook. Dus als het goed is kan ik eind vd middag al online, ik ben benieuwd!
Blijkbaar nog geen glas voor mij dit weekend. Ik krijg nog geen ip adres. Nu zei de monteur van het modem dat het T1 lichtje zou gaan branden wanneer de lijn opgeleverd is. De T1 led brand niet, kan iemand met een Genexis dit bevestigen of ontkrachten?
Blijkbaar nog geen glas voor mij dit weekend. Ik krijg nog geen ip adres. Nu zei de monteur van het modem dat het T1 lichtje zou gaan branden wanneer de lijn opgeleverd is. De T1 led brand niet, kan iemand met een Genexis dit bevestigen of ontkrachten?
[ Voor 41% gewijzigd door Mon op 26-03-2011 17:21 ]
Glashart? Hoort de provider dat niet te doen als bij hun bekend is wanneer ze diensten kunnen leveren?
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-03-2011 08:55 ]
Oscar Wilde
Oeps, dat is dus Concepts
Vandaag fijn met de helpdesk gebeld en technische dienst gebeld, nog geen internet. Zal wel weer net zo'n spannend verhaal worden als met ADSL, duurde op een gegeven moment ook 6 weken voordat alles voor elkaar was...
Benieuwd wanneer de rest van Enschede online kan.
Vandaag fijn met de helpdesk gebeld en technische dienst gebeld, nog geen internet. Zal wel weer net zo'n spannend verhaal worden als met ADSL, duurde op een gegeven moment ook 6 weken voordat alles voor elkaar was...
Benieuwd wanneer de rest van Enschede online kan.
Het glasvezel drama.
Ik ben hier komen wonen in Februari 2009. Het gebouw bestaat uit 16 appartementen. Volgens de woningstichting Domijn, zou er glasvezel liggen op het moment dat wij er zouden komen wonen. Tijden de bouw zijn we uitgenodigd om eens te kijken naar de voortgang. Een van de vragen tijdens de rondleiding was over het wel of niet beschikbaar zijn van glasvezel. Dit werdt nogmaals bevestigd door de persoon van Domijn en de aannemer.
Na Februari bleek dat er wel Genexis kastje in de meterkast te hangen, aangesloten op glasvezel kabels, maar dat ons gebouw niet aangesloten was op het glasvezel netwerk. Het absurde is, het pand was ook niet aangesloten op kabel. Dus: geen glasvezel, maar ook geen kabel TV en geen kabelinternet. (Telefoon, gas, water, en riolering was er wel gelukkig). Kan/mag dat wel, tegenwoordig... een huis opleveren zonder kabel tv aansluiting?
Domijn zou gaan uitzoeken voor ons, de bewoners van de 16 appartementen, welke alternatieven er waren. Dit bleek ADSL voor Internet, en Digitenne of KPN IPTV voor televisie. Nu ben ik klant bij Online, dus als ik IPTV zou willen hebben moet ik overstappen naar KPN en heb ik gelijk weer een nieuw jaarcontract. Aangezien September 'maar' 7 maanden weg was, dan maar blijven bij Online en voor TV een prut-beeldkwaliteit Digitenne dinges er bij.
In Juli/Augustus 2009 maar weer eens geinformeerd bij Domijn, of ze al iets meer wisten over de aansluitdatum in September. Geen reactie. In September zag ik toevallig hier buiten iemand lopen van Domijn, dus die eens aan de oren getrokken. Glasvezel bleek vertraagd. De aansluiting zou nu ergens in April gaan gebeuren. (Als ik dat had geweten toen ik daar kwam wonen had ik tijdelijk een jaarcontract kunnen nemen via KPN. Dan had ik 16Mbps internet gehad ipv de 8Mbps die KPN levert hier via andere providers, em had ik redelijke kwaliteit TV gehad in plaats van Digitenne). Maar goed... April is 7 maanden verder, dus we zullen maar weer gaan wachten.
Af en toe doen wij (de buren en ikzelf) een poging om meer duidelijkheid te krijgen. We informeren dan bij Domijn, Glashart, of KPN. We proberen dan mensen te bewegen om dingen uit te zoeken en ons gewoon te laten weten waar we aan toe zijn. En, als het kan, om het e.e.a. te bespoedigen. Maar niemand weet iets. Verbazing-fucking-wekkend. Echt amazing dat niemand weet wat de planning is. Of ze weten het natuurlijk wel maar willen het gewoon niet vertellen.
Ik bel Glashart in Enschede. "Ja sorry, het is oud KPN gebied. Het is hun netwerk en wij mogen daar niemand op aansluiten". ik vraag, bij wie moet ik dan zijn? "Bij KPN Glas". Ik bellen naar KPN Glas. "Ja, wij sluiten op dit moment niemand meer aan want ze zijn bezig met het maken van 1 netwerk uit de veschillende onderdelen." Ik zeg, ok... en wanneer kan ik dan wel worden aangesloten? "Ja, dat weet ik niet. Want dat gaat via Glashart". Ik zeg, maar daar kom ik net vandaan.Die hebben me naar u doorverwezen. "Tsja...."
Een week na dit telefoongesprek met KPN Glas kreeg ik een brief van Online, met een bevestiging dat mijn abonnement zou worden stopgezet. Huh, wat!? Ik bellen naar Online, waar ik verteld werdt dat ik ergens anders een ADSL abonnement zou hebben aangevraagd. De nieuwe provider had dit doorgegeven, en mijn Online abonnement zou worden stopzetten. Dus ik vragen aan de Online-miep bij wie ik dan de aanvraag zou hebben gedaan? "Dat kan ik niet zien". Ik vraag, dus je ziet wel dat ik naar een andere Provider zou gaan overstappen. Maar je kan niet zien wie die andere Provider is? "Dat klopt." Ik concludeer, omdat ik zelf geen aanvraag heb gedaan, en u dit ook niet kan zien moet ik maar alle ADSL providers in Nederland langs gaan bellen om te kijken waar de aanvraag gedaan is? "Hihihihi.. Uh... Ja." Prima, dank u wel.
Maar goed. KPN is de enige Provider die ik gebeld heb de laatste tijd, Dus KPN Glas maar weer gebeld. "Nee, bij ons moet u niet zijn. Voor ADSL abonnementen belt u... etc." Ik bel het andere nummer van KPN. En ja hoor, ik zou daar een ADSL abonnement hebben aangevraagd tijdens mijn laatste gesprek. "Wilt u de aanvraag annuleren?" Ik probeer nog de opvatting te rectificeren dat ik uberhaupt een aanvraag had gedaan, Nou... ik heb helemaal geen aanvraag gedaan. Ik belde voor informatie betreffende een glasvezel verbinding. Ik heb het niet gehad over een ADSL abonnement. Niet van haar stuk gebracht deelt ze mee, "U bent nog binnen de 7 dagen, dus u kunt uw aanvraag gewoon annuleren." Ik probeer nogmaals, maar ik heb helemaal niets aangevraagd! Ze wil duidelijk verder, heeft duidelijk geen tijd voor mensen die tegenstribbelen zoals ik. "Wilt u het niet annuleren?" Ik zucht, ja doe maar, annuleert u mijn aanvraag maar. Twee weken later inderdaad netjes een bevestiging van Online en KPN ontvangen dat alles bij het oude blijft.
Omdat we nog steeds niet te horen kregen Domijn weer maar eens gemailt. Dit keer met de gemeente Enschede op CC. Het hele verhaal opnieuw uitgelegd. Toen kreeg ik opeens een reactie van een hogere pief van Domijn, met de gemeente weer op CC. Ze konden op dat moment nog niets vertellen, maar zouden het uitzoeken en over uiterlijk een week verslag uitbrengen. Mooi, dacht ik. Maar daarna (natuurlijk) nooit meer iets van gehoord.
Weer maanden later zie ik opeens overal reclameposters van Lijbrandt langs de weg in mijn buurt. Wtf... het zal toch niet? Ik zie dat er een informatieavond is, op 15 December. Dus daar heen geweest. Goh, wat klinkt dat allemaal mooi. Vooral dat analoge TV en radio in je huis zonder dat je allemaal decoders nodig hebt. Na afsluiting ben ik de meneer van Lijbrandt benaderd. (De naam ben ik even kwijt, maar zijn naam kwam ik later tegen in documenten van Glashart dus blijkbaar zijn de twee toko's erg met elkaar verweven). Ik kort het verhaal uitgelegd. Hij kon niks beloven maar zou het uitzoeken en een datum geven. Ik heb mijn e-mail adres meegegeven, en ging met een toch wel optimistich gevoel naar huis die avond. Helaas... Dus ook nooit meer wat van gehoord.
Een van de dingen die tijdens die avond wel toegezegd werdt is dat er op de website van Glashart meer informatie moest komen te staan betreffende de planning in Enschede. Later kwam ik op de Glashart website idd dan dit document tegen:
http://www.glashart.nl/up...nschede_Planning_2011.pdf
Helaas zit ik in het lichtgroene "Start medio 2011" dus wist ik nog niets. Behalve dat het aanleggen in deze wijk iig niet voor Mei begint en de aansuiting/activering is enkele weken daarna.
Op zaterdag, 26 maart is er in Enschede een Glashart (tegenwoordig gaat dit verder onder de naam "Reggefiber") winkel geopend. Gelijk maar eens heen gelopen met de vraag of ze nu eindelijk eens weten wanneer ik glas kan krijgen op mijn adres. De medewerker daar wist te vertellen dat ze een contract hebben met de gemeente en de aannemer dat alles in Enschede September 30 afgerond moet zijn. Dat is dus de uiterlijk laatst mogelijke datum.
Er lijkt dus weer een lichtpuntje te zijn in deze donkere tunnel. Ergens tussen Juni-September worden we aangesloten. Twee-en-een-half jaar later dan oorspronkelijk beloofd/aangegeven. Dan heb ik uiteindelijk goede kwaliteit TV. En een Internet verbinding met meer dan 8Mbps. En ik kan mijn radio op mijn versterken weer gebruiken - als ik nu radio wil luisteren moet ik mijn TV daar voor aanzetten...
Glasvezel in Enschede... wat een soap. En als ik al de problemen zie in het Lijbrandt topic is dit slechts het begin. Nogmaals zucht.
Ik ben hier komen wonen in Februari 2009. Het gebouw bestaat uit 16 appartementen. Volgens de woningstichting Domijn, zou er glasvezel liggen op het moment dat wij er zouden komen wonen. Tijden de bouw zijn we uitgenodigd om eens te kijken naar de voortgang. Een van de vragen tijdens de rondleiding was over het wel of niet beschikbaar zijn van glasvezel. Dit werdt nogmaals bevestigd door de persoon van Domijn en de aannemer.
Na Februari bleek dat er wel Genexis kastje in de meterkast te hangen, aangesloten op glasvezel kabels, maar dat ons gebouw niet aangesloten was op het glasvezel netwerk. Het absurde is, het pand was ook niet aangesloten op kabel. Dus: geen glasvezel, maar ook geen kabel TV en geen kabelinternet. (Telefoon, gas, water, en riolering was er wel gelukkig). Kan/mag dat wel, tegenwoordig... een huis opleveren zonder kabel tv aansluiting?
Domijn zou gaan uitzoeken voor ons, de bewoners van de 16 appartementen, welke alternatieven er waren. Dit bleek ADSL voor Internet, en Digitenne of KPN IPTV voor televisie. Nu ben ik klant bij Online, dus als ik IPTV zou willen hebben moet ik overstappen naar KPN en heb ik gelijk weer een nieuw jaarcontract. Aangezien September 'maar' 7 maanden weg was, dan maar blijven bij Online en voor TV een prut-beeldkwaliteit Digitenne dinges er bij.
In Juli/Augustus 2009 maar weer eens geinformeerd bij Domijn, of ze al iets meer wisten over de aansluitdatum in September. Geen reactie. In September zag ik toevallig hier buiten iemand lopen van Domijn, dus die eens aan de oren getrokken. Glasvezel bleek vertraagd. De aansluiting zou nu ergens in April gaan gebeuren. (Als ik dat had geweten toen ik daar kwam wonen had ik tijdelijk een jaarcontract kunnen nemen via KPN. Dan had ik 16Mbps internet gehad ipv de 8Mbps die KPN levert hier via andere providers, em had ik redelijke kwaliteit TV gehad in plaats van Digitenne). Maar goed... April is 7 maanden verder, dus we zullen maar weer gaan wachten.
Af en toe doen wij (de buren en ikzelf) een poging om meer duidelijkheid te krijgen. We informeren dan bij Domijn, Glashart, of KPN. We proberen dan mensen te bewegen om dingen uit te zoeken en ons gewoon te laten weten waar we aan toe zijn. En, als het kan, om het e.e.a. te bespoedigen. Maar niemand weet iets. Verbazing-fucking-wekkend. Echt amazing dat niemand weet wat de planning is. Of ze weten het natuurlijk wel maar willen het gewoon niet vertellen.
Ik bel Glashart in Enschede. "Ja sorry, het is oud KPN gebied. Het is hun netwerk en wij mogen daar niemand op aansluiten". ik vraag, bij wie moet ik dan zijn? "Bij KPN Glas". Ik bellen naar KPN Glas. "Ja, wij sluiten op dit moment niemand meer aan want ze zijn bezig met het maken van 1 netwerk uit de veschillende onderdelen." Ik zeg, ok... en wanneer kan ik dan wel worden aangesloten? "Ja, dat weet ik niet. Want dat gaat via Glashart". Ik zeg, maar daar kom ik net vandaan.Die hebben me naar u doorverwezen. "Tsja...."
Een week na dit telefoongesprek met KPN Glas kreeg ik een brief van Online, met een bevestiging dat mijn abonnement zou worden stopgezet. Huh, wat!? Ik bellen naar Online, waar ik verteld werdt dat ik ergens anders een ADSL abonnement zou hebben aangevraagd. De nieuwe provider had dit doorgegeven, en mijn Online abonnement zou worden stopzetten. Dus ik vragen aan de Online-miep bij wie ik dan de aanvraag zou hebben gedaan? "Dat kan ik niet zien". Ik vraag, dus je ziet wel dat ik naar een andere Provider zou gaan overstappen. Maar je kan niet zien wie die andere Provider is? "Dat klopt." Ik concludeer, omdat ik zelf geen aanvraag heb gedaan, en u dit ook niet kan zien moet ik maar alle ADSL providers in Nederland langs gaan bellen om te kijken waar de aanvraag gedaan is? "Hihihihi.. Uh... Ja." Prima, dank u wel.
Maar goed. KPN is de enige Provider die ik gebeld heb de laatste tijd, Dus KPN Glas maar weer gebeld. "Nee, bij ons moet u niet zijn. Voor ADSL abonnementen belt u... etc." Ik bel het andere nummer van KPN. En ja hoor, ik zou daar een ADSL abonnement hebben aangevraagd tijdens mijn laatste gesprek. "Wilt u de aanvraag annuleren?" Ik probeer nog de opvatting te rectificeren dat ik uberhaupt een aanvraag had gedaan, Nou... ik heb helemaal geen aanvraag gedaan. Ik belde voor informatie betreffende een glasvezel verbinding. Ik heb het niet gehad over een ADSL abonnement. Niet van haar stuk gebracht deelt ze mee, "U bent nog binnen de 7 dagen, dus u kunt uw aanvraag gewoon annuleren." Ik probeer nogmaals, maar ik heb helemaal niets aangevraagd! Ze wil duidelijk verder, heeft duidelijk geen tijd voor mensen die tegenstribbelen zoals ik. "Wilt u het niet annuleren?" Ik zucht, ja doe maar, annuleert u mijn aanvraag maar. Twee weken later inderdaad netjes een bevestiging van Online en KPN ontvangen dat alles bij het oude blijft.
Omdat we nog steeds niet te horen kregen Domijn weer maar eens gemailt. Dit keer met de gemeente Enschede op CC. Het hele verhaal opnieuw uitgelegd. Toen kreeg ik opeens een reactie van een hogere pief van Domijn, met de gemeente weer op CC. Ze konden op dat moment nog niets vertellen, maar zouden het uitzoeken en over uiterlijk een week verslag uitbrengen. Mooi, dacht ik. Maar daarna (natuurlijk) nooit meer iets van gehoord.
Weer maanden later zie ik opeens overal reclameposters van Lijbrandt langs de weg in mijn buurt. Wtf... het zal toch niet? Ik zie dat er een informatieavond is, op 15 December. Dus daar heen geweest. Goh, wat klinkt dat allemaal mooi. Vooral dat analoge TV en radio in je huis zonder dat je allemaal decoders nodig hebt. Na afsluiting ben ik de meneer van Lijbrandt benaderd. (De naam ben ik even kwijt, maar zijn naam kwam ik later tegen in documenten van Glashart dus blijkbaar zijn de twee toko's erg met elkaar verweven). Ik kort het verhaal uitgelegd. Hij kon niks beloven maar zou het uitzoeken en een datum geven. Ik heb mijn e-mail adres meegegeven, en ging met een toch wel optimistich gevoel naar huis die avond. Helaas... Dus ook nooit meer wat van gehoord.
Een van de dingen die tijdens die avond wel toegezegd werdt is dat er op de website van Glashart meer informatie moest komen te staan betreffende de planning in Enschede. Later kwam ik op de Glashart website idd dan dit document tegen:
http://www.glashart.nl/up...nschede_Planning_2011.pdf
Helaas zit ik in het lichtgroene "Start medio 2011" dus wist ik nog niets. Behalve dat het aanleggen in deze wijk iig niet voor Mei begint en de aansuiting/activering is enkele weken daarna.
Op zaterdag, 26 maart is er in Enschede een Glashart (tegenwoordig gaat dit verder onder de naam "Reggefiber") winkel geopend. Gelijk maar eens heen gelopen met de vraag of ze nu eindelijk eens weten wanneer ik glas kan krijgen op mijn adres. De medewerker daar wist te vertellen dat ze een contract hebben met de gemeente en de aannemer dat alles in Enschede September 30 afgerond moet zijn. Dat is dus de uiterlijk laatst mogelijke datum.
Er lijkt dus weer een lichtpuntje te zijn in deze donkere tunnel. Ergens tussen Juni-September worden we aangesloten. Twee-en-een-half jaar later dan oorspronkelijk beloofd/aangegeven. Dan heb ik uiteindelijk goede kwaliteit TV. En een Internet verbinding met meer dan 8Mbps. En ik kan mijn radio op mijn versterken weer gebruiken - als ik nu radio wil luisteren moet ik mijn TV daar voor aanzetten...
Glasvezel in Enschede... wat een soap. En als ik al de problemen zie in het Lijbrandt topic is dit slechts het begin. Nogmaals zucht.
Hier gaat het inmiddels wat beter. As we speak ligt hier een grote haspel kabels op een aanhangwagen klaar om de straat in te gaan. 20 april komen ze hierbinnen om het Genexis ding op te hangen. Eindelijk zeg. Het had er al een halfjaar moeten zin volgens oorspronkelijke planning
PSN: djmurcielago
Even wat leuk nieuws voor bestaande klanten en nieuwe klanten!
Sport 1 is van 1 april t/m 1 mei gratis te bekijken. Daarna kan je voor 5 euro per maand 3 maanden sport 1 blijven kijken! Dit aanbod is niet voor nieuwe klanten.
Draadloze verbindingsset (devolo) voor nieuwe klanten voor 1 of 2 tv's gratis van 4 april t/m 4 juli!!
Sport 1 is van 1 april t/m 1 mei gratis te bekijken. Daarna kan je voor 5 euro per maand 3 maanden sport 1 blijven kijken! Dit aanbod is niet voor nieuwe klanten.
Draadloze verbindingsset (devolo) voor nieuwe klanten voor 1 of 2 tv's gratis van 4 april t/m 4 juli!!
Welke providers maken allemaal gebruik van het KPN glasvezel netwerk?
De ISP waar ik een abo heb aangevraagd beweert ineens dat er pas diensten geleverd kunnen worden als er een glasvezel modem is geplaatst.
Now correct me if I'm wrong, dat kastje (FTU) wat hier al geplaatst is, dat is toch de glasvezel modem?
(Blijkbaar niet.)
edit:
Glashart even gevraagd, ze hebben contact opgenomen met de ISP in kwestie. Bleek dat er alleen nog een activatie vanuit de wijkcentrale gedaan moet worden. Hoor er meer over zodra dat gedaan is.
edit2:
Wijkcentrale was nog niet klaar, nieuwe datum is 1 mei, daarna komt de aannemer met een glasvezelmodem.
Concepts ICT zei dat als dat ding er is, opbellen en dan als het goed is kan ik vlak daarna online
Now correct me if I'm wrong, dat kastje (FTU) wat hier al geplaatst is, dat is toch de glasvezel modem?
edit:
Glashart even gevraagd, ze hebben contact opgenomen met de ISP in kwestie. Bleek dat er alleen nog een activatie vanuit de wijkcentrale gedaan moet worden. Hoor er meer over zodra dat gedaan is.
edit2:
Wijkcentrale was nog niet klaar, nieuwe datum is 1 mei, daarna komt de aannemer met een glasvezelmodem.
Concepts ICT zei dat als dat ding er is, opbellen en dan als het goed is kan ik vlak daarna online
[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 11-04-2011 17:03 ]
Oscar Wilde
@lordsnow (en andere geinteresseerden)
Ervaring hier (studentenhuis Nicolaas Maesstraat, Stadsveld, wijk 13 op de kaart) is vergelijkbaar. Het totale traject heeft echter wel veel korter geduurd.
Begin september 2010 is hier een Lijbrandt glas 50/50 abbo aangevraagd (hadden 8MB dsl) en begin oktober 2010 hebben een paar heren een lijntje door de muur gefrummeld. Vervolgens maandenlang niets gehoord/gezien en na enkele keren bellen eind januari 2011 zonder uitsluitsel van Lijbrandt maar besloten Ziggo Z3 80/8 aan te vragen. Dit aangezien Ziggo toch maandelijks opzegbaar is en het allemaal nogal lang duurde en onduidelijk was wanneer er wel beweging in het traject zou komen.
Afgelopen week gebeld door Lijbrandt dat maandag 11 april het glasvezelmodem zou worden geleverd. Vervolgens is hier gisteren een monteur geweest die ongeveer 5 minuten een dingetje in de aansluiting heeft geprutst met een 12v voeding, coax-aansluiting, 2x een RJ11-poort en 4x een RJ45-poort.
Kabeltje van WAN port router aangesloten op één van de RJ45-poorten van het glasvezelding, en het werkt prima. Snelheid 50 mbps up, 50 mbps down en 4ms ping, keurig zoals verwacht. Ziggo (wat overigens prima werkte en na 8 dagen was opgeleverd) is inmiddels weer opgezegd.
Wel is het erg opvallend dat de monteur niets achterlaat qua handleiding of documentatie. Voor ons niet zo'n probleem, maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen wel een probleem kan vormen.
Het zit dan ook met name vast op gebrekkige communicatie, wat jammer is want het product werkt hier in ieder geval prima.
Ervaring hier (studentenhuis Nicolaas Maesstraat, Stadsveld, wijk 13 op de kaart) is vergelijkbaar. Het totale traject heeft echter wel veel korter geduurd.
Begin september 2010 is hier een Lijbrandt glas 50/50 abbo aangevraagd (hadden 8MB dsl) en begin oktober 2010 hebben een paar heren een lijntje door de muur gefrummeld. Vervolgens maandenlang niets gehoord/gezien en na enkele keren bellen eind januari 2011 zonder uitsluitsel van Lijbrandt maar besloten Ziggo Z3 80/8 aan te vragen. Dit aangezien Ziggo toch maandelijks opzegbaar is en het allemaal nogal lang duurde en onduidelijk was wanneer er wel beweging in het traject zou komen.
Afgelopen week gebeld door Lijbrandt dat maandag 11 april het glasvezelmodem zou worden geleverd. Vervolgens is hier gisteren een monteur geweest die ongeveer 5 minuten een dingetje in de aansluiting heeft geprutst met een 12v voeding, coax-aansluiting, 2x een RJ11-poort en 4x een RJ45-poort.
Kabeltje van WAN port router aangesloten op één van de RJ45-poorten van het glasvezelding, en het werkt prima. Snelheid 50 mbps up, 50 mbps down en 4ms ping, keurig zoals verwacht. Ziggo (wat overigens prima werkte en na 8 dagen was opgeleverd) is inmiddels weer opgezegd.
Wel is het erg opvallend dat de monteur niets achterlaat qua handleiding of documentatie. Voor ons niet zo'n probleem, maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen wel een probleem kan vormen.
Het zit dan ook met name vast op gebrekkige communicatie, wat jammer is want het product werkt hier in ieder geval prima.
Verwijderd
morgen komt hier een monteur het glasvezel aansluiten.
dan moeten we nog het modem krijgen van icts concepts
weet iemand uit ervaring hoe lang zoiets duurt?
edit: in enschede dan
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:52 ]
Weet iemand of je in de KPN glasvezel modem/router kan instellen dat de internet snelheid (down- en uploadsnelheid) verdeeld wordt in (bijvoorbeeld.) 3 delen (3 ip-adressen)? Zodat, als er 3 computers mee verbinden, deze even snel internet hebben (en dus niet dat 1 PC alle snelheid voor zichzelf neemt)?
Zo ja, is het dan alleen mogelijk om een maximale snelheid in te stellen (bv 50Mbit/3 = 16,67 MBit), of ook een minimale snelheid?
Zo ja, is het dan alleen mogelijk om een maximale snelheid in te stellen (bv 50Mbit/3 = 16,67 MBit), of ook een minimale snelheid?
De modem krijg je van de aannemer, niet van de provider. Deze komt pas als de wijkcentrale klaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:52:
morgen komt hier een monteur het glasvezel aansluiten.
Het aansluiten van glasvezel duurt niet zo heel lang. Er wordt van binnenuit naar buiten geboord. Dan de kabel er doorheen. Gevolgd door het plaatsen van het kastje en het aansluiten van de kabel. Nog geen 45min geloof ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 12-04-2011 20:37 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
het kastje hangt er dus al. morgen komt dus weer een monteur.Raven schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:36:
[...]
De modem krijg je van de aannemer, niet van de provider. Deze komt pas als de wijkcentrale klaar is.
Het aansluiten van glasvezel duurt niet zo heel lang. Er wordt van binnenuit naar buiten geboord. Dan de kabel er doorheen. Gevolgd door het plaatsen van het kastje en het aansluiten van de kabel. Nog geen 45min geloof ik.
en een nieuwe wlan router uiteraard
Oh zo, dan alleen de glasvezel modem dus.
Als die is geplaatst gelijk de ISP opbellen, als je abo al is aangevraagd kan die als het goed is gelijk geactiveerd worden.
Als die is geplaatst gelijk de ISP opbellen, als je abo al is aangevraagd kan die als het goed is gelijk geactiveerd worden.
Oscar Wilde
Ik heb een paar dagen geleden een brief gehad met de mededeling dat ze hier (Tattersal) op 5 mei langskomen om de aansluiting te realiseren. Er staat verder niet echt wat ze precies gaan doen, maar er staat wel bij dat ik de TV-aansluiting vrij moet houden. Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom
. Ik heb nog geen abonnement afgesloten en wil ook helemaal geen TV via glasvezel omdat ik tevreden ben over Ziggo, en bedoelen ze de TV-aansluiting in de meterkast of in de kamer? Ze proberen het waarschijnlijk in Jip- en Janneke-taal uit te leggen maar daar wordt het niet duidelijker van.
Verder komt het oranje buisje nu aan de voorzijde van het huis uit, aan de andere kant t.o.v. waar de voordeur, hal en meterkast zich bevinden. En ik heb geen kruipruimte. Ik vrees dat ze de aansluiting gaan realiseren aan de kant waar nu het buisje uitkomt ... maar ik hoop toch echt dat dat niet waar is. Daar zit geen enkele centrale aansluiting (TV, telefonie, router: allemaal in de meterkast) en bovendien zit dat apparaat dan midden in de woonkamer. Als ze in de meterkast willen uitkomen dan moeten vanaf die kant nogal wat toeren worden uitgehaald.
... we wachten nog even rustig af
Verder komt het oranje buisje nu aan de voorzijde van het huis uit, aan de andere kant t.o.v. waar de voordeur, hal en meterkast zich bevinden. En ik heb geen kruipruimte. Ik vrees dat ze de aansluiting gaan realiseren aan de kant waar nu het buisje uitkomt ... maar ik hoop toch echt dat dat niet waar is. Daar zit geen enkele centrale aansluiting (TV, telefonie, router: allemaal in de meterkast) en bovendien zit dat apparaat dan midden in de woonkamer. Als ze in de meterkast willen uitkomen dan moeten vanaf die kant nogal wat toeren worden uitgehaald.
... we wachten nog even rustig af
Is je meterkast toevallig aan de kleine kant? Dan komt de aansluiting in de woonkamer. Als het goed is, is er daar voor iemand langs geweest (om te kijken waar plek is) en moest je een papier voor het raam hangen waar op staat waar de kabel moet komen.
Kruipruimte is iig niet nodig in het geval van de woonkamer. Ze hebben een hele lange boor
Je moet daar wel plek vrijmaken en voor een stopcontact zorgen als je glasvezel wilt gebruiken.
Kruipruimte is iig niet nodig in het geval van de woonkamer. Ze hebben een hele lange boor
Je moet daar wel plek vrijmaken en voor een stopcontact zorgen als je glasvezel wilt gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 12-04-2011 21:13 ]
Oscar Wilde
Meterkast is groot genoeg en er is nog niemand langs geweest om te kijken waar de aansluiting moet komen. Ik wil dat ding echt niet in m'n woonkamer hebben. Dan kan ik alsnog kabels gaan trekken naar de meterkast, wat nu (logischerwijs) het knooppunt van alle verbindingen is
.
Huh, en er ligt al wel een kabel voor de woning? Blijkbaar liggen ze dan te slapen daar.
Mail Glashart eens?
Mail Glashart eens?
Oscar Wilde
Verwijderd
kut, zie dit nu pas.
benieuwd of het nu beter is:
http://www.internetervaring.nl/providers/review/concepts-ict
Yikes... Nou ja, helpdesk al paar keer contact mee gehad, niks op aan te merken. Nu wachten op de oplevering en dan maar eens kijken hoe het gaat. Ziggo laat ik iig nog maand of 2 doorgaan, was ik al van plan om downtime te voorkomen.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze ondertussen wel enige ervaring hebben, ze waren er als eerste bij toen hier in de stad met glasvezel aanleg begonnen werd.
Er is overigens niet veel keus qua ISP als je alleen een internet abo wil
Je zou eigenlijk verwachten dat ze ondertussen wel enige ervaring hebben, ze waren er als eerste bij toen hier in de stad met glasvezel aanleg begonnen werd.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 13-04-2011 10:44 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Dat probleem hadden wij dus ook.Raven schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:41:
Yikes... Nou ja, helpdesk al paar keer contact mee gehad, niks op aan te merken. Nu wachten op de oplevering en dan maar eens kijken hoe het gaat. Ziggo laat ik iig nog maand of 2 doorgaan, was ik al van plan om downtime te voorkomen.
we willen alleen internet en dan blijft concept over als je op de centen moet letten.
Maar volgensmij worden ook veel problemen veroorzaakt doordat de gebruiker vaak zelf slechte randapparatuur heeft.
Speciaal voor dit internet hebben we even een nieuwe wlan router aangeschaft die deze snelheden aan moet kunnen.
Toevallig ook omdat je geen Experiabox wil? Dat had ik namelijk daarnaast nog en dan kom je ook bij Concepts ICT uit.
Dat zou kunnen ja. Maar daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken met mijn mini-ITX routerpc en gigabit netwerkje. Dit werkt al goed met Ziggo Z3 (80/5 lijntje) en heb een 35/35 lijntje aangevraagd.
Ik verwacht geen problemen.
Oscar Wilde
Verwijderd
Was meer omdat we hiervoor (off)online hadden.
tv betaald de huisbaas en dus hebben we alleen internet nodig.
Het 20 mbit abbootje icm met die livebox en online gaf ontzettend veel storingen en elke dag wel een keer de modem resetten.
met 11 man is een 50 mbit glasvezel lijntje wel zo handig.
vanmiddag komt de installateur en dan moet het werken als ik thuis kom.
tv betaald de huisbaas en dus hebben we alleen internet nodig.
Het 20 mbit abbootje icm met die livebox en online gaf ontzettend veel storingen en elke dag wel een keer de modem resetten.
met 11 man is een 50 mbit glasvezel lijntje wel zo handig.
vanmiddag komt de installateur en dan moet het werken als ik thuis kom.
Ah okee.
11 man? Ik hoef het alleen te delen met mams
(Dat je het hebt uitgehouden met on-/off-line.)
Als de provider je verbinding gelijk activeert wel ja, maar dan moeten ze wel weten dat de monteur is geweest. Die geeft dat uiteraard wel door, maar mij werd aangeraden gelijk ISP op te bellen om niet te hoeven wachten daarop.
11 man? Ik hoef het alleen te delen met mams
Als de provider je verbinding gelijk activeert wel ja, maar dan moeten ze wel weten dat de monteur is geweest. Die geeft dat uiteraard wel door, maar mij werd aangeraden gelijk ISP op te bellen om niet te hoeven wachten daarop.
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 13-04-2011 11:16 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
als mijn laffe huisgenoot mijn berichtje leest dan moet die ff bellen als het goed is.Raven schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:15:
Ah okee.
11 man? Ik hoef het alleen te delen met mams(Dat je het hebt uitgehouden met on-/off-line.)
met 11 man was eerst wel te doen omdat vorige bewoners niet verder kwamen dan WOW, email en msn.
Nu zit iedereen wel te ubuizen, te streamen of te downloaden.
had jij na je telefoontje direct verbinging of duurt dat nog een tijd?
(neem aan jij ook concept in enschede?)
Pfffff.... Succes 
Haha, dat doe ik dus, mams surft/mailt alleen maar.
Wacht nog op glasvezel modem plus wijkkast @ 7512GP is naar (huidige) verwachting 1 mei klaar.
Daarna komt afspraak met aannemer voor de modem en gaat er een telefoontje naar Concepts ICT als die geplaatst is
.
Haha, dat doe ik dus, mams surft/mailt alleen maar.
Wacht nog op glasvezel modem plus wijkkast @ 7512GP is naar (huidige) verwachting 1 mei klaar.
Daarna komt afspraak met aannemer voor de modem en gaat er een telefoontje naar Concepts ICT als die geplaatst is
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-04-2011 11:25 ]
Oscar Wilde
Bij KPN wordt bij de basisinstallatie gelijk de werking van de modem getest. Dit kan uiteraard niet worden getest als de verbinding nog niet geactiveerd is. Ik verwacht eigenlijk dat Concepts ICT dezelfde procedure kent
Verwijderd
heel vaag.
monteur geweest en bij hem deed het op de laptop.
sluiten we zelf onze laptops aan en dan krijgen we geen verbinding.
Ook de lampjes aan de zijkant waar je de utp kabel in drukt branden niet maar de laptops zien wel een verbinding
iemand een idee
monteur geweest en bij hem deed het op de laptop.
sluiten we zelf onze laptops aan en dan krijgen we geen verbinding.
Ook de lampjes aan de zijkant waar je de utp kabel in drukt branden niet maar de laptops zien wel een verbinding
iemand een idee
Merkte net dat ik helemaal in het verkeerde topic zat met mijn ZTE HN220 informatie
Ik heb het nieuwe glasvezel modem even geprobeerd en deze werkt dus perfect icm de PS3 hij geeft ook bij de test duidelijk nat type 2 aan.
PS op een VDSL lijn werkt hij ook
Ik heb het nieuwe glasvezel modem even geprobeerd en deze werkt dus perfect icm de PS3 hij geeft ook bij de test duidelijk nat type 2 aan.
PS op een VDSL lijn werkt hij ook
Nou, ik heb een paar dagen geleden ook maar eens 50mbits besteld bij COncepts. Ik ben benieuwd.
De bevestigingsbrief heb ik al, en er moet nog een aannemer bellen, om een afspraak te maken. Ik hoop dat dat niet te lang duurt.
Daar zit ik dus ook nog op te wachten. Voor zover ik weet kan ik het telefoontje voor de afspraak begin volgende maand verwachten.
Oscar Wilde
Verwijderd
Bij ons (enschede oost) was het bizar snel. 4 april de aanvraag en 16 april was de monteur er.
Na installatie ff een telefoon na concepts en 15 minuten later waren we online.
De verbinding is ook goed.
Hij topt hem gewoon op 5,5 MB/s en dat redelijk stabiel.
Ook geen offline of trage verbindingen of dergelijke.
Tot nu toe dus zeer goed te spreken over concept
Na installatie ff een telefoon na concepts en 15 minuten later waren we online.
De verbinding is ook goed.
Hij topt hem gewoon op 5,5 MB/s en dat redelijk stabiel.
Ook geen offline of trage verbindingen of dergelijke.
Tot nu toe dus zeer goed te spreken over concept
Weet iemand waarom er maar maximaal 1,5 meter tussen glasvezelaansluiting en Experiabox zou mogen zitten (zie http://www.kpn.com/glasve...pakketten/installatie.htm). Ik zit te bedenken op welke manier ik zo min mogelijk kabels hoef te trekken en voor mij zou het dan het handigst zijn om de Experia box bij de TV neer te zetten (daar ook al bestaande kabels voor interne LAN aanwezig etc).
Zou er een reden zijn waarom het niet zou werken als ik een +/- 15 meter cat6 kabel trek tussen meterkast en TV en daar de boel aansluit ? (anders dan dat het 'officieel' niet gesupport wordt door KPN).
Zou er een reden zijn waarom het niet zou werken als ik een +/- 15 meter cat6 kabel trek tussen meterkast en TV en daar de boel aansluit ? (anders dan dat het 'officieel' niet gesupport wordt door KPN).
[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 27-04-2011 22:23 ]
Mag best langer zijn inderdaad.
Bij de basisinstallatie zit installeren van Experiabox inbegrepen en daarom willen ze niet dat de monteur al te veel moeite moet doen.
Bij de basisinstallatie zit installeren van Experiabox inbegrepen en daarom willen ze niet dat de monteur al te veel moeite moet doen.
Verwijderd
Hier in Breukelen hebben ze een jaar geleden ofzo een Burger initiatief gestart genaamd Breukelen op Glasvezel... Maar nu de acties zijn gestopt moeten ze nog 622 inschrijvingen binnen halen. Want er moet volgens de gemeente minimaal 40% van de burgers glasvezel hebben dan. Of ook wel 1600 burgers.
Duurt lang!
Duurt lang!
Verwijderd
Hier in Wijchen kunnen we nu ook KPN glasvezel nemen. We zitten hier over na te denken aangezien we zo wel Sport1 kunnen krijgen. Enige probleem is dat we graag analoge tv en radio willen houden maar we zijn een beetje aan het oriënteren.
Wat zijn de ervaringen van jullie met KPN glasvezel? En missen jullie analoge tv en radio?
Wat zijn de ervaringen van jullie met KPN glasvezel? En missen jullie analoge tv en radio?
Verwijderd
Zit je in een Ziggo gebied? Anders zou ik zeker bij Ziggo blijven. Die bied ook Sport 1 aan. KPN gebruikt lage kwaliteit ADSL streams. Dus als je van UPC of Ziggo naar KPN overstapt ga je er zeker op achteruit in beeldkwaliteit.
En als je toch nog analoge tv wilt kijken dan zou je ook nog internet van een andere glasvezel aanbieder Glashart Media kunnen nemen via: XMS, Tweak, KickXL, Lijbrandt, mits beschkbaar in je gebied. Die heeft namelijk wel deze mogelijkheid. Maar daar loopt ook nog niet alles super.
KPN levert sowieso slechtere tv beeld kwaliteit (4-5Mbps ipv 8Mbps) via glasvezel t.o.v. Ziggo digitaal of Glashart Media (digitaal en analoog).
Je kunt beter nog even bij je kabel aanbieder Ziggo,UPC blijven met een 3-1 abo voor goede kwaliteit en stabiliteit en prijzen liggen redelijk gelijk (vanaf 45-50 heb je een prima basis pakket). Al is er zeker op UPC ook het nodige qua mediaboxen en beperkingen te zeggen.
KPN levert sowieso slechtere tv beeld kwaliteit (4-5Mbps ipv 8Mbps) via glasvezel t.o.v. Ziggo digitaal of Glashart Media (digitaal en analoog).
Je kunt beter nog even bij je kabel aanbieder Ziggo,UPC blijven met een 3-1 abo voor goede kwaliteit en stabiliteit en prijzen liggen redelijk gelijk (vanaf 45-50 heb je een prima basis pakket). Al is er zeker op UPC ook het nodige qua mediaboxen en beperkingen te zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 05-05-2011 13:30 ]
Morgen wordt de verbinding geactiveerd
Oscar Wilde
Vanochtend even met Concepts ICT gebeld, waar die monteur blijft. Die mevrouw verzekerde mij dat het 4-6 weken duurt en dat het absoluut niet sneller kan. Nou, ik wacht al drie weken, dus daar ben ik mooi klaar mee dacht ik.
Maar dan belt 2 uur later die monteur toch verdorie!
Gelijk afspraak gemaakt voor maandag a.s. En dan snel Concepts ICT bellen en gaan met die banaan.
Maar dan belt 2 uur later die monteur toch verdorie!
Verwijderd
Kpn heeft mijn aanvraag met enthousiasme behandeld. Heb het zilver pakket bij ze besteld en daar hebben ze zelf maar het pluspakket, Eredivisie Live, Sport1 en het Hd pakket aan toegevoegd. Verder nog het onbeperkt bellen en twee hdd recorders. Mooi pakketje a €130 in de maand. Heb ze gebeld en het zou weer omgezet worden. Ben heel benieuwd hoeveel Hdd recorders ze komen brengen straks. Moet haast wel fout gaan.
Ik krijg bij mijn nieuwbouwwoning ook de mogelijkheid tot glasvezel. http://www.glashart.nl/nieuwbouw/18-uithoorn--park-krayenhof
Alleen... KPN levert het pakket. Op zich niets mis mee, maar als ik ook TV wilt word ik gedwongen de Experia box te nemen. Of is dit niet nodig?
Alleen... KPN levert het pakket. Op zich niets mis mee, maar als ik ook TV wilt word ik gedwongen de Experia box te nemen. Of is dit niet nodig?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Gisteren is het 'kastje' hier dan ook eindelijk geïnstalleerd
. Helaas wel helemaal op de verkeerde plek, namelijk ergens in de hoek van de woonkamer aan een buitenmuur, in plaats van in de meterkast waar het knooppunt van alle netwerk-, telefoon- en coaxkabels zich bevindt ... maar goed. Nu eens zien of er een interessant abonnement te vinden is
.
Het begint al goed... De glasvezelmodem is net geplaatst, althans, geprobeerd te plaatsen, 2 modems geprobeerd. Maar geen verbinding met centrale, waar de monteur net heen is gereden.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 12-05-2011 09:52 ]
Oscar Wilde
Misschien geen of verkeerde patch in de wijkcentrale.Raven schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:52:
Het begint al goed... De glasvezelmodem is net geplaatst, althans, geprobeerd te plaatsen, 2 modems geprobeerd. Maar geen verbinding met centrale, waar de monteur net heen is gereden.
Zou kunnen, hopelijk vind de monteur het probleem.
edit: Glasvezel was wel op de wijkcentrale aangesloten, maar er moest nog een "breakoutkabel" (?) geplaatst worden die er al had moeten zitten. Zijn er meer die dit hebben.
De wijkcentrale is dus blijkbaar toch nog niet helemaal klaar.
Anyway, ik schijn een iets andere modem te hebben dan wat er voorheen geplaatst werd. Bij deze moet 2* de power er achterweg voor ie verbinding krijgt. Nu is het wachten tot het T1 lampje aangaat en constant gaat branden, dan Concepts ICT opbellen.
edit2: Vanmiddag wordt de boel (niet alleen voor mij maar heel wat tegelijk) geactiveerd. Nog even wachten dus.
edit3: Weird, ze krijgen het niet werkend. Volgens de klantenservicemedewerker (die de modem op afstand zat uit te lezen) zou de netwerkkabel niet aangesloten zijn, was echter wel het geval en het groene LEDje van de LAN poort brand van zowel de modem als bij de NIC van laptop. Alleen krijgt Windows maar geen IP...
En het kastje zit niet meer vast aan de muur, blijkbaar niet goed vastgezet.
edit: Glasvezel was wel op de wijkcentrale aangesloten, maar er moest nog een "breakoutkabel" (?) geplaatst worden die er al had moeten zitten. Zijn er meer die dit hebben.
De wijkcentrale is dus blijkbaar toch nog niet helemaal klaar.
Anyway, ik schijn een iets andere modem te hebben dan wat er voorheen geplaatst werd. Bij deze moet 2* de power er achterweg voor ie verbinding krijgt. Nu is het wachten tot het T1 lampje aangaat en constant gaat branden, dan Concepts ICT opbellen.
edit2: Vanmiddag wordt de boel (niet alleen voor mij maar heel wat tegelijk) geactiveerd. Nog even wachten dus.
edit3: Weird, ze krijgen het niet werkend. Volgens de klantenservicemedewerker (die de modem op afstand zat uit te lezen) zou de netwerkkabel niet aangesloten zijn, was echter wel het geval en het groene LEDje van de LAN poort brand van zowel de modem als bij de NIC van laptop. Alleen krijgt Windows maar geen IP...
En het kastje zit niet meer vast aan de muur, blijkbaar niet goed vastgezet.
[ Voor 116% gewijzigd door Raven op 12-05-2011 20:50 ]
Oscar Wilde
Nou fijn... Als dit probleem in de wijkcentrale zit heb ik straks hetzelfde probleem.
Ik hoop dat je het opgelost krijgt!
Dit topic is gesloten.